abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 augustus 2014 @ 20:45:23 #126
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143825303
Nee hoor, was geen grap. Dat is mijn hoofdverdachte.
Niet zo spectaculair als een grote kat, of een gruwelijke moord, maar wel levensgevaarlijk als je onbeschermd in de jungle overnacht. Denk aan malaria, dengue, chikungunya...
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143825728
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:45 schreef Domnivoor het volgende:
Niet zo spectaculair als een grote kat, of een gruwelijke moord, maar wel levensgevaarlijk als je onbeschermd in de jungle overnacht. Denk aan malaria, dengue, chikungunya...
De laatste weet ik niet, maar de overige ziektes hebben een incubatietijd he. Zeker die van malaria is relatief lang. Omdat het ook nog eens geen malariagebied bij uitstek is acht ik de kans op malaria dan ook niet super hoog. Dengue heeft een korte incubatietijd dan malaria. Dengue muggen zijn echter overdag actief dus je wordt in dit geval niet lek gestoken terwijl je slaapt ofzo. :)
pi_143826160
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:19 schreef Perico het volgende:

[..]

Als je al niet helder meer kunt denken, kan het aanhouden van één looprichting je nog wel ergens brengen toch, al dan niet met "trial and error".
Als dit inderdaad waar is...
- dan moet je dus niet net de verkeerde kant op lopen (het is niet alsof er overal nederzetting zijn ofzo)
- dan moet je overal één richting kunnen aanhouden (je moet dus iets bij je hebben waarmee je kunt navigeren of gaan navigeren op de zon oid, moet je in paniek ook maar net aan denken als je de weg terug wilt vinden)
- moet je ook één richting aanhouden als er obstakels/moeilijk te belopen stukken in je weg komen, wat erg lastig kan zijn als je geen machette aan je broek hebt hangen
- waarom zeggen gidsen dan dat je er wel degelijk kunt verdwalen (en ook zij wel eens uren hebben rondgedoold), als het écht zo makkelijk is...?
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:06:39 #129
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143826466
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:53 schreef blondetrien het volgende:

[..]

De laatste weet ik niet, maar de overige ziektes hebben een incubatietijd he. Zeker die van malaria is relatief lang. Omdat het ook nog eens geen malariagebied bij uitstek is acht ik de kans op malaria dan ook niet super hoog. Dengue heeft een korte incubatietijd dan malaria. Dengue muggen zijn echter overdag actief dus je wordt in dit geval niet lek gestoken terwijl je slaapt ofzo. :)
Er is een incubatietijd, dat klopt. Het grootste probleem is dat je dag en nacht wordt lekgeprikt, en dat je steeds meer verzwakt als je niets eet. Na een aantal dagen kunnen daar nog ziektes/infecties bij komen. Die combinatie is gevaarlijk.
pi_143828356
Interesante nieuwe info is gepost! Weet alleen nog niet of ik in zoiets geloof.

- Wat doet die gang dan zoal in Panama;
- Hoe komen Lisanne&Kris in hemelsnaam in contact met deze gang in de korte periode dat ze in Boquete waren? Zie ze daar überhaupt niet voor aan;
- Hoe matcht zo'n soort scenario in de tijdlijn qua telefoon- en cameragegevens en ooggetuigenverklaringen;
- Waarom zou F meedoen aan een cover-up (voor zijn zoon?).
pi_143828425
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:06 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er is een incubatietijd, dat klopt. Het grootste probleem is dat je dag en nacht wordt lekgeprikt, en dat je steeds meer verzwakt als je niets eet. Na een aantal dagen kunnen daar nog ziektes/infecties bij komen. Die combinatie is gevaarlijk.
Niet onwaarschijnlijk maar dat hetzelfde bij beide vrouwen zou zijn gebeurd, vind ik minder aannemelijk. Nee, ik blijf bij een gebeuren, aangedaan door derden.
pi_143828534
Is er ook een meer recentere foto van die Henry? Die foto van die trip door de jungle was volgens mij van jaren terug.
pi_143830147
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:47 schreef Jezus9 het volgende:
Is er ook een meer recentere foto van die Henry? Die foto van die trip door de jungle was volgens mij van jaren terug.
Nee geen foto's van die jongen hier.
Zie topic-pointer.
  maandag 25 augustus 2014 @ 22:31:12 #134
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143830281
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:01 schreef blondetrien het volgende:
Als dit inderdaad waar is...
- dan moet je dus niet net de verkeerde kant op lopen (het is niet alsof er overal nederzetting zijn ofzo)
Nee dat is waar, maar grofweg gesteld loopt het pad of terug naar de Mirador en Boquete, of door naar de kust naar Bocas del Toro. Maar ook over de rivier, de "verkeerde" kant op, richting Bocas, heb je dus paddocks en fincas en wonen er mensen in de buurt, al heb je daar misschien geen weet van.

quote:
- dan moet je overal één richting kunnen aanhouden (je moet dus iets bij je hebben waarmee je kunt navigeren of gaan navigeren op de zon oid, moet je in paniek ook maar net aan denken als je de weg terug wilt vinden)
Ik dacht meer basaal, zo van: ze hebben "recht vooruit" gelopen de hele tijd. Dan lopen ze of weer terug, of "rechtdoor" de rivieren over. En als je dan soms ook naar links en rechts gedwongen wordt, moet je dan altijd weer kijken waar je zo snel mogelijk weer "recht vooruit zoals voorheen" kunt lopen.

quote:
- moet je ook één richting aanhouden als er obstakels/moeilijk te belopen stukken in je weg komen, wat erg lastig kan zijn als je geen machette aan je broek hebt hangen
Ja dit vindt iedereen vreselijk en vertraagt je ook heel erg, als er geen pad is. Ik heb het zelf ook wel gedaan, slalommend en bukkend. Maar als het een zaak van leven en dood is, heb je het er misschien voor over.

quote:
- waarom zeggen gidsen dan dat je er wel degelijk kunt verdwalen (en ook zij wel eens uren hebben rondgedoold), als het écht zo makkelijk is...?
Dit moet je meer zien in het licht van: als je, zeker op dag 2 en dag 3, van zonsopgang tot zonsondergang enkel in de weer bent, een uur of twaalf, om koste wat kost ergens uit te geraken, als je verdwaald bent..

Dat je dan toch, ook al loop je kris-kras, dan weer hier heen, dan weer daar heen.. ergens toch wel of het duidelijke pad van eerst, of het duidelijke pad dat verder loopt, of zo'n paddock moet zijn tegengekomen. Met trial and error bedoelde ik dan: stel het pad dat je bewandelt loopt nergens naartoe, of je merkt dat je weer op een herkenbaar punt uitkomt..

Dat je dan de tegenovergestelde kant als voorheen eens uitgaat. Het lijkt erop dat je nu basaal vooruit kon naar Bocas, en weer terug naar Boquete (noord-zuid)... maar niet ook nog eens links door de jungle in de richting van de Baru vulkaan, of nog eens rechtsaf... Die paden zijn er niet. In de paddock was het pad dan wel onduidelijk en als je bij een rivier komt, was het ook nog niet evident of je linksaf moet lopen om over te steken, of rechtsaf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 25-08-2014 22:36:20 ]
pi_143830852
quote:
Dan moet een van de twee na het nemen van de foto bij de eerste rivier, aangevallen zijn door een spin?
Want, na die foto, is een noodoproep gedaan.
Tja, wie zal het zeggen.
  maandag 25 augustus 2014 @ 22:57:59 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143831487
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:45 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Dan moet een van de twee na het nemen van de foto bij de eerste rivier, aangevallen zijn door een spin?
Want, na die foto, is een noodoproep gedaan.
Tja, wie zal het zeggen.
Er staat een mug op die foto ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-08-2014 23:04:20 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143832052
Om even alle feiten op een rij te krijgen wat er nou gevonden is en wat er nog mist (kwa spullen, resten etc) heeft iemand dat overzicht toevallig?
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:16:45 #138
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143832394
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:45 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Ja, dat zou kunnen. Er zijn daar ook nare spinnen, zoals de vioolspin. Je wordt niet snel gebeten als je op het pad loopt. Maar als je op de grond gaat zitten of dwars door de vegetatie loopt, dan kun je pech hebben.
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:21:35 #139
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143832631
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:09 schreef Jezus9 het volgende:
Om even alle feiten op een rij te krijgen wat er nou gevonden is en wat er nog mist (kwa spullen, resten etc) heeft iemand dat overzicht toevallig?
OP 8-)
pi_143832898
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:16 schreef Domnivoor het volgende: Er zijn daar ook nare spinnen. Zoals de vioolspin.
Haha ik las 'voodoo-spin' _O-

quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:21 schreef Domnivoor het volgende: OP 8-)
Ah thanks, even kijken of daar alles in te vinden is.
pi_143832975
Kris en Lisanne hun resten zijn gevonden langs de rivier. De afstand vanaf de Mirador tot aan haar broekje en verderop de schoen en haar bekken is hooguit tussen de 6 en 9 km.
Niemand maakt mij wijs dat als je langs een rivier verdwaald bent je dan niet in 10 dagen de weg terug weet te vinden.
Stel ze zouden de 1e kabelbrug over zijn gegaan en ze zouden daarna verdwaald zijn dan hadden ze op een gegeven moment echt wel gedacht "he we lopen verkeerd, laten we de rivier maar weer stroomopwaarts volgen tot we weer bij de kabelbrug zijn"
De resten zijn gevonden langs de rivier , niet midden in de jungle tussen de bomen
En met alle respect maar een mug? alle 2? En dan na 11 dagen nog wel bellen naar 911?

Ik zit hier nu al een tijdje op dit forum maar naarmate de tijd vordert en ik steeds meer duidelijkheid krijg door filmpjes, foto's en verslagen geloof ik (bijna) helemaal niet meer in welk verdwaalscenario dan ook.
TENZIJ er straks uit de NFI gegevens komt dat ze wel naar huis hebben gebeld/ge-smst en iets hebben achter gelaten voor de achterblijvers
maar ik durf er aardig wat op te zetten dat ze dat niet hebben gedaan.
pi_143833003
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er staat een mug op die foto ;)
ok, bedankt

lijkt me niet dat je na een muggebeet (gelijk) een noodoproep gaat doen
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:31:58 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143833070
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:30 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

ok, bedankt

lijkt me niet dat je na een muggebeet (gelijk) een noodoproep gaat doen
Dat heb ik ook niet gezegd toch? Ik zeg slechts dat er een mug op die foto staat, terwijl jij het over een spin hebt als je op die post reageert. Maar misschien heb ik je wel verkeerd begrepen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143833201
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:29 schreef jackie12 het volgende: Ik zit hier nu al een tijdje op dit forum maar naarmate de tijd vordert en ik steeds meer duidelijkheid krijg door filmpjes, foto's en verslagen geloof ik (bijna) helemaal niet meer in welk verdwaalscenario dan ook. TENZIJ er straks uit de NFI gegevens komt dat ze wel naar huis hebben gebeld/ge-smst en iets hebben achter gelaten voor de achterblijvers maar ik durf er aardig wat op te zetten dat ze dat niet hebben gedaan.
Ook ik ben overtuigd van een misdrijf. Op de camera en telefoons hebben ze trouwens géén afscheidsbericht aangetroffen, dat werd al door de vader van Kris en Peter R. de Vries vermeldt. Als dat trouwens erop was aangetroffen was dat al direct door het onderzoeksteam daar naar buiten gebracht, het zou immers de oplossing van de zaak betekenen en er zou dan dus geen reden zijn om het niet naar buiten te brengen.
pi_143833448
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet gezegd toch? Ik zeg slechts dat er een mug op die foto staat, terwijl jij het over een spin hebt als je op die post reageert. Maar misschien heb ik je wel verkeerd begrepen.
nee, dat heb jij niet gezegd

ik dacht ineens aan een spin, na het zien van die foto, die jij niet plaatste

ik wil wel zeggen dat je geen noodoproep doet, na een muggebeet, gewoon in het algemeen
pi_143834998
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:21 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

OP 8-)
Kan het zijn dat ik een flesje muggenolie mis? En papier van een opgegeten snoeprol oid.?
Een kaart van het gebied? Lisanne keek volgens gids F toch op een kaart, waar is die dan gebleven? Zou je die niet bij je hebben als je gaat wandelen?
pi_143835481
Uit deze foto blijkt dat voor beginnelingen anderen de touwen moeten spannen voor het oversteken, hoe hebben Kris en Lisanne dat dan gedaan:

[ Bericht 98% gewijzigd door Za op 26-08-2014 00:45:58 ]
pi_143835947
Zit hier dan toch iets van waarheid in
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iden-in-dromen.dhtml
pi_143836096
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:39 schreef Za het volgende:
Uit deze foto blijkt dat voor beginnelingen anderen de touwen moeten spannen voor het oversteken, hoe hebben Kris en Lisanne dat dan gedaan:

[ afbeelding ]
de mensen die het verdwaalscenario aanhangen zullen zeggen dat de sportiefste van de 2 (Kris) eerst naar de overkant is gegaan en toen het touw strak heeft gehouden voor haar vriendin.
Ikzelf denk dat ze die brug helemaal niet over zijn gegaan en indien wel, samen met ervaren personen
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 01:30:10 #150
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143836312
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:06 schreef vronie het volgende:
Zit hier dan toch iets van waarheid in
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iden-in-dromen.dhtml
Het kost het AD blijkbaar veel moeite om de krant vol te krijgen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')