Houdt die mogelijkheid dan in, een vijandige ontmoeting met derden, waar er om 16:39 net genoeg tijd was om één noodoproep te doen en er daarna de situatie is die Poekje schetste, van gevangenschap en duct tape en enkel kans op een spaarzame oproep?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:56 schreef jackie12 het volgende:
Blijft er voor mij maar 1 mogelijkheid over.
Dat heeft dan met interpretatie en ervaring te maken ja, of je het opvat als merkwaardig, of gangbaar... als je de knoppen maar ver genoeg verschuift, hou je alles, of niets over.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:31 schreef oompaloompa het volgende:
Als ik die optie bekijk, heelt hij automatisch wat in focus is, uit de rest van de foto dat niet in focus is. Dan is het hierboven gepostte resultaat toch niet zo vreemd?
Ik begrijp het echt niet en wil het graag leren. De functie omschrijving zegt dat het een functie is die wat in focus is op een andere layer gooit dan wat uit focus is. Er van uitgaande dat je een foto met een persoon focust op de persoon, is de persoon op een losse laag en de achtergrond op een losse laag toch heel logisch? Of mis ik iets?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:38 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat heeft dan met interpretatie en ervaring te maken ja, of je het opvat als merkwaardig, of gangbaar... als je de knoppen maar ver genoeg verschuift, hou je alles, of niets over.
ik ook, maar meehelpen opzetten lukt me niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:25 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Als je zoiets functioneel kan maken doe ik mee.
Sluit ik me bij aanquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik ook, maar meehelpen opzetten lukt me niet.
ik doe ook mee, wel graag datum/tijdstip eerst afstemmen met iedereen, bv via Doodle.com.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Count me in.
En voor de liefhebbers: een gratis rondleiding door de binnenstad
Ben jij het? Nee hé?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Count me in.
En voor de liefhebbers: een gratis rondleiding door de binnenstad
Ik wel. Ik kan alleen uit die alg. Wikipedia containerbegrip pagina geen applicatienaam, OS versie en aanvullende benodigde bv. installatiegegevens halen? Maw. welke applicatie SW heb je in gedachten? En waar draait die op? Windows? Linux? Heb je installatie instructies? Als je iets wilt (laten) hosten, hoe zit het dan met de kosten? Heb hier nog wel een tower server beschikbaar, met Windowsserver2003, Windowsserver2008 en SQL ook ergens op CD, voor setup testomgeving. Jij?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:56 schreef kintp het volgende:
Beste mensen,
Ik heb hier een paar keer meegepost, maar vind het ondoenlijk om naast mijn dagelijkse bezigheden, het kaf van het koren te scheiden om vervolgens positief bij te dragen aan de constructieve discussie die daaronder plaatsvindt.
Mijn voorstel is om een eigen site op te zetten met gebruik van Collaborative_software( http://en.wikipedia.org/wiki/Collaborative_software ), waarmee er gestructureerd kan worden gesproken over de zaak(en toekomstige zaken).
Een aantal ideeën/voordelen:
- feiten en meningen kunnen van elkaar worden gescheiden
- een aparte plek voor het uiten van frustraties mbt anderen
- het gestructureerd in kaart brengen van nieuwsberichten, zodat hier makkelijker naar te verwijzen is
- gebruik/bewerking van gevoelige informatie/beelden kan achter gesloten deur
- mensen hoeven niet tientallen pagina's af te speuren naar zinvolle (gedachte)ontwikkelingen
- discussies kunnen worden uitgesplitst naar onderwerp
- overzicht van de voornaamste vragen/onduidelijkheden
Ik denk dat een dergelijke oplossing voor ons hobby-detectives een verrijking zou kunnen zijn.
Niet per se met het doel een zaak daadwerkelijk te kunnen oplossen, maar voornamelijk om een (semi-gesloten) platform te bieden waar mensen serieus (en uitgebreid) met hun speurhobby aan de slag kunnen.
Graag hoor ik wie hier voor openstaat en eventueel wil/kan bijdragen aan de ontwikkeling ervan!
Jaaaa. Oudaen. Nog lekker bier ook.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:05 schreef Poolbal het volgende:
Good morning!
Om nog even terug te komen op het idee een keer te meeten. Was er al zo'n idee? Domnivoor?
Zo niet wil ik dat best organiseren. Het kan heel simpel in een cafeetje, maar het kan ook bij mij thuis. Kook ik het simpele maar lekkere coq au vin, wijntje en biertje erbij en we hebben een meeting. Dan zitten we wel in een studentenhuis(schoon, maar krap!)
Hmm cafe is misschien makkelijker, dan blijf ik ook niet zitten met een zooi eten en drinken als niemand op komt dagen..
De knopjes van een smartphone, achter je rug. Dat vraagt om een praktijktest. Wedstrijdje, wie dat het eerst lukt? Prijsuitreiking in Utrecht. Ik kom een uurtje later, want ik verdwaal nogal makkelijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:51 schreef Poekje01 het volgende:
Misdaad:
Dat hele telefoongebruik komt op mij nog steeds over als 2 mensen die vastgebonden ergens liggen met ducktape over hun mond, en proberen achter hun rug zonder dat ze het goed kunnen zien, op knopjes te drukken, voor elkaar, of voor zichzelf.
Ik wacht die test af. Mag ook zonder duct-tape. Wie zegt dat het lukt geloof ik, maar het moet wel in Utrecht live herhaald worden.quote:Een afgeplakte mond zou kunnen verklaren waarom er geen schreeuwen werd gehoord.
Logisch?
Niemand vertellen wat je gaat doen gaat nog. Kan onderweg nog wel, en dat blijft er dan bij. Past bij de onbezorgde gezichten. Maar wat is het verband met een misdrijf? Dat een crimineel weet dat niemand weet waar ze zijn? Of daar zelf voor gezorgd heeft? Dan heeft die wel mazzel gehad, want als de ontvanger van de foto bovenop de berg daar nog wat over wil chatten, en merkt dat ze nog steeds niet terug zijn, weet hij waar ze moeten beginnen te zoeken.quote:Het haastige verlaten van hun kamer, het weinige aan voorbereiding en spullen, vrienden waarschuwen "niet zonder gids de jungle ingaan" ...opeens niet meer SMS of Whatsappen wat ze gingen doen...
Logisch?
Ja, en dan waren, in het geval van net zo'n vader, de Cambodjaanse rapen gaar geweest. Want het onderzoek van de Cambodjanse politie had dan geen aanwijzingen voor een misdrijf opgeleverd.quote:Verdwaling:
Die Australier Haydn, waarvan werd gezegd "experienced backpacker" zie je zo in die reconstructie op zijn gympies (letterlijk) met een flesje water en verder zonder enige voorbereiding of materiaal, hup, de jungle inlopen in Cambodja. Hij valt, schaaft zich, verliest zijn bril, raakt volkomen gedesorienteerd, loopt infecties op. Gaat razend snel bergafwaarts met hem. Zijn denkproces is bijna totaal verdwenen.
Logisch?
Na ca. 7 dagen nemen berg en jungle 'bezit' van hem. Hallucinaties. Waandenken. Bewusteloosheid. Als die ambassademedewerker en locals niet zo hun best hadden gedaan, was hij er niet meer geweest.
ik kom alleen als Dr. Kloothommel ook komt, ben het vaak niet met hem eens, maar hij maakt me aan het lachen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:13 schreef JustinCase het volgende:
[..]
De knopjes van een smartphone, achter je rug. Dat vraagt om een praktijktest. Wedstrijdje, wie dat het eerst lukt? Prijsuitreiking in Utrecht. Ik kom een uurtje later, want ik verdwaal nogal makkelijk.
[..]
Ik wacht die test af. Mag ook zonder duct-tape. Wie zegt dat het lukt geloof ik, maar het moet wel in Utrecht live herhaald worden.
[..]
Niemand vertellen wat je gaat doen gaat nog. Kan onderweg nog wel, en dat blijft er dan bij. Past bij de onbezorgde gezichten. Maar wat is het verband met een misdrijf? Dat een crimineel weet dat niemand weet waar ze zijn? Of daar zelf voor gezorgd heeft? Dan heeft die wel mazzel gehad, want als de ontvanger van de foto bovenop de berg daar nog wat over wil chatten, en merkt dat ze nog steeds niet terug zijn, weet hij waar ze moeten beginnen te zoeken.
[..]
Ja, en dan waren, in het geval van net zo'n vader, de Cambodjaanse rapen gaar geweest. Want het onderzoek van de Cambodjanse politie had dan geen aanwijzingen voor een misdrijf opgeleverd.
Wanneer gaat dit feestelijk gebeuren dan plaatsgrijpen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:17 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik kom alleen als Dr. Kloothommel ook komt, ben het vaak niet met hem eens, maar hij maakt me aan het lachen.
Om mij ga je ook lachen hoor. Eerst alleen wat besmuikt, omdat je denkt dat ik een andere poster ben. Maar als blijkt dat die er ook is, en er herrie komt omdat ze boos op mij wordt, ligt iedereen onder de tafels van het lachen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:17 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik kom alleen als Dr. Kloothommel ook komt, ben het vaak niet met hem eens, maar hij maakt me aan het lachen.
We moeten Steffens en Wilting ook uitnodigen; dan kunnen we hen in kennis stellen van onze laatste bevindingen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:27 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Om mij ga je ook lachen hoor. Eerst alleen wat besmuikt, omdat je denkt dat ik een andere poster ben. Maar als blijkt dat die er ook is, omdat ze boos op mij wordt, ligt iedereen onder de tafels van het lachen.
Huh?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ook lopen er genoeg mensen rond met een kunststof heup.
Dan neem ik mijn Utrechtse vriend waar ik logeer mee, om even met Steffens te praten. Die blijft maar geloven dat zijn fiets deze zomer verdwaald is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
We moeten Steffens en Wilting ook uitnodigen; dan kunnen we hen in kennis stellen van onze laatste bevindingen.
Ja, er was al iets gepland, binnenkort in Utrecht. Daarom was ik verbaasd over jouw voorstel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:05 schreef Poolbal het volgende:
Good morning!
Om nog even terug te komen op het idee een keer te meeten. Was er al zo'n idee? Domnivoor?
Zo niet wil ik dat best organiseren. Het kan heel simpel in een cafeetje, maar het kan ook bij mij thuis. Kook ik het simpele maar lekkere coq au vin, wijntje en biertje erbij en we hebben een meeting. Dan zitten we wel in een studentenhuis(schoon, maar krap!)
Hmm cafe is misschien makkelijker, dan blijf ik ook niet zitten met een zooi eten en drinken als niemand op komt dagen..
quote:
vrijdag- of zaterdagavond een keer? wie, en roeptoeter dan een datum svp...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:27 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Om mij ga je ook lachen hoor. Eerst alleen wat besmuikt, omdat je denkt dat ik een andere poster ben. Maar als blijkt dat die er ook is, en er herrie komt omdat ze boos op mij wordt, ligt iedereen onder de tafels van het lachen.
Meteen wat ik ook dacht...... alsof je een halve heup kan verwijderen in een fucking jungle.... and what for????quote:
Dat is toch ook het meest logische? Occam's razor?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:40 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dan neem ik mijn Utrechtse vriend waar ik logeer mee, om even met Steffens te praten. Die blijft maar geloven dat zijn fiets deze zomer verdwaald is.
Ik zou eerst Steffens vragen, of die dat ziet zitten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Even wat anders. Nu we toch in BNW zitten, durf ik nog wel een oude kwestie op te rakelen:
Is het mogelijk dat K. en L. nog in leven zijn?
Nu zullen sommigen direct roepen: Nee, dat kan niet, want er zijn immers botresten gevonden die d.m.v. een DNA test zijn toegewezen aan K. en L.
Echter.. wat is er precies gevonden?
Van K. een rib en een stuk heupbeen. Een rib is echter operatief te verwijderen, zonder dat de patient overlijdt. Ook lopen er genoeg mensen rond met een kunststof heup. Dus in theorie zou K. nog ergens kunnen leven.
Voor L. geldt hetzelfde. Er is een compleet been gevonden. Maar er zijn legio mensen die leven zonder been.
Ook vanuit dit (wellicht wat bizarre oogpunt) is het dus wenselijk dat er meer resten worden gevonden. Een schedel zou veel kunnen verhelderen.
ik denk nog aan iets anders, bijna net zo onwaarschijnlijk:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Even wat anders. Nu we toch in BNW zitten, durf ik nog wel een oude kwestie op te rakelen:
Is het mogelijk dat K. en L. nog in leven zijn?
[...]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |