Mogen demo's ook?quote:De enige echte regel is dat er geen platen van 2014 (of later) in mogen, voor de rest mag alles zo ongeveer wel (dus ook mini albums, verzamelaars, soundtracks etcetera).
Tja, het is jouw lijst.... demos zijn vaak meer ep's toch met 4 of 5 nummers?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:13 schreef Gewas het volgende:
[..]
Mogen demo's ook?
Toevallig staat mijn lijstje van vorig jaar nog op mijn pc en daar zitten flink wat albums bij die ik nooit meer luister. Ik ga dit jaar voor een volledig black/death metal lijstje.
De demo die ik in mijn lijst wil is van Morbid - December moon. Zijn inderdaad 4 nummers.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, het is jouw lijst.... demos zijn vaak meer ep's toch met 4 of 5 nummers?
Nou, nogmaals, het is jouw lijst dus als jij dat beter vindt dan een regulier album van die band, prima.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:05 schreef Gewas het volgende:
[..]
De demo die ik in mijn lijst wil is van Morbid - December moon. Zijn inderdaad 4 nummers.
Slechts een top 10 dit jaar?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:59 schreef cafca het volgende:
1. The Waterboys - This is the Sea (1985)
2. Jackson C Frank - Jackson C Frank (1965)
3. Langhorne Slim-Langhorne Slim (2008)
4. Billy Bragg-Talking With the Taxman About Poetry (1986)
5. The Police-Reggatta de Blanc (1979)
6. Hothouse Flowers-People (1988)
7. Ben Sollee and Daniel Martin Moore-Dear Companion (2010)
8. The Kinks-The Kinks Are the Village Green Preservation Society (1968)
9. David Bowie-Hunky Dory (1971)
10. Ben Folds Five-Whatever and Ever Amen (1998)
Ja, is weer eens wat anders. Mooi compact, en ik hoef niet te gaan dubben of die ene plaat nou op nr. 38 of 62 moet....quote:
Staat iig op het lijstje voor vr. 31 oktober, wanneer ik in de avond wel een concert heb, van een bandje wat vermoedelijk wel gaat debuteren in mijn lijstjeSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als je je lijst nou ná dat concert maakt, staat die waarschijnlijk nog hoger.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
1. My Bloody Valentine - Loveless.Staat iig op het lijstje voor vr. 31 oktober, wanneer ik in de avond wel een concert heb, van een bandje wat vermoedelijk wel gaat debuteren in mijn lijstjeSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ze al eens live gezien hoor. Al viel dat eigenlijk wat tegen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:35 schreef cafca het volgende:
[..]
En als je je lijst nou ná dat concert maakt, staat die waarschijnlijk nog hoger.
Ja, maar (vooral goede) concerten beïnvloeden de waan van de dag nogal, meestalquote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb ze al eens live gezien hoor. Al viel dat eigenlijk wat tegen.
Ach, Portishead en Slowdive zullen bij mij wel hoger staan ivm recente uitstekende concerten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, maar (vooral goede) concerten beïnvloeden de waan van de dag nogal, meestal
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:29 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, is weer eens wat anders. Mooi compact, en ik hoef niet te gaan dubben of die ene plaat nou op nr. 38 of 62 moet....
Ja, oktober = albummaand, november = singlesmaand en december = jaarlijstjesquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:30 schreef AgeEll het volgende:
Dacht er vandaag aan of het elk jaar nou in oktober of november was. Maar het is dus oktober. Ik vond 2013 wel een goed muziekjaar. Kijken wat daarvan terug te vinden zal zijn in mijn lijst.
Als hij deze maand andere lijsten ziet met albums waarvan 'ie vindt dat ze er ook eigenlijk wel bij horen te staan, zal het toch gaan kriebelen. En ook zal hij zich langzaam gaan realiseren dat met z'n top 10 zijn nummer 10 maar 10 punten krijgt, terwijl als 'ie er een top 100 van maakt z'n top 10 respectievelijk 100 tot 91 punten krijgt.quote:
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:43 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Als hij deze maand andere lijsten ziet met albums waarvan 'ie vindt dat ze er ook eigenlijk wel bij horen te staan, zal het toch gaan kriebelen. En ook zal hij zich langzaam gaan realiseren dat met z'n top 10 zijn nummer 10 maar 10 punten krijgt, terwijl als 'ie er een top 100 van maakt z'n top 10 respectievelijk 100 tot 91 punten krijgt.
Dus geef 'm gewoon even de tijd, hij komt nog wel bij zinnen.
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke van Herbie Hancock ?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:19 schreef Aikara het volgende:
Even een morgen voor gezeten....
59. Herbie Hancock (79__-)
1 Led Zeppelin The Song Remains the Same 1976 livequote:
Lekker veel metalquote:
Die komen er wel bij, maar top 10 blijft lastig. Voor mij dan.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zal het weekend is een lijstje maken
Zie wel weinig albums van na 2000 langskomen zeg. Denk dat voor mij toch wel 30-50% van de beste albums ooit de laatste 25 jaar zijn gemaakt.
ik heb massive attack wel degelijk in mn lijstquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:17 schreef Techno het volgende:
Wat is het nut eigenlijk van dit soort lijstjes?
Er zijn zoveel goede albums gemaakt, maar elke jaar zie je dezelfde clichés voorbij komen. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat de genoemde albums slecht zijn, integendeel, maar er zijn minstens net zoveel goede albums die dit soort lijstjes nooit halen. Louter omdat ze veel minder bekend zijn bij het grote publiek. Ik bedoel de Beatles, Stones, U2, Supertramp, Oasis, Elvis, Michael Jackson, altijd weer diezelfde, afgezaagde meuk...
Waar zijn de lijstjes met Boss Hog, Juliana Hatfield, The Raveonettes, Underworld, Soulwax, Danzig, The Gits, dEUS, The Dead Weather, Massive Attack, Evil Superstars, Fischerspooner, QotSA, etc, etc.
ik verdiep me dagelijks in muziek, ben altijd op zoek naar nieuwe dingen. En ik kom genoeg geweldige dingen tegen, maar voordat een plaat mijn lijst haalt ben ik wel een paar jaar verderquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:33 schreef Techno het volgende:
Maar op FOK! zitten juist wél veel mensen die zich écht in muziek verdiepen.
Ik heb hier zoveel bands e.d. leren kennen door andere muziekliefhebbers. Vandaar dat ik het zo vreemd vind. Zouden ze dan misschien bang zijn om uitgelachen te worden?
Want serieus, dit soort lijstjes verwacht je eerder van de gemiddelde top40 luisteraar die z'n jaarlijkse lijstje voor top 2000 van Radio 2 maakt...
Denk dit voor een groot deel eigenlijk. Ik zie hier ook iemand die Europe - Final Countdown bij de beste albums ooit heeft staan. Ik kan alleen maar denkenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:33 schreef Techno het volgende:
Maar op FOK! zitten juist wél veel mensen die zich écht in muziek verdiepen.
Ik heb hier zoveel bands e.d. leren kennen door andere muziekliefhebbers. Vandaar dat ik het zo vreemd vind. Zouden ze dan misschien bang zijn om uitgelachen te worden?
Je begrijpt wel dat iedereen nu een lijst van jou verwacht hequote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:17 schreef Techno het volgende:
Er zijn zoveel goede albums gemaakt, maar elke jaar zie je dezelfde clichés voorbij komen. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat de genoemde albums slecht zijn, integendeel, maar er zijn minstens net zoveel goede albums die dit soort lijstjes nooit halen. Louter omdat ze veel minder bekend zijn bij het grote publiek. Ik bedoel de Beatles, Stones, U2, Supertramp, Oasis, Elvis, Michael Jackson, altijd weer diezelfde, afgezaagde meuk...
Waar zijn de lijstjes met Boss Hog, Juliana Hatfield, The Raveonettes, Underworld, Soulwax, Danzig, The Gits, dEUS, The Dead Weather, Massive Attack, Evil Superstars, Fischerspooner, QotSA, etc, etc.
Jij hebt jaren nodig om door te hebben of iets écht goed is of niet?!?! Je maakt een geintje, of?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:37 schreef IAmKloot het volgende:
ik verdiep me dagelijks in muziek, ben altijd op zoek naar nieuwe dingen. En ik kom genoeg geweldige dingen tegen, maar voordat een plaat mijn lijst haalt ben ik wel een paar jaar verder
Ten eerste is muziek nogal afhankelijk van je gemoedstoestand, als je blij bent prefereer je héél andere dingen dan wanneer je in een wat minder vrolijke bui bent.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:01 schreef ranja het volgende:
Je begrijpt wel dat iedereen nu een lijst van jou verwacht he
Ik haal het voornamelijk uit van alles en nog wat dat andere mensen posten. En uiteraard van de artiesten zelf, die hebben namelijk ook zo hun favorieten. Maar niet zozeer uit lijstjes dus.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hoe kom jij aan nieuwe muziek dan? Ik haal het voornamelijk uit lijsten.
Zijn het geen lijsten van muziek die andere mensen tof vinden.
Dan wel lijsten met muziek die is geupload in categorieën die ik graag luister.
Het hele doel van dit soort lijsten is dat het 100% subjectief isquote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:12 schreef Techno het volgende:
[..]
Ten eerste is muziek nogal afhankelijk van je gemoedstoestand, als je blij bent prefereer je héél andere dingen dan wanneer je in een wat minder vrolijke bui bent.
Ten tweede zijn er duizenden albums die kwalitatief (als je er louter objectief naar kijkt) echt niet voor elkaar onder doen, het komt dus vooral neer op smaak (en dat is per definitie subjectief).
Ten derde zegt het vrij weinig dat de "geijkte namen" beter scoren, want wil niet per se zeggen dat de muziek ook beter is. De McDonalds is ook veel populairder bij het grote publiek dan De Librije, maar dat maakt het eten nog niet beter...
Edit: Was punt 4 vergeten, veel mensen zullen inderdaad ook "bang" zijn om af te gaan, en posten liever "veilig".
Alleen daarom al vind ik al die lijstjes nogal onzinnig. En dus doe ik er ook nooit aan mee.
Daar ben ik het totaal niet mee eens, het enige wat dat oplevert is een lijst die 99% exact hetzelfde is als het voorgaande jaar. Beetje nutteloos, niet?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:23 schreef ranja het volgende:
Het hele doel van dit soort lijsten is dat het 100% subjectief ismensen die muziek objectief proberen te beoordelen neem ik nooit serieus
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:27 schreef Techno het volgende:
Het uitsluiten van geijkte meuk zou bijvoorbeeld meer goed doen dan het uitsluiten van platen uit 2014.
Tja, http://rateyourmusic.com/~Mexgodquote:
[..]quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:12 schreef Techno het volgende:
Ten eerste is muziek nogal afhankelijk van je gemoedstoestand, als je blij bent prefereer je héél andere dingen dan wanneer je in een wat minder vrolijke bui bent.
Ten tweede zijn er duizenden albums die kwalitatief (als je er louter objectief naar kijkt) echt niet voor elkaar onder doen, het komt dus vooral neer op smaak (en dat is per definitie subjectief).
Als je 1000 goede albums weet en je ze verschillend beoordeelt naargelang je gemoedstoestand.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Daar ben ik het totaal niet mee eens, het enige wat dat oplevert is een lijst die 99% exact hetzelfde is als het voorgaande jaar. Beetje nutteloos, niet?
Wat is er ben je op je pikkie getrapt?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kunnen we deze troll verder geen aandacht meer geven?
Dat wil ik best doen maar dan moeten wel de regels eerst aangepast worden he? Ik mag b.v. geen albums uit 2014 posten...quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als je 1000 goede albums weet en je ze verschillend beoordeelt naargelang je gemoedstoestand.
Dan kan je dus makkelijk dit jaar een lijst met 100 goede albums posten.
En volgend jaar een lijst met 100 goede albums die totaal anders is.
Is leuker als je dat doet dan als je alleen commentaar levert.
Het feit dat je mijn lijstje albums als top 40-muziek bestempelt maakt dat ik het niet meer serieus neem, want mijn vijfsterren albums hebben, uitzondering daargelaten, geen top 40-noteringenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:38 schreef Techno het volgende:
[..]
Wat is er ben je op je pikkie getrapt?
ach, als wij daar nou plezier aan belevenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Daar ben ik het totaal niet mee eens, het enige wat dat oplevert is een lijst die 99% exact hetzelfde is als het voorgaande jaar. Beetje nutteloos, niet?
Dat was een reactie op http://rateyourmusic.com/~Mexgod helder licht. Daar staat wel degelijk top40 meuk. Of wilde je stellen dat bands als The Chemical Brothers en The Editors nooit in de top 40 hebben gestaan?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het feit dat je mijn lijstje albums als top 40-muziek bestempelt maakt dat ik het niet meer serieus neem, want mijn vijfsterren albums hebben, uitzondering daargelaten, geen top 40-noteringen
Je kan gewoon neerzetten wat je wilt hoor. Dit is een openbaar forum.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:39 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat wil ik best doen maar dan moeten wel de regels eerst aangepast worden he? Ik mag b.v. geen albums uit 2014 posten...
Net zo nutteloos als de politieke verkiezingen, oude wijn in antieke kruikenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Oh, hai. Maar ja, jij snapt me.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:54 schreef Sriracha het volgende:
Net zo nutteloos als de politieke verkiezingen, oude wijn in antieke kruikenmaar ik snap het ergens wel, er zijn veel meer mensen die van mainstream houden dan je denkt en die mensen kennen niet veel meer dan de geijkte hits, helaas
![]()
Daarbij zullen zich ook veel mensen door de algemene 'muziekkenners' laten leiden zoals Leo Blokhuis etc. Als hij iets top vindt dan moet het zo zijn
Die regels, daar ageer dan ook tegen want die slaan nergens op. Zoals je zelf al zegt, ik heb ook zat albums van 40+ jaar oud nog nooit gehoord... maar die mag ik wel op de lijst zetten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Je kan gewoon neerzetten wat je wilt hoor. Dit is een openbaar forum.
Alleen kunnen de albums uit 2014 natuurlijk nooit hoog komen in de eind lijst als alle anderen zich verder wel aan de regels houden.
Ik zelf zal in ieder geval geen 2014 albums posten ook al zitten er misschien een paar bij die ik wel in een top 100 ooit zou kunnen zetten. Laat ze eerst maar een jaartje bezinken en dan kan ik ze iets beter beoordelen.
Van de andere kant is het inderdaad een aparte regel want sommige albums van 40 jaar oud kan ik ook dit jaar voor het eerst hebben gehoord en die mag ik dan wel in mijn top 100 zetten.
Precies, er is niks zo subjectief als een muzieksmaakquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:02 schreef Techno het volgende:
[..]
Die regels, daar ageer dan ook tegen want die slaan nergens op. Zoals je zelf al zegt, ik heb ook zat albums van 40+ jaar oud nog nooit gehoord... maar die mag ik wel op de lijst zetten.
En als je kwaliteit na een paar keer luisteren niet herkent, dan ligt dat niet aan de muziek maar aan jezelf. Vind het nogal onzinnig dat je muziek eerst jaren moet laten zinken... of zo.
Muziek pakt je of het pakt je niet, zo simpel is het.
Kloptquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:04 schreef Sriracha het volgende:
[..]
Precies, er is niks zo subjectief als een muzieksmaak
Dat is mijn probleem een beetje met die nummering, vandaag vind ik Mezzanine nummer 1, morgen is is dat album X. Als ik zin heb in jazz, dan scoort trashmetal lager.... en als ik zin heb in garagerock, dan doet techno het wat minder.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het gaat toch helemaal niet om kwaliteit herkennen. Ik kan na één luisterbeurt ook wel zeggen of een album goed is of niet. Zal ik dan wel regelmatig op terug moeten komen.
Misschien dat ik nu wel inschat dat het album van Marko Fürstenberg dat vorige week is gekomen op nummer 80 in de beste albums ooit moet. Blijkt na een jaar of 2 dat ik het 4 keer geluisterd heb. In dat geval heb ik het dan verkeerd ingeschat en zou het eerder nummer 888 zijn. Maar al heb ik het dan 200 keer geluisterd mag hij wel in mijn top 10.
Dat is nou net de gein van dit soort lijsten makenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:15 schreef Techno het volgende:
Dat is mijn probleem een beetje met die nummering, vandaag vind ik Mezzanine nummer 1, morgen is is dat album X. Als ik zin heb in jazz, dan scoort trashmetal lager.... en als ik zin heb in garagerock, dan doet techno het wat minder.
Zo simpel is het.
Vorig jaar stonden ze op nummer twee.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 01:10 schreef Techno het volgende:
Joy Division is wat mij betreft helemaal oke.
Edit: hebben ze uberhaupt ooit wel eens in de top 10 van een dergelijke lijst gestaan?
Nou ja, als mensen top 40 muziek goed vinden is dat toch geen probleem? Muziek is muziek.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:27 schreef Techno het volgende:
Het uitsluiten van geijkte meuk zou bijvoorbeeld meer goed doen dan het uitsluiten van platen uit 2014.
Ik vind dit elk jaar een van de leukste topics. Heb bijna elk jaar meegedaan en grappige is dat mijn lijstje elk jaar compleet anders is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is nou net de gein van dit soort lijsten makenAls je daar geen plezier aan beleeft, nou dan niet hoor
niet om iets goed te vinden, maar er zijn platen die ik nu fantastisch vind maar over een paar maanden misschien wel niet meerquote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:02 schreef Techno het volgende:
[..]
Jij hebt jaren nodig om door te hebben of iets écht goed is of niet?!?! Je maakt een geintje, of?
Oeps, dat moest zijn Headhunters. Heb m'n lijst nog even aangevuld, thanks.quote:
Ha, dat ben ikquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Denk dit voor een groot deel eigenlijk. Ik zie hier ook iemand die Europe - Final Countdown bij de beste albums ooit heeft staan. Ik kan alleen maar denken![]()
![]()
Maar eigenlijk zou iedereen gewoon hard schijt moeten hebben aan dat soort gelul en zonder erbij na te denken hoe het overkomt zijn dingen posten.
Autechrequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:21 schreef The_Substitute het volgende:
* Top 100 *
- max 3 per artiest/band
[lijst]
ik wilde dit weekend beginnen met verwerken dus dat komt goed uitquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:53 schreef cafca het volgende:
Sorry ranja, ik ga toch een top 100 maken. Gooi die top 10 maar weg.....
Het is dan ook verdomd lastig, ik heb wel eens een kleine poging gewaagd met mijn evolutie projectje maar dat liep niet echt. Ik ben trouwens wel van plan dat ooit nog eens uit te bouwen en te kijken of ik ergens kan komen... Ik zou mensen die het proberen trouwens wel erg serieus nemen er zijn hele leuke algoritmes ontstaan uit het veld van muziek evolutie waar objectief muziek beoordelen een groot onderdeel van is.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:23 schreef ranja het volgende:
mensen die muziek objectief proberen te beoordelen neem ik nooit serieus
Je bedoelt zoiets als ze bvb bij het uiterlijk van het menselijk gelaat gedaan hebben? Waar de meeste mensen veronderstelden dat schoonheid subjectief is, bleken ze toch met wiskundige tekeningen te kunnen analyseren wat mensen gemiddeld wel en niet als mooi beschouwen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is dan ook verdomd lastig, ik heb wel eens een kleine poging gewaagd met mijn evolutie projectje maar dat liep niet echt. Ik ben trouwens wel van plan dat ooit nog eens uit te bouwen en te kijken of ik ergens kan komen... Ik zou mensen die het proberen trouwens wel erg serieus nemen er zijn hele leuke algoritmes ontstaan uit het veld van muziek evolutie waar objectief muziek beoordelen een groot onderdeel van is.
Er is een heel veld die het probeert, je kunt bijvoorbeeld bij wat rigide klassieke muziek wel zeggen dat het "klopt" harmoninsch en/of ritmisch gezien en daar kun je op door borduren maar of iets mooi of minder mooi is, is een stuk lastiger.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:52 schreef Beregd het volgende:
[..]
Je bedoelt zoiets als ze bvb bij het uiterlijk van het menselijk gelaat gedaan hebben? Waar de meeste mensen veronderstelden dat schoonheid subjectief is, bleken ze toch met wiskundige tekeningen te kunnen analyseren wat mensen gemiddeld wel en niet als mooi beschouwen.
Lijkt me superinteressant om ook voor muziek zoiets uit te werken.
Stemmen voor Hotel California en Bohemian Rhapsody zijn dan ook ongeldig in dit topic.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:28 schreef Techno het volgende:
Nou ja, je zou wel wat regeltjes kunnen opstellen natuurlijk, i.p.v. een verbod op albums uit 2014, verbied gewoon het stemmen op geijkte meuk als Hotel California en Bohemian Rhapsody... bijvoorbeeld. Gewoon, omdat het kan!
Hotel California is wel een albumquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:38 schreef Gillingham het volgende:
Stemmen voor Hotel California en Bohemian Rhapsody zijn dan ook ongeldig in dit topic.
Erm... Juist.quote:
Bedankt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:44 schreef Gehenna het volgende:
Autechre
Arvo Pärt![]()
wacht, de hele lijst is tof
Da's al snel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:53 schreef cafca het volgende:
Sorry ranja, ik ga toch een top 100 maken. Gooi die top 10 maar weg.....
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:08 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Bedankt.
Dus samen met Grobbekuiken en jou (?) zorgt dat dus al voor 3 noteringen voor elk? Goede start.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:29 schreef het_grobbekuiken het volgende:
-wat albums die ik ook op zou kunnen zetten-
Speciaal voor Mexicanobakker zonder Nick Drake dit keer.
En Autechre ook hoog. Zelfs een betere start dan ik dacht.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:12 schreef Gehenna het volgende:Tabula Rasa had ik vorig jaar op #1
![]()
MUZ / FOK! album top 100 allertijden 2013 #1
Ik verdiep mij wel in muziek, maar de reden waarom er Beatles, Stones, U2, Supertramp, Oasis, Elvis, Michael Jackson achtige dingen. in staan etc is omdat het gewoon gigantisch goed is. Ik vind het wel interessant om te zien hoe sommige FOKkers Revolver van The Beatles in hun lijst hebben staan en welke andere albums daarbij nog meer in staan. Lijstjes met alleen maar 'onbekende muziek' neem ik niet serieus (alsof men alleen maar interessant over zou willen komen ofzo). Bovendien kan ik zo'n lijstje ook niet serieus nemen, want de maker van de lijst heeft namelijk geen klassiekers in zijn/haar lijst. En op safe spelen en niet uitgelachen willen worden, vind ik onzin. Ik stop er gewoon Don Johnson en George Michael tussen. Goede herinneringen, maar ook gewoon goede nummers op een album als geheel. Zo vind ik Pet Sounds wel een klassieker, maar ik vind het als album minder aantrekkelijk. Daar staan meer gigantische goede nummers op die losstaand veel beter zijn dan de album zelf, of alle George Michael en Don Johnson nummers bij elkaar.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Er zijn denk ik gewoon veel mensen die niet zoveel tijd er voor over hebben om zich daadwerkelijk in muziek te verdiepen. Dan kom je met lijstjes vol met Beatles, Stones, U2, Supertramp, Oasis, Elvis, Michael Jackson achtige dingen.
Dat is inderdaad niet erg interessant want of je kent het al of je vind er geen zak aan.
Of misschien is het wel op safe spelen omdat je niet uitgelachen wilt worden als je een album van de Staat boven Kyuss durft te zetten.
Maar ik heb net een album van Tahiti 80 gedownload en opgezet omdat iemand het hier in zijn lijst heeft staan en ik goede herinneringen heb aan dit nummer. En ik vind vast nog wel een paar dingen die ik nog niet gehoord heb maar waar ik wel nieuwschierig naar ben.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Tahiti 80 - Darlin (John Talabot's Oscuro Baile Remix)
Geen idee, ik maar ik deed het voor mezelf vorig jaar voor het eerst. Ik ben gewoon benieuwd wat ik na al die jaren nou echt het beste vind. Vooral dat topic met 1 album per jaar vanaf je geboorte vond ik grappig om te zien bij mijzelf. En tsja misschien dat anderen naar je lijst kijken en nieuwsgierig raken naar mijn afwijkende noteringen. Zo ben ik benieuwd naar de afwijkende noteringen van anderen met een overeenkomstige smaak.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:17 schreef Techno het volgende:
Het is geen afgezaagde meuk.quote:Er zijn zoveel goede albums gemaakt, maar elke jaar zie je dezelfde clichés voorbij komen. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat de genoemde albums slecht zijn, integendeel, maar er zijn minstens net zoveel goede albums die dit soort lijstjes nooit halen. Louter omdat ze veel minder bekend zijn bij het grote publiek. Ik bedoel de Beatles, Stones, U2, Supertramp, Oasis, Elvis, Michael Jackson, altijd weer diezelfde, afgezaagde meuk...
Omdat dat minder goed is.quote:Waar zijn de lijstjes met Boss Hog, Juliana Hatfield, The Raveonettes, Underworld, Soulwax, Danzig, The Gits, dEUS, The Dead Weather, Massive Attack, Evil Superstars, Fischerspooner, QotSA, etc, etc.
13 Metallica Death Magnetic 2008quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zal het weekend is een lijstje maken
Zie wel weinig albums van na 2000 langskomen zeg. Denk dat voor mij toch wel 50%+ van de beste albums ooit de laatste 25 jaar zijn gemaakt.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 04:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Lekker lijstje hoor Hexagon
Leftfield kon ik me niet herinneren ooit geluisterd te hebben, maar heb wel muziek tof gevonden die leftfield techno werd genoemd ofzo. Dat album kan na een keer luisteren zo mijn top 100 in.
En Future Sound of London, Orbital en vind ik ook heel tof.
Die Mylo plaat is een guilty pleasureal mag je dat woord niet zeggen bij dit subforum geloof ik
Zal er vast nog wel wat uitpikken dat ik nog niet ken
Leftfield techno is niet echt de muziek van Leftfield. Hoe ze die obscure genrenaam ooit bedacht hebben weet ik ook niet. De band Leftfield is meer gewoon redelijk toegankelijke dancemuziek die nog het meeste lijkt op Underworld.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 04:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Lekker lijstje hoor Hexagon
Leftfield kon ik me niet herinneren ooit geluisterd te hebben, maar heb wel muziek tof gevonden die leftfield techno werd genoemd ofzo. Dat album kan na een keer luisteren zo mijn top 100 in.
En Future Sound of London, Orbital en vind ik ook heel tof.
Die Mylo plaat is een guilty pleasureal mag je dat woord niet zeggen bij dit subforum geloof ik
Zal er vast nog wel wat uitpikken dat ik nog niet ken
Opvallende keuze. Wat maakt die beter dan de usual suspects in dit soort lijstjes als Thriller, Dangerous en Off the wall?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
20 Michael Jackson Invincible 2001
Dangerous vind ik sowieso zijn slechtste (non-motown) solo. Maar afgelopen jaar heb ik eindelijk eens zijn officiele laatste gehoord uit 2001 en draaide het best wel veel plus realiseerde mij dat het eigenlijk een heel goed album is. 1 of 2 nummers hadden eraf gemogen (vooral dat R Kelly ding).quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Opvallende keuze. Wat maakt die beter dan de usual suspects in dit soort lijstjes als Thriller, Dangerous en Off the wall?
Ik vind Experience en Invaders toch heel veel beter dan Fat of the Land.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 01:15 schreef Hexagon het volgende:
36. The Prodigy - Experience 1992
14. The Prodigy - Music for the Jilted Generation 1994
7. The Prodigy - The Fat Of The Land 1997
Bovendien wil ik niet altijd the usual suspects kiezen. Maar sommige klassiekers mogen gewoon niet ontbreken...quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Opvallende keuze. Wat maakt die beter dan de usual suspects in dit soort lijstjes als Thriller, Dangerous en Off the wall?
Fat Of The Land is een beetje het begin van mijn pubertijd. Zo vaak gedraaid dat zelfs mijn ouders het ding uit hun hoofd kennen. Dat gevoel krijg je niet in een ander album van ze gepropt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik vind Experience en Invaders toch heel veel beter dan Fat of the Land.
Experience Expanded zet ik nog wel eens op met een beetje Jilted generation.
Het is ook een kwestie van persoonlijke smaak maar het maakte me nieuwsgierig.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Bovendien wil ik niet altijd the usual suspects kiezen. Maar sommige klassiekers mogen gewoon niet ontbreken...
Verder was Invincible het album wat hij in de mid jaren 90 had moeten maken.
Een beetje hetzelfde als met Metallica die hun Death Magnetic ook in de jaren 90 hadden moeten maken. Allebei werden de albums dan 'veel beter' gevonden dan dat ze nu worden.
Ja ik heb wel gemerkt dat leftfield techno anders is dan leftfield. gaf dat alleen maar aan omdat ik het grappig vind dat je met zon associatie opeens random hele toffe muziek tegen kan komen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Leftfield techno is niet echt de muziek van Leftfield. Hoe ze die obscure genrenaam ooit bedacht hebben weet ik ook niet. De band Leftfield is meer gewoon redelijk toegankelijke dancemuziek die nog het meeste lijkt op Underworld.
Maar waarom is Mylo een guilty pleasure? Die cd is toch gewoon prima?
Andere MJ-albums hebben allemaal wel minimaal een paar enorm storende nummers.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:16 schreef Hexagon het volgende:
Zelf vind ik MJ vooral leuk op een aantal singles maar op zijn albums staan teveel nummers die ik helemaal niks vind.
Bij Fat of the Land mis ik het geheel en vind ik het meer wat losse nummers. Misschien heb ik die 3 hits daarvan ook te veel gehoord.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:16 schreef Hexagon het volgende:
Fat Of The Land is een beetje het begin van mijn pubertijd. Zo vaak gedraaid dat zelfs mijn ouders het ding uit hun hoofd kennen. Dat gevoel krijg je niet in een ander album van ze gepropt.
Invaders vind ik een redelijk album maar meer ook niet. Het mist de diepgang en creativiteit van de eerste drie albums imo. Teveel een platte feestplaat die van samples in elkaar hangt.
Of oude dingen herontdekkenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:02 schreef IAmKloot het volgende:
heerlijke uiteen lopende lijstjes weer, ga weer nieuwe dingen ontdekken!!
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:38 schreef IAmKloot het volgende:
02 The Smiths - Meat Is Murder
03 Cotton Mather - Kontiki
04 I Am Kloot - Natural History
05 Primal Scream - Vanishing Point
06 Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
07 Ryan Adams - Heartbreaker
09 The Stone Roses - The Stone Roses
10 The Strokes - Is This It
17 The Smiths - The Queen Is Dead
22 Primal Scream - XTRMNTR
23 Morrissey - Your Arsenal
25 Nick Drake - Pink Moon
28 Mark Lanegan Band - Blues Funeral
31 Motorpsycho - Let Them Eat Cake
33 Manic Street Preachers - Everything Must Go
35 Ryan Adams & The Cardinals - Cold Roses
37 Massive Attack - Blue Lines
43 Echo & The Bunnymen - What Are You Going To Do With Your Life
44 The Shins - Chutes Too Narrow
46 Bob Dylan - Highway 61 Revisited
48 I Am Kloot - I Am Kloot
51 Television - Marquee Moon
56 Joy Division - Closer
62 Neil Young - On The Beach
65 Manic Street Preacher - The Holy Bible
66 The Cure - Disintegration
70 The Verve - A Northern Soul
73 Blur - Blur
76 Crowded Hous - Afterglow
80 The Coral - Magic And Medicine
87 The Stone Roses - The Second Coming
89 Paul Weller - Stanley Road
90 Tricky - Maxinquaye
91 Ryan Adams - Gold
93 Blur - 13
96 The Jesus And Mary Chain - Darklands
Die moet ik ook nog eens beluisteren... Ik mag wel opschieten...quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 07:35 schreef cafca het volgende:
1 Waterboys - This is the Sea
2 Jacskon C Frank - Jacskon C Frank
3 Langhorne Slim - Langhorne Slim
4 Billy Bragg - Talking With the Taxman About Poetry
6 Hothouse Flowers - People
8 The Kinks - The Kinks Are the Village Green Preservation Society
10 Ben Folds Five - Whatever and Ever Amen
11 Lyle Lovett - Pontiac
12 Van Morrison - Moondance
13 Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen
14 Joni Mitchell - Blue
23 Nick Drake - Five Leaves Left
24 Randy Newman - Good Old Boys
25 Joe Jackson - Night and Day
35 Silver Jews - American Waters
41 Stan Getz and Joao Gilberto - Getz/Gilberto
58 Dave Brubeck Quartet - Time Out
71 Deep Purple - Machine Head
73 John Cougar Mellencamp - The Lonesome Jubilee
76 Crowded House - Woodface
78 Television - Marquee Moon
87 Kinks - Muswell Hilbillies
89 Cult - Love
90 Grateful Dead - American Beauty
91 Manu Chao - Clandestino
96 Ry Cooder - Paris, Texas
99 Iggy Pop - Lust for Life
Dat maakt mij wel benieuwd naar de nr 2quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:53 schreef methodmich het volgende:
1 The Beatles – Rubber Soul
2 dEUS – In A Bar, Under The Sea
3 The Beatles – The Beatles (The White Album)
Tja, ik heb er ruim 30 jaar over gedaan om tot deze lijst te komen, dus neem je tijdquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Die moet ik ook nog eens beluisteren... Ik mag wel opschieten...
Nutteloze lijstjes!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:21 schreef Nober het volgende:
Nutteloze lijstjes elke keer weer, dat moet maar eens afgelopen zijn!
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, ik heb er ruim 30 jaar over gedaan om tot deze lijst te komen, dus neem je tijd
stiekem een top 101 maken hequote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:38 schreef IAmKloot het volgende:
34 Pulp - This Is Hardcore
34 The Libertines - Up The Bracket
jij hebt dan weer 2 te weinigquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
49 Long Island – Endless Boogie (2013)
50 M83 – Saturdays=Youth(2008)
53 Foals – Antidotes(2008)
54 Sleep – Dopesmoker(1999)
Ken je die niet? Toch ook wel een klassieker. Gauw eens luisteren dan. Zeer gevarieerd album!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat maakt mij wel benieuwd naar de nr 2
Een klassieker uit 1996? Dan moeten we minsten voorbij het jaar 2020 zijn om dat te kunnen bepalen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ken je die niet? Toch ook wel een klassieker. Gauw eens luisteren dan. Zeer gevarieerd album!
Ja als je zo weinig muziek luistert als jij misschien wel. Hoe kan je nou de Kinks niet kennen als je de Beatles zo geweldig vind. 10 jaar is echt wel genoeg om iets een klassieker te noemen. Niet voor niks dat het vorige beste album ooit ook ongeveer 10 jaar oud is en een klassieker.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Een klassieker uit 1996? Dan moeten we minsten voorbij het jaar 2020 zijn om dat te kunnen bepalen.
Tja, ik heb voor mijn lijst een combinatie gezocht tussen de echte klassiekers en wat ik de laatste pakweg 5 jaar veel gedraaid heb. Zo staan er dus 2 albums van minder dan 10 jaar oud in de top 10 en hebben albums die ik erg waardeer maar ik de afgelopen 5 jaar nauwelijks gedraaid heb, plaatsgemaakt voor een aantal echte klassiekers (lees: albums die ik vanaf mijn vroege jeugd gewoon heel veel geluisterd heb).quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja als je zo weinig muziek luistert als jij misschien wel. Hoe kan je nou de Kinks niet kennen als je de Beatles zo geweldig vind. 10 jaar is echt wel genoeg om iets een klassieker te noemen. Niet voor niks dat het vorige beste album ooit ook ongeveer 10 jaar oud is en een klassieker.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja als je zo weinig muziek luistert als jij misschien wel. Hoe kan je nou de Kinks niet kennen als je de Beatles zo geweldig vind. 10 jaar is echt wel genoeg om iets een klassieker te noemen. Niet voor niks dat het vorige beste album ooit ook ongeveer 10 jaar oud is en een klassieker.
Ja het is moeilijk een mix te maken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:22 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, ik heb voor mijn lijst een combinatie gezocht tussen de echte klassiekers en wat ik de laatste pakweg 5 jaar veel gedraaid heb. Zo staan er dus 2 albums van minder dan 10 jaar oud in de top 10 en hebben albums die ik erg waardeer maar ik de afgelopen 5 jaar nauwelijks gedraaid heb, plaatsgemaakt voor een aantal echte klassiekers (lees: albums die ik vanaf mijn vroege jeugd gewoon heel veel geluisterd heb).
oops...dan mag alles een plaatsje zakkenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 10:27 schreef ranja het volgende:
[..]
stiekem een top 101 maken he
zal ik alles een plaatsje laten zakker of wil je iets anders aanpassen?
ik voorspel dat je mijn #3 erg goed gaat vindenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Of oude dingen herontdekken
Verder ga ik bands eens een kans geven, die ik altijd al een keer heb willen luisteren, maar nooit aan de beurt kwamen. Of waarbij ik ben blijven hangen bij hun beste albums.
Jij hebt tenminste een paar overeenkomstige noteringen (Beatles Oasis), dus ik ben benieuwd naar:
[..]
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:09 schreef pfaf het volgende:
099 The Like - Release Me (2010)
100 The Pipettes - We Are the Pipettes ( 2006 )
Deze grafiek herken ik. Ik probeer hem dit jaar wat af te toppen in de periode 2000-2006, maar dat is moeilijker dan ik dacht.quote:![]()
De jaarlijkse extra's
[b]De ik ben in de jaren 80 geboren-grafiek (of blijkbaar ook de wanneer zou ik student zijn geweest-grafiek)
[ afbeelding ]
Volgens mij moet je ook echt de jaren 80 heel bewust hebben meegemaakt om het te kunnen waarderen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 07:07 schreef Beregd het volgende:
pfaf
[..]
Deze grafiek herken ik. Ik probeer hem dit jaar wat af te toppen in de periode 2000-2006, maar dat is moeilijker dan ik dacht.
En slechts 2 albums uit de 80s, en dan nog beiden 1989. Terecht. Ik heb er voorlopig 4/89.
valt wel mee, bij mij staan een hoop jaren 80 platen er in die ik pas (veel) later heb leren kennen of waarderen (sonic youth, pixies, siouxsie, bauhaus, cocteau twins, cure etc). Dat is toch heel andere muziek dan waar ik de 80s naar luisterde.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
Volgens mij moet je ook echt de jaren 80 heel bewust hebben meegemaakt om het te kunnen waarderen.
Oké, ik heb een poging gewaagd. Geen albums van voor 1980, daar sluit je al een hoop cliché's mee uit, en het liefst ook geen geijkte, miljoenen verkopenden popartiesten. En maar één album per artiest. En ik vertik het om er nummers aan te geven, dus mijn lijstje is louter in alfabetische volgorde:quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:38 schreef Gillingham het volgende:
Ik ben het met je eens dat de 2014-regel helemaal niet nodig is, maar het is tenminste een objectieve regel. Geijkte meuk is, gelukkig, niet objectief te definiëren.
Mag ik 'm wel meetellen? dan wordt dit gewoon de volgorde. Zo niet dan is het gewoon ter lering ende vermaakquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:19 schreef Techno het volgende:
Oké, ik heb een poging gewaagd. Geen albums van voor 1980, daar sluit je al een hoop cliché's mee uit, en het liefst ook geen geijkte, miljoenen verkopenden popartiesten. En ik vertik het om er nummers aan te geven, dus mijn lijstje is louter in alfabetische volgorde:
Nee, want we hadden al aangetoond, dat men "uit veiligheid" op de geijkte zooi stemt, of simpelweg niet beter weet. En verder is het nogal subjectief he, omdat jij het beter vindt maakt het nog geen feit.quote:
Ja, uiteraard!quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:21 schreef ranja het volgende:
Mag ik 'm wel meetellen? dan wordt dit gewoon de volgorde. Zo niet dan is het gewoon ter lering ende vermaak
Mooi lijstje trouwens, ongeveer een kwart heb ik in de platenkast staan denk ik. Wel een paar opvallende keuzes (waarom Made in China? White Blood Cells? The Woods?)quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:23 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, uiteraard!
Oh, je had hem al gequote voor mijn edit: En maar één album per artiest.
We? Wie is we? Daar zat ik niet bij, en ik (we) heb al aangetoond dat dat onzin is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:22 schreef Techno het volgende:
[..]
Nee, want we hadden al aangetoond, dat men "uit veiligheid" op de geijkte zooi stemt, of simpelweg niet beter weet.
Ja en gooi alle subjectieve meningen op een hoop en je hebt de top 100. En laat dat nou net deels mijn smaak zijn.quote:En verder is het nogal subjectief he, omdat jij het beter vindt maakt het nog geen feit.
Dank je. Die klinken lekker rauw en ongecompliceerd. Ben niet zo van dat gelikte, geproduceerde. En maar één album per artiest maakt het ook wel wat lastiger natuurlijk, want ze hebben vaak meerdere albums die goed zijn. Dus ja, je moet er toch een kiezen. Daarom vind ik het ook wel een goed criteria om de lijst te limiteren tot één album per artiest.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:27 schreef ranja het volgende:
Mooi lijstje trouwens, ongeveer een kwart heb ik in de platenkast staan denk ik. Wel een paar opvallende keuzes (waarom Made in China? White Blood Cells? The Woods?)
Haha, misschien moeten we daar dan eens een definitie van opstellen. Want het is wel wat subjectief ja. Maar als je mijn lijst aan Henk en Ingrid voorlegd krijg je toch echt de vraag wie de neuk dat allemaal zijn.quote:Ik ben het verder niet eens met dat dit allemaal geen geijkte artiesten zouden zijn maar laten we die discussie niet opnieuw beginnen
We = alle andere reacties die hetzelfde aangeven als ik. M.a.w. er zijn er genoeg die er anders over denken dan jij.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
We? Wie is we? Daar zat ik niet bij, en ik (we) heb al aangetoond dat dat onzin is.
Ja en, ik betwist jouw smaak toch verder niet?quote:Ja en gooi alle subjectieve meningen op een hoop en je hebt de top 100. En laat dat nou net deels mijn smaak zijn.
Kijk... als je elke artiest er 3, 4 of 5+ keer inzet... dat maakt die lijstjes m.i. echt niet beter.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 4) Ryan Adams & The Cardinals - Jacksonville City Nights (USA, 2005) 57) Ryan Adams - Gold (USA, 2001) 58) Ryan Adams - Heartbreaker (USA, 2000) 2) Wilco - A Ghost Is Born (USA, 2004) 26) Wilco - Yankee Hotel Foxtrot (USA, 2002) 27) Wilco - summerteeth (USA, 1999) 28) Wilco & Billy Bragg - Mermaid Avenue (USA, 1998) 23) Nick Cave And The Bad Seeds - Tender Prey (AUS, 1988) 50) Nick Cave And The Bad Seeds - Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus (AUS, 2004) 51) Nick Cave And The Bad Seeds - Henry's Dream (AUS, 1992) 52) Nick Cave And The Bad Seeds - The Boatman's Call (AUS, 1997) |
2x You've come a long way, baby.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:18 schreef Hexagon het volgende:
Mijn lijstje maar uitgebreid tot 100
MUZ / FOK! album top 100 allertijden 2014
Hou eens op jong. Een artiest/band kan maar één goed album hebben volgens jou?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:06 schreef Techno het volgende:
[..]
Kijk... als je elke artiest er 3, 4 of 5+ keer inzet... dat maakt die lijstjes m.i. echt niet beter.
[ code verwijderd ]
Dat bedoel ik o.a. met geijkt dus...
Dat is toch niet opmerkelijk? Dat is altijd al zo geweest.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel grappig dat de Engelstalige landen het zo goed doen.
Begrijpend lezen is ook een vak. Dat stel ik nergens.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:34 schreef Beregd het volgende:
Hou eens op jong. Een artiest/band kan maar één goed album hebben volgens jou?![]()
Wat is dan je probleem met mijn lijst?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:36 schreef Techno het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is ook een vak. Dat stel ik nergens.
Hm ik vind juist The Woods het meest gladde (relatief dan) album van Sleater-Kinneyquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:43 schreef Techno het volgende:
Dank je. Die klinken lekker rauw en ongecompliceerd. Ben niet zo van dat gelikte, geproduceerde.
Bij Fat Of The Land vind ik dat iedere track op zichzelf een geniaal stukje is. Daarbij vind ik de singles nog niet eens de sterkste nummers. Een heerlijke samensmelting van muzikale agressie en een soort industriele SF mystiek sfeer. Alsof je in een soort Doom achtig computerspel rondrend. Om voorbeelden te noemen van geniale vondsten op dit album. De laserstraalgeluiden op Funky shit, de gesimuleerde stampmotor op Diesel Power, de heerlijke bassline van Climbatize en de cirkelzaaggeluiden in Fuel my fire.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Bij Fat of the Land mis ik het geheel en vind ik het meer wat losse nummers. Misschien heb ik die 3 hits daarvan ook te veel gehoord.
En Invaders mist diepgang? Ehm... hoe bedoel je dat?
Hangt er vanaf wat je opzet. De meeste feestplaten zijn vrij plat. Maar in de albumsfeer is er veel moois gemaakt.quote:Want bij house-muziek mis ik sowieso diepgang.\
quote:
Duh. De nominaties limiteren tot één album per artiest maakt de lijst gevarieerder (en dus ook veel interessanter).quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:34 schreef Beregd het volgende:
Hou eens op jong. Een artiest/band kan maar één goed album hebben volgens jou?![]()
Alleen wel minder persoonlijk. Meestal heb je een paar artiesten die je meer beïnvloed hebben in je smaak.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:41 schreef Techno het volgende:
[..]
[..]
Duh. De nominaties limiteren tot één album per artiest maakt de lijst gevarieerder (en dus ook veel interessanter).
Dan ken je Ryan Adams, Nick Cave en Wilco nog niet goed genoeg, daar zit meer dan variatie genoeg in tussen da albumsquote:Op zondag 5 oktober 2014 22:41 schreef Techno het volgende:
[..]
[..]
Duh. De nominaties limiteren tot één album per artiest maakt de lijst gevarieerder (en dus ook veel interessanter).
Dank, zal dat even aanpassenquote:Op zondag 5 oktober 2014 22:24 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
2x You've come a long way, baby.
Sorry hoor, maar dan ben je nogal beperkt in je smaak.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:46 schreef StrummerMan het volgende:
Alleen wel minder persoonlijk. Meestal heb je een paar artiesten die je meer beïnvloed hebben in je smaak.
Gewoon posten wat je zelf het leukst vind, denk ik dan. Hoe authentieker de lijst, hoe interessanter.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:46 schreef StrummerMan het volgende:
[..]
Alleen wel minder persoonlijk. Meestal heb je een paar artiesten die je meer beïnvloed hebben in je smaak.
Ik heb alle albums van die eerste twee en Wilco zuigt harige apenballen IMHO. Dus wat nu?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:46 schreef Beregd het volgende:
Dan ken je Ryan Adams, Nick Cave en Wilco nog niet goed genoeg, daar zit meer dan variatie genoeg in tussen da albums
Even verbeterd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:48 schreef Beregd het volgende:
Gewoon posten wat je zelf het leukst vind, denk ik dan. Hoe authentieker autistischer de lijst, hoe interessanter saaier.
Jij oordeelt wel erg graag over anderen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:47 schreef Techno het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dan ben je nogal beperkt in je smaak.
Nu mag je je hond gaan neuken, ok?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:48 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik heb alle albums van die eerste twee en Wilco zuigt harige apenballen IMHO. Dus wat nu?
wordt er over muziek(smaak) getwist in plaats van er opquote:
Nee. Jezelf regels opleggen maakt het makkelijker. Hoef je minder na te denken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:41 schreef Techno het volgende:
[..]
[..]
Zucht. Ik stel alleen dat de top 100 dan veel leuker en gevarieerder zou worden. Dat jij het je zo persoonlijk aantrekt is niet mijn probleem. Waarom vatten mensen alles uberhaupt zo persoonlijk op?quote:
Ik heb geen hond, wel jammer dat je jezelf tot ad hominem moet aanwenden bij gebrek aan inhoudelijke argumenten.quote:Nu mag je je hond gaan neuken, ok?
Dan heb je een beperkte smaak.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:48 schreef Techno het volgende:
[..]
en Wilco zuigt harige apenballen IMHO. Dus wat nu?
Onzin, het is makkelijk om X albums van je favoriete artiesten te posten, dan dat je moet nadenken over 100 unieke albums.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:55 schreef Gillingham het volgende:
Nee. Jezelf regels opleggen maakt het makkelijker. Hoef je minder na te denken.
Mijn lijst is vooralsnog de minst beperkte die gepost is. Wat nu?quote:
quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:57 schreef Techno het volgende:
[..]
Mijn lijst is vooralsnog de minst beperkte die gepost is. Wat nu?
Weer zo'n droeftoeter die geen inhoudelijke argumenten heeft maar die zich laat leiden door emoties.quote:
Dat je er toch een album uit 2014 in moet zetten vind ik niet zo sterk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:57 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat je mijn expliciete commentaar erbij niet gelezen hebt vind ik dan weer niet zo sterk. Zucht.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:06 schreef BoerBert het volgende:
Dat je er toch een album uit 2014 in moet zetten vind ik niet zo sterk.
Die werd mij ook aangeraden, maar heb nog geen kans gehad om te luisteren. Dit jaar komt die er dus nog niet in bij mij, misschien volgend jaar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:12 schreef Gehenna het volgende:
[..]Tabula Rasa had ik vorig jaar op #1
![]()
MUZ / FOK! album top 100 allertijden 2013 #1
Juist ja... Goed dat je er zelf zo over denkt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:57 schreef Techno het volgende:
[..]
nou ja, 2014 is 2014 dus die tel ik niet meequote:Op zondag 5 oktober 2014 23:08 schreef Techno het volgende:
Dat je mijn expliciete commentaar erbij niet gelezen hebt vind ik dan weer niet zo sterk. Zucht.
Oh ja joh, laat dan ook eens een lijst zien waar honderd unieke artiesten in staan?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:17 schreef Gillingham het volgende:
Een lijst met enkel albums van na 1980 die bij voorbaat gehele genres uitsluit is bepaald niet het summum van 'minst beperkt'. Ik heb gevarieerdere lijstjes langs zien komen.
Tja, over uitsluiten gesproken he.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:18 schreef ranja het volgende:
nou ja, 2014 is 2014 dus die tel ik niet mee
Minder beperkt dan 10x The Beatles, Stones en zulks meer.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dus als ik een lijst post met 100 verschillende obscure metalbands dan is dat de minst beperkte lijst
quote:
Pas bij een topic met een top100 van meest favoriete artiesten. Dit topic gaat over een top100 meest favoriete albumsquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:20 schreef Techno het volgende:
[..]
Oh ja joh, laat dan ook eens een lijst zien waar honderd unieke artiesten in staan?
Op FOK zie je juist de meest obscure bandje voorbij komen, de topics hier op FOK! bewijzen dat gewoon, maar als het op dit soort lijstjes aankomt zie je doorgaans de geijkte artiesten en dan ook nog een 3, 4 of meer albums van diezelfde artiesten warop gestemt wordt. Ik snap dat echt niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:17 schreef Techno het volgende:
Ik heb dan ook wat suggesties gedaan he.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:26 schreef ranja het volgende:![]()
beetje beperken van de keus is niet erg toch....
Deze opmerking toont je beperkte visie op variatie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:20 schreef Techno het volgende:
[..]
Oh ja joh, laat dan ook eens een lijst zien waar honderd unieke artiesten in staan?
Ja, dus? En die moeten dan allemaal van dezelfde artiesten zjin? Hoe beperkt ben je dan?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:28 schreef StrummerMan het volgende:
Pas bij een topic met een top100 van meest favoriete artiesten. Dit topic gaat over een top100 meest favoriete albums
Goh, dit soort lijstjes zijn per definitie aan regeltjes gebonden. Chapeau!quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:30 schreef Gillingham het volgende:
Deze opmerking toont je beperkte visie op variatie.
Die 100 unieke artiesten van je zijn het gevolg van een regel die je jezelf oplegt. Petje af dat je je aan je eigen regels weet te houden.
Je kunt ook een lijst maken met 100 unieke genres, 100 unieke jaartallen of 100 unieke brilmonturen gedragen tijdens de opnamens. Leuke exercitie, maar geen reflectie van iemand's 100 favoriete albums, waar het in dit topic toch om gaat. Zo'n lastste soort lijst is wat mij betreft interessanter.
Tja vind je 't gek als je elke avond minimaal 5 albums van begin tot eind luistert die je eigenlijk niks vind maar vind dat je helemaal gehoord moet hebben voor je dat mag oordelenquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:45 schreef Kerftminister het volgende:
Het enige wat ik na het maken van zo'n lijstje denk is dat ik maar zo weinig albums heb die ik echt vaak luister en goed vind.
Haha dat valt reuze mee, ben de laatste tijd al blij als ik aan 1 kom per avond.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja vind je 't gek als je elke avond minimaal 5 albums van begin tot eind luistert die je eigenlijk niks vind maar vind dat je helemaal gehoord moet hebben voor je dat mag oordelen
Ik had Elvis Costello niet verwacht bij jou en zeker niet zo hoog
Opvallende keus van Low op 3. Zou ik niet snel voor kiezen (zelfs niet als ik naast I Could Live in Hope kijk)quote:
Jij! Ik zie elk album op zich. De discografie van bijvoorbeeld Joe Jackson is zo veelzijdig dat je te kort doet om maar 1 album uit te kiezen en de rest te negeren. Daarmee verwaarloos je honderden albums.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:29 schreef Techno het volgende:
Maar waar het dus om ging he...
[..]
Op FOK zie je juist de meest obscure bandje voorbij komen, de topics hier op FOK! bewijzen dat gewoon, maar als het op dit soort lijstjes aankomt zie je doorgaans de geijkte artiesten en dan ook nog een 3, 4 of meer albums van diezelfde artiesten warop gestemt wordt. Ik snap dat echt niet.
Wie is er dan beperkt?
Jouw lijst zie ik persoonlijk meer als een "kijk-mij-eens-een-interessante-smaak-hebben"-lijst dan een persoonlijke lijst.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:57 schreef Techno het volgende:
[..]
en daar gaat het uiteindelijk omquote:Op maandag 6 oktober 2014 08:45 schreef cafca het volgende:
Verder mooie lijsten erbij weer inderdaad!
Had mijn lijst kunnen zijn, mooi!quote:
Och, een beetje discussie erbij mag ook best. Uiteindelijk begint het allemaal met de discussie in jezelf hoe die lijst er nu uit moet zienquote:
Ja, maar dit gaat meer op een welles-nietes' lijkenquote:Op maandag 6 oktober 2014 09:42 schreef cafca het volgende:
Och, een beetje discussie erbij mag ook best. Uiteindelijk begint het allemaal met de discussie in jezelf hoe die lijst er nu uit moet zien
Dan is het dus geen discussie meerquote:Op maandag 6 oktober 2014 09:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, maar dit gaat meer op een welles-nietes' lijken
Een Bosbeetle lijstquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
1 Mr. bungle - Disco Volante
2 Bohren & der club of gore - sunset mission
3 Primus - Frizzle Fry
4 Krang - How!
5 Nick Drake - Bryter layter
6 Fantômas - Directors cut
7 Melvins/Lustmord - pigs of the roman empire
8 Deftones - adrenaline
9 35007 - sea of tranquility
10 Secret chiefs 3 - Book of Horizons
11 Lungfish - Love is love
12 Kyuss - Blues for the read sun
13 John Zorn (moonchild project) - Templars : in sacred blood
14 end. - sounds of disaster
15 The Muppets - the muppet movie OST
16 Mono & World's End Girlfriend - Palmless Prayer / Mass Murder Refrain
17 Neil Young - Weld
18 Boards of Canada - Geogaddi
19 Throbbing Gristle - 20 jazz funk greats
20 Maria Mena - white turns blue
21 Ulver - Shadows of the sun
22 Tom Waits - Blood Money
23 Z-rock Hawaii - z-rock hawaii
24 Roky erickson - True love cast out all evil
25 Frank Zappa - Apostrophe'
26 Fratsen - snachts
27 Queens of the stone age - songs for the deaf
28 de kift - vlaskoorts
29 Comus - First utterance
30 Coil - songs to play in the dark
31 Stuurbaard Bakkebaard - Mercedes
32 White Noise - an electrical storm
33 Chrome Hoof - Pre- emptive false rupture
34 Boris - akuma no uta
35 Fischer z - Red skies over paradise
36 acid mothers temple & the melting paraiso u.f.o - la novia
37 Raketkanon - RKTKNN #1
38 Einstruzende Neubauten - perpetuum mobile
39 Boudewijn de groot - picknick
40 Black mountain - in the future
41 Talk Talk - It's my life
42 Kayo dot - Choirs of the eye
43 Anathema - alternative 4
44 Tool - Aenima
45 Incubus - S.C.I.E.N.C.E
46 Lend me your underbelly - Giant tadpoles among us
47 Lucreatia Dalt - commotus
48 scott walker - the drift
49 nina hagen band - nina hagen band
50 across tundras - sage
zoiets denk ik op dit moment morgen weer iets anders
Nee hoor heb wel vaker een lijst gepost geloof ikquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:54 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Een Bosbeetle lijsteen primeur of niet?
en Ja Boeh!quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee hoor heb wel vaker een lijst gepost geloof ik
Ik ben trouwens minder inconsequent dan ik zelf dachtMUZ / FOK! album top 100 allertijden 2005
Grappig trouwens niet van mijzelf verwacht dat ik toen 16 horsepower erin gezet zou hebben
Die kende ik nog niet, maar wat een plaatquote:
Ik zat nu nog te twijfelen over gunder.quote:
Hüsker Dü zich deze nognognognogquote:Op maandag 6 oktober 2014 15:52 schreef pipster het volgende:
Fcuk gewoon Husker Du vergeten.... die ga ik er nog even tussen wormen hoor.
Dit inderdaad. Maar weer even m'n lijstje updaten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 08:18 schreef On het volgende:
Door dit topic besef ik mij altijd hoe snel de tijd gaat.
Maar even naar mezelf luisteren dan.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:46 schreef Gatenkaas het volgende:
Tot nu toe 10 nieuwe albums in m'n lijst gezet. Te moeilijk om er meer te verwijderen.![]()
Nu nog even opnieuw sorteren.
Tip voor mezelf voor aankomend jaar: begin met een nieuwe lijst, te moeilijk om een bestaande te veranderen.
Sibylle <3 Zit ook wel een aardig verhaal achter die plaat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:15 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet, maar wat een plaat![]()
Ga ik opzoekenquote:Op maandag 6 oktober 2014 18:02 schreef On het volgende:
[..]
Sibylle <3 Zit ook wel een aardig verhaal achter die plaat.
je kunt er nog een husker du inproppen want deze is dubbelquote:Op maandag 6 oktober 2014 15:29 schreef pipster het volgende:
024 The Shins - Chutes Too Narrow (2003)
037 The Shins - Chutes Too Narrow (2003)
Nee hoor, de beperking zit hem sowieso al in het feit dat je maar 100 albums mag posten, en dat albums van 2014 uitgesloten zijn. Zoals ik eerder al zei, lijstjes zijn per definitie aan regeltjes gebonden. Of ranja die regels opstelt of ik doet er verder niet toe.quote:Op maandag 6 oktober 2014 06:54 schreef cafca het volgende:
Jouw lijst zie ik persoonlijk meer als een "kijk-mij-eens-een-interessante-smaak-hebben"-lijst dan een persoonlijke lijst.
Verder beperk je jezelf erg door de je eigen regels, waarmee je ongetwijfeld een hele hoop albums tekort doet.
Mijn lijst is volgens jou misschien beperkter, omdat die zich beperkt tot mijn (wellicht wat beperkte) smaak. Maar daardoor is die lijst wel persoonlijker, wat hem in mijn ogen interessanter maakt. Personen vind in ok namelijk interessanter dan regeltjes of statistieken
Mja, nummers als in ranks geef ik zoals gezegd niet. Maar goed, hier heb je een andere top 100 van mij met louter goede albums waar ik de (IMHO) enige twee goede albums van Michael in heb gezet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:36 schreef Burnett het volgende:
Toch wel benieuwd hoe hoog Thriller staat als Techno zijn feitelijke favoriete top100, volgens de topicregels van ranja, samenstelt...
Goh, waren fora nu juist niet bedoeld om te discussiëren? Anders had Danny wel een postonly, don't allow comments blog van FOK! kunnen maken, niet?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Loopt deze 'discussie' nu nog steeds?
Nee, ik ken inderdaad niet zoveel muziek. En daar ben ik blij om, als ik het zo lees, want anders zou ik veel te moeilijk moeten doen om een (of meerdere) top 100 te maken.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:57 schreef Techno het volgende:
[..]
Nee hoor, de beperking zit hem sowieso al in het feit dat je maar 100 albums mag posten, en dat albums van 2014 uitgesloten zijn. Zoals ik eerder al zei, lijstjes zijn per definitie aan regeltjes gebonden. Of ranja die regels opstelt of ik doet er verder niet toe.
Ik mezelf beperken, mja, ik kan tientallen van dit soort "top 100 lijsten" opstellen, met allemaal albums die totaal verschillend zijn maar die toch echt niet voor elkaar onderdoen. Er zijn nu eenmaal duizenden 5 sterren albums gemaakt, lees alle serieuze en gerenomeerde muziekmedia er maar eens op na. Dat is gewoon een feit.
Daarom beperkt ik me ook niet tot 3, 4 of zelfs 5+ albums van dezelfde artiest. Dit heeft niets met "interessant doen" te maken, het geeft m.i. alleen maar aan dat je niet zoveel bands / albums kent. En welk album op DIT specifieke moment, op welke plaats zou moeten staan is gewoon veel te afhankelijk van stemming/gemoedstoestand e.d. Daarom vertik ik het ook om er cijfertjes aan te hangen. Enfin. Een album is goed of niet. Zo simpel is het.
Oh, en voor de duidelijkheid, met dit soort lijstjes doe je dus ook per definitie een hele hoop goede albums tekort. Ik kan een top 100 alleen al met puike metal albums vullen, of jazz, of rap, of soul, of prog-rock, nou ja, you get the idea...
Er zijn per genre gewoon honderden, zoniet duizenden, albums gemaakt die gewoon goed zijn.
Aangepast, Refused was ik ook nog vergeten....quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:41 schreef ranja het volgende:
[..]
je kunt er nog een husker du inproppen want deze is dubbel
Die band was zo vet live.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:20 schreef pipster het volgende:
[..]
Aangepast, Refused was ik ook nog vergeten....
pagina 11 met mijn instellingenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:57 schreef Norrage het volgende:
WAT!!!! Ik heb het topic gemist, en we zijn al op pagina 6Snel een lijst maken
Ik heb zo'n idee dat Filosofem van Burzum in je lijstje gaat staan?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:08 schreef Gehenna het volgende:
Hoewel ik het wel vrij druk heb, binnenkort ook maar eens voor gaan zitten
Zit nog te twijfelen of ik mijn lijst van vorig jaar ga updaten, of weer helemaal opnieuw opbouwen. Dat laatste duurt wel langer, maar is wel een leukere lijst denk ik
Vorig jaar nog op #92, maar ook een paar jaar niet en een keer op #47. Wordt nog spannendquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:57 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat Filosofem van Burzum in je lijstje gaat staan?![]()
We hebben duidelijk een verschillende muzikale smaak.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bij Fat Of The Land vind ik dat iedere track op zichzelf een geniaal stukje is. Daarbij vind ik de singles nog niet eens de sterkste nummers. Een heerlijke samensmelting van muzikale agressie en een soort industriele SF mystiek sfeer. Alsof je in een soort Doom achtig computerspel rondrend. Om voorbeelden te noemen van geniale vondsten op dit album. De laserstraalgeluiden op Funky shit, de gesimuleerde stampmotor op Diesel Power, de heerlijke bassline van Climbatize en de cirkelzaaggeluiden in Fuel my fire.
Ook de eerder albums hebben die momenten. Experience heeft bijvoorbeeld de stuiterbeats van Ruff in da Jungle, de pianoschoonheid van Your love en de digitale onweersbui op zonnige dag Wheather Experience. Evenals Jilted bijvoorbeeld die Narcotic suite heeft met oa Claustrophobic Sting, dat een soort muzikale vertaling van een meltdown van een kernreactor moet zijn.
Bij Invaders mis ik dit soort ideeen een beetje. Het zijn allemaal vrij degelijke feesttracks maar het mis voor mij die vondsten. Waarbij de tracks World's on Fire en Warrior's dance ook nog de grens van nuttig samplen en goedkoop jatwerk overschreden wordt. Overigens vind ik AONO ook best een leuk album al ben ik daarin erg zeldzaam.
[..]
Hangt er vanaf wat je opzet. De meeste feestplaten zijn vrij plat. Maar in de albumsfeer is er veel moois gemaakt.
Lekker lijstje man! Weer wat hiphop inspiratie uit op de doen. Ken je #2 bv nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
1. A Tribe Called Quest -- The Low End Theory (1991)
2. Ultramagnetic MC's -- Critical Beatdown (1988)
3. Massive Attack -- Mezzanine (1998)
4. Rage Against the Machine -- Rage Against the Machine (1992)
5. Mike Oldfield -- Ommadawn (1975)
6. Company Flow -- Funcrusher Plus (1997)
7. King Geedorah -- Take Me To Your Leader (2003)
8. The Roots -- Do You Want More ?!!!??! (1995)
9. Incubus -- S.C.I.E.N.C.E. (1997)
10. Portishead -- Dummy (1994)
11. De La Soul -- De La Soul is Dead (1991)
12. Curtis Mayfield -- Curtis (1970)
13. Pete Rock & C.L. Smooth -- Mecca and the Soul Brother (1992)
14. The Prodigy -- Music For a Jilted Generation (1994)
15. Michael Jackson -- Off The Wall (1979)
16. D'Angelo -- Voodoo (2000)
17. Bob Marley and the Wailers -- Catch a Fire (1973)
18. Metallica -- Master of Puppets (1986)
19. Johnny "Guitar" Watson -- Ain't That a Bitch (1976)
20. Urban Dance Squad -- Persona Non Grata (1994)
21. Jean Michel Jarre -- Les Chantes Magnetiques (Magnetic Fields) (1981)
22. Air -- Moon Safari (1998)
23. Black Sheep -- A Wolf in Sheep's Clothing (1991)
24. Daryll-Ann -- Happy Traum (2001)
25. The KLF -- The White Room (1991)
26. Edan -- Beauty and The Beat (2005)
27. Fatboy Slim -- You've Come a Long Way Baby (1998)
28. The Cure -- The Head On The Door (1985)
29. Queen -- Sheer Heart Attack (1974)
30. Wu-Tang Clan -- Enter the Wu-Tang (36 Chambers) (1993)
31. The Pipettes -- We Are The Pipettes (2006)
32. Morcheeba -- Big Calm (1998)
33. Lauryn Hill -- The Miseducation of Lauryn Hill (1998)
34. cLOUDDEAD -- cLOUDDEAD (2001)
35. The Verve -- Urban Hymns (1997)
36. J-Zone -- Pimps Don't Pay Taxes (2002)
37. Showbiz & A.G. -- Runaway Slave (1992)
38. (hed) p.e. -- Broke (2000)
39. Luniz -- Operation Stackola (1995)
40. Yongblood Brass Band -- Center. Level. Roar (2003)
41. The Killers -- Hot Fuss (2004)
42. Muse -- Origin of Symmetry (2001)
43. Lootpack -- Soundpieces: Tha Antidote! (1999)
44. Marvin Gaye -- Let's Get it On (1973)
45. The White Stripes -- Get Behind Me Satan (2005)
46. Madvillain -- Madvillainy (2004)
47. Raekwon -- Only Built 4 Cuban Linx... (1995)
48. Nathaniel Merriweather featuring Mike Patton & Jennifer Charles -- Music To Make Your Old Lady By... (2001)
49. Dr. Octagon -- Dr.Octagonecologyst (1996)
50. Run-D.M.C. -- Raising Hell (1986)
51. Tool -- Undertow (1993)
52. John Coltrane -- Blue Train (1957)
53. Various -- Rawkus presents Soundbombing II (1999)
54. Roots Manuva -- Dub Come Save Me (2002)
55. Mr.Scruff -- Keep It Unreal (1999)
56. Leftfield -- Leftism (1995)
57. Prince -- Sign 'O' The Times (1987)
58. The Pharcyde -- Bizarre Ride II The Pharcyde (1992)
59. Pearl Jam -- Ten (1991)
60. Madness -- One Step Beyond (1979)
61. Beastie Boys -- Paul's Boutique (1989)
62. Camp Lo -- Uptown Saturday Night (1997)
63. Nirvana -- In Utero (1993)
64. Muddy Waters -- Electric Mud (1968)
65. Funkadelic -- Maggot Brain (1971)
66. Soundgarden -- Superunknown (1994)
67. Cannibal Ox -- The Cold Vein (2001)
68. Digable Planets -- Blowout Comb (1994)
69. Kool G Rap & DJ Polo -- Road To The Riches (1989)
70. Tricky -- Maxinquaye (1995)
71. Foo Fighters -- Echoes, Silence, Patience & Grace (2007)
72. Oh No -- Dr. No's Oxperiment (2007)
73. DJ Food -- Kaleidoscope (2000)
74. Pink Floyd -- Dark Side of the Moon (1973)
75. The Dandy Warhols -- ...The Dandy Warhols Come Down (1997)
76. Fats Domino -- Walking To New Orleans (1963)
77. Daft Punk -- Homework (1997)
78. Organized Konfusion -- Organized Konfusion (1991)
79. Marley Marl -- In Control Vol. 1 (1988)
80. Mantronix -- Mantronix: The Album (1985)
81. Red Hot Chili Peppers -- Blood Sugar Sex Magik (1991)
82. Dream Theater -- Images and Words (1992)
83. DJ Format -- Music For The Mature B-Boy (2003)
84. Brand Nubian -- One For All (1990)
85. Spearhead -- Home (1994)
86. Buckshot Lefonque -- Buckshot Lefonque (1994)
87. The Herbaliser -- Herbal Blend (2003)
88. Genius/GZA -- Liquid Swords (1995)
89. Le Peuple De L'Herbe -- P.H. Test Two (2002)
90. 4hero -- Creating Patterns (2001)
91. Guns 'n Roses -- Appetite For Destruction (1987)
92. Public Enemy -- Yo! Bum Rush The Show (1987)
93. System of a Down -- Toxicity (2001)
94. Miles Davis -- Kind Of Blue (1959)
95. Cypress Hill -- Cypress Hill (1991)
96. Jaga Jazzist -- The Stix (2003)
97. Atmosphere -- Seven's Travels (2003)
98. Junkie XL -- Saturday Night Teenage Kick (1997)
99. Souls of Mischief -- 93 'Til Infinity (1993)
100.Run The Jewels -- Run The Jewels (2013)
Maar wat vind je dan van AONOquote:
1x half gehoord; vond ik totaal geen prodigy. maar ik heb geen idee of ik dat nog steeds vind.quote:
Oh nee, Reflektor op 1.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:14 schreef Norrage het volgende:
Hij convergeert toch langzaamaan een beetje naar een evenwicht
Wel top 10quote:
en wanneer ga je 'm posten dan?quote:
Te lang jaquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:59 schreef Grobbel het volgende:
Funeral heb ik nog steeds wel hoog zitten, maar met Reflektor kan ik ook niet zo veel. Te saai, te uitgekauwd qua truukjes, te lang.
Jij neemt 'zo'n lijst is een momentopname' wel heel letterlijk hequote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:01 schreef Norrage het volgende:
Ik weet eigenlijk nu ik erover nadenk ook nog niet hoe ik het ga rangschikken...Denk dat de single Reflektor wel in mijn top 5 gaat komen, maar het album ben ik eigenlijk minder over uit.
Donderdag. Moet nog wat finetunen aan het uiterlijk.quote:
dit iddquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:59 schreef Grobbel het volgende:
Funeral heb ik nog steeds wel hoog zitten, maar met Reflektor kan ik ook niet zo veel. Te saai, te uitgekauwd qua truukjes, te lang.
Ik heb ten opzichte van vorig jaar eilk alleen de nummer 100 vervangenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Lekker lijstje man! Weer wat hiphop inspiratie uit op de doen. Ken je #2 bv niet
hihi en jij klaagt dat men veilige lijstjes posten, jouw pre 1990 lijst is niet erg spannend (zit bijvoorbeeld niet eens een band tussen die ik niet ken)quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:10 schreef Techno het volgende:
[..]
Mja, nummers als in ranks geef ik zoals gezegd niet. Maar goed, hier heb je een andere top 100 van mij met louter goede albums waar ik de (IMHO) enige twee goede albums van Michael in heb gezet.
13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds Of The 13th Floor Elevators (1966)
13th Floor Elevators - Easter Everywhere (1967)
5th Dimension - The Age Of Aquarius (1969)
Ann Peebles - I Can't Stand The Rain (1974)
Anna King - Back To Soul (1964)
Aretha Franklin - Live At Fillmore West (1971)
Aretha Franklin - Soul '69 (1969)
Average White Band - AWB (1974)
Beach Boys - Smiley Smile (1967)
Beatles - Rubber Soul (1965)
Beatles - Revolver (1966)
Beatles - Magical Mystery Tour (1967)
Beatles - The Beatles (The White Album) (1968)
Booker T & The MG's - Green Onions (1962)
Carole King - Tapestry (1971)
Chic - C'est Chic (1978)
Dennis Coffey - Evolution (1971)
Dennis Coffey - Hair And Thangs (1969)
Detroit Emeralds - You Want It, You Got It (1972)
Donald Byrd - A New Perspective (1963)
Donald Byrd - Byrd In Hand (1959)
Easybeats - Friday On My Mind (1967)
Four Tops - Reach Out (1967)
Frank Zappa - Apostrophe (1974)
Frank Zappa - Bongo Fury (1975)
Frank Zappa - Lumpy Gravy (1967)
Genesis - Selling England By The Pound (1973)
Genesis - The Lamb Lies Down On Broadway (1974)
Golden Earring - Moontan (1973)
Hawkwind - Hall Of The Mountain Grill (1974)
Hawkwind - Quark, Strangeness And Charm (1977)
Hawkwind - Space Ritual (1973)
Herman Brood & His Wild Romance - Shpritsz (1978)
Iggy Pop - Lust For Life (1977)
Iggy Pop - The Idiot (1977)
James Brown - It's A Mother (1969)
James Brown - Live At The Apollo (1962)
James Brown - Sex Machine (1970)
James Brown - The Payback (1973)
James Brown - There It Is (1972)
Jethro Tull - Aqualung (1971)
Jethro Tull - Heavy Horses (1978)
Jethro Tull - Thick As A Brick (1972)
John Coltrane - Ascension (1966)
John Coltrane - Blue Train (1957)
John Coltrane - Giant Steps (1959)
Kate Bush - Hounds Of Love (1985)
Kate Bush - The Kick Inside (1978)
Kate Bush - The Sensual World (1989)
King Crimson - Discipline (1981)
King Crimson - In The Court Of The Crimson King (1969)
King Crimson - In The Wake Of Poseidon (1970)
King Crimson - Larks' Tongues In Aspic (1973)
Kinks - Arthur (1969)
Kinks - Face To Face (1966)
Kinks - The Kinks Are The Village Green Preservation Society (1968)
Led Zeppelin - Led Zeppelin I (1969)
Led Zeppelin - Led Zeppelin II (1969)
Led Zeppelin - Led Zeppelin III (1970)
Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971)
Led Zeppelin - Physical Graffiti (1975)
Lyn Collins - Think (About It) (1972)
Marvin Gaye - Here, My Dear (1978)
Marvin Gaye - What's Going On (1971)
Meters - Fire On The Bayou (1975)
Meters - Rejuvenation (1974)
Michael Jackson - Off The Wall (1979)
Michael Jackson - Thriller (1982)
Miles Davis - Bitches Brew (1970)
Miles Davis - E.S.P (1965)
Miles Davis - Kind Of Blue (1959)
Moody Blues - A Question Of Balance (1970)
Moody Blues - Days Of Future Passed (1967)
Pink Floyd - Meddle (1971)
Pink Floyd - The Dark Side Of The Moon (1973)
Pink Floyd - The Piper At The Gates Of Dawn (1967)
Pink Floyd - The Wall (1979)
Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
Pretty Things - Get The Picture (1965)
Pretty Things - Emotions (1967)
Procol Harum - A Salty Dog (1969)
Procol Harum - Procol Harum (1967)
Rolling Stones - Aftermath (1966)
Rolling Stones - Beggars Banquet (1968)
Rolling Stones - Exile On Main Street (1972)
Rolling Stones - Let It Bleed (1969)
Rolling Stones - Sticky Fingers (1971)
Rolling Stones - Tattoo You (1981)
Sex Pistols - Never Mind The Bollocks, Here's The Sex Pistols (1977)
Stooges - Fun House (1970)
Stooges - Raw Power (1973)
Stooges - The Stooges (1969)
Stranglers - No More Heroes (1977)
Talking Heads - Talking Heads 77 (1977)
Talking Heads - More Songs About Buildings And Food (1978)
White Noise - An Electric Storm (1969)
Who - Quadrophenia (1973)
Who - The Who Sell Out (1967)
Who - The Who Sings My Generation (1965)
Who - Tommy (1969)
Zegt trouwens ook wel dat zo'n lijst vrij weinig zegt over iemands (laat staan mijn) persoonlijkheid.
Toen verdiepte ik me op een andere manier in hiphop geloof ikquote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik heb ten opzichte van vorig jaar eilk alleen de nummer 100 vervangen
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Toen verdiepte ik me op een andere manier in hiphop geloof ik
quote:Op maandag 30 september 2013 22:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ohja de jouwe is nog een goede hiphop lijst. Ga ik zeker ook misbruiken
quote:
Tja, ik heb in dit topic gelezen dat jij een beperkte smaak hebt, dus dat zal het probleem wel zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:16 schreef cafca het volgende:
Ik kom met Arcade Fire, net als andere geijkte bands als dEUS en the Smiths nog steeds niet verder dan "best leuk", maar geen top 100 materiaal.
dan is je top 100:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:29 schreef cafca het volgende:
Godzijdank heb ik een beperkte smaak. Je zult maar alles mooi vinden
Nou, ik ben vast begonnen met mijn singles top 100, ik heb al 32 potentiële nrs 1....quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
dan is je top 100:
1. mooi(altijd)
Haha, helemaal mee eens! En beperkt is ook maar relatief.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:29 schreef cafca het volgende:
Godzijdank heb ik een beperkte smaak. Je zult maar alles mooi vinden
ik had vorig jaar voor mn singles top 100 al een schaduwlijst gemaakt, dus die word zerke wat meer afwijkend van vorig jaarquote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou, ik ben vast begonnen met mijn singles top 100, ik heb al 32 potentiële nrs 1....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop