Begrijpend lezen is ook een vak. Dat stel ik nergens.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:34 schreef Beregd het volgende:
Hou eens op jong. Een artiest/band kan maar één goed album hebben volgens jou?![]()
Wat is dan je probleem met mijn lijst?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:36 schreef Techno het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is ook een vak. Dat stel ik nergens.
Hm ik vind juist The Woods het meest gladde (relatief dan) album van Sleater-Kinneyquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:43 schreef Techno het volgende:
Dank je. Die klinken lekker rauw en ongecompliceerd. Ben niet zo van dat gelikte, geproduceerde.
Bij Fat Of The Land vind ik dat iedere track op zichzelf een geniaal stukje is. Daarbij vind ik de singles nog niet eens de sterkste nummers. Een heerlijke samensmelting van muzikale agressie en een soort industriele SF mystiek sfeer. Alsof je in een soort Doom achtig computerspel rondrend. Om voorbeelden te noemen van geniale vondsten op dit album. De laserstraalgeluiden op Funky shit, de gesimuleerde stampmotor op Diesel Power, de heerlijke bassline van Climbatize en de cirkelzaaggeluiden in Fuel my fire.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Bij Fat of the Land mis ik het geheel en vind ik het meer wat losse nummers. Misschien heb ik die 3 hits daarvan ook te veel gehoord.
En Invaders mist diepgang? Ehm... hoe bedoel je dat?
Hangt er vanaf wat je opzet. De meeste feestplaten zijn vrij plat. Maar in de albumsfeer is er veel moois gemaakt.quote:Want bij house-muziek mis ik sowieso diepgang.\
quote:
Duh. De nominaties limiteren tot één album per artiest maakt de lijst gevarieerder (en dus ook veel interessanter).quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:34 schreef Beregd het volgende:
Hou eens op jong. Een artiest/band kan maar één goed album hebben volgens jou?![]()
Alleen wel minder persoonlijk. Meestal heb je een paar artiesten die je meer beïnvloed hebben in je smaak.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:41 schreef Techno het volgende:
[..]
[..]
Duh. De nominaties limiteren tot één album per artiest maakt de lijst gevarieerder (en dus ook veel interessanter).
Dan ken je Ryan Adams, Nick Cave en Wilco nog niet goed genoeg, daar zit meer dan variatie genoeg in tussen da albumsquote:Op zondag 5 oktober 2014 22:41 schreef Techno het volgende:
[..]
[..]
Duh. De nominaties limiteren tot één album per artiest maakt de lijst gevarieerder (en dus ook veel interessanter).
Dank, zal dat even aanpassenquote:Op zondag 5 oktober 2014 22:24 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
2x You've come a long way, baby.
Sorry hoor, maar dan ben je nogal beperkt in je smaak.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:46 schreef StrummerMan het volgende:
Alleen wel minder persoonlijk. Meestal heb je een paar artiesten die je meer beïnvloed hebben in je smaak.
Gewoon posten wat je zelf het leukst vind, denk ik dan. Hoe authentieker de lijst, hoe interessanter.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:46 schreef StrummerMan het volgende:
[..]
Alleen wel minder persoonlijk. Meestal heb je een paar artiesten die je meer beïnvloed hebben in je smaak.
Ik heb alle albums van die eerste twee en Wilco zuigt harige apenballen IMHO. Dus wat nu?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:46 schreef Beregd het volgende:
Dan ken je Ryan Adams, Nick Cave en Wilco nog niet goed genoeg, daar zit meer dan variatie genoeg in tussen da albums
Even verbeterd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:48 schreef Beregd het volgende:
Gewoon posten wat je zelf het leukst vind, denk ik dan. Hoe authentieker autistischer de lijst, hoe interessanter saaier.
Jij oordeelt wel erg graag over anderen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:47 schreef Techno het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dan ben je nogal beperkt in je smaak.
Nu mag je je hond gaan neuken, ok?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:48 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik heb alle albums van die eerste twee en Wilco zuigt harige apenballen IMHO. Dus wat nu?
Nee. Jezelf regels opleggen maakt het makkelijker. Hoef je minder na te denken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:41 schreef Techno het volgende:
[..]
[..]
Zucht. Ik stel alleen dat de top 100 dan veel leuker en gevarieerder zou worden. Dat jij het je zo persoonlijk aantrekt is niet mijn probleem. Waarom vatten mensen alles uberhaupt zo persoonlijk op?quote:
Ik heb geen hond, wel jammer dat je jezelf tot ad hominem moet aanwenden bij gebrek aan inhoudelijke argumenten.quote:Nu mag je je hond gaan neuken, ok?
Dan heb je een beperkte smaak.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:48 schreef Techno het volgende:
[..]
en Wilco zuigt harige apenballen IMHO. Dus wat nu?
Onzin, het is makkelijk om X albums van je favoriete artiesten te posten, dan dat je moet nadenken over 100 unieke albums.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:55 schreef Gillingham het volgende:
Nee. Jezelf regels opleggen maakt het makkelijker. Hoef je minder na te denken.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:57 schreef Techno het volgende:
[..]
Mijn lijst is vooralsnog de minst beperkte die gepost is. Wat nu?
Weer zo'n droeftoeter die geen inhoudelijke argumenten heeft maar die zich laat leiden door emoties.quote:
Dat je er toch een album uit 2014 in moet zetten vind ik niet zo sterk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:57 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat je mijn expliciete commentaar erbij niet gelezen hebt vind ik dan weer niet zo sterk. Zucht.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:06 schreef BoerBert het volgende:
Dat je er toch een album uit 2014 in moet zetten vind ik niet zo sterk.
Die werd mij ook aangeraden, maar heb nog geen kans gehad om te luisteren. Dit jaar komt die er dus nog niet in bij mij, misschien volgend jaar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:12 schreef Gehenna het volgende:
[..]Tabula Rasa had ik vorig jaar op #1
![]()
MUZ / FOK! album top 100 allertijden 2013 #1
Juist ja... Goed dat je er zelf zo over denkt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:57 schreef Techno het volgende:
[..]
nou ja, 2014 is 2014 dus die tel ik niet meequote:Op zondag 5 oktober 2014 23:08 schreef Techno het volgende:
Dat je mijn expliciete commentaar erbij niet gelezen hebt vind ik dan weer niet zo sterk. Zucht.
Oh ja joh, laat dan ook eens een lijst zien waar honderd unieke artiesten in staan?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:17 schreef Gillingham het volgende:
Een lijst met enkel albums van na 1980 die bij voorbaat gehele genres uitsluit is bepaald niet het summum van 'minst beperkt'. Ik heb gevarieerdere lijstjes langs zien komen.
Tja, over uitsluiten gesproken he.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:18 schreef ranja het volgende:
nou ja, 2014 is 2014 dus die tel ik niet mee
Minder beperkt dan 10x The Beatles, Stones en zulks meer.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dus als ik een lijst post met 100 verschillende obscure metalbands dan is dat de minst beperkte lijst
Pas bij een topic met een top100 van meest favoriete artiesten. Dit topic gaat over een top100 meest favoriete albumsquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:20 schreef Techno het volgende:
[..]
Oh ja joh, laat dan ook eens een lijst zien waar honderd unieke artiesten in staan?
Op FOK zie je juist de meest obscure bandje voorbij komen, de topics hier op FOK! bewijzen dat gewoon, maar als het op dit soort lijstjes aankomt zie je doorgaans de geijkte artiesten en dan ook nog een 3, 4 of meer albums van diezelfde artiesten warop gestemt wordt. Ik snap dat echt niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:17 schreef Techno het volgende:
Wat is het nut eigenlijk van dit soort lijstjes?
Er zijn zoveel goede albums gemaakt, maar elke jaar zie je dezelfde clichés voorbij komen. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat de genoemde albums slecht zijn, integendeel, maar er zijn minstens net zoveel goede albums die dit soort lijstjes nooit halen. Louter omdat ze veel minder bekend zijn bij het grote publiek. Ik bedoel de Beatles, Stones, U2, Supertramp, Oasis, Elvis, Michael Jackson, altijd weer diezelfde, afgezaagde meuk...
Waar zijn de lijstjes met Boss Hog, Juliana Hatfield, The Raveonettes, Underworld, Soulwax, Danzig, The Gits, dEUS, The Dead Weather, Massive Attack, Evil Superstars, Fischerspooner, QotSA, etc, etc.
Ik heb dan ook wat suggesties gedaan he.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:26 schreef ranja het volgende:
![]()
beetje beperken van de keus is niet erg toch....
Deze opmerking toont je beperkte visie op variatie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:20 schreef Techno het volgende:
[..]
Oh ja joh, laat dan ook eens een lijst zien waar honderd unieke artiesten in staan?
Ja, dus? En die moeten dan allemaal van dezelfde artiesten zjin? Hoe beperkt ben je dan?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:28 schreef StrummerMan het volgende:
Pas bij een topic met een top100 van meest favoriete artiesten. Dit topic gaat over een top100 meest favoriete albums
Goh, dit soort lijstjes zijn per definitie aan regeltjes gebonden. Chapeau!quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:30 schreef Gillingham het volgende:
Deze opmerking toont je beperkte visie op variatie.
Die 100 unieke artiesten van je zijn het gevolg van een regel die je jezelf oplegt. Petje af dat je je aan je eigen regels weet te houden.
Je kunt ook een lijst maken met 100 unieke genres, 100 unieke jaartallen of 100 unieke brilmonturen gedragen tijdens de opnamens. Leuke exercitie, maar geen reflectie van iemand's 100 favoriete albums, waar het in dit topic toch om gaat. Zo'n lastste soort lijst is wat mij betreft interessanter.
Tja vind je 't gek als je elke avond minimaal 5 albums van begin tot eind luistert die je eigenlijk niks vind maar vind dat je helemaal gehoord moet hebben voor je dat mag oordelenquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:45 schreef Kerftminister het volgende:
Het enige wat ik na het maken van zo'n lijstje denk is dat ik maar zo weinig albums heb die ik echt vaak luister en goed vind.
Haha dat valt reuze mee, ben de laatste tijd al blij als ik aan 1 kom per avond.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja vind je 't gek als je elke avond minimaal 5 albums van begin tot eind luistert die je eigenlijk niks vind maar vind dat je helemaal gehoord moet hebben voor je dat mag oordelen
Ik had Elvis Costello niet verwacht bij jou en zeker niet zo hoog
Opvallende keus van Low op 3. Zou ik niet snel voor kiezen (zelfs niet als ik naast I Could Live in Hope kijk)quote:
Jij! Ik zie elk album op zich. De discografie van bijvoorbeeld Joe Jackson is zo veelzijdig dat je te kort doet om maar 1 album uit te kiezen en de rest te negeren. Daarmee verwaarloos je honderden albums.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:29 schreef Techno het volgende:
Maar waar het dus om ging he...
[..]
Op FOK zie je juist de meest obscure bandje voorbij komen, de topics hier op FOK! bewijzen dat gewoon, maar als het op dit soort lijstjes aankomt zie je doorgaans de geijkte artiesten en dan ook nog een 3, 4 of meer albums van diezelfde artiesten warop gestemt wordt. Ik snap dat echt niet.
Wie is er dan beperkt?
Jouw lijst zie ik persoonlijk meer als een "kijk-mij-eens-een-interessante-smaak-hebben"-lijst dan een persoonlijke lijst.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:57 schreef Techno het volgende:
[..]
en daar gaat het uiteindelijk omquote:Op maandag 6 oktober 2014 08:45 schreef cafca het volgende:
Verder mooie lijsten erbij weer inderdaad!
Och, een beetje discussie erbij mag ook best. Uiteindelijk begint het allemaal met de discussie in jezelf hoe die lijst er nu uit moet zienquote:
Ja, maar dit gaat meer op een welles-nietes' lijkenquote:Op maandag 6 oktober 2014 09:42 schreef cafca het volgende:
Och, een beetje discussie erbij mag ook best. Uiteindelijk begint het allemaal met de discussie in jezelf hoe die lijst er nu uit moet zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |