abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145151445
quote:
Jumbo doet plofkip in de ban

Supermarktketen Jumbo stopt met de verkoop van de zogenoemde plofkip. Dat heeft dierenrechtenorganisatie Wakker Dier vrijdag bekendgemaakt.

De kip die straks in de schappen van Jumbo ligt heeft de helft meer leefruimte gehad dan een plofkip, groeit langzamer en wordt ook minder dik. Daarnaast krijgt de kip natuurlijk daglicht en heeft daardoor een natuurlijk dag- en nachtritme.

Wakker Dier spreekt in een verklaring van een doorbraak. "Jumbo laat zien dat de kipplannen van de andere supermarkten onvoldoende zijn. We roepen andere supermarkten, zoals Albert Heijn, op om ook serieus aan een oplossing voor het plofkippenleed te werken."

Ecoterroristen :r Wakker Dier! :r
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:07:19 #2
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_145151491
is al een topic.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_145151496
Het punt is natuurlijk gewoon dat als je serieus om dierenwelzijn geeft je gewoon vlees rechtstreeks van een biologische slager kan kopen.
pi_145151515
Underdog, als jij zo voor die vrijheid bent dan ben je er natuurlijk ook voor dat de subsidie's en steun van de overheid naar deze sector eraf gaan toch?
Wat dan wel zal betekenen dat je toch al kan zwaaien naar dat spotgoedkope stukje kip/vlees...

Want waarom moet jij wel de vrijheid hebben om dat zo goedkoop te kunnen kopen omdat ik er gedwongen aan meebetaal?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145151525
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:01 schreef xzaz het volgende:

[..]

Er bestaat niet zoiets als vleesverslaving.
Misschien is verslaving niet helemaal het goede woord, misschien is het meer een vorm van extreme gewenning. Bij genoeg mensen heerst het gevoel dat vlees absoluut bij de maaltijd hoort en ze vlees zo verschrikkelijk missen als ze het een keer niet hebben. Die mensen worden niet gestimuleerd om te minderen met vlees als het voor zulke lage prijzen in de winkel ligt, ook al zijn ze zich echt wel bewust van de problemen die het met zich mee brengt.
Цой жив
pi_145151538
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:07 schreef theunderdog het volgende:
Het punt is natuurlijk gewoon dat als je serieus om dierenwelzijn geeft je gewoon vlees rechtstreeks van een biologische slager kan kopen.
Je mist het punt dat degene die die keuze maken nogsteeds meebetalen aan jouw keuze. Jouw keuze is niet mogelijk eigenlijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145151635
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Je mist het punt dat degene die die keuze maken nogsteeds meebetalen aan jouw keuze. Jouw keuze is niet mogelijk eigenlijk.
Over welke keuze heb je het precies?
pi_145151693
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Over welke keuze heb je het precies?
Jouw keuze voor spotgoedkope kip in dit geval. Daar betaal ik aan mee, of ik nu die kip koop of niet. Die kip kan enkel en alleen zo goedkoop zijn doordat er subsidie op zit, doordat de overheid de ontwikkeling van nieuwe martelapparaten betaald en ga zo maar door.

Van mij mag jij prima je eigen keuze hebben, maar betaal er dan ook maar echt zelf voor, kortom, de subsidie en andere regelingen eraf, maar dan bestaat er geen spotgoedkoop kippetje meer.
Jouw vrije keuze beperkt dus vele anderen in hun vrijheid.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:13:14 #9
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145151694
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:07 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Misschien is verslaving niet helemaal het goede woord, misschien is het meer een vorm van extreme gewenning.
En een gewenning is niet goed? Zelfs een extreme gewenning is prima. Het is alsof je zegt, ja die kleren die je elke ochtend aandoet is eigenlijk een vorm van extreme gewenning maar het hoort er niet echt bij hoor. En dan je vingertje opsteken.
quote:
Bij genoeg mensen heerst het gevoel dat vlees absoluut bij de maaltijd hoort
Wat hun groot recht is want de mensheid eet al duizenden jaren zo vlees, je kan dus stellen dat vlees eten er eigenlijk meer bijhoort dan geen vlees eten.
quote:
en ze vlees zo verschrikkelijk missen als ze het een keer niet hebben. Die mensen worden niet gestimuleerd om te minderen met vlees als het voor zulke lage prijzen in de winkel ligt,
laag is relatief, geen absolute prijs. Ik vind 3 eur voor 250gram rundergehakt een prima prijs.
quote:
ook al zijn ze zich echt wel bewust van de problemen die het met zich mee brengt.
Laat die problemen nou eens aan de markt over.
pi_145151723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Jouw keuze voor spotgoedkope kip in dit geval. Daar betaal ik aan mee, of ik nu die kip koop of niet. Die kip kan enkel en alleen zo goedkoop zijn doordat er subsidie op zit, doordat de overheid de ontwikkeling van nieuwe martelapparaten betaald en ga zo maar door.

Van mij mag jij prima je eigen keuze hebben, maar betaal er dan ook maar echt zelf voor, kortom, de subsidie en andere regelingen eraf, maar dan bestaat er geen spotgoedkoop kippetje meer.
Jouw vrije keuze beperkt dus vele anderen in hun vrijheid.
Dus?

Wat interesseert mij dat nu.
pi_145151738
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:13 schreef xzaz het volgende:

Wat hun groot recht is want de mensheid eet al duizenden jaren zo vlees, je kan dus stellen dat vlees eten er eigenlijk meer bijhoort dan geen vlees eten.

Zo dagelijks vlees, nee hoor, dat is pas rond de 2de wereldoorlog in zwang gekomen, samen met de opkomst van de bio-industrie.
pi_145151786
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus?

Wat interesseert mij dat nu.
Jij bent het die gilt dat mensen vrije keuze moeten hebben en daar niet in beperkt mogen worden. Beetje consequent blijven in je gedachtegang underdog...

Die vrije keuze is er dus al niet, iedereen betaald mee aan die gore plofkip, in direct geld, maar ook in risico(resistente bacterieen e.d.).
Het zou pas een vrije keuze zijn als alleen de gebruiker betaald, maar daar ga jij dan weer hard over huilen want dat betekend geen spotgoedkoop kippetje meer.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:16:32 #13
297168 Kikopuz
I like goats
pi_145151810
quote:

[..]

Prima, dan ook alle subsidies etc. weg voor de bio-industrie.
pi_145151858
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Jij bent het die gilt dat mensen vrije keuze moeten hebben en daar niet in beperkt mogen worden. Beetje consequent blijven in je gedachtegang underdog...

Die vrije keuze is er dus al niet, iedereen betaald mee aan die gore plofkip, in direct geld, maar ook in risico(resistente bacterieen e.d.).
Allemaal leuk en aardig, maar daar moet de consument daar dan maar zelf iets aan doen.

Zolang de meerderheid van de consument gewoon plofkip wil is het signaal duidelijk toch?
pi_145151933
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar daar moet de consument daar dan maar zelf iets aan doen.

Zolang de meerderheid van de consument gewoon plofkip wil is het signaal duidelijk toch?
Dit is gewoon door de overheid geregeld, wat moet de consument daar zelf aan doen dan? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik daar niet meer aan mee hoef te betalen?

Maar een beetje erg apart hoe je eerst een topic vol schreeuwt met vrije keuze en hoe heilig dat is en nu ineens zo hard terugkrabbelt.
Je hele vrije keuze argument snijd gewoon geen hout want die is er niet, als jij echt die echte vrije keuze zou krijgen dan zou dat goedkope stukje kip niet bestaan.
pi_145151948
He de tweeling broer van Timmmmm opent ook een topic
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:20:49 #17
297168 Kikopuz
I like goats
pi_145151956
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zolang de meerderheid van de consument gewoon plofkip koopt is het signaal duidelijk toch?
Een kleine correctie. Zit toch wel een verschil in.
pi_145152000
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit is gewoon door de overheid geregeld, wat moet de consument daar zelf aan doen dan? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik daar niet meer aan mee hoef te betalen?

Maar een beetje erg apart hoe je eerst een topic vol schreeuwt met vrije keuze en hoe heilig dat is en nu ineens zo hard terugkrabbelt.
Je hele vrije keuze argument snijd gewoon geen hout want die is er niet, als jij echt die echte vrije keuze zou krijgen dan zou dat goedkope stukje kip niet bestaan.
1: Daar kan jij in je eentje niet voor zorgen.

2: Je snapt heel het punt niet.
pi_145152005
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:20 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Een kleine correctie. Zit toch wel een verschil in.
Correct.
pi_145152023
quote:

[..]

En een gewenning is niet goed? Zelfs een extreme gewenning is prima. Het is alsof je zegt, ja die kleren die je elke ochtend aandoet is eigenlijk een vorm van extreme gewenning maar het hoort er niet echt bij hoor. En dan je vingertje opsteken.

[..]

[..]

laag is relatief, geen absolute prijs. Ik vind 3 eur voor 250gram rundergehakt een prima prijs.

[..]

Het probleem is niet het vlees eten opzich, het probleem is lke dag vlees eten. En dat is schadelijk voor wereld, helemaal nu we met miljarden zijn. Dan kunnen we accepteren dat de boel verkloten of we gaan er wel iets aan doen. Ik stem voor het tweede. Dan is het heel erg jammer dat we zelf of ons niet bewust zijn van de problemen of er gewoon schijt aan hebben. Ik denk dat voorlopig de beste oplossing is om elke dag vlees financieel onaantrekkelijk te maken, dat in combinatie met het creren van een betere bewustwording bij de samenleving wat vleesindustrie nu daadwerkelijk met zich mee brengt. Dus iets verder dan het tonen van spotjes op TV van zielige diertjes.
Цой жив
pi_145152032
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Daar kan jij in je eentje niet voor zorgen.

2: Je snapt heel het punt niet.
Ik snap het punt verdomde goed, dat die vrije keuze niet bestaat en dat als jij je zin zou krijgen met die echt vrije keuze dat dat spotgoedkope kippetje niet meer bestaat want die bestaat enkel en alleen bij de gratie van geen vrije keuze hebben.
pi_145152081
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik snap het punt verdomde goed, dat die vrije keuze niet bestaat en dat als jij je zin zou krijgen met die echt vrije keuze dat dat spotgoedkope kippetje niet meer bestaat want die bestaat enkel en alleen bij de gratie van geen vrije keuze hebben.
Je snapt het dus niet.
pi_145152100
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je snapt het dus niet.
Volgens mij snap jij het niet hoor...
pi_145152137
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:26 schreef FANN het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het niet hoor...
ok
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:31:18 #25
297168 Kikopuz
I like goats
pi_145152241
De discussie hier bloedt sneller dood dan de gemiddelde plofkip dat doet nadat het door zo'n slachtmachine is gegaan.
pi_145152261
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je snapt het dus niet.
Jij bent het die het niet snapt...

Ik zal heel langzaam typen, misschien helpt het ;)

De enige reden dat die gore plofkip zo goedkoop is is omdat iedereen eraan meebetaald, of je die kip nu koopt of niet. Het is dus niet zo simpel als dan koop je het toch niet als je het niet wil, want je wordt gedwongen eraan mee te betalen.
Ik betaal dus mee aan jouw stukje kip, zou ik(en al die anderen) daar niet meer aan meebetalen, dus echt vrije keuze hebben hierin dan zou jouw goedkope stukje kip niet bestaan, dan moet jij de werkelijke prijs betalen.

Jij die een heel topic vol hebt gegild over hoe afschuwelijk het is mensen hun keuze te ontnemen zou er toch tegen moeten zijn dat ik gedwongen wordt aan jouw gruwelkip mee te betalen.
pi_145152330
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:31 schreef erodome het volgende:

[..]

De enige reden dat die gore plofkip zo goedkoop is is omdat iedereen eraan meebetaald, of je die kip nu koopt of niet. Het is dus niet zo simpel als dan koop je het toch niet als je het niet wil, want je wordt gedwongen eraan mee te betalen.
Ik betaal dus mee aan jouw stukje kip, zou ik(en al die anderen) daar niet meer aan meebetalen, dus echt vrije keuze hebben hierin dan zou jouw goedkope stukje kip niet bestaan, dan moet jij de werkelijke prijs betalen.

Jij die een heel topic vol hebt gegild over hoe afschuwelijk het is mensen hun keuze te ontnemen zou er toch tegen moeten zijn dat ik gedwongen wordt aan jouw gruwelkip mee te betalen.
Precies,ik wil ook niet meebetalen aan die idiote subsidies, niet voor de plofkip en ook
niet voor de rest van de Bio Industrie.

zoals deze walgelijke praktijken, dat is pas een :r waard...
pi_145152344
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:23 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Het probleem is niet het vlees eten opzich, het probleem is lke dag vlees eten. En dat is schadelijk voor wereld, helemaal nu we met miljarden zijn. Dan kunnen we accepteren dat de boel verkloten of we gaan er wel iets aan doen. Ik stem voor het tweede. Dan is het heel erg jammer dat we zelf of ons niet bewust zijn van de problemen of er gewoon schijt aan hebben. Ik denk dat voorlopig de beste oplossing is om elke dag vlees financieel onaantrekkelijk te maken, dat in combinatie met het creren van een betere bewustwording bij de samenleving wat vleesindustrie nu daadwerkelijk met zich mee brengt. Dus iets verder dan het tonen van spotjes op TV van zielige diertjes.
We fokken ons eigen vlees, er zijn miljarden dieren in de wereld die vlees eten. Die eten ook nog eens het dier op terwijl hun prooi nog leeft, de mens eet hun prooi tenminste dood.

Een plofkip zorgt er ook voor dat er minder kippen geslacht hoeven te worden voor hetzelfde aantal vlees.

Milieutechnisch of diervriendelijk denken is prima dat moet iedereen individueel zelf weten, enkel dit bij anderen door de strot duwen is gewoon asociaal.

Leven en laten leven, helaas snappen niet alle mensen dat..
pi_145152375
quote:

[..]

En wij betalen ook mee voor de bio-kip die WIJ niet eten en eventuele andere dingen die jij gebruikt die wij misschien niet gebruiken.
pi_145152377
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:34 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

We fokken ons eigen vlees, er zijn miljarden dieren in de wereld die vlees eten. Die eten ook nog eens het dier op terwijl hun prooi nog leeft, de mens eet hun prooi tenminste dood.

Een plofkip zorgt er ook voor dat er minder kippen geslacht hoeven te worden voor hetzelfde aantal vlees.

Milieutechnisch of diervriendelijk denken is prima dat moet iedereen individueel zelf weten, enkel dit bij anderen door de strot duwen is gewoon asociaal.

Hoe krijg je het uit je strot :')
pi_145152392
quote:

[..]

Dit argument :D
pi_145152458
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:35 schreef FANN het volgende:

[..]

Hoe krijg je het uit je strot :')
Hoef het niet te zeggen, dan zou je me immers niet horen daar dit een forum is. Dus vandaar dat ik het typ :p.

Maar ik blijf hoe dan ook elke dag vlees eten hoe huilie sommige mensen daar ook over doen. Ik dring mijn levenswijze en overtuigingen niet aan anderen op, dus verwacht ik dat ook nie terug.

Een mens moet de keuze kunnen hebben om voorral vlees te eten of voorral groente, en ik eet meer vlees als groente. Bite me ;)
pi_145152460
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:35 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

En wij betalen ook mee voor de bio-kip die WIJ niet eten en eventuele andere dingen die jij gebruikt die wij misschien niet gebruiken.
80 % van de subsidies gaan naar de Bio Industrie Pipo...
pi_145152465
quote:

[..]

Je betaalt er niet meer aan mee als de meerderheid van de consumenten er tegen gaat demonstreren enz.

Dan stopt het verkoop van plofkip gewoon.
pi_145152472
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:35 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Klopt, maar ik gil dan ook niet zo over die vrije keuze...

Maar omdat die vrije keuze dus een wassen neus is vind ik dat ik het recht heb hier iets van te vinden en er wat aan te doen, ik heb er namelijk mee te maken.
pi_145152485
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:38 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Bite me ;)
Ik eet geen vlees
pi_145152486
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit argument :D
Wat is er mis met het argument? Lijkt mij best valide, levend de prooi opeten is erger dan deze eerst dood te maken :)
pi_145152505
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je betaalt er niet meer aan mee als de meerderheid van de consumenten er tegen gaat demonstreren enz.

Zoals je nu dus ziet gebeuren en waar je tegen tekeer gaat?
Of dacht je dat jumbo dit zou doen als ze niet denken dat ze daarmee meer klanten trekken?
pi_145152515
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:39 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Wat is er mis met het argument? Lijkt mij best valide, levend de prooi opeten is erger dan deze eerst dood te maken :)
Dieren eten alleen om te overleven...

En geloof dat ze op sommige plekken in Azi niet vies zijn van een levende vis op hun bord.
pi_145152528
Milieuactivisten en doorgeslagen dierenvrienden zijn echt pure kanker :')
pi_145152538
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En geloof dat ze op sommige plekken in Azi niet vies zijn van een levende vis op hun bord.
Ik heb het over Nederland niet over apenlanden.
pi_145152542
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:40 schreef Redbullkid het volgende:
Milieuactivisten en doorgeslagen dierenvrienden zijn echt pure kanker :')
Dat vind ik nu van die doorgeslagen na mij de zondvloed mensen.
pi_145152545
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:40 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik heb het over Nederland niet over apenlanden.
.....
pi_145152571
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

_O-
pi_145152586
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

.....
Het is een domme tokkie, niet eens het reageren waard eigenlijk, vast teveel plofkip gevreten....
pi_145152588
quote:
Je hebt ze ook die een levende inktvis naar binnen proberen te werken....
pi_145152605
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Het is een domme tokkie, niet eens het reageren waard eigenlijk, vast teveel plofkip gevreten....
Of teveel Redbull.
pi_145152607
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je hebt ze ook die een levende inktvis naar binnen proberen te werken....
Mooi om te zien, vind je niet?
pi_145152615
Wakker Dier _O_
Mooi nu nog plofkippen in heel Nederland verbieden _O_
-XOXO-
pi_145152624
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mooi om te zien, vind je niet?
Nee.... :r :r
pi_145152646
quote:
Echt ziek dit :N
-XOXO-
pi_145152650
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee.... :r :r
Oh, ik vind het erg mooi om te zien hoe ze zo,n vis berijden en het gewoon levend op het bord krijgen .
pi_145152655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:44 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

:')

Huilie
pi_145152665
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:44 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dus dat..
pi_145152671
quote:

[..]

Wij zijn ook onderdeel van 'het milieu'. Milieuvriendelijk is ook mensvriendelijk. Juist daarom moeten wij eens wat verantwoordelijker worden en niet gegijzeld worden door onze vervuilende producten met onder lage prijs te verkopen. De vraag naar vlees moet echt omlaag.
Цой жив
pi_145152672
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh, ik vind het erg mooi om te zien hoe ze zo,n vis berijden en het gewoon levend op het bord krijgen .
Mja ieder zijn ding... -O-
pi_145152674
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Huilie
Nee, dit is gewoon niet hoe je met dieren om hoort te gaan :{w
Het is nutteloos en barbaars
-XOXO-
pi_145152699
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:45 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Naja, ik vind het prachtig om te zien.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:46:59 #59
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145152709
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:23 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Het probleem is niet het vlees eten opzich, het probleem is lke dag vlees eten.
Dat is geen probleem, genoeg vlees als er maar vraag naar is.
quote:
En dat is schadelijk voor wereld, helemaal nu we met miljarden zijn. Dan kunnen we accepteren dat de boel verkloten of we gaan er wel iets aan doen.
In welke zin zijn we het aan 't verkloten dan? Wees eens wat specifieker. Je klinkt nu net als een Amsterdamse 21 jarige groene PVDD partijlid die niet weet dat een koe van voren et en van achteren schet.
quote:
Ik stem voor het tweede.
Welk probleem? Die heb je nog niet benoemd.
quote:
Dan is het heel erg jammer dat we zelf of ons niet bewust zijn van de problemen of er gewoon schijt aan hebben.
Ik zie dat probleem nog steeds niet zo.
quote:
Ik denk dat voorlopig de beste oplossing is om elke dag vlees financieel onaantrekkelijk te maken,
En duurder maken is de oplossing want?
quote:
dat in combinatie met het creren van een betere bewustwording bij de samenleving wat vleesindustrie nu daadwerkelijk met zich mee brengt. Dus iets verder dan het tonen van spotjes op TV van zielige diertjes.
wat brengt die vleesindustrie nou met zich mee dan?
pi_145152715
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Je moeder is een tokkie idioot. Ga lekker op groente kauwen :')
pi_145152719
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja ieder zijn ding... -O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:45 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Niet op ingaan, hij is aan jullie aan het voeren, vinden tokkies leuk...
pi_145152729
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:47 schreef FANN het volgende:

[..]

[..]

Niet op ingaan, hij is aan jullie aan het voeren, vinden tokkies leuk...
Hij is serieus hoor :P
pi_145152733
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja, ik vind het prachtig om te zien.
Ok jij bent zeker ook het type dat het prachtig vindt om te zien wat er gebeurd als je vuurwerk in de anus van een kat stopt
-XOXO-
pi_145152800
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:48 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ok jij bent zeker ook het type dat het prachtig vindt om te zien wat er gebeurd als je vuurwerk in de anus van een kat stopt
Niet echt.
pi_145152810
Aww gossie, FAN de veganist is weer hysterisch aan het doen.
pi_145152822
Ik ben van mening dat een dier geslacht moet worden als het word opgegeten.

Elke andere vorm van dierenmishandeling vind ik uit den boze.

Maar de mens is gewoon een vlees en plant eters, en omdat een bepaalde groep de voorkeur hebben aan plant in plaats van vlees vind ik het vreemd als zij hun levensovertuiging dus als het enige juiste zien.

Gewoon leven en laten leven.
pi_145152828
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:38 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Maar ik blijf hoe dan ook elke dag vlees eten hoe huilie sommige mensen daar ook over doen.
Maar dan vraag ik me af; ben je je niet bewust van de problemen of heb je er schijt aan?
Цой жив
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:51:25 #68
297168 Kikopuz
I like goats
pi_145152836
quote:

[..]

Maar waarom denk jij dat Jumbo stopt met het verkoop van plofkip? Vanwege een organisatie? Ik denk dat ze eerder bang zijn voor de consumenten die tegenwoordig toch een stuk kritischer zijn. Dan kan je daar in het kader van vrijheid van keuze toch niets op aan te merken hebben?

Zelfde met de Hema en hun zwarte Pieten. Daar ben ik het ook niet mee eens, maar ze doen dat wel met een reden. Ik kan op mijn beurt dan weer de Hema boycotten, in de hoop dat meer mensen dat doen en zij naar ons luisteren.
pi_145152838
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:50 schreef theunderdog het volgende:
Ja joh, je word schijtziek van die mensen die hun mening ongevraagd door iedereen hun strot blijven duwen..
pi_145152842
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet echt.
Waarom niet? Is toch prachtig om te zien hoe een dier pijn lijdt en probeert te vechten voor zijn leven?
-XOXO-
pi_145152854
Waarom zou je berhaupt plofkip willen eten :')
Die hompen 'vlees' zitten vol met water, antibiotica en wie weet wat nog meer voor chemicalin.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:53:14 #72
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145152885
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Die hompen 'vlees' zitten vol met water, antibiotica en wie weet wat nog meer voor chemicalin.
Gaat het nu opeens over fastfood?
pi_145152900
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:50 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Maar dan vraag ik me af; ben je je niet bewust van de problemen of heb je er schijt aan?
De mens is een vlees en plant eter. Ik eet ze dan ook beide met een voorkeur aan vlees. Of jij het daar wel of niet mee eens bent interesseert me echt niets. Net zoals jou mijn voorkeur niks kan schelen.

Verschil tussen jou en mij is, dat ik meer vlees eten niet door jouw strot probeer te duwen maar jij dat wel bij mij en anderen wilt doen.

Dat maakt jou een tokkie en mij niet. Aangezien ik ieder zijn eigen keus laat maken en jouw partij zijn eigen wil doordrukt :)
pi_145152907
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:51 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Waarom niet? Is toch prachtig om te zien hoe een dier pijn lijdt en probeert te vechten voor zijn leven?
Ik heb niet de neiging om dieren pijn te doen.
pi_145152916
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waarom zou je berhaupt plofkip willen eten :')
Is lekker goedkoop h :') Alles om die paar centen te besparen zodat er extra sjag en halve liter blikken gekocht kunnen worden :')
-XOXO-
pi_145152932
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:50 schreef theunderdog het volgende:
Ik ben geen Veganist :')

Ik ben ook niet tegen vlees eten, ik ben wl tegen de Bio Industrie en het ging er om
dat mensen die tegen de Bio Industrie wl meebetalen aan de 80% subsidie die
naar die engnekken gaan.

Maar daar hebben jullie dan weer geen antwoord op, ja een beetje dom schelden,
met kanker, je moeder, apenland en nu gaan we weer op de toer van hysterisch doen.

Ik weet niet wie er hier hysterisch doet, maar ik niet in elk geval.
pi_145152935
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb niet de neiging om dieren pijn te doen.
Aah jij bent onder de impressie dat die vis daar voor zijn lol ligt :')
-XOXO-
pi_145152945
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:53 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

De mens is een vlees en plant eter. Ik eet ze dan ook beide met een voorkeur aan vlees. Of jij het daar wel of niet mee eens bent interesseert me echt niets. Net zoals jou mijn voorkeur niks kan schelen.

Verschil tussen jou en mij is, dat ik meer vlees eten niet door jouw strot probeer te duwen maar jij dat wel bij mij en anderen wilt doen.

Dat maakt jou een tokkie en mij niet. Aangezien ik ieder zijn eigen keus laat maken en jouw partij zijn eigen wil doordrukt :)
Je zit hier op een discussie forum....
pi_145152951
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:51 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Maar waarom denk jij dat Jumbo stopt met het verkoop van plofkip? Vanwege een organisatie? Ik denk dat ze eerder bang zijn voor de consumenten die tegenwoordig toch een stuk kritischer zijn. Dan kan je daar in het kader van vrijheid van keuze toch niets op aan te merken hebben?

Zelfde met de Hema en hun zwarte Pieten. Daar ben ik het ook niet mee eens, maar ze doen dat wel met een reden. Ik kan op mijn beurt dan weer de Hema boycotten, in de hoop dat meer mensen dat doen en zij naar ons luisteren.
Het zou best kunnen dat je gelijk hebt.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:55:31 #80
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145152955
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:54 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ben ook niet tegen vlees eten, ik ben wl tegen de Bio Industrie en het ging er om
naar die engnekken gaan.

met kanker, je moeder, apenland en nu gaan we weer op de toer van hysterisch doen.

De tering leef jij in de stad ofzo? Jij hebt werkelijk geen flauw idee he?
pi_145152960
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:54 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Aah jij bent onder de impressie dat die vis daar voor zijn lol ligt :')
Je bent dieren nogal aan het vermenselijken.
pi_145152972
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:55 schreef xzaz het volgende:

[..]

De tering leef jij in de stad ofzo? Jij hebt werkelijk geen flauw idee he?
Geen idee van wat :?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:56:25 #83
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145152978
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Inderdaad, je kan hooguit stellen dat het niet ethisch verantwoord is.
pi_145152981
quote:

[..]

naar die engnekken gaan.

Ok, ik zal mijzelf verbeteren.

"FANN is weer hysterisch aan het doen. "
pi_145152989
quote:

[..]

Nee hij is in shock over je opmerking :P
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:57:07 #86
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145152999
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:56 schreef FANN het volgende:

[..]

Geen idee van wat :?
De "bioindustrie", "80% subsidie".
pi_145153006
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat is geen probleem, genoeg vlees als er maar vraag naar is.

[..]

In welke zin zijn we het aan 't verkloten dan? Wees eens wat specifieker. Je klinkt nu net als een Amsterdamse 21 jarige groene PVDD partijlid die niet weet dat een koe van voren et en van achteren schet.

[..]

Welk probleem? Die heb je nog niet benoemd.

[..]

Ik zie dat probleem nog steeds niet zo.

[..]

En duurder maken is de oplossing want?

[..]

wat brengt die vleesindustrie nou met zich mee dan?
In het vorige topic heb ik al het een en ander geschreven. Misschien dat ik later een wat uitgebreider stuk schrijf. Nu zit ik mobiel, dus gaat dat even niet
Цой жив
pi_145153012
quote:

[..]

Helemaal niet, maar ook dieren voelen pijn en doodsangst(waarschijnlijk nog sterker dan mensen dat doen)
-XOXO-
pi_145153017
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ok, ik zal mijzelf verbeteren.

"FANN is weer hysterisch aan het doen. "
theunderdog doet weer eens idioot, niks nieuws dus..
pi_145153025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:57 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Helemaal niet, maar ook dieren voelen pijn en doodsangst(waarschijnlijk nog sterker dan mensen dat doen)
Jij ziet een zielige vis, ik zie een vorm van esthetiek.

Mensen verschillen.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:58:01 #91
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145153029
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:57 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Planten doen dat ook, maar dat wordt even onder de tafel geschoven omdat dat moet dienen als 'alternatief'.
pi_145153031
quote:

[..]

naar die engnekken gaan.

Ik heb het over apenlanden omdat mensen hier geen levende dieren opeet en jij Azie/Afrika opnoemt.. Wij slachten ze eerst dus het was gewoon iets waar het helemaal niet om ging, wat ik dus bedoelde met een apenland..

We fokken onze dieren zelf, we kunnen niet alles doen om de dieren te blijven helpen. Of heb jij geen kleding, papier, make up etc in gebruik? Zo ja dan mag je evengoed stil zijn want je weet zelf denk ik ook wel hoe jouw lippenstift etc getest word ;)
pi_145153032
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:57 schreef xzaz het volgende:

[..]

De "bioindustrie", "80% subsidie".
Ja, is dat niet zo dan?
pi_145153033
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:57 schreef FANN het volgende:

[..]

theunderdog doet weer eens idioot, niks nieuws dus..
:*
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:58:25 #95
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145153038
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:58 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, is dat niet zo dan?
Nee
pi_145153049
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:58 schreef xzaz het volgende:

[..]

Planten doen dat ook, maar dat wordt even onder de tafel geschoven omdat dat moet dienen als 'alternatief'.
Jij ziet het verschil tussen planten en dieren niet?
pi_145153055
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:58 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee
Hoeveel dan wel en geef meteen even een bron.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:59:30 #98
297168 Kikopuz
I like goats
pi_145153069
De boel escaleert hier, ik ga lunchen. Mijn scharreleitjes bakken :@
pi_145153081
Ik heb geen moeite met de actie van Wakker Dier, maar als het om de milieubelasting van vleesproductie gaat is de plofkip juist weer heel goed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145153082
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij ziet een zielige vis, ik zie een vorm van esthetiek.

Mensen verschillen.
Ik zie een dier dat onnodig lijdt niet meer niet minder, dat jij dat "prachtig" vindt zeg meer over jou dan over mij
-XOXO-
pi_145153119
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:00 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ik zie een dier dat onnodig lijdt niet meer niet minder, dat jij dat "prachtig" vindt zeg meer over jou dan over mij
Dat mag jij vinden.
pi_145153122
Had ik dat dat levende vissen gedoe maar niet gezegd :P
pi_145153140
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb geen moeite met de actie van Wakker Dier, maar als het om de milieubelasting van vleesproductie gaat is de plofkip juist weer heel goed.
Als de plofkip er niet was geweest hadden de mensen niet zo achterlijk veel vlees gegeten.
Ieder dag zoveel vlees is helemaal niet nodig, iets minder en iets minder vaak, dan kom je al
een heel eind.
pi_145153157
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden.
-XOXO-
pi_145153161
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:02 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

?
pi_145153227
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:02 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Het is toch niets nieuws voor je dat sommige mensen niet zoveel geven om bepaalde dieren?
pi_145153233
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:53 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Door de strot drukken is wat overdreven, wel wil ik aan het verstand helpen om te minderen met gewoontes die slecht zijn voor mens en dier.
Цой жив
pi_145153248
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is toch niets nieuws voor je dat sommige mensen niet zoveel geven om bepaalde dieren?
Behalve als het om hun poedeltje gaat, dan weer wel :')
pi_145153255
Een dier levend opeten of onnodig mishandelen vind ik ook niet kunnen. Enkel zelfverdediging of als dit als voedsel dient vind ik geoorloofd.

Hoe de dieren leven voordat ze geslacht worden voor consumptie kan ik mijzelf minder druk om maken daar het gewoon mijn prooi is. Een leeuw denkt ook niet aan zijn prooi.

Dus in principe is er niet veel verschil tussen mij en dierenliefhebbers, ik ben het zelf immers ook.

De mensen die het dier goed behandeld willen hebben kopen biologisch en de overigen de plofkip.

En over de subsidies, iedereen betaald wel mee aan iets wat hij/zij niet gebruikt.
pi_145153262
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:06 schreef FANN het volgende:

[..]

Behalve als het om hun poedeltje gaat, dan weer wel :')
Daarom zeg ik ook bepaalde dieren :P
pi_145153269
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is niets nieuws maar ik kan het toch altijd maar moeilijk bevatten dat er mensen zijn die dierenleed "prachtig" vinden :N
-XOXO-
pi_145153273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:02 schreef FANN het volgende:

[..]

Als de plofkip er niet was geweest hadden de mensen niet zo achterlijk veel vlees gegeten.
Ieder dag zoveel vlees is helemaal niet nodig, iets minder en iets minder vaak, dan kom je al
een heel eind.
Ik eet helemaal niet zoveel vlees, maar dat doet er niet aan af dat die verwende wandelkip van 30 euro een veel grote belasting voor het milieu vormt en niet spectaculair veel beter smaakt.
pi_145153316
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:06 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Het is niets nieuws maar ik kan het toch altijd maar moeilijk bevatten dat er mensen zijn die dierenleed "prachtig" vinden :N
Ik ook niet maar helaas is het zo.
  Eindredactie Games vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:08:48 #114
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_145153328
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ecoterroristen :r Wakker Dier! :r
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Zoals je nu dus ziet gebeuren en waar je tegen tekeer gaat?
Of dacht je dat jumbo dit zou doen als ze niet denken dat ze daarmee meer klanten trekken?
quote:
_O- Prachtig om te zien hoe TS eerst zichzelf volledig tegenspreekt en daarna finaal klemgeluld wordt door erodome, om vervolgens maar 'choquerende filmpjes' te gaan posten.

Voor de hand liggende troll is voor de hand liggend.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_145153329
Dit gaat alleen maar als resultaat hebben dat je nu meer gaat betalen voor de zelfde slecht-levende kip. Enkel zeggen ze dat het diertje een beter leven heeft gehad :'). Want denk jij dat stichting dier de Jumbo gaat controlleren?
pi_145153420
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik eet helemaal niet zoveel vlees, maar dat doet er niet aan af dat die verwende wandelkip van 30 euro een veel grote belasting voor het milieu vormt en niet spectaculair veel beter smaakt.
Jij eet misschien niet zoveel vlees en ik ook niet, maar er zijn MILJOENEN mensen die
inmiddels gewend zijn aan veel, goedkoop en het liefst dagelijks vlees en tja, iedereen
snapt wel dat dat niet eeuwig kan blijven duren...

Ze willen er wel niet aan, maar iedereen die na kan denken die snapt dat wel.
Zker als je kinderen op deze wereld zet zou je daar eens over moeten nadenken, maar
blijkbaar doen maar hl weinig mensen dat.
pi_145153475
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:11 schreef FANN het volgende:

[..]

Jij eet misschien niet zoveel vlees en ik ook niet, maar er zijn MILJOENEN mensen die
inmiddels gewend zijn aan veel, goedkoop en het liefst dagelijks vlees en tja, iedereen

Zker als je kinderen op deze wereld zet zou je daar eens over moeten nadenken, maar
Los van de vraag of daarover nadenken niet louter ter intellectuele zelfbevrediging is, kan de uitkomst ook zijn dat je principieel alleen nog maar plofkip eet.
pi_145153533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Los van de vraag of daarover nadenken niet louter ter intellectuele zelfbevrediging is, kan de uitkomst ook zijn dat je principieel alleen nog maar plofkip eet.
Principieel alleen maar plofkip eten?
Waarom zou ik dat doen?
Om jullie kinders te pesten die straks met een verziekt milieu achterblijven? :')

Niet eens zo'n slecht idee, zelf heb ik geen kinders dus..... :7
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:20:10 #119
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145153659
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij ziet het verschil tussen planten en dieren niet?
Volgens de laatste onderzoeken zijn die er haast niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:59 schreef FANN het volgende:

[..]

Hoeveel dan wel en geef meteen even een bron.
1 van de taken van de EU is subsidies en niet alleen naar de 'bio-industrie'.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:15 schreef FANN het volgende:

[..]
Om jullie kinders te pesten die straks met een verziekt milieu achterblijven? :')
Causaal verband tussen de Bio-industrie (neem aan dat je dit bedoeld) en een 'verziekt milieu' bestaat niet.
pi_145153693
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:15 schreef FANN het volgende:

[..]

Principieel alleen maar plofkip eten?
Waarom zou ik dat doen?
Als je vlees eet is het beste voor het milieu om plofkip te eten.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:25:00 #121
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145153799
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:11 schreef FANN het volgende:

[..]

Je haalt dit steeds aan, maar dit is gewoon pertinent onwaar. Dagelijks vlees eten kan prima, zeker in de toekomst waar we vlees gewoon kweken.
quote:
Wat? Je haalt echt verbanden aan die alleen Marianne Thieme kan maken.
pi_145153845
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Iedere dag of 3x per week plofkip of gewoon minder en niet zo vaak krijg je volgens
mij uiteindelijk hetzelfde resultaat.

Maar gaat er natuurlijk ook om dat de Bio Industrie een idiote Industrie is, maar
heel veel mensen vinden dat doodgewoon dat er daar zo met die beesten wordt
omgegaan, misschien jij ook wel, dat weet ik niet.
Gaat natuurlijk niet alleen om de kip, maar ook om varkens en koeien etc.
die zuivelindustrie deugt natuurlijk ook van geen kanten.
pi_145153919
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:26 schreef FANN het volgende:

[..]

Iedere dag of 3x per week plofkip of gewoon minder en niet zo vaak krijg je volgens

Maar gaat er natuurlijk ook om dat de Bio Industrie een idiote Industrie is, maar
Het word toch wel geslacht en ingekocht door de supermarkten. Dus dan word het weggegooid zodat dezelfde aantal dieren onnodig sterven.

Daarnaast als de plofkip word afgeschaft moeten er dus 3 kippen dood om 1 plofkip te vervangen. Dus gaan er ipv 1 kip, 3 kippen dood voor dezelfde vlees behoefte die 3 kippen moeten ook weer gevoerd worden etc.

Dus.. Je zei?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:29:41 #124
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145153936
quote:

[..]

Ben jij ooit wel eens op een boerderij geweest?
quote:
pi_145154059
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:20 schreef xzaz het volgende:

[..]

wat is dat voor een bron, waar staat hoeveel subsidie er naar de Bio Industrie gaat?

Voorbeelden uit de subsidie-beerput zoals deze bedoel ik:

- De bekende kipreclamecampagne kreeg 2,9 miljoen subsidie (50% totale kipreclamebudget).

- In de herfst 2007 start een soortgelijke promotiecampagne voor kalfsvlees van kalveren met
bloedarmoede (3 miljoen euro).

- Als je koeien helemaal naar een slachterij in Noord-Afrika sleept, word je beloond met EU-
subsidies (EU totaal 2007: 12 miljoen).

- De kuikenveegmachine – die per uur 8.000 kuikens uit een stal opveegt en in kratten uitspuugt
voor vervoer – is een product van gesubsidieerd onderzoek .

Sommige mensen willen helemaal niet dat hun belastingcenten gaan naar plofkippen, kuikenvegers
en al die andere ellende.

Dus dan kunnen de plofkip eters wel roepen dat ze een vrije keus willen, maar hebben ''wij''
dus de mensen die geen plofkip willen eten, daar dan geen recht op?

Dat was de vraag hoor...
pi_145154081
Zit ik hier nu in mijn eentje tegen een paar man sterk?

Ja de groeten :')
pi_145154155
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:34 schreef FANN het volgende:
Zit ik hier nu in mijn eentje tegen een paar man sterk?

Ja de groeten :')
Nee joh!

#TeamFANN
pi_145154185
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:33 schreef FANN het volgende:

[..]

wat is dat voor een bron, waar staat hoeveel subsidie er naar de Bio Industrie gaat?

- De bekende kipreclamecampagne kreeg 2,9 miljoen subsidie (50% totale kipreclamebudget).

- In de herfst 2007 start een soortgelijke promotiecampagne voor kalfsvlees van kalveren met

- Als je koeien helemaal naar een slachterij in Noord-Afrika sleept, word je beloond met EU-
subsidies (EU totaal 2007: 12 miljoen).

- De kuikenveegmachine – die per uur 8.000 kuikens uit een stal opveegt en in kratten uitspuugt
voor vervoer – is een product van gesubsidieerd onderzoek .

Sommige mensen willen helemaal niet dat hun belastingcenten gaan naar plofkippen, kuikenvegers
en al die andere ellende.

Dus dan kunnen de plofkip eters wel roepen dat ze een vrije keus willen, maar hebben ''wij''
dus de mensen die geen plofkip willen eten, daar dan geen recht op?

Dat was de vraag hoor...
Nee daar heb je geen recht op. Ieder moet betalen voor de mening van de democratie. Je zal indirect altijd moeten betalen voor zaken waar je het niet mee eens bent of wat je zelf niet gebruikt. Daar kan je nou eenmaal niks aan doen.
pi_145154189
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nee joh!

#TeamFANN
:D te laat, ik ga mijn Smoothie maken :+
pi_145154242
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:37 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik heb vanochtend al mijn duit in het zakje gedaan tegen de dierenbeulen in dit topic.
Zinloos. Sommige mensen vinden dierenwelzijn nou eenmaal totaal onbelangrijk.
Enige remedie is om ze los te laten in een arena met 5 boze stieren en ze dan aan hun lot over te laten.
pi_145154264
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb vanochtend al mijn duit in het zakje gedaan tegen de dierenbeulen in dit topic.
Zinloos. Sommige mensen vinden dierenwelzijn nou eenmaal totaal onbelangrijk.
Enige remedie is om ze los te laten in een arena met 5 boze stieren en ze dan aan hun lot over te laten.
Dat heeft niets met consumptie te maken.. ;-)
pi_145154311
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:40 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dat heeft niets met consumptie te maken.. ;-)
Gooien we ze in een vijver met krokodillen....dan worden de beulen zeker geconsumeerd.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:42:44 #133
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_145154333
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:33 schreef FANN het volgende:

[..]

Om het in perspectief te zetten (en weer een beetje terug te gaan naar Wakker Dier):

Wakker Dier heeft een omzet van ongeveer 2,1 miljoen euro (2013), hier moeten ze alles mee doen. Als je ziet hoeveel subsidie de vleesindustrie krijgt en ook nog eens realiseert welke advertentiebudgetten supermarkten en voedingsproducenten hebben is het ongelofelijk knap hoeveel Wakker Dier weet te bereiken. David tegen Goliath.
I am a black hole shitting into the void
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:44:12 #134
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145154373
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:42 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Om het in perspectief te zetten (en weer een beetje terug te gaan naar Wakker Dier):

Wakker Dier heeft een omzet van ongeveer 2,1 miljoen euro (2013), hier moeten ze alles mee doen. Als je ziet hoeveel subsidie de vleesindustrie krijgt en ook nog eens realiseert welke advertentiebudgetten supermarkten en voedingsproducenten hebben is het ongelofelijk knap hoeveel Wakker Dier weet te bereiken. David tegen Goliath.
Nee kip en het ei vergelijking.
pi_145154389
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Gooien we ze in een vijver met krokodillen....dan worden de beulen zeker geconsumeerd.
Je eigen ras verraden :')
pi_145154679
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:29 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Het word toch wel geslacht en ingekocht door de supermarkten. Dus dan word het weggegooid zodat dezelfde aantal dieren onnodig sterven.

Daarnaast als de plofkip word afgeschaft moeten er dus 3 kippen dood om 1 plofkip te vervangen. Dus gaan er ipv 1 kip, 3 kippen dood voor dezelfde vlees behoefte die 3 kippen moeten ook weer gevoerd worden etc.

Dus.. Je zei?
Beter 3 kippen die gedood worden en nog een beetje een dierwaardig bestaan lijden.
pi_145155030
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:37 schreef FANN het volgende:

[..]

Een plofkip smoothie, is dat lekker?
pi_145155737
quote:

[..]

Nee, als je minder vaak plofkip eet dan krijg je beter resultaat dan als je minder vaak troetelkip eet.

quote:
Ik vind dat niet doodgewoon, maar anderzijds realiseer ik me ook dat je met over glooiende berghellingen dartelende schapen, geiten en koeien hele lekkere kaas kunt maken, maar niet de wereldbevolking kunt voeden. Ik heb ook een weerzin tegen wreedheid en onverschilligheid, maar ik zie eigenlijk niet zo heel goed in waarom een dier elke vorm van leed bespaard zou moeten blijven.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:29:32 #139
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145155759
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:29 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dus.. Je zei?
Het gaat dan ook niet om het doden van dieren. Het gaat om het zes weken lang martelen van dieren vooraleer je ze doodt. Daar is helemaal niets humaan aan en het is eigenlijk te schandalig voor woorden dat je in 2014 zo nog met dieren om wil gaan. Het valt te hopen dat men daar over een x-aantal jaar ook schande over spreekt, net zoals men dat nu doet over zaken die 100 jaar geleden wel als gewoon normaal werden gezien.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:30:07 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145155779
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, als je minder vaak plofkip eet dan krijg je beter resultaat dan als je minder vaak troetelkip eet.

[..]

Ik vind dat niet doodgewoon, maar anderzijds realiseer ik me ook dat je met over glooiende berghellingen dartelende schapen, geiten en koeien hele lekkere kaas kunt maken, maar niet de wereldbevolking kunt voeden. Ik heb ook een weerzin tegen wreedheid en onverschilligheid, maar ik zie eigenlijk niet zo heel goed in waarom een dier elke vorm van leed bespaard zou moeten blijven.

Whut? :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:32:01 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145155832
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Beter 3 kippen die gedood worden en nog een beetje een dierwaardig bestaan lijden.
Inderdaad vreemd. Mensen doen alsof die dood eigenlijk het grote kwaad is. Niet het zes weken lang opsluiten, vetmesten, en een alles behalve natuurlijke situatie creeeren voer dieren. Dat is volkomen normaal :D _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145155861
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Nou, zeg jij het maar.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:34:30 #143
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145155909
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou, zeg jij het maar.
Ik vind het gewoon een beetje rare en vrij ziekelijke zin. Waarom zou je iets of iemand leed willen aandoen? Ik kom er met mijn verstand echt niet bij dat er mensen zijn die zo in elkaar steken.
pi_145155984
quote:

[..]

Volgens de laatste onderzoeken zijn die er haast niet.

[..]

[..]

Causaal verband tussen de Bio-industrie (neem aan dat je dit bedoeld) en een 'verziekt milieu' bestaat niet.
Je link doet het niet.
pi_145156007
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:08 schreef 2dope het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

_O- Prachtig om te zien hoe TS eerst zichzelf volledig tegenspreekt en daarna finaal klemgeluld wordt door erodome, om vervolgens maar 'choquerende filmpjes' te gaan posten.

Voor de hand liggende troll is voor de hand liggend.
Stel je niet zo aan zeg.
pi_145156017
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon een beetje rare en vrij ziekelijke zin. Waarom zou je iets of iemand leed willen aandoen? Ik kom er met mijn verstand echt niet bij dat er mensen zijn die zo in elkaar steken.
Ik kook mijn mosselen levend en eet oesters rauw met peper en citroen. Niet uit wreedheid maar omdat het lekker is. Moet ik me dan druk gaan maken over een paniekreactie in zo'n gering ontwikkeld zenuwstelsel?
pi_145156113
Nee maar even alle gekheid op een stokje, het is uiteraard een goed iets dat de jumbo stopt met het verkopen van de plofkip. De plofkip is de typische uitkomst van een decadente samenleving die de binding met de natuur verloren is (heel de bio-industrie is dat eigenlijk). We hebben geen respect meer voor het leven en alles moet zo industrieel mogelijk.

Het feit dat de jumbo nu gestopt is met het verkopen van de plofkip (deels dankzij WakkerDier) is een goed teken, het toont aan dat steeds meer consumenten ook anders willen (veel weten alleen gewoon totaal niet wat ze in hun boodschappenkarretje stoppen).

Kortom: dit is prachtig nieuws, we zijn er nog lang niet maar het is begin.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:42:07 #148
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145156117
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik kook mijn mosselen levend en eet oesters rauw met peper en citroen. Niet uit wreedheid maar omdat het lekker is. Moet ik me dan druk gaan maken over een paniekreactie in zo'n gering ontwikkeld zenuwstelsel?
Ik vind dat niet echt in verhouding staan tot bio-industrie en het vergoeilijken daarvan, net zo min als dat het relevant is aan de processen voorafgaande aan de plofkip en soortgelijke vormen van voeding.
pi_145156194
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je moet je daar niet druk om maken, maar bij een beetje een gezond mens gaat dat automatisch.

Empathie enzo.
pi_145156405
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vind dat niet echt in verhouding staan tot bio-industrie en het vergoeilijken daarvan, net zo min als dat het relevant is aan de processen voorafgaande aan de plofkip en soortgelijke vormen van voeding.
Maar wat zijn precies de normen dan, en wat is er mis met het principe van een plofkip? Hij groeit snel en heeft een kort leven, maar hoe is dat verkeerd?

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je moet je daar niet druk om maken, maar bij een beetje een gezond mens gaat dat automatisch.

Empathie enzo.
Ja, als het spartelt of stuiptrekkingen heeft dan triggert dat empathie en gaan we menselijke gevoelens op zo'n beest projecteren. Maar een oester heeft maar een spier en kan dat dus niet, en heeft ook geen kop waarin we menselijke trekken in kunnen herkennen. Moet dat dan het criterium zijn?
pi_145156441
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar wat zijn precies de normen dan, en wat is er mis met het principe van een plofkip? Hij groeit snel en heeft een kort leven, maar hoe is dat verkeerd?

[..]

Ja, als het spartelt of stuiptrekkingen heeft dan triggert dat empathie en gaan we menselijke gevoelens op zo'n beest projecteren. Maar een oester heeft maar een spier en kan dat dus niet, en heeft ook geen kop waarin we menselijke trekken in kunnen herkennen. Moet dat dan het criterium zijn?
Je maakt het allemaal veel moeilijker dan het is, wat aantoont dat jij alles heel graag wil rationaliseren.

Ook een oester voelt pijn, en dat is bij de meeste mensen de reden waarom ze willen dat zo,n beest zo snel en pijnloos gedood word.
pi_145156537
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je maakt het allemaal veel moeilijker dan het is, wat aantoont dat jij alles heel graag wil rationaliseren.
Ik voel inderdaad geen behoefte om me er makkelijk vanaf te maken met allerlei verzinsels.

quote:
Ook een oester voelt pijn, en dat is bij de meeste mensen de reden waarom ze willen dat zo,n beest zo snel en pijnloos gedood word.
Ja, voelt zo'n beest pijn? Hoe kom je daarbij?
pi_145156571
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik voel inderdaad geen behoefte om me er makkelijk vanaf te maken met allerlei verzinsels.

[..]

1: Daar gaat het niet om. Nadenken is een goed iets, maar krampachtig alles willen rationaliseren is eigenlijk erg dom.

Je negeert dan namelijk deels je eigen biologie. Ook jij doet namelijk niet graag dieren pijn, tenzij je psychopaat bent

2: Zenuwstelsel.
pi_145156605
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Ik google er net op maar kan er niets over vinden :P
pi_145156627
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Daar gaat het niet om. Nadenken is een goed iets, maar krampachtig alles willen rationaliseren is eigenlijk erg dom.

Je negeert dan namelijk deels je eigen biologie. Ook jij doet namelijk niet graag dieren pijn, tenzij je psychopaat bent

2: Zenuwstelsel.
Transcript of Hebben Oesters Hersenen?
Hebben oesters hersenen? Oesters ... maar ook mossels ... Zijn bivalvia ... die reeds in de prehistorie bestonden Ze maken deel uit van de
weekdieren De slimste (met hersenen): en de stomste (zonder hersenen): Bij weekdieren is het zenuwstelsel verdeeld in twee delen:
1) twee (of drie bij bivalvia) zenuwstrengen
2) en een deel rond de maag! Dit tweede deel vormt de "hersenen". Bij tweekleppigen (bivalvia) is dit laatste deel niet zo gevolueerd omdat ze niet bewegen. Geen hersenen dus! Bijvraag: De vorm van oesters en andere bivalvia hangt af van de plaats waar ze leven, ze orinteren zich met de bovenste schelp opwaarts om het meeste voedsel uit het water te kunnen filteren.

http://prezi.com/h0byi1e-wtvp/hebben-oesters-hersenen/
pi_145156637
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik google er net op maar kan er niets over vinden :P
Ieder beest voelt op een bepaalde niveau pijn, het is alleen wel de vraag in hoeverre een beest zich daar bewust van is.

Zo zijn er inderdaad wetenschappelijke studies die uitwijzen dat de hersenen van de meeste vissen niet ontwikkeld genoeg zijn om zich echt bewust te zijn van die pijn.
pi_145156679
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ieder beest voelt op een bepaalde niveau pijn, het is alleen wel de vraag in hoeverre een beest zich daar bewust van is.

Zo zijn er inderdaad wetenschappelijke studies die uitwijzen dat de hersenen van de meeste vissen niet ontwikkeld genoeg zijn om zich echt bewust te zijn van die pijn.
De eerste 2 resultaten op google zeggen al beide iets anders.
pi_145156726
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De eerste 2 resultaten op google zeggen al beide iets anders.
Dat komt omdat het vrijwel onmogelijk is om te bewijzen dat dieren pijn voelen (zeker als het om dieren als vissen gaat), maar je hebt wel bepaalde criteria . Zo blijkt dat als je krabben een schok geeft, dat ze de volgende keer die schok proberen te vermijden.
pi_145156817
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat komt omdat het vrijwel onmogelijk is om te bewijzen dat dieren pijn voelen (zeker als het om dieren als vissen gaat), maar je hebt wel bepaalde criteria . Zo blijkt dat als je krabben een schok geeft, dat ze de volgende keer die schok proberen te vermijden.
Ja dat las ik net. Vissen doen dus het zelfde volgens dit artikel.

http://www.volkskrant.nl/(...)oeveel-dan~a3308719/
pi_145156877
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Yup, je kan dus wel degelijk met zekerheid stellen dat vissen op een bepaald niveau pijn voelen.
pi_145156888
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Yup, je kan dus wel degelijk met zekerheid stellen dat vissen op een bepaald niveau pijn voelen.
Die arme vis uit dat ene filmpje :'(
pi_145156922
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die arme vis uit dat ene filmpje :'(
:9~
pi_145157115
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:9~
Eet jij deze maar

pi_145157160
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Eet jij deze maar

[ afbeelding ]
Dood op mijn bord wil ik die best eten hoor.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:26:13 #165
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145157171
quote:

[..]

Als dat het enige beeld is dat je bij een plofkip kan verzinnen dan mis je toch nog wel een hoop hoor.

Bekijk gewoon even wat beelden van de industrie en vraag jezelf oprecht af of dat nu een correcte manier is om met levende wezens om te gaan en of je dat nu echt wel moet willen.

Het grote probleem is dat de kip niet meer als een dier wordt gezien maar gewoon als een product.

Met zo'n 17 lotgenoten worden ze als kuiken in een kooi geflikkoerd. Ze hebben geen moeder dus dan gaat de kachel maar even goed aan, al zal dit later vervangen worden door enorme ventilatiesystemen omdat de tienduizenden groeiende kippen dan enorme hoeveelheid warmte produceren.

Dus, je zit met 17 lotgenoten op een vierkante meter, lekker knus. Elke dag word je volgegooid met krachtvoer zodat je maar zo snel mogelijk zo veel mogelijk aankomt. Je groeit al rap maar dat komt wel tegen een prijs. Je organen en poten begeven het waardoor je met wat geluk nog een beetje kan hinkelen maar met wat pech gewoon op de grond blijft liggen, wachtende op de dood die door dehydratatie doorzet terwijl je continu overlopen wordt door duizenden andere kippetjes en met je neus in tonnen stront gedrukt ligt. Dagelijks worden tientallen of zelfs honderden dode exemplaren geruimd. Simpelweg gestorven door een gebrek aan voedsel of drinkwater, omdat je je eigen gewicht niet meer kan dragen en misschien wel door ziektes die natuurlijk bijzonder veel voorkomen. Daarom word je als pasgeboren wezen volgepropt met gigantische hoeveelheden antibiotica en hormonen. In de hoop dat je dus net lang genoeg 'gezond' blijft om het tot de slacht te redden.

Je snavel ben je trouwens al een poosje kwijt, die wordt als voorzorgsmaatregel geknipt omdat je uit stress aan jezelf en lotgenoten begint te plukken. Nu word je enkel nog maar kaal in plaats van een bloederige kale bende. Een prachtige vooruitgang.

Heb je die eerste zes weken overleefd dan is het nu alsnog tijd om je einde tegemoet te treden. Mannen in pakken en met stofmaskers voor (want zo'n vieze teringzooi is het daarbinnen) grijpen jou en een aantal soortgenoten om je in een bak te flikkeren. Heb je wat meer geluk en is het wat moderner dan word je door een opgepimpte stofzuiger met z'n honderden tegelijk opgezogen. Niet veel later zit je in een nog kleinere ruimte gepropt dan je al zat en kan je met een beetje geluk voor het eerst in je leven zonlicht zien. Tot ze je uitladen, met je poten aan haken hangen en in de rij aan mag sluiten voor je een bad mag nemen. Een bad dat je verdooft, waarna een machine 'vakkundig' je keel doorsnijdt. Dat dit niet altijd even vlekkenloos gebeurt blijkt wel uit het geven dat er zat kippen zijn die alsnog ontwaken en zinloos vechten voor hun leven. terwijl ze levend geplukt en in stukken gehakt worden.

Prachtleven zeg.

Ik kan me niet voorstellen dat die kippen andere kippen benijden die wel een paar weken meer de tijd krijgen om op hun gemakje te groeien, terwijl ze in de frisse buitenlucht een wormpje plukken, schuilen voor roofvogels, een beetje met hun vleugels slaan en af en toe een stofbadje nemen of gewoon op hun gemakje in de zon liggen te chillen. Iets kunnen vertonen dat natuurlijk gedrag heet.

Welke kip ziet er niet graag zo uit?

Alleszins stukken beter dan zo. Less is more :')

Punt is dus dat ook al dient iets voor voeding, dit niet moet betekenen dat je het dan ook maar als stront behandelt.

pi_145157179
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dood op mijn bord wil ik die best eten hoor.
Hoezo niet levend? Vond je toch zo mooi ?
pi_145157301
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Als dat het enige beeld is dat je bij een plofkip kan verzinnen dan mis je toch nog wel een hoop hoor.

Bekijk gewoon even wat beelden van de industrie en vraag jezelf oprecht af of dat nu een correcte manier is om met levende wezens om te gaan en of je dat nu echt wel moet willen.

Het grote probleem is dat de kip niet meer als een dier wordt gezien maar gewoon als een product.

Met zo'n 17 lotgenoten worden ze als kuiken in een kooi geflikkoerd. Ze hebben geen moeder dus dan gaat de kachel maar even goed aan, al zal dit later vervangen worden door enorme ventilatiesystemen omdat de tienduizenden groeiende kippen dan enorme hoeveelheid warmte produceren.

Dus, je zit met 17 lotgenoten op een vierkante meter, lekker knus. Elke dag word je volgegooid met krachtvoer zodat je maar zo snel mogelijk zo veel mogelijk aankomt. Je groeit al rap maar dat komt wel tegen een prijs. Je organen en poten begeven het waardoor je met wat geluk nog een beetje kan hinkelen maar met wat pech gewoon op de grond blijft liggen, wachtende op de dood die door dehydratatie doorzet terwijl je continu overlopen wordt door duizenden andere kippetjes en met je neus in tonnen stront gedrukt ligt. Dagelijks worden tientallen of zelfs honderden dode exemplaren geruimd. Simpelweg gestorven door een gebrek aan voedsel of drinkwater, omdat je je eigen gewicht niet meer kan dragen en misschien wel door ziektes die natuurlijk bijzonder veel voorkomen. Daarom word je als pasgeboren wezen volgepropt met gigantische hoeveelheden antibiotica en hormonen. In de hoop dat je dus net lang genoeg 'gezond' blijft om het tot de slacht te redden.

Je snavel ben je trouwens al een poosje kwijt, die wordt als voorzorgsmaatregel geknipt omdat je uit stress aan jezelf en lotgenoten begint te plukken. Nu word je enkel nog maar kaal in plaats van een bloederige kale bende. Een prachtige vooruitgang.

Heb je die eerste zes weken overleefd dan is het nu alsnog tijd om je einde tegemoet te treden. Mannen in pakken en met stofmaskers voor (want zo'n vieze teringzooi is het daarbinnen) grijpen jou en een aantal soortgenoten om je in een bak te flikkeren. Heb je wat meer geluk en is het wat moderner dan word je door een opgepimpte stofzuiger met z'n honderden tegelijk opgezogen. Niet veel later zit je in een nog kleinere ruimte gepropt dan je al zat en kan je met een beetje geluk voor het eerst in je leven zonlicht zien. Tot ze je uitladen, met je poten aan haken hangen en in de rij aan mag sluiten voor je een bad mag nemen. Een bad dat je verdooft, waarna een machine 'vakkundig' je keel doorsnijdt. Dat dit niet altijd even vlekkenloos gebeurt blijkt wel uit het geven dat er zat kippen zijn die alsnog ontwaken en zinloos vechten voor hun leven. terwijl ze levend geplukt en in stukken gehakt worden.

Prachtleven zeg.

Ik kan me niet voorstellen dat die kippen andere kippen benijden die wel een paar weken meer de tijd krijgen om op hun gemakje te groeien, terwijl ze in de frisse buitenlucht een wormpje plukken, schuilen voor roofvogels, een beetje met hun vleugels slaan en af en toe een stofbadje nemen of gewoon op hun gemakje in de zon liggen te chillen. Iets kunnen vertonen dat natuurlijk gedrag heet.

[ afbeelding ]

Punt is dus dat ook al dient iets voor voeding, dit niet moet betekenen dat je het dan ook maar als stront behandelt.

[ afbeelding ]
Allereerst wil ik je een compliment geven voor deze post.

Maar denk jij niet dat je de kip hier erg aan het vermenselijken bent? Je moet je wel realiseren dat zo,n zich niet bewust is van de pijn en de toekomstige pijn (die komen gaat) zoals wij mensen.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:30:47 #168
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145157312
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ach, vroeger dacht men dat negers geen gevoel hadden. Iets later bleken die dat toch wel te hebben. Maar overtuigd dat dieren pijn kennen was men alleszins. Dat dieren janken, schreeuwen en krijsen na een aanval, totaal panisch worden of bibberen werd als alles beoordeeld behalve als gevoel :') Inmiddels weet men ook wel beter.

Ik zeg niet dat ieder dier dezelfde mate van pijn ervaart (zelfs bij mensen is dat uiteindelijk persoonlijk) of gevoel heeft. Maar iets als niet bestaand bestempelen is middeleeuws, dom en achterhaald.
pi_145157348
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo niet levend? Vond je toch zo mooi ?
Ik vind voetbal mooier.
pi_145157353
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Ach, vroeger dacht men dat negers geen gevoel hadden. Iets later bleken die dat toch wel te hebben. Maar overtuigd dat dieren pijn kennen was men alleszins. Dat dieren janken, schreeuwen en krijsen na een aanval, totaal panisch worden of bibberen werd als alles beoordeeld behalve als gevoel :') Inmiddels weet men ook wel beter.

Ik zeg niet dat ieder dier dezelfde mate van pijn ervaart (zelfs bij mensen is dat uiteindelijk persoonlijk) of gevoel heeft. Maar iets als niet bestaand bestempelen is middeleeuws, dom en achterhaald.
Ben ik met je eens. Of een dier nou wel of niet bewust is van de manier waarop er mee wordt omgegaan, het zegt wat over ons als mens.
pi_145157366
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik vind voetbal mooier.
Pfff watje. Eentje met tandjes durf je niet aan.
pi_145157388
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Pfff watje. Eentje met tandjes durf je niet aan.
Ik zou zo,n spartelende vis ook niet op mijn bord willen zien hoor.
pi_145157389
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar denk jij niet dat je de kip hier erg aan het vermenselijken bent? Je moet je wel realiseren dat zo,n zich niet bewust is van de pijn en de toekomstige pijn (die komen gaat) zoals wij mensen.
Ik denk dat kippen wel pijn voelen.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:34:24 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145157401
quote:

[..]

Ik verplaats mij in een kip ( :') ) dus ja, dat kan niet.

Dat een kip niet bewust is van pijn is daarentegen natuurlik een complete misvatting en meer een soort van mentaal zoethoudertje. "Het maakt niet uit hoe we ze behandelen want ze voelen en merken er toch niets van" Dat gaat er bij mij echt niet in. Maar probeer het voor jezelf eens. Koop een levende kip en knip met een tang z'n poot eraf. Even filmen en dan hier posten
pi_145157405
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik denk dat kippen wel pijn voelen.
Je leest niet, ik denk niet dat kippen pijn voelen ik weet dat kippen pijn voelen.

Het gaat hier om het bewust zijn van die pijn.
pi_145157415
quote:

Ben je wel eens in een slachthuis geweest?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:35:18 #177
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145157421
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je leest niet, ik denk niet dat kippen pijn voelen ik weet dat kippen pijn voelen.

Hoe doel je op bewustzijn van pijn?

Dat kippen eigenlijk heel coole dieren zijn die de pijn maar een beetje van zichzelf afwimpelen? :P
pi_145157426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik verplaats mij in een kip ( :') ) dus ja, dat kan niet.

Dat een kip niet bewust is van pijn is daarentegen natuurlik een complete misvatting en meer een soort van mentaal zoethoudertje. "Het maakt niet uit hoe we ze behandelen want ze voelen en merken er toch niets van" Dat gaat er bij mij echt niet in. Maar probeer het voor jezelf eens. Koop een levende kip en knip met een tang z'n poot eraf. Even filmen en dan hier posten
Je bent weer aan het vermenselijken.

Dat zo,n kip reageert zegt nog niets over de mate van het bewustzijn van zo,n beest.
pi_145157431
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:35 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:35:41 #180
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145157432
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:35 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dieren in een slachthuis gedragen zich inderdaad alles behalve relaxed
pi_145157446
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoe doel je op bewustzijn van pijn?

Dat kippen eigenlijk heel coole dieren zijn die de pijn maar een beetje van zichzelf afwimpelen? :P
pi_145157451
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zie vooral een neiging om heel vrijblijvend op je gevoel af te gaan en dan lekker selectief verontwaardigd te doen, zodat je lekker tevreden kunt zijn met jezelf over hoe tegen dierenleed je wel niet bent. Daar doe ik niet aan mee.

quote:
Wel vreemd dan dat in landen waar men aanzienlijk dichter bij de natuur staat het zelf veroorzaken van dierenleed doorgaans niet op belemmeringen stuit.
pi_145157459
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nja bedoel ook dat ze zich bewust zijn van de pijn. En het ongemak als wat net in die goede post is omschreven.
pi_145157478
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie vooral een neiging om heel vrijblijvend op je gevoel af te gaan en dan lekker selectief verontwaardigd te doen, zodat je lekker tevreden kunt zijn met jezelf over hoe tegen dierenleed je wel niet bent. Daar doe ik niet aan mee.

[..]

Wel vreemd dan dat in landen waar men aanzienlijk dichter bij de natuur staat het zelf veroorzaken van dierenleed doorgaans niet op belemmeringen stuit.
1: Voel mij niet aangesproken.

2: Wat wil je hier precies mee zeggen?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:39:15 #185
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145157525
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je bent weer aan het vermenselijken.

Dat zo,n kip reageert zegt nog niets over de mate van het bewustzijn van zo,n beest.
Ja, ik weet dat mensen graag roepen over het antropomorferen (?) Zoals ik al aanhaalde, dat gebeurde vroeger met negers ook. Bleek ook een misvatting te zijn. Niet zo'n kleintje ook trouwens :') Er zijn steeds meer resultaten waaruit blijkt dat veel diersoorten toch een stukje verder zijn dan dat wij altijd gedacht hebben.

Verder is het allemaal niet zo relevant. Zeker als ik niet de garantie heb dat een dier geen besef van pijn en dergelijke heeft, zou ik de gok niet wagen.
pi_145157536
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja.
In dat geval weet je ook dat ze zich er bewust van zijn dat er pijn/ellende gaat komen.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:40:18 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145157551
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:

Voorbeelden graag want dat is weer een prachtig stukje bullshit.
pi_145157612
quote:

[..]

Ik vroeg dan ook wat er mis is met het principe van de plofkip, dus een kip die snel groeit en snel wordt geslacht.
pi_145157643
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat mensen graag roepen over het antropomorferen (?) Zoals ik al aanhaalde, dat gebeurde vroeger met negers ook. Bleek ook een misvatting te zijn. Niet zo'n kleintje ook trouwens :') Er zijn steeds meer resultaten waaruit blijkt dat veel diersoorten toch een stukje verder zijn dan dat wij altijd gedacht hebben.

Verder is het allemaal niet zo relevant. Zeker als ik niet de garantie heb dat een dier geen besef van pijn en dergelijke heeft, zou ik de gok niet wagen.
Kortom: ze hadden het met negers mis dus dan dan zullen ze het met dieren ook wel mis hebben !!

pi_145157655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In dat geval weet je ook dat ze zich er bewust van zijn dat er pijn/ellende gaat komen.
Nee.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:44:44 #191
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145157676
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vroeg dan ook wat er mis is met het principe van de plofkip, dus een kip die snel groeit en snel wordt geslacht.
Je weet wat er mis is met de versnelde groei? Dat het lichaam het niet aankan? Dieren er onder bezwijken? Enorm veel last hebben van ontstekingen? Waardoor ze vol worden gepropt met antibiotica, hormonen en andere medicijnen? Dat doet geen alarmbelletje rinkelen bij jou?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:45:39 #192
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145157699
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kortom: ze hadden het met negers mis dus dan dan zullen ze het met dieren ook wel mis hebben !!

Nee, ik vind het gewoon kortzichtig om er van uit te gaan dat buiten de superieure mens levende wezens geen besef van pijn hebben.
pi_145157727
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, ik vind het gewoon kortzichtig om er van uit te gaan dat buiten de superieure mens levende wezens geen besef van pijn hebben.
Het zal per dier verschillen.
pi_145157794
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Voel mij niet aangesproken.
Normen concretiseren of formuleren lukt je anders in het geheel niet.

quote:
2: Wat wil je hier precies mee zeggen?
Het zijn vooral Westerse mensen die op grote afstand van de consumptiedieren staan die zo moeilijk doen en hun hoofd moeten afwenden als er een dier geslacht wordt. Een beetje Steppemongool, eskimo of Masai bedenkt zich geen twee voordat hij een geit, een zeehond of een koe de keel doorsnijdt. Zou er dan juist iets mis zijn met hn biologie?
pi_145157867
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Normen concretiseren of formuleren lukt je anders in het geheel niet.

[..]

Het zijn vooral Westerse mensen die op grote afstand van de consumptiedieren staan die zo moeilijk doen en hun hoofd moeten afwenden als er een dier geslacht wordt. Een beetje Steppemongool, eskimo of Masai bedenkt zich geen twee voordat hij een geit, een zeehond of een koe de keel doorsnijdt. Zou er dan juist iets mis zijn met hn biologie?
1: Ik stel dat als je empathie een beetje op een redelijk niveau is, dat je dan niet graag levende wezens levend gaat koken. Duidelijker kan het volgens mij niet.

2: Hier ben ik het helemaal mee eens. Het is op en top decadentie dat mensen wel het vlees willen maar niet willen zien waar het vandaan komt.
pi_145157906
quote:

Ik betaal dus mee aan jouw stukje kip, zou ik(en al die anderen) daar niet meer aan meebetalen, dus echt vrije keuze hebben hierin dan zou jouw goedkope stukje kip niet bestaan,
Hoe betaald iedereen daar aan mee volgens jou?

Door subsidies aan de boeren niet hoor. meeste vlees in de schappen is import. Het mooie Nederlandse vlees wordt geexporteerd.
pi_145157969
quote:

[..]

Prachtleven zeg.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een kut foto's weer :')

Kom anders een keer in een ziekenhuis, ziet een mens er graag zo uit??? wat kan je er aan doen. Natuurlijk zijn er ook zieke kippen.
pi_145158003
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:57 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Kom anders een keer in een ziekenhuis, ziet een mens er graag zo uit??? wat kan je er aan doen. Natuurlijk zijn er ook zieke kippen.
Dit komt omdat ze ziek zijn ?!
pi_145158029
Wahahahahah, "natuurlijk er ook zieke kippen"..

_O- _O- _O- _O- _O-
pi_145158037
quote:

[..]

naar die engnekken gaan.

:')____________________________________

Engnekken? Weet je wel waarom de boeren zoveel dieren in hun stallen hebben?
Omdat de consument hierom vraagt.
pi_145158065
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:00 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

pi_145158079
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit komt omdat ze ziek zijn ?!
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:00 schreef theunderdog het volgende:

_O- _O- _O- _O- _O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:00 schreef theunderdog het volgende:

_O- _O- _O- _O- _O-
Waarom staan er enkel 2 op de foto dan?

zien er een klein beetje anders uit of niet?
pi_145158093
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:02 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Jij hebt zijn post niet gelezen.
pi_145158104
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
blijkbaar snapt zij dit niet aangezien ze de boeren uitscheld? :')
pi_145158105
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:02 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Alsof elke boerderij het zelfde is ?
pi_145158117
quote:

[..]

Zo zien alle kippen eruit die voor een euro in de super liggen.
pi_145158118
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij hebt zijn post niet gelezen.
En dit. Alleen maar plaatjes kijken blijkbaar.
pi_145158126
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Alsof elke boerderij het zelfde is ?
kan jij een foto vinden met de kippen op zijn foto maar dan x 200 op 1 locatie?
pi_145158174
Dierenmishandeling onthuld op boerderijen gelinkt aan grootste Nederlandse supermarkt
http://www.piepvandaag.nl/onthulling-dierenmishandeling-plukon/

AH :r alles voor dat dooie geld
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hngen lassen
pi_145158185
oh zo?

zien er alsnog beter uit.
pi_145158293
Maja, kip van de biologische slager is ook gewoon veel lekkerder.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:13:38 #212
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145158320
quote:

[..]

Enigszins gechargeerd maar niet minder realiteit. Het dan weg doen als 'ach, er zijn overal zieke kippen' is gewoon weer een prachtig voorbeeld van je kop in het zand steken.
pi_145158344
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Enigszins gechargeerd maar niet minder realiteit. Het dan weg doen als 'ach, er zijn overal zieke kippen' is gewoon weer een prachtig voorbeeld van je kop in het zand steken.
Nee?

Jij geeft een vertekend beeld weer. Mijn foto's zijn realiteit en er zijn hier al een paar die dat niet kunnen geloven door foto's als die jij hebt gepost. is niet helemaal eerlijk?
pi_145158404
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoe zou jij het het liefst zien dan?
pi_145158465
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe zou jij het het liefst zien dan?
Voor 2 euro in de supermarkt, en gezonde dieren. Zoals dat nu gebeurd. Een boer wil zijn dieren echt niet ziek hebben (krijg je slechte groei en ziektes geeft uitval etc).

Maar door foto's van zieke kippen/varkens/andere dieren van natuur gekkies en instanties als wakker dier etc dan worden de boeren in een verkeerd daglicht gezet.
pi_145158473
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:19 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Voor 2 euro in de supermarkt, en gezonde dieren. Zoals dat nu gebeurd. Een boer wil zijn dieren echt niet ziek hebben (krijg je slechte groei en ziektes geeft uitval etc).

Maar door foto's van zieke kippen/varkens/andere dieren van natuur gekkies en instanties als wakker dier etc dan worden de boeren in een verkeerd daglicht gezet.
Deze discussie gaat over de plofkip.
pi_145158524
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Deze discussie gaat over de plofkip.
Er zijn in Nederland richtlijnen tov de kip en ik denk dat deze voldoende zijn.

Geimporteerd vlees hebben we verder weinig kijk op.
pi_145158572
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:21 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij de post van Dven echt niet gelezen.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:24:37 #219
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_145158591
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een plofkip is een kip die door selectie zo is doorgefokt dat ze geprogrammeerd zijn om te eten. Ze groeien sneller dan gezond is voor zo’n beestje en hun botten groeien niet snel genoeg mee met hun gewicht. Aan het eind kunnen hun poten nauwelijks meer hun eigen gewicht dragen. Het zijn gewoon obese kuikens. We hebben een dier gecreerd dat niet meer in staat is een normaal dier te zijn en normaal dierlijk gedrag te vertonen. Dat is wat er principieel mis mee is.
I am a black hole shitting into the void
pi_145158611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij de post van Dven echt niet gelezen.
gast waar komt dat vandaan dan? :') De website van greenpeace?

Ben jij ooit op een boederij geweest? of kijk je alleen de plaatjes van dven, zeggend dat alle plofkippen er zo uit zien (als 2 zieke kippen)
pi_145158627
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:25 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ben jij ooit op een boederij geweest? of kijk je alleen de plaatjes van dven, zeggend dat alle plofkippen er zo uit zien (als 2 zieke kippen)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:37:03 #222
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145158933
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:19 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Gast, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Zoveel boeren zijn het niet eens met de huidige manier waarop ze moeten produceren. Maar ze hangen allemaal aan wurgcontracten en moeten wel.

Je bent echt compleet de weg kwijt. En maar over natuurgekkies roeptoeteren :')
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:39:03 #223
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145158995
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:25 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ik heb het genoegen gehad zelf op een boerderij opgegroeid te zijn. Waar kleinschalig gewerkt werd. Als jij denkt dat die megabedrijven nog een boerderij zijn dan is het wederom een bewijs dat je de weg een beetje kwijt bent.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:48:08 #224
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145159216
Een zeer tevreden kippenhoudster

pi_145159293
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:48 schreef Dven het volgende:
Een zeer tevreden kippenhoudster

Spijtig dit.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:52:00 #226
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145159328
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Spijtig dit.
Boeiende docu overigens. Betreft wel Amerika maar helaas is het in Europa niet veel beter gesteld en gaat het ook hard richting de Amerikaanse wijze

pi_145159375
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Boeiende docu overigens. Betreft wel Amerika maar helaas is het in Europa niet veel beter gesteld en gaat het ook hard richting de Amerikaanse wijze

Maar hoe zou jij het graag zien dan? hoe moeten we dieren doden, hoe maken we de consument bewust van wat hij/zij koopt enz.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:58:56 #229
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145159513
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar hoe zou jij het graag zien dan? hoe moeten we dieren doden, hoe maken we de consument bewust van wat hij/zij koopt enz.
Allereerst zie ik graag de vleesconsumptie halveren. Het is belachelijk hoe veel men eet. Onnodig en onverantwoordelijk. Bewustzijn creeer je door educatie en openheid. Als overheid zijnde kan je dus meehelpen door dat te bieden. Helaas is de voedingsindustrie bijzonder kapitaalkrachtig en hebben ze een flinky lobby dus is dat al lastig genoeg.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:59:10 #230
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145159521
Dit is de docu overigens, versie hiervoor is foutief

pi_145159555
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Allereerst zie ik graag de vleesconsumptie halveren. Het is belachelijk hoe veel men eet. Onnodig en onverantwoordelijk. Bewustzijn creeer je door educatie en openheid. Als overheid zijnde kan je dus meehelpen door dat te bieden. Helaas is de voedingsindustrie bijzonder kapitaalkrachtig en hebben ze een flinky lobby dus is dat al lastig genoeg.
Hoe wil je de vleesconsumptie halveren?

En eet jij zelf geen vlees of?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:02:53 #232
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145159608
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe wil je de vleesconsumptie halveren?

En eet jij zelf geen vlees of?
Ik eet wel vlees, met mate. En ik koop het bij een kleinschalige boer hier net buiten de stad. De koeien lopen door de bergen en bossen, en ook de overige dieren hebben vrijheid. Zoals het hoort te zijn dus.
pi_145159630
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:00 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ja dus?

Mensen willen zo goedkoop en zo veel mogelijk vlees, liefst iedere dag.

Moet je die mensen gewoon hun zin geven?

Als mensen naar het Circus willen waar dieren de meest stompzinnige kunstjes
moeten doen en hiervoor getraind worden door middel van pijn en de rest van
hun leven aan de ketting moeten doorbrengen, moet je dan maar gewoon dat
Circus in stand houden?

Of Stierenvechten, vindt jij dat een leuke ''sport''.
Is nog steeds toegestaan, maar steeds minder mensen vinden het ''normaal''.

En zo zijn er zoveel voorbeelden van dingen die vroeger heel normaal vonden
en waarvan je nu denkt, wat idioot zeg dat die mensen dat vroeger
allemaal normaal vonden.

Ik dank dat mensen over 100 jaar ook zo denken over die vleesfabrieken van nu,
een dansende beer zal je ook niet snel meer tegenkomen, misschien zou jij dat wel willen,
maar dan heb je pech.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:08:28 #234
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_145159741
Klein detail dat ik nog niet langs heb zien komen:

quote:
Onze ambitie is om eind 2015 geen plofkip meer in het kipschap te hebben liggen.
http://www.jumbosupermarkten.nl/Bedrijf/Duurzaam-ondernemen/kip/

Tot eind 2015 is de plofkip, als 'basiskip', nog gewoon te koop. De duurzamer kip, of 'Nieuwe Standaard Kip', kost 1 euro per kilo meer.

Het is dus niet dat je vanaf morgen geen 'plofkip' meer kunt halen bij de Jumbo.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_145159762
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:21 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Die richtlijnen zijn snel aan het veranderen hoor..

Kippensnaveltjes afknippen zodat je ongestraft 20.000 kippen in een stal kan proppen mag straks
ook niet meer, gelukkig, en een verbod op het afknippen van de varkensstaartjes zal wel snel volgen
hoop ik..

http://nos.nl/artikel/515(...)n-2018-verboden.html

Knippen kipsnavel in 2018 verboden
pi_145159789
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:08 schreef De_Hertog het volgende:
Het is dus niet dat je vanaf morgen geen 'plofkip' meer kunt halen bij de Jumbo
Oh... gelukkig, dan kunnen de mensen die dat graag willen nog snel even de vriezer
volstouwen :')
pi_145159872
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Gast, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Zoveel boeren zijn het niet eens met de huidige manier waarop ze moeten produceren. Maar ze hangen allemaal aan wurgcontracten en moeten wel.

Je bent echt compleet de weg kwijt. En maar over natuurgekkies roeptoeteren :')
Wat voor wurgcontracten heb jij het over?
pi_145159902
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb het genoegen gehad zelf op een boerderij opgegroeid te zijn. Waar kleinschalig gewerkt werd. Als jij denkt dat die megabedrijven nog een boerderij zijn dan is het wederom een bewijs dat je de weg een beetje kwijt bent.
Toevallig ben ik ook opgegroeid op een boederij. Bioindustrie. Niets mis mee. ?

en jij moet dat wel beter weten. Wat voor dieren hielden je ouders?
pi_145159919
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Of ze veel beter smaken ligt vooral aan wat ze te eten krijgen. Als je eenmaal kip hebt geproefd die en gewoon normaal groot is gebracht en die goed voer heeft gehad dan merk je pas hoe slecht de smaak is van die plofkip.

Je bent wat je eet gaat zeer zeker op voor ons vlees, als in het maakt enorm uit wat ze eten voor de smaak van het vlees.
pi_145159921
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Precies hetzelfde als nederland hea? :')
pi_145159944
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:03 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja dus?

Mensen willen zo goedkoop en zo veel mogelijk vlees, liefst iedere dag.

Moet je die mensen gewoon hun zin geven?

Als mensen naar het Circus willen waar dieren de meest stompzinnige kunstjes
moeten doen en hiervoor getraind worden door middel van pijn en de rest van
hun leven aan de ketting moeten doorbrengen, moet je dan maar gewoon dat
Circus in stand houden?

Of Stierenvechten, vindt jij dat een leuke ''sport''.
Is nog steeds toegestaan, maar steeds minder mensen vinden het ''normaal''.

En zo zijn er zoveel voorbeelden van dingen die vroeger heel normaal vonden
en waarvan je nu denkt, wat idioot zeg dat die mensen dat vroeger
allemaal normaal vonden.

Ik dank dat mensen over 100 jaar ook zo denken over die vleesfabrieken van nu,
een dansende beer zal je ook niet snel meer tegenkomen, misschien zou jij dat wel willen,
maar dan heb je pech.
Waarom niet hun zin geven? :')
Ga jij bepalen wat goed voor dieren is en wat niet? Ik denk dat jij nog nooit op een boederij bent geweest eerlijk gezegd.
pi_145159958
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:18 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij nog nooit op een boederij bent geweest eerlijk gezegd.
O ja, denk jij dat? Dan heb jij het mis...
pi_145159961
quote:

Dat bestaat zeer zeker wel en nogal heftig ook.
pi_145159968
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:19 schreef FANN het volgende:

[..]

O ja, denk jij dat? Dan heb jij het mis...
Brand los
pi_145160011
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:19 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Brand los
Ik zou niet weten waarom :?
Moet ik hier aan jou gaan bewijzen dat ik op een boerderij ben geweest?
Als je het niet gelooft dan niet, wat boeit mij dat nou wat jij denkt.
pi_145160026
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dit is niet helemaal waar...

Als het om directe uitstoot van de kippen gaat dan klopt het, als je meeneemt wat ze eten en hoe dat verbouwt wordt klopt het niet meer.

Er is een vrij smerig truukje uitgehaald om maar te kunnen zeggen dat deze vorm van teelt milieu-vriendelijker is, er wordt gewoon niet alles meegenomen(dus van medicijngebruik tot voedsel, tot directe uitstoot van de dieren en ga zo maar door). Als je alles bij elkaar neemt komt niet bio-industrie er beter vanaf.
pi_145160037
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:21 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom :?
Moet ik hier aan jou gaan bewijzen dat ik op een boerderij ben geweest?
Als je het niet gelooft dan niet, wat boeit mij dat nou wat jij denkt.
Ik denk dat de reden waarom jij tegen plofkippen bent komt doordat je op een boederij bent geweest? Of geloof jij alles op internet?
pi_145160067
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:22 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ik denk dat de reden waarom jij tegen plofkippen bent komt doordat je op een boederij bent geweest? Of geloof jij alles op internet?
Nee, ze is tegen de plofkip omdat die kippen onnodig lijden.
pi_145160080
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:22 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Omdat ik in de stad woon wil dat nog niet zeggen dat ik in de stad geboren ben hoor.
Dus ja ik ben wel (meer dan eens) op een boerderij geweest en de filmpjes
op internet zijn natuurlijk allemaal fake volgens jou ?

Tuurlijk, dat is lekker makkelijk om te roepen :')
pi_145160081
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

[..]

Krijgen we deze opmerkingen weer. Van mensen waarvan ik me dan afvraag of ze weleens in zo'n dierenfabriek zijn geweest want boerderijen kan je het amper meer noemen.

Ja ik ken het uit eerste hand, de reden dat ik een hekel heb aan de bio-industrie is omdat ik de gang van geboorte tot dood ken uit eigen ervaring.
pi_145160083
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, ze is tegen de plofkip omdat die kippen onnodig lijden.
Hoe lijden deze kippen dan..? en kom nu niet met filmpjes uit amerika.
pi_145160105
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:23 schreef FANN het volgende:

[..]

Omdat ik in de stad woon wil dat nog niet zeggen dat ik in de stad geboren ben hoor.
Dus ja ik ben wel (meer dan eens) op een boerderij geweest en de filmpjes
op internet zijn natuurlijk allemaal fake volgens jou ?

Tuurlijk, dat is lekker makkelijk om te roepen :')
Als je filmpjes maakt in een ziekenhuis en dat aan aliens laat zien denken die ook dat alle mensen het slecht hebben :')
pi_145160106
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:24 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

http://www.leerwiki.nl/Hoe_ziet_het_leven_van_een_plofkip_eruit

"Dag 1: het kuiken wordt geboren en weegt ongeveer 50 gram.
Dag 2: het kuiken wordt op transport gezet naar een vleeskuikenfabriek.
Dag 3: in een grote stal met heel veel licht (zodat de kuikens sneller groeien en minder slapen) en een ruimte van 1 vierkante meter per 20 kippen.
Dag 28: na 28 dagen weegt het kuiken ongeveer 1,2 kilo en is een kip geworden.
Dag 35: de kip wordt nogmaals gewogen en moet nu rond de 1,8 kilo wegen. Over een week gaat die naar de slacht en daar moet die ongeveer 2,2 wegen.
Dag 42: kip wordt vervoerd naar een slachterij waar de kip geslacht en verpakt wordt. Nog diezelfde dag wordt het naar de supermarkt gebracht waar wij de kip kunnen kopen"
pi_145160130
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:24 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

pi_145160156
quote:
Wat zijn dit voor opnames joh :')

hoezo vertekend beeld.
pi_145160166
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:26 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Wat zijn dit voor opnames joh :')

hoezo vertekend beeld.

Wat een ordinaire troll ben jij.
pi_145160182
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dag 3: in een grote stal met heel veel licht (zodat de kuikens sneller groeien en minder slapen) en een ruimte van 1 vierkante meter per 20 kippen.
Dag 35: de kip wordt nogmaals gewogen en moet nu rond de 1,8 kilo wegen. Over een week gaat die naar de slacht en daar moet die ongeveer 2,2 wegen.
Dag 42: kip wordt vervoerd naar een slachterij waar de kip geslacht en verpakt wordt. Nog diezelfde dag wordt het naar de supermarkt gebracht waar wij de kip kunnen kopen"
50 gram, 20 per vierkante meter, niet zo raar toch?

als de groei van een kip zo snel is lijkt mij dat ook geen probleem.
pi_145160208
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:27 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

5 gram, 20 per vierkante meter, niet zo raar toch?

als de groei van een kip zo snel is lijkt mij dat ook geen probleem.
Waar het omgaat is dat die beesten nauwelijks vrijheid hebben, soms zo vet worden gemest dat ze niet meer op hun eigen poten kunnen staan enz.

Jij ziet serieus niet in wat hier mis mee is?
pi_145160219
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat een ordinaire troll ben jij.
jij ziet zulke kippen serieus in elke kippen stal?
pi_145160235
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:29 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

jij ziet zulke kippen serieus in elke kippen stal?
:') _O-
pi_145160300
quote:

[..]

Omdat het dier zo ziek snel geforceerd groeit heeft het dier het hele leven last van nieren, hart en lever(oa). Het lichaam kan de groei niet bijhouden waardoor het dier amper meer kan staan, pootzweren en borstblaren zijn aan de orde van de dag. Om deze ziekteverschijnselen op te vangen zitten de dieren continu aan de antibiotica. Eigenlijk eet je dus standaard een ziek dier als je een plofkip eet.
Als het dier geluk heeft haalt het zijn slachtleeftijd zonder dat de poten/heupen het begeven, maar vaak is dat niet zo, het leven van het dier is 1 grote bron van pijn en ziekte.

Dezelfde soort kip wordt gebruikt in de biologische teelt, alleen omdat het dier hier iets minder hard groeit heeft het de bovenstaande problemen niet. Het zal nooit een soort worden die mooi oud kan worden, ze worden allemaal te zwaar op ten duur, alleen bij de plofkip is dat al heel erg snel aan de orde met alle gevolgen van dien voor het dier.

Dat is dus wat er zo verkeerd aan is.
pi_145160303
Zijn laatst de richtlijnen voor stallen in Nederland niet aan gescherpt?
pi_145160316
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:') _O-
Hij is t sneu :')

en dan tegen andere mensen zeggen dat ze nooit op een boerderij zijn geweest...

Zou hij weten dat melk niet oorspronkelijk uit een pak komt? :P
pi_145160354
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:32 schreef FANN het volgende:

[..]

Wat ga je nou slim lopen doen. Anders kijk je meer van zulke filmpjes en geloof je iedereen. ^O^
pi_145160374
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:32 schreef FANN het volgende:

[..]

Docent: waar komt melk vandaan?

Dopfles1: Uit een fabriek Meneer.
pi_145160389
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

uit de winkel toch?
pi_145160392
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:+ Dat bedoel ik...
pi_145160404
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:35 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

uit de winkel toch?
Nee, uit de lucht.
pi_145160433
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, uit de lucht.
hihi

jij bent verder wel hoog opgeleid toch? Lekker werken in een slachthuis voor 9 euro per uur ^O^
pi_145160438
Verder heb je ook gewoon erg weinig zelfrespect als je graag een kip eet dat vol antibiotica zit, omdat de "gezonde" kip net iets duurder is.
pi_145160446
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:36 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

hihi

jij bent verder wel hoog opgeleid toch? Lekker werken in een slachthuis voor 9 euro per uur ^O^
Hoog opgeleid?

Valt reuze mee, jij?
pi_145160463
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:

Maar als je die volkeren de bio-industrie laat zien gaan ze over hun nek.

Ik heb liever een onverdoofde, wat brutere slacht op die manier dan de bio-industrie waar het leven lijden is de dieren productie-eenheden genoemd worden ipv dieren.
pi_145160467
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoog opgeleid?

Valt reuze mee, jij?
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoog opgeleid?

Valt reuze mee, jij?
Welke opleiding heb je genoten? mbo4?
pi_145160479
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar als je die volkeren de bio-industrie laat zien gaan ze over hun nek.

Ik heb liever een onverdoofde, wat brutere slacht op die manier dan de bio-industrie waar het leven lijden is de dieren productie-eenheden genoemd worden ipv dieren.
2

Daarom snap ik ook niet waarom mensen zo huilie huilie doen om het ritueel slachten.
pi_145160485
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:37 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

[..]

Welke opleiding heb je genoten? mbo4?
GOM.
pi_145160504
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

GOM.
lekker schoonmaken dus ^O^
pi_145160520
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:38 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

lekker schoonmaken dus ^O^
Nee, 2/7 fokken.
pi_145160569
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, 2/7 fokken.
2/7 fokken?

2 uur per dag fokken ok
pi_145160574
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:41 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

2/7 fokken?
24/7
pi_145160584
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ach joh, niet zeuren; ze weten niet beter.

Net zoals die zandapen in het midden-oosten nog in de middeleeuwen leven en vrouwenonderdrukking en -verkrachting daar aan de orde van de dag is. Daar hoor je ook niemand campagnes over voeren om hen te verrijken met westerse technologie en moraal (behalve wapens wellicht). Beetje hypocrisie allemaal.
pi_145160612
Conclusie:

Wakkerdier moet niet zo zeuren.

grgr
pi_145160619
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:41 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Ach joh, niet zeuren; ze weten niet beter.

Net zoals die zandapen in het midden-oosten nog in de middeleeuwen leven. Daar hoor je ook niemand campagnes over voeren om hen te verrijken met westerse technologie (behalve wapens wellicht). Beetje hypocrisie allemaal.
Hoeveel kost je caravan?
pi_145160632
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:31 schreef dopfles1 het volgende:
Zijn laatst de richtlijnen voor stallen in Nederland niet aan gescherpt?
Ja, mag nu nog maar max 36 kilo kip per vierkante meter als je een zeker dag/nacht ritme hebt in de stal en de nieuwere ventilatie :')
pi_145160655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, mag nu nog maar max 36 kilo kip per vierkante meter als je een zeker dag/nacht ritme hebt in de stal en de nieuwere ventilatie :')
dat is 13 kippen ofzo? valt mee toch en dat is alleen de laatste paar dagen zo.

Niet zo zeiken.
pi_145160662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoeveel kost je caravan?
Mijn wat?
pi_145160678
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:44 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Mijn wat?
Je caravan.
pi_145160696
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:44 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

dat is 13 kippen ofzo? valt mee toch en dat is alleen de laatste paar dagen zo.

Niet zo zeiken.
Het valt helemaal niet mee en zijn er meer dan 13... In de praktijk zijn het er een stuk of 20 in die laatste levensfase.

Maar ik dacht dat jij zo'n ruime ervaring hiermee had, dan had je horen te weten dat ze echt hutje mutje zitten. Dat het een bijna onoplosbare puzzel is om zoveel op 1 vierkante meter te krijgen.
pi_145160709
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je caravan.
Ik heb geen caravan. Waarom zou je aannemen dat ik er een heb?
pi_145160756
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:46 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Ik heb geen caravan. Waarom zou je aannemen dat ik er een heb?
Jij lijkt mij zo,n type, slechte milieu, racistisch, bekrompen , lomp maar nog net genoeg geld om op vakantie te gaan met de caravan.
pi_145160763
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Het valt helemaal niet mee en zijn er meer dan 13... In de praktijk zijn het er een stuk of 20 in die laatste levensfase.

Maar ik dacht dat jij zo'n ruime ervaring hiermee had, dan had je horen te weten dat ze echt hutje mutje zitten. Dat het een bijna onoplosbare puzzel is om zoveel op 1 vierkante meter te krijgen.
Ik zit op dit moment in London en dan zitten we met zo'n 200 kilo / m2 in de tram voor bijna 45 minuten

Wie komt voor mij op :'( :'( :'(

ohnee daar kies ik voor en dieren kunnen niet kiezen toch? :')
pi_145160790
quote:

wachtende op de dood die door dehydratatie doorzet terwijl je continu overlopen wordt door duizenden andere kippetjes
Niet correct, kippen van dezelfde leeftijd worden bij elkaar gezet in een kooi, de een groeit sneller dan de andere maar de verschillen zijn minimaal. Bovendien, op het moment dat ze niet meer kunnen lopen, geldt dat voor bijna allemaal, dus dan lopen ze geen van alle meer in de kooi. Van overlopen is dus geen sprake, zeker niet van continu overlopen worden.
quote:
Dagelijks worden tientallen of zelfs honderden dode exemplaren geruimd. Simpelweg gestorven door een gebrek aan voedsel of drinkwater,
Niet correct, plofkippen hebben altijd genoeg voedsel en water, ze moeten immers snel groeien. Hoe sneller/groter, hoe beter.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:50:11 #292
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145160827
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:47 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ik zit op dit moment in London en dan zitten we met zo'n 200 kilo / m2 in de tram voor bijna 45 minuten

45 minuten, zo'n 6 weken. Zeer vergelijkbaar ja.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:50:36 #293
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145160839
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:48 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Niet correct, kippen van dezelfde leeftijd worden bij elkaar gezet in een kooi, de een groeit sneller dan de andere maar de verschillen zijn minimaal. Bovendien, op het moment dat ze niet meer kunnen lopen, geldt dat voor bijna allemaal, dus dan lopen ze geen van alle meer in de kooi. Van overlopen is dus geen sprake, zeker niet van continu overlopen worden.

[..]

Niet correct, plofkippen hebben altijd genoeg voedsel en water, ze moeten immers snel groeien. Hoe sneller/groter, hoe beter.
Je wil zeggen dat het niet voorkomt? :D _O- Schaapje toch :*
pi_145160864
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:47 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Het in het belachelijke trekken gaat je niet geloofwaardiger maken, mister ben je weleens op een boerderij geweest(waar je zelf dus duidelijk nog nooit bent geweest).

Ik heb niet zo'n problemen met meer dieren op kleinere stukken mits dat niet zorgt voor grove ellende. De pijn zit mij meer in die geforceerde belachelijke groei die gewoon zorgt voor een ziek dier.
Een ruime 90% heeft pootzweren en borstblaren, schade aan poten/heupen, bijna allemaal hebben ze verziekte levers en nieren, vele hebben hartproblemen. Bij het verstrekken van water/voer zit dan ook automatisch gebruik van antibiotica, wat een ellende is en een groot gevaar voor de volksgezondheid.

Dan spreekt men wel over antibiotica gebruik terugdringen, alleen nog maar geven wanneer nodig en niet als groeistimulator(ja echt!), maar men vergeet daar dan bij te vertellen dat die dieren het gewoon altijd nodig hebben door de manier waarop ze gehouden worden.
pi_145160874
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:50 schreef Dven het volgende:

[..]

45 minuten, zo'n 6 weken. Zeer vergelijkbaar ja.
alsof die beesten 2.2kg zijn tijdens de geboorte :')
Slimmert.
pi_145160908
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:51 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Slimmert.
Je dacht dat ze niet verhuizen? Dat ze het eindaantal in die stal zetten?
Nee hoor, ze zorgen gewoon ervoor dat er in elke groeifase zoveel kilo op die vierkante meter zit.

Nogmaals, ik dacht dat jij hier zo hoog van de toren blies dat jij dit uit ervaring kende?
pi_145160910
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat het niet voorkomt? :D _O- Schaapje toch :*
Casustiek. Het gebeurt wel eens, maar niet in de regel en zeker niet continu. Je kan dan ook het argument aanvoeren: ''vrije uitloop kippen is een slechte zaak want het komt wel eens voor dat zo een kip door een tractor wordt overreden of door een kat wordt gepakt'' :')
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:53:18 #298
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145160913
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:51 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Slimmert.
Ah excuus, ik was vergeten dat 18 kippen van een halve kilo of een volledige kilo op een vierkante meter inderdaad stukken beter is. Mijn excuses.
pi_145160927
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Je dacht dat ze niet verhuizen? Dat ze het eindaantal in die stal zetten?
Nee hoor, ze zorgen gewoon ervoor dat er in elke groeifase zoveel kilo op die vierkante meter zit.
ja tuurlijk :D even 2000 kippen verhuizen 8)7

ga maar weg
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:54:33 #300
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145160943
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Casustiek. Het gebeurt wel eens, maar niet in de regel en zeker niet continu. Je kan dan ook het argument aanvoeren: ''vrije uitloop kippen is een slechte zaak want het komt wel eens voor dat zo een kip door een tractor wordt overreden of door een kat wordt gepakt'' :')
Ga jij even dagelijks tellen hoeveel op de 1000 plofkipjes er sterven en hoeveel er op de organische boerderijen sterven. Moet niet al te lastig zijn.
pi_145160950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij lijkt mij zo,n type, slechte milieu, racistisch, bekrompen , lomp maar nog net genoeg geld om op vakantie te gaan met de caravan.
Laten we even niet op de man gaan spelen.
Maar jij bent dus wel voorstander van minder vleesconsumptie?
Цой жив
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')