Boeiende docu overigens. Betreft wel Amerika maar helaas is het in Europa niet veel beter gesteld en gaat het ook hard richting de Amerikaanse wijzequote:
Maar hoe zou jij het graag zien dan? hoe moeten we dieren doden, hoe maken we de consument bewust van wat hij/zij koopt enz.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Boeiende docu overigens. Betreft wel Amerika maar helaas is het in Europa niet veel beter gesteld en gaat het ook hard richting de Amerikaanse wijze
Allereerst zie ik graag de vleesconsumptie halveren. Het is belachelijk hoe veel men eet. Onnodig en onverantwoordelijk. Bewustzijn creeer je door educatie en openheid. Als overheid zijnde kan je dus meehelpen door dat te bieden. Helaas is de voedingsindustrie bijzonder kapitaalkrachtig en hebben ze een flinky lobby dus is dat al lastig genoeg.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar hoe zou jij het graag zien dan? hoe moeten we dieren doden, hoe maken we de consument bewust van wat hij/zij koopt enz.
Hoe wil je de vleesconsumptie halveren?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Allereerst zie ik graag de vleesconsumptie halveren. Het is belachelijk hoe veel men eet. Onnodig en onverantwoordelijk. Bewustzijn creeer je door educatie en openheid. Als overheid zijnde kan je dus meehelpen door dat te bieden. Helaas is de voedingsindustrie bijzonder kapitaalkrachtig en hebben ze een flinky lobby dus is dat al lastig genoeg.
Ik eet wel vlees, met mate. En ik koop het bij een kleinschalige boer hier net buiten de stad. De koeien lopen door de bergen en bossen, en ook de overige dieren hebben vrijheid. Zoals het hoort te zijn dus.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe wil je de vleesconsumptie halveren?
En eet jij zelf geen vlees of?
Ja dus?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:00 schreef dopfles1 het volgende:
[..]____________________________________
Engnekken? Weet je wel waarom de boeren zoveel dieren in hun stallen hebben?
Omdat de consument hierom vraagt.
http://www.jumbosupermarkten.nl/Bedrijf/Duurzaam-ondernemen/kip/quote:Onze ambitie is om eind 2015 geen plofkip meer in het kipschap te hebben liggen.
Die richtlijnen zijn snel aan het veranderen hoor..quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:21 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland richtlijnen tov de kip en ik denk dat deze voldoende zijn.
Geimporteerd vlees hebben we verder weinig kijk op.
Oh... gelukkig, dan kunnen de mensen die dat graag willen nog snel even de vriezerquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:08 schreef De_Hertog het volgende:
Het is dus niet dat je vanaf morgen geen 'plofkip' meer kunt halen bij de Jumbo
Wat voor wurgcontracten heb jij het over?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Gast, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Zoveel boeren zijn het niet eens met de huidige manier waarop ze moeten produceren. Maar ze hangen allemaal aan wurgcontracten en moeten wel.
Je bent echt compleet de weg kwijt. En maar over natuurgekkies roeptoeteren
Toevallig ben ik ook opgegroeid op een boederij. Bioindustrie. Niets mis mee. ?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb het genoegen gehad zelf op een boerderij opgegroeid te zijn. Waar kleinschalig gewerkt werd. Als jij denkt dat die megabedrijven nog een boerderij zijn dan is het wederom een bewijs dat je de weg een beetje kwijt bent.
Of ze veel beter smaken ligt vooral aan wat ze te eten krijgen. Als je eenmaal kip hebt geproefd die en gewoon normaal groot is gebracht en die goed voer heeft gehad dan merk je pas hoe slecht de smaak is van die plofkip.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik eet helemaal niet zoveel vlees, maar dat doet er niet aan af dat die verwende wandelkip van 30 euro een veel grote belasting voor het milieu vormt en niet spectaculair veel beter smaakt.
Precies hetzelfde als nederland hea?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Boeiende docu overigens. Betreft wel Amerika maar helaas is het in Europa niet veel beter gesteld en gaat het ook hard richting de Amerikaanse wijze
Waarom niet hun zin geven?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja dus?
Mensen willen zo goedkoop en zo veel mogelijk vlees, liefst iedere dag.
Moet je die mensen gewoon hun zin geven?
Als mensen naar het Circus willen waar dieren de meest stompzinnige kunstjes
moeten doen en hiervoor getraind worden door middel van pijn en de rest van
hun leven aan de ketting moeten doorbrengen, moet je dan maar gewoon dat
Circus in stand houden?
Of Stierenvechten, vindt jij dat een leuke ''sport''.
Is nog steeds toegestaan, maar steeds minder mensen vinden het ''normaal''.
En zo zijn er zoveel voorbeelden van dingen die vroeger heel normaal vonden
en waarvan je nu denkt, wat idioot zeg dat die mensen dat vroeger
allemaal normaal vonden.
Ik dank dat mensen over 100 jaar ook zo denken over die vleesfabrieken van nu,
een dansende beer zal je ook niet snel meer tegenkomen, misschien zou jij dat wel willen,
maar dan heb je pech.
O ja, denk jij dat? Dan heb jij het mis...quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:18 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij nog nooit op een boederij bent geweest eerlijk gezegd.
Dat bestaat zeer zeker wel en nogal heftig ook.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:20 schreef xzaz het volgende:
Causaal verband tussen de Bio-industrie (neem aan dat je dit bedoeld) en een 'verziekt milieu' bestaat niet.
Brand losquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:19 schreef FANN het volgende:
[..]
O ja, denk jij dat? Dan heb jij het mis...
Ik zou niet weten waaromquote:
Dit is niet helemaal waar...quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je vlees eet is het beste voor het milieu om plofkip te eten.
Ik denk dat de reden waarom jij tegen plofkippen bent komt doordat je op een boederij bent geweest? Of geloof jij alles op internet?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:21 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom![]()
Moet ik hier aan jou gaan bewijzen dat ik op een boerderij ben geweest?
Als je het niet gelooft dan niet, wat boeit mij dat nou wat jij denkt.
Nee, ze is tegen de plofkip omdat die kippen onnodig lijden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:22 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ik denk dat de reden waarom jij tegen plofkippen bent komt doordat je op een boederij bent geweest? Of geloof jij alles op internet?
Omdat ik in de stad woon wil dat nog niet zeggen dat ik in de stad geboren ben hoor.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:22 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ik denk dat de reden waarom jij tegen plofkippen bent komt doordat je op een boederij bent geweest? Of geloof jij alles op internet?
Krijgen we deze opmerkingen weer. Van mensen waarvan ik me dan afvraag of ze weleens in zo'n dierenfabriek zijn geweest want boerderijen kan je het amper meer noemen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:29 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ben jij ooit wel eens op een boerderij geweest?
[..]
Ben jij ooit wel eens op een boerderij geweest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |