SPOILER: USERSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.
Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
[ Bericht 2% gewijzigd door Limone op 10-10-2014 14:32:13 ]
Mijn rondes mogen naar 42-84-44quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:26 schreef Limone het volgende:
Of is het volgeyoghurt?
Voor wijzigingen: even quoten!
Yoghurt mijn nod dr maar uit.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:26 schreef Limone het volgende:
Of is het volgeyoghurt?
Oh. Oh? Wil je er geen druk meer achter?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:32 schreef Cygne het volgende:
[..]
Nein.
De bloeding heeft zich nog niet aangediend.
Dat, inderdaad.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:35 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh. Oh? Wil je er geen druk meer achter?
Ik weet niet wat je begrijpt.quote:
Oh nee! Dan begrijp ik je wel.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:03 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je begrijpt.
Maar ik wil geen nod meer in de op omdat ik geen druk meer op mezelf probeer te leggen wat dat betreft.
Oh, haha! Dat zou ik wel iets directer zeggen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:04 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh nee! Dan begrijp ik je wel.ik dacht dat je heel omslachtig probeerde te vertellen dat je twee streepjes had.
Blijf je gezellig lang hier!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:07 schreef Cygne het volgende:
[..]
Oh, haha! Dat zou ik wel iets directer zeggen.
Ik ga pas testen als ik drie jaar overtijd ben of zo.
Ja, ik ga als een speertje met een gemiddelde van ruim 56 dagen!quote:
Mag ik uit het onderste lijstje users? Op hoop van zegen... *Aftellen naar eerste echo over 13 dagenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:26 schreef Limone het volgende:
Of is het volgeyoghurt?
Precies waarom ik mijn NOD er niet wegplempquote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:03 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je begrijpt.
Maar ik wil geen nod meer in de op omdat ik geen druk meer op mezelf probeer te leggen wat dat betreft.
Ik denk ook dat je eerder naar de huisarts kunt. Je hebt geen "normaal" durende cyclussen en dan is het denk ik wel handig om niet te checken of je een duwtje nodig hebt. Uit goed je zorgen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:24 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Ja, ik ga als een speertje met een gemiddelde van ruim 56 dagen!
Ga - als ik durf - toch binnenkort eens even langs de huisarts. Heb onderhand ook fossiele eieren, dus heb geen zin om zo een jaar aan te kloten.
maar ben bang dattie me toch weer wegstuurt, en dat ik gewoon te ongeduldig ben
Ik denk dat het verstandig is om sowieso je spreekwoordelijke ei kwijt te kunnen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ga overigens ook eerder naar de ha voor een doorverwijzing hoor dan na een jaar. Bijna een jaar van de ac af, regelmatige cyclus, ik heb geen zin om door te hannessen met in mijn hoofd in het verleden ruim een jaar bezig en 3 vroege miskramen, en mijn ex die een wolk van een dochter heeft inmiddels dus aan hem lag het niet.. Maar ik hoop dat t niet zo ver komt.
Deze maand heeeel goed geklust, eisprong niet bij gehouden maar aangezien ik al maanden rond t zelfde tijdstip mn ei heb zal ie afgelopen weekend zijn gesprongen. Merk totaal niets. Behalve dat ik knetter chagrijnig ben en zeker van mijn vriend érg weinig kan hebben. En dat is dan wel weer uniek want we hebben nooit ruzie of discussies. Maar ik denk dat t verdriet van vroegâh gewoon nog steeds niet volledig verwerkt is en zal t volgend weekend de 6e keer zijn dat ik ongesteld word en alles wat ik hoor is een stemmetje, zie je wel, het zal je toch nooit lukken. En dat droomhuisje dat aan ons voorbij ging. Dan heb ik even een
En het spijt me heel erg als ik mensen hiermee voor het hoofd stoot maar dat is absoluut niet mijn bedoeling..
Herkenbaar! hier ook op dag 26quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:40 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier dag 26.. En dan hebben we ons voorgenomen om er niet zo mee bezig te zijn en dan doe ik het toch!
Nu zit ik toch steeds te denken: mijnnodkomtnusteeeeedsdichterbij]
Met liefde!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:04 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Mag ik uit het onderste lijstje users? Op hoop van zegen... *Aftellen naar eerste echo over 13 dagen
Dit lijkt me nou juist een topic waar je ook je ongerustheden (is dit een woord?) kan spuienquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Jullie zijn liefVoelt zo rottig om te spuien.. Maar wel fijn dat t kan. Ben begonnen met de keuken opnieuw in te delen. Kastjes leeghalen, sopje erover, opnieuw indelen. Wel fijn hoor. Maar de lage kastjes werken niet mee want ik krijg er last van mijn rug van. Dus maar lekker lui op een stoeltje. Hopelijk krijg ik alles gedaan voor
thuis komt, want ik moet ook nog t eten af krijgen
Majo ik ga heel hard duimen voor je! Was je nou al eerder gestopt met de ac, of echt pas sinds augustus? Want dan kan het prima zijn dat je cyclus nog schommelt, al hoop ik dat het snel raak is!
Ik heb ook de nuvaring gebruikt. Maar weet niet of je direct een regelmatige cyclus krijgt. Die van mij was vrij stabiel, 2x 26 dagen, 1x 28, 5x 27 en de laatste ronde dus 30 dagen. Maar wel een stabiel gemiddeldequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit lijkt me nou juist een topic waar je ook je ongerustheden (is dit een woord?) kan spuien
Ik ben in augustus gestopt met AC maar slikte niet de pil, ik gebruikte de nuvaring. Ik heb begrepen dat je daarvan niet hoeft te herstellen
Ik heb op diverse pagina's gelezen dat je van de nuvaring niet hoeft te herstellen maar of het echt zo is weet je natuurlijk nooitquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:41 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik heb ook de nuvaring gebruikt. Maar weet niet of je direct een regelmatige cyclus krijgt. Die van mij was vrij stabiel, 2x 26 dagen, 1x 28, 5x 27 en de laatste ronde dus 30 dagen. Maar wel een stabiel gemiddelde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Oef je naam ligt op het puntje van mijn tong. We moeten toen nog samen in z&g gepost hebben.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:34 schreef Lionheart99 het volgende:
Hoi allemaal! een oude bekende hier. Nog onder een kloon. Lijkt me niet handig als ik nu herkend word door familie en vrienden. Vind het zo spannend, we gaan voor een tweede. We hebben al een zoontje, van zomer 2011. Heb toen hier en in Z&G ook meegepost. Kan nog niet helemaal geloven dat we echt gaan proberen, man vond een kind lange tijd genoeg. Nu is hij opeens toch om. Helemaal uit zichzelf sneed hij het onderwerp laatst aan. Vooral daar ben ik erg blij om. We moeten het allebei echt even graag willen, ik wil niet het gevoel hebben dat ik hem heb omgepraat.
De vorige keer was ik heel snel zwanger, de tweede ronde al. Ben erg benieuwd hoe het nu gaat, vooral omdat ik niet meer de jongste ben. Slikte de laatste pil op 27 september. Het is afwachten geblazen!
Jazeker, jouw dochter is een paar maanden jonger dan mijn zoonquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:47 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Oef je naam ligt op het puntje van mijn tong. We moeten toen nog samen in z&g gepost hebben.
Dan kan je zoon niet van de zomer zijn. Mijn oudste dochter is van mei.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:48 schreef Lionheart99 het volgende:
[..]
Jazeker, jouw dochter is een paar maanden jonger dan mijn zoonIk heb jou toen ook gevolgd. Was erg heftig toen.
Tja, ontpillen, het zal. Als ik nou enigszins de verwachting zou hebben dat mijn cyclus korter zou worden ging ik dat zeker even proberen, zo nuchter ben ik dan weer wel. Maar vroegah (voor de pil)waren mijn cyclussen ook altijd lang. Nou is 84 dagen een nieuw record, maar korter dan 6 weken worden ze denk ik niet, want dat zijn ze van nature nooit geweest.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:43 schreef Barreltje het volgende:
Sara.. mijn huisarts zei altijd 1 jaar.. maar als je boven de 30 bent 9 maanden.. en boven de 35 6 maanden.. Gewoon vanwege de psychische druk..
Je bent nu 32 (??) Dus 9 maanden proberen.. maar.. ook minstens een half jaar ontpillen. . Dus.. als dit het eerste half jaar is, dan heb je nog 9 maanden..
En je eitjes zijn geen fossielen jah!
dat snap ik welquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:39 schreef Lionheart99 het volgende:
Majo, spannend! Kloon heeft wel nut, de mensen waarvan ik niet wil dat ze 't weten volgen fok en oud niet zo fanatiek en dus zullen ze me niet herkennen. Ik wil gewoon niet dat mijn eigen username herleidbaar is naar dit draadje.
jawel, mijn eerste cyclus was 25 dagen. Tweede tot nu toe 31 dagen waarvan 12 ongesteldquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:01 schreef Lionheart99 het volgende:
Ben je nog niet 1keer ongesteld geweest na het stoppen?
Hier weer wakker met koppijn. Ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed. Beh.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:41 schreef pinquit het volgende:
Zeau, ongesteld. Cyclus van 30dg. Over twee weken vakantie, dus er tegenaan ^_^
I knowquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:23 schreef Moppert het volgende:
Dan is het maar fijn dat je net voor je ei het meest vruchtbaar bent
het laatste hoop ik niet. Mijn oma was onvruchtbaar verklaard en na 12 jaar huwelijk werd ze op haar 36ste toch nog zwangerquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Andersom in ieder geval niet.. Mijn moeder had de gedachte van stoppen met de ac nog niet uitgesproken of ik was er al, idem met mijn zusje.
Maar als er een afwijking is waardoor zwanger worden niet lukt kan t best zijn dat t een genetische afwijking is denk ik
een maand gaat me niet lukken neequote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:59 schreef gestreeptestoel het volgende:
Majo, ik denk wel dat dat kan, maar een maand wachten is wel een hele opgave.
Wel rot om te weten dat dat bij hun zo verliep, maar dat hoeft natuurlijk niks zeggen over hoe t bij jou zal gaan.
Zere tetten zijn hier weer aanwezig. Vorige cyclus ook al, maar daarvoor nooit. Dus zal over een week ofzo vast ongesteld zijn.
Mja, er zal vast een genetische component meespelen. Maar het biedt zeker geen garanties voor de toekomst.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:31 schreef MaJo het volgende:
Mijn moeder zei dat ik pas na een maand moest testen omdat mijn cyclus nog overhoop ligt. Maar een maand?uh nee vind een paar dagen wachten al een hel
Wie weet denk ik daar na een tijd anders over, bij haar heeft het ook lang geduurd. Daarom denk ik altijd dat het bij mij ook lang gaat duren, omdat dat in de familie zit. Kan dat eigenlijk?
quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:46 schreef sproetjes het volgende:
Nou ik hoef mijn nachtdienst niet af te wachten of ik het word...![]()
Oooooohhhh nog zo een leukerdquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:41 schreef pinquit het volgende:
Zeau, ongesteld. Cyclus van 30dg. Over twee weken vakantie, dus er tegenaan ^_^
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Dames, help me uit de onzekerheid want ik weet het niet meer ....Ik zie wat jij ziet, op allebei de tests...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En omg... niet veroordelend, maar puur OMG, wat heftig!Kwak
Dames, help me uit de onzekerheid want ik weet het niet meer ....ik zie het wel maar het streepje is nog wel erg licht toch? Al weet ik ook niet goed hoe duidelijk het tweede streepje eruit hoort te zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien voor de zekerheid naar de huisarts? En poe wel heftig als het alweer zo snel raak is! Maar mensen die het veroordelen zou ik me niet druk om maken, dat zijn geen echte vrienden
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
streep = streep MaJo, hoe donker maakt niet uit in principe...quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik zie het wel maar het streepje is nog wel erg licht toch? Al weet ik ook niet goed hoe duidelijk het tweede streepje eruit hoort te zien
Misschien voor de zekerheid naar de huisarts? En poe wel heftig als het alweer zo snel raak is! Maar mensen die het veroordelen zou ik me niet druk om maken, dat zijn geen echte vrienden
Ah ok! Dat wist ik nietquote:Op zondag 12 oktober 2014 12:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
streep = streep MaJo, hoe donker maakt niet uit in principe...
quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja dat zeggen ze altijd van die Kruidvat dingen he .. streep = streep. Maar ik dacht ik gooi het even in de groep want ik kan het zelf nog maar nauwelijks geloven.. Maar ik zie dus geen spoken ofzo.
Dames, help me uit de onzekerheid want ik weet het niet meer ....Jee wat heftig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een vriendin van mij testte wel nog een maand of 2/3 positief na een miskraam met 9 weken, maar dan is je hcg-level op z'n hoogst. Denk dat het minder is aan het eind, dus ook sneller weg??
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
Ja dat weet ik dus eigenlijk ook nietquote:Op zondag 12 oktober 2014 12:44 schreef gestreeptestoel het volgende:
Na 10 weken, kan je dan nog hcg vd bevalling hebben? Ik weet het eigenlijk niet eens precies, al ben ik zelf al eens bevallen
Van http://www.predictor.nl/p(...)ment-voor-predictor/quote:Heb je na de bevalling het vermoeden dat je weer zwanger bent, dan kun je een Predictortest doen drie weken na het moment waarop je denkt weer zwanger te zijn geworden.. Drie weken na de bevalling is het zwangerschapshormoon hCG namelijk volledig uit je lichaam verdwenen. Denk je dus langer dan drie weken geleden opnieuw zwanger te zijn geraakt en geeft de test een positief resultaat aan, dan is het zeer waarschijnlijk dat je opnieuw zwanger bent. Geeft de test na drie weken [NB. het gaat hier dus om de drie weken dat je denkt opnieuw bevrucht te zijn en NIET om de drie weken na de bevalling.een positieve uitslag, dan is het dus zeer waarschijnlijk dat je opnieuw zwanger bent.
Ik geloofde er ook niet in. Tot het moment dat het je zelf dan lijkt te over komen (vooralsnog ga ik er maar even van uit dat het raak is ..).quote:Op zondag 12 oktober 2014 13:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik geloof niet dat je zwanger kunt raken door de pil én door het condoom heen als allebei de middelen gewoon ok zijn (dus geen lek condoom o.i.d.). Dan lijkt mij eerder dat er niet altijd even safe met de voorbehoedsmiddelen is omgegaan. Ik ben zelf ook zwanger geraakt terwijl wij iedere keer een condoom gebruiktenOh wacht, op die éne keer na. En toen was het raak.
Los daarvan, ik zou dus als je echt zekerheid wilt, morgen even naar de ha gaan voor een bloedtest. Dan weet je het vrij zeker, lijkt me
Ze zegt toch niet dat het slecht of dom is oid?quote:Op zondag 12 oktober 2014 14:06 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik geloofde er ook niet in. Tot het moment dat het je zelf dan lijkt te over komen (vooralsnog ga ik er maar even van uit dat het raak is ..).
Maar dit bedoel ik dus met veroordelende reacties waar ik niet op zit te wachten. En internet blijft een openbaar en publiek iets, waar mensen hun meningen klakkeloos neer kunnen zetten. Wat ik zelf ook regelmatig doe.
Maar dergelijke reacties kwetsen me dus wel. Omdat ik nu dus weet dat het WEL echt kan. Welkom in mijn wereld zou ik zeggen .. Door dit soort reacties heb ik dus voor mezelf afgewogen of ik het wel of niet hier op Fok! wilde delen. Want ik heb heel veel aan jullie tips en adviezen! En tot nu toe zijn de meeste reacties gelukkig leuk/positief. Maar die ene veroordeelde reactie raakt me dus recht waar ik het niet wil.
Dan schaam ik me gewoon bijna om te zeggen dat ik wederom zwanger ben. Terwijl het niet iets is waarvoor ik me wil schamen en te hoeven verantwoorden. Want als het idee dadelijk eenmaal geland is, ben ik er zeker dolblij mee. Alleen totally flabbergasted op het moment.
Dan ben ik bijna in staat om te zeggen dat ik maar weg blijf voort ..
Dat is idd wat ik bedoelquote:Op zondag 12 oktober 2014 14:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou ik ben dan wel benieuwd hoe dat dan kan. Óf een kapot condoom óf een keer zonder bescherming gedaan óf alleen op het moment suprême snel een condoom om dus dat er wel voorvocht naar binnen is gebatst??
Als het soms al hogere wiskunde is om überhaupt zwanger te worden (zit toch een bepaalde planning aan vast in je lijf, je kunt niet elk moment van je cyclus zwanger raken in principe) is dit echt een gevalletje van hoe is het mogelijk!
Niet gemeen bedoeld overigens
Kan me voorstellen Twinkle, dat maakt het leuke nieuws even wat minder leuk om te verkondigen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 14:06 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik geloofde er ook niet in. Tot het moment dat het je zelf dan lijkt te over komen (vooralsnog ga ik er maar even van uit dat het raak is ..).
Maar dit bedoel ik dus met veroordelende reacties waar ik niet op zit te wachten. En internet blijft een openbaar en publiek iets, waar mensen hun meningen klakkeloos neer kunnen zetten. Wat ik zelf ook regelmatig doe.
Maar dergelijke reacties kwetsen me dus wel. Omdat ik nu dus weet dat het WEL echt kan. Welkom in mijn wereld zou ik zeggen .. Door dit soort reacties heb ik dus voor mezelf afgewogen of ik het wel of niet hier op Fok! wilde delen. Want ik heb heel veel aan jullie tips en adviezen! En tot nu toe zijn de meeste reacties gelukkig leuk/positief. Maar die ene veroordeelde reactie raakt me dus recht waar ik het niet wil.
Dan schaam ik me gewoon bijna om te zeggen dat ik wederom zwanger ben. Terwijl het niet iets is waarvoor ik me wil schamen en te hoeven verantwoorden. Want als het idee dadelijk eenmaal geland is, ben ik er zeker dolblij mee. Alleen totally flabbergasted op het moment.
Dan moet je het ook niet op het internet plaatsenquote:Op zondag 12 oktober 2014 14:06 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:15 schreef Limone het volgende:
Van harte Twinkle! Ik moest er niet aan denken: seks zo snel na de bevalling.
En tja. Zwanger worden door alle anticonceptie heen vind ik ook altijd wat moeilijk te geloven. Dat maakt natuurlijk geen bal uit. Dit kindje wil blijkbaar heel graag bij jullie zijn!
---
Beetje rare overgang, maar ik heb zelf nu een vroege miskraam. Toen ik woensdag ongesteld werd was ik verbaasd: 3 dagen te vroeg én ik had een heel sterk gevoel dat het raak was. Toen ik donderdagavond nog de hele woonkamer had gedettold voor het slapengaan, heb ik vrijdag maar een test gekocht. Met middagurine kreeg ik na 5 minuten een tuurstreep en na tien minuten een behoorlijk dikke vette. Omdat ik nog steeds bloed verloor, heb ik besloten om niet direct te juichen maar vandaag nog een test te doen. Die was wel positief, maar de streep was al een stuk lichter dan vrijdag. Dus echt echt echt geen juni kindje voor ons. Hopelijk schopt het niet mijn best wel nette cyclus in de war.
Nou ja dat dus. Ik vraag mij ook af of jullie allemaal dan braaf altijd het condoom checken?quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:03 schreef Fee-nix het volgende:
Geeft zelf ook al aan dat ze wist dat de pil niet meteen betrouwbaar is. Dus vandaar condooms. En mja, condooms zijn natuurlijk überhaupt niet het meest betrouwbare voorbehoedsmiddel.
Ik snap de ophef niet zo. Ja, de kans is heel klein, maar het is zeker niet onmogelijk. En wat mij betreft ook niet ongeloofwaardig hoe het is gegaan.
quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:03 schreef Fee-nix het volgende:
Ze verkondigt echt nergens dat beide voorbehoedsmiddelen correct zijn gebruikt...
Geeft zelf ook al aan dat ze wist dat de pil niet meteen betrouwbaar is. Dus vandaar condooms. En mja, condooms zijn natuurlijk überhaupt niet het meest betrouwbare voorbehoedsmiddel.
Ik snap de ophef niet zo. Ja, de kans is heel klein, maar het is zeker niet onmogelijk. En wat mij betreft ook niet ongeloofwaardig hoe het is gegaan.
Dit dus!quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:10 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Nou ja dat dus. Ik vraag mij ook af of jullie allemaal dan braaf altijd het condoom checken?
Jullie hebben het over een kapot condoom ofzo maar een klein scheurtje valt helemaal niet zo op zonder goed checken.
En dit!quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:13 schreef MaJo het volgende:
Wat maakt het nou uit hoe het gebeurd is? Op zich kan het altijd aangezien de pil 99,99% betrouwbaar is en het condoom nog iets minder. De kans is klein ja maar het kan wel. Laten we nou niet Twinkle met dit soort onzinnigheden onzeker maken en gewoon blij zijn dat ze weer zwanger is want blijkbaar is zij er zelf blij mee
Ja, vind ik!quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:03 schreef Fee-nix het volgende:
Limone... Heel jammer idd. Voor deze zwangerschap had ik ook een heel vroege mk. (Stond er net zo in als jij.) Het deed niks met mijn keurige cyclus. Misschien fijn om te horen 😊.
Uhmm... waar dan? Ik zie echt niet dat ze er zelf 'ophef' over maakt, hoor. En 'heel het verhaal er iedere keer bijhalen', sjongejongequote:Op zondag 12 oktober 2014 19:22 schreef Troeta het volgende:
Ze maakt er toch zelf zo'n ophef over? Tis gebeurd en klaar! Niet heel het condoom en pilverhaal er elke keer bijhalen, gewoon ongelukje en we zijn er toch blij mee, al waren we wel wat geschrokken.
Eensch!quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:41 schreef Limone het volgende:
Die anticonceptie-discussie is wel een beetje klaar toch? Nee, niet goed gebruikt. Ja, wel blij mee.
Ik vind het vooral verwarrend omdat de eerste cyclus kort was (25 dagen) en nu juist weer langer (32 dagen vandaag). Maar je laatste zin is ook weer waarquote:Op zondag 12 oktober 2014 19:37 schreef Limone het volgende:
Oh! En welkom Lionheart! Ik heb de lichting van 2011 niet zo goed in de smiezen, dus geen idee wie je bent.Maakt ook niet uit. Ik hoop dat het snel raak is!
Jammer Majo van je blanco test.Het komt volgens mij wel vaker voor dat een cyclus door de war is pas na de 1e cyclus na het stoppen met AC. (<lastige zin). Maar! Geen bloed houd moed!
+1quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:41 schreef Limone het volgende:
Die anticonceptie-discussie is wel een beetje klaar toch? Nee, niet goed gebruikt. Ja, wel blij mee.
+1quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:41 schreef Limone het volgende:
Is vrij normaal in t begin, een beetje schommelende cyclus. Ik moet zeggen dat het bij mij meer werd naar mate mijn hersens me ervan kon overtuigen dat het echt raak kon zijn. Na een negatieve test werd ik wel vrij snel ongesteld. Mijn fantasie kan m'n lichaam behoorlijk in t ootje nemen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:50 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het vooral verwarrend omdat de eerste cyclus kort was (25 dagen) en nu juist weer langer (32 dagen vandaag). Maar je laatste zin is ook weer waarIk ga het nu gewoon maar rustig afwachten
Ik denk dat je geest meer met je lichaam doet dan je denktquote:Op zondag 12 oktober 2014 20:02 schreef blob87 het volgende:
[..]
Is vrij normaal in t begin, een beetje schommelende cyclus. Ik moet zeggen dat het bij mij meer werd naar mate mijn hersens me ervan kon overtuigen dat het echt raak kon zijn. Na een negatieve test werd ik wel vrij snel ongesteld. Mijn fantasie kan m'n lichaam behoorlijk in t ootje nemen.
+2!quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:41 schreef Limone het volgende:
Amen!quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:01 schreef Dottey het volgende:
Twinkel, hoe dan ook, gefeliciteerd![]()
![]()
![]()
Who cares wat een ander zegt
Ik denk dat ze dat ook wel weet hoorquote:Op zondag 12 oktober 2014 22:13 schreef Lionheart99 het volgende:
Jammer Limone. Ik ken je voorgeschiedenis niet maar vind het gezond dat je er zo in staat. Hey en je weet nu tenminste dat je zwanger kán worden. Dat is nooit weg lijkt me!
Ik heb een dochter van bijna 1, dus dat zwanger worden en blijven is al 1 keer gelukt.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:13 schreef Lionheart99 het volgende:
Jammer Limone. Ik ken je voorgeschiedenis niet maar vind het gezond dat je er zo in staat. Hey en je weet nu tenminste dat je zwanger kán worden. Dat is nooit weg lijkt me!
euh licht rood.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:22 schreef Limone het volgende:
Oh wat spannend Dottey!! Was het vers of oud bloed?
mjah.. het was veel te vroeg om te testen toen ik daarmee begon. En daarnaast heb ik in het verleden wel vaker ochtendmisselijkheid gehad, maar dat was gewoon door teveel zuur aanmaken. En niets met zwanger zijnquote:Op zondag 12 oktober 2014 22:17 schreef Sara82 het volgende:
Wow dottey, spugen in de ochtend? Ik had allang over de action-voorraad heengepiest!
De kleur schijnt toch wel uit te maken: bruin komt van ver uit de baarmoeder (en is een minder goed teken) en rood komt van dichtbij en kan net zo goed een contactbloeding zijn. Maar ik wil je natuurlijk ook geen valse hoop geven.quote:
Ik hoop ook op extra vruchtbaar!quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:26 schreef Lionheart99 het volgende:
Oh, haha! Nou vandaar ook dat ' ik ken je geschiedenis niet!' Ja een echte miskraam of missed abortion is wat heel anders natuurlijk, niet te vergelijken. Als je geen test had gedaan had je het niet eens geweten. Ik denk weleens dat ik ook zoiets had 4 jaar geleden. Werd na het stoppen met de pil al na 22 dagen ongesteld, onwijs veel bloed, nog nooit meegemaakt. Voelde me toen ook raar; misselijk en licht in mijn hoofd. 24 dagen daarna een positieve test. Wellicht een opruimactie van mijn lichaam en meteen daarna extra vruchtbaar.
ik ken de term ook niet maar ik denk kinderen die snel na elkaar geboren worden net als bij de Ieren met grote gezinnen?quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:34 schreef Lionheart99 het volgende:
Meteen even opgezocht in de urban dictionary, Irish twins
zoveel begreep ik, wilde even de historie en achtergrond ervan kennen, grappig!quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik ken de term ook niet maar ik denk kinderen die snel na elkaar geboren worden net als bij de Ieren met grote gezinnen?
okay, duidelijkquote:Op maandag 13 oktober 2014 10:50 schreef Kursor het volgende:
Hilz, zie je vraag toevallig. Een week is heel normaal, maar langer kan ook echt. Drie weken is niet vreemd.
Als je nog bloedverlies hebt wil dat niet zeggen dat je cyclus plat ligt. Hormoonwaarde moet ver genoeg gedaald zijn om een nieuwe cyclus te starten, maar hoeft niet negatief te zijn.
Helaas voor jou...zwembad/tampons niet bij deze bloeding ivm infectiegevaar.
moed houden dokter! Het is je zo gegund! Ik blijf duimen, bloedverlies is geen vreemd ietsquote:Op maandag 13 oktober 2014 12:32 schreef Dottey het volgende:
Vanochtend getest. Een lichte streep op de zwangerschapstest, maar ik denk toch dat het doorzet.
Ondertussen heb ik al wat meer bloed en kramp![]()
sucks
kramp had ik ook....quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:32 schreef Dottey het volgende:
Vanochtend getest. Een lichte streep op de zwangerschapstest, maar ik denk toch dat het doorzet.
Ondertussen heb ik al wat meer bloed en kramp![]()
sucks
Och Dot! Wat rotsituatie...! Kramp, bloed en een dubbelstreep, vervelende combi.....quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:32 schreef Dottey het volgende:
Ondertussen heb ik al wat meer bloed en kramp
sucks
quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:06 schreef Dottey het volgende:
Ik denk niet dat het stopt. Ik heb echt kramp met golven (come and goes) en ondertussen ook een beetje stolsels. Het gaat hem niet worden om mijn eigenwijze ei te houden.
Hoop dat alles in een keer er goed uit komt en met schone lei de nieuwe ronde in kunnen.
Bedankt lieverd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dat toch met die mannen hequote:Op maandag 13 oktober 2014 18:34 schreef Mariposas het volgende:
Hmm spannend dottey! Ik hoop dat het niet doorzet en dit gewoon een plakker is!!! Ik gun het je heel erg in elk geval!
Cassandra, van mijn man hoef ik ook niet te verwachten dat hij helpt als ik bezig ben met extra opruimen of schoonmaken. Maar de standaard dingen verdelen we, en die ga ik ook absoluut niet voor hem doen. Wij hebben wel een vaste dag dat we schoonmaken dus dan vergeet hij t niet. En als hij rommel laat slingeren dan ruim ik dat echt niet op. Soms staat het er 2 dagen en dan zeg ik dat ie het moet opruimen, want dan irriteert het me wel. Maar als ik het zelf ga doen, ben ik straks zijn moeder, dat vertik ik gewoon. Soms wel vervelend dat ik het moet zeggen, maarja.
welkom! Wat spannend!quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:57 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Hi meisjes! Ik kom me hier voorzichtig melden, na jaren meelurken. Mijn vriend en ik zijn bezig met onze eerste!
Nu even afwachten, mijn NOD staat op 24 oktober gepland.
Melden dat je geen zin hebt en hij zijn best moet doenquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:58 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben een kerel in een vrouwen lichaam.. Haha.
Vriend ergert zich af en toe rot maar veranderen gaat ook niet zo makkelijk..
Ik wil bijvoorbeeld best de afwasmachine in en uit pakken, maar dat doet hij als ik nog lig te slapen..
( en als hij het laat staan heb ik er geen tijd voor, want geen rekening mee gehouden)
Stiekem vind hij het ook gewoon fijn om mij teverwennen..
Verder baal ik, want ik ben ziekjes. Terwijl mn ei er is. En dan heb ik zoooo geen zin..
Hoe gaan jullie met zulk soort situaties om?
(Deze keer kan ik me er niet al te druk om maken want we zijn nog niet officieel begonnen, maar wat tips voor de toekonst zijn fijn..)
En een ;* voor dottey en limone.
Wat is het toch een romantisch ietsquote:Op maandag 13 oktober 2014 21:30 schreef -ik86- het volgende:
Precies gewoon zin maken... Ik ben ook zwanger door een "moetje". Paar dagen geen seks gehad want druk en op bezoek en weet ik t allemaal meer en toen had ik savonds op t werk pijn van m'n eisprong dus na t werk dat gemeld aan manlief, die niet zoveel zin had en toen werd ik chagrijnig dat hij helemaal geen kinderen wou en t zo toch nooooooit zou lukken. Dus toen toch maar even en ondertussen toch mooi ruim 7 weken zwanger
De eerste keer dat ik een streepje zag, idd.quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:57 schreef Lionheart99 het volgende:
Wat erg Dottey. Was dit de eerste keer dat je een steep zag?
Ook best nuttige info voor een gyn... weet je nu in ieder geval wel dat er springende eieren en zwemmers en open eileiders aanwezig zijn....quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:33 schreef Dottey het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik een streepje zag, idd.
Misschien is het wel vaker geweest, maar ik heb eigenlijk nooit getest als ik bloed zag. Dus ik heb er geen weet van. Ik wilde wat meer in kaart brengen of het wel of niet raak was.
Wanneer heb je voor het laatst getest?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:30 schreef MaJo het volgende:
Ik heb weer giga kramp in mijn onderbuikik wil onderhand gewoon eens ongesteld worden
Precies mijn reactiequote:
Huh, vreemd inderdaad! Maar begrijpelijk dat je je er niet prettig bij voelt.. Jammer wel!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:32 schreef Dottey het volgende:
Het gaat wel.
Ik heb alleen een vreemd bericht gehad in mijn pm, van iemand die eigenlijk niets in OUD heeft te doen, maar er leest om o.a. mij te volgen. Ook al is het misschien lief bedoelt, vind ik het toch freaky en stalkerig achtig aanvoelen. En ook al weet ik dat alles wat ik hier weg pen voor de wereld te lezen is, het voelt wel als een inbreuk op mijn bubbel.
Het voelt voor mij enorm onprettig om hier, over mijzelf, te schrijven door boven omschreven actie.
Ik denk niet dat ik nog persoonlijke updates hier maak, maar blijf wel lezen en reageren op jullie.
Mocht iemand toch iets vragen hier, dan zal ik reageren per DM of PM
Het was meer in de trant van: "Ik volg je in het forum, omdat ik het je zo gun....... en las iets over anticonceptie en een condoom. Nou heb ik daar ook een verhaal over.. *insert privé dingen van haar*quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:42 schreef Stormqueen het volgende:
Was het een lief bericht dottey? Want dan zou ik er niet zo'n drama van maken. Je wil niet weten hoe veel lurkers er uit de kast kwamen toen mijn dochter werd geboren, en dat vond ik hartstikke leuk! FOK is een enorm openbaar forum he
Maar een kloon valt toch ook opquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:50 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hmmm. Daar kan ik me wat bij indenken ja. Vervelend, al bedoeld diegene het misschien niet zo.
Een nieuwe nick aanmaken binnenkort? Of herkent diegene je dan meteen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:12 schreef Mariposas het volgende:
Apart Dottey! Maar ik zou me er niet al te druk over maken eerlijk gezegd. Die user kent je toch niet persoonlijk? Het is toch fijn om steun van de actieve users te krijgen? In principe volgen wij je ook alleen wij posten hier mee. En ik lurk zelf ook in andere oud topics...Ik "ken" haar wel buiten Fok!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Je moet gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt en dat kan niemand anders voor jou bepalen!quote:
Ja juist als je het dan wel wil worden dan gebeurt het niet, omgekeerde wereldquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:27 schreef gestreeptestoel het volgende:
Majo, kunnen we elkaar de hand schudden, bah. Hier ook buikkramp, maar er valt niks te zien op t toilet.
Stom he, dat je dan juist graag zou willen zien dat je ongesteld wordt.
Oh wat vreselijk! Ik hoop dat hij vlot opknapt. Daar kan je behoorlijk lang mee onderweg zijn..quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:55 schreef JantinaGr het volgende:
Ik trek me weer een tijdje terug. Niets mag ons echt mee zitten lijkt wel.
Bij m'n vriend is de ziekte van lyme geconstateerd.
dat is balenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:55 schreef JantinaGr het volgende:
Ik trek me weer een tijdje terug. Niets mag ons echt mee zitten lijkt wel.
Bij m'n vriend is de ziekte van lyme geconstateerd.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:22 schreef Take_A_Picture het volgende:
Toen ik de eerste keer zwanger was ging ik kapot van de kramp rond m'n NODWist zeker dat ik ongesteld ging worden, maar dat kwam niet meer
Mja. Da's natuurlijk duidelijker dan de ervaring van een ander!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb nu 2x getest en beide keren negatief.
Nee, snap ik. Wel leuk voor die kleine dat jullie nu gaan voor een broertje of zusje!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:02 schreef gestreeptestoel het volgende:
@ kapitein
Inderdaad. Er is ook geen haast bij hoor! Zoon is nu ruim 1,5 jaar. Heb er alleen liever geen 3 a 4 jaar tussen zitten. (mja, we hebben t alleen niet voor t zeggen natuurlijk)
Van mij mag je gewoon meeposten hoor, soms is het best fijn om wat te horen van iemand die zwanger is/een kindje heeft. Een beetje perspectief voor de onwetenden zeg maarquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:24 schreef Take_A_Picture het volgende:
Het is ook spannend KapiteinCupcake!
En elke ronde duurt zoooooo lang. Dan word je ongesteld en dan moet je weer zoooo lang wachten voor je weer aan de nieuwe ronde kunt beginnen/je weet of het de volgende ronde wel raak is!
En dat terwijl ik vroeger altijd zoiets had van, 'shit, ben ik nu alweer ongesteld!? grmbl.'
En nu ga ik weer terug in lurkstand want ik hoor hier niet
Ach. Niet?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Never mind.. Laatste keer dat ik voor mijn nod hoop heb
Vandaag is t weer begonnen dus ben toch echt ongesteld helaas. Twijfelde zelf ook beetje maar hoeft niet meerquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:22 schreef Lionheart99 het volgende:
Sproetjes, weet je zeker dat je ongesteld was?
ik gooi het vooralsnog maar op niet lekker zijn inderdaadquote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:43 schreef KapiteinCupcake het volgende:
MaJo, het klinkt heel spannend! Bij mij op de zaak heerst griep, dus wie weet komt je misselijkheid hiervandaan? Wanneer heb je voor het laatst getest?
Aah Gevalletje! Wat leuk! Ik ben nu ook veel te gespitst op mijn lichaam, dus bij elk krampje schiet het onwillekeurig door mijn hoofd. Dat zal vast opgegeven moment ook wel afzakken..
ik kan niet veel anders dan afwachten, al gaat het voor mijn gevoel zo langzaamquote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:45 schreef Krisvc het volgende:
Toch klinkt het erg hoopvol MaJo, nog geen bloed na dag 34.
Hier vooral veel dagdromen omdat die verdomde maanden zo langzaam gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |