SPOILER: Foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kiev Independence Day Parade Flaunts Artillery and Armor: Russian Roulette (Dispatch 71)Liveblogsquote:Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraine
Reuters
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne
Al Jazeera
Timeline: Ukraine's political crisis
Live UA Map
Liveblog Al Jazeera
Liveblog Kyiv Post
Liveblog RT
Liveblog The Guardian
Liveblog The Interpreter
Liveblog RFE/RL
Blogs
Pro-Oekraïens
Dmitry Tymchuk / Information Resistance
Voices of Ukraine
Blogspot Ukraine at war
Pro-Russisch
Icorpus
Slavyangrad
Websites Oekraïense Overheid
Crisis centrum Live
Information Analysis Centre NSDC of Ukraine
Officiële website van de president
Staatsveiligheidsdienst (SBU)
Grenswacht (State Border Guard of Ukraine)
Kranten / Persbureaus / media
Kyiv Post
Ukrinform
Interfax Ukraine
Reuters
Itar-Tass
Vice News
Pro-Oekraïens
https://twitter.com/NSDC_ua
https://twitter.com/Liveuamap
https://twitter.com/StateOfUkraine
https://twitter.com/EuromaidanPR
https://twitter.com/MiddleEast_BRK
https://twitter.com/lennutrajektoor
https://twitter.com/RutheniaRus
https://twitter.com/myroslavapetsa
Pro-Russisch
https://twitter.com/NovorossiaNews
https://www.youtube.com/user/newsanna1945
https://twitter.com/A_J_S_B
https://twitter.com/gbazov
https://twitter.com/Catherina_News
28 augustus 2014:
Eerder vandaag zei de Oekraïense president Petro Porosjenko dat 'Russische troepen Oekraïne zijn binnengetreden'. Hij zegde zijn trips naar het buitenland af en riep de veiligheidsraad voor een spoedzitting bijeen. De VS en de NAVO lijken zijn lezing nu te bevestigen.twitter:carlbildt twitterde op woensdag 27-08-2014 om 21:05:09We are now evidently seeing fighting between regular Russian and regular Ukrainian forces in Eastern Ukraine. There is a word for this. reageer retweet
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
Zonder EU inmening in west oekraine waren er heel andere transities geweest die niet een dreiging voor het krim hadden veroorzaakt, dus wat lul je.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:10 schreef .Exe het volgende:
[..]
Zoals de Britse voorzitter van de UN vanavond zei: Zonder Russische inmenging in Oost Oekraine was er nu geen oorlog geweest daar.
Dit was inderdaad een hele goede actie en toonde aan dat de VS en Rusland zelfs bij een meningsverschil prima konden samenwerken. Een zelfde soort oplossing had ik Oekraine ook mogelijk geweest, maar nu zijn we op een punt van no return, omdat Putin al zijn krediet heeft weggegeven door samen te werken met de seperatisten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:03 schreef mig72 het volgende:
Al deze prowesterse idioten hier geven blijk van hun hersenspoeling door westerse media jarenlang. Rusland is een van de weinig moreel integer landen wereld.
Wie heeft dat conflict in Syrië netjes bemiddeld alweer toen de VS op de rand stond van bombardementen? Poetin:
http://www.joop.nl/wereld(...)lomatiek_schaakspel/
Alleen daarom al zou Poetin de Nobelprijs moeten verdienen.
Ik ken het project en ik ken de geschiedenis en ook die uitleg van Clark. Je moet alleen niet vergeten dat het plan een 'reactie' was op de ontwikkelingen in het Midden Oosten. Saddam een serieuze bedreiging en viel zelfs Koeweit binnen. De vraag is dan 'moet Amerika zich ermee bemoeien?' en dat is typisch de 'damned if you do en damned if you don't' discussie.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:04 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat tymoshenko zei serieuzer kunt nemen dan wat RT zegt over atoomoorlogen.
Dat mens heeft connecties en een zogenaamde 'calling', RT is gewoon sensatie.
Als je verder kijkt naar de werkelijke partijen aanwezig is het letterlijk een overname door westerse bankiers eliten, en Rusland die probeert nog een beetje van haar infrastructuur te kunnen behouden, dit gaat alle treatys tegen verdere EU uitbreiding tegen.
Dit heeft alles te maken met the project for a new american century, lees je daar maar eens bij in en kijk ook deze opname van een conference van clark.
Zonder dat kut verdrag van de EU was er helemaal geen opstand of oorlog geweest.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:10 schreef .Exe het volgende:
[..]
Zoals de Britse voorzitter van de UN vanavond zei: Zonder Russische inmenging in Oost Oekraine was er nu geen oorlog geweest daar.
Coupplegers waren dus geen separteristen van de russische gezindheid? Dat was anders? Ah.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dit was inderdaad een hele goede actie en toonde aan dat de VS en Rusland zelfs bij een meningsverschil prima konden samenwerken. Een zelfde soort oplossing had ik Oekraine ook mogelijk geweest, maar nu zijn we op een punt van no return, omdat Putin al zijn krediet heeft weggegeven door samen te werken met de seperatisten.
Dat is maar zeer de vraag. En waarom zou een zelfstandig land geen verdrag af mogen sluiten wat voor haar economische ontwikkeling erg gunstig is? En waarom zou het minder gunstige verdrag wat Poetin aanbiedt dan wel goed zijn?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:12 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Zonder dat kut verdrag van de EU was er helemaal geen opstand of oorlog geweest.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:12 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Zonder dat kut verdrag van de EU was er helemaal geen opstand of oorlog geweest.
Waarom mag Oekraïne niet zelf beslissen waar het bij wilt horen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Zonder EU inmening in west oekraine waren er heel andere transities geweest die niet een dreiging voor het krim hadden veroorzaakt, dus wat lul je.
Daar ging het niet om, het gaat om het deeltje rusland.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:12 schreef Nintex het volgende:
Ik ken het project en ik ken de geschiedenis en ook die uitleg van Clark. Je moet alleen niet vergeten dat het plan een 'reactie' was op de ontwikkelingen in het Midden Oosten. Saddam een serieuze bedreiging en viel zelfs Koeweit binnen. De vraag is dan 'moet Amerika zich ermee bemoeien?' en dat is typisch de 'damned if you do en damned if you don't' discussie.
Dit.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:15 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Technisch gezien heeft de Krim zich afgescheiden van de Oekraine en zich daarna bij Rusland aangesloten.
Dat we ontevreden zijn met de rol die Rusland in het conflict speelt is duidelijk, maar zolang we niet bereid zijn om onze relaties met Rusland compleet te vergallen is het onzinnig te zeggen dat Rusland met haar legers in de Oekraine aan het vechten is.
[..]
Zolang de Oekraïne de enorme schulden heeft die het heeft zal het land toch niet zelfstandig kunnen opperen. Ze hebben zelfs al enorme stukken grond aan China moeten verpachten als ware ze een land in Afrika of een Bananenrepubliek in Zuid-Amerika.
"wie is oekraine, enkel de eumaidan separteristen? En wat zijn alle andere oekrainse mensen dan?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:14 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
[..]
Waarom mag Oekraïne niet zelf beslissen waar het bij wilt horen?
Zeer de vraag?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is maar zeer de vraag. En waarom zou een zelfstandig land geen verdrag af mogen sluiten wat voor haar economische ontwikkeling erg gunstig is? En waarom zou het minder gunstige verdrag wat Poetin aanbiedt dan wel goed zijn?
De Russen wilden de Krim al langer en daar kan ik me nog iets bij voorstellen ook.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Zonder EU inmening in west oekraine waren er heel andere transities geweest die niet een dreiging voor het krim hadden veroorzaakt, dus wat lul je.
Omdat Rusland bereid was harde contanten neer te leggen en de EU, dat begrijpelijkerwijs (na Griekenland en de crisis) niet wou was de regering min of meer gedwongen het Russische verdrag te tekenen of anders bankroet te gaan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is maar zeer de vraag. En waarom zou een zelfstandig land geen verdrag af mogen sluiten wat voor haar economische ontwikkeling erg gunstig is? En waarom zou het minder gunstige verdrag wat Poetin aanbiedt dan wel goed zijn?
Wilden de krim al langer? De russen hadden de krim al. Welk gedeelte van de zwarte vloot en russisch gezinde bevolking, russische werklui en russische taal begrijp jij niet?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:16 schreef .Exe het volgende:
[..]
De Russen wilden de Krim al langer en daar kan ik me nog iets bij voorstellen ook.
De EU onrust was de stok om de hond mee dood te slaan.
Ja, daar komt het wel op neer. Men is de politiek daar al tijden goed zat.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:16 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Zeer de vraag?
Oh jonguh die opstand was natuurlijk omdat ze zat waren van dat regime![]()
Dan was er wellicht een ander excuus gezocht.quote:Nee het was omdat ze dat verdrag niet wilden tekenen hadden ze dat kut verdrag niet voorgelegd hadden we deze hele kut situatie niet en kon ik oekrainse sletjes neuken het hele jaar door!
Dit is toch wel de post van dit topic, nu al.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:03 schreef mig72 het volgende:
Al deze prowesterse idioten hier geven blijk van hun hersenspoeling door westerse media jarenlang. Rusland is een van de weinig moreel integer landen wereld.
Wie heeft dat conflict in Syrië netjes bemiddeld alweer toen de VS op de rand stond van bombardementen? Poetin:
http://www.joop.nl/wereld(...)lomatiek_schaakspel/
Alleen daarom al zou Poetin de Nobelprijs moeten verdienen.
Onderdeel van een soeverein land en gewoon erkend door Rusland als zodanig.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wilden de krim al langer? De russen hadden de krim al. Welk gedeelte van de zwarte vloot en russisch gezinde bevolking, russische werklui en russische taal begrijp jij niet?
Nee! Ze hadden de Krim niet!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wilden de krim al langer? De russen hadden de krim al. Welk gedeelte van de zwarte vloot en russisch gezinde bevolking, russische werklui en russische taal begrijp jij niet?
Nee dat zijn alle mensen die zich verbonden met dat land voelen en over een geldig paspoort beschikken. Je vergeet dat mensen in het oosten van Oekraïne door pro Russische mensen geïntimideerd en aangevallen worden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:15 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
"wie is oekraine, enkel de eumaidan separteristen? En wat zijn alle andere oekrainse mensen dan?
Dat kan nu zelfs beter... alle Oekrainse jongens worden met razzia's uit huis getrokken en naar 'het front' gestuurdquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:16 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Zeer de vraag?
Oh jonguh die opstand was natuurlijk omdat ze zat waren van dat regime![]()
Nee het was omdat ze dat verdrag niet wilden tekenen hadden ze dat kut verdrag niet voorgelegd hadden we deze hele kut situatie niet en kon ik oekrainse sletjes neuken het hele jaar door!
Er was helemaal geen opstand toen pas toen dat verdrag getekend moest worden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, daar komt het wel op neer. Men is de politiek daar al tijden goed zat.
[..]
Dan was er wellicht een ander excuus gezocht.
Wanneer snappen de mensen in het Westen dit nu eens een keer?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:12 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Het is allemaal de schuld van Europaquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wanneer snappen de mensen in het Westen dit nu eens een keer?
Waar is je panda avatar?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoe vind je het dat de amerikanen nu vrolijk daar gaan bombarderen op isis terwijl ze weer gifgas gebruiken?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit is toch wel de post van dit topic, nu al.
twitter:NoahSneider twitterde op donderdag 28-08-2014 om 23:49:27Putin plan: assert power,prevent rebel defeat,wait for #Ukraine to implode &/or concede... my latest in @TheEconomist http://t.co/ydF5e5Hdol reageer retweet
Amerikanen en Russen mogen elkaar sinds de dag dat Berlijn viel in WO2 niet. Amerika mag Rusland niet, omdat ze in hun ogen half Europa hadden ingepikt onder het communisme en Rusland mag Amerika niet, omdat die met Churchill geen tweede front wilde openen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Daar ging het niet om, het gaat om het deeltje rusland.
Ik heb hier al vaak een link gepost naar artikelen die dit ontkrachten. Oekraine was failliet en Yanukovich bleek net zo corrupt en crimineel als zijn voorgangers. Hij ging naar Putin om te bedelen voor meer geld en die gaf niet thuis. Toen ging hij naar de EU en die had er wel oren naar, maar dan moest Oekraine zich aan bepaalde regels houden wat betreft de handel. Putin draaide toen en wilde Oekraine wel hulp geven, maar het volk had geen vertrouwen meer in de regering Yanukovich.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Yup coup was het maar de usa vond dit best toen democratisch in de krim werd gestemd was het een russische invasie.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Een democratisch gekozen regering afzetten, gewoon een coup.
Mede mogelijk gemaakt door de "democratische" regeringen van het Westen, schei toch uit, het zijn gewoon een stelletje ophitsers en scheinheiligen.![]()
De coup ging niet in op eerdere afspraken die oekraine en rusland over de krim hebben gemaakt?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onderdeel van een soeverein land en gewoon erkend door Rusland als zodanig.
Ze zijn hard ingegaan tegen de eerdere afspraken die Oekraïne en Rusland over de Krim hebben gemaakt.
Maar goed, blijf annexeren maar goedpraten, je ware aard komt weer boven....
Hij is ook goudeerlijk die man.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:22 schreef mig72 het volgende:
Misschien vergeten jullie bevooroordeelden dat juist Poetin helemaal geen conflict wilde in Oekraine:
http://www.nu.nl/buitenla(...)ren-in-oekraine.html
Waar wil je heen eigenlijk? Dat is sowieso geen een enkele politicus ter wereld. Of houd je Poetin aan andere standaarden?quote:
Inderdaad obama dan working with the syrian government isn't bad they really changed over the past few monthsquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:26 schreef mig72 het volgende:
[..]
Waar wil je heen eigenlijk? Dat is sowieso geen een enkele politicus ter wereld. Of houd je Poetin aan andere standaarden?
Waar zijn goddomme nou de bewijzen dat Poetin de oost oekraine zou 'bewapenen, dan wel zelf militaire steun geeft? Enige wat Rusland doet is humanitaire convooien proberen door te krijgen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:24 schreef Nintex het volgende:
[..]
Amerikanen en Russen mogen elkaar sinds de dag dat Berlijn viel in WO2 niet. Amerika mag Rusland niet, omdat ze in hun ogen half Europa hadden ingepikt onder het communisme en Rusland mag Amerika niet, omdat die met Churchill geen tweede front wilde openen.
Kijk, ik ga het corrupte zooitje in Kiev niet goed praten. Je moet wel heel naief zijn om niet door te hebben dat 'iedereen' die politiek bezig is in dat land een dubbele agenda lijkt te hebben. Ze slaan elkaar niet voor niets knock-out in de Rada. Het feit is echter dat Putin door zijn tanks aan de grens te parkeren en de seperatisten wat afdankertjes toe te spelen ook niets heeft gedaan om de situatie te de-escaleren of te verbeteren.
Noem mij ook maar één enkele gezetelde van het HUIDIGE kiev dat niet een huis van goud heeft.quote:[..]
Ik heb hier al vaak een link gepost naar artikelen die dit ontkrachten. Oekraine was failliet en Yanukovich bleek net zo corrupt en crimineel als zijn voorgangers. Hij ging naar Putin om te bedelen voor meer geld en die gaf niet thuis. Toen ging hij naar de EU en die had er wel oren naar, maar dan moest Oekraine zich aan bepaalde regels houden wat betreft de handel. Putin draaide toen en wilde Oekraine wel hulp geven, maar het volk had geen vertrouwen meer in de regering Yanukovich.
Als Yanukovich niet zo'n faalbaas was geweest dan had Oekraine een paar boe-roepers gehad, zoals in ieder land, maar geen grote opstand in eerst het westen en vervolgens het oosten.
Terecht toch dat de bevolking daartegen in opstand komt? Niet voor niets zijn veel Oekrainers ook heel teleurgesteld in hun nieuwe regering.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Noem mij ook maar één enkele gezetelde van het HUIDIGE kiev dat niet een huis van goud heeft.
Ach ja, toen Rusland zich aan de afspraken hield wat betreft aantallen soldaten op de basis(sen) op de Krim werd dat een invasie genoemd door Kiev.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onderdeel van een soeverein land en gewoon erkend door Rusland als zodanig.
Ze zijn hard ingegaan tegen de eerdere afspraken die Oekraïne en Rusland over de Krim hebben gemaakt.
Maar goed, blijf annexeren maar goedpraten, je ware aard komt weer boven....
Obama heeft de daadkracht en lef van een zwangere huispoes met een tiran voor een huisbaas.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:28 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Inderdaad obama dan working with the syrian government isn't bad they really changed over the past few months
Ok dan is het ook terecht dat het oost oekrainse volk in opstand komt. Zijn we klaar.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
Terecht toch dat de bevolking daartegen in opstand komt? Niet voor niets zijn veel Oekrainers ook heel teleurgesteld in hun nieuwe regering.
Juist, het is allemaal zo doorzichtig..quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:24 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Yup coup was het maar de usa vond dit best toen democratisch in de krim werd gestemd was het een russische invasie.
Het is gewoon grappig dat je gelooft dat Putin geen conflict wil met Oekraïne. Dat is hetzelfde als Israël dat geen conflict met Gaza/hamas wil.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:26 schreef mig72 het volgende:
[..]
Waar wil je heen eigenlijk? Dat is sowieso geen een enkele politicus ter wereld. Of houd je Poetin aan andere standaarden?
Ik dacht dat Amerika Assad negeert in de strijd tegen ISIS of loop ik achter op dat gebied?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:28 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Inderdaad obama dan working with the syrian government isn't bad they really changed over the past few months
Heb mijn reactie veranderdquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:31 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Het is gewoon grappig dat je gelooft dat Putin geen conflict wil met Oekraïne. Dat is hetzelfde als Israël dat geen conflict met Gaza/hamas wil.
[..]
Ik dacht dat Amerika Assad negeert in de strijd tegen ISIS of loop ik achter op dat gebied?
Wij hebben de ballen niet om tegen onze regering in opstand te komen en laten ons maar alles overkomen en aannaaien.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
Terecht toch dat de bevolking daartegen in opstand komt? Niet voor niets zijn veel Oekrainers ook heel teleurgesteld in hun nieuwe regering.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ok dan is het ook terecht dat het oost oekrainse volk in opstand komt. Zijn we klaar.
Jep, echter komt men in Oost Oekraine op een hele andere manier in 'opstand'quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ok dan is het ook terecht dat het oost oekrainse volk in opstand komt. Zijn we klaar.
Blind van emotie, gevoed door een media offensief pretty much.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Juist, het is allemaal zo doorzichtig..
Ik zie het, jij ziet het, maar sommige mensen zijn blind van haat, gevoed door de media-propaganda.
Ik zal morgen mn eigen huis ook even in puin slaan hey.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:31 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Het is gewoon grappig dat je gelooft dat Putin geen conflict wil met Oekraïne. Dat is hetzelfde als Israël dat geen conflict met Gaza/hamas wil.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |