abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143941430
quote:
Russian President Vladimir Putin addressed the militia of New Russia

August 29, 2014, 01:10

Full text of the address

It is obvious that the militia had reached considerable success in curbing the military operation in Kiev which is a deadly threat to the population of Donbass and already led to heavy casualties among civilians.

As a result of actions of militia large number of Ukrainian troops in military operations against their will, and carrying out the order, was surrounded.

I urge militias to open a humanitarian corridor to Ukrainian soldiers were surrounded, in order to avoid senseless victims and provide them with the opportunity to freely withdraw from the area of ​​operations, to reunite with their families to return to their mothers, wives and children, rushed to provide medical care injured as a result of military operations.

The Russian side, in turn, is ready and will provide humanitarian assistance to the people of Donbass, suffering from a humanitarian disaster.

Once again, I urge the Ukrainian authorities to immediately stop the fighting, stop the fire, sit down at the negotiating table with representatives of the Donbass, solve all the accumulated problems peacefully.
http://kremlin.ru/news/46506
pi_143941503
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 03:34 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Wat ik van de rebellen heb gezien is ook niet fraai. Beide zijden doden burgers, wie betere/meer wapens heeft maakt meer slachtoffers. Een menselijke oorlog bestaat niet.
We mogen al blij zijn dat er geen echte genocide bezig is.
Ik vind het beide erg maar ik vind het niet kunnen dat die dingen niet worden getoond in de media en geen aandacht krijgen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 03:44 schreef mig72 het volgende:
Ach straks begint de Russische winter en dan heeft niemand zin om minutenlang in temperaturen van -10 buiten te staan. Ik verwacht dat beide kanten iets zullen dimmen. Ook wordt de grond enorm hard en koud, en de avond donker en kil en wil iedereen lekker warm.binnen blijven bij de haard en warme melk drinken.
Lijkt me niet de russen zijn dan juist blij want dan is het gas op in oekraine de beste tijd om juist oorlog te voeren.
Maar goed ik hoop dat het dan beter is maar heb er weinig vertrouwen in op het moment.
pi_143941609
Ik hoor net op Nieuwsuur een item over Russische moeders die zich zorgen maken over hun zoon of man die naar het front in Oekraïne zijn gestuurd en mogelijk gevangen genomen of omgekomen.

Putin ontkent, en denkt dat de soldaten waarschijnlijk "verdwaald" zijn. :D _O-

Ja hoor.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 05:46:31 #204
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_143941932
quote:
19s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 04:23 schreef OeJ het volgende:
Ik hoor net op Nieuwsuur een item over Russische moeders die zich zorgen maken over hun zoon of man die naar het front in Oekraïne zijn gestuurd en mogelijk gevangen genomen of omgekomen.

Ja hoor.
En ondertussen hoorde ik gister van een vriendin in Oekraïne dat haar vriend is omgekomen in een gevecht met de 'rebellen'. Wat een shitzooi.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_143941952
quote:
Putin calls on Ukraine militia to let blocked Kiev troops to cross into Russia

President Putin has called on the self-defense militias in Ukraine to provide Kiev's military units blocked in the east of the country with a safe humanitarian corridor to cross into Russia.

“It is clear the militia has achieved a major success in intercepting Kiev’s military operation, which represents a grave danger to the population of Donbass and which has already led to the loss of many lives among peaceful residents,” the Russian leader said in a statement.

As a result of militias’ counter-offense, large numbers of Ukrainian troops – many of whom were taking part in Kiev’s so-called anti-terrorist operation “against their will” and “just following orders” – have been surrounded, the President added.

“I call on the militia groups to open a humanitarian corridor for Ukrainian service members who have been surrounded, so as to avoid any needless loss of life, giving them the opportunity to leave the combat area unimpeded and reunite with their families, to return them to their mothers, wives and children, and to quickly provide medical assistance to those who were injured in the course of the military operation,” Putin said

The central headquarters of the anti-Kiev forces has expressed its support for Putin's initiative to open a humanitarian corridor, provided that the troops disarm.

“We support the initiative of Russian President Vladimir Putin to create a humanitarian corridor to create a safe passage for the surrounded armed forces of Ukraine. We are ready to ensure the safety of the Ukrainian troops out of the encirclement under one condition – they have to go through the established corridor without weapons,” the anti-Kiev army press service said in a statement.

The prime minister of the self-proclaimed Donetsk People’s Republic Aleksandr Zakharchenko elaborated, saying that “Ukrainian forces have to abandon heavy weaponry and ammunition, so they cannot be reused against us [anti-Kiev forces].”

Ukrainian troops have been routinely crossing into Russian territory over the course of the conflict seeking refuge from militia, who were pushing them towards the border, or after negotiating a safe passage from an encirclement. On Wednesday alone over 60 Kiev troops crossed into Russia, bringing the total number of those who fled to safety to over 600 men.

After getting medical help, if needed, Kiev’s troops were allowed to freely return to Ukraine. Not all of the did, however, fearing prosecution, as the Ukrainian General Prosecutor’s office has launched over 1,000 investigations into those men on charges of disobedience, desertion and evasion of military service.

Russia in the meantime is ready and will provide aid to Ukraine’s regions suffering from a humanitarian disaster, the Russian leader added.

“I once again call on the Ukrainian authorities to immediately stop military actions, cease fire, sit down at the negotiating table with Donbass representatives and resolve all the accumulated problems exclusively via peaceful means,” Putin said according to the Kremlin’s press service.

Meanwhile on Thursday, hundreds of people gathered in front of the Ukrainian Defense Ministry in Kiev, demanding resignation of President Petro Poroshenko and the defense minister over the poor handling of the military operation in the southeast. The demonstrators, many of whom were mothers and wives of the soldiers involved in the fighting in the Donetsk and Lugansk Regions, were in despair following the encirclement of large groups of Kiev’s troops.

The Russian president’s call for a humanitarian corridor comes hours after the UN Security Council blocked a Russia proposed statement on a mutual ceasefire and peace talks in Ukraine – and just minutes after US President Barack Obama blasted at Russia and threatened it with more sanctions over its purportedly “direct role” in the Ukrainian crisis.
http://rt.com/news/183520-ukraine-russia-putin-militia/
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 06:16:25 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143941956
Wat een gebrek aan niveau hier in de nacht zeg, niet te geloven :') duidelijk dat de paupers dan weer wakker worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 06:28:29 #207
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_143941986
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_143942105
quote:
Western Ukrainian fighters leave war, cite poor support

Soldiers from western Ukraine retreated from the war front near Amvrosiivka in Donetsk Oblast on Aug. 23 while, back home in Ivano-Frankivsk, desperate wives and mothers blocked roads demanding the return of their men.

It is yet another setback in a difficult week for Ukraine’s army leadership, as volunteer battalions stranded for 10 days in Ilovaisk, a city some 50 kilometers east of Donetsk, called for a picket of the General Staff military headquarters to demand reinforcements and better arms. Meanwhile, Ukrainian forces withdrew from Novoazovsk, east of Mariupol, on Aug. 28 as Russian army soldiers advanced. The National Security and Defence Council said on Aug. 27 that several settlements around Amvrosiivka are now under the control of Russian forces.

Speaking to the Kyiv Post by phone, the commander of the 5th Carpathian territorial defense battalion, Vitaliy Komar, said the unit was forced to withdraw from Amvrosiyivka when it was continuously shelled across the border from Russia by heavy artillery, as well as by tanks and artillery barrages from Russian forces inside Ukraine, destroying ammunition and provisions. The battalion has been at the frontline for nearly two months, since July 5, with no armored vehicles or heavy weaponry, he says.

“They took the decision to retreat until they get fully kitted out by the Defense Ministry,” Ivano-Frankivsk Oblast council member Yuri Romanyuk said.

Officials at Ukraine’s Defense Ministry and Security Service, including anti-terrorist center spokesperson Oleksiy Dmytrashkivsky, did not comment.

According to Komar, his battalion was the last Ukrainian military force to leave the area, with regular army units from the 24th and 72nd brigades, as well as other units, having retreated earlier. His unit had two killed in action since July 5, and seven wounded.

By Aug. 27, the battalion had left the war zone and made its way to the city of Znamyanka in Kirovohrad Oblast. Romanyuk said they were in discussion with the Defense Ministry whether to continue home to their base in Ivano-Frankivsk region, or be sent back to the Anti-Terrorist Operation.

In what is becoming a repeated refrain, the apparent failure of the government to provide its soldiers with even the most basic supplies is undermining both the conduct of the war and the morale of those fighting it.

“They were dumped,” said Romanyuk. “And absolutely all the territorial defense battalions are in this position. So they are in revolt against the Ministry of Defense. No one wants to endure this idiotic command anymore, and this inadequate attitude to soldiers, to the needs of the army and the National Guard.”

When they were sent east on July 4, men from the 5th battalion joked that they had not enough bullet-proof vests between them. “We’ll share,” one told local TV cameras. “Two people can wear one vest, so we’re covered front and back.”

The 420 men drove off in yellow school buses, wearing mismatched camouflage and boots their mothers had bought for them. They received 45 days training before being sent straight to the war zone. On July 8, their chief of staff, Major Yuri Baran, was killed. Since his death, one other soldier from the unit, 23-year-old Volodymyr Danyliuk, died in an ambush on Aug. 13 at the hands of Russian forces.

Mothers and wives have been calling ever since on an unresponsive government to either provide adequate arms and backup for the 5th battalion, or else rotate them out of the frontline and send them home. On Aug. 25 they blocked a bridge in Ivano-Frankivsk, paralyzing traffic into the town for several hours.

“We’ve knocked on every single door, and all the answers we get is that no one can do anything, our boys are doing their duty,” said Olga, whose husband is in the battalion. Olga, like all the women, did not want to give her last name for fear her husband would be punished or accused of cowardice. When the battalion was informed it would be sent east, draftees who did not want to fight without proper equipment were told they could be sentenced to 2-5 years for desertion.

A March 17 presidential decree requires every region of Ukraine to raise a territorial defense battalion, where volunteers can join draftees like Olga’s husband, who received his call-up papers one midnight in May. According to Olga, the vast majority of soldiers in the 5th battalion are draftees who were initially told they would remain in Ivano-Frankivsk to defend strategic targets like gas pipelines.

Impoverished Ivano-Frankivsk region raised nearly seven million hryvnias for food and equipment for its battalion, including helmets and bulletproof vests.

Councilman Romanyuk spoke to the Kyiv Post in-between negotiating the purchase of thermal underwear and bullet-proof vests. “We buy it all with our own money and send it ourselves,” he said. “No one else is looking after soldiers on the front line.”

This nationwide volunteer effort supporting the army is losing patience with what is increasingly viewed as incompetence or even sabotage by authorities.

“The 5th battalion’s moral, political and patriotic spirit is really high, they are ready to fight, but to fight within reason,” said Romanyuk. “To die stupidly with no justification – someone should take responsibility for that. A government who in three months is unable to buy helmets and bullet-proof vests has no moral right to be in power during wartime.”
http://www.kyivpost.com/c(...)-support-362472.html
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:16:21 #209
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143942186
quote:
19s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 04:23 schreef OeJ het volgende:

Ja hoor.
ik las net dat de Hoop Scheffer wil dat de NATO gaat ingrijpen, nu er aantoonbaar Russisch materieel en soldaten Oekraine binnenvallen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143942193
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik las net dat de Hoop Scheffer wil dat de NATO gaat ingrijpen, nu er aantoonbaar Russisch materieel en soldaten Oekraine binnenvallen
Ja, dus?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:18:02 #211
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143942195
quote:
19s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:17 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ja, dus?
Ik denk dat nu wel de tijd gekomen is ja
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143942208
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik denk dat nu wel de tijd gekomen is ja
Het is eerder tijd geworden, dat men inziet, dat je je niet achter het karretje van 1 of andere mongool, die zich leider noemt, moet laten spannen, dan ben je zo van deze conflicten verlost, want meneer Putin begeeft zich vast niet zelf op 't slagveld. Maar ja, het menselijk brein werkt niet zo snel.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:22:30 #213
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143942210
quote:
19s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:21 schreef OeJ het volgende:

[..]

Het is eerder tijd geworden, dat men inziet, dat je je niet achter het karretje van 1 of andere mongool, die zich leider noemt, moet laten spannen, dan ben je zo van deze conflicten verlost, want meneer Putin begeeft zich vast niet zelf op 't slagveld. Maar ja, het menselijk brein werkt niet zo snel.
maakt niet uit wie de grote boze leider is, resultaat is hetzelfde
pi_143942224
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maakt niet uit wie de grote boze leider is, resultaat is hetzelfde
Enige verschil is dat ik geen enkel medelijden kan opbrengen, als je de dood vindt, als je ook nog voor een slechte zaak vecht. Als zo'n ISIS-figuur wordt opgeblazen, ben je er maar vanaf. En de groeten in de hel.
pi_143942232
quote:
Waarom? Wat hebben wij daar te zoeken? Laat het Rusland en Oekraïne zelf lekker uitvechten.
pi_143942258
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:29 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Waarom? Wat hebben wij daar te zoeken? Laat het Rusland en Oekraïne zelf lekker uitvechten.
Omdat politici over het algemeen dom zijn. Gewoon economisch blijven straffen en isoleren. Een nukewar lijkt me niet echt interessant.

Het is sowieso altijd de burger die de lul is.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:39:34 #217
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_143942275
Je denkt toch niet serieus dat NAVO troepen een directe confrontatie met Russische troepen aangaan in dit stadium. Daar is Oekraïne echt niet belangrijk genoeg voor.

Als de Baltische staten bedreigd worden, dan gaat er pas echt wat gebeuren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_143942294
quote:

[..]

quote:
AMSTERDAM -

Europa moet Oekraïne militaire steun verlenen bij een gebleken Russische invasie. Op korte termijn kan dat betekenen dat Europese landen helpen bij de training van Oekraïense militairen, maar levering van wapens moet niet worden uitgesloten.

Dat zegt Jaap de Hoop Scheffer, oud-secretaris generaal van de NAVO, tegenover deze krant.

„Of er inderdaad formeel een invasie is van de Russen in Oost-Oekraïne, kan ik niet beoordelen, maar de berichten hierover verbazen mij helemaal niet. Het is allang duidelijk dat Poetin de separatisten ondersteunt. De geschiedenis met de Krim herhaalt zich.”

De Hoop Scheffer benadrukt dat er geen militaire rol voor de NAVO is weggelegd. „Dat is onze zwakte, want Poetin weet dat ook. De rol van de Europese Unie blijft onderbelicht. De vraag wat er nu moet gebeuren, zal door de EU moeten worden beantwoord.”

Als blijkt dat er inderdaad sprake is van een Russische invasie, zal de EU te hulp moeten schieten, aldus De Hoop Scheffer. „Dan denk ik allereerst aan economische steun, maar ook aan militaire. In eerste instantie denk ik aan het trainen van militairen. Maar ik zou van de EU ook wel een standpunt willen zien over het vullen van de gaten van de Oekraïense krijgsmacht.” Dat zou dan om levering van wapens kunnen gaan, niet om militairen, stelt de oud-NAVO-baas.

Hij vindt het een goede zaak dat de NAVO de militaire paraatheid in Polen en de Baltische staten gaat verhogen. „Toch kent dit conflict geen militaire oplossing”, aldus De Hoop Scheffer. „Het is heel belangrijk dat het diplomatieke kanaal openblijft, al wordt dat door het optreden van Poetin wel steeds moeilijker. Wat mij betreft moet de Duitse bondskanselier Merkel daar een leidende rol in spelen.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)oor_Oekraine___.html
pi_143942312
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:22:02 #220
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_143942517
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Oekraine___.html

Obama zegt rol voor de NATO in plaats van de USA

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:39 schreef DustPuppy het volgende:
Je denkt toch niet serieus dat NAVO troepen een directe confrontatie met Russische troepen aangaan in dit stadium. Daar is Oekraïne echt niet belangrijk genoeg voor.

Als de Baltische staten bedreigd worden, dan gaat er pas echt wat gebeuren.
wapens en adviseurs leveren
pi_143942528
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:22 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Oekraine___.html

Obama zegt rol voor de NATO in plaats van de USA
Wat heeft die man een afschuwelijk pak aan, is dat zijn worldwar suit?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:30:59 #222
430548 homme7
pi_143942605
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:22 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Wat heeft die man een afschuwelijk pak aan, is dat zijn worldwar suit?
zomerpak denk ik, overigens zal het zo duur zijn dat jij het nooit kan kopen
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:47:05 #223
430548 homme7
pi_143942784
De roebel, klettert onderuit
http://www.telegraaf.nl/d(...)ar_dieptepunt__.html

Dit zal ook niet positief zijn voor Poetin
http://www.telegraaf.nl/b(...)derd_voor_EU___.html
quote:
do 28 aug 2014, 22:01

'Tusk benaderd voor post EU-president'

WARSCHAU - De Poolse premier Donald Tusk is door Europese leiders benaderd om Herman Van Rompuy op te volgen als EU-president.
Een woordvoerder van de Poolse regering heeft dat donderdag verklaard.

Volgens de zegsman neemt Tusk het voorstel serieus in overweging. Hij bekijkt de consequenties voor zijn land in het licht van de crisis in Oekraïne, heette het donderdag.

In het geruchtencircuit werd Tusk samen met de Deense premier Helle Thorning-Schmidt als kandidaat genoemd. De Europese leiders vergaderen zaterdag in Brussel over de benoeming.
pi_143942895
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:30 schreef homme7 het volgende:

[..]

zomerpak denk ik, overigens zal het zo duur zijn dat jij het nooit kan kopen
:') alsof dat ook maar iets boeit, het blijft een lelijk ding
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:18:06 #225
430548 homme7
pi_143943248
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:57 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

:') alsof dat ook maar iets boeit, het blijft een lelijk ding
tja, ik zou hem wel willen hebben, die heb ik nog niet
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:36:14 #226
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_143945057
Ondertussen moet je in eigen land natuurlijk ook de dissidente geluiden tegengaan:
whitegl twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 10:19:01 Surprised? the Soldiers' Mothers NGO that went public on Russian casualties in #ukraine has just been declared a "foreign agent" reageer retweet
Als dit waar is, is het wel badass:
myroslavapetsa twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 10:28:11 #Ukraine MoD says 2 Ukr wounded officers encircled by 12 Rus paratroopers from #Kostroma blew themselves up on Aug 25, killing everyone reageer retweet
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_143945429
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 05:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En ondertussen hoorde ik gister van een vriendin in Oekraïne dat haar vriend is omgekomen in een gevecht met de 'rebellen'. Wat een shitzooi.
Ik hoorde van een vriend in Oekraine dat hij blij is dat de Russen komen omdat het Oekrainse leger alles kapotschiet.
Misschien kan dan ook eindelijk de rampplek onderzocht worden.
pi_143945573
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:36 schreef DustPuppy het volgende:
Ondertussen moet je in eigen land natuurlijk ook de dissidente geluiden tegengaan:
whitegl twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 10:19:01 Surprised? the Soldiers' Mothers NGO that went public on Russian casualties in #ukraine has just been declared a "foreign agent" reageer retweet
Benieuwd uit welk land hun financiering dan komt...
quote:
myroslavapetsa twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 10:28:11 #Ukraine MoD says 2 Ukr wounded officers encircled by 12 Rus paratroopers from #Kostroma blew themselves up on Aug 25, killing everyone reageer retweet
Als het waar is dan is het heel stom geweest, want wat denk je dat de Russen/rebellen de volgende keer zullen doen?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:57:24 #229
430548 homme7
pi_143945655
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:54 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Benieuwd uit welk land hun financiering dan komt...

[..]

Als het waar is dan is het heel stom geweest, want wat denk je dat de Russen/rebellen de volgende keer zullen doen?
ik vind het wel heel moedig, dood waren ze toch gegaan, nu zijn ze meegenomen
pi_143945679
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:57 schreef homme7 het volgende:

[..]

ik vind het wel heel moedig, dood waren ze toch gegaan, nu zijn ze meegenomen
waarom zouden ze toch dood gegaan zijn?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:00:15 #231
430548 homme7
pi_143945718
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:58 schreef meth1745 het volgende:

[..]

waarom zouden ze toch dood gegaan zijn?
door kogels he
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:00:37 #232
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_143945727
Ik merk een kanteling in de berichtgeving, en mogelijk een spoor van een nieuwe deal.

Rusland krijgt Oekraïne, de VS krijgt Syrië. Rusland laat Assad dus langzaam vallen en de VS ziet verder weinig heil in Oekraïne (aangemoedigd ook door Merkel's lobby: onhaalbare kaart).

Want wie kan mij vertellen waarom Rusland de reeds geproduceerde S300's voor Syrië ineens "vernietigd" worden? De S300 is een absolute bepalende factor, als het gaat om beheersing van een luchtruim.
Daarbij ook het opvallende feit dat Amerikaanse oliemaatschappijen actief samen blijven werken met Russische equivalenten -op Russisch grondgebied welteverstaan.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat op het hoogste diplomatieke niveau dit soort deals worden afgetikt met elkaar. De tijd zal het uitwijzen.
pi_143945756
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:54 schreef meth1745 het volgende:

[..]
Pardon, je hebt het over stom? Rusland begint een oorlog en je praat over stom?
Ik had met veel moeite een zakelijk netwerk opgebouwd in Rusland, de taal en cultuur geleerd, dat kunnen we nu allemaal weggooien.
Het zal mij niet verbazen als ik binnenkort zelf kisten aan moet trekken en een geweer moet laden.
pi_143945787
quote:
Anders Fogh Rasmussen, Nato’s secretary-general, warned in June that Russia was secretly funding European environmental groups in order to hinder the spread of fracking in Europe and thus preserve dependence on Russian energy.
pi_143945796
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:00 schreef homme7 het volgende:

[..]

door kogels he
gewonden die zich overgeven worden normaal niet doodgeschoten. Na dit voorval misschien wel.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:03:27 #236
430548 homme7
pi_143945808
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:00 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik merk een kanteling in de berichtgeving, en mogelijk een spoor van een nieuwe deal.

Rusland krijgt Oekraïne, de VS krijgt Syrië. Rusland laat Assad dus langzaam vallen en de VS ziet verder weinig heil in Oekraïne (aangemoedigd ook door Merkel's lobby: onhaalbare kaart).

Want wie kan mij vertellen waarom Rusland de reeds geproduceerde S300's voor Syrië ineens "vernietigd" worden? De S300 is een absolute bepalende factor, als het gaat om beheersing van een luchtruim.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat op het hoogste diplomatieke niveau dit soort deals worden afgetikt met elkaar. De tijd zal het uitwijzen.
blijf jij es gauw van die wodka af
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:03:32 #237
297168 Kikopuz
I like goats
pi_143945812
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 05:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

;(
pi_143945838
quote:

Daarbij ook het opvallende feit dat Amerikaanse oliemaatschappijen actief samen blijven werken met Russische equivalenten -op Russisch grondgebied welteverstaan.

Merkel roept binnenkort de SS er bij vanuit hun geheime basis onder de zuidpool. Barbarossa 2.0.
pi_143945846
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:36 schreef DustPuppy het volgende:
Damn, en dat is waarom Putin nu een stap te ver is gegaan. Hij roept de militie op om het Oekrainse leger te sparen, maar hij beseft zich niet dat zij zich niet 1-2-3 zullen overgeven. Ik denk dat Putin hoopt dat de soldaten die teruggaan direct hun woede gaan uiten in Kiev.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:07:13 #240
430548 homme7
pi_143945895
pi_143945925
quote:
de VS ziet verder weinig heil in Oekraïne (aangemoedigd ook door Merkel's lobby: onhaalbare kaart).
Merkel is de hartsvriendin van Poetin, die heeft haar met zijn charmes en beheersing van de Duitse taal helemaal onder controle. Zag je hen laatst gezellig samen voetbal kijken in het stadion? Ik zou niets geloven van wat Merkel te vertellen heeft, het is echt zonde dat zij zich zo makkelijk liet inpalmen door de Russische mafiastaat.
pi_143945935
quote:

Dat vinden ze hier niet leuk om te horen, oorlog moet er komen!
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:10:02 #243
8781 crew  Frutsel
pi_143945957
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Merkel roept binnenkort de SS er bij vanuit hun geheime basis onder de zuidpool. Barbarossa 2.0.
:D
pi_143945963
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:09 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat vinden ze hier niet leuk om te horen, oorlog moet er komen!
Als men niets doet krijg je juist een verschrikkelijke oorlog. Het duurt namenlijk nogal lang met stapels doden voordat Odessa bereikt is door Rusland. Bovendien krijg je dan weer een koude oorlog waar geen einde aan komt, want wat is dan de voorwaarde voor een einde aan de vijandelijkheden? Het communisme kan niet meer vallen.
pi_143945970
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:08 schreef Slava het volgende:

[..]

Merkel is de hartsvriendin van Poetin, die heeft haar met zijn charmes en beheersing van de Duitse taal helemaal onder controle. Zag je hen laatst gezellig samen voetbal kijken in het stadion? Ik zou niets geloven van wat Merkel te vertellen heeft, het is echt zonde dat zij zich zo makkelijk liet inpalmen door de Russische mafiastaat.
Tja, tegen verliefdheid doe je niets...
pi_143945989
Live streaming: Press point by NATO Secretary General following NATO-Ukraine Commission meeting
Belgium
11:30 (Brussels time) Press point by NATO Secretary General Anders Fogh Rasmussen following the meeting of the NATO-Ukraine Commission
http://www.nato.int/cps/en/natolive/events_67375.htm
pi_143945997
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:10 schreef Slava het volgende:

[..]

Als men niets doet krijg je juist een verschrikkelijke oorlog. Het duurt namenlijk nogal lang met stapels doden voordat Odessa bereikt is door Rusland.
Dus moet de VS maar ingrijpen?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:11:54 #248
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_143946006
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:03 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

;(
Zojuist stuurde ze me een bericht dat ze in Kiev in een bataljon zit oid. Het was nogal vaag. Men zegt daar dat Rusland officieel een oorlog is gestart. Of dat nou helemaal klopt weet ik niet, maar ik kan me de sfeer wel voorstellen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_143946020
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zojuist stuurde ze me een bericht dat ze in Kiev in een bataljon zit oid. Het was nogal vaag. Men zegt daar dat Rusland officieel een oorlog is gestart. Of dat nou helemaal klopt weet ik niet, maar ik kan me de sfeer wel voorstellen.
Nou, jij wilt toch oorlog?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:12:36 #250
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_143946023
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die Götterdämmerung muss fliegen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')