Welke van Herbie Hancock ?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:19 schreef Aikara het volgende:
Even een morgen voor gezeten....
59. Herbie Hancock (79__-)
1 Led Zeppelin The Song Remains the Same 1976 livequote:
Die komen er wel bij, maar top 10 blijft lastig. Voor mij dan.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zal het weekend is een lijstje maken
Zie wel weinig albums van na 2000 langskomen zeg. Denk dat voor mij toch wel 30-50% van de beste albums ooit de laatste 25 jaar zijn gemaakt.
ik heb massive attack wel degelijk in mn lijstquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:17 schreef Techno het volgende:
Wat is het nut eigenlijk van dit soort lijstjes?
Er zijn zoveel goede albums gemaakt, maar elke jaar zie je dezelfde clichés voorbij komen. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat de genoemde albums slecht zijn, integendeel, maar er zijn minstens net zoveel goede albums die dit soort lijstjes nooit halen. Louter omdat ze veel minder bekend zijn bij het grote publiek. Ik bedoel de Beatles, Stones, U2, Supertramp, Oasis, Elvis, Michael Jackson, altijd weer diezelfde, afgezaagde meuk...
Waar zijn de lijstjes met Boss Hog, Juliana Hatfield, The Raveonettes, Underworld, Soulwax, Danzig, The Gits, dEUS, The Dead Weather, Massive Attack, Evil Superstars, Fischerspooner, QotSA, etc, etc.
ik verdiep me dagelijks in muziek, ben altijd op zoek naar nieuwe dingen. En ik kom genoeg geweldige dingen tegen, maar voordat een plaat mijn lijst haalt ben ik wel een paar jaar verderquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:33 schreef Techno het volgende:
Maar op FOK! zitten juist wél veel mensen die zich écht in muziek verdiepen.
Ik heb hier zoveel bands e.d. leren kennen door andere muziekliefhebbers. Vandaar dat ik het zo vreemd vind. Zouden ze dan misschien bang zijn om uitgelachen te worden?
Want serieus, dit soort lijstjes verwacht je eerder van de gemiddelde top40 luisteraar die z'n jaarlijkse lijstje voor top 2000 van Radio 2 maakt...
Denk dit voor een groot deel eigenlijk. Ik zie hier ook iemand die Europe - Final Countdown bij de beste albums ooit heeft staan. Ik kan alleen maar denkenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:33 schreef Techno het volgende:
Maar op FOK! zitten juist wél veel mensen die zich écht in muziek verdiepen.
Ik heb hier zoveel bands e.d. leren kennen door andere muziekliefhebbers. Vandaar dat ik het zo vreemd vind. Zouden ze dan misschien bang zijn om uitgelachen te worden?
Je begrijpt wel dat iedereen nu een lijst van jou verwacht hequote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:17 schreef Techno het volgende:
Wat is het nut eigenlijk van dit soort lijstjes?
Er zijn zoveel goede albums gemaakt, maar elke jaar zie je dezelfde clichés voorbij komen. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat de genoemde albums slecht zijn, integendeel, maar er zijn minstens net zoveel goede albums die dit soort lijstjes nooit halen. Louter omdat ze veel minder bekend zijn bij het grote publiek. Ik bedoel de Beatles, Stones, U2, Supertramp, Oasis, Elvis, Michael Jackson, altijd weer diezelfde, afgezaagde meuk...
Waar zijn de lijstjes met Boss Hog, Juliana Hatfield, The Raveonettes, Underworld, Soulwax, Danzig, The Gits, dEUS, The Dead Weather, Massive Attack, Evil Superstars, Fischerspooner, QotSA, etc, etc.
Jij hebt jaren nodig om door te hebben of iets écht goed is of niet?!?! Je maakt een geintje, of?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:37 schreef IAmKloot het volgende:
ik verdiep me dagelijks in muziek, ben altijd op zoek naar nieuwe dingen. En ik kom genoeg geweldige dingen tegen, maar voordat een plaat mijn lijst haalt ben ik wel een paar jaar verder
Ten eerste is muziek nogal afhankelijk van je gemoedstoestand, als je blij bent prefereer je héél andere dingen dan wanneer je in een wat minder vrolijke bui bent.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:01 schreef ranja het volgende:
Je begrijpt wel dat iedereen nu een lijst van jou verwacht he
Ik haal het voornamelijk uit van alles en nog wat dat andere mensen posten. En uiteraard van de artiesten zelf, die hebben namelijk ook zo hun favorieten. Maar niet zozeer uit lijstjes dus.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hoe kom jij aan nieuwe muziek dan? Ik haal het voornamelijk uit lijsten.
Zijn het geen lijsten van muziek die andere mensen tof vinden.
Dan wel lijsten met muziek die is geupload in categorieën die ik graag luister.
Het hele doel van dit soort lijsten is dat het 100% subjectief isquote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:12 schreef Techno het volgende:
[..]
Ten eerste is muziek nogal afhankelijk van je gemoedstoestand, als je blij bent prefereer je héél andere dingen dan wanneer je in een wat minder vrolijke bui bent.
Ten tweede zijn er duizenden albums die kwalitatief (als je er louter objectief naar kijkt) echt niet voor elkaar onder doen, het komt dus vooral neer op smaak (en dat is per definitie subjectief).
Ten derde zegt het vrij weinig dat de "geijkte namen" beter scoren, want wil niet per se zeggen dat de muziek ook beter is. De McDonalds is ook veel populairder bij het grote publiek dan De Librije, maar dat maakt het eten nog niet beter...
Edit: Was punt 4 vergeten, veel mensen zullen inderdaad ook "bang" zijn om af te gaan, en posten liever "veilig".
Alleen daarom al vind ik al die lijstjes nogal onzinnig. En dus doe ik er ook nooit aan mee.
Daar ben ik het totaal niet mee eens, het enige wat dat oplevert is een lijst die 99% exact hetzelfde is als het voorgaande jaar. Beetje nutteloos, niet?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:23 schreef ranja het volgende:
Het hele doel van dit soort lijsten is dat het 100% subjectief ismensen die muziek objectief proberen te beoordelen neem ik nooit serieus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |