Dat mag jij vinden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:00 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik zie een dier dat onnodig lijdt niet meer niet minder, dat jij dat "prachtig" vindt zeg meer over jou dan over mij
Als de plofkip er niet was geweest hadden de mensen niet zo achterlijk veel vlees gegeten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb geen moeite met de actie van Wakker Dier, maar als het om de milieubelasting van vleesproductie gaat is de plofkip juist weer heel goed.
Door de strot drukken is wat overdreven, wel wil ik aan het verstand helpen om te minderen met gewoontes die slecht zijn voor mens en dier.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:53 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
De mens is een vlees en plant eter. Ik eet ze dan ook beide met een voorkeur aan vlees. Of jij het daar wel of niet mee eens bent interesseert me echt niets. Net zoals jou mijn voorkeur niks kan schelen.
Verschil tussen jou en mij is, dat ik meer vlees eten niet door jouw strot probeer te duwen maar jij dat wel bij mij en anderen wilt doen.
Dat maakt jou een tokkie en mij niet. Aangezien ik ieder zijn eigen keus laat maken en jouw partij zijn eigen wil doordrukt
Behalve als het om hun poedeltje gaat, dan weer welquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is toch niets nieuws voor je dat sommige mensen niet zoveel geven om bepaalde dieren?
Daarom zeg ik ook bepaalde dierenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Behalve als het om hun poedeltje gaat, dan weer wel
Het is niets nieuws maar ik kan het toch altijd maar moeilijk bevatten dat er mensen zijn die dierenleed "prachtig" vindenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is toch niets nieuws voor je dat sommige mensen niet zoveel geven om bepaalde dieren?
Ik eet helemaal niet zoveel vlees, maar dat doet er niet aan af dat die verwende wandelkip van 30 euro een veel grote belasting voor het milieu vormt en niet spectaculair veel beter smaakt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:02 schreef FANN het volgende:
[..]
Als de plofkip er niet was geweest hadden de mensen niet zo achterlijk veel vlees gegeten.
Ieder dag zoveel vlees is helemaal niet nodig, iets minder en iets minder vaak, dan kom je al
een heel eind.
Ik ook niet maar helaas is het zo.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:06 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het is niets nieuws maar ik kan het toch altijd maar moeilijk bevatten dat er mensen zijn die dierenleed "prachtig" vinden
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je betaalt er niet meer aan mee als de meerderheid van de consumenten er tegen gaat demonstreren enz.
Dan stopt het verkoop van plofkip gewoon.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jumbo doet plofkip in de ban
EcoterroristenWakker Dier!
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Zoals je nu dus ziet gebeuren en waar je tegen tekeer gaat?
Of dacht je dat jumbo dit zou doen als ze niet denken dat ze daarmee meer klanten trekken?
quote:
Jij eet misschien niet zoveel vlees en ik ook niet, maar er zijn MILJOENEN mensen diequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik eet helemaal niet zoveel vlees, maar dat doet er niet aan af dat die verwende wandelkip van 30 euro een veel grote belasting voor het milieu vormt en niet spectaculair veel beter smaakt.
Los van de vraag of daarover nadenken niet louter ter intellectuele zelfbevrediging is, kan de uitkomst ook zijn dat je principieel alleen nog maar plofkip eet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:11 schreef FANN het volgende:
[..]
Jij eet misschien niet zoveel vlees en ik ook niet, maar er zijn MILJOENEN mensen die
inmiddels gewend zijn aan veel, goedkoop en het liefst dagelijks vlees en tja, iedereen
snapt wel dat dat niet eeuwig kan blijven duren...
Ze willen er wel niet aan, maar iedereen die na kan denken die snapt dat wel.
Zéker als je kinderen op deze wereld zet zou je daar eens over moeten nadenken, maar
blijkbaar doen maar héél weinig mensen dat.
Principieel alleen maar plofkip eten?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Los van de vraag of daarover nadenken niet louter ter intellectuele zelfbevrediging is, kan de uitkomst ook zijn dat je principieel alleen nog maar plofkip eet.
Volgens de laatste onderzoeken zijn die er haast niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij ziet het verschil tussen planten en dieren niet?
1 van de taken van de EU is subsidies en niet alleen naar de 'bio-industrie'.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:59 schreef FANN het volgende:
[..]
Hoeveel dan wel en geef meteen even een bron.
Causaal verband tussen de Bio-industrie (neem aan dat je dit bedoeld) en een 'verziekt milieu' bestaat niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Om jullie kinders te pesten die straks met een verziekt milieu achterblijven?![]()
Als je vlees eet is het beste voor het milieu om plofkip te eten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Principieel alleen maar plofkip eten?
Waarom zou ik dat doen?
Om jullie kinders te pesten die straks met een verziekt milieu achterblijven?![]()
Je haalt dit steeds aan, maar dit is gewoon pertinent onwaar. Dagelijks vlees eten kan prima, zeker in de toekomst waar we vlees gewoon kweken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:11 schreef FANN het volgende:
[..]
Jij eet misschien niet zoveel vlees en ik ook niet, maar er zijn MILJOENEN mensen die
inmiddels gewend zijn aan veel, goedkoop en het liefst dagelijks vlees en tja, iedereen
snapt wel dat dat niet eeuwig kan blijven duren...
Wat? Je haalt echt verbanden aan die alleen Marianne Thieme kan maken.quote:Ze willen er wel niet aan, maar iedereen die na kan denken die snapt dat wel.
Zéker als je kinderen op deze wereld zet zou je daar eens over moeten nadenken, maar
blijkbaar doen maar héél weinig mensen dat.
Iedere dag of 3x per week plofkip of gewoon minder en niet zo vaak krijg je volgensquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je vlees eet is het beste voor het milieu om plofkip te eten.
Het word toch wel geslacht en ingekocht door de supermarkten. Dus dan word het weggegooid zodat dezelfde aantal dieren onnodig sterven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:26 schreef FANN het volgende:
[..]
Iedere dag of 3x per week plofkip of gewoon minder en niet zo vaak krijg je volgens
mij uiteindelijk hetzelfde resultaat.
Maar gaat er natuurlijk ook om dat de Bio Industrie een idiote Industrie is, maar
heel veel mensen vinden dat doodgewoon dat er daar zo met die beesten wordt
omgegaan, misschien jij ook wel, dat weet ik niet.
Gaat natuurlijk niet alleen om de kip, maar ook om varkens en koeien etc.
die zuivelindustrie deugt natuurlijk ook van geen kanten.
Ben jij ooit wel eens op een boerderij geweest?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:26 schreef FANN het volgende:
[..]
Iedere dag of 3x per week plofkip of gewoon minder en niet zo vaak krijg je volgens
mij uiteindelijk hetzelfde resultaat.
Maar gaat er natuurlijk ook om dat de Bio Industrie een idiote Industrie is, maar
heel veel mensen vinden dat doodgewoon dat er daar zo met die beesten wordt
omgegaan, misschien jij ook wel, dat weet ik niet.
Ben jij ooit wel eens op een boerderij geweest?quote:Gaat natuurlijk niet alleen om de kip, maar ook om varkens en koeien etc.
die zuivelindustrie deugt natuurlijk ook van geen kanten.
wat is dat voor een bron, waar staat hoeveel subsidie er naar de Bio Industrie gaat?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
1 van de taken van de EU is subsidies en niet alleen naar de 'bio-industrie'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |