Kortingquote:Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:
- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM
Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Reviews van hotels in New Yorkquote:Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n foto heb ik ook nog wel....quote:Op maandag 15 september 2014 11:13 schreef Max-Westerman het volgende:
[ afbeelding ]
Deze waren ook lekker
ik ookquote:
Waar?quote:Op maandag 15 september 2014 11:13 schreef Max-Westerman het volgende:
[ afbeelding ]
Deze waren ook lekker
Genoeg mensen hier op FOK! die volgens mij al vaak alleen naar NY zijn geweest.quote:Op maandag 15 september 2014 21:00 schreef Phone8 het volgende:
Duncan Donuts is zeker prima te doen, lekkere donuts en een veilig gevoel tussen alle NYPD officers die er zitten te genieten van hun koffie en donut.
In maart gaat het weer gebeuren. Alleen begint me reisgenoot beetje de bevestiging in het midden te houden. Ben bang dat ie afhaakt. Iemand al eens alleen naar the Big Apple geweest?
Bij Sarabeth's in de upper west sidequote:
Al twee keer alleen geweest, heerlijk.quote:Op maandag 15 september 2014 21:00 schreef Phone8 het volgende:
Duncan Donuts is zeker prima te doen, lekkere donuts en een veilig gevoel tussen alle NYPD officers die er zitten te genieten van hun koffie en donut.
In maart gaat het weer gebeuren. Alleen begint me reisgenoot beetje de bevestiging in het midden te houden. Ben bang dat ie afhaakt. Iemand al eens alleen naar the Big Apple geweest?
Als je alleen bent vragen mensen altijd de weg he?quote:Op maandag 15 september 2014 21:55 schreef Cee het volgende:
[..]
Al twee keer alleen geweest, heerlijk.Inclusief Dagelijkse triomfmomenten zoals het juist aan kunnen geven van de richting die verdwaalde toeristen aan je vragen.
Ik had Chinezen in Chinatown die Little Italy zochten.quote:Op maandag 15 september 2014 22:01 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Als je alleen bent vragen mensen altijd de weg he?
Ik had toen ook een hele makkelijke.. Een vrouw vroeg aan mij waar Central Park lag, dat is niet zo een moeilijke vraag als je voor de Trump tower op 5th ave staat
kijk naar open jaw vluchten waar je een soort van rondreis kan boeken en veel blijven rondkijken...quote:Op maandag 15 september 2014 10:20 schreef Phone8 het volgende:
Wauw, wat een gaaf topic! Ik ben zelf helemaal fan van New York. In 2013 acht dagen verbleven op Time Square.We zaten in het Best Western President Hotel op 234w 48th street.Vond het een prima hotel om te overnachten. Personeel was wat stug en onvriendelijk, wel mooie moderne kamers, aan de kleine kant maar wel goede bedden, goede douche en de wifi werkte ook goed. Strijkplank en strijkijzer aanwezig. Grote TV met veel zenders en goede ontvangst. Tevens een iPod dock met radio.
En muizen. Kwamen we achter nadat er een zak M&M's was aangevreten de volgende ochtend. Affijn, die in de prullenbak gemeld bij de balie en kregen uiteindelijk een discount van 40%. Werd uiteindelijk een goedkoop verblijft. En muizen, ik wordt er niet warm of koud van.
Verder ontzettend genoten van alles wat NYC te bieden heeft. We hebben oa. gezien:
Times Square (incl. alle must see winkels op Time Square)
Top of the Rock
Empire State Building
Ground Zero
Central Park, inclusief fiets tour.
Brooklyn Bridge
Wedstrijd van de Brooklyn Nets in Barclay's
Madison Square Garden
Soho, super gave buurt
Financial District
Charge Bull
Little Italy
China Town
Tour bij NYYankees stadium
Apollo theater
NBC studio tour
en ik ben bang dat ik nog wel vergeet.
We hadden bij het hotel geen ontbijt, dus elke dag buiten de deur gegeten. Five Guys op de eerste avond. Damn! Wat was dat lekker. Maar ook Five Napkins was echt goed.
Alleen nu zie ik mensen voorbij komen met ontbijt dat ik denk dat ik beter gevonden, Nu vaak een subway sandwich oid. Maar de volgende keer toch maar meer de restaurantjes zoeken.
De reden dat ik hier wat plaats is dat ik momenteel aan het kijken ben om in maart 2015 weer naar NYC te gaan. Maar dan een paar dagen NYC en Washington DC. Alleen de tickets voor een enkele reis is nogal aan de prijs. Maar ik blijf zoeken, en anders reizen we vanuit New York naar washington, en eventueel Philadelphia. Nu nog rustig alles uitzoeken om tegen die tijd te gaan ondernemen.
Been there, done that! Zowiezo tot laat in de middag had ik geen trek meer!quote:Op maandag 15 september 2014 21:51 schreef sproetjes het volgende:
Ik deel ook even een van onze geniale ontbijtjes![]()
Ik ben alleen gegaan, is goed te doen. Ikzelf vond het minder leuk omdat ik het gevoel had dat ik de leuke / speciale dingen moest bewaren om samen met mn vriend te doen maar dat gevoel zou ik gehad hebben ongeacht of het New York of een andere plaats was. Sowieso is het in Amerika een stuk normaler om met mensen die je niet kent te praten. Was laatst alleen bij een concert en zag er niet hopeloos sneu uit oid maar toch door een stuk of 6 mensen aangesproken voor random praatjes.quote:Op maandag 15 september 2014 21:00 schreef Phone8 het volgende:
Als die telefoon sim lock vrij is, zou ik daar te plaatse een sim kaart halen. Let wel op of die telefoon de netwerken van USA kan hebben. Vraag anders even na bij je telecom winkel.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:24 schreef DeHovenier het volgende:
Over 3 weken ga ik naar Amerika, en bezoek ik Los Angeles, Las Vegas, San Francisco, Dallas en New York.
Wat ik wou weten, hoe zit het met het bellen? Ik ga m'n 1e smartphone overkopen van m'n broertje, kan ik die telefoon daar gewoon gebruiken? Ik ga nog een SIM-only abbo erbij nemen.
welke telefoon heb je ? hangt id af van welke band je telefoon ondersteuntquote:Op dinsdag 16 september 2014 12:24 schreef DeHovenier het volgende:
Over 3 weken ga ik naar Amerika, en bezoek ik Los Angeles, Las Vegas, San Francisco, Dallas en New York.
Wat ik wou weten, hoe zit het met het bellen? Ik ga m'n 1e smartphone overkopen van m'n broertje, kan ik die telefoon daar gewoon gebruiken? Ik ga nog een SIM-only abbo erbij nemen.
Voor 60 dollar heb je 1 maand t-mobile unlimited bellen en sms, 500 mb internet, voor 10 dollar meer 1 gig (kun je ook later upgraden als je meer nodig blijkt te hebben).quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:24 schreef DeHovenier het volgende:
Maakt t uit welke simkaart ik koop? Red Pocket of AT&T?quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:46 schreef Spockjuh_ het volgende:
ik koop als ik naar de VS altijd hier mijn simkaart, http://www.internationalsim.nl/sim-kaarten/us.html
werkt perfect
zelf pak ik altijd de at&t vanwege de dekking en het pakket. 50 mb internet heb ik voldoende aan op de momenten dat je ergens geen wifi hebt om bv snel te checken waar je zit of wat er in de buurt zit. als je google maps gebruikt ff voortijdig de kaarten van manhattan offline downloaden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:05 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Maakt t uit welke simkaart ik koop? Red Pocket of AT&T?
Ik heb onlangs de app maps.me gekocht die werkt ook offline, was op bepaalde momenten wel handigquote:Op dinsdag 16 september 2014 16:22 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
zelf pak ik altijd de at&t vanwege de dekking en het pakket. 50 mb internet heb ik voldoende aan op de momenten dat je ergens geen wifi hebt om bv snel te checken waar je zit of wat er in de buurt zit. als je google maps gebruikt ff voortijdig de kaarten van manhattan offline downloaden.
zijn er eigenlijk wel slechte plaatsen?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:35 schreef MissJ het volgende:
Volgende week is het eindelijk zover
Heb nog een vraag aan jullie. We willen ook naar een musical gaan, we hebben Motown the musical op het oog (in het Lunt-Fontanne theatre).
Wat is nu voordeliger of beter? Nu al online kaarten kopen (a 156 dollar per stuk voor topplaatsen, willen wel een beetje goede plaatsen hebben denk ik) of ter plaatse kopen?
Wat is trouwens een goede plek om te zitten? Is het overal wel ok, of beter zo veel mogelijk vooraan? Ok, is natuurlijk ook afhankelijk van de grootte van de zaal, maar laten we zeggen in een gemiddelde zaal. Ben benieuwd naar de meningen.
Geen idee of er slechte plaatsen zijn, ben nog nooit in een Broadway theater geweest. Kaarten die ik op het oog heb (via Ticketmaster) zijn plaatsen helemaal vooraan op de 1e rij.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:28 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
zijn er eigenlijk wel slechte plaatsen?
Ik ben 2 weken geleden naar The Lion king geweest (wel een ander theater) maar ik had goedkoopste kaarten en ik zat helemaal bovenaan, maar ik kon gewoon alles goed zien enzo
ook via Ticketmasterquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef MissJ het volgende:
[..]
Geen idee of er slechte plaatsen zijn, ben nog nooit in een Broadway theater geweest. Kaarten die ik op het oog heb (via Ticketmaster) zijn plaatsen helemaal vooraan op de 1e rij.
Waar heb jij de kaarten gekocht?
Vooraan eerste rij hangt ook af van het soort musical. Ga je naar een show als The Lion King of Wicked, dan mis je regelmatig wat dingen omdat het decor zo gigantisch is. Zit je vooraan bij een show met minimaler decor en de focus op de personages, dan word je helemaal 'ingezogen' in het stuk en is het prachtig om de mimiek te zien.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef MissJ het volgende:
[..]
Geen idee of er slechte plaatsen zijn, ben nog nooit in een Broadway theater geweest. Kaarten die ik op het oog heb (via Ticketmaster) zijn plaatsen helemaal vooraan op de 1e rij.
Waar heb jij de kaarten gekocht?
Zat me net inderdaad al te bedenken dat rij 1 toch niet zo handig is, omdat je dan minder overzicht hebt. Dus we gaan dan voor plaatsen meer naar achteren. Las ergens anders ook al dat je overal wel goed zicht hebt, dus das mooi.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:58 schreef Cee het volgende:
[..]
Vooraan eerste rij hangt ook af van het soort musical. Ga je naar een show als The Lion King of Wicked, dan mis je regelmatig wat dingen omdat het decor zo gigantisch is. Zit je vooraan bij een show met minimaler decor en de focus op de personages, dan word je helemaal 'ingezogen' in het stuk en is het prachtig om de mimiek te zien.
Ergens in het midden van rij 5 tot 8 zijn eigenlijk perfecte plaatsen. Er zijn geen slechte plaatsen, de theaters op Broadway (ik heb ze niet allemaal gezien, maar in totaal 5 of 6) zijn, in tegenstelling tot de theaters in Londen, best ruim opgezet en als je op het balkon zit, dan zit je nog steeds goed.
Broertje van m'n beste vriendin zit nu in NY en heeft afgelopen weekend bij TKTS een kaartje voor Motown gekocht, vond het een geweldige show.
Als ik kijk naar wat airbnb heeft te zeggen en de foto's uit de buurt lijkt het een beetje op een hipster achterbuurt? Dunnow.quote:Op woensdag 17 september 2014 08:57 schreef Phone8 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de wijk Bushwick? Ik zat via AirBnB te kijken en vond een leuk, zeer betaalbaar onderkomen in de wijk Bushwick, te weten aan de Granite street? Het lijkt me ook echt een keer gaaf om Brooklyn op die manier mee te maken. En vanaf dat apartement heb je goede toegang tot verschillende Metro stations en een trein station.
Hipster buurt? In goede, of slechte zin?quote:Als ik kijk naar wat airbnb heeft te zeggen en de foto's uit de buurt lijkt het een beetje op een hipster achterbuurt? Dunnow.
Ik heb een kamer geboekt in West Village, Manhatten. Zolang je dicht bij de metrostations zit moet het goed komen lijkt me.
Goed?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:35 schreef Phone8 het volgende:
[..]
Hipster buurt? In goede, of slechte zin?
quote:Op woensdag 17 september 2014 11:01 schreef Esje-lief het volgende:
Wij zijn ook naar Motown geweest... Was inderdaad super leuk!
Goede reis en veel plezier!quote:
Wil ik wel. Maar qua prijs is dit wel gunstig. Gezien het feit dat ik al eens in Manhattan geweest ben, wou ik dit ook wel eens mee maken. Maar Ik zit op dit moment nog nergens aan vast. Kan ook zo zijn dat ik een goede locatie vind in Manhattan. Wat zou jij aan raden?quote:Op woensdag 17 september 2014 12:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Goed?
Maar ik ben er nog nooit geweest dus veel kan ik er niet over kwijt. Ik citeer gewoon wat ik zelf heb gelezen.
Waarom wil je niet in Manhattan zitten?
Ik zou je graag iets willen aanraden maar ik ga zelf ook maar voor het eerst.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:46 schreef Phone8 het volgende:
[..]
Wil ik wel. Maar qua prijs is dit wel gunstig. Gezien het feit dat ik al eens in Manhattan geweest ben, wou ik dit ook wel eens mee maken. Maar Ik zit op dit moment nog nergens aan vast. Kan ook zo zijn dat ik een goede locatie vind in Manhattan. Wat zou jij aan raden?
Ja budget ligt op maximaal, het liefste, 80,- per nacht. Gezien het feit ik wel zoek naar een kamer met 2 bedden, kan ik zo snel niet iets vinden in Manhattan. Waar ga jij naar toe? En een hotel voor dit geld vind je haast niet, en vind je die wel dan heb je vaak echt een crappy hotel.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik zou je graag iets willen aanraden maar ik ga zelf ook maar voor het eerst.Wel vind ik dat je het voor de prijs niet hoeft te laten. Er zijn zoveel goedkope kamers te vinden op airbnb, zelfs midden in Manhattan.
Wat is je budget ongeveer? Ik zit midden in West Village voor ongeveer 60 euro per nacht..
Ik denk dat je hier niet de juiste term gebruikt...Downtown is het stuk tussen 14th street en zeg financial district. Dit is absoluut niet op toeristen gericht en qua kroegen en restaurants veruit het beste deel van de stad. Bedoel je niet Midtown? (rond times sq. e.d.)quote:Op woensdag 17 september 2014 14:49 schreef Iwanius het volgende:
Jongens geniet van je tijd in NYC maar mijdt als je een wijntje ofzo wilt drinken dowtown Manhattan want het is vrij duur en helemaal op toeristen gericht. Interesseert het je niet,leef je uit zou ik zeggen.
Je kunt de filters aanpassen op airbnb. Prijs, aantal bedden, locatie etc. Wanneer ik zoek op Manhattan, twee bedden en een max prijs van 70/80 euro krijg ik genoeg opties. Deze is van de eerste pagina:quote:Op woensdag 17 september 2014 16:01 schreef Phone8 het volgende:
[..]
Ja budget ligt op maximaal, het liefste, 80,- per nacht. Gezien het feit ik wel zoek naar een kamer met 2 bedden, kan ik zo snel niet iets vinden in Manhattan. Waar ga jij naar toe? En een hotel voor dit geld vind je haast niet, en vind je die wel dan heb je vaak echt een crappy hotel.
In 2013 zaten we in het Best Western President Hotel aan time square. Qua locatie top, kamer voldoende, alleen de prijs. Als ik nu zou boeken ben ik per persoon 70/100$ kwijt. En met een AirBnB kost het ons tussen de 20/40,- per nacht per persoon.
Sowieso kan het niet echt verkeerd zijn denk ik aangezien je niet zo ver van Manhattan afligt en alles makkelijk kunt bereiken met de Metro. En misschien is het inderdaad ook wel leuker voor jullie om in een andere buurt te zitten als je al eens eerder in Manhattan hebt gezeten.quote:Edit: Even een aantal vragen gestels vanmorgen, en kreeg zojuist al reactie!
Hi Ian,
It would be our pleasure to host you. The guest room has its private entrance so you can leave and arrive at anytime without disturbing anyone, though we are quite socialThe apartment is 20 minutes to downtown Manhattan then another 15 minutes to the main sights in Midtown. Fulton Street/Barclays center is just a few train stops away from the house on the A/C line which is less than 10 minutes walk from the house.
Please let me know if you have any other questions about the space or NYC in general.
Thanks,
Ingrid
Klinkt allemaal wel goed. Ook qua bereikbaarheid met metro en trein.
En er zijn er nog veel meer. Zelfs hele studio's/appartementen met twee kamers/bedden voor die prijs.quote:Op donderdag 18 september 2014 10:39 schreef Phone8 het volgende:
Thnx! Die jij liet zien is inderdaad ook een goede. Ik zal het eens overleggen met hem. Het is ook wel mooi om vanuit Lower East side de stad te verkennen. En ten 2e zit je daar ook wel weer heel goed, qua locatie.
Er is zoveel te huur, dus ga rustig met een aantal contact opnemen en vragen.
Weet jij dat toevallig? Ik had een aantal vragen gesteld aan een verhuurster, maar die heeft mijn verblijf direct bevestigd. Of ja, ik was welkom voor die periode. Maar daar zit een tijd aan verbonden, en gezien ik niet zeker weet waar ik naar toe wil op dit moment, heeft dat dan slechte invloed op mijn AirBnB profiel?
pics zijn welkomquote:Op donderdag 18 september 2014 12:30 schreef Debsterr het volgende:
Innerlijke alarmklok gaat toch best vroeg af, ondanks de lange dag gisteren. Maar we zijn in NYC, who cares?
was je om 3 uur wakker?quote:Op donderdag 18 september 2014 12:30 schreef Debsterr het volgende:
Innerlijke alarmklok gaat toch best vroeg af, ondanks de lange dag gisteren. Maar we zijn in NYC, who cares?
Nee ik zoek zeg maar op de datum die ik graag wil, en dan als ik een leuke locatie gevonden heb dan neem ik contact op met de verhuur(d)(st)er om een aantal vragen te stellen. Maar dan krijg ik zeg maar gelijk een soort van 'akkoord met verblijf' melding. Omdat ze kunnen zien welke datum ik graag wil reizen.quote:Op donderdag 18 september 2014 11:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En er zijn er nog veel meer. Zelfs hele studio's/appartementen met twee kamers/bedden voor die prijs.
Je kunt verhuurders direct contacteren door ze een bericht te sturen (dus niet op boeken klikken, maar op 'contact met verhuurder'). Zo zit je nergens aan vast.. Wanneer je boekt en later weer annuleert om alleen een paar vragen te stellen kan ik mij voorstellen dat dat niet zo goed is voor je reputatie.
Ik weet niet wat voor vragen je stelt maar de beschikbaarheid kun je iig ook zelf controleren.
5:30, dus viel nog meequote:
quote:Op vrijdag 19 september 2014 21:13 schreef Harveo het volgende:
Iemand die ooit in een ras echt jazz cafe is geweest in New York? Ga er binnekort naar toe en dat lijkt me echt super om mee te maken.
Ik ben er 1 keer geweest. Geen idee of het een ras echt Jazz cafe was, maar er zat een band, en een hele grote vrouw, en die speelde echt heel goed. Was echt een onwijs gave ervaring! Het was in de buurt van Grove st. en Bleekerst.quote:Op vrijdag 19 september 2014 21:13 schreef Harveo het volgende:
Iemand die ooit in een ras echt jazz cafe is geweest in New York? Ga er binnekort naar toe en dat lijkt me echt super om mee te maken.
terminal 5quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:57 schreef eon68 het volgende:
Ja ook ik ga eindelijk een keer naar New York...voor het eerst dus heel spannend en veel zin in.
Vlucht, hotel geboekt ...met moeite een accommodatie gevonden die een beetje te betalen was..misschien niet in de allerbeste buurt (the Bronx) ben gelukkig niet zo bang aangelegd ...maar wel vlakbij een metrostation en binnen 20 min downtown.
Ik hou niet van musicals en zo maar wel erg van bandjes/ (rock/pop) muziek en wil graag een concert bezoeken. Ik heb al gezocht op internet en in Nederland weet ik de adressen wel te vinden (Melkweg/Paradiso/Tivoli) iemand een tip waar ik informatie kan vinden voor zoiets in NYC.
Andere vraag iemand ervaring met de shuttle service die je via de KLM site kan boeken.
JFK...> Bronx voor 34 euro ...taxi is waarschijnlijk duurder ?
Lees pas vanavond weer verder...fijne dag allemaal
Uiteraard eindeloos veel zaaltjes in New York en omstreken. Voor dit soort gelegenheden gebruik ik zelf altijd de Last.FM-agenda: http://www.last.fm/events/+place/United+States/New+York?showAll=1. Bovenaan even de datum veranderen, en een waslijst aan gigs komt op je af. Je kunt zelfs op genre selecteren.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:57 schreef eon68 het volgende:
Ja ook ik ga eindelijk een keer naar New York...voor het eerst dus heel spannend en veel zin in.
Vlucht, hotel geboekt ...met moeite een accommodatie gevonden die een beetje te betalen was..misschien niet in de allerbeste buurt (the Bronx) ben gelukkig niet zo bang aangelegd ...maar wel vlakbij een metrostation en binnen 20 min downtown.
Ik hou niet van musicals en zo maar wel erg van bandjes/ (rock/pop) muziek en wil graag een concert bezoeken. Ik heb al gezocht op internet en in Nederland weet ik de adressen wel te vinden (Melkweg/Paradiso/Tivoli) iemand een tip waar ik informatie kan vinden voor zoiets in NYC.
Andere vraag iemand ervaring met de shuttle service die je via de KLM site kan boeken.
JFK...> Bronx voor 34 euro ...taxi is waarschijnlijk duurder ?
Lees pas vanavond weer verder...fijne dag allemaal
Zo doe ik dat ook idd, meestal kom je dan wel op de zalen uit van http://www.bowerypresents.com. Hieronder vallen:quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:34 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Uiteraard eindeloos veel zaaltjes in New York en omstreken. Voor dit soort gelegenheden gebruik ik zelf altijd de Last.FM-agenda: http://www.last.fm/events/+place/United+States/New+York?showAll=1. Bovenaan even de datum veranderen, en een waslijst aan gigs komt op je af. Je kunt zelfs op genre selecteren.
Ligt er heel erg aan in hoeverre je luxe wil of juist niet. Een hostel of airbnb is stukken goedkoper dan een hotel in hartje manhattan.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:54 schreef XSbig het volgende:
Iemand die zo even uit de losse pols een gemiddeld bedrag kan noemen voor wat ik alleen zou verbruiken aan een week in New York. Ik bedoel dan alles min de vlucht en accommodatie etc.
quote:Op donderdag 25 september 2014 22:39 schreef Iemand91 het volgende:
Brussel - New York / Philadelphia - Düsseldorf
&
Brussel - New York / Washington - Düsseldorf
Vanaf ¤399
Reizen in november en begin december en januari t/m maart. Meer info hier.
3000 dollar voor een weekje NY exclusief verblijf en vlucht? Dan maak je het wel heeel bont.quote:
100 euro per dag (excl. shopping) ofzo (gok ik).quote:Op donderdag 25 september 2014 21:54 schreef XSbig het volgende:
Iemand die zo even uit de losse pols een gemiddeld bedrag kan noemen voor wat ik alleen zou verbruiken aan een week in New York. Ik bedoel dan alles min de vlucht en accommodatie etc.
Je kan goed goedkoop eten in NY en slecht duur eten kan ook (is niet heel moeilijk in NYquote:Op donderdag 25 september 2014 23:31 schreef oompaloompa het volgende:
Hetzelfde geldt voor of je elke dag luxe uit eten wilt, of blij bent met wat sushi eten op een bankje in central park etc.
dit inderdaad, kleding kopen, eten, OV, musea etc. denk dat je met 100 euro heel ver gaat komen over 7 dagen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:07 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
100 euro per dag (excl. shopping) ofzo (gok ik).
[..]
Je kan goed goedkoop eten in NY en slecht duur eten kan ook (is niet heel moeilijk in NY), dus dat zegt weinig. Je kan het zo gek maken als je wilt.
Idd, daarom wel een relevant iets om te weten hoeveel iemand uit gaat geven. Ik denk dat ik, excl accomodatie & reis, maximaal 25-30 euro per dag uitgaf. Mijn trip bestond vooral uit heel de dag in central park hangen en lunch en avondeten bij de whole foods halen aan de andere kant van de straat en savonds biertjes in locale kroeg. (was aan het einde van 4 weken trip, was te lui om nog touristische dingen te doen).quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:07 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
100 euro per dag (excl. shopping) ofzo (gok ik).
[..]
Je kan goed goedkoop eten in NY en slecht duur eten kan ook (is niet heel moeilijk in NY), dus dat zegt weinig. Je kan het zo gek maken als je wilt.
Wat ik eigenlijk bedoelde aan te geven is dat het praktisch onmogelijk is te zeggen wat het moet gaan kosten omdat dit van veel te veel factoren afhankelijk is.quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
3000 dollar voor een weekje NY exclusief verblijf en vlucht? Dan maak je het wel heeel bont.
Ik ben niet van plan om meer dan 1000 euro uit te geven.
Ahh, kreng, have fun!quote:Op zaterdag 27 september 2014 06:02 schreef MissJ het volgende:
Joehoe, ik kom even hallo zeggen, live uit New York: hoooiiiiiii
Yeap, wat wil je weten?quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:54 schreef XSbig het volgende:
Kijk dat zijn inschattingen waar ik wat aan heb dankjewel. Ben zelf in 2012 al in NY geweest alleen dat was met ouders in een hotel (Waldorf Astoria hotel). Begin er steeds meer aan te denken om in de zomer gewoon alleen te gaan en dan in een appartementje in Brooklyn ofzo. Iemand ervaringen met alleen in New York?
Walvistocht? Dat is vanuit Boston, neem ik aan? En ze zullen wel niet het hele jaar door te bezichtigen zijn, of wel?quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
Onze trip (2 personen: 5 nachten Boston + 5 nachten NYC) kostte 1520 euro zonder vlucht/hotel: parkeerkosten bij vliegveld, reisverzekering, ESTA, walvistocht, Red Sox tickets, 5 Day New York Pass, Yankees tickets, 7-Day Unlimited MetroCard, overige entreebewijzen, eten, etc.
1520 voor 2 personen, 10 dagen? Dat is echt weinig. Ik heb 1500 euro begroot voor 6 dagen. Inclusief shoppen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
Onze trip (2 personen: 5 nachten Boston + 5 nachten NYC) kostte 1520 euro zonder vlucht/hotel: parkeerkosten bij vliegveld, reisverzekering, ESTA, walvistocht, Red Sox tickets, 5 Day New York Pass, Yankees tickets, 7-Day Unlimited MetroCard, overige entreebewijzen, eten, etc.
Vanuit Boston inderdaad: http://www.neaq.org/visit_planning/whale_watch/index.phpquote:Op zaterdag 27 september 2014 12:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Walvistocht? Dat is vanuit Boston, neem ik aan? En ze zullen wel niet het hele jaar door te bezichtigen zijn, of wel?
Het is voor 2 personen, wij zijn niet van het shoppen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:47 schreef laziness het volgende:
1520 voor 2 personen, 10 dagen? Dat is echt weinig. Ik heb 1500 euro begroot voor 6 dagen. Inclusief shoppen.
Hebben jullie niet uitgebreid gegeten als alle entree en excursies ook in die 1520 zitten?
Of is het toch per persoon?
Amerikanen zijn gelukkig meestal wel in voor een praatje ja. Maar wat ik me eigenlijk afvraag als je bij restaurants als bijv. Applebee's ofzo gaat zitten dat je niet raar wordt aangekeken. Nu kan je natuurlijk altijd aan de bar gaan zitten natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Yeap, wat wil je weten?
Over het algemeen in de US als je uit toeristische zones gaat is het gemakkelijk om aan de praat te raken met random strangers.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar over het algemeen is het in de VS veel normaler om buiten de deur te eten dan hier. Het is daar niet per se een speciale gelegenheid om met vrienden of familie te delen, maar gewoon gemakkelijk om niet hoeven te koken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:16 schreef XSbig het volgende:
Amerikanen zijn gelukkig meestal wel in voor een praatje ja. Maar wat ik me eigenlijk afvraag als je bij restaurants als bijv. Applebee's ofzo gaat zitten dat je niet raar wordt aangekeken. Nu kan je natuurlijk altijd aan de bar gaan zitten natuurlijk.
Ik zou inderdaad wel aan de bar gaan zitten, maar New Yorkers eten meer buiten de deur dan iets anders dus grote kans dat je vanzelf tegen gelijkgestemden aanloopt. Sowieso is er veel Nederlandse achtergrond in New York en als mensen je afkomst weten vinden ze dat vaak heel leuk. Iedereen heeft familie in Europa en dus heb je meteen iets om over te kletsen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:16 schreef XSbig het volgende:
[..]
Amerikanen zijn gelukkig meestal wel in voor een praatje ja. Maar wat ik me eigenlijk afvraag als je bij restaurants als bijv. Applebee's ofzo gaat zitten dat je niet raar wordt aangekeken. Nu kan je natuurlijk altijd aan de bar gaan zitten natuurlijk.
Nee je zult alleen jezelf misschien wel vreemd voelen. Ik woon in de binnenstad van een andere grote Amerikaanse stad en bij de eettentjes is meestal 1/3 alleen aan het eten, soms met een boekje, en dat wordt door iedereen normaal gevonden. That said, ik voel mezelf nog steeds een beetje een sukkel als ik het doequote:Op zaterdag 27 september 2014 19:16 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik heb toen ik naar NYC ging gerekend met 100,-EUR per dag. Ik was er 8 dagen. Van dat geld, omdat we met ze 2en waren, ging er een deel in de pot voor eten. En daar redde ik me makkelijk mee. De ene dag koop je wat kleding voor 200,- en de andere dag alleen eten. Ik ben persoonlijk wel iemand die graag ruim geld mee neemt. In maart ga ik weer, en dan wil ik toch wel weer minimaal 100,- EUR per dag hebben. En als het effe kan meer. Moet gewoon alles kunnen doen wat ik wil. Bijvoorbeeld kaartjes voor een wedstrijd in Madison Square Garden etc.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:54 schreef XSbig het volgende:
Ah, bedankt! Misschien iets om over na te denken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Vanuit Boston inderdaad: http://www.neaq.org/visit_planning/whale_watch/index.php
[..]
Wat maakt het uit als anderen je vreemd aankijken?quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:16 schreef XSbig het volgende:
[..]
ik ga eind november 5 nachten in mijn eentje, niets mis mee.quote:Op maandag 29 september 2014 20:37 schreef XSbig het volgende:
Ah alleen in NY is dus wel te doen mooi! Misschien dat er nog wel mensen mee gaan maar ik denk toch wel dat ik sowieso ga!
Gewoon doen, niemand kijkt je vreemd aan, lekker je eigen plan trekken. Met gezelschap is leuk maar de twee keer dat ik alleen ging heb ik me net zo goed vermaakt.quote:Op maandag 29 september 2014 20:37 schreef XSbig het volgende:
Ah alleen in NY is dus wel te doen mooi! Misschien dat er nog wel mensen mee gaan maar ik denk toch wel dat ik sowieso ga!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |