SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2014 14:37:32 ]![]()
de eerste NL'se seizoenskrachten zijn weer gearriveerd dus net een hele nieuwe voorraadquote:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Wie weetquote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:49 schreef Guard het volgende:
[..]
Pas maar op, straks ben je net zo'n hardloopjunkie als de rest hier.
Schema wat ik nu gebruik is 3x per week, 8 weken lang.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Probeer het gewoon 2 a 3 keer per week te doen volgens een of ander beginnersschema (Start2Run bijv) en je zult zien dat je (basis)conditie omhoog schiet en je het steeds leuker gaat vinden tot het gewoon in je systeem zit. Het begin is er, dus goed bezig!
Grr... heb ik weer de lapo.
Mijn conditie was echt slecht, viel me echt nog mee dat ik dit volhield, maar ik heb dan wel het grootste deel meer gelopen dan gerend, maar dat mag volgens de beschrijving bij de les.
The only easy day, was yesterday. (USMC)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)![]()
Die verhouding verandert vanzelf. Komt wel goed. Veel plezier met hardlopen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:00 schreef DaMook het volgende:
[..]
Wie weet.
[..]
Schema wat ik nu gebruik is 3x per week, 8 weken lang.
Mijn conditie was echt slecht, viel me echt nog mee dat ik dit volhield, maar ik heb dan wel het grootste deel meer gelopen dan gerend, maar dat mag volgens de beschrijving bij de les.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mijn conditie was ook om te janken. Deed al jaren niets meer en rookte een pakje Javaanse jongens in de 2 dagen. Dat is nu verleden tijd en loop nu 10-15km zonder al teveel moeite.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:00 schreef DaMook het volgende:
[..]
Wie weet.
[..]
Schema wat ik nu gebruik is 3x per week, 8 weken lang.
![]()
Geen inspiratie voor een TT pffft
Pijn in achillespees en schenen hier door hele dag op hakken door een stad cruisen als acteurMorgen mag ik hetzelfde doen, maar dan vanaf de SS Rotterdam
![]()
![]()
Leuke klussen. Hoop dat ik morgenavond puf heb om te rennen![]()
Eerst meneer morgenochtend om 5 uur op Schiphol droppen voor een tripje Schotland (I haz a yealouz)
![]()
Ja...had weer onverwachts de lapo en wilde jullie niet te lang laten wachten. Niet boos zijn alsjeblieft.quote:![]()
![]()
Het is op het randje, maar vooruitquote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja...had weer onverwachts de lapo en wilde jullie niet te lang laten wachten. Niet boos zijn alsjeblieft.![]()
![]()
Rond etenstijd werd ik gebeld door een vriendin dat ze een kaart hebben voor hun 4mijl van Groningen bedrijfsteam. (ik zou meelopen als zij een uitvaller zouden hebben)
Zondag dus mijn eerste wedstrijd![]()
Ik had er al lang geen rekening meer mee gehouden. Dus vanavond maar direct de schoenen aangetrokken en gekeken met welk tempo ik de 4mijl kan lopen. Het viel me mee. 30:43 gemiddelde pace van 4:48
Denk niet dat ik dezelfde tijd zondag kan lopen ivm heuvels in het parcour en drukte.
Maar het geeft me een idee van wat ik aankan.
Wat een geweldig mooie grote maan trouwens![]()
https://www.endomondo.com/workouts/421426148/4985471
[ Bericht 5% gewijzigd door Pandaplint op 09-10-2014 20:58:03 ]Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30![]()
Ik snap helemaal niks van wat hierboven allemaal staat.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:22 schreef Pandaplint het volgende:
Rond etenstijd werd ik gebeld door een vriendin dat ze een kaart hebben voor hun 4mijl van Groningen bedrijfsteam. Zondag dus mijn eerste wedstrijd
Ik had er al lang geen rekening meer mee gehouden. Dus vanavond maar direct de schoenen aangetrokken en gekeken met welk tempo ik de 4mijl kan lopen. Het viel me mee. 30:43 gemiddelde pace van 4:48
Denk niet dat ik dezelfde tijd zondag kan lopen. Maar het geeft me een idee van wat ik aankan.
Wat een geweldig mooie grote maan trouwens
https://www.endomondo.com/workouts/421426148/4985471Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Vandaag voor het eerst sinds mijn blessure weer écht lekker gelopen. Het was heerlijk weer, het rook naar herfst en m'n benen deden eindelijk weer wat ze horen te doen zonder dat ik het idee had dat ik heel hard moest werken. Héérlijk!
[ Bericht 0% gewijzigd door Gogo83 op 09-10-2014 20:51:57 ]![]()
Hij heeft onverwacht een startnummer voor een 4 mijls wedstrijdje. Heeft direct een rondje gelopen om te zien hoe snel hij is. Die snelheid viel hem mee, maar hij denkt niet op de wedstrijddag dat tempo te kunnen lopen (geen idee waarom niet). En blijkbaar is de maan mooi.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:29 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik snap helemaal niks van wat hierboven allemaal staat.![]()
Gogo wat heerlijk!!
Het ruikt naar herfst en de benen doen wat ze moeten doen. Het zou een TT kunnen zijnLekker
![]()
![]()
Er is een nieuwe versie van mijn huidige schoenen uit, en die is eigenlijk niet eens zo heel lelijk!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ehm, zitten een paar "heuvels" in de route. En drukte?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:25 schreef YUR het volgende:
Waarom zou je dat zondag niet kunnen dan?Dat is een hele goede samenvattingquote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij heeft onverwacht een startnummer voor een 4 mijls wedstrijdje. Heeft direct een rondje gelopen om te zien hoe snel hij is. Die snelheid viel hem mee, maar hij denkt niet op de wedstrijddag dat tempo te kunnen lopen (geen idee waarom niet). En blijkbaar is de maan mooi.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Ah, het beruchte Groningse hooggebergtequote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:56 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ehm, zitten een paar "heuvels" in de route. En drukte?
[..]
Dat is een hele goede samenvatting
F means you're fucked![]()
Herestraatquote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:57 schreef YUR het volgende:
[..]
Ah, het beruchte Groningse hooggebergte
inclusief het bijkomende gevaar op aardbevingen....quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:57 schreef YUR het volgende:
[..]
Ah, het beruchte Groningse hooggebergte'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Skyrunning op z'n Gruningsquote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:57 schreef YUR het volgende:
[..]
Ah, het beruchte Groningse hooggebergteMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Meh, die baan is toch nog wel heel erg wennen. Op m'n wat oudere Kinvara's ging het beter, maar na een tijdje toch echt best gevoelige hamstrings/kuiten en achillespezen![]()
![]()
Die heuvels merk je echt niks van. Het is vooral oppassen dat je door de drukte niet teveel extra meters maakt.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:56 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ehm, zitten een paar "heuvels" in de route. En drukte?
[..]
Dat is een hele goede samenvatting![]()
Ok. Ik loop gelukkig met de bedrijvenloop. Dus misschien valt het ook wel weer wat mee qua druktequote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:35 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Die heuvels merk je echt niks van. Het is vooral oppassen dat je door de drukte niet teveel extra meters maakt.Voor Groningse begrippen is elke stijging of daling een heuvelquote:
Dat scheelt wel ja. Ik start zelf in de laatste groep dus ga gewoon even lekker blijven hangen in het startvakquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:36 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ok. Ik loop gelukkig met de bedrijvenloop. Dus misschien valt het ook wel weer wat mee qua drukte![]()
![]()
Aangezien hier nogal wat Brooks Glycerin liefhebbers rondhupsen: de 11 is 100eu bij All4running: http://all4running.nl/catalogsearch/result/?q=glycerin![]()
Ik vind m een stuk fijner dan de 12 in ieder geval. Misschien koop ik idd nog wel 1 of 2 paarquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:50 schreef hatsaflats het volgende:
Aangezien hier nogal wat Brooks Glycerin liefhebbers rondhupsen: de 11 is 100eu bij All4running: http://all4running.nl/catalogsearch/result/?q=glycerinF means you're fucked![]()
Hmm, ik ben er wel heel tevreden over ja. Misschien eens over denken.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:50 schreef hatsaflats het volgende:
Aangezien hier nogal wat Brooks Glycerin liefhebbers rondhupsen: de 11 is 100eu bij All4running: http://all4running.nl/catalogsearch/result/?q=glycerinZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik moet nog een 2e paar wegschoenen hebben, aangezien mijn glycerines 10 geretired zijn.
Denk zelf aan een tweede paartje Sayonara's
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik heb sloffen "nodig" die tussen m'n Kinvara's en Boosts vallen. Beetje jammer dat die laatste echt ultiem kut lopen op onverharde ondergrond.![]()
Ik voel me een buitenbeentjeIk hou het bij één paar hardloopschoenen. Als die versleten zijn, dan koop ik nieuwe.
![]()
Ik mag nog niet veel zeggen, maar ik heb ook maar 1 paarquote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik voel me een buitenbeentjeIk hou het bij één paar hardloopschoenen. Als die versleten zijn, dan koop ik nieuwe.
, ook pas 1x gebruikt, maar toch
.
The only easy day, was yesterday. (USMC)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)![]()
Ik ookquote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik wacht wel weer tot de Ecco's in de aanbieding zijn bij Zalando![]()
Ik heb nog steeds niemand anders gezien die op die dingen loopt....It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
drie en een half paar, een paar wegschoenen, een paar droge trailschoenen (en een paar wat aan de kliko toe is) en een paar natte/technische trailschoenen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Lekkere training op snelheid gehad.
1 km inlopen (6:21)
3 km in beoogd 5km tempo (5:18, 4:53, 4:48)
1 km uitlopen (6:47)
Nu voorlopig weer even wat langzamer trainen.
Ben benieuwd wanneer ik mn eerste 5km onder de 25 minuten ga lopen.
http://app.endomondo.com/workouts/421503395/10707661
Maar eerst 1 november de Erasmusronde (10 km).
Hoe kan ik me daar het best op voorbereiden? Of is voor een 10 km geen hele specifieke voorbereiding nodig?
[ Bericht 13% gewijzigd door RunnerAdd op 09-10-2014 23:03:28 (Foute link) ]![]()
quote:Hier nog 1... dus het valt meequote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:10 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik mag nog niet veel zeggen, maar ik heb ook maar 1 paar, ook pas 1x gebruikt, maar toch
.
![]()
![]()
@moblo: ik wil wel een zakje drop meenemen naar engeland en het daar op de post doen hoor
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik heb er 1100 km op zitten met deze schoenen, en de gaten beginnen erin te vallen, dus ik mag binnenkort nieuwe.Doe het dus ook met 1 paar. Dat voldoet prima, aangezien ik nog niet trail
![]()
de middelste heb ik helemaal stuk gelopen op het einde
DIe linker wist me net voor te blijven
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:29 schreef Murmeli het volgende:
@moblo: ik wil wel een zakje drop meenemen naar engeland en het daar op de post doen hoorLief! Maar mijn ouders komen over iets minder dan een maandje alweer deze kant op, dus die kunnen naast een levensvoorraad hagelslag ook wel wat drop meenemen
Ja doei.![]()
Ik hdb ook maar 1 paarquote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
![]()
![]()
Ze lopen heerlijk, maar de > 1cm scheuren die inmiddels in de mesh zitten, maken dat ik toch voor andere ga in nov/dec.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:50 schreef hatsaflats het volgende:
Aangezien hier nogal wat Brooks Glycerin liefhebbers rondhupsen: de 11 is 100eu bij All4running: http://all4running.nl/catalogsearch/result/?q=glycerin
Na 500+ km kan je niet echt terug met je schoenen om te klagen, maar het valt me wel tegenZulke slijtage verwacht ik niet bij schoenen van 150+ euro.
Verder zou ik best 2 paar schoenen willen hebben, maar dat kan m'n portemonnee even niet aan
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Oh die scheuren heb ik ook in de Kinvara gehad, met name in de 3 en 4. Maar ze liepen er geen meter slechter door. On de 5 is het bovenwerk wel aangepast en het zou nu minder snel moeten scheuren.![]()
Zou sowieso even teruggaan ermee. Al is het om te horen of het 'normaal' is of niet..quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:06 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ze lopen heerlijk, maar de > 1cm scheuren die inmiddels in de mesh zitten, maken dat ik toch voor andere ga in nov/dec.
Na 500+ km kan je niet echt terug met je schoenen om te klagen, maar het valt me wel tegenZulke slijtage verwacht ik niet bij schoenen van 150+ euro.
Verder zou ik best 2 paar schoenen willen hebben, maar dat kan m'n portemonnee even niet aan![]()
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:53 schreef Jumparound het volgende:
de middelste heb ik helemaal stuk gelopen op het einde
DIe linker wist me net voor te blijven
[ afbeelding ]Je loopt nog.
![]()
![]()
Ik ga het wel even aankaarten jaquote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:26 schreef GotC het volgende:
[..]
Zou sowieso even teruggaan ermee. Al is het om te horen of het 'normaal' is of niet..
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ik loop te weinig om een derde paar brooks te kunnen verantwoorden.... toch?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
met vlagenquote:
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Je loopt te weinig omdat je geen derde paar hebt... toch?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:07 schreef CaLeX het volgende:
Ik loop te weinig om een derde paar brooks te kunnen verantwoorden.... toch?![]()
Okido! Das waarschijnlijk nog wat handigerquote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]Lief! Maar mijn ouders komen over iets minder dan een maandje alweer deze kant op, dus die kunnen naast een levensvoorraad hagelslag ook wel wat drop meenemen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Bij mij ging het mis met schoenen toen ik m'n Kinvara's kocht voor naast m'n Brooks Adrenaline's, die daarna ook vrij snel afgedankt werden.![]()
ik heb even mijn rekening gecheckt en zie dat ik een financiële meevaller heb gehad, schoenen kopen wordt nu wel heel aantrekkelijk
Gisteren nog een lekkere training gehad 400-800-1200-1600 op hetzelfde tempo met telkens 200 rust.
Nu lekker uitbollen naar zondag![]()
![]()
Als het even kan, vanmiddag weer lopen. Voor het eerst sinds zaterdag.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik hoop vanmiddag ook nog tijd te hebben voor wat intervallenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
zo, herkenbaar...
En die nieuwe zijn de opvolgers van de oude
Dus van Brooks Defyance 5 naar 6 en nu loop ik op 7
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Haha herkenbaar! Ik had Brooks glycerine 10, toen kocht ik kinvara's en toen voelde de Brooks als slagschepen aan m'n voeten . Log en vooral zwaar .quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:19 schreef hatsaflats het volgende:
Bij mij ging het mis met schoenen toen ik m'n Kinvara's kocht voor naast m'n Brooks Adrenaline's, die daarna ook vrij snel afgedankt werden.![]()
Heb ik ook een tijd gedaan, maar ben daar toch vanaf gestapt. Voor baantrainingen/korte wedstrijden heb ik een paar lichtere schoenen. Voor wedstrijden langer dan 10 km en duurlopen een paar met wat meer demping.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
![]()
Dit, al heb ik mijn oude schoenen nog wel en ga ik daar af en toe nog een rondje op voor de afwisselingquote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb 2 paar Kinvara´s (1 oud paar voor op de baan, 1 nieuwer paar voor op de weg), Boosts voor lange duurlopen op asfalt, Terrafly's voor (deels) onverharde duurloopjes (maar die bevallen me steeds minder, lijken steeds breder te worden, dus die wil ik gaan vervangen), en wedstrijdschoenen die ik ook wel op de baan draag.
Kortom: ik heb 5 paar en ik heb ze allemaal nodig![]()
![]()
Mooi toch, verschillende paren schoenenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:08 schreef Mr.B. het volgende:
Ik voel me nu een beetje een YUR, met mijn 5 paar
waarvan 1 paar eigenlijk ook wel klikowaardig is
Ik loop op een paar Nike's Structure 17. Heb ook nog een paar Asics Gel Pulse 4 staan, maar de demping van die schoen bevalt me niet. Had vaker blessures met die dingen.![]()
Ik heb 2 paar, oude en nieuwe: cumulus 14 en 15 geloof ikIk gebruik beide paren nog
![]()
Het gebrek aan hardloopschoenen is overigens geheel te wijten aan mijn gebrekkige inkomen vanwege mijn studie. Had ik een 'normaal' salaris gehad, dan had ik zeker 3 paar extra gehad![]()
Gisteren weer een pittige training op de baan: 2x (300-400-500-400-300) p100, sp200
Ik liep bij de testloop op 3.000m een tijd van 18"33 en nu is het de bedoeling dat ik de intervallen op 30,5sec/100m loopIk heb het oprecht geprobeerd maar halverwege de eerste sessie hield ik dat eigenlijk al niet meer vol
32,5sec is maximaal en dat vind ik zelf ook wel prima
![]()
Voor degenen die ook op deze manier met de tempo's bezig zijn: hoe ligt die verhouding bij jullie?![]()
Het tempo is bij ons ook afhankelijk van in welke trainingsfase je zit, en sinds ze zijn begonnen met gepersonaliseerde tempo's snap ik geen moer meer van de schema's die ik zo nu en dan toegestuurd krijgquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:40 schreef Serinde het volgende:
Ik heb 2 paar, oude en nieuwe: cumulus 14 en 15 geloof ikIk gebruik beide paren nog
Het gebrek aan hardloopschoenen is overigens geheel te wijten aan mijn gebrekkige inkomen vanwege mijn studie. Had ik een 'normaal' salaris gehad, dan had ik zeker 3 paar extra gehad
Gisteren weer een pittige training op de baan: 2x (300-400-500-400-300) p100, sp200
Ik liep bij de testloop op 3.000m een tijd van 18"33 en nu is het de bedoeling dat ik de intervallen op 30,5sec/100m loopIk heb het oprecht geprobeerd maar halverwege de eerste sessie hield ik dat eigenlijk al niet meer vol
Voor degenen die ook op deze manier met de tempo's bezig zijn: hoe ligt die verhouding bij jullie?Zo uit m'n hoofd lopen de mensen die ongeveer 48 minuten over de 10k doen korte intervallen (tot 600) meestal op 24 of 25 seconden per 100 meter, en lange (800-2000) op 28-30, of als we in een goede bui zijn 27.
Testlopen zijn ook wel lastig vind ik. Op een 1000m testloop loop ik mijn standaard loopgenootjes er vrij eenvoudig uit, terwijl zij over het algemeen de lange intervallen weer beter vol kunnen houden.![]()
Als je je best doet en je kan niet harder, heb je goed getraind tochquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:40 schreef Serinde het volgende:
Het gebrek aan hardloopschoenen is overigens geheel te wijten aan mijn gebrekkige inkomen vanwege mijn studie. Had ik een 'normaal' salaris gehad, dan had ik zeker 3 paar extra gehad
Voor degenen die ook op deze manier met de tempo's bezig zijn: hoe ligt die verhouding bij jullie?Misschien moet je gewoon nog even de echte snelheid in je benen krijgen, gaat vast snel harder!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Heb je opzich een punt :p toch wacht ik even tot er 1 paar is met 750km erop voor ik er nog een paar bij koop.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:23 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Je loopt te weinig omdat je geen derde paar hebt... toch?
Heb 2 paar Glycerine 11 trouwens en een paar asics voor als er eens een modderloopje is oidTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
5 is niet genoeg hoorquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:08 schreef Mr.B. het volgende:
Ik voel me nu een beetje een YUR, met mijn 5 paar![]()
waarvan 1 paar eigenlijk ook wel klikowaardig is
Hier ook 2 paar schoenen.
Saucony Ride 5 gekocht in maart 2013 plus minus 500 km op gelopen, en ook Asics gel Cumulus 14 gekocht begin 2014 die hebben nu ook een goede 500 km op de teller.
De Saucony's gebruik ik voor de bootcamps en wat kortere rondjes om de Asics te 'ontzien' en waarschijnlijk ga ik daar in de winter het bos in (zijn donkerblauw en asics wit....)
Had ook gelezen dat het beter is om af te wisselen ivm demping/vocht etc. weer normaal te krijgen.
Miischien een mooie reden/excuus om een 2e of 3e paar te kopen
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
Hier trouwens maar 1 paar, grootste punt is dat ze stinken!
Misschien alleen daarom al de moeite waard om een nieuw paar te kopen, hmmm![]()
![]()
Ach, ik had eerst 1 paar schoenen dat stonk. Nu heb ik meerdere paren die stinken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:42 schreef m0ridin het volgende:
Hier trouwens maar 1 paar, grootste punt is dat ze stinken!
Misschien alleen daarom al de moeite waard om een nieuw paar te kopen, hmmm
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
lolquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:43 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ach, ik had eerst 1 paar schoenen dat stonk. Nu heb ik meerdere paren die stinken.
Maar serieus, is er een manier om ze wat op te frissen? Wasmachine lijkt me niet zo'n goed plan, febreze is ook maar tijdelijk. Theezakjes (oma's tips) hebben niet geholpen. En anders, ah well... so be it...![]()
Zooltjes eruit halen en laten drogen helpt bij mij altijd wel. Maar de stank is ook nooit heul erg.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:44 schreef m0ridin het volgende:
[..]
lol
Maar serieus, is er een manier om ze wat op te frissen? Wasmachine lijkt me niet zo'n goed plan, febreze is ook maar tijdelijk. Theezakjes (oma's tips) hebben niet geholpen. En anders, ah well... so be it...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Heb nu al (gezonde) wedstrijdspanning voor zondag.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2014 11:23:19 ]![]()
Ik heb ook 2 paar, waar eigenlijk 1 paar het oude paar is maar die wil ik bewaren voor eventueel gekke dingen. Droge schoenen wanneer nieuwe nog nat ofzoiets.
Overigens. Ik ben met mijn huidige paar teruggaan, na 150km alleen maar last en problemen mee gehad. Flinke blaren en gewoon echt wat pijntjes bij LDL.
Ik had de intentie om nieuwe schoenen te gaan kopen maar de verkoper wilde daar niet aan.... gelooft echt dat deze schoen voor mij geschikt is.
Uiteindelijk gaf hij mij een gratis paar inlegzooltjes om het daar op te proberen.
Nu heb ik daar nog niet veel mee gelopen, nog steeds herstellende van de enkelblessure (die duurt echt veel te lang!) maar de eerste bevindingen zijn erg positief. Geen blaren meer, voet lijkt lekkerder in de schoen, niet meer opnieuw strikken.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Goed om dat mijn standaard ritueel te maken ja... Ik zelf kan het trouwens prima hebben, maar mijn vriendin is wel erg gevoelig voor geurtjes en dingen (ook als ik een luchtje op heb bijvoorbeeld). En njah, het zal er niet beter op worden de komende tijdquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zooltjes eruit halen en laten drogen helpt bij mij altijd wel. Maar de stank is ook nooit heul erg.![]()
![]()
Ik stink van mezelf al zo erg dat de geur van mijn schoenen niet eens meer opvalt...F means you're fucked![]()
Mag ik in de OP?
1
2[b]18 juli 2015 - [url=www.eigerultratrail.ch/en/]Eiger Ultra Trail (Grindelwald)[/url][/b]
[*] Jero_nimo - 51km![]()
![]()
Da's maar een kilometer verder dan de TdF. Da's toch geen uitdaging?
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
51 km met 3100 hoogtemeters, ik verwacht een rustige sub 3 uur van jou.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:35 schreef Jero_nimo het volgende:
Mag ik in de OP?
[ code verwijderd ]![]()
Ik heb erover gedacht, de 101... maar laat ik het eerst maar eens proberen in de Alpenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:36 schreef Wolve000 het volgende:
Da's maar een kilometer verder dan de TdF. Da's toch geen uitdaging?. Ik bouw de boel rustig op, nog genoeg tijd!
![]()
Schrijf je in dan! Is maar klein stukje verder dan de M. En je loopt er nu 2 in de maand... dus komt goedquote:![]()
![]()
En dan kan hij Parijs als 'LDL-excuus' gebruikenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:55 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Schrijf je in dan! Is maar klein stukje verder dan de M. En je loopt er nu 2 in de maand... dus komt goed![]()
![]()
Parijs is wel heel ver voor die trail hoorquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:56 schreef GotC het volgende:
[..]
En dan kan hij Parijs als 'LDL-excuus' gebruikenF means you're fucked![]()
Dan niet!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:57 schreef YUR het volgende:
[..]
Parijs is wel heel ver voor die trail hoor![]()
![]()
Als je nu twee marathons in een maand kan lopen, dan kun je volgend jaar vast 2,5 op één dag doen. Met een beetje hoogtemeters. Gewoon die 101 doen dusquote:![]()
Ik heb er nog steeds geen 2 gelopen he...moet het eerst nog ff aan mezelf bewijzen
Ik vind 2 binnen 6 maanden ook al best een leuke prestatie zeg maar.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:02 schreef YUR het volgende:
Ik heb er nog steeds geen 2 gelopen he...moet het eerst nog ff aan mezelf bewijzen![]()
Ik vind eigenlijk uberhaupt ooit 1 al heel wat...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind 2 binnen 6 maanden ook al best een leuke prestatie zeg maar.![]()
Dat is het ook zeker. 1 is al een schitterende prestatie!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind 2 binnen 6 maanden ook al best een leuke prestatie zeg maar.F means you're fucked![]()
quote:Er is bij beide schoenen een gat in de bovenkant gekomen. Blijkbaar gebeurt dit doordat ik mijn tenen tijdens het hardlopen veel omhoog beweeg. Komt bij wel meer mensen voor en zal bij mij waarschijnlijk bij elke hardloopschoen voorkomen. Advies was om naar de schoenmaker te gaan en aan de binnenkant wat in te zetten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nope, not yet. Heb sowieso nog nooit aan een wedstrijdloop mee gedaan. Eigenlijk heb ik daar op de een of andere manier (nog) niet zo'n behoefte aan. Wie weet verandert dit, maar vooralsnog ben ik meer van de "vrije loop" omdat ik dan niet gebonden ben aan een loop die per se op een bepaalde dag en tijd gelopen moet worden.
Maaruh... damn, zo lang bij de schoenmaker? Grote beurt zeker?
Snap dat je het fijn vind dat je zelf kan bedenken op welke dag en hoe laat je wilt gaan lopen, maar een wedstrijdloop heeft wel iets heel tofs. Zeker bij een afstand als een halve marathon vond ik het heel leuk met al die mensen langs de kant en zo kun je nog wat extra uit jezelf halen.![]()
Of je doet iets aan die wiebeltenenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:48 schreef Voccar het volgende:
[..]
[..]
Er is bij beide schoenen een gat in de bovenkant gekomen. Blijkbaar gebeurt dit doordat ik mijn tenen tijdens het hardlopen veel omhoog beweeg. Komt bij wel meer mensen voor en zal bij mij waarschijnlijk bij elke hardloopschoen voorkomen. Advies was om naar de schoenmaker te gaan en aan de binnenkant wat in te zetten.
Snap dat je het fijn vind dat je zelf kan bedenken op welke dag en hoe laat je wilt gaan lopen, maar een wedstrijdloop heeft wel iets heel tofs. Zeker bij een afstand als een halve marathon vond ik het heel leuk met al die mensen langs de kant en zo kun je nog wat extra uit jezelf halen.
Jubeltenenquote:Dat heb ik ook en voor zover ik weet is er niets aan te doen. Mijn hardloopschoenen hebben ook allemaal een gat aan de bovenkant waar mijn grote teen zit..
Denk ook dat er niets aan te doen is. Het vervelend dat de schoenen daardoor kapot gaan, maar heb er tijdens het lopen eigenlijk geen last van.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
JubeltenenDat heb ik ook en voor zover ik weet is er niets aan te doen. Mijn hardloopschoenen hebben ook allemaal een gat aan de bovenkant waar mijn grote teen zit..
![]()
Het heeft gelukkig geen effect op de demping ofzo, dus je kan er prima op doorlopen.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Je staat er in.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:35 schreef Jero_nimo het volgende:
Mag ik in de OP?
[ code verwijderd ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Gaat zeker wel een keer gebeuren. Misschien ergens begin volgend jaar. Moet het sowieso een keer gedaan hebben van mezelf.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:48 schreef Voccar het volgende:
[..]
[..]
Snap dat je het fijn vind dat je zelf kan bedenken op welke dag en hoe laat je wilt gaan lopen, maar een wedstrijdloop heeft wel iets heel tofs. Zeker bij een afstand als een halve marathon vond ik het heel leuk met al die mensen langs de kant en zo kun je nog wat extra uit jezelf halen.![]()
![]()
Hats: wij krijgen 1 tijd voor alle intervallen maar ik heb de indruk dat we alleen korte(re) intervallen lopen. Loop nog te kort bij de club om het te weten.
LT: ik vind ook dat ik goed getraind heb hoor, zeker! Ik verwonder me alleen over de retesnelle intervallen die ik 'moet' doen.
Naast de tijd heeft iedereen nog een kleur dus de zwaarte zit niet alleen in de tijd maar ook in lengte/aantal herhalingen van de intervallen. Ik vind het in ieder geval ook leuk, heb al T/m juli 2015 betaald
Ik zit nu ongeveer een uur op de bank na de kennismaking met dry needling. Tijdens de behandeling zweette zwoot ik als een otter en moest ik als een zwangere de pijn wegblazen![]()
Nu voelt het zo nu en dan alsof ik weer een prik krijg en alsof ik een mega-grote blauwe plek heb. Ik hoop echt dat dit helpt![]()
Heeft iemand hier het boek "Het blauwe uur - wat de hardloper bezielt" (gelezen?)![]()
hmm 30 seconden per 100m is 5.00/km, voor de 100/200/300 zou dat geen probleem moeten zijn, kan me voorstellen dat het op 500m wel zwaar is met jouw huidige wedstrijdtempo. Maar een extra motivatie om net wat harder te pushenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:25 schreef Serinde het volgende:
Hats: wij krijgen 1 tijd voor alle intervallen maar ik heb de indruk dat we alleen korte(re) intervallen lopen. Loop nog te kort bij de club om het te weten.
LT: ik vind ook dat ik goed getraind heb hoor, zeker! Ik verwonder me alleen over de retesnelle intervallen die ik 'moet' doen.
Naast de tijd heeft iedereen nog een kleur dus de zwaarte zit niet alleen in de tijd maar ook in lengte/aantal herhalingen van de intervallen. Ik vind het in ieder geval ook leuk, heb al T/m juli 2015 betaald
Ik zit nu ongeveer een uur op de bank na de kennismaking met dry needling. Tijdens de behandeling zweette zwoot ik als een otter en moest ik als een zwangere de pijn wegblazen
Nu voelt het zo nu en dan alsof ik weer een prik krijg en alsof ik een mega-grote blauwe plek heb. Ik hoop echt dat dit helpt
Heeft iemand hier het boek "Het blauwe uur - wat de hardloper bezielt" (gelezen?)
Ik heb die precieze training nooit gedaan dus ik kan niet vertellen hoe de verhoudingen bij mij zijn. Maar met dat soort korte intervallen is het tempo wel altijd echt flink hoger dan wedstrijdtempo bij mij (grofweg 1-2 min/km harder dan HM tempo, 1 min harder dan 10k tempo).
Ik heb dat boek niet gelezen maar er stond een mooi stukje over in het LV magazine!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat was afzien met de intervallen, gelukkig staat er wat bock koud te worden
Malloot, wie gaat er nu helemaal naar Zwitserland voor een loopje?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:35 schreef Jero_nimo het volgende:
Mag ik in de OP?
[ code verwijderd ]
[ afbeelding ]
Als ik je tempo vergelijk met wat ik loop op de baan en wat mossel daar doet, dan zit je dichter bij wat mossel doet dan wat ik doe. Nu heeft hij de laatste maanden niet zo geknald op de baan, maar ik vijf toch wel dat je erg hard moet lopen. Als het goed gaat lekker van genieten, maar pas op mbt blessures bij deze snelheden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:25 schreef Serinde het volgende:
Ik zit nu ongeveer een uur op de bank na de kennismaking met dry needling. Tijdens de behandeling zweette zwoot ik als een otter en moest ik als een zwangere de pijn wegblazen![]()
Nu voelt het zo nu en dan alsof ik weer een prik krijg en alsof ik een mega-grote blauwe plek heb. Ik hoop echt dat dit helpt![]()
Heeft iemand hier het boek "Het blauwe uur - wat de hardloper bezielt" (gelezen?)![]()
![]()
Ja dat was natuurlijk alweer even geleden dat jij nieuwe schoenen had gekochtquote:
Virrata 2quote:![]()
Ik zal later nog een foto maken
Specs: zie internet. Ik heb alleen de baan bij PK een keer op en neer gelopen en ze voelen als de oude Virrata.Ja klopt. Deze maand is dit mijn eerste paarquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:08 schreef Guard het volgende:
[..]
Ja dat was natuurlijk alweer even geleden dat jij nieuwe schoenen had gekocht![]()
![]()
In april al toegezegd dat ik mee zou doen met de 4 mijl bedrijvenloop. Zeer minimaal gelopen de aflopen maanden. Dat wordt nog wat zondag, op karakter. Wel zin in naborrelen.![]()
![]()
Daar was ik nieuwsgierig door gewordenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb dat boek niet gelezen maar er stond een mooi stukje over in het LV magazine!![]()
Ik zie ook een artikel in de nieuwste runnersworld. Dat ga ik maa eens lezen en als ik dan nog nieuwsgierig ben, zet ijsemmer gewoon op mijn verlanglijstje.
Gogo, dankjewel![]()
Ik vermoed dat onze hoofdtrainer heel goed weet wat wel en niet kan, heb ook al veel goede tips van hem gehad. Blessures ben ik op verdacht, daarom liep ik donderdag 2 tot 3 sec langzamer. Ik blijf inderdaad zelf maar goed nadenken en voelen![]()
![]()
Zo, k krijg meer tijd om te gaan lopen....Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
O nee, heb je mijn voorbeeld gevolgd?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:47 schreef Ynske het volgende:
Zo, k krijg meer tijd om te gaan lopen....![]()
Ik heb mijn training gemist door een dagje keihard werken bij mijn inbetweenjobs job en zit nu met heel veel patat en een cheeseburger op de bank![]()
Ff teruglezen straks![]()
![]()
ik kan mensen die 20,000km vliegen om eerst met een groep autisten op een boot te dobberen en daarna een stukje met ze te rennen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:08 schreef Guard het volgende:
[..]
Malloot, wie gaat er nu helemaal naar Zwitserland voor een loopje?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
wat was jouw voorbeeld? ook je baan kwijt?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:51 schreef Quoi het volgende:
[..]
O nee, heb je mijn voorbeeld gevolgd?
Ik heb mijn training gemist door een dagje keihard werken bij mijn inbetweenjobs job en zit nu met heel veel patat en een cheeseburger op de bank
Ff teruglezen straksToday is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Ik heb ontslag genomen een tijdje terug.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat was jouw voorbeeld? ook je baan kwijt?
Maar als je je baan ongewild kwijt bent:shit voor je
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: