abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145157446
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoe doel je op bewustzijn van pijn?

Dat kippen eigenlijk heel coole dieren zijn die de pijn maar een beetje van zichzelf afwimpelen? :P
:')
pi_145157451
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Daar gaat het niet om. Nadenken is een goed iets, maar krampachtig alles willen rationaliseren is eigenlijk erg dom.
Ik zie vooral een neiging om heel vrijblijvend op je gevoel af te gaan en dan lekker selectief verontwaardigd te doen, zodat je lekker tevreden kunt zijn met jezelf over hoe tegen dierenleed je wel niet bent. Daar doe ik niet aan mee.

quote:
Je negeert dan namelijk deels je eigen biologie. Ook jij doet namelijk niet graag dieren pijn, tenzij je psychopaat bent
Wel vreemd dan dat in landen waar men aanzienlijk dichter bij de natuur staat het zelf veroorzaken van dierenleed doorgaans niet op belemmeringen stuit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145157459
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je leest niet, ik denk niet dat kippen pijn voelen ik weet dat kippen pijn voelen.

Het gaat hier om het bewust zijn van die pijn.
Nja bedoel ook dat ze zich bewust zijn van de pijn. En het ongemak als wat net in die goede post is omschreven.
pi_145157478
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie vooral een neiging om heel vrijblijvend op je gevoel af te gaan en dan lekker selectief verontwaardigd te doen, zodat je lekker tevreden kunt zijn met jezelf over hoe tegen dierenleed je wel niet bent. Daar doe ik niet aan mee.

[..]

Wel vreemd dan dat in landen waar men aanzienlijk dichter bij de natuur staat het zelf veroorzaken van dierenleed doorgaans niet op belemmeringen stuit.
1: Voel mij niet aangesproken.

2: Wat wil je hier precies mee zeggen?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:39:15 #185
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145157525
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je bent weer aan het vermenselijken.

Dat zo,n kip reageert zegt nog niets over de mate van het bewustzijn van zo,n beest.
Ja, ik weet dat mensen graag roepen over het antropomorferen (?) Zoals ik al aanhaalde, dat gebeurde vroeger met negers ook. Bleek ook een misvatting te zijn. Niet zo'n kleintje ook trouwens :') Er zijn steeds meer resultaten waaruit blijkt dat veel diersoorten toch een stukje verder zijn dan dat wij altijd gedacht hebben.

Verder is het allemaal niet zo relevant. Zeker als ik niet de garantie heb dat een dier geen besef van pijn en dergelijke heeft, zou ik de gok niet wagen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_145157536
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja.
In dat geval weet je ook dat ze zich er bewust van zijn dat er pijn/ellende gaat komen.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:40:18 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145157551
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:

Voorbeelden graag want dat is weer een prachtig stukje bullshit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_145157612
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Als dat het enige beeld is dat je bij een plofkip kan verzinnen dan mis je toch nog wel een hoop hoor.

Bekijk gewoon even wat beelden van de industrie en vraag jezelf oprecht af of dat nu een correcte manier is om met levende wezens om te gaan en of je dat nu echt wel moet willen.

Het grote probleem is dat de kip niet meer als een dier wordt gezien maar gewoon als een product.
Ik vroeg dan ook wat er mis is met het principe van de plofkip, dus een kip die snel groeit en snel wordt geslacht.
pi_145157643
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat mensen graag roepen over het antropomorferen (?) Zoals ik al aanhaalde, dat gebeurde vroeger met negers ook. Bleek ook een misvatting te zijn. Niet zo'n kleintje ook trouwens :') Er zijn steeds meer resultaten waaruit blijkt dat veel diersoorten toch een stukje verder zijn dan dat wij altijd gedacht hebben.

Verder is het allemaal niet zo relevant. Zeker als ik niet de garantie heb dat een dier geen besef van pijn en dergelijke heeft, zou ik de gok niet wagen.
Kortom: ze hadden het met negers mis dus dan dan zullen ze het met dieren ook wel mis hebben !!

pi_145157655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In dat geval weet je ook dat ze zich er bewust van zijn dat er pijn/ellende gaat komen.
Nee.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:44:44 #191
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145157676
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vroeg dan ook wat er mis is met het principe van de plofkip, dus een kip die snel groeit en snel wordt geslacht.
Je weet wat er mis is met de versnelde groei? Dat het lichaam het niet aankan? Dieren er onder bezwijken? Enorm veel last hebben van ontstekingen? Waardoor ze vol worden gepropt met antibiotica, hormonen en andere medicijnen? Dat doet geen alarmbelletje rinkelen bij jou?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:45:39 #192
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145157699
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kortom: ze hadden het met negers mis dus dan dan zullen ze het met dieren ook wel mis hebben !!

Nee, ik vind het gewoon kortzichtig om er van uit te gaan dat buiten de superieure mens levende wezens geen besef van pijn hebben.
pi_145157727
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, ik vind het gewoon kortzichtig om er van uit te gaan dat buiten de superieure mens levende wezens geen besef van pijn hebben.
Het zal per dier verschillen.
pi_145157794
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Voel mij niet aangesproken.
Normen concretiseren of formuleren lukt je anders in het geheel niet.

quote:
2: Wat wil je hier precies mee zeggen?
Het zijn vooral Westerse mensen die op grote afstand van de consumptiedieren staan die zo moeilijk doen en hun hoofd moeten afwenden als er een dier geslacht wordt. Een beetje Steppemongool, eskimo of Masai bedenkt zich geen twee voordat hij een geit, een zeehond of een koe de keel doorsnijdt. Zou er dan juist iets mis zijn met hún biologie?
pi_145157867
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Normen concretiseren of formuleren lukt je anders in het geheel niet.

[..]

Het zijn vooral Westerse mensen die op grote afstand van de consumptiedieren staan die zo moeilijk doen en hun hoofd moeten afwenden als er een dier geslacht wordt. Een beetje Steppemongool, eskimo of Masai bedenkt zich geen twee voordat hij een geit, een zeehond of een koe de keel doorsnijdt. Zou er dan juist iets mis zijn met hún biologie?
1: Ik stel dat als je empathie een beetje op een redelijk niveau is, dat je dan niet graag levende wezens levend gaat koken. Duidelijker kan het volgens mij niet.

2: Hier ben ik het helemaal mee eens. Het is op en top decadentie dat mensen wel het vlees willen maar niet willen zien waar het vandaan komt.
pi_145157906
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:31 schreef erodome het volgende:

Ik betaal dus mee aan jouw stukje kip, zou ik(en al die anderen) daar niet meer aan meebetalen, dus echt vrije keuze hebben hierin dan zou jouw goedkope stukje kip niet bestaan,
Hoe betaald iedereen daar aan mee volgens jou?

Door subsidies aan de boeren niet hoor. meeste vlees in de schappen is import. Het mooie Nederlandse vlees wordt geexporteerd.
pi_145157969
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Als dat het enige beeld is dat je bij een plofkip kan verzinnen dan mis je toch nog wel een hoop hoor.

Bekijk gewoon even wat beelden van de industrie en vraag jezelf oprecht af of dat nu een correcte manier is om met levende wezens om te gaan en of je dat nu echt wel moet willen.

Het grote probleem is dat de kip niet meer als een dier wordt gezien maar gewoon als een product.

Met zo'n 17 lotgenoten worden ze als kuiken in een kooi geflikkoerd. Ze hebben geen moeder dus dan gaat de kachel maar even goed aan, al zal dit later vervangen worden door enorme ventilatiesystemen omdat de tienduizenden groeiende kippen dan enorme hoeveelheid warmte produceren.

Dus, je zit met 17 lotgenoten op een vierkante meter, lekker knus. Elke dag word je volgegooid met krachtvoer zodat je maar zo snel mogelijk zo veel mogelijk aankomt. Je groeit al rap maar dat komt wel tegen een prijs. Je organen en poten begeven het waardoor je met wat geluk nog een beetje kan hinkelen maar met wat pech gewoon op de grond blijft liggen, wachtende op de dood die door dehydratatie doorzet terwijl je continu overlopen wordt door duizenden andere kippetjes en met je neus in tonnen stront gedrukt ligt. Dagelijks worden tientallen of zelfs honderden dode exemplaren geruimd. Simpelweg gestorven door een gebrek aan voedsel of drinkwater, omdat je je eigen gewicht niet meer kan dragen en misschien wel door ziektes die natuurlijk bijzonder veel voorkomen. Daarom word je als pasgeboren wezen volgepropt met gigantische hoeveelheden antibiotica en hormonen. In de hoop dat je dus net lang genoeg 'gezond' blijft om het tot de slacht te redden.

Je snavel ben je trouwens al een poosje kwijt, die wordt als voorzorgsmaatregel geknipt omdat je uit stress aan jezelf en lotgenoten begint te plukken. Nu word je enkel nog maar kaal in plaats van een bloederige kale bende. Een prachtige vooruitgang.

Heb je die eerste zes weken overleefd dan is het nu alsnog tijd om je einde tegemoet te treden. Mannen in pakken en met stofmaskers voor (want zo'n vieze teringzooi is het daarbinnen) grijpen jou en een aantal soortgenoten om je in een bak te flikkeren. Heb je wat meer geluk en is het wat moderner dan word je door een opgepimpte stofzuiger met z'n honderden tegelijk opgezogen. Niet veel later zit je in een nog kleinere ruimte gepropt dan je al zat en kan je met een beetje geluk voor het eerst in je leven zonlicht zien. Tot ze je uitladen, met je poten aan haken hangen en in de rij aan mag sluiten voor je een bad mag nemen. Een bad dat je verdooft, waarna een machine 'vakkundig' je keel doorsnijdt. Dat dit niet altijd even vlekkenloos gebeurt blijkt wel uit het geven dat er zat kippen zijn die alsnog ontwaken en zinloos vechten voor hun leven. terwijl ze levend geplukt en in stukken gehakt worden.

Prachtleven zeg.

Ik kan me niet voorstellen dat die kippen andere kippen benijden die wel een paar weken meer de tijd krijgen om op hun gemakje te groeien, terwijl ze in de frisse buitenlucht een wormpje plukken, schuilen voor roofvogels, een beetje met hun vleugels slaan en af en toe een stofbadje nemen of gewoon op hun gemakje in de zon liggen te chillen. Iets kunnen vertonen dat natuurlijk gedrag heet.

Welke kip ziet er niet graag zo uit?
[ afbeelding ]

Alleszins stukken beter dan zo. Less is more :')

Punt is dus dat ook al dient iets voor voeding, dit niet moet betekenen dat je het dan ook maar als stront behandelt.

[ afbeelding ]
Wat een kut foto's weer :')

Kom anders een keer in een ziekenhuis, ziet een mens er graag zo uit??? wat kan je er aan doen. Natuurlijk zijn er ook zieke kippen.
pi_145158003
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:57 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Kom anders een keer in een ziekenhuis, ziet een mens er graag zo uit??? wat kan je er aan doen. Natuurlijk zijn er ook zieke kippen.
Dit komt omdat ze ziek zijn ?!
pi_145158029
Wahahahahah, "natuurlijk er ook zieke kippen"..

_O- _O- _O- _O- _O-
pi_145158037
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:54 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ben geen Veganist :')

Ik ben ook niet tegen vlees eten, ik ben wél tegen de Bio Industrie en het ging er om
dat mensen die tegen de Bio Industrie wél meebetalen aan de 80% subsidie die
naar die engnekken gaan.

Maar daar hebben jullie dan weer geen antwoord op, ja een beetje dom schelden,
met kanker, je moeder, apenland en nu gaan we weer op de toer van hysterisch doen.

Ik weet niet wie er hier hysterisch doet, maar ik niet in elk geval.
:')____________________________________

Engnekken? Weet je wel waarom de boeren zoveel dieren in hun stallen hebben?
Omdat de consument hierom vraagt.
pi_145158065
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:00 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

pi_145158079
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit komt omdat ze ziek zijn ?!
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:00 schreef theunderdog het volgende:

_O- _O- _O- _O- _O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:00 schreef theunderdog het volgende:

_O- _O- _O- _O- _O-
Waarom staan er enkel 2 op de foto dan?

zien er een klein beetje anders uit of niet?
pi_145158093
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:02 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Jij hebt zijn post niet gelezen.
pi_145158104
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
blijkbaar snapt zij dit niet aangezien ze de boeren uitscheld? :')
pi_145158105
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:02 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Alsof elke boerderij het zelfde is ?
pi_145158117
quote:

[..]

Zo zien alle kippen eruit die voor een euro in de super liggen.
pi_145158118
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij hebt zijn post niet gelezen.
En dit. Alleen maar plaatjes kijken blijkbaar.
pi_145158126
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Alsof elke boerderij het zelfde is ?
kan jij een foto vinden met de kippen op zijn foto maar dan x 200 op 1 locatie?
pi_145158174
Dierenmishandeling onthuld op boerderijen gelinkt aan grootste Nederlandse supermarkt
http://www.piepvandaag.nl/onthulling-dierenmishandeling-plukon/

AH :r alles voor dat dooie geld
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_145158185
oh zo?

zien er alsnog beter uit.
pi_145158293
Maja, kip van de biologische slager is ook gewoon veel lekkerder.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:13:38 #212
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145158320
quote:

[..]

Enigszins gechargeerd maar niet minder realiteit. Het dan weg doen als 'ach, er zijn overal zieke kippen' is gewoon weer een prachtig voorbeeld van je kop in het zand steken.
pi_145158344
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Enigszins gechargeerd maar niet minder realiteit. Het dan weg doen als 'ach, er zijn overal zieke kippen' is gewoon weer een prachtig voorbeeld van je kop in het zand steken.
Nee?

Jij geeft een vertekend beeld weer. Mijn foto's zijn realiteit en er zijn hier al een paar die dat niet kunnen geloven door foto's als die jij hebt gepost. is niet helemaal eerlijk?
pi_145158404
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoe zou jij het het liefst zien dan?
pi_145158465
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe zou jij het het liefst zien dan?
Voor 2 euro in de supermarkt, en gezonde dieren. Zoals dat nu gebeurd. Een boer wil zijn dieren echt niet ziek hebben (krijg je slechte groei en ziektes geeft uitval etc).

Maar door foto's van zieke kippen/varkens/andere dieren van natuur gekkies en instanties als wakker dier etc dan worden de boeren in een verkeerd daglicht gezet.
pi_145158473
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:19 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Voor 2 euro in de supermarkt, en gezonde dieren. Zoals dat nu gebeurd. Een boer wil zijn dieren echt niet ziek hebben (krijg je slechte groei en ziektes geeft uitval etc).

Maar door foto's van zieke kippen/varkens/andere dieren van natuur gekkies en instanties als wakker dier etc dan worden de boeren in een verkeerd daglicht gezet.
Deze discussie gaat over de plofkip.
pi_145158524
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Deze discussie gaat over de plofkip.
Er zijn in Nederland richtlijnen tov de kip en ik denk dat deze voldoende zijn.

Geimporteerd vlees hebben we verder weinig kijk op.
pi_145158572
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:21 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij de post van Dven echt niet gelezen.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:24:37 #219
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_145158591
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een plofkip is een kip die door selectie zo is doorgefokt dat ze geprogrammeerd zijn om te eten. Ze groeien sneller dan gezond is voor zo’n beestje en hun botten groeien niet snel genoeg mee met hun gewicht. Aan het eind kunnen hun poten nauwelijks meer hun eigen gewicht dragen. Het zijn gewoon obese kuikens. We hebben een dier gecreëerd dat niet meer in staat is een normaal dier te zijn en normaal dierlijk gedrag te vertonen. Dat is wat er principieel mis mee is.
I am a black hole shitting into the void
pi_145158611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij de post van Dven echt niet gelezen.
gast waar komt dat vandaan dan? :') De website van greenpeace?

Ben jij ooit op een boederij geweest? of kijk je alleen de plaatjes van dven, zeggend dat alle plofkippen er zo uit zien (als 2 zieke kippen)
pi_145158627
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:25 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ben jij ooit op een boederij geweest? of kijk je alleen de plaatjes van dven, zeggend dat alle plofkippen er zo uit zien (als 2 zieke kippen)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:37:03 #222
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145158933
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:19 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Gast, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Zoveel boeren zijn het niet eens met de huidige manier waarop ze moeten produceren. Maar ze hangen allemaal aan wurgcontracten en moeten wel.

Je bent echt compleet de weg kwijt. En maar over natuurgekkies roeptoeteren :')
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:39:03 #223
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145158995
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:25 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ik heb het genoegen gehad zelf op een boerderij opgegroeid te zijn. Waar kleinschalig gewerkt werd. Als jij denkt dat die megabedrijven nog een boerderij zijn dan is het wederom een bewijs dat je de weg een beetje kwijt bent.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:48:08 #224
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145159216
Een zeer tevreden kippenhoudster

pi_145159293
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:48 schreef Dven het volgende:
Een zeer tevreden kippenhoudster

Spijtig dit.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:52:00 #226
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145159328
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Spijtig dit.
Boeiende docu overigens. Betreft wel Amerika maar helaas is het in Europa niet veel beter gesteld en gaat het ook hard richting de Amerikaanse wijze

pi_145159375
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Boeiende docu overigens. Betreft wel Amerika maar helaas is het in Europa niet veel beter gesteld en gaat het ook hard richting de Amerikaanse wijze

Maar hoe zou jij het graag zien dan? hoe moeten we dieren doden, hoe maken we de consument bewust van wat hij/zij koopt enz.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:58:56 #229
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145159513
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar hoe zou jij het graag zien dan? hoe moeten we dieren doden, hoe maken we de consument bewust van wat hij/zij koopt enz.
Allereerst zie ik graag de vleesconsumptie halveren. Het is belachelijk hoe veel men eet. Onnodig en onverantwoordelijk. Bewustzijn creeer je door educatie en openheid. Als overheid zijnde kan je dus meehelpen door dat te bieden. Helaas is de voedingsindustrie bijzonder kapitaalkrachtig en hebben ze een flinky lobby dus is dat al lastig genoeg.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:59:10 #230
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145159521
pi_145159555
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Allereerst zie ik graag de vleesconsumptie halveren. Het is belachelijk hoe veel men eet. Onnodig en onverantwoordelijk. Bewustzijn creeer je door educatie en openheid. Als overheid zijnde kan je dus meehelpen door dat te bieden. Helaas is de voedingsindustrie bijzonder kapitaalkrachtig en hebben ze een flinky lobby dus is dat al lastig genoeg.
Hoe wil je de vleesconsumptie halveren?

En eet jij zelf geen vlees of?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:02:53 #232
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145159608
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe wil je de vleesconsumptie halveren?

En eet jij zelf geen vlees of?
Ik eet wel vlees, met mate. En ik koop het bij een kleinschalige boer hier net buiten de stad. De koeien lopen door de bergen en bossen, en ook de overige dieren hebben vrijheid. Zoals het hoort te zijn dus.
pi_145159630
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:00 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ja dus?

Mensen willen zo goedkoop en zo veel mogelijk vlees, liefst iedere dag.

Moet je die mensen gewoon hun zin geven?

Als mensen naar het Circus willen waar dieren de meest stompzinnige kunstjes
moeten doen en hiervoor getraind worden door middel van pijn en de rest van
hun leven aan de ketting moeten doorbrengen, moet je dan maar gewoon dat
Circus in stand houden?

Of Stierenvechten, vindt jij dat een leuke ''sport''.
Is nog steeds toegestaan, maar steeds minder mensen vinden het ''normaal''.

En zo zijn er zoveel voorbeelden van dingen die vroeger heel normaal vonden
en waarvan je nu denkt, wat idioot zeg dat die mensen dat vroeger
allemaal normaal vonden.

Ik dank dat mensen over 100 jaar ook zo denken over die vleesfabrieken van nu,
een dansende beer zal je ook niet snel meer tegenkomen, misschien zou jij dat wel willen,
maar dan heb je pech.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:08:28 #234
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_145159741
Klein detail dat ik nog niet langs heb zien komen:

quote:
Onze ambitie is om eind 2015 geen plofkip meer in het kipschap te hebben liggen.
http://www.jumbosupermarkten.nl/Bedrijf/Duurzaam-ondernemen/kip/

Tot eind 2015 is de plofkip, als 'basiskip', nog gewoon te koop. De duurzamer kip, of 'Nieuwe Standaard Kip', kost 1 euro per kilo meer.

Het is dus niet dat je vanaf morgen geen 'plofkip' meer kunt halen bij de Jumbo.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_145159762
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:21 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Die richtlijnen zijn snel aan het veranderen hoor..

Kippensnaveltjes afknippen zodat je ongestraft 20.000 kippen in een stal kan proppen mag straks
ook niet meer, gelukkig, en een verbod op het afknippen van de varkensstaartjes zal wel snel volgen
hoop ik..

http://nos.nl/artikel/515(...)n-2018-verboden.html

Knippen kipsnavel in 2018 verboden
pi_145159789
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:08 schreef De_Hertog het volgende:
Het is dus niet dat je vanaf morgen geen 'plofkip' meer kunt halen bij de Jumbo
Oh... gelukkig, dan kunnen de mensen die dat graag willen nog snel even de vriezer
volstouwen :')
pi_145159872
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Gast, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Zoveel boeren zijn het niet eens met de huidige manier waarop ze moeten produceren. Maar ze hangen allemaal aan wurgcontracten en moeten wel.

Je bent echt compleet de weg kwijt. En maar over natuurgekkies roeptoeteren :')
Wat voor wurgcontracten heb jij het over?
pi_145159902
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb het genoegen gehad zelf op een boerderij opgegroeid te zijn. Waar kleinschalig gewerkt werd. Als jij denkt dat die megabedrijven nog een boerderij zijn dan is het wederom een bewijs dat je de weg een beetje kwijt bent.
Toevallig ben ik ook opgegroeid op een boederij. Bioindustrie. Niets mis mee. ?

en jij moet dat wel beter weten. Wat voor dieren hielden je ouders?
pi_145159919
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik eet helemaal niet zoveel vlees, maar dat doet er niet aan af dat die verwende wandelkip van 30 euro een veel grote belasting voor het milieu vormt en niet spectaculair veel beter smaakt.
Of ze veel beter smaken ligt vooral aan wat ze te eten krijgen. Als je eenmaal kip hebt geproefd die en gewoon normaal groot is gebracht en die goed voer heeft gehad dan merk je pas hoe slecht de smaak is van die plofkip.

Je bent wat je eet gaat zeer zeker op voor ons vlees, als in het maakt enorm uit wat ze eten voor de smaak van het vlees.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145159921
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Precies hetzelfde als nederland hea? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')