Op FOK zie je juist de meest obscure bandje voorbij komen, de topics hier op FOK! bewijzen dat gewoon, maar als het op dit soort lijstjes aankomt zie je doorgaans de geijkte artiesten en dan ook nog een 3, 4 of meer albums van diezelfde artiesten warop gestemt wordt. Ik snap dat echt niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:17 schreef Techno het volgende:
Wat is het nut eigenlijk van dit soort lijstjes?
Er zijn zoveel goede albums gemaakt, maar elke jaar zie je dezelfde clichés voorbij komen. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat de genoemde albums slecht zijn, integendeel, maar er zijn minstens net zoveel goede albums die dit soort lijstjes nooit halen. Louter omdat ze veel minder bekend zijn bij het grote publiek. Ik bedoel de Beatles, Stones, U2, Supertramp, Oasis, Elvis, Michael Jackson, altijd weer diezelfde, afgezaagde meuk...
Waar zijn de lijstjes met Boss Hog, Juliana Hatfield, The Raveonettes, Underworld, Soulwax, Danzig, The Gits, dEUS, The Dead Weather, Massive Attack, Evil Superstars, Fischerspooner, QotSA, etc, etc.
Ik heb dan ook wat suggesties gedaan he.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:26 schreef ranja het volgende:
![]()
beetje beperken van de keus is niet erg toch....
Deze opmerking toont je beperkte visie op variatie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:20 schreef Techno het volgende:
[..]
Oh ja joh, laat dan ook eens een lijst zien waar honderd unieke artiesten in staan?
Ja, dus? En die moeten dan allemaal van dezelfde artiesten zjin? Hoe beperkt ben je dan?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:28 schreef StrummerMan het volgende:
Pas bij een topic met een top100 van meest favoriete artiesten. Dit topic gaat over een top100 meest favoriete albums
Goh, dit soort lijstjes zijn per definitie aan regeltjes gebonden. Chapeau!quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:30 schreef Gillingham het volgende:
Deze opmerking toont je beperkte visie op variatie.
Die 100 unieke artiesten van je zijn het gevolg van een regel die je jezelf oplegt. Petje af dat je je aan je eigen regels weet te houden.
Je kunt ook een lijst maken met 100 unieke genres, 100 unieke jaartallen of 100 unieke brilmonturen gedragen tijdens de opnamens. Leuke exercitie, maar geen reflectie van iemand's 100 favoriete albums, waar het in dit topic toch om gaat. Zo'n lastste soort lijst is wat mij betreft interessanter.
Tja vind je 't gek als je elke avond minimaal 5 albums van begin tot eind luistert die je eigenlijk niks vind maar vind dat je helemaal gehoord moet hebben voor je dat mag oordelenquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:45 schreef Kerftminister het volgende:
Het enige wat ik na het maken van zo'n lijstje denk is dat ik maar zo weinig albums heb die ik echt vaak luister en goed vind.
Haha dat valt reuze mee, ben de laatste tijd al blij als ik aan 1 kom per avond.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja vind je 't gek als je elke avond minimaal 5 albums van begin tot eind luistert die je eigenlijk niks vind maar vind dat je helemaal gehoord moet hebben voor je dat mag oordelen
Ik had Elvis Costello niet verwacht bij jou en zeker niet zo hoog
Opvallende keus van Low op 3. Zou ik niet snel voor kiezen (zelfs niet als ik naast I Could Live in Hope kijk)quote:
Jij! Ik zie elk album op zich. De discografie van bijvoorbeeld Joe Jackson is zo veelzijdig dat je te kort doet om maar 1 album uit te kiezen en de rest te negeren. Daarmee verwaarloos je honderden albums.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:29 schreef Techno het volgende:
Maar waar het dus om ging he...
[..]
Op FOK zie je juist de meest obscure bandje voorbij komen, de topics hier op FOK! bewijzen dat gewoon, maar als het op dit soort lijstjes aankomt zie je doorgaans de geijkte artiesten en dan ook nog een 3, 4 of meer albums van diezelfde artiesten warop gestemt wordt. Ik snap dat echt niet.
Wie is er dan beperkt?
Jouw lijst zie ik persoonlijk meer als een "kijk-mij-eens-een-interessante-smaak-hebben"-lijst dan een persoonlijke lijst.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:57 schreef Techno het volgende:
[..]
Mijn lijst is vooralsnog de minst beperkte die gepost is. Wat nu?
en daar gaat het uiteindelijk omquote:Op maandag 6 oktober 2014 08:45 schreef cafca het volgende:
Verder mooie lijsten erbij weer inderdaad!
Och, een beetje discussie erbij mag ook best. Uiteindelijk begint het allemaal met de discussie in jezelf hoe die lijst er nu uit moet zienquote:
Ja, maar dit gaat meer op een welles-nietes' lijkenquote:Op maandag 6 oktober 2014 09:42 schreef cafca het volgende:
Och, een beetje discussie erbij mag ook best. Uiteindelijk begint het allemaal met de discussie in jezelf hoe die lijst er nu uit moet zien
Dan is het dus geen discussie meerquote:Op maandag 6 oktober 2014 09:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, maar dit gaat meer op een welles-nietes' lijken
Een Bosbeetle lijstquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
1 Mr. bungle - Disco Volante
2 Bohren & der club of gore - sunset mission
3 Primus - Frizzle Fry
4 Krang - How!
5 Nick Drake - Bryter layter
6 Fantômas - Directors cut
7 Melvins/Lustmord - pigs of the roman empire
8 Deftones - adrenaline
9 35007 - sea of tranquility
10 Secret chiefs 3 - Book of Horizons
11 Lungfish - Love is love
12 Kyuss - Blues for the read sun
13 John Zorn (moonchild project) - Templars : in sacred blood
14 end. - sounds of disaster
15 The Muppets - the muppet movie OST
16 Mono & World's End Girlfriend - Palmless Prayer / Mass Murder Refrain
17 Neil Young - Weld
18 Boards of Canada - Geogaddi
19 Throbbing Gristle - 20 jazz funk greats
20 Maria Mena - white turns blue
21 Ulver - Shadows of the sun
22 Tom Waits - Blood Money
23 Z-rock Hawaii - z-rock hawaii
24 Roky erickson - True love cast out all evil
25 Frank Zappa - Apostrophe'
26 Fratsen - snachts
27 Queens of the stone age - songs for the deaf
28 de kift - vlaskoorts
29 Comus - First utterance
30 Coil - songs to play in the dark
31 Stuurbaard Bakkebaard - Mercedes
32 White Noise - an electrical storm
33 Chrome Hoof - Pre- emptive false rupture
34 Boris - akuma no uta
35 Fischer z - Red skies over paradise
36 acid mothers temple & the melting paraiso u.f.o - la novia
37 Raketkanon - RKTKNN #1
38 Einstruzende Neubauten - perpetuum mobile
39 Boudewijn de groot - picknick
40 Black mountain - in the future
41 Talk Talk - It's my life
42 Kayo dot - Choirs of the eye
43 Anathema - alternative 4
44 Tool - Aenima
45 Incubus - S.C.I.E.N.C.E
46 Lend me your underbelly - Giant tadpoles among us
47 Lucreatia Dalt - commotus
48 scott walker - the drift
49 nina hagen band - nina hagen band
50 across tundras - sage
zoiets denk ik op dit moment morgen weer iets anders
Nee hoor heb wel vaker een lijst gepost geloof ikquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:54 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Een Bosbeetle lijsteen primeur of niet?
en Ja Boeh!quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee hoor heb wel vaker een lijst gepost geloof ik
Ik ben trouwens minder inconsequent dan ik zelf dachtMUZ / FOK! album top 100 allertijden 2005
Grappig trouwens niet van mijzelf verwacht dat ik toen 16 horsepower erin gezet zou hebben
Ik zat nu nog te twijfelen over gunder.quote:
Hüsker Dü zich deze nognognognogquote:Op maandag 6 oktober 2014 15:52 schreef pipster het volgende:
Fcuk gewoon Husker Du vergeten.... die ga ik er nog even tussen wormen hoor.
Dit inderdaad. Maar weer even m'n lijstje updaten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 08:18 schreef On het volgende:
Door dit topic besef ik mij altijd hoe snel de tijd gaat.
Maar even naar mezelf luisteren dan.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:46 schreef Gatenkaas het volgende:
Tot nu toe 10 nieuwe albums in m'n lijst gezet. Te moeilijk om er meer te verwijderen.![]()
Nu nog even opnieuw sorteren.
Tip voor mezelf voor aankomend jaar: begin met een nieuwe lijst, te moeilijk om een bestaande te veranderen.
Sibylle <3 Zit ook wel een aardig verhaal achter die plaat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:15 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet, maar wat een plaat![]()
Ga ik opzoekenquote:Op maandag 6 oktober 2014 18:02 schreef On het volgende:
[..]
Sibylle <3 Zit ook wel een aardig verhaal achter die plaat.
je kunt er nog een husker du inproppen want deze is dubbelquote:Op maandag 6 oktober 2014 15:29 schreef pipster het volgende:
024 The Shins - Chutes Too Narrow (2003)
037 The Shins - Chutes Too Narrow (2003)
Nee hoor, de beperking zit hem sowieso al in het feit dat je maar 100 albums mag posten, en dat albums van 2014 uitgesloten zijn. Zoals ik eerder al zei, lijstjes zijn per definitie aan regeltjes gebonden. Of ranja die regels opstelt of ik doet er verder niet toe.quote:Op maandag 6 oktober 2014 06:54 schreef cafca het volgende:
Jouw lijst zie ik persoonlijk meer als een "kijk-mij-eens-een-interessante-smaak-hebben"-lijst dan een persoonlijke lijst.
Verder beperk je jezelf erg door de je eigen regels, waarmee je ongetwijfeld een hele hoop albums tekort doet.
Mijn lijst is volgens jou misschien beperkter, omdat die zich beperkt tot mijn (wellicht wat beperkte) smaak. Maar daardoor is die lijst wel persoonlijker, wat hem in mijn ogen interessanter maakt. Personen vind in ok namelijk interessanter dan regeltjes of statistieken
Mja, nummers als in ranks geef ik zoals gezegd niet. Maar goed, hier heb je een andere top 100 van mij met louter goede albums waar ik de (IMHO) enige twee goede albums van Michael in heb gezet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:36 schreef Burnett het volgende:
Toch wel benieuwd hoe hoog Thriller staat als Techno zijn feitelijke favoriete top100, volgens de topicregels van ranja, samenstelt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |