quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:29 schreef Poekje01 het volgende:
Ah, eindelijk een blog waarin het verdwaalscenario nou eens wat aandacht krijgt, ik werd zo moe van al die misdaadscenario denkers...pff...Ook de verdwaalscenario denkers komen uit op iets wat veelal misschien wel en misschien niet op 1 april is gebeurd. Meer niet. Want er zijn daarvoor ook nauwelijks feiten, al moeten allerlei lange tijdlijnen en OP en god weet wat de lezer anders doen denken. In plaats van 1 richting, mag er vooral nergens anders aan gedacht worden lijkt het wel. Maar... sja. We worden niet zo graag in een keurslijfje gedouwd. Zeker niet door mevrouw L. van die talenschool en haar paleonthologisch vriendje uit C. Lang leve het vrije denken dus! Het NFI is onderdeel van het Ministerie van Veiligheid en Justitie, en rapporteert daarom alleen aan het OM.
Ah, je zette me op het verkeerde been met je eerste post. Maar ik ben het met je eens.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:14 schreef Poekje01 het volgende:
nou, dat de verdwaalscenario denkers van zichzelf vinden dat waar zij mee komen hetgeen is wat iedereen moet denken. Het lijkt op een soort communistische beinvloeding, het irriteert. Zij kunnen niet objectief naar andere meningen luisteren in deze FOK threads, daar gaat dit om. Er wordt net gedaan of wat op pagina 1 staat, of dat wel de enige juiste feiten zijn.
Eea blijkt al uit het feit dat bepaalde feiten niet besproken mogen worden in het belang van het onderzoek, bij een verdwaling zou daar geen sprake van zijn,quote:Op zondag 24 augustus 2014 02:43 schreef Jezus9 het volgende:
Als die huiszoeking dus echt klopt, zijn er wel degelijk redenen/aanwijzingen voor een misdrijf.
WTF ?quote:Op maandag 25 augustus 2014 02:14 schreef Poekje01 het volgende:
Mijn contact in Panama heeft mij 1 maand geleden verteld dat volgens zijn vriend bij de DIJ (Panamese recherche) in de mobiele telefoon van de verdronken 22 jarige Osman Valenzuela jongen 2 foto's zijn gevonden. Van een blond en een roodharig meisje. Dat mocht niet eerder naar buiten komen. En die telefoon kreeg de familie niet terug. Hij kon niet aangeven of de meisjes op de foto Kris en Lisanne betrof. Daarom is er af en toe aandacht gevraagd in deze forums voor die verdrinking en de dood van de jongen. Sommigen hier doen daar lacherig over, ik zou willen zeggen, lees even verder:
Mijn contact in Panama vond het zelf verdacht dat de meiden verdwenen op 1 april, en dat Osman (Piki) verdween op 4 april, en op 5 april dood werd aangetroffen in die rivier. Mijn contact zei verder dat Osman deel uitmaakte van een jeugdbende van 6 jongens. De rest is aangehouden geweest voor verhoor. 2 zaten langer vast, de een beschuldigde de ander: " hij heeft het gedaan" onduidelijk is daarbij of het om het doden van Osman ging, of de dood / verdwijning van de meisjes. De 2 konden zelf als persoon zo niet met technisch forensisch bewijs aan de verdwijning van K en L gelinked worden. De leider van het stel, volgens mijn contact, ja... nou komt het, was/is Henry, de zoon van de gids F.
Sja. Ik weet hier al langer als een maand van, de persvoorlichter is op verzoek/met toestemming ook gelijk hiervan op de hoogte gebracht. De moeder van Osman wil blijkbaar niet met Enrique Arrocha praten.
Misschien snappen jullie nu mijn frustratie met het 'opgedrongen' verdwijningsscenario, waarin een aantal hier ook zo eenzijdig mee bezig zijn. De een volgens mij. omdat die de vriend is van I.L de eigenaresse van de taalschool, de ander omdat dat de vriend daarvan is, die in C. woont, wat naast Panama ligt. Zij hebben zakelijke belangen in Panama, en een slecht lopend toerisme in "Murderville" zit niemand op te wachten.
Ook het dat er een insulinespuit op de trail is gevonden, en dat ik een link heb gepost waarin naar voren komt hoe je met de auto en daarna lopend bij de samenvloeing van de Changuinola en Culebra kan komen, wat Panamezen in dat filmpje doen, en je je dus kan voorstellen dat je dat ook kan doen om lichaamsdelen te dumpen wordt weggelachen.
Want een verdwijningsscenario "verdwijnt" 'makkelijker' uit eenieder zijn geheugen, dan een vermissing als die van Alex Humphrey (Boquete, 2009) en net hetzelfde als van Kris en Lisanne.
Als Kris en Lisanne een ongeluk hebben gehad op de trail, of de verkeerde personen tegenkwamen (bv. drugsrunners, of de gang van Henry..) dan kunnen jullie zelf denk ik ook wel bedenken wat er met lastige getuigen moet gebeuren. Misschien was Osman het daar niet zo mee eens.
Ja, bewijs het allemaal maar eens. maar weet wel, ik ben benaderd met die gegevens over die Osman jongen, ik verzin dat niet zelf.
Ik vraag het me niet af.quote:Op maandag 25 augustus 2014 02:29 schreef Poekje01 het volgende:
Ook hiervan ga je je dan weer afvragen of de meiden als getuigen van de joyriding wellicht in die auto zaten, en dat ze daarom moesten verdwijnen.
Waarom niet? Iedereen weet toch inmiddels hoe die eruit zien?quote:Op maandag 25 augustus 2014 02:14 schreef Poekje01 het volgende:
Mijn contact in Panama heeft mij 1 maand geleden verteld dat volgens zijn vriend bij de DIJ (Panamese recherche) in de mobiele telefoon van de verdronken 22 jarige Osman Valenzuela jongen 2 foto's zijn gevonden. Van een blond en een roodharig meisje. Dat mocht niet eerder naar buiten komen. En die telefoon kreeg de familie niet terug. Hij kon niet aangeven of de meisjes op de foto Kris en Lisanne betrof. [knip]
geen idee, maar dit is andere koek als 'mijn contact uit bouquete zegt dat de rugzak op plaats x is gevonden'quote:Op maandag 25 augustus 2014 03:35 schreef jackie12 het volgende:
Verder opvallend: Poekie kwam maar is gelijk weer weg! Wie postte er over een insulinespuit en dat je heel ver met de auto tot aan de splitsing kunt komen van de Culubre en de Chanquinelo?
Het verhaal van de insulinespuit komt vermoedelijk hiervandaan:quote:Op maandag 25 augustus 2014 03:35 schreef jackie12 het volgende:
Verder opvallend: Poekie kwam maar is gelijk weer weg! Wie postte er over een insulinespuit en dat je heel ver met de auto tot aan de splitsing kunt komen van de Culubre en de Chanquinelo?
Dat lijkt me een heel goed idee.quote:Op maandag 25 augustus 2014 07:06 schreef Poekje01 het volgende:
later op de dag meer, ik straks eerst met politie MN bellen.
Een aantal punten die poekje01 opnoemt zijn op ws de laatste dagen ook al voorzichtig naar voren gebracht. Door andere mensen met kennelijk inside information.quote:Op maandag 25 augustus 2014 03:18 schreef jackie12 het volgende:
Poekie :
Sja. Ik weet hier al langer als een maand van, de persvoorlichter is op verzoek/met toestemming ook gelijk hiervan op de hoogte gebracht.
Mijn vraag: welke persvoorlichter? die van Kris en Lisanne?
En waarom wil zijn moeder niet praten met Enrique Orracha de advocaat van Kris Kremer's ouders?
En waarom je informatie op dit forum? Als het waar is wat jij zegt dan ging ik hier niet liggen FOK-ken maar lichtte ik gelijk de belangrijkste instanties in in Panama en/of Nederland.
En dat zegt de man die met het "F"scenario kwam dus kun je nagaan wat je maandagochtend voor storm over je heen kunt verwachten.
aan de andere kant hoop ik haast dat je gelijk hebt zodat de ouders eindelijk rust kunnen krijgen
Tja en je kunt afvragen in hoe verre het meespeelt dat ook voor Nederland het makkelijker is als alles de geschiedenis in gaat als een verdwaling, wat politieke betrekkingen betreft met Panama. Het OM reageert wel erg traag en zonder de oproep van de advocaat van de ouders was er nu nog niet veel gebeurd. Zeker het OM moet zich er van bewust zijn dat de tijd dringt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:32 schreef Poekje01 het volgende:
Ja, heeeel frustrerend dus! En ik had beloofd er mee te wachten om er iets over te melden, maar vind met nog iemand dat het nu 5 voor 12 is, voor het Nederlands OM om op te schieten met het informeren van het Panamese OM, maar ja IK ben geen politieman. Ik ben een neutrale zij-lijn figuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |