Hoe weet jij daarvan??quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:05 schreef Poolbal het volgende:
Ik zeg: we doen een Kris en Lisanne meeting in Utrecht (centraal in NL). Wie durft?

De vraag was in welk scenario het belpatroon past. Daarvoor maakt het niet uit waaraan Kris is overleden. Het maakt niet eens uit òf ze toen overleden was, of dat ze door iets anders niet meer zelf kon bellen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:21 schreef jackie12 het volgende:
Ik lig in bed met mn mobiel wat ik nooit doe en weet nu helemaal niet hoe te quoten. Bedankt voor de poging kloothommel.wel paar vragen
1- waaraan is Kris overleden al op 6 of 7 april
Lijkt me simpel: Kris had die niet verteld. Past in het scenario, ook al zou het onvoorstelbaar zijn. Wat het niet is, want ik stel me moeiteloos iets voor. Bijv dit: zolang er nog hoop was voor beiden, praatten ze elkaar moed in en bespraken wat ze het best konden doen. Toen Kris overleed, was dat onverwacht snel, of ze vonden in hun laatste momenten een goed afscheid belangrijker. Misschien was ze ook onverstaanbaar geworden.quote:2' waarom wist na al die dagen lisanne de pin van Kris niet.
Als ze inderdaad ging lopen bij nacht met flitslicht, zal ze niet ver gekomen zijn. Maar of dat zo gegaan is maakt voor het passen van de belpogingen niet uit.quote:3- wie heeft gebeld op 11 april
4-waarom heeft Lisanne toen ze ging lopen en lopen de bewoonde wereld niet gevonden en zijn haar resten relatief dichtbij die van kris gevonden

Toevoeging: ik denk dat je na een paar dagen zonder redelijke ervaring overleven in de jungle niet écht helder meer denkt (en die pin vragen vereist helder / systematisch denken, je moet namelijk vooruit denken). En ja, dat kun je je moeilijk voorstellen (wij denken immers "helder"). Daarom nog wel een optie.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 03:25 schreef JustinCase het volgende:
[..]
De vraag was in welk scenario het belpatroon past. Daarvoor maakt het niet uit waaraan Kris is overleden. Het maakt niet eens uit òf ze toen overleden was, of dat ze door iets anders niet meer zelf kon bellen.
[..]
Lijkt me simpel: Kris had die niet verteld. Past in het scenario, ook al zou het onvoorstelbaar zijn. Wat het niet is, want ik stel me moeiteloos iets voor. Bijv dit: zolang er nog hoop was voor beiden, praatten ze elkaar moed in en bespraken wat ze het best konden doen. Toen Kris overleed, was dat onverwacht snel, of ze vonden in hun laatste momenten een goed afscheid belangrijker. Misschien was ze ook onverstaanbaar geworden.
Ik geef toe dat dit een nieuwe vraag oproept: waarom beseften ze niet wat dit teweeg zou brengen aan onbegrip op FOK!, een paar maanden later, als ook Lisanne overleden was en dus niet kon uitleggen waarom ze na al die dagen nog steeds de PIN van haar vriendin niet wist. Tja, daar heb ik echt geen zinnige verklaring voor. Maar er zijn meer posters, misschien snapt iemand anders dat.
[..]
Als ze inderdaad ging lopen bij nacht met flitslicht, zal ze niet ver gekomen zijn. Maar of dat zo gegaan is maakt voor het passen van de belpogingen niet uit.

Het maakt wel uit of in je scenario alleen de beide meisjes voorkomen of dat ook er een of meerdere kwaadwillige sinistere personen een rol spelen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 03:25 schreef JustinCase het volgende:
[..]
De vraag was in welk scenario het belpatroon past. Daarvoor maakt het niet uit waaraan Kris is overleden. Het maakt niet eens uit òf ze toen overleden was, of dat ze door iets anders niet meer zelf kon bellen.

maar als de meiden zo zuinig om wilden gaan met hun telefoon en of easy elkaars foon wilden gebruiken dan hadden ze beter meteen die pincodeoptie uit kunnen zetten of 4x0 kunnen doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 03:34 schreef jackie12 het volgende:
Kloothommel heeft oprecht een goede poging gedaan. Staan genoeg logische dingen in.
Over oa. de pin niet geven loopt t wat mij betreft stuk.
De eerlijkheid dient mij te zeggen dat ik ook qua misdrijfscenario dat moeilijk rond kan krijgen.

Mooie poging, maar vind het toch onwaarschijnlijk dat er na die eerste oproepen niet meer is geprobeerd te bellen. Al zou je er enigszins vrede mee hebben dat je een nacht in de jungle blijft (dat lijkt me eik al vreemd), dan nog zou je wat later even je phone checken likt me.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een poging:
Na de eerste noodoproep op 1 april 16.39 uur constateerden ze dat ze geen bereik hadden. Er was nog geen sprake van echte paniek. Integendeel, ze realiseerden zich dat ze de nacht moesten doorbrengen in de buitenlucht en besloten de batterijen te sparen, zodat ze volgende dag de telefoons konden gebruiken. Ze hadden om dat moment de overtuiging dat ze op 2 april wel terug konden of gevonden zouden worden.
Op 2 april is het telefoongebruik begrijpelijk. 's Ochtends vroeg proberen ze het gelijk. Ze herhalen hun pogingen om de paar uur, misschien hebben ze zich in de tussenliggende tijd verplaatst om gsm-bereik te vinden, misschien ook niet / was een van hen immobiel. Het lukt helaas niet en de reddingsteams zijn nog niet begonnen. Aan het eind van de dag een aardbeving. De stemming daalt. Weer zo'n nacht.
Op 3 april in de ochtend proberen ze nog een keer te bellen, maar concluderen dan dat dit geen enkel nut heeft. Ze besluiten daarom niet meer te bellen, maar laten hun telefoons wel aan staan, in de hoop dat zij zelf gebeld worden, een bericht krijgen, of wellicht gedecteerd worden. Ze nemen zich ook voor om op gezette tijden hun telefoons te controleren, om te zien of ze misschien een bericht hebben ontvangen. Hier begint dus de regelmaat en die houden ze een paar dagen vol.
Op 4 april is de batterij van L. leeg, maar die van K. houdt het langer vol. Vanaf 5 april in de middag geen pincodes meer. K. is dan buiten bewustzijn. L. weet de pincode niet, maar blijft de telefoon wel checken.
K. overlijdt in de nacht van 6 naar 7 april. L. laat de telefoons verder voor wat ze zijn en begint te lopen, lopen en lopen. Ze loopt door in de nacht van 7 naar 8 april en gebruikt de cameraflits om haar pad te verlichten.

Top!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:05 schreef Poolbal het volgende:
Ik zeg: we doen een Kris en Lisanne meeting in Utrecht (centraal in NL). Wie durft?
*ninja edit omdat Lisanne door autocorrect in "Lasagne" werd veranderd, lol.

Van hoeveel mensen weet jij de pincodes? Ik van niemand. En het lijkt mij ook best een drempel om verdwaald in de jungle of opgesloten in een ravijn of boot te vragen "hey voor het geval je vannacht kapotdood gaat haal de pincodes effe van je phone ok? tia"quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 03:34 schreef jackie12 het volgende:
Over oa. de pin niet geven loopt t wat mij betreft stuk.

In dat geval zou het beter zijn om voortaan alle meerdaagse trektochten te verbieden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 04:34 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Toevoeging: ik denk dat je na een paar dagen zonder redelijke ervaring overleven in de jungle niet écht helder meer denkt (en die pin vragen vereist helder / systematisch denken, je moet namelijk vooruit denken). En ja, dat kun je je moeilijk voorstellen (wij denken immers "helder").

Niet zo lang geleden zag ik op Discovery een documentaire over twee mensen die als experiment 3 weken in de jungle gingen overleven. Ze hadden alleen een mes en een soort aansteker bij zich (dus ook geen kleren). Natuurlijk was er voor hun niet de dreiging dat ze zouden omkomen (er was een team aanwezig dat zou ingrijpen als het echt mis zou gaan), maar het viel me op dat ze helder en fit bleven. Na een paar dagen lagen ze echt niet te creperen als zombies. Ze konden gewoon nadenken, redeneren en beslissingen nemen. Ook jagen of zich verplaatsen konden ze gewoon normaal. De ene was vegetariër en wilde dus geen dieren eten en kwam daar na een dag of 11/12 van alleen fruit en kruiden op terug, omdat ze zich heel beroerd ging voelen door het eiwit tekort.quote:Toevoeging: ik denk dat je na een paar dagen zonder redelijke ervaring overleven in de jungle niet écht helder meer denkt (en die pin vragen vereist helder / systematisch denken, je moet namelijk vooruit denken). En ja, dat kun je je moeilijk voorstellen (wij denken immers "helder"). Daarom nog wel een optie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |