Ik dacht niet verder dan die oversteek. Maar mss heb ik het mis.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Huh? De ouder zijn doorgelopen tot in de paddock; dat is toch een uur of twee na de Mirador?

Ze zijn bij de paddocks gestopt. Ik was gestopt 2 uur en 39 minuten na de quebradaquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:01 schreef agter het volgende:
[..]
Ik dacht niet verder dan die oversteek. Maar mss heb ik het mis.

nou, het is tenminste een mogelijke verklaring van hoe die 5e schoen daar terecht komt!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:54 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
ik denk nog aan iets anders, bijna net zo onwaarschijnlijk:
Er zijn twijfels over de schoen van K. Stel dat er ook is gerommeld met het DNA-onderzoek en alle gevonden resten zijn van L? Het kwam voor Pitty erg gelegen dat er in juni al resten van K én van L geïdentificeerd waren. Zaak gesloten, dacht ze wellicht...

Ah, okay. Dank!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:09 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ze zijn bij de paddocks gestopt. Ik was gestopt 2 uur en 39 minuten na de quebrada

Net beaamde je nog niet verder dan de Mirador. En nee, ze zijn niet doorgelopen naar de eerste oversteek want dan hadden ze in het bos moeten overnachten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:01 schreef agter het volgende:
[..]
Ik dacht niet verder dan die oversteek. Maar mss heb ik het mis.

Ah okay, dank.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Net beaamde je nog niet verder dan de Mirador. En nee, ze zijn niet doorgelopen naar de eerste oversteek want dan hadden ze in het bos moeten overnachten.

Welke 5e schoen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:09 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
nou, het is tenminste een mogelijke verklaring van hoe die 5e schoen daar terecht komt!

die met witte zool, ervan uitgaande dat lisanne twee bergschoenen droeg en kris die twee donkere bergschoenen dan is die met witte zool nr 5quote:

Er is geen schoen gevonden met een witte zool...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
die met witte zool, ervan uitgaande dat lisanne twee bergschoenen droeg en kris die twee donkere bergschoenen dan is die met witte zool nr 5

Kris is op de foto's te zien met 2 bruine schoenen.quote:

Het wordt steeds spannender.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:19 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Kris is op de foto's te zien met 2 bruine schoenen.
Van Lisanne heb ik geen schoenen gezien die ze droeg op de foto's, alleen 1 gevonden zwarte schoen.
De gevonden blauwe schoen was ook van Kris, dus waarschijnlijk de 5e schoen.
 of deze:
  of deze:   ?
  ?

Als een lens helemaal niet uitschuift, is mijn gok dat het opstarten dan niet voltooid wordt. Maar als dat niet blijft hangen en de lens toch dicht blijft, zijn er dus door posters hier al twee bekende fouten gegoegeld die zwarte foto's kunnen verklaren. Het ene op elk moment van de dag, het andere alleen 's nachts (in die omgeving). Even op een rijtje, en wat zegt het. Behalve dan, dat er niemand bewust zwarte foto's gemaakt hoeft te hebben. Wat met veel moeite past in een draconisch slecht misdrijfscenario: gewiste foto's overschrijven. Verderop meer daarover, eerst de normale verklaringen:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:03 schreef agter het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Haha!
Op beiden opmerkingen: geen idee of de error spontaan ontstaat en ook weer kan verdwijnen (tik tegen de lens kon het ook 'repareren', las ik net). En geen idee of ie dan wel wil flitsen.
Het is in elk geval een bekend probleem wat gerapporteerd wordt met die toestellen.

Als Kris en/of Lisanne nog geleefd hadden dan hadden ze wel een keertje een foto overdag of van zichzelf gemaakt ipv 90 bullshit foto's midden in de nachtquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:22 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Als een lens helemaal niet uitschuift, is mijn gok dat het opstarten dan niet voltooid wordt. Maar als dat niet blijft hangen en de lens toch dicht blijft, zijn er dus door posters hier al twee bekende fouten gegoegeld die zwarte foto's kunnen verklaren. Het ene op elk moment van de dag, het andere alleen 's nachts (in die omgeving). Even op een rijtje, en wat zegt het. Behalve dan, dat er niemand bewust zwarte foto's gemaakt hoeft te hebben. Wat met veel moeite past in een draconisch slecht misdrijfscenario: gewiste foto's overschrijven. Verderop meer daarover, eerst de normale verklaringen:
• Was het de lens, dan wijst zo'n reeks op gebruik om te flitsen, omdat de camera werkt maar de lens dicht zit. Steeds maar doorgaan als je een foto wilt, ligt dan minder voor de hand.
• Was het de flitser, dan was het misschien ook om te flitsen, maar niet per se een hele reeks flitsen. Veel zwarte in korte tijd lijkt dan een volgehouden poging, waarbij de vinger bleef waar die was. Of, als dat uitschuiven ook zo vochtgevoelig is, die een handmatig verder omhoog getrokken werd.
Niet superbelangrijk, maar het ene wijst sterker op gebruik als survival tool dan het andere. Niet dat iemand daar wat mee opschiet, als niet vast te stellen is wat het was. Heel misschien kan dat toch, als er genoeg in dat zwart zit om te concluderen dat de lens open stond.
Misdrijf-aanwijzingen zie ik in geen van beide. Wel, dat de dwaalspoorders het wat moeilijker krijgen, want de dader heeft dan niet alleen foto's gemaakt voor zijn dwaalspoor, maar ook wanhoopspogingen gesimuleerd om levend uit de wildernis te komen, en daarbij op de koop toe genomen dat het op FOK! héél verdacht vreemd gevonden zou worden. Maar natuurlijk ook, dat de naïeven het dwaalspoor weer zullen volgen.
Nog twee misdrijf-aspecten m.b.t. de zwarte foto's: veel foto's maken om te voorkomen dat wat gewist is, teruggehaald wordt, wordt er minder waarschijnlijk door. Het was al zwak, om de volgende redenen:
• Het helpt niet, of je moet het hele kaartje volschieten om zekerheid te krijgen. Flash geheugen wordt zo gelijkmatig mogelijk gebruikt, dus nieuwe foto's op de nog niet gebruikte ruimte. Pas als die vol is, op de plek die vrijgekomen is.
• De dwaalspoorder is dan tussen het dwaalspoorfoto's maken, ineens op dat idee gekomen, heeft niet geweten dat het niet helpt, terwijl hij, als het wel helpt, toch al meer dan genoeg dwaalspoorfoto's had om alles te overschrijven.
• Als de uitschuiflens een probleem gaf, kan dat ook al eerder gebeurd zijn, na de foto's op de bergtop. Dan vervalt de noodzaak om dat héél vreemde niet fotograferen te verklaren door een crimineel.

ok, met plaatje erbij, dit is dan de 5e schoenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er is geen schoen gevonden met een witte zool...

Toch snap ik je post niet:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Net beaamde je nog niet verder dan de Mirador. En nee, ze zijn niet doorgelopen naar de eerste oversteek want dan hadden ze in het bos moeten overnachten.

En die rugzak moet je dan als laatste kwijt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:06 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Valt mee. Alles wat gevonden is past wel in die rugzak, dat neem je makkelijk mee.

ipv weet ik niet maar in elk geval ook, lijkt mij. En ja, dat zijn dan geen happy pictures voor op FB, maar op dag twee wil een dagboekenschrijfster toch wel een plaatje bij het praatje hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als Kris en/of Lisanne nog geleefd hadden dan hadden ze wel een keertje een foto overdag of van zichzelf gemaakt ipv 90 bullshit foto's midden in de nacht

quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En die rugzak moet je dan als laatste kwijt.
 Jij bent echt goed!
 Jij bent echt goed!

Op dinsdag 7 oktober 2014 23:36 schreef Marrije het volgende:
 Op dinsdag 7 oktober 2014 23:36 schreef Marrije het volgende: 

Kan zijn dat ze doorschieten. Net als in Nederland als er één buitenlandse toerist paddo's gebruikt op een onverantwoorde manier, en dood valt: hoppa, verboten!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:01 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Wonderlijk ook dat op zo'n idioot simpele trail nu gidsen verplicht zijn ipv dat er gratis goede plattegronden met duidelijke route-aanwijzingen verstrekt worden.

En daar zouden de botten dan ook ingezeten moeten hebben?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En die rugzak moet je dan als laatste kwijt.

Dat weet ik echt niet, maar ik borduurde verder op die opmerking.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:38 schreef agter het volgende:
[..]
En daar zouden de botten dan ook ingezeten moeten hebben?

Dat is niet wit. Dit is wit:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
ok, met plaatje erbij, dit is dan de 5e schoen
[ afbeelding ]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |