Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
Hezbollah heeft jullie goed vernederd in Libanon.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:52 schreef xodox het volgende:
[..]
Roepen ze dan ook al van '48
We zijn nu 2014 en Israël is sterker dan ooit.
Het zionisme staat voor de terugkeer van het Joodse volk naar het Heilige Land. Ga de waarheid niet liggen verdraaien.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het zionisme staat voor het afknallen van Palestijnen...
Joodse volk?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:54 schreef xodox het volgende:
[..]
Het zionisme staat voor de terugkeer van het Joodse volk naar het Heilige Land. Ga de waarheid niet liggen verdraaien.
Jij denkt dat die IDF soldaten het leven van de Palestijnen ook maar enigszins iets boeit?...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
En waar haal jij vandaan dat dat waarschijnlijker is?
Waar doe ik dat dan?
Wat neerkomt op het afknallen van Palestijnen gezien die natuurlijk niet accepteren dat de joden hun land komen stelen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:54 schreef xodox het volgende:
[..]
Het zionisme staat voor de terugkeer van het Joodse volk naar het Heilige Land. Ga de waarheid niet liggen verdraaien.
Ik beschouw mezelf niet als Israëli, Jood hoor. Enkel een sympathisant. Door het feit dat mensen hier leugens/anti Israëlische propaganda verspreiden voel ik de neiging om het andere kamp te verdedigen. De wereld heeft recht op de waarheid.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hezbollah heeft jullie goed vernederd in Libanon.
ten koste van andere volkeren jaquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:54 schreef xodox het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat neerkomt op het afknallen van Palestijnen gezien die natuurlijk niet accepteren dat de joden hun land komen stelen.
De VN hebben in 1947 beslist dat er een Joodse staat mocht komen in het mandaatgebied Palestina. We zijn nu 2014 en nog altijd zijn hier mensen die het bestaansrecht van die staat in twijfel trekken. Triest.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:55 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ten koste van andere volkeren ja
wat een onzin deze definitie
In je moeder wel ja.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:58 schreef theunderdog het volgende:
Tot die tijd blijft er lekker veel bloed vloeien.
Dat zegt meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:58 schreef xodox het volgende:
[..]
[..]
De VN hebben in 1947 beslist dat er een Joodse staat mocht komen in het mandaatgebied Palestina. We zijn nu 2014 en nog altijd zijn hier mensen die het bestaansrecht van die staat in twijfel trekken. Triest.
De Joden vormen een volk of etniciteit, ook bekend als Israëlieten, het Joodse volk of volk Israël.quote:
Zionistische christenen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:55 schreef xodox het volgende:
[..]
Ik beschouw mezelf niet als Israëli, Jood hoor. Enkel een sympathisant. Door het feit dat mensen hier leugens/anti Israëlische propaganda verspreiden voel ik de neiging om het andere kamp te verdedigen. De wereld heeft recht op de waarheid.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:59 schreef xodox het volgende:
[..]
De Joden vormen een volk of etniciteit, [b]ook bekend als Israëlieten, het Joodse volk of volk Israël.
[/b]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joden
Dat zegt veel over haat en schaamtecultuur in de Arabische wereld. Een nederlaag valt niet te aanvaarden en zo maken ze het alsmaar erger. Ook in 1947 kregen de Palestijnen hun eigen staat van de VN maar door al hun verloren oorlogen is zo'n staat nu verder weg dan ooit...quote:
De VN zegt ook dat Israel oorlogsmisdaden pleegt, dat de nederzettingen illegaal zijn en dat Israel illegaal Syrisch land bezet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:58 schreef xodox het volgende:
[..]
[..]
De VN hebben in 1947 beslist dat er een Joodse staat mocht komen in het mandaatgebied Palestina. We zijn nu 2014 en nog altijd zijn hier mensen die het bestaansrecht van die staat in twijfel trekken. Triest.
Dat weet ik niet. Ik kan niet in hun hoofden kijken. Ik ben er wel oprecht van overtuigd dat het doden van zoveel Palestijnen geen doel is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:55 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Jij denkt dat die IDF soldaten het leven van de Palestijnen ook maar enigszins iets boeit?...Niet jij, ik heb het over mensen in de regering.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:00 schreef xodox het volgende:
[..]
Dat zegt veel over haat en schaamtecultuur in de Arabische wereld. Een nederlaag valt niet te aanvaarden en zo maken ze het alsmaar erger. Ook in 1947 kregen de Palestijnen hun eigen staat van de VN maar door al hun verloren oorlogen is zo'n staat nu verder weg dan ooit...
Is niet nodig. Ik ken genoegquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Wat verdiepen in dit conflict zou je goed doen.
Jij zegt dat jij niet in hun hoofden kan kijken, hoe weet je dan dat ze het niet toejuichen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik kan niet in hun hoofden kijken. Ik ben er wel oprecht van overtuigd dat het doden van zoveel Palestijnen geen doel is.
Feit is dat raddraaiers een onderzoek aan hun broek krijgen in plaats van dat ze geprezen worden.
Wezenlijk verschil met toejuichen en niet onderzoeken om na te gaan wie er verantwoordelijk is en wat je met diegene moet doen.
Nja met Kees en Karrs is het ook allemaal zo serieusquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:05 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
De kleuters houden even hun speelkwartiertje in dit topic.
karrsquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja met Kees en Karrs is het ook allemaal zo serieus
Een Palestijnse staat in Jordanië vind ik de beste oplossing. Dat zou een duurzame vrede kunnen bewerkstelligenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat zie jij als de oplossing voor dit conflict ?
Ah, pvv is ook weer in de building hoorquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:11 schreef xodox het volgende:
[..]
Een Palestijnse staat in Jordanië vind ik de beste oplossing. Dat zou een duurzame vrede kunnen bewerkstelligen
Ah dus je wil de mensen die er nu nog in Gaza en West Bank zijn ook nog eens deporteren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:11 schreef xodox het volgende:
[..]
Een Palestijnse staat in Jordanië vind ik de beste oplossing. Dat zou een duurzame vrede kunnen bewerkstelligen
Waarom niet de Israeli's verhuizen ?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:11 schreef xodox het volgende:
[..]
Gheheheheh.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:11 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
karrs? die post alleen maar smileys en roept tegen mensen in CAPS dat ze iets moeten doen.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:11 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ah, pvv is ook weer in de building hoor
Als je het op lange termijn bekijkt, kan je niet anders dan toegeven dat dat een betere oplossing is dan de 2statenoplossing die de VN zietquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ah dus je wil de mensen die er nu nog in Gaza en West Bank zijn ook nog eens deporteren.Waar kennen we dat van?
Ah. En de Europeanen wel? Antisemitisme is al lang terug geen taboe meer in Europaquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:12 schreef SadPanda het volgende:
De joden hebben niks van de holocaust geleerd.
Ik heb niemand in het openbaar dit toe zien juichen of Netanyahu hen horen prijzen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Jij zegt dat jij niet in hun hoofden kan kijken, hoe weet je dan dat ze het niet toejuichen?
Een groot deel van het volk juicht het namelijk wel toe. En gezien Likud de regerende partij daar is zegt dat ook genoeg.
En een 'onderzoek doen' kan als het ware degene(n) die gevuurd heb(ben), een paar vragen stellen en dan het afsluiten. Zegt vrij weinig.
De beste oplossing is dat de joden oprotten naar waar ze vandaan komen. Ook al zouden de zionisten alle Palestijnen deporteren, het verzet blijft.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:13 schreef xodox het volgende:
[..]
[..]
Als je het op lange termijn bekijkt, kan je niet anders dan toegeven dat dat een betere oplossing is dan de 2statenoplossing die de VN ziet
Omdat ze daar de kans lopen elk moment van de kaart te worden geveegd. Tenminste dat zeggen ze zelf...quote:
1. Omdat die nergens naartoe kunnenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom niet de Israeli's verhuizen ?
Alleen al vanwege dat laatste punt kunnen ze ook gewoon ergens anders hun goddelijke ding doen...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:16 schreef xodox het volgende:
[..]
1. Omdat die nergens naartoe kunnen
2. Zij hebben dat daar allemaal opgebouwd. Voor de Joden daartoe kwamen was het één en al dorre droge woestijn. De Joden hebben dat stuk land leefbaar gemaakt. Het zou oneerlijk zijn om hen dat af te pakken
3. Omdat het volk van God in het land van God moet wonen
Pfff.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat je vermoedelijk toch maar zit te trollen.
Ik zie anders dat er om het minste of geringste al antisemitisme wordt geroepen. Ook is het ontkennen van de holocaust strafbaar in tegenstelling tot het ontkennen van de genocide op Palestijnen of die op Armenen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:14 schreef xodox het volgende:
[..]
Ah. En de Europeanen wel? Antisemitisme is al lang terug geen taboe meer in Europa
Idd. Je zou denken dat die paar honderd duizend Palestijnen wel een plekje weten te vinden in 22(!) Arabische landen, maar blijkbaar zijn hun taalbroeders niet zo loyaal.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:16 schreef xodox het volgende:
[..]
2. Zij hebben dat daar allemaal opgebouwd. Voor de Joden daartoe kwamen was het één en al dorre droge woestijn. De Joden hebben dat stuk land leefbaar gemaakt. Het zou oneerlijk zijn om hen dat af te pakken
Welk verzet blijft dan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De beste oplossing is dat de joden oprotten naar waar ze vandaan komen. Ook al zouden de zionisten alle Palestijnen deporteren, het verzet blijft.
Er is geen genocide op de Palestijnen geweest. Zelfs een tenische zuivering is te betwisten, maar genocide is sowieso geen sprake van. Armeense is ander verhaal.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zie anders dat er om het minste of geringste al antisemitisme wordt geroepen. Ook is het ontkennen van de holocaust strafbaar in tegenstelling tot het ontkennen van de genocide op Palestijnen of die op Armenen.
Ze zijn handig als dekmantel voor Jodenhaat. Niets meer, niets minder.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:17 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Idd. Je zou denken dat die paar honderd duizend Palestijnen wel een plekje weten te vinden in 22(!) Arabische landen, maar blijkbaar zijn hun taalbroeders niet zo loyaal.
Het verzet tegen Israel, niet alleen Palestijnen in Palestina zelf verzetten zich tegen Israel. Hezbollah is Libanees.quote:
Overvol.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Is Noord-Amerika en Europa vol dan?
Zelfs de EU noemt het een genocide.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:18 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Er is geen genocide op de Palestijnen geweest. Zelfs een tenische zuivering is te betwisten, maar genocide is sowieso geen sprake van. Armeense is ander verhaal.
Nee iets met PR en mediaquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb niemand in het openbaar dit toe zien juichen of Netanyahu hen horen prijzen.
Waar haal je dat vandaan? Heb je een betrouwbare steekproef gedaan?
Dat zegt genoeg zeg je. Wat zegt het dan precies?
Dat zou kunnen ja, maar dat is een gekleurde aanname van jou. Er worden echter wel soldaten veroordeeld voor ontoelaatbare zaken.
En dan komen we weer op het punt dat Israël er wezenlijk anders op reageert en mee omgaat.
Oh ja? Laat eens zien dan. En sowieso, alsof alles wat de EU roept waar is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zelfs de EU noemt het een genocide.
1. genoeg gebied in rusland bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:16 schreef xodox het volgende:
[..]
paar honderd duizend = 5 miljoenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:17 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Idd. Je zou denken dat die paar honderd duizend Palestijnen wel een plekje weten te vinden in 22(!) Arabische landen, maar blijkbaar zijn hun taalbroeders niet zo loyaal.
Mja, die heb je ook nog inderdaad. Maar eens goed naar kijken of die Shebaa-boerderijtjes een reden of een alibi zijn dan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het verzet tegen Israel, niet alleen Palestijnen in Palestina zelf verzetten zich tegen Israel. Hezbollah is Libanees.
Ik heb 't over Gaza, dombo.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
paar honderd duizend = 5 miljoenen dan heb je het alleen over degenen die in palestina leven.
tering wat ben jij dom
daar leven ook iets van 2 miljoen palestijnenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:25 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik heb 't over Gaza, dombo.
http://www.presstv.ir/det(...)ed-genocide-in-gaza/quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:21 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Oh ja? Laat eens zien dan. En sowieso, alsof alles wat de EU roept waar is.
Waarom doen Palestijnse functionarissen dat dan wel?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee iets met PR en media, je denkt toch niet dat de premier van israel openbaar gaat juichen?
ik heb genoeg statements van israeli's/interviews/feitelijke documentaties/ gezien/gelezen om zo'n aanname te maken ja. Daarnaast al die foto's van israeli's die popcorn aten en op de heuvel zaten om naar de bombardementen van gaza te kijken zegt ook wel wat of kinderen die tekenen op raketten van het IDF![]()
Het zegt genoeg in de zin van dat een extreemrechtste flutpartij die nederzettingen verheerlijkt daar de populairste partij is.
Israel reageert er met blijdschap op ja. Dat ze zo nu en dan 'onderzoek' doen, wat overigens niet opweegt tegen alle terreursdaden zegt behoorlijk weinig ja.
An official European Parliament delegation that visited the besieged Gaza Strip after the recent Israeli onslaught on the blockaded area says Israel has committed “genocide” against the defenseless Palestinians, Press TV reports.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
http://www.presstv.ir/det(...)ed-genocide-in-gaza/
geen idee wat voor bullshit je quotequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:28 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Niet waar. Maar 500-600 duizend: "Localities in Gaza Governorate by Type of Locality and Population Estimates, 2007-2016". Palestinian Central Bureau of Statistics (PCBS). Retrieved 2013-10-20.
Wel grappig dat jij iemand een dombo noemt, terwijl je 't zelf bent.
Edit ging perongeluk, mijn feiten blijven staan. Maar 500-600 duizend. En domme kneus, mijn statistieken komen van de Palestijnse bureaus zelf af.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:29 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
geen idee wat voor bullshit je quote, maar hier
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/gz.html
Edit: Ah, je hebt geedit. Domme kneus
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:30 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Edit ging perongeluk, mijn feiten blijven staan. Maar 500-600 duizend.
Palestinian Central Bureau of Statistics (PCBS).quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:30 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
oke en in nederland wonen 800 miljoen afrikanen leuk
Liegt Wikipedia ook?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:30 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Edit ging perongeluk, mijn feiten blijven staan. Maar 500-600 duizend. En domme kneus, mijn statistieken komen van de Palestijnse bureaus zelf af.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Liegt Wikipedia ook?http://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_Strip
Ik zie nu idd dat ik verkeerd keek. Ik keek naar Gaza city, niet naar Gaza.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:30 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
oke en in nederland wonen 800 miljoen afrikanen leuk
Ja welke Palestijnse functionarissen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom doen Palestijnse functionarissen dat dan wel?
Graag een verslag van een betrouwbare steekproef dan. Een paar popcornvreters zijn er ook maar een paar hè. En wat heeft dat te maken met toejuichen dan?
Reageren ze er met blijdschap op ja? Waar haal je dat vandaan dan? Dat ze onderzoek doen en bestraffen zegt niet behoorlijk weinig.
jij bent wel heel erg dom ja.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:32 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
[..]
Ik zie nu idd dat ik verkeerd keek. Ik keek naar Gaza city, niet naar Gaza.![]()
Excuses dus.
Nu even terug naar mijn stelling. Er zijn 5 miljoen Palestijnen die nog in Palestijnse gebieden leven, stel dat alle 22 Arabische landen hen importeren(aangezien ze zich toch allemaal zo inzetten voor Palestijnen), dan hoeft ieder land maar 228 duizend vluchtelingen te importeren. Waarom zou dit in theorie geen goede oplossing zijn?quote:
Dan maken we er wel een.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:37 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nu even terug naar mijn stelling. Er zijn 5 miljoen Palestijnen die nog in Palestijnse gebieden leven, stel dat alle 22 Arabische landen hen importeren(aangezien ze zich toch allemaal zo inzetten voor Palestijnen), dan hoeft ieder land maar 228 duizend vluchtelingen te importeren. Waarom zou dit in theorie geen goede oplossing zijn?
Joodse mensen kunnen immers niet naar een andere staat, er bestaat geen andere Joodse staat.
...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:37 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nu even terug naar mijn stelling. Er zijn 5 miljoen Palestijnen die nog in Palestijnse gebieden leven, stel dat alle 22 Arabische landen hen importeren(aangezien ze zich toch allemaal zo inzetten voor Palestijnen), dan hoeft ieder land maar 228 duizend vluchtelingen te importeren. Waarom zou dit in theorie geen goede oplossing zijn?
Joodse mensen kunnen immers niet naar een andere staat, er bestaat geen andere Joodse staat.
Fatah.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ja welke Palestijnse functionarissen?
Kijk dit filmpje bijvoorbeeldhttp://www.telegraph.co.u(...)-Gazan-children.html
Smerige zionisten![]()
Nee dat zegt niks, hoeveel terreursdaden zijn er nu geweest? Van het doden van fotograven, britse journalisten die palestijnen hielpen. hulpverleners tot kinderen en civiele gebouwen. Hoeveel daarvan is onderzoek naar gestart? En hoeveel daarvan is vanuit dat onderzoek een berechting geweest?...
Hoezo Marokko ?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:39 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
In Marokko? Er wonen daar toch al zoveel Joden.
De VS is geen Joodse staat. 't gaat hier even om etniciteit, de VS is een land met voornamelijk Europese roots. Palestijnen(Arabieren dus), hebben echter wel de keuze om uit te wijken naar 22 andere landen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
...
Waarom sturen we niet alle joden naar de VS? groot genoeg gebied daar en dat de VS achter israel staat is inmiddels wel duidelijk. Waarom zou dit in theorie geen goede oplossing zijn?
We kunnen overal een joodse staat creëren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:40 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
De VS is geen Joodse staat. 't gaat hier even om etniciteit, de VS is een land met voornamelijk Europese roots. Palestijnen(Arabieren dus), hebben echter wel de keuze om uit te wijken naar 22 andere landen.
Natuurlijk gaat de grens dicht, denk je echt dat Israel dom is en niet snapt dat Hamas-terroristen gebruik maken van open grenzen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo Marokko ?
Trouwens bij de laatste strijd wilden de Gazanen ook weg, alleen waren alle grenzen dicht...
Maar waarom, als de Arabieren van Palestina ook gewoon naar een ander Arabisch land kunnen gaan? Saudi Arabie is een super groot land vergeleken met het inwonersaantal, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
We kunnen overal een joodse staat creëren.
Waarom niet Nederland opheffen en alle inwoners deporteren? Er zijn al zoveel Germaanse landenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:37 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Schijnbaar snapt Israël niet dat zolang zij doorgaan op deze manier Hamas altijd zal blijven bestaan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:42 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat de grens dicht, denk je echt dat Israel dom is en niet snapt dat Hamas-terroristen gebruik maken van open grenzen?
Waarom plaatsen wij ze niet beide ergens anders ?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:42 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Maar waarom, als de Arabieren van Palestina ook gewoon naar een ander Arabisch land kunnen gaan? Saudi Arabie is een super groot land vergeleken met het inwonersaantal, bijvoorbeeld.
Omdat er geen probleem bestaat in Nederland over 2 volkeren die vechten om een gebied.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom niet Nederland opheffen en alle inwoners deporteren? Er zijn al zoveel Germaanse landen
Waar zij natuurlijk van profiteren, want daarmee kunnen ze steeds aanvallen op Palestijnse gebieden rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Schijnbaar snapt Israël niet dat zolang zij doorgaan op deze manier Hamas altijd zal blijven bestaan.
Wie gaan we dan plaatsen in Palestina en Israel?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom plaatsen wij ze niet beide ergens anders ?
Fatah is toch inmiddels afgezakt? En wie van Fatah heb je het precies over? Abbas? die heeft niet zulke uitspraken gedaan hoor..quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Fatah.
Wat extremistische lieden. Moeten de meesten niets vanaf. Heb je heel je artikel gelezen? En dan m.n. het laatste deel?
Ze doen geregeld onderzoek en straffen ook.
Niemand. Laten gewoon leeg. Zowel de Palestijnen als Israeli's ergens anders heen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:45 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Waar zij natuurlijk van profiteren, want daarmee kunnen ze steeds aanvallen op Palestijnse gebieden rechtvaardigen.
[..]
Wie gaan we dan plaatsen in Palestina en Israel?
Stuur de joden dan naar VS, genoeg mede-joden en zionistjes daar. klaarquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:42 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Maar waarom, als de Arabieren van Palestina ook gewoon naar een ander Arabisch land kunnen gaan? Saudi Arabie is een super groot land vergeleken met het inwonersaantal, bijvoorbeeld.
Nou en, de joden kunnen hier wel kunnen wonen. Hebben de Palestijnen hun hele gebied terug.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:44 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Omdat er geen probleem bestaat in Nederland over 2 volkeren die vechten om een gebied.
Goed idee.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nou en, de joden kunnen hier wel kunnen wonen. Hebben de Palestijnen hun hele gebied terug.
Of deze.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:46 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Stuur de joden dan naar VS, genoeg mede-joden en zionistjes daar. klaar
Israel gaat vernietigd worden. Live with it.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:53 schreef xodox het volgende:
[..]
[..]
De Joden zijn daar gekomen om te blijven. Live with it.
Geen woorden maar daden? Live with it.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Israel gaat vernietigd worden. Live with it.
Die zijn etnisch gezien niet gelijk aan elkaar, niet-Palestijnse Arabieren hebben daarentegen wel grote overeenkomsten met Palestijnse Arabieren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:46 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Stuur de joden dan naar VS, genoeg mede-joden en zionistjes daar. klaar
Huh?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nou en, de joden kunnen hier wel kunnen wonen. Hebben de Palestijnen hun hele gebied terug.
Door wie denk jij dat Israel vernietigd zal worden? Qua militaire capaciteiten zijn alleen Turkije en Egypte in staat Israel iets aan te doen. Egypte is inmiddels al een semi-bondgenoot en Turkije is te laf en te afhankelijk van de VS.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Israel gaat vernietigd worden. Live with it.
+ Israël heeft kernbommen (wordt toch algemeen aangenomen)quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:58 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Door wie denk jij dat Israel vernietigd zal worden? Qua militaire capaciteiten zijn alleen Turkije en Egypte in staat Israel iets aan te doen. Egypte is inmiddels al een semi-bondgenoot en Turkije is te laf en te afhankelijk van de VS.
Het al nog wel even duren maar uiteindelijk gaat het gebeuren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:58 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Door wie denk jij dat Israel vernietigd zal worden? Qua militaire capaciteiten zijn alleen Turkije en Egypte in staat Israel iets aan te doen. Egypte is inmiddels al een semi-bondgenoot en Turkije is te laf en te afhankelijk van de VS.
de al aqsa martyr brigades komt ook in actiequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het al nog wel even duren maar uiteindelijk gaat het gebeuren.
Iran, Syrië, Hezbollah, Hamas, Islamistische Jihad en de andere verzetsgroepen in Gaza.
Israël heeft kernbommen, zoals ik dus al zeiquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het al nog wel even duren maar uiteindelijk gaat het gebeuren.
Iran, Syrië, Hezbollah, Hamas, Islamistische Jihad en de andere verzetsgroepen in Gaza.
En het PFLP, PFLP-GC enz.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
de al aqsa martyr brigades komt ook in actie
Pakistan heeft ook kernbommen. Tevens gaat Rusland niet accepteren dat Israel het M-O plat bombardeert.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:07 schreef xodox het volgende:
[..]
Israël heeft kernbommen, zoals ik dus al zei
Desnoods bombarderen zij het hele Midden Oosten terug naar de middeleeuwen
Wat kan Israël Rusland schelen als ze vernietigd worden?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Pakistan heeft ook kernbommen. Tevens gaat Rusland niet accepteren dat Israel het M-O plat bombardeert.
Handel?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:09 schreef xodox het volgende:
[..]
Wat kan Israël Rusland schelen als ze vernietigd worden?
Denk je dat Amerika het leuk vind als bondgenoten worden vernietigd?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Handel?
Denk je dat Rusland het leuk vind als bondgenoten worden vernietigd?
Die interesseert het geen reet als de joodse lobby is opgerot.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:25 schreef xodox het volgende:
[..]
Denk je dat Amerika het leuk vind als bondgenoten worden vernietigd?
nee hoor, koerden steunen palestinaquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:35 schreef hafez1234 het volgende:
Koerden steunen Israël. Palestijnen ga terug naar Jordanië aub. Israël is voor de Joden.
Nee.Niemand mag arabieren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:42 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
nee hoor, koerden steunen palestina
Al-Aloul.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:45 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Fatah is toch inmiddels afgezakt? En wie van Fatah heb je het precies over? Abbas? die heeft niet zulke uitspraken gedaan hoor..
De overhand is zo, anders zou likud niet regerende partij zijn me dunkt. (zoals ik al eerder aangaf). Daarnaast, alle kolonisten in de WB zijn zo, en dat is toch wel een grote groep.
Hamas ook, die straft collaborateurs.
Vele koerden zijn moslim hoorquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:35 schreef hafez1234 het volgende:
Koerden steunen Israël. Palestijnen ga terug naar Jordanië aub. Israël is voor de Joden.
Doe die vlag weg, gadverdamme, jij huichelaar. Jij haat Koerden overduidelijk.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:35 schreef hafez1234 het volgende:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:42 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
nee hoor, koerden steunen palestina
Die Hafez is een Koerdenhater, voor het geval je dat niet weet. Tijdje geleden zat ie nog dingen te zeggen als ''Goed dat die Koerden eindelijk hun bek houden'' e.d., en nu probeert hij te doen alsof hij pro-Koerd is. In werkelijkheid is hij dit:quote:
quote:Enquête: geen '1967 grenzen' en deling van Jeruzalem
Een grote meerderheid van de Israëlische Joden is tegen de vestiging van een Palestijnse Staat en de terugtrekking van Israël achter de grenzen van 1967. Ook een deling van Jeruzalem wordt door de meerderheid afgewezen. Dat blijkt uit een nieuwe enquête in opdracht van conservatieve groepen.
De Israëlische vlag wappert in het Jordaandal, in de buurt van de nederzetting Ma’ale Efraïm. De Israëlische vlag wappert in het Jordaandal, in de buurt van de nederzetting Ma’ale Efraïm.
Opmerkelijk is dat ook onder linksgeoriënteerde Israëli's een meerderheid van 52 procent ertegen is, dat Israël zijn militairen uit het Jordaandal terugtrekt en het bewaken van de grens met Jordanië overlaat aan internationale troepen. Dat hadden de Palestijnen geëist.
Uit de enquête, uitgevoerd door het Shivukim-Panorama-Research-Institute in opdracht van het Jerusalem Center for Public Affairs (JCPA), bleek dat circa driekwart van de ondervraagde Israëli's tegen het vestigen van een Palestijnse Staat binnen de grenzen van 1967 is. 76 procent wijst een Palestijnse Staat af als deze tot deling van Jeruzalem zou leiden.
Een midden september door het Geneefse Vredesinitiatief gehouden enquête kwam echter tot een ander resultaat. Daar bleek 58 procent van de totale bevolking ervoor, dat Netanyahu een vreedzame tweestatenoplossing zou nastreven. Slechts een derde van de ondervraagden was tegen een deling van de Staat. Twee derde, vooral jongere Israëli's, geloven dat een vredesovereenkomst de eerstkomende jaren niet kan worden bereikt en dat er opnieuw een gewelddadig conflict tussen Israël en de Palestijnen zal uitbreken.
De opkomst van de Islamitische Staat heeft er volgens JCPA toe geleid, dat de Israëlische bevolking steeds minder bereid is tot territoriale concessies. Enquêtes onder de Palestijnse bevolking in de Gazastrook en op de Westbank laten zien, dan daar de populariteit van de radicaal-islamitische Hamas is gestegen, terwijl de Palestijnse president Abbas aan sympathie heeft ingeboet.
http://israeltoday.nl/hea(...)deling-van-jeruzalem
Zit jij hier nu terrorisme te verheerlijken?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:38 schreef SadPanda het volgende:
Hamas![]()
Islamistische Jihad![]()
[ afbeelding ]
Ze doen niet aan terrorisme maar aan verzet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:40 schreef xodox het volgende:
[..]
Zit jij hier nu terrorisme te verheerlijken?
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze doen niet aan terrorisme maar aan verzet.
Daar zullen ze dan wel goede redenen voor gehad hebbenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het ANC van Mandela stond ook op de terreurlijst.
De zionistische organisaties die de stichting van Israel hebben mogelijk gemaakt stonden ook op de terreurlijst.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:46 schreef xodox het volgende:
[..]
Daar zullen ze dan wel goede redenen voor gehad hebben
Aanslagen en slachtpartijen zijn er aan beide kanten geweestquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De zionistische organisaties die de stichting van Israel hebben mogelijk gemaakt stonden ook op de terreurlijst.
Wat jij zegt klopt niet. Mijn account was toen gehacked door de turkse inlichtingendienst omdat ik vaak negatief aan het praten was over turkije. Ze hadden toen met mijn account op fok reacties geplaatst die negatief waren tegenover Koerden. Ik steun de Koerden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:19 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Doe die vlag weg, gadverdamme, jij huichelaar. Jij haat Koerden overduidelijk.
[..]
[..]
Die Hafez is een Koerdenhater, voor het geval je dat niet weet. Tijdje geleden zat ie nog dingen te zeggen als ''Goed dat die Koerden eindelijk hun bek houden'' e.d., en nu probeert hij te doen alsof hij pro-Koerd is. In werkelijkheid is hij dit:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:05 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Wat jij zegt klopt niet. Mijn account was toen gehacked door de turkse inlichtingendienst omdat ik vaak negatief aan het praten was over turkije. Ze hadden toen met mijn account op fok reacties geplaatst die negatief waren tegenover Koerden. Ik steun de Koerden.
Ik neem aan dat je je vraag beperkt tot de bijbel in de ene hand? Je hebt een punt omdat een aantal zionisten, waaronder Herzl, atheïsten waren. Toch hanteren zij ook de bijbel als argument, gewoon omdat ze er van uitgaan dat die grotendeels ook een historisch correcte beschrijving geeft. Of anders wel diep verankerd ligt in het joodse bewustzijn. Iets wat mij bevestigd werd door de serie van Simon Schrama.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:19 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Waar heb je deze onzin eigenlijk vandaan, wat zijn je bronnen?
Ook daar heb je een punt. Of punten.quote:[..]
Correctie: Israel, niet (voormalig) Palestina, want die gebieden verschillen.
Recht op zelfbeschikking, noodzaak, vinden dat Joden een veilige plek nodig hebben... dit zijn wel de meest voorkomende (overlappende) redenen.
En rihannaquote:
ja ze hebben allemaal zionistische fans maarja.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:01 schreef Inspireme het volgende:
[..]
En rihanna
En doutzen
Maar die kregen bedreigingen en toen hadden ze het weggehaald.
Dit dusquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja ze hebben allemaal zionistische fans maarja.
Zayn is geen pussy tenminste.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:01 schreef Inspireme het volgende:
[..]
En rihanna
En doutzen
Maar die kregen bedreigingen en toen hadden ze het weggehaald.
Dat was in 2010. Ze is nu herstelt. Haar tweet was op 15 juli 2014.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:04 schreef xodox het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel mouvwegen bij de Joodse pers.
Je kan niet katholiek zijn en anti Israël. Lol. Dan heb je er niet veel van begrepen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:59 schreef Kees22 het volgende:
Niet vreemd voor mij: ik ben katholiek opgevoed in een katholiek dorp. En hoewel ik sinds ik kon denken agnost ben, heb ik gewoon katholieke wortels. En geen protestantse of islamitische wortels.
Denk dat ze de voorbije jaren wat teveel aan de coke heeft gehangen en hierdoor niet meer helder kon nadenken. Jammer. Hopelijk herstelt ze goed dat ze terug de ouwe wordt!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:05 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Dat was in 2010. Ze is nu herstelt. Haar tweet was op 15 juli 2014.
Dat maak ik zelf wel uit, ja!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:06 schreef xodox het volgende:
[..]
Je kan niet katholiek zijn en anti Israël. Lol. Dan heb je er niet veel van begrepen.
Pls.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:07 schreef xodox het volgende:
[..]
Denk dat ze de voorbije jaren wat teveel aan de coke heeft gehangen en hierdoor niet meer helder kon nadenken. Jammer. Hopelijk herstelt ze goed dat ze terug de ouwe wordt!
Ja. Dat is erger m.i.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat maak ik zelf wel uit, ja!![]()
En bovendien heb je niet goed gelezen.
Oh, en ter aanvulling: ik heb wel eens een redenering gezien waarin Dries van Agt afgeschilderd werd als crypto-antisemiet. Een absurde redenering, maar toch. Dat is nog erger dan antiïsrael, of niet soms?
Wie wind zaait, zal storm oogsten.quote:
Ach ja, dat soort kwalificaties degenereert waar je bijstaat. Vooral door de ijver van de verdedigers. Die zijn dus hun eigen ergste stigmatiseerders.quote:
Tussen de anti - Israël mensen zitten natuurlijk wel antisemieten. Niet allemaal uiteraard.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach ja, dat soort kwalificaties degenereert waar je bijstaat. Vooral door de ijver van de verdedigers. Die zijn dus hun eigen ergste stigmatiseerders.
1. Omdat Israël volgens de Oslo akkoorden de grens bewaakt met Jordaniëquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wie wind zaait, zal storm oogsten.
Waarom zou Israel de grens tussen de Palestijnse staat en Jordanië van belang vinden?
Heeft Nederland soms troepen aan de Belgisch-Franse grens?
beetje vergelijkbaar dus met de racisme schreeuwers in Europa wil je bedoelen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach ja, dat soort kwalificaties degenereert waar je bijstaat. Vooral door de ijver van de verdedigers. Die zijn dus hun eigen ergste stigmatiseerders.
Het is al heel wat dat je een verschil maakt.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tussen de anti - Israël mensen zitten natuurlijk wel antisemieten. Niet allemaal uiteraard.
Sterker nog: Israel weet heel goed dat de Palestijnen fel tegen illegale nederzettingen op de bezette westoever zijn. Ze voelen zich existentieel bedreigd en niet zonder reden.quote:Ik vraag me ook weleens af waarom Israël "om van het gezeik af te zijn" niet bepaalde concessies doet, maar dat is constant wikken en wegen tussen de inschattingen of dat punt voor de tegenpartij een reden of een alibi is om in oorlog te zijn.
Ik dacht inderdaad aan de tegenstanders van Zwarte Piet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:28 schreef xodox het volgende:
[..]
beetje vergelijkbaar dus met de racisme schreeuwers in Europa wil je bedoelen?
Naar die nederzettingen zouden ze kunnen en moeten kijken. Het is niet altijd de tegenpartij kloten natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het is al heel wat dat je een verschil maakt.
Overigens maken verwijten me niks uit: water van een eend.
[..]
Sterker nog: Israel weet heel goed dat de Palestijnen fel tegen illegale nederzettingen op de bezette westoever zijn. Ze voelen zich existentieel bedreigd en niet zonder reden.
Toch doet Israel helemaal niks om die tegen te gaan. Sterker nog: het beschermt de landrovers die ook volgens de eigen wetten illegaal zijn.
Israel laat dus opzettelijk casi belli voor de tegenpartij toe.
Jaja, je weet het zachtaardig te brengen. Je hebt blijkbaar geen flauw idee wat landroof voor mensen betekent. En zelfs niet wat de levende motivatie voor Israel is om land en invloed te veroveren en verdedigen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Naar die nederzettingen zouden ze kunnen en moeten kijken. Het is niet altijd de tegenpartij kloten natuurlijk.
Vraag is ook bij dit weer of het een reden of een alibi is.
Enfin, als je met wat aanvaardbare concessies vrede kunt sluiten, moet je het doen.
Dat idee heb ik best wel. Daar zitten ze niet op te wachten. Dat snap ik ook wel.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 02:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jaja, je weet het zachtaardig te brengen. Je hebt blijkbaar geen flauw idee wat landroof voor mensen betekent. En zelfs niet wat de levende motivatie voor Israel is om land en invloed te veroveren en verdedigen.
Ongelooflijk! Het is werkelijk ongelooflijk dat je de spiegel niet ziet.
quote:Israeli finance minister: 'there is a crisis with the United States'
Comments follow the Obama administration’s refusal to allow Israeli defense minister to meet with top national security aides
A top Israeli minister said on Saturday there was a “crisis” in the country’s relations with the United States that must be fixed.
Finance minister Yair Lapid’s comments came a day after US officials said the Obama administration refused Israeli defense minister Moshe Yaalon’s requests to meet several top national security aides.
The White House and the State Department rejected Israeli proposals for meetings with vice-president Joe Biden, national security adviser Susan Rice and secretary of state John Kerry on his five-day trip to the US. The administration is still angered by negative comments Yaalon made about Kerry’s peace efforts in the middle east and nuclear negotiations with Iran.
Lapid said “there is a crisis with the United States” and added that the relationship “must be managed respectfully and responsibly”.
Witte fosfor op zn familie.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 08:33 schreef Toga het volgende:
Arme jongen, hij vocht voor een vrij Palestina, heeft een joodse militair in spé (over zo'n 18 jaar) kunnen doden, maar heeft zijn heldhaftige daad moeten bekopen met het martelaarschap, Allah zij geprezen.
Gelukkig staat Haniyeh publiekelijk achter zijn daad en kan de achtergebleven familie op zijn steun rekenen.
Vermoeiend, nietwaar?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 08:33 schreef Toga het volgende:
Arme jongen, hij vocht voor een vrij Palestina, heeft een joodse militair in spé (over zo'n 18 jaar) kunnen doden, maar heeft zijn heldhaftige daad moeten bekopen met het martelaarschap, Allah zij geprezen.
Gelukkig staat Haniyeh publiekelijk achter zijn daad en kan de achtergebleven familie op zijn steun rekenen.
Je vergeet dat die kinderen voor het "gemak" daar waren neergezet BOVENOP een lanceerinrichting?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Daarom bombardeerden ze 4 Palestijnse kinderen die aan het spelen waren op een strand inderdaad en "deed" de regering daar niks aan.
... en 1001 andere voorbeelden.
En wij betalen de "winstuitkering" van zn hele familiequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 08:33 schreef Toga het volgende:
En op de rest van die stinkterroristenquote:
Ze waren vastgebonden?quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:24 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Je vergeet dat die kinderen voor het "gemak" daar waren neergezet BOVENOP een lanceerinrichting?
En maar zielig doen!
Heb je het filmpje gezien ?quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:23 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Nee, het was natuuuuuuurlijk "louter toeval"
Het is een complot ... .. .. ... ... ... ..quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:46 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
http://www.thomaswictor.(...)as-beach-operation/
En maar zielig doen...
Nee, het is beroepsmatig zielig doen om de inkomsten en de feelgood te verhogen..quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is een complot ... .. .. ... ... ... ..
Ah. Nja die site heeft mij niet overtuigd. In het geval van de kinderen op het strand dan.quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:54 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Nee, het is beroepsmatig zielig doen om de inkomsten en de feelgood te verhogen..
Over de rug van je eigen kinderen..
Het is geen aangeboren afwijking, die slachtofferrol, al lijkt het daar vaak wel op.. Die wordt er gewoon door Hamas en co ingestopt..
Rustig maar, mijn post was sarcastisch bedoeld.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:26 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Ik kots op jouw soort, die dit soort ellende verheerlijkt!
Verbaasde me niets, ik vroeg me al af waarom IDF een aanval op een strand zou uitvoeren.quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:46 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
http://www.thomaswictor.(...)as-beach-operation/
En maar zielig doen...
Goede zaak vind ik. Over Judea en Samaria kan je nog onderhandelen later, maar Jeruzalem moet sowieso één en ondeelbaar blijven. Dat kan je echt niet zomaar gaan wegschenken. Daarom moeten we nu bouwen, bouwen en nog eens bouwen.quote:Israël zet bouw O-Jeruzalem door
De Israëlische nederzetting Har Homa (voorgrond) wordt uitgebreidAFP
De Israëlische regering wil ruim duizend nieuwe woningen bouwen in Oost-Jeruzalem. In de nederzetting Ramat Schlomo komen er 600 huizen bij en in Har Homa zo'n 400.
Het voornemen van premier Netanyahu stuitte onmiddellijk op kritiek van zijn eigen minister van Financiën. "Dit plan zal tot een ernstige crisis tussen Israël en de VS leiden en onze positie in de wereld aantasten", zei minister Lapid van centrumpartij Yesh Atid.
Hij voegde daaraan toe dat hij niet tegen uitbreiding van de nederzettingen is, maar dat hij het nu niet het goede moment vindt om nieuwe bouwplannen aan te kondigen.
Onrustig
Volgens correspondent Monique van Hoogstraten is het de afgelopen weken erg onrustig geweest in Jeruzalem en op de Westelijke Jordaanoever. "In veel Palestijnse wijken in Oost-Jeruzalem zijn er vrijwel elke nacht confrontaties tussen Palestijnse jongeren en de oproerpolitie. Netanyahu heeft daarom ook extra politie- en legerinzet toegezegd. De combinatie van meer ordetroepen en nieuwe bouwplannen is niet handig, vindt Lapid."
De Verenigde Staten hebben eerder bouwplannen in de bezette gebieden veroordeeld. De Palestijnen zien Oost-Jeruzalem als de hoofdstad van hun toekomstige staat en zijn fel gekant tegen de Joodse nederzettingen. Israël beschouwt heel Jeruzalem als hoofdstad en negeert westerse kritiek op de annexatie van het oostelijke deel.
http://nos.nl/artikel/714575-israel-zet-bouw-ojeruzalem-door.html
ja ze waren inderdaad aan het spelen op een lanceerinrichting en niet op een strandquote:Op maandag 27 oktober 2014 10:24 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Je vergeet dat die kinderen voor het "gemak" daar waren neergezet BOVENOP een lanceerinrichting?
En maar zielig doen!
Niet te vergeten dat de verwondingen van te voren door Hamas zijn veroorzaakt. Zoals een gebroken arm.quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja ze waren inderdaad aan het spelen op een lanceerinrichting en niet op een strand
doe niet zo dom joh
En maar doen alsof je neus bloedt!
De tijden dat de "bewuste collateral damage" telt tegenwoordig nou eenmaal niet meer, Hamas is hun grootste troef bijna kwijt: "zielig doen, nog zieliger maken, en vooral zielig houden"quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja ze waren inderdaad aan het spelen op een lanceerinrichting en niet op een strand
doe niet zo dom joh
En maar doen alsof je neus bloedt!
Het hebben over een grote plaat voor je kop hebben, en dan zulke uitspraken doenquote:Op maandag 27 oktober 2014 13:19 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
De tijden dat de "bewuste collateral damage" telt tegenwoordig nou eenmaal niet meer, Hamas is hun grootste troef bijna kwijt: "zielig doen, nog zieliger maken, en vooral zielig houden"
Blij dat men er niet meer zo makkelijk in trapt als vroeger, of ze moeten net zo'n enorme plaat voor hun kop hebben als jij
Joh, JOUW voorbeeld is een hoax, niet t mijnequote:Op maandag 27 oktober 2014 13:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Het hebben over een grote plaat voor je kop hebben, en dan zulke uitspraken doen
Oh de ironie.
Of je bent echt enorm dom, of je bent aan het trollen.
Oh oke laten we dan maar de dood van 4 onschuldige kinderen downplayen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:28 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Joh, JOUW voorbeeld is een hoax, niet t mijne
Het zijn jouw "vrienden" die constant proberen extra zielig over te komen, en keer op keer door de mand vallen, kun je mij niet echt de schuld van geven!
Ik vind sterven en opofferen best een belangrijk verschil eigenlijk...quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:47 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Oh oke laten we dan maar de dood van 4 onschuldige kinderen downplayen.
Dat Hamas Israel in diskrediet wil brengen maakt het feit dat er 4 kinderen zijn gestorven niet ongedaan.
Je gaat toch niet zeggen dat die kinderen bewust voor martelaarschap kozen hoop ik?quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:48 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Ik vind sterven en opofferen best een belangrijk verschil eigenlijk...
Sterven is wat anders dan bewust het martelaarschap opzoeken dan wel opdringen...
Klik eens op het linkje van een paar posts geleden...quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:51 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Je gaat toch niet zeggen dat die kinderen bewust voor martelaarschap kozen hoop ik?
Verder sterven = sterven, zeker als het om jonge kinderen gaat.
Je mag dit zien als een ad hominem maar ik vind je echt walgelijk man.quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:54 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Klik eens op het linkje van een paar posts geleden...
Wordt het vanzelf duidelijk dat ook 11-jarigen terroristjes kunnen zijn
Dus ja!
Kinderen zijn inderdaad lege flessen, kun je zelf kiezen wat je er in stopt..quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:55 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Je mag dit zien als een ad hominem maar ik vind je echt walgelijk man.
Ten eerste zijn het kinderen droplul, die kan je erg makelijk beinvloeden, zeker als je vanaf jongs af aan daarmee begint.
Ten tweede moet je niet alle kinderen via 1 kam scheren.
Ten derde vielen er bij operatie cast lead van Israel 431 doden onder minderjarigen waarvan er maar 1 meedeed in de strijd.
http://www.btselem.org/ga(...)y_data_on_fatalities
Uhh ?quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:12 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Kinderen zijn inderdaad lege flessen, kun je zelf kiezen wat je er in stopt..
Als dit enkel haat is, zijn het simpelweg geen "onschuldige kinderen" meer, hoe een zielig lulverhaal je hier ook ophangt...
Ze kiezen ervoor, ook al zijn ze niet toerekeningsvatbaar.. Het blijft het gevolg van een KEUZE!
Wel grappig, mij als walgelijk bestempelen omdat ik feiten constateer
misschien moet je eens bij Hamas zielig gaan doen, ze zullen je hooguit melden dat het hun doel is, en je gewoon lekker door moet gaan met ze zielig vinden
Opvoeding? als je je kinderen verkeerd opvoed, maken ze de verkeerde keuzes...quote:
awww poepekakkie, kun je niet tegen de harde waarheid?quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:51 schreef IsaacCuenca het volgende:
Zwaardegekste doet inderdaad zijn naam eer aan zeg, wat een gestoord figuur
ja de harde waarheid is inderdaad dat die kinderen terroristen waren, met als bron een verhaal uit een amateuristisch blogje.quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:56 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
awww poepekakkie, kun je niet tegen de harde waarheid?
Ja precies, The Wall Street Journal is een heeeeeeeeel amateuristisch blogjequote:Op maandag 27 oktober 2014 14:58 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja de harde waarheid is inderdaad dat die kinderen terroristen waren, met als bron een verhaal uit een amateuristisch blogje.
Ja jij komt nog wel ver in het leven![]()
![]()
![]()
![]()
Ja inderdaad waar het verhaal gepubliceerd is idd de the wall street journalquote:Op maandag 27 oktober 2014 14:59 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Ja precies, The Wall Street Journal is een heeeeeeeeel amateuristisch blogje
En dat jij nergens komt in je leven is inmiddels wel duidelijk
Ai, nu wordt het weer persoonlijk, zijn je argumenten op?quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:04 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ja inderdaad waar het verhaal gepubliceerd is idd de the wall street journal
je weet dus eigenlijk niet eens wat je eigen bronnen zijn? triest.
heb je niet geleerd hoe je waarheidsgehalte van bronnen kunt ondervinden op het vmbo of wat?
Nja je spreekt jezelf een beetje tegen..voor de rest is dit een beetje een doelloze discussie.quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:25 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Opvoeding? als je je kinderen verkeerd opvoed, maken ze de verkeerde keuzes...
Vrij simpele rekensom.
Oke, flikker nou maar weet op met je onzin. Het was weer leuk.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:05 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Ai, nu wordt het weer persoonlijk, zijn je argumenten op?
sukkeltje...
Uhm, riiiight...quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Oke, flikker nou maar weet op met je onzin. Het was weer leuk.
En ik spreek niets tegen, een keuze is gewoon niet altijd een "vrije keuze"quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja je spreekt jezelf een beetje tegen..voor de rest is dit een beetje een doelloze discussie.
Tja, dat kun je je inderdaad afvragen. Om het omgekeerde te stellen: het laten vallen van de doelstelling Israel te vernietigen/verdrijven heeft El Fatah geen enkel voordeel gegeven. Terwijl dat, begrijpelijk, een eis was van Israel.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 02:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat idee heb ik best wel. Daar zitten ze niet op te wachten. Dat snap ik ook wel.
Over de motivatie kun je van mening verschillen.
Het is ook de vraag of het opgeven van die nederzettingen leidt tot definitieve vrede.
De bedoeling is om het gebied waar Israël controle over heeft te annexeren. Dat is ongeveer 60% van Judea en Samaria. Ongeveer 100.000 Palestijnen wonen daar ook die voor volwaardig Israëlisch burgerschap kunnen kiezen (indien zij dat wensen)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, dat kun je je inderdaad afvragen. Om het omgekeerde te stellen: het laten vallen van de doelstelling Israel te vernietigen/verdrijven heeft El Fatah geen enkel voordeel gegeven. Terwijl dat, begrijpelijk, een eis was van Israel.
Het zou wel aardig zijn als Israel het gewoon eens zou proberen. Dat een bouwstop ook inderdaad een bouwSTOP zou zijn en niet een gewoon doorbouwen. Israel weet twee dingen: 1) de Palestijnen zijn, begrijpelijk en terecht, allergisch voor elke landroof in de bezette Westoever. 2) de joodse bezetters zullen extreem moeilijk weg te halen zijn als er al ooit een akkoord komt over de bezette Westoever. Dat laatste kon nog wel eens zo veel moeite gaan kosten, dat het Israelische leger de hulp van de buurstaten moet gaan inroepen om de bezetters naar Israel te jagen.
Daarom is het toch zo ongelooflijk imbeciel van Israel om de illegale nederzettingen toe te staan en zelfs te faciliteren. Of ongelooflijk doortrapt! Dat kan natuurlijk ook.
Peace. Piece by piece.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:31 schreef xodox het volgende:
[..]
De bedoeling is om het gebied waar Israël controle over heeft te annexeren. Dat is ongeveer 60% van Judea en Samaria. Ongeveer 100.000 Palestijnen wonen daar ook die voor volwaardig Israëlisch burgerschap kunnen kiezen (indien zij dat wensen)
De rest van de gebieden hebben zelfbestuur
Dat is toch het plan van Naftali Bennett
Een ander idee is van Avigdor Lieberman. Die wil wél een Palestijnse staat oprichten en zelfs Oost-Jeruzalem weggeven maar ondertussen wil hij wel de arabieren in Israël (de niet loyale, want hij heeft bv wel een druze op zijn verkiezingslijst) even de grens over schoppen. Hij is zelf bereid daarvoor een financiële compensatie te betalenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Peace. Piece by piece.
In het Nederlands heet dat Landjepik.
In het internationaal recht is dat verboden, om voor de hand liggende redenen.
En volwaardig Israelisch burgerschap voor Arabieren? Dat is kromspraak. Maar het Ivriet is de basis van kromspraak, lijkt het wel.
En de terugkeer van Palestijnen die 70 jaar gelden verdreven zijn?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:55 schreef xodox het volgende:
[..]
Een ander idee is van Avigdor Lieberman. Die wil wél een Palestijnse staat oprichten en zelfs Oost-Jeruzalem weggeven maar ondertussen wil hij wel de arabieren in Israël (de niet loyale, want hij heeft bv wel een druze op zijn verkiezingslijst) even de grens over schoppen. Hij is zelf bereid daarvoor een financiële compensatie te betalen
Vergelijkbaar met de vluchtelingen tijdens de meeste oorlogen zoals WO1, WO2, Balkan oorlogquote:Op woensdag 29 oktober 2014 01:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En de terugkeer van Palestijnen die 70 jaar gelden verdreven zijn?
Vergelijkbaar met het recht van terugkeer van oden die 2000 jaar geleden verdreven zijn?
Ah ja. En volgens dezelfde redenering zouden de joden in Israel? Opgevangen zijn in de hen omringende landen en daarin ook geassimileerd zijn? Of niet?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 01:23 schreef xodox het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met de vluchtelingen tijdens de meeste oorlogen zoals WO1, WO2, Balkan oorlog
Die worden in hun nieuwe landen opgevangen en voor hen gezorgd. Wij sturen onze vluchtelingen uit de Balkan oorlog nu toch ook niet meer terug? Die zijn hier opgegroeid en zijn dus Nederlanders
Daarvoor verdienen ze toch respect. Ze blijven trouw aan hun volk en de opdracht die God hen gegeven heeftquote:Op woensdag 29 oktober 2014 01:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah ja. En volgens dezelfde redenering zouden de joden in Israel? Opgevangen zijn in de hen omringende landen en daarin ook geassimileerd zijn? Of niet?
De joden die door de Romeinen verderven zijn, werden geen anderlanders, ze bleven hardnekkig joods.
Je praat dubbel.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 01:30 schreef xodox het volgende:
[..]
Daarvoor verdienen ze toch respect. Ze blijven trouw aan hun volk en de opdracht die God hen gegeven heeft
Dat kan. Dat is bepaald een prestatie: afgezien van zigeuners (Roma/Sinti) ken ik geen volk dat zich zo hardnekkig afgezonderd heeft van de hen omringende bevolking. Heel goed, zeer uitzonderlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 01:30 schreef xodox het volgende:
[..]
Daarvoor verdienen ze toch respect. Ze blijven trouw aan hun volk en de opdracht die God hen gegeven heeft
Wat voor opdracht heeft God dan aan de Palestijnen gegeven?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 01:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je praat dubbel.
Je vindt dat de joden die zichzelf bleven respect verdienen. Maar de Palestijnen moeten zich maar voegen naar andere landen. En de opdracht die de God van de Palestijnen hen gaf, zou je dus waardeloos vinden?
God heeft het Joodse volk met een bepaald doel in de geschiedenis uitgekozen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat kan. Dat is bepaald een prestatie: afgezien van zigeuners (Roma/Sinti) ken ik geen volk dat zich zo hardnekkig afgezonderd heeft van de hen omringende bevolking. Heel goed, zeer uitzonderlijk.
Met een prijs. Telkens als de maatschappij waarin deze minderheid leefde problemen kreeg, was de minderheid de lul.
Daar kun je op wachten, dat geldt voor elke minderheid in een samenleving die problemen krijgt.
En een opdracht die een god hen gegeven heeft? Daar kan ik weinig over zeggen, zonder nadere informatie. Welke opdracht dan? Aan wie? Waarover? Wanneer?
quote:
quote:De bijeenkomst is gepland naar aanleiding van een verzoek van Jordanië aan de voorzitter van de Veiligheidsraad. Jordanië, het enige Arabische land in de raad, wil praten over 'de gevaarlijk escalerende spanningen in bezet Oost-Jeruzalem'.
Israël wil 1000 woningen bouwen in Oost-Jeruzalem. Dat kondigde de regering van premier Benjamin Netanyahu gisteren aan. De bouw is omstreden, omdat het Arabische deel van Jeruzalem geannexeerd gebied is.
quote:Binyamin Netanyahu 'chickenshit', say US officials in explosive interview
Quotes from senior Obama administration figures damn Israeli prime minister over stance on settlements and Palestinian peace
US relations with Israel have plunged to new depths of bitterness and hostility as senior officials in the Obama administration decried Binyamin Netanyahu as a “chickenshit prime minister”, “coward” and a man more interested in his own political survival than peace.
The furious assessment delivered in anonymous but no-holds barred comments in an interview with the American journalist Jeffrey Goldberg in the Atlantic underline a state of anger with Netanyahu that is characterised as “red hot”.
The remarks are particularly telling in having been made to Goldberg, a Washington insider who has interviewed both Obama and Netanyahu, and who warned US-Israeli relations were in a “full-blown crisis” that could only get worse after the midterm elections.
Speaking to the Israeli parliament – the Knesset – a few hours after the comments were revealed, Netanyahu angrily insisted he was “under attack simply for defending Israel”, adding that he “cherished” Israel’s relationship with the US.
“When there are pressures on Israel to concede its security, the easiest thing to do is to concede,” he said. “You get a round of applause, ceremonies on grassy knolls, and then come the missiles and the tunnels.”
The Obama officials’ comments underline the dismal state of relations between the Obama administration and the Netanyahu after a series of damaging announcements by Israel – including again this week – regarding its determination to push ahead with settlement building in occupied East Jerusalem and the West Bank.
The temperature of relations plunged again last week when Israel’s defence minister, Moshe Yaalon, was pointedly snubbed by senior administration officials during a visit last week to Washington, which itself followed a public warning from the White House that Israel risked alienating its “closest allies”.
Despite the deepening frustration in Washington, Netanyahu continued to hit back over the latest settlement announcement, saying US criticism was “detached from reality”, even on the eve of the publication of the latest remarks.
“The thing about Bibi is, he’s a chickenshit,” said one official quoted in the Atlantic. “The good thing about Netanyahu is that he’s scared to launch wars. The bad thing about him is that he won’t do anything to reach an accommodation with the Palestinians or with the Sunni Arab states.
“The only thing he’s interested in is protecting himself from political defeat. He’s not [Yitzhak] Rabin, he’s not [Ariel] Sharon, he’s certainly no [Menachem] Begin. He’s got no guts.”
In a more diplomatic and public statement on the recent settlement announcements, the US National Security Council spokesman Alistair Baskey insisted the US would continue to criticise Israel.
“There are times when we disagree with actions of the Israeli government and we must raise our concerns, such as our concerns about Israel’s settlement policy,” he said. “We raise these concerns as a partner who is deeply concerned about Israel’s future and wants to see Israel living side by side in peace and security with its neighbours.”
In comments designed to further sting Netanyahu, who has expended huge diplomatic effort on attempting to derail any deal with Iran over its nuclear programme, another official suggested the White House no longer believed Netanyahu would launch a pre-emptive strike on Iran to prevent it obtaining nuclear weapons.
“It’s too late for him to do anything,” the official said. “Two, three years ago, this was a possibility. But ultimately he couldn’t bring himself to pull the trigger. It was a combination of our pressure and his own unwillingness to do anything dramatic. Now it’s too late.”
The comments are the latest in a series of high-profile spats between Washington and Netanyahu’s government. Relations began their sharp decline when defence minister Yaalon accused the US secretary of state, John Kerry, of being “obsessive and messianic” in his pursuit of a peace deal between Israelis and Palestinians. Later, in off-the-record remarks, Kerry warned that Israeli risked becoming “an apartheid state”.
On Friday Netanyahu told the Knesset: “I am not prepared to make concessions that will endanger our state. Understand, our national interests, topped by security and the unity of Jerusalem, are not what top the interests of those anonymous forces attacking us, and me personally. I am under attack simply because I am defending the State of Israel. If I didn’t stand firm on our national interests, I would not be under attack.
“I respect and cherish the deep connection with the United States. Since the establishment of the state, we’ve had our arguments and then some. We have seen time after time, year and year, support rising among the American public. The strategic alliance between the stances is continuing and will continue.”
Responding to the remarks in the Atlantic late on Tuesday night, Israel’s far-right economics minister, Naftali Bennett, used his Facebook page to call for Washington to renounce the comments: “If what was written [in The Atlantic] is true, then it appears the current administration plans to throw Israel under the bus.
“The prime minister is not a private person but the leader of the Jewish state and the whole Jewish world. Such severe insults towards the prime minister of Israel are hurtful to millions of Israeli citizens and Jews all over the world.
“Instead of attacking Israel and forcing it to accept suicidal terms, it should be strengthened. I call on the US administration to renounce these coarse comments and to reject them outright.”
Nee hoor, terechte kritiek hoort gewoon geuit te worden, dat juich ik alleen maar toe.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
wel pijnlijk voor jou he?
netanyahu
quote:
quote:Zweden zal vandaag officieel Palestina als staat erkennen. Dat zei de Zweedse minister van buitenlandse zaken, Margot Wallström. Zweden wordt het eerste grote Europese land dat Palestina erkent.
Geen idee. Maar ik heb ook geen idee van de opdracht die jouw god aan de joden gegeven zou hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:59 schreef xodox het volgende:
[..]
Wat voor opdracht heeft God dan aan de Palestijnen gegeven?
Nou, dat laten ze dan wel goed merken! Israel was toch de joodse staat Israel? Dan mag ik aannemen dat die staat de waarheid over de enige god en de liefde tussen de mensen onderwijst? En naar de hoogste ethische maatstaven leeft?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:59 schreef xodox het volgende:
[..]
God heeft het Joodse volk met een bepaald doel in de geschiedenis uitgekozen.
Waarom? God gebruikt op allerlei manieren dingen en personen voor Zijn speciale doeleinden. Zo gebruikt Hij elementen als water, vuur, wind, e.d. Daarnaast kiest God personen uit. Zo is Abraham uitgekozen de mensheid te leren geloven in Eén God. Mozes is gekozen om de Tora aan het Joodse volk te schenken. Zo ook is het Joodse volk uitgekozen. De opdracht van het Joodse volk is het godsdienstig onderwijzen van de mensheid. Het volk moet de wereld de waarheid onderwijzen over de Enige God en de liefde tussen mensen. Daarom dient het Joodse volk naar de hoogste ethische maatstaven te leven. Dit brengt extra verantwoordelijkheid met zich mee. Het wil dus niet zeggen dat God de Joden bevoorrecht zijn boven andere volken.
Dat zou pasquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:22 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Nee hoor, terechte kritiek hoort gewoon geuit te worden, dat juich ik alleen maar toe.
Bibi
Heb dit ook ergens gelezen. Apart verhaal. Een staat erkennen die de inwoners zelf , keer op keer, zelf niet (willen) erkennen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zweden zal vandaag officieel Palestina als staat erkennen. Dat zei de Zweedse minister van buitenlandse zaken, Margot Wallström. Zweden wordt het eerste grote Europese land dat Palestina erkent.
twitter:IDFSpokesperson twitterde op zaterdag 01-11-2014 om 18:47:54Confirmed: Overnight a rocket or mortar launched from #Gaza hit southern #Israel. No injuries or damage reported. reageer retweet
Bibi zou Bibi niet zijn als ie naar terechte kritiek zou luisteren.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat zou paszijn als hij ook naar terechte kritiek zou luisteren!
Ik zou geenquote:Op zaterdag 1 november 2014 18:55 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Bibi zou Bibi niet zijn als ie naar terechte kritiek zou luisteren.
in dit geval een nekschotquote:Op zondag 2 november 2014 01:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zou geenweggeven aan iemand die terechte kritiek negeert.
Die krijgt van mij een![]()
of
![]()
Je doet iedereen het meeste pijn door land af te nemen. Dat zou je als jood toch moeten begrijpen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:54 schreef Toga het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat je de arabieren het meest pijn doet door land af te nemen. Je kan honderden mensen bombarderen, ze staan toch snoepjes uit te delen als er daarbij één jood omkomt.
Dit is misschien een betere tactiek; bij elke raket- of mortieraanval gooien we niets terug maar verschuiven we het hek 10 meter. Maar dat wordt waarschijnlijk teveel papierwerk voor de VN...
Tjongejonge! Wat een goedkoop argument.quote:Op zondag 2 november 2014 02:35 schreef xodox het volgende:
Ale hop, de Europese gesponsorde Palestijnen alweer een raket afgeschoten
Hopelijk is dat geld voor de wederopbouw nog niet gestort, want als het op deze manier gebeurt ligt 't binnen een jaar toch terug plat
Had je wat anders verwacht dan?quote:Op zondag 2 november 2014 02:35 schreef xodox het volgende:
De Europese gesponsorde Palestijnen alweer een raket afgeschoten
Hopelijk is dat geld voor de wederopbouw nog niet gestort, want als het op deze manier gebeurt ligt 't binnen een jaar toch terug plat
Ik ben niet joods en nee, ik zou land afstaan als dat een familielid het leven zou redden.quote:Op zondag 2 november 2014 01:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je doet iedereen het meeste pijn door land af te nemen. Dat zou je als jood toch moeten begrijpen.
Land inleveren geeft in die contreien misschien een duidelijker signaal dan duizend graven. Duizend levens fokken ze er in de Gaza in 8 dagen wel weer bij en dat weten ze dondersgoed.quote:Waar je verlangen om mensen pijn te doen vandaan komt, begrijp ik niet goed.
Ik begrijp geen hout van wat je hier nou allemaal door elkaar heen zit te beweren.quote:Op zondag 2 november 2014 11:32 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik ben niet joods en nee, ik zou land afstaan als dat een familielid het leven zou redden.
Het verschil is echter, voordat je daar op inhakt, dat het leven van dat familielid pas op het spel staat als ikzelf acties onderneem. Oorzaak-gevolg.
[..]
Land inleveren geeft in die contreien misschien een duidelijker signaal dan duizend graven. Duizend levens fokken ze er in de Gaza in 8 dagen wel weer bij en dat weten ze dondersgoed.
Land zien terug te krijgen is een heel wat langer proces, zet landverlies maar eens op naam van Hamas en kijk of de bevolking dàn nog zo achter ze staat, het is hun ultieme vernedering.
In de historie zijn er veel landsgrenzen geweest als compensatie op begonnen oorlogen. Waarom de Westbank niet volledig ingelijfd is in Israël is me nog onduidelijk, misschien wilde Israël het zelf niet gezien het percentage moslims.
Ik ga heel lang in je huis staan dan is het ook van mij toch??quote:Op woensdag 5 november 2014 14:59 schreef waht het volgende:
De joden zitten veel langer in dat gebied, derhalve is het van hen.
De vergelijking is correct als het je eigen huis al was, en jij daar gaat staan.quote:Op woensdag 5 november 2014 15:07 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik ga heel lang in je huis staan dan is het ook van mij toch??
Probleem is dat dat het niet wasquote:Op woensdag 5 november 2014 15:08 schreef waht het volgende:
[..]
De vergelijking is correct als het je eigen huis al was, en jij daar gaat staan.
De Indianen zitten al veel langer in de USA... oh, wacht...quote:Op woensdag 5 november 2014 14:59 schreef waht het volgende:
Moeten die 6 miljoen Joden dan verhuizen?quote:Op woensdag 5 november 2014 15:50 schreef IsaacCuenca het volgende:
Alleen de Palestijnen hebben recht op Palestina
#PalestineWillBeFree
Alleen Nederlanders hebben recht op Nederlandquote:Op woensdag 5 november 2014 15:50 schreef IsaacCuenca het volgende:
Alleen de Palestijnen hebben recht op Palestina
#PalestineWillBeFree
Waarom niet?quote:Op woensdag 5 november 2014 16:29 schreef xodox het volgende:
[..]
Moeten die 6 miljoen Joden dan verhuizen?
Kost wel een hoop tijd, de Israëli's vergoelijken hun misdaden nog steeds met de Holocaust.quote:Op woensdag 5 november 2014 15:41 schreef xodox het volgende:
Binnen enkele decennia praat niemand daar nog over, net zoals nu niemand vraagt aan de Amerikanen om terug te keren naar Europa
Tijd heelt de wonden
In uw gedachtenwereldje misschien.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kost wel een hoop tijd, de Israëli's vergoelijken hun misdaden nog steeds met de Holocaust.
Nee etnische zuivering is als je een volk onderdrukt en stukje bij stukje uitroeitquote:Op woensdag 5 november 2014 16:36 schreef xodox het volgende:
[..]
Omdat zoiets naar etnische zuivering ruikt
Er is sprake van etnische zuiveringen wanneer er gewelddadige acties ondernomen worden om een etnische groep(ering) in een gebied in aantal te verminderen. Het onderscheid met genocide is dat hierbij niet noodzakelijk sprake is van massamoordquote:Op woensdag 5 november 2014 16:40 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee etnische zuivering is als je een volk onderdrukt en stukje bij stukje uitroeit
Hoeft niet verplicht e zijn, de normale mogen blijvwnquote:Op woensdag 5 november 2014 16:41 schreef xodox het volgende:
[..]
Er is sprake van etnische zuiveringen wanneer er gewelddadige acties ondernomen worden om een etnische groep(ering) in een gebied in aantal te verminderen. Het onderscheid met genocide is dat hierbij niet noodzakelijk sprake is van massamoord
Een verplichte verhuis van 6 miljoen Joden uit Eretz Yisrael is etnische zuivering
Ok, dan is 't goedquote:Op woensdag 5 november 2014 16:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Hoeft niet verplicht e zijn, de normale mogen blijvwn
En jij beschouwt het gemiddelde volk wat vervolgens over de muur stapt als normaal? Ja, dat gaat echt goed komen, dat zagen we vandaag wel weer in Jeruzalem.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Hoeft niet verplicht e zijn, de normale mogen blijvwn
Dus Israël doet in etnisch zuiveren. Nice.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:41 schreef xodox het volgende:
[..]
Er is sprake van etnische zuiveringen wanneer er gewelddadige acties ondernomen worden om een etnische groep(ering) in een gebied in aantal te verminderen. Het onderscheid met genocide is dat hierbij niet noodzakelijk sprake is van massamoord
Een verplichte verhuis van 6 miljoen Joden uit Eretz Yisrael is etnische zuivering
Ik wist niet dat Hamas een etnische minderheid was?quote:Op woensdag 5 november 2014 16:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Israël doet in etnisch zuiveren. Nice.
Verklaar?quote:Op woensdag 5 november 2014 16:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Israël doet in etnisch zuiveren. Nice.
Ze zijn systematisch de Palestijnen aan het verdrijven.quote:
ja laten we een muur om jouw huis bouwen en kijken of jij er niet overheen probeert te klimmenquote:Op woensdag 5 november 2014 16:54 schreef Toga het volgende:
[..]
En jij beschouwt het gemiddelde volk wat vervolgens over de muur stapt als normaal? Ja, dat gaat echt goed komen, dat zagen we vandaag wel weer in Jeruzalem.
Ik heb nog nooit gehoord over een Jood die over die muur naar Palestijnse kant klom.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja laten we een muur om jouw huis bouwen en kijken of jij er niet overheen probeert te klimmen!
Joden toelaten om te wonen in Judea en Samaria (gebied C, onder volledig Israëlisch veiligheidstoezicht met dank aan de Oslo akkoorden) vind ik niets verkeerd aan.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze zijn systematisch de Palestijnen aan het verdrijven.
Nee, dat doen ze met tanks en F16's.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:00 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord over een Jood die over die muur naar Palestijnse kant klom.
Welnee: er zitten al heel lang wel een paar joden in dat gebied, de meesten woonden heel ergens anders. In Amsterdam hebben ook veel joden gewoond. Is Amsterdam nu van de joden?quote:Op woensdag 5 november 2014 14:59 schreef waht het volgende:
Die zijn toch verhuisd? In 2005 was 1/3 eerstegeneratie allochtoon en 1/3 tweedegeneratie allochtoon. (definitie NL CBS, cijfers ISR CBS). Slechts 1/3 was geboren in Palestijns gebied en daarvan natuurlijk slechts een klein deel voor 1948, dus echt oorspronkelijke bewoner van Palestina.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:29 schreef xodox het volgende:
[..]
Moeten die 6 miljoen Joden dan verhuizen?
Lezen: er stond niet minderheid, er stond groepering.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:04 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Hamas een etnische minderheid was?
Ik heb het idee dat jij verstandiger bent dan de meeste bijdragers.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:59 schreef waht het volgende:
Te makkelijk. Of te moeilijk voor jou om je in te denken wat een muur om je heen betekent.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:00 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord over een Jood die over die muur naar Palestijnse kant klom.
Doet me denken aan die gast die met een knuppel mij wilde beroven. Toen dat mislukte, schold hij mij hartgrondig uit voor klootzak. Alsof ik iets verkeerds gedaan had.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:20 schreef xodox het volgende:
[..]
Joden toelaten om te wonen in Judea en Samaria (gebied C, onder volledig Israëlisch veiligheidstoezicht met dank aan de Oslo akkoorden) vind ik niets verkeerd aan.
Wat zijn dat nou voor argumenten? Godallemachtig wat een gezever!quote:
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig!quote:
Denk jij dat iemand die pro Israël is de westerse waarden en democratie verdedigt misschien? Is in mijn geval totaal niet zo. Ik heb andere redenen om de Joodse staat te steunen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig!
En dan nog zeggen dat Israel de westerse waarden van democratie en zo vertegenwoordigt. En verdedigt tegen de ondemocratische en barbaarse horden.
Nou, dat denk ik eerlijk gezegd zelden. Verdedigers van de strapatsen van Israel beroepen zich meestal niet op de waarden en de democratie die het westen zo graag tot de zijne rekent. (Of die rekening terecht is, kun je ernstig betwijfelen, maar dat is een ander verhaal.)quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:47 schreef xodox het volgende:
[..]
Denk jij dat iemand die pro Israël is de westerse waarden en democratie verdedigt misschien? Is in mijn geval totaal niet zo. Ik heb andere redenen om de Joodse staat te steunen.
quote:Op donderdag 13 november 2014 23:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israel onze steun verdient omdat het ons laatste bolwerk is van die westerse waarden en democratie tegen de barbaarse islamitische horden
quote:
Als je Israëlisch staatsburger bent, woon je in bezet Gaza en heb je geen Israëlisch papiertje ben je hoogstwaarschijnlijk gebonden aan de wetten en regels van Hamas (en die zijn niet echt eerlijk, nee), idem voor de bezette Westelijke Jordaanoever onder PA-bestuur.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]![]()
bedoel je.
Of wou je beweren dat in Israel en de door deze joodse staat bezette gebieden democratie en eerlijke rechten voor iedereen ook gelden?
Ik herhaal mijn vraag nog maar eens:quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:56 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Als je Israëlisch staatsburger bent, woon je in bezet Gaza en heb je geen Israëlisch papiertje ben je hoogstwaarschijnlijk gebonden aan de wetten en regels van Hamas (en die zijn niet echt eerlijk, nee), idem voor de bezette Westelijke Jordaanoever onder PA-bestuur.
Ik ga in op je aanvulling, vet van mij.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:56 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Als je Israëlisch staatsburger bent, woon je in bezet Gaza en heb je geen Israëlisch papiertje ben je hoogstwaarschijnlijk gebonden aan de wetten en regels van Hamas (en die zijn niet echt eerlijk, nee), idem voor de bezette Westelijke Jordaanoever onder PA-bestuur.
Zou je dat willen dan? Gewoon voor iedereen, door Israël verzorgde, democratie en eerlijke rechten?
Als je mijn reactie op een normale manier interpreteert dan staat er in het kort een 'nee', ik heb er alleen de reden bij gegeven, voor de aardig.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik herhaal mijn vraag nog maar eens:
"Of wou je beweren dat in Israel en de door deze joodse staat bezette gebieden democratie en eerlijke rechten voor iedereen gelden?"
Ja, dat verbaast me niks. En dan is Israel dus een schurkenstaat.quote:Op vrijdag 14 november 2014 01:01 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Als je mijn reactie op een normale manier interpreteert dan staat er in het kort een 'nee', ik heb er alleen de reden bij gegeven, voor de aardig.
Dan zou Israel dat gebied volledig moeten inlijven en volledige jurisdictie moeten krijgen over die gebieden.quote:Op vrijdag 14 november 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ga in op je aanvulling, vet van mij.
Ja,
1. Die VN-regels gelden alleen voor burgers die onderworpen zijn aan de bezetting.quote:dat is ook waar de VN-regels over gaan: de bezette gebieden moeten beheerd worden zoals een goede beheerder zou doen.
Grappig is dan wel dat Israel zich geheel conformeert aan zijn omgeving. Niet onderhandelen, zoals wij in Europa doen, sinds de Tweede Wereldoorlog. Maar meteen maar alles in puin gooien.quote:
Israel is een behoorlijk stroeve gesprekspartner, dat moet ik je nageven.quote:Op vrijdag 14 november 2014 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig is dan wel dat Israel zich geheel conformeert aan zijn omgeving. Niet onderhandelen, zoals wij in Europa doen, sinds de Tweede Wereldoorlog.
Lol, Israel heeft twee jaar lang raketaanvallen te verduren gekregen voordat ze eens terugsloegen met 'operation protective edge'.quote:Maar meteen maar alles in puin gooien.
Je knipt wel heel opzichtig in mijn tekst.quote:Op vrijdag 14 november 2014 01:11 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Dan zou Israel dat gebied volledig moeten inlijven en volledige jurisdictie moeten krijgen over die gebieden.
Israel ken geen wetten en regels afdwingen over de Palestijnse autoriteit. Maar ik mag aannemen dat Israel wel in staat is om de Isrealische kolonisten en nederzettingsbouwers te controleren.quote:[..]
1. Die VN-regels gelden alleen voor burgers die onderworpen zijn aan de bezetting.
2. Israel heeft geen controle over de overheid in de bezette gebieden, die kan dus niet zomaar allemaal wetten en regels op gaan stellen en een democratisch systeem afdwingen.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je knipt wel heel opzichtig in mijn tekst.
Wat bedoel je met controlen?quote:Israel ken geen wetten en regels afdwingen over de Palestijnse autoriteit. Maar ik mag aannemen dat Israel wel in staat is om de Isrealische kolonisten en nederzettingsbouwers te controleren.
Ja, dat heeft in 2005 bij het vertrek van 9000 joden uit de Gaza ook zoveel vruchten afgeworpen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 05:43 schreef sp3c het volgende:
die nederzettingen moeten sowieso weg, gewoon bulldozeren of aan de palestijnen geven in ruil voor jeruzalem
nee dat gaat niet gebeurenquote:Op vrijdag 14 november 2014 05:43 schreef sp3c het volgende:
die nederzettingen moeten sowieso weg, gewoon bulldozeren of aan de palestijnen geven in ruil voor jeruzalem
nou en?quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:02 schreef Toga het volgende:
[..]
Ja, dat heeft in 2005 bij het vertrek van 9000 joden uit de Gaza ook zoveel vruchten afgeworpen.
wat jouw fictieve palestijnse broeders in Nederland vinden is totaal niet van belang hierquote:Ruilen lijkt me geen gek plan, zoals Israël deed met de Sinaï in ruil voor een handtekening. Maar voor zover ik alle Palestijnse broeders in Nederland hoor, zou Jeruzalem volledig en voor altijd en eeuwig onder islamitisch beheer moeten blijven, dat gaat 'm dus niet worden.
het is al gebeurd, gebeurd gewoon weer als Israel er iets mee denkt te kunnen winnen want echt veel hebben ze er niet aanquote:
Hoho, Koning David heeft er 1000 VC ook nog een vinger in de pap gehad. Pas in 635 NC kwam het Rashidun kalifaat om de hoek zetten. Maar goed, ik ben het met je eens dat je die twee partijen gescheiden moet houden, dat zou een paar conflicten schelen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou en?
ze hoorden er niet te zijn in de eerste plaats,
Laten we even voorop stellen dat het niet mijn broeders zijn, maar het is wel de mening van, nou, ik doe een wild gokje, 99,9% van alle moslims op de wereld; "Jeruzalem hoort bij de moslims!"quote:wat jouw fictieve palestijnse broeders in Nederland vinden is totaal niet van belang hier
Amenquote:feit is dat Israel Jeruzalem niet meer op gaat delen, daar moeten de palestijnen aldaar mee gaan leren leven ... wil niet zeggen dat ze er niet iets voor terug kunnen eisen
waar heb jij het nou weer overquote:Op vrijdag 14 november 2014 11:35 schreef Toga het volgende:
[..]
Hoho, Koning David heeft er 1000 VC ook nog een vinger in de pap gehad. Pas in 635 NC kwam het Rashidun kalifaat om de hoek zetten. Maar goed, ik ben het met je eens dat je die twee partijen gescheiden moet houden, dat zou een paar conflicten schelen.
het is een hele wilde gok en als we cijfers uit de lucht gaan graaien kan dit nog een leuke discussie wordenquote:[..]
Laten we even voorop stellen dat het niet mijn broeders zijn, maar het is wel de mening van, nou, ik doe een wild gokje, 99,9% van alle moslims op de wereld; "Jeruzalem hoort bij de moslims!"
Jeruzalem, niets mee kunnen , o jaquote:Op vrijdag 14 november 2014 11:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is al gebeurd, gebeurd gewoon weer als Israel er iets mee denkt te kunnen winnen want echt veel hebben ze er niet aan
de nederzettingen slimmerikquote:Op vrijdag 14 november 2014 13:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jeruzalem, niets mee kunnen , o ja
geen bijbel in huis zeker
PMS: Palestinian Madness Syndromequote:Op vrijdag 14 november 2014 13:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat is dat toch vandaag, zit er iets in het water ofzo?
wat vinden je palestijnse broeders in Nederland van dit grapje?quote:
Ten eerste heb ik geen broeders uit dit gebied, daarnaast zijn de Marokkanen/Sudanezen/Ethiopiërs in Nederland ook geen broeders van de islamitische arabieren die in het voormalige Palestijnse mandaat wonen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:02 schreef sp3c het volgende:
wat vinden je palestijnse broeders in Nederland van dit grapje?
ok manquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:17 schreef Toga het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik geen broeders uit dit gebied, daarnaast zijn de Marokkanen/Sudanezen/Ethiopiërs in Nederland ook geen broeders van de islamitische arabieren die in het voormalige Palestijnse mandaat wonen.
Maar het rare is dat als ik dit grapje aan zo'n Nederlandse "broeder" zou vertellen, ik veel meer kans maak op (fatale) verwondingen dan als ik in Pieterburen "Pieterburen Madness Syndrone" zou zeggen.
is random iircquote:Trouwens, waarom heb jij een Sinterklaas icoontje en ik een Zwarte Piet?![]()
Niks mis mee, ik ben graag ZP, maar ben wel benieuwd.
Er gaat binnenkort een wet ingevoerd worden waardoor de Israëlische wetten ook in de Israëlische gebieden van de Westelijke Jordaanoever gaan gelden. Maar de linkse Israëlische mensen zijn daar niet zo blij mee, jij wel dus?quote:Op vrijdag 14 november 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je knipt wel heel opzichtig in mijn tekst.
[..]
Israel ken geen wetten en regels afdwingen over de Palestijnse autoriteit. Maar ik mag aannemen dat Israel wel in staat is om de Isrealische kolonisten en nederzettingsbouwers te controleren.
Welnee, bezet gebied wordt, als het goed is, ooit weer teruggegeven en moet tot die tijd gewoon netjes beheerd worden. De bezetter is volgens de VN evenzeer verantwoordelijk voor het welzijn van de bezette bevolking als voor de eigen bevolking. En terecht ook: moeten ze maar weer naar huis gaan als ze dat niet willen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 01:36 schreef jamesdeen het volgende:
[..], toch echt de enige manier om dat te bewerkstelligen. Lijkt mij wel wat, puur als een goed antwoord op jouw gevraagde democratie en eerlijke rechten.
De kolonisten zijn onderdanen van de staat Israel en dienen dus de wetten van de staat Israel te gehoorzamen. Als ze dat niet doen, dienen ze opgepakt te worden.quote:[..]
Wat bedoel je met controlen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |