quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik voel me een buitenbeentjeIk hou het bij één paar hardloopschoenen. Als die versleten zijn, dan koop ik nieuwe.
Haha herkenbaar! Ik had Brooks glycerine 10, toen kocht ik kinvara's en toen voelde de Brooks als slagschepen aan m'n voeten . Log en vooral zwaar .quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:19 schreef hatsaflats het volgende:
Bij mij ging het mis met schoenen toen ik m'n Kinvara's kocht voor naast m'n Brooks Adrenaline's, die daarna ook vrij snel afgedankt werden.
Heb ik ook een tijd gedaan, maar ben daar toch vanaf gestapt. Voor baantrainingen/korte wedstrijden heb ik een paar lichtere schoenen. Voor wedstrijden langer dan 10 km en duurlopen een paar met wat meer demping.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik voel me een buitenbeentjeIk hou het bij één paar hardloopschoenen. Als die versleten zijn, dan koop ik nieuwe.
Dit, al heb ik mijn oude schoenen nog wel en ga ik daar af en toe nog een rondje op voor de afwisselingquote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Mooi toch, verschillende paren schoenenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:08 schreef Mr.B. het volgende:
Ik voel me nu een beetje een YUR, met mijn 5 paar
waarvan 1 paar eigenlijk ook wel klikowaardig is
Het tempo is bij ons ook afhankelijk van in welke trainingsfase je zit, en sinds ze zijn begonnen met gepersonaliseerde tempo's snap ik geen moer meer van de schema's die ik zo nu en dan toegestuurd krijgquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:40 schreef Serinde het volgende:
Ik heb 2 paar, oude en nieuwe: cumulus 14 en 15 geloof ikIk gebruik beide paren nog
Het gebrek aan hardloopschoenen is overigens geheel te wijten aan mijn gebrekkige inkomen vanwege mijn studie. Had ik een 'normaal' salaris gehad, dan had ik zeker 3 paar extra gehad
Gisteren weer een pittige training op de baan: 2x (300-400-500-400-300) p100, sp200
Ik liep bij de testloop op 3.000m een tijd van 18"33 en nu is het de bedoeling dat ik de intervallen op 30,5sec/100m loopIk heb het oprecht geprobeerd maar halverwege de eerste sessie hield ik dat eigenlijk al niet meer vol
32,5sec is maximaal en dat vind ik zelf ook wel prima
Voor degenen die ook op deze manier met de tempo's bezig zijn: hoe ligt die verhouding bij jullie?
Als je je best doet en je kan niet harder, heb je goed getraind tochquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:40 schreef Serinde het volgende:
Ik heb 2 paar, oude en nieuwe: cumulus 14 en 15 geloof ikIk gebruik beide paren nog
Het gebrek aan hardloopschoenen is overigens geheel te wijten aan mijn gebrekkige inkomen vanwege mijn studie. Had ik een 'normaal' salaris gehad, dan had ik zeker 3 paar extra gehad
Gisteren weer een pittige training op de baan: 2x (300-400-500-400-300) p100, sp200
Ik liep bij de testloop op 3.000m een tijd van 18"33 en nu is het de bedoeling dat ik de intervallen op 30,5sec/100m loopIk heb het oprecht geprobeerd maar halverwege de eerste sessie hield ik dat eigenlijk al niet meer vol
32,5sec is maximaal en dat vind ik zelf ook wel prima
Voor degenen die ook op deze manier met de tempo's bezig zijn: hoe ligt die verhouding bij jullie?
Heb je opzich een punt :p toch wacht ik even tot er 1 paar is met 750km erop voor ik er nog een paar bij koop.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:23 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Je loopt te weinig omdat je geen derde paar hebt... toch?
5 is niet genoeg hoorquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:08 schreef Mr.B. het volgende:
Ik voel me nu een beetje een YUR, met mijn 5 paar![]()
waarvan 1 paar eigenlijk ook wel klikowaardig is
Ach, ik had eerst 1 paar schoenen dat stonk. Nu heb ik meerdere paren die stinken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:42 schreef m0ridin het volgende:
Hier trouwens maar 1 paar, grootste punt is dat ze stinken!
Misschien alleen daarom al de moeite waard om een nieuw paar te kopen, hmmm
lolquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:43 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ach, ik had eerst 1 paar schoenen dat stonk. Nu heb ik meerdere paren die stinken.
Zooltjes eruit halen en laten drogen helpt bij mij altijd wel. Maar de stank is ook nooit heul erg.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:44 schreef m0ridin het volgende:
[..]
lol
Maar serieus, is er een manier om ze wat op te frissen? Wasmachine lijkt me niet zo'n goed plan, febreze is ook maar tijdelijk. Theezakjes (oma's tips) hebben niet geholpen. En anders, ah well... so be it...
Goed om dat mijn standaard ritueel te maken ja... Ik zelf kan het trouwens prima hebben, maar mijn vriendin is wel erg gevoelig voor geurtjes en dingen (ook als ik een luchtje op heb bijvoorbeeld). En njah, het zal er niet beter op worden de komende tijdquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zooltjes eruit halen en laten drogen helpt bij mij altijd wel. Maar de stank is ook nooit heul erg.
| 1 2 | [b]18 juli 2015 - [url=www.eigerultratrail.ch/en/]Eiger Ultra Trail (Grindelwald)[/url][/b] [*] Jero_nimo - 51km |
51 km met 3100 hoogtemeters, ik verwacht een rustige sub 3 uur van jou.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:35 schreef Jero_nimo het volgende:
Mag ik in de OP?
[ code verwijderd ]
Ik heb erover gedacht, de 101... maar laat ik het eerst maar eens proberen in de Alpenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:36 schreef Wolve000 het volgende:
Da's maar een kilometer verder dan de TdF. Da's toch geen uitdaging?
Schrijf je in dan! Is maar klein stukje verder dan de M. En je loopt er nu 2 in de maand... dus komt goedquote:
En dan kan hij Parijs als 'LDL-excuus' gebruikenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:55 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Schrijf je in dan! Is maar klein stukje verder dan de M. En je loopt er nu 2 in de maand... dus komt goed
Parijs is wel heel ver voor die trail hoorquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:56 schreef GotC het volgende:
[..]
En dan kan hij Parijs als 'LDL-excuus' gebruiken
Dan niet!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:57 schreef YUR het volgende:
[..]
Parijs is wel heel ver voor die trail hoor
Als je nu twee marathons in een maand kan lopen, dan kun je volgend jaar vast 2,5 op één dag doen. Met een beetje hoogtemeters. Gewoon die 101 doen dusquote:
Ik vind 2 binnen 6 maanden ook al best een leuke prestatie zeg maar.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:02 schreef YUR het volgende:
Ik heb er nog steeds geen 2 gelopen he...moet het eerst nog ff aan mezelf bewijzen
Ik vind eigenlijk uberhaupt ooit 1 al heel wat...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind 2 binnen 6 maanden ook al best een leuke prestatie zeg maar.
Dat is het ook zeker. 1 is al een schitterende prestatie!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind 2 binnen 6 maanden ook al best een leuke prestatie zeg maar.
quote:
Er is bij beide schoenen een gat in de bovenkant gekomen. Blijkbaar gebeurt dit doordat ik mijn tenen tijdens het hardlopen veel omhoog beweeg. Komt bij wel meer mensen voor en zal bij mij waarschijnlijk bij elke hardloopschoen voorkomen. Advies was om naar de schoenmaker te gaan en aan de binnenkant wat in te zetten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nope, not yet. Heb sowieso nog nooit aan een wedstrijdloop mee gedaan. Eigenlijk heb ik daar op de een of andere manier (nog) niet zo'n behoefte aan. Wie weet verandert dit, maar vooralsnog ben ik meer van de "vrije loop" omdat ik dan niet gebonden ben aan een loop die per se op een bepaalde dag en tijd gelopen moet worden.
Maaruh... damn, zo lang bij de schoenmaker? Grote beurt zeker?
Of je doet iets aan die wiebeltenenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:48 schreef Voccar het volgende:
[..]
[..]
Er is bij beide schoenen een gat in de bovenkant gekomen. Blijkbaar gebeurt dit doordat ik mijn tenen tijdens het hardlopen veel omhoog beweeg. Komt bij wel meer mensen voor en zal bij mij waarschijnlijk bij elke hardloopschoen voorkomen. Advies was om naar de schoenmaker te gaan en aan de binnenkant wat in te zetten.
Snap dat je het fijn vind dat je zelf kan bedenken op welke dag en hoe laat je wilt gaan lopen, maar een wedstrijdloop heeft wel iets heel tofs. Zeker bij een afstand als een halve marathon vond ik het heel leuk met al die mensen langs de kant en zo kun je nog wat extra uit jezelf halen.
Jubeltenenquote:
Denk ook dat er niets aan te doen is. Het vervelend dat de schoenen daardoor kapot gaan, maar heb er tijdens het lopen eigenlijk geen last van.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
JubeltenenDat heb ik ook en voor zover ik weet is er niets aan te doen. Mijn hardloopschoenen hebben ook allemaal een gat aan de bovenkant waar mijn grote teen zit..
Je staat er in.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:35 schreef Jero_nimo het volgende:
Mag ik in de OP?
[ code verwijderd ]
[ afbeelding ]
Gaat zeker wel een keer gebeuren. Misschien ergens begin volgend jaar. Moet het sowieso een keer gedaan hebben van mezelf.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:48 schreef Voccar het volgende:
[..]
[..]
Snap dat je het fijn vind dat je zelf kan bedenken op welke dag en hoe laat je wilt gaan lopen, maar een wedstrijdloop heeft wel iets heel tofs. Zeker bij een afstand als een halve marathon vond ik het heel leuk met al die mensen langs de kant en zo kun je nog wat extra uit jezelf halen.
hmm 30 seconden per 100m is 5.00/km, voor de 100/200/300 zou dat geen probleem moeten zijn, kan me voorstellen dat het op 500m wel zwaar is met jouw huidige wedstrijdtempo. Maar een extra motivatie om net wat harder te pushenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:25 schreef Serinde het volgende:
Hats: wij krijgen 1 tijd voor alle intervallen maar ik heb de indruk dat we alleen korte(re) intervallen lopen. Loop nog te kort bij de club om het te weten.
LT: ik vind ook dat ik goed getraind heb hoor, zeker! Ik verwonder me alleen over de retesnelle intervallen die ik 'moet' doen.
Naast de tijd heeft iedereen nog een kleur dus de zwaarte zit niet alleen in de tijd maar ook in lengte/aantal herhalingen van de intervallen. Ik vind het in ieder geval ook leuk, heb al T/m juli 2015 betaald
Ik zit nu ongeveer een uur op de bank na de kennismaking met dry needling. Tijdens de behandeling zweette zwoot ik als een otter en moest ik als een zwangere de pijn wegblazen
Nu voelt het zo nu en dan alsof ik weer een prik krijg en alsof ik een mega-grote blauwe plek heb. Ik hoop echt dat dit helpt
Heeft iemand hier het boek "Het blauwe uur - wat de hardloper bezielt" (gelezen?)
Malloot, wie gaat er nu helemaal naar Zwitserland voor een loopje?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:35 schreef Jero_nimo het volgende:
Mag ik in de OP?
[ code verwijderd ]
[ afbeelding ]
Als ik je tempo vergelijk met wat ik loop op de baan en wat mossel daar doet, dan zit je dichter bij wat mossel doet dan wat ik doe. Nu heeft hij de laatste maanden niet zo geknald op de baan, maar ik vijf toch wel dat je erg hard moet lopen. Als het goed gaat lekker van genieten, maar pas op mbt blessures bij deze snelheden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:25 schreef Serinde het volgende:
Hats: wij krijgen 1 tijd voor alle intervallen maar ik heb de indruk dat we alleen korte(re) intervallen lopen. Loop nog te kort bij de club om het te weten.
LT: ik vind ook dat ik goed getraind heb hoor, zeker! Ik verwonder me alleen over de retesnelle intervallen die ik 'moet' doen.
Naast de tijd heeft iedereen nog een kleur dus de zwaarte zit niet alleen in de tijd maar ook in lengte/aantal herhalingen van de intervallen. Ik vind het in ieder geval ook leuk, heb al T/m juli 2015 betaald
Ik zit nu ongeveer een uur op de bank na de kennismaking met dry needling. Tijdens de behandeling zweette zwoot ik als een otter en moest ik als een zwangere de pijn wegblazen![]()
Nu voelt het zo nu en dan alsof ik weer een prik krijg en alsof ik een mega-grote blauwe plek heb. Ik hoop echt dat dit helpt![]()
Heeft iemand hier het boek "Het blauwe uur - wat de hardloper bezielt" (gelezen?)
Ja dat was natuurlijk alweer even geleden dat jij nieuwe schoenen had gekochtquote:
Virrata 2quote:
Ja klopt. Deze maand is dit mijn eerste paarquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:08 schreef Guard het volgende:
[..]
Ja dat was natuurlijk alweer even geleden dat jij nieuwe schoenen had gekocht
Daar was ik nieuwsgierig door gewordenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb dat boek niet gelezen maar er stond een mooi stukje over in het LV magazine!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |