Goede vraag Jackie. Dit is inderdaad heel relevant om te weten want bij een verdwaling/ongeluk was dat water opgedronken. Jammer dat daar nog steeds geen duidelijkheid om komt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:49 schreef jackie12 het volgende: Het is mijn inziens heel simpel en zijn de 3 belangrijkste vragen: 1-Wat voor water zat er in het flesje dat gevonden is. Rivierwater of het water dat er in hoorde
Het antwoord is allang bekend, nee. De vader had dit al zelf besproken en vond een verdwaling raar want dan hadden ze wel een laatste boodschap erop aangetroffen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:49 schreef jackie12 het volgende: Het is mijn inziens heel simpel en zijn de 3 belangrijkste vragen: 3-Hebben ze op hun telefoons of camera nog iets achter gelaten voor de nabestaanden
Met alle respect Poekje maar dan moet je wel vermelden wie jou 'contact' uit Boquete is. Meerdere mensen hebben het steeds over 'hun' contact in Panama als hun mening weer eens niet gelooft word, dan halen ze dat contact uit Panama erbij want tja als een local het zegt dán is het waar. Ik vind het gewoon opmerkelijk iedereen 'opeens' contacten in Panama heeft. Als een misdrijf was gebeurd in Mexico had iedereen opeens contacten in Mexico. Ik had me daar al eens eerder over uitgelaten dat ik het verdacht vind mensen hun contact in Boquete geheim willen houden, bestaat die dan wel dacht ik dan soms? Want de persoon/bron wilde ze niet melden.quote:
waarom voorzichtig, is men bang?quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:27 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Een aantal punten die poekje01 opnoemt zijn op ws de laatste dagen ook al voorzichtig naar voren gebracht.
Het gaat telkens om informatie die gelekt zou zijn door een of meer direct betrokkene(n) bij het onderzoek. Kan me voorstellen dat je die niet in gevaar wil brengen. Maar uit frustratie toch wat naar buiten brengt. Het zou dan gaan om een jeugdbende met zoons van Panamese welgestelde ouders.quote:
Ik heb het vaker gevraagd.. maar hoe plaats jij de foto's achter de Mirador bij een gegil aan de andere kant van Boquete op een trail mijlen ver daar vandaan?quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:23 schreef Jezus9 het volgende:
Wat ik ook veel interessanter vind (wat ik echt ronduit bizar vind dat men daar geen onderzoek naar doet) is dat Franse touristen 3 mannen hebben gezien (bron: http://etsionpartait-be.b(...)-du-volcan-baru.html) en geschreew hoorde van meiden:"Op bewaker, een man die, op de dag voor, hoorde geschreeuw bang van twee meisjes en een geweldig geluid van een val, en toen zag drie jongens op het spoor die we ontmoeten. " (Google Translate)
In dat geval zouden K&L meegenomen zijn (vrijwillig of gedwongen) door meerdere jongemannen. En na een paar dagen hebben ze het op een ongeluk doen lijken. Waarom daar? Op het El Pianista pad waren toen al veel plaatselijke expats met zoekacties bezig. Zowel te voet als te paard.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb het vaker gevraagd.. maar hoe plaats jij de foto's achter de Mirador bij een gegil aan de andere kant van Boquete op een trail mijlen ver daar vandaan?
Het is ook niet zo dat je via een pad of door te verdwalen op die andere trail uitkomt. Dan moet je eerst door Boquete of de weg oversteken.
Bij die vulkaan.. aan de andere kant van Boquete dus. Mijlen ver van waar de meiden het laatst traceerbaar waren. Boquete en de weger tussen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:36 schreef Jezus9 het volgende:
Het zijn inderdaad raadselachtige stukjes... waar waren die Franse touristen aan het lopen toen ze dat gegil hoorde?
Dan ga je toch niet met tegenstribbelende meiden een pad op waar veel toeristen op lopen? Je neemt dan een waanzinnig groot risico om gezien/ontdekt te worden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:37 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
In dat geval zouden K&L meegenomen zijn (vrijwillig of gedwongen) door meerdere jongemannen. En na een paar dagen hebben ze het op een ongeluk doen lijken. Waarom daar? Op het El Pianista pad waren toen al veel plaatselijke expats met zoekacties bezig. Zowel te voet als te paard.
Het is de Kalverstraat niet. Er zijn genoeg verslagen van mensen die zo'n trail lopen en niemand tegen komen. En als je het op een ongeluk wil laten lijken moet je toch wat. Er kwam al vrij snel heel veel media aandacht op gang en dat kan eventuele daders overrompelt hebben.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dan ga je toch niet met tegenstribbelende meiden een pad op waar veel toeristen op lopen? Je neemt dan een waanzinnig groot risico om gezien/ontdekt te worden.
als dat echt hooggeplaatst is zit je met omkoping etcquote:Op maandag 25 augustus 2014 11:28 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het gaat telkens om informatie die gelekt zou zijn door een of meer direct betrokkene(n) bij het onderzoek. Kan me voorstellen dat je die niet in gevaar wil brengen. Maar uit frustratie toch wat naar buiten brengt. Het zou dan gaan om een jeugdbende met zoons van Panamese welgestelde ouders.
Zij rijden in dure auto's rond en voelen zich onaantastbaar. De plaatselijke politie kan wrs weinig tegen ze beginnen, plus dat lokaal allerlei familiebanden het ingewikkeld maken.
hoe laat was dat gegilquote:Op maandag 25 augustus 2014 11:36 schreef Jezus9 het volgende:
Het zijn inderdaad raadselachtige stukjes... waar waren die Franse touristen aan het lopen toen ze dat gegil hoorde?
Baru dus. Ik vind het trouwens toevallig dat Stacey het ook altijd had over 'een contact uit Boquete'quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:46 schreef Poekje01 het volgende: Mijn bron (in WS, daar doe ik al heel lang mee) zijn naam heeft 4 letters en komt vaker voor, ook hier.
Eerst screenshot.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:46 schreef Poekje01 het volgende: Het zijn emails en teksten die van hem komen, ik heb ze bewaard onder mijn PM account.
In dat geval zullen we dus nooit kunnen verifiëren hoe betrouwbaar het is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:49 schreef Marrije het volgende: Mag niet. Je mag geen info uit pm's op het forum zetten.
met screenshot ook niet tochquote:Op maandag 25 augustus 2014 11:50 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
In dat geval zullen we dus nooit kunnen verifiëren hoe betrouwbaar het is.
Dat is ook het probleem. Als er sprake is van een misdrijf, zijn alle bewijzen in de eerste dagen weggewerkt. Letterlijk niemand (behalve de familie van K&L) had er belang bij dat zoiets uit zou komen. In tegendeel. Iedereen met enige invloed daar leeft van het toerisme of aanverwante zaken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:50 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
In dat geval zullen we dus nooit kunnen verifiëren hoe betrouwbaar het is.
Daar heb je althans ook weer gelijk in. Achja... het plaatselijke onderzoeksteam is i.i.g overtuigd van een verdwaling, althans dat zeiden ze keer op keer. Het zou natuurlijk kunnen dat ze onderzoekstechnisch bepaalde dingen niet naar buiten brengen maar dan zouden de ouders niet zo kwaad zijn op de recherché daar, dat is juist omdat ze vinden dat ze te weinig doen aan het onderzoeken naar eventuele derden.quote:
Intuitief had ik al koude rillingen bij het eerste filmpje/ineterview van F. Is Toto Gonzales family ?quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:52 schreef Poekje01 het volgende:
inderdaad, ik heb het in ieder geval nu niet meer alleen in mijn hoofd zitten, werd er een beetje gek van
die schijnt hier ook mee te lezen en zal minder blij zijn met het noemen van zijn naam, ook al is het indirectquote:Op maandag 25 augustus 2014 11:46 schreef Poekje01 het volgende:
Mijn bron (in WS, daar doe ik al heel lang mee) zijn naam heeft x letters en komt vaker voor, ook hier.
Dat zal wel meevallen, want niemand van ons weet hoe hij heet.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:06 schreef Marrije het volgende:
[..]
die schijnt hier ook mee te lezen en zal minder blij zijn met het noemen van zijn naam, ook al is het indirect
Ik bedoelde eigenljk meer het kaartje (plattegrond) van boven gezien. Daar werd oa de Mirador op aan gegeven, het huis van de Sinerca familie, het huis van Lorenzo Gonzalez maar ook dat spookkasteel. Viel me toen op dat die best ver de jungle in staat.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:52 schreef Poekje01 het volgende:
Precies, je slaat de spijker op de kop, heb er in WS ook al eerder over gepost. Het gaat daar meer om een tropisch bos, waar veel locals vee houden. Het is helemaal niet overal net zo'n soort jungle gebied als in Darien of in het Amazone oerwoud. Wel is er veel modder, zijn er veel landverschuivingen, en is het er zeker in het regenseizoen niet pluis. Die kabel bruggen over die rivieren zijn bloedlink. En ongetwijfeld is er wel wat flora en fauna waar je beter niet mee in aanraking kan komen, en ik zou zelf zeker na die CD daar geen stap zetten zonder gids. Ik geloof er ook niet in. Wel dat je weg kan zinken in die modder in zo'n weiland en daar je enkel kan breken oid., of ergens naar beneden kan storten als je uitglijdt.
Hier een filmpje over die oude fabriek Castillo Embrujado, je kan er met de auto komen:
ja en dan dat die slangen er zijn, in dat gebied waar de resten zijn gevonden, zelfs Sinaproc durfde daar niet in, blijkbaar en lieten de locals dat gezoek doen..
Die moet niet zeuren als hij zich op een openbaar forum voordoet als een lokale deskundige en zelf deze uitspraken doet. Dan kan hij op zijn vingers natellen dat hij gequote gaat worden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:06 schreef Marrije het volgende:
[..]
die schijnt hier ook mee te lezen en zal minder blij zijn met het noemen van zijn naam, ook al is het indirect
deze uitspraken zijn via pm en email gedaan begreep ikquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die moet niet zeuren als hij zich op een openbaar forum voordoet als een lokale deskundige en zelf deze uitspraken doet. Dan kan hij op zijn vingers natellen dat hij gequote gaat worden.
Hij doet zich idd op ws al een hele tijd voor als lokale deskundige en heeft eea wat hier nu net naar boven is gekomen ook daar gepost. Lees anders eens mee op ws, heel interessant.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
deze uitspraken zijn via pm en email gedaan begreep ik
Inderdaad een interessant stukquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:12 schreef Poekje01 het volgende:
link met naar mijn idee interessante tekst:
http://www.highonadventure.com/Hoa08apr/Panama/Panama.htm
- bronquote:I read many time false news about it, if it was a real fact, we could find it.
Vandaar dat ik in eerste instantie moeilijk kon geloven die informatie van Baru kwam, ik lees ook al een tijd WS mee vanuit de zijlijn en hij is inderdaad altijd enorm voorzichtig, hij neigt juist eerder naar een verdwaling/ongeluk lijkt het. Wie heeft allemaal een account daar? Dan kunnen we voor eens en altijd ontraselen of de info nou klopt ofniet, door het hem gewoon te vragen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:45 schreef Domnivoor het volgende: Baru is erg voorzichtig in zijn uitspraken op WS. Hij gelooft maar 25% van wat er in de krant staat en wijst allerlei geruchten af.
Hij postte zelf die foto van Osman in het forum. En daar vroeg ik hem naderhand wat over, via de PM, omdat ik die vermissing/verdrinking terug zag in Boquete.ning, dat lokale forum. Een mevrouw kende die Piki en is met zijn moeder bevriend. Piki kwam al vanaf heel klein jongetje bij haar thuis, dus ze kende hem goed. Die moeder zei tegen haar dat het helemaal niet 'zo maar een verdrinking was'. Ik stelde die mevrouw een vraag & koppelde het antwoord terug naar B.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:48 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Vandaar dat ik in eerste instantie moeilijk kon geloven die informatie van Baru kwam, ik lees ook al een tijd WS mee vanuit de zijlijn en hij is inderdaad altijd enorm voorzichtig, hij neigt juist eerder naar een verdwaling/ongeluk lijkt het. Wie heeft allemaal een account daar? Dan kunnen we voor eens en altijd ontraselen of de info nou klopt ofniet, door het hem gewoon te vragen.
Nou. Volgens mij is het zo dat zij de Quetzal trail opgingen, en daar werden tegengehouden door een bewaker. En die bewaker had een vriend, en die hoorde dat gekraak (als van een val) en geschreeuw. een dag eerder. Daardoor mochten die toeristen niet doorlopen, er werd gezocht naar K&L of sporen van hen. Maar het is niet zo van wat ik uit de Franse tekst van dat blog haal, dat die 3 toeristen iemand gezien hebben. Wat je je wel weer doet afvragen: waarom komt zo'n lokale jongen zich dan niet melden bij de DIJ. Het kan dus ook een dier zijn geweest, een zg. "sloth" een luiaard, die maken blijkbaar geluiden die lijken op het schreeuwen van een vrouw.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:36 schreef Jezus9 het volgende:
Hoe dan ook: ik blijf het bizar vinden dat die Franse touristen die meiden hoorde gillen en toen 3 mannen zagen niet ondervraagd zijn, weten de ouders eigenlijk van die blog af? Misschien moeten we die blog/informatie even melden op de site van Kris? Wellicht dat die Franse touristen een dadertekening kunnen maken.
Wat een verhaal! Wat een wending!quote:Op maandag 25 augustus 2014 02:29 schreef Poekje01 het volgende:
Dan is er nog een ander scenario wat je kan bedenken. En dat komt omdat mijn contact met nog meer info kwam. Als de meiden op de CD waren met de jongens uit de gang, wist H. natuurlijk overal de weg. En zo kwamen ze waarschijnlijk zo snel boven op de CD, en terug van de tweede Quelebra terug naar boven op de CD, en terug naar het stadje op 1 april eind van de dag.
H. heeft volgens mijn zelfde contact in Panama een auto ongeluk gehad met de auto van gids F. Daarbij kwam een Indiaanse vrouw om. Ook daarvan is onduidelijk of Kris misschien in die auto zat, en zo daarbij haar pelvisbekken brak. Ook hiervan ga je je dan weer afvragen of de meiden als getuigen van de joyriding wellicht in die auto zaten, en dat ze daarom moesten verdwijnen.
De latino gemeenschap, waaruit mijn contact komt, zit zichzelf dit nu ook allemaal al weken af te vragen thuis.
nee. ik heb hier heeeeel lang naar gezocht, rond de datum van 1 april, ook met de Spaanse vertaling van auto ongeluk. Kon alleen deze vinden:quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:56 schreef StayingFan het volgende:
[..]
Wat een verhaal! Wat een wending!
Is er in de media een bericht van het auto-ongeluk?
Als er geen water in zijn longen zat dan kan een verdrinking inderdaad onmogelijk.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:07 schreef jackie12 het volgende: Wat ik wel begrijp uit het stuk van Osman is dat zijn vader beweert dat hij niet verdronken kan zijn omdat er geen water in zijn longen zat? Bron: http://boquete.ning.com/f(...)5934&page=2#comments
Welk filmpje?quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:09 schreef StayingFan het volgende:
Foto Feliciano in een auto
Met deze link kun je F in zijn auto zien. Is dit een Toyota, zoals op dat filmpje? Is het dus dezelfde auto?
Heb het nog eens nagekeken in die PM mail, hij zegt (vertaald uit dat steenkolen Engels):quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:55 schreef jackie12 het volgende:
Poekje kun jij alle informatie hier eens posten over Osman Valanzuela zijn dood
Hij is idd op fb vrienden met de zoon van. Verklaard verder niks hoor.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is dat jij zegt dat die jongen 2 fotos op zn toestel had van een rood en blond-harig meisje.
En het zou helemaal wat zijn als hij contact met hen heeft gehad.
Wachten is op het NFI
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |