abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146139415
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 01:20 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

-O-
Hoi ei
pi_146139420
quote:
Dit is een vlucht zonder tickets.
U krijgt een reisschema en een e-mailbericht met een bevestiging van uw vlucht- en tariefgegevens.

Dit reisschema en dit ontvangstbericht vormen samen uw "passagiersticket".
rara rara rara, welke toko is dit?
pi_146139439
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 02:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

Malaysian Airlines
pi_146139478
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 02:06 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Malaysian Airlines
alsof ik daar nog mee zou durven vliegen...
pi_146139540

Wie o wie helpt me even met m'n planning please

Ik wil Verbintenissenrecht sowieso doen, dus die moet in de tweede kans, dan kan ik er in januari nog 1 bij doen, zit te denken aan Goederenrecht maar dat zijn dan wel heel veel arresten in één keer om te studeren..

Kan ook IPR in de eerste doen, want daar ben ik wel naar college geweest steeds

*Straf en OR2 zijn schuingedrukt omdat ik die niet (meer) ga maken

[ Bericht 3% gewijzigd door Heubach op 31-10-2014 02:23:58 ]
pi_146139673
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 02:12 schreef Ties02 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wil Verbintenissenrecht sowieso doen, dus die moet in de eerste kans, dan kan ik er in januari nog 1 bij doen, zit te denken aan Goederenrecht maar dat zijn dan wel heel veel arresten in één keer om te studeren..

Hoe wil je verbintenissenrecht in 1ste kans maken als t 2 dagen geleden was?
pi_146139681
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 02:23 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hoe wil je verbintenissenrecht in 1ste kans maken als t 2 dagen geleden was?
foutje, moest tweede staan
pi_146139699
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 02:12 schreef Ties02 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wil Verbintenissenrecht sowieso doen, dus die moet in de tweede kans, dan kan ik er in januari nog 1 bij doen, zit te denken aan Goederenrecht maar dat zijn dan wel heel veel arresten in één keer om te studeren..

Verbintenis en IPR

En dan goederen en belasting
pi_146139708
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 02:26 schreef Etsu het volgende:

[..]

Verbintenis en IPR

En dan goederen en belasting
Is wel een goede ja, ook qua spreiden van dagen ertussen

En qua arresten, want behalve een paar voor Vpb zijn er volgens mij niet zo heel veel bij Bel2
pi_146139719
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 02:28 schreef Ties02 het volgende:

[..]

En qua arresten, want behalve een paar voor Vpb zijn er volgens mij niet zo heel veel bij Bel2
Dat weet ik niet
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:45:51 #236
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146140542
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 02:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoi ei
Goedemorgen! :)
klerkje
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:46:29 #237
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146140547
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 01:30 schreef Ties02 het volgende:
Morgenochtend weer eitje bakken!
Niet gekookt? Ik voel me behoorlijk gaar namelijk....
klerkje
pi_146140808
Goedemorgen :)
pi_146141220
Goedemorgen :7
pi_146141532
Hoi.
pi_146142469
Goedemorgen!!!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_146143038
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Hey, jij hier.

Besef je wel dat een rechtenstudie in het buitenland voor 90% alleen betrekking heeft op dat land. Een in Nederland opgeleide jurist zal ook vrijwel nooit in het buitenland gaan werken met lokaal recht. Enige uitzondering is internationaal recht (niet lokaal dus).

Verder alleen maar aan te raden om door te studeren, maar de stap van hbo naar wo valt veel mensen zwaarder dan ze verwacht hadden.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit ja. Als je het land niet uit wil heb je echt niets aan een studie buitenlands recht en vice versa is een studie Rechtsgeleerdheid tijdverspilling als je wel buiten de grenzen aan het werk wil.
Voor de M&A praktijk moet dat wel genuanceerd worden. Procederen in het buitenland zal niet lukken, maar overnamedeals begeleiden kan op zich. Vrijwel elke jurisdictie kent het beginsel van contractsvrijheid en de meeste wettelijke remedies (in NL bijv. ontbinding van SPA/beroep op dwaling) worden contractueel standaard uitgesloten. Ook Nederlandse kantoren doen internationale deals waar niet zelden pas op het laatste moment met de wederpartij wordt afgesproken welk recht van toepassing is. Waar ik nu een bijbaantje heb zitten ook niet-Nederlanders die lekker meedraaien in transactiepraktijk zonder een woord Nederlands te kunnen. Maakt ook niet veel uit, aangezien de voertaal standaard Engels is en de meerwaarde van een jurist is dat je scherp kan opschrijven wat partijen beogen en de consequenties van bepaalde afspraken kunt doordenken. Niet dat je de precieze voorwaarden kent voor een beroep op artikel x of de laatste jurisprudentie van de HR kunt opdreunen.

Dit geldt uiteraard enkel voor een echte (internationale) transactiepraktijk. Punt blijft natuurlijk dat je je in veel gevallen geen advocaat mag noemen en de vraag blijft of je wordt aangenomen. Het kan echter wel, gezien de niet-Nederlanders die ook in Nederland werken. Wat je ook kunt doen is in Nederland gaan werken en dan vanuit daar een of twee jaar naar het buitenland. De noodzaak om het Nederlandse recht te kennen om op hoog niveau transacties mee te draaien waarop Nederlands recht van toepassing is valt echter heel erg mee. In bijvoorbeeld Amerika geldt dat overigens nog sterker, omdat de contracten daar nog veel uitgebreider zijn en tussen partijen simpelweg geldt wat ze hebben afgesproken. In beginsel niets meer en niets minder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Valid op 31-10-2014 10:09:38 ]
pi_146143794
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:02 schreef Valid het volgende:

[..]

[..]

Voor de M&A praktijk moet dat wel genuanceerd worden. Procederen in het buitenland zal niet lukken, maar overnamedeals begeleiden kan op zich. Vrijwel elke jurisdictie kent het beginsel van contractsvrijheid en de meeste wettelijke remedies (in NL bijv. ontbinding van SPA/beroep op dwaling) worden contractueel standaard uitgesloten. Ook Nederlandse kantoren doen internationale deals waar niet zelden pas op het laatste moment met de wederpartij wordt afgesproken welk recht van toepassing is. Waar ik nu een bijbaantje heb zitten ook niet-Nederlanders die lekker meedraaien in transactiepraktijk zonder een woord Nederlands te kunnen. Maakt ook niet veel uit, aangezien de voertaal standaard Engels is en de meerwaarde van een jurist is dat je scherp kan opschrijven wat partijen beogen en de consequenties van bepaalde afspraken kunt doordenken. Niet dat je de precieze voorwaarden kent voor een beroep op artikel x of de laatste jurisprudentie van de HR kunt opdreunen.

Dit geldt uiteraard enkel voor een echte (internationale) transactiepraktijk. Punt blijft natuurlijk dat je je in veel gevallen geen advocaat mag noemen en de vraag blijft of je wordt aangenomen. Het kan echter wel, gezien de niet-Nederlanders die ook in Nederland werken. Wat je ook kunt doen is in Nederland gaan werken en dan vanuit daar een of twee jaar naar het buitenland. De noodzaak om het Nederlandse recht te kennen om op hoog niveau transacties mee te draaien waarop Nederlands recht van toepassing is valt echter heel erg mee. In bijvoorbeeld Amerika geldt dat overigens nog sterker, omdat de contracten daar nog veel uitgebreider zijn en tussen partijen simpelweg geldt wat ze hebben afgesproken. In beginsel niets meer en niets minder.
Interessant. Dank je wel.
pi_146145039
Goedemorgen! Laatste stagedag :O vond beoordeling stiekem nog wel spannend. En nu Finance scriptieonderwerp kiezen, eigenlijk ook erg spannend... Geen idee wat ik nou leuk vind _O-
pi_146145049
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:15 schreef Ansu het volgende:
Goedemorgen! Laatste stagedag :O vond beoordeling stiekem nog wel spannend. En nu Finance scriptieonderwerp kiezen, eigenlijk ook erg spannend... Geen idee wat ik nou leuk vind _O-
Je leeft nog O+
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:32:25 #247
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146145580
quote:

[..]

Easyjet?
pi_146146176
quote:

[..]

Ryanair
pi_146146354
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:32 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Easyjet?
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:51 schreef Accursius het volgende:

[..]

Ryanair
Nee, die ierse toko die zich toch probeert te profileren als iets luxer dan ryanair... Aer lingus :')

Maarja, dit was goedkoper dan terugvliegen naar eindhoven... :')
pi_146146511
waar ga je nu weer heen y?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')