abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145305613
We kunnen wel commercieel gaan en search & rescue pakketten aanbieden

Instap *
ervaren websleuths speuren 24x7 en produceren scenario's, toegang platform

Basis **
Instap + scenario's ook ter plaatste onderzoeken mbv online locals

Premium ***
Basis + technische analyses metadata, GSM, etc

Gold ****
Premium + algehele coördinatie en inkoop, documentatie en perscontacten
pi_145305839
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 19:38 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Nee, geen enkel normaal toestel. Alleen combi satelliet/GSM toestellen. Huiswerk: Google "GPS"
Klopt. Een satelliet telefoon is van een heel andere order (en prijskaartje).

Ik kwam trouwens een nuttige app tegen die een berg ellende gescheeld had:
http://www.macworld.com/p(...)n-protection-sy.html
pi_145306077
Wanneer is die meet? Ik wil graag een wijntje mee komen drinken. :)
Ben maar alleen, heb geen kloons bij me.
Make my day!
pi_145306255
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:54 schreef Perico het volgende:

[..]

Leuke meet wordt dat in Utrecht dan :) ... ik krijg de indruk dat menigeen hier één tot meerdere (soms wel vier) klonen in de strijd werpt, die er vaker veel stelligere, diametraal tegenovergestelde opvattingen op na houdt dan de hoofdidentiteit. Om mensen uit de tent te lokken.. soms gaan ze dan ook nog met elkaar in gesprek.
Om wat te bereiken? De al bestaande opponenten een medestander te geven die ze liever kwijt dan rijk zijn? Tja, het is een idee. Tijdrovend, dat wel.
quote:
Ik haal er verder wat verveeld mijn schouders over op, maar het kan dus zomaar zijn dat je in een scherpe discussie verwikkeld bent met iemand, waarbij je al dan niet per privébericht gelijk krijgt van een ander... wat dan de kloon is van degene met wie je een polemiek hebt.
Het is mij nog niet overkomen. Hoe ik dat weet, zonder te weten wie een kloon is? Ik heb nog nooit per DM PB gelijk gekregen. Wel eens iets over stijl, nooit over inhoud.
quote:
Als er badges gebruikt gaan worden, maak ze dan alsjeblieft groot genoeg, met plaats voor alle klonen. En stel misschien de vraag: waarom is dit allemaal nodig? En zijn er medicijnen voor?
Ik vind die vraag pas aan de orde als voor mij vaststaat dat er klonen zijn.
pi_145306990
Het is wel handig als er een vragen/antwoordenlijst komt, om te voorkomen dat dingen zich tig keer herhalen, zoals de vraag over het flesje water.

Dus nog een keer:
Is er van Lisanne wel een officieel Panamees overlijdensrapport en van Kris niet?
pi_145307357
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 19:42 schreef liedetector het volgende:
http://bit.ly/1nbXEg9

enuit 1 vande artikelen idd based on base station for mobile network

En hoe is de ontvangst onder een dik bladerdak?

"Global Positioning Tracking uses the concept of triangulation to calculate the location of the cell phone. Satellites and the cell phone are used as the landmarks for this purpose. A GPS tracking system can be used to give both real-time and historical navigation data as it uses the Global Navigation Satellite System (GNSS) network. The GNSS network incorporates a range of satellites that use microwave signals, and these signals are then analyzed to determine the location of the cell phone. A GPS device receives signals from the GPS satellites, and if it can receive strong signals from three or more satellites, then the location is calculated accurately. However, if the signals are weak, it could be difficult to accurately locate the cell phone. An important aspect of GPS tracking is that a GPS device cannot send signals; it can only receive them. So, satellites and the GPS system within the cell phone are two basic necessities for successful GPS tracking."

GPS op telefoon uit en het is helemaal gedaan dus
Onder een dik bladerdak kun je het wsch. wel vergeten. En daar onder een dik wolkendek soms al, las ik net als citaat van een gids. GPS uitzetten op het toestel maakt bij de dienst van Samsung meen ik niet uit, omdat die aangezet wordt via hun dienst. Maar die werkt alleen bij internetverbinding. Zelfs in Nederland heb je aardig wat mazzel nodig, wil het werken.
pi_145307724
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:37 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Onder een dik bladerdak kun je het wsch. wel vergeten. En daar onder een dik wolkendek soms al, las ik net als citaat van een gids. GPS uitzetten op het toestel maakt bij de dienst van Samsung meen ik niet uit, omdat die aangezet wordt via hun dienst. Maar die werkt alleen bij internetverbinding. Zelfs in Nederland heb je aardig wat mazzel nodig, wil het werken.
Wat ik op de video van de familie gezien heb, is dat er heel vaak geen dicht bladerdak boven hen zit. Het is geen oerwoud waar ze een pad doorheen moesten banen.
Gps op m'n iPhone werkt overigens in de NLse bossen zonder netwerk en zonder internet prima.
Make my day!
pi_145307799
@JC, GPS track& trace systemen voor auto's en dieren hoeven toch geen internetverbinding te hebben? Dan moet er dus een toestel komen met zo'n retoursignaal erin als baken. Gaan we die ook verkopen. ^O^
pi_145307915
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:47 schreef 11en30 het volgende:
@JC, GPS track& trace systemen voor auto's en dieren hoeven toch geen internetverbinding te hebben? Dan moet er dus een toestel komen met zo'n retoursignaal erin als baken. Gaan we die ook verkopen. ^O^
Moeten wij ze wel goedkoop in kunnen kopen, want de prijzen liggen behoorlijk hoog.

http://www.outdoorgearlab(...)sonal-Locator-Beacon
pi_145308237
quote:
Die van m'n kat moest ik altijd uitlezen als hij weer thuis was. Maar goed, die was maar 80 euro.
Was wel heel leuk om te zien, waar hij 's nachts zoal rondliep.
Geen privacy meer voor dat beest! ;)
Make my day!
pi_145308378
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:45 schreef agter het volgende:
Wat ik op de video van de familie gezien heb, is dat er heel vaak geen dicht bladerdak boven hen zit. Het is geen oerwoud waar ze een pad doorheen moesten banen.
Gps op m'n iPhone werkt overigens in de NLse bossen zonder netwerk en zonder internet prima.
Hij had het dan ook over een Samsung endeouder zijn niet verder gekomen dan de Mirador, denk dat er vederop toch in hetlandschap weldegelijk iets verandert
pi_145308431
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:57 schreef agter het volgende:

[..]

Die van m'n kat moest ik altijd uitlezen als hij weer thuis was. Maar goed, die was maar 80 euro.
Was wel heel leuk om te zien, waar hij 's nachts zoal rondliep.
Geen privacy meer voor dat beest! ;)
Off topic: er is een hele leuke BBC documentaire hierover gemaakt. Aanrader om een keer te zien.
pi_145308473
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 06:13 schreef Jimbo_12 het volgende:
Over de zwarte foto's, die kunnen imo van alles zijn.
Niet helemaal alles. Als dat flitsfoto's zijn, is er omhoog gericht en waren er geen takken in beeld. Flitslicht waar je met je ogen iets bij ziet, geeft geen compleet zwarte foto. Tenzij je hand of zo de lens afdekt, of er iets mis is met de camera.

Zonder flits uiteraard overal waar het donker genoeg is. Hun toestel, als de info klopt, heeft een pop-up flitser, die het niet doet als je op die plek een vinger hebt. Wat je dan niet merkt, behalve dat 'ie het vertikt. En ook kwetsbaar als 'tie wel uitgeschoven is. Iemand die probeert haar leven te redden met flitslicht, en niet weet waarom er geen flits komt, kan dus zo in een minuut 70 zwarte foto's maken. Of één zwarte tussen de rest, als ze wel weet hoe het komt.
pi_145308541
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:00 schreef liedetector het volgende:

[..]

Hij had het dan ook over een Samsung endeouder zijn niet verder gekomen dan de Mirador, denk dat er vederop toch in hetlandschap weldegelijk iets verandert
Klopt. De resten zijn gevonden in het La Amistad Natuurpark. Dat is dicht regenwoud.
pi_145308575
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:00 schreef liedetector het volgende:

[..]

Helaas, idd, zijn die ouders niet verder gegaan. Had graag het pad en het landschap willen zien.
Maar in elk geval is bij die riviertjes geen dicht bladerdek. Dat zie ik wel op de foto's (img_508 bijvoorbeeld).
Make my day!
pi_145308672
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:03 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Niet helemaal alles. Als dat flitsfoto's zijn, is er omhoog gericht en waren er geen takken in beeld. Flitslicht waar je met je ogen iets bij ziet, geeft geen compleet zwarte foto. Tenzij je hand of zo de lens afdekt, of er iets mis is met de camera.

Zonder flits uiteraard overal waar het donker genoeg is. Hun toestel, als de info klopt, heeft een pop-up flitser, die het niet doet als je op die plek een vinger hebt. Wat je dan niet merkt, behalve dat 'ie het vertikt. En ook kwetsbaar als 'tie wel uitgeschoven is. Iemand die probeert haar leven te redden met flitslicht, en niet weet waarom er geen flits komt, kan dus zo in een minuut 70 zwarte foto's maken. Of één zwarte tussen de rest, als ze wel weet hoe het komt.
Kan de lensdop er niet opgezeten hebben? Bij die zwarte foto's.
Make my day!
pi_145308753
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:02 schreef Rubella het volgende:
Off topic: er is een hele leuke BBC documentaire hierover gemaakt. Aanrader om een keer te zien.
As we speak 1 met katten op de BBC
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:10:32 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145308849
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:07 schreef agter het volgende:

[..]

Kan de lensdop er niet opgezeten hebben? Bij die zwarte foto's.
Betreffende camera heeft geen lensdop (heb ik me laten vertellen).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_145308943
quote:
Die trackers waar ik wel eens om zocht deden het via sms-jes. GSM dekking nodig dus. En soms niet eens real-time, maar alleen als je er een signaal heen stuurt. Dan komen de opgeslagen posities in één keer. Weet niet of het ook bestaat via satelliet-telefoon netwerk, maar dat lijkt me voor transportbedrijven geen optie (te duur).
pi_145308963
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:08 schreef liedetector het volgende:

[..]

As we speak 1 met katten op de BBC
Inderdaad, zo een documentaire was het. The secret life of the Cat.
pi_145308991
vervolg nu...@Rubella
pi_145309030
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, idd. Logisch. Is ook een compact camera. :)
Make my day!
pi_145309032
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:13 schreef liedetector het volgende:
vervolg nu...@Rubella
Yep, die gaan wij eens terugkijken. Leuk.
pi_145309060
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kun je ongezien geloven, want vrijwel geen moderne point&shoot heeft dat. Allemaal uitschuif zoom.
pi_145309064
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:12 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Die trackers waar ik wel eens om zocht deden het via sms-jes. GSM dekking nodig dus. En soms niet eens real-time, maar alleen als je er een signaal heen stuurt. Dan komen de opgeslagen posities in één keer. Weet niet of het ook bestaat via satelliet-telefoon netwerk, maar dat lijkt me voor transportbedrijven geen optie (te duur).
Die link die ik eerder gaf, doet het via satelliet verbinding.
pi_145309122
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:14 schreef Rubella het volgende:

[..]

Yep, die gaan wij eens terugkijken. Leuk.
Ja, gaaf hè. Wij hebben hier hele routes van dat beest op Google maps.
Make my day!
pi_145309148
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:57 schreef agter het volgende:

[..]

Hadden ze er maar zo eentje bij zich gehad. Dan kon die nu alsnog uitgelezen worden en wisten we precies hun route.

In plaats van een gids verplicht stellen kunnen ze dus ook de toeristen zo'n kattenbandje om doen. paar dollar huur + borg. Klaar.
pi_145309214
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:16 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hadden ze er maar zo eentje bij zich gehad. Dan kon die nu alsnog uitgelezen worden en wisten we precies hun route.
Het ergste is dat er apps al enige tijd voor de Iphone bestaan die als baken kunnen dienen. Voor (toen) 3 dollar wist je alles.
pi_145309248
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:14 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Kun je ongezien geloven, want vrijwel geen moderne point&shoot heeft dat. Allemaal uitschuif zoom.
Dan klinkt het alsof dat schuifje voor de lens zich (mechanisch) niet opende, wellicht.
Make my day!
pi_145309265
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:14 schreef Rubella het volgende:

[..]

Die link die ik eerder gaf, doet het via satelliet verbinding.
Ja, ik zag dat net te laat. Dat hele satelliet-bellen is heel hard in prijs gezakt. En de afmetingen van de toestellen ook. Zullen nog steeds stroomvreters zijn, maar je gaat er toch niet lang mee lopen bellen.
pi_145309289
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:18 schreef Rubella het volgende:

[..]

Het ergste is dat er apps al enige tijd voor de Iphone bestaan die als baken kunnen dienen. Voor (toen) 3 dollar wist je alles.
Maar die hebben internetverbinding nodig volgens JC.
pi_145309482
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:18 schreef agter het volgende:

[..]

Dan klinkt het alsof dat schuifje voor de lens zich (mechanisch) niet opende, wellicht.
Ik weet niet of dat kan, en dan even later weer wel. Wel flinterdun spul en kwetsbaar bij aanraken, maar normaal beschadigt het alleen als er iets tussen komt tijdens het dichtschuiven. En dan eruit getrokken wordt. Dan lijkt die vinger op de plek waar de flitser uit moet schuiven me waarschijnlijker. Tenzij het dagfoto's waren.
pi_145309768
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:23 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat kan, en dan even later weer wel. Wel flinterdun spul en kwetsbaar bij aanraken, maar normaal beschadigt het alleen als er iets tussen komt tijdens het dichtschuiven. En dan eruit getrokken wordt. Dan lijkt die vinger op de plek waar de flitser uit moet schuiven me waarschijnlijker. Tenzij het dagfoto's waren.
Het is wel zo dat electronische apparatuur in een jungle omgeving snel kapot gaat. Bijvoorbeeld een zandkorrel voor het schuifje, zodat het open blijft staan. Of vochtproblemen met telefoon, camera. Daar kunnen K&L ook last van hebben gehad, aangezien de ochtenden erg vochtig zijn door het condens.
pi_145309821
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:23 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Dat de lens zich niet wil openen, of juist open blijft staan en niet meer dicht gaat, was (geen idee of dat nu nog zo is) een vaak gehoorde klacht bij een aantal Canon PowerShot-modellen.
Was voor ons toen een reden om er geen te kopen (en uiteindelijk een dslr aangeschaft).

[ Bericht 6% gewijzigd door agter op 07-10-2014 21:46:04 ]
Make my day!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:36:08 #235
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145310112
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:29 schreef A_Fortiori het volgende:
Het is wel handig als er een vragen/antwoordenlijst komt, om te voorkomen dat dingen zich tig keer herhalen, zoals de vraag over het flesje water.

Dus nog een keer:
Is er van Lisanne wel een officieel Panamees overlijdensrapport en van Kris niet?
misschien weet men het antwoord hier niet...
pi_145310458
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

misschien weet men het antwoord hier niet...
ik denk het ook...
pi_145310699
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:30 schreef agter het volgende:

[..]

Dat de lens zich niet wil openen, of juist open blijft staan en niet meer dicht gaat, was (geen idee of dat nu nog zo is) een vaak gehoorde klacht bij een aantal Canon PowerShot-modellen.
Was voor ons toen een reden om er geen te kopen (en uiteindelijk een dslr aangeschaft).

Edit: nog even gegoogled omdat ik niet zeker was. Het staat er vol van. Vooral canon powershot SX modellen "lens won't open", "lens error" etc.
Nog mooier: High temperature or humidity causing the error as stated by Canon.
Make my day!
pi_145310798
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:46 schreef agter het volgende:

[..]

Edit: nog even gegoogled omdat ik niet zeker was. Het staat er vol van. Vooral canon powershot SX modellen "lens won't open", "lens error" etc.
Nog mooier: High temperature or humidity causing the error as stated by Canon.
Volgens mij komen nu 2 dingen samen.
pi_145310979
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:47 schreef Rubella het volgende:

[..]

Het is natuurlijk geen bewijs, maar het zou wel goed kunnen dat dat de donkere foto's verklaart. Overigens moet je (antwoord van canon) het toestel dan als eerste een harde reset geven (press and hold the power button).
Make my day!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:53:25 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145311091
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:47 schreef Rubella het volgende:

[..]

Nou, volgens mij niet (als de foto-nrs klopten). Want dan zaten de lichtere foto's midden in de reeks. En waarom zou je 87 x afdrukken als je ziet dat het lenskapje niet opengaat? Als je doel is foto's te maken tenminste..

Gaat de flits wel af als het lenskapje/schuifje/dingetje dichtblijft? Want voor signalen geven of "verlichten" zou het dan niet uitmaken? (Sorry, ik fotografeer nooit)
pi_145311124
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef agter het volgende:

[..]

Het is natuurlijk geen bewijs, maar het zou wel goed kunnen dat dat de donkere foto's verklaart. Overigens moet je (antwoord van canon) het toestel dan als eerste een harde reset geven (press and hold the power button).
Nee, geen hard bewijs, maar wel een logische oorzaak-gevolg relatie. Mmm, interessant.
pi_145311152
Drukt hij wel af dan met een gesloten lens?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:54:56 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145311173
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef agter het volgende:

[..]

Aha. Hoe kan het dan dat die lichtere foto's midden in de reeks zitten?
(Sorry enorm snothoofd nu, zou me niks verbazen als ik iets over het hoofd zie).
pi_145311235
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:54 schreef 11en30 het volgende:
Daar zit een pijnpunt, want de compact camera's die ik gehad heb waren d.m.v. het sluiten van de lenskap uitgeschakeld. Dit is al enige jaren geleden.
pi_145311335
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou, volgens mij niet (als de foto-nrs klopten). Want dan zaten de lichtere foto's midden in de reeks. En waarom zou je 87 x afdrukken als je ziet dat het lenskapje niet opengaat? Als je doel is foto's te maken tenminste..

Gaat de flits wel af als het lenskapje/schuifje/dingetje dichtblijft? Want voor signalen geven of "verlichten" zou het dan niet uitmaken? (Sorry, ik fotografeer nooit)
Waarom zouden die lichte foto's dan midden in de reeks moeten zitten?
Ik weet zelf overigens niet of hij dan wel een foto maakt, en of ie dan wel wil flitsen.

Maar als het doel enkel de flits is, om het pad bij te lichten, om signalen af te geven, dan is het niet belangrijk als er geen foto gemaakt wordt...zolang de flits maar afgaat.
Make my day!
pi_145311452
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:54 schreef 11en30 het volgende:
Geen idee. Weet ook niet of ie dan wel flitst.
Make my day!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:00:29 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145311497
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:57 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom zouden die lichte foto's dan midden in de reeks moeten zitten?
Ik weet zelf overigens niet of hij dan wel een foto maakt, en of ie dan wel wil flitsen.

Maar als het doel enkel de flits is, om het pad bij te lichten, om signalen af te geven, dan is het niet belangrijk als er geen foto gemaakt wordt...zolang de flits maar afgaat.
1. Dat is zo gezien de fotonummering.

2. Dat zeg ik en dat vraag ik. :P Gaat de flits dan wel af?
pi_145311523
Al die foto's zijn overigens niet beschikbaar, of wel?
Make my day!
pi_145311625
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:00 schreef agter het volgende:
Al die foto's zijn overigens niet beschikbaar, of wel?
Volgens mij niet. Gezien de nummering zijn niet alle foto's openbaar gemaakt.
pi_145311724
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

1. Dat is zo gezien de fotonummering.

2. Dat zeg ik en dat vraag ik. :P Gaat de flits dan wel af?
Ah, op die manier. Haha!
Op beiden opmerkingen: geen idee of de error spontaan ontstaat en ook weer kan verdwijnen (tik tegen de lens kon het ook 'repareren', las ik net). En geen idee of ie dan wel wil flitsen.

Het is in elk geval een bekend probleem wat gerapporteerd wordt met die toestellen.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')