abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145282682
wat een niveau hier.......pffff........
pi_145282721
Toch maar verwijderd.

[ Bericht 24% gewijzigd door JustinCase op 07-10-2014 02:01:05 ]
pi_145282811
Ik zeg: we doen een Kris en Lisanne meeting in Utrecht (centraal in NL). Wie durft? :D

*ninja edit omdat Lisanne door autocorrect in "Lasagne" werd veranderd, lol.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 02:07:25 #54
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145282824
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 02:05 schreef Poolbal het volgende:
Ik zeg: we doen een Kris en Lisanne meeting in Utrecht (centraal in NL). Wie durft? :D
Hoe weet jij daarvan??
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145282834
Ik heb me laten vertellen dat Utrecht redelijk centraal ligt, prove me otherwise or remain silent forever!
pi_145282852
Ik ben er voor in. Het lijkt mij leuk. Boeiend dat we af en toe in de clinch hebben gelegen...
pi_145282857
Hard op de zaak, zacht op de man
pi_145282899

[ Bericht 100% gewijzigd door vronie op 07-10-2014 02:17:44 ]
pi_145282951
Ik lig in bed met mn mobiel wat ik nooit doe en weet nu helemaal niet hoe te quoten. Bedankt voor de poging kloothommel.wel paar vragen
1- waaraan is Kris overleden al op 6 of 7 april
2' waarom wist na al die dagen lisanne de pin van Kris niet.
3- wie heeft gebeld op 11 april
4-waarom heeft Lisanne toen ze ging lopen en lopen de bewoonde wereld niet gevonden en zijn haar resten relatief dichtbij die van kris gevonden
pi_145283011
En voor zon "meeting" sta ik serieus voor open. Praten gaat 100 keer sneller dan via typen.
Denk alleen dat sommige users hier niet kunnen omdat hun tweeling of drieling broer of zus die dag bij voorbaat al niet kunnen..
pi_145283172
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 02:21 schreef jackie12 het volgende:
Ik lig in bed met mn mobiel wat ik nooit doe en weet nu helemaal niet hoe te quoten. Bedankt voor de poging kloothommel.wel paar vragen
1- waaraan is Kris overleden al op 6 of 7 april
De vraag was in welk scenario het belpatroon past. Daarvoor maakt het niet uit waaraan Kris is overleden. Het maakt niet eens uit òf ze toen overleden was, of dat ze door iets anders niet meer zelf kon bellen.
quote:
2' waarom wist na al die dagen lisanne de pin van Kris niet.
Lijkt me simpel: Kris had die niet verteld. Past in het scenario, ook al zou het onvoorstelbaar zijn. Wat het niet is, want ik stel me moeiteloos iets voor. Bijv dit: zolang er nog hoop was voor beiden, praatten ze elkaar moed in en bespraken wat ze het best konden doen. Toen Kris overleed, was dat onverwacht snel, of ze vonden in hun laatste momenten een goed afscheid belangrijker. Misschien was ze ook onverstaanbaar geworden.

Ik geef toe dat dit een nieuwe vraag oproept: waarom beseften ze niet wat dit teweeg zou brengen aan onbegrip op FOK!, een paar maanden later, als ook Lisanne overleden was en dus niet kon uitleggen waarom ze na al die dagen nog steeds de PIN van haar vriendin niet wist. Tja, daar heb ik echt geen zinnige verklaring voor. Maar er zijn meer posters, misschien snapt iemand anders dat.
quote:
3- wie heeft gebeld op 11 april
4-waarom heeft Lisanne toen ze ging lopen en lopen de bewoonde wereld niet gevonden en zijn haar resten relatief dichtbij die van kris gevonden
Als ze inderdaad ging lopen bij nacht met flitslicht, zal ze niet ver gekomen zijn. Maar of dat zo gegaan is maakt voor het passen van de belpogingen niet uit.
pi_145283192
Kloothommel heeft oprecht een goede poging gedaan. Staan genoeg logische dingen in.
Over oa. de pin niet geven loopt t wat mij betreft stuk.
De eerlijkheid dient mij te zeggen dat ik ook qua misdrijfscenario dat moeilijk rond kan krijgen.
pi_145283254
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 03:25 schreef JustinCase het volgende:

[..]

De vraag was in welk scenario het belpatroon past. Daarvoor maakt het niet uit waaraan Kris is overleden. Het maakt niet eens uit òf ze toen overleden was, of dat ze door iets anders niet meer zelf kon bellen.

[..]

Lijkt me simpel: Kris had die niet verteld. Past in het scenario, ook al zou het onvoorstelbaar zijn. Wat het niet is, want ik stel me moeiteloos iets voor. Bijv dit: zolang er nog hoop was voor beiden, praatten ze elkaar moed in en bespraken wat ze het best konden doen. Toen Kris overleed, was dat onverwacht snel, of ze vonden in hun laatste momenten een goed afscheid belangrijker. Misschien was ze ook onverstaanbaar geworden.

Ik geef toe dat dit een nieuwe vraag oproept: waarom beseften ze niet wat dit teweeg zou brengen aan onbegrip op FOK!, een paar maanden later, als ook Lisanne overleden was en dus niet kon uitleggen waarom ze na al die dagen nog steeds de PIN van haar vriendin niet wist. Tja, daar heb ik echt geen zinnige verklaring voor. Maar er zijn meer posters, misschien snapt iemand anders dat.

[..]

Als ze inderdaad ging lopen bij nacht met flitslicht, zal ze niet ver gekomen zijn. Maar of dat zo gegaan is maakt voor het passen van de belpogingen niet uit.
Toevoeging: ik denk dat je na een paar dagen zonder redelijke ervaring overleven in de jungle niet écht helder meer denkt (en die pin vragen vereist helder / systematisch denken, je moet namelijk vooruit denken). En ja, dat kun je je moeilijk voorstellen (wij denken immers "helder"). Daarom nog wel een optie.

Zal een gezellige meeting worden als ik zo naar de vorige pagina kijk trouwens. ;)

Ik stap op de fiets, goedenacht alleen :)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 04:43:29 #64
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_145283263
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 03:25 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Het maakt wel uit of in je scenario alleen de beide meisjes voorkomen of dat ook er een of meerdere kwaadwillige sinistere personen een rol spelen.

In het eerste geval moet je een scenario zonder externe invloed rondmaken. In het tweede geval zijn alle belgegevens en sporen vrij waardeloos. Je weet dan nooit wat door de meisjes of door een ander is gedaan. De sporen zijn besmet en verontreinigd om het zo te zeggen.

Voor een misdrijf is het veel interessanter wat er op 1 april en de dagen ervoor gebeurd is. Met wie hebben ze contact gehad, waar zijn ze precies geweest, wie wist wat ze gingen doen enz.

Overigens zou ik een beetje bescheidener zijn over dat het ongeloofwaardig is dat de politie tegengewerkt wordt om belangen te beschermen. Jimmy Savile iemand?
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 04:58:15 #65
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145283279
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 03:34 schreef jackie12 het volgende:
Kloothommel heeft oprecht een goede poging gedaan. Staan genoeg logische dingen in.
De eerlijkheid dient mij te zeggen dat ik ook qua misdrijfscenario dat moeilijk rond kan krijgen.
maar als de meiden zo zuinig om wilden gaan met hun telefoon en of easy elkaars foon wilden gebruiken dan hadden ze beter meteen die pincodeoptie uit kunnen zetten of 4x0 kunnen doen.
pi_145283391
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 01:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]

Een poging:

Na de eerste noodoproep op 1 april 16.39 uur constateerden ze dat ze geen bereik hadden. Er was nog geen sprake van echte paniek. Integendeel, ze realiseerden zich dat ze de nacht moesten doorbrengen in de buitenlucht en besloten de batterijen te sparen, zodat ze volgende dag de telefoons konden gebruiken. Ze hadden om dat moment de overtuiging dat ze op 2 april wel terug konden of gevonden zouden worden.

Op 2 april is het telefoongebruik begrijpelijk. 's Ochtends vroeg proberen ze het gelijk. Ze herhalen hun pogingen om de paar uur, misschien hebben ze zich in de tussenliggende tijd verplaatst om gsm-bereik te vinden, misschien ook niet / was een van hen immobiel. Het lukt helaas niet en de reddingsteams zijn nog niet begonnen. Aan het eind van de dag een aardbeving. De stemming daalt. Weer zo'n nacht.

Op 3 april in de ochtend proberen ze nog een keer te bellen, maar concluderen dan dat dit geen enkel nut heeft. Ze besluiten daarom niet meer te bellen, maar laten hun telefoons wel aan staan, in de hoop dat zij zelf gebeld worden, een bericht krijgen, of wellicht gedecteerd worden. Ze nemen zich ook voor om op gezette tijden hun telefoons te controleren, om te zien of ze misschien een bericht hebben ontvangen. Hier begint dus de regelmaat en die houden ze een paar dagen vol.

Op 4 april is de batterij van L. leeg, maar die van K. houdt het langer vol. Vanaf 5 april in de middag geen pincodes meer. K. is dan buiten bewustzijn. L. weet de pincode niet, maar blijft de telefoon wel checken.

K. overlijdt in de nacht van 6 naar 7 april. L. laat de telefoons verder voor wat ze zijn en begint te lopen, lopen en lopen. Ze loopt door in de nacht van 7 naar 8 april en gebruikt de cameraflits om haar pad te verlichten.
Mooie poging, maar vind het toch onwaarschijnlijk dat er na die eerste oproepen niet meer is geprobeerd te bellen. Al zou je er enigszins vrede mee hebben dat je een nacht in de jungle blijft (dat lijkt me eik al vreemd), dan nog zou je wat later even je phone checken likt me.

Het is ook niet alsof ze die eerste dag al meteen wisten dat ze langer dan een week zouden wegblijven, in tegendeel, als ze toen daadwerkelijk verdwaald waren, dan hadden ze het idee dat ze die volgende dag wel terug zouden komen.

Die paar keer je phone inschakelen en ff checken of je nu wel bereik hebt lijkt me dan ook niet zon probleem en kost hooguit 1-2 procent. Lijkt me sterk dat ze daar al bezig waren met het besparen van zo'n klein beetje stroom en de noodzaak van een noodoproep of oproep naar bekenden lijkt me in zo'n geval een stuk hogere prioriteit hebben.

In alle andere scenario's die ik kan bedenken (incl. verwondingen) lijkt het mij nog onwaarschijnlijker dat ze na die eerste noodoproepen niet meer gebeld hebben later op de avond.

Tot slot de gezette tijden de telefoon controleren Hoe komen ze erachter hoe laat het is? Houden ze hun camera elke 10 minuten in de gaten om de tijd te controleren? En ze proberen verder helemaal niet te bellen alleen op die tijdstippen? Als voor de eerste keer alleen een avond in de jungle moet doorbrengen, of wanneer blijkt dat je echt verdwaald bent, dan lijkt het mij vrijwel onmogelijk dat je zo weinig en zo koel (schema) gebruik maakt van je telefoon. Of hebben ze een opleiding bij de commando's gehad ofzo waar ik niks van afweet?

Over de zwarte foto's, die kunnen imo van alles zijn. De foto's die we hebben zijn niet echt van het pad en op een van de foto's is er zelfs een tak die echt het onderwerp van de foto is. De tak ligt midden op de foto en lijkt duidelijk met opzet gefotografeerd. Het pad verlichten zou dus mogelijk zijn, maar niet waarschijnlijker dan in een waas van gekte 70 random foto's maken.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 06:17:57 #67
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145283401
Als je geen bereik hebt en je blijft op dezelfde plek, dan zou ik toch als het donker is nog minstens 1x proberen te bellen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 06:28:48 #68
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_145283423
De eerste noodoproepen zijn gedaan voor de nacht inviel. Volgens de verdwaaltheorie waren ze nog mobiel (want ze hebben kilometers afgelegd) dus waarom zouden ze niet nog 1 à 2 uur doorlopen?

En al die tijd geen tweede poging?

Pas ruim 12 uur later pas.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_145284609
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 02:05 schreef Poolbal het volgende:

*ninja edit omdat Lisanne door autocorrect in "Lasagne" werd veranderd, lol.
Top!
Leuk idee. Ik doe mee.
Make my day!
pi_145285030
Ik vond de opmerking van medicijnenalarm interessant. Bovendien weet ik nog van oude Samsung/Bb toestellen dat de wekker gewoon af ging als je toestel 's nachts uit had gezet ( wil je uitslapen en niet gestoord worden... Gaat de wekker om 7.00 uur omdat je dat standaard had ingesteld). Echter de Samsung S3 heeft dat niet meer.

Als ik me voorstel dat er derden in het spel zijn en er is sprake van ontvoering, bedreiging (tot nadere instructies of scenario's) en er op dat moment(nog) geen reden is om Lisanne&Kris van hun leven te ontnemen, kan ik me voorstellen dat er iemand over zijn/haar hart strijkt dat Lisanne toch op tijd haar medicijnen mag innemen. Om deze reden mogen ze de beschikking hebben over hun telefoons, omdat de derden weten dat er toch geen bereik is. Maar Lisanne of Kris belt dan ook stiekem 112. Voor andere nummers of berichten is er geen tijd en/of zou het stiekeme mobiele gebruik teveel opvallen.

Echter zou voor het afgaan van alarm van de telefoon de modus op vliegtuigstand hebben moeten gestaan. Zo kon de batterij gespaard worden + alarm ging nog steeds af. Maar de vader van Kris heeft In Late Night dus ontkracht dat de toestellen op vliegtuigmodus stonden (John van den Heuvel gaf eerder aan van wel).

Ook interessant dat I.L. chaufeusse was en gids... Hmmm.

[ Bericht 1% gewijzigd door MidnightB00m op 07-10-2014 09:41:24 ]
pi_145285361
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 03:34 schreef jackie12 het volgende:
Van hoeveel mensen weet jij de pincodes? Ik van niemand. En het lijkt mij ook best een drempel om verdwaald in de jungle of opgesloten in een ravijn of boot te vragen "hey voor het geval je vannacht kapotdood gaat haal de pincodes effe van je phone ok? tia"
pi_145285511
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 04:34 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Toevoeging: ik denk dat je na een paar dagen zonder redelijke ervaring overleven in de jungle niet écht helder meer denkt (en die pin vragen vereist helder / systematisch denken, je moet namelijk vooruit denken). En ja, dat kun je je moeilijk voorstellen (wij denken immers "helder").
In dat geval zou het beter zijn om voortaan alle meerdaagse trektochten te verbieden.
pi_145285898
Wat is er gebeurd tussen 14.00 uur en eerste noodoproep? Hoe kan een taxi chauffeur verklaren dat hij Kris en Lisanne rond half 2 een lift heeft gegeven van Boquete naar begin van de trial (waar ze volgens hem ook nog eens een andere trial namen?) Hoe kan het dat ze weer rond 15.00-15.30 uur gezien zijn bij begin van de trial? Bovenstaande past wel precies in de tijdlijn dat ze rond 13.00 uur zijn vertrokken van de taalschool, maar ik geloof nog steeds niet dat alles dan een dag eerder heeft plaats moeten vinden.

Waarom is er pas op 9 april met honden gezocht?

[ Bericht 4% gewijzigd door MidnightB00m op 07-10-2014 10:13:08 ]
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:39:43 #74
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145286658
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 04:43 schreef Rica het volgende:

[..]

Jimmy Savile iemand?
Maar die is toch dood? :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145286687
quote:
Toevoeging: ik denk dat je na een paar dagen zonder redelijke ervaring overleven in de jungle niet écht helder meer denkt (en die pin vragen vereist helder / systematisch denken, je moet namelijk vooruit denken). En ja, dat kun je je moeilijk voorstellen (wij denken immers "helder"). Daarom nog wel een optie.
Niet zo lang geleden zag ik op Discovery een documentaire over twee mensen die als experiment 3 weken in de jungle gingen overleven. Ze hadden alleen een mes en een soort aansteker bij zich (dus ook geen kleren). Natuurlijk was er voor hun niet de dreiging dat ze zouden omkomen (er was een team aanwezig dat zou ingrijpen als het echt mis zou gaan), maar het viel me op dat ze helder en fit bleven. Na een paar dagen lagen ze echt niet te creperen als zombies. Ze konden gewoon nadenken, redeneren en beslissingen nemen. Ook jagen of zich verplaatsen konden ze gewoon normaal. De ene was vegetariër en wilde dus geen dieren eten en kwam daar na een dag of 11/12 van alleen fruit en kruiden op terug, omdat ze zich heel beroerd ging voelen door het eiwit tekort.
Ook de koude nachten (10C) kon men toch redelijk doorstaan. Dat mes en de aansteker maakten natuurlijk wel dat ze konden jagen op dieren (hagedissen ed) en deze konden slachten en bakken. Dat hadden Kris en Lisanne natuurlijk niet, helaas. Toch denk ik wel dat ze hun bh's gebruikt kunnen hebben als katapult, al was het maar om bijv fruit uit de boom te schieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')