abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145160504
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

GOM.
lekker schoonmaken dus ^O^
pi_145160520
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:38 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

lekker schoonmaken dus ^O^
Nee, 2/7 fokken.
pi_145160569
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, 2/7 fokken.
2/7 fokken?

2 uur per dag fokken ok
pi_145160574
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:41 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

2/7 fokken?
24/7
pi_145160584
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

http://www.leerwiki.nl/Hoe_ziet_het_leven_van_een_plofkip_eruit

"Dag 1: het kuiken wordt geboren en weegt ongeveer 50 gram.
Dag 2: het kuiken wordt op transport gezet naar een vleeskuikenfabriek.
Dag 3: in een grote stal met heel veel licht (zodat de kuikens sneller groeien en minder slapen) en een ruimte van 1 vierkante meter per 20 kippen.
Dag 28: na 28 dagen weegt het kuiken ongeveer 1,2 kilo en is een kip geworden.
Dag 35: de kip wordt nogmaals gewogen en moet nu rond de 1,8 kilo wegen. Over een week gaat die naar de slacht en daar moet die ongeveer 2,2 wegen.
Dag 42: kip wordt vervoerd naar een slachterij waar de kip geslacht en verpakt wordt. Nog diezelfde dag wordt het naar de supermarkt gebracht waar wij de kip kunnen kopen"
Ach joh, niet zeuren; ze weten niet beter.

Net zoals die zandapen in het midden-oosten nog in de middeleeuwen leven en vrouwenonderdrukking en -verkrachting daar aan de orde van de dag is. Daar hoor je ook niemand campagnes over voeren om hen te verrijken met westerse technologie en moraal (behalve wapens wellicht). Beetje hypocrisie allemaal.
pi_145160612
Conclusie:

Wakkerdier moet niet zo zeuren.

grgr
pi_145160619
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:41 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Ach joh, niet zeuren; ze weten niet beter.

Net zoals die zandapen in het midden-oosten nog in de middeleeuwen leven. Daar hoor je ook niemand campagnes over voeren om hen te verrijken met westerse technologie (behalve wapens wellicht). Beetje hypocrisie allemaal.
Hoeveel kost je caravan?
pi_145160632
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:31 schreef dopfles1 het volgende:
Zijn laatst de richtlijnen voor stallen in Nederland niet aan gescherpt?
Ja, mag nu nog maar max 36 kilo kip per vierkante meter als je een zeker dag/nacht ritme hebt in de stal en de nieuwere ventilatie :')
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145160655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, mag nu nog maar max 36 kilo kip per vierkante meter als je een zeker dag/nacht ritme hebt in de stal en de nieuwere ventilatie :')
dat is 13 kippen ofzo? valt mee toch en dat is alleen de laatste paar dagen zo.

Niet zo zeiken.
pi_145160662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoeveel kost je caravan?
Mijn wat?
pi_145160678
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:44 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Mijn wat?
Je caravan.
pi_145160696
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:44 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

dat is 13 kippen ofzo? valt mee toch en dat is alleen de laatste paar dagen zo.

Niet zo zeiken.
Het valt helemaal niet mee en zijn er meer dan 13... In de praktijk zijn het er een stuk of 20 in die laatste levensfase.

Maar ik dacht dat jij zo'n ruime ervaring hiermee had, dan had je horen te weten dat ze echt hutje mutje zitten. Dat het een bijna onoplosbare puzzel is om zoveel op 1 vierkante meter te krijgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145160709
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je caravan.
Ik heb geen caravan. Waarom zou je aannemen dat ik er een heb?
pi_145160756
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:46 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Ik heb geen caravan. Waarom zou je aannemen dat ik er een heb?
Jij lijkt mij zo,n type, slechte milieu, racistisch, bekrompen , lomp maar nog net genoeg geld om op vakantie te gaan met de caravan.
pi_145160763
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Het valt helemaal niet mee en zijn er meer dan 13... In de praktijk zijn het er een stuk of 20 in die laatste levensfase.

Maar ik dacht dat jij zo'n ruime ervaring hiermee had, dan had je horen te weten dat ze echt hutje mutje zitten. Dat het een bijna onoplosbare puzzel is om zoveel op 1 vierkante meter te krijgen.
Ik zit op dit moment in London en dan zitten we met zo'n 200 kilo / m2 in de tram voor bijna 45 minuten

Wie komt voor mij op :'( :'( :'(

ohnee daar kies ik voor en dieren kunnen niet kiezen toch? :')
pi_145160790
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:26 schreef Dven het volgende:

wachtende op de dood die door dehydratatie doorzet terwijl je continu overlopen wordt door duizenden andere kippetjes
Niet correct, kippen van dezelfde leeftijd worden bij elkaar gezet in een kooi, de een groeit sneller dan de andere maar de verschillen zijn minimaal. Bovendien, op het moment dat ze niet meer kunnen lopen, geldt dat voor bijna allemaal, dus dan lopen ze geen van alle meer in de kooi. Van overlopen is dus geen sprake, zeker niet van continu overlopen worden.
quote:
Dagelijks worden tientallen of zelfs honderden dode exemplaren geruimd. Simpelweg gestorven door een gebrek aan voedsel of drinkwater,
Niet correct, plofkippen hebben altijd genoeg voedsel en water, ze moeten immers snel groeien. Hoe sneller/groter, hoe beter.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:50:11 #292
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145160827
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:47 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ik zit op dit moment in London en dan zitten we met zo'n 200 kilo / m2 in de tram voor bijna 45 minuten

45 minuten, zo'n 6 weken. Zeer vergelijkbaar ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:50:36 #293
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145160839
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:48 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Niet correct, kippen van dezelfde leeftijd worden bij elkaar gezet in een kooi, de een groeit sneller dan de andere maar de verschillen zijn minimaal. Bovendien, op het moment dat ze niet meer kunnen lopen, geldt dat voor bijna allemaal, dus dan lopen ze geen van alle meer in de kooi. Van overlopen is dus geen sprake, zeker niet van continu overlopen worden.

[..]

Niet correct, plofkippen hebben altijd genoeg voedsel en water, ze moeten immers snel groeien. Hoe sneller/groter, hoe beter.
Je wil zeggen dat het niet voorkomt? :D _O- Schaapje toch :*
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_145160864
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:47 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Het in het belachelijke trekken gaat je niet geloofwaardiger maken, mister ben je weleens op een boerderij geweest(waar je zelf dus duidelijk nog nooit bent geweest).

Ik heb niet zo'n problemen met meer dieren op kleinere stukken mits dat niet zorgt voor grove ellende. De pijn zit mij meer in die geforceerde belachelijke groei die gewoon zorgt voor een ziek dier.
Een ruime 90% heeft pootzweren en borstblaren, schade aan poten/heupen, bijna allemaal hebben ze verziekte levers en nieren, vele hebben hartproblemen. Bij het verstrekken van water/voer zit dan ook automatisch gebruik van antibiotica, wat een ellende is en een groot gevaar voor de volksgezondheid.

Dan spreekt men wel over antibiotica gebruik terugdringen, alleen nog maar geven wanneer nodig en niet als groeistimulator(ja echt!), maar men vergeet daar dan bij te vertellen dat die dieren het gewoon altijd nodig hebben door de manier waarop ze gehouden worden.
pi_145160874
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:50 schreef Dven het volgende:

[..]

45 minuten, zo'n 6 weken. Zeer vergelijkbaar ja.
alsof die beesten 2.2kg zijn tijdens de geboorte :')
Slimmert.
pi_145160908
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:51 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Slimmert.
Je dacht dat ze niet verhuizen? Dat ze het eindaantal in die stal zetten?
Nee hoor, ze zorgen gewoon ervoor dat er in elke groeifase zoveel kilo op die vierkante meter zit.

Nogmaals, ik dacht dat jij hier zo hoog van de toren blies dat jij dit uit ervaring kende?
pi_145160910
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat het niet voorkomt? :D _O- Schaapje toch :*
Casuïstiek. Het gebeurt wel eens, maar niet in de regel en zeker niet continu. Je kan dan ook het argument aanvoeren: ''vrije uitloop kippen is een slechte zaak want het komt wel eens voor dat zo een kip door een tractor wordt overreden of door een kat wordt gepakt'' :')
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:53:18 #298
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145160913
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:51 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Slimmert.
Ah excuus, ik was vergeten dat 18 kippen van een halve kilo of een volledige kilo op een vierkante meter inderdaad stukken beter is. Mijn excuses.
pi_145160927
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Je dacht dat ze niet verhuizen? Dat ze het eindaantal in die stal zetten?
Nee hoor, ze zorgen gewoon ervoor dat er in elke groeifase zoveel kilo op die vierkante meter zit.
ja tuurlijk :D even 2000 kippen verhuizen 8)7

ga maar weg
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:54:33 #300
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145160943
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Casuïstiek. Het gebeurt wel eens, maar niet in de regel en zeker niet continu. Je kan dan ook het argument aanvoeren: ''vrije uitloop kippen is een slechte zaak want het komt wel eens voor dat zo een kip door een tractor wordt overreden of door een kat wordt gepakt'' :')
Ga jij even dagelijks tellen hoeveel op de 1000 plofkipjes er sterven en hoeveel er op de organische boerderijen sterven. Moet niet al te lastig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')