Ach joh, niet zeuren; ze weten niet beter.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.leerwiki.nl/Hoe_ziet_het_leven_van_een_plofkip_eruit
"Dag 1: het kuiken wordt geboren en weegt ongeveer 50 gram.
Dag 2: het kuiken wordt op transport gezet naar een vleeskuikenfabriek.
Dag 3: in een grote stal met heel veel licht (zodat de kuikens sneller groeien en minder slapen) en een ruimte van 1 vierkante meter per 20 kippen.
Dag 28: na 28 dagen weegt het kuiken ongeveer 1,2 kilo en is een kip geworden.
Dag 35: de kip wordt nogmaals gewogen en moet nu rond de 1,8 kilo wegen. Over een week gaat die naar de slacht en daar moet die ongeveer 2,2 wegen.
Dag 42: kip wordt vervoerd naar een slachterij waar de kip geslacht en verpakt wordt. Nog diezelfde dag wordt het naar de supermarkt gebracht waar wij de kip kunnen kopen"
Hoeveel kost je caravan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:41 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Ach joh, niet zeuren; ze weten niet beter.
Net zoals die zandapen in het midden-oosten nog in de middeleeuwen leven. Daar hoor je ook niemand campagnes over voeren om hen te verrijken met westerse technologie (behalve wapens wellicht). Beetje hypocrisie allemaal.
Ja, mag nu nog maar max 36 kilo kip per vierkante meter als je een zeker dag/nacht ritme hebt in de stal en de nieuwere ventilatiequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:31 schreef dopfles1 het volgende:
Zijn laatst de richtlijnen voor stallen in Nederland niet aan gescherpt?
dat is 13 kippen ofzo? valt mee toch en dat is alleen de laatste paar dagen zo.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, mag nu nog maar max 36 kilo kip per vierkante meter als je een zeker dag/nacht ritme hebt in de stal en de nieuwere ventilatie
Het valt helemaal niet mee en zijn er meer dan 13... In de praktijk zijn het er een stuk of 20 in die laatste levensfase.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:44 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
dat is 13 kippen ofzo? valt mee toch en dat is alleen de laatste paar dagen zo.
Niet zo zeiken.
Jij lijkt mij zo,n type, slechte milieu, racistisch, bekrompen , lomp maar nog net genoeg geld om op vakantie te gaan met de caravan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:46 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Ik heb geen caravan. Waarom zou je aannemen dat ik er een heb?
Ik zit op dit moment in London en dan zitten we met zo'n 200 kilo / m2 in de tram voor bijna 45 minutenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Het valt helemaal niet mee en zijn er meer dan 13... In de praktijk zijn het er een stuk of 20 in die laatste levensfase.
Maar ik dacht dat jij zo'n ruime ervaring hiermee had, dan had je horen te weten dat ze echt hutje mutje zitten. Dat het een bijna onoplosbare puzzel is om zoveel op 1 vierkante meter te krijgen.
Niet correct, kippen van dezelfde leeftijd worden bij elkaar gezet in een kooi, de een groeit sneller dan de andere maar de verschillen zijn minimaal. Bovendien, op het moment dat ze niet meer kunnen lopen, geldt dat voor bijna allemaal, dus dan lopen ze geen van alle meer in de kooi. Van overlopen is dus geen sprake, zeker niet van continu overlopen worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:26 schreef Dven het volgende:
wachtende op de dood die door dehydratatie doorzet terwijl je continu overlopen wordt door duizenden andere kippetjes
Niet correct, plofkippen hebben altijd genoeg voedsel en water, ze moeten immers snel groeien. Hoe sneller/groter, hoe beter.quote:Dagelijks worden tientallen of zelfs honderden dode exemplaren geruimd. Simpelweg gestorven door een gebrek aan voedsel of drinkwater,
45 minuten, zo'n 6 weken. Zeer vergelijkbaar ja.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:47 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ik zit op dit moment in London en dan zitten we met zo'n 200 kilo / m2 in de tram voor bijna 45 minuten
Wie komt voor mij op![]()
![]()
![]()
ohnee daar kies ik voor en dieren kunnen niet kiezen toch?
Je wil zeggen dat het niet voorkomt?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niet correct, kippen van dezelfde leeftijd worden bij elkaar gezet in een kooi, de een groeit sneller dan de andere maar de verschillen zijn minimaal. Bovendien, op het moment dat ze niet meer kunnen lopen, geldt dat voor bijna allemaal, dus dan lopen ze geen van alle meer in de kooi. Van overlopen is dus geen sprake, zeker niet van continu overlopen worden.
[..]
Niet correct, plofkippen hebben altijd genoeg voedsel en water, ze moeten immers snel groeien. Hoe sneller/groter, hoe beter.
Het in het belachelijke trekken gaat je niet geloofwaardiger maken, mister ben je weleens op een boerderij geweest(waar je zelf dus duidelijk nog nooit bent geweest).quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:47 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ik zit op dit moment in London en dan zitten we met zo'n 200 kilo / m2 in de tram voor bijna 45 minuten
Wie komt voor mij op![]()
![]()
![]()
ohnee daar kies ik voor en dieren kunnen niet kiezen toch?
alsof die beesten 2.2kg zijn tijdens de geboortequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:50 schreef Dven het volgende:
[..]
45 minuten, zo'n 6 weken. Zeer vergelijkbaar ja.
Je dacht dat ze niet verhuizen? Dat ze het eindaantal in die stal zetten?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:51 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
alsof die beesten 2.2kg zijn tijdens de geboorte
Slimmert.
Casuïstiek. Het gebeurt wel eens, maar niet in de regel en zeker niet continu. Je kan dan ook het argument aanvoeren: ''vrije uitloop kippen is een slechte zaak want het komt wel eens voor dat zo een kip door een tractor wordt overreden of door een kat wordt gepakt''quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat het niet voorkomt?![]()
Schaapje toch
Ah excuus, ik was vergeten dat 18 kippen van een halve kilo of een volledige kilo op een vierkante meter inderdaad stukken beter is. Mijn excuses.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:51 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
alsof die beesten 2.2kg zijn tijdens de geboorte
Slimmert.
ja tuurlijkquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Je dacht dat ze niet verhuizen? Dat ze het eindaantal in die stal zetten?
Nee hoor, ze zorgen gewoon ervoor dat er in elke groeifase zoveel kilo op die vierkante meter zit.
Ga jij even dagelijks tellen hoeveel op de 1000 plofkipjes er sterven en hoeveel er op de organische boerderijen sterven. Moet niet al te lastig zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Casuïstiek. Het gebeurt wel eens, maar niet in de regel en zeker niet continu. Je kan dan ook het argument aanvoeren: ''vrije uitloop kippen is een slechte zaak want het komt wel eens voor dat zo een kip door een tractor wordt overreden of door een kat wordt gepakt''
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |