Dat heeft dan met interpretatie en ervaring te maken ja, of je het opvat als merkwaardig, of gangbaar... als je de knoppen maar ver genoeg verschuift, hou je alles, of niets over.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:31 schreef oompaloompa het volgende:
Als ik die optie bekijk, heelt hij automatisch wat in focus is, uit de rest van de foto dat niet in focus is. Dan is het hierboven gepostte resultaat toch niet zo vreemd?

Ik begrijp het echt niet en wil het graag leren. De functie omschrijving zegt dat het een functie is die wat in focus is op een andere layer gooit dan wat uit focus is. Er van uitgaande dat je een foto met een persoon focust op de persoon, is de persoon op een losse laag en de achtergrond op een losse laag toch heel logisch? Of mis ik iets?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:38 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat heeft dan met interpretatie en ervaring te maken ja, of je het opvat als merkwaardig, of gangbaar... als je de knoppen maar ver genoeg verschuift, hou je alles, of niets over.

ik ook, maar meehelpen opzetten lukt me niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:25 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Als je zoiets functioneel kan maken doe ik mee.

Sluit ik me bij aanquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik ook, maar meehelpen opzetten lukt me niet.

ik doe ook mee, wel graag datum/tijdstip eerst afstemmen met iedereen, bv via Doodle.com.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Count me in.
En voor de liefhebbers: een gratis rondleiding door de binnenstad

Ben jij het? Nee hé?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Count me in.
En voor de liefhebbers: een gratis rondleiding door de binnenstad

Ik wel. Ik kan alleen uit die alg. Wikipedia containerbegrip pagina geen applicatienaam, OS versie en aanvullende benodigde bv. installatiegegevens halen? Maw. welke applicatie SW heb je in gedachten? En waar draait die op? Windows? Linux? Heb je installatie instructies? Als je iets wilt (laten) hosten, hoe zit het dan met de kosten? Heb hier nog wel een tower server beschikbaar, met Windowsserver2003, Windowsserver2008 en SQL ook ergens op CD, voor setup testomgeving. Jij?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:56 schreef kintp het volgende:
Beste mensen,
Ik heb hier een paar keer meegepost, maar vind het ondoenlijk om naast mijn dagelijkse bezigheden, het kaf van het koren te scheiden om vervolgens positief bij te dragen aan de constructieve discussie die daaronder plaatsvindt.
Mijn voorstel is om een eigen site op te zetten met gebruik van Collaborative_software( http://en.wikipedia.org/wiki/Collaborative_software ), waarmee er gestructureerd kan worden gesproken over de zaak(en toekomstige zaken).
Een aantal ideeën/voordelen:
- feiten en meningen kunnen van elkaar worden gescheiden
- een aparte plek voor het uiten van frustraties mbt anderen
- het gestructureerd in kaart brengen van nieuwsberichten, zodat hier makkelijker naar te verwijzen is
- gebruik/bewerking van gevoelige informatie/beelden kan achter gesloten deur
- mensen hoeven niet tientallen pagina's af te speuren naar zinvolle (gedachte)ontwikkelingen
- discussies kunnen worden uitgesplitst naar onderwerp
- overzicht van de voornaamste vragen/onduidelijkheden
Ik denk dat een dergelijke oplossing voor ons hobby-detectives een verrijking zou kunnen zijn.
Niet per se met het doel een zaak daadwerkelijk te kunnen oplossen, maar voornamelijk om een (semi-gesloten) platform te bieden waar mensen serieus (en uitgebreid) met hun speurhobby aan de slag kunnen.
Graag hoor ik wie hier voor openstaat en eventueel wil/kan bijdragen aan de ontwikkeling ervan!

Jaaaa. Oudaen. Nog lekker bier ook.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:05 schreef Poolbal het volgende:
Good morning!
Om nog even terug te komen op het idee een keer te meeten. Was er al zo'n idee? Domnivoor?
Zo niet wil ik dat best organiseren. Het kan heel simpel in een cafeetje, maar het kan ook bij mij thuis. Kook ik het simpele maar lekkere coq au vin, wijntje en biertje erbij en we hebben een meeting. Dan zitten we wel in een studentenhuis(schoon, maar krap!)
Hmm cafe is misschien makkelijker, dan blijf ik ook niet zitten met een zooi eten en drinken als niemand op komt dagen..

De knopjes van een smartphone, achter je rug. Dat vraagt om een praktijktest. Wedstrijdje, wie dat het eerst lukt? Prijsuitreiking in Utrecht. Ik kom een uurtje later, want ik verdwaal nogal makkelijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:51 schreef Poekje01 het volgende:
Misdaad:
Dat hele telefoongebruik komt op mij nog steeds over als 2 mensen die vastgebonden ergens liggen met ducktape over hun mond, en proberen achter hun rug zonder dat ze het goed kunnen zien, op knopjes te drukken, voor elkaar, of voor zichzelf.
Ik wacht die test af. Mag ook zonder duct-tape. Wie zegt dat het lukt geloof ik, maar het moet wel in Utrecht live herhaald worden.quote:Een afgeplakte mond zou kunnen verklaren waarom er geen schreeuwen werd gehoord.
Logisch?
Niemand vertellen wat je gaat doen gaat nog. Kan onderweg nog wel, en dat blijft er dan bij. Past bij de onbezorgde gezichten. Maar wat is het verband met een misdrijf? Dat een crimineel weet dat niemand weet waar ze zijn? Of daar zelf voor gezorgd heeft? Dan heeft die wel mazzel gehad, want als de ontvanger van de foto bovenop de berg daar nog wat over wil chatten, en merkt dat ze nog steeds niet terug zijn, weet hij waar ze moeten beginnen te zoeken.quote:Het haastige verlaten van hun kamer, het weinige aan voorbereiding en spullen, vrienden waarschuwen "niet zonder gids de jungle ingaan" ...opeens niet meer SMS of Whatsappen wat ze gingen doen...
Logisch?
Ja, en dan waren, in het geval van net zo'n vader, de Cambodjaanse rapen gaar geweest. Want het onderzoek van de Cambodjanse politie had dan geen aanwijzingen voor een misdrijf opgeleverd.quote:Verdwaling:
Die Australier Haydn, waarvan werd gezegd "experienced backpacker" zie je zo in die reconstructie op zijn gympies (letterlijk) met een flesje water en verder zonder enige voorbereiding of materiaal, hup, de jungle inlopen in Cambodja. Hij valt, schaaft zich, verliest zijn bril, raakt volkomen gedesorienteerd, loopt infecties op. Gaat razend snel bergafwaarts met hem. Zijn denkproces is bijna totaal verdwenen.
Logisch?
Na ca. 7 dagen nemen berg en jungle 'bezit' van hem. Hallucinaties. Waandenken. Bewusteloosheid. Als die ambassademedewerker en locals niet zo hun best hadden gedaan, was hij er niet meer geweest.

ik kom alleen als Dr. Kloothommel ook komt, ben het vaak niet met hem eens, maar hij maakt me aan het lachen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:13 schreef JustinCase het volgende:
[..]
De knopjes van een smartphone, achter je rug. Dat vraagt om een praktijktest. Wedstrijdje, wie dat het eerst lukt? Prijsuitreiking in Utrecht. Ik kom een uurtje later, want ik verdwaal nogal makkelijk.
[..]
Ik wacht die test af. Mag ook zonder duct-tape. Wie zegt dat het lukt geloof ik, maar het moet wel in Utrecht live herhaald worden.
[..]
Niemand vertellen wat je gaat doen gaat nog. Kan onderweg nog wel, en dat blijft er dan bij. Past bij de onbezorgde gezichten. Maar wat is het verband met een misdrijf? Dat een crimineel weet dat niemand weet waar ze zijn? Of daar zelf voor gezorgd heeft? Dan heeft die wel mazzel gehad, want als de ontvanger van de foto bovenop de berg daar nog wat over wil chatten, en merkt dat ze nog steeds niet terug zijn, weet hij waar ze moeten beginnen te zoeken.
[..]
Ja, en dan waren, in het geval van net zo'n vader, de Cambodjaanse rapen gaar geweest. Want het onderzoek van de Cambodjanse politie had dan geen aanwijzingen voor een misdrijf opgeleverd.

Wanneer gaat dit feestelijk gebeuren dan plaatsgrijpen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:17 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik kom alleen als Dr. Kloothommel ook komt, ben het vaak niet met hem eens, maar hij maakt me aan het lachen.

Om mij ga je ook lachen hoor. Eerst alleen wat besmuikt, omdat je denkt dat ik een andere poster ben. Maar als blijkt dat die er ook is, en er herrie komt omdat ze boos op mij wordt, ligt iedereen onder de tafels van het lachen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:17 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik kom alleen als Dr. Kloothommel ook komt, ben het vaak niet met hem eens, maar hij maakt me aan het lachen.

We moeten Steffens en Wilting ook uitnodigen; dan kunnen we hen in kennis stellen van onze laatste bevindingen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:27 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Om mij ga je ook lachen hoor. Eerst alleen wat besmuikt, omdat je denkt dat ik een andere poster ben. Maar als blijkt dat die er ook is, omdat ze boos op mij wordt, ligt iedereen onder de tafels van het lachen.

Huh?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ook lopen er genoeg mensen rond met een kunststof heup.

Dan neem ik mijn Utrechtse vriend waar ik logeer mee, om even met Steffens te praten. Die blijft maar geloven dat zijn fiets deze zomer verdwaald is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
We moeten Steffens en Wilting ook uitnodigen; dan kunnen we hen in kennis stellen van onze laatste bevindingen.

Ja, er was al iets gepland, binnenkort in Utrecht. Daarom was ik verbaasd over jouw voorstel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:05 schreef Poolbal het volgende:
Good morning!
Om nog even terug te komen op het idee een keer te meeten. Was er al zo'n idee? Domnivoor?
Zo niet wil ik dat best organiseren. Het kan heel simpel in een cafeetje, maar het kan ook bij mij thuis. Kook ik het simpele maar lekkere coq au vin, wijntje en biertje erbij en we hebben een meeting. Dan zitten we wel in een studentenhuis(schoon, maar krap!)
Hmm cafe is misschien makkelijker, dan blijf ik ook niet zitten met een zooi eten en drinken als niemand op komt dagen..
quote:

vrijdag- of zaterdagavond een keer? wie, en roeptoeter dan een datum svp...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:27 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Om mij ga je ook lachen hoor. Eerst alleen wat besmuikt, omdat je denkt dat ik een andere poster ben. Maar als blijkt dat die er ook is, en er herrie komt omdat ze boos op mij wordt, ligt iedereen onder de tafels van het lachen.

Meteen wat ik ook dacht...... alsof je een halve heup kan verwijderen in een fucking jungle.... and what for????quote:

Dat is toch ook het meest logische? Occam's razor?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:40 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dan neem ik mijn Utrechtse vriend waar ik logeer mee, om even met Steffens te praten. Die blijft maar geloven dat zijn fiets deze zomer verdwaald is.

Ik zou eerst Steffens vragen, of die dat ziet zitten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Even wat anders. Nu we toch in BNW zitten, durf ik nog wel een oude kwestie op te rakelen:
Is het mogelijk dat K. en L. nog in leven zijn?
Nu zullen sommigen direct roepen: Nee, dat kan niet, want er zijn immers botresten gevonden die d.m.v. een DNA test zijn toegewezen aan K. en L.
Echter.. wat is er precies gevonden?
Van K. een rib en een stuk heupbeen. Een rib is echter operatief te verwijderen, zonder dat de patient overlijdt. Ook lopen er genoeg mensen rond met een kunststof heup. Dus in theorie zou K. nog ergens kunnen leven.
Voor L. geldt hetzelfde. Er is een compleet been gevonden. Maar er zijn legio mensen die leven zonder been.
Ook vanuit dit (wellicht wat bizarre oogpunt) is het dus wenselijk dat er meer resten worden gevonden. Een schedel zou veel kunnen verhelderen.

ik denk nog aan iets anders, bijna net zo onwaarschijnlijk:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Even wat anders. Nu we toch in BNW zitten, durf ik nog wel een oude kwestie op te rakelen:
Is het mogelijk dat K. en L. nog in leven zijn?
[...]

Ik zeg uiteraard niet voor wie ik me uitgeef. Het moge duidelijk zijn dat het niet één van de top feitenkenners zal zijn, dat lukt me nooit. En die datum bepaal ik niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:40 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
vrijdag- of zaterdagavond een keer? wie, en roeptoeter dan een datum svp...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 07-10-2014 20:15:42 ]

Men is welkom, lastige klanten donderen we er uitquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:40 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, er was al iets gepland, binnenkort in Utrecht. Daarom was ik verbaasd over jouw voorstel.
Organiseer maar iets in een leuk café, De Stadsgenoot in de Breedstraat bv.
Of Oudaen: ook goed.
Ik weet niet of je de hele club bij jou thuis wil hebben
[..]![]()

Dat zullen terrorismebestrijders vast met je eens zijn. En niet nu pas. Dus ik denk dat ze er al een tijd mee rondlopen. Compleet met afstandsbepaling en richt-antenne. Dat je dus met één zo'n ding een een telefoon kunt localiseren. Maar horizontaal door een regenwoud, komt het signaal misschien niet ver genoeg. Dan zou je van boven moeten detecteren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Met een mobiele GSM zender/ontvanger zouden ze gevonden zijn. Als zo'n apparaat nog niet bestaat, dan zou het uitgevonden moeten worden.

Hoi Poekje,quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:07 schreef Poekje01 het volgende:
Ik wel. Ik kan alleen uit die alg. Wikipedia containerbegrip pagina geen applicatienaam, OS versie en aanvullende benodigde bv. installatiegegevens halen? Maw. welke applicatie SW heb je in gedachten? En waar draait die op? Windows? Linux? Heb je installatie instructies? Als je iets wilt (laten) hosten, hoe zit het dan met de kosten? Heb hier nog wel een tower server beschikbaar, met Windowsserver2003, Windowsserver2008 en SQL ook ergens op CD, voor setup testomgeving. Jij?

ja, en hoe zit het met die drone, die je vanuit je hand, vanaf je pols kan besturen? Lijkt me handy, in het oerbos/jungle, kun je overal rondloeren, en hoef je niet van de trailpaden af...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:16 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat zullen terrorismebestrijders vast met je eens zijn. En niet nu pas. Dus ik denk dat ze er al een tijd mee rondlopen. Compleet met afstandsbepaling en richt-antenne. Dat je dus met één zo'n ding een een telefoon kunt localiseren. Maar horizontaal door een regenwoud, komt het signaal misschien niet ver genoeg. Dan zou je van boven moeten detecteren.

nou, lijkt me prima. Ik heb eens een geheel CMS systeem opgezet, Dokuwiki. Dus dat ken ik. Ik heb al ff gekeken op die website van tiki.org, dat is smullen!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef kintp het volgende:
[..]
Hoi Poekje,
De link was alleen om een idee te gevenZo te horen heb jij er verstand van!
Ik ben inmiddels zo vrij geweest om een domein te registreren. Heb zelf een VPS(Linux) dus hosting is geen probleem. Al moet het uiteraard niet uit de hand gaan lopen qua dataverbruik. Dacht zelf aan iets als Tiki Wiki CMS oid. Ken je dat? Heb jij een ander goed idee?
Een linkje is dan wel zo handig:
http://info.tiki.org/

daar liepen zo toch al mee rond ? .....b i j n a iedereen trouwens tegenwoordig.......quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Met een mobiele GSM zender/ontvanger zouden ze gevonden zijn. Als zo'n apparaat nog niet bestaat, dan zou het uitgevonden moeten worden.

Wordt dat donatiegeld toch nog nuttig besteedquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De een noemt dat doorzetten, de ander noemt het doorlopen als een kip-zonder-kop.
Ik kan me voorstellen dat Panama een rechtszaak tegen de familie K. overweegt. Zonder serieuze argumenten brengen zij Panama en Boquete steeds weer in een negatief daglicht. Feiten zijn er niet.
Wel zijn er feiten waaruit blijkt dat hun dochter K. aantoonbaar fouten heeft gemaakt en dientengevolge de Panamese gemeenschap met enorme kosten heeft opgezadeld. Een schadeclaim valt te overwegen.

Als ik door alle andere mogelijkheden in principe een streep zet dan denk ik inderdaad dat er derden in het spel zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:32 schreef Perico het volgende:
[..]
Houdt die mogelijkheid dan in, een vijandige ontmoeting met derden, waar er om 16:39 net genoeg tijd was om één noodoproep te doen en er daarna de situatie is die Poekje schetste, van gevangenschap en duct tape en enkel kans op een spaarzame oproep?

Primaquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:04 schreef Poolbal het volgende:
Men is welkom, lastige klanten donderen we er uitMaar het is eigenlijk per definitie onhandig om dat thuis te doen omdat je gewoon niet weet waar je op kan rekenen. Dacht dat het misschien kosten besparend is als mensen ook al met de trein/auto moeten om er te komen. Ik woon dichtbij station overvecht namelijk, gratis parkeren en al het eten/drinken kan je dan voor ongeveer 5-8 euro pp doen.
Maar een cafetje is beter. Oudaen is inderdaad een goeie. Mooi, dichtbij CS en heerlijke biertjes inderdaad!
We gaan een speurtocht uitzetten met aanwijzingen en dwaalsporenquote:> en wat was er dan al afgesproken? Was dat met een select clubje? Zijn anderen eventueel welkom? Mij lijkt het wel gezellig. Of is dit om de strategie van de Verdwalers uiteen te zetten? Om een vuist te maken tegen de immer oprukkende Misdrijvers?

eens !quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als ik door alle andere mogelijkheden in principe een streep zet dan denk ik inderdaad dat er derden in het spel zijn.
Dit hoeft niet zo spannend te zijn zoals met ductape maar wel dat er uiteindelijk een dwaalspoor is geprobeerd achter te laten alsof het leek alsof ze verdwaald waren.

Overal, bij zo'n gebied, is verder dan waar je 'm nog ziet. Daar zijn wel drones voor, die vliegen met GPS naar de gewenste plek. Te koop met camera en ik meen zelfs live stream. In dit geval zou daarvan continue één boven het woud moeten vliegen, omdat de telefoons maar af en toe signaal gaven. En je er niet op kunt rekenen, dat ze bij het horen van een drone begrijpen dat die naar GSM signalen zoekt. Anders zou je met meerdere toestellen tegelijk in korte tijd beet hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:28 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, en hoe zit het met die drone, die je vanuit je hand, vanaf je pols kan besturen? Lijkt me handy, in het oerbos/jungle, kun je overal rondloeren, en hoef je niet van de trailpaden af...

de ouders van Kris overwegen een rechtszaak tegen Panamaquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De een noemt dat doorzetten, de ander noemt het doorlopen als een kip-zonder-kop.
Ik kan me voorstellen dat Panama een rechtszaak tegen de familie K. overweegt. Zonder serieuze argumenten brengen zij Panama en Boquete steeds weer in een negatief daglicht. Feiten zijn er niet.
Wel zijn er feiten waaruit blijkt dat hun dochter K. aantoonbaar fouten heeft gemaakt en dientengevolge de Panamese gemeenschap met enorme kosten heeft opgezadeld. Een schadeclaim valt te overwegen.

Zeker na de verklaring van Kremers vorige week (volgens mij bij Tan, anders Vermist) dat ze officieel nog geen bevestiging hebben ontvangen dat rib van K zou zijnquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:54 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
ik denk nog aan iets anders, bijna net zo onwaarschijnlijk:
Er zijn twijfels over de schoen van K. Stel dat er ook is gerommeld met het DNA-onderzoek en alle gevonden resten zijn van L? Het kwam voor Pitty erg gelegen dat er in juni al resten van K én van L geïdentificeerd waren. Zaak gesloten, dacht ze wellicht...

D r . K l o o t h o m m e l draait de zaken weer eens om............quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:03 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
de ouders van Kris overwegen een rechtszaak tegen Panama
toch niet andersom ?

Nee hoor, deze is heel aardig: draagbare GSM zender/ontvanger. Precies wat Kloothommel schreef.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:38 schreef suddenintuition het volgende:
daar liepen zo toch al mee rond ? .....b i j n a iedereen trouwens tegenwoordig.......
( laat de reacties in dit geval maar achterwege,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ok, ik heb niet overál verstand van gegeten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Huh?
[ afbeelding ]
Dat is echt iets anders hoor.

GPS is geen communicatiemiddel. En het werkt in principe overal waar je de lucht kunt zien. Maar zonder kaart heb je er niks aan. En je bent er ook niet mee op te sporen.quote:

Heb ik ook wel eens stiekem over nagedacht...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:54 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er zijn twijfels over de schoen van K. Stel dat er ook is gerommeld met het DNA-onderzoek en alle gevonden resten zijn van L? Het kwam voor Pitty erg gelegen dat er in juni al resten van K én van L geïdentificeerd waren. Zaak gesloten, dacht ze wellicht...

alle gsm `s zijn verbonden met satellieten, al sinds het jaar 2000.....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:01 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Overal, bij zo'n gebied, is verder dan waar je 'm nog ziet. Daar zijn wel drones voor, die vliegen met GPS naar de gewenste plek. Te koop met camera en ik meen zelfs live stream. In dit geval zou daarvan continue één boven het woud moeten vliegen, omdat de telefoons maar af en toe signaal gaven. En je er niet op kunt rekenen, dat ze bij het horen van een drone begrijpen dat die naar GSM signalen zoekt. Anders zou je met meerdere toestellen tegelijk in korte tijd beet hebben.
Misschien moet er maar een low-budget satelliet telefoon komen, die met 1 druk op de knop een positie doorgeeft, en alarm slaat. Die je aan je naam gekoppeld wordt voordat je ermee de winkel uit mag. En dat landen die zulk gelazer niet willen, die dingen verplicht stellen om een visum te krijgen.

Zulke functies en apps werken alleen als je dekking hebt. Die van Samsung zelfs alleen bij internetverbinding. Sommige apps doen het via SMS. Ze schakelen zelf GPS in als ze op afstand geactiveerd worden, wat dus niet kan zonder dekking. GPS aan of uitzetten maakt dus niet uit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:10 schreef 11en30 het volgende:
Mijn Samsung heeft standaard een Locate my device/Find my mobile functie. Ik zou daarom alleen al de GPS functie regelmatig aan zetten. Als je bij de ingebruikname van je telefoon automatisch geprompt wordt voor deze gratis service weet je dus dat het op je telefoon zit.

ooohh....maar de puntkomma gebruik ik nooit.....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:30 schreef liedetector het volgende:
sudden....i n t u i t i o n.......
ik
word
een
beetje
moe......
v a n
je........
puntkomma

Nee, geen enkel normaal toestel. Alleen combi satelliet/GSM toestellen. Huiswerk: Google "GPS"quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:27 schreef suddenintuition het volgende:
alle gsm `s zijn verbonden met satellieten, al sinds het jaar 2000.....

Klopt. Een satelliet telefoon is van een heel andere order (en prijskaartje).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:38 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Nee, geen enkel normaal toestel. Alleen combi satelliet/GSM toestellen. Huiswerk: Google "GPS"

Om wat te bereiken? De al bestaande opponenten een medestander te geven die ze liever kwijt dan rijk zijn? Tja, het is een idee. Tijdrovend, dat wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:54 schreef Perico het volgende:
[..]
Leuke meet wordt dat in Utrecht dan... ik krijg de indruk dat menigeen hier één tot meerdere (soms wel vier) klonen in de strijd werpt, die er vaker veel stelligere, diametraal tegenovergestelde opvattingen op na houdt dan de hoofdidentiteit. Om mensen uit de tent te lokken.. soms gaan ze dan ook nog met elkaar in gesprek.
Het is mij nog niet overkomen. Hoe ik dat weet, zonder te weten wie een kloon is? Ik heb nog nooit per DM PB gelijk gekregen. Wel eens iets over stijl, nooit over inhoud.quote:Ik haal er verder wat verveeld mijn schouders over op, maar het kan dus zomaar zijn dat je in een scherpe discussie verwikkeld bent met iemand, waarbij je al dan niet per privébericht gelijk krijgt van een ander... wat dan de kloon is van degene met wie je een polemiek hebt.
Ik vind die vraag pas aan de orde als voor mij vaststaat dat er klonen zijn.quote:Als er badges gebruikt gaan worden, maak ze dan alsjeblieft groot genoeg, met plaats voor alle klonen. En stel misschien de vraag: waarom is dit allemaal nodig? En zijn er medicijnen voor?

Onder een dik bladerdak kun je het wsch. wel vergeten. En daar onder een dik wolkendek soms al, las ik net als citaat van een gids. GPS uitzetten op het toestel maakt bij de dienst van Samsung meen ik niet uit, omdat die aangezet wordt via hun dienst. Maar die werkt alleen bij internetverbinding. Zelfs in Nederland heb je aardig wat mazzel nodig, wil het werken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:42 schreef liedetector het volgende:
http://bit.ly/1nbXEg9
enuit 1 vande artikelen idd based on base station for mobile network
En hoe is de ontvangst onder een dik bladerdak?
"Global Positioning Tracking uses the concept of triangulation to calculate the location of the cell phone. Satellites and the cell phone are used as the landmarks for this purpose. A GPS tracking system can be used to give both real-time and historical navigation data as it uses the Global Navigation Satellite System (GNSS) network. The GNSS network incorporates a range of satellites that use microwave signals, and these signals are then analyzed to determine the location of the cell phone. A GPS device receives signals from the GPS satellites, and if it can receive strong signals from three or more satellites, then the location is calculated accurately. However, if the signals are weak, it could be difficult to accurately locate the cell phone. An important aspect of GPS tracking is that a GPS device cannot send signals; it can only receive them. So, satellites and the GPS system within the cell phone are two basic necessities for successful GPS tracking."
GPS op telefoon uit en het is helemaal gedaan dus

Wat ik op de video van de familie gezien heb, is dat er heel vaak geen dicht bladerdak boven hen zit. Het is geen oerwoud waar ze een pad doorheen moesten banen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:37 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Onder een dik bladerdak kun je het wsch. wel vergeten. En daar onder een dik wolkendek soms al, las ik net als citaat van een gids. GPS uitzetten op het toestel maakt bij de dienst van Samsung meen ik niet uit, omdat die aangezet wordt via hun dienst. Maar die werkt alleen bij internetverbinding. Zelfs in Nederland heb je aardig wat mazzel nodig, wil het werken.

Moeten wij ze wel goedkoop in kunnen kopen, want de prijzen liggen behoorlijk hoog.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:47 schreef 11en30 het volgende:
@JC, GPS track& trace systemen voor auto's en dieren hoeven toch geen internetverbinding te hebben? Dan moet er dus een toestel komen met zo'n retoursignaal erin als baken. Gaan we die ook verkopen.

Die van m'n kat moest ik altijd uitlezen als hij weer thuis was. Maar goed, die was maar 80 euro.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:47 schreef 11en30 het volgende:
@JC, GPS track& trace systemen voor auto's en dieren hoeven toch geen internetverbinding te hebben? Dan moet er dus een toestel komen met zo'n retoursignaal erin als baken. Gaan we die ook verkopen.

Hij had het dan ook over een Samsung endeouder zijn niet verder gekomen dan de Mirador, denk dat er vederop toch in hetlandschap weldegelijk iets verandertquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:45 schreef agter het volgende:
Wat ik op de video van de familie gezien heb, is dat er heel vaak geen dicht bladerdak boven hen zit. Het is geen oerwoud waar ze een pad doorheen moesten banen.
Gps op m'n iPhone werkt overigens in de NLse bossen zonder netwerk en zonder internet prima.

Off topic: er is een hele leuke BBC documentaire hierover gemaakt. Aanrader om een keer te zien.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:57 schreef agter het volgende:
[..]
Die van m'n kat moest ik altijd uitlezen als hij weer thuis was. Maar goed, die was maar 80 euro.
Was wel heel leuk om te zien, waar hij 's nachts zoal rondliep.
Geen privacy meer voor dat beest!

Niet helemaal alles. Als dat flitsfoto's zijn, is er omhoog gericht en waren er geen takken in beeld. Flitslicht waar je met je ogen iets bij ziet, geeft geen compleet zwarte foto. Tenzij je hand of zo de lens afdekt, of er iets mis is met de camera.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 06:13 schreef Jimbo_12 het volgende:
Over de zwarte foto's, die kunnen imo van alles zijn.

Klopt. De resten zijn gevonden in het La Amistad Natuurpark. Dat is dicht regenwoud.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:00 schreef liedetector het volgende:
[..]
Hij had het dan ook over een Samsung endeouder zijn niet verder gekomen dan de Mirador, denk dat er vederop toch in hetlandschap weldegelijk iets verandert

Helaas, idd, zijn die ouders niet verder gegaan. Had graag het pad en het landschap willen zien.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:00 schreef liedetector het volgende:
[..]
Hij had het dan ook over een Samsung endeouder zijn niet verder gekomen dan de Mirador, denk dat er vederop toch in hetlandschap weldegelijk iets verandert

Kan de lensdop er niet opgezeten hebben? Bij die zwarte foto's.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:03 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Niet helemaal alles. Als dat flitsfoto's zijn, is er omhoog gericht en waren er geen takken in beeld. Flitslicht waar je met je ogen iets bij ziet, geeft geen compleet zwarte foto. Tenzij je hand of zo de lens afdekt, of er iets mis is met de camera.
Zonder flits uiteraard overal waar het donker genoeg is. Hun toestel, als de info klopt, heeft een pop-up flitser, die het niet doet als je op die plek een vinger hebt. Wat je dan niet merkt, behalve dat 'ie het vertikt. En ook kwetsbaar als 'tie wel uitgeschoven is. Iemand die probeert haar leven te redden met flitslicht, en niet weet waarom er geen flits komt, kan dus zo in een minuut 70 zwarte foto's maken. Of één zwarte tussen de rest, als ze wel weet hoe het komt.

As we speak 1 met katten op de BBCquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:02 schreef Rubella het volgende:
Off topic: er is een hele leuke BBC documentaire hierover gemaakt. Aanrader om een keer te zien.

Betreffende camera heeft geen lensdop (heb ik me laten vertellen).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:07 schreef agter het volgende:
[..]
Kan de lensdop er niet opgezeten hebben? Bij die zwarte foto's.

Die trackers waar ik wel eens om zocht deden het via sms-jes. GSM dekking nodig dus. En soms niet eens real-time, maar alleen als je er een signaal heen stuurt. Dan komen de opgeslagen posities in één keer. Weet niet of het ook bestaat via satelliet-telefoon netwerk, maar dat lijkt me voor transportbedrijven geen optie (te duur).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:47 schreef 11en30 het volgende:

Inderdaad, zo een documentaire was het. The secret life of the Cat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:08 schreef liedetector het volgende:
[..]
As we speak 1 met katten op de BBC

Nee, idd. Logisch. Is ook een compact camera.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Betreffende camera heeft geen lensdop (heb ik me laten vertellen).

Kun je ongezien geloven, want vrijwel geen moderne point&shoot heeft dat. Allemaal uitschuif zoom.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Betreffende camera heeft geen lensdop (heb ik me laten vertellen).

Die link die ik eerder gaf, doet het via satelliet verbinding.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:12 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Die trackers waar ik wel eens om zocht deden het via sms-jes. GSM dekking nodig dus. En soms niet eens real-time, maar alleen als je er een signaal heen stuurt. Dan komen de opgeslagen posities in één keer. Weet niet of het ook bestaat via satelliet-telefoon netwerk, maar dat lijkt me voor transportbedrijven geen optie (te duur).

Ja, gaaf hè. Wij hebben hier hele routes van dat beest op Google maps.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:14 schreef Rubella het volgende:
[..]
Yep, die gaan wij eens terugkijken. Leuk.

Hadden ze er maar zo eentje bij zich gehad. Dan kon die nu alsnog uitgelezen worden en wisten we precies hun route.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:57 schreef agter het volgende:
[..]
Die van m'n kat moest ik altijd uitlezen als hij weer thuis was. Maar goed, die was maar 80 euro.

Het ergste is dat er apps al enige tijd voor de Iphone bestaan die als baken kunnen dienen. Voor (toen) 3 dollar wist je alles.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:16 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hadden ze er maar zo eentje bij zich gehad. Dan kon die nu alsnog uitgelezen worden en wisten we precies hun route.

Dan klinkt het alsof dat schuifje voor de lens zich (mechanisch) niet opende, wellicht.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:14 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Kun je ongezien geloven, want vrijwel geen moderne point&shoot heeft dat. Allemaal uitschuif zoom.

Ja, ik zag dat net te laat. Dat hele satelliet-bellen is heel hard in prijs gezakt. En de afmetingen van de toestellen ook. Zullen nog steeds stroomvreters zijn, maar je gaat er toch niet lang mee lopen bellen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:14 schreef Rubella het volgende:
[..]
Die link die ik eerder gaf, doet het via satelliet verbinding.

Maar die hebben internetverbinding nodig volgens JC.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:18 schreef Rubella het volgende:
[..]
Het ergste is dat er apps al enige tijd voor de Iphone bestaan die als baken kunnen dienen. Voor (toen) 3 dollar wist je alles.

Ik weet niet of dat kan, en dan even later weer wel. Wel flinterdun spul en kwetsbaar bij aanraken, maar normaal beschadigt het alleen als er iets tussen komt tijdens het dichtschuiven. En dan eruit getrokken wordt. Dan lijkt die vinger op de plek waar de flitser uit moet schuiven me waarschijnlijker. Tenzij het dagfoto's waren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:18 schreef agter het volgende:
[..]
Dan klinkt het alsof dat schuifje voor de lens zich (mechanisch) niet opende, wellicht.

Het is wel zo dat electronische apparatuur in een jungle omgeving snel kapot gaat. Bijvoorbeeld een zandkorrel voor het schuifje, zodat het open blijft staan. Of vochtproblemen met telefoon, camera. Daar kunnen K&L ook last van hebben gehad, aangezien de ochtenden erg vochtig zijn door het condens.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:23 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat kan, en dan even later weer wel. Wel flinterdun spul en kwetsbaar bij aanraken, maar normaal beschadigt het alleen als er iets tussen komt tijdens het dichtschuiven. En dan eruit getrokken wordt. Dan lijkt die vinger op de plek waar de flitser uit moet schuiven me waarschijnlijker. Tenzij het dagfoto's waren.

Dat de lens zich niet wil openen, of juist open blijft staan en niet meer dicht gaat, was (geen idee of dat nu nog zo is) een vaak gehoorde klacht bij een aantal Canon PowerShot-modellen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:23 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat kan, en dan even later weer wel. Wel flinterdun spul en kwetsbaar bij aanraken, maar normaal beschadigt het alleen als er iets tussen komt tijdens het dichtschuiven. En dan eruit getrokken wordt. Dan lijkt die vinger op de plek waar de flitser uit moet schuiven me waarschijnlijker. Tenzij het dagfoto's waren.

misschien weet men het antwoord hier niet...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:29 schreef A_Fortiori het volgende:
Het is wel handig als er een vragen/antwoordenlijst komt, om te voorkomen dat dingen zich tig keer herhalen, zoals de vraag over het flesje water.
Dus nog een keer:
Is er van Lisanne wel een officieel Panamees overlijdensrapport en van Kris niet?

ik denk het ook...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
misschien weet men het antwoord hier niet...

Edit: nog even gegoogled omdat ik niet zeker was. Het staat er vol van. Vooral canon powershot SX modellen "lens won't open", "lens error" etc.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:30 schreef agter het volgende:
[..]
Dat de lens zich niet wil openen, of juist open blijft staan en niet meer dicht gaat, was (geen idee of dat nu nog zo is) een vaak gehoorde klacht bij een aantal Canon PowerShot-modellen.
Was voor ons toen een reden om er geen te kopen (en uiteindelijk een dslr aangeschaft).

Volgens mij komen nu 2 dingen samen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:46 schreef agter het volgende:
[..]
Edit: nog even gegoogled omdat ik niet zeker was. Het staat er vol van. Vooral canon powershot SX modellen "lens won't open", "lens error" etc.
Nog mooier: High temperature or humidity causing the error as stated by Canon.

Het is natuurlijk geen bewijs, maar het zou wel goed kunnen dat dat de donkere foto's verklaart. Overigens moet je (antwoord van canon) het toestel dan als eerste een harde reset geven (press and hold the power button).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:47 schreef Rubella het volgende:
[..]
Volgens mij komen nu 2 dingen samen.

Nou, volgens mij niet (als de foto-nrs klopten). Want dan zaten de lichtere foto's midden in de reeks. En waarom zou je 87 x afdrukken als je ziet dat het lenskapje niet opengaat? Als je doel is foto's te maken tenminste..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:47 schreef Rubella het volgende:
[..]
Volgens mij komen nu 2 dingen samen.

Nee, geen hard bewijs, maar wel een logische oorzaak-gevolg relatie. Mmm, interessant.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef agter het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen bewijs, maar het zou wel goed kunnen dat dat de donkere foto's verklaart. Overigens moet je (antwoord van canon) het toestel dan als eerste een harde reset geven (press and hold the power button).

Aha. Hoe kan het dan dat die lichtere foto's midden in de reeks zitten?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef agter het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen bewijs, maar het zou wel goed kunnen dat dat de donkere foto's verklaart. Overigens moet je (antwoord van canon) het toestel dan als eerste een harde reset geven (press and hold the power button).

Daar zit een pijnpunt, want de compact camera's die ik gehad heb waren d.m.v. het sluiten van de lenskap uitgeschakeld. Dit is al enige jaren geleden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:54 schreef 11en30 het volgende:
Drukt hij wel af dan met een gesloten lens?

Waarom zouden die lichte foto's dan midden in de reeks moeten zitten?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, volgens mij niet (als de foto-nrs klopten). Want dan zaten de lichtere foto's midden in de reeks. En waarom zou je 87 x afdrukken als je ziet dat het lenskapje niet opengaat? Als je doel is foto's te maken tenminste..
Gaat de flits wel af als het lenskapje/schuifje/dingetje dichtblijft? Want voor signalen geven of "verlichten" zou het dan niet uitmaken? (Sorry, ik fotografeer nooit)

Geen idee. Weet ook niet of ie dan wel flitst.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:54 schreef 11en30 het volgende:
Drukt hij wel af dan met een gesloten lens?

1. Dat is zo gezien de fotonummering.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:57 schreef agter het volgende:
[..]
Waarom zouden die lichte foto's dan midden in de reeks moeten zitten?
Ik weet zelf overigens niet of hij dan wel een foto maakt, en of ie dan wel wil flitsen.
Maar als het doel enkel de flits is, om het pad bij te lichten, om signalen af te geven, dan is het niet belangrijk als er geen foto gemaakt wordt...zolang de flits maar afgaat.

Volgens mij niet. Gezien de nummering zijn niet alle foto's openbaar gemaakt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:00 schreef agter het volgende:
Al die foto's zijn overigens niet beschikbaar, of wel?

Ah, op die manier. Haha!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Dat is zo gezien de fotonummering.
2. Dat zeg ik en dat vraag ik.Gaat de flits dan wel af?

Utrecht ligt in Kwazulu-Natal. Prove me wrong!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:08 schreef Poolbal het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat Utrecht redelijk centraal ligt, prove me otherwise or remain silent forever!

Ken wel een Utrecht in Suriname.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:11 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Utrecht ligt in Kwazulu-Natal. Prove me wrong!

Volgens Baru is het plusminus 5 uur van de mirador naar de eerste kabelbrug.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:44 schreef Perico het volgende:
[..]
- Konden K en L om 16.39 bij de eerste oversteek van de rivier zijn?
Nee dat is echt te snel. Die is na 10 km. van het begin van het pad. Als de Mirador 4 km. is met 600 hoogtemeters overwonnen, binnen 2,5 uur, dan is die eerste quebrada zo'n 5,3 km. ver weg, bereikt om 13:54..
Dan kun je niet 2 uur later plots in plaats van 1,3 tot 1,5 km. per uur 2,5 km. per uur hebben gelopen, als je stukken van zo'n 25-30% hellingspercentage over grote stenen en door geulen afdaalt. Ze gaan echt razendsnel van +1900 meter naar +800 meter, twee keer zo snel dan een pasweg in de Alpen in ieder geval.

Ik kan hem niet openen maar dat maakt voor mijn stelling ook niet uit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:24 schreef agter het volgende:
Jackie,
Als ik deze kaart mag geloven dan loopt dat pad helemaal niet constant langs 1 rivier:
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC

Welke 'over het pad langs de rivier naar de kust!' bedoel jij dan?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik kan hem niet openen maar dat maakt voor mijn stelling ook niet uit.
Ze hebben iedere keer dus de juiste kabelbruggen overgestoken.
Hun resten en kleren zijn gevonden door mensen die op een pad liepen.
Lang geleden zei al een kenner van dat gebied dat je dat gebied moet kennen om te komen op de plek waar de kleren en resten zijn gevonden

Hij bedoelt gewoon de Camino Culebra. Hij bedoelt dat (volgens hem) alles op/ vlak langs het pad gevonden is (resten, rugzak, jeansshort).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:28 schreef agter het volgende:
[..]
Welke 'over het pad langs de rivier naar de kust!' bedoel jij dan?
Geef eens een kaartje plus uitleg aub.

Ik heb geen kaartje en ik weet ook niet of het pad constant langs de rivier loopt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:28 schreef agter het volgende:
[..]
Welke 'over het pad langs de rivier naar de kust!' bedoel jij dan?
Geef eens een kaartje plus uitleg aub.

Bij mijn weten is alles langs de rivier gevonden. Niet perse langs 1 pad, toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij bedoelt gewoon de Camino Culebra. Hij bedoelt dat (volgens hem) alles op/ vlak langs het pad gevonden is (resten, rugzak, jeansshort).
Dat is volgens mij pertinent niet waar want dat geldt voor zover ik weet hooguit alleen voor de jeansshort. En dan nog is het "nabij de 2e kabelbrug" en niet "netjes opgevouwen op het pad naar of naast de 2e kabelbrug".

Dat zeg ik. Volgens mij is niks (behalve wellicht dat broekje) op of vlakbij het pad gevonden. Jackie stelt echter van wel. Of gaat iig uit van wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:44 schreef agter het volgende:
[..]
Bij mijn weten is alles langs de rivier gevonden. Niet perse langs 1 pad, toch?

In ieder geval over een pad die van de 1e naar de 2e naar de 3e naar de 4e kabelbrug/oversteek liepquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:44 schreef agter het volgende:
[..]
Bij mijn weten is alles langs de rivier gevonden. Niet perse langs 1 pad, toch?

Iedereen die in dat gebied is gaan zoeken is daar aangekomen via het pad ja. Daar zijn ze tijdens het zoeken (en vinden!) echter niet op gebleven he...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
In ieder geval over een pad die van de 1e naar de 2e naar de 3e naar de 4e kabelbrug/oversteek liep
En das knap als je verdwaald bent
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/F0eCtxq.jpg

Dat weten we wel. Denk maar even terug aan hoe/waar de schoen van Lisanne is gevonden.quote:

Ik zie geen kabelbruggen op jouw link. En ook geen paden. Laat staan 1 duidelijk pad. Heb je een kaartje met paden daar?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
In ieder geval over een pad die van de 1e naar de 2e naar de 3e naar de 4e kabelbrug/oversteek liep
En das knap als je verdwaald bent
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/F0eCtxq.jpg

Ik baseer me dan ook helemaal niet op de kaart van Sinaproc maar op de locatie van de vondsten en op wat er in de media is geweest over de zoektochten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:51 schreef 11en30 het volgende:
Allemaal aannames. We weten niet hoe waar gezocht is. De kaart van Sineproc is daar onduidelijk over. We weten niet eens wat de rode lijnen betekenen.

Het zou de Panamese gemeenschap niks gekost hebben om toeristen te vertellen dat je al geen bereik meer hebt op een van de simpelste, kortste wandelingen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]

Maar ze zouden wel een meerdaagse verdwaling van het pad af kunnen hebben gehad tussen q1 en de oversteek 1.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:54 schreef jackie12 het volgende:
Wat ik wil zeggen en ik wil jullie ook niet overtuigen (al zou dat wel leuk zijn !) is dat Kris en Lisanne steeds op het/een pad zijn gebleven en liepen ze in de goede richting namelijk naar het noorden.

Dan weet je toch nog niets over hoe de paden daar lopen? Hoeveel paden, kruisingen etc.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:54 schreef jackie12 het volgende:
Wat ik wil zeggen en ik wil jullie ook niet overtuigen (al zou dat wel leuk zijn !) is dat Kris en Lisanne steeds op het/een pad zijn gebleven en liepen ze in de goede richting namelijk naar het noorden.
Het gaat er bij mij dus niet in dat je op 4 april nog wel de juiste pincode intoetst maar na 4 dagen nog niet bij de indianen bent.
Ze kunnen nooit verder zijn gekomen dan de rib van Kris. (resten stromen niet opwaarts)
Zo weinig kilometers in 4 dagen (bij tijden van droogte!) gaat er bij mij niet in
Oh het kaartje met de oversteken staat in de OP maar hier is ie
http://i7.minus.com/iKBFk3lc2ENPk.jpg

Huh? De ouder zijn doorgelopen tot in de paddock; dat is toch een uur of twee na de Mirador?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:05 schreef agter het volgende:
[..]
Helaas, idd, zijn die ouders niet verder gegaan. Had graag het pad en het landschap willen zien.
Maar in elk geval is bij die riviertjes geen dicht bladerdek. Dat zie ik wel op de foto's (img_508 bijvoorbeeld).

Klinkt prima!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:34 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
nou, lijkt me prima. Ik heb eens een geheel CMS systeem opgezet, Dokuwiki. Dus dat ken ik. Ik heb al ff gekeken op die website van tiki.org, dat is smullen!
vanavond/morgen verder bestuderen wat je opgaf in het linkje...en kom er bij je op terug in DM.
Een Nederlands WS, hahaha!
Mijn idee zou verder bestaan uit het in kaart brengen van de wenselijke processen, zoals hier gebruikelijk,
- OP categorie opzet / implementatieontwerp
- kijken in de OP
- mbv spoliers werken, etc etc
Define, Build, Implement, Operate
Hoe zie jij dat? Waterfall, of werken met een soort FO en dan een Tiki TO?
Zijn wel wat praat/denk/overleg sessies voor nodig. Heb je toevallig Cloud en Onenote2013, of Skype?

Wonderlijk ook dat op zo'n idioot simpele trail nu gidsen verplicht zijn ipv dat er gratis goede plattegronden met duidelijke route-aanwijzingen verstrekt worden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:55 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Het zou de Panamese gemeenschap niks gekost hebben om toeristen te vertellen dat je geen al bereik meer hebt op een van de simpelste, kortste wandelingen.

Ik dacht niet verder dan die oversteek. Maar mss heb ik het mis.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Huh? De ouder zijn doorgelopen tot in de paddock; dat is toch een uur of twee na de Mirador?

Ze zijn bij de paddocks gestopt. Ik was gestopt 2 uur en 39 minuten na de quebradaquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:01 schreef agter het volgende:
[..]
Ik dacht niet verder dan die oversteek. Maar mss heb ik het mis.

nou, het is tenminste een mogelijke verklaring van hoe die 5e schoen daar terecht komt!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:54 schreef Domnivoor het volgende:
[..]

Ah, okay. Dank!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:09 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ze zijn bij de paddocks gestopt. Ik was gestopt 2 uur en 39 minuten na de quebrada

Net beaamde je nog niet verder dan de Mirador. En nee, ze zijn niet doorgelopen naar de eerste oversteek want dan hadden ze in het bos moeten overnachten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:01 schreef agter het volgende:
[..]
Ik dacht niet verder dan die oversteek. Maar mss heb ik het mis.

Ah okay, dank.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Net beaamde je nog niet verder dan de Mirador. En nee, ze zijn niet doorgelopen naar de eerste oversteek want dan hadden ze in het bos moeten overnachten.

Welke 5e schoen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:09 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
nou, het is tenminste een mogelijke verklaring van hoe die 5e schoen daar terecht komt!

die met witte zool, ervan uitgaande dat lisanne twee bergschoenen droeg en kris die twee donkere bergschoenen dan is die met witte zool nr 5quote:

Er is geen schoen gevonden met een witte zool...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
die met witte zool, ervan uitgaande dat lisanne twee bergschoenen droeg en kris die twee donkere bergschoenen dan is die met witte zool nr 5

Kris is op de foto's te zien met 2 bruine schoenen.quote:

Het wordt steeds spannender.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:19 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Kris is op de foto's te zien met 2 bruine schoenen.
Van Lisanne heb ik geen schoenen gezien die ze droeg op de foto's, alleen 1 gevonden zwarte schoen.
De gevonden blauwe schoen was ook van Kris, dus waarschijnlijk de 5e schoen.

Als een lens helemaal niet uitschuift, is mijn gok dat het opstarten dan niet voltooid wordt. Maar als dat niet blijft hangen en de lens toch dicht blijft, zijn er dus door posters hier al twee bekende fouten gegoegeld die zwarte foto's kunnen verklaren. Het ene op elk moment van de dag, het andere alleen 's nachts (in die omgeving). Even op een rijtje, en wat zegt het. Behalve dan, dat er niemand bewust zwarte foto's gemaakt hoeft te hebben. Wat met veel moeite past in een draconisch slecht misdrijfscenario: gewiste foto's overschrijven. Verderop meer daarover, eerst de normale verklaringen:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:03 schreef agter het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Haha!
Op beiden opmerkingen: geen idee of de error spontaan ontstaat en ook weer kan verdwijnen (tik tegen de lens kon het ook 'repareren', las ik net). En geen idee of ie dan wel wil flitsen.
Het is in elk geval een bekend probleem wat gerapporteerd wordt met die toestellen.

Als Kris en/of Lisanne nog geleefd hadden dan hadden ze wel een keertje een foto overdag of van zichzelf gemaakt ipv 90 bullshit foto's midden in de nachtquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:22 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Als een lens helemaal niet uitschuift, is mijn gok dat het opstarten dan niet voltooid wordt. Maar als dat niet blijft hangen en de lens toch dicht blijft, zijn er dus door posters hier al twee bekende fouten gegoegeld die zwarte foto's kunnen verklaren. Het ene op elk moment van de dag, het andere alleen 's nachts (in die omgeving). Even op een rijtje, en wat zegt het. Behalve dan, dat er niemand bewust zwarte foto's gemaakt hoeft te hebben. Wat met veel moeite past in een draconisch slecht misdrijfscenario: gewiste foto's overschrijven. Verderop meer daarover, eerst de normale verklaringen:
• Was het de lens, dan wijst zo'n reeks op gebruik om te flitsen, omdat de camera werkt maar de lens dicht zit. Steeds maar doorgaan als je een foto wilt, ligt dan minder voor de hand.
• Was het de flitser, dan was het misschien ook om te flitsen, maar niet per se een hele reeks flitsen. Veel zwarte in korte tijd lijkt dan een volgehouden poging, waarbij de vinger bleef waar die was. Of, als dat uitschuiven ook zo vochtgevoelig is, die een handmatig verder omhoog getrokken werd.
Niet superbelangrijk, maar het ene wijst sterker op gebruik als survival tool dan het andere. Niet dat iemand daar wat mee opschiet, als niet vast te stellen is wat het was. Heel misschien kan dat toch, als er genoeg in dat zwart zit om te concluderen dat de lens open stond.
Misdrijf-aanwijzingen zie ik in geen van beide. Wel, dat de dwaalspoorders het wat moeilijker krijgen, want de dader heeft dan niet alleen foto's gemaakt voor zijn dwaalspoor, maar ook wanhoopspogingen gesimuleerd om levend uit de wildernis te komen, en daarbij op de koop toe genomen dat het op FOK! héél verdacht vreemd gevonden zou worden. Maar natuurlijk ook, dat de naïeven het dwaalspoor weer zullen volgen.
Nog twee misdrijf-aspecten m.b.t. de zwarte foto's: veel foto's maken om te voorkomen dat wat gewist is, teruggehaald wordt, wordt er minder waarschijnlijk door. Het was al zwak, om de volgende redenen:
• Het helpt niet, of je moet het hele kaartje volschieten om zekerheid te krijgen. Flash geheugen wordt zo gelijkmatig mogelijk gebruikt, dus nieuwe foto's op de nog niet gebruikte ruimte. Pas als die vol is, op de plek die vrijgekomen is.
• De dwaalspoorder is dan tussen het dwaalspoorfoto's maken, ineens op dat idee gekomen, heeft niet geweten dat het niet helpt, terwijl hij, als het wel helpt, toch al meer dan genoeg dwaalspoorfoto's had om alles te overschrijven.
• Als de uitschuiflens een probleem gaf, kan dat ook al eerder gebeurd zijn, na de foto's op de bergtop. Dan vervalt de noodzaak om dat héél vreemde niet fotograferen te verklaren door een crimineel.

ok, met plaatje erbij, dit is dan de 5e schoenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er is geen schoen gevonden met een witte zool...

Toch snap ik je post niet:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Net beaamde je nog niet verder dan de Mirador. En nee, ze zijn niet doorgelopen naar de eerste oversteek want dan hadden ze in het bos moeten overnachten.

En die rugzak moet je dan als laatste kwijt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:06 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Valt mee. Alles wat gevonden is past wel in die rugzak, dat neem je makkelijk mee.

ipv weet ik niet maar in elk geval ook, lijkt mij. En ja, dat zijn dan geen happy pictures voor op FB, maar op dag twee wil een dagboekenschrijfster toch wel een plaatje bij het praatje hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als Kris en/of Lisanne nog geleefd hadden dan hadden ze wel een keertje een foto overdag of van zichzelf gemaakt ipv 90 bullshit foto's midden in de nacht

quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En die rugzak moet je dan als laatste kwijt.

Op dinsdag 7 oktober 2014 23:36 schreef Marrije het volgende:

Kan zijn dat ze doorschieten. Net als in Nederland als er één buitenlandse toerist paddo's gebruikt op een onverantwoorde manier, en dood valt: hoppa, verboten!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:01 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Wonderlijk ook dat op zo'n idioot simpele trail nu gidsen verplicht zijn ipv dat er gratis goede plattegronden met duidelijke route-aanwijzingen verstrekt worden.

En daar zouden de botten dan ook ingezeten moeten hebben?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En die rugzak moet je dan als laatste kwijt.

Dat weet ik echt niet, maar ik borduurde verder op die opmerking.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:38 schreef agter het volgende:
[..]
En daar zouden de botten dan ook ingezeten moeten hebben?

Dat is niet wit. Dit is wit:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
ok, met plaatje erbij, dit is dan de 5e schoen
[ afbeelding ]

De quebrada is geen oversteek LOL. Met een oversteek bedoelen ze een rivier over, niet een kabbelend miniem beekje van 3 cm diep.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:33 schreef agter het volgende:
[..]
Toch snap ik je post niet:
De ouders zijn toch wel doorgelopen naar de eerste oversteek? De quebrada.
Of wat is de eerste oversteek in jouw ogen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |