abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 24 augustus 2014 @ 15:30:53 #1
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143774151
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4
Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Maps

De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 24-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe informatie:
SPOILER
Vindplaats schoen Lisanne (achter een boom in het gras)

Animatie van vondst rugzak
SPOILER
Tijdlijn (kort):
SPOILER
(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 – Fotoverslag

Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Spullen Lisanne en Kris - mee op de hike:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:
SPOILER
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
SPOILER

Links: Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
Rechts: Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 24-08-2014 17:19:18 ]
pi_143775676
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:34 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Off-topic: gynaika, als ik over deze zaak lees denk ik steeds aan Despoina Vandi: Γυναίκες δυνατές σε αδύνατες στιγμές... Ken je dat? ;)
Ja, ik ben op de hoogte. Kwam je op de gedachte door mijn gebruikersnaam?
  zondag 24 augustus 2014 @ 16:12:18 #3
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143776103
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:03 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ja, ik ben op de hoogte. Kwam je op de gedachte door mijn gebruikersnaam?
Nee, ik had dat lied al langer in mijn hoofd bij deze zaak. Daarom vond ik jouw gebruikersnaam zo opvallend ;)
pi_143776280
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:12 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee, ik had dat lied al langer in mijn hoofd bij deze zaak. Daarom vond ik jouw gebruikersnaam zo opvallend ;)
Het is inderdaad wel heel toevallig.
  zondag 24 augustus 2014 @ 16:19:27 #5
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143776442
Oke ;) Een aanvulling op de tijdlijn. Kijk even mee of het klopt:

maandag 18 augustus 2014 - dag 139
• Arrocha ontdekt dat de onderzoeksresultaten van het NFI niet zijn overgedragen aan de Panamese autoriteiten.
• De ouders van Kris doen een wanhopige oproep aan het NFI om dit alsnog te doen.

dinsdag 19 augustus 2014 - dag 140
• Het NFI zegt dat de onderzoeksresultaten bij het OM liggen.
• Het OM belooft deze z.s.m. over te dragen aan Panama.

zaterdag 23 augustus 2014 - dag 144
• Arrocha gaat zelf met een onderzoeksteam de route van Kris en Lisanne lopen.
pi_143777642
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:19 schreef Domnivoor het volgende:

• Arrocha ontdekt dat de onderzoeksresultaten van het NFI niet zijn overgedragen aan de Panamese autoriteiten.
• De ouders van Kris doen een wanhopige oproep aan het NFI om dit alsnog te doen.

Je zou haast denken dat er foto's uit de telefoons te voorschijn zijn gekomen...
pi_143778517
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:19 schreef Domnivoor het volgende:

Lijkt mij juist.
pi_143778796
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je zou haast denken dat er foto's uit de telefoons te voorschijn zijn gekomen...
Als ik dit artikel http://www.prensa.com/uho(...)rido-pianista/379977 goed heb begrepen gaat men de locaties opzoeken waarvan door Kris/Lisanne foto's zijn genomen.
pi_143780184
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 17:23 schreef gynaika het volgende:

[..]

Als ik dit artikel http://www.prensa.com/uho(...)rido-pianista/379977 goed heb begrepen gaat men de locaties opzoeken waarvan door Kris/Lisanne foto's zijn genomen.
En wat is daar het nut van? Als dat dezelfde foto's zijn die de vader van Kris al had? Welke aanwijzingen denkt de advocaat daarmee te vinden? Het mysterie is toch juist wat er ná dat bergbeekje is gebeurd?
Of zou hij opzoek gaan naar die rotswand?
pi_143782837
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En wat is daar het nut van? Als dat dezelfde foto's zijn die de vader van Kris al had? Welke aanwijzingen denkt de advocaat daarmee te vinden? Het mysterie is toch juist wat er ná dat bergbeekje is gebeurd?
Of zou hij opzoek gaan naar die rotswand?
Wat er gebeurd is en hoe alles is verlopen, dat weten wij dus niet. Als de vrouwen na 1 april toch nog een aantal dagen heeft geleefd dan kunnen er in die periode ook foto's door hen gemaakt zijn met de telefoons. Er wordt nog veel niet naar buiten gebracht. En die rotswand genomen met de camera zal ook wel op het programma staan om te vinden en te onderzoeken.
pi_143782937
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:54 schreef gynaika het volgende:
Als de vrouwen na 1 april toch nog een aantal dagen heeft geleefd dan kunnen er in die periode ook foto's door hen gemaakt zijn met de telefoons.
Voor zover bekend zijn die foto's, als ze al bestaan, nog niet aan Panama, laat staan de ouders of advocaat, vrijgegeven door het OM in Nederland.
pi_143783179
Tsjongejonge wat een lekkere meiden zeg! Eeeeeuwig zonde.
pi_143784851
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Voor zover bekend zijn die foto's, als ze al bestaan, nog niet aan Panama, laat staan de ouders of advocaat, vrijgegeven door het OM in Nederland.
Zelf denk ik dat de instanties in Panama en Nederland, de ouders en de advocaat al veel duidelijkheid hebben betreffende de gehele zaak. Dit is echter nog niet naar buiten gebracht, dus voor ons is alles nog gissen.
pi_143785255
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:40 schreef gynaika het volgende:

[..]

Zelf denk ik dat de instanties in Panama en Nederland, de ouders en de advocaat al veel duidelijkheid hebben betreffende de gehele zaak. Dit is echter nog niet naar buiten gebracht, dus voor ons is alles nog gissen.
En daarom doet de advocaat in de media een oproep dat het NFI de gegevens moet doorgeven aan Panama zodat ze verder kunnen met het onderzoek, want ze weten alles al?
Volgens mij mis je een hoop info. Is niet erg, maar neem dan ook wat van een ander aan.
pi_143787493
Ik weet niet of de ouders meer weten, maar deze uitspraak van de vader van Kris (Eén Vandaag 25-7-2014) blijft interessant (of roept iig vragen op):

quote:
“De telefoons zijn gebruikt en dat gebruik en de manier waarop levert voor ons weer zoveel vragen op dat we zeggen; dit is niet logisch”
Natuurlijk is er in de uitzending van 4 augustus meer bekend gemaakt, maar het alarmnummer bellen is redelijk logisch als je in de problemen zit lijkt mij. Dus wat is er nu precies niet logisch aan "dat gebruik en de manier waarop"?
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_143789149
@ Loohcs: ik denk dat ze daarmee simpelweg bedoelde dat er dagenlang inactiviteit was na de eerste dagenlange noodoproepen en opeens dagen later uit het niks die 90 foto's werden gemaakt. De manier waarop het is gebruikt is in die zin dus onlogisch.
pi_143789367
Vraag misschien al voorbij gekomen; wie heeft die foto's van hun kamer genomen en wie van de rugtas en botten?
pi_143789721
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:58 schreef ToniB het volgende:
Vraag misschien al voorbij gekomen; wie heeft die foto's van hun kamer genomen en wie van de rugtas en botten?
voor zover ik begrepen heb de panamese autoriteiten.....
pi_143793690
Maar die waren er toch niet bij toen die schoenen, botten gevonden zijn? Daaruit maak ik op dat iemand anders in ieder geval die foto van de schoen bij de boomstronk heeft gemaakt. Of hebben de gidsen alles keurig laten liggen , lijkt mij niet.
pi_143794244
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef ToniB het volgende: Maar die waren er toch niet bij toen die schoenen, botten gevonden zijn? Daaruit maak ik op dat iemand anders in ieder geval die foto van de schoen bij de boomstronk heeft gemaakt. Of hebben de gidsen alles keurig laten liggen, lijkt mij niet.
Dat is door een geheel (locale vrijwilligers?) zoek-team gemaakt:

Dat de schoen daar gevonden is bewijst ook gelijk dat dat 'door de rivier meegesleurd' scenario (zoals overal maar oneindig blijft worden gespeculeerd) niet kan kloppen, deze boomstam was namelijk NABIJ het gebied bij een rivier, niet IN de rivierbedding.
pi_143795094
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:05 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dat is door een geheel (locale vrijwilligers?) zoek-team gemaakt:

[ afbeelding ]

Dat de schoen daar gevonden is bewijst ook gelijk dat dat 'door de rivier meegesleurd' scenario (zoals overal maar oneindig blijft worden gespeculeerd) niet kan kloppen, deze boomstam was namelijk NABIJ het gebied bij een rivier, niet IN de rivierbedding.
Niet kan kloppen is te veel gezegd, dit ging over de schoen met menselijke resten Grote kans dat een roofdier er mee aan de haal is gegaan. Jaguars leven in dat gebied en zijn uitstekende zwemmers. Ze jagen vooral in en om de rivier.
pi_143796001
In deze radio documentaire van Okke Ornstein, die in Panama woont, worden ook vragen gesteld aan mensen op de markt in Boquete over de vermissing van K&L. Een van de dingen die ook opgenoemd wordt is "drug trafficking on that trail"
En dat er nog een hoofd van een vermoorde oppositieleider vermist wordt in het zelfde gebied.

http://www.ornstein.org/o(...)ver-lisanne-en-kris/

[ Bericht 2% gewijzigd door Grijzemassa op 24-08-2014 22:35:50 ]
pi_143796055
Ah, eindelijk een blog waarin het verdwaalscenario nou eens wat aandacht krijgt, ik werd zo moe van al die misdaadscenario denkers...
pi_143796316
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:29 schreef Poekje01 het volgende:
Ah, eindelijk een blog waarin het verdwaalscenario nou eens wat aandacht krijgt, ik werd zo moe van al die misdaadscenario denkers...
Het verdwaalscenario krijgt hier veel aandacht. Alleen een forum als dit is er, omdat de ouders niet in een verdwaling geloven. En daarom denken we allemaal mee, ook met de ouders dus. ;)
pi_143796930
Hier krijgt de verdwaling meer aandacht dan waar dan ook, ben zelfs verbaasd over hoe het misdrijf-scenario al snel voor gek werd verklaard.
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:29 schreef Poekje01 het volgende: Ah, eindelijk een blog waarin het verdwaalscenario nou eens wat aandacht krijgt, ik werd zo moe van al die misdaadscenario denkers...
*Cloon alert* :7
pi_143796971
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:29 schreef Poekje01 het volgende:
Ah, eindelijk een blog waarin het verdwaalscenario nou eens wat aandacht krijgt, ik werd zo moe van al die misdaadscenario denkers...pff...Ook de verdwaalscenario denkers komen uit op iets wat veelal misschien wel en misschien niet op 1 april is gebeurd. Meer niet. Want er zijn daarvoor ook nauwelijks feiten, al moeten allerlei lange tijdlijnen en OP en god weet wat de lezer anders doen denken. In plaats van 1 richting, mag er vooral nergens anders aan gedacht worden lijkt het wel. Maar... sja. We worden niet zo graag in een keurslijfje gedouwd. Zeker niet door mevrouw L. van die talenschool en haar paleonthologisch vriendje uit C. Lang leve het vrije denken dus! Het NFI is onderdeel van het Ministerie van Veiligheid en Justitie, en rapporteert daarom alleen aan het OM.
pi_143797474
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:44 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Nou, ik ben je nu volledig kwijt, wat is je punt :?
pi_143798643
nou, dat de verdwaalscenario denkers van zichzelf vinden dat waar zij mee komen hetgeen is wat iedereen moet denken. Het lijkt op een soort communistische beinvloeding, het irriteert. Zij kunnen niet objectief naar andere meningen luisteren in deze FOK threads, daar gaat dit om. Er wordt net gedaan of wat op pagina 1 staat, of dat wel de enige juiste feiten zijn.
pi_143798829
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:14 schreef Poekje01 het volgende:
nou, dat de verdwaalscenario denkers van zichzelf vinden dat waar zij mee komen hetgeen is wat iedereen moet denken. Het lijkt op een soort communistische beinvloeding, het irriteert. Zij kunnen niet objectief naar andere meningen luisteren in deze FOK threads, daar gaat dit om. Er wordt net gedaan of wat op pagina 1 staat, of dat wel de enige juiste feiten zijn.
Ah, je zette me op het verkeerde been met je eerste post. Maar ik ben het met je eens.
pi_143799320
eh ja, het is niet persoonlijk bedoeld of zo, ik stoor me meer aan de trend van de laatste FOK nrs, iedereen doet maar hetzelfde, en vergeet daarbij dat "als iedereen denkt zoals we allemaal denken, dan denkt er iemand niet na" plus dat ik me stoor aan dat volslagen nutteloze geruzie tussen sommige posters hier, het is beschamend, en speelt die Verdwaalscenario denkers alleen maar in de kaart, zij lachen er om, en terecht!
Dus: hopelijk vanaf nu eens flink wat misdaad scenario denkers hier, en minder space voor de Verdwaalscenario bedenkers..

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 25-08-2014 15:44:23 ]
pi_143800354
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 02:43 schreef Jezus9 het volgende:

Als die huiszoeking dus echt klopt, zijn er wel degelijk redenen/aanwijzingen voor een misdrijf.
Eea blijkt al uit het feit dat bepaalde feiten niet besproken mogen worden in het belang van het onderzoek, bij een verdwaling zou daar geen sprake van zijn,
pi_143802031
Het is mijn inziens heel simpel en zijn de 3 belangrijkste vragen:

1-Wat voor water zat er in het flesje dat gevonden is. Rivierwater of het water dat er in hoorde
2-Hebben ze naast 911 en 112 ook nog proberen te bellen of sms-en naar huis/geliefde/vrienden
3-Hebben ze op hun telefoons of camera nog iets achter gelaten voor de nabestaanden

Hebben ze dit niet gedaan dan zijn ze door een misdrijf om het leven gekomen.
En aangezien Hans Kremers denkt dat ze niet verdwaald waren en meer weet dan wij denk ik dat ze dat niet gedaan hebben en hij "een verdwaling niet kan trekken" en dat "het gebruik van de telefoons dermate vreemd is" dat hij niet gelooft in verdwalen

Kan niet wachten op die resultaten.
pi_143803510
Mijn contact in Panama heeft mij 1 maand geleden verteld dat volgens zijn vriend bij de DIJ (Panamese recherche) in de mobiele telefoon van de verdronken 22 jarige Osman Valenzuela jongen 2 foto's zijn gevonden. Van een blond en een roodharig meisje. Dat mocht niet eerder naar buiten komen. En die telefoon kreeg de familie niet terug. Hij kon niet aangeven of de meisjes op de foto Kris en Lisanne betrof. Daarom is er af en toe aandacht gevraagd in deze forums voor die verdrinking en de dood van de jongen. Sommigen hier doen daar lacherig over, ik zou willen zeggen, lees even verder:

Mijn contact in Panama vond het zelf verdacht dat de meiden verdwenen op 1 april, en dat Osman (Piki) verdween op 4 april, en op 5 april dood werd aangetroffen in die rivier. Mijn contact zei verder dat Osman deel uitmaakte van een jeugdbende van 6 jongens. De rest is aangehouden geweest voor verhoor. 2 zaten langer vast, de een beschuldigde de ander: " hij heeft het gedaan" onduidelijk is daarbij of het om het doden van Osman ging, of de dood / verdwijning van de meisjes. De 2 konden zelf als persoon zo niet met technisch forensisch bewijs aan de verdwijning van K en L gelinked worden. De leider van het stel, volgens mijn contact, ja... nou komt het, was/is Henry, de zoon van de gids F.

Sja. Ik weet hier inmiddels een paar weken van, de persvoorlichter NvP en politie MN is op verzoek/met toestemming ook gelijk hiervan op de hoogte gebracht. De moeder van Osman wil blijkbaar niet met Enrique Arrocha praten.

Misschien snappen jullie nu mijn frustratie met het 'opgedrongen' verdwijningsscenario, waarin een aantal hier ook zo eenzijdig mee bezig zijn. De een volgens mij. omdat die eigenlijk I.L de eigenaresse van de taalschool is, de ander omdat dat de vriend daarvan is, die in C. woont, wat naast Panama ligt. Zij hebben zakelijke belangen in Panama, en een slecht lopend toerisme in "Murderville" zit niemand op te wachten.

Ook het feit dat er een insulinemeter op de trail is gevonden, en dat ik een link heb gepost waarin naar voren komt hoe je met de auto en daarna lopend bij de samenvloeing van de Changuinola en Culebra kan komen, wat Panamezen in dat filmpje doen, en je je dus kan voorstellen dat je dat ook kan doen om lichaamsdelen te dumpen wordt weggelachen.

Want een verdwijningsscenario "verdwijnt" 'makkelijker' uit eenieder zijn geheugen.
Kijk maar naar een vermissing als die van Alex Humphrey (Boquete, 2009):
wordt dat allemaal dan zo direct net hetzelfde met deze zaak van Kris en Lisanne?

Als Kris en Lisanne een ongeluk hebben gehad op de trail, of de verkeerde personen tegenkwamen (bv. drugsrunners, of de gang van Henry..) dan kunnen jullie zelf denk ik ook wel bedenken wat er met lastige getuigen moet gebeuren. Misschien was Osman het daar niet zo mee eens.

Ja, bewijs het allemaal maar eens. maar weet wel, ik ben benaderd met die gegevens over die Osman jongen, ik verzin dat niet zelf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 26-08-2014 16:07:40 ]
pi_143803635
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 02:14 schreef Poekje01 het volgende:
Mijn contact in Panama heeft mij 1 maand geleden verteld dat volgens zijn vriend bij de DIJ (Panamese recherche) in de mobiele telefoon van de verdronken 22 jarige Osman Valenzuela jongen 2 foto's zijn gevonden. Van een blond en een roodharig meisje. Dat mocht niet eerder naar buiten komen. En die telefoon kreeg de familie niet terug. Hij kon niet aangeven of de meisjes op de foto Kris en Lisanne betrof. Daarom is er af en toe aandacht gevraagd in deze forums voor die verdrinking en de dood van de jongen. Sommigen hier doen daar lacherig over, ik zou willen zeggen, lees even verder:

Mijn contact in Panama vond het zelf verdacht dat de meiden verdwenen op 1 april, en dat Osman (Piki) verdween op 4 april, en op 5 april dood werd aangetroffen in die rivier. Mijn contact zei verder dat Osman deel uitmaakte van een jeugdbende van 6 jongens. De rest is aangehouden geweest voor verhoor. 2 zaten langer vast, de een beschuldigde de ander: " hij heeft het gedaan" onduidelijk is daarbij of het om het doden van Osman ging, of de dood / verdwijning van de meisjes. De 2 konden zelf als persoon zo niet met technisch forensisch bewijs aan de verdwijning van K en L gelinked worden. De leider van het stel, volgens mijn contact, ja... nou komt het, was/is Henry, de zoon van de gids F.

Sja. Ik weet hier al langer als een maand van, de persvoorlichter is op verzoek/met toestemming ook gelijk hiervan op de hoogte gebracht. De moeder van Osman wil blijkbaar niet met Enrique Arrocha praten.

Misschien snappen jullie nu mijn frustratie met het 'opgedrongen' verdwijningsscenario, waarin een aantal hier ook zo eenzijdig mee bezig zijn. De een volgens mij. omdat die de vriend is van I.L de eigenaresse van de taalschool, de ander omdat dat de vriend daarvan is, die in C. woont, wat naast Panama ligt. Zij hebben zakelijke belangen in Panama, en een slecht lopend toerisme in "Murderville" zit niemand op te wachten.
Ook het dat er een insulinespuit op de trail is gevonden, en dat ik een link heb gepost waarin naar voren komt hoe je met de auto en daarna lopend bij de samenvloeing van de Changuinola en Culebra kan komen, wat Panamezen in dat filmpje doen, en je je dus kan voorstellen dat je dat ook kan doen om lichaamsdelen te dumpen wordt weggelachen.

Want een verdwijningsscenario "verdwijnt" 'makkelijker' uit eenieder zijn geheugen, dan een vermissing als die van Alex Humphrey (Boquete, 2009) en net hetzelfde als van Kris en Lisanne.

Als Kris en Lisanne een ongeluk hebben gehad op de trail, of de verkeerde personen tegenkwamen (bv. drugsrunners, of de gang van Henry..) dan kunnen jullie zelf denk ik ook wel bedenken wat er met lastige getuigen moet gebeuren. Misschien was Osman het daar niet zo mee eens.

Ja, bewijs het allemaal maar eens. maar weet wel, ik ben benaderd met die gegevens over die Osman jongen, ik verzin dat niet zelf.
WTF ?
pi_143803693
Dan is er nog een ander scenario wat je kan bedenken. En dat komt omdat mijn contact met nog meer info kwam. Als de meiden op de CD waren met de jongens uit de gang, wist H. natuurlijk overal de weg. En zo kwamen ze waarschijnlijk zo snel boven op de CD, en terug van de tweede Quelebra terug naar boven op de CD, en terug naar het stadje op 1 april eind van de dag.

H. heeft volgens mijn zelfde contact in Panama een auto ongeluk gehad met de auto van gids F. Daarbij kwam een Indiaanse vrouw om. Ook daarvan is onduidelijk of Kris misschien in die auto zat, en zo daarbij haar pelvisbekken brak. Ook hiervan ga je je dan weer afvragen of de meiden als getuigen van de joyriding wellicht in die auto zaten, en dat ze daarom moesten verdwijnen.

De latino gemeenschap, waaruit mijn contact komt, zit zichzelf dit nu ook allemaal al weken af te vragen thuis.
pi_143803706
ja inderdaad, WTF!!
pi_143803942
Allereerst zijn volgens mij niet alle mensen de mensen die zij zijn op dit forum.
Ik ben wie ik ben.
Jackie uit Groningen en als het zou mogen zou ik zelfs mn FB pagina kunnen en willen geven.
Ben een open boek.
Als het waar is wat jij zegt Poekie dan zou ik als de wiedeweerga contact opnemen met de instanties.
Als het echter gelul is wat je doet dan ben je de grootste klootzak die er is.
Als het wel zo is....een medaille voor je.
pi_143803951
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 02:29 schreef Poekje01 het volgende:

Ook hiervan ga je je dan weer afvragen of de meiden als getuigen van de joyriding wellicht in die auto zaten, en dat ze daarom moesten verdwijnen.

Ik vraag het me niet af.
Overigens is joyriding met de eigen auto vrij ongebruikelijk, maar misschien is dat in Panama anders.
  maandag 25 augustus 2014 @ 03:18:12 #39
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143804160
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 02:14 schreef Poekje01 het volgende:
Mijn contact in Panama heeft mij 1 maand geleden verteld dat volgens zijn vriend bij de DIJ (Panamese recherche) in de mobiele telefoon van de verdronken 22 jarige Osman Valenzuela jongen 2 foto's zijn gevonden. Van een blond en een roodharig meisje. Dat mocht niet eerder naar buiten komen. En die telefoon kreeg de familie niet terug. Hij kon niet aangeven of de meisjes op de foto Kris en Lisanne betrof. [knip]
Waarom niet? Iedereen weet toch inmiddels hoe die eruit zien?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143804163
Poekie :
Sja. Ik weet hier al langer als een maand van, de persvoorlichter is op verzoek/met toestemming ook gelijk hiervan op de hoogte gebracht.

Mijn vraag: welke persvoorlichter? die van Kris en Lisanne?
En waarom wil zijn moeder niet praten met Enrique Orracha de advocaat van Kris Kremer's ouders?

En waarom je informatie op dit forum? Als het waar is wat jij zegt dan ging ik hier niet liggen FOK-ken maar lichtte ik gelijk de belangrijkste instanties in in Panama en/of Nederland.
En dat zegt de man die met het "F"scenario kwam dus kun je nagaan wat je maandagochtend voor storm over je heen kunt verwachten.
aan de andere kant hoop ik haast dat je gelijk hebt zodat de ouders eindelijk rust kunnen krijgen
pi_143804254
Verder opvallend: Poekie kwam maar is gelijk weer weg! Wie postte er over een insulinespuit en dat je heel ver met de auto tot aan de splitsing kunt komen van de Culubre en de Chanquinelo?
  maandag 25 augustus 2014 @ 05:42:19 #42
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143804543
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 03:35 schreef jackie12 het volgende:
Verder opvallend: Poekie kwam maar is gelijk weer weg! Wie postte er over een insulinespuit en dat je heel ver met de auto tot aan de splitsing kunt komen van de Culubre en de Chanquinelo?
geen idee, maar dit is andere koek als 'mijn contact uit bouquete zegt dat de rugzak op plaats x is gevonden' :7
pi_143804684
later op de dag meer, ik ga straks eerst met politie MN bellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 25-08-2014 14:01:10 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 09:36:48 #44
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143805774
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 03:35 schreef jackie12 het volgende:
Het verhaal van de insulinespuit komt vermoedelijk hiervandaan:
http://vive-boquete.blogs(...)d-glucose-meter.html
Zo'n glucosemeter ziet er zo uit:

Het zou een interessante vondst zijn als Kris of Lisanne diabetes had. Daar hebben we nooit iets over gehoord; zal dus wel niet zo zijn.
pi_143806001
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:06 schreef Poekje01 het volgende:
later op de dag meer, ik straks eerst met politie MN bellen.
Dat lijkt me een heel goed idee.
Jemig, over een twist in het verhaal gesproken.
pi_143806653
OK, ik heb (opnieuw) gebeld met Politie Midden Nederland, en bovenstaande zaken doorgegeven.
Ze gaan het intern bespreken, kijken of ze er wat mee kunnen.

Punt is namelijk dat als het Nederlands OM nog (langer) wacht met het doorsturen van de NFI bevindingen naar het Panamese OM, het Panamese OM daar op een gegeven moment gerechtigd is niets meer mee te doen. Want als het gaat om een 'normale' vermissingszaak, staat er daar een officiële onderzoekstermijn voor van 3 maanden. Dan is het budget voor de case op. Dus de kans, om nu nog aandacht te vragen voor (gezamenlijk onderzoek OM-OM naar) mogelijke criminele activiteiten, is nu. En dan heb ik het bv over de telefoon (bel-) gegevens van Osman. Er is gemeld dat die belgegevens In Panama inmiddels zijn vrijgegeven. Wat je je wellicht dan kan voorstellen zijn de volgende vragen:

- heeft Osman Valenzuela wel / niet telefonisch contact gehad met K&L?
- zijn zijn dood en die jeugdbende nu wel of niet te koppelen aan de verdwijning?
- is het OM in Panama in staat om Osman's telefoongegevens te laten 'verdwijnen' tbv het behoud
van toerisme?
- zouden ze dat doen?
- komen hier dan (eindelijk) echte feiten uit naar voren?
- of hebben we niets aan wat degene uit Panama mij hierover bericht heeft, en nog steeds over
bericht via de email

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 25-08-2014 15:48:46 ]
pi_143806699
Oh, en die link die ik had gevonden, over hoe je bij de Changuinola en Culebra kan komen:

http://www.outscape.net/b(...)anguinola_river.html
pi_143806743
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 03:18 schreef jackie12 het volgende:
Poekie :
Sja. Ik weet hier al langer als een maand van, de persvoorlichter is op verzoek/met toestemming ook gelijk hiervan op de hoogte gebracht.

Mijn vraag: welke persvoorlichter? die van Kris en Lisanne?
En waarom wil zijn moeder niet praten met Enrique Orracha de advocaat van Kris Kremer's ouders?

En waarom je informatie op dit forum? Als het waar is wat jij zegt dan ging ik hier niet liggen FOK-ken maar lichtte ik gelijk de belangrijkste instanties in in Panama en/of Nederland.
En dat zegt de man die met het "F"scenario kwam dus kun je nagaan wat je maandagochtend voor storm over je heen kunt verwachten.
aan de andere kant hoop ik haast dat je gelijk hebt zodat de ouders eindelijk rust kunnen krijgen
Een aantal punten die poekje01 opnoemt zijn op ws de laatste dagen ook al voorzichtig naar voren gebracht. Door andere mensen met kennelijk inside information.
Waarom op een forum hier mee komen? Je kan er nergens anders mee terecht denk ik, er wordt niet naar geluisterd. Punt is dat als er waarheid in zit, de bewijzen al lang weggewerkt zijn. Daar heeft men van het begin af aan alle tijd en ruimte voor gehad.
pi_143806843
Ja, heeeel frustrerend dus! En ik had beloofd er mee te wachten om er iets over te melden, maar vind met nog iemand dat het nu 5 voor 12 is, voor het Nederlands OM om op te schieten met het informeren van het Panamese OM, maar ja IK ben geen politieman. Ik ben een neutrale zij-lijn figuur.
pi_143807430
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:32 schreef Poekje01 het volgende:
Ja, heeeel frustrerend dus! En ik had beloofd er mee te wachten om er iets over te melden, maar vind met nog iemand dat het nu 5 voor 12 is, voor het Nederlands OM om op te schieten met het informeren van het Panamese OM, maar ja IK ben geen politieman. Ik ben een neutrale zij-lijn figuur.
Tja en je kunt afvragen in hoe verre het meespeelt dat ook voor Nederland het makkelijker is als alles de geschiedenis in gaat als een verdwaling, wat politieke betrekkingen betreft met Panama. Het OM reageert wel erg traag en zonder de oproep van de advocaat van de ouders was er nu nog niet veel gebeurd. Zeker het OM moet zich er van bewust zijn dat de tijd dringt.
pi_143807531
In ieder geval heeft F zelf een 4*4, je kan het terugvinden in deze tekst, alleen de kleur ervan wordt niet genoemd:

http://www.tripadvisor.nl(...)iriqui_Province.html
pi_143807692
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 00:49 schreef jackie12 het volgende: Het is mijn inziens heel simpel en zijn de 3 belangrijkste vragen: 1-Wat voor water zat er in het flesje dat gevonden is. Rivierwater of het water dat er in hoorde
Goede vraag Jackie. Dit is inderdaad heel relevant om te weten want bij een verdwaling/ongeluk was dat water opgedronken. Jammer dat daar nog steeds geen duidelijkheid om komt.

quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 00:49 schreef jackie12 het volgende: Het is mijn inziens heel simpel en zijn de 3 belangrijkste vragen: 3-Hebben ze op hun telefoons of camera nog iets achter gelaten voor de nabestaanden
Het antwoord is allang bekend, nee. De vader had dit al zelf besproken en vond een verdwaling raar want dan hadden ze wel een laatste boodschap erop aangetroffen.

quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 02:14 schreef Poekje01 het volgende: Mijn contact in Panama [...]
Met alle respect Poekje maar dan moet je wel vermelden wie jou 'contact' uit Boquete is. Meerdere mensen hebben het steeds over 'hun' contact in Panama als hun mening weer eens niet gelooft word, dan halen ze dat contact uit Panama erbij want tja als een local het zegt dán is het waar. Ik vind het gewoon opmerkelijk iedereen 'opeens' contacten in Panama heeft. Als een misdrijf was gebeurd in Mexico had iedereen opeens contacten in Mexico. Ik had me daar al eens eerder over uitgelaten dat ik het verdacht vind mensen hun contact in Boquete geheim willen houden, bestaat die dan wel dacht ik dan soms? Want de persoon/bron wilde ze niet melden.

Ik zeg trouwens niet dat je dus ook liegt, voor hetzelfde geldt klopt het, het is juist interessant om te onderzoeken als het klopt, alleen om je verhaal te kunnen toetsen hebben we wel meer gegevens nodig. Mensen/Panamese locals kennen via internet/forums in Panama betekent nog niet altijd dat ze betrouwbaar zijn.
  maandag 25 augustus 2014 @ 11:19:33 #53
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143807848
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:27 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Een aantal punten die poekje01 opnoemt zijn op ws de laatste dagen ook al voorzichtig naar voren gebracht.
waarom voorzichtig, is men bang?
pi_143807931
Wat ik veel interessanter vind zijn die 3 Panamese mannen waarover Baru meldde op Websleutels (dat is een locale gids, moet ergens nog de link hebben staan, zal hem zo zoeken) dar meerdere mannen zich kwamen meldde voor het tipgeld, Colombianen die in Panama City woonde. Toen ik dat las schrok ik me echt helemaal kapot, ik droom namelijk al maanden over meerdere mannen, Colombia en Panama City (ja verklaar me voor gek, m'n dromen kunnen inderdaad een illusie zijn maar wel erg bizar die 3 dingen overeen kwamen) ik wist niet wat ik las, precies wat ik droomde stond daar.

Wat ik ook veel interessanter vind (wat ik echt ronduit bizar vind dat men daar geen onderzoek naar doet) is dat Franse touristen 3 mannen hebben gezien (bron: http://etsionpartait-be.b(...)-du-volcan-baru.html) en geschreew hoorde van meiden:

"Op bewaker, een man die, op de dag voor, hoorde geschreeuw bang van twee meisjes en een geweldig geluid van een val, en toen zag drie jongens op het spoor die we ontmoeten. " (Google Translate)
pi_143808048
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

waarom voorzichtig, is men bang?
Het gaat telkens om informatie die gelekt zou zijn door een of meer direct betrokkene(n) bij het onderzoek. Kan me voorstellen dat je die niet in gevaar wil brengen. Maar uit frustratie toch wat naar buiten brengt. Het zou dan gaan om een jeugdbende met zoons van Panamese welgestelde ouders.
Zij rijden in dure auto's rond en voelen zich onaantastbaar. De plaatselijke politie kan wrs weinig tegen ze beginnen, plus dat lokaal allerlei familiebanden het ingewikkeld maken.
pi_143808088
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:23 schreef Jezus9 het volgende:
Wat ik ook veel interessanter vind (wat ik echt ronduit bizar vind dat men daar geen onderzoek naar doet) is dat Franse touristen 3 mannen hebben gezien (bron: http://etsionpartait-be.b(...)-du-volcan-baru.html) en geschreew hoorde van meiden:"Op bewaker, een man die, op de dag voor, hoorde geschreeuw bang van twee meisjes en een geweldig geluid van een val, en toen zag drie jongens op het spoor die we ontmoeten. " (Google Translate)
Ik heb het vaker gevraagd.. maar hoe plaats jij de foto's achter de Mirador bij een gegil aan de andere kant van Boquete op een trail mijlen ver daar vandaan?
Het is ook niet zo dat je via een pad of door te verdwalen op die andere trail uitkomt. Dan moet je eerst door Boquete of de weg oversteken.
pi_143808208
Het zijn inderdaad raadselachtige stukjes... waar waren die Franse touristen aan het lopen toen ze dat gegil hoorde?
pi_143808250
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb het vaker gevraagd.. maar hoe plaats jij de foto's achter de Mirador bij een gegil aan de andere kant van Boquete op een trail mijlen ver daar vandaan?
Het is ook niet zo dat je via een pad of door te verdwalen op die andere trail uitkomt. Dan moet je eerst door Boquete of de weg oversteken.
In dat geval zouden K&L meegenomen zijn (vrijwillig of gedwongen) door meerdere jongemannen. En na een paar dagen hebben ze het op een ongeluk doen lijken. Waarom daar? Op het El Pianista pad waren toen al veel plaatselijke expats met zoekacties bezig. Zowel te voet als te paard.
pi_143808254
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:36 schreef Jezus9 het volgende:
Het zijn inderdaad raadselachtige stukjes... waar waren die Franse touristen aan het lopen toen ze dat gegil hoorde?
Bij die vulkaan.. aan de andere kant van Boquete dus. Mijlen ver van waar de meiden het laatst traceerbaar waren. Boquete en de weger tussen.
pi_143808294
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:37 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

In dat geval zouden K&L meegenomen zijn (vrijwillig of gedwongen) door meerdere jongemannen. En na een paar dagen hebben ze het op een ongeluk doen lijken. Waarom daar? Op het El Pianista pad waren toen al veel plaatselijke expats met zoekacties bezig. Zowel te voet als te paard.
Dan ga je toch niet met tegenstribbelende meiden een pad op waar veel toeristen op lopen? Je neemt dan een waanzinnig groot risico om gezien/ontdekt te worden.
pi_143808396
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan ga je toch niet met tegenstribbelende meiden een pad op waar veel toeristen op lopen? Je neemt dan een waanzinnig groot risico om gezien/ontdekt te worden.
Het is de Kalverstraat niet. Er zijn genoeg verslagen van mensen die zo'n trail lopen en niemand tegen komen. En als je het op een ongeluk wil laten lijken moet je toch wat. Er kwam al vrij snel heel veel media aandacht op gang en dat kan eventuele daders overrompelt hebben.
pi_143808412
Dat was inderdaad een ontoegangbaar gebied, aan de andere kant althans. En misschien waren ze toen omgelegd hé (na een paar dagen) er is geen zekerheid dat die 90 foto's op de 8ste dag van de meiden zelf kwamen. Misschien wilde de daders zelf de flitser gebruiken ter verlichting (maar dan zouden ze wel zelf een zaklamp hebben, lijkt me) of was het bewust zodat het lijkt op een ongeluk.
  maandag 25 augustus 2014 @ 11:44:30 #63
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143808433
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:28 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het gaat telkens om informatie die gelekt zou zijn door een of meer direct betrokkene(n) bij het onderzoek. Kan me voorstellen dat je die niet in gevaar wil brengen. Maar uit frustratie toch wat naar buiten brengt. Het zou dan gaan om een jeugdbende met zoons van Panamese welgestelde ouders.
Zij rijden in dure auto's rond en voelen zich onaantastbaar. De plaatselijke politie kan wrs weinig tegen ze beginnen, plus dat lokaal allerlei familiebanden het ingewikkeld maken.
als dat echt hooggeplaatst is zit je met omkoping etc
  maandag 25 augustus 2014 @ 11:46:02 #64
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143808479
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:36 schreef Jezus9 het volgende:
hoe laat was dat gegil
pi_143808484
Mijn bron (in WS, daar doe ik al heel lang mee) zijn naam heeft 4 letters en komt vaker voor, ook hier. Het zijn emails en teksten die van hem komen, ik heb ze bewaard onder mijn PM account.
pi_143808517
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:46 schreef Poekje01 het volgende: Mijn bron (in WS, daar doe ik al heel lang mee) zijn naam heeft 4 letters en komt vaker voor, ook hier.
Baru dus. Ik vind het trouwens toevallig dat Stacey het ook altijd had over 'een contact uit Boquete'

quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:46 schreef Poekje01 het volgende: Het zijn emails en teksten die van hem komen, ik heb ze bewaard onder mijn PM account.
Eerst screenshot.
  maandag 25 augustus 2014 @ 11:49:13 #67
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143808563
Mag niet.
je mag geen info uit pm's op het forum zetten
pi_143808607
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:49 schreef Marrije het volgende: Mag niet. Je mag geen info uit pm's op het forum zetten.
In dat geval zullen we dus nooit kunnen verifiëren hoe betrouwbaar het is.
pi_143808631
inderdaad, ik heb het in ieder geval nu niet meer alleen in mijn hoofd zitten, werd er een beetje gek van
  maandag 25 augustus 2014 @ 11:58:58 #70
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143808798
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:50 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

met screenshot ook niet toch
pi_143808862
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:50 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dat is ook het probleem. Als er sprake is van een misdrijf, zijn alle bewijzen in de eerste dagen weggewerkt. Letterlijk niemand (behalve de familie van K&L) had er belang bij dat zoiets uit zou komen. In tegendeel. Iedereen met enige invloed daar leeft van het toerisme of aanverwante zaken.
Grote kans dus dat daders er mee wegkomen, tenzij iemand breekt en gaat praten.
pi_143808867
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:58 schreef Marrije het volgende: Met screenshot ook niet toch
Daar heb je althans ook weer gelijk in. Achja... het plaatselijke onderzoeksteam is i.i.g overtuigd van een verdwaling, althans dat zeiden ze keer op keer. Het zou natuurlijk kunnen dat ze onderzoekstechnisch bepaalde dingen niet naar buiten brengen maar dan zouden de ouders niet zo kwaad zijn op de recherché daar, dat is juist omdat ze vinden dat ze te weinig doen aan het onderzoeken naar eventuele derden.
pi_143808947
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:52 schreef Poekje01 het volgende:
inderdaad, ik heb het in ieder geval nu niet meer alleen in mijn hoofd zitten, werd er een beetje gek van
Intuitief had ik al koude rillingen bij het eerste filmpje/ineterview van F. Is Toto Gonzales family ?

http://www.boqueteguide.com/?p=10921
pi_143809008
wacht, ik ga het bekijken, eerst ff dit posten:

Ok, ik heb nou intussen de afgelopen 2 maanden de politie een paar keer geinformeerd, contact gehad met N van P, uitgelegd waarom ik met een aantal mensen vond dat het er sterk op leek of dat iedereen (want pers leest ook mee) via F en WS eenzijdig werd beïnvloed in 1 scenario te geloven (verdwaling), weet ik hoeveel uren besteed om aan te tonen dat er ook onderbouwing is te vinden voor de invulling van andere scenario's, assistentie gehad van iemand hoe hier mee om te gaan, openheid gezocht in dit forum, ...voor mij houdt het daar wel een beetje mee op.. denk ik stoer

het blijft me echter bezig houden
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:06:49 #75
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143809015
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:46 schreef Poekje01 het volgende:
Mijn bron (in WS, daar doe ik al heel lang mee) zijn naam heeft x letters en komt vaker voor, ook hier.
die schijnt hier ook mee te lezen en zal minder blij zijn met het noemen van zijn naam, ook al is het indirect
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:11:13 #76
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143809121
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

die schijnt hier ook mee te lezen en zal minder blij zijn met het noemen van zijn naam, ook al is het indirect
Dat zal wel meevallen, want niemand van ons weet hoe hij heet.
Baru is een vulkaan bij Boquete ;)
pi_143809152
Spoekie heeft het dus over deze jongen
In spoiler !!
edit-ook niet in spoiler-

[ Bericht 68% gewijzigd door Lavenderr op 25-08-2014 12:15:34 ]
pi_143809656
Er wordt door de mensen die geloven dat ze verdwaald waren al een hele tijd gedaan dat het gebied een soort van ondoordringbaar woud is waar je gemakkelijk kunt verdwalen en zelfs na 11 dagen kunt overlijden.
Ik heb daar de hele tijd aan getwijfeld alleen het probleem is ik ken het gebied alleen van foto's ed maar ben daar nooit ter plekke geweest.
Ik vraag me dus ook al heel lang af of er door dat woud ook een weg of meerdere weggetjes lopen.
Het stuk van Boquete naar de kust is per slot van rekening "maar' 20 a 25 km
Nu heeft Poekje01 iets gepost over dat er een weg loopt een flink stuk in de richting van de splitsing van de 2 rivieren waar resten zijn gevonden
Ook heb ik een geasfalteerde weg gezien op youtube bij dat "spookhuis" terwijl als je naar het kaartje kijkt waar dat spookhuis ligt dan lijkt dat ook midden in de jungle te liggen.
(kan trouwens dat kaartje niet meer terugvinden, iemand?)
Verder weten we nu dat er paddocks zijn na de Mirador waar vee graast en ook een paar huizen staan. Lijkt me dan ook helemaal niet raar dat er daar ook een soort van weg naar toe loppt.
Wat ik hiermee eigenlijk wil aangeven is dat mocht dit allemaal zo zijn dat dat voor mij al een hele tijd 1 van de redenen is dat ik niet heel erg geloof dat je daar zo erg kunt verdwalen dat de dood erop volgt
pi_143810191
Precies, je slaat de spijker op de kop, heb er in WS ook al eerder over gepost. Het gaat daar meer om een tropisch bos, waar veel locals vee houden. Het is helemaal niet overal net zo'n soort jungle gebied als in Darien of in het Amazone oerwoud. Wel is er veel modder, zijn er veel landverschuivingen, en is het er zeker in het regenseizoen niet pluis. Die kabel bruggen over die rivieren zijn bloedlink. En ongetwijfeld is er wel wat flora en fauna waar je beter niet mee in aanraking kan komen, en ik zou zelf zeker na die CD daar geen stap zetten zonder gids. Ik geloof er ook niet in. Wel dat je weg kan zinken in die modder in zo'n weiland, die paddocks, en dat je daar je enkel kan breken oid., of ergens naar beneden kan storten als je uitglijdt. Of een enkele puma ofzo... maar die zijn normaal erg schuw..

Hier een filmpje over die oude fabriek Castillo Embrujado, je kan er met de auto komen:

ja en dan dat die slangen er zijn, in dat gebied waar de resten zijn gevonden, zelfs Sinaproc durfde daar niet in, blijkbaar en lieten de locals dat gezoek doen.. En dat de trails veel door drug traffickers worden gebruikt, hopla, naar de kust...

[ Bericht 4% gewijzigd door Poekje01 op 25-08-2014 12:59:43 ]
pi_143810379
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:52 schreef Poekje01 het volgende:
Precies, je slaat de spijker op de kop, heb er in WS ook al eerder over gepost. Het gaat daar meer om een tropisch bos, waar veel locals vee houden. Het is helemaal niet overal net zo'n soort jungle gebied als in Darien of in het Amazone oerwoud. Wel is er veel modder, zijn er veel landverschuivingen, en is het er zeker in het regenseizoen niet pluis. Die kabel bruggen over die rivieren zijn bloedlink. En ongetwijfeld is er wel wat flora en fauna waar je beter niet mee in aanraking kan komen, en ik zou zelf zeker na die CD daar geen stap zetten zonder gids. Ik geloof er ook niet in. Wel dat je weg kan zinken in die modder in zo'n weiland en daar je enkel kan breken oid., of ergens naar beneden kan storten als je uitglijdt.

Hier een filmpje over die oude fabriek Castillo Embrujado, je kan er met de auto komen:

ja en dan dat die slangen er zijn, in dat gebied waar de resten zijn gevonden, zelfs Sinaproc durfde daar niet in, blijkbaar en lieten de locals dat gezoek doen..
Ik bedoelde eigenljk meer het kaartje (plattegrond) van boven gezien. Daar werd oa de Mirador op aan gegeven, het huis van de Sinerca familie, het huis van Lorenzo Gonzalez maar ook dat spookkasteel. Viel me toen op dat die best ver de jungle in staat.
Maar kan dat kaartje nergens meer vinden
pi_143810457
Ik wist trouwens niet dat Feliciano een zoon had, hoe heet die? Hendrik is toch geen Spaanse naam? Neem aan dat dat niet z'n naam was. :7 B-)
pi_143810600
Hendrik op zn engels. Stoer ventje trouwens. BTW wist niet dat F ook koeien hield. Lijkt wel een soort van paddock

Hiermee insinueer ik helemaal niks, maar vind ik de informatie wel interessant
pi_143810607
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Die moet niet zeuren als hij zich op een openbaar forum voordoet als een lokale deskundige en zelf deze uitspraken doet. Dan kan hij op zijn vingers natellen dat hij gequote gaat worden.
pi_143810782
link met naar mijn idee interessante tekst:

http://www.highonadventure.com/Hoa08apr/Panama/Panama.htm
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:13:12 #85
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143810811
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die moet niet zeuren als hij zich op een openbaar forum voordoet als een lokale deskundige en zelf deze uitspraken doet. Dan kan hij op zijn vingers natellen dat hij gequote gaat worden.
deze uitspraken zijn via pm en email gedaan begreep ik
pi_143811181
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

deze uitspraken zijn via pm en email gedaan begreep ik
Hij doet zich idd op ws al een hele tijd voor als lokale deskundige en heeft eea wat hier nu net naar boven is gekomen ook daar gepost. Lees anders eens mee op ws, heel interessant.
pi_143811515
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:12 schreef Poekje01 het volgende:
link met naar mijn idee interessante tekst:

Inderdaad een interessant stuk
80 km in een paar dagen, katapult, lachen bij de kabels enz enz
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:45:36 #88
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143811919
Baru is erg voorzichtig in zijn uitspraken op WS. Hij gelooft maar 25% van wat er in de krant staat en wijst allerlei geruchten af. Hij schrijft bv.

quote:
I read many time false news about it, if it was a real fact, we could find it.
- bron
pi_143812019
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:45 schreef Domnivoor het volgende: Baru is erg voorzichtig in zijn uitspraken op WS. Hij gelooft maar 25% van wat er in de krant staat en wijst allerlei geruchten af.
Vandaar dat ik in eerste instantie moeilijk kon geloven die informatie van Baru kwam, ik lees ook al een tijd WS mee vanuit de zijlijn en hij is inderdaad altijd enorm voorzichtig, hij neigt juist eerder naar een verdwaling/ongeluk lijkt het. Wie heeft allemaal een account daar? Dan kunnen we voor eens en altijd ontraselen of de info nou klopt ofniet, door het hem gewoon te vragen.
pi_143812898
quote:
3s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:48 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Vandaar dat ik in eerste instantie moeilijk kon geloven die informatie van Baru kwam, ik lees ook al een tijd WS mee vanuit de zijlijn en hij is inderdaad altijd enorm voorzichtig, hij neigt juist eerder naar een verdwaling/ongeluk lijkt het. Wie heeft allemaal een account daar? Dan kunnen we voor eens en altijd ontraselen of de info nou klopt ofniet, door het hem gewoon te vragen.
Hij postte zelf die foto van Osman in het forum. En daar vroeg ik hem naderhand wat over, via de PM, omdat ik die vermissing/verdrinking terug zag in Boquete.ning, dat lokale forum. Een mevrouw kende die Piki en is met zijn moeder bevriend. Piki kwam al vanaf heel klein jongetje bij haar thuis, dus ze kende hem goed. Die moeder zei tegen haar dat het helemaal niet 'zo maar een verdrinking was'. Ik stelde die mevrouw een vraag & koppelde het antwoord terug naar B.
En toen zei B dat hij heel voorzichtig wilde zijn, niemand vals wilde beschuldigen. Hij gelooft zelf maar voor 20% dat de Osman zaak iets met K&L te maken heeft, en dat hij voor 80% in een verdwaling/ongeluk scenario geloofde. Zo raakte wij via PM aan het mailen. Want ik had zoiets van, oh, een dorpje van 20.000 inwoners, 2 meiden verdwijnen op 1 april (en zijn dood), en goh.. op 5 april is er weer een dode, toeval, of niet ? En tekst in een forum, is geen feit, en je hoopt dat je wel samen een feit kan produceren. Om de zaak vooruit te helpen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 25-08-2014 14:30:04 ]
pi_143813480
Hoe dan ook: ik blijf het bizar vinden dat die Franse touristen die meiden hoorde gillen en toen 3 mannen zagen niet ondervraagd zijn, weten de ouders eigenlijk van die getuigenissen af? Misschien moeten we die informatie doorspelen via de mail-knop op de site van Kris? Want voor hetzelfde geldt weet het onderzoeksteam er nog niet eens vanaf. Wellicht dat die Franse touristen een dadertekening kunnen maken.
pi_143813555
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:36 schreef Jezus9 het volgende:
Hoe dan ook: ik blijf het bizar vinden dat die Franse touristen die meiden hoorde gillen en toen 3 mannen zagen niet ondervraagd zijn, weten de ouders eigenlijk van die blog af? Misschien moeten we die blog/informatie even melden op de site van Kris? Wellicht dat die Franse touristen een dadertekening kunnen maken.
Nou. Volgens mij is het zo dat zij de Quetzal trail opgingen, en daar werden tegengehouden door een bewaker. En die bewaker had een vriend, en die hoorde dat gekraak (als van een val) en geschreeuw. een dag eerder. Daardoor mochten die toeristen niet doorlopen, er werd gezocht naar K&L of sporen van hen. Maar het is niet zo van wat ik uit de Franse tekst van dat blog haal, dat die 3 toeristen iemand gezien hebben. Wat je je wel weer doet afvragen: waarom komt zo'n lokale jongen zich dan niet melden bij de DIJ. Het kan dus ook een dier zijn geweest, een zg. "sloth" een luiaard, die maken blijkbaar geluiden die lijken op het schreeuwen van een vrouw.

zie: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Brown-throated_sloth

Kijk in stukje tekst onder bij "behavior"

maar idd. dat verklaart niet die 3 mannen!

[ Bericht 8% gewijzigd door Poekje01 op 25-08-2014 14:49:26 ]
pi_143814067
Poekje kun jij alle informatie hier eens posten over Osman Valanzuela zijn dood

Hij is idd op fb vrienden met de zoon van. Verklaard verder niks hoor.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is dat jij zegt dat die jongen 2 fotos op zn toestel had van een rood en blond-harig meisje.
En het zou helemaal wat zijn als hij contact met hen heeft gehad.
Wachten is op het NFI
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:56:31 #94
432454 StayingFan
Niet mopperen, maar opperen!
pi_143814091
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 02:29 schreef Poekje01 het volgende:
Dan is er nog een ander scenario wat je kan bedenken. En dat komt omdat mijn contact met nog meer info kwam. Als de meiden op de CD waren met de jongens uit de gang, wist H. natuurlijk overal de weg. En zo kwamen ze waarschijnlijk zo snel boven op de CD, en terug van de tweede Quelebra terug naar boven op de CD, en terug naar het stadje op 1 april eind van de dag.

H. heeft volgens mijn zelfde contact in Panama een auto ongeluk gehad met de auto van gids F. Daarbij kwam een Indiaanse vrouw om. Ook daarvan is onduidelijk of Kris misschien in die auto zat, en zo daarbij haar pelvisbekken brak. Ook hiervan ga je je dan weer afvragen of de meiden als getuigen van de joyriding wellicht in die auto zaten, en dat ze daarom moesten verdwijnen.

De latino gemeenschap, waaruit mijn contact komt, zit zichzelf dit nu ook allemaal al weken af te vragen thuis.
Wat een verhaal! Wat een wending!
Is er in de media een bericht van het auto-ongeluk?
pi_143814296
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:56 schreef StayingFan het volgende:

[..]

Wat een verhaal! Wat een wending!
Is er in de media een bericht van het auto-ongeluk?
nee. ik heb hier heeeeel lang naar gezocht, rond de datum van 1 april, ook met de Spaanse vertaling van auto ongeluk. Kon alleen deze vinden:

http://www.telemetro.com/(...)90.html#.U_sDfmPfjKc

staat niets bij van dode Indiaanse, is een ongeluk van 8/4 j.l. Het artikel meldt een dode man.
Is een 4*4, dat dan weer wel, maar geen rode auto.

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 25-08-2014 15:42:44 ]
pi_143814396
Jammer dat ik geen Spaans kan.
Wat ik wel begrijp uit het stuk van Osman is dat zijn vader beweert dat hij niet verdronken kan zijn omdat er geen water in zijn longen zat?

http://boquete.ning.com/f(...)5934&page=2#comments
pi_143814442
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:07 schreef jackie12 het volgende: Wat ik wel begrijp uit het stuk van Osman is dat zijn vader beweert dat hij niet verdronken kan zijn omdat er geen water in zijn longen zat? Bron: http://boquete.ning.com/f(...)5934&page=2#comments
Als er geen water in zijn longen zat dan kan een verdrinking inderdaad onmogelijk.
  maandag 25 augustus 2014 @ 15:09:58 #98
432454 StayingFan
pi_143814487
Foto Feliciano in een auto

Met deze link kun je F in zijn auto zien. Is dit een Toyota, zoals op dat filmpje? Is het dus dezelfde auto?
pi_143814726
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:09 schreef StayingFan het volgende:

Met deze link kun je F in zijn auto zien. Is dit een Toyota, zoals op dat filmpje? Is het dus dezelfde auto?
Welk filmpje?
oh en hij zit in een mitsubishi op de foto
pi_143814734
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:55 schreef jackie12 het volgende:
Poekje kun jij alle informatie hier eens posten over Osman Valanzuela zijn dood

Hij is idd op fb vrienden met de zoon van. Verklaard verder niks hoor.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is dat jij zegt dat die jongen 2 fotos op zn toestel had van een rood en blond-harig meisje.
En het zou helemaal wat zijn als hij contact met hen heeft gehad.
Wachten is op het NFI
Heb het nog eens nagekeken in die PM mail, hij zegt (vertaald uit dat steenkolen Engels):
was een foto van hem en 2 blond/roodharig meisjes, de DIJ heeft de celphone met die foto.

ik (datum vandaag): het NFI is onderdeel van het ministerie van Veiligheid en Justitie. En Het NFI rapporteert dus aan het OM. En het NFI heeft het laatst, ik dacht op 08/08 aan het OM gerapporteerd. En nogmaals, hier denk ik maar steeds aan: wat in een forum staat, is geen feit !!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 25-08-2014 15:57:36 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 15:25:01 #101
432454 StayingFan
pi_143814991
quote:
99s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:00 schreef Jezus9 het volgende:
Ik wist trouwens niet dat Feliciano een zoon had, hoe heet die? Hendrik is toch geen Spaanse naam? Neem aan dat dat niet z'n naam was. :7 B-)
Hier kun je de zoon van F, dus H op een foto zien: edit->zie topicpointer-

[ Bericht 13% gewijzigd door Lavenderr op 25-08-2014 22:26:39 ]
pi_143815030
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:08 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Als er geen water in zijn longen zat dan kan een verdrinking inderdaad onmogelijk.
Tsja. Dacht ik ook. Heb ik onderzoek naar gedaan, Kwam ik uit bij: je gelooft het niet:
droog verdrinken (dry drowning) zucht. Zie bij de 4 verdrinking types.

http://www.forensicpathologyonline.com/E-Book/asphyxia/drowning

Degene die zoiets feitelijk vasstelt, is een coroner, een lijkschouwer
Dus zou je denken: waarom wil die moeder van Piki dan niet met Arrocha praten, zodat hij aan dat rapport (lees: feit) kan komen? (dubbel zucht). Geen idee dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 25-08-2014 15:32:11 ]
pi_143815068
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:09 schreef StayingFan het volgende:

lijkt dezelfde kleur wel, toch ?? Nee, is een Toyata idd in die krant, forget it. Of de journalist heeft het mis, je zou het nr bord kunnen koppelen aan een eigenaar, dat dan weer wel.
pi_143815179
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:26 schreef Poekje01 het volgende: Tsja. Dacht ik ook. Heb ik onderzoek naar gedaan, Kwam ik uit bij: je gelooft het niet: droog verdrinken (dry drowning) zucht. Bron: http://www.forensicpathologyonline.com/E-Book/asphyxia/drowning
Heb er zelf geen verstand van maar bij/in de afleveringen van Peter R de Vries werd altijd vermeldt dat iemand niet verdronken kán zijn als er geen water in de longen zit. Ook bij het forensische programma van RTL meldde forensische experts dat, neem aan dat het dan wel klopt.
pi_143815337
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:30 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Heb er zelf geen verstand van maar bij/in de afleveringen van Peter R de Vries werd altijd vermeldt dat iemand niet verdronken kán zijn als er geen water in de longen zit. Ook bij het forensische programma van RTL meldde forensische experts dat, neem aan dat het dan wel klopt.
Ja. Op een gegevens moment ga je een beetje twijfelen, er zijn al zo weinig feiten en wilde ik het ook goed als feit kunnen presenteren en het zeker weten, en idd. heb er zelf ook geen verstand van, dacht ook zeker te weten dat dat niet kon.
pi_143815676
http://kajakroute.nl/2012/04/droog-verdrinken/

10 a 15% verdrinkt door droge verdrinking
Ik zie alleen wel als oorzaak "veel kouder water naar binnen" of het verwijderen van een tube na narcose

met 10 tot 15% vind ik het aannemelijker dat hij niet verdronken is.
Iig als ouder zou ik het tot het uiterste gaan om dat te laten onderzoeken
pi_143815847
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:36 schreef Jezus9 het volgende:
Hoe dan ook: ik blijf het bizar vinden dat die Franse touristen die meiden hoorde gillen en toen 3 mannen zagen niet ondervraagd zijn, weten de ouders eigenlijk van die getuigenissen af? Misschien moeten we die informatie doorspelen via de mail-knop op de site van Kris? Want voor hetzelfde geldt weet het onderzoeksteam er nog niet eens vanaf. Wellicht dat die Franse touristen een dadertekening kunnen maken.
Je hebt de blog van de franstalige toeristen niet helemaal goed gelezen. Ik heb die link toen geplaatst omdat de server van de mail van de site answersforkris niet werkt. Mr. Ping postte daar pas nog over.
De toeristen hebben het gegil niet gehoord, maar kwamen tijdens hun wandeling veel hulpverleners tegen die met een zoekaktie bezig waren. Ze hoorden van een wacht op de controlepost op die trail de reden van de zoekaktie. Nl. dat de dag ervoor was er een hard gegil gehoord van wat leek 2 meisjes. Daarna zag iemand 3 mannen van het pad afkomen.
pi_143815971
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:50 schreef Grijzemassa het volgende: Je hebt de blog van de franstalige toeristen niet helemaal goed gelezen. Ik heb die link toen geplaatst omdat de server van de mail van de site answersforkris niet werkt. Mr. Ping postte daar pas nog over. De toeristen hebben het gegil niet gehoord, maar kwamen tijdens hun wandeling veel hulpverleners tegen die met een zoekaktie bezig waren. Ze hoorden van een wacht op de controlepost op die trail de reden van de zoekaktie. Nl. dat de dag ervoor was er een hard gegil gehoord van wat leek 2 meisjes. Daarna zag iemand 3 mannen van het pad afkomen.
Ik heb de Google Translate-versie wel uitermate goed gelezen, alleen de vertaling zal dan niet helemaal goed zijn, waardoor je geen juiste interpretatie krijgt. Ik kan geen Frans spreken, vandaar waarschijnlijk maar inderdaad je hebt gelijk want iemand die ik ken die het las en wel beter Frans kan spreken wees me ook al erop dat de bewaker het had gehoord en niet de touristen. Thanks voor de opheldering!
pi_143816041
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:53 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ik heb de Google Translate-versie wel uitermate goed gelezen, alleen de vertaling zal dan niet helemaal goed zijn, waardoor je geen juiste interpretatie krijgt. Ik kan geen Frans spreken maar inderdaad iemand die ik ken die het las en wel beter Frans kan spreken wees me ook al erop dat de bewaker het had gehoord en niet de touristen. Thanks voor de opheldering!
Oke, en ik ben het wel met je eens hoor dat het een vreemde zaak is. Veel belangrijke informatie uit de eerste dagen is verloren gegaan, ben ik bang voor.
pi_143816219
oh, 7 augustus inmiddels (alweer 18 dagen geleden) dat het NFI aan het Nederlandse OM
hun onderzoeksresultaten doorgaf, zo zeggen ze daar volgens dit artikel:

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)oor-aan-Panama.dhtml

misschien zit het OM hier nog steeds te wachten op de bel/trace gegevens van een Nederlandse mobiele carrier ....

maar dit?

'We kijken hoeveel spoed erbij is geboden en sturen het binnenkort door,' zegt een woordvoerder.

Vreemd.

[ Bericht 11% gewijzigd door Poekje01 op 25-08-2014 16:15:09 ]
pi_143816532
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:45 schreef Domnivoor het volgende:
Baru is erg voorzichtig in zijn uitspraken op WS. Hij gelooft maar 25% van wat er in de krant staat en wijst allerlei geruchten af. Hij schrijft bv.

[..]

- bron
Goede post !!

Geen duidelijk antwoord van Baru. Maar P.M. dan, dat verhaal heb ik nooit goed begrepen, die kwamen ze toch ook tegen? Die zei: "Ja, hij wist niet zeker of ie die meisjes op het pad was tegengekomen, ze lijken allemaal zo op elkaar", of zoiets. Wat zei hij er eigenlijk ook weer precies over?

Zou hij dat niet kunnen zijn dan, op die foto?

[ Bericht 6% gewijzigd door Poekje01 op 25-08-2014 16:20:17 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:20:41 #112
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143816714
In een inmiddels verdwenen post op WS, werd door Baru een paar dagen geleden cryptisch gesteld dat de ware toedracht van de Osman - K&L zaak schuil ging in de volgende link:

Dat vond ik wel opmerkelijk.
pi_143816794
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:20 schreef Perico het volgende:
In een inmiddels verdwenen post op WS, werd door Baru een paar dagen geleden cryptisch gesteld dat de ware toedracht van de Osman - K&L zaak schuil ging in de volgende link:

Dat vond ik wel opmerkelijk.
Katapult?? Kabelbruggen/lachen dat er iemand is overleden?
Gevaarlijke wespen, modder, plaatselijke bevolking?
Anders zou ik niet weten. Wel erg kryptisch.
Is er iemand die dit goed kan vertalen? en dan geen google translate

Wat me wel opvalt en dit moeten de verdwaalaanhangers nu denk ik ook een keer toegeven dat het gebied er niet uitziet alsof je daar dodelijk kunt verdwalen

[ Bericht 3% gewijzigd door jackie12 op 25-08-2014 16:48:13 ]
pi_143817602
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:23 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Of dat die Henry de route na de Mirador kent.
pi_143817830
We zitten nu dus door de inbreng van Poekie met een aantal nieuwe vragen

1- Kenden de "gang" van H. G. kris en Lisanne?
2- indien waar: zijn de meiden op de foto op de telefoon van Osman k&L ?
3- is Osman verdronken of om het leven gebracht?
4- Is het waar dat er omtrent zijn dood 2 jongens zijn opgepakt die elkaar aanwezen?
5- wie vult aan?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 25-08-2014 17:00:49 ]
pi_143817898
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:56 schreef jackie12 het volgende:
We zitten nu dus door de inbreng van Poekie met een aantal nieuwe vragen

1- Kenden de "gang" van H. G. kris en Lisanne?
2- indien waar: zijn de meiden op de foto op de telefoon van Osman k&L ?
3- is Osman verdronken of om het leven gebracht?
4- Is het waar dat er omtrent zijn dood 2 jongens zijn opgepakt die elkaar aanwezen?
5- wie vult aan?
Oh ik weet er nog 1
werkte hij zelf ook wel eens als gids?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 25-08-2014 17:01:05 ]
pi_143818040
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Oh ik weet er nog 1
werkte hij zelf ook wel eens als gids?
Hij kent de weg daar in het ieder geval. Waar zit je aan te denken als het gaat om ook echt zelf als gids werken?
Hij ziet er wel gewoon als een gezonde, leuke, normaal opgevoede jongen uit... Maar dat zegt niets natuurlijk.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:13:17 #118
432454 StayingFan
pi_143818284
quote:

[..]

Wat me wel opvalt en dit moeten de verdwaalaanhangers nu denk ik ook een keer toegeven dat het gebied er niet uitziet alsof je daar dodelijk kunt verdwalen
Misschien dat hij doelde op H, die ook een katapult had en dus (dieren of ...) doodde. En dat er wordt gemeld dat er mensen in de rivier omkwamen. Ik vraag me dan af om welk persoon het ging waar F het dan over had.
We kunnen ook achterhalen hoe oud die Henry is. Hij is op het moment dat het geschreven wordt 17 jaar oud, maar ik weet niet wanneer het geschreven is.
pi_143818515
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hij kent de weg daar in het ieder geval. Waar zit je aan te denken als het gaat om ook echt zelf als gids werken?
Hij ziet er wel gewoon als een gezonde, leuke, normaal opgevoede jongen uit... Maar dat zegt niets natuurlijk.
Ik moet wel even oppassen dat mensen mij niet weer gaan verwijten dat ik aan tunnelvisie leidt na mijn scenario over F
Maar als, en ik zeg er bij "als" het verhaal over Osman klopt dan is toch 1+1 =2?
En daar schuilt mijn twijfel dan ook in. Wat weten wij nou hier vanachter onze PC wat de politie niet weet?
Maar mocht het Osman verhaal kloppen dan klopt mijn scenario van A tot Z
pi_143818900
5. is het mogelijk, uit de belgegevens van de lokale Panamese carrier boven tafel te krijgen of er mogelijk vanuit Osman zijn toestel is gebeld/geWhatsapped naar K&L = want dat is dan een feit
6. is het mogelijk, uit de belgegevens van de lokale Panamese carrier boven tafel te krijgen of er vanuit de toestellen van K&L (indien van lokale pre-paid SIM's gebruikt is gemaakt) mogelijk naar Osman of de gangmember is gebeld/geWhatsapped: zo ja:
7. is het mogelijk adhv. het IMEI nr van de SIMkaart van Osman een cross-reference check te doen via de carrier gegevens, waar Osman zich bevond vanaf 31 maart tot 4 april?
8. is het mogelijk adhv de IMEI nrs van de Panamese pre-paid SIMkaarten van K&L een cross-reference check te doen vanuit de carrier gegevens, waar zij zich bevonden vanaf 31 maart tot 11 april? Aan de Pacific of Atlantische kant van de CD?
Vraag 6 tot en met 8 ook in het geval K&L toch in Panama hun Nederlandse SIMkaarten en IMEI nrs gebruikten

[ Bericht 4% gewijzigd door Poekje01 op 26-08-2014 00:12:24 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:19:55 #121
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143820225
quote:
Ja, dat vind ik al langer. Zoals Poekje01 eerder al aangaf: dat grote Parc La Amistad herbergt zeker dicht tropisch bos, danwel jungle, met gifslangen, gevaarlijke planten en het risico van insectenbeten, kleine wondjes en natte voeten etc. die een gevaarlijke cocktail kunnen vormen.

Maar rond het pad is het goed te doen, heb je ook de paddocks en doordat het ook nog wel redelijk belopen wordt, is het duidelijk. Het is van origine een verbindingsroute met Bocas del Toro, zonder afslagen, behalve dan als er een boerderij in de buurt is, of verderop indianennederzettingen.

Natuurlijk kan er nog altijd groot plotseling fysiek letsel zijn geweest, maar de aanname dat ze niet meer uit de jungle konden geraken, puur en alleen omdat de juiste route om eruit te ontsnappen te moeilijk zou zijn.. lijkt mij niet het meest waarschijnlijk.

Ook al doe je niet eens aan stenen hopen neerleggen als herkenningspunten, of bomen kerven.. als je al dan niet na lang ronddolen het pad vindt en dan 1 richting blijft oplopen.. dan kom je toch zeker na een hele dag wel ergens langs, dat hint op beschaving. Tenzij het oversteken van de rivieren echt niet lukt als je richting Bocas gaat.

Maarja, de aanname dat ze tenminste de eerste dagen ronddolen, vast van zonsopgang tot ondergang en dan nergens meer echt geraken, in een cirkel, verlamd door paniek... ik vind dat moeilijk te geloven.

Als je al niet helder meer kunt denken, kan het aanhouden van één looprichting je nog wel ergens brengen toch, al dan niet met "trial and error".
  maandag 25 augustus 2014 @ 19:39:18 #122
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143822801
Dat lijkt me ook. Dagenlang ronddwalen, met een normaal wandeltempo, zonder een spoor van bewoning tegen te komen is onwaarschijnlijk.
Als ze in de paddock het pad waren kwijtgeraakt (wat volgens Baru goed kan) dan zouden ze dat altijd terug kunnen vinden door langs de bosrand te lopen. Die paddock is niet oneindig groot.
pi_143823063
Toevallig net nog een documentaire over de Holloway-zaak gezien, sinds die tijd is dit toch wel weer de eerste zaak die het volk zo bezig houdt. Helaas hebben we nog geen verdachten in beeld, anders zou Peter R. de Vries weer zo'n undercover-actie kunnen doen :7

[ Bericht 13% gewijzigd door Jezus9 op 25-08-2014 19:59:08 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 20:06:00 #124
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143823822
Ik heb al wel een verdachte in beeld.

[ Bericht 18% gewijzigd door Domnivoor op 25-08-2014 20:12:34 ]
pi_143824733
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:06 schreef Domnivoor het volgende: Ik heb al wel een verdachte in beeld.
Als dat de dader is dan word de undercover-actie van Peter R. de Vries wel erg saai :7

Nee maar serieus, de eventuele theorie (want jou post acht ik als waarschijnlijk een grap van je maar er zijn mensen die écht in die theorie geloven) dat een dier ze gedood heeft geloof ik niet zo, Baru zei ook dat hij nooit een geval heeft gehoord dat kat-achtige dieren daar mensen vermoorden, dan zouden nu al alle touristen daar foetsie zijn. Maar ze komen allemaal heel en ók uit de jungle. Als heel mens.
  maandag 25 augustus 2014 @ 20:45:23 #126
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143825303
Nee hoor, was geen grap. Dat is mijn hoofdverdachte.
Niet zo spectaculair als een grote kat, of een gruwelijke moord, maar wel levensgevaarlijk als je onbeschermd in de jungle overnacht. Denk aan malaria, dengue, chikungunya...
pi_143825728
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:45 schreef Domnivoor het volgende:
Niet zo spectaculair als een grote kat, of een gruwelijke moord, maar wel levensgevaarlijk als je onbeschermd in de jungle overnacht. Denk aan malaria, dengue, chikungunya...
De laatste weet ik niet, maar de overige ziektes hebben een incubatietijd he. Zeker die van malaria is relatief lang. Omdat het ook nog eens geen malariagebied bij uitstek is acht ik de kans op malaria dan ook niet super hoog. Dengue heeft een korte incubatietijd dan malaria. Dengue muggen zijn echter overdag actief dus je wordt in dit geval niet lek gestoken terwijl je slaapt ofzo. :)
pi_143826160
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:19 schreef Perico het volgende:

[..]

Als je al niet helder meer kunt denken, kan het aanhouden van één looprichting je nog wel ergens brengen toch, al dan niet met "trial and error".
Als dit inderdaad waar is...
- dan moet je dus niet net de verkeerde kant op lopen (het is niet alsof er overal nederzetting zijn ofzo)
- dan moet je overal één richting kunnen aanhouden (je moet dus iets bij je hebben waarmee je kunt navigeren of gaan navigeren op de zon oid, moet je in paniek ook maar net aan denken als je de weg terug wilt vinden)
- moet je ook één richting aanhouden als er obstakels/moeilijk te belopen stukken in je weg komen, wat erg lastig kan zijn als je geen machette aan je broek hebt hangen
- waarom zeggen gidsen dan dat je er wel degelijk kunt verdwalen (en ook zij wel eens uren hebben rondgedoold), als het écht zo makkelijk is...?
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:06:39 #129
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143826466
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:53 schreef blondetrien het volgende:

[..]

De laatste weet ik niet, maar de overige ziektes hebben een incubatietijd he. Zeker die van malaria is relatief lang. Omdat het ook nog eens geen malariagebied bij uitstek is acht ik de kans op malaria dan ook niet super hoog. Dengue heeft een korte incubatietijd dan malaria. Dengue muggen zijn echter overdag actief dus je wordt in dit geval niet lek gestoken terwijl je slaapt ofzo. :)
Er is een incubatietijd, dat klopt. Het grootste probleem is dat je dag en nacht wordt lekgeprikt, en dat je steeds meer verzwakt als je niets eet. Na een aantal dagen kunnen daar nog ziektes/infecties bij komen. Die combinatie is gevaarlijk.
pi_143828356
Interesante nieuwe info is gepost! Weet alleen nog niet of ik in zoiets geloof.

- Wat doet die gang dan zoal in Panama;
- Hoe komen Lisanne&Kris in hemelsnaam in contact met deze gang in de korte periode dat ze in Boquete waren? Zie ze daar überhaupt niet voor aan;
- Hoe matcht zo'n soort scenario in de tijdlijn qua telefoon- en cameragegevens en ooggetuigenverklaringen;
- Waarom zou F meedoen aan een cover-up (voor zijn zoon?).
pi_143828425
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:06 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er is een incubatietijd, dat klopt. Het grootste probleem is dat je dag en nacht wordt lekgeprikt, en dat je steeds meer verzwakt als je niets eet. Na een aantal dagen kunnen daar nog ziektes/infecties bij komen. Die combinatie is gevaarlijk.
Niet onwaarschijnlijk maar dat hetzelfde bij beide vrouwen zou zijn gebeurd, vind ik minder aannemelijk. Nee, ik blijf bij een gebeuren, aangedaan door derden.
pi_143828534
Is er ook een meer recentere foto van die Henry? Die foto van die trip door de jungle was volgens mij van jaren terug.
pi_143830147
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:47 schreef Jezus9 het volgende:
Is er ook een meer recentere foto van die Henry? Die foto van die trip door de jungle was volgens mij van jaren terug.
Nee geen foto's van die jongen hier.
Zie topic-pointer.
  maandag 25 augustus 2014 @ 22:31:12 #134
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143830281
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:01 schreef blondetrien het volgende:
Als dit inderdaad waar is...
- dan moet je dus niet net de verkeerde kant op lopen (het is niet alsof er overal nederzetting zijn ofzo)
Nee dat is waar, maar grofweg gesteld loopt het pad of terug naar de Mirador en Boquete, of door naar de kust naar Bocas del Toro. Maar ook over de rivier, de "verkeerde" kant op, richting Bocas, heb je dus paddocks en fincas en wonen er mensen in de buurt, al heb je daar misschien geen weet van.

quote:
- dan moet je overal één richting kunnen aanhouden (je moet dus iets bij je hebben waarmee je kunt navigeren of gaan navigeren op de zon oid, moet je in paniek ook maar net aan denken als je de weg terug wilt vinden)
Ik dacht meer basaal, zo van: ze hebben "recht vooruit" gelopen de hele tijd. Dan lopen ze of weer terug, of "rechtdoor" de rivieren over. En als je dan soms ook naar links en rechts gedwongen wordt, moet je dan altijd weer kijken waar je zo snel mogelijk weer "recht vooruit zoals voorheen" kunt lopen.

quote:
- moet je ook één richting aanhouden als er obstakels/moeilijk te belopen stukken in je weg komen, wat erg lastig kan zijn als je geen machette aan je broek hebt hangen
Ja dit vindt iedereen vreselijk en vertraagt je ook heel erg, als er geen pad is. Ik heb het zelf ook wel gedaan, slalommend en bukkend. Maar als het een zaak van leven en dood is, heb je het er misschien voor over.

quote:
- waarom zeggen gidsen dan dat je er wel degelijk kunt verdwalen (en ook zij wel eens uren hebben rondgedoold), als het écht zo makkelijk is...?
Dit moet je meer zien in het licht van: als je, zeker op dag 2 en dag 3, van zonsopgang tot zonsondergang enkel in de weer bent, een uur of twaalf, om koste wat kost ergens uit te geraken, als je verdwaald bent..

Dat je dan toch, ook al loop je kris-kras, dan weer hier heen, dan weer daar heen.. ergens toch wel of het duidelijke pad van eerst, of het duidelijke pad dat verder loopt, of zo'n paddock moet zijn tegengekomen. Met trial and error bedoelde ik dan: stel het pad dat je bewandelt loopt nergens naartoe, of je merkt dat je weer op een herkenbaar punt uitkomt..

Dat je dan de tegenovergestelde kant als voorheen eens uitgaat. Het lijkt erop dat je nu basaal vooruit kon naar Bocas, en weer terug naar Boquete (noord-zuid)... maar niet ook nog eens links door de jungle in de richting van de Baru vulkaan, of nog eens rechtsaf... Die paden zijn er niet. In de paddock was het pad dan wel onduidelijk en als je bij een rivier komt, was het ook nog niet evident of je linksaf moet lopen om over te steken, of rechtsaf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 25-08-2014 22:36:20 ]
pi_143830852
quote:
Dan moet een van de twee na het nemen van de foto bij de eerste rivier, aangevallen zijn door een spin?
Want, na die foto, is een noodoproep gedaan.
Tja, wie zal het zeggen.
  maandag 25 augustus 2014 @ 22:57:59 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143831487
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:45 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Dan moet een van de twee na het nemen van de foto bij de eerste rivier, aangevallen zijn door een spin?
Want, na die foto, is een noodoproep gedaan.
Tja, wie zal het zeggen.
Er staat een mug op die foto ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-08-2014 23:04:20 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143832052
Om even alle feiten op een rij te krijgen wat er nou gevonden is en wat er nog mist (kwa spullen, resten etc) heeft iemand dat overzicht toevallig?
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:16:45 #138
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143832394
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:45 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Ja, dat zou kunnen. Er zijn daar ook nare spinnen, zoals de vioolspin. Je wordt niet snel gebeten als je op het pad loopt. Maar als je op de grond gaat zitten of dwars door de vegetatie loopt, dan kun je pech hebben.
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:21:35 #139
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143832631
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:09 schreef Jezus9 het volgende:
Om even alle feiten op een rij te krijgen wat er nou gevonden is en wat er nog mist (kwa spullen, resten etc) heeft iemand dat overzicht toevallig?
OP 8-)
pi_143832898
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:16 schreef Domnivoor het volgende: Er zijn daar ook nare spinnen. Zoals de vioolspin.
Haha ik las 'voodoo-spin' _O-

quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:21 schreef Domnivoor het volgende: OP 8-)
Ah thanks, even kijken of daar alles in te vinden is.
pi_143832975
Kris en Lisanne hun resten zijn gevonden langs de rivier. De afstand vanaf de Mirador tot aan haar broekje en verderop de schoen en haar bekken is hooguit tussen de 6 en 9 km.
Niemand maakt mij wijs dat als je langs een rivier verdwaald bent je dan niet in 10 dagen de weg terug weet te vinden.
Stel ze zouden de 1e kabelbrug over zijn gegaan en ze zouden daarna verdwaald zijn dan hadden ze op een gegeven moment echt wel gedacht "he we lopen verkeerd, laten we de rivier maar weer stroomopwaarts volgen tot we weer bij de kabelbrug zijn"
De resten zijn gevonden langs de rivier , niet midden in de jungle tussen de bomen
En met alle respect maar een mug? alle 2? En dan na 11 dagen nog wel bellen naar 911?

Ik zit hier nu al een tijdje op dit forum maar naarmate de tijd vordert en ik steeds meer duidelijkheid krijg door filmpjes, foto's en verslagen geloof ik (bijna) helemaal niet meer in welk verdwaalscenario dan ook.
TENZIJ er straks uit de NFI gegevens komt dat ze wel naar huis hebben gebeld/ge-smst en iets hebben achter gelaten voor de achterblijvers
maar ik durf er aardig wat op te zetten dat ze dat niet hebben gedaan.
pi_143833003
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er staat een mug op die foto ;)
ok, bedankt

lijkt me niet dat je na een muggebeet (gelijk) een noodoproep gaat doen
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:31:58 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143833070
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:30 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

ok, bedankt

lijkt me niet dat je na een muggebeet (gelijk) een noodoproep gaat doen
Dat heb ik ook niet gezegd toch? Ik zeg slechts dat er een mug op die foto staat, terwijl jij het over een spin hebt als je op die post reageert. Maar misschien heb ik je wel verkeerd begrepen.
pi_143833201
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:29 schreef jackie12 het volgende: Ik zit hier nu al een tijdje op dit forum maar naarmate de tijd vordert en ik steeds meer duidelijkheid krijg door filmpjes, foto's en verslagen geloof ik (bijna) helemaal niet meer in welk verdwaalscenario dan ook. TENZIJ er straks uit de NFI gegevens komt dat ze wel naar huis hebben gebeld/ge-smst en iets hebben achter gelaten voor de achterblijvers maar ik durf er aardig wat op te zetten dat ze dat niet hebben gedaan.
Ook ik ben overtuigd van een misdrijf. Op de camera en telefoons hebben ze trouwens géén afscheidsbericht aangetroffen, dat werd al door de vader van Kris en Peter R. de Vries vermeldt. Als dat trouwens erop was aangetroffen was dat al direct door het onderzoeksteam daar naar buiten gebracht, het zou immers de oplossing van de zaak betekenen en er zou dan dus geen reden zijn om het niet naar buiten te brengen.
pi_143833448
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet gezegd toch? Ik zeg slechts dat er een mug op die foto staat, terwijl jij het over een spin hebt als je op die post reageert. Maar misschien heb ik je wel verkeerd begrepen.
nee, dat heb jij niet gezegd

ik dacht ineens aan een spin, na het zien van die foto, die jij niet plaatste

ik wil wel zeggen dat je geen noodoproep doet, na een muggebeet, gewoon in het algemeen
pi_143834998
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:21 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

OP 8-)
Kan het zijn dat ik een flesje muggenolie mis? En papier van een opgegeten snoeprol oid.?
Een kaart van het gebied? Lisanne keek volgens gids F toch op een kaart, waar is die dan gebleven? Zou je die niet bij je hebben als je gaat wandelen?
pi_143835481
Uit deze foto blijkt dat voor beginnelingen anderen de touwen moeten spannen voor het oversteken, hoe hebben Kris en Lisanne dat dan gedaan:

[ Bericht 98% gewijzigd door Za op 26-08-2014 00:45:58 ]
pi_143835947
Zit hier dan toch iets van waarheid in
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iden-in-dromen.dhtml
pi_143836096
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:39 schreef Za het volgende:
Uit deze foto blijkt dat voor beginnelingen anderen de touwen moeten spannen voor het oversteken, hoe hebben Kris en Lisanne dat dan gedaan:

[ afbeelding ]
de mensen die het verdwaalscenario aanhangen zullen zeggen dat de sportiefste van de 2 (Kris) eerst naar de overkant is gegaan en toen het touw strak heeft gehouden voor haar vriendin.
Ikzelf denk dat ze die brug helemaal niet over zijn gegaan en indien wel, samen met ervaren personen
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 01:30:10 #150
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143836312
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:06 schreef vronie het volgende:
Zit hier dan toch iets van waarheid in
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iden-in-dromen.dhtml
Het kost het AD blijkbaar veel moeite om de krant vol te krijgen.
pi_143836584
http://nos.nl/video/lq/66(...)ug-moeten-nemen.html

Voor de tigste keer dit filmpje gezien en wat me opvalt zijn 3 dingen

1- "Nee als we waren doorgelopen zonder achter de stam te kijken hadden we hem niet gevonden"
2- Ik vind dat je geen risico meer moet nemen met wat we gevonden hebben weten we dat er niemand meer in leven is, het is heel erg risicovol want de rivier is erg gevaarlijk
3- dat F denk dat het mis is gegaan toen ze de kabelbrug wilden oversteken

1- waarom achter een boom kijken?
2-dat zegt een gids die dagelijks in dat gebied is en voor zijn werk toeristen meeneemt in dat gebied
Dus welk risico? (helemaal bij laag water) Hij als vader moet toch weten dat je als ouder meer wilt dan alleen een schoen
3- Hij praat naar een verdwaalscenario/ongelukscenario toe

Schiet me maar lek, het interesseert me niet meer

Ik denk dat F liegt
pi_143836616
Ze waren aan het speuren naar resten, mag toch hopen dat ze achter wel meer dingen hebben gekekEN
pi_143836627
Wat betreft 2 is er door een andere gids gezegt dat ze zelden zover gaan. Als ze dat wel doen neem ik aan dat ze dit via de veilige oversteek doen een stul boven de kabelbrug waar eerder over is gerept?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 02:08:15 #154
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143836644
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:24 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Hij doet zich idd op ws al een hele tijd voor als lokale deskundige en heeft eea wat hier nu net naar boven is gekomen ook daar gepost. Lees anders eens mee op ws, heel interessant.
ok. Nee dank je, dit topic kost mij al aardig wat tijd. Zo'n 20 minuten per bladzijde om bij te lezen. Ik heb de tijd niet voor nog een kris en lisanne forum/topic.
pi_143836646
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 02:03 schreef blondetrien het volgende:
Wat betreft 2 is er door een andere gids gezegt dat ze zelden zover gaan. Als ze dat wel doen neem ik aan dat ze dit via de veilige oversteek doen een stul boven de kabelbrug waar eerder over is gerept?
Wat is er gevaarlijk aan om te zoeken langs een rivier naar resten?
De plaatselijke bevolking wast zich daar, leeft daar, vaart daar met bootjes op!
Maar dan moeten gidsen en speurders daar maar niet zoeken omdat het te gevaarlijk is????
pi_143836659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 02:01 schreef blondetrien het volgende:
Ze waren aan het speuren naar resten, mag toch hopen dat ze achter wel meer dingen hebben gekekEN
En nee ik zou zoeken direct BIJ/IN de rivier niet naar tientallen meters NAAST de rivier aan beide kanten.
pi_143836677
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 02:08 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wat is er gevaarlijk aan om te zoeken langs een rivier naar resten?
De plaatselijke bevolking wast zich daar, leeft daar, vaart daar met bootjes op!
Maar dan moeten gidsen en speurders daar maar niet zoeken omdat het te gevaarlijk is????
Oh en als het nu opeens gevaarlijk is om die kabelbruggen over te steken? Dat doen die gidsen dagelijks samen met onervaren toeristen.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 02:49:54 #158
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143836772
Dit is wel een mooi verslag met veel foto's, van mensen die de Rio Changuinola zijn afgepeddeld, in het grotere gebied waar Kris en Lisanne ook waren. Maar dan komend van de kant van Bocas del Toro

Ze hebben ook een deel van het pad naar Boquete bewandeld en vonden het heel duidelijk en goed onderhouden. Ze zijn ook een boel kleine nederzettingen tegengekomen, die op geen enkele kaart staan.

pi_143836781
Ik spreek de taal niet, dus kan weinig zeggen over de posts. Maar vind dat die H. een aantal vreemde seksgerelateerde plaatjes op zijn Facebook heeft staan.
pi_143836790
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 02:52 schreef Physsic het volgende:
Ik spreek de taal niet, dus kan weinig zeggen over de posts. Maar vind dat die H. een aantal vreemde seksgerelateerde plaatjes op zijn Facebook heeft staan.
idd zoals die foto van 12 sept 2012
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 03:10:09 #161
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143836807
En hij post twee keer de "de pure waarheid".. Si algo es prohibido, es 100 veces mas interesante.

Als iets verboden is, is het 100x interessanter.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 03:15:41 #162
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143836822
En ook opvallend: Portate mal, cuidate bien, y niegalo todo.

Misdraag je/leef je uit, pas goed op en ontken alles.
pi_143836828
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 02:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Precies! Vooral die. Kan het niet lezen wat er bij staat, maar lijkt mij sterk op een vrouw die verkracht wordt.

Gezien zijn foto's & recente vriendschappen is hij trouwens sowieso nogal dol op vrouwen.
pi_143836829
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 02:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

het beeld wat ik van hem krijg is dat hij een hekel heeft aan gezag, vrouwen ziet als lustobjecten, heel erg stoer is (kom op zeg jezelf noemen in het spaans "giftige bandiet" laat me niet lachen) zich misschien wel heel erg verveeld in het dorpje Boquete en daarom het randje opzoekt. Dat hij veel FB vrienden heeft (1300+) maar ook met zijn nichtje schattig op een foto staat.
Hij kent door zijn vader het gebied op zijn duimpje en heeft (denk ik ) er geen moeite mee om dieren te doden.
Maar ja ik zal volgens de criticasters wel weer aan tunnelvisie lijden en is dit pure smaad

Maar eerlijk gezegd; I don't give a fxxck
Heb het gevoel dat we in de goede hoek zitten.

TENZIJ Osman echt is verdronken en Kris en Lisanne hebben geprobeerd te bellen en berichten hebben achter gelaten (ik lijk wel een koekoeksklok) zwaar irritant als ie 12 x koekoek zegt

Ik bedoel dus dat ik mezelf steeds herhaal
pi_143836830
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 03:15 schreef Perico het volgende:
En ook opvallend: Portate mal, cuidate bien, y niegalo todo.

Misdraag je/leef je uit, pas goed op en ontken alles.
Ja, in zijn nickname van een andere site noemde hij zich volgensmij ook 'danger'.
pi_143836844
De foto in de OP van de algemene foto's (nr 14)
is dat dezelfde deken als bij H op omslagfoto 9 oktober 2012?

lijkt afgezien van het gordijn en de vloer wel dezelfde kamer
pi_143836859
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 03:24 schreef jackie12 het volgende:
De foto in de OP van de algemene foto's (nr 14)
is dat dezelfde deken als bij H op omslagfoto 9 oktober 2012?

lijkt afgezien van het gordijn en de vloer wel dezelfde kamer
Afgezien van het gordijn en de vloer? Dan blijft dus in principe alleen de muur over. :p
Die is in beide gevallen groen indd.
Maar het bed op H.'s foto is donkerbruin en op KL's foto lichtbruin. Volgens mij zit het raam ook op een andere plek.
pi_143836860
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 03:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Afgezien van het gordijn en de vloer? Dan blijft dus in principe alleen de muur over. :p
Die is in beide gevallen groen indd.
Maar het bed op H.'s foto is donkerbruin en op KL's foto lichtbruin. Volgens mij zit het raam ook op een andere plek.
Niet dezelfde deken?
En muur?
pi_143836871
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 03:34 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Niet dezelfde deken?
En muur?
Mmmm, lastig.

Nee, motief is iets anders en de ene deken heeft een dikke rode rand.
pi_143836875
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 03:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Mmmm, lastig.

Nee, motief is iets anders en de ene deken heeft een dikke rode rand.
Oke was even nieuwsgierig of hij al vaker in K en L hun kamer was geweest. Denk dat je gelijk hebt alhoewel de dekens afgezien van dat rode randje wel dezelfde kleur hebben. Denk ik
pi_143836895
La vida es demasiado corta (het leven is kort?)
de n udate (nat?)
folla mucho (fucking veel)
y haz ruido (en lawaai maken?)

Mijn zoon stuurde ik gelijk naar het RIAGG
En nu echt welterusten
pi_143838708
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:54 schreef jackie12 het volgende:
http://nos.nl/video/lq/66(...)ug-moeten-nemen.html

Voor de tigste keer dit filmpje gezien en wat me opvalt zijn 3 dingen

1- "Nee als we waren doorgelopen zonder achter de stam te kijken hadden we hem niet gevonden"
2- Ik vind dat je geen risico meer moet nemen met wat we gevonden hebben weten we dat er niemand meer in leven is, het is heel erg risicovol want de rivier is erg gevaarlijk
3- dat F denk dat het mis is gegaan toen ze de kabelbrug wilden oversteken

1- waarom achter een boom kijken?
2-dat zegt een gids die dagelijks in dat gebied is en voor zijn werk toeristen meeneemt in dat gebied
Dus welk risico? (helemaal bij laag water) Hij als vader moet toch weten dat je als ouder meer wilt dan alleen een schoen
3- Hij praat naar een verdwaalscenario/ongelukscenario toe

Schiet me maar lek, het interesseert me niet meer

Ik denk dat F liegt
Zelf ook vele malen dit filmpje bekeken en ik deel je gedachten hierover...
pi_143841459
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 02:52 schreef Physsic het volgende:
Dat is zo maar je moet wel bedenken dat het daar een andere cultuur is dan hier. Ik lees regelmatig de Panamese kranten en verbaas me ook regelmatig over foto's die ik daar in zie staan. Dat zou bij ons onder porno vallen en niet in een dagblad kunnen. Het is een macho cultuur dus je kunt zoiets niet naar Nederlandse maatstaven beoordelen om zo een bepaald beeld van die jongen te krijgen. Dan zou je eigenlijk een heleboel FB pagina's van jongemannen in Panama van dezelfde leeftijd en met vergelijkbare achtergrond/milieu moeten bekijken en vergelijken.
pi_143841894
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 11:36 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat is zo maar je moet wel bedenken dat het daar een andere cultuur is dan hier. Ik lees regelmatig de Panamese kranten en verbaas me ook regelmatig over foto's die ik daar in zie staan. Dat zou bij ons onder porno vallen en niet in een dagblad kunnen. Het is een macho cultuur dus je kunt zoiets niet naar Nederlandse maatstaven beoordelen om zo een bepaald beeld van die jongen te krijgen. Dan zou je eigenlijk een heleboel FB pagina's van jongemannen in Panama van dezelfde leeftijd en met vergelijkbare achtergrond/milieu moeten bekijken en vergelijken.
En wat te denken van een grote groep mannelijke Fok-kers? Als je die als standaard neemt zou je ook denken dat de Nederlandse man een gefrustreerde bal hormonen is die nog denken in het stenentijdperk te leven en zichzelf zo zielig vinden dat vrouwen daar anders over denken. Van die droeftoeters die denken dat aanranden gewoon moet kunnen, zeker in het uitgaansleven... |:(
pi_143842215
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 11:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En wat te denken van een grote groep mannelijke Fok-kers? Als je die als standaard neemt zou je ook denken dat de Nederlandse man een gefrustreerde bal hormonen is die nog denken in het stenentijdperk te leven en zichzelf zo zielig vinden dat vrouwen daar anders over denken. Van die droeftoeters die denken dat aanranden gewoon moet kunnen, zeker in het uitgaansleven... |:(
Ja uitwassen vind je in elke cultuur. Je moet wel de culturele achtergrond van iemand "meenemen" in de beoordeling of iemand afwijkende ideeën of gedragingen heeft.
pi_143842313
De foto's van hem en zijn vader vind ik opvallend op de Culebra. Wist niet dat F ook koeien hield op zo'n paddock.Zie verder ook een finca en een watervalletje.
Ook lijkt hij wel eens als gids te fungeren.
Verder staan er foto's en video's op waarvan ik echt denk "dat joch spoort niet" en heeft dat niks te maken met de cultuur daar (neem de foto's van 12 sept 2012 en 4 foto's van 7 maart 2012)
pure minachting van vrouwen.

Maar nogmaals dit zegt verder niks.Vind t alleen wel heel opvallend
pi_143842439
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:03 schreef jackie12 het volgende:
De foto's van hem en zijn vader vind ik opvallend op de Culebra. Wist niet dat F ook koeien hield op zo'n paddock.Zie verder ook een finca en een watervalletje.
Ook lijkt hij wel eens als gids te fungeren.
Verder staan er foto's en video's op waarvan ik echt denk "dat joch spoort niet" en heeft dat niks te maken met de cultuur daar (neem de foto's van 12 sept 2012 en 4 foto's van 7 maart 2012)
pure minachting van vrouwen.

Maar nogmaals dit zegt verder niks.Vind t alleen wel heel opvallend
Van die foto's en video's weet ik niet wat ik moet denken, aangezien het Panama is en niet Nederland. Wat mij veel meer verontrustte was de foto waarop hij met een politiepet op staat. Zal hij die wel vaker op hebben? In zijn auto hebben liggen misschien?
pi_143842498
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:07 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Van die foto's en video's weet ik niet wat ik moet denken, aangezien het Panama is en niet Nederland. Wat mij veel meer verontrustte was de foto waarop hij met een politiepet op staat. Zal hij die wel vaker op hebben? In zijn auto hebben liggen misschien?
en dat op 11 april!
pi_143843107
Zie ik nou een gele taxi staan op die FB pagina ? Jackie12?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:32:38 #180
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_143843193
Is nou nog steeds niet bevestigd dat die nieuwe botten van de twee dames zijn?

Hoe lang moet dat duren zeg?
pi_143843487
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:29 schreef Poekje01 het volgende:
Zie ik nou een gele taxi staan op die FB pagina ? Jackie12?
Ik volg je niet?
pi_143843671
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:43 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik volg je niet?
Als je de naam van HG opzoekt met 'boquete' erachter op het www (ingelogged binnen FB bedoel ik), krijg je keuzes. Ik kom dan uit bij een vrij 'brave' pagina. Ik zie dat F niet gelinked is binnen FB met H. En ik zie op de pagina van HG in zo'n fotoboek, een foto staan met daarop een gele taxi. Kunnen de meiden daar dan niet mee opgepikt zijn? Terwijl ze dan wel degelijk van de CD terugkwamen op 01/04, misschien wel van die 1e quebrada, en in dat scenario terug wilden naar Boquete, dat dus ook deden, en onderaan een taxi namen?

hoe voeg ik een plaatje in (zonder hoofd)?

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 26-08-2014 13:15:44 ]
pi_143843807
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:32 schreef Mishu het volgende:
Is nou nog steeds niet bevestigd dat die nieuwe botten van de twee dames zijn?

Hoe lang moet dat duren zeg?
Uhm...?

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)tresten-kris-kremers

[ Bericht 11% gewijzigd door Poekje01 op 26-08-2014 14:00:18 ]
pi_143844423
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:49 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Als je de naam van HG opzoekt met 'boquete' erachter op het www (ingelogged binnen FB bedoel ik), krijg je keuzes. Ik kom dan uit bij een vrij 'brave' pagina. Ik zie dat F niet gelinked is binnen FB met H. En ik zie op de pagina van HG in zo'n fotoboek, een foto staan met daarop een gele taxi. Kunnen de meiden daar dan niet mee opgepikt zijn? Terwijl ze dan wel degelijk van de CD terugkwamen op 01/04, misschien wel van die 1e quebrada, en in dat scenario terug wilden naar Boquete, dat dus ook deden, en onderaan een taxi namen?
Via F kun je ook een H opspeuren via fb (al die Nederlandse vriendsuggesties die die gast straks gaat krijgen :') ), dat lijkt een maffe fb van een opgeschoten menneke en ik denk dat men die bedoelt?
pi_143844477
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:16 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Via F kun je ook een H opspeuren via fb (al die Nederlandse vriendsuggesties die die gast straks gaat krijgen :') ), dat lijkt een maffe fb van een opgeschoten menneke en ik denk dat men die bedoelt?
HG met een Z achteraan de achternaam, is toch die van het Paddock filmpje, en dus hem?
pi_143844521
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:18 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

HG met een Z achteraan de achternaam, is toch die van het Paddock filmpje, en dus hem?
Die heeft een KR Pitty als vriendin, ehh....?! Pitty?
pi_143844574
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:31 schreef Perico het volgende:

[..]

Nee dat is waar, maar grofweg gesteld loopt het pad of terug naar de Mirador en Boquete, of door naar de kust naar Bocas del Toro. Maar ook over de rivier, de "verkeerde" kant op, richting Bocas, heb je dus paddocks en fincas en wonen er mensen in de buurt, al heb je daar misschien geen weet van.

[..]

Ik dacht meer basaal, zo van: ze hebben "recht vooruit" gelopen de hele tijd. Dan lopen ze of weer terug, of "rechtdoor" de rivieren over. En als je dan soms ook naar links en rechts gedwongen wordt, moet je dan altijd weer kijken waar je zo snel mogelijk weer "recht vooruit zoals voorheen" kunt lopen.

[..]

Ja dit vindt iedereen vreselijk en vertraagt je ook heel erg, als er geen pad is. Ik heb het zelf ook wel gedaan, slalommend en bukkend. Maar als het een zaak van leven en dood is, heb je het er misschien voor over.

[..]

Dit moet je meer zien in het licht van: als je, zeker op dag 2 en dag 3, van zonsopgang tot zonsondergang enkel in de weer bent, een uur of twaalf, om koste wat kost ergens uit te geraken, als je verdwaald bent..

Dat je dan toch, ook al loop je kris-kras, dan weer hier heen, dan weer daar heen.. ergens toch wel of het duidelijke pad van eerst, of het duidelijke pad dat verder loopt, of zo'n paddock moet zijn tegengekomen. Met trial and error bedoelde ik dan: stel het pad dat je bewandelt loopt nergens naartoe, of je merkt dat je weer op een herkenbaar punt uitkomt..

Dat je dan de tegenovergestelde kant als voorheen eens uitgaat. Het lijkt erop dat je nu basaal vooruit kon naar Bocas, en weer terug naar Boquete (noord-zuid)... maar niet ook nog eens links door de jungle in de richting van de Baru vulkaan, of nog eens rechtsaf... Die paden zijn er niet. In de paddock was het pad dan wel onduidelijk en als je bij een rivier komt, was het ook nog niet evident of je linksaf moet lopen om over te steken, of rechtsaf.
Hoeveel paddocks zitten er dan in dit gebied, dat je die overal moet tegenkomen? Is daar een kaartje ofzo van?
pi_143844969
Er werd daar ergens in het gebied ook agricultuur bedreven door inheemse mensen toch? Los van de paddocks? In dat geval misschien ook wel interessant om uit te vinden waar men de veldjes zoal heeft - dat verhoogt namelijk toch wel enigszins de kans dat je iemand tegenkomt als je verdwaalt, zeker als ze niet zover van het pad zouden zijn afgedwaald. En zo vlak voor de regens verwacht je dat mensen het land dan alvast bewerken voor de aanplant.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:35:33 #189
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_143845081
quote:
Daar staat niks over de nieuwe resten in hoor? :?
pi_143845393
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:35 schreef Mishu het volgende:

[..]

Daar staat niks over de nieuwe resten in hoor? :?
Deze?
http://www.nd.nl/artikele(...)toch-van-nederlandse
Of waren er weer meer resten gevonden?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:48:39 #191
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_143845544
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:44 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Deze?
Ja volgens mij wel, naast dat heupbot en die voet.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:50:05 #192
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_143845605
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:44 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Deze?
Van een kind en een man? :{
pi_143845860
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:50 schreef Mishu het volgende:

[..]

Van een kind en een man? :{
En een rib van Kris.
http://www.vermist.nl/nie(...)ch-van-kris-kremers/
quote:
Bij de botresten die in augustus in de jungle van Panama werden aangetroffen blijkt een rib te zitten met DNA-materiaal van Kris Kremers. De familie is daarvan op de hoogte gesteld door de Panamese autoriteiten. Aanvankelijk werd gemeld dat de gevonden resten juist niet van Kris of Lisanne zouden zijn. Waarom de verwarring is ontstaan is niet bekend. De twee vrouwen verdwenen op 1 april bij Boquete, zie eerdere berichtgeving. In juni werden al eerder botresten en een rugzak van de vrouwen gevonden. Wat er met hen is gebeurd is nog steeds onduidelijk, om daaromtrent helderheid te krijgen zijn de ouders van Kris naar Panama afgereisd.
pi_143845875
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:49 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

hoe voeg ik een plaatje in (zonder hoofd)?

Is een hele andere jongen. Wel met dezelfde naam.
Zo zie je maar dat niet iedere jongen daar van die gekke foto's heeft op zijn FB
pi_143845989
Wow... net wakker, ik weet niet wat ik lees. Wat is de link naar die Henry z'n FB?
pi_143846003
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Is een hele andere jongen. Wel met dezelfde naam.
Zo zie je maar dat niet iedere jongen daar van die gekke foto's heeft op zijn FB
OK, maar die van jou kan ik niet vinden. Kan je die PM'en
pi_143846019
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:02 schreef Jezus9 het volgende:
Wow... net wakker, ik weet niet wat ik lees. Wat is de link naar die Henry z'n FB?
Zoek F en kijk bij zijn vrienden bij 'Hen'.. en bingo!
pi_143846040
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:02 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Wel gek is dat ik dat taxi bedrijf niet kan vinden in Boquete via het www?

OK, maar die van jou kan ik niet vinden. Kan je die PM'en
pi_143846052
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zoek F en kijk bij zijn vrienden bij 'Hen'.. en bingo!
pi_143846289
In z'n relatiestatus staat ook weduwaar... wtf? 'Leef je uit en ontken alles?' vind ik echt geen normale uitspraak hoor, weet het onderzoeksteam daar wel van? Ondervragen op z'n minst. Moet denken aan m'n dromen over de daders, ik zag daarin 2 oudere mannen die het eerder hadden gedaan in die dromen toen (waarvan één kale man en nog een gast) en een jongere gast die het nog nooit eerder had gedaan.

Ik zou trouwens maar screenshot maken voordat hij snel die 'Ontken' uitspraak verwijdert.

[ Bericht 36% gewijzigd door Jezus9 op 26-08-2014 14:22:12 ]
pi_143846442
Nou, maak een heet profiel aan en ondervraag hem erover zou ik zeggen, als de foto heet genoeg is accepteert ie je vast wel ;)

Ik vind het eerlijk gezegd niet heel zinvol de fb van die jongen helemaal uit te pluizen, het is een grote mafketel en wat kan je op basis daarvan concluderen....? Niks, want een echte link missen we vooralsnog. Dingen over de zaak zou fijn zijn hier (of dingen die hem zouden kunnen koppelen aan de zaak). Vind dat de kwaliteit een beetje achteruit gaat zo, beetje telegraaf-gehalte. Maar goed, er is dan ook weinig nieuwe informatie helaas. ;(
pi_143846506
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:17 schreef blondetrien het volgende:
Nou, maak een heet profiel aan en ondervraag hem erover zou ik zeggen, als de foto heet genoeg is accepteert ie je vast wel
Zou wel grappig zijn. Stellen dat je een vakantie daar hebt geboekt en al op verkenning bent naar een lekkere vakantie scharrel. _O-
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:24:33 #203
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_143846653
Hoe verspreid liggen de resten nu? Toch mee gesleept door dieren?
pi_143846659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:19 schreef Ouder1 het volgende: Zou wel grappig zijn. Stellen dat je een vakantie daar hebt geboekt en al op verkenning bent naar een lekkere vakantie scharrel. _O-
Nah niet zo voor een scharrel, eerder om uit te zoeken of hij meer weet.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:26:08 #205
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_143846697
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:24 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Laat dat alsjeblieft aan de politie over :')

Als je iets wilt doen meld het dan aan hen maar ga die gast zelf al niet lopen alarmeren dat ie verdacht is.
pi_143846707
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:17 schreef blondetrien het volgende:
Nou, maak een heet profiel aan en ondervraag hem erover zou ik zeggen, als de foto heet genoeg is accepteert ie je vast wel ;)

Ik vind het eerlijk gezegd niet heel zinvol de fb van die jongen helemaal uit te pluizen, het is een grote mafketel en wat kan je op basis daarvan concluderen....? Niks, want een echte link missen we vooralsnog. Dingen over de zaak zou fijn zijn hier (of dingen die hem zouden kunnen koppelen aan de zaak). Vind dat de kwaliteit een beetje achteruit gaat zo, beetje telegraaf-gehalte. Maar goed, er is dan ook weinig nieuwe informatie helaas. ;(
We zijn het er gelukkig over eens dat het een grote mafketel is

Wat ik wel nieuws vind van zijn FB is dat zijn vader koeien heeft grazen in een paddock met een finca erbij.
.Die informatie was mij niet bekend en ik denk bij niemand niet.
Of hij doet dit voor vrienden die op vakantie zijn zoals mijn buurvrouw voor mijn kat zorgt
Maar ik denk van niet want hij spuit ze ook nog eens in met iets. Lijkt me niet dat je dat doet als vakantieoppasser
Ook zie ik daar een quebrada. Toch niet die ene..? Ben benieuwd waar deze paddock ligt
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:28:12 #207
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143846748
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:22 schreef blondetrien het volgende:

Hoeveel paddocks zitten er dan in dit gebied, dat je die overal moet tegenkomen? Is daar een kaartje ofzo van?
Dit is een officiele kaart die bij de zoekacties gebruikt is, de paddock pictogrammen heb ik groen omcirkeld.

Inzoomend op Google Earth zie je ook dat er nog meer open plekken zijn voorbij de rivier, op hoogte.

Er is ook een handige functie, dat je hemelsbreed afstanden kunt meten. De dichtsbijzijnde kust is 27 km. vanaf de Pianista, de grote snelweg is 20 km. naar rechts etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 26-08-2014 14:50:07 ]
pi_143846764
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:24 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Nee.. dan gaat hij je zeker alles haarfijn uitleggen.. ;)
pi_143846800
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:28 schreef Ouder1 het volgende: Nee.. dan gaat hij je zeker alles haarfijn uitleggen.. ;)
Tuurlijk niet. Maar als ik binnen een maand niet terug keer dan weten we genoeg.
pi_143846829
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:26 schreef jackie12 het volgende:

[..]

We zijn het er gelukkig over eens dat het een grote mafketel is

Wat ik wel nieuws vind van zijn FB is dat zijn vader koeien heeft grazen in een paddock met een finca erbij.
.Die informatie was mij niet bekend en ik denk bij niemand niet.
Of hij doet dit voor vrienden die op vakantie zijn zoals mijn buurvrouw voor mijn kat zorgt
Maar ik denk van niet want hij spuit ze ook nog eens in met iets. Lijkt me niet dat je dat doet als vakantieoppasser
Ook zie ik daar een quebrada. Toch niet die ene..? Ben benieuwd waar deze paddock ligt
vreemd dat hij tussen 26 maart en 11 april geen fotos heeft gemaakt, mwah, zal wel toeval zijn dan
pi_143846956
http://i.imgur.com/Cg8sjVI.jpg

Gebied tussen de Mirador en de rivier. benieuwd of hier die paddock ligt van F
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:37:53 #212
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_143846972
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:32 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

vreemd dat hij tussen 26 maart en 11 april geen fotos heeft gemaakt, mwah, zal wel toeval zijn dan
Het is hem! We hebben hem gevonden!!!einz!!1
pi_143847096
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:28 schreef Perico het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit is een officiele kaart die bij de zoekacties gebruikt is, de paddock pictogrammen heb ik groen omcirkeld.

Inzoomend op Google Earth zie je ook dat er nog meer open plekken zijn voorbij de rivier, op hoogte.

Er is ook een handige functie, dat je hemelsbreed afstanden kunt meten. De dichtsbijzijnde kust is 27 km. vanaf de Pianista, de grote snelweg is 13 km. naar rechts etc.
Ah kijk, super, thanks, ga even bestuderen! :)
pi_143847101
Ik zie op de foto's van 6 september 2012 een foto met koeien en daar links op de foto in de verte een rivier liggen?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:46:35 #215
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143847213
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:32 schreef blondetrien het volgende:
Er werd daar ergens in het gebied ook agricultuur bedreven door inheemse mensen toch? Los van de paddocks? In dat geval misschien ook wel interessant om uit te vinden waar men de veldjes zoal heeft - dat verhoogt namelijk toch wel enigszins de kans dat je iemand tegenkomt als je verdwaalt, zeker als ze niet zover van het pad zouden zijn afgedwaald. En zo vlak voor de regens verwacht je dat mensen het land dan alvast bewerken voor de aanplant.
Dit volgende reisverslag geeft een goed beeld wat je in het grotere gebied van dit La Amistad park, waar Kris en Lisanne in verzeild raakten, zoal tegenkomt.

Veel kleine nederzettingen die niet op een kaart staan, een boer die zegt dat de Rio Culebra altijd modderig is door de paddocks... het pad van Boquete naar Bocas del Toro dat op 2 dagen lopen van Boquete goed onderhouden en veel belopen is.

Bij de Rio Changuinola, met die kabelbruggen, zit je in ieder geval al vrij aan de rand van het tropisch bos. 6 km naar rechts en je bent er uit
pi_143847437
Baru zegt, ik vertaal:

"dat F en zijn broer JD sinds vele jaren een terrein bezitten in Culebra, ze zijn meer als alleen een gids, ze zijn 'meester van de berg'. Het terrein ligt voor de Velorio rivier (alto Romero)"

Voor een kaartje zie de post van Stacey Singer van 7 juli 2014 09:59
in de thread Kris Kremers en Lisanne Froon gevonden Panama #37

[ Bericht 13% gewijzigd door Poekje01 op 26-08-2014 15:01:11 ]
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:58:28 #217
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143847591
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:11 schreef Jezus9 het volgende:
Ik zou trouwens maar screenshot maken voordat hij snel die 'Ontken' uitspraak verwijdert.
Mwah, Google geeft 780.000 treffers. Allemaal moordenaars? Het valt ook op dat er twee varianten zijn, Portate mal, cuidate bien y niegalo todo! en Pórtate mal, Cuídate bien y Niégalo todo!. Nooit eens met accenten maar zonder hoofdletters, of andersom. Kortom, twee zinnetjes die door hele volksmassa's worden geknipt en geplakt.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:01:51 #218
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_143847682
Zijn er onlangs een kind en een man daar verdwenen trouwens?
pi_143847722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:53 schreef Poekje01 het volgende:
Baru zegt, ik vertaal:

dat F en zijn broer JD sinds vele jaren een terrein bezitten in Culebra, ze zijn meer als alleen een gids, ze zijn 'meester van de berg'. Het terrein ligt voor de Velorio rivier (alto Romero)

Voor een kaartje zie de post van Stacey Singer van 7 juli 2014 09:59
in de thread Kris Kremers en Lisanne Froon gevonden Panama #37
http://www.bing.com/maps/?cid=64B5EB19C1AD9DED!1948

nummer 4 is de overgang van de Rio Velorio

leg dit kaartje op dit kaartje waar ze gebeld hebben naar 911 en "verdwaald" waren

tja...
pi_143847854
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:01 schreef Mishu het volgende:
Zijn er onlangs een kind en een man daar verdwenen trouwens?
Haha, je lijkt een beetje op een echo uit een echoput ;) Je stelt steeds vragen die hier allang beantwoord en besproken zijn. Je kan heel veel achtergrond info vinden als je wat trefwoorden googled, voor het geval je geen zin hebt om een stuk terug te lezen op dit forum.
pi_143847917
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:03 schreef jackie12 het volgende:

[..]

leg dit kaartje op dit kaartje waar ze gebeld hebben naar 911 en "verdwaald" waren

tja...
ja, maar dan moeten die telefoons wel netwerkbereik hebben gehad, en dat is daar niet

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 26-08-2014 15:17:25 ]
pi_143848049
Als je het hebt over het verdwaald en omgekomen, of betrokkenheid van derde partij (misdaad) scenario, is voor wie dat interessant vinden, het volgende filmpje wmb een aanrader.

Je ziet daarin, dat een politie team, dat vanaf het begin al "wist" hoe en wie het gedaan had, en daarom J.vd.S arresteerde, en dus geheel één en hetzelfde scenario volgde nu juist wellicht daardoor de echte killer liet lopen.

moment in de film 22:36 en dan verder tot bijna aan het eind, wanneer een getuige aan het woord komt die nooit eerder was verhoord vanuit Aruba..

oh ja, en die killer verdween naar Zuid-Amerika ...

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 26-08-2014 15:21:31 ]
pi_143848103
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:14 schreef Poekje01 het volgende: Als je het hebt over het verdwaald en omgekomen, of betrokkenheid van derde partij (misdaad) scenario, is voor wie dat interessant vinden, het volgende filmpje wmb een aanrader.
Toevallig zeg, had gisteren nog documentaires over de Holloway-zaak gekeken, met Joran met z'n legendarische uitspraak "Hij is viesss Patrick" :7
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:22:49 #224
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143848293
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:14 schreef Poekje01 het volgende:
oh ja, en die killer verdween naar Zuid-Amerika ...
En Jasper S. is ook onschuldig! (Zucht....)
pi_143848305
Die foto's van 7 maat 2012 zijn ziek. Ook opvallend dat hij de enige foto waar hij met een blank meisje opstaat wel heel vaak op zijn timeline heeft geplaatst.
pi_143848405
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:23 schreef Ouder1 het volgende:
Die foto's van 7 maat 2012 zijn ziek. Ook opvallend dat hij de enige foto waar hij met een blank meisje opstaat wel heel vaak op zijn timeline heeft geplaatst.
Commentaar van een vrouw daar: todavia no conoces el lado malvado de henry / weet nog steeds niet de kwade kant van henry
pi_143848410
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:23 schreef Ouder1 het volgende: Die foto's van 7 maat 2012 zijn ziek. Ook opvallend dat hij de enige foto waar hij met een blank meisje opstaat wel heel vaak op zijn timeline heeft geplaatst.
Ook dat hij bij z'n studie 'Neukn en Neukn' heeft staan vind ik ziek. Het is zowiezo wel een patser zeg, van z'n 1000 vrienden op FB zijn 800 á 900 vrouwen! Dat hij gek is op seks is wel duidelijk.

Ok, dat is iedere vent wel maar dat is wat anders dan die ziekelijke uitingen/plaatjes. En hij plaatst steeds foto's met een hand voor z'n gezicht, als in verdachte (hoeft niks te zeggen maar vind geen foto's op die wijze vóór 1 April) enkel erna.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jezus9 op 26-08-2014 15:33:00 ]
pi_143848419
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:22 schreef Gorraay het volgende:

[..]

En Jasper S. is ook onschuldig! (Zucht....)
nee, natuurlijk niet, maar kijk nou ff, als JvdS met een groepje die NH drogeerde met rohypnol, en mee terugnam naar zijn hotel voor enge plannetjes met een groepje mannen, dan is / was hij so wie so natuurlijk mededader, maar in dit filmpje kan ze wel degelijk door hem op het strand half bewusteloos zijn gedumpt, en toen sloeg de killer toe!

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 26-08-2014 15:37:32 ]
pi_143848487
Vind trouwens echt dat het onderzoeksteam daar maar slecht onderzoek doen op internet over de zaak (die Franse touristen die in hun blog schreven van een bewaker gehoord te hebben dat hij meiden een val hoorde maken, volgens mij weet de recherché daar nog steeds niet van) en nu al Henry z'n uitingen op z'n profiel.
pi_143848499
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:23 schreef Ouder1 het volgende:
Die twee dingen waren mij ook opgevallen. En over het eerste, die foto's van 7 maart. Die vind ik ook ziek. Dat en die foto met die politiepet dus vind ik enger dan die sexfoto's.
pi_143848505
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:03 schreef jackie12 het volgende:

[..]

tja...
Vind het ongelooflijk dat niemand eerder wist/kwam met het feit dat F een paddock heeft in het gebied waar de meiden zijn "verdwaald" .
Daar is ook het broekje gevonden.
pi_143848578
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:29 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Vind het ongelooflijk dat niemand eerder wist/kwam met het feit dat F een paddock heeft in het gebied waar de meiden zijn "verdwaald" .
Misschien zit die Baru daarom wel in WS en komt ie met die info naar buiten, omdat ie zelf ook gefrustreerd is dat er met zijn bevindingen niks gedaan wordt cq. er tot nu toe geen hard forensisch bewijs aan te koppelen valt (en waarschijnlijk ook nooit meer aan te koppelen gaat zijn). Ja, behalve de botresten natuurlijk.

Bizar is, dat hij in zijn laatste PM mail naar mij zegt: vanuit Duitsland
Ik snapte niet echt waarom ie dat deed. Misschien is ie getrouwd met die Eileen ofzo.
pi_143848664
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:29 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat is onzin, heeft in verslagen in de krant gestaan, dat F een finca heeft in het gebied waar K&L verdwenen zijn. Wordt ook in een radio interview opgenoemd waar ik al 2x een link van heb geplaatst hier. Ik ga nu geen linken meer hierover opzoeken, geen zin in maar volgens mij was het algemeen bekend. Nou ja vooruit, 1 dan http://henhouse.freesmfhosting.com/index.php?topic=4.105
pi_143848770
F
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:34 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat is onzin, heeft in verslagen in de krant gestaan, dat F een finca heeft in het gebied waar K&L verdwenen zijn. Wordt ook in een radio interview opgenoemd waar ik al 2x een link van heb geplaatst hier. Ik ga nu geen linken meer hierover opzoeken, geen zin in maar volgens mij was het algemeen bekend.
Nee hoor, ik was diegene die dat aanhield na het interview bij eenvandaag.
Ik vroeg me af waar ie stond en hij woont ook helemaal niet op die plek van die paddock.Hij woont in Boquete op de hoofdweg tussen de hostel en de Pianista (iemand stuurde mij nl een pb)
Daar heeft hij een koffieplantage aan huis. Deze paddock is nieuwe informatie.
pi_143848772

Een avontuur is leuker als je het gevaar ruiken

Geplaatst op: 17-11-2013
pi_143848806
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:38 schreef jackie12 het volgende:
F

[..]

Ik vroeg me af waar ie stond en hij woont ook helemaal niet op die plek van die paddock.Hij woont in Boquete op de hoofdweg tussen de hostel en de Pianista (iemand stuurde mij nl een pb)
link http://henhouse.freesmfhosting.com/index.php?topic=4.105
pi_143848810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:32 schreef Poekje01 het volgende: Bizar is, dat hij in zijn laatste PM mail naar mij zegt: vanuit Duitsland Ik snapte niet echt waarom ie dat deed. Misschien is ie getrouwd met die Eileen ofzo.
Ik heb dat al eerder gehoord: dat hij als gids daar werkte maar nu in Europa woont. Begrijp me niet verkeerd, ben echt vol lof over Baru, hij helpt mensen constant, geeft antwoord op alle vragen, komt met nuttige info. Alleen je moet niet vergeten je 'Uit Duitsland' ook zélf kunt typen eronder, vergeet niet dat mensen soms anoniem willen blijven en daardoor doen alsof ze in een andere streek zitten. Misschien is Baru wel in werkelijkheid Feliciano maar móét hij anoniem blijven om niet overdonderd te worden met vragen en pers. Ik weet het niet, all I'm saying: neem niet zomaar alles aan. Op inhoudelijk vlak enkel alles vol lof over Baru.
pi_143848830
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:38 schreef jackie12 het volgende:
F

[..]

IK was diegene die dit postte en de vraag stelde waar die finca stond!
pi_143848874
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:39 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ik heb dat al eerder gehoord: dat hij als gids daar werkte maar nu in Europa woont. Begrijp me niet verkeerd, ben echt vol lof over Baru, hij helpt mensen constant, geeft antwoord op alle vragen, komt met nuttige info. Alleen je moet niet vergeten je 'Uit Duitsland' ook zélf kunt typen eronder, vergeet niet dat mensen soms anoniem willen blijven en daardoor doen alsof ze in een andere streek zitten. Misschien is Baru wel in werkelijkheid Feliciano maar móét hij anoniem blijven om niet overdonderd te worden met vragen en pers. Ik weet het niet, all I'm saying: neem niet zomaar alles aan. Op inhoudelijk vlak enkel alles vol lof over Baru.
Ik denk niet dat Baru F is want Baru postte op ws dat de zoon van F de leider is van een plaatselijke gang..
pi_143848960
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:41 schreef Grijzemassa het volgende: Ik denk niet dat Baru F is want Baru postte op ws dat de zoon van F de leider is van een plaatselijke gang...
Oh ok. Dus nu word ook nog duidelijk dat Henry zich met nóg meer zaakjes bezig houdt. Die gast klinkt niet bepaald zuiver. Heb te doen met lieve Feliciano, dat hij zo'n zoon heeft.
pi_143848966
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:39 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Toen ik een maand geleden sprak met NvP zei ze dat ze wel zo'n idee had wie die was...

mijn woorden: naar mijn gevoel kan het goed die F zijn, die heel gefrustreerd misschien wel zijn eigen zoon moet verdenken van betrokkenheid bij moord/verdwijning !

Maar wel gek natuurlijk dat je dan je eigen zoon verdacht zou maken door zijn naam te noemen. dat zou toch volgens mee geen een pa doen

dus nee, lijkt er dan niet op dat het F is

Volgens mij is het in ieder geval wel echt een Latino want volgens mij kan je niet steeds overal zo dat latino steenkolen Engels faken. Of misschien is dat ook nep, maar denk het niet

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 26-08-2014 16:01:41 ]
pi_143848984
"Feliciano heeft een Finca, een soort vakantiehuis, in het gebied waar de twee jonge vrouwen vermist zijn geraakt". Interview met Britta Sanders
pi_143849025

[ Bericht 100% gewijzigd door Poekje01 op 26-08-2014 15:47:02 ]
pi_143849033
Ongelofelijk dat we dit nu pas 'ontdekken' eigenlijk. Dankzij Jackie, thanks voor je speurwerk Jack! *O*
pi_143849064
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:45 schreef Grijzemassa het volgende:
"Feliciano heeft een Finca, een soort vakantiehuis, in het gebied waar de twee jonge vrouwen vermist zijn geraakt". Interview met Britta Sanders
Lees mijn scenario maar eens door van 14 augustus 23.15 uur
Daarin quote ik Britta Sanders en stelde daarna de vraag waar die finca stond.
Ik kreeg toen een pb van iemand die mij vertelde dat ie in Boquete staat met adres enz erbij
Dat is NIET de paddock die je ziet op de foto's van Henry
Deze paddock ligt in het gebied waar het dichtgeknoopte broekje is gevonden
pi_143849099
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:46 schreef Jezus9 het volgende:
Ongelofelijk dat we dit nu pas 'ontdekken' eigenlijk. Dankzij Jackie, thanks voor je speurwerk Jack! *O*
Alle respect voor iedereen hoor, maar poekje01 kwam met de info die dit alles in gang heeft gezet.
En nogmaals, dat F een finca heeft in het gebied waar ze verdwenen zijn, was allang bekend en door F zelf verteld.
pi_143849122
Ok dan beide bedankt, goed werk Poekje01 en iedereen die door blijft speuren *O*
pi_143849143
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:46 schreef Jezus9 het volgende:
Het zijn "slechts" aanwijzingen.
Heb wel het gevoel dat we nu in de goede hoek zitten te kijken en valt naar mijn mening alles op zn plaats.
Alles is in een stroomversnelling gekomen dankzij Poekie die Henry opeens noemde, over Osman begon
En tja lang leve FB wat een informatie valt daar vanaf te halen
pi_143849165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:48 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Lees mijn scenario maar eens door van 14 augustus 23.15 uur
Daarin quote ik Britta Sanders en stelde daarna de vraag waar die finca stond.
Ik kreeg toen een pb van iemand die mij vertelde dat ie in Boquete staat met adres enz erbij
Dat is NIET de paddock die je ziet op de foto's van Henry
Deze paddock ligt in het gebied waar het dichtgeknoopte broekje is gevonden
Dat was dan verkeerde informatie, ik wist allang dat F een finca heeft in dat gebied en heb daar 3 weken geleden ook al over gepost.
pi_143849186
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:51 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat was dan verkeerde informatie, ik wist allang dat F een finca heeft in dat gebied en heb daar 3 weken geleden ook al over gepost.
mijn vermoeden is dat de politie inmiddels donders goed weet / sterke verdenkingen heeft hoe het in elkaar steekt, maar ze kunnen het technisch bewijs niet rondkrijgen, vandaar die fieldtrip van held Arrocha en zijn team, bravo!
pi_143849288
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:51 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Britta Sanders interviewde hem in een huisje (finca) maar ik denk niet dat hij zo'n luxe huis heeft bij de paddock (zo ja dan is het voor mij nog veeeel duidelijker)
Ik ging nadat ik die pb kreeg ervan uit dat hij geinterviewd werd in zijn finca in Boquete waar hij zijn koffieplantage heeft.
Ik was daarom ook zo nieuwsgierig waar die finca stond
Ik hoop dat je gelijk hebt dat die bij de paddock is!
pi_143849343
En tja als F een paddock met finca heeft bij de rivier waar het dichtgeknoopte spijkerbroekje is gevonden...
pi_143849504
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:56 schreef jackie12 het volgende: En tja als F een paddock met finca heeft bij de rivier waar het dichtgeknoopte spijkerbroekje is gevonden...
Dan komt Peter R. de Vries om de hoek kijken :7
pi_143849742
Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voordat Henry al die opmerkingen en plaatjes verwijderd.
pi_143849763
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:56 schreef jackie12 het volgende:
En tja als F een paddock met finca heeft bij de rivier waar het dichtgeknoopte spijkerbroekje is gevonden...
Het gaat mij er ook niet om wie het eerder wist hoor, maar ik hoop alleen dat het in het onderzoek allemaal wel meegenomen is.
De exacte vindplaats van het spijkerbroekje is naar mijn weten nooit officieël bekend gemaakt, het is in de OP op een "logische" plek geplaatst toch?
pi_143849977
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:07 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het gaat mij er ook niet om wie het eerder wist hoor, maar ik hoop alleen dat het in het onderzoek allemaal wel meegenomen is.
De exacte vindplaats van het spijkerbroekje is naar mijn weten nooit officieël bekend gemaakt, het is in de OP op een "logische" plek geplaatst toch?
Poeh, dat was meestal Mata zijn ding. Hij was daar behoorlijk goed in dus ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat die klopte. Denk dus dat Mata dat niet 'zomaar" daar geplaatst heeft en die locatie wel klopt
pi_143850051
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:07 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Bij de tweede oversteek.

Meegaand met dit scenario zou het daar neergelegd kunnen zijn om het op een verdwaling verder dan de finca te doen lijken.
Verhaal noodoproepen, foto's en gevonden resten wordt dan ook beter in te passen. Zeker als die jongens daar konden verblijven.
pi_143850180
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bij de tweede oversteek.

Meegaand met dit scenario zou het daar neergelegd kunnen zijn om het op een verdwaling verder dan de finca te doen lijken.
Verhaal noodoproepen, foto's en gevonden resten wordt dan ook beter in te passen. Zeker als die jongens daar konden verblijven.
2 en 3 zijn oversteken
tussen 3 en 4 de paddock dacht ik

en dan nog een keer het kaartje met de huizen in dat gebied

dus dan house 9, 10 of 11 zou dan van F zijn
pi_143850309
Dus... met al die weiden en koeien, zouden de meiden helemaal verdwaald zijn, en niemand die ze dan had kunnen horen roepen tussen April 1 en vanaf April 5 als die SAR teams naar ze zoeken, of vanaf April 8 tot April 11?

In ieder geval, als ze al op dag 1 van die 2e brug gevallen waren, dan hadden ze niet ook nog tussen April 1 en 8 ook noodoproepen kunnen intoetsen. Of het ging om 1 meisje. Dat kunnen Panamanians zijn geweest dan, maar niet als het gaat om 112 (want dat kennen Panamanians dus niet). Nou ja het is al eerder gezegd allemaal zo'n beetje: waar waren ze dan?

Lijkt er toch sterk op, dat ze meegenomen zijn naar die verre gebieden, waar f grond bezit, en daar zijn vastgehouden ergens, misschien is held E daarom specifiek naar dat gebied toe !!

Ik heb zelf heel lang aan dat spookhuis zitten denken, want daar kun je met de auto komen, en daar komt volgens mij bijna nooit iemand, het is in de buurt van die 2e brug volgens mij:

[ Bericht 8% gewijzigd door Poekje01 op 26-08-2014 16:26:06 ]
pi_143850513
Ook een vraag: áls Henry erbij betrokken is (ALS want er is nog altijd geen enkel bewijs, enkel z'n ziekelijke vrouwonvriendelijke FB-pagina met allerlei rare dader-uitspraken hebben we) maar áls en Feliciano er dan vanaf zou weten: wat denken jullie, zou hij z'n zoon beschermen of naar de autoriteiten stappen?
pi_143850520
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:12 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Poeh, dat was meestal Mata zijn ding. Hij was daar behoorlijk goed in dus ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat die klopte. Denk dus dat Mata dat niet 'zomaar" daar geplaatst heeft en die locatie wel klopt
Ben ik niet met je eens. Mata past "feiten" graag aan in zijn eigen scenario.
En ik meen me ook specifiek te herinneren gelezen te hebben in de media dat er over de vindplaats van de korte broek geen meedelingen werden gedaan. Ik ga het vanavond uitzoeken.
pi_143850580
Klopt Grijzemassa. En succes met het uitzoeken, want de vindplaats kan relevant zijn, althans misschien nieuwe aanwijzingen opleveren.
pi_143850587
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:25 schreef Jezus9 het volgende:
Ook een vraag: áls Henry erbij betrokken is (ALS want er is nog altijd geen enkel bewijs, enkel z'n ziekelijke vrouwonvriendelijke FB-pagina met allerlei rare dader-uitspraken hebben we) maar áls en Feliciano er dan vanaf zou weten: wat denken jullie, zou hij z'n zoon beschermen of naar de autoriteiten stappen?
goede vraag! Wat ik zo eigenaardig vond is dat Baru in die PM mails naar mij in een keer begon met de term "Master of the mountain" het is namelijk een titel van een boek. Als je het googled, en leest hoe/wat, heb je denk ik je antwoord.

Ik zou het enorm sneu voor f vinden, maar laten we wel wezen, er zijn wel 2 jonge meiden dood. En dood is voor altijd, zeker voor de achterblijvers - denk aan de ouders van hen, een levenslange hel - een gevangenis niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Poekje01 op 26-08-2014 16:32:37 ]
pi_143850646
quote:
nu ga ik iets walgelijks zeggen: Ik houd zoveel van mijn kinderen dat ik hen zou beschermen.
Ja ik wel. En de gevangenissen in Panama zijn anders dan hier in Nederland.
Mn zoon aangeven is misschien wel zijn doodvonnis tekenen in zo'n Panamese jail
pi_143850666
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:25 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Mata past "feiten" graag aan in zijn eigen scenario.
En ik meen me ook specifiek te herinneren gelezen te hebben in de media dat er over de vindplaats van de korte broek geen meedelingen werden gedaan. Ik ga het vanavond uitzoeken.
mooi!
pi_143850722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

nu ga ik iets walgelijks zeggen: Ik houd zoveel van mijn kinderen dat ik hen zou beschermen.
Maar ik zou er idd weken zoniet de rest van mn leven van wakker liggen
pi_143850733
quote:
Ik weet het niet. Als F wist dat H met die meiden de Pianista op ging (dat ze daar zijn geweest is bewezen) dan heeft H wat aan F uit te leggen. Maar zou H zo dom zijn om F in te lichten als die van niets wist?
De ene ouder is de andere niet maar als ik zou weten dat mijn zoon aan bv een lustmoord heeft meegedaan.. echt.. dan komt hij bont en blauw op de stoep bij de politie.

Maar als het geen moord was.. maar een hardhandige verkrachting.. dus ze leefden nog.. dan zou dat de intense betrokkenheid van F wel verklaren en waarom hij niet naar de politie is gestapt (zoon niet willen op laten draaien voor de dood als hij ze levend heeft achtergelaten).
pi_143850740
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:28 schreef jackie12 het volgende: nu ga ik iets walgelijks zeggen: Ik houd zoveel van mijn kinderen dat ik hen zou beschermen. Ja ik wel. En de gevangenissen in Panama zijn anders dan hier in Nederland. Mn zoon aangeven is misschien wel zijn doodvonnis tekenen in zo'n Panamese jail.
Vandaar... het is wel opmerkelijk dat Feliciano al direct wist dat ze 'aan de andere kant van de berg' moesten zoeken. Misschien weet hij meer en wil hij het beste voor de meiden/hun familie maar wil hij z'n zoon tegelijkertijd beschermen. Maar dat hij direct goed zat kan evengoed toeval zijn.
pi_143850960
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

ja, maar wat als je dan 's nachts als pa moet denken: zou mijn zoon nu weer een andere vrouw te pakken nemen... daar kun je toch niet mee leven ??? Kun je toch niet meer met jezelf leven?
Volgens mij ben je trouwens dan zelf ook strafbaar, als je er van weet. In NL wel in ieder geval, mededader dus.
pi_143851257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Als F wist dat H met die meiden de Pianista op ging (dat ze daar zijn geweest is bewezen) dan heeft H wat aan F uit te leggen. Maar zou H zo dom zijn om F in te lichten als die van niets wist?
De ene ouder is de andere niet maar als ik zou weten dat mijn zoon aan bv een lustmoord heeft meegedaan.. echt.. dan komt hij bont en blauw op de stoep bij de politie.

Maar als het geen moord was.. maar een hardhandige verkrachting.. dus ze leefden nog.. dan zou dat de intense betrokkenheid van F wel verklaren en waarom hij niet naar de politie is gestapt (zoon niet willen op laten draaien voor de dood als hij ze levend heeft achtergelaten).
SPOILER
pi_143851391
Sorry hoor maar die gast is geobsedeerd door sex: -edit, weg-

[ Bericht 56% gewijzigd door Lavenderr op 26-08-2014 16:50:40 ]
pi_143851478
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:49 schreef Jezus9 het volgende:
Sorry hoor maar die gast is geobsedeerd door sex:
Vind ik ook. Beetje te.
Vrouwen zijn lustobjecten en heeft ie er maar weinig respect voor.
Hij geeft me ook het idee dat ie zichzelf onaantastbaar vindt
Beetje het J vd S typetje

[ Bericht 19% gewijzigd door Lavenderr op 26-08-2014 16:52:31 ]
pi_143851490
Oh, mag je geen links plaatsen? Ook heeft hij een plaatje met daaronder de tekst "Le echo tierra = Ik mis de aarde"
pi_143851535
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:51 schreef Jezus9 het volgende:
Oh, mag je geen links plaatsen? Ook heeft hij een plaatje met daaronder de tekst "Le echo tierra = Ik mis de aarde"
Niet dit soort links.
Zie topicpointer.
pi_143851699
Waar zijn trouwens alle verdwaalscenario-aanhangers?
Das niet lullig bedoelt, heb liever dat jullie met goede argumenten komen waarom we in de verkeerde hoek zitten en bepaalde dingen over het hoofd zien.
Op dit moment zitten er volgens mij alleen maar ongeveer gelijkgestemden op dit forum
Wat tegengas zou wel prettig zijn. Houdt mij iig scherp
pi_143851953
Ik geloof nog altijd eerder in een verdwaal-scenario :p maar ik ben hier nooit heel actief geweest, hoewel ik wel meelees.

Kan best zijn dat die H rare trekjes heeft, maar dat wil nog niet zeggen dat hij effectief iemand zou vermoorden of verkrachten. Daarvoor zijn er voor mij nog wel meer aanwijzingen nodig, vooraleer ik in dat scenario geloof. Ik sluit het ook niet uit hé, maar voor mij is het momenteel nog niet geloofwaardig genoeg.
pi_143852111
Oh ik herinner mezelf ook vaak evengoed, zoals ook nu: voor hetzelfde geldt zitten we gewoon hélémáál in de verkeerde richting hiermee, want iedereen denkt wel altijd van zichzelf dat ze niet aan tunnelvisie leiden (zowel de misdrijf als de verdwaal overtuigers) maar dat heb je zelf nooit door. Maar desalniettemin kan ik er niks aan doen, ik ben gewoon overtuigd van een misdrijf. Alleen het hoe en wat, moet nog uitgepleusd worden. Maar dat we zo diep puzzelen en dingen tot in de kleinste details uitzoeken is i.i.g een goed iets.
pi_143852165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:11 schreef Jezus9 het volgende:
Oh ik herinner mezelf ook vaak evengoed, zoals ook nu: voor hetzelfde geldt zitten we gewoon hélémáál in de verkeerde richting hiermee, want wij denken wel altijd dat we zelf niet aan tunnelvisie leiden (zowel de misdrijf als de verdwaal overtuigers) maar dat heb je zelf nooit door. Maar tja, kan er niks aan doen, ik ben gewoon overtuigd van een misdrijf. Alleen het hoe en wat, moet nog uitgepleuzd worden. Maar dat we zo diep puzzelen en dingen uitzoeken is i.i.g een goed iets.
Ik volg ook met veel interesse jullie gepuzzel hoor! En het lijkt soms inderdaad heel plausibel, wat jullie zeggen.
Maar langs de andere kant heb ik dus, zoals ik zei, voor mezelf toch nog meer aanwijzingen nodig om verdwaling helemaal uit te sluiten. Ach ja, en soms weet ik het zelf gewoon niet meer, dan begin ik aan alles te twijfelen. ;)
pi_143852335
Ik sta nog open voor alles. Soms denk ik het een en soms het ander. En dan ga ik weer achtergrond info zoeken in de hoop een stukje van de puzzel te vinden.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:29:23 #280
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143852661
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:44 schreef Poekje01 het volgende:

[..]
Volgens mij is het in ieder geval wel echt een Latino want volgens mij kan je niet steeds overal zo dat latino steenkolen Engels faken. Of misschien is dat ook nep, maar denk het niet
Ik geloof Baru als hij schrijft dat hij Panamees is en goed bekend met Boquete en wijde omgeving. Ik geloof hem ook als hij schrijft dat hij de afgelopen maanden in Duitsland zat. Zijn gebrekkige Engels is vaak 'Duits gekleurd', inclusief de spelling. Als hij de boel nept (wat ik niet geloof), dan is hij een Duitser. :)
pi_143852737
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:29 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik geloof Baru als hij schrijft dat hij Panamees is en goed bekend met Boquete en wijde omgeving. Ik geloof hem ook als hij schrijft dat hij de afgelopen maanden in Duitsland zat. Zijn gebrekkige Engels is vaak 'Duits gekleurd', inclusief de spelling. Als hij de boel nept (wat ik niet geloof), dan is hij een Duitser. :)
Ik dacht zelf opeens aan de broer van F, dus de oom van H.

En inderdaad, misschien zitten we met zijn allen wel helemaal verkeerd te denken dit draadje.
Kan. Maar waarom zou die Baru zich dan überhaupt aanmelden op WS? Iemand een idee?
pi_143852772
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:44 schreef jackie12 het volgende:

[..]

SPOILER
Ja ik weet het. Jij zit erg vast op het idee dat ze een gids geboekt hadden. Ik denk dat het logischer is als ze iemand(en) zijn tegengekomen op de Pianista voor de Mirador.

De andere tours zijn geboekt via de taalschool namelijk. Die zou er dan ook van moeten weten. Juist die Eileen ook.
pi_143853126
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:33 schreef Poekje01 het volgende:
Maar waarom zou die Baru zich dan überhaupt aanmelden op WS? Iemand een idee?
Wanneer een ongeval/misdrijf/vermissing veel media aandacht krijgt zie je vaak mensen die zich intensief in de picture zetten op diverse fora/in de media.
Je kent dat wel.. mensen die ineens moeten bekend maken dat ze een slachtoffer via via kenden, dichtbij te wonen e.d. Daar zit helaas ook vaak een deel bij die dat sterk overdrijven of zelfs ronduit liegen om aandacht te krijgen, mee te 'profiteren' van de aandacht die de zaak krijgt.

Baru kan zo'n persoon zijn, dat weten we niet. Net als al die 'contacten uit Panama' die links en rechts opeens opduiken.

Hij kan ook iemand zijn als wij met een eigen scenario (daar wel of niet bekend zijnde) die hij op deze manier tracht te pushen.
pi_143853220
Ik lees al een tijd mee en heb een vraag: waaruit blijkt dat de knul een zoon is van? Ik zie de FB connectie en ze delen de achternaam, maar verder is een bewijs voor familieverbanden mij helaas ontgaan. Anyone?
pi_143853839
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:50 schreef Pregunta het volgende:
Ik lees al een tijd mee en heb een vraag: waaruit blijkt dat de knul een zoon is van? Ik zie de FB connectie en ze delen de achternaam, maar verder is een bewijs voor familieverbanden mij helaas ontgaan. Anyone?
Een stuk terug was er een link naar een blog van toeristen die met F en H de gehele trail hebben gelopen, incl. namen en foto's van F en H.
pi_143854572
thnx Ouder1, ik was in verwarring door de profielfoto van de gids waar hij met een zoon (?) op lijkt te staan maar heb de blog gevonden waar je op doelt en je hebt gelijk :-)
pi_143855085
foutje

[ Bericht 52% gewijzigd door Grijzemassa op 26-08-2014 18:56:30 ]
pi_143855270
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:50 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja ze staan herkenbaar samen op een travellblog met naam en zo erbij. Je kunt daar ook lezen dat het om gids Feliciano en zijn zoon Henry gaat.
Sorry zag niet dat de vraag al beantwoord was!
pi_143856189
quote:
met allerlei rare dader-uitspraken
met allerlei rare dader-uitspraken ?
pi_143856494
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:18 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

met allerlei rare dader-uitspraken ?
Ja, dat is een voorbarige conclusie. Niet gebaseerd op wat voor bewijs dan ook.
pi_143856814
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:58 schreef jackie12 het volgende:
Waar zijn trouwens alle verdwaalscenario-aanhangers?
Das niet lullig bedoelt, heb liever dat jullie met goede argumenten komen waarom we in de verkeerde hoek zitten en bepaalde dingen over het hoofd zien.
Op dit moment zitten er volgens mij alleen maar ongeveer gelijkgestemden op dit forum
Wat tegengas zou wel prettig zijn. Houdt mij iig scherp
Omdat je er specifiek naar vraagt toch een korte reactie:

IK was/ben zo'n verdwaalscenario aanhanger. Lees af en toe nog wel mee hier maar gezien de ontwikkelingen hier in het topic van de laatste tijd en de manier van discussiëren acht ik het op dit moment niet zinvol om me te mengen in de huidige discussies/theorieën etc.
pi_143856899
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:18 schreef Stupidisco het volgende: Met allerlei rare dader-uitspraken ?
Heb het verkeerd verwoordt, ik bedoelde ziekelijke uitspraken die gewoon bizar zijn.

Voorbeelden, Google Translate voor de duidelijkheid:

"Portate mal, cuidate bien, y niegalo todo = misdraag je/leef je uit, pas goed op en ontken alles."

"Een avontuur is leuker als je het gevaar ruiken." en ook een plaatje met daarbij de tekst 'Ex en aarde" ofzoiets stond er.

Hij had ook een plaatje geplaatst met een liegende Piniokio met zo'n lange neus. Maar met name de uitspraak: "Leef je uit en ontken" dat is gewoon niet gepast als er net 2 meiden verdwenen zijn.

Dan nog allerlei sex-plaatjes (heeft iedere jongeman uiteraard maar de mate en met name de vorm waarin hij het plaatst op z'n pagina getuigd gewoon van vrouwonvriendelijkheid)

Maakt dit alles hem gelijk tot dader? Tuurlijk niet, we moeten niet vergeten dat jongens het soms stoer vinden om zichzelf zo openbaar te presenteren, zo van: ik ben dé man, de playerr. :r want we moeten niet vergeten dat die gast evengoed gewoon ziek kan zijn en het interessant vind om zichzelf (indirect) als dader neer te zetten, puur voor de lol/stoerdoenerij terwijl hij er in werkelijkheid niks mee te maken heeft. Wie zal het zeggen, ik zal hem niet zomaar beschuldigen maar vind wel dat ze hem even moeten ondervragen. Al is het alleen om hem erop te wijzen dat het ongepast is om al die uitspraken te plaatsen als er net 2 meiden dood zijn gevonden.

Ook plaatst hij steeds foto's waarbij hij z'n handen houdt voor z'n gezicht/ogen in specifiek, wat sommigen zagen als verdacht, dat vind ik dan weer té vergezocht. Alleen deze zin lukt me niet bepaald om te vertalen, kom er niet wijs uit: "Aveces la razón te dice algo pero el corazon decide q es lo mejor..."
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:38:22 #293
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143856930
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat is een voorbarige conclusie. Niet gebaseerd op wat voor bewijs dan ook.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:34 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Omdat je er specifiek naar vraagt toch een korte reactie:

IK was/ben zo'n verdwaalscenario aanhanger. Lees af en toe nog wel mee hier maar gezien de ontwikkelingen hier in het topic van de laatste tijd en de manier van discussiëren acht ik het op dit moment niet zinvol om me te mengen in de huidige discussies/theorieën etc.
Eens met beiden ^O^
pi_143857181
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:37 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Heb het verkeerd verwoordt, ik bedoelde ziekelijke uitspraken die gewoon bizar zijn.

Voorbeelden, Google Translate voor de duidelijkheid:

"Portate mal, cuidate bien, y niegalo todo = misdraag je/leef je uit, pas goed op en ontken alles."

"Een av