Ik zeg uiteraard niet voor wie ik me uitgeef. Het moge duidelijk zijn dat het niet één van de top feitenkenners zal zijn, dat lukt me nooit. En die datum bepaal ik niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:40 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
vrijdag- of zaterdagavond een keer? wie, en roeptoeter dan een datum svp...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 07-10-2014 20:15:42 ]
Men is welkom, lastige klanten donderen we er uitquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:40 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, er was al iets gepland, binnenkort in Utrecht. Daarom was ik verbaasd over jouw voorstel.
Organiseer maar iets in een leuk café, De Stadsgenoot in de Breedstraat bv.
Of Oudaen: ook goed.
Ik weet niet of je de hele club bij jou thuis wil hebben
[..]![]()
Dat zullen terrorismebestrijders vast met je eens zijn. En niet nu pas. Dus ik denk dat ze er al een tijd mee rondlopen. Compleet met afstandsbepaling en richt-antenne. Dat je dus met één zo'n ding een een telefoon kunt localiseren. Maar horizontaal door een regenwoud, komt het signaal misschien niet ver genoeg. Dan zou je van boven moeten detecteren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Met een mobiele GSM zender/ontvanger zouden ze gevonden zijn. Als zo'n apparaat nog niet bestaat, dan zou het uitgevonden moeten worden.
Hoi Poekje,quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:07 schreef Poekje01 het volgende:
Ik wel. Ik kan alleen uit die alg. Wikipedia containerbegrip pagina geen applicatienaam, OS versie en aanvullende benodigde bv. installatiegegevens halen? Maw. welke applicatie SW heb je in gedachten? En waar draait die op? Windows? Linux? Heb je installatie instructies? Als je iets wilt (laten) hosten, hoe zit het dan met de kosten? Heb hier nog wel een tower server beschikbaar, met Windowsserver2003, Windowsserver2008 en SQL ook ergens op CD, voor setup testomgeving. Jij?
ja, en hoe zit het met die drone, die je vanuit je hand, vanaf je pols kan besturen? Lijkt me handy, in het oerbos/jungle, kun je overal rondloeren, en hoef je niet van de trailpaden af...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:16 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat zullen terrorismebestrijders vast met je eens zijn. En niet nu pas. Dus ik denk dat ze er al een tijd mee rondlopen. Compleet met afstandsbepaling en richt-antenne. Dat je dus met één zo'n ding een een telefoon kunt localiseren. Maar horizontaal door een regenwoud, komt het signaal misschien niet ver genoeg. Dan zou je van boven moeten detecteren.
nou, lijkt me prima. Ik heb eens een geheel CMS systeem opgezet, Dokuwiki. Dus dat ken ik. Ik heb al ff gekeken op die website van tiki.org, dat is smullen!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef kintp het volgende:
[..]
Hoi Poekje,
De link was alleen om een idee te gevenZo te horen heb jij er verstand van!
Ik ben inmiddels zo vrij geweest om een domein te registreren. Heb zelf een VPS(Linux) dus hosting is geen probleem. Al moet het uiteraard niet uit de hand gaan lopen qua dataverbruik. Dacht zelf aan iets als Tiki Wiki CMS oid. Ken je dat? Heb jij een ander goed idee?
Een linkje is dan wel zo handig:
http://info.tiki.org/
daar liepen zo toch al mee rond ? .....b i j n a iedereen trouwens tegenwoordig.......quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Met een mobiele GSM zender/ontvanger zouden ze gevonden zijn. Als zo'n apparaat nog niet bestaat, dan zou het uitgevonden moeten worden.
Wordt dat donatiegeld toch nog nuttig besteedquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De een noemt dat doorzetten, de ander noemt het doorlopen als een kip-zonder-kop.
Ik kan me voorstellen dat Panama een rechtszaak tegen de familie K. overweegt. Zonder serieuze argumenten brengen zij Panama en Boquete steeds weer in een negatief daglicht. Feiten zijn er niet.
Wel zijn er feiten waaruit blijkt dat hun dochter K. aantoonbaar fouten heeft gemaakt en dientengevolge de Panamese gemeenschap met enorme kosten heeft opgezadeld. Een schadeclaim valt te overwegen.
Als ik door alle andere mogelijkheden in principe een streep zet dan denk ik inderdaad dat er derden in het spel zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:32 schreef Perico het volgende:
[..]
Houdt die mogelijkheid dan in, een vijandige ontmoeting met derden, waar er om 16:39 net genoeg tijd was om één noodoproep te doen en er daarna de situatie is die Poekje schetste, van gevangenschap en duct tape en enkel kans op een spaarzame oproep?
Primaquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:04 schreef Poolbal het volgende:
Men is welkom, lastige klanten donderen we er uitMaar het is eigenlijk per definitie onhandig om dat thuis te doen omdat je gewoon niet weet waar je op kan rekenen. Dacht dat het misschien kosten besparend is als mensen ook al met de trein/auto moeten om er te komen. Ik woon dichtbij station overvecht namelijk, gratis parkeren en al het eten/drinken kan je dan voor ongeveer 5-8 euro pp doen.
Maar een cafetje is beter. Oudaen is inderdaad een goeie. Mooi, dichtbij CS en heerlijke biertjes inderdaad!
We gaan een speurtocht uitzetten met aanwijzingen en dwaalsporenquote:> en wat was er dan al afgesproken? Was dat met een select clubje? Zijn anderen eventueel welkom? Mij lijkt het wel gezellig. Of is dit om de strategie van de Verdwalers uiteen te zetten? Om een vuist te maken tegen de immer oprukkende Misdrijvers?
eens !quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als ik door alle andere mogelijkheden in principe een streep zet dan denk ik inderdaad dat er derden in het spel zijn.
Dit hoeft niet zo spannend te zijn zoals met ductape maar wel dat er uiteindelijk een dwaalspoor is geprobeerd achter te laten alsof het leek alsof ze verdwaald waren.
Overal, bij zo'n gebied, is verder dan waar je 'm nog ziet. Daar zijn wel drones voor, die vliegen met GPS naar de gewenste plek. Te koop met camera en ik meen zelfs live stream. In dit geval zou daarvan continue één boven het woud moeten vliegen, omdat de telefoons maar af en toe signaal gaven. En je er niet op kunt rekenen, dat ze bij het horen van een drone begrijpen dat die naar GSM signalen zoekt. Anders zou je met meerdere toestellen tegelijk in korte tijd beet hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:28 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, en hoe zit het met die drone, die je vanuit je hand, vanaf je pols kan besturen? Lijkt me handy, in het oerbos/jungle, kun je overal rondloeren, en hoef je niet van de trailpaden af...
de ouders van Kris overwegen een rechtszaak tegen Panamaquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De een noemt dat doorzetten, de ander noemt het doorlopen als een kip-zonder-kop.
Ik kan me voorstellen dat Panama een rechtszaak tegen de familie K. overweegt. Zonder serieuze argumenten brengen zij Panama en Boquete steeds weer in een negatief daglicht. Feiten zijn er niet.
Wel zijn er feiten waaruit blijkt dat hun dochter K. aantoonbaar fouten heeft gemaakt en dientengevolge de Panamese gemeenschap met enorme kosten heeft opgezadeld. Een schadeclaim valt te overwegen.
Zeker na de verklaring van Kremers vorige week (volgens mij bij Tan, anders Vermist) dat ze officieel nog geen bevestiging hebben ontvangen dat rib van K zou zijnquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:54 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
ik denk nog aan iets anders, bijna net zo onwaarschijnlijk:
Er zijn twijfels over de schoen van K. Stel dat er ook is gerommeld met het DNA-onderzoek en alle gevonden resten zijn van L? Het kwam voor Pitty erg gelegen dat er in juni al resten van K én van L geïdentificeerd waren. Zaak gesloten, dacht ze wellicht...
D r . K l o o t h o m m e l draait de zaken weer eens om............quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:03 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
de ouders van Kris overwegen een rechtszaak tegen Panama
toch niet andersom ?
Nee hoor, deze is heel aardig: draagbare GSM zender/ontvanger. Precies wat Kloothommel schreef.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:38 schreef suddenintuition het volgende:
daar liepen zo toch al mee rond ? .....b i j n a iedereen trouwens tegenwoordig.......
( laat de reacties in dit geval maar achterwege,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, ik heb niet overál verstand van gegeten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Huh?
[ afbeelding ]
Dat is echt iets anders hoor.
GPS is geen communicatiemiddel. En het werkt in principe overal waar je de lucht kunt zien. Maar zonder kaart heb je er niks aan. En je bent er ook niet mee op te sporen.quote:
Heb ik ook wel eens stiekem over nagedacht...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:54 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
ik denk nog aan iets anders, bijna net zo onwaarschijnlijk:
Er zijn twijfels over de schoen van K. Stel dat er ook is gerommeld met het DNA-onderzoek en alle gevonden resten zijn van L? Het kwam voor Pitty erg gelegen dat er in juni al resten van K én van L geïdentificeerd waren. Zaak gesloten, dacht ze wellicht...
alle gsm `s zijn verbonden met satellieten, al sinds het jaar 2000.....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:01 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Overal, bij zo'n gebied, is verder dan waar je 'm nog ziet. Daar zijn wel drones voor, die vliegen met GPS naar de gewenste plek. Te koop met camera en ik meen zelfs live stream. In dit geval zou daarvan continue één boven het woud moeten vliegen, omdat de telefoons maar af en toe signaal gaven. En je er niet op kunt rekenen, dat ze bij het horen van een drone begrijpen dat die naar GSM signalen zoekt. Anders zou je met meerdere toestellen tegelijk in korte tijd beet hebben.
Misschien moet er maar een low-budget satelliet telefoon komen, die met 1 druk op de knop een positie doorgeeft, en alarm slaat. Die je aan je naam gekoppeld wordt voordat je ermee de winkel uit mag. En dat landen die zulk gelazer niet willen, die dingen verplicht stellen om een visum te krijgen.
Zulke functies en apps werken alleen als je dekking hebt. Die van Samsung zelfs alleen bij internetverbinding. Sommige apps doen het via SMS. Ze schakelen zelf GPS in als ze op afstand geactiveerd worden, wat dus niet kan zonder dekking. GPS aan of uitzetten maakt dus niet uit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:10 schreef 11en30 het volgende:
Mijn Samsung heeft standaard een Locate my device/Find my mobile functie. Ik zou daarom alleen al de GPS functie regelmatig aan zetten. Als je bij de ingebruikname van je telefoon automatisch geprompt wordt voor deze gratis service weet je dus dat het op je telefoon zit.
ooohh....maar de puntkomma gebruik ik nooit.....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:30 schreef liedetector het volgende:
sudden....i n t u i t i o n.......
ik
word
een
beetje
moe......
v a n
je........
puntkomma
Nee, geen enkel normaal toestel. Alleen combi satelliet/GSM toestellen. Huiswerk: Google "GPS"quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:27 schreef suddenintuition het volgende:
alle gsm `s zijn verbonden met satellieten, al sinds het jaar 2000.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |