Ik denk dat je dat met een slag om de arm ook wel uit de telefoongegevens kan concluderen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:55 schreef 11en30 het volgende:
Het zijn wel doorzettertjes die ouders. En als de appel niet ver van de boom valt dan zal Kris ook geen opgevertje zijn geweest.
Kintp:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:56 schreef kintp het volgende:
Beste mensen,
Ik heb hier een paar keer meegepost, maar vind het ondoenlijk om naast mijn dagelijkse bezigheden, het kaf van het koren te scheiden om vervolgens positief bij te dragen aan de constructieve discussie die daaronder plaatsvindt.
Mijn voorstel is om een eigen site op te zetten met gebruik van Collaborative_software( http://en.wikipedia.org/wiki/Collaborative_software ), waarmee er gestructureerd kan worden gesproken over de zaak(en toekomstige zaken).
Een aantal ideeën/voordelen:
- feiten en meningen kunnen van elkaar worden gescheiden
- een aparte plek voor het uiten van frustraties mbt anderen
- het gestructureerd in kaart brengen van nieuwsberichten, zodat hier makkelijker naar te verwijzen is
- gebruik/bewerking van gevoelige informatie/beelden kan achter gesloten deur
- mensen hoeven niet tientallen pagina's af te speuren naar zinvolle (gedachte)ontwikkelingen
- discussies kunnen worden uitgesplitst naar onderwerp
- overzicht van de voornaamste vragen/onduidelijkheden
Ik denk dat een dergelijke oplossing voor ons hobby-detectives een verrijking zou kunnen zijn.
Niet per se met het doel een zaak daadwerkelijk te kunnen oplossen, maar voornamelijk om een (semi-gesloten) platform te bieden waar mensen serieus (en uitgebreid) met hun speurhobby aan de slag kunnen.
Graag hoor ik wie hier voor openstaat en eventueel wil/kan bijdragen aan de ontwikkeling ervan!
Ik ook!!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:59 schreef agter het volgende:
[..]
Kintp:
Ik blijf op fok. Dat is nu eenmaal mijn forumpje...
Succes!
Dank je voor posten van nieuwsartikel!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:51 schreef Domnivoor het volgende:
Nieuws:
- Nikki van P.: De autoriteiten van Chiriquí kunnen dit niet oplossen.
- De analyses geven aan dat er meer aan de hand is dan alleen een ongeluk.
- De ouders van Kris overwegen een rechtszaak tegen de staat Panama.
- Sinaproc presenteert een plan voor verbetering van de bewegwijzering op wandelroutes.
http://www.panamaamerica.(...)ran-otras-instancias
Hoi Agter, mijn idee is ook absoluut niet bedoelt ter vervanging van fok! Het idee is om buiten de grenzen van een forum met deze zaak aan de slag te gaan. Dit kan in mijn ogen juist een prima aanvulling zijn op fok.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:59 schreef agter het volgende:
Ik blijf op fok. Dat is nu eenmaal mijn forumpje...
Succes!
Maar dan krijg je zoveel dubbel. En dat zie ik niet zitten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:08 schreef kintp het volgende:
[..]
Hoi Agter, mijn idee is ook absoluut niet bedoelt ter vervanging van fok! Het idee is om buiten de grenzen van een forum met deze zaak aan de slag te gaan. Dit kan in mijn ogen juist een prima aanvulling zijn op fok.
De een noemt dat doorzetten, de ander noemt het doorlopen als een kip-zonder-kop.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:55 schreef 11en30 het volgende:
Het zijn wel doorzettertjes die ouders. En als de appel niet ver van de boom valt dan zal Kris ook geen opgevertje zijn geweest.
Ik vind het een mooi initiatief. Ik ben voor ter aanvulling op FOK!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:56 schreef kintp het volgende:
Beste mensen,
Ik heb hier een paar keer meegepost, maar vind het ondoenlijk om naast mijn dagelijkse bezigheden, het kaf van het koren te scheiden om vervolgens positief bij te dragen aan de constructieve discussie die daaronder plaatsvindt.
Mijn voorstel is om een eigen site op te zetten met gebruik van Collaborative_software( http://en.wikipedia.org/wiki/Collaborative_software ), waarmee er gestructureerd kan worden gesproken over de zaak(en toekomstige zaken).
Een aantal ideeën/voordelen:
- feiten en meningen kunnen van elkaar worden gescheiden
- een aparte plek voor het uiten van frustraties mbt anderen
- het gestructureerd in kaart brengen van nieuwsberichten, zodat hier makkelijker naar te verwijzen is
- gebruik/bewerking van gevoelige informatie/beelden kan achter gesloten deur
- mensen hoeven niet tientallen pagina's af te speuren naar zinvolle (gedachte)ontwikkelingen
- discussies kunnen worden uitgesplitst naar onderwerp
- overzicht van de voornaamste vragen/onduidelijkheden
Ik denk dat een dergelijke oplossing voor ons hobby-detectives een verrijking zou kunnen zijn.
Niet per se met het doel een zaak daadwerkelijk te kunnen oplossen, maar voornamelijk om een (semi-gesloten) platform te bieden waar mensen serieus (en uitgebreid) met hun speurhobby aan de slag kunnen.
Graag hoor ik wie hier voor openstaat en eventueel wil/kan bijdragen aan de ontwikkeling ervan!
Dat was al geen nieuws meer dus heb ik weggelaten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:07 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dank je voor posten van nieuwsartikel!
- 34 vingerafdrukken zijn gevonden op mobiele telefoons, camera's en andere bezittingen van de Nederlanders.
Het lijkt me zoveel... is dit normaal?
Ik vind het (afgezien van vannacht) wel een stuk beter gaan de laatste uh 2 dagen..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:08 schreef kintp het volgende:
[..]
Hoi Agter, mijn idee is ook absoluut niet bedoelt ter vervanging van fok! Het idee is om buiten de grenzen van een forum met deze zaak aan de slag te gaan. Dit kan in mijn ogen juist een prima aanvulling zijn op fok.
Helemaal waar. Dat heb je nu ook al met het Websleuths forum.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:08 schreef agter het volgende:
Maar dan krijg je zoveel dubbel. En dat zie ik niet zitten.
Het is niet erg als een vraag meerdere keren wordt gesteld. Het antwoord kan steeds beter worden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik vind het (afgezien van vannacht) wel een stuk beter gaan de laatste uh 2 dagen..
Wat wel anders zou kunnen/moeten is dat we in rondjes discussieren. Poeje01 heeft vragen, ik heb vragen en aan het einde van de dag zijn er alweer 30 vragen voorbij gekomen waar eigenlijk nog steeds geen antwoord op gevonden/gegeven is.
Een idee zou kunnen zijn om vraag voor vraag te behandelen met zn allen en als daar geen antwoord op te vinden is die dan in de OP te zetten met de vraag waarop nog geen antwoord op is (bv het flesje water) Zo heb je op den duur een lijst met heel veel vragen die je dan hopelijk vraag voor vraag af kan vinken.
Als zo'n discussie etc beter en overzichtelijker in een ander soort forum kan dan ben ik voor
Ik was wel op de hoogte van vingerafdrukken inderdaad + één duidelijke vingerafdruk. Maar in totaal zoveel vingerafdrukken had ik nog niet meegekregen. Begrijp ook dat veel mensen de spullen hebben aangeraakt, maar ik neem aan dat dat wordt meegenomen in het onderzoek en valt te onderscheiden van het bewijs.Als het althans een professioneel onderzoek is geweest.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:12 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat was al geen nieuws meer dus heb ik weggelaten.
Ik weet niet of het normaal is. Het probleem is dat nogal wat mensen aan die spullen hebben gezeten voordat ze werden onderzocht.
Er zat één duidelijke vingerafdruk bij. Die is naar Panama gestuurd voor nader onderzoek, wat niet gebeurt.
Het maakt het moeilijk om het een en ander te onderscheiden. Nieuwe sporen maken oude sporen onherkenbaar. En stel dat de vinder ook een dader is?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:18 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ik was wel op de hoogte van vingerafdrukken inderdaad + één duidelijke vingerafdruk. Maar in totaal zoveel vingerafdrukken had ik nog niet meegekregen. Begrijp ook dat veel mensen de spullen hebben aangeraakt, maar ik neem aan dat dat wordt meegenomen in het onderzoek en valt te onderscheiden van het bewijs.Als het althans een professioneel onderzoek is geweest.
Niet het NFI heeft dat geconstateerd maar 'de bron': Nikki van P.quote:En ook bijzonder dat volgens het artikel NFI heeft geconstateerd dat er meer aan de hand is dan een simpel ongeluk. De berichtgeving kan soms zo tegenstrijdig zijn met eerdere berichten...
Ik kan me niet voorstellen dat een officiële instantie als het NFI zo'n vage uitdrukking gebruikt als "meer aan de hand".quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:18 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ik was wel op de hoogte van vingerafdrukken inderdaad + één duidelijke vingerafdruk. Maar in totaal zoveel vingerafdrukken had ik nog niet meegekregen. Begrijp ook dat veel mensen de spullen hebben aangeraakt, maar ik neem aan dat dat wordt meegenomen in het onderzoek en valt te onderscheiden van het bewijs.Als het althans een professioneel onderzoek is geweest.
En ook bijzonder dat volgens het artikel NFI heeft geconstateerd dat er meer aan de hand is dan een simpel ongeluk. De berichtgeving kan soms zo tegenstrijdig zijn met eerdere berichten...
Als je zoiets functioneel kan maken doe ik mee.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:56 schreef kintp het volgende:
[...]
[...]
Bedankt voor de opheldering. Vond het al erg vreemd. Maar goed, zoets heeft de vader van Kris dus ook al gezegd in Late Night.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:22 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het maakt het moeilijk om het een en ander te onderscheiden. Nieuwe sporen maken oude sporen onherkenbaar. En stel dat de vinder ook een dader is?
[..]
Niet het NFI heeft dat geconstateerd maar 'de bron': Nikki van P.
Ook weer een nuchtere belichting. Dank je wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een officiële instantie als het NFI zo'n vage uitdrukking gebruikt als "meer aan de hand".
Daarmee kun je alle kanten op en het betekent dus eigenlijk niets.
Natuurlijk was er meer aan de hand dan een simpel ongeluk. Ze zijn verdwaald, hebben nog dagenlang geleefd in de jungle, zijn mogelijk wel of niet in aanraking gekomen met derden, ze niet gevonden door allerlei dure zoekteams, ook niet door honden, hun stoffelijke overschotten zijn nauwelijks teruggevonden, hun spullen ook niet, pas na het beschikbaarstellen van een beloning van $30.000 kwam de rugtas tevoorschijn, enz. Ja, er was meer aan de hand. Maar niet noodzakelijkerwijs een misdrijf. Daar is namelijk geen enkele aanwijzing voor.
Count me in.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:05 schreef Poolbal het volgende:
Ik zeg: we doen een Kris en Lisanne meeting in Utrecht (centraal in NL). Wie durft?
Voorbereid, getraind, materiaal mee en onder toezicht dus. dat kun en moet je niet willen vergelijken met deze situatie. Helemaal als er een kans is dat een van de meiden ook nog eens gewond is geraakt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:41 schreef Ceto het volgende:
[..]
Niet zo lang geleden zag ik op Discovery een documentaire over twee mensen die als experiment 3 weken in de jungle gingen overleven. Ze hadden alleen een mes en een soort aansteker bij zich (dus ook geen kleren). Natuurlijk was er voor hun niet de dreiging dat ze zouden omkomen (er was een team aanwezig dat zou ingrijpen als het echt mis zou gaan), maar het viel me op dat ze helder en fit bleven. Na een paar dagen lagen ze echt niet te creperen als zombies. Ze konden gewoon nadenken, redeneren en beslissingen nemen. Ook jagen of zich verplaatsen konden ze gewoon normaal. De ene was vegetariër en wilde dus geen dieren eten en kwam daar na een dag of 11/12 van alleen fruit en kruiden op terug, omdat ze zich heel beroerd ging voelen door het eiwit tekort.
Ook de koude nachten (10C) kon men toch redelijk doorstaan. Dat mes en de aansteker maakten natuurlijk wel dat ze konden jagen op dieren (hagedissen ed) en deze konden slachten en bakken. Dat hadden Kris en Lisanne natuurlijk niet, helaas. Toch denk ik wel dat ze hun bh's gebruikt kunnen hebben als katapult, al was het maar om bijv fruit uit de boom te schieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |