abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:39:49 #276
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143757687
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 19:03 schreef jackie12 het volgende:
Ik twijfelde om het te vragen maar ik vraag het toch,
Waarom en wanneer hebben ze een huiszoeking gedaan in het huis van "F"?
Iemand die dat weet?
Strict genomen is er geen huiszoeking gedaan want daar is een opsporingsbevoegdheid voor nodig. De vrijwilligers van RHWW hebben die niet. Ze hebben bij een aantal huizen aangebeld en gevraagd of ze binnen mochten komen met hun speurhonden. Dat was voor niemand in Boquete een probleem.
Waarom? Om te zoeken naar sporen van Kris en Lisanne
Wanneer? 31 mei - 4 juni
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_143758451
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 23:39 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Strict genomen is er geen huiszoeking gedaan want daar is een opsporingsbevoegdheid voor nodig. De vrijwilligers van RHWW hebben die niet. Ze hebben bij een aantal huizen aangebeld en gevraagd of ze binnen mochten komen met hun speurhonden. Dat was voor niemand in Boquete een probleem.
Waarom? Om te zoeken naar sporen van Kris en Lisanne
Wanneer? 31 mei - 4 juni
Was toch iets anders denk ik
http://www.websleuths.com(...)e-1-Apr-2014-3/page3 #73
pi_143759287
Ik denk wel dat een verdwaling mogelijk is alleen wat mij van het begin af aan bezig houdt; hoe komt het dat ze in die 10 dagen die ze op zijn minst dan nog geleefd hebben, niemand tegen zijn gekomen. Er wonen wel indianen in dat gebied, en de rivier is ook voor hen belangrijk. Voor de visvangst, wassen e.d.
Daarbij denk ik ook dat K&L toch wel geroepen zullen hebben om hulp, niemand heeft hen gehoord. In verslagen van mensen die de trail tot het eind in Bocas hebben gelopen lees je dat ze wel mensen tegenkwamen onderweg. En als je ervan uitgaat dat L&K elkaar kwijt zijn geraakt, is het nog vreemder dat ze allebei niemand tegengekomen zijn.
  zondag 24 augustus 2014 @ 00:40:17 #279
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143759817
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 00:02 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Was toch iets anders denk ik
http://www.websleuths.com(...)e-1-Apr-2014-3/page3 #73
Dan was het iets anders wat bij mijn weten niet in het nieuws is gekomen, ook niet in de Panamese roddelpers. Maar misschien heb ik dat gemist.
Volgens mij heeft Baru het hier over dezelfde zoekactie. De RHWW-vrijwilligers werden begeleid door de lokale politie.
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_143760038
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 00:40 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dan was het iets anders wat bij mijn weten niet in het nieuws is gekomen, ook niet in de Panamese roddelpers. Maar misschien heb ik dat gemist.
Volgens mij heeft Baru het hier over dezelfde zoekactie. De RHWW-vrijwilligers werden begeleid door de lokale politie.
De details weet ik ook niet, maar uit de post kun je wel de verontwaardiging opmaken van het feit dat er een huiszoeking werd gedaan. Kennelijk was er dus ook een Nederlandse buurman bij betrokken.
Dat bij elkaar komt bij mij niet over als een "in het kader van een vriendelijke samenwerking" tot stand gekomen actie. Maar misschien heb ik dat mis?
  zondag 24 augustus 2014 @ 01:15:57 #281
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143760841
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 00:47 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De details weet ik ook niet, maar uit de post kun je wel de verontwaardiging opmaken van het feit dat er een huiszoeking werd gedaan. Kennelijk was er dus ook een Nederlandse buurman bij betrokken.
Dat bij elkaar komt bij mij niet over als een "in het kader van een vriendelijke samenwerking" tot stand gekomen actie. Maar misschien heb ik dat mis?
Ja, hij is verontwaardigd over mensen die met hun vinger wijzen naar degenen die het meest geholpen hebben: Feliciano en de Indianen.
Ik weet ook niet hoe het zit ;) Maar ik heb geen nieuwsberichten over huiszoekingen gezien.
pi_143762307
Als er daadwerkelijk een huiszoeking is gedaan, spreekt dat wel de (vooralsnogse) conclusie van het onderzoeksteam daar tegen, aangezien zij zeggen dat alles wijst naar een verdwaling en er geen reden is voor een misdrijf. Als die huiszoeking dus echt klopt, zijn er wel degelijk redenen/aanwijzingen voor een misdrijf (aanwijzingen dat het onderzoeksteam daar althans bezit) want zonder specifieke aanwijzing daartoe, mogen ze ook daar niet zomaar een huiszoeking doen.

Het is in deze dus met name relevant om uit te zoeken of die huiszoeking daadwerkelijk klopt, zoja, dan zijn ze wel degelijk flink richting het misdrijf-scenario aan het onderzoeken en houden ze zich (misschien) in de media van de domme om te doen alsof ze neigen naar een verdwaling, ter onderzoekstechnisch belang ofzo.
pi_143762398
Als ze écht overtuigd waren van een verdwaling zouden ze echt niet zomaar een huiszoeking doen hoor, er moeten dan al behoorlijk wat aanwijzingen of verdenkingen zijn, voordat ze daar toestemming tot krijgen, ook in Panama las ik althans. Ben benieuwd of die berichtgeving klopt, wie kwam daarmee, een orginele bron of slechts van horen zeggen?
  zondag 24 augustus 2014 @ 03:04:03 #284
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143762507
Zoekacties bij de huizen:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ders-in-Panama.dhtml
En een uitgebreid verslag:
http://www.reddingshonden(...)panama_update_1_juni

Respect voor deze vrijwilligers ^O^
  zondag 24 augustus 2014 @ 03:09:49 #285
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143762554
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 00:25 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik denk wel dat een verdwaling mogelijk is alleen wat mij van het begin af aan bezig houdt; hoe komt het dat ze in die 10 dagen die ze op zijn minst dan nog geleefd hebben, niemand tegen zijn gekomen. Er wonen wel indianen in dat gebied, en de rivier is ook voor hen belangrijk. Voor de visvangst, wassen e.d.
Daarbij denk ik ook dat K&L toch wel geroepen zullen hebben om hulp, niemand heeft hen gehoord. In verslagen van mensen die de trail tot het eind in Bocas hebben gelopen lees je dat ze wel mensen tegenkwamen onderweg. En als je ervan uitgaat dat L&K elkaar kwijt zijn geraakt, is het nog vreemder dat ze allebei niemand tegengekomen zijn.
of ze zijn al vrij snel na de verdwaling overleden kan ook nog.
pi_143764470
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 03:04 schreef Domnivoor het volgende: Zoekacties bij de huizen: En een uitgebreid verslag: Respect voor deze vrijwilligers ^ O ^
Inderdaad goed dat de vrijwilligers ook bij de huizen gesnuffeld hebben. Maar ik denk dat mensen die zoekactie van de vrijwilligers dan verwarren met een 'huiszoeking' want het zijn toch echt 2 verschillende dingen. Of kwam dat huiszoekings-bericht van locals?

Ik denk eerlijk gezegd, dat als er echt huiszoeking was gedaan bij Feliciano, dat hij zich dan niet meer met de zaak had bemoeit. In elk interview hij heeft gegeven heeft hij er i.i.g niks over gezegd.
pi_143764888
Na alle berichtgeving gevolgd te hebben betreffende de zaak Kris en Lisanne, acht ik de mogelijkheid van verdwaald zijn zeer klein. Volgens mij zijn de vrouwen door meerdere personen begeleid op hun tocht met alle gevolgen van dien.
pi_143764912
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 10:24 schreef gynaika het volgende: Na alle berichtgeving gevolgd te hebben betreffende de zaak Kris en Lisanne, acht ik de mogelijkheid van verdwaald zijn zeer klein. Volgens mij zijn de vrouwen door meerdere personen begeleid op hun tocht met alle gevolgen van dien.
Dat is het gevoel dat ik al vanaf het begin had: als het ware gelokt door daders, misschien wel bewust naar een gebied waar geen bereik was. Alleen waarom ze dan de telefoons niet hebben afgepakt blijft gewoon een raadsel (of ze moeten die al op tijd ergens hebben gegooid zonder dat de daders het zagen en konden bellen als de mannen even weg waren/sliepen, zou ook verklaren vanwaar uit het niks die 90 foto's s' nachts)
pi_143765146
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 10:27 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dat is het gevoel dat ik al vanaf het begin had: als het ware gelokt door daders, misschien wel bewust naar een gebied waar geen bereik was. Alleen waarom ze dan de telefoons niet hebben afgepakt blijft gewoon een raadsel (of ze moeten die al op tijd ergens hebben gegooid zonder dat de daders het zagen en konden bellen als de mannen even weg waren/sliepen, zou ook verklaren vanwaar uit het niks die 90 foto's s' nachts)
Het verhaal betreffende de rugzak met inhoud o.a. de camera en de telefoons hult zich nog in raadselen. Hopelijk wordt snel bekend of hier bruikbare informatie is uit te halen waardoor de zaak opgelost kan worden.
  zondag 24 augustus 2014 @ 12:19:13 #290
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143767209
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 09:47 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Inderdaad goed dat de vrijwilligers ook bij de huizen gesnuffeld hebben. Maar ik denk dat mensen die zoekactie van de vrijwilligers dan verwarren met een 'huiszoeking' want het zijn toch echt 2 verschillende dingen. Of kwam dat huiszoekings-bericht van locals?
Het bericht kwam van jackie12, en was gebaseerd op een quote van Baru.
quote:
Ik denk eerlijk gezegd, dat als er echt huiszoeking was gedaan bij Feliciano, dat hij zich dan niet meer met de zaak had bemoeit. In elk interview hij heeft gegeven heeft hij er i.i.g niks over gezegd.
Hij zou zeker zijn mond open doen als er bij hem een huiszoeking was gedaan.
Daarnaast zouden de Panamese roddelbladen ervan smullen. Die hebben er niets over geschreven (heb nog even gezocht), terwijl ze niet bepaald terughoudend zijn: Ze plaatsen foto's van een verdronken jongeman, van de inhoud van de rugzak, van de botten van Kris en Lisanne etc.
pi_143767307
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:19 schreef Domnivoor het volgende: Hij zou zeker zijn mond open doen als er bij hem een huiszoeking was gedaan. Daarnaast zouden de Panamese roddelbladen ervan smullen. Die hebben er niets over geschreven (heb nog even gezocht), terwijl ze niet bepaald terughoudend zijn: Ze plaatsen foto's van een verdronken jongeman, van de inhoud van de rugzak, van de botten van Kris en Lisanne etc.
Daarom twijfel ik aan die huiszoeking, dan zou dat echt wel overal front page en big news zijn geweest. Heb die foto van die dode man inderdaad gezien (bron, niet geschikt voor gevoelige kijkers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
) echt bizar, de houding waarin hij ligt! In NL zouden ze dat soort foto's echt nooit zomaar mogen plaatsen.

Maar ook rondom die dood staan overal verschillende verhalen, de ene bron meldde verdronken, een andere site berichtte juist over gangmembers die hem gemarteld hadden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 24-08-2014 12:53:28 ]
  zondag 24 augustus 2014 @ 12:34:07 #292
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143767628
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 10:24 schreef gynaika het volgende:
Na alle berichtgeving gevolgd te hebben betreffende de zaak Kris en Lisanne, acht ik de mogelijkheid van verdwaald zijn zeer klein. Volgens mij zijn de vrouwen door meerdere personen begeleid op hun tocht met alle gevolgen van dien.
Off-topic: gynaika, als ik over deze zaak lees denk ik steeds aan Despoina Vandi: Γυναίκες δυνατές σε αδύνατες στιγμές... Ken je dat? ;)
pi_143767730
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:34 schreef Domnivoor het volgende: Off-topic: gynaika, als ik over deze zaak lees denk ik steeds aan Despoina Vandi: Γυναίκες δυνατές σε αδύνατες στιγμές;... Ken je dat? ;)
Oh mijn god, als je dat vertaald: https://translate.google.(...)B3%CE%BC%CE%AD%CF%82

*Bitchfight ziet aankomen tussen jullie* :7
  zondag 24 augustus 2014 @ 12:49:45 #294
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143768058
quote:
3s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:22 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Daarom twijfel ik aan die huiszoeking, dan zou dat echt wel overal front page en big news zijn geweest. Heb die foto van die dode man inderdaad gezien (bron, niet geschikt voor gevoelige kijkers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
) echt bizar, de houding waarin hij ligt! In NL zouden ze dat soort foto's echt nooit zomaar mogen plaatsen.

Maar ook rondom die dood staan overal verschillende verhalen, de ene bron meldde verdronken, een andere site berichtte juist over gangmembers die hem gemarteld hadden.
Moet dat nou? Ik heb net geluncht :')
Ja er doen wilde verhalen de ronde in Boquete. Maar op de foto zie je geen aanwijzing voor een misdrijf. Hij is verdronken, heeft in het water gelegen, en is daarna aangespoeld. Vandaar die vreemde houding.

quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:37 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

*Bitchfight ziet aankomen tussen jullie* :7
Haha, nee hoor ;) Het is een liedje dat ik in mijn hoofd heb. De juiste vertaling is: 'Sterke vrouwen op zwakke momenten'. En verderop: 'Ik zal vechten om gered te worden.'
Ik vind het wel van toepassing op dit verhaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 24-08-2014 12:54:09 ]
pi_143768384
http://www.newsroompanama(...)ath-of-dead-tourists

Ben benieuwd of het wat opleverd.....!!!
  zondag 24 augustus 2014 @ 13:10:32 #296
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143768690
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:01 schreef Spocke het volgende:

Arrocha gaat zelf op pad. Ik mag hem wel ^O^
Het is de vraag of ze helemaal doorlopen naar Alto Romero. Dan moeten ze onderweg overnachten.
pi_143768996
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:01 schreef Spocke het volgende:

Zouden er dan toch meer foto's opgestaan hebben? Zoiets hadden de ouders toch ook al gedaan en zo bij dat bergbeekje uitgekomen? Gaat dit dan over het stuk tot die 'laatste foto van Kris' of verder?
pi_143769314
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 09:47 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Bij mij is er geen verwarring, het lijkt me duidelijk dat het geen officiële huiszoeking was.
Alleen denk ik niet dat het allemaal zo vriendschappelijk was, uit het bericht van Baru maak ik op dat er kennelijk wel meegewerkt is maar dat de druiven zuur zijn. Dat wilde ik er mee zeggen.
pi_143769513
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zouden er dan toch meer foto's opgestaan hebben? Zoiets hadden de ouders toch ook al gedaan en zo bij dat bergbeekje uitgekomen? Gaat dit dan over het stuk tot die 'laatste foto van Kris' of verder?
Ik schreef al eerder in een post dat je van de ouders geen neutraal objectief beeld kunt verwachten mbt de verdwijning van K&L. Daarom is het goed dat de advocaat ook gaat kijken ter plaatse, zeg maar.
Hij kan het afstandelijk beoordelen, zonder dat er hevige emoties in de weg zitten zoals bij de ouders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 24-08-2014 15:02:55 ]
pi_143774106
Laten we hopen dat er deze week meer nieuws komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')