Van na 2004 bedoel je denk ik?quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:17 schreef menjo het volgende:
[afbeelding]
Okee, maar mag ik er zomaar alles in gooien?
De enige echte regel is dat er geen platen van voor 2004 in mogen, voor de rest mag alles zo ongeveer wel (Dus ook verzamelaars, soundtracks etcetera. Alleen geen boxsets).
Verder kan je kiezen tussen een top 10, een top 25, een top 50 of een top 100. In een top 10 mag je 1 plaat per artiest, in een top 25 2, in een top 50 3 en in een top 100 5 platen per artiest.
Ik bedoel dus alleen uit 2003 en eerderquote:Op zaterdag 17 september 2005 19:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
Van na 2004 bedoel je denk ik?
Je moet je lijst ook niet updaten! Gewoon weer van scratch beginnen.quote:Op zondag 18 september 2005 13:40 schreef Kolkus het volgende:
Kan er een link geplaats worden naar het topic van vorig jaar?
Blijkt dat ik mijn lijst van vorig jaar nergens heb opgeslagen![]()
quote:001 Beatles - Rubber Soul
002 dEUS - In A Bar, Under The Sea
003 Beatles - The Beatles (White Album)
004 Elliott Smith - XO
005 Nick Cave & The Bad Seeds - The Boatman's Call
006 Counting Crows - August And Everything After
007 Love - Forever Changes
008 Daryll-Ann - Weeps
009 REM - Automatic For The People
010 Beatles - Revolver
011 Neil Young - After The Gold Rush
012 Jayhawks - Hollywood Town Hall
013 Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain
014 Whiskeytown - Faithless Street
015 Pixies - Doolittle
016 Blur - Parklife
017 Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
018 Lou Reed - Berlin
019 Strokes - Is This It
020 Beach Boys - Pet Sounds
021 Jeff Buckley - Grace
022 Ryan Adams - Heartbreaker
023 Dayna Kurtz - Postcards From Downtown
024 Belle & Sebastian - If You're Feeling Sinister
025 Beatles - Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band
026 dEUS - The Ideal Crash
027 Neil Young - On The Beach
028 Pixies - Surfer Rosa & Come On Pilgrim
029 Van Morrison - Astral Weeks
030 PJ Harvey - To Bring You My Love
031 Zita Swoon - I Paint Pictures On A Wedding Dress
032 White Stripes - White Blood Cells
033 Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son
034 Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
035 Nick Cave & The Bad Seeds - Murder Ballads
036 Smiths - The Queen Is Dead
037 Lucinda Williams - Car Wheels On A Gravel Road
038 Beck - Mutations
039 Flaming Lips - The Soft Bulletin
040 Neil Young - Harvest
041 Daryll-Ann - Happy Traum
042 Nick Cave & The Bad Seeds - "Tender Prey"
043 Radiohead - Ok Computer
044 Sigur Ros - Agaetis Byrjun
045 Beatles - Magical Mystery Tour
046 Ron Sexsmith - Other Songs
047 Pixies - Bossanova
048 Small Faces - Ogden's Nut Gone Flake
049 Fiona Apple - Tidal
050 Mercury Rev - Deserter's Songs
051 Pulp - This Is Hardcore
052 Patti Smith - Horses
053 Neil Young - Tonight's The Night
054 Gorki - Ik Ben Aanwezig
055 Bonnie Prince Billy - I See A Darkness
056 REM - Lifes Rich Pageant
057 Zombies - Odessey & Oracle
058 dEUS - Worst Case Scenario
059 Smiths - Meat Is Murder
060 Bob Dylan - Blonde On Blonde
061 Spinvis - Spinvis
062 Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot
063 Fairport Convention - Liege & Lief
064 Eels - Beautiful Freak
065 Elliott Smith - Roman Candle
066 Nick Cave - From Her To Eternity
067 REM - Document
068 Bettie Serveert - Palomine
069 Tori Amos - Little Earthquakes
070 Blur - Modern Life Is Rubbish
071 Wilco - Being There
072 Moondog Jr. - Everyday I Wear A Greasy Black Feather On My Hat
073 Jayhawks - Tomorrow The Green Grass
074 Uncle Tupelo - Anodyne
075 Mitsoobishy Jacson - Boys Together Out Rageously
076 Gram Parsons - GP
077 Bob Dylan - Blood On The Tracks
078 Pavement - Slanted & Enchanted
079 Daryll-Ann - Seaborne West
080 Verve - Urban Hymns
081 Ron Sexsmith - Ron Sexsmith
082 Byrds - Sweetheart Of The Rodeo
083 Band - The Band
084 Lou Reed & John Cale - Songs For Drella
085 REM - New Adventures In Hi-Fi
086 Wilco - Summerteeth
087 Elliott Smith - Elliott Smith
088 Belle & Sebastian - The Boy With The Arab Strap
089 Ryan Adams - Gold
090 Patty Griffin - 1,000 Kisses
091 Evil Superstars - Love Is Okay
092 Smiths - "Strangeways Here We Come"
093 Fairport Convention - Fairport Convention
094 Seedling - Let's Play Boys & Girls
095 Bright Eyes - Lifted Or The Story Is In The Soil, Keep Your Ear To The Ground
096 Fiona Apple - When The Pawn
097 Ben Christophers - My Beautiful Demon
098 Serenes - Back To Wonder
099 Flaming Lips - Transmissions From The Satellite Heart
100 Ed Harcourt - From Every Sphere
Nee... vorige keer was het van 2002 en eerder dus nu van 2003 en eerder. Bewaar die gave shite dus maar tot volgend jaar.quote:Op zondag 18 september 2005 15:32 schreef Summoner het volgende:
Platen uit 2004 mogen er ook niet in? Das wel jammer, zoveel gave shite verschenen vorig jaar.
Cool.quote:Op zondag 18 september 2005 17:15 schreef methodmich het volgende:
Ik heb hem verstuurd. Dit is hem dit jaar:
[..]
mooie lijst om mee te starten.quote:Op zondag 18 september 2005 17:15 schreef methodmich het volgende:
Ik heb hem verstuurd. Dit is hem dit jaar:
[..]
Ook niks wat compatible is? met OpenOffice werkt het vast ook wel.quote:Op zondag 18 september 2005 19:28 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb geen Excel, wat nu?
Nee, ik heb alleen kladblok en wordpad.quote:Op zondag 18 september 2005 19:55 schreef menjo het volgende:
Ook niks wat compatible is? met OpenOffice werkt het vast ook wel.
Ga ik ook doen, ik heb vorige keer ook mijn oude lijst gebruikt, en dan blijken er albums tussen te zitten die ik al twee jaar niet gedraaid heb. Mmm...quote:Op zondag 18 september 2005 14:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je moet je lijst ook niet updaten! Gewoon weer van scratch beginnen.
Stuur het naar iemand met excel?quote:
Ah bedankt, gefixt.quote:Op zondag 18 september 2005 21:06 schreef Hephaistos. het volgende:
In de instructies binnen het Excel bestand zit een typo trouwens...
In een top100 1 plaat per artiest, in een top25 maximaal 2, in een top50 maximaal 3 en in een top100 maximaal 5 platen per artiest (dit geldt voor de hele lijst, je mag dus bijvoorbeeld in een top 100 wel meer dan 1 plaat per artiest in de top 10).
Precies. En sommige platen ben ik de afgelopen jaren gewoon meer gaan waarderen en visa versa...quote:Op zondag 18 september 2005 21:06 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ga ik ook doen, ik heb vorige keer ook mijn oude lijst gebruikt, en dan blijken er albums tussen te zitten die ik al twee jaar niet gedraaid heb. Mmm...
doe maar het hele ding.quote:Op zondag 18 september 2005 22:33 schreef _dirkjan_ het volgende:
domme vraag misschien, maar moet je alleen dat ene tabblad mailen of het hele bestand?
Thanx. Maar het wordt wel elk jaar moeilijker he.quote:Op zondag 18 september 2005 22:13 schreef pfaf het volgende:
Mooie lijsten MM en Summoner ( ik had van beide ook niet anders verwacht)
Hmmm, ik dacht dat m'n lijst afgezien van de top 20 wel redelijk afweek van die van voorgaande jaren. Veel nieuwe platen ontdekt / meer gaan waarderen het afgelopen jaar.quote:Op zondag 18 september 2005 23:02 schreef Seborik het volgende:
Ik vond je lijst eigenlijk niet zo verrassend, summo.
(ok, de mijne is nog minder verrassend, maar dat mag de pret niet drukken)
Voornamelijk omdat Eminem geen Martial Master is, maar zijn naam Marshall Mathers is.quote:Op maandag 19 september 2005 09:28 schreef JoohanDePoohan het volgende:
Eminem zie je niet vlug voorbij komen met zijn meesterlijke Martial Mathers LP
Je hebt wel gelijk, dat is ook het nadeel van zo'n keuzelijst, maar er zijn natuurlijk bepaalde "klassiekers" die in zo'n lijst niet mogen ontbreken.quote:Op maandag 19 september 2005 09:28 schreef JoohanDePoohan het volgende:
Sack_Blabbath en dizeerik hebben al geschiktere lijstjes, en toch ontbreken er bepaalde namen. Ik ben geen grote fan, maar Eminem zie je niet vlug voorbij komen met zijn meesterlijke Martial Mathers LP
daarom kun je zelf ook albums erbij zetten in je lijstquote:Op maandag 19 september 2005 09:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, dat is ook het nadeel van zo'n keuzelijst, maar er zijn natuurlijk bepaalde "klassiekers" die in zo'n lijst niet mogen ontbreken.
Klopt, heb ik ook zeker gedaanquote:Op maandag 19 september 2005 09:42 schreef addie84 het volgende:
[..]
daarom kun je zelf ook albums erbij zetten in je lijst
Ik kijk ook pas naar de 'keuze'lijst nadat m'n top 100 klaar is om de nummertjes voor Menjo te zoeken. Verder wordt het gewoon m'n eigen lijst...quote:Op maandag 19 september 2005 09:45 schreef cafca het volgende:
Klopt, heb ik ook zeker gedaan, maar als je eerst in de keuzelijst kijkt, wordt je keuze toch wel enigszins beïnvloed door die keuzelijst.
Dat krijg je sowieso wel. Ik kan er nu al de donder op zeggen dat als je m'n nummer 20 voor 50 omwisselt als ik even omkijk, ik het niet door zou hebben.quote:Op maandag 19 september 2005 09:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik heb bij mijn lijst net even de posities van vorig jaar erbij ge-edit. Leuk om te zien hoe heerlijk inconsequent en veranderlijk ik ben, d'r staan namelijk maar weinig albums nieuw in die ik pas dit jaar heb leren kennen en de posities wisselen ook heel erg
Hoe herkenbaar.....als ik nu mijn lijst doorkijk, heb ik al meteen het idee van: die had eigenlijk hoger gemoeten, maar ja, het blijft een momentopname he, zo'n lijstje?quote:Op maandag 19 september 2005 10:00 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat krijg je sowieso wel. Ik kan er nu al de donder op zeggen dat als je m'n nummer 20 voor 50 omwisselt als ik even omkijk, ik het niet door zou hebben.
quote:Op maandag 19 september 2005 11:05 schreef alpeko het volgende:
Ik zal er ook eens wat tijd voor vrij maken
Hmmn, nu doet ie het wel weer... waarschijnlijk een tijdelijke storing ofzo.quote:Op maandag 19 september 2005 11:26 schreef TheFrankey het volgende:
excelfile is niet meer te downloaden?
een prachtige lijst !quote:Op zondag 18 september 2005 19:55 schreef Summoner het volgende:
-knip-
quote:Op maandag 19 september 2005 11:05 schreef alpeko het volgende:
Ik zal er ook eens wat tijd voor vrij maken
Lever dan zelf een lijst in zonder over-gehypedtede albumsquote:Op maandag 19 september 2005 14:20 schreef Tuutje het volgende:
Wat een hoop zooi staat er in die lijst. Veel van die albums stellen niet veel voor. In veel gevallen is het allemaal over-hyped en lult iedereen elkaar na zodat ie vanzelf populiar wordt. Maar ja ieder z'n smaak natuurlijk
Goede smaak heb je.quote:Op maandag 19 september 2005 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:
een prachtige lijst !
Inderdaad, er moet veel meer Pavement en Motorpsycho in!quote:Op maandag 19 september 2005 09:18 schreef JoohanDePoohan het volgende:
Ik heb alleen 20 al albums / artiesten gevonden die er vorig jaar niet in stonden, en die er echt in moeten! Belachelijk dat sommige bands er zo vaak ik staan. Daar ligt een taak voor de massa!
quote:Op maandag 19 september 2005 12:07 schreef Icefire1971 het volgende:
Geweldig dit.
Mijn dochter is ziek...
Ik ben al bezig, hoor.quote:Op maandag 19 september 2005 14:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Lever dan zelf een lijst in zonder over-gehypedtede albums
haha ik ben ineens heel benieuwd naar maudlin of the well ...quote:
Als je het zo wilt lezen!!quote:Op maandag 19 september 2005 14:51 schreef Evil_Koekje het volgende:
Geweldig dit.
Mijn dochter is ziek...
[..]
Misschien is 'keuzelijst' niet zo'n handige naam voor mensen die niet de hele OP en/of Excell-uitleg lezenquote:Op maandag 19 september 2005 15:49 schreef menjo het volgende:
Oh en als je de keuzelijst beperkt vindt is dat de schuld van de mensen die vorge keer hebben meegedaan.
Het interesseert me geen ene klap of je er wat mee kan. Voor mij is dit één grote egotrip. Alsof de platen die ik kies ooit in de top-100 zouden komen. Ik ga voor de alleruniekste lijst, de 'originaliteitsprijs' zoals ze dat bij Ter Land, Ter Zee en In De Lucht zeggen.quote:Op maandag 19 september 2005 15:49 schreef menjo het volgende:
Zou iedereen die een lijstje instuurt dit willen doen zoals in het bestand beschreven staat, dus de platen uit de keuzelijst precies zoals ze in de keuzelijst staan, inclusief het nummer? Anders kan ik er niks mee. Alvast bedankt....
Oh en als je de keuzelijst beperkt vindt is dat de schuld van de mensen die vorge keer hebben meegedaan. En een alternatief voor excel is OpenOffice.
het lukt je niet voor half oktober?quote:Op maandag 19 september 2005 16:32 schreef dunc het volgende:
Bleh, wat een grafwerk, albums aan het uitzoeken die ik in mijn lijstje wil, en dan gaan sorteren... en dat alles terwijl ik vecht met Excel. Geef me een extra weekje.
quote:Op maandag 19 september 2005 16:47 schreef kluivie het volgende:
03 Keane - Hopes and Feares
Ik moet het toch al opnieuw doenquote:Op maandag 19 september 2005 16:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Die mag niet want die is van 2004
![]()
![]()
![]()
![]()
Lees de OPquote:Op maandag 19 september 2005 17:20 schreef Revelation het volgende:
Moet je perse een top100 insturen? Ik ben bang dat ik niet aan de 100 kom en bijvoorbeeld een top50 maak.
enquote:Op maandag 19 september 2005 16:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Die mag niet want die is van 2004
![]()
![]()
![]()
![]()
Moeilijk he, lezen?quote:Op maandag 19 september 2005 17:20 schreef Revelation het volgende:
Moet je perse een top100 insturen? Ik ben bang dat ik niet aan de 100 kom en bijvoorbeeld een top50 maak.
Hmm, als ik tot half oktober bezig ben dan is de lijst weer heeeeel anders. Lastig altijd, elke maand is een top100 toch weer andersquote:Op maandag 19 september 2005 16:36 schreef ranja het volgende:
[..]
het lukt je niet voor half oktober?
Mooie lijst.quote:Op maandag 19 september 2005 18:37 schreef de_man_in_beige het volgende:
[--knip--]
Voor jou altijd.quote:Op maandag 19 september 2005 19:50 schreef SCH het volgende:
Wat lief dat je speciaal voor mij Husker Du op 69 hebt gezet![]()
Ik ga mijn best doen maar het is wel a hell of a job zeg
Ik ben blond. Wat moet ik nu precies doen? Moet ik me aan die voorkeurslijst houden?quote:Op maandag 19 september 2005 19:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Voor jou altijd.![]()
Je moet wel flink je tanden er in zetten inderdaad, zeker nu met die voorkeurslijst. Maar dat hebben we wel voor Menjo over.
Kijk, daar hebben we het al. Soulwax helemaal vergeten.
Gewoon zelf een lijst maken, die kopieren naar het excell bestand van Menjo, dan kijken welke er van jou lijst in de voorkeurlijst staan en daarvan de code kopieren naar je lijst, dan opsturenquote:Op maandag 19 september 2005 20:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben blond. Wat moet ik nu precies doen? Moet ik me aan die voorkeurslijst houden?
Kan ik gewoon hier een lijst neerzetten?
Nu ben ik nog blonderquote:Op maandag 19 september 2005 20:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Gewoon zelf een lijst maken, die kopieren naar het excell bestand van Menjo, dan kijken welke er van jou lijst in de voorkeurlijst staan en daarvan de code kopieren naar je lijst, dan opsturen
Be my guest.quote:Op maandag 19 september 2005 20:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Nu ben ik nog blonder![]()
Ik stuur hem wel naar pfaf
Naaaah, I'd Run Away, Bad Time, Real Light, Miss WIlliams Guitar..quote:Op maandag 19 september 2005 20:16 schreef methodmich het volgende:
Leuke lijst pfaf, al vind ik jouw Jayhawks-volgorde opmerkelijk!
dit probeer ik wel, want ik krijg geen uitleg bij het excel-bestandquote:Op maandag 19 september 2005 20:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Gewoon zelf een lijst maken, die kopieren naar het excell bestand van Menjo, dan kijken welke er van jou lijst in de voorkeurlijst staan en daarvan de code kopieren naar je lijst, dan opsturen
Nou, ik doelde wel op de volgorde hoor.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:50 schreef pfaf het volgende:Ow dat bedoelde MM.
Ik dacht omdat ik TTGG boven HTH had.
In m'n orginele lijst klopte het wel zie ik nu, fout gekoppieerd van de keuzelijst blijkbaar.
Anyway: wijzigingen zijn doorgegeven.
Mijn excuses, het is kermis en had een kater, hierdoor las ik er over heenquote:
Lees: minstens 34 platen die je anderhalf jaar geleden niet gekozen had voor je eigen lijst. En dan neem ik maar even aan dat je toen ook meedeed.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:53 schreef methodmich het volgende:
En 34 platen van mij niet in de keuzelijst.
Zo goed en toch zo foutquote:Op dinsdag 20 september 2005 17:09 schreef spacemangraig het volgende:
1. Radiohead – OK Computer
2. My Bloody Valentine – Loveless
3. Radiohead – Kid A
4. Pixies – Doolittle
5. Sonic Youth – Daydream Nation
Dat klopt niet. Ik deed wel mee, maar volgens mij had ik toen ook enkele platen gekozen die nu ontbreken. Weet ik wel zeker trouwens.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:56 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Lees: minstens 34 platen die je anderhalf jaar geleden niet gekozen had voor je eigen lijst. En dan neem ik maar even aan dat je toen ook meedeed.
Alleen albums die 2 keer of meer genoemd zijn staan in de Excell lijst.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:56 schreef Grobbel het volgende:
Lees: minstens 34 platen die je anderhalf jaar geleden niet gekozen had voor je eigen lijst. En dan neem ik maar even aan dat je toen ook meedeed.
Aha. Dus niemand die Dayna Kurtz noemde, schandalig.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Alleen albums die 2 keer of meer genoemd zijn staan in de Excell lijst.
Gewoon 5 meesterwerken op een rijtje zetten, dat is toch niet zo moeilijk?quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Zo goed en toch zo fouthoe doe je dat?
Door die plaat ben ik fan geworden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:53 schreef methodmich het volgende:
Overigens verrassend dat velen als hoogste Cave-plaat met No More Shall We Part aankomen!!!
Dat is niet erg, ik stem er wel op.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:Seborik: je vraagt je af waar Fields of the Nephilim staat. Welnu. The Nephilim staat op 101. Wat een pech eigenlijk he?
Het is de eerste keer dat ik meedoe met de FOK! Album Top 100.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wow, is Songs of Faith & Devotion van Depeche Mode opeens een hip album geworden? Vorig jaar was ik nog de enige die 'm in z'n lijstje had. Nu hebben al 2 anderen hem hoog in hun lijstjes staan
Mooi lijstjequote:Op dinsdag 20 september 2005 20:00 schreef Neleos het volgende:
-kinp-
Ik ga zo klooien met Excel, om het allemaal mooi op te sturen, maar hier al vast mijn lijst.![]()
Ik heb de mijne niet in Excel verstuurd naar Menjo.quote:Op woensdag 21 september 2005 08:56 schreef pfaf het volgende:
Wat een goede lijsten allemaal, straks komt er ook nog een interessante eindlijst uit.
Ah, dus het kwartje is toch nog gevallen...quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:13 schreef zodiakk het volgende:
6. Interpol - Turn On The Bright Lights
Voor mij ook de eerste keer dat ik mee doe. Gezien de 3 platen regel staat SOFAD van DM niet in mijn top 50. Ik verbaas me erover dat iedereen de latere albums van DM plaatst. Zelf heb ik Black Celebration, A Broken Frame en Contruction time again geplaatst. Die vind ik veeeel mooier. Zowel musicaal als tekstueel gezien. Maar ik ben ook meer van de synth's.quote:Op woensdag 21 september 2005 00:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[quote]Op dinsdag 20 september 2005 14:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wow, is Songs of Faith & Devotion van Depeche Mode opeens een hip album geworden? Vorig jaar was ik nog de enige die 'm in z'n lijstje had. Nu hebben al 2 anderen hem hoog in hun lijstjes staan
[..]
Het is de eerste keer dat ik meedoe met de FOK! Album Top 100.
Ja, klopt. Maar het is mooi tijdverdrijf op je werk.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ah, dus het kwartje is toch nog gevallen...
Dat doet me goed...
En verder is het samenstellen van die kut-lijstjes gewoon zonde van je tijd, natuurlijk...
Dan stuur ik 'm nog persoonlijk op, om Either / Or in de top 100 te krijgen.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:28 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ik heb de mijne niet in Excel verstuurd naar Menjo.
Ik wilde ook zoveel mogelijk artiesten toevoegen, maar bij Elliott Smith kan ik er moeilijk omheen.quote:Op woensdag 21 september 2005 14:26 schreef DaisyDuke het volgende:
Wellicht ook in de van mij. Ik twijfel alleen nog of ik mezelf een '1-album-per-artiest-regel' ga opleggen....
quote:Op woensdag 21 september 2005 15:53 schreef ranja het volgende:
Ik hou het denk ik maar op 1 artiest per album.
Op eentje na dan.
die is geheel vrijwillig hoorquote:Op woensdag 21 september 2005 15:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
komen ze nu mee.. met die een-cd-per-artiest-in-top100-regel![]()
Ik vind The Boatman's Call één van de weinige popmuziekalbums waarop kunst benaderd wordt. Fantastische plaat.quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:00 schreef placebeau het volgende:
[..]
Door die plaat ben ik fan geworden.
Ik snap dan weer niet wat velen in the boatyman's call zien. Leuke nummers, dat wel, maar Nick Cave laat maar weinig van zijn kunnen erin zien, en hem helemaal beluisteren lukt bij mij niet vaak.
Tjsa, Either / Or, XO en Roman Candle staan ongeveer op gelijke hoogte. Welke beter is kan ik zo ook niet zeggen, over het afgelopen jaar genomen heb ik denk ik meer dagen Either / Or beter gevonden dan de rest, maar zoals zoveel in de lijst kan dat met een dag weer wisselen. Nu ik Conder Ave. op heb staan zou ik zo Roman Candle bovenaan zetten.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:10 schreef methodmich het volgende:
Either / Or vind ik persoonlijk nog één van Elliotts minste overigens, pfaf.
quote:Op woensdag 21 september 2005 19:39 schreef SCH het volgende:
Even snel gemaakt, niet opgestuurd maar wil wel graag meedoen, regel jij dat even pfaf
Altijd eigenbelang bij jou, welke noteringen komen je nou weer goed uit?quote:Op woensdag 21 september 2005 19:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
[afbeelding] Goede lijst, ik zal 'm met plezier inleveren.
quote:Op woensdag 21 september 2005 19:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Altijd eigenbelang bij jou, welke noteringen komen je nou weer goed uit?
Leuk!quote:Op woensdag 21 september 2005 19:39 schreef SCH het volgende:
Even snel gemaakt, niet opgestuurd maar wil wel graag meedoen, regel jij dat even pfaf
1. Aztec Camera - High Land, Hard Rain
Eén van die platen die me doet balen dat het inleveren van een top 200 niet mogelijk is.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:04 schreef Bosbeetle het volgende:
036 Melvins - Houdini
dat klopt ik heb hem later nog een keer in 'eigen lijst' gepaste omdat die 'voor het forum' helemaal doorelkaar stondquote:Op donderdag 22 september 2005 09:43 schreef Seborik het volgende:
Gek trouwens, want in m'n excel-file stond hij bij eigen albums wel goed, maar in de derde lijst fout. MIsschien doordat het later is veranderd?
En de Self Titled heb je niet...quote:Op woensdag 21 september 2005 18:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tjsa, Either / Or, XO en Roman Candle staan ongeveer op gelijke hoogte. Welke beter is kan ik zo ook niet zeggen, over het afgelopen jaar genomen heb ik denk ik meer dagen Either / Or beter gevonden dan de rest, maar zoals zoveel in de lijst kan dat met een dag weer wisselen. Nu ik Conder Ave. op heb staan zou ik zo Roman Candle bovenaan zetten.
Ik vond 4 Elliott Smiths te veel van het goede.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
En de Self Titled heb je niet...
SCH, mogen Best Ofs wel?
Misschien iets te laag, maar hij staat er wel in.quote:Op donderdag 22 september 2005 01:29 schreef Seborik het volgende:
098 Talking Heads - Stop Making Sense
volgens mij wel...quote:Op donderdag 22 september 2005 21:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Idd... alleen heb je een beetje erg vaak the cure in je top 25 geloof ikMag niet hè?
Ow ja.. ik kan niet tellenquote:Op donderdag 22 september 2005 22:01 schreef kamagurka het volgende:
[..]
volgens mij wel...
5 van een artiest dacht ik, ongeacht plaats..
We hebben een winnaar wat obscure, elitaire lijstjes betreft.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:04 schreef kamagurka het volgende:
-lijst-
Ik vind jouw lijstje behoorlijk wat obscuurder hoorquote:Op donderdag 22 september 2005 22:55 schreef zodiakk het volgende:
[..]
We hebben een winnaar wat obscure, elitaire lijstjes betreft.
... Gridlock op twee Kamagurka?
Zo obsuur is 't toch allemaal niet? Staan maar een paar dingen in die mij niets zeggen.quote:Op donderdag 22 september 2005 22:55 schreef zodiakk het volgende:
[..]
We hebben een winnaar wat obscure, elitaire lijstjes betreft.
... Gridlock op twee Kamagurka?
Misschien luister je wel slechte muziek.quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:01 schreef ParanoidEv het volgende:
Lusiter ik echt zulke rare muziek ofzo? Alleen m'n nummer 10 kwam in de lijst voor.
quote:Op donderdag 22 september 2005 23:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zo obsuur is 't toch allemaal niet? Staan maar een paar dingen in die mij niets zeggen.
Nouja, veel van de bands zeggen mij ook wel wat. Maar de albums niet, :-).quote:Op donderdag 22 september 2005 23:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zo obsuur is 't toch allemaal niet? Staan maar een paar dingen in die mij niets zeggen.
Welnee.. die lijst is verre van compleet natuurlijkquote:Op vrijdag 23 september 2005 15:01 schreef ParanoidEv het volgende:Lusiter ik echt zulke rare muziek ofzo? Alleen m'n nummer 10 kwam in de lijst voor.
quote:Op donderdag 22 september 2005 15:53 schreef niwreh het volgende:
Dit is mijn lijstje:
75 Meindert Talma & The Negroes - Leave Stumper
My kinda bitch, baby.quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:26 schreef Djaser het volgende:
Herkansing:
001 Iron Maiden - Number of the beast
mooi lijstje, maar je hebt Johnny Cash met At Folsom Prison er 2 keer in staan.quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:02 schreef Deetch het volgende:
Zo het lijstje is klaar. Leuk om weer eens de CD collectie in te duiken ipv Winamp te gebruiken.
<knip>
084 Johnny Cash - At Folsom Prison
085 AC/DC - Let There Be Rock
086 Johnny Cash - At Folsom Prison
<knip>
De top 100 samenstellen is monnikkenwerk zo te horenquote:Op zondag 25 september 2005 22:07 schreef Pistol_Pete het volgende:
Ik heb mijn lijstje bijna af, echter heb lang niet genoeg aan 100 posities![]()
De lijst is nu redelijk af, maar ik heb nog geen plekje kunnen vinden voor o.ao Joy Divison, New Order, Police/Sting, Genesis, the Smiths. enz...![]()
Die andere 2 vind je wel ok?quote:Op maandag 26 september 2005 16:10 schreef spacemangraig het volgende:
Jammer van die al die krijsende-meiden-bandjes Ranja, maar er staan verder wel veel mooie albums tussen.
Waarom staat the police niet op nummer één?quote:Op woensdag 28 september 2005 13:54 schreef mandark2000 het volgende:
Mijn lijstje:)
Die lijst samenstellen was al moeilijk genoeg, moet ik die nu ook nog gaan verantwoordenquote:Op donderdag 29 september 2005 08:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waarom staat the police niet op nummer één?
quote:1 Metallica - Kill 'Em All [1983]
2 Doors - The Doors [1967]
3 Nirvana - Nevermind [1991]
4 Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath [1973]
5 Meshuggah - The True Human Design [1997]
6 Mark Knopfler - Sailing To Philadelphia [2001]
7 Iron Monkey - Iron Monkey [1997]
8 Kayah & Goran Bregovic - Kayah & Bregovic [1999]
9 Dido - No Angel [2001]
10 Portishead - Portishead [1997]
Ik heb iets van een week zitten nadenken wat mijn lijstje zou moeten worden, en iedere dag kwam er wel weer een album in me op dat ik vergeten was of vond ik dat een album op in andere plaats moest staan of er helemaal uit moest, enz. Ik denk dat dit lijstje het ongeveer gaat worden maar ik wacht nog even met het insturen van de definitieve Excel lijst voordat ik weer van gedachten veranderquote:
quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:16 schreef HAL9000S het volgende:
19 The Prodigy - Music for the Jilted Generation
47 The Prodigy - Music for the Jilted Generation
zo laagquote:95 Drexciya - Harnessed The Storm
Niet m'n favouriete Drexciya album.... en de drexiyaanse invloeden in m'n top100 zijn over het algemeen al niet echt gering te noemenquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:34 schreef teknomist het volgende:
Alleen waarom staat deze:
[..]
zo laag![]()
.
nee het gaat meer hierover:quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:12 schreef HAL9000S het volgende:
Mailtje? Als het om 'bepaalde' UVT zaken gaat, daar reageer ik niet op.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:17 schreef menjo het volgende:
Leuk idee! Hoe doe ik mee?
Download het excel bestand en volg de aanwijzingen. Mail het daarna naar het adres in mijn profiel.
quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:18 schreef teknomist het volgende:
Die honderd albums lukt wel ...
Dan missen er nog 50...quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:19 schreef teknomist het volgende:
001 DJ Shadow - Endtroducing
...
050 Model 500 - Classics
Het was toch moeilijker dan ik dachtquote:
Je mag er ook 100 doen hè.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:14 schreef Eciruam het volgende:
Hierbij mijn lijst, had wel een top 1000 kunnen maken maar moest kritisch zijn...
Met pijn in mijn hart een hoop "gesaneerd" :-)
-top 25-
Vind ik ook moeilijk inderdaad... veel artiesten hebben best een handvol goede nummers geschreven, maar die staan zelden op één plaat. Dat maakt dit tournament ook best lastig. Ik ga dan ook voor de artiesten met de meest coherente sterke platen (als geheel) en niet voor platen met één of twee uitschieters erop.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Zal me er ook eens over buigen. Al luister ik eigenlijk heel weinig albums. Wel veel muziek, maar ik beperk me altijd meer tot de nummers die ik goed vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |