abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:11:32 #251
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145312205
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 02:08 schreef Poolbal het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat Utrecht redelijk centraal ligt, prove me otherwise or remain silent forever!
Utrecht ligt in Kwazulu-Natal. Prove me wrong!
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145312422
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:11 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Utrecht ligt in Kwazulu-Natal. Prove me wrong!
Ken wel een Utrecht in Suriname. :)
Make my day!
pi_145312646
Het is heel simpel: De meiden waren niet verdwaald

Als ze verdwaald waren dan waren hun resten of nooit terug gevonden of wel terug gevonden over een paar jaar ergens diep in de jungle.

Wat de dader wilde doen is de mensen laten geloven dat ze eerst verkeerd waren gelopen en daarna op de een of andere manier zijn verongelukt bij de rivier.

Denk even heel eenvoudig na: Als je vanaf de Pianista naar de kust wil dan ga je over het pad eerst naar de mirador. Daarvandaan de eerste rivier oversteek over, daarna over het pad naar de 2e kabelbrug (he, een broekje!) daarna de 3e kabelbrug over naar de 4e kabelbrug (he, een schoen van Lisanne!) daarna de 4e kabelbrug over (he een rugzak!) enz

Amehoela.

Als Kris en Lisanne dit allemaal hebben gedaan dan zijn ze dus nooit verdwaald geweest en hebben ze steeds goed gelopen.Steeds op het pad langs de rivier.
Van de eerste naar de tweede, van de tweede naar de derde enz.
(waar liepen de mensen die naar de resten zochten? precies, over het pad langs de rivier naar de kust! )

Alleen het punt is, dat hebben ze niet gedaan. dat wil de dader ons laten geloven

Alles plaatsen langs de rivier alsof ze daar een ongeluk hebben gehad.

Als Kris en Lisanne zover zijn gekomen dan waren ze in een paar dagen bij de indianen geweest
pi_145313128
Jackie,
Als ik deze kaart mag geloven dan loopt dat pad helemaal niet constant langs 1 rivier:
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC

Welke 'over het pad langs de rivier naar de kust!' bedoel jij?
Geef eens een kaartje plus uitleg aub.
Make my day!
pi_145313204
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:44 schreef Perico het volgende:

[..]

- Konden K en L om 16.39 bij de eerste oversteek van de rivier zijn?

Nee dat is echt te snel. Die is na 10 km. van het begin van het pad. Als de Mirador 4 km. is met 600 hoogtemeters overwonnen, binnen 2,5 uur, dan is die eerste quebrada zo'n 5,3 km. ver weg, bereikt om 13:54..

Dan kun je niet 2 uur later plots in plaats van 1,3 tot 1,5 km. per uur 2,5 km. per uur hebben gelopen, als je stukken van zo'n 25-30% hellingspercentage over grote stenen en door geulen afdaalt. Ze gaan echt razendsnel van +1900 meter naar +800 meter, twee keer zo snel dan een pasweg in de Alpen in ieder geval.

Volgens Baru is het plusminus 5 uur van de mirador naar de eerste kabelbrug.
pi_145313367
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:24 schreef agter het volgende:
Jackie,
Als ik deze kaart mag geloven dan loopt dat pad helemaal niet constant langs 1 rivier:
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC
Ik kan hem niet openen maar dat maakt voor mijn stelling ook niet uit.
Ze hebben iedere keer dus de juiste kabelbruggen overgestoken.
Hun resten en kleren zijn gevonden door mensen die op een pad liepen.

Lang geleden zei al een kenner van dat gebied dat je dat gebied moet kennen om te komen op de plek waar de kleren en resten zijn gevonden
pi_145313419
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:27 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik kan hem niet openen maar dat maakt voor mijn stelling ook niet uit.
Ze hebben iedere keer dus de juiste kabelbruggen overgestoken.
Hun resten en kleren zijn gevonden door mensen die op een pad liepen.

Lang geleden zei al een kenner van dat gebied dat je dat gebied moet kennen om te komen op de plek waar de kleren en resten zijn gevonden
Welke 'over het pad langs de rivier naar de kust!' bedoel jij dan?
Make my day!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:34:18 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145313772
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:28 schreef agter het volgende:

[..]

Hij bedoelt gewoon de Camino Culebra. Hij bedoelt dat (volgens hem) alles op/ vlak langs het pad gevonden is (resten, rugzak, jeansshort).

Dat is volgens mij pertinent niet waar want dat geldt voor zover ik weet hooguit alleen voor de jeansshort. En dan nog is het "nabij de 2e kabelbrug" en niet "netjes opgevouwen op het pad naar of naast de 2e kabelbrug".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_145313975
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:28 schreef agter het volgende:

[..]

Ik heb geen kaartje en ik weet ook niet of het pad constant langs de rivier loopt.
Wat ik bedoel zei ik net al: Als Kris en Lisanne om 16.39 uur in nood hebben gebeld omdat ze verdwaald waren en ze hebben bv overnacht en zijn de volgende dag doorgelopen dan zijn ze dus wel bij de eerste oversteek gekomen. Daarna over het pad naar de 2e oversteek(broekje) 3e kabelbrug (schoen) enz.
Ze zijn dus constant op het pad gebleven en als ze dat dus hebben gedaan dan waren ze na hooguit 2 dagen lopen bij de indianen gekomen.Maar dat zijn ze niet

De mensen die de resten en kleren hebben gevonden liepen ook over een pad. (ze vlogen niet in een helikopter ofzo en zagen toen het broekje liggen)

Even heel dom gezegd. Als ik van Groningen naar Amsterdam rijd dan ga ik via Heerenveen (broekje) Lelystad (schoen) Almere (rugzak) en resten vlak voor Amsterdam

Ik ben dan dus nooit verdwaald geweest maar heb constant op de A7 gereden.

En de indianen uit Almere ben ik ook niet tegengekomen!
pi_145314296
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij bedoelt gewoon de Camino Culebra. Hij bedoelt dat (volgens hem) alles op/ vlak langs het pad gevonden is (resten, rugzak, jeansshort).

Dat is volgens mij pertinent niet waar want dat geldt voor zover ik weet hooguit alleen voor de jeansshort. En dan nog is het "nabij de 2e kabelbrug" en niet "netjes opgevouwen op het pad naar of naast de 2e kabelbrug".

Bij mijn weten is alles langs de rivier gevonden. Niet perse langs 1 pad, toch?
Make my day!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:45:25 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145314366
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:44 schreef agter het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Volgens mij is niks (behalve wellicht dat broekje) op of vlakbij het pad gevonden. Jackie stelt echter van wel. Of gaat iig uit van wel.
pi_145314375
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:44 schreef agter het volgende:

[..]

In ieder geval over een pad die van de 1e naar de 2e naar de 3e naar de 4e kabelbrug/oversteek liep

En das knap als je verdwaald bent

http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/F0eCtxq.jpg
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:46:37 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145314435
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:45 schreef jackie12 het volgende:

[..]

In ieder geval over een pad die van de 1e naar de 2e naar de 3e naar de 4e kabelbrug/oversteek liep

Iedereen die in dat gebied is gaan zoeken is daar aangekomen via het pad ja. Daar zijn ze tijdens het zoeken (en vinden!) echter niet op gebleven he...
pi_145314470
Dat weten we niet.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:48:14 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145314526
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:47 schreef 11en30 het volgende:
Dat weten we niet.
Dat weten we wel. Denk maar even terug aan hoe/waar de schoen van Lisanne is gevonden.

En het is ook gewoon bekend dat men met de honden zeker niet op het pad is gebleven (al hebben de honden dan niks gevonden).

Het zou ook wel idioot zijn om alleen op het pad/de paden (mochten er meer zijn) te zoeken als je (lang) verniste mensen wil vinden. Dan is de kans dat je ze vindt namelijk zo goed als nihil.
pi_145314693
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:45 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik zie geen kabelbruggen op jouw link. En ook geen paden. Laat staan 1 duidelijk pad. Heb je een kaartje met paden daar?

Het enige wat de vondsten gemeen hebben is die rivier... Dat lijkt me niet helemaal toevallig, overigens.
Make my day!
pi_145314719
Allemaal aannames. We weten niet hoe waar gezocht is. De kaart van Sineproc is daar onduidelijk over. We weten niet eens wat de rode lijnen betekenen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:52:47 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145314786
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:51 schreef 11en30 het volgende:
Allemaal aannames. We weten niet hoe waar gezocht is. De kaart van Sineproc is daar onduidelijk over. We weten niet eens wat de rode lijnen betekenen.
Ik baseer me dan ook helemaal niet op de kaart van Sinaproc maar op de locatie van de vondsten en op wat er in de media is geweest over de zoektochten.

En nogmaals: het zou idioot zijn om alleen op de paden te zoeken.
pi_145314879
Wat ik wil zeggen en ik wil jullie ook niet overtuigen (al zou dat wel leuk zijn !) is dat Kris en Lisanne steeds op het/een pad zijn gebleven en liepen ze in de goede richting namelijk naar het noorden.
Het gaat er bij mij dus niet in dat je op 4 april nog wel de juiste pincode intoetst maar na 4 dagen nog niet bij de indianen bent.
Ze kunnen nooit verder zijn gekomen dan de rib van Kris. (resten stromen niet opwaarts)
Zo weinig kilometers in 4 dagen (bij tijden van droogte!) gaat er bij mij niet in

Oh het kaartje met de oversteken staat in de OP maar hier is ie

http://i7.minus.com/iKBFk3lc2ENPk.jpg
pi_145314925
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De een noemt dat doorzetten, de ander noemt het doorlopen als een kip-zonder-kop.

Ik kan me voorstellen dat Panama een rechtszaak tegen de familie K. overweegt. Zonder serieuze argumenten brengen zij Panama en Boquete steeds weer in een negatief daglicht. Feiten zijn er niet.

Wel zijn er feiten waaruit blijkt dat hun dochter K. aantoonbaar fouten heeft gemaakt en dientengevolge de Panamese gemeenschap met enorme kosten heeft opgezadeld. Een schadeclaim valt te overwegen.
Het zou de Panamese gemeenschap niks gekost hebben om toeristen te vertellen dat je al geen bereik meer hebt op een van de simpelste, kortste wandelingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door eigendeegcookie op 07-10-2014 23:13:18 ]
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_145315187
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:54 schreef jackie12 het volgende:
Wat ik wil zeggen en ik wil jullie ook niet overtuigen (al zou dat wel leuk zijn !) is dat Kris en Lisanne steeds op het/een pad zijn gebleven en liepen ze in de goede richting namelijk naar het noorden.
Maar ze zouden wel een meerdaagse verdwaling van het pad af kunnen hebben gehad tussen q1 en de oversteek 1.
pi_145315220
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:54 schreef jackie12 het volgende:
Het gaat er bij mij dus niet in dat je op 4 april nog wel de juiste pincode intoetst maar na 4 dagen nog niet bij de indianen bent.
Ze kunnen nooit verder zijn gekomen dan de rib van Kris. (resten stromen niet opwaarts)
Zo weinig kilometers in 4 dagen (bij tijden van droogte!) gaat er bij mij niet in

Oh het kaartje met de oversteken staat in de OP maar hier is ie

http://i7.minus.com/iKBFk3lc2ENPk.jpg
Dan weet je toch nog niets over hoe de paden daar lopen? Hoeveel paden, kruisingen etc.
Overigens lijkt het mij sterk dat ze verder gekomen zijn dan het heupbot...

Nogmaals het enige gemeenschappelijke is die rivier.
Overigens denk ik dat er wat mis gegaan is bij die plek van dat broekje.
Make my day!
pi_145315231
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:05 schreef agter het volgende:

[..]

Helaas, idd, zijn die ouders niet verder gegaan. Had graag het pad en het landschap willen zien.
Maar in elk geval is bij die riviertjes geen dicht bladerdek. Dat zie ik wel op de foto's (img_508 bijvoorbeeld).
Huh? De ouder zijn doorgelopen tot in de paddock; dat is toch een uur of twee na de Mirador?
pi_145315271
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:34 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

nou, lijkt me prima. Ik heb eens een geheel CMS systeem opgezet, Dokuwiki. Dus dat ken ik. Ik heb al ff gekeken op die website van tiki.org, dat is smullen!

vanavond/morgen verder bestuderen wat je opgaf in het linkje...en kom er bij je op terug in DM.
Een Nederlands WS, hahaha!

Mijn idee zou verder bestaan uit het in kaart brengen van de wenselijke processen, zoals hier gebruikelijk,

- OP categorie opzet / implementatieontwerp
- kijken in de OP
- mbv spoliers werken, etc etc

Define, Build, Implement, Operate
Hoe zie jij dat? Waterfall, of werken met een soort FO en dan een Tiki TO?
Zijn wel wat praat/denk/overleg sessies voor nodig. Heb je toevallig Cloud en Onenote2013, of Skype?

Klinkt prima!
Met het Waterfall-model heb ik geen ervaring, maar heb me gauw ingelezen en lijkt me interessant, al lijkt het meer voor grote projecten.

Wellicht goed om simpel te beginnen met een brainstormsessie. Ik heb OneNote2013, maar niet in de cloud(zal kijken of ik dat op korte termijn kan regelen). Met Googledocs heb ik ook wel goede ervaring, misschien is dat een idee?

Wat ik vooralsnog ongeveer in mijn hoofd heb:
- Feiten + url database(aan de hand van nieuws-artikelen) -> snel zaken kunnen opzoeken
- Forumcategorieën met daaronder sub-discussies
- Bekende tijdlijn
- Hypotheses van elkaar beoordelen

Onderwerpen mbt zaken(is maar een opzetje):
- Scenario's(verdwaling/misdaad/combinatie)
- Achtergrondinformatie(omgeving(temperatuur-klimaat-kaart)/mensen/activiteiten/afspraken)
- Proces(aanpak van de zaak/zoektocht/methodes/getuigenverklaringen)
- Gerelateerde zaken(soortgelijke vermissingen/misdaden in gebied)
- Technische zaken(GPS/GSM)
- Psyche(Analyse van gemaakte keuzes)

Wie suggesties heeft hoor ik graag en Poekje01, ik wacht je DM af!

Overigens verbaas ik me er elke keer weer over hoeveel steken ze in Panama hebben laten vallen. Geen DNA onderzoek terwijl bij het vinden van de tas toch al duidelijk is dat het niet om een simpele verdwaling kán zijn gegaan. En dan ook niet het fatsoen hebben om hierover verantwoording af te leggen aan de ouders? 8)7
pi_145315298
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:55 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

Het zou de Panamese gemeenschap niks gekost hebben om toeristen te vertellen dat je geen al bereik meer hebt op een van de simpelste, kortste wandelingen.
Wonderlijk ook dat op zo'n idioot simpele trail nu gidsen verplicht zijn ipv dat er gratis goede plattegronden met duidelijke route-aanwijzingen verstrekt worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')