Ja, gaaf hè. Wij hebben hier hele routes van dat beest op Google maps.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:14 schreef Rubella het volgende:
[..]
Yep, die gaan wij eens terugkijken. Leuk.
Hadden ze er maar zo eentje bij zich gehad. Dan kon die nu alsnog uitgelezen worden en wisten we precies hun route.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:57 schreef agter het volgende:
[..]
Die van m'n kat moest ik altijd uitlezen als hij weer thuis was. Maar goed, die was maar 80 euro.
Het ergste is dat er apps al enige tijd voor de Iphone bestaan die als baken kunnen dienen. Voor (toen) 3 dollar wist je alles.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:16 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hadden ze er maar zo eentje bij zich gehad. Dan kon die nu alsnog uitgelezen worden en wisten we precies hun route.
Dan klinkt het alsof dat schuifje voor de lens zich (mechanisch) niet opende, wellicht.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:14 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Kun je ongezien geloven, want vrijwel geen moderne point&shoot heeft dat. Allemaal uitschuif zoom.
Ja, ik zag dat net te laat. Dat hele satelliet-bellen is heel hard in prijs gezakt. En de afmetingen van de toestellen ook. Zullen nog steeds stroomvreters zijn, maar je gaat er toch niet lang mee lopen bellen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:14 schreef Rubella het volgende:
[..]
Die link die ik eerder gaf, doet het via satelliet verbinding.
Maar die hebben internetverbinding nodig volgens JC.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:18 schreef Rubella het volgende:
[..]
Het ergste is dat er apps al enige tijd voor de Iphone bestaan die als baken kunnen dienen. Voor (toen) 3 dollar wist je alles.
Ik weet niet of dat kan, en dan even later weer wel. Wel flinterdun spul en kwetsbaar bij aanraken, maar normaal beschadigt het alleen als er iets tussen komt tijdens het dichtschuiven. En dan eruit getrokken wordt. Dan lijkt die vinger op de plek waar de flitser uit moet schuiven me waarschijnlijker. Tenzij het dagfoto's waren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:18 schreef agter het volgende:
[..]
Dan klinkt het alsof dat schuifje voor de lens zich (mechanisch) niet opende, wellicht.
Het is wel zo dat electronische apparatuur in een jungle omgeving snel kapot gaat. Bijvoorbeeld een zandkorrel voor het schuifje, zodat het open blijft staan. Of vochtproblemen met telefoon, camera. Daar kunnen K&L ook last van hebben gehad, aangezien de ochtenden erg vochtig zijn door het condens.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:23 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat kan, en dan even later weer wel. Wel flinterdun spul en kwetsbaar bij aanraken, maar normaal beschadigt het alleen als er iets tussen komt tijdens het dichtschuiven. En dan eruit getrokken wordt. Dan lijkt die vinger op de plek waar de flitser uit moet schuiven me waarschijnlijker. Tenzij het dagfoto's waren.
Dat de lens zich niet wil openen, of juist open blijft staan en niet meer dicht gaat, was (geen idee of dat nu nog zo is) een vaak gehoorde klacht bij een aantal Canon PowerShot-modellen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:23 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat kan, en dan even later weer wel. Wel flinterdun spul en kwetsbaar bij aanraken, maar normaal beschadigt het alleen als er iets tussen komt tijdens het dichtschuiven. En dan eruit getrokken wordt. Dan lijkt die vinger op de plek waar de flitser uit moet schuiven me waarschijnlijker. Tenzij het dagfoto's waren.
misschien weet men het antwoord hier niet...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:29 schreef A_Fortiori het volgende:
Het is wel handig als er een vragen/antwoordenlijst komt, om te voorkomen dat dingen zich tig keer herhalen, zoals de vraag over het flesje water.
Dus nog een keer:
Is er van Lisanne wel een officieel Panamees overlijdensrapport en van Kris niet?
ik denk het ook...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
misschien weet men het antwoord hier niet...
Edit: nog even gegoogled omdat ik niet zeker was. Het staat er vol van. Vooral canon powershot SX modellen "lens won't open", "lens error" etc.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:30 schreef agter het volgende:
[..]
Dat de lens zich niet wil openen, of juist open blijft staan en niet meer dicht gaat, was (geen idee of dat nu nog zo is) een vaak gehoorde klacht bij een aantal Canon PowerShot-modellen.
Was voor ons toen een reden om er geen te kopen (en uiteindelijk een dslr aangeschaft).
Volgens mij komen nu 2 dingen samen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:46 schreef agter het volgende:
[..]
Edit: nog even gegoogled omdat ik niet zeker was. Het staat er vol van. Vooral canon powershot SX modellen "lens won't open", "lens error" etc.
Nog mooier: High temperature or humidity causing the error as stated by Canon.
Het is natuurlijk geen bewijs, maar het zou wel goed kunnen dat dat de donkere foto's verklaart. Overigens moet je (antwoord van canon) het toestel dan als eerste een harde reset geven (press and hold the power button).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:47 schreef Rubella het volgende:
[..]
Volgens mij komen nu 2 dingen samen.
Nou, volgens mij niet (als de foto-nrs klopten). Want dan zaten de lichtere foto's midden in de reeks. En waarom zou je 87 x afdrukken als je ziet dat het lenskapje niet opengaat? Als je doel is foto's te maken tenminste..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:47 schreef Rubella het volgende:
[..]
Volgens mij komen nu 2 dingen samen.
Nee, geen hard bewijs, maar wel een logische oorzaak-gevolg relatie. Mmm, interessant.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef agter het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen bewijs, maar het zou wel goed kunnen dat dat de donkere foto's verklaart. Overigens moet je (antwoord van canon) het toestel dan als eerste een harde reset geven (press and hold the power button).
Aha. Hoe kan het dan dat die lichtere foto's midden in de reeks zitten?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef agter het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen bewijs, maar het zou wel goed kunnen dat dat de donkere foto's verklaart. Overigens moet je (antwoord van canon) het toestel dan als eerste een harde reset geven (press and hold the power button).
Daar zit een pijnpunt, want de compact camera's die ik gehad heb waren d.m.v. het sluiten van de lenskap uitgeschakeld. Dit is al enige jaren geleden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:54 schreef 11en30 het volgende:
Drukt hij wel af dan met een gesloten lens?
Waarom zouden die lichte foto's dan midden in de reeks moeten zitten?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, volgens mij niet (als de foto-nrs klopten). Want dan zaten de lichtere foto's midden in de reeks. En waarom zou je 87 x afdrukken als je ziet dat het lenskapje niet opengaat? Als je doel is foto's te maken tenminste..
Gaat de flits wel af als het lenskapje/schuifje/dingetje dichtblijft? Want voor signalen geven of "verlichten" zou het dan niet uitmaken? (Sorry, ik fotografeer nooit)
Geen idee. Weet ook niet of ie dan wel flitst.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:54 schreef 11en30 het volgende:
Drukt hij wel af dan met een gesloten lens?
1. Dat is zo gezien de fotonummering.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:57 schreef agter het volgende:
[..]
Waarom zouden die lichte foto's dan midden in de reeks moeten zitten?
Ik weet zelf overigens niet of hij dan wel een foto maakt, en of ie dan wel wil flitsen.
Maar als het doel enkel de flits is, om het pad bij te lichten, om signalen af te geven, dan is het niet belangrijk als er geen foto gemaakt wordt...zolang de flits maar afgaat.
Volgens mij niet. Gezien de nummering zijn niet alle foto's openbaar gemaakt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:00 schreef agter het volgende:
Al die foto's zijn overigens niet beschikbaar, of wel?
Ah, op die manier. Haha!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Dat is zo gezien de fotonummering.
2. Dat zeg ik en dat vraag ik.Gaat de flits dan wel af?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |