abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:11:58 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143938241

SPOILER: Foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kiev Independence Day Parade Flaunts Artillery and Armor: Russian Roulette (Dispatch 71)
quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraine

Reuters
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne

Al Jazeera
Timeline: Ukraine's political crisis
Liveblogs

Live UA Map
Liveblog Al Jazeera
Liveblog Kyiv Post
Liveblog RT
Liveblog The Guardian
Liveblog The Interpreter
Liveblog RFE/RL

Blogs

Pro-Oekraïens
Dmitry Tymchuk / Information Resistance
Voices of Ukraine
Blogspot Ukraine at war

Pro-Russisch
Icorpus
Slavyangrad

Websites Oekraïense Overheid

Crisis centrum Live
Information Analysis Centre NSDC of Ukraine
Officiële website van de president
Staatsveiligheidsdienst (SBU)
Grenswacht (State Border Guard of Ukraine)

Kranten / Persbureaus / media

Kyiv Post
Ukrinform
Interfax Ukraine
Reuters
Itar-Tass
Vice News

Twitter

Pro-Oekraïens
https://twitter.com/NSDC_ua
https://twitter.com/Liveuamap
https://twitter.com/StateOfUkraine
https://twitter.com/EuromaidanPR
https://twitter.com/MiddleEast_BRK
https://twitter.com/lennutrajektoor
https://twitter.com/RutheniaRus
https://twitter.com/myroslavapetsa

Pro-Russisch
https://twitter.com/NovorossiaNews
https://www.youtube.com/user/newsanna1945
https://twitter.com/A_J_S_B
https://twitter.com/gbazov
https://twitter.com/Catherina_News

28 augustus 2014:
Eerder vandaag zei de Oekraïense president Petro Porosjenko dat 'Russische troepen Oekraïne zijn binnengetreden'. Hij zegde zijn trips naar het buitenland af en riep de veiligheidsraad voor een spoedzitting bijeen. De VS en de NAVO lijken zijn lezing nu te bevestigen.
carlbildt twitterde op woensdag 27-08-2014 om 21:05:09 We are now evidently seeing fighting between regular Russian and regular Ukrainian forces in Eastern Ukraine. There is a word for this. reageer retweet
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:12:10 #2
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143938252
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:10 schreef .Exe het volgende:

[..]

Zoals de Britse voorzitter van de UN vanavond zei: Zonder Russische inmenging in Oost Oekraine was er nu geen oorlog geweest daar.
Zonder EU inmening in west oekraine waren er heel andere transities geweest die niet een dreiging voor het krim hadden veroorzaakt, dus wat lul je.
pi_143938254
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:03 schreef mig72 het volgende:
Al deze prowesterse idioten hier geven blijk van hun hersenspoeling door westerse media jarenlang. Rusland is een van de weinig moreel integer landen wereld.

Wie heeft dat conflict in Syrië netjes bemiddeld alweer toen de VS op de rand stond van bombardementen? Poetin:

http://www.joop.nl/wereld(...)lomatiek_schaakspel/

Alleen daarom al zou Poetin de Nobelprijs moeten verdienen.
Dit was inderdaad een hele goede actie en toonde aan dat de VS en Rusland zelfs bij een meningsverschil prima konden samenwerken. Een zelfde soort oplossing had ik Oekraine ook mogelijk geweest, maar nu zijn we op een punt van no return, omdat Putin al zijn krediet heeft weggegeven door samen te werken met de seperatisten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:04 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik denk dat je wat tymoshenko zei serieuzer kunt nemen dan wat RT zegt over atoomoorlogen.
Dat mens heeft connecties en een zogenaamde 'calling', RT is gewoon sensatie.
Als je verder kijkt naar de werkelijke partijen aanwezig is het letterlijk een overname door westerse bankiers eliten, en Rusland die probeert nog een beetje van haar infrastructuur te kunnen behouden, dit gaat alle treatys tegen verdere EU uitbreiding tegen.

Dit heeft alles te maken met the project for a new american century, lees je daar maar eens bij in en kijk ook deze opname van een conference van clark.
Ik ken het project en ik ken de geschiedenis en ook die uitleg van Clark. Je moet alleen niet vergeten dat het plan een 'reactie' was op de ontwikkelingen in het Midden Oosten. Saddam een serieuze bedreiging en viel zelfs Koeweit binnen. De vraag is dan 'moet Amerika zich ermee bemoeien?' en dat is typisch de 'damned if you do en damned if you don't' discussie.
pi_143938259
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:10 schreef .Exe het volgende:

[..]

Zoals de Britse voorzitter van de UN vanavond zei: Zonder Russische inmenging in Oost Oekraine was er nu geen oorlog geweest daar.
Zonder dat kut verdrag van de EU was er helemaal geen opstand of oorlog geweest.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:13:10 #5
430880 mig72
De Professional
pi_143938293
quote]0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:09 schreef BaajGuardian het volgende: [..] Ontken jij dat er vitamines in bananen zitten? [/quote]
_O-
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:14:14 #6
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143938331
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:12 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dit was inderdaad een hele goede actie en toonde aan dat de VS en Rusland zelfs bij een meningsverschil prima konden samenwerken. Een zelfde soort oplossing had ik Oekraine ook mogelijk geweest, maar nu zijn we op een punt van no return, omdat Putin al zijn krediet heeft weggegeven door samen te werken met de seperatisten.

Coupplegers waren dus geen separteristen van de russische gezindheid? Dat was anders? Ah.

En de "Separteristen..." Mooi woord hoor voor de gehele oost oekrainse bevolking minus wat tataren.

Daar mag je absoluut geen humanitaire hulp aan verlenen, dan ben je in en in slecht, slechte poetin!!! slechte slechte poetin!!
pi_143938332
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:12 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Zonder dat kut verdrag van de EU was er helemaal geen opstand of oorlog geweest.
Dat is maar zeer de vraag. En waarom zou een zelfstandig land geen verdrag af mogen sluiten wat voor haar economische ontwikkeling erg gunstig is? En waarom zou het minder gunstige verdrag wat Poetin aanbiedt dan wel goed zijn?
pi_143938348
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:12 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Zonder EU inmening in west oekraine waren er heel andere transities geweest die niet een dreiging voor het krim hadden veroorzaakt, dus wat lul je.
Waarom mag Oekraïne niet zelf beslissen waar het bij wilt horen?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:14:43 #9
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143938353
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:12 schreef Nintex het volgende:

Ik ken het project en ik ken de geschiedenis en ook die uitleg van Clark. Je moet alleen niet vergeten dat het plan een 'reactie' was op de ontwikkelingen in het Midden Oosten. Saddam een serieuze bedreiging en viel zelfs Koeweit binnen. De vraag is dan 'moet Amerika zich ermee bemoeien?' en dat is typisch de 'damned if you do en damned if you don't' discussie.
Daar ging het niet om, het gaat om het deeltje rusland.
pi_143938392
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:15 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Technisch gezien heeft de Krim zich afgescheiden van de Oekraine en zich daarna bij Rusland aangesloten.
Dat we ontevreden zijn met de rol die Rusland in het conflict speelt is duidelijk, maar zolang we niet bereid zijn om onze relaties met Rusland compleet te vergallen is het onzinnig te zeggen dat Rusland met haar legers in de Oekraine aan het vechten is.

[..]

Zolang de Oekraïne de enorme schulden heeft die het heeft zal het land toch niet zelfstandig kunnen opperen. Ze hebben zelfs al enorme stukken grond aan China moeten verpachten als ware ze een land in Afrika of een Bananenrepubliek in Zuid-Amerika.
Dit.

En wat Poetin zegt en ook wel heel treffend: Het Westen is veel te materialistisch en zal daarom geen vergaande sancties instellen die de eigen economie hard raakt.

Dat klopt inderdaad, kijk maar o.a. naar de graaicultuur en de ikke ikke cultuur.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:15:52 #11
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143938400
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:14 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

[..]

Waarom mag Oekraïne niet zelf beslissen waar het bij wilt horen?
"wie is oekraine, enkel de eumaidan separteristen? En wat zijn alle andere oekrainse mensen dan?
pi_143938410
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is maar zeer de vraag. En waarom zou een zelfstandig land geen verdrag af mogen sluiten wat voor haar economische ontwikkeling erg gunstig is? En waarom zou het minder gunstige verdrag wat Poetin aanbiedt dan wel goed zijn?
Zeer de vraag?
Oh jonguh die opstand was natuurlijk omdat ze zat waren van dat regime _O-

Nee het was omdat ze dat verdrag niet wilden tekenen hadden ze dat kut verdrag niet voorgelegd hadden we deze hele kut situatie niet en kon ik oekrainse sletjes neuken het hele jaar door!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:16:33 #13
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143938431
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:12 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

De Russen wilden de Krim al langer en daar kan ik me nog iets bij voorstellen ook.
De EU onrust was de stok om de hond mee dood te slaan.
pi_143938445
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat Rusland bereid was harde contanten neer te leggen en de EU, dat begrijpelijkerwijs (na Griekenland en de crisis) niet wou was de regering min of meer gedwongen het Russische verdrag te tekenen of anders bankroet te gaan.
“An interesting thing is a good thing.”
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:17:27 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143938467
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:16 schreef .Exe het volgende:

[..]

De Russen wilden de Krim al langer en daar kan ik me nog iets bij voorstellen ook.
De EU onrust was de stok om de hond mee dood te slaan.
Wilden de krim al langer? De russen hadden de krim al. Welk gedeelte van de zwarte vloot en russisch gezinde bevolking, russische werklui en russische taal begrijp jij niet?
pi_143938473
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:16 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Zeer de vraag?
Ja, daar komt het wel op neer. Men is de politiek daar al tijden goed zat.

quote:
Nee het was omdat ze dat verdrag niet wilden tekenen hadden ze dat kut verdrag niet voorgelegd hadden we deze hele kut situatie niet en kon ik oekrainse sletjes neuken het hele jaar door!
Dan was er wellicht een ander excuus gezocht.
pi_143938526
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:03 schreef mig72 het volgende:
Al deze prowesterse idioten hier geven blijk van hun hersenspoeling door westerse media jarenlang. Rusland is een van de weinig moreel integer landen wereld.

Wie heeft dat conflict in Syrië netjes bemiddeld alweer toen de VS op de rand stond van bombardementen? Poetin:

http://www.joop.nl/wereld(...)lomatiek_schaakspel/

Alleen daarom al zou Poetin de Nobelprijs moeten verdienen.
Dit is toch wel de post van dit topic, nu al. :Y
pi_143938528
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:17 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wilden de krim al langer? De russen hadden de krim al. Welk gedeelte van de zwarte vloot en russisch gezinde bevolking, russische werklui en russische taal begrijp jij niet?
Onderdeel van een soeverein land en gewoon erkend door Rusland als zodanig.

Ze zijn hard ingegaan tegen de eerdere afspraken die Oekraïne en Rusland over de Krim hebben gemaakt.

Maar goed, blijf annexeren maar goedpraten, je ware aard komt weer boven....
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:19:36 #19
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143938538
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:17 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee! Ze hadden de Krim niet!
Of was het Russisch grondgebied :?
pi_143938542
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:15 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

"wie is oekraine, enkel de eumaidan separteristen? En wat zijn alle andere oekrainse mensen dan?
Nee dat zijn alle mensen die zich verbonden met dat land voelen en over een geldig paspoort beschikken. Je vergeet dat mensen in het oosten van Oekraïne door pro Russische mensen geïntimideerd en aangevallen worden.
pi_143938552
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:16 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Zeer de vraag?

Dat kan nu zelfs beter... alle Oekrainse jongens worden met razzia's uit huis getrokken en naar 'het front' gestuurd
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_143938570
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, daar komt het wel op neer. Men is de politiek daar al tijden goed zat.

[..]

Dan was er wellicht een ander excuus gezocht.
Er was helemaal geen opstand toen pas toen dat verdrag getekend moest worden.
Ja een excuusje landje pik want putin was zo bang dat de president waar hij mee zat te pokeren of wat dan ook en beste maatjes mee was naar het westen zou lopen?
pi_143938572
quote:

[..]

Wanneer snappen de mensen in het Westen dit nu eens een keer?

Een democratisch gekozen regering afzetten, gewoon een coup.

Mede mogelijk gemaakt door de "democratische" regeringen van het Westen, schei toch uit, het zijn gewoon een stelletje ophitsers en scheinheiligen. :r
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:21:17 #24
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143938592
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:20 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het is allemaal de schuld van Europa o|O
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:21:41 #25
230491 Zith
pls tip
pi_143938600
quote:

[..]

Waar is je panda avatar?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:22:34 #26
430880 mig72
De Professional
pi_143938624
Misschien vergeten jullie bevooroordeelden dat juist Poetin helemaal geen conflict wilde in Oekraine:

http://www.nu.nl/buitenla(...)ren-in-oekraine.html
pi_143938646
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit is toch wel de post van dit topic, nu al. :Y
Hoe vind je het dat de amerikanen nu vrolijk daar gaan bombarderen op isis terwijl ze weer gifgas gebruiken?
Die amerikanen eerst willen ze assad afmaken nu werken ze samen och wat is obama toch een goede leider _O-
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:24:21 #28
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143938681
NoahSneider twitterde op donderdag 28-08-2014 om 23:49:27 Putin plan: assert power,prevent rebel defeat,wait for #Ukraine to implode &/or concede... my latest in @TheEconomist http://t.co/ydF5e5Hdol reageer retweet
pi_143938690
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:14 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Daar ging het niet om, het gaat om het deeltje rusland.
Amerikanen en Russen mogen elkaar sinds de dag dat Berlijn viel in WO2 niet. Amerika mag Rusland niet, omdat ze in hun ogen half Europa hadden ingepikt onder het communisme en Rusland mag Amerika niet, omdat die met Churchill geen tweede front wilde openen.

Kijk, ik ga het corrupte zooitje in Kiev niet goed praten. Je moet wel heel naief zijn om niet door te hebben dat 'iedereen' die politiek bezig is in dat land een dubbele agenda lijkt te hebben. Ze slaan elkaar niet voor niets knock-out in de Rada. Het feit is echter dat Putin door zijn tanks aan de grens te parkeren en de seperatisten wat afdankertjes toe te spelen ook niets heeft gedaan om de situatie te de-escaleren of te verbeteren.

quote:

[..]

Ik heb hier al vaak een link gepost naar artikelen die dit ontkrachten. Oekraine was failliet en Yanukovich bleek net zo corrupt en crimineel als zijn voorgangers. Hij ging naar Putin om te bedelen voor meer geld en die gaf niet thuis. Toen ging hij naar de EU en die had er wel oren naar, maar dan moest Oekraine zich aan bepaalde regels houden wat betreft de handel. Putin draaide toen en wilde Oekraine wel hulp geven, maar het volk had geen vertrouwen meer in de regering Yanukovich.

Als Yanukovich niet zo'n faalbaas was geweest dan had Oekraine een paar boe-roepers gehad, zoals in ieder land, maar geen grote opstand in eerst het westen en vervolgens het oosten.
pi_143938691
quote:

[..]

Een democratisch gekozen regering afzetten, gewoon een coup.

Mede mogelijk gemaakt door de "democratische" regeringen van het Westen, schei toch uit, het zijn gewoon een stelletje ophitsers en scheinheiligen. :r
Yup coup was het maar de usa vond dit best toen democratisch in de krim werd gestemd was het een russische invasie.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:24:46 #31
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143938694
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze zijn hard ingegaan tegen de eerdere afspraken die Oekraïne en Rusland over de Krim hebben gemaakt.

De coup ging niet in op eerdere afspraken die oekraine en rusland over de krim hebben gemaakt?

Dat veranderde de situatie, dit is allang behandeld, ook door poetin zelf.
En ze accepteren enkel de zogenaamde "annexatie" ter bescherming van zowel de bevolking van het krim, als hun infrastructuur en bestaande verdragen.
pi_143938700
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:22 schreef mig72 het volgende:
Misschien vergeten jullie bevooroordeelden dat juist Poetin helemaal geen conflict wilde in Oekraine:

http://www.nu.nl/buitenla(...)ren-in-oekraine.html
Hij is ook goudeerlijk die man.
pi_143938721
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:24 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

_O-
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:26:29 #34
430880 mig72
De Professional
pi_143938747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:24 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Waar wil je heen eigenlijk? Dat is sowieso geen een enkele politicus ter wereld. Of houd je Poetin aan andere standaarden?
pi_143938799
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:21 schreef Zith het volgende:

[..]

Waar is je panda avatar?
Wat is die met die fucking panda?
pi_143938810
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:26 schreef mig72 het volgende:

[..]

Waar wil je heen eigenlijk? Dat is sowieso geen een enkele politicus ter wereld. Of houd je Poetin aan andere standaarden?
Inderdaad obama dan working with the syrian government isn't bad they really changed over the past few months :')
Zal niet lang duren voordat er zoiets uit zijn mond komt.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:29:11 #37
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143938836
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:24 schreef Nintex het volgende:

[..]

Amerikanen en Russen mogen elkaar sinds de dag dat Berlijn viel in WO2 niet. Amerika mag Rusland niet, omdat ze in hun ogen half Europa hadden ingepikt onder het communisme en Rusland mag Amerika niet, omdat die met Churchill geen tweede front wilde openen.

Kijk, ik ga het corrupte zooitje in Kiev niet goed praten. Je moet wel heel naief zijn om niet door te hebben dat 'iedereen' die politiek bezig is in dat land een dubbele agenda lijkt te hebben. Ze slaan elkaar niet voor niets knock-out in de Rada. Het feit is echter dat Putin door zijn tanks aan de grens te parkeren en de seperatisten wat afdankertjes toe te spelen ook niets heeft gedaan om de situatie te de-escaleren of te verbeteren.
Waar zijn goddomme nou de bewijzen dat Poetin de oost oekraine zou 'bewapenen, dan wel zelf militaire steun geeft? Enige wat Rusland doet is humanitaire convooien proberen door te krijgen.

Verder heeft poetin keer op keer opgeroepen tot staakt het vuren en diplomatische oplossingen, maar dan komt er weer een shelling, of zijn we weer vergeten wie er opeens begon te vuren rond het neergeschoten vliegtuig? (door oekraiens materiaal overigens, op de satteliet beelden te zien, oh daar horen we niks meer over omdat dat niet in de media hoort natuurlijk).
quote:
[..]

Ik heb hier al vaak een link gepost naar artikelen die dit ontkrachten. Oekraine was failliet en Yanukovich bleek net zo corrupt en crimineel als zijn voorgangers. Hij ging naar Putin om te bedelen voor meer geld en die gaf niet thuis. Toen ging hij naar de EU en die had er wel oren naar, maar dan moest Oekraine zich aan bepaalde regels houden wat betreft de handel. Putin draaide toen en wilde Oekraine wel hulp geven, maar het volk had geen vertrouwen meer in de regering Yanukovich.

Als Yanukovich niet zo'n faalbaas was geweest dan had Oekraine een paar boe-roepers gehad, zoals in ieder land, maar geen grote opstand in eerst het westen en vervolgens het oosten.
Noem mij ook maar één enkele gezetelde van het HUIDIGE kiev dat niet een huis van goud heeft.
pi_143938856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:29 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Noem mij ook maar één enkele gezetelde van het HUIDIGE kiev dat niet een huis van goud heeft.
Terecht toch dat de bevolking daartegen in opstand komt? Niet voor niets zijn veel Oekrainers ook heel teleurgesteld in hun nieuwe regering.
pi_143938859
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach ja, toen Rusland zich aan de afspraken hield wat betreft aantallen soldaten op de basis(sen) op de Krim werd dat een invasie genoemd door Kiev.

Ik wil wel een lans breken voor de annexatie van de Krim. Het was namelijk zo dat Kiev de soevereiniteit van de afvallige regio niet zomaar zou accepteren zonder bloedvergieten wat door de toetreding tot de Russische Federatie van de Krim voorkomen is.

De NAVO heeft het er nu openlijk over iets soortgelijks met de Oekraïne te doen. En ik deel de mening van zowel de NAVO als Rusland dat dit een geldige manier is om oorlogen te voorkomen en levens te sparen.
“An interesting thing is a good thing.”
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:30:20 #40
430880 mig72
De Professional
pi_143938870
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:28 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Inderdaad obama dan working with the syrian government isn't bad they really changed over the past few months :')
Obama heeft de daadkracht en lef van een zwangere huispoes met een tiran voor een huisbaas.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:30:28 #41
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143938874
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:29 schreef Nintex het volgende:

[..]

Terecht toch dat de bevolking daartegen in opstand komt? Niet voor niets zijn veel Oekrainers ook heel teleurgesteld in hun nieuwe regering.
Ok dan is het ook terecht dat het oost oekrainse volk in opstand komt. Zijn we klaar.
pi_143938881
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:24 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Yup coup was het maar de usa vond dit best toen democratisch in de krim werd gestemd was het een russische invasie.
Juist, het is allemaal zo doorzichtig..

Ik zie het, jij ziet het, maar sommige mensen zijn blind van haat, gevoed door de media-propaganda.
pi_143938908
New government new gold houses sign me up boys! c_/
pi_143938911
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:26 schreef mig72 het volgende:

[..]

Het is gewoon grappig dat je gelooft dat Putin geen conflict wil met Oekraïne. Dat is hetzelfde als Israël dat geen conflict met Gaza/hamas wil.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:28 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik dacht dat Amerika Assad negeert in de strijd tegen ISIS of loop ik achter op dat gebied?
pi_143938926
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:31 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Het is gewoon grappig dat je gelooft dat Putin geen conflict wil met Oekraïne. Dat is hetzelfde als Israël dat geen conflict met Gaza/hamas wil.

[..]

Ik dacht dat Amerika Assad negeert in de strijd tegen ISIS of loop ik achter op dat gebied?
Heb mijn reactie veranderd :P
pi_143938931
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:29 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wij hebben de ballen niet om tegen onze regering in opstand te komen en laten ons maar alles overkomen en aannaaien.
pi_143938937
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:30 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ok dan is het ook terecht dat het oost oekrainse volk in opstand komt. Zijn we klaar.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:30 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Jep, echter komt men in Oost Oekraine op een hele andere manier in 'opstand'

We zien:
- Het opblazen van treintrails
- Het leeg halen van fabrieken
- Het oprichten van road blocks en checkpoints
etc.

De economie en het dagelijkse leven daar is zwaar verstoord, terwijl in het westen alles eigenlijk in Kiev afspeelde. Daarnaast is er in het oosten niet eens gewacht op de nieuwe presidentsverkiezingen men is gelijk van het 'zwartste' scenario van 'fascisten' en 'nazi's' die kinderen komen vermoorden en joden komen vergassen uit gegaan, terwijl daar 0, noppes, niks van bewijs voor is.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:32:55 #48
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143938940
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:30 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Juist, het is allemaal zo doorzichtig..

Ik zie het, jij ziet het, maar sommige mensen zijn blind van haat, gevoed door de media-propaganda.
Blind van emotie, gevoed door een media offensief pretty much.
Vooral in de periode van dat vliegtuigje, je kon de FP niet open doen of de derde wereld oorlog mocht beginnen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:33:25 #49
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143938960
quote:

[..]

[..]
Ik zal morgen mn eigen huis ook even in puin slaan hey.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:33:38 #50
430880 mig72
De Professional
pi_143938969
Onze baas Poetin beschermt alleen maar Russische burgers, grens en Russisch grondgebied en belangen. Zou Dronebama ook doen.

Hij roept alle partijen in Oekraïne op de wapens neer te leggen en de dialoog aan te gaan, meldt het Kremlin zaterdag.

Poetin noemt het ''onacceptabel'' dat de gevechten aan de grens tussen Oekraïne en Rusland lijken door te gaan op Russisch grondgebied.

''Dat zorgt niet alleen voor materiële schade, maar het bedreigt ook de gezondheid en levens van onze burgers'', aldus Poetin.

Vijftienpuntenplan Het door Porosjenko afgekondigde staakt-het-vuren moet een week duren. In die tijd wil hij zijn vijftienpuntenplan voor vrede in de praktijk brengen. Volgens Poetin voorziet dat plan echter niet in concrete maatregelen die leiden tot onderhandelingen.

''Het vredesplan zou niet moeten lijken op een ultimatum'', benadrukte de Russische president. Het staakt-het-vuren moet als kans worden gegrepen voor ''zinvolle onderhandelingen en politieke compromissen''.
pi_143938970
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:30 schreef mig72 het volgende:

[..]

Obama heeft de daadkracht en lef van een zwangere huispoes met een tiran voor een huisbaas.
Had het veranderd hij heeft het niet gezegd maar zoiets zou ik me nou niet echt over verbazen die amerikanen zijn helemaal gek.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:34:17 #52
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143938995
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wij hebben de ballen niet om tegen onze regering in opstand te komen en laten ons maar alles overkomen en aannaaien.
Klopt, we hebben namelijk geen eenheid door de multicul, enige eenheid en strijdvaard is voorbehouden aan extremisten in dit land. :/
pi_143938998
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als je hier in opstand wilt komen sluiten ze je op.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:34:46 #54
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939007
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:34 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

De vraag is alleen, wie is ze?
pi_143939037
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:34 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Koning willem alexander met zijn speedboot van 7 ton.
Vroeger kon je nog wegvaren met je bootje tegenwoordig pakt hij je met zijn speedboot.
pi_143939041
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:34 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom je het Nederlandse systeem omver zou willen gooien om een of andere malle leider te installeren (die hebben we niet eens).
pi_143939060
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:34 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

De nazi's en fascisten!
pi_143939067
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:35 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom je het Nederlandse systeem omver zou willen gooien om een of andere malle leider te installeren (die hebben we niet eens).
Nee ik zeg het alleen.
Ik zou wel wat verandering willen eerlijk gezegd maar dat gebeurd toch niet.
pi_143939073
quote:

[..]

[..]

Rusland heeft de levering van S-300 systemen aan Damascus vorig jaar geschrapt. Ik verwacht dat als de VS met nieuwe sancties komt die beslissing herbekeken wordt, dan kan Washington z'n plannen om op eigen houtje te gaan bombarderen in Syrië vergeten.
pi_143939090
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:36 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nee ik zeg het alleen.
Kom op een betere instelling, wie weet wat er hier nog mogelijk is! :D
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:37:43 #61
430880 mig72
De Professional
pi_143939102
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:33 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Had het veranderd hij heeft het niet gezegd maar zoiets zou ik me nou niet echt over verbazen die amerikanen zijn helemaal gek.
Ik ging er van uit dat hij dat daadwerkelijk ook zei. Verbaasfe mij ook niks.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:38:12 #62
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939116
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:32 schreef Nintex het volgende:

[..]

[..]

Jep, echter komt men in Oost Oekraine op een hele andere manier in 'opstand'

We zien:
- Het opblazen van treintrails
- Het leeg halen van fabrieken
- Het oprichten van road blocks en checkpoints
etc.
Dat zijn inderdaad veel ernstigere vormen van opstand dan het de hersens inslaan van mensen.
quote:
De economie en het dagelijkse leven daar is zwaar verstoord, terwijl in het westen alles eigenlijk in Kiev afspeelde. Daarnaast is er in het oosten niet eens gewacht op de nieuwe presidentsverkiezingen men is gelijk van het 'zwartste' scenario van 'fascisten' en 'nazi's' die kinderen komen vermoorden en joden komen vergassen uit gegaan, terwijl daar 0, noppes, niks van bewijs voor is.
Meer bewijs dan werkelijk elke paniek-kreet uit kiev de afgelopen #1 - #123 topics.

Maar je blaast het weer leuk op, het is eerder een kwestie van je niet willen aansluiten bij een uit coup verkregen macht waar je je ook nog eens niet in kunt vinden wb de policy, daar heb je alle recht op je van af te keren met een DEMOCRATISCH ( :') ) referendum.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:38:14 #63
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_143939118
En wat als Rusland besluit de gaskraan dicht te draaien over 3 maanden? Wat zal het Westen dan doen? Ik ben benieuwd of we sancties dan nog volhouden...
pi_143939128
Ala t waar is dat de reguliere Russische tropen vechten, lijkt t me een vorm van oorlogsverklaring? :o
Zie!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:38:50 #65
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939133
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:35 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Vroeger kon je nog wegvaren met je bootje tegenwoordig pakt hij je met zijn speedboot.
Ik heb nieteens een bootje...
Of ik pak mn fiets, hoe wil alexander op de weg raken met zn boot?
pi_143939198
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:38 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik heb nieteens een bootje...
Of ik pak mn fiets, hoe wil alexander op de weg raken met zn boot?
Gast kap nou daarlijk moeten we ook nog een scootmobiel van 7 ton betalen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:41:53 #67
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939204
quote:

[..]

Hoe zielig ook, als de povere intellect bezittende kamer apen verdwijnen hier nemen de antiliaanse, marokkaanse en oostblok maffia de macht, met wat kleine groepjes extreem rechtsen die hier en daar falende pogingen doen om wat wijken terug te veroveren.

Het leger hebben we ook niks aan wat daar betreft, alle opperhoofden/generaals daarvan zitten dezelfde dag nog in londen.

En de politie :')
Die kunnen ook niks tegen mensen die erger dan een fiets zonder licht als wapen hebben.

Dus dan krijg je ook amerikaanse en internationale mercenary bedrijven die hier en daar hun 'buisiness regio' veiligstellen. En de rest is het land zonder wet.
pi_143939217
Wil tot macht. Bij alle betrokken partijen. Ik sta achter de EU.
pi_143939252
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:42 schreef LelijKnap het volgende:
Achter de EU hoe doe je dat dan?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:43:55 #70
430880 mig72
De Professional
pi_143939265
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:41 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Hoe zielig ook, als de povere intellect bezittende kamer apen verdwijnen hier nemen de antiliaanse, marokkaanse en oostblok maffia de macht, met wat kleine groepjes extreem rechtsen die hier en daar falende pogingen doen om wat wijken terug te veroveren.

Het leger hebben we ook niks aan wat daar betreft, alle opperhoofden/generaals daarvan zitten dezelfde dag nog in londen.

En de politie :')
Die kunnen ook niks tegen mensen die erger dan een fiets zonder licht als wapen hebben.

Dus dan krijg je ook amerikaanse en internationale mercenary bedrijven die hier en daar hun 'buisiness regio' veiligstellen. En de rest is het land zonder wet.
Die multiculti flauwekul is ook de ondergang van de VS geweest. Moet je niet willen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:44:10 #71
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939272
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:41 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Of een diamante met briljanten ingelegde duwkar, kan maxima op rolschaatsen van mammoet ivoor met 100 karaats gouden veters die kar aanduwen. Willem voorin met een fles Heidsieck 1907.
pi_143939279
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:36 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Rusland heeft de levering van S-300 systemen aan Damascus vorig jaar geschrapt. Ik verwacht dat als de VS met nieuwe sancties komt die beslissing herbekeken wordt, dan kan Washington z'n plannen om op eigen houtje te gaan bombarderen in Syrië vergeten.
Ik vind het altijd knap dat mensen de VS de schuld geven van allerlei ingewikkelde conspiracies, terwijl de Amerikanen er meestal niet in slagen om de meest simpele problemen op te lossen en de CIA, NSA en FBI altijd zo lek als een mandje blijken te zijn.

Ik vond de laatste 'strategie' suggestie uit het Witte Huis wel weer interessant. Zowel IS als Assad bombarderen, omdat anders Assad te sterk gaat worden in vergelijking met IS. Amerikanen hebben geen idee wat te doen tegen alles wat er zich in de wereld afspeelt. Obama heeft al weer geroepen dat de VS zeker niet militair gaat ingrijpen in Oekraine daarna is hij ongetwijfeld weer een potje Golf gaan spelen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:45:00 #73
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939299
quote:
Het is geen voetbal ploeg dombo.
pi_143939326
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:35 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Als je hem verkeerd aankijkt ga je zonder pardon een paar jaar het gevang in. :')

Zijn speedboot heb jij wel mooi betaalt natuurlijk, verschil moet er zijn. :')
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:46:21 #75
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939345
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:43 schreef mig72 het volgende:

[..]

Die multiculti flauwekul is ook de ondergang van de VS geweest. Moet je niet willen.
Dan moet je dat zien terug te draaien, maar dat gaat niet met een israelische asset als wilders gebeuren. Vooral niet met zijn achterban der oer-idioten.
pi_143939349
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:45 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het is geen voetbal ploeg dombo.
In zeker opzicht is het eigenlijk niet meer dan dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 00:46:40 ]
pi_143939355
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik vind het altijd knap dat mensen de VS de schuld geven van allerlei ingewikkelde conspiracies, terwijl de Amerikanen er meestal niet in slagen om de meest simpele problemen op te lossen en de CIA, NSA en FBI altijd zo lek als een mandje blijken te zijn.

Ik vond de laatste 'strategie' suggestie uit het Witte Huis wel weer interessant. Zowel IS als Assad bombarderen, omdat anders Assad te sterk gaat worden in vergelijking met IS. Amerikanen hebben geen idee wat te doen tegen alles wat er zich in de wereld afspeelt. Obama heeft al weer geroepen dat de VS zeker niet militair gaat ingrijpen in Oekraine daarna is hij ongetwijfeld weer een potje Golf gaan spelen.
Fore!
Oh oops I accidently started another war how am I gonna cocksuck me out of this one?
pi_143939360
quote:

[..]

Niet? Noem eens één die niet wereldvreemd was van de afgelopen 20 jaar?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:47:11 #79
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939366
quote:

[..]

Dat zei rumsfeld ook, dat ze maar wat deden en hoopten op het beste.

Weet niet wat erger is...
pi_143939381
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:45 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als je hem verkeerd aankijkt ga je zonder pardon een paar jaar het gevang in. :')

Zijn speedboot heb jij wel mooi betaalt natuurlijk, verschil moet er zijn. :')
Nee ik heb nog nooit belasting betaald nou ja misschien btw maar ik koop bijna nooit iets dus tsja.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:47:48 #81
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939384
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

In zeker opzicht is het eigenlijk niet meer dan dat.
In een voetbal ploeg heb je tenminste nog cohesie.
pi_143939398
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:36 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nee ik zeg het alleen.
Nog niet.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:48:57 #83
430880 mig72
De Professional
pi_143939409
quote:

[..]

Dat komt door teveel decennia ogen afsluiten voor de rest van de wereld en op de sofabank plempen met een zakje chips voor de soaps op tv en verder alle winkelaankooen doen bij de walmart. Ze hebben een cultuur van achterlijkheid en onwetenheid als geenander tot stand weten te brengen.
pi_143939434
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:41 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

_O_
pi_143939437
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:44 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Of een diamante met briljanten ingelegde duwkar, kan maxima op rolschaatsen van mammoet ivoor met 100 karaats gouden veters die kar aanduwen. Willem voorin met een fles Heidsieck 1907.
Is dat een goede fles?
Nou max doe me er maar een stuk of 10 effe uitproberen.

Hoe gaat het eigenlijk met je ivoren vibo nog steeds ruk?
Nou schat als jij hem niet wilt steek ik hem er wel effe bij me in.

quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

_O_
Dank u hebben we tenminste nog wat plezier eraan.
pi_143939460
Jezus , wat is dit topic verneukt op een dag

pro-russen schieten weer als paddenstoelen uit de grond _O-
pi_143939470
quote:
Jij stemde ook voor de Europese grondwet?

Oh wacht :') _O-
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:51:21 #88
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939476
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:50 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Is dat een goede fles?
Nou max doe me er maar een stuk of 10 effe uitproberen.

Hoe gaat het eigenlijk met je ivoren vibo nog steeds ruk?
Nou schat als jij hem niet wilt steek ik hem er wel effe bij me in.
google de fles.
pi_143939478
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:47 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

In een voetbal ploeg heb je tenminste nog cohesie.
Grapjas :D
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:51:53 #90
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939495
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:50 schreef DSVM het volgende:
Jezus , wat is dit topic verneukt op een dag

pro-russen schieten weer als paddenstoelen uit de grond _O-
pro-Euers schieten als tumoren uit het plafond.
pi_143939505
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:44 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Of een diamanten vliegtuig met Julio Poch als piloot, zijn toch vrienden van de familie ^O^
pi_143939510
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

pro-Euers schieten als tumoren uit het plafond.
Gek dat mensen pro het gebied/land/regio zijn waar ze wonen
pi_143939515
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

google de fles.
Als je de belasting ervan af trekt hihi dan valt het best wel mee hoor!
10k voor een flesje spotgoedkoop!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:52:45 #94
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939517
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Of een diamanten vliegtuig met Julio Poch als piloot, zijn toch vrienden van de familie ^O^
Waarom niet optimus prime als piloot
pi_143939526
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:51 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jij stemde ook voor de Europese grondwet?

Oh wacht :') _O-
Had ik zeker gedaan, en ben ook blij dat het simpele volk genegeerd werd in deze.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:53:12 #96
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939532
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:52 schreef Nintex het volgende:

[..]

Sinds wanneer leef ik in europa, ik leef in nederland. europa is geen gebied maar een idee, en een slecht idee.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:53:30 #97
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939545
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Had ik zeker gedaan, en ben ook blij dat het simpele volk genegeerd werd in deze.
Je weet waar de deur is.
pi_143939546
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Heb je die special ook gekeken vandaag?
Die hele familie van max mag er wel wezen daar is putin niks bij.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:53:56 #99
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939559
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:52 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Als je de belasting ervan af trekt hihi dan valt het best wel mee hoor!
10k voor een flesje spotgoedkoop!
Breng mij er een dan, als het zo goedkoop voor je is. Ik heb talenten.
pi_143939563
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:52 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Waarom niet optimus prime als piloot
Omdat die geen burgers uit het vliegtuig gooit?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:54:06 #101
430880 mig72
De Professional
pi_143939567
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:52 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik woon niet in Rusland en ben niet proRusland. Ik ben pro-vrede en Rusland is het enige land dat dat het meest wil.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:54:36 #102
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939582
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:54 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Omdat die geen burgers uit het vliegtuig gooit?
Is niet nodig, waar optimus prime is, is actie.
pi_143939598
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:53 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Sinds wanneer leef ik in europa, ik leef in nederland. europa is geen gebied maar een idee, en een slecht idee.
Dat kan je van elk land zeggen. Je kunt zeker wel een oud idee (NL) vervangen met een nieuwe (EU). Je moet alleen zorgen dat de autisten onder de bevolking niet in de weg gaan zitten.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:55:30 #104
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939605
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:54 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik woon niet in Rusland en ben niet proRusland. Ik ben pro-vrede en Rusland is het enige land dat dat het meest wil.
Ik woon niet in rusland en ben ook niet pro rusland, ik ben pro waarheid en gezond verstand, en rusland is het enige land dat dat op dit moment eert.
pi_143939606
quote:

[..]

Breng mij er een dan, als het zo goedkoop voor je is. Ik heb talenten.
Willem helpt je vast wel zo'n aardige man.
Die familie ook nemen nooit geld aan je moet het ze ook gunnen _O-
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:57:44 #106
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939658
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:55 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat kan je van elk land zeggen. Je kunt zeker wel een oud idee (NL) vervangen met een nieuwe (EU). Je moet alleen zorgen dat de autisten onder de bevolking niet in de weg gaan zitten.
Jij bent of extreem dom, en dan bedoel ik dat letterlijk en niet als simpele belediging.. of je bent zelf een ambtenaar met een dubbele bodem in je portemonnaie.

Hoe kun je in godesnaam over mensen regeren als je als een idee totaal niks met mensen te maken hebt, ik ben ook niet voor de nederlandse 'regering', ik ben voor lokaal bestuur maar dan heb ik nog wel nederlandse waarden en cultuur, dat aan alle kanten uitgekleed wordt door jouw fantastische uitgezaaide EU ziekte.
pi_143939740
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:57 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Jij bent of extreem dom, en dan bedoel ik dat letterlijk en niet als simpele belediging.. of je bent zelf een ambtenaar met een dubbele bodem in je portemonnaie.

Hoe kun je in godesnaam over mensen regeren als je als een idee totaal niks met mensen te maken hebt, ik ben ook niet voor de nederlandse 'regering', ik ben voor lokaal bestuur maar dan heb ik nog wel nederlandse waarden en cultuur, dat aan alle kanten uitgekleed wordt door jouw fantastische uitgezaaide EU ziekte.
Nou lokaal bestuur nee bedankt dan zijn ze bij de regering allemaal netjes hoor als je dat vergelijkt.
pi_143939756
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:57 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Lokale talen opheffen. 1 voertaal. Gemiddelde Europese normen (waarin bijzonder weinig verschil zit onderling) projecteren. Kost een paar generaties. Dat wel. En misschien kun je het ook niet forceren maar het is wmb een nobel streven tov de mensheid op de langere termijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 01:03:22 ]
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:05:11 #109
430880 mig72
De Professional
pi_143939830
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Lokale talen opheffen. 1 voertaal. Gemiddelde Europese normen (waarin bijzonder weinig verschil zit onderling) projecteren. Kost een paar generaties. Dat wel. En misschien kun je het ook niet forceren maar het is wmb een nobel streven tov de mensheid op de langere termijn.
Waarom zou je dit willen? Dat leidt tot alleen maar conflict en tweespalt omdat hele diverse groepen worden op één hoop gegooid, terwijl de bevolking aparte behoeftes nodig heeft op basis van cultuur, wat je sowieso oversimplicifeert en negeert.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:06:26 #110
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939857
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:01 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nou lokaal bestuur nee bedankt dan zijn ze bij de regering allemaal netjes hoor als je dat vergelijkt.
Met een oppertunist hier en daar toegegeven, heb je het verkeerd.

Ik denk dat het lokaal een 50/50 verhaal is.
Landelijk een 20/80 van het gehalte integriteit en geen integriteit maar zelfverrijking of het nu materieel is of voor het imago van zijn/haar naam daargelaten.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:07:47 #111
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143939888
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja laten we alle cultuur wegpoetsen en één super-mens (dat is de definitie van super namelijk) creëeren. Daar word iedereen blij van!!! kijk maar naar hoe dat in china gaat die kop dezelfde kant op.
pi_143939910
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:05 schreef mig72 het volgende:
Waarom zou je dit willen? Dat leidt tot alleen maar conflict en tweespalt omdat hele diverse groepen worden op één hoop gegooid, terwijl de bevolking aparte behoeftes nodig heeft op basis van cultuur, wat je sowieso oversimplicifeert en negeert.
Daarom zei ik ook dat het over meerdere generaties zal moeten gebeuren en inderdaad beter niet teveel geforceerd wordt.
pi_143939928
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Met een oppertunist hier en daar toegegeven, heb je het verkeerd.

Ik denk dat het lokaal een 50/50 verhaal is.
Landelijk een 20/80 van het gehalte integriteit en geen integriteit maar zelfverrijking of het nu materieel is of voor het imago van zijn/haar naam daargelaten.
Zo in limburg hier is veel corruptie niet dat ik er last van heb maar het loopt soms de spuigaten uit dat is vaak niet het ergste ze maken ook nog erg domme beslissingen zoals je soms wel in het nieuws hoort over allemaal gemeentes.
Ik heb er geen hoge pet van op zeker niet van mijn gemeente niet dat ze allemaal zo onaardig zijn ze maken ontzettend veel fouten.
pi_143939950
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:07 schreef BaajGuardian het volgende:
Ja laten we alle cultuur wegpoetsen en één super-mens (dat is de definitie van super namelijk) creëeren. Daar word iedereen blij van!!! kijk maar naar hoe dat in china gaat die kop dezelfde kant op.
Hoezo zou een EU geen cultuur hebben? Zoals elk land, van welke grote dan ook, vormt de mens een eigen identiteit binnen meerdere lagen.
pi_143940007
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:54 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik ben pro-vrede en Rusland is het enige land dat dat het meest wil.
*O* _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:14:39 #116
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_143940021
quote:

[..]

Dus omdat je anti-EU bent, ben je maar pro-Rusland.

DAT is pas een slecht idee. Maar misschien heb je dat pas door als ze met tanks in je straat staan.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:16:50 #117
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940081
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:09 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Zo in limburg hier is veel corruptie niet dat ik er last van heb maar het loopt soms de spuigaten uit dat is vaak niet het ergste ze maken ook nog erg domme beslissingen zoals je soms wel in het nieuws hoort over allemaal gemeentes.
Ik heb er geen hoge pet van op zeker niet van mijn gemeente niet dat ze allemaal zo onaardig zijn ze maken ontzettend veel fouten.
Wat doe je in limburg jonge, ik ben weleens in sittard geweest.
Daar lopen ook allemaal mensen die beetje raar praten, anders dan hier bovenin friesland.
We moeten dat niet zo die mensen die een beetje raar praten.

Maar jij bent wel okay.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:17:22 #118
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940090
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoezo zou een EU geen cultuur hebben? Zoals elk land, van welke grote dan ook, vormt de mens een eigen identiteit binnen meerdere lagen.
Veel succes op je herscholing waar je het basisprincipe van cultuur zult leren.
pi_143940091
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:14 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

DAT is pas een slecht idee. Maar misschien heb je dat pas door als ze met tanks in je straat staan.
Gast maak je geen zorgen we hebben zat tanks :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143940113
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:17 schreef BaajGuardian het volgende:
Veel succes op je herscholing waar je het basisprincipe van cultuur zult leren.
Vertel het anders zelf maar even.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:18:22 #121
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940117
quote:

[..]

http://rationalwiki.org/wiki/Logical_fallacy
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:19:06 #122
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940131
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Vertel het anders zelf maar even.
Ik hekel deze tijd echt hierom, dat we niet anders kunnen dan moeten converseren met wezens die nog geeneens hun basisschool zijn doorgekomen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:19:30 #123
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940139
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:17 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Gast maak je geen zorgen we hebben zat tanks :')

SPOILER
_O-

Jij staat nu officieel in mijn top 10 van favoriete fokusers.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:20:06 #124
430880 mig72
De Professional
pi_143940153
quote:

[..]

Slecht voorstel. Ik voorspel eindeloos conflict en.machtsstrijd hierdoor net als wat je in het Midden Oosten tegenwoordig hebt. De gedwongen vereniging van meerdere culturen. Misschien zelfs een derde wereldoorlog.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:21:06 #125
430880 mig72
De Professional
pi_143940171
quote:

[..]

Waar slaat dit op? Come again?
pi_143940177
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:19 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik hekel deze tijd echt hierom, dat we niet anders kunnen dan moeten converseren met wezens die nog geeneens hun basisschool zijn doorgekomen.
Beledigen is jouw manier om niet geconfronteerd te worden met je eigen onkunde uit te leggen wat je zelf denkt, hè? Ik ben oprecht benieuwd naar wat jij denkt dat hét beginsel van cultuur is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 01:22:31 ]
pi_143940189
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:20 schreef mig72 het volgende:

[..]

Slecht voorstel. Ik voorspel eindeloos conflict en.machtsstrijd hierdoor net als wat je in het Midden Oosten tegenwoordig hebt. De gedwongen vereniging van meerdere culturen. Misschien zelfs een derde wereldoorlog.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:09 schreef LelijKnap het volgende:
Daarom zei ik ook dat het over meerdere generaties zal moeten gebeuren en het inderdaad beter niet teveel geforceerd wordt.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:22:16 #128
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_143940199
quote:
Inderdaad, dat vat goed jouw gedachtengang samen. Dank je wel dat je ons even een blik gunt in je psyche.

Ik ben tegen de nazi's, dus ben ik een communist.
Ik ben tegen de katholieke kerk, dus ben ik een protestant.
Enzovoort.

Zwart-wit denken

Misschien ben jij wel zo'n borderline-geval dan.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:22:29 #129
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940205
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Beledigen is jouw manier om niet geconfronteerd te worden met je eigen onkunde uit te leggen wat je zelf denkt, hè?
Ik leg al jaren fatsoenlijk uit wat ik denk met bronvermelding en elaborate redenering van mijn kant, maar ik kan een dierentuinaap moeilijk een thesis overbrengen, dan moet je in hun eigen taal een beetje oe oe zeggen zoals ik nu bij jou doe.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:22:53 #130
430880 mig72
De Professional
pi_143940214
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Beledigen is jouw manier om niet geconfronteerd te worden met je eigen onkunde uit te leggen wat je zelf denkt, hè? Ik ben oprecht benieuwd naar wat jij denkt dat hét beginsel van cultuur is.
Jouw idee is anders wel goed van lotje getikt.
pi_143940232
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:22 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik LEG al jaren fatsoenlijk uit wat ik denk met bronvermelding en elaborate redenering van mijn kant, maar ik kan een dierentuinaap moeilijk een thesis overbrengen, dan moet je in hun eigen taal een beetje oe oe zeggen zoals ik nu bij jou doe.
En het ontwijken gaat door...
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:24:24 #132
430880 mig72
De Professional
pi_143940250
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik leg al jaren fatsoenlijk uit wat ik denk met bronvermelding en elaborate redenering van mijn kant, maar ik kan een dierentuinaap moeilijk een thesis overbrengen, dan moet je in hun eigen taal een beetje oe oe zeggen zoals ik nu bij jou doe.
Hij is wel een lelijke troll in sommige andere topics maar hier komt hij nog iets inhoudelijks over.

Spreek hem inhoudelijk op in daarna zien we het verder.
pi_143940256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

_O-

Jij staat nu officieel in mijn top 10 van favoriete fokusers.
Dat is mij nog nooit verteld *O*
Dankje :P
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:25:56 #134
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940282
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:22 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Inderdaad, dat vat goed jouw gedachtengang samen. Dank je wel dat je ons even een blik gunt in je psyche.

Ik ben tegen de nazi's, dus ben ik een communist.
Ik ben tegen de katholieke kerk, dus ben ik een protestant.
Enzovoort.

Zwart-wit denken

Misschien ben jij wel zo'n borderline-geval dan.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:31:52 #135
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940390
quote:

[..]

Ok,

Je vormt een identiteit door je directe omgeving, niet door een doctrine.
Daarnaast heeft de EU tot nu toe weinig anders gedaan dan 1: trachten een eigen leger te krijgen, 2: alle nationale sentimenten afbreken en 3: als stokje-terugbreng-hondje fungeren voor internationale bankiers. Hoe gaat dat cultuur veiligstellen in een 'controle-vorm' als het nieteens een eigen leger zou KUNNEN hebben omdat door de cultuursverschillen in landen nooit eensgezind zullen zijn in het nut voor zo'n leger en het dus zal vervallen in een corporaat leger dat dan automatisch een tyrannie wordt. Cultuur is de vijand van de EU. Enkel in totalitair opzicht kan de EU werkelijk bestaan, tot die tijd is het letterlijk en figuurlijk boven de pet van alle volkeren waar ze zegt voor te spreken en daardoor spreekt ze niet voor alle volkeren.

Daarom kan het niet bestaan voor de EU. En mag de EU eigenlijk niet in deze vorm bestaan, omdat het hoe dan ook een tyrannieke macht zal zijn. Als het dat al niet was.
pi_143940391
God, de paniekerige (lees: beledigende) reacties op het idee van het verval van ''jouw groep'' toont wel weer inzicht in de angst van groepsdieren. Laten we even een hypothese opwerpen: stel je was geboren in een parallel universum waar de EU al in plaats was, een EU ontstaan uit evenveel lidstaten die over een paar generaties samengesmolten waren door globalisering, moderne communicatiemiddelen, de dominantie van één taal en wederzijds geaccepteerde normen die met elkaar akkoord konden gaan en dat er dán figuren kwamen die voor opsplitsing en voor lokaal bestuur pleitte: een continent verdeeld over een heleboel ''wij's'' en ''zij's''. Wat zou jij dan zeggen? Het zou sowieso betekenen ''cultuurverandering'' (het verdwijnen van in elk geval de dominante cultuur). Dus het argument ''cultuurverandering'' op zich zelf lijkt mij niet afdoende.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:34:00 #137
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940414
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:32 schreef LelijKnap het volgende:
God, de paniekerige (lees: beledigende) reacties op het idee van het verval van ''jouw groep'' toont wel weer inzicht in de angst van groepsdieren. Laten we even een hypothese opwerpen: stel je was geboren in een parallel universum waar de EU al in plaats was, een EU ontstaan uit evenveel lidstaten die over een paar generaties samengesmolten waren door globalisering, moderne communicatiemiddelen, de dominantie van één taal en wederzijds geaccepteerde normen die met elkaar akkoord konden gaan en dat er dán figuren kwamen die voor opsplitsing en voor lokaal bestuur pleitte: een continent verdeeld over een heleboel ''wij's'' en ''zij's''. Wat zou jij dan zeggen? Het zou sowieso betekenen ''cultuurverandering'' (het verdwijnen van in elk geval de dominante cultuur). Dus het argument ''cultuurverandering'' op zich zelf lijkt mij niet afdoende.
ik heb je net beantwoord en daarbij loop je wel uit de hoogte te doen mij en anderen hier groepdier toe te sneren, maar de mens is een dier, en geen enkele 'authoriteit' *kuch* is meer dan een dier.
We moeten met elkaar samenleven*, niet proberen een machine te creeeren waar we nooit meer uitkomen.

*en mischien dat de tegenwoordige technologie jouw de illusie geeft dat samen de hele wereld is, maar ik bedoel daar je directe omgeving mee. Dát schept cultuur, en dat geeft verscheidenheid.

Jouw wereld van het grote verenigde idee is de inanis orbis, de lege wereld, die bestaat enkel online.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:38:11 #138
430880 mig72
De Professional
pi_143940482
quote:
http://rt.com/usa/183516-obama-new-sanctions-russia-ukraine/

President Barack Obama acknowledged during an impromptu press conference on Thursday afternoon that the United States is considering new sanctions to impose against Russia over the escalating crisis in Ukraine.

From the White House, Pres. Obama told reporters that he’s certain Russia is playing a direct role in the ongoing fighting in eastern Ukraine between anti-Kiev separatists and the country’s military, and that the US is weighing further sanctions to intensify the restrictions previously waged against Moscow.

“As a result of the action Russia has already taken and the major sanctions we’ve imposed,” Obama said, “Russia is already more isolated than any time since the end of the cold war.”

“The separatists are backed, trained, armed, financed by Russia. Throughout this process we’ve seen deep Russian involvement in everything that they’ve done,” Obama added.

That behavior, he added, “will only bring more cost and consequences to Russia.” After speaking with allies, Obama continued, he expects a new wave of sanctions to come soon. The president is expected to meet with NATO partners next week, and said the US “will continue to stand firm with our allies and partners” to protect Ukraine from further encroachment.

“In our consultation with our European allies,” Obama said, “…my expectation is we will take additional steps, primary because we have not seen any meaningful action on the part of Russia to try and actually resolve this in a diplomatic fashion.”

Earlier Thursday, US State Department spokesperson Jen Psaki said during a press conference that there are “additional tools and sanctions” being considered against Russia.

Psaki and the president’s remarks sandwiched a meeting of the United Nations Security Council in New York City, during which representatives from the US, United Kingdom, Australia and others all urged Russia to refrain from further escalating the situation near its border with eastern Ukraine.

“In the face of this threat, the cost of inaction is unacceptable," Samantha Power, the US ambassador to the UN, said during the meeting.

Vitaly Churkin, Power's Russian counterpart, deflected blame and warned the US: "Stop interfering in the affairs of sovereign states."

On his part, Pres. Obama added that the US has ruled out the possibility of a military response.

“We are not taking military action to solve the Ukrainian problem. What we’re doing is to mobilize the international community to apply pressure on Russia. But I think it is very important to recognize that a military solution for this problem is not going to be forthcoming,” he said.

“Ukraine is not a member of NATO, but a number of those states who are close by are,” he added, “and we take our Article Five commitments to defend each other very seriously — and that includes the smallest NATO member as well as the largest.

En zo heb je een nooit eindigende strijd.

Iemand zei al dat die Amerikanen.niet eems meer goed weten waar ze het over hebben en ik geef hem groot gelijk. Ze zijn zelfs hun wereldverbeteraar schoen ontgroeid en die kunnen ze niet meer vullen.

Interessant is dat stuk in dikgedrukte. Viel me op. Natuurlijk gaan ze niet oorlog vechten met Rusland. Dan.heb je WO III en ze maken geen kans. Wat een lafaard.
pi_143940497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:31 schreef BaajGuardian het volgende:
Je vormt een identiteit door je omgeving, niet door een doctrine.
Er is geen relatie tussen de omgeving en een doctrine? Volgens mij is er spraken van een wisselwerking.

quote:
Daarnaast heeft de EU tot nu toe weinig anders gedaan dan 1: trachten een eigen leger te krijgen, 2: alle nationale sentimenten afbreken en 3: als stokje-terugbreng-hondje fungeren voor internationale bankiers.
Het functioneren van de huidige EU heeft niets van doen met waar ik voor pleit. Als het tegen de algemeen gedeelde normen tussen de lidstaten ingaat is het per definitie de negatie van hetgeen ik wil.

quote:
oe gaat dat cultuur veiligstellen in een 'controle-vorm' als het nieteens een eigen leger zou KUNNEN hebben omdat door de cultuursverschillen in landen nooit eensgezind zullen zijn in het nut voor zo'n leger en het dus zal vervallen in een corporaat leger dat dan automatisch een tyrannie wordt.
Sterke uitspraak. Maar gezien het de kansen aanzienlijk verminderd pleit ik dus ook voor een aanpak voor de langere termijn. Eéntje die over generaties gaat.

quote:
. Cultuur is de vijand van de EU.
Lokale cultuur die vecht tegen het ontstaan van continentale cohesie, ja en niet van 'cultuur op zichzelf''.

quote:
En mag de EU eigenlijk niet in deze vorm bestaan
Als de EU in deze vorm niets is dan een bedrijfsinstelling dat niets opheeft met de gedeelde normen (die er daadwerkelijk zijn binnen Europa) dan ben ik het daarmee eens.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 01:40:28 ]
pi_143940503
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:21 schreef mig72 het volgende:

[..]

Waar slaat dit op? Come again?
Het is wel een tendens die in dit topic heerst. Alhoewel het soms niet de EU is, maar meer de redenering "Ik ben tegen de VS, dus ik ben voor Rusland".

Terwijl, als je er eens goed bij nadenkt, je meer hebt aan een sterk Nederland of aan een sterk Europa (waar Nederland deel van uitmaakt) dan bij een sterke VS of een sterk Rusland.

En ook als je vindt dat Poetin een held is, een sterke leider die opkomt voor zijn volk, dan zou die bewondering moeten leiden tot de wens voor een vergelijkbare leider voor Nederland of voor de EU - en niet tot de wens dat Nederland onder het gezag van Poetin moet vallen.

Tenzij je natuurlijk ook van sm-spelletjes houdt ofzo. Alhoewel Poetin het daar ook niet zo op heeft. Die is voor conservatieve familiewaarden. Op jonge leeftijd trouwen en veel kinderen maken en niet te veel zuipen; voor een sterk land en een gezond volk. Ik heb niet het idee dat dat de levensstijl is waar de doorsnee Poetin-fan op hier op Fok! aan voldoet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 01:40:43 ]
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:44:40 #141
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940561
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er is geen relatie tussen de omgeving en een doctrine? Volgens mij is er spraken van een wisselwerking.

[..]

Het functioneren van de huidige EU heeft niets van doen met waar ik voor pleit. Als het tegen de algemeen gedeelde normen tussen de lidstaten ingaat is het per definitie de negatie van hetgeen ik wil.

[..]

Sterke uitspraak. Maar gezien het de kansen aanzienlijk verminderd pleit ik dus ook voor een aanpak voor de langere termijn. Eéntje die over generaties gaat.

[..]

Lokale cultuur die vecht tegen het ontstaan van continentale cohesie, ja en niet van 'cultuur op zichzelf''.

[..]

Als de EU in deze vorm niets is dan een bedrijfsinstelling dat niets opheeft met de gedeelde normen (die er daadwerkelijk zijn binnen Europa) dan ben ik het daarmee eens.
Jij snapt gewoon niet dat we het hier over mensen hebben, dat zijn groepsdieren en zullen dat nooit niet zijn, elk wezen op aarde is in een zin een groepsdier (zeldzame uitzonderingen daargelaten)..
Wat jij je in je hoofd haalt met je generaties is iets genaamd een utopie, een onhaalbaar idee.

Een idee enkel uitvoerbaar doormiddel van tyrannie, dat heb ik je al uitgelegd. Als je wilt dat iedereen een idee accepteert en naleeft van cultuur als iets externs in plaats van interns zul je thought-engineering en totale controle op de dag en wellicht wel leefinhoud moeten hebben, dat is een duistere wereld, een levenslange-gevangenis van de geest. Daar zijn al genoeg films over gemaakt.

Als dat iets is waar jij heil in ziet stel ik je voor om een paar goede boeken van huxley te lezen.
pi_143940563
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:34 schreef BaajGuardian het volgende:
ik heb je net beantwoord en daarbij loop je wel uit de hoogte te doen mij en anderen hier groepdier toe te sneren, maar de mens is een dier, en geen enkele 'authoriteit' *kuch* is meer dan een dier.
We moeten met elkaar samenleven*, niet proberen een machine te creeeren waar we nooit meer uitkomen.

*en mischien dat de tegenwoordige technologie jouw de illusie geeft dat samen de hele wereld is, maar ik bedoel daar je directe omgeving mee. Dát schept cultuur, en dat geeft verscheidenheid.

Jouw wereld van het grote verenigde idee is de inanis orbis, de lege wereld, die bestaat enkel online.
Het is niet de technologie per se die mij dat geeft maar ik zie waaruit segmentatie (en daarmee conflict) geboren wordt en het lijk mij het streven waard het aantal factoren te decimeren. De reacties die ik proef spreken niet verder dan de angst voor het verval van de eigen veiligheid, het bekende, het ''ik ken ik het beste in groep x''-idee.
pi_143940571
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:39 schreef Igen het volgende:
Alhoewel Poetin het daar ook niet zo op heeft. Die is voor conservatieve familiewaarden. Op jonge leeftijd trouwen en veel kinderen maken en niet te veel zuipen; voor een sterk land en een gezond volk. Ik heb niet het idee dat dat de levensstijl is waar de doorsnee Poetin-fan op hier op Fok! aan voldoet.
Gast ik heb misschien veel onzin gelezen maar dit slaat alles.

Russen zijn zuiplappen ze neuken alles wat los en vast staat en ze krijgen alle wijven omdat die het gewend zijn.

Dus ja er zijn conservatieve familiewaarden maar nee niet die waaraan jij denkt.
pi_143940604
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:45 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Gast ik heb misschien veel onzin gelezen maar dit slaat alles.

Russen zijn zuiplappen ze neuken alles wat los en vast staat en ze krijgen alle wijven omdat die het gewend zijn.

Dus ja er zijn conservatieve familiewaarden maar nee niet die waaraan jij denkt.
Ik weet niet of je onder een steen hebt geleefd maar blijkbaar heb je gemist dat Poetin zich zorgen maakt om de demografie en daarom het alcoholmisbruik probeert te beteugelen en geen zin heeft in homo-propaganda.
pi_143940620
quote:
Ukraine: Rebels seize ground from govt forces

Starobesheve - Rebels in east Ukraine appear to have seized swathes of territory from retreating government forces, while Western intelligence says Russian army units are operating inside the country.

After weeks of government offensives that have seen troops push deep into the last rebel bastions, the tide appeared to be turning once again in the four-month conflict, prompting a nervous government in Kiev to call on Nato for help.

AFP journalists saw no signs of government troops south of the rebel-held city of Donetsk, with road blocks on the entire 100km stretch to the Azov Sea manned by pro-Russian rebels.

A volunteer commander posted on Facebook that government forces were surrounded in the key transport hub of Ilovaysk and reinforcements were desperately needed.

Evidence of the deteriorating situation emerged just hours after the first meeting in three months between Ukrainian President Petro Poroshenko and his Russian counterpart Vladimir Putin, which failed to achieve any concrete breakthrough.

Russian army units

There is increasing concern in Kiev and the West that Russia is intervening directly in the conflict - a charge that Moscow has repeatedly denied.

Ukraine's government claimed on Wednesday that a battalion of Russian soldiers had set up a military headquarters near the village of Pobeda, around 50km southeast of Donetsk.

Meanwhile, Poland's Prime Minister Donald Tusk said Nato and Polish intelligence have evidence of regular Russian army units operating in Ukraine.

A Nato diplomat also told AFP on condition of anonymity that a new Russian anti-aircraft missile system had been detected in a rebel-held area.

The SA-22 air defence system, which has a range of up to 20 kilometres, was "now in the zone", said the official, adding that Russian support for the rebels had become "more open" recently.

Russian Foreign Minister Sergei Lavrov said the Kremlin was "not interested in breaking up" Ukraine, but said Russia will send more aid convoys to Ukraine "in the nearest future", despite complaints from Kiev they breach its sovereignty.

Government troops surrounded

In the town of Starobesheve, about 30km southeast of Donetsk, there were signs of a hasty departure by Ukraine's army.

A Ukrainian tank sat parked on the roadside as villagers poked around cases of abandoned ammunition, while rebels held all checkpoints in the town.

Locals told AFP the troops left on Monday after shelling from the direction of the Russian border about 30km away.

Ukraine's military conceded that "militants together with Russian occupants" had taken control of Starobesheve, as well as a string of villages near Novoazovsk, a town on the Azov Sea where clashes had been raging for days.

Meanwhile, Commander Semen Semenchenko, head of the "Donbass battalion" which was the first fully volunteer contingent to fight in the east, posted angry Facebook messages denouncing the government's failure to help forces in the transport hub of Ilovaysk.

He said the troops were surrounded by rebels, running out of ammunition and unable to evacuate the injured, and that two regiments of Russian airborne troops were "digging in" with tanks surrounding the town, 10 kilometres east of Donetsk.

Kiev said on Wednesday that 13 soldiers had died in the past 24 hours. AFP reporters saw the charred remains of three civilians whose car was hit by a shell in Donetsk, adding to another three civilians reported killed earlier in the day.

A UN rights report said fighting over the past month had sent the death toll soaring, with at least 36 people killed every day.

More than 2 200 people have lost their lives since the conflict began in April, according to the UN.

Call for Nato aid

Ukraine's Prime Minister Arseniy Yatsenyuk said it was time for Nato to act when the alliance holds a summit in Wales next week.

"We expect our Western partners and the alliance to provide practical help and take crucial decisions at the summit in September," he said.

Russia vehemently opposes closer ties between Ukraine and Nato. Concerns that Kiev could be drawn closer into the Western security alliance are seen as the main motivation behind Russia's actions in recent months.

Nato chief Anders Fogh Rasmussen said in an interview published on Wednesday that the alliance was preparing a rapid response unit to deploy troops swiftly in eastern Europe.

Poroshenko and Putin held marathon talks in Belarus's capital Minsk on Tuesday alongside top EU officials to try to find ways to end the conflict.

The Ukrainian president said all sides had "without exception" agreed to his peace plan, and that he and Putin had discussed the "necessity of closing Ukraine's borders" to prevent the movement of "equipment, mercenaries, and ammunition".

Putin again insisted Russia had no role in the fighting, saying: "We cannot discuss any ceasefire conditions. It's not our business."

He played down reports that 10 Russian paratroopers had been captured inside Ukrainian territory, backing his military's claims that they had strayed across the border by accident.

But opposition media in Russia reported on hushed-up funerals for two elite unit paratroopers, suggesting they had been killed in action in Ukraine.

Novaya Gazeta quoted a relative of one of the paratroopers, Leonid Kichatkin, as saying the family was told he was killed outside the rebel-held city of Lugansk.
http://www.news24.com/Wor(...)govt-forces-20140828
pi_143940622
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:44 schreef BaajGuardian het volgende:
Jij snapt gewoon niet dat we het hier over MENSEN hebben, dat zijn groepsdieren en zullen dat nooit niet zijn, elk wezen op aarde is in een zin een groepsdier (zeldzame uitzonderingen daargelaten)..
Wat jij je in je hoofd haalt met je generaties is iets genaamd een utopie, een onhaalbaar idee.

Een idee enkel uitvoerbaar doormiddel van tyrannie, dat heb ik je al uitgelegd. Als je wilt dat iedereen een idee accepteert en naleeft van cultuur als iets externs in plaats van interns heb je thought-engineering en totale controle op de dag en wellicht wel leefinhoud moeten hebben, dat is een duistere wereld, een levenslange-gevangenis van de geest. Daar zijn al genoeg FILMS over gemaakt.

Als dat iets is waar jij heil in ziet stel ik je voor om een paar goede boeken van huxley te lezen.
Ik begrijp heel goed dat we het over mensen hebben, maar ik heb er, anders dan jij, meer vertrouwen in dat mensen op meerdere lagen een bepaalde mate van empathie (en daarmee een ''wij-gevoel met/) jegens ''de ander'' kunnen ontwikkelen. En nee, ik noemde het expres niet thought-engineering omdat daar een connotatie aanzit die mijn punt ondermijnd, namelijk dat onze gedachten en ideeën over de huidige ''wij'' evengoed gevormd zijn (bewust of door de loop der geschiedenis) en dat we deze gedachten dan net zo goed kunnen vormen op basis van andere ideeën.
pi_143940636
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet niet of je onder een steen hebt geleefd maar blijkbaar heb je gemist dat Poetin zich zorgen maakt om de demografie en daarom het alcoholmisbruik probeert te beteugelen en geen zin heeft in homo-propaganda.
Iedereen in rusland rijd met alcohol op heb je de videos niet gezien op youtube etc?
Als je niet je vrouw slaat ben je uitzondering het is volgens mij doodnormaal en zelfs legaal om het te doen.

Vreemdgaan is ook doodnormaal en is niks mis mee daar.
pi_143940642
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:48 schreef Igen het volgende:
Daarom is het ook zo mooi dat zijn dochter voor een westerling koos _O_
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:53:46 #149
430880 mig72
De Professional
pi_143940648
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is wel een tendens die in dit topic heerst. Alhoewel het soms niet de EU is, maar meer de redenering "Ik ben tegen de VS, dus ik ben voor Rusland".

Terwijl, als je er eens goed bij nadenkt, je meer hebt aan een sterk Nederland of aan een sterk Europa (waar Nederland deel van uitmaakt) dan bij een sterke VS of een sterk Rusland.

En ook als je vindt dat Poetin een held is, een sterke leider die opkomt voor zijn volk, dan zou die bewondering moeten leiden tot de wens voor een vergelijkbare leider voor Nederland of voor de EU - en niet tot de wens dat Nederland onder het gezag van Poetin moet vallen.

Tenzij je natuurlijk ook van sm-spelletjes houdt ofzo. Alhoewel Poetin het daar ook niet zo op heeft. Die is voor conservatieve familiewaarden. Op jonge leeftijd trouwen en veel kinderen maken en niet te veel zuipen; voor een sterk land en een gezond volk. Ik heb niet het idee dat dat de levensstijl is waar de doorsnee Poetin-fan op hier op Fok! aan voldoet.
Klopt. Ik heb dan ook eerst Nederland lief voordat ik Rusland lief hebt. MAAR....

Poetin heeft gelijk.in deze Oekrainse strijd en we moeten hem tegen de VS sowieso steunen. De VS brengt alleen maar economische malaise en vernietigende oorlogen met zich mee. O en vieze leugens.
pi_143940660
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo mooi dat zijn dochter voor een westerling koos _O_
Hehe het is daar geen pretje als vrouw als je rechten wilt.

Verder denk ik dat je als man daar echt wel de tijd van je leven hebt qua vrouwen maar dan heb je het ook wel gezien want voor de rest is er niet veel in rusland.
pi_143940661
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:53 schreef mig72 het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb dan ook eerst Nederland lief voordat ik Rusland lief hebt. MAAR....

Poetin heeft gelijk.in deze Oekrainse strijd en we moeten hem tegen de VS sowieso steunen. De VS brengt alleen maar economische malaise en vernietigende oorlogen met zich mee. O en vieze leugens.
Is Oekraine tegenwoordig een deelstaat van de VS dan, ofzo? 8)7
pi_143940679
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:54 schreef Igen het volgende:

[..]

De VS ziet de rest van de wereld en de maan en alles als haar grondgebied.
pi_143940681
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:24 schreef mig72 het volgende:
Hij is wel een lelijke troll in sommige andere topics

Valt wel mee toch :s)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:56:24 #154
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940684
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is niet de technologie per se die mij dat geeft maar ik zie waaruit segmentatie (en daarmee conflict) geboren wordt en het lijk mij het streven waard het aantal factoren te decimeren. De reacties die ik proef spreken niet verder dan de angst voor het verval van de eigen veiligheid, het bekende, het ''ik ken ik het beste in groep x''-idee.
Ik kan je makkelijk de twee grootste redenen geven waar conflict uit geboren wordt:

Misdirectie van waarden en Oneerlijke verdeling danwel toepassing van levensmiddelen.

De misdirectie van waarden veroorzaken alle 'zogenaamde zonden, de man zijn afgunst of jaloezie om een vrouw, en de vrouw die de man gebruikt haar eigen gebreken op te vullen, het eeuwige meer willen. Deze misdirectie is een programma, een systeem.. En je ziet dit systeem het duidelijkst in de commercie, hoe het probeerd mensen aan te praten dat het iets anders nodig heeft dan dat het werkelijk nodig heeft, en dat weer omdat de mensen achter deze commercie denken datgene nodig te hebben. Als je het leven als een digitale hologram zou zien is dit een perpetuum virus.

De oneerlijke verdeling is hier een gevolg van maar zou ook los hiervan kunnen bestaan door gebeurtenissen waar we geen vat op hebben zoals natuurrampen die schaarste veroorzaken.

De wereldpopulatie is extreem hoog op dit moment en groeit elke dag, voornamelijk in de contreien van het minst intelligente gespuis maar dat terzijde. Niet dat mensen met een hoogwaardige baan in onze 'realiteit' zoveel betere opvoeders zijn, daar ze niet meer te melden hebben aan hun kinderen om ook een 'goede baan' te vinden, en zo is de maatschappij onderdeel van die misdirectie van waarden.

Maar goed je hebt mensen die niet meer willen dan gezond en met een kleurrijke invullen van hun dagen genieten van het leven, en je hebt mensen die meer willen dan dat, zichzelf gaan zien als een zelfgewenst persona, en hun voetafdruk vergroten en daarmee anderen verdringen, uiteindelijk op hun land gaan leven, van hun land gaan leven.

Dat zie je met de verhouding van het westen en afrika en azië, wij leven letterlijk van hun land, vervuiling, miseré.

Dit zijn de werkelijke redenen van conflict. Cultuur is niet de reden van conflict, cultuur is verscheidenheid, hetgeen kleur brengt in de wereld. Machtsbelangen vreten aan cultuur, en de EU is daar een epitaph van.
pi_143940695
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:54 schreef hmmmmmmm het volgende:
Hehe het is daar geen pretje als vrouw als je rechten wilt.

Verder denk ik dat je als man daar echt wel de tijd van je leven hebt qua vrouwen maar dan heb je het ook wel gezien want voor de rest is er niet veel in rusland.
Met de (mooiste) vrouwen die niet opgekocht zijn door eenzame nerds en kale oudere ventjes uit het Westen ja _O-
pi_143940700
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:56 schreef hmmmmmmm het volgende:
Vergeet Mars niet :7. Wie het eerste is...
pi_143940705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:56 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ja en? De oplossing is om te kiezen voor wat je wel wil, ipv. te kiezen om van de regen in de drup te belanden.

Jouw redenering is net zo stompzinnig als te stellen dat we AIDS moeten uitbannen door iedereen ebola te geven.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:59:07 #158
104871 remlof
Europees federalist
pi_143940709
quote:
Heel veel langer zullen de Russen het toch niet meer vol kunnen houden dat ze niet actief betrokken zijn bij de strijd. De komende dagen worden erg interessant, want het westen zal hier op moeten reageren. Nog meer sancties en waarschijnlijk wapenleveranties aan Oekraïne.

Dit begint zich toch wel behoorlijk te ontwikkelen als een oost-west conflict op Europese bodem, iets wat we 70 jaar lang hebben weten te voorkomen...
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:00:32 #159
430880 mig72
De Professional
pi_143940717
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Dasr worden westerse belangen uitgevochten, ja, en vooral Amerikaanse multinationals strijden om de controle van grondstoffen en contracten.
pi_143940737
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Heel veel langer zullen de Russen het toch niet meer vol kunnen houden dat ze niet actief betrokken zijn bij de strijd. De komende dagen worden erg interessant, want het westen zal hier op moeten reageren. Nog meer sancties en waarschijnlijk wapenleveranties aan Oekraïne.

Dit begint zich toch wel behoorlijk te ontwikkelen als een oost-west conflict op Europese bodem, iets wat we 70 jaar lang hebben weten te voorkomen...
Wapenleveringen staan al op de agenda, tanks en helikopters, ben even vergeten waar ze vandaan komen, Tsjechië en Hongarije?

edit: https://news.vice.com/art(...)-isnt-fighting-there
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:02:53 #161
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940739
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed dat we het over mensen hebben, maar ik heb er, anders dan jij, meer vertrouwen in dat mensen op meerdere lagen een bepaalde mate van empathie (en daarmee een ''wij-gevoel met/) jegens ''de ander'' kunnen ontwikkelen. En nee, ik noemde het expres niet thought-engineering omdat daar een connotatie aanzit die mijn punt ondermijnd, namelijk dat onze gedachten en ideeën over de huidige ''wij'' evengoed gevormd zijn (bewust of door de loop der geschiedenis) en dat we deze gedachten dan net zo goed kunnen vormen op basis van andere ideeën.
Ik had ooit als vroege fokker een idee genaamd de vrije wereld orde als alternatief voor de wereld orde die gesticht werd wat we nu als het europa kennen. Ik ben daar inderdaad niet meer zo positief over.

Je zult allereerst een letterlijke etnische zuivering moeten veroorzaken om het werkelijke schorem van de aarde te verwijderen, de mensen die niet meer te redden zijn, die in drugs en geweldswereldjes zitten, de corrupten, de geldverslaafden.

Wie moet dat gaan doen?

Een "europa" zoals jij het bedoeld is onmogelijk met dezen, wie denk je dat de volgende generatie opvoed? Niet de goedwillenden. De jeugd word of opgevoed voor de commerciele maatschappij en anders voor galg en rad in de dealerij.
pi_143940764
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja en? De oplossing is om te kiezen voor wat je wel wil, ipv. te kiezen om van de regen in de drup te belanden.

Jouw redenering is net zo stompzinnig als te stellen dat we AIDS moeten uitbannen door iedereen ebola te geven.
SPOILER
pi_143940772
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik kan je makkelijk de twee grootste redenen geven waar conflict uit geboren wordt:

Misdirectie van waarden en Oneerlijke verdeling danwel toepassing van levensmiddelen.

De misdirectie van waarden veroorzaken alle 'zogenaamde zonden, de man zijn afgunst of jaloezie om een vrouw, en de vrouw die de man gebruikt haar eigen gebreken op te VULLEN, het eeuwige meer willen. Deze misdirectie is een programma, een systeem.. En je ziet dit systeem het duidelijkst in de commercie, hoe het probeerd MENSEN aan te praten dat het iets anders nodig heeft dan dat het werkelijk nodig heeft, en dat weer omdat de mensen achter deze commercie denken datgene nodig te hebben. Als je het leven als een digitale hologram zou zien is dit een perpetuum virus.

De oneerlijke verdeling is hier een gevolg van maar zou ook los hiervan kunnen bestaan door gebeurtenissen waar we geen vat op hebben zoals natuurrampen die schaarste veroorzaken.

De wereldpopulatie is extreem hoog op dit moment en groeit elke dag, voornamelijk in de contreien van het minst intelligente gespuis maar dat terzijde. Niet dat mensen met een hoogwaardige BAAN in onze 'realiteit' zoveel betere opvoeders zijn, daar ze niet meer te melden hebben aan hun kinderen om ook een 'goede baan' te vinden, en zo is de maatschappij onderdeel van die misdirectie van waarden.

Maar goed je hebt mensen die niet meer willen dan gezond en met een kleurrijke invullen van hun dagen genieten van het leven, en je hebt mensen die meer willen dan dat, zichzelf gaan zien als een zelfgewenst persona, en hun voetafdruk vergroten en daarmee anderen verdringen, uiteindelijk op hun land gaan leven, van hun land gaan leven.

Dat zie je met de verhouding van het westen en AFRIKA en azië, wij leven letterlijk van hun land, vervuiling, miseré.

Dit zijn de werkelijke redenen van conflict. Cultuur is niet de reden van conflict, cultuur is verscheidenheid, hetgeen kleur brengt in de wereld. Machtsbelangen vreten aan cultuur, en de EU is daar een epitaph van.
Dit is, denk ik, mijn lijstje;

Levensruimte

Levensmiddelen

Wens naar meer (dan de ander) (betwijfelbaar of het inherent menselijke eigenschap is of een aangeleerde manier van denken)

Wil tot macht (waaronder verzet tegen afhankelijkheid)

Verschil in normen (religie, ideologie) tov de ander binnen de eigen groep en daarbuiten

Angst tegenover de ander (groep/cultuur, die op enige wijze invloed (kunnen) uitoefenen op de eigen
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:06:00 #164
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940784
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dit is, denk ik, mijn lijstje;

Levensruimte

Levensmiddelen

Wens naar meer (dan de ander) (betwijfelbaar of het inherent menselijke eigenschap is of een aangeleerde manier van denken)

Wil tot macht (waaronder verzet tegen afhankelijkheid)

Verschil in normen (religie, ideologie) tov de ander binnen de eigen groep en daarbuiten

Angst tegenover de ander (groep/cultuur, die op enige wijze invloed (kunnen) uitoefenen op de eigen
Een wereld zonder verschil is een verschrikkelijk idee. Maar dat heb ik je al uitgelegd.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:09:06 #165
430880 mig72
De Professional
pi_143940818
Ik geloof dat ene mijnheer Adolf ook een wereld zonder vwrschil wilde. Eentje waar eenieder blond haar en blauwe ogen had en een West Germaanse jukbenen.
pi_143940819
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:02 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik had ooit als vroege fokker een idee genaamd de vrije wereld orde als alternatief voor de wereld orde die gesticht werd wat we nu als het europa kennen. Ik ben daar inderdaad niet meer zo positief over.

Je zult allereerst een letterlijke etnische zuivering moeten veroorzaken om het werkelijke schorem van de aarde te verwijderen, de MENSEN die niet meer te redden zijn, die in drugs en geweldswereldjes zitten, de corrupten, de geldverslaafden.

Wie moet dat gaan doen?

Een "europa" zoals jij het bedoeld is onmogelijk met dezen, wie denk je dat de volgende generatie opvoed? Niet de goedwillenden. De jeugd word of opgevoed voor de commerciele maatschappij en anders voor galg en rad in de dealerij.
Dat willen is werkelijk streven naar een utopie (ergo; dystopie) omdat het teveel verlangt van de mens. Maar dit gaat nu over -al decennia- aanwezige problemen mbt het westen en de commercie en oefent nu evengoed zijn invloed uit.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:09:35 #167
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143940824
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

_O-

DEMOCRATIE _O-

HAHAHAHA

[ afbeelding ]
alsof wij hier democratie hebben , die Homo Rutte is toch door de USA neergezet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143940835
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:02 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Wapenleveringen staan al op de agenda, tanks en helikopters, ben even vergeten waar ze vandaan komen, Tsjechië en Hongarije?

edit: https://news.vice.com/art(...)-isnt-fighting-there
We're not engaging in the conflict we're just sending in some tanks to block the road.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:02 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Je zult allereerst een letterlijke etnische zuivering moeten veroorzaken om het werkelijke schorem van de aarde te verwijderen, de mensen die niet meer te redden zijn, die in drugs en geweldswereldjes zitten, de corrupten, de geldverslaafden.

Wie moet dat gaan doen?

Dat is nu al het geval dat de jeugd word opgevoed voor de commerciele maatschappij of voor galg en rad.
Werkloosheid torenhoog bedrijven maken gigantische winsten en ontslaan goedkoop personeel om nog goedkopere met nog slechte arbeidsvoorwaarden in te kunnen huren.

Als je zo om je heen kijkt het nieuws of de krant leest dan weet je ook wel dat een volgende generatie genaait is.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:10:26 #169
430880 mig72
De Professional
pi_143940836
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

-O-
pi_143940850
quote:

[..]

Ik heb hem nog nooit gezien.

SPOILER
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:11:53 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_143940853
quote:

[..]

BNW is verderop. geldt ook voor Baaj en nog een paar trouwens.
pi_143940855
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:06 schreef BaajGuardian het volgende:
Een wereld zonder verschil is een verschrikkelijk idee. Maar dat heb ik je al uitgelegd.
Er is een middenweg. Eén ding weet ik wel; teveel verschil werkt evengoed niet.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:15:19 #173
430880 mig72
De Professional
pi_143940887
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Die middenweg bestaat niet in jouw voorstel van de alles opslurpende EU.
pi_143940897
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:15 schreef mig72 het volgende:
Die middenweg bestaat niet in jouw voorstel van de alles opslurpende EU.
Jawel hoor. En dan heb je nog een paar prachtige continenten en wereldreligies die je in al het gewenste verschil kunnen voorzien ^O^
pi_143940922
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:10 schreef hmmmmmmm het volgende:
volgende generatie
Die mag ook nog eens de (politieke) strijdt aangaan tegen robots.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 02:20:10 ]
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:20:40 #176
430880 mig72
De Professional
pi_143940928
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jawel hoor. En dan heb je nog een paar prachtige continenten en wereldreligies die je in al het gewenste verschil kunnen voorzien ^O^
Teveel macht en middelen deponeren bij een partij bleek in het verleden desastreus te zijn. Macht moet je verdelen in het belang van evenwicht.

Zonder Rusland en haar kernwapenprogramma des jaars spraken we nu allemaal Amerikaans Engels en de Amerikaanse vlag hing in onze achtertuinen rn werden we geregeerd door Obama. O wacht... dat is grotendeels al het geval.

:{
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:21:08 #177
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940933
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:11 schreef remlof het volgende:

[..]

BNW is verderop. geldt ook voor Baaj en nog een paar trouwens.
Is er geen BEZ forum voor jou?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:21:22 #178
323876 michaelmoore
pi_143940934
rusland koopt al een twee jaar volop goud en verkoopt de dollar

https://www.goudstandaard(...)azachstan-kopen-goud
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:21:40 #179
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940937
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Die middenweg is er niet in een totalitair systeem.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:22:15 #180
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143940948
Ik ga naar bed, zit al veel te lang te typen weer.

trusten.
pi_143940950
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:20 schreef mig72 het volgende:
Teveel macht en middelen deponeren bij een partij bleek in het verleden desastreus te zijn. Macht moet je verdelen in het belang van evenwicht.

Zonder Rusland en haar kernwapenprogramma des jaars spraken we nu allemaal Amerikaans Engels en de Amerikaanse vlag hing in onze achtertuinen rn werden we geregeerd door Obama. O wacht... dat is grotendeels al het geval.

Macht verdelen binnen één land. Binnen één continent. Binnen de wereld. Wat weegt zwaarder dan het ander? Welke wij en welke zij?

Je laatste alinea laat ik maar voor wat het is.
pi_143940973
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:21 schreef BaajGuardian het volgende:
Die middenweg is er niet in een totalitair systeem.
Dat roept weer meerdere vragen op. Maar goed..welterusten.
pi_143940986
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Die mag ook nog eens de (politieke) strijdt aangaan tegen robots.
Inderdaad.
Ik vind het echt geweldig hoe nederland zelfrijdende auto's wilt en tegenlijkertijd wilt dat de werkloosheid naar onder gaat.
Sure die taxi drivers vinden allemaal een nieuwe job fulltime uitkering trekken.

Daarbij komt nog dat de usa exoskeletten binnenkort afheeft en ook een robot die zelf de keuze kan maken om iemand te doden want ja zeg nou zelf een mens kan dat niet dat zou een onmenselijke keuze doen dus laten we het dan maar een koffiezetapparaat doen.
Dus over een tijdje kunnen die politieagenten ook oprotten en hebben we alleen nog maar robots lopen met volle bewapening.

De toekomst ik denk niet dat mijn kinderen als ik die ooit heb gelukkig zullen zijn met die technologie of de vrijheid hebben die we nu hebben.

Er was een tijd dat het vreemd was om alle mensen te vervangen door robots zonder een geweten en er was een tijd dat het normaal was dat bedrijven belasting betaalden om de arme mensen te ondersteunen.
Was de regering maar bang voor robots zoals ze vroeger waren dan zaten we misschien niet met al die problemen.
pi_143941033
quote:
McCAIN AND GRAHAM ON RUSSIA’S INVASION OF UKRAINE

Washington, D.C. ­– U.S. Senators John McCain (R-AZ) and Lindsey Graham (R-SC) today released the following statement on Russia’s invasion of Ukraine:

“Russia's ongoing aggression in Ukraine can only be called one thing: a cross-border military invasion. To claim it is anything other than that is to inhabit President Putin’s Orwellian universe.

“For months, the critics of providing arms and additional assistance to Ukraine have warned that doing so could provoke a Russian invasion. Everything the critics said would happen if we did more to help Ukraine has now happened anyway. Believing that the answer now is to do more of the same, or to do even less, is folly. Such a minimalist policy has been a large part of the current problem. It is most certainly not the answer now. Instead, the United States and our European allies should immediately begin providing intelligence and defensive weapons to Ukraine, including anti-armor systems. We should also impose real sectoral sanctions on Russia – not the half-measures taken to date, but full sanctions on Russia’s defense, financial, energy, and other sectors.

“This is a moment to speak and act with clarity. A sovereign nation in the heart of Europe is being invaded by its larger neighbor. This runs completely contrary to the civilized world that America and our partners have sought to build since World War II. If we will not or cannot defend our own values now, as well as friends who share them, the future will be dark and dangerous indeed, not just for Ukraine but for us too.”
pi_143941040
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:30 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ze zijn echt helemaal gek geworden.
pi_143941045
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:25 schreef hmmmmmmm het volgende:
Inderdaad.
Ik vind het echt geweldig hoe nederland zelfrijdende AUTO'S wilt en tegenlijkertijd wilt dat de werkloosheid naar onder gaat.
Sure die TAXI DRIVERS vinden allemaal een nieuwe job fulltime uitkering trekken.

Daarbij komt nog dat de usa exoskeletten binnenkort afheeft en ook een robot die zelf de keuze kan maken om iemand te doden want ja zeg nou zelf een mens kan dat niet dat zou een onmenselijke keuze doen dus laten we het dan maar een KOFFIEZETAPPARAAT doen.
Dus over een tijdje kunnen die politieagenten ook oprotten en hebben we alleen nog maar robots lopen met volle bewapening.

De toekomst ik denk niet dat mijn kinderen als ik die ooit heb gelukkig zullen zijn met die technologie of de vrijheid hebben die we nu hebben.

Er was een tijd dat het vreemd was om alle MENSEN te vervangen door robots zonder een geweten en er was een tijd dat het normaal was dat bedrijven belasting betaalden om de arme mensen te ondersteunen.
Was de regering maar bang voor robots zoals ze vroeger waren dan zaten we misschien niet met al die problemen.
Zeker. Ik heb er wel een dubbel gevoel bij omdat ik 1) een fan ben van ontwikkeling van technologie an sich en 2) het net zoals alle technologie voordelig KAN zijn. Maar kijkend naar hoe bedrijven zich tegenwoordig bewegen is het enkel zorgwekkend, deze opkomst van robotica.
pi_143941069
quote:
Has Ukraine Shot Itself in the Foot With Gas Pipeline Deal?

Last week, Ukrainian Prime Minister Yatsenyuk pushed a bill through the Verkhovna Rada that would see his country’s gas transportation system sold off to a group of international investors. The provisions of the law would permit the transit of natural gas to be blocked. This decision may hurt the fragile industrial recovery in Germany and finish off Ukraine’s potential as a gas transit route to Europe.

Germany, which is the industrial heart of the European Union and a major creditor for its debtor nations, is facing the challenge of the double-edged consequences of its inverted Ostpolitik as it pertains to the trade in natural gas. Even the temporary transit risks ensuing from Kiev’s decision to block the pipeline may cause a business slump.

The Nobel laureate Joseph Stiglitz offered an unnerving forecast for the German economy. The Columbia University professor, speaking at the conference in the southern German city of Lindau, described economic growth in the Eurozone as “sluggish.” The German economy in particular failed to grow during the second quarter, threatening the EU’s fragile industrial recovery.

In the years to come, coping with Kiev’s attempts to jeopardize the gas-transit system and cut off Europe from its quintessential energy source in the east could become a real headache for Germany’s foreign minister, Frank-Walter Steinmeier. The most vivid example of Ukraine’s self-destructive policy that has the potential to affect European taxpayers is the recent sale of its gas transportation system.

The imminent agreement, with many conflicting political overtones, will allow sales of 49 percent of Ukraine’s gas transportation system to a cobbled-together coalition of foreign shareholders.

First, the non-transparent deal -- sponsored by high-ranking government officials -- is a textbook case of restrictive practices that violate World Trade Organization rules. Secondly, the pipeline itself is anything but an attractive offer.

The major players in the European energy market are very well aware of the quality of the asset. They know that the pipeline is sorely in need of repair and is dependent on gas from a third party. According to some provisions of the law, the transit of natural gas through Ukraine can be blocked. If it really happens, the pipeline’s price will immediately plummet to $2 to $3 billion.

Who would buy a broken-down car that can only run using your neighbor’s gas?

That’s why, in July, Prime Minister Yatsenyuk was so interested in pushing the bill through the Verkhovna Rada that he threatened deputies with his resignation. Last week Mr. Yatsenyuk finally succeeded in passing the buck.

For many years, Ukraine has argued that its gas transportation system is an asset of national importance that wasn’t for sale. But the Euromaidan protests changed everything. Ukraine’s new media reported that Chevron wants to buy into the country’s transit company. While the official representatives of the corporation declined to comment on the “rumors,” last year Chevron co-sponsored a conference, “Ukraine in Washington 2013,” which starred the U.S. Assistant Secretary of State Victoria Nuland. Her deep involvement in Ukrainian politics, along with her unorthodox but honest vision of the EU, is generally well known.

In passing the new law, government officials in Kiev and the Verkhovna Rada (now dissolved) ignored the fact that the majority of business-savvy Ukrainian voters would never approve the all-Ukrainian referendum on the summertime sale of the country’s last reasonably valuable asset. After all, the industrial region of Donbass has been irrevocably lost and the country needs to collect taxes.

The situation surrounding the pipeline deal is reminiscent of the tactics of the United Fruit Company in the mid and late 1960s. Radically right-wing governments were installed in Central and Latin America and that corporation gained control over those countries’ main export, bananas.

In Eastern Europe, many countries are not ready to follow Ukraine’s footsteps and renounce energy sovereignty. It’s no longer fashionable to be a banana republic. The deep-seated crisis in Ukraine and the success story of Nord Stream have encouraged other EU countries, such as Hungary, to diversify their natural-gas supply routes. Hungary’s secretary of state for public diplomacy and relations, Zoltán Kovács, recently quoted a statement from his country’s prime minister, Viktor Orbán: “No one can question our sovereign right to guarantee our natural gas supplies.” The leaders in Budapest are sure that no economic recovery is possible in Germany and EU without long-term natural-gas contracts. All EU members will benefit from stable regional trade patterns.

Events in Ukraine should not dominate the agenda of the whole continent. That would simply be dangerous. It has already become a cliché to compare the Ukrainian crisis with the Spanish Civil War. A couple of years ago, the total “Ukrainization” of EU policy would have been perceived as a bad joke. Today 300,000 jobs are at stake in Germany and it is high time for Berlin to step in and prevent the nationalist frenzy in Kiev from ruining decades of successful business cooperation. Heiko Lohmann, a German natural-gas expert, believes that a fundamental prerequisite for normalization is the continuity of energy relations.

Viewed from this perspective, Hungary’s position looks much more “pro-European.” Interestingly, the EU’s official energy policy papers (the European Ten-Year Network Development Plan (TYNDP 2011-2020) and Energy Infrastructure Priorities for 2020 and Beyond) contradict the hardline political statements of the acting members of the European Commission. According to the published data, Brussels expects to increase natural gas imports from Russia up to 40 percent. Time will tell whether Ukraine’s problem-plagued gas transportation system will play any role in these plans.
http://oilprice.com/Energ(...)s-Pipeline-Deal.html
pi_143941087
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zeker. Ik heb er wel een dubbel gevoel bij omdat ik 1) een fan ben van ontwikkeling van technologie an sich en 2) het net zoals alle technologie voordelig KAN zijn. Maar kijkend naar hoe bedrijven zich tegenwoordig bewegen is het enkel zorgwekkend, deze opkomst van robotica.
Daar zit ook het probleem in dat het lijkt alsof er steeds meer bedrijven zijn die door 1 persoon eigenlijk als cash cow gebruikt worden en dat dat de norm is.
Dan blijven er alleen maar rijken en werklozen over en dan zie je gelijk hoe de macht verdeeld is.

Ik heb bewust niet besloten een studie te volgen omdat ik geen vertrouwen in de toekomst heb op een baan ofzo.
Het is echt triest hoe het gaat en de toekomst ziet er voor de gemiddelde persoon steeds slechter uit.

Vroeger dacht ik dat het ideale beeld de usa was maar toen was ik nog naïef mensen kiezen vaak niet voor armoede.

De doemdenkers krijgen nog gelijk ook hoe slecht heeft onze regering het kunnen verprutsen dat dat de realiteit is en word?

[ Bericht 5% gewijzigd door hmmmmmmm op 29-08-2014 02:42:21 ]
pi_143941151
Photo Essay: What Remains of Donetsk
http://www.newsweek.com/photo-essay-what-remains-donetsk-267225

(is me niet duidelijk in welke omstandigheden die video gemaakt is...)

[ Bericht 32% gewijzigd door meth1745 op 29-08-2014 02:55:55 ]
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:46:33 #190
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_143941160
Dit topic wordt met de dag erger :')
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_143941172
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:46 schreef DeJori het volgende:
SC nachtbagger...
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:48:59 #192
104871 remlof
Europees federalist
pi_143941180
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:46 schreef DeJori het volgende:
Terwijl het zo'n serieus onderwerp is, erg jammer.
pi_143941187
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Terwijl het zo'n serieus onderwerp is, erg jammer.
Triest genoeg dat het zo'n serieus onderwerp is.

quote:
Ongelofelijk doet pijn om dat te zien.

Kut oekrainse regering gewoon de eigen bevolking doden en de soldaten het vuile werk op laten knappen.
En dat fucking regime steunen we?
pi_143941205
alopeki twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 02:43:33 TT @Yurich2408198008/28/14. Commander "Dingo" of "Wolf hundred" Cossack militias KIA today eternal memory#Ukraine http://t.co/tGrpqSpH7S reageer retweet
gesneuveld?
pi_143941223
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:53 schreef meth1745 het volgende:
alopeki twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 02:43:33 TT @Yurich2408198008/28/14. Commander "Dingo" of "Wolf hundred" Cossack militias KIA today eternal memory#Ukraine http://t.co/tGrpqSpH7S reageer retweet
gesneuveld?
[ afbeelding ]
Killed In Action.
pi_143941256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:55 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Killed In Action.
|:( was er vanuit gegaan dat het de naam van eenheid was, zoals NAF, ATO...
MIA herken ik meteen, KIA dus niet...
pi_143941280
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 03:00 schreef meth1745 het volgende:

[..]

|:( was er vanuit gegaan dat het de naam van eenheid was, zoals NAF, ATO...
MIA herken ik meteen, KIA dus niet...
Vroeger wel eens zo'n amerikaanse leger game gespeeld daarvan ken ik dat zie je ook wel eens vaker in films zo van he's KIA of MIA.
De meeste nederlanders denken direct aan KIA auto ofzo.

Man wat ben ik blij als we dit topic helemaal kunnen sluiten.
Genoeg mensen zijn daar nu gesneuveld die helemaal niks te maken hadden met dat conflict.

Dat zie je wel als je het al oude ''They didn't tell us they were civilains they tell us they were terrorists'' verhaal hoort.
Hopelijk worden die teringlijers van de oekrainse regering langzaam gemarteld en vermoord die dat op hun geweten hebben.
pi_143941376
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 03:04 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Vroeger wel eens zo'n amerikaanse leger game gespeeld daarvan ken ik dat zie je ook wel eens vaker in films zo van he's KIA of MIA.
De meeste nederlanders denken direct aan KIA auto ofzo.

Man wat ben ik blij als we dit topic helemaal kunnen sluiten.
Genoeg mensen zijn daar nu gesneuveld die helemaal niks te maken hadden met dat conflict.

Dat zie je wel als je het al oude ''They didn't tell us they were civilains they tell us they were terrorists'' verhaal hoort.
Hopelijk worden die teringlijers van de oekrainse regering langzaam gemarteld en vermoord die dat op hun geweten hebben.
Wat ik van de rebellen heb gezien is ook niet fraai. Beide zijden doden burgers, wie betere/meer wapens heeft maakt meer slachtoffers. Een menselijke oorlog bestaat niet.
We mogen al blij zijn dat er geen echte genocide bezig is.
pi_143941409
shustry twitterde op donderdag 28-08-2014 om 23:33:15 Putin asks the rebels to set free the Ukrainian soldiers they've encircled. First time he's asserted such overt control of the battlefield. reageer retweet
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 03:44:16 #200
430880 mig72
De Professional
pi_143941414
Ach straks begint de Russische winter en dan heeft niemand zin om minutenlang in temperaturen van -10 buiten te staan. Ik verwacht dat beide kanten iets zullen dimmen. Ook wordt de grond enorm hard en koud, en de avond donker en kil en wil iedereen lekker warm.binnen blijven bij de haard en warme melk drinken.
pi_143941430
quote:
Russian President Vladimir Putin addressed the militia of New Russia

August 29, 2014, 01:10

Full text of the address

It is obvious that the militia had reached considerable success in curbing the military operation in Kiev which is a deadly threat to the population of Donbass and already led to heavy casualties among civilians.

As a result of actions of militia large number of Ukrainian troops in military operations against their will, and carrying out the order, was surrounded.

I urge militias to open a humanitarian corridor to Ukrainian soldiers were surrounded, in order to avoid senseless victims and provide them with the opportunity to freely withdraw from the area of ​​operations, to reunite with their families to return to their mothers, wives and children, rushed to provide medical care injured as a result of military operations.

The Russian side, in turn, is ready and will provide humanitarian assistance to the people of Donbass, suffering from a humanitarian disaster.

Once again, I urge the Ukrainian authorities to immediately stop the fighting, stop the fire, sit down at the negotiating table with representatives of the Donbass, solve all the accumulated problems peacefully.
http://kremlin.ru/news/46506
pi_143941503
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 03:34 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Wat ik van de rebellen heb gezien is ook niet fraai. Beide zijden doden burgers, wie betere/meer wapens heeft maakt meer slachtoffers. Een menselijke oorlog bestaat niet.
We mogen al blij zijn dat er geen echte genocide bezig is.
Ik vind het beide erg maar ik vind het niet kunnen dat die dingen niet worden getoond in de media en geen aandacht krijgen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 03:44 schreef mig72 het volgende:
Ach straks begint de Russische winter en dan heeft niemand zin om minutenlang in temperaturen van -10 buiten te staan. Ik verwacht dat beide kanten iets zullen dimmen. Ook wordt de grond enorm hard en koud, en de avond donker en kil en wil iedereen lekker warm.binnen blijven bij de haard en warme melk drinken.
Lijkt me niet de russen zijn dan juist blij want dan is het gas op in oekraine de beste tijd om juist oorlog te voeren.
Maar goed ik hoop dat het dan beter is maar heb er weinig vertrouwen in op het moment.
pi_143941609
Ik hoor net op Nieuwsuur een item over Russische moeders die zich zorgen maken over hun zoon of man die naar het front in Oekraïne zijn gestuurd en mogelijk gevangen genomen of omgekomen.

Putin ontkent, en denkt dat de soldaten waarschijnlijk "verdwaald" zijn. :D _O-

Ja hoor.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 05:46:31 #204
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_143941932
quote:
19s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 04:23 schreef OeJ het volgende:
Ik hoor net op Nieuwsuur een item over Russische moeders die zich zorgen maken over hun zoon of man die naar het front in Oekraïne zijn gestuurd en mogelijk gevangen genomen of omgekomen.

Ja hoor.
En ondertussen hoorde ik gister van een vriendin in Oekraïne dat haar vriend is omgekomen in een gevecht met de 'rebellen'. Wat een shitzooi.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_143941952
quote:
Putin calls on Ukraine militia to let blocked Kiev troops to cross into Russia

President Putin has called on the self-defense militias in Ukraine to provide Kiev's military units blocked in the east of the country with a safe humanitarian corridor to cross into Russia.

“It is clear the militia has achieved a major success in intercepting Kiev’s military operation, which represents a grave danger to the population of Donbass and which has already led to the loss of many lives among peaceful residents,” the Russian leader said in a statement.

As a result of militias’ counter-offense, large numbers of Ukrainian troops – many of whom were taking part in Kiev’s so-called anti-terrorist operation “against their will” and “just following orders” – have been surrounded, the President added.

“I call on the militia groups to open a humanitarian corridor for Ukrainian service members who have been surrounded, so as to avoid any needless loss of life, giving them the opportunity to leave the combat area unimpeded and reunite with their families, to return them to their mothers, wives and children, and to quickly provide medical assistance to those who were injured in the course of the military operation,” Putin said

The central headquarters of the anti-Kiev forces has expressed its support for Putin's initiative to open a humanitarian corridor, provided that the troops disarm.

“We support the initiative of Russian President Vladimir Putin to create a humanitarian corridor to create a safe passage for the surrounded armed forces of Ukraine. We are ready to ensure the safety of the Ukrainian troops out of the encirclement under one condition – they have to go through the established corridor without weapons,” the anti-Kiev army press service said in a statement.

The prime minister of the self-proclaimed Donetsk People’s Republic Aleksandr Zakharchenko elaborated, saying that “Ukrainian forces have to abandon heavy weaponry and ammunition, so they cannot be reused against us [anti-Kiev forces].”

Ukrainian troops have been routinely crossing into Russian territory over the course of the conflict seeking refuge from militia, who were pushing them towards the border, or after negotiating a safe passage from an encirclement. On Wednesday alone over 60 Kiev troops crossed into Russia, bringing the total number of those who fled to safety to over 600 men.

After getting medical help, if needed, Kiev’s troops were allowed to freely return to Ukraine. Not all of the did, however, fearing prosecution, as the Ukrainian General Prosecutor’s office has launched over 1,000 investigations into those men on charges of disobedience, desertion and evasion of military service.

Russia in the meantime is ready and will provide aid to Ukraine’s regions suffering from a humanitarian disaster, the Russian leader added.

“I once again call on the Ukrainian authorities to immediately stop military actions, cease fire, sit down at the negotiating table with Donbass representatives and resolve all the accumulated problems exclusively via peaceful means,” Putin said according to the Kremlin’s press service.

Meanwhile on Thursday, hundreds of people gathered in front of the Ukrainian Defense Ministry in Kiev, demanding resignation of President Petro Poroshenko and the defense minister over the poor handling of the military operation in the southeast. The demonstrators, many of whom were mothers and wives of the soldiers involved in the fighting in the Donetsk and Lugansk Regions, were in despair following the encirclement of large groups of Kiev’s troops.

The Russian president’s call for a humanitarian corridor comes hours after the UN Security Council blocked a Russia proposed statement on a mutual ceasefire and peace talks in Ukraine – and just minutes after US President Barack Obama blasted at Russia and threatened it with more sanctions over its purportedly “direct role” in the Ukrainian crisis.
http://rt.com/news/183520-ukraine-russia-putin-militia/
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 06:16:25 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143941956
Wat een gebrek aan niveau hier in de nacht zeg, niet te geloven :') duidelijk dat de paupers dan weer wakker worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 06:28:29 #207
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_143941986
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_143942105
quote:
Western Ukrainian fighters leave war, cite poor support

Soldiers from western Ukraine retreated from the war front near Amvrosiivka in Donetsk Oblast on Aug. 23 while, back home in Ivano-Frankivsk, desperate wives and mothers blocked roads demanding the return of their men.

It is yet another setback in a difficult week for Ukraine’s army leadership, as volunteer battalions stranded for 10 days in Ilovaisk, a city some 50 kilometers east of Donetsk, called for a picket of the General Staff military headquarters to demand reinforcements and better arms. Meanwhile, Ukrainian forces withdrew from Novoazovsk, east of Mariupol, on Aug. 28 as Russian army soldiers advanced. The National Security and Defence Council said on Aug. 27 that several settlements around Amvrosiivka are now under the control of Russian forces.

Speaking to the Kyiv Post by phone, the commander of the 5th Carpathian territorial defense battalion, Vitaliy Komar, said the unit was forced to withdraw from Amvrosiyivka when it was continuously shelled across the border from Russia by heavy artillery, as well as by tanks and artillery barrages from Russian forces inside Ukraine, destroying ammunition and provisions. The battalion has been at the frontline for nearly two months, since July 5, with no armored vehicles or heavy weaponry, he says.

“They took the decision to retreat until they get fully kitted out by the Defense Ministry,” Ivano-Frankivsk Oblast council member Yuri Romanyuk said.

Officials at Ukraine’s Defense Ministry and Security Service, including anti-terrorist center spokesperson Oleksiy Dmytrashkivsky, did not comment.

According to Komar, his battalion was the last Ukrainian military force to leave the area, with regular army units from the 24th and 72nd brigades, as well as other units, having retreated earlier. His unit had two killed in action since July 5, and seven wounded.

By Aug. 27, the battalion had left the war zone and made its way to the city of Znamyanka in Kirovohrad Oblast. Romanyuk said they were in discussion with the Defense Ministry whether to continue home to their base in Ivano-Frankivsk region, or be sent back to the Anti-Terrorist Operation.

In what is becoming a repeated refrain, the apparent failure of the government to provide its soldiers with even the most basic supplies is undermining both the conduct of the war and the morale of those fighting it.

“They were dumped,” said Romanyuk. “And absolutely all the territorial defense battalions are in this position. So they are in revolt against the Ministry of Defense. No one wants to endure this idiotic command anymore, and this inadequate attitude to soldiers, to the needs of the army and the National Guard.”

When they were sent east on July 4, men from the 5th battalion joked that they had not enough bullet-proof vests between them. “We’ll share,” one told local TV cameras. “Two people can wear one vest, so we’re covered front and back.”

The 420 men drove off in yellow school buses, wearing mismatched camouflage and boots their mothers had bought for them. They received 45 days training before being sent straight to the war zone. On July 8, their chief of staff, Major Yuri Baran, was killed. Since his death, one other soldier from the unit, 23-year-old Volodymyr Danyliuk, died in an ambush on Aug. 13 at the hands of Russian forces.

Mothers and wives have been calling ever since on an unresponsive government to either provide adequate arms and backup for the 5th battalion, or else rotate them out of the frontline and send them home. On Aug. 25 they blocked a bridge in Ivano-Frankivsk, paralyzing traffic into the town for several hours.

“We’ve knocked on every single door, and all the answers we get is that no one can do anything, our boys are doing their duty,” said Olga, whose husband is in the battalion. Olga, like all the women, did not want to give her last name for fear her husband would be punished or accused of cowardice. When the battalion was informed it would be sent east, draftees who did not want to fight without proper equipment were told they could be sentenced to 2-5 years for desertion.

A March 17 presidential decree requires every region of Ukraine to raise a territorial defense battalion, where volunteers can join draftees like Olga’s husband, who received his call-up papers one midnight in May. According to Olga, the vast majority of soldiers in the 5th battalion are draftees who were initially told they would remain in Ivano-Frankivsk to defend strategic targets like gas pipelines.

Impoverished Ivano-Frankivsk region raised nearly seven million hryvnias for food and equipment for its battalion, including helmets and bulletproof vests.

Councilman Romanyuk spoke to the Kyiv Post in-between negotiating the purchase of thermal underwear and bullet-proof vests. “We buy it all with our own money and send it ourselves,” he said. “No one else is looking after soldiers on the front line.”

This nationwide volunteer effort supporting the army is losing patience with what is increasingly viewed as incompetence or even sabotage by authorities.

“The 5th battalion’s moral, political and patriotic spirit is really high, they are ready to fight, but to fight within reason,” said Romanyuk. “To die stupidly with no justification – someone should take responsibility for that. A government who in three months is unable to buy helmets and bullet-proof vests has no moral right to be in power during wartime.”
http://www.kyivpost.com/c(...)-support-362472.html
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:16:21 #209
323876 michaelmoore
pi_143942186
quote:
19s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 04:23 schreef OeJ het volgende:

Ja hoor.
ik las net dat de Hoop Scheffer wil dat de NATO gaat ingrijpen, nu er aantoonbaar Russisch materieel en soldaten Oekraine binnenvallen
pi_143942193
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik las net dat de Hoop Scheffer wil dat de NATO gaat ingrijpen, nu er aantoonbaar Russisch materieel en soldaten Oekraine binnenvallen
Ja, dus?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:18:02 #211
323876 michaelmoore
pi_143942195
quote:
19s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:17 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ja, dus?
Ik denk dat nu wel de tijd gekomen is ja
pi_143942208
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik denk dat nu wel de tijd gekomen is ja
Het is eerder tijd geworden, dat men inziet, dat je je niet achter het karretje van 1 of andere mongool, die zich leider noemt, moet laten spannen, dan ben je zo van deze conflicten verlost, want meneer Putin begeeft zich vast niet zelf op 't slagveld. Maar ja, het menselijk brein werkt niet zo snel.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:22:30 #213
323876 michaelmoore
pi_143942210
quote:
19s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:21 schreef OeJ het volgende:

[..]

Het is eerder tijd geworden, dat men inziet, dat je je niet achter het karretje van 1 of andere mongool, die zich leider noemt, moet laten spannen, dan ben je zo van deze conflicten verlost, want meneer Putin begeeft zich vast niet zelf op 't slagveld. Maar ja, het menselijk brein werkt niet zo snel.
maakt niet uit wie de grote boze leider is, resultaat is hetzelfde
pi_143942224
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maakt niet uit wie de grote boze leider is, resultaat is hetzelfde
Enige verschil is dat ik geen enkel medelijden kan opbrengen, als je de dood vindt, als je ook nog voor een slechte zaak vecht. Als zo'n ISIS-figuur wordt opgeblazen, ben je er maar vanaf. En de groeten in de hel.
pi_143942232
quote:
Waarom? Wat hebben wij daar te zoeken? Laat het Rusland en Oekraïne zelf lekker uitvechten.
pi_143942258
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:29 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Waarom? Wat hebben wij daar te zoeken? Laat het Rusland en Oekraïne zelf lekker uitvechten.
Omdat politici over het algemeen dom zijn. Gewoon economisch blijven straffen en isoleren. Een nukewar lijkt me niet echt interessant.

Het is sowieso altijd de burger die de lul is.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:39:34 #217
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_143942275
Je denkt toch niet serieus dat NAVO troepen een directe confrontatie met Russische troepen aangaan in dit stadium. Daar is Oekraïne echt niet belangrijk genoeg voor.

Als de Baltische staten bedreigd worden, dan gaat er pas echt wat gebeuren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_143942294
quote:

[..]

quote:
AMSTERDAM -

Europa moet Oekraïne militaire steun verlenen bij een gebleken Russische invasie. Op korte termijn kan dat betekenen dat Europese landen helpen bij de training van Oekraïense militairen, maar levering van wapens moet niet worden uitgesloten.

Dat zegt Jaap de Hoop Scheffer, oud-secretaris generaal van de NAVO, tegenover deze krant.

„Of er inderdaad formeel een invasie is van de Russen in Oost-Oekraïne, kan ik niet beoordelen, maar de berichten hierover verbazen mij helemaal niet. Het is allang duidelijk dat Poetin de separatisten ondersteunt. De geschiedenis met de Krim herhaalt zich.”

De Hoop Scheffer benadrukt dat er geen militaire rol voor de NAVO is weggelegd. „Dat is onze zwakte, want Poetin weet dat ook. De rol van de Europese Unie blijft onderbelicht. De vraag wat er nu moet gebeuren, zal door de EU moeten worden beantwoord.”

Als blijkt dat er inderdaad sprake is van een Russische invasie, zal de EU te hulp moeten schieten, aldus De Hoop Scheffer. „Dan denk ik allereerst aan economische steun, maar ook aan militaire. In eerste instantie denk ik aan het trainen van militairen. Maar ik zou van de EU ook wel een standpunt willen zien over het vullen van de gaten van de Oekraïense krijgsmacht.” Dat zou dan om levering van wapens kunnen gaan, niet om militairen, stelt de oud-NAVO-baas.

Hij vindt het een goede zaak dat de NAVO de militaire paraatheid in Polen en de Baltische staten gaat verhogen. „Toch kent dit conflict geen militaire oplossing”, aldus De Hoop Scheffer. „Het is heel belangrijk dat het diplomatieke kanaal openblijft, al wordt dat door het optreden van Poetin wel steeds moeilijker. Wat mij betreft moet de Duitse bondskanselier Merkel daar een leidende rol in spelen.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)oor_Oekraine___.html
pi_143942312
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:22:02 #220
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_143942517
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Oekraine___.html

Obama zegt rol voor de NATO in plaats van de USA

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:39 schreef DustPuppy het volgende:
Je denkt toch niet serieus dat NAVO troepen een directe confrontatie met Russische troepen aangaan in dit stadium. Daar is Oekraïne echt niet belangrijk genoeg voor.

Als de Baltische staten bedreigd worden, dan gaat er pas echt wat gebeuren.
wapens en adviseurs leveren
pi_143942528
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:22 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Oekraine___.html

Obama zegt rol voor de NATO in plaats van de USA
Wat heeft die man een afschuwelijk pak aan, is dat zijn worldwar suit?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:30:59 #222
430548 homme7
pi_143942605
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:22 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Wat heeft die man een afschuwelijk pak aan, is dat zijn worldwar suit?
zomerpak denk ik, overigens zal het zo duur zijn dat jij het nooit kan kopen
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:47:05 #223
430548 homme7
pi_143942784
De roebel, klettert onderuit
http://www.telegraaf.nl/d(...)ar_dieptepunt__.html

Dit zal ook niet positief zijn voor Poetin
http://www.telegraaf.nl/b(...)derd_voor_EU___.html
quote:
do 28 aug 2014, 22:01

'Tusk benaderd voor post EU-president'

WARSCHAU - De Poolse premier Donald Tusk is door Europese leiders benaderd om Herman Van Rompuy op te volgen als EU-president.
Een woordvoerder van de Poolse regering heeft dat donderdag verklaard.

Volgens de zegsman neemt Tusk het voorstel serieus in overweging. Hij bekijkt de consequenties voor zijn land in het licht van de crisis in Oekraïne, heette het donderdag.

In het geruchtencircuit werd Tusk samen met de Deense premier Helle Thorning-Schmidt als kandidaat genoemd. De Europese leiders vergaderen zaterdag in Brussel over de benoeming.
pi_143942895
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:30 schreef homme7 het volgende:

[..]

zomerpak denk ik, overigens zal het zo duur zijn dat jij het nooit kan kopen
:') alsof dat ook maar iets boeit, het blijft een lelijk ding
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:18:06 #225
430548 homme7
pi_143943248
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:57 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

:') alsof dat ook maar iets boeit, het blijft een lelijk ding
tja, ik zou hem wel willen hebben, die heb ik nog niet
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:36:14 #226
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_143945057
Ondertussen moet je in eigen land natuurlijk ook de dissidente geluiden tegengaan:
whitegl twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 10:19:01 Surprised? the Soldiers' Mothers NGO that went public on Russian casualties in #ukraine has just been declared a "foreign agent" reageer retweet
Als dit waar is, is het wel badass:
myroslavapetsa twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 10:28:11 #Ukraine MoD says 2 Ukr wounded officers encircled by 12 Rus paratroopers from #Kostroma blew themselves up on Aug 25, killing everyone reageer retweet
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_143945429
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 05:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En ondertussen hoorde ik gister van een vriendin in Oekraïne dat haar vriend is omgekomen in een gevecht met de 'rebellen'. Wat een shitzooi.
Ik hoorde van een vriend in Oekraine dat hij blij is dat de Russen komen omdat het Oekrainse leger alles kapotschiet.
Misschien kan dan ook eindelijk de rampplek onderzocht worden.
pi_143945573
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:36 schreef DustPuppy het volgende:
Ondertussen moet je in eigen land natuurlijk ook de dissidente geluiden tegengaan:
whitegl twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 10:19:01 Surprised? the Soldiers' Mothers NGO that went public on Russian casualties in #ukraine has just been declared a "foreign agent" reageer retweet
Benieuwd uit welk land hun financiering dan komt...
quote:
myroslavapetsa twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 10:28:11 #Ukraine MoD says 2 Ukr wounded officers encircled by 12 Rus paratroopers from #Kostroma blew themselves up on Aug 25, killing everyone reageer retweet
Als het waar is dan is het heel stom geweest, want wat denk je dat de Russen/rebellen de volgende keer zullen doen?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:57:24 #229
430548 homme7
pi_143945655
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:54 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Benieuwd uit welk land hun financiering dan komt...

[..]

Als het waar is dan is het heel stom geweest, want wat denk je dat de Russen/rebellen de volgende keer zullen doen?
ik vind het wel heel moedig, dood waren ze toch gegaan, nu zijn ze meegenomen
pi_143945679
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:57 schreef homme7 het volgende:

[..]

ik vind het wel heel moedig, dood waren ze toch gegaan, nu zijn ze meegenomen
waarom zouden ze toch dood gegaan zijn?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:00:15 #231
430548 homme7
pi_143945718
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:58 schreef meth1745 het volgende:

[..]

waarom zouden ze toch dood gegaan zijn?
door kogels he
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:00:37 #232
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_143945727
Ik merk een kanteling in de berichtgeving, en mogelijk een spoor van een nieuwe deal.

Rusland krijgt Oekraïne, de VS krijgt Syrië. Rusland laat Assad dus langzaam vallen en de VS ziet verder weinig heil in Oekraïne (aangemoedigd ook door Merkel's lobby: onhaalbare kaart).

Want wie kan mij vertellen waarom Rusland de reeds geproduceerde S300's voor Syrië ineens "vernietigd" worden? De S300 is een absolute bepalende factor, als het gaat om beheersing van een luchtruim.
Daarbij ook het opvallende feit dat Amerikaanse oliemaatschappijen actief samen blijven werken met Russische equivalenten -op Russisch grondgebied welteverstaan.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat op het hoogste diplomatieke niveau dit soort deals worden afgetikt met elkaar. De tijd zal het uitwijzen.
pi_143945756
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:54 schreef meth1745 het volgende:

[..]
Pardon, je hebt het over stom? Rusland begint een oorlog en je praat over stom?
Ik had met veel moeite een zakelijk netwerk opgebouwd in Rusland, de taal en cultuur geleerd, dat kunnen we nu allemaal weggooien.
Het zal mij niet verbazen als ik binnenkort zelf kisten aan moet trekken en een geweer moet laden.
pi_143945787
quote:
Anders Fogh Rasmussen, Nato’s secretary-general, warned in June that Russia was secretly funding European environmental groups in order to hinder the spread of fracking in Europe and thus preserve dependence on Russian energy.
pi_143945796
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:00 schreef homme7 het volgende:

[..]

door kogels he
gewonden die zich overgeven worden normaal niet doodgeschoten. Na dit voorval misschien wel.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:03:27 #236
430548 homme7
pi_143945808
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:00 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik merk een kanteling in de berichtgeving, en mogelijk een spoor van een nieuwe deal.

Rusland krijgt Oekraïne, de VS krijgt Syrië. Rusland laat Assad dus langzaam vallen en de VS ziet verder weinig heil in Oekraïne (aangemoedigd ook door Merkel's lobby: onhaalbare kaart).

Want wie kan mij vertellen waarom Rusland de reeds geproduceerde S300's voor Syrië ineens "vernietigd" worden? De S300 is een absolute bepalende factor, als het gaat om beheersing van een luchtruim.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat op het hoogste diplomatieke niveau dit soort deals worden afgetikt met elkaar. De tijd zal het uitwijzen.
blijf jij es gauw van die wodka af
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:03:32 #237
297168 Kikopuz
I like goats
pi_143945812
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 05:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

;(
pi_143945838
quote:

Daarbij ook het opvallende feit dat Amerikaanse oliemaatschappijen actief samen blijven werken met Russische equivalenten -op Russisch grondgebied welteverstaan.

Merkel roept binnenkort de SS er bij vanuit hun geheime basis onder de zuidpool. Barbarossa 2.0.
pi_143945846
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:36 schreef DustPuppy het volgende:
Damn, en dat is waarom Putin nu een stap te ver is gegaan. Hij roept de militie op om het Oekrainse leger te sparen, maar hij beseft zich niet dat zij zich niet 1-2-3 zullen overgeven. Ik denk dat Putin hoopt dat de soldaten die teruggaan direct hun woede gaan uiten in Kiev.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:07:13 #240
430548 homme7
pi_143945895
pi_143945925
quote:
de VS ziet verder weinig heil in Oekraïne (aangemoedigd ook door Merkel's lobby: onhaalbare kaart).
Merkel is de hartsvriendin van Poetin, die heeft haar met zijn charmes en beheersing van de Duitse taal helemaal onder controle. Zag je hen laatst gezellig samen voetbal kijken in het stadion? Ik zou niets geloven van wat Merkel te vertellen heeft, het is echt zonde dat zij zich zo makkelijk liet inpalmen door de Russische mafiastaat.
pi_143945935
quote:

Dat vinden ze hier niet leuk om te horen, oorlog moet er komen!
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:10:02 #243
8781 crew  Frutsel
pi_143945957
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Merkel roept binnenkort de SS er bij vanuit hun geheime basis onder de zuidpool. Barbarossa 2.0.
:D
pi_143945963
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:09 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat vinden ze hier niet leuk om te horen, oorlog moet er komen!
Als men niets doet krijg je juist een verschrikkelijke oorlog. Het duurt namenlijk nogal lang met stapels doden voordat Odessa bereikt is door Rusland. Bovendien krijg je dan weer een koude oorlog waar geen einde aan komt, want wat is dan de voorwaarde voor een einde aan de vijandelijkheden? Het communisme kan niet meer vallen.
pi_143945970
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:08 schreef Slava het volgende:

[..]

Merkel is de hartsvriendin van Poetin, die heeft haar met zijn charmes en beheersing van de Duitse taal helemaal onder controle. Zag je hen laatst gezellig samen voetbal kijken in het stadion? Ik zou niets geloven van wat Merkel te vertellen heeft, het is echt zonde dat zij zich zo makkelijk liet inpalmen door de Russische mafiastaat.
Tja, tegen verliefdheid doe je niets...
pi_143945989
Live streaming: Press point by NATO Secretary General following NATO-Ukraine Commission meeting
Belgium
11:30 (Brussels time) Press point by NATO Secretary General Anders Fogh Rasmussen following the meeting of the NATO-Ukraine Commission
http://www.nato.int/cps/en/natolive/events_67375.htm
pi_143945997
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:10 schreef Slava het volgende:

[..]

Als men niets doet krijg je juist een verschrikkelijke oorlog. Het duurt namenlijk nogal lang met stapels doden voordat Odessa bereikt is door Rusland.
Dus moet de VS maar ingrijpen?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:11:54 #248
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_143946006
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:03 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

;(
Zojuist stuurde ze me een bericht dat ze in Kiev in een bataljon zit oid. Het was nogal vaag. Men zegt daar dat Rusland officieel een oorlog is gestart. Of dat nou helemaal klopt weet ik niet, maar ik kan me de sfeer wel voorstellen.
pi_143946020
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zojuist stuurde ze me een bericht dat ze in Kiev in een bataljon zit oid. Het was nogal vaag. Men zegt daar dat Rusland officieel een oorlog is gestart. Of dat nou helemaal klopt weet ik niet, maar ik kan me de sfeer wel voorstellen.
Nou, jij wilt toch oorlog?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:12:36 #250
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_143946023
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die Götterdämmerung muss fliegen!
pi_143946035
Zijn er nog hommo's aangevallen / beledigd? Misschien gaat het Westen dan wat ondernemen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:13:15 #252
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_143946040
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:12 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik? Waarom? Ik zie liever niet mijn vrienden omkomen. En ik heb zowel vrienden in Rusland als Oekraine...
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:13:24 #253
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_143946044
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:11 schreef meth1745 het volgende:
Live streaming: Press point by NATO Secretary General following NATO-Ukraine Commission meeting
Belgium
11:30 (Brussels time) Press point by NATO Secretary General Anders Fogh Rasmussen following the meeting of the NATO-Ukraine Commission
http://www.nato.int/cps/en/natolive/events_67375.htm
Die Rasmussen is volstrekt niet serieus te nemen.

Hij had ook voor Tel Sell kunnen werken, met dat commerciele, ongeloofwaardige hoofd van 'm.
pi_143946052
quote:

[..]

Niet overdrijven
pi_143946088
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Hij had ook voor Tel Sell kunnen werken, met dat commerciele, ongeloofwaardige hoofd van 'm.
Nee Putin dan, die heeft wel een geloofwaardig hoofd? :')
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:14:46 #256
8781 crew  Frutsel
pi_143946092
quote:

Met wat ruilen we straks Iran dan of NoordKorea? Azerbeidjan? Georgie?

Eén ding...
de VS maakt zich daarmee enigszins "populair" omdat het eindelijk ISIS aanpakt..
Rusland maakt zich daarentegen grotendeels "niet populair" ... vanwege het aantasten van de integriteit van de Oekraine...
Zouden ze dat "zomaar" doen dan en die impopulariteit maar op de koop toe nemen?

Het westen zal sowieso niets (militairs) ondernemen ter bescherming van de Oekraine...
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:15:25 #257
297168 Kikopuz
I like goats
pi_143946113
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ze zit zelf in het leger? Ik heb zelf een goede vriend uit Oekraïne die zijn dienstplicht net heeft ontweken dmv steekpenningen etc Je weet hoe dat gaat daar... Net voordat het daar allemaal losbarstte.
pi_143946121
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef NightH4wk het volgende:
Zijn er nog hommo's aangevallen / beledigd? Misschien gaat het Westen dan wat ondernemen.
Ja, wie weet.
pi_143946138
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik? Waarom? Ik zie liever niet mijn vrienden omkomen. En ik heb zowel vrienden in Rusland als Oekraine...
O, het gaat je alleen om je vrienden.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:16:32 #260
8781 crew  Frutsel
pi_143946162
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:15 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Is je speelkwartier al voorbij?
pi_143946188
quote:

[..]

Je bent echt een aanwinst voor dit topic. Altijd goed onderbouwde standpunten en scherpe analyses.
^O^

Je moet wel succesvol zijn in het leven met zulke wijsheid en intelligentie.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:17:54 #262
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_143946200
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:15 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Ze zit zelf in het leger? Ik heb zelf een goede vriend uit Oekraïne die zijn dienstplicht net heeft ontweken dmv steekpenningen etc Je weet hoe dat gaat daar... Net voordat het daar allemaal losbarstte.
Zit waarschijnlijk in zo'n vrijwillgers-battalion. Dat is meer een soort militia, niet een regulier leger.
Ze vechten wel met elkaar mee.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:18:18 #263
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_143946216
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:15 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Loop niet zo te trollen.... Ik meld in dit topic voor het eerst sinds tijden dat een goede vriendin in de problemen zit en ik wordt meteen aangeduid als oorlogszuchtig. Wat?
pi_143946225
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]

:D
Het lijkt me niet de minst geloofwaardige speculatie in deze reeks.
pi_143946226
Audio:
https://audioboo.fm/boos/(...)l&utm_source=twitter
Dmitry Trenin: "If it comes to war, I don't think it will be limited to Ukraine"
We spoke to Dmitri Trenin, Director of Carnegie Foundation based in #Moscow. I asked him what he thought President #Putin was up to in #Ukraine...
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:18:51 #266
8781 crew  Frutsel
pi_143946234
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Loop niet zo te trollen.... Ik meld in dit topic voor het eerst sinds tijden dat een goede vriendin in de problemen zit en ik wordt meteen aangeduid als oorlogszuchtig. Wat?
Je weet wie het zegt... push the ignore button ;)
pi_143946246
quote:
Nato refers to this form of conflict as “hybrid war”. The phrase refers to a broad range of hostile actions, of which military force is only a small part, that are invariably executed in concert as part of a flexible strategy with long-term objectives.

Predictably, the most lucid exposition of the concept is Russian. In February 2013, Valery Gerasimov, the newly appointed chief of Russia’s general staff, penned an article in the Russian defence journal VPK.

War and peace, Mr Gerasimov wrote, in remarks that now seem prophetic, are becoming more blurred.

“Methods of conflict,” he wrote, have changed, and now involve “the broad use of political, economic, informational, humanitarian and other non-military measures”. All of this, he said, could be supplemented by firing up the local populace as a fifth column and by “concealed” armed forces.

Mr Gerasimov quoted the Soviet military theoretician Georgii Isserson: mobilisation does not occur after a war is declared, but “unnoticed, proceeds long before that”.
Aardige samenvatting.
pi_143946252
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Zit waarschijnlijk in zo'n vrijwillgers-battalion. Dat is meer een soort militia, niet een regulier leger.
Ze vechten wel met elkaar mee.
Wat zou je doen als je partner kapot wordt geschoten.
De haat zal regeren.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:20:05 #269
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_143946271
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:19 schreef Slava het volgende:

[..]

Wat zou je doen als je partner kapot wordt geschoten.
De haat zal regeren.
Jup. Wraak is een sterke motivator.
pi_143946387
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

_O_
pi_143946473
StateOfUkraine twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 11:22:38 Situation in #Ilovaisk is dire for large # of UA forces surrounded by Russian troops. This may become the deadliest battleground in #Ukraine reageer retweet
NATOpress twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 11:25:36 LIVE - Delayed to 12:30CET - Press point by SecGen @AndersFoghR following #NATO-#Ukraine Commission meeting http://t.co/Xjjj6bLzhx reageer retweet
pi_143946647
We staan met z'n allen gewoon schaakmat. Rusland is de beste schaker van de wereld. Dat was zo, is zo en zal altijd zo blijven. Zie wat Van Kappel daarover zei gisteravond.
Je kunt wel hijgerig gaan roepen 'sancties!!!' maar daar heb je alleen jezelf mee.
pi_143946682
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:32 schreef Loekie1 het volgende:
We staan met z'n allen gewoon schaakmat. Rusland is de beste schaker van de wereld. Dat was zo, is zo en zal altijd zo blijven. Zie wat Van Kappel daarover zei gisteravond.
Is het niet de bedoeling dat je wint met schaken?
pi_143946698
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Is het niet de bedoeling dat je wint met schaken?
Dat heet schaakmat.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:36:24 #275
297168 Kikopuz
I like goats
pi_143946725
Ja, en als we van sport veranderen dan winnen wij weer :')
pi_143946737
quote:
Je kunt wel hijgerig gaan roepen 'sancties!!!' maar daar heb je alleen jezelf mee.
Je hebt Rusland natuurlijk veel zwaarder met sancties dan andersom. Onze afhankelijkheid van Rusland is relatief beperkt, de afhankelijkheid van Rusland van het buitenland is veel en veel groter.

Dus wat is de redenering achter je stelling?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:37:14 #277
430548 homme7
pi_143946749
http://www.telegraaf.nl/t(...)serse_Franken__.html

Dat zal Poetin wel gaan verbieden, zo hoort het in het communisme
(behalve hij en zijn vrienden dan)
pi_143946756
quote:
Oorlog is geen spel. Oorlog is dood en verderf met jarenlange haat.
pi_143946767
quote:
De oplossing is dan ook om helemaal niet mee te doen met het schaken. We moeten in Europa veel minder afhankelijk van Russisch gas worden en hen gewoon buitenspel zetten.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:37:49 #280
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_143946768
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je hebt Rusland natuurlijk veel zwaarder met sancties dan andersom. Onze afhankelijkheid van Rusland is relatief beperkt, de afhankelijkheid van Rusland van het buitenland is veel en veel groter.

Onwetendheid voornamelijk.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:38:04 #281
430548 homme7
pi_143946775
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:37 schreef Slava het volgende:

[..]

Dus geen WK2018 . trouwens die russen kunne toch niet voetballen, verliezen van de Belgen
pi_143946784
quote:

[..]

Het is een feit, meer niet.
pi_143946785
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Onwetendheid voornamelijk.
Lijkt me niet onwaarschijnlijk.
pi_143946795
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:38 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het is een feit, meer niet.
Neuh, het is een stelling van jouw kant zonder degelijke onderbouwing, meer niet.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:38:51 #285
430548 homme7
pi_143946802
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:37 schreef Igen het volgende:

. We moeten in Europa veel minder afhankelijk van Russisch gas worden en hen gewoon buitenspel zetten.
klopt en dat gaat gebeuren , ook zonder deze oorlog

schaliegas, spotgoedkope steenkool uit de USA , zonneenergeie , energieneutraal bouwen
pi_143946813
quote:

[..]

Eén woord: gas.

Denk eens na man.
pi_143946821
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat heet schaakmat.
Je vergelijking gaat gewoon nergens over. Je kan geen specifiek moment duiden in deze crisis en dan zeggen 'klaar, schaakmat, gewonnen' omdat deze crisis zelf onderdeel is van iets dat nog lang niet klaar is: het bestaan van alle deelnemende partijen. Gaat Rusland hier 'beter' uitkomen?
pi_143946846
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:37 schreef Slava het volgende:

[..]

Voor sommige partijen is dat het geval, voor anderen is het misschien meer als schaken.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:40:31 #289
430548 homme7
pi_143946851
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je vergelijking gaat gewoon nergens over. Je kan geen specifiek moment duiden in deze crisis en dan zeggen 'klaar, schaakmat, gewonnen' omdat deze crisis zelf onderdeel is van iets dat nog lang niet klaar is: het bestaan van alle deelnemende partijen. Gaat Rusland hier 'beter' uitkomen?
nee , Rusland stel niets voor, hun GDP is nog niet de helft van Duitsland
pi_143946879
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:40 schreef homme7 het volgende:

[..]

Schaakmat betekent als de tegenpartij geen kant meer uit kan en zich dus gewonnen moet geven.
pi_143946895
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]
Gaat Rusland hier 'beter' uitkomen?
Welnee man.
Als Rusland naar Odessa optrekt komt er een nieuw ijzeren gordijn en een nieuwe koude oorlog waar het nooit meer uit zal ontwaken, want er zat nu een democratisch gekozen regering in het Kremlin, je kan ze gewoon nooit meer vertrouwen.
pi_143946898
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat heet schaakmat.
Het spel is nog lang niet gespeeld, en het is de vraag of een Russische anschluss van Oekraïne nu echt iets oplevert voor Rusland. Poetin wil dit waarschijnlijk ook niet, maar hij moet sterk overkomen om op zijn stoel te kunnen blijven zitten.

Voor dit conflict deden ze een hoop aan internationale betrekkingen en het binnenhalen van buitenlandse investeringen. Dat zal een stuk minder worden, of gewoon stoppen, met wat negatieve gevolgen van dien. Daarnaast raakt de nieuwe middenklasse, die Poetin in het zadel hebben geholpen of houden, een hoop vrijheden en welvaart kwijt.

Nu spreken van schaakmat is hetzelfde als een meneer Bush op een scheepje met een "Mission Accomplished" vlag.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:42:16 #293
430548 homme7
pi_143946910
pi_143946911
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Eén woord: gas.

Denk eens na man.
Wat is er met dat gas? Ook daar is de Russische afhankelijkheid van westerse deviezen groter dan de westerse afhankelijkheid van Russisch gas.

Dus waar blijft de onderbouwing?
pi_143946933
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:41 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Schaakmat betekent als de tegenpartij geen kant meer uit kan en zich dus gewonnen moet geven.
De positie waar de Russen dus heen gedreven worden bedoel je?
pi_143946934
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:40 schreef homme7 het volgende:

[..]

Weet ik. Enige kans voor het overleven van Rusland is BRICS, waarin ze de rol van atoombom/gasbeheer-waakhond van China zullen vervullen.
pi_143946997
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:41 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Maw: Rusland staat schaakmat? Volgens mij is Rusland 80% van zn pionnen (vazalstaten) verloren de laatste decennia.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 11:46:14 ]
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:47:16 #298
430548 homme7
pi_143947063
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maw: Rusland staat schaakmat? Volgens mij is Rusland 80% van zn pionnen (vazalstaten) verloren de laatste decennia.
komende jaren zal er fors teruuggeschaald worden op gas uit Rusland ja
Poetin is dan het energieslaafje van China

http://www.economist.com/(...)n-ukraine-there-more

US Military To Send Tanks To E. Europe for Drills
pi_143947148
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:47 schreef homme7 het volgende:

[..]

Kan nog eens een NK 2 gaan worden dan.
pi_143947151
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:47 schreef homme7 het volgende:

[..]

En hun potentiele afzet richting China stelt niks voor bij wat nu richting Europa stroomt. En ze zullen er aanmerkelijk minder aan verdienen.
Weinig aantrekkelijk dus.
pi_143947184
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')