quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:00 schreef dopfles1 het volgende:
[..]____________________________________
Engnekken? Weet je wel waarom de boeren zoveel dieren in hun stallen hebben?
Omdat de consument hierom vraagt.
quote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:00 schreef theunderdog het volgende:
Wahahahahah, "natuurlijk er ook zieke kippen"..
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom staan er enkel 2 op de foto dan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:00 schreef theunderdog het volgende:
Wahahahahah, "natuurlijk er ook zieke kippen"..
![]()
![]()
![]()
![]()
Jij hebt zijn post niet gelezen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:02 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Waarom staan er enkel 2 op de foto dan?
[ afbeelding ]
zien er een klein beetje anders uit of niet?
Alsof elke boerderij het zelfde is ?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:02 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Waarom staan er enkel 2 op de foto dan?
[ afbeelding ]
zien er een klein beetje anders uit of niet?
Zo zien alle kippen eruit die voor een euro in de super liggen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:57 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Wat een kut foto's weer
Kom anders een keer in een ziekenhuis, ziet een mens er graag zo uit??? wat kan je er aan doen. Natuurlijk zijn er ook zieke kippen.
En dit. Alleen maar plaatjes kijken blijkbaar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij hebt zijn post niet gelezen.
kan jij een foto vinden met de kippen op zijn foto maar dan x 200 op 1 locatie?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Alsof elke boerderij het zelfde is ?
Enigszins gechargeerd maar niet minder realiteit. Het dan weg doen als 'ach, er zijn overal zieke kippen' is gewoon weer een prachtig voorbeeld van je kop in het zand steken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:57 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Wat een kut foto's weer
Kom anders een keer in een ziekenhuis, ziet een mens er graag zo uit??? wat kan je er aan doen. Natuurlijk zijn er ook zieke kippen.
Nee?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Enigszins gechargeerd maar niet minder realiteit. Het dan weg doen als 'ach, er zijn overal zieke kippen' is gewoon weer een prachtig voorbeeld van je kop in het zand steken.
Hoe zou jij het het liefst zien dan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Enigszins gechargeerd maar niet minder realiteit. Het dan weg doen als 'ach, er zijn overal zieke kippen' is gewoon weer een prachtig voorbeeld van je kop in het zand steken.
Voor 2 euro in de supermarkt, en gezonde dieren. Zoals dat nu gebeurd. Een boer wil zijn dieren echt niet ziek hebben (krijg je slechte groei en ziektes geeft uitval etc).quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe zou jij het het liefst zien dan?
Deze discussie gaat over de plofkip.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:19 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Voor 2 euro in de supermarkt, en gezonde dieren. Zoals dat nu gebeurd. Een boer wil zijn dieren echt niet ziek hebben (krijg je slechte groei en ziektes geeft uitval etc).
Maar door foto's van zieke kippen/varkens/andere dieren van natuur gekkies en instanties als wakker dier etc dan worden de boeren in een verkeerd daglicht gezet.
Er zijn in Nederland richtlijnen tov de kip en ik denk dat deze voldoende zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Deze discussie gaat over de plofkip.
Je hebt volgens mij de post van Dven echt niet gelezen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:21 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland richtlijnen tov de kip en ik denk dat deze voldoende zijn.
Geimporteerd vlees hebben we verder weinig kijk op.
Een plofkip is een kip die door selectie zo is doorgefokt dat ze geprogrammeerd zijn om te eten. Ze groeien sneller dan gezond is voor zo’n beestje en hun botten groeien niet snel genoeg mee met hun gewicht. Aan het eind kunnen hun poten nauwelijks meer hun eigen gewicht dragen. Het zijn gewoon obese kuikens. We hebben een dier gecreerd dat niet meer in staat is een normaal dier te zijn en normaal dierlijk gedrag te vertonen. Dat is wat er principieel mis mee is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vroeg dan ook wat er mis is met het principe van de plofkip, dus een kip die snel groeit en snel wordt geslacht.
gast waar komt dat vandaan dan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt volgens mij de post van Dven echt niet gelezen.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:25 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
gast waar komt dat vandaan dan?De website van greenpeace?
Ben jij ooit op een boederij geweest? of kijk je alleen de plaatjes van dven, zeggend dat alle plofkippen er zo uit zien (als 2 zieke kippen)
Gast, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Zoveel boeren zijn het niet eens met de huidige manier waarop ze moeten produceren. Maar ze hangen allemaal aan wurgcontracten en moeten wel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:19 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Voor 2 euro in de supermarkt, en gezonde dieren. Zoals dat nu gebeurd. Een boer wil zijn dieren echt niet ziek hebben (krijg je slechte groei en ziektes geeft uitval etc).
Maar door foto's van zieke kippen/varkens/andere dieren van natuur gekkies en instanties als wakker dier etc dan worden de boeren in een verkeerd daglicht gezet.
Ik heb het genoegen gehad zelf op een boerderij opgegroeid te zijn. Waar kleinschalig gewerkt werd. Als jij denkt dat die megabedrijven nog een boerderij zijn dan is het wederom een bewijs dat je de weg een beetje kwijt bent.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:25 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
gast waar komt dat vandaan dan?De website van greenpeace?
Ben jij ooit op een boederij geweest? of kijk je alleen de plaatjes van dven, zeggend dat alle plofkippen er zo uit zien (als 2 zieke kippen)
Spijtig dit.quote:
Boeiende docu overigens. Betreft wel Amerika maar helaas is het in Europa niet veel beter gesteld en gaat het ook hard richting de Amerikaanse wijzequote:
Maar hoe zou jij het graag zien dan? hoe moeten we dieren doden, hoe maken we de consument bewust van wat hij/zij koopt enz.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Boeiende docu overigens. Betreft wel Amerika maar helaas is het in Europa niet veel beter gesteld en gaat het ook hard richting de Amerikaanse wijze
Allereerst zie ik graag de vleesconsumptie halveren. Het is belachelijk hoe veel men eet. Onnodig en onverantwoordelijk. Bewustzijn creeer je door educatie en openheid. Als overheid zijnde kan je dus meehelpen door dat te bieden. Helaas is de voedingsindustrie bijzonder kapitaalkrachtig en hebben ze een flinky lobby dus is dat al lastig genoeg.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar hoe zou jij het graag zien dan? hoe moeten we dieren doden, hoe maken we de consument bewust van wat hij/zij koopt enz.
Hoe wil je de vleesconsumptie halveren?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Allereerst zie ik graag de vleesconsumptie halveren. Het is belachelijk hoe veel men eet. Onnodig en onverantwoordelijk. Bewustzijn creeer je door educatie en openheid. Als overheid zijnde kan je dus meehelpen door dat te bieden. Helaas is de voedingsindustrie bijzonder kapitaalkrachtig en hebben ze een flinky lobby dus is dat al lastig genoeg.
Ik eet wel vlees, met mate. En ik koop het bij een kleinschalige boer hier net buiten de stad. De koeien lopen door de bergen en bossen, en ook de overige dieren hebben vrijheid. Zoals het hoort te zijn dus.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe wil je de vleesconsumptie halveren?
En eet jij zelf geen vlees of?
Ja dus?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:00 schreef dopfles1 het volgende:
[..]____________________________________
Engnekken? Weet je wel waarom de boeren zoveel dieren in hun stallen hebben?
Omdat de consument hierom vraagt.
http://www.jumbosupermarkten.nl/Bedrijf/Duurzaam-ondernemen/kip/quote:Onze ambitie is om eind 2015 geen plofkip meer in het kipschap te hebben liggen.
Die richtlijnen zijn snel aan het veranderen hoor..quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:21 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland richtlijnen tov de kip en ik denk dat deze voldoende zijn.
Geimporteerd vlees hebben we verder weinig kijk op.
Oh... gelukkig, dan kunnen de mensen die dat graag willen nog snel even de vriezerquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:08 schreef De_Hertog het volgende:
Het is dus niet dat je vanaf morgen geen 'plofkip' meer kunt halen bij de Jumbo
Wat voor wurgcontracten heb jij het over?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Gast, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Zoveel boeren zijn het niet eens met de huidige manier waarop ze moeten produceren. Maar ze hangen allemaal aan wurgcontracten en moeten wel.
Je bent echt compleet de weg kwijt. En maar over natuurgekkies roeptoeteren
Toevallig ben ik ook opgegroeid op een boederij. Bioindustrie. Niets mis mee. ?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb het genoegen gehad zelf op een boerderij opgegroeid te zijn. Waar kleinschalig gewerkt werd. Als jij denkt dat die megabedrijven nog een boerderij zijn dan is het wederom een bewijs dat je de weg een beetje kwijt bent.
Of ze veel beter smaken ligt vooral aan wat ze te eten krijgen. Als je eenmaal kip hebt geproefd die en gewoon normaal groot is gebracht en die goed voer heeft gehad dan merk je pas hoe slecht de smaak is van die plofkip.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik eet helemaal niet zoveel vlees, maar dat doet er niet aan af dat die verwende wandelkip van 30 euro een veel grote belasting voor het milieu vormt en niet spectaculair veel beter smaakt.
Precies hetzelfde als nederland hea?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Boeiende docu overigens. Betreft wel Amerika maar helaas is het in Europa niet veel beter gesteld en gaat het ook hard richting de Amerikaanse wijze
Waarom niet hun zin geven?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja dus?
Mensen willen zo goedkoop en zo veel mogelijk vlees, liefst iedere dag.
Moet je die mensen gewoon hun zin geven?
Als mensen naar het Circus willen waar dieren de meest stompzinnige kunstjes
moeten doen en hiervoor getraind worden door middel van pijn en de rest van
hun leven aan de ketting moeten doorbrengen, moet je dan maar gewoon dat
Circus in stand houden?
Of Stierenvechten, vindt jij dat een leuke ''sport''.
Is nog steeds toegestaan, maar steeds minder mensen vinden het ''normaal''.
En zo zijn er zoveel voorbeelden van dingen die vroeger heel normaal vonden
en waarvan je nu denkt, wat idioot zeg dat die mensen dat vroeger
allemaal normaal vonden.
Ik dank dat mensen over 100 jaar ook zo denken over die vleesfabrieken van nu,
een dansende beer zal je ook niet snel meer tegenkomen, misschien zou jij dat wel willen,
maar dan heb je pech.
O ja, denk jij dat? Dan heb jij het mis...quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:18 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij nog nooit op een boederij bent geweest eerlijk gezegd.
Dat bestaat zeer zeker wel en nogal heftig ook.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:20 schreef xzaz het volgende:
Causaal verband tussen de Bio-industrie (neem aan dat je dit bedoeld) en een 'verziekt milieu' bestaat niet.
Brand losquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:19 schreef FANN het volgende:
[..]
O ja, denk jij dat? Dan heb jij het mis...
Ik zou niet weten waaromquote:
Dit is niet helemaal waar...quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je vlees eet is het beste voor het milieu om plofkip te eten.
Ik denk dat de reden waarom jij tegen plofkippen bent komt doordat je op een boederij bent geweest? Of geloof jij alles op internet?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:21 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom![]()
Moet ik hier aan jou gaan bewijzen dat ik op een boerderij ben geweest?
Als je het niet gelooft dan niet, wat boeit mij dat nou wat jij denkt.
Nee, ze is tegen de plofkip omdat die kippen onnodig lijden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:22 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ik denk dat de reden waarom jij tegen plofkippen bent komt doordat je op een boederij bent geweest? Of geloof jij alles op internet?
Omdat ik in de stad woon wil dat nog niet zeggen dat ik in de stad geboren ben hoor.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:22 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ik denk dat de reden waarom jij tegen plofkippen bent komt doordat je op een boederij bent geweest? Of geloof jij alles op internet?
Krijgen we deze opmerkingen weer. Van mensen waarvan ik me dan afvraag of ze weleens in zo'n dierenfabriek zijn geweest want boerderijen kan je het amper meer noemen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:29 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ben jij ooit wel eens op een boerderij geweest?
[..]
Ben jij ooit wel eens op een boerderij geweest?
Hoe lijden deze kippen dan..? en kom nu niet met filmpjes uit amerika.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ze is tegen de plofkip omdat die kippen onnodig lijden.
Als je filmpjes maakt in een ziekenhuis en dat aan aliens laat zien denken die ook dat alle mensen het slecht hebbenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:23 schreef FANN het volgende:
[..]
Omdat ik in de stad woon wil dat nog niet zeggen dat ik in de stad geboren ben hoor.
Dus ja ik ben wel (meer dan eens) op een boerderij geweest en de filmpjes
op internet zijn natuurlijk allemaal fake volgens jou ?
Tuurlijk, dat is lekker makkelijk om te roepen
http://www.leerwiki.nl/Hoe_ziet_het_leven_van_een_plofkip_eruitquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:24 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Hoe lijden deze kippen dan..? en kom nu niet met filmpjes uit amerika.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:24 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Hoe lijden deze kippen dan..? en kom nu niet met filmpjes uit amerika.
Wat zijn dit voor opnames johquote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:26 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor opnames joh
hoezo vertekend beeld.
50 gram, 20 per vierkante meter, niet zo raar toch?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.leerwiki.nl/Hoe_ziet_het_leven_van_een_plofkip_eruit
"Dag 1: het kuiken wordt geboren en weegt ongeveer 50 gram.
Dag 2: het kuiken wordt op transport gezet naar een vleeskuikenfabriek.
Dag 3: in een grote stal met heel veel licht (zodat de kuikens sneller groeien en minder slapen) en een ruimte van 1 vierkante meter per 20 kippen.
Dag 28: na 28 dagen weegt het kuiken ongeveer 1,2 kilo en is een kip geworden.
Dag 35: de kip wordt nogmaals gewogen en moet nu rond de 1,8 kilo wegen. Over een week gaat die naar de slacht en daar moet die ongeveer 2,2 wegen.
Dag 42: kip wordt vervoerd naar een slachterij waar de kip geslacht en verpakt wordt. Nog diezelfde dag wordt het naar de supermarkt gebracht waar wij de kip kunnen kopen"
Waar het omgaat is dat die beesten nauwelijks vrijheid hebben, soms zo vet worden gemest dat ze niet meer op hun eigen poten kunnen staan enz.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:27 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
5 gram, 20 per vierkante meter, niet zo raar toch?
als de groei van een kip zo snel is lijkt mij dat ook geen probleem.
jij ziet zulke kippen serieus in elke kippen stal?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Wat een ordinaire troll ben jij.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:29 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
jij ziet zulke kippen serieus in elke kippen stal?
Omdat het dier zo ziek snel geforceerd groeit heeft het dier het hele leven last van nieren, hart en lever(oa). Het lichaam kan de groei niet bijhouden waardoor het dier amper meer kan staan, pootzweren en borstblaren zijn aan de orde van de dag. Om deze ziekteverschijnselen op te vangen zitten de dieren continu aan de antibiotica. Eigenlijk eet je dus standaard een ziek dier als je een plofkip eet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar wat zijn precies de normen dan, en wat is er mis met het principe van een plofkip? Hij groeit snel en heeft een kort leven, maar hoe is dat verkeerd?
Hij is t sneuquote:
Wat ga je nou slim lopen doen. Anders kijk je meer van zulke filmpjes en geloof je iedereen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Hij is t sneu![]()
en dan tegen andere mensen zeggen dat ze nooit op een boerderij zijn geweest...
Zou hij weten dat melk niet oorspronkelijk uit een pak komt?
Docent: waar komt melk vandaan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Hij is t sneu![]()
en dan tegen andere mensen zeggen dat ze nooit op een boerderij zijn geweest...
Zou hij weten dat melk niet oorspronkelijk uit een pak komt?
uit de winkel toch?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Docent: waar komt melk vandaan?
Dopfles1: Uit een fabriek Meneer.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Docent: waar komt melk vandaan?
Dopfles1: Uit een fabriek Meneer.
hihiquote:
Hoog opgeleid?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:36 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
hihi
jij bent verder wel hoog opgeleid toch? Lekker werken in een slachthuis voor 9 euro per uur
Maar als je die volkeren de bio-industrie laat zien gaan ze over hun nek.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zijn vooral Westerse mensen die op grote afstand van de consumptiedieren staan die zo moeilijk doen en hun hoofd moeten afwenden als er een dier geslacht wordt. Een beetje Steppemongool, eskimo of Masai bedenkt zich geen twee voordat hij een geit, een zeehond of een koe de keel doorsnijdt. Zou er dan juist iets mis zijn met hn biologie?
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoog opgeleid?
Valt reuze mee, jij?
Welke opleiding heb je genoten? mbo4?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoog opgeleid?
Valt reuze mee, jij?
2quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar als je die volkeren de bio-industrie laat zien gaan ze over hun nek.
Ik heb liever een onverdoofde, wat brutere slacht op die manier dan de bio-industrie waar het leven lijden is de dieren productie-eenheden genoemd worden ipv dieren.
GOM.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:37 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
[..]
Welke opleiding heb je genoten? mbo4?
Ach joh, niet zeuren; ze weten niet beter.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.leerwiki.nl/Hoe_ziet_het_leven_van_een_plofkip_eruit
"Dag 1: het kuiken wordt geboren en weegt ongeveer 50 gram.
Dag 2: het kuiken wordt op transport gezet naar een vleeskuikenfabriek.
Dag 3: in een grote stal met heel veel licht (zodat de kuikens sneller groeien en minder slapen) en een ruimte van 1 vierkante meter per 20 kippen.
Dag 28: na 28 dagen weegt het kuiken ongeveer 1,2 kilo en is een kip geworden.
Dag 35: de kip wordt nogmaals gewogen en moet nu rond de 1,8 kilo wegen. Over een week gaat die naar de slacht en daar moet die ongeveer 2,2 wegen.
Dag 42: kip wordt vervoerd naar een slachterij waar de kip geslacht en verpakt wordt. Nog diezelfde dag wordt het naar de supermarkt gebracht waar wij de kip kunnen kopen"
Hoeveel kost je caravan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:41 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Ach joh, niet zeuren; ze weten niet beter.
Net zoals die zandapen in het midden-oosten nog in de middeleeuwen leven. Daar hoor je ook niemand campagnes over voeren om hen te verrijken met westerse technologie (behalve wapens wellicht). Beetje hypocrisie allemaal.
Ja, mag nu nog maar max 36 kilo kip per vierkante meter als je een zeker dag/nacht ritme hebt in de stal en de nieuwere ventilatiequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:31 schreef dopfles1 het volgende:
Zijn laatst de richtlijnen voor stallen in Nederland niet aan gescherpt?
dat is 13 kippen ofzo? valt mee toch en dat is alleen de laatste paar dagen zo.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, mag nu nog maar max 36 kilo kip per vierkante meter als je een zeker dag/nacht ritme hebt in de stal en de nieuwere ventilatie
Het valt helemaal niet mee en zijn er meer dan 13... In de praktijk zijn het er een stuk of 20 in die laatste levensfase.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:44 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
dat is 13 kippen ofzo? valt mee toch en dat is alleen de laatste paar dagen zo.
Niet zo zeiken.
Jij lijkt mij zo,n type, slechte milieu, racistisch, bekrompen , lomp maar nog net genoeg geld om op vakantie te gaan met de caravan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:46 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Ik heb geen caravan. Waarom zou je aannemen dat ik er een heb?
Ik zit op dit moment in London en dan zitten we met zo'n 200 kilo / m2 in de tram voor bijna 45 minutenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Het valt helemaal niet mee en zijn er meer dan 13... In de praktijk zijn het er een stuk of 20 in die laatste levensfase.
Maar ik dacht dat jij zo'n ruime ervaring hiermee had, dan had je horen te weten dat ze echt hutje mutje zitten. Dat het een bijna onoplosbare puzzel is om zoveel op 1 vierkante meter te krijgen.
Niet correct, kippen van dezelfde leeftijd worden bij elkaar gezet in een kooi, de een groeit sneller dan de andere maar de verschillen zijn minimaal. Bovendien, op het moment dat ze niet meer kunnen lopen, geldt dat voor bijna allemaal, dus dan lopen ze geen van alle meer in de kooi. Van overlopen is dus geen sprake, zeker niet van continu overlopen worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:26 schreef Dven het volgende:
wachtende op de dood die door dehydratatie doorzet terwijl je continu overlopen wordt door duizenden andere kippetjes
Niet correct, plofkippen hebben altijd genoeg voedsel en water, ze moeten immers snel groeien. Hoe sneller/groter, hoe beter.quote:Dagelijks worden tientallen of zelfs honderden dode exemplaren geruimd. Simpelweg gestorven door een gebrek aan voedsel of drinkwater,
45 minuten, zo'n 6 weken. Zeer vergelijkbaar ja.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:47 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ik zit op dit moment in London en dan zitten we met zo'n 200 kilo / m2 in de tram voor bijna 45 minuten
Wie komt voor mij op![]()
![]()
![]()
ohnee daar kies ik voor en dieren kunnen niet kiezen toch?
Je wil zeggen dat het niet voorkomt?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niet correct, kippen van dezelfde leeftijd worden bij elkaar gezet in een kooi, de een groeit sneller dan de andere maar de verschillen zijn minimaal. Bovendien, op het moment dat ze niet meer kunnen lopen, geldt dat voor bijna allemaal, dus dan lopen ze geen van alle meer in de kooi. Van overlopen is dus geen sprake, zeker niet van continu overlopen worden.
[..]
Niet correct, plofkippen hebben altijd genoeg voedsel en water, ze moeten immers snel groeien. Hoe sneller/groter, hoe beter.
Het in het belachelijke trekken gaat je niet geloofwaardiger maken, mister ben je weleens op een boerderij geweest(waar je zelf dus duidelijk nog nooit bent geweest).quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:47 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ik zit op dit moment in London en dan zitten we met zo'n 200 kilo / m2 in de tram voor bijna 45 minuten
Wie komt voor mij op![]()
![]()
![]()
ohnee daar kies ik voor en dieren kunnen niet kiezen toch?
alsof die beesten 2.2kg zijn tijdens de geboortequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:50 schreef Dven het volgende:
[..]
45 minuten, zo'n 6 weken. Zeer vergelijkbaar ja.
Je dacht dat ze niet verhuizen? Dat ze het eindaantal in die stal zetten?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:51 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
alsof die beesten 2.2kg zijn tijdens de geboorte
Slimmert.
Casustiek. Het gebeurt wel eens, maar niet in de regel en zeker niet continu. Je kan dan ook het argument aanvoeren: ''vrije uitloop kippen is een slechte zaak want het komt wel eens voor dat zo een kip door een tractor wordt overreden of door een kat wordt gepakt''quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat het niet voorkomt?![]()
Schaapje toch
Ah excuus, ik was vergeten dat 18 kippen van een halve kilo of een volledige kilo op een vierkante meter inderdaad stukken beter is. Mijn excuses.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:51 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
alsof die beesten 2.2kg zijn tijdens de geboorte
Slimmert.
ja tuurlijkquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Je dacht dat ze niet verhuizen? Dat ze het eindaantal in die stal zetten?
Nee hoor, ze zorgen gewoon ervoor dat er in elke groeifase zoveel kilo op die vierkante meter zit.
Ga jij even dagelijks tellen hoeveel op de 1000 plofkipjes er sterven en hoeveel er op de organische boerderijen sterven. Moet niet al te lastig zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Casustiek. Het gebeurt wel eens, maar niet in de regel en zeker niet continu. Je kan dan ook het argument aanvoeren: ''vrije uitloop kippen is een slechte zaak want het komt wel eens voor dat zo een kip door een tractor wordt overreden of door een kat wordt gepakt''
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |