abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:27:49 #1
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143270566
...en hier weer verder.

Laatste onderwerp van discussie: eerlijkheid.
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:45 schreef Hexagon het volgende:
Goed 2e gesprek gehad deze week ergens. Nu verder hopen.

Ook ineen weer een andere uitnodiging voor een gesprek. Waarmee de teller op 3 lopende staat.

Wel nog ergens een afwijzing gehad om een hele debiele reden. Ze vonden het niet leuk dat ik meerdere gesprekken had lopen. Dat vonden ze opportunistisch overkomen. Stelletje hypocriete rukkers. Alsof jullie niet met meerdere mensen aan het praten zijn. Wat een hoerenbedrijf. :')
pi_143310863
Misschien denk ik wel veel te ver. Maar als de werkgever bij het afscheid van een gesprek zegt "het ga je goed" is dat niet echt positief, lijkt mij.
  maandag 11 augustus 2014 @ 19:11:17 #3
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143310931
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:09 schreef zweefbij het volgende:
Misschien denk ik wel veel te ver. Maar als de werkgever bij het afscheid van een gesprek zegt "het ga je goed" is dat niet echt positief, lijkt mij.
hmz dat vind ik ook niet heel positief klinken.
pi_143313366
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:09 schreef zweefbij het volgende:
Misschien denk ik wel veel te ver. Maar als de werkgever bij het afscheid van een gesprek zegt "het ga je goed" is dat niet echt positief, lijkt mij.
dat klinkt als we zien mekaar waarschijnlijk niet meer
pi_143313455
Je moet ook niet bij een sollicitatie gesprek gaan zetten dat je bij meerdere plekken heb gesolliciteerd, dat komt over als : ja ik zoek werk het boeit me niet wat ( niet dat je zo hoeft te denken maar dat ziet die werkgever dan )

je moet doen alsof hun de eerste zijn waar je heb gesolliciteerd, dan voelen ze zichzelf speciaal en kom jij zelf belangrijker over omdat je nog geen afwijzing heb gehad.

pas wanneer je zeker weet dat je ergens kan binnenrollen, dan kan je dat natuurlijk naar boven halen in een gesprek en ermee gaan onderhandelen. van ja daar willen ze mij zoveel salaris geven hoeveel gaan jullie geven
pi_143313644
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:08 schreef Chillings het volgende:
Je moet ook niet bij een sollicitatie gesprek gaan zetten dat je bij meerdere plekken heb gesolliciteerd, dat komt over als : ja ik zoek werk het boeit me niet wat ( niet dat je zo hoeft te denken maar dat ziet die werkgever dan )

je moet doen alsof hun de eerste zijn waar je heb gesolliciteerd, dan voelen ze zichzelf speciaal en kom jij zelf belangrijker over omdat je nog geen afwijzing heb gehad.
Dat ligt maar net aan de functie. Je moet natuurlijk niet gelijk gaan roepen dat je vijftien dingen hebt lopen, maar het is niet altijd slecht voor je onderhandelingspositie als je aan kunt geven dat je ook nog andere opties hebt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143328079
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan de functie. Je moet natuurlijk niet gelijk gaan roepen dat je vijftien dingen hebt lopen, maar het is niet altijd slecht voor je onderhandelingspositie als je aan kunt geven dat je ook nog andere opties hebt.
Ligt eraan wat je verstaat onder opties, iedere sollicitant heeft dan opties en het zal weinig effect hebben op de werkgever.
Tenzij je kan aangeven dat een van je opties jou graag wil hebben, of je kan bluffen.
pi_143333151
Ik zou gewoon 1 sollicitatie binnen dezelfde branche noemen en van die kans gebruik maken om mijn enthousiasme voor het type functie te benadrukken. Je moet natuurlijk niet al je kaarten op tafel leggen.
pi_143334934
eind september loopt mijn contract af, en het vermoeden word steeds groter dat hij niet verlengd zal worden. Het is nog wat onzeker, maar ik wil dat graag opvangen door nu op zoek te gaan naar ander werk. Dus ik zal hier ook mee gaan posten.

Is het handig om nu al ww aan te vragen? en kun je dat ook weer afzeggen mocht ik werk vinden / toch verlengd worden?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:46:00 #10
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_143338013
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:15 schreef applemoose het volgende:
eind september loopt mijn contract af, en het vermoeden word steeds groter dat hij niet verlengd zal worden. Het is nog wat onzeker, maar ik wil dat graag opvangen door nu op zoek te gaan naar ander werk. Dus ik zal hier ook mee gaan posten.

Is het handig om nu al ww aan te vragen? en kun je dat ook weer afzeggen mocht ik werk vinden / toch verlengd worden?

WW moet je pas aanvragen als je weet dat je daadwerkelijk in de WW beland. Je kunt een maand van tevoren WW aanvragen. Ik zou eerst nog afwachten als ik jou was.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_143339936
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:46 schreef WEST het volgende:

[..]

WW moet je pas aanvragen als je weet dat je daadwerkelijk in de WW beland werkloos wordt. Je kunt een maand van tevoren WW aanvragen. Ik zou eerst nog afwachten als ik jou was.
Fixed.

WW krijgen staat natuurlijk niet vast aangezien de aanvrager aan allerlei eisen moet voldoen.
pi_143343054
Thanks :) nieuwe situatie, en ik vind het nogal een beetje spannend geloof ik. Ik heb een vast contract na 7 jaar verruild voor een nieuwe uitdaging en helaas pakt het anders uit dan gehoopt.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:52:56 #13
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_143344806
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:37 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Fixed.

WW krijgen staat natuurlijk niet vast aangezien de aanvrager aan allerlei eisen moet voldoen.
Tuurlijk, ik ging er vanuit dat hij wel in aanmerking komt voor de WW.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_143345200
Volgende week een solicitatiegesprek of eigenlijk twee voor 1 functie.

Spannend!
pi_143347003
Sturen jullie referenties direct mee of zetten jullie op je cv 'op verzoek'? Kan me voorstellen dat dat laatste an sich weinig meerwaarde heeft?

The_Yakuza is erg benieuwd naar jullie meningen en tips :)

@Koffiemetmelkensuiker: Succes! (goeie avatar natuurlijk ;) )

[ Bericht 11% gewijzigd door The_Yakuza op 12-08-2014 18:00:37 ]
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_143347345
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:54 schreef The_Yakuza het volgende:
Sturen jullie referenties direct mee of zetten jullie op je cv 'op verzoek'? Kan me voorstellen dat dat laatste an sich weinig meerwaarde heeft?

The_Yakuza is erg benieuwd naar jullie meningen en tips :)

@Koffiemetmelkensuiker: Succes! (goeie avatar natuurlijk ;) )
Thanks!

En referenties op verzoek

Ha zeer goede avatar ;)
pi_143348552
Ik zet m'n referenties gelijk op m'n cv en succes koffiemetmelkensuiker!
Hallon!
pi_143351463
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:36 schreef BlueMage het volgende:
Ik zet m'n referenties gelijk op m'n cv en succes koffiemetmelkensuiker!
;)
pi_143360022
Iedereen die vrijwilligerswerk doet, laat het de UWV niet weten je wordt gekort op de uitkering of je krijgt helemaal geen rooie cent meer...
  woensdag 13 augustus 2014 @ 13:57:16 #20
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143377520
Vandaag toch maar even het gesprek aangegaan over hoe lang van te voren ik hoor dat het stopt bij mijn huidige werkplek. Het bevalt goed, het schijnt goed te gaan maar omdat het een tijdelijke klus is is dat heel lastig te zeggen. Wel de belofte gekregen dat het in ieder geval niet over twee weken al is, wat had gekund. Hoor het dan eerder van te voren. Blij dat ik er even naar heb gevraagd :)

Even teruglezen hier hoe het gaat, hopelijk zijn er meer mensen die iets (tijdelijks) hebben gevonden!
  woensdag 13 augustus 2014 @ 13:58:01 #21
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143377547
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:44 schreef ManianMan het volgende:
Iedereen die vrijwilligerswerk doet, laat het de UWV niet weten je wordt gekort op de uitkering of je krijgt helemaal geen rooie cent meer...
Verdien je er iets mee? Ben je tijdens die uren niet beschikbaar voor werk? Vertel..

Als je gewoon beschikbaar blijft en toestemming hebt is er namelijk niks aan de hand.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:20:52 #22
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143378337
Net gehoord dat de inzet is dat ik langer kan blijven en dan weer terug in mijn eerdere functie instromen. Hoorde kennelijk bij de mensen van het "jammer, net niet bij de gelukkigen" - lijstje en de hoop is dat ik dan weer terugkeer daar. Heel opgelucht :) Raar bedrijf ook hoe snel het dan gaat intern als je het navraagt :D
pi_143378852
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:58 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Verdien je er iets mee? Ben je tijdens die uren niet beschikbaar voor werk? Vertel..

Als je gewoon beschikbaar blijft en toestemming hebt is er namelijk niks aan de hand.
Niet helemaal. Het UWV kijkt namelijk ook of het een taak of functie is die door een betaald persoon zou kunnen worden gedaan. Zo ja, dan verdring jij een ander uit een betaalde functie en daar wordt jij dan voor gestraft. Maar dat ligt ook een beetje aan met wie jij te maken hebt bij het uwv. sommige zijn zeer streng en andere die zijn wat slimmer.
pi_143378888
Maandag een 2de gesprek gehad, dinsdag bij een ander bedrijf een 2de gesprek gehad. En nu maar wachten.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:15:22 #25
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143380041
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:40 schreef zweefbij het volgende:
Maandag een 2de gesprek gehad, dinsdag bij een ander bedrijf een 2de gesprek gehad. En nu maar wachten.
ik zal voor je duimen. :) voorkeur voor één van beide functies?
pi_143380097
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:15 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

ik zal voor je duimen. :) voorkeur voor één van beide functies?
Ja, het bedrijf van dinsdag heeft lichtelijk mijn voorkeur. Maar die van maandag is ook erg interessant.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:19:51 #27
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143380143
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:39 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Niet helemaal. Het UWV kijkt namelijk ook of het een taak of functie is die door een betaald persoon zou kunnen worden gedaan. Zo ja, dan verdring jij een ander uit een betaalde functie en daar wordt jij dan voor gestraft. Maar dat ligt ook een beetje aan met wie jij te maken hebt bij het uwv. sommige zijn zeer streng en andere die zijn wat slimmer.
Dat klopt wel ja. Daarom is het ook handig om even te informeren voor je begint. Het is nou eenmaal niet anders bij een uitkering dat dat moet. Maar over het algemeen vinden ze het juist goed als je zelf initiatieven neemt op dat gebied. En tegenwoordig ligt het ruimer omdat er zo gigantisch veel werkloosheid is en er zoveel grijze gebieden zijn op het gebied van vrijwilligerswerk. Ik ben helemaal niet vóór al het betaalde werk verdringen trouwens hoor, het is gewoon realiteit helaas.

(Is vast ook wel wat regiogebonden. Hier is in verhouding meer werkloosheid onder twintigers en dertigers, veel vergrijzing op de werkvloer. Dan gaan ze er iets creatiever mee om als je vrijwillig je tussendoor bezig kunt houden tot je weer wat hebt)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:20:31 #28
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143380165
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:40 schreef zweefbij het volgende:
Maandag een 2de gesprek gehad, dinsdag bij een ander bedrijf een 2de gesprek gehad. En nu maar wachten.
Mooi!
pi_143380255
Afgewezen voor de zoveelste sollicitatie. Maar.. Deze keer met een vraag erbij. Of er behoefte was aan uitleg, zodat het me eventueel verder zou kunnen helpen. Nou. Ben benieuwd.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:49:32 #30
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143381059
quote:
4s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:24 schreef Disorder het volgende:
Afgewezen voor de zoveelste sollicitatie. Maar.. Deze keer met een vraag erbij. Of er behoefte was aan uitleg, zodat het me eventueel verder zou kunnen helpen. Nou. Ben benieuwd.
Jammer..
Dan heb je geen slechte indruk achtergelaten denk ik. Heb je vast wel wat aan. Solliciteer je in je eigen vakgebied?
pi_143381249
En net een afwijzing binnen. Ik was een zeer goede 2de en mochten ze er niet uitkomen met de arbeidsvoorwaarden met de andere kandidaat, dan bellen ze als nog mij.

Ik word er moedeloos van. Ik lijk het Nederlands elftal wel. Altijd maar 2de of derde. Waar komen al die figuren vandaan die elke keer weer net iets beter zijn.
pi_143382268
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:49 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Jammer..
Dan heb je geen slechte indruk achtergelaten denk ik. Heb je vast wel wat aan. Solliciteer je in je eigen vakgebied?
Ja. Al heel lang zonder succes helaas :(
Kreeg trouwens als uitleg dat ik te weinig ervaring heb. Nou. Juih. Ofzo. In alle eerlijkheid moet ik er wel bij zeggen dat ze mijn portfolio wel goed vonden. Dit gaat dus al jaren zo. Ze vinden mijn grafisch werk prima in orde, maar niemand wil me hebben omdat ik te weinig bureau-ervaring heb. Hoe moet ik dan in hemelsnaam aan ervaring komen?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:27:17 #33
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143382313
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:55 schreef zweefbij het volgende:
En net een afwijzing binnen. Ik was een zeer goede 2de en mochten ze er niet uitkomen met de arbeidsvoorwaarden met de andere kandidaat, dan bellen ze als nog mij.

Ik word er moedeloos van. Ik lijk het Nederlands elftal wel. Altijd maar 2de of derde. Waar komen al die figuren vandaan die elke keer weer net iets beter zijn.
Dat weet niemand :) Wel frustrerend inderdaad. Hebben ze nog aangegeven waarom de andere kandidaat is doorgegaan? Zou het wanneer je niet alsnog wordt benaderd gewoon eens navragen. Nu maar duimen voor de andere optie!

Wel te bewonderen dat je gewoon stug door gaat in je eigen sector. Dat heb ik dan weer niet gedaan en soms wel spijt van. Werd gewoon gek van het ene schoonmaakbaantje na het andere, dus iets anders fulltime gaan doen.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:29:54 #34
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143382391
quote:
15s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:25 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ja. Al heel lang zonder succes helaas :(
Kreeg trouwens als uitleg dat ik te weinig ervaring heb. Nou. Juih. Ofzo.
Zou kunnen natuurlijk, maar nooit leuk. Heb je andere manieren om ervaring op te doen, bijvoorbeeld in een soortgelijke functie maar net even iets anders? Of liggen daar geen mogelijkheden voor je? Solliciteer je via bureau's of rechtstreeks?

Wel erg balen hé, het is nu gewoon ontzettend moeilijk op de arbeidsmarkt.

Ook gedeeltelijk omdat alles gedigitaliseerd wordt terwijl dat ook iets is waar weer wat werkgelegenheid uit voortkomt. Heel tegenstrijdig.
pi_143382490
quote:
15s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:29 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Zou kunnen natuurlijk, maar nooit leuk. Heb je andere manieren om ervaring op te doen, bijvoorbeeld in een soortgelijke functie maar net even iets anders? Of liggen daar geen mogelijkheden voor je?

Wel erg balen hé, het is nu gewoon ontzettend moeilijk op de arbeidsmarkt. Solliciteer je via bureau's of rechtstreeks?

Ook gedeeltelijk omdat alles gedigitaliseerd wordt terwijl dat ook iets is waar weer wat werkgelegenheid uit voortkomt. Heel tegenstrijdig.
Ik pak af en toe een freelance-opdracht mee. Dat is meer voor de ervaring dan dat ik er ook echt leuk aan verdien. Ik moet echt flink onder mijn tarief gaan zitten wil ik nog een opdracht krijgen. Laat ik zeggen dat een eerlijk tarief voor een opdracht zo'n ¤2000 zou zijn, dan willen ze het vaak pas doen voor maximaal de helft ervan. Het staat er echt heel slecht voor in mijn sector, mede dankzij al die studentjes die net een digitale camera van paps en mams hebben gekregen en het wel voor een achtste (ongeveer) van de gangbare prijs doen.

Ik solliciteer via online sollicitatiesites en rechtstreeks, als ik wat voorbij zie komen.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:58:42 #36
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143383218
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:55 schreef zweefbij het volgende:
En net een afwijzing binnen. Ik was een zeer goede 2de en mochten ze er niet uitkomen met de arbeidsvoorwaarden met de andere kandidaat, dan bellen ze als nog mij.

Ik word er moedeloos van. Ik lijk het Nederlands elftal wel. Altijd maar 2de of derde. Waar komen al die figuren vandaan die elke keer weer net iets beter zijn.
Damn, dat duimen van mij is ook niks waard dus...
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:59:45 #37
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143383246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:32 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik pak af en toe een freelance-opdracht mee. Dat is meer voor de ervaring dan dat ik er ook echt leuk aan verdien. Ik moet echt flink onder mijn tarief gaan zitten wil ik nog een opdracht krijgen. Laat ik zeggen dat een eerlijk tarief voor een opdracht zo'n ¤2000 zou zijn, dan willen ze het vaak pas doen voor maximaal de helft ervan. Het staat er echt heel slecht voor in mijn sector, mede dankzij al die studentjes die net een digitale camera van paps en mams hebben gekregen en het wel voor een achtste (ongeveer) van de gangbare prijs doen.

Ik solliciteer via online sollicitatiesites en rechtstreeks, als ik wat voorbij zie komen.
Het is drie keer kutkloten ja, als je sector lastig is.

Toch niet geheel wanhopen hoor, je bent bezig met je portfolio en valt kennelijk wel op omdat de werkgever zelf aanbiedt je toe te lichten waar het nog even op vastliep na een sollicitatie. Wellicht kunnen ze zelfs voor je bemiddelen. Netwerk is vooral nu echt alles maar dat zul je zelf ook wel weten vanuit jouw sector.
Zijn er ook werkgevers/opdrachtgevers van je dromen waar je misschien niet meteen op zou reageren nog? Zou ook die proberen, júist vanwege al die studentjes die ook maar hun duiten moeten verdienen met smartphonefoto's omdat er ook voor hun weinig bijbaantjes zijn.

Heb zelf na een "verkeerde" keus qua opleiding (pabo for f**ks sake) waar weinig werk in was een omscholing gedaan via een werkgever en vervolgens viel daar ook de bezuinigingshamer.

Nu enigzins in dezelfde sector aan het werk maar ver onder mijn niveau terwijl ik aan de andere kant iemand die daar beter zou passen ook de ruimte afneem. Toch is de keiharde eis HBO. Want die "zeuren" zogenaamd minder, zijn het vaker gewend flexibel te werken zonder enig recht en gemiddeld gezien minder vaak gesetteld.

Onzin natuurlijk, helemaal vandaag de dag, maar de gemiddelde werkgever (met name in de niet-commerciële sector) blijft een beetje achter bij de werkelijkheid. Het is treurig. Maar toch, leuke collega's, iets om naartoe te gaan; wint het nog elke dag van mijn kont tegen de krib gooien.

Het is nu voor het eerst dat ik voor een werkgever werk die dit doorziet en in ieder geval waardering uitspreekt en meedenkt met tijdelijken. Een soort warm bad na jaren bikkelen. Dat wil zeggen de locatie waar ik werk dan, de gedachte erachter hierboven is vooral vanuit de overheid en de commerciële tak. Eten of gegeten worden, geldt nu ook voor werkgevers.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:02:54 #38
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143383342
quote:
4s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:24 schreef Disorder het volgende:
Afgewezen voor de zoveelste sollicitatie. Maar.. Deze keer met een vraag erbij. Of er behoefte was aan uitleg, zodat het me eventueel verder zou kunnen helpen. Nou. Ben benieuwd.
Ja, die krijg ik ook af en toe. Helaas krijg je nooit het ware antwoord te horen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143383639
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:59 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Het is drie keer kutkloten ja, als je sector lastig is.

Toch niet geheel wanhopen hoor, je bent bezig met je portfolio en valt kennelijk wel op omdat de werkgever zelf aanbiedt je toe te lichten waar het nog even op vastliep na een sollicitatie. Wellicht kunnen ze zelfs voor je bemiddelen. Netwerk is vooral nu echt alles maar dat zul je zelf ook wel weten vanuit jouw sector.
Zijn er ook werkgevers/opdrachtgevers van je dromen waar je misschien niet meteen op zou reageren nog? Zou ook die proberen, júist vanwege al die studentjes die ook maar hun duiten moeten verdienen met smartphonefoto's omdat er ook voor hun weinig bijbaantjes zijn.

Heb zelf na een "verkeerde" keus qua opleiding (pabo for f**ks sake) waar weinig werk in was een omscholing gedaan via een werkgever en vervolgens viel daar ook de bezuinigingshamer.

Nu enigzins in dezelfde sector aan het werk maar ver onder mijn niveau terwijl ik aan de andere kant iemand die daar beter zou passen ook de ruimte afneem. Toch is de keiharde eis HBO. Want die "zeuren" zogenaamd minder, zijn het vaker gewend flexibel te werken zonder enig recht en gemiddeld gezien minder vaak gesetteld.

Onzin natuurlijk, helemaal vandaag de dag, maar de gemiddelde werkgever (met name in de niet-commerciële sector) blijft een beetje achter bij de werkelijkheid. Het is treurig. Maar toch, leuke collega's, iets om naartoe te gaan; wint het nog elke dag van mijn kont tegen de krib gooien.

Het is nu voor het eerst dat ik voor een werkgever werk die dit doorziet en in ieder geval waardering uitspreekt en meedenkt met tijdelijken. Een soort warm bad na jaren bikkelen. Dat wil zeggen de locatie waar ik werk dan, de gedachte erachter hierboven is vooral vanuit de overheid en de commerciële tak. Eten of gegeten worden, geldt nu ook voor werkgevers.
Ik heb nog voor 2 dagen werk in de week in een totaal andere sector (de metaal), waar ik een langlopend conflict met mijn werkgever heb. Hij treitert me en laat me bij tijd en wijlen kut-klusjes opknappen. Lang verhaal. Maar het zorgt ervoor dat ik momenteel niet lekker in mijn vel zit en na 2 dagen werken elke week doodmoe thuis kom en dan de stress voor m'n kiezen krijg van het niet weg kunnen komen uit die rot-situatie. Het loopt allemaal gewoon niet.

Ik zie het ook niet goed komen op korte termijn. Werkgevers willen me vooralsnog niet hebben omdat ik te weinig ervaring heb. Maar om die ervaring op te moeten doen moet ik toch echt ergens aan de slag. Over het freelance werk heb ik net mijn zegje al gedaan. Ik ben ook niet echt een zakenman, meer een creatieve duizendpoot. Maar het gebrek aan specialisatie is iets wat me nu dwars zit. Ik geloof dat ik allerlei dingen mooi kan maken in de reclamewereld. Werkgevers geloven dat tot nu toe niet. Die zoeken een specialist. Kennelijk valt mijn werk op. Dat is mooi. Maar ik moet toch echt mijn rekeningen betalen. Vooralsnog zit dat okay. Ik heb een aanvullende uitkering omdat ik tot voor kort naast die 2 vaste dagen ook veel opgeroepen werd. Maar als ik ergens somber van word is het thuis zitten in m'n eentje, terwijl ik het gevoel heb dat mijn sociale contacten op dat moment wel lekker onder de mensen zijn. Ik word er echt gek van. En om die cirkel te doorbreken heb ik denk ik even een werkgever nodig die in me gelooft. Elke afwijzing is wat dat betreft een harde klap in mijn gezicht. Het is alsof je dan helemaal niet meer uit dat drijfzand komt. Ik kan niet tegen alleen zijn en dat is precies wat ik nu heel veel ben.

/rant
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:39:06 #40
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143384354
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:13 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik heb nog voor 2 dagen werk in de week in een totaal andere sector (de metaal), waar ik een langlopend conflict met mijn werkgever heb. Hij treitert me en laat me bij tijd en wijlen kut-klusjes opknappen. Lang verhaal. Maar het zorgt ervoor dat ik momenteel niet lekker in mijn vel zit en na 2 dagen werken elke week doodmoe thuis kom en dan de stress voor m'n kiezen krijg van het niet weg kunnen komen uit die rot-situatie. Het loopt allemaal gewoon niet.

Ik zie het ook niet goed komen op korte termijn. Werkgevers willen me vooralsnog niet hebben omdat ik te weinig ervaring heb. Maar om die ervaring op te moeten doen moet ik toch echt ergens aan de slag. Over het freelance werk heb ik net mijn zegje al gedaan. Ik ben ook niet echt een zakenman, meer een creatieve duizendpoot. Maar het gebrek aan specialisatie is iets wat me nu dwars zit. Ik geloof dat ik allerlei dingen mooi kan maken in de reclamewereld. Werkgevers geloven dat tot nu toe niet. Die zoeken een specialist. Kennelijk valt mijn werk op. Dat is mooi. Maar ik moet toch echt mijn rekeningen betalen. Vooralsnog zit dat okay. Ik heb een aanvullende uitkering omdat ik tot voor kort naast die 2 vaste dagen ook veel opgeroepen werd. Maar als ik ergens somber van word is het thuis zitten in m'n eentje, terwijl ik het gevoel heb dat mijn sociale contacten op dat moment wel lekker onder de mensen zijn. Ik word er echt gek van. En om die cirkel te doorbreken heb ik denk ik even een werkgever nodig die in me gelooft. Elke afwijzing is wat dat betreft een harde klap in mijn gezicht. Het is alsof je dan helemaal niet meer uit dat drijfzand komt. Ik kan niet tegen alleen zijn en dat is precies wat ik nu heel veel ben.

/rant
Kan me dit zo goed voorstellen. Ook wel herkenbaar hoor, had vorig jaar zo'n jaar. Het is ook lastig als je eigenlijk je passie in die sector hebt liggen waar het nu niet goed toeven is voor jouw ideeën of je misschien teveel commercialiteit treft. Aan de andere kant zeg ik van mijn kant: zakelijker worden. Niet omdat je dat bent maar omdat het nou eenmaal nodig is soms, juist om ergens te komen waar je na verloop van tijd echt wel meer ruimte krijgt voor jouw insteek. Daar moet je ook even "doorheen" soms bij een werkgever.

Veel afwijzingen kan persoonlijk gaan voelen of je erg gaan beheersen. Zou juist dán proberen om ondanks je krapte financieel er heel even tussenuit te gaan (misschien dat vrienden op vakantie zijn ofzo?) of wat anders te doen dat er niet mee te maken heeft om die batterij op te laden en je vooral te realiseren dat het 90% van de tijd gewoon niet persoonlijk ís. En dat er meer is dan werken ;)

Het is jammer dat het soms lijkt of maar weinig werkenden (lees; vaste dienst, goede jobs) zich bewust zijn van het drama van de werkende armen en zo weinig meeleven of meedenken soms. Beetje erg "ieder voor zich" geworden nu. Waar anderen zich dan maar in hun onheil in Bijstand of WW wentelen (bedoel dit niet veroordelend voor als het echt nodig is hoor) en met hun opleiding en bijbehorende frustratie niets ondernemen om weer aan de bak te komen of te blijven is iemand zoals jij die wel aanpakt helaas dan net niet de kandidaat omdat weet ik wat voor reden.

Toch moet je ergens wel blijven geloven erin hoor, of in elk geval probeer een alternatief te vinden tussen die minder leuke baan in de metaal en je sector waar je graag in wilt werken en je daar ook wat op te richten zodat je je misschien iets meer je "kop derveur"/"kop hoog" kunt houden wat dat betreft.
pi_143384571
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:58 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Damn, dat duimen van mij is ook niks waard dus...
Jawel hoor. Ik moet nog van het ander bedrijf te horen krijgen of ze me aannemen of niet.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:01:37 #42
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143386764
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:47 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Jawel hoor. Ik moet nog van het ander bedrijf te horen krijgen of ze me aannemen of niet.
Owja, ik ga stug door dan. :)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 23:12:06 #43
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_143397361
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:58 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Damn, dat duimen van mij is ook niks waard dus...
De volgende keer vingeren proberen :D
  woensdag 13 augustus 2014 @ 23:15:32 #44
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143405308
Maandag een tweede gesprek gehad. Tot nu toe nog niks gehoord. Ik word gek van dat wachten, zolang hoeft dat toch niet te duren.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:33:20 #46
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143409028
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:28 schreef zweefbij het volgende:
Maandag een tweede gesprek gehad. Tot nu toe nog niks gehoord. Ik word gek van dat wachten, zolang hoeft dat toch niet te duren.
Haha. Zeker in deze vakantietijd wel. Ik krijg nu pas reacties op sollicitaties uit juli.En dan nog afwijzingen ook.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143409632
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:39 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Kan me dit zo goed voorstellen. Ook wel herkenbaar hoor, had vorig jaar zo'n jaar. Het is ook lastig als je eigenlijk je passie in die sector hebt liggen waar het nu niet goed toeven is voor jouw ideeën of je misschien teveel commercialiteit treft. Aan de andere kant zeg ik van mijn kant: zakelijker worden. Niet omdat je dat bent maar omdat het nou eenmaal nodig is soms, juist om ergens te komen waar je na verloop van tijd echt wel meer ruimte krijgt voor jouw insteek. Daar moet je ook even "doorheen" soms bij een werkgever.

Veel afwijzingen kan persoonlijk gaan voelen of je erg gaan beheersen. Zou juist dán proberen om ondanks je krapte financieel er heel even tussenuit te gaan (misschien dat vrienden op vakantie zijn ofzo?) of wat anders te doen dat er niet mee te maken heeft om die batterij op te laden en je vooral te realiseren dat het 90% van de tijd gewoon niet persoonlijk ís. En dat er meer is dan werken ;)
Ik ben laatst naar Schotland geweest voor een weekje. Dat was erg tof. Beetje jammer dat ik nu in de laatste week van de vakantie zit en het tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend is dat vrienden in dezelfde periode vakantie hebben. Toch weer veel thuis zitten helaas. Vanavond gelukkig weer even de deur uit.
quote:
Het is jammer dat het soms lijkt of maar weinig werkenden (lees; vaste dienst, goede jobs) zich bewust zijn van het drama van de werkende armen en zo weinig meeleven of meedenken soms. Beetje erg "ieder voor zich" geworden nu. Waar anderen zich dan maar in hun onheil in Bijstand of WW wentelen (bedoel dit niet veroordelend voor als het echt nodig is hoor) en met hun opleiding en bijbehorende frustratie niets ondernemen om weer aan de bak te komen of te blijven is iemand zoals jij die wel aanpakt helaas dan net niet de kandidaat omdat weet ik wat voor reden.
Dit vind ik denk ik nog wel het ergste. Ik krijg van mensen die al jaren een vast contract hebben te horen dat als je echt wil werken, er ook wel werk voor je is. En dat ik misschien iets aan mezelf moet veranderen. Ik sta open voor input, absoluut. Maar ik denk dat de afwijzingen 9 van de 10 keer niet aan mij liggen. Ik krijg soms complimenten over mijn werk. Maar als ze zich zo vastbijten op 'ervaring' en het ideaalplaatje weet ik het ook even niet meer.
quote:
Toch moet je ergens wel blijven geloven erin hoor, of in elk geval probeer een alternatief te vinden tussen die minder leuke baan in de metaal en je sector waar je graag in wilt werken en je daar ook wat op te richten zodat je je misschien iets meer je "kop derveur"/"kop hoog" kunt houden wat dat betreft.
Ik doe mijn best. Ik denk dat het lange thuis zitten mij parten speelt. Ik ben redelijk positief als ik onder de mensen ben. Thuis is dat gewoon anders.
pi_143410057
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:53 schreef Disorder het volgende:
Dit vind ik denk ik nog wel het ergste. Ik krijg van mensen die al jaren een vast contract hebben te horen dat als je echt wil werken, er ook wel werk voor je is. En dat ik misschien iets aan mezelf moet veranderen. Ik sta open voor input, absoluut. Maar ik denk dat de afwijzingen 9 van de 10 keer niet aan mij liggen. Ik krijg soms complimenten over mijn werk. Maar als ze zich zo vastbijten op 'ervaring' en het ideaalplaatje weet ik het ook even niet meer.

[..]

Ik doe mijn best. Ik denk dat het lange thuis zitten mij parten speelt. Ik ben redelijk positief als ik onder de mensen ben. Thuis is dat gewoon anders.
Dat soort stompzinnig opmerkingen heb ik ook al gehad. Mensen die totaal niet weten hoe het op dit moment is en veilig denken te zijn met hun vast contract, gaan verwijten maken. Het ligt allemaal aan jou. Je vraagt te veel salaris, doe je wel je best, je mag best wat verder weg gaan zoeken ( zelf wonen ze op 5 minuten van hun werk ) en nog meer van die onzin. Het allerergst is dan, als je alles kan weerleggen. Ze alsnog zeggen het ligt aan je zelf. Dat soort mensen gun ik bijna ontslag.

En dat thuiszitten. tsja, ik ben best positief. Maar soms word ik toch een beetje moedeloos en depri ervan.
pi_143410288
Hoelang zijn jullie bezig met solliciteren? Ik ga in november beginnen en hoop toch wel dat ik in februari een vaste baan heb -O-
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_143410392
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:10 schreef zweefbij het volgende:

En dat thuiszitten. tsja, ik ben best positief. Maar soms word ik toch een beetje moedeloos en depri ervan.
Ik denk dat somberheid en depressies best veel voorkomen bij mensen die nogal geïsoleerd van de buitenwereld leven. Zou het fijn vinden als mensen het daar wat vaker over wilde hebben. Of een item op het journaal. Werkenden zien thuis zitten zo te horen en te lezen soms als een soort paradijs. "Zo.. Weer lekker een paar daagjes in de tuin gezeten?", krijg ik nog wel eens te horen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:07:21 #51
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143411971
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:19 schreef The_Yakuza het volgende:
Hoelang zijn jullie bezig met solliciteren? Ik ga in november beginnen en hoop toch wel dat ik in februari een vaste baan heb -O-
ik heb nu, 2 jaar na mn afstuderen, eindelijk een baan gevonden in mijn richting, daartussendoor enkel via een uitzendbureau gewerkt. En mijn eerste contract nu s een jaarcontract. Meteen een vast contract krijgen gebeurt niet zo snel volgens mij.
pi_143412072
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:07 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

ik heb nu, 2 jaar na mn afstuderen, eindelijk een baan gevonden in mijn richting, daartussendoor enkel via een uitzendbureau gewerkt. En mijn eerste contract nu s een jaarcontract. Meteen een vast contract krijgen gebeurt niet zo snel volgens mij.
Gefeliciteerd in ieder geval! :) . Mag ik vragen wat je hebt gestudeerd?
Ik schrik wel een beetje van die twee jaar zeg :@
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_143412090
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:19 schreef The_Yakuza het volgende:
Hoelang zijn jullie bezig met solliciteren? Ik ga in november beginnen en hoop toch wel dat ik in februari een vaste baan heb -O-
Ik ben vanaf 1 december 2013 bezig.
pi_143412109
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:07 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

ik heb nu, 2 jaar na mn afstuderen, eindelijk een baan gevonden in mijn richting, daartussendoor enkel via een uitzendbureau gewerkt. En mijn eerste contract nu s een jaarcontract. Meteen een vast contract krijgen gebeurt niet zo snel volgens mij.
Gefeliciteerd
pi_143412595
Ik ben bezig vanaf halverwege 2012. Maar ik moet erbij zeggen dat ik niet altijd aan één stuk door heb gesolliciteerd aangezien ik vanwege een oproepcontract soms weer wat meer ging werken en de druk van de ketel ging.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:29:55 #56
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143412691
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:10 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Gefeliciteerd in ieder geval! :) . Mag ik vragen wat je hebt gestudeerd?
Ik schrik wel een beetje van die twee jaar zeg :@
Nederlands. Dus ik dacht ook niet dat ik supergoed betaald werk ging vinden ofzo, maar dat het zo lang zou duren had ik niet verwacht.
pi_143413218
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:19 schreef The_Yakuza het volgende:
Hoelang zijn jullie bezig met solliciteren? Ik ga in november beginnen en hoop toch wel dat ik in februari een vaste baan heb -O-
Vanaf 1 april 2013. In mei van dit jaar heb ik wel 10(!) dagen gewerkt. En verder heb ik vrij veel vrijwilligerswerk gedaan om mijn kennis een beetje op peil te houden.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:48:49 #58
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143413410
Hier uitzendwerk vanaf oktober 2004. Nieuwe studie en nu vaak detachering. Dus wanhoop niet de tijden zijn zo te lezen een stuk verbeterd of jullie hebben handige studies gekozen ;)
pi_143414104
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:48 schreef eefje801 het volgende:
Hier uitzendwerk vanaf oktober 2004. Nieuwe studie en nu vaak detachering. Dus wanhoop niet de tijden zijn zo te lezen een stuk verbeterd of jullie hebben handige studies gekozen ;)
Ik zit soms wel eens te denken aan 100% omscholen. Dat, of ik moet gaan programmeren waar ik echter helemaal niks mee heb. Maar dan kom je wel beter aan een baan -O-
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:20:49 #60
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143414545
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:10 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik zit soms wel eens te denken aan 100% omscholen. Dat, of ik moet gaan programmeren waar ik echter helemaal niks mee heb. Maar dan kom je wel beter aan een baan -O-
Klopt. Eigenlijk is jezelf blijven scholen sowieso positief. En de arbeidsmarkt speelt ook wel steeds meer in op het feit dat veel mensen nou eenmaal van tijdelijke jobs moeten leven, je krijgt steeds minder commentaar op een lang CV. Is programmeren niet te combineren met de studie die je vorig jaar hebt gedaan? Dat je dan als ZZP-er naast het programmeren werkt zodat je ook iets doet wat je leuk vindt?

Voor mezelf: onderwijs wordt lastig, herintreden wordt niet echt meer ondersteund en er zijn nog geen tekorten. 2016/2017 gaat het eindelijk gebeuren, die grijze golf. Echter zijn er veel mensen die voor de klas willen. Daarnaast gaat door het huidige gebrek aan mannen voor de klas toch steeds vaker de voorkeur bij gelijke geschiktheid logischerwijs de voorkeur uit naar een man.

Sociale zekerheid, zelfde verhaal. Er komt wel meer werk doordat alles weer op gemeentelijk niveau geregeld moet worden (lees PGB, AWBZ etc.) maar juist in een andere tak geschoold.

Voor nu is het dus richting juridisch/bedrijfsmatig maar als ik eerlijk ben heb ik er zeer weinig mee. Ik doe het er gewoon mee en ben blij dat ik wat heb zeg maar.

Waar werk je nu dan El_Thijs, wel iets in de ICT?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:35:25 #61
385895 VitDijk88
Heeft een luisterend oor
pi_143417060
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:19 schreef The_Yakuza het volgende:
Hoelang zijn jullie bezig met solliciteren? Ik ga in november beginnen en hoop toch wel dat ik in februari een vaste baan heb -O-
Succes! Moet je enorm veel geluk hebben en een beetje goeie papieren hebben.

Ik ben zelf al bezig sinds begin van het jaar. Mijn werkadviseur dat ik prima werk lever, maar er komt voorlopig weinig op m'n pad.
Elk nadeel heeft z'n voordeel!
pi_143417495
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:35 schreef VitDijk88 het volgende:

[..]

Succes! Moet je enorm veel geluk hebben en een beetje goeie papieren hebben.

Ik ben zelf al bezig sinds begin van het jaar. Mijn werkadviseur dat ik prima werk lever, maar er komt voorlopig weinig op m'n pad.
Thnx! De rest ook bedankt voor de antwoorden en veel succes gewenst natuurlijk :)

Heb zelf hbo TBK en doe nu een master in operations management; mijn master thesis begint in september en eindigt (hopelijk ;) ) in februari. Zijn er meer mensen die tijdens hun afstuderen al waren begonnen met solliciteren? Mijn plan is dus om te beginnen met solliciteren in november.

Alvast bedankt de antwoorden :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_143420602
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:47 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Thnx! De rest ook bedankt voor de antwoorden en veel succes gewenst natuurlijk :)

Heb zelf hbo TBK en doe nu een master in operations management; mijn master thesis begint in september en eindigt (hopelijk ;) ) in februari. Zijn er meer mensen die tijdens hun afstuderen al waren begonnen met solliciteren? Mijn plan is dus om te beginnen met solliciteren in november.

Alvast bedankt de antwoorden :)
Misschien ben ik niet zo slim. Maar wat is TBK
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:29:57 #64
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143424248
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 18:39 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Misschien ben ik niet zo slim. Maar wat is TBK
technische bedrijfskunde? Denk ik.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:21:45 #65
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_143430098
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:47 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Thnx! De rest ook bedankt voor de antwoorden en veel succes gewenst natuurlijk :)

Heb zelf hbo TBK en doe nu een master in operations management; mijn master thesis begint in september en eindigt (hopelijk ;) ) in februari. Zijn er meer mensen die tijdens hun afstuderen al waren begonnen met solliciteren? Mijn plan is dus om te beginnen met solliciteren in november.

Alvast bedankt de antwoorden :)
Volgens mij moet het wel heel bizar raar lopen als jij geen baan gaat vinden met zulke papieren en dan ook nog eens op eem combinatie van technisch gebied én (soort van) management.
Imho is daar veel vraag naar.
Of je meteen op je niveau kan beginnen is dan wel weer minder zeker.
Heb je stage gelopen?
Anders zijn er volgens mij voor mensen als jou wel traineeships te vinden, mocht je echt niks op jouw niveau vinden.

Man man ik vind het toch jammer dat ik niks met mn hbo opleiding kon doen (maatschappelijk werk, sukkel die ik ben). Had ik die jaren nou maar besteed aan een ICT of bedrijfsinformatica opleiding (tweede keus was dat), dan verdiende ik meteen t dubbele als wat ik nu doe (11,60 bruto per uur als fijnmatig operator = geen opleiding voor nodig)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:35:10 #66
385895 VitDijk88
Heeft een luisterend oor
pi_143430666
Ik wou als kind zijnde altijd het Toerisme-vak in. Leek me prachtig, een baan als steward of reisboekingen doen voor mensen, leren over de wereld blablabla. Ben ik blij dat m'n ouders me hebben gestimuleerd om administratie te doen :') . Ik lees nooit vacatures in de reisbranche. Al valt administratie nu ook een beetje tegen
Elk nadeel heeft z'n voordeel!
pi_143431392
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:20 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Klopt. Eigenlijk is jezelf blijven scholen sowieso positief. En de arbeidsmarkt speelt ook wel steeds meer in op het feit dat veel mensen nou eenmaal van tijdelijke jobs moeten leven, je krijgt steeds minder commentaar op een lang CV. Is programmeren niet te combineren met de studie die je vorig jaar hebt gedaan? Dat je dan als ZZP-er naast het programmeren werkt zodat je ook iets doet wat je leuk vindt?

Voor mezelf: onderwijs wordt lastig, herintreden wordt niet echt meer ondersteund en er zijn nog geen tekorten. 2016/2017 gaat het eindelijk gebeuren, die grijze golf. Echter zijn er veel mensen die voor de klas willen. Daarnaast gaat door het huidige gebrek aan mannen voor de klas toch steeds vaker de voorkeur bij gelijke geschiktheid logischerwijs de voorkeur uit naar een man.

Sociale zekerheid, zelfde verhaal. Er komt wel meer werk doordat alles weer op gemeentelijk niveau geregeld moet worden (lees PGB, AWBZ etc.) maar juist in een andere tak geschoold.

Voor nu is het dus richting juridisch/bedrijfsmatig maar als ik eerlijk ben heb ik er zeer weinig mee. Ik doe het er gewoon mee en ben blij dat ik wat heb zeg maar.

Waar werk je nu dan El_Thijs, wel iets in de ICT?
Dat waardeer ik altijd wel van je eef, lange informatieve posts hier :)

Het punt wat programmeren betreft: ik ambieer het eigenlijk helemaal niet. Ik heb het tijdens mijn studie gedaan en ik merkte al snel dat ik er niet veel aan vond. Ik kan code lezen en begrijpen zodat ik op gelijkwaardig niveau kan meesparren met een programmeur, maar ik schrijf liever op wat ze moeten maken dan dat ik het zelf moet doen.

Op dit moment ben ik werkzoekende en heb ik wel sollicitaties lopen en gesprekken gehad, al zijn de gesprekken tot op heden op niets uitgelopen. Ik blijf voorlopig wel in de ICT, in een analyserende rol omdat me dat het meeste aanspreekt en ik daar ook het meeste ervaring in heb opgedaan. Van daaruit wil ik mijn eigen bedrijf op poten gaan zetten (wat verder niets met de ICT te maken heeft, zoals je weet), omdat ik dan ook meer financiële zekerheid heb.

Ik wil ergens enkele jaren aan een stuk kunnen werken zodat ik ervaring heb opgedaan in iets wat ik leuk vind en waar ik verder mee wil. En wat ik uiteindelijk kan combineren met mijn eigen bedrijfje, wat ik puur als iets voor erbij wil gaan doen. Maar dat zeg ik niet op sollicitatiegesprekken omdat ik gewoon weet dat ik dan minder kans heb om aangenomen te worden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_143432422
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:21 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Volgens mij moet het wel heel bizar raar lopen als jij geen baan gaat vinden met zulke papieren en dan ook nog eens op eem combinatie van technisch gebied én (soort van) management.
Imho is daar veel vraag naar.
Of je meteen op je niveau kan beginnen is dan wel weer minder zeker.
Heb je stage gelopen?
Anders zijn er volgens mij voor mensen als jou wel traineeships te vinden, mocht je echt niks op jouw niveau vinden.

Man man ik vind het toch jammer dat ik niks met mn hbo opleiding kon doen (maatschappelijk werk, sukkel die ik ben). Had ik die jaren nou maar besteed aan een ICT of bedrijfsinformatica opleiding (tweede keus was dat), dan verdiende ik meteen t dubbele als wat ik nu doe (11,60 bruto per uur als fijnmatig operator = geen opleiding voor nodig)
Die 11,60 is die exclusief ploegentoeslag? Dan is het wel heel netjes voor werk waar verder geen opleiding voor nodig is.
Hallon!
pi_143434062
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:21 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Volgens mij moet het wel heel bizar raar lopen als jij geen baan gaat vinden met zulke papieren en dan ook nog eens op eem combinatie van technisch gebied én (soort van) management.
Imho is daar veel vraag naar.
Of je meteen op je niveau kan beginnen is dan wel weer minder zeker.
Heb je stage gelopen?
Anders zijn er volgens mij voor mensen als jou wel traineeships te vinden, mocht je echt niks op jouw niveau vinden.

Man man ik vind het toch jammer dat ik niks met mn hbo opleiding kon doen (maatschappelijk werk, sukkel die ik ben). Had ik die jaren nou maar besteed aan een ICT of bedrijfsinformatica opleiding (tweede keus was dat), dan verdiende ik meteen t dubbele als wat ik nu doe (11,60 bruto per uur als fijnmatig operator = geen opleiding voor nodig)
Thnx voor de positieve woorden! Heb zelfs nog mbo1, 2 en 4 (autotechniek) gedaan :)
Helaas ben ik wel relatief oud als ik begin met het solliciteren naar mijn eerste echte baan.

Mijn master thesis is bij een universitair ziekenhuis in Nederland en eindigt als het goed is in februari (evenals de studie). Is november dan een mooie tijd om te beginnen (~3 maanden van tevoren) of is het raadzaam om nóg eerder te beginnen? Ik wil eigenlijk geen gat hebben tussen het afstuderen en het vinden van een baan.

TBK is trouwens inderdaad Technische bedrijfskunde. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door The_Yakuza op 16-08-2014 12:26:39 ]
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_143434216
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:52 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat waardeer ik altijd wel van je eef, lange informatieve posts hier :)

Het punt wat programmeren betreft: ik ambieer het eigenlijk helemaal niet. Ik heb het tijdens mijn studie gedaan en ik merkte al snel dat ik er niet veel aan vond. Ik kan code lezen en begrijpen zodat ik op gelijkwaardig niveau kan meesparren met een programmeur, maar ik schrijf liever op wat ze moeten maken dan dat ik het zelf moet doen.

Als je zo over programmeren denkt zou ik er gewoon niet aan beginnen. Is zoiets als dit niet iets voor je?

https://www.hanze.nl/NL/S(...)T-en-Management.aspx

Daar zit je tussen de klant en de programmeur in. Dus niet het diehard programmeren, maar de klantwensen vertalen naar een systeem wat vervolgens door de programmeur gemaakt wordt. :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_143434751
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:01 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Als je zo over programmeren denkt zou ik er gewoon niet aan beginnen. Is zoiets als dit niet iets voor je?

https://www.hanze.nl/NL/S(...)T-en-Management.aspx

Daar zit je tussen de klant en de programmeur in. Dus niet het diehard programmeren, maar de klantwensen vertalen naar een systeem wat vervolgens door de programmeur gemaakt wordt. :)
Dat zoek ik ook en heb ik bij vorige werkgevers ook meermaals gedaan. Ik ben dan ook druk aan het solliciteren op vacatures in die richting :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_143437517
Is dit topic ook voor mensen met baan die op zoek zijn naar iets anders? :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:09:51 #73
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143440544
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 06:54 schreef franklop het volgende:
Is dit topic ook voor mensen met baan die op zoek zijn naar iets anders? :)
Ik denk t wel. Ik reageerde er in ieder geval ook terwijl ik ook uitzendwerk had.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:13:02 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143440630
Kreeg een mail van een recruiter. Ja nee hij dacht dat ik niet geschikt zou zijn want ze wilden WO'ers.

Zet dan niet in je vacature dat HBO ook prima is, sufkop
pi_143443270
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 06:54 schreef franklop het volgende:
Is dit topic ook voor mensen met baan die op zoek zijn naar iets anders? :)
Uiteraard, ben ook al weer best lang aan 't werk bij simpel productiewerk en wil eigenlijk ook wat anders. :P
Hallon!
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:57:26 #76
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_143443350
Ik lees hier al een poosje mee, ben nu voorzichtig rond aan het kijken voor na mijn studie. Eind oktober studeer ik als het goed is af, in een richting waar je geen droog brood in kunt verdienen. Ik heb dan een WO bachelor en hoop toch wel van harte dat ik iets kan vinden. Ik kan eigenlijk geen week zonder inkomen zitten want mijn vaste lasten stoppen ook niet. Mijn man had altijd een goede baan maar die heeft een paar jaar thuisgezeten en komt nu nergens meer aan het werk. Hij heeft nu een zomerbaantje maar dat stopt ook eind augustus...
Heb er dus nogal wat stress van. Als het meezit ga ik overigens wel een opleiding doen waar wat meer werk in is maar ik hoor pas half oktober of 'm dat gaat worden. Concurrentie is groot.

Enfin, ik kijk dus rond. Met de moed in mijn schoenen, steeds vaker worden specifieke eisen gesteld aan je opleidingsrichting.
L'Enfer, c'est les autres.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:02:51 #77
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143443516
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:57 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik lees hier al een poosje mee, ben nu voorzichtig rond aan het kijken voor na mijn studie. Eind oktober studeer ik als het goed is af, in een richting waar je geen droog brood in kunt verdienen. Ik heb dan een WO bachelor en hoop toch wel van harte dat ik iets kan vinden. Ik kan eigenlijk geen week zonder inkomen zitten want mijn vaste lasten stoppen ook niet. Mijn man had altijd een goede baan maar die heeft een paar jaar thuisgezeten en komt nu nergens meer aan het werk. Hij heeft nu een zomerbaantje maar dat stopt ook eind augustus...
Heb er dus nogal wat stress van. Als het meezit ga ik overigens wel een opleiding doen waar wat meer werk in is maar ik hoor pas half oktober of 'm dat gaat worden. Concurrentie is groot.

Enfin, ik kijk dus rond. Met de moed in mijn schoenen, steeds vaker worden specifieke eisen gesteld aan je opleidingsrichting.
wat heb je gestudeerd en in welke regio woon je?
pi_143443551
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:13 schreef Hexagon het volgende:
Kreeg een mail van een recruiter. Ja nee hij dacht dat ik niet geschikt zou zijn want ze wilden WO'ers.

Zet dan niet in je vacature dat HBO ook prima is, sufkop
Dat ja. Mijn God, soms is het IQ van zo iemand nog lager dan het aantal uren dat ze per week vragen voor de functie.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:06:43 #79
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_143443653
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:02 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

wat heb je gestudeerd en in welke regio woon je?
Literatuurwetenschap en ik woon in de regio Utrecht.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_143444445
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:13 schreef Hexagon het volgende:
Kreeg een mail van een recruiter. Ja nee hij dacht dat ik niet geschikt zou zijn want ze wilden WO'ers.

Zet dan niet in je vacature dat HBO ook prima is, sufkop
Ach, detacheerders. Als er bv de opdrachtgever om een MBO-er met ervaring of een beginnende HBO-er vraagt. Dan wijzen ze iedereen met MBO af. Dus dat doen ze blijkbaar ook met HBO en WO.
pi_143444637
Mijn ex-leidinggevende stuurde mij een berichtje dat het bedrijf waar ik al 2 sollicitatiegesprekken mee heb gevoerd een referentiecheck heeft gedaan. Hij wist mij te vertellen dat er een paar puntjes waren waarover ze twijfelde. Maar hij heeft die twijfel wegkunnen nemen. Ze gingen nu dit met het team overleggen, volgens hem.

Ondertussen wacht ik maar weer in spanning af. Hoop dat het wat wordt. Het is een mooie functie.
pi_143444669
Voor degenen die willen, heb een leidinggevende vacature in de omgeving van R'dam/Dordrecht open staan. Productieomgeving met 2-ploegendienst.

PM-en mag.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_143444767
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:40 schreef Ml-etje het volgende:
Voor degenen die willen, heb een leidinggevende vacature in de omgeving van R'dam/Dordrecht open staan. Productieomgeving met 2-ploegendienst.

PM-en mag.
Zoeken jullie nog iemand voor Logistiek of Supply chain? :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143444896
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:44 schreef franklop het volgende:

[..]

Zoeken jullie nog iemand voor Logistiek of Supply chain? :P
Mits leidinggevend kan dat in deze functie ook.
Het is geen kantoorbaan.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_143444930
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Mits leidinggevend kan dat in deze functie ook.
Het is geen kantoorbaan.
Hmm dan zoek ik nog verder ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143444972
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:49 schreef franklop het volgende:

[..]

Hmm dan zoek ik nog verder ;)
^O^
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_143458550
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:40 schreef Ml-etje het volgende:
Voor degenen die willen, heb een leidinggevende vacature in de omgeving van R'dam/Dordrecht open staan. Productieomgeving met 2-ploegendienst.

PM-en mag.
Is allemaal niet in mijn buurt (Venlo/Noord Limburg) jammer genoeg.
Hallon!
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:24:10 #88
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_143464723
Dinsdag voor tweede gesprek geweest, ging opzich wel goed al is dat altijd moeilijk aan te voelen. Tijdens het gesprek onder andere de twee assessments besproken, intelligentie was heel goed (zeiden ze letterlijk), persoonlijkheidstest kan je natuurlijk niet fout of goed maken, maar daar kwam naar voren dat ik een evenwichtig persoon was.

Ze zijn opzoek naar 6 trainees en van de plusminus 60 sollicitanten waren en 16 voor een tweede gesprek uitgenodigd waaronder ikzelf dus. Krijg nu in de loop van volgende week te horen wat hun beslissing is, er komt nog een gesprek, je bent aangenomen of je bent afgewezen.

Vandaag ook nog op gesprek geweest bij een ander bedrijf (tijdelijk) als cad tekenaar. En ook hiervan krijg ik volgende week meer te horen.

Zou perfect zijn als ik voor beide aan de slag mag, tijdelijke werk loopt namelijk december af en dat is juist wanneer het traineeship gepland staat.
pi_143472087
Lezen jullie je in voordat je op sollicitatiegesprek gaat?

En zo ja hoe en hoeveel uur besteed je daaraan?

Ik zelf heb geen idee hoeveel tijd besteden nuttig is.
Ten eerste is mijn vakgebied zo groot dat ik onmogelijk alles kan lezen.
Bij een vakinhoudelijk interview kan je dus verrast worden door een vraag waar je je dus net niet op ingelezen hebt.

En hoeveel tijd besteden jullie aan het bedrijf en de personen waarmee je het interview hebt?

Is het even hun linkedin doornemen of uitgebreid googelen?
Op de website kijken naar de producten/service die ze bieden of ook de jaarverslagen lezen en de bestuurslaag uit je hoofd leren en uitzoeken of er omzetgroei op krimp is? :?
pi_143475589
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 09:02 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Lezen jullie je in voordat je op sollicitatiegesprek gaat?

En zo ja hoe en hoeveel uur besteed je daaraan?

Ik zelf heb geen idee hoeveel tijd besteden nuttig is.
Ten eerste is mijn vakgebied zo groot dat ik onmogelijk alles kan lezen.
Bij een vakinhoudelijk interview kan je dus verrast worden door een vraag waar je je dus net niet op ingelezen hebt.

En hoeveel tijd besteden jullie aan het bedrijf en de personen waarmee je het interview hebt?

Is het even hun linkedin doornemen of uitgebreid googelen?
Op de website kijken naar de producten/service die ze bieden of ook de jaarverslagen lezen en de bestuurslaag uit je hoofd leren en uitzoeken of er omzetgroei op krimp is? :?
Ik zou me inlezen op de website, kijken of er nog recente ontwikkelingen zijn en of het bedrijf nog recent in het nieuws is geweest (zowel positief als negatief) om een globale indruk te krijgen van het bedrijf.

Zou me juist niet druk gaan maken dat ik niet alle getallen en specifieke feitjes uit mijn hoofd ken -> zorgt alleen maar voor extra stress bij het gesprek. Denk dat het beter is om ontspannen over te komen en een paar goede vragen voor te bereiden :)

Maarja, ik begin pas over twee maanden :P
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_143476228
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:58 schreef Disorder het volgende:
Pareltje dit. En het laat de schrijnende stand van zaken met managers zien: LIF / Iemand onslaan om Facebook chat?
Wel weer een nieuwe vacature daar straks :')
Do what you love, love what you do!
pi_143476435
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 09:02 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Lezen jullie je in voordat je op sollicitatiegesprek gaat?

En zo ja hoe en hoeveel uur besteed je daaraan?

Ik zelf heb geen idee hoeveel tijd besteden nuttig is.
Ten eerste is mijn vakgebied zo groot dat ik onmogelijk alles kan lezen.
Bij een vakinhoudelijk interview kan je dus verrast worden door een vraag waar je je dus net niet op ingelezen hebt.

En hoeveel tijd besteden jullie aan het bedrijf en de personen waarmee je het interview hebt?

Is het even hun linkedin doornemen of uitgebreid googelen?
Op de website kijken naar de producten/service die ze bieden of ook de jaarverslagen lezen en de bestuurslaag uit je hoofd leren en uitzoeken of er omzetgroei op krimp is? :?
Ik lees me suf _O- Recenties, jaarverslagen, beleidsplan, en inderdaad ik google de mensen met wie ik een gesprek heb.
pi_143477197
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:58 schreef Disorder het volgende:
Pareltje dit. En het laat de schrijnende stand van zaken met managers zien: LIF / Iemand onslaan om Facebook chat?
:')
pi_143477356
Vraagje: Ik woonde in Tsjechië, maar ik ga vanuit Nederland weer werk zoeken. Ik heb dus een Nederlands adres, maar ik gebruik nog steeds mijn Tsjechische (mobiele) nummer. Staat het raar als je een Nederlands adres hebt, maar een Tsjechisch nummer?
Copthorne 2.0
pi_143477443
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:44 schreef Copthorne het volgende:
Vraagje: Ik woonde in Tsjechië, maar ik ga vanuit Nederland weer werk zoeken. Ik heb dus een Nederlands adres, maar ik gebruik nog steeds mijn Tsjechische (mobiele) nummer. Staat het raar als je een Nederlands adres hebt, maar een Tsjechisch nummer?
Nouja zolang je erop te bereiken bent zou het ok moeten zijn.
Het roept wel vragen op denk ik.
Do what you love, love what you do!
pi_143477499
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:08 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik lees me suf _O- Recenties, jaarverslagen, beleidsplan, en inderdaad ik google de mensen met wie ik een gesprek heb.
Ik kijk altijd even op linked-in voor wat info over de mensen waarmee ik het gesprek heb.
pi_143477587
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:58 schreef Disorder het volgende:
Pareltje dit. En het laat de schrijnende stand van zaken met managers zien: LIF / Iemand onslaan om Facebook chat?
Idd. Ik heb een leidinggevende functie, maar ik ga wel eerst even op Fok! navragen wat ik moet doen. Want ik kan zelf niet bedenken dat ik de desbetreffende dame even op het matje moet roepen om te vertellen dat dit niet de bedoeling is en een zware waarschuwing te geven.

En dat noemt zich leidinggevende. Ik vraag me dan toch af wat voor bedrijf dat is.
pi_143477591
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:00 schreef kree het volgende:

[..]

Wel weer een nieuwe vacature daar straks :')
Voor manager mag ik hopen, want deze is waardeloos. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:53 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Idd. Ik heb een leidinggevende functie, maar ik ga wel eerst even op Fok! navragen wat ik moet doen. Want ik kan zelf niet bedenken dat ik de desbetreffende dame even op het matje moet roepen om te vertellen dat dit niet de bedoeling is en een zware waarschuwing te geven.

En dat noemt zich leidinggevende. Ik vraag me dan toch af wat voor bedrijf dat is.
Het enige waar ie die meid voor kan/mag waarschuwen is dat ze zich verslapen heeft en dus veel te laat komt. Dat geneuzel over FBchat is wat mij betreft totaal geen geldige reden... :')
Hallon!
pi_143477709
Ze zouden mij 13:20 bellen voor een telefonische screening. Of ik het niet erg vond op een zaterdag.

Niets als ze dan ook gewoon bellen. :') Nu zit ik al ruim een half uur voor jan lul te wachten.
pi_143478080
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:47 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja zolang je erop te bereiken bent zou het ok moeten zijn.
Het roept wel vragen op denk ik.
Dan kan ik op mijn CV en bij profielen beter mijn Tsjechische nummer vermelden aangezien ik met die telefoon nog steeds alles doe.
Copthorne 2.0
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:20:59 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_143478352
Leuk dat ik hier ervaringen gedeeld heb mbt werkloosheid en dat mensen uit dit topic die openheid nu misbruiken om je in een ander topic te proberen onderuit te halen :r
pi_143478384
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Leuk dat ik hier ervaringen gedeeld heb mbt werkloosheid en dat mensen uit dit topic die openheid nu misbruiken om je in een ander topic te proberen onderuit te halen :r
Misselijk inderdaad. Dit is een serieus topic en het is niet netjes als mensen informatie die je hier gedeeld hebt later tegen je gaan gebruiken.
Copthorne 2.0
pi_143478431
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Leuk dat ik hier ervaringen gedeeld heb mbt werkloosheid en dat mensen uit dit topic die openheid nu misbruiken om je in een ander topic te proberen onderuit te halen :r
Behoorlijk kinderachtig inderdaad.
pi_143478469
Anything you say can and will be used against you in a different topic.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:26:37 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_143478480
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:26 schreef Monolith het volgende:
Anything you say can and will be used against you in a different topic.
Als het dan nog hout snijdt :)
pi_143478495
Ik heb 1 ding gezegd wat relevant was, jij begon ook in dat topic over iemand ontslaan die 5 minuten te laat kwam, tsja... :')
Hallon!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:28:31 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_143478513
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:27 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb 1 ding gezegd wat relevant was, jij begon ook in dat topic over iemand ontslaan die 5 minuten te laat kwam, tsja... :')
Ja en? Wat heeft dat in GODSNAAM te maken met mijn werkloosheid? Je suggereert dat ik een klootzak ben en DAAROM werkloos. Zal ik dan nu gaan suggereren dat je verstandelijk vermogens de reden zijn dat je nog steeds stupide productiewerk doet?
pi_143478558
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als het dan nog hout snijdt :)
Dat is op internet meestal geen relevant criterium.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143478566
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:27 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb 1 ding gezegd wat relevant was, jij begon ook in dat topic over iemand ontslaan die 5 minuten te laat kwam, tsja... :')
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja en? Wat heeft dat in GODSNAAM te maken met mijn werkloosheid? Je suggereert dat ik een klootzak ben en DAAROM werkloos. Zal ik dan nu gaan suggereren dat je verstandelijk vermogens de reden zijn dat je nog steeds stupide productiewerk doet?
Jongens, please. Dit is nergens voor nodig.

Discussies kunnen op het scherpst van de snede gevoerd worden, maar respecteer elkaar en maak het niet te persoonlijk.
Copthorne 2.0
pi_143478579
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 09:02 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Lezen jullie je in voordat je op sollicitatiegesprek gaat?

En zo ja hoe en hoeveel uur besteed je daaraan?

Ik zelf heb geen idee hoeveel tijd besteden nuttig is.
Ten eerste is mijn vakgebied zo groot dat ik onmogelijk alles kan lezen.
Bij een vakinhoudelijk interview kan je dus verrast worden door een vraag waar je je dus net niet op ingelezen hebt.

En hoeveel tijd besteden jullie aan het bedrijf en de personen waarmee je het interview hebt?

Is het even hun linkedin doornemen of uitgebreid googelen?
Op de website kijken naar de producten/service die ze bieden of ook de jaarverslagen lezen en de bestuurslaag uit je hoofd leren en uitzoeken of er omzetgroei op krimp is? :?
Ik lees de website van het bedrijf door om te zien wat er speelt, laatste nieuwtjes over het bedrijf en branche neem ik dan ook ff mee. Ook de persoon waarmee ik het gesprek heb zoek ik even op op LinkedIn.
Maar ik ga mijn hoofd niet volproppen met jaarcijfers etc. (want dat onthoud ik toch niet). Ik schrijf meestal een A4-tje vol met steekwoorden die ik onderweg nog even doorneem zodat alles nog vers in m'n geheugen zit.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_143478605
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja en? Wat heeft dat in GODSNAAM te maken met mijn werkloosheid? Je suggereert dat ik een klootzak ben en DAAROM werkloos. Zal ik dan nu gaan suggereren dat je verstandelijk vermogens de reden zijn dat je nog steeds stupide productiewerk doet?
Daar ben je in dit topic toen ook op aangesproken, gozer, dat je misschien iets te agressief overkomt bij je toekomstige werkgevers. Sorry maar dat hele verhaaltje heb je toen ook in dit topic neergezet en vond ik toen al belachelijk en vind ik nog steeds belachelijk en totaal ongenuanceerd.

Je mag alles suggereren wat je wil (en ik weet dat je het ook gewoon denkt dat ik 'n IQ <70 heb, no problem :) ), echter als we zo gaan beginnen kan ik ook over jouw vermogens om woorden goed te spellen beginnen en dat dat er vast mee te maken heeft dat je niet goed leiding kan geven en blah blah blah.

Maar weet je wat? Eigenlijk ga ik het liefst types zoals jij uit de weg: in het dagelijks leven zowel als op FOK! Ik ben iig blij dat ik nu voor een werkgever werk die wat redelijker is en me niet zal ontslaan als ik eens 5 minuten te laat kom....(en ik kom nooit te laat ^O^ )
Hallon!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:43:43 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_143478847
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:32 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Daar ben je in dit topic toen ook op aangesproken, gozer, dat je misschien iets te agressief overkomt bij je toekomstige werkgevers. Sorry maar dat hele verhaaltje heb je toen ook in dit topic neergezet en vond ik toen al belachelijk en vind ik nog steeds belachelijk en totaal ongenuanceerd.

Je mag alles suggereren wat je wil (en ik weet dat je het ook gewoon denkt dat ik 'n IQ <70 heb, no problem :) ), echter als we zo gaan beginnen kan ik ook over jouw vermogens om woorden goed te spellen beginnen en dat dat er vast mee te maken heeft dat je niet goed leiding kan geven en blah blah blah.

Maar weet je wat? Eigenlijk ga ik het liefst types zoals jij uit de weg: in het dagelijks leven zowel als op FOK! Ik ben iig blij dat ik nu voor een werkgever werk die wat redelijker is en me niet zal ontslaan als ik eens 5 minuten te laat kom....(en ik kom nooit te laat ^O^ )
Je trekt allerlei conclusies op basis van wat je hier leest en achtervolgt me daarmee door topics. Dat is gewoon laag.

Feiten.

• Ik heb 12 jaar een leidinggevende functie gehad.
• In die functie had ik variërend van 4 tot 16 mensen onder me.
• In een leidinggevende functie moet je ook vervelende beslissingen nemen, zoals mensen ontslaan
• In die 12 jaar ben ik tussentijds weggegaan en na 4 maanden teruggevraagd door mijn oude werkgever.
• Ik ben om economische redenen ontslagen.
• Ik had na 2 maanden een parttime baan bij een universiteit. De meest progressieve werkgever die je je kan voorstellen waar weinig ruimte is voor mensen met een agressieve houding.
• Na 3 maanden is die functie uitgebreid van 2 dagen naar 3 dagen.
• Na een jaar is die functie uitgebreid naar een fulltime functie.
• Na anderhalf jaar is mijn tijdelijke aanstelling voortijdig omgezet naar een vaste aanstelling.

De conclusies die je trekt slaan als een lul op een drumstel. Alleen gebaseerd op het feit dat ik ooit een niet gemotiveerde medewerker heb ontslagen omdat hij 5 minuten te laat was. :')
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:47:12 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_143478932
Ah ik zie dat ze nu nog verder gaat in andere topics. Tipje dus voor iedereen die hier post. Ik zou maar stoppen met je sores hier plaatsen, want mensen zoals BlueMage zullen je daar later mee proberen aan te vallen als ze een discussie niet kan winnen op argumenten.
pi_143479069
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah ik zie dat ze nu nog verder gaat in andere topics. Tipje dus voor iedereen die hier post. Ik zou maar stoppen met je sores hier plaatsen, want mensen zoals BlueMage zullen je daar later mee proberen aan te vallen als ze een discussie niet kan winnen op argumenten.
Welke andere topics? Serieus, ik zie ze niet, alleen dat topic van die FBchat.
Hallon!
pi_143480356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah ik zie dat ze nu nog verder gaat in andere topics. Tipje dus voor iedereen die hier post. Ik zou maar stoppen met je sores hier plaatsen, want mensen zoals BlueMage zullen je daar later mee proberen aan te vallen als ze een discussie niet kan winnen op argumenten.
:D het zal allemaal wel meevallen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:46:07 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_143480389
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:44 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D het zal allemaal wel meevallen.
Blijkbaar niet dus.
pi_143480419
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Blijkbaar niet dus.
Behalve het FB topic zie ik weinig spectaculairs hoor.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:48:09 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_143480459
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Behalve het FB topic zie ik weinig spectaculairs hoor.
Dus gebeurt het. Kan dus ook met anderen gebeuren. Als ik nu nog werkzoekend was zou ik acuut stoppen met ook maar iets relevants posten hier.
pi_143480545
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus gebeurt het. Kan dus ook met anderen gebeuren. Als ik nu nog werkzoekend was zou ik acuut stoppen met ook maar iets relevants posten hier.
Je weet dat alles dat je publiekelijk post over een wegschaal moet omdat het publiekelijk terug te vinden is.

En als je je dat niet realiseert ben je erg naïef.
En de opsomming hierboven heb je ook maar weer geplaatst, die kan straks ook weer elders opduiken ;)

Mind your steps!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:00:21 #121
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_143480823
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:51 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Je weet dat alles dat je publiekelijk post over een wegschaal moet omdat het publiekelijk terug te vinden is.

En als je je dat niet realiseert ben je erg naïef.
En de opsomming hierboven heb je ook maar weer geplaatst, die kan straks ook weer elders opduiken ;)

Mind your steps!
Uiteraard weet ik dat. Maar je mag nog uitgaan dat mensen nog een beetje klasse hebben en niet om een of ander discussie te winnen informatie hier misbruiken om keihard op de man te spelen (en dan MIJ nog agressie verwijten :') ). Als mensen dat wel doen mag je daar als crew in serieuse topics best tegen optreden. Doe je dat niet zal je zien dat er steeds minder 'echte' topics komen. Wat uiteindelijk weer tot minder bezoekers zal leiden.

Nogmaals, als ik nu nog werkloos was zou ik acuut stoppen met ook maar iets relevants posten in dit topic.
pi_143480919
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 16:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Uiteraard weet ik dat. Maar je mag nog uitgaan dat mensen nog een beetje klasse hebben en niet om een of ander discussie te winnen informatie hier misbruiken om keihard op de man te spelen (en dan MIJ nog agressie verwijten :') ). Als mensen dat wel doen mag je daar als crew in serieuse topics best tegen optreden. Doe je dat niet zal je zien dat er steeds minder 'echte' topics komen. Wat uiteindelijk weer tot minder bezoekers zal leiden.

Nogmaals, als ik nu nog werkloos was zou ik acuut stoppen met ook maar iets relevants posten in dit topic.
Niet mijn subforum.
Dus wellicht moet je daar gaan klagen.

En als leidinggevende of ex-leidinggevende verwacht ik wel dat je "serieuze" goed kan schrijven ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:06:48 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_143481010
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 16:03 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Niet mijn subforum.
Dus wellicht moet je daar gaan klagen.
Eh, ik reageer gewoon op jou hier. Ik heb geen flauw benul waar je crew van ben.

quote:
En als leidinggevende of ex-leidinggevende verwacht ik wel dat je "serieuze" goed kan schrijven ;)
Geen idee welke relevantie deze toevoeging heeft, maar gossie, een typo -O-
pi_143499050
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 16:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh, ik reageer gewoon op jou hier. Ik heb geen flauw benul waar je crew van ben.

[..]

Geen idee welke relevantie deze toevoeging heeft, maar gossie, een typo -O-
Deze moderator is een beetje de weg kwijt blijkbaar.
pi_143585476
Ik heb gisterochtend een e-mail gekregen van een bemiddelingsbureau dat ze een vacature hebben voor parttime-werk. Aangezien ik over twee weken werkloos ben heb ik best interesse. Ze vragen me om hen te bellen bij interesse, maar ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen als ik hen opbel. De informatie over de vacature is erg minimaal (ze noemen de functie en ze vermelden dat het gaat om een bedrijf in Zoetermeer).

[ Bericht 0% gewijzigd door Copthorne op 19-08-2014 12:08:56 ]
Copthorne 2.0
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:19:55 #126
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_143586137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:58 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb gisterochtend een e-mail gekregen van een bemiddelingsbureau dat ze een vacature hebben voor parttime-werk. Aangezien ik over twee weken werkloos ben heb ik best interesse. Ze vragen me om hen te bellen bij interesse, maar ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen als ik hen opbel. De informatie over de vacature is erg minimaal (ze noemen de functie en ze vermelden dat het gaat om een bedrijf in Zoetermeer).
- Kun je meer vertellen over de functie? Wat houdt het precies in? Hoe ziet een werkdag eruit?
- Is het per direct?
- Wat is de salariëring?
- Worden reiskosten vergoed?
- Hoe gaat het in z'n werk als ik hierop solliciteer? Hoeveel sollicitatierondes zijn er?

Allemaal vragen die je kunt stellen en waardoor zij het idee krijgen dat je enthousiast bent. Zij zullen dan in ieder geval een gesprek voor je kunnen regelen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_143586689
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:58 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb gisterochtend een e-mail gekregen van een bemiddelingsbureau dat ze een vacature hebben voor parttime-werk. Aangezien ik over twee weken werkloos ben heb ik best interesse. Ze vragen me om hen te bellen bij interesse, maar ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen als ik hen opbel. De informatie over de vacature is erg minimaal (ze noemen de functie en ze vermelden dat het gaat om een bedrijf in Zoetermeer).
Dat is juist een mooie reden om te bellen, kan je de informatie die je mist vragen. Heb je direct een goed gesprek.

Je hoort nog wel eens mensen zeggen dat je sowieso moet bellen bij vacatures om vragen te stellen, zodat je geinteresseerd overkomt. Echter heb je ook wel vacatures waar al zoveel in staat, dat je moeilijk relevante vragen kan stellen, waardoor je de kans hebt om niet geinteresseerd over te komen, maar als iemand die niet kan begrijpend lezen. Dat probleem heb jij niet als er gewoon informatie ontbreekt.
pi_143619758
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:19 schreef Silenus het volgende:

[..]

- Kun je meer vertellen over de functie? Wat houdt het precies in? Hoe ziet een werkdag eruit?
- Is het per direct?
- Wat is de salariëring?
- Worden reiskosten vergoed?
- Hoe gaat het in z'n werk als ik hierop solliciteer? Hoeveel sollicitatierondes zijn er?

Allemaal vragen die je kunt stellen en waardoor zij het idee krijgen dat je enthousiast bent. Zij zullen dan in ieder geval een gesprek voor je kunnen regelen.
Ik heb haar nu aan de lijn. :o
Copthorne 2.0
pi_143620403
hoi... :W
Ik kom hier ook meelezen en schrijven. Ben pas afgestudeerd en na 3 weekjes vakantie ga ik vanaf maandag op zoek naar werk. Verwacht dat het best lastig wordt aangezien ik een tijdelijke baan voor ongeveer 6 maanden wil, omdat ik daarna naar het buitenland wil verhuizen.
pi_143620756
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:15 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik heb haar nu aan de lijn. :o
Sollicitatie bellen en fokken tegelijk?
Vast niet gelukt? ;(
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:29:50 #131
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143621243
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:50 schreef cafpow het volgende:
hoi... :W
Ik kom hier ook meelezen en schrijven. Ben pas afgestudeerd en na 3 weekjes vakantie ga ik vanaf maandag op zoek naar werk. Verwacht dat het best lastig wordt aangezien ik een tijdelijke baan voor ongeveer 6 maanden wil, omdat ik daarna naar het buitenland wil verhuizen.
Het lijkt me wel zo netjes even een paar jaar hier te werken om tenminste iets van je opleidingskosten terug te betalen aan de samenleving.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143621474
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:58 schreef Myraela het volgende:
Ze zouden mij 13:20 bellen voor een telefonische screening. Of ik het niet erg vond op een zaterdag.

Niets als ze dan ook gewoon bellen. :') Nu zit ik al ruim een half uur voor jan lul te wachten.
Ze belde me overigens maandag. Wegens persoonlijke omstandigheden kon ze zaterdag niet bellen. :') Rot lekker op, dan stuur je maar een mailtje of iets. En hoewel ik al 2 eerdere telefonische screenings door was, kwam ze nu meteen tot de conclusie dat ze iemand zochten met meer ervaring.

Mijn reactie was dat ik een bedrijf zocht dat zich aan afspraken kon houden.

Ik had er echt even de pest in. :') Als sollicitant moet je alles maar goed vinden, er staan er toch genoeg in de rij die alles wel gewoon pikken.
pi_143621767
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:06 schreef Leonos het volgende:

[..]

Sollicitatie bellen en fokken tegelijk?
Vast niet gelukt? ;(
Jawel. :Y Ze zijn enthousiast over me en nu willen ze een recente versie van mijn CV, maar die heb ik alleen in het Engels. Ik moet dus even mijn CV op mijn huidige werkplek vertalen. :X
Copthorne 2.0
pi_143621817
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:50 schreef cafpow het volgende:
hoi... :W
Ik kom hier ook meelezen en schrijven. Ben pas afgestudeerd en na 3 weekjes vakantie ga ik vanaf maandag op zoek naar werk. Verwacht dat het best lastig wordt aangezien ik een tijdelijke baan voor ongeveer 6 maanden wil, omdat ik daarna naar het buitenland wil verhuizen.
Mooi initiatief. Waar wil je heen? En wat voor werk zoek je eigenlijk?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_143621882
Is dit topic eigenlijk voor mensen die een echt baantje zokeen of ook voor mensen die bijbaantjes zoeken [simpel werk]??
pi_143621895
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:59 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Is dit topic eigenlijk voor mensen die een echt baantje zokeen of ook voor mensen die bijbaantjes zoeken [simpel werk]??
Werkzoekenden, dus alle werk lijkt me. Wat zoek jij?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_143622342
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:56 schreef El_Thijs het volgende:

Ik zoek iets met IT, wat maakt me eigenlijk niet uit, omdat het tijdelijk is. Het liefst met consultancy maar dat is lastig als tijdelijk werk. In principe sta ik open voor alles, helpdesk, support enz.
En ik wil naar zuid-amerika, heb van een oud docente een contactpersoon gekregen die voor een internationale organisatie werkt bij HR, die ook in zuid-amerika actief is. Dus dat is al een optie. :)

@Lord_vetinari
Studie is betaald van studiefinanciering, en die zal ik terugbetalen maakt niet uit waar ter wereld ik ben.
pi_143622438
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:20 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik zoek iets met IT, wat maakt me eigenlijk niet uit, omdat het tijdelijk is. Het liefst met consultancy maar dat is lastig als tijdelijk werk. In principe sta ik open voor alles, helpdesk, support enz.
En ik wil naar zuid-amerika, heb van een oud docente een contactpersoon gekregen die voor een internationale organisatie werkt bij HR, die ook in zuid-amerika actief is. Dus dat is al een optie. :)

@Lord_vetinari
Studie is betaald van studiefinanciering, en die zal ik terugbetalen maakt niet uit waar ter wereld ik ben.
Helpdeskers zijn best gewild, zo net van de opleiding. Daar kan je best wat in vinden denk ik :) En een mooie lijn naar je uiteindelijke doel.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:25:04 #139
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_143622475
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:54 schreef Copthorne het volgende:
Ik moet dus even mijn CV op mijn huidige werkplek vertalen. :X
Geen probleem toch? Je bent daar over twee weken weg dus zie niet in waarom jij niet nu bezig kan zijn met je volgende baan. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:20 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik zoek iets met IT, wat maakt me eigenlijk niet uit, omdat het tijdelijk is. Het liefst met consultancy maar dat is lastig als tijdelijk werk. In principe sta ik open voor alles, helpdesk, support enz.

Kijk bijv eens bij OGD ICT-diensten, zij nemen vaak net-afgestudeerden aan voor tijdelijke projectjes. En hebben vestigingen in heel de randstad + Enschede/Eindhoven. Ook precies die tijdelijke diensten als support/helpdesk etc.
Gourmetten of steengrillen?
pi_143622599
Ben op zoek naar een nieuwe uitdaging, bij huidige werk is het uitzichtloos. Kan niet meer hogerop, bedrijf draait al jaren waardeloos en in functie weinig uitdaging meer. Vooral na 5 jaar al de negativiteit zat. Rest van team en mijn manager weten dat ik weg wil en aan het solliciteren ben.

Inmiddels al tijdje bezig; op zoek naar baan in Supply Chain/Logistiek, maar dan voor een 'ervaren' HBO'er. Heb eigenlijk drie eisen; functie uitdagend en meer analytisch, salaris minimaal gelijk (krijg niet heel slecht betaald) en veeeeeeeel minder reizen. Ben nu 3 uur per dag kwijt aan reizen en dat wil ik wel naar een uur brengen eigenlijk.

Bij twee bedrijven op gesprek geweest inmiddels en beide afgewezen. Kreeg bij tweede o.a. deze feedback;

quote:
echter je maakte een wat milde en zachte indruk, weinig overtuigend naar mijn collega"s. Hierin zien ze jou niet zelfstandig een project beet pakken in zo'n hectische en dynamische maar vaak ook chaotische omgeving als bij (insert bedrijfsnaam)
Vind het knap hoe ze dat laatste inschatten, aangezien ik dat hier juist wel doe en om 'geroemd' wordt door m'n baas :') Dat eerste is mij eigen, altijd last bij met sollicitaties.

Nu via werving en selectiebureau bezig bij een derde functie, waar ik vooraf het beste gevoel bij had eigenlijk. Zit bij laatste vijf en gaan er vier op gesprek. Van dat bureau zeiden ze dat ze heel erg enthousiast waren en dat het vreemd zou moeten lopen als ik daar niet bij zit. Maar goed, even afwachten nog en dan zou volgende week ergens het gesprek moeten zijn.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143622807
Succes :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_143623061
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:25 schreef Silenus het volgende:

[..]

Geen probleem toch? Je bent daar over twee weken weg dus zie niet in waarom jij niet nu bezig kan zijn met je volgende baan. :)

[..]

Kijk bijv eens bij OGD ICT-diensten, zij nemen vaak net-afgestudeerden aan voor tijdelijke projectjes. En hebben vestigingen in heel de randstad + Enschede/Eindhoven. Ook precies die tijdelijke diensten als support/helpdesk etc.
Bedankt, zal er eens een kijkje nemen :) En op mijn lijstje van mogelijkheden plaatsen! :)
pi_143623383
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:25 schreef Silenus het volgende:
Geen probleem toch? Je bent daar over twee weken weg dus zie niet in waarom jij niet nu bezig kan zijn met je volgende baan. :)
Het zijn zeikerds hier en op je werk mag je enkel werkgerelateerde dingen doen, maar ik heb het Word-bestand in een hoekje open en ik vertaal regeltje voor regeltje. Loopt wel aardig momenteel.
Copthorne 2.0
  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:02:57 #144
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_143623470
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:00 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Het zijn zeikerds hier en op je werk mag je enkel werkgerelateerde dingen doen, maar ik heb het Word-bestand in een hoekje open en ik vertaal regeltje voor regeltje. Loopt wel aardig momenteel.
Ja ik snap dat ze liever willen dat je nog wat voor je werk doet, maar fuck dat toch? Je bent daar over twee weken weg. Wat is belangrijker? Jouw toekomst of de mogelijkheid dat dhr. nietbelangrijkziejetochnooitmeer aan je vraagt of je soms met je toekomst bezig bent? ;)
Gourmetten of steengrillen?
pi_143623645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:02 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ja ik snap dat ze liever willen dat je nog wat voor je werk doet, maar fuck dat toch? Je bent daar over twee weken weg. Wat is belangrijker? Jouw toekomst of de mogelijkheid dat dhr. nietbelangrijkziejetochnooitmeer aan je vraagt of je soms met je toekomst bezig bent? ;)
Haha, daar heb je gelijk in. ;) Ik ga er weer even mee door, dan kan ik het straks doormailen.
Copthorne 2.0
pi_143628580
Curriculum vitae vertaald en verstuurd. ;)
Copthorne 2.0
pi_143641473
Nou mensen, deze jongen heeft na ruim 12,5 maand zonder werk te hebben gezeten (afgezien van twee vrijwilligersbanen en een tijdelijk rotbaantje bij de PostNL eindelijk weer eens echt betaald werk!

Gistermiddag laat gebeld door een uitzendbureau, of ik nog even langs kon komen. Ze hadden met spoed mensen nodig. Ik zat in de trein dus lukte niet.
Vanmorgen heel vroeg intake gehad bij uitz.bureau en daarna door naar de werkgever voor de eerste werkdag! ^O^

Tijdelijk project, via uitzendbureau, simpel administratief werk, maar boeiend: ik ben weer bezig, kom weer onder de mensen en doe voor mijn gevoel eindelijk weer echt "mee" in de samenleving (is natuurlijk niet zo dat je niet meedoet als je geen werkt hebt, maar zo voelde het wel voor mij).

Nu ben ik eindelijk weer eens ergens binnen, bij een hele grote organisatie en bij een groot uitzendbureau. Ik hoop dat dit in de toekomst meer kansen/projecten oplevert.

Dus, mensen, wanhoop niet (heb ik zelf wel veel gedaan hoor) :@ : zelfs na meer dan 1 jaar thuis te zitten kun je nog werk vinden. :s)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_143641526
Supergefeliciteerd! O+
pi_143641550
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:08 schreef PaarsBeestje het volgende:
Supergefeliciteerd! O+
Thanks!

Ik drink er straks een lekker glaasje op. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_143643354
Gefeliciteerd, Salina! w/

Ik had zelfs pas na ruim 2 jaar beet, terwijl ik het min of meer al had opgegeven.
pi_143644228
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:52 schreef lyolyrc het volgende:
Gefeliciteerd, Salina! w/

Ik had zelfs pas na ruim 2 jaar beet, terwijl ik het min of meer al had opgegeven.
Ik had het na vorige week ook al weer opgegeven. (afwijzing terwijl ik echt goede hoop had, voor een hele leuke functie waar ik al vrijwilligerswerk deed).

Gistermiddag zomaar zonder overtuiging gereageerd op een wervingsvacature, paar uur later gebeld en 12 uur later aan de slag bij een grote verzekeraar.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_143644540
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:00 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Werkzoekenden, dus alle werk lijkt me. Wat zoek jij?
simpel werk, om me studie en overige kosten te kunnen financieren. heb al dringend gekeken bij horecagelegenheden tankstations en de winkels.. ben 19j
pi_143646822
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:20 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

simpel werk, om me studie en overige kosten te kunnen financieren. heb al dringend gekeken bij horecagelegenheden tankstations en de winkels.. ben 19j
Welke stad/regio?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:18:40 #154
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_143647096
Weer tijdelijk werk *O*

Vanmorgen gebeld door een uitzendbureau of ik nog op zoek naar werk was. Een bedrijf zocht nog een zager en kan maandag aan de slag. Ik naar dat uitzendbureau en toen zeiden ze dat ik morgen al aan de slag kan. *O* En het salaris is zo'n beetje gelijk aan wat ik bij m'n vorige werkgever kreeg.

Wordt wel even weer wennen om om 5:45 uit bed te gaan :')
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_143649326
Hoi mensen,
Ik ben nu een paar maanden zonder werk, en heb eigenlijk nog steeds niets gevonden wat bij me past :{

Ik behoor tot de HSP'ers. Hoog Sensitieve Personen. Het is om die reden gewoon erg moeilijk om werk te vinden wat bij me past en waar ik echt gelukkig van word.
Ik kan niet met targets en werkdruk omgaan. Hier raak ik gestressed van waardoor ik het complete overzicht verlies. Ik functioneer gewoon veel beter in een rustige werkomgeving waar ik op mijn gemak mijn taken kan uitvoeren. Ook loop ik vaak tegen het probleem aan dat ik te perfectionistisch ben; alles moet perfect zijn, en ik wil het soms gewoon té goed doen.

Ik zit een beetje in de put nu omdat ik niet goed weet welke kant ik nu op moet :{
Nu ook weer een tegenslag gehad van mijn oude werk. Ik zou eigenlijk in september weer terug mogen komen, maar nu is er een nieuw beleid daar waardoor ze weer nieuwe mensen aan moeten nemen voor het project. Er wordt wel heel mooi gezegd dat dat positief is, en dat ik zeker kans maak maar ik zit nu dus weer met tig vragen in mijn hoofd.
"Kan ik daar nog wel werken???" "Vind ik wel iets anders wat ik leuk vind??" "Wat als wat als wat als".

Zijn er hier meer HSP'ers? En wat zijn jullie tips en ervaringen met werk ? Ik hoor het graag want ik weet het allemaal ff niet meer ;(
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_143650428
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:03 schreef DjinN het volgende:
Hoi mensen,
Ik ben nu een paar maanden zonder werk, en heb eigenlijk nog steeds niets gevonden wat bij me past :{

Ik behoor tot de HSP'ers. Hoog Sensitieve Personen. Het is om die reden gewoon erg moeilijk om werk te vinden wat bij me past en waar ik echt gelukkig van word.
Ik kan niet met targets en werkdruk omgaan. Hier raak ik gestressed van waardoor ik het complete overzicht verlies. Ik functioneer gewoon veel beter in een rustige werkomgeving waar ik op mijn gemak mijn taken kan uitvoeren. Ook loop ik vaak tegen het probleem aan dat ik te perfectionistisch ben; alles moet perfect zijn, en ik wil het soms gewoon té goed doen.

Ik zit een beetje in de put nu omdat ik niet goed weet welke kant ik nu op moet :{
Nu ook weer een tegenslag gehad van mijn oude werk. Ik zou eigenlijk in september weer terug mogen komen, maar nu is er een nieuw beleid daar waardoor ze weer nieuwe mensen aan moeten nemen voor het project. Er wordt wel heel mooi gezegd dat dat positief is, en dat ik zeker kans maak maar ik zit nu dus weer met tig vragen in mijn hoofd.
"Kan ik daar nog wel werken???" "Vind ik wel iets anders wat ik leuk vind??" "Wat als wat als wat als".

Zijn er hier meer HSP'ers? En wat zijn jullie tips en ervaringen met werk ? Ik hoor het graag want ik weet het allemaal ff niet meer ;(
Ik ben zelf niet van de labels. No offense. Iedereen ontwikkelt zich. Of het nou met grote sprongen gaat of niet. Ik denk dat het belangrijk is als je toch iets verzint om om te leren gaan met werkdruk. Dat vergroot je kansen op een nu al behoorlijk lastige arbeidsmarkt. Bovendien ga ik er zelf ook vanuit dat ik nu niet per se ga krijgen wat echt bij me past. Vergeet ook niet dat je vaak in iets zult groeien. Werk hoeft dus niet perfect bij je te passen. Als het al een beetje bij je past is het al wat en zou ik het niet zomaar laten liggen. Alles beter dan je de hele tijd zorgen maken over geld.

Gezien je situatie zou ik sowieso verder kijken dan je oude werk, aangezien dat onzeker klinkt. Misschien niet de dingen die je graag zou willen horen, maar wel belangrijk om te weten, lijkt me.

Heb zelf vandaag drie afwijzingen in één dag gehad. Krijg de laatste tijd wel complimenten van de afwijzende partijen dat ik mooi werk lever. Ik heb er niet veel aan, maar het is fijn om te hopen en biedt een klein beetje hoop.
pi_143655650
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:24 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet van de labels. No offense. Iedereen ontwikkelt zich. Of het nou met grote sprongen gaat of niet. Ik denk dat het belangrijk is als je toch iets verzint om om te leren gaan met werkdruk.
Dit.

Ik ben zelf ook hooggevoelig te noemen, maar kan toch goed omgaan met werkdruk, hectiek, chaos. Ik vind dat zelfs leuk (de hectiek, veel dingen om me heen/tegelijk doen; niet zozeer de targets. Daar ben ik geen fan van).
Je leert er al doende mee omgaan. Als je er moeite voor doet en er voor openstaat.
En, op den duur zul je misschien wel moeten.

Ik ben ook regelmatig verbaasd (geweest) over mezelf, dat ik dingen doe of heb gedaan waarvan ik van tevoren nooit had gedacht dat die bij mij zouden passen of dat ik die aan zou kunnen qua hectiek en dergelijke.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:24 schreef Disorder het volgende:
Dat vergroot je kansen op een nu al behoorlijk lastige arbeidsmarkt. Bovendien ga ik er zelf ook vanuit dat ik nu niet per se ga krijgen wat echt bij me past. Vergeet ook niet dat je vaak in iets zult groeien. Werk hoeft dus niet perfect bij je te passen. Als het al een beetje bij je past is het al wat en zou ik het niet zomaar laten liggen. Alles beter dan je de hele tijd zorgen maken over geld.

Gezien je situatie zou ik sowieso verder kijken dan je oude werk, aangezien dat onzeker klinkt. Misschien niet de dingen die je graag zou willen horen, maar wel belangrijk om te weten, lijkt me.
En dit dus.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_143655701
Iemand nog op zoek naar een marketing stage in de FMCG-sector?
pi_143664407
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 07:12 schreef Salina het volgende:

[..]

Dit.

Ik ben zelf ook hooggevoelig te noemen, maar kan toch goed omgaan met werkdruk, hectiek, chaos. Ik vind dat zelfs leuk (de hectiek, veel dingen om me heen/tegelijk doen; niet zozeer de targets. Daar ben ik geen fan van).
Je leert er al doende mee omgaan. Als je er moeite voor doet en er voor openstaat.
En, op den duur zul je misschien wel moeten.

Ik ben ook regelmatig verbaasd (geweest) over mezelf, dat ik dingen doe of heb gedaan waarvan ik van tevoren nooit had gedacht dat die bij mij zouden passen of dat ik die aan zou kunnen qua hectiek en dergelijke.

[..]

En dit dus.
Ik heb voor een gedeelte hetzelfde, ben alleen niet hooggevoelig. Kan goed en slecht tegelijk omgaan met stress. Ik ben veel productiever met stress, maar wordt dan een enorme chaoot en maak veel slordigheids en schoonheidsfoutjes. Wat de kwaliteit van het werk niet altijd ten goede komt. Maar toch heb ik de stress en druk nodig..anders voel ik alsof iets niet klopt.

Hier zou ik pas vanaf maandag actief gaan zoeken en contact opnemen met een referentie van een docent. Nu heeft de referentie mij al gebeld vanwege mijn profiel op monsterboard :) En ik mag maandag langs voor een kennismakingsgesprek. het gaat om een detachering/consultancyorganisatie. *O*
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:24:38 #160
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143666765
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:18 schreef WEST het volgende:
Weer tijdelijk werk *O*

Vanmorgen gebeld door een uitzendbureau of ik nog op zoek naar werk was. Een bedrijf zocht nog een zager en kan maandag aan de slag. Ik naar dat uitzendbureau en toen zeiden ze dat ik morgen al aan de slag kan. *O* En het salaris is zo'n beetje gelijk aan wat ik bij m'n vorige werkgever kreeg.

Wordt wel even weer wennen om om 5:45 uit bed te gaan :')
Gefeliciteerd! *O*
pi_143667829
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:18 schreef WEST het volgende:
Weer tijdelijk werk *O*

Vanmorgen gebeld door een uitzendbureau of ik nog op zoek naar werk was. Een bedrijf zocht nog een zager en kan maandag aan de slag. Ik naar dat uitzendbureau en toen zeiden ze dat ik morgen al aan de slag kan. *O* En het salaris is zo'n beetje gelijk aan wat ik bij m'n vorige werkgever kreeg.

Wordt wel even weer wennen om om 5:45 uit bed te gaan :')
Gefeliciteerd
pi_143669501
Gister contact gehad met een uitzendbureau. Ze hadden parttime werk (32 uur per week) bij een bedrijf en ze zeiden dat ze erg enthousiast over me waren. Ze vroegen of ik mijn huidige CV kon sturen, want ze hadden enkel mijn CV tot 2012 (ik stond er al vanaf begin 2013 ingeschreven).

Ik heb gister op het werk mijn CV snel vertaald van het Engels naar het Nederlands en ik heb het opgestuurd. Ik maak me nu echter een beetje zorgen, want ik heb geen terugkoppeling meer gehad daarna. Ik wacht het rustig af. Het gaat overigens om een dienstbetrekking die halverwege september zou beginnen.
Copthorne 2.0
pi_143669552
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:40 schreef Copthorne het volgende:
Gister contact gehad met een uitzendbureau. Ze hadden parttime werk (32 uur per week) bij een bedrijf en ze zeiden dat ze erg enthousiast over me waren. Ze vroegen of ik mijn huidige CV kon sturen, want ze hadden enkel mijn CV tot 2012 (ik stond er al vanaf begin 2013 ingeschreven).

Ik heb gister op het werk mijn CV snel vertaald van het Engels naar het Nederlands en ik heb het opgestuurd. Ik maak me nu echter een beetje zorgen, want ik heb geen terugkoppeling meer gehad daarna. Ik wacht het rustig af. Het gaat overigens om een dienstbetrekking die halverwege september zou beginnen.
vragen om een bevestiging. Per mail of per telefoon
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143669704
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:42 schreef franklop het volgende:

[..]

vragen om een bevestiging. Per mail of per telefoon
Ik ben bang dat het een beetje dwingend overkomt om om een bevestiging te vragen. De vrouw van het uitzendbureau had al gezegd dat ze me zouden gaan voordragen. Ze belde me, vlak voordat ik op het punt stond om te vertrekken, nog een keer met de vraag of ik even mijn huidige CV kon sturen.

Ik heb het afgelopen jaar in het buitenland gewerkt, dus ik had mijn huidige CV enkel in het Engels. Waar ik een beetje van baal is dat ik mijn CV gister op het werk moest vertalen (ik werkte tot 19:00 uur en ik had toegezegd om het voor 17:30 te sturen). Probleem is dat mijn huidige baan een vrij simpele administratieve functie is, maar een collega van mij had de functie heel erg goed overdreven op haar CV. Ze had het beter en interessanter doen lijken. Daar ben ik gister niet in geslaagd en wellicht heeft dat de interesse een beetje aangetast. Het werk dat zij me kunnen bieden is in Nederland (met een beter salaris) en het is bovendien meer in de richting van wat ik heb gestudeerd. Het zou prima staan op mijn CV.
Copthorne 2.0
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:00:40 #165
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_143670087
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:54 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:24 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*
Merci ^O^

Eerste dagje gehad vandaag en het viel reuze mee. Tis minder zwaar als bij m'n vorige werkgever :P
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_143671888
Dag lieve mensen :W

Sollicitatie liep best goed, ze gaan een project starten dat wegheeft van een schoolklas waarin een groep wordt opgeleid tot junior consultants. Allemaal leuk, aardig, uitdagend en vernieuwend, ware het niet dat ik morgen een terugkoppeling krijg of ik het geworden ben of niet, en zo ja willen ze snel tekenen (a.s. maandag/dinsdag).

Klinkt allemaal goed! Maar de knik in de kabel is dat ik er grandioos achteruit ga op salaris. En dan praat ik over niet 200 of 300, maar tegen de 800. Ik krijg er wel een auto voor terug waar ik privé alles mee mag doen, en laptop, telefoon, en meer van dat soort fraais.

Morgen heb ik een tweede gesprek bij een ander bedrijf waar ze dolenthousiast waren over mijn CV. En die trekt me ook erg omdat ik daar ook veel aanknopingspunten zie met wat ik zoek.

Er ligt een behoorlijke druk zo ineens op me en ik wil het ook niet echt een luxe-probleem noemen. Ik weet gewoon even niet wat ik moet doen :{

Stiekem hoop ik bijna dat ik het niet wordt morgen bij het bedrijf van vandaag :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_143672501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:55 schreef El_Thijs het volgende:
Dag lieve mensen :W

Sollicitatie liep best goed, ze gaan een project starten dat wegheeft van een schoolklas waarin een groep wordt opgeleid tot junior consultants. Allemaal leuk, aardig, uitdagend en vernieuwend, ware het niet dat ik morgen een terugkoppeling krijg of ik het geworden ben of niet, en zo ja willen ze snel tekenen (a.s. maandag/dinsdag).

Klinkt allemaal goed! Maar de knik in de kabel is dat ik er grandioos achteruit ga op salaris. En dan praat ik over niet 200 of 300, maar tegen de 800. Ik krijg er wel een auto voor terug waar ik privé alles mee mag doen, en laptop, telefoon, en meer van dat soort fraais.

Morgen heb ik een tweede gesprek bij een ander bedrijf waar ze dolenthousiast waren over mijn CV. En die trekt me ook erg omdat ik daar ook veel aanknopingspunten zie met wat ik zoek.

Er ligt een behoorlijke druk zo ineens op me en ik wil het ook niet echt een luxe-probleem noemen. Ik weet gewoon even niet wat ik moet doen :{

Stiekem hoop ik bijna dat ik het niet wordt morgen bij het bedrijf van vandaag :')
Ik zou niet zomaar tekenen als je het wordt bij dat bedrijf waar je 800 E er op achteruit gaat. Eerst maar eens een beetje onderhandelen over je loon...

Is die 800 E op maandbasis of wat? :o
Hallon!
pi_143672555
quote:
15s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:18 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik zou niet zomaar tekenen als je het wordt bij dat bedrijf waar je 800 E er op achteruit gaat. Eerst maar eens een beetje onderhandelen over je loon...

Is die 800 E op maandbasis of wat? :o
Die 800 is in verhouding wat ik erop achteruit ga, als in ik ga 800 minder verdienen dan ik 'gewend' was. En over het salaris zelf valt niet te onderhandelen (want auto en zo, plus ze mikken op afgestudeerden en zulke mensen), al is er wel mogelijkheid dat ik binnen een jaar op een kleiner verschil uit kom.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 21 augustus 2014 @ 21:37:52 #169
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_143681657
Vandaag kan niet meer stuk. Had een sollicitatie lopen via een uitzendbureau bij een bedrijf als autocad tekenaar (functie voor 2 tot 3 maanden).

Daarnaast had ik al sinds juni een sollicitatie lopen bij een offshore bedrijf. (Minimaal 5 jarig contract en beginnen november/december)

Vandaag door beide bedrijven benadert en met het goede nieuws dat ik ben aangenomen.
pi_143696002
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:37 schreef Bassen het volgende:
Vandaag kan niet meer stuk. Had een sollicitatie lopen via een uitzendbureau bij een bedrijf als autocad tekenaar (functie voor 2 tot 3 maanden).

Daarnaast had ik al sinds juni een sollicitatie lopen bij een offshore bedrijf. (Minimaal 5 jarig contract en beginnen november/december)

Vandaag door beide bedrijven benadert en met het goede nieuws dat ik ben aangenomen.
Gefeliciteerd. Welke baan neem je. Volgens mij zit er in de offshore best wel toekomst.
pi_143696344
Het is de eerste keer dat ik het ooit zal zeggen, maar ik baal dat ik door ben :')

Eind deze middag een gesprek bij een ander bedrijf, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat. En daar waren ze dus erg enthousiast over mijn CV, hoe versnipperd ook.

Verdomme :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:42:02 #172
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143699666
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:36 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Welke baan neem je. Volgens mij zit er in de offshore best wel toekomst.
beide banen toch, de ene stopt en dan begint de andere pas, als ik het goed lees.
pi_143700331
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:37 schreef Bassen het volgende:
Vandaag kan niet meer stuk. Had een sollicitatie lopen via een uitzendbureau bij een bedrijf als autocad tekenaar (functie voor 2 tot 3 maanden).

Daarnaast had ik al sinds juni een sollicitatie lopen bij een offshore bedrijf. (Minimaal 5 jarig contract en beginnen november/december)

Vandaag door beide bedrijven benadert en met het goede nieuws dat ik ben aangenomen.
Van harte man!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_143702438
Tussen al het jubelnieuws ook een minder heuglijk nieuwtje, ik heb een afwijzingsbrief binnen. Het was een functie binnen de sector waar ik wil werken en het was een junior vacature, ze vroegen geen ervaring ofzo. Ik ben net afgestudeerd maar heb wel ruim 8 jaar ervaring in administratief werk. Dacht dat ik wel een kanshebber zou zijn maar helaas, geeneens een uitnodiging voor gesprek.
Op dit moment heb ik ook niet echt meer iets lopen. Het aanbod is maar mager, vind ik.
And the druids turn to stone...
pi_143703024
Vandaag een speeddate met bedrijven in de regio, ben benieuwd of daar eindelijk wat uitrolt.

Onlangs er overigens achter gekomen wat de reden was van mijn ontslag 2 jaar geleden.. iets waar ik mij echt boos om kan maken! Reden was het feit dat ik loonbeslag kreeg opgelegd omdat ik in financieel zwaar weer zat :(

Wettelijk gezien mag dat toch helemaal geen reden zijn voor ontslag?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:41:00 #176
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_143706016
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:42 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

beide banen toch, de ene stopt en dan begint de andere pas, als ik het goed lees.
Klopt, ze lopen mooi over. Zit dus niet dat ik nog ren paar maanden moet overbruggen. 4septemer verwacht ik de exacte start datum te horen.
pi_143706591
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:08 schreef PaarsBeestje het volgende:
Supergefeliciteerd! O+
+1 .

Bij welk uitzendbureau was dat?
Een grote naam ?
pi_143706685
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:37 schreef Bassen het volgende:
Vandaag kan niet meer stuk. Had een sollicitatie lopen via een uitzendbureau bij een bedrijf als autocad tekenaar (functie voor 2 tot 3 maanden).

Daarnaast had ik al sinds juni een sollicitatie lopen bij een offshore bedrijf. (Minimaal 5 jarig contract en beginnen november/december)

Vandaag door beide bedrijven benadert en met het goede nieuws dat ik ben aangenomen.
Gefeliciteerd! Hoop doet leven.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:09:18 #179
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_143709290
Kijk kijk, toch weer positieve ontwikkelingen op het sollicitatiefront in dit topic. Gefeliciteerd voor hen die succes geboekt hebben ... !

Hier nog altijd twee deeltijd baantjes; ééntje bij een gemeente en de ander bij de post. Mijn werkdagen zijn dan ook vaak zeer afwisselend; het komt niet zelden voor dat ik 's ochtends in een comfortabel gemeentehuis werk met de koffie-automaat binnen handbereik, en 's middags vervolgens gegeseld word door (slag)regens op m'n fiets met 50 kg post in de fietstassen. Contract bij de gemeente duurt nog t/m 31 december dit jaar, maar zit iig voldoende in de slappe was om een eventueel mager 2015 te doorstaan.
pi_143709442
Ik ben al een tijdje op zoek naar iets anders en heb nu een aanbieding uit het buitenland. Is een beetje de vraag hoe serieus dat gaat worden en in hoeverre ik dat ook echt kan overwegen. Met een eigen huis is het toch niet altijd eenvoudig om spullen te pakken en naar het buitenland te gaan.
pi_143711695
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:55 schreef samara het volgende:

[..]

+1 .

Bij welk uitzendbureau was dat?
Een grote naam ?
Start People, en ja, ik noem ze groot, meer omdat ze interessante vacatures hebben, voor mij althans. Ook wel overheid/juridisch.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:25:43 #182
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143736125
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:20 schreef Gummiebeer het volgende:
Vandaag een speeddate met bedrijven in de regio, ben benieuwd of daar eindelijk wat uitrolt.

Onlangs er overigens achter gekomen wat de reden was van mijn ontslag 2 jaar geleden.. iets waar ik mij echt boos om kan maken! Reden was het feit dat ik loonbeslag kreeg opgelegd omdat ik in financieel zwaar weer zat :(

Wettelijk gezien mag dat toch helemaal geen reden zijn voor ontslag?
Nee. Ik zou de rechtsbijstand alsnog bellen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143736932
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:20 schreef Gummiebeer het volgende:
Onlangs er overigens achter gekomen wat de reden was van mijn ontslag 2 jaar geleden.. iets waar ik mij echt boos om kan maken! Reden was het feit dat ik loonbeslag kreeg opgelegd omdat ik in financieel zwaar weer zat :(

Wettelijk gezien mag dat toch helemaal geen reden zijn voor ontslag?
Nee!

Wat hebben zij daar in hemelsnaam mee te maken?

Wettelijk is dat geen geldige reden voor ontslag. Tenminste als dat écht de enige reden was van jouw ontslag (ze zouden bijvoorbeeld ook van je af hebben gewild en dit als slap excuus hebben kunnen gebruiken, maar dan hadden ze het ergens anders op moeten gooien).

Als dat echt de enige reden was, en ze het niet hebben gegooid op slecht functioneren of het ontbreken van een vertrouwensrelatie o.i.d., dan zou je kunnen kijken of je alsnog stappen kunt ondernemen.
Maar wel jammer dat het al twee jaar geleden is gebeurd.

Edit:
Eigenlijk zou je, Gummiebeer, de voormalige werkgever er toe moeten verleiden jou dit (reden van jouw ontslag zoals door hun vermeld) te laten meedelen per mail of brief.
Dan heb je wat voer waarmee je naar de rechter kan stappen.

[ Bericht 24% gewijzigd door Salina op 23-08-2014 12:13:48 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:57:50 #184
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143738003
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 11:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Ik zou de rechtsbijstand alsnog bellen.
In sommige sectoren mag het helaas wel. Dit met de gedachte (bijvoorbeeld als het om een financiële sector gaat) dat de kans groter is dat iemand dan de fout in gaat als de persoon zo dicht bij het vuur zit. Volslagen kansloze regels natuurlijk maar heb het bij meerdere werkgevers in de algemene regelementen voorbij zien komen. Denk dat er op zich een goede kans is dat hij er nog iets uithaalt via de rechtsbijstand, helemaal gezien het feit dat steeds meer mensen in financieel zwaar weer zitten. Gelukkig zijn er ook werkgevers die dan juist helpen of bijspringen maar dat werkt helaas niet overal zo.
pi_143738279
ik snap dat ook nooit zo: wat kan het een werkgever nou schelen aan wie die het loon betaalt? De werknemer zelf of die werknemer zijn/haar bewindvoerder? :')

Bij de financiele sector kan ik me er nog wat bij voorstellen (hangt uiteraard van de functie af): beetje raar als je iemand die zelf niet op z'n eigen centjes kan passen op de centjes laat passen. Sorry maar daar snap ik de werkgever wel enigzins. :@
Hallon!
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:29:22 #186
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143745010
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 13:10 schreef BlueMage het volgende:
ik snap dat ook nooit zo: wat kan het een werkgever nou schelen aan wie die het loon betaalt? De werknemer zelf of die werknemer zijn/haar bewindvoerder? :')

Bij de financiele sector kan ik me er nog wat bij voorstellen (hangt uiteraard van de functie af): beetje raar als je iemand die zelf niet op z'n eigen centjes kan passen op de centjes laat passen. Sorry maar daar snap ik de werkgever wel enigzins. :@
Nja het ligt natuurlijk vaak wel wat genuanceerder dan op centjes passen. Als iemand door omstandigheden in de problemen komt en goed contact heeft met zijn/haar werkgever speelt dit vaak niet. Daarnaast heb je nu veel uitzendbureau's en die zijn ook echt wel wat gewend wat dat betreft qua loonbetaling.

Punt is dat werkgevers het waarschijnlijk wel mogen gebruiken als reden of als dossieropbouw als ze iemand ontslaan. Dat is het lullige. Het zou mij ook niet uitmaken als ik werkgever was, wel dat iemand er gewoon eerlijk over is als er iets speelt. Maar dat wordt zo ook niet erg gestimuleerd natuurlijk. Het stomme is dat fraude op de werkvloer vaak juist wordt gepleegd door mensen die helemaal niet problemen hebben met geld maar wel met integriteit.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:49:36 #187
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143747243
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:57 schreef eefje801 het volgende:

[..]

In sommige sectoren mag het helaas wel. Dit met de gedachte (bijvoorbeeld als het om een financiële sector gaat) dat de kans groter is dat iemand dan de fout in gaat als de persoon zo dicht bij het vuur zit. Volslagen kansloze regels natuurlijk maar heb het bij meerdere werkgevers in de algemene regelementen voorbij zien komen. Denk dat er op zich een goede kans is dat hij er nog iets uithaalt via de rechtsbijstand, helemaal gezien het feit dat steeds meer mensen in financieel zwaar weer zitten. Gelukkig zijn er ook werkgevers die dan juist helpen of bijspringen maar dat werkt helaas niet overal zo.
Bij mij word je daarom ook ontslagen inderdaad. Overheid. Het risico is dan te groot, we gaan met te veel geld om.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:28:18 #188
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143748315
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 18:49 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Bij mij word je daarom ook ontslagen inderdaad. Overheid. Het risico is dan te groot, we gaan met te veel geld om.
Klopt, overheid is een voorbeeld ervan. Maar heb bij semi-overheid en overheid ook meegemaakt dat daar anders mee om werd gegaan. En terecht, wat mij betreft. Het risico is namelijk groter dat een grijpgrage collega zonder schulden met iets er vandoor gaat dan iemand die een beslag heeft. Het taboe is nog steeds groot maar de gevallen die naar buiten komen bewijzen dat. Iedereen kent die verhalen wel. Denk trouwens wel dat het zou moeten verschillen of iemand de belasting bijvoorbeeld heeft getild of dat er sprake is geweest van een overmachtssituatie.
pi_143748350
Denk eerder dat ze bang zijn voor de motivatie van de werknemer, als deze significant minder overhoud van het afgesproken salaris.
.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:30:28 #190
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_143748379
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 19:29 schreef Fer het volgende:
Denk eerder dat ze bang zijn voor de motivatie van de werknemer, als deze significant minder overhoud van het afgesproken salaris.
Als salaris je vandaag de dag zou moeten motiveren zouden niet veel mensen meer aan het werk gaan hoor ;) Al helemaal niet bij de overheid. En het is al zo'n publieksfavoriet. Bij grotere verdiensten stopt het beslag juist sneller, een hele goede motivatie juist om aan het werk te blijven. Zo help je mensen nog veel meer in de puree.
pi_143756881
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 17:29 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Nja het ligt natuurlijk vaak wel wat genuanceerder dan op centjes passen. Als iemand door omstandigheden in de problemen komt en goed contact heeft met zijn/haar werkgever speelt dit vaak niet. Daarnaast heb je nu veel uitzendbureau's en die zijn ook echt wel wat gewend wat dat betreft qua loonbetaling.

Punt is dat werkgevers het waarschijnlijk wel mogen gebruiken als reden of als dossieropbouw als ze iemand ontslaan. Dat is het lullige. Het zou mij ook niet uitmaken als ik werkgever was, wel dat iemand er gewoon eerlijk over is als er iets speelt. Maar dat wordt zo ook niet erg gestimuleerd natuurlijk. Het stomme is dat fraude op de werkvloer vaak juist wordt gepleegd door mensen die helemaal niet problemen hebben met geld maar wel met integriteit.
Het ligt natuurlijk ook wel genuanceerd maar nogmaals even advocaat van de duivel spelend kan ik me er bij sommige functies iets bij voorstellen.
Hallon!
  zondag 24 augustus 2014 @ 00:19:01 #192
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_143759072
Whehehe :') , deze kwam op Facebook voorbij:
Het zal wel niet echt zijn, zowel dan zijn ze baas!

Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_143806121
quote:
14s.gif Op zondag 24 augustus 2014 00:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
Whehehe :') , deze kwam op Facebook voorbij:
Het zal wel niet echt zijn, zowel dan zijn ze baas!

[ afbeelding ]
_O- Ik moet er echt om lachen! Ze zijn wel eerlijk :P

Vanmiddag een kennismakingsgesprek met een detacheringsburea. Ben een beetje aan het twijfelen wat ik aantrek..denk dat het een net overhemd en donkere broek wordt. Want blazer en regenjas erboven wordt iets te warm..
pi_143806652
Dacht ik een prachtig mooie functie te hebben gezien, werkervaringsplaats die perfect aansluit op mijn opleiding en affiniteiten.... Maar ja, als het onbetaald is gaat het feest niet door. De rekeningen blijven gewoon binnen stromen... ;(
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_143806839
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:23 schreef kipptje het volgende:
Dacht ik een prachtig mooie functie te hebben gezien, werkervaringsplaats die perfect aansluit op mijn opleiding en affiniteiten.... Maar ja, als het onbetaald is gaat het feest niet door. De rekeningen blijven gewoon binnen stromen... ;(
Weet je zeker dat je geen enkele vergoeding krijgt? Soms is het ook mogelijk met behoud van uitkering, maar dat hangt ook van de welwillendheid van de plaatselijke UVW medewerker af.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_143806890
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:32 schreef alors het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je geen enkele vergoeding krijgt? Soms is het ook mogelijk met behoud van uitkering, maar dat hangt van de welwillendheid van de plaatselijke UVW medewerker af.
Probleem is dat ik nu nog op mijn hudige werk zit, maar echt ontzettend graag daar weg wil omdat het totaal niet aansluit op wat ik heb geleerd (of uberhaupt wat ik leuk vind). Na 3 jaar is de lol er dan wel vanaf en ik merk dat het steeds zwaarder begint te worden voor mij. Het overstappen naar deze functie is dus voor mij geen optie
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_143807002
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:34 schreef kipptje het volgende:

[..]

Probleem is dat ik nu nog op mijn hudige werk zit, maar echt ontzettend graag daar weg wil omdat het totaal niet aansluit op wat ik heb geleerd (of uberhaupt wat ik leuk vind). Na 3 jaar is de lol er dan wel vanaf en ik merk dat het steeds zwaarder begint te worden voor mij. Het overstappen naar deze functie is dus voor mij geen optie
Ah zo, ja dat is wel moeilijk dan.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_143812845
quote:
14s.gif Op zondag 24 augustus 2014 00:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
Whehehe :') , deze kwam op Facebook voorbij:
Het zal wel niet echt zijn, zowel dan zijn ze baas!


Iets zegt mij dat dit dat dit veel beloven en uiteindelijk weinig krijgen wordt in de praktijk.

Denk aan de welbekende kreet: "Als je hard werkt,heel hard werk,en goed je best doet en altijd positief in het leven staat,dan word je miljonair. Geloof erin..." :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2014 14:18:09 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:15:23 #199
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_143818337
Nou morgen nog werken en het waren 4 "fantastische" dagen dan houdt het werk weer op.

Maar hoe moet ik nu aan het uwv doorgeven. En hoe korten ze je dan met de uitkering. Want straks heb ik voor jan l*l 4 dagen gewerkt.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_143822821
Vandaag een aanbieding gehad voor in de productie, 1790 Bruto voor 40 uur. Niet al teveel en het werk is verschrikkelijk, twijfel dan ook enorm.
Ben het thuiszitten wel flink beu.. (1,5 maand ondertussen)

Liefst zou ik weer opleiding gaan volgen (ben 25), maar zou niet weten wat.. Ben in het bezit van een MBO-4 diploma commerciële richting, helaas is dat niet mijn cup of tea..

Het begint me langzamerhand echt op te vreten, het niet weten wat je zou willen. Ik heb wel zo mijn interesses, maar daar is al helemaal niks in te vinden en begin ik vrijwel op 0! (reizen, cultuur enz.)
Iemand tips?

[ Bericht 0% gewijzigd door OOSTWEST1986 op 25-08-2014 19:46:12 ]
pi_143830795
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:15 schreef WEST het volgende:
Nou morgen nog werken en het waren 4 "fantastische" dagen dan houdt het werk weer op.

Maar hoe moet ik nu aan het uwv doorgeven. En hoe korten ze je dan met de uitkering. Want straks heb ik voor jan l*l 4 dagen gewerkt.
Balen. Waarom houdt het zo snel weer op? En ff online bij uwv doorgeven dat je even werk had en de gewerkte uren doorgeven.
Hallon!
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:45:47 #202
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_143833694
quote:
9s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:43 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Balen. Waarom houdt het zo snel weer op? En ff online bij uwv doorgeven dat je even werk had en de gewerkte uren doorgeven.
Ze hadden een piekje met werk. Dat piekje is nu voorbij dus kun je weer oprotten.

Die formulier heb ik ingevuld..., hoop dat ik dat wel goed gedaan heb.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:48:59 #203
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_143833854
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:39 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Vandaag een aanbieding gehad voor in de productie, 1790 Bruto voor 40 uur. Niet al teveel en het werk is verschrikkelijk, twijfel dan ook enorm.
Whut? Weet niet waar jij vandaan komt maar hier is 1800 bruto toch wel goed betaald voor productiewerk. Zou zeker geen opleiding volgen, want dan zal het loon je toch tegenvallen.
pi_143834111
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:48 schreef Bassen het volgende:

[..]

Whut? Weet niet waar jij vandaan komt maar hier is 1800 bruto toch wel goed betaald voor productiewerk. Zou zeker geen opleiding volgen, want dan zal het loon je toch tegenvallen.
O, zou het wel tijdelijk willen doen hoor. Alles beter als thuiszitten ;). Maar ik bedoelde meer op het feit dat ik (nog steeds) geen flauw benul heb wat ik nou zou willen doen, en waar op dit moment vraag naar is.
pi_143834154
Ik had gesolliciteerd en ik was naast 15 andere uitverkoren, waarvan 5 direct op gesprek mocht komen en ik bij de andere 10 hoorde die on file stonden.

:') Juist.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_143838904
Gisterenmiddag dus gesprek gehad bij IT dienstverlener/detacheringsbureau, vond het zelf niet echt een prettig gesprek. Die mw. had mijn CV niet eens echt doorgenomen en spreekt van grote IT dienstverlener/detacheerder maar ze had geen flauw benul van een aantal termen die ik noemde. Daarnaast viel ze me vaak in de reden en haalde ze alles van mijn CV door elkaar.

Vond het niet echt een proffesioneel gesprek, ze zei dat ze eind van de week weer wat zal laten weten en ondertussen ga ik gewoon verder zoeken :)

OGD wordt hem ook niet, ze willen geen kandidaten meer die vanuit het MBO naar HBO zijn doorgestroomd :{

[ Bericht 14% gewijzigd door cafpow op 26-08-2014 10:35:48 ]
pi_143841005
Is het trouwens not done om een salarisindicatie te vragen voordat je solliciteert op een vacature? Lijkt me toch behoorlijk rullevante informatie.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_143842661
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 11:21 schreef Hallojo het volgende:
Is het trouwens not done om een salarisindicatie te vragen voordat je solliciteert op een vacature? Lijkt me toch behoorlijk rullevante informatie.
Lijkt mij ook niet meer dan normaal, maar toch zou ik het niet doen :P.
pi_143842702
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:14 schreef OOSTWEST1986 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet meer dan normaal, maar toch zou ik het niet doen :P.
Maar waarom zou je niet doen? Is toch alleen maar om overbodige sollicitatiegesprekken te voorkomen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_143843437
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:15 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Maar waarom zou je niet doen? Is toch alleen maar om overbodige sollicitatiegesprekken te voorkomen?
Dat klopt, maar het hangt af in welke situatie hij zit..
pi_143844294
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:41 schreef OOSTWEST1986 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het hangt af in welke situatie hij zit..
Ik ga natuurlijk niet solliciteren op een baan als ik van tevoren weet dat ik met het salaris mijn kosten niet kan betalen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_143845340
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:11 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik ga natuurlijk niet solliciteren op een baan als ik van tevoren weet dat ik met het salaris mijn kosten niet kan betalen.
Dan geef ik je groot gelijk.
pi_143851690
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:05 schreef Salina het volgende:

[..]

Nee!

Wat hebben zij daar in hemelsnaam mee te maken?

Wettelijk is dat geen geldige reden voor ontslag. Tenminste als dat écht de enige reden was van jouw ontslag (ze zouden bijvoorbeeld ook van je af hebben gewild en dit als slap excuus hebben kunnen gebruiken, maar dan hadden ze het ergens anders op moeten gooien).

Als dat echt de enige reden was, en ze het niet hebben gegooid op slecht functioneren of het ontbreken van een vertrouwensrelatie o.i.d., dan zou je kunnen kijken of je alsnog stappen kunt ondernemen.
Maar wel jammer dat het al twee jaar geleden is gebeurd.

Edit:
Eigenlijk zou je, Gummiebeer, de voormalige werkgever er toe moeten verleiden jou dit (reden van jouw ontslag zoals door hun vermeld) te laten meedelen per mail of brief.
Dan heb je wat voer waarmee je naar de rechter kan stappen.
Het jammerlijke is dat dit dus al 2 jaar geleden is gebeurd dus ik heb geen idee of ik nog kans maak om daarvoor naar een juridisch loket en/of rechtsbijstand te gaan. Ook zal deze werkgever dit nooit toegeven want ik hoorde dit via mijn voormalige transportplanner na wat doorzeuren. Tevens was ik niet de enige werknemer die hierdoor ontslagen is en allen kregen zij een slap excuus voor ontslag.

Heb je het over een vroom katholiek bedrijf in Ermelo die zich inzet voor hun werknemers, yeah right. :') Hoe Roomser hoe meer achter de ellebogen zeg maar.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 08:35:57 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143872336
Van de lopende gesprekken 1 helaas niet geworden

Wel uigenodigd om eens langs te komen bij een bepaald recruitmentbureau dat er op zich prima uitziet. Het zit alleen wel op een afgelegen industrieterrein in een of ander provinciestadje. :')
pi_143873230
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 08:35 schreef Hexagon het volgende:
Wel uigenodigd om eens langs te komen bij een bepaald recruitmentbureau dat er op zich prima uitziet. Het zit alleen wel op een afgelegen industrieterrein in een of ander provinciestadje. :')
En wat is daar dan mis mee?
pi_143873245
Dinsdag weer een solli gesprek. Ben 1 van de 4 die zijn uitgenodigd. Grofgezegd dus 25% kans :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 27 augustus 2014 @ 09:35:19 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143873256
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:33 schreef zweefbij het volgende:

[..]

En wat is daar dan mis mee?
Veel reistijd
  woensdag 27 augustus 2014 @ 09:56:50 #218
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_143873735
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Veel reistijd
Tijd is toch juist wat je over hebt als je werkloos bent? Of zit je nog in een uitwerktijd?
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 27 augustus 2014 @ 09:57:15 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143873748
quote:
5s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:56 schreef Dromer het volgende:

[..]

Tijd is toch juist wat je over hebt als je werkloos bent? Of zit je nog in een uitwerktijd?
Ik heb een baan en ben zoekende naar beter
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:11:14 #220
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_143874060
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb een baan en ben zoekende naar beter
Ah, dan is het idd lastig solliciteren. Been there, got the t-shirt.
Telkens vrij nemen is geen doen. Bedrijven zouden vaker de mogelijkheid moeten bieden laat in de middag of zelfs 's avonds langs te komen. (maarja.. in deze tijden...)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:13:07 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143874103
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:11 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ah, dan is het idd lastig solliciteren. Been there, got the t-shirt.
Telkens vrij nemen is geen doen.
Ik werk gelukkig parttime dus dat scheelt.

Maar dan nog is het irritant
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:15:44 #222
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_143874162
quote:
5s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:56 schreef Dromer het volgende:
Tijd is toch juist wat je over hebt als je werkloos bent? Of zit je nog in een uitwerktijd?
En al is het niet de tijd die het obstakel is als werkloze sollicitant, de reiskosten die je maakt reizen ( :') ) de pan uit bij een lang sollicitatietraject. Voor simpele kutbaantjes laten ze je meerdere keren reizen en voor je het weet zit je zonder baan, maar ben je weer 50 euro verder aan reiskosten.
pi_143874218
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:11 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ah, dan is het idd lastig solliciteren. Been there, got the t-shirt.
Telkens vrij nemen is geen doen. Bedrijven zouden vaker de mogelijkheid moeten bieden laat in de middag of zelfs 's avonds langs te komen. (maarja.. in deze tijden...)
Zelfde probleem hier. Nu weet mijn baas het gelukkig dat ik naar wat beters op zoek ben en dus laat ze me er redeijk vrij in. Vorige keer had ik om 16.00 gesprek, maar mocht ik hele dag thuis werken, werkte ik van 07.00 tot 15.00 uur en daarna door. Vanuit werk door is met anderhalf uur reistijd per trein niet te doen.

Volgende week om 11.00 gesprek, kon niet anders. Dus dan wel ochtend vrij en de middag werk ik dan weer thuis.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143883788
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:34 schreef franklop het volgende:
Dinsdag weer een solli gesprek. Ben 1 van de 4 die zijn uitgenodigd. Grofgezegd dus 25% kans :P
Hoezo ga je weg bij je huidige dan?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_143883825
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:17 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Hoezo ga je weg bij je huidige dan?
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:29 schreef franklop het volgende:
Ben op zoek naar een nieuwe uitdaging, bij huidige werk is het uitzichtloos. Kan niet meer hogerop, bedrijf draait al jaren waardeloos en in functie weinig uitdaging meer. Vooral na 5 jaar al de negativiteit zat. Rest van team en mijn manager weten dat ik weg wil en aan het solliciteren ben.

Inmiddels al tijdje bezig; op zoek naar baan in Supply Chain/Logistiek, maar dan voor een 'ervaren' HBO'er. Heb eigenlijk drie eisen; functie uitdagend en meer analytisch, salaris minimaal gelijk (krijg niet heel slecht betaald) en veeeeeeeel minder reizen. Ben nu 3 uur per dag kwijt aan reizen en dat wil ik wel naar een uur brengen eigenlijk.

Bij twee bedrijven op gesprek geweest inmiddels en beide afgewezen. Kreeg bij tweede o.a. deze feedback;

[..]

Vind het knap hoe ze dat laatste inschatten, aangezien ik dat hier juist wel doe en om 'geroemd' wordt door m'n baas :') Dat eerste is mij eigen, altijd last bij met sollicitaties.

Nu via werving en selectiebureau bezig bij een derde functie, waar ik vooraf het beste gevoel bij had eigenlijk. Zit bij laatste vijf en gaan er vier op gesprek. Van dat bureau zeiden ze dat ze heel erg enthousiast waren en dat het vreemd zou moeten lopen als ik daar niet bij zit. Maar goed, even afwachten nog en dan zou volgende week ergens het gesprek moeten zijn.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143883861
Ik heb volgende week een gesprek. Werk mometneel op detacheerbasis, contract loopt af 1-5-2015 maar zoals t er nu naar uitziet wordt dat omgezet in onbepaalde tijd
Functie waar ik gesprek voor heb is tijdelijk met uitzicht op langer, maar sowieso tot 1-6-2015. Nadeel is wel adt het via een uitzendbureau is, het grote voordeel is, is dat het qua reistijd 70 minuten enkele reis scheelt met mijn huidige functie, en qua salaris ik er 300-400 bruto op vooruit ga terwijl ik ook van 40 naar 36u ga. Ik vraag me nou eigenlijk af wat wijsheid is. Kiezen voor onbepaalde tijd bij de detacheerder, of de gok nemen met het uzb voor een fors hoger salaris, waardoor - als het mis gaat - zelfs mijn WW uitkering nog even hoog is als mijn huidige salaris.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_143884180
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:19 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb volgende week een gesprek. Werk mometneel op detacheerbasis, contract loopt af 1-5-2015 maar zoals t er nu naar uitziet wordt dat omgezet in onbepaalde tijd
Functie waar ik gesprek voor heb is tijdelijk met uitzicht op langer, maar sowieso tot 1-6-2015. Nadeel is wel adt het via een uitzendbureau is, het grote voordeel is, is dat het qua reistijd 70 minuten enkele reis scheelt met mijn huidige functie, en qua salaris ik er 300-400 bruto op vooruit ga terwijl ik ook van 40 naar 36u ga. Ik vraag me nou eigenlijk af wat wijsheid is. Kiezen voor onbepaalde tijd bij de detacheerder, of de gok nemen met het uzb voor een fors hoger salaris, waardoor - als het mis gaat - zelfs mijn WW uitkering nog even hoog is als mijn huidige salaris.
Hangt er vanaf of je risico wilt/durft/kan nemen. Vergeet niet dat je WW ook afhankelijk is van gewerkte jaren en weet dat je ook nog tijd heb gereisd, dus dat zal niet lang zijn..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143884207
Maakt volgens mij niet uit. Ze tellen vanaf je 16e en je moet volgens mij 16 weken per jaar gewrkt hebben om dat jaar te laten meetellen. Ik heb in 2012 nog 4,5 maand gewerkt en in 2013 5,5
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_143884432
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:32 schreef kalinhos het volgende:
Maakt volgens mij niet uit. Ze tellen vanaf je 16e en je moet volgens mij 16 weken per jaar gewrkt hebben om dat jaar te laten meetellen. Ik heb in 2012 nog 4,5 maand gewerkt en in 2013 5,5
Je kan dat hier checken volgens mij;
http://www.uwv.nl/Particu(...)ekeringsbericht.aspx
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143889214
Ik heb bij een bedrijf het eerste en tweede gesprek overleefd. Men wist mij afgelopen vrijdag te vertellen dat alleen de directeur nog zijn goedkeuring moest geven, en dat men hoopte mij deze week te kunnen bellen voor een arbeidsvoorwaarden gesprek. Dit is erg hoopvol, maar zolang ze nog niet gebeld hebben wil ik niet te veel gaan hopen. Het kan nog altijd ergens mis gaan.
pi_143898229
Vandaag een 2e gesprek gehad. Ze waren erg positief over mij. Ik zit zelf alleen met twijfels. Het gaat om een contract voor 7 maanden met daarna vast dienstverband. En ik wil uiterlijk 8 maanden werken voor ik vertrek. Tijdelijk werk ligt niet voor het oprapen dus zou het willen nemen. Anderzijds wil de organisatie iemand voor lagere tijd..en vind het dan stom/'lullig' om na 7 maanden te zeggen ik vertrek . Eerst even afwachten wat het gaat worden ik krijg maandag nieuws erover..
pi_143908358
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:38 schreef franklop het volgende:

[..]

Je kan dat hier checken volgens mij;
http://www.uwv.nl/Particu(...)ekeringsbericht.aspx
"De jaren 1998 tot en met 2012: een jaar telt mee als u in dat jaar over ten minste 52 dagen SV-loon heeft ontvangen."

Niks aan de hand dus. Wel apart om na te denken bij het overstappen naar een baan hoe het met mijn UWV zou zitten :P eigenlijk de omgekeerde volgorde
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_143920984
Goedemiddag, helaas zit ik in hetzelfde schuitje en ben druk aan het solliciteren.
Ik had vorige week een gesprek bij bedrijf x. Mijn gevoel was goed, maar dat terzijde. Kreeg ik vandaag een afwijzing dat ik niet aangenomen was, niet via een telefoontje maar via onderstaande e-mail:

quote:
Beste meneer/ mevrouw,

Allereerst nog hartelijk dank voor uw sollicitatie.

Helaas moeten wij u meedelen dat we de proceduce met betrekking tot deze vacature hebben afgerond en dat de vacature reeds vervuld is.

Wij wensen u veel succes met mogelijke andere sollicitaties.

Met vriendelijke groet,

XXXXX

Afdeling Human Resource Management
Bedrijf X
Dat ik niet aangenomen ben, kan ik nog begrijpen. Als ik bovenstaande zo lees, lijkt het of ik nooit een gesprek heb gehad, en alleen een sollicitatiebrief heb gestuurd.

Wat vinden jullie?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_143922547
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:22 schreef ErwinDikkie het volgende:
Goedemiddag, helaas zit ik in hetzelfde schuitje en ben druk aan het solliciteren.
Ik had vorige week een gesprek bij bedrijf x. Mijn gevoel was goed, maar dat terzijde. Kreeg ik vandaag een afwijzing dat ik niet aangenomen was, niet via een telefoontje maar via onderstaande e-mail:

[..]

Dat ik niet aangenomen ben, kan ik nog begrijpen. Als ik bovenstaande zo lees, lijkt het of ik nooit een gesprek heb gehad, en alleen een sollicitatiebrief heb gestuurd.

Wat vinden jullie?
Ik vind het vooral overkomen alsof je een brief gestuurd hebt toen de procedure al bezig was. Als je op gesprek bent geweest, is deze afwijzingstekst wat mij betreft niet gepast.
pi_143922725
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:22 schreef ErwinDikkie het volgende:

Wat vinden jullie?
Ik zou bellen of je niet per ongeluk de standaard brief hebt ontvangen :@
  donderdag 28 augustus 2014 @ 18:10:37 #236
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143922733
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:32 schreef kalinhos het volgende:
Maakt volgens mij niet uit. Ze tellen vanaf je 16e en je moet volgens mij 16 weken per jaar gewrkt hebben om dat jaar te laten meetellen. Ik heb in 2012 nog 4,5 maand gewerkt en in 2013 5,5
Ze tellen vanaf je 18e. En je moet 26 weken gewerkt hebben.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143923464
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:10 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik zou bellen of je niet per ongeluk de standaard brief hebt ontvangen :@
Ik had al een e-mail teruggestuurd met de vraag of dit de normale gang van zaken is. Ik was goed boos, als ik hem gebeld had, was het misschien uit de hand gelopen. Als ik morgen geen antwoord heb ga ik bellen. Word vervolgd.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_143924333
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:27 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ik had al een e-mail teruggestuurd met de vraag of dit de normale gang van zaken is. Ik was goed boos, als ik hem gebeld had, was het misschien uit de hand gelopen. Als ik morgen geen antwoord heb ga ik bellen. Word vervolgd.
Probeer als je gaat bellen even in gedachten te houden dat het een foutje van een overijverige stagiaire kan zijn. Niet meteen je glazen in gooien door degene aan de andere kant door de lijn te trekken ;)
pi_143924572
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:43 schreef Queller het volgende:

[..]

Probeer als je gaat bellen even in gedachten te houden dat het een foutje van een overijverige stagiaire kan zijn. Niet meteen je glazen in gooien door degene aan de andere kant door de lijn te trekken ;)
Ik zal me inhouden ;)
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  donderdag 28 augustus 2014 @ 19:51:38 #240
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_143926967
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ze tellen vanaf je 18e.
Heb je hier een bron van?
Ik zie op de website van het UWV staan dat je een X aantal dagen moet hebben gewerkt per jaar, en vanaf 1 januari 2013 is dat aangepast naar een X aantal uren per jaar.
Ik zie niets over een leeftijd.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 22:52:00 #241
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143935276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:51 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Heb je hier een bron van?
Ik zie op de website van het UWV staan dat je een X aantal dagen moet hebben gewerkt per jaar, en vanaf 1 januari 2013 is dat aangepast naar een X aantal uren per jaar.
Ik zie niets over een leeftijd.
Ervaringsdeskundige.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143949552
Heb inmiddels bericht gehad van het bedrijf.
Zie onderstaande:

quote:
Beste meneer ErwinDikkie,

Dat klopt dit is een standaard afschrijving wat centraal door ons Marketingbureau wordt verstuurd, omdat wij geen tijd hebben 280 mensen persoonlijk te mailen.

Deze mail is automatisch gegenereerd en was dus ook niet voor jou bedoeld.

De keuze is echter wel op iemand anders gevallen. We hebben gekozen voor iemand met meer debiteuren ervaring.

Wij wensen u veel succes met het vinden van een passende werkplek.


Met vriendelijke groet,
De reden kan ik ook begrijpen, er is altijd een geschiktere persoon.
Het erge vind ik dat ze de fout erkennen, maar niet de moeite doen om even 2 minuten te bellen met die gene waar je mee een gesprek heb gehad. Dat kost minder tijd volgens mij dan het beantwoorden van mijn e-mail.
Genoeg van dit bedrijf, op naar de volgende, positief blijven.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_143951830
Per 1 september een aflopend contract. Daarnaast al enkele jaren werkzaam als vrijwilliger bij de politie. Dat laatste is betaald (boven de maximale vergoeding die je als vrijwilliger netto zou kunnen krijgen ( 4,50 per uur) en dat zorgt al langer voor problemen voor politievrijwilligers en het UWV.

Nu probeer ik zwart op wit te krijgen hoeveel ik nu eigenlijk mag werken, zonder dat dat invloed heeft op m'n WW-uitkering. (netto komt die vergoeding overigens onder die 4,50 uit......leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker....)

;(
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_143951895
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:15 schreef ErwinDikkie het volgende:
Heb inmiddels bericht gehad van het bedrijf.
Zie onderstaande:

[..]

De reden kan ik ook begrijpen, er is altijd een geschiktere persoon.
Het erge vind ik dat ze de fout erkennen, maar niet de moeite doen om even 2 minuten te bellen met die gene waar je mee een gesprek heb gehad. Dat kost minder tijd volgens mij dan het beantwoorden van mijn e-mail.
Genoeg van dit bedrijf, op naar de volgende, positief blijven.
Ik snap je helemaal en je hebt ook gewoon gelijk. Charmant is anders...

Op naar de volgende. Succes ^O^
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:17:55 #245
9859 crew  Karina
Woman
pi_143951948
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:15 schreef ErwinDikkie het volgende:
Heb inmiddels bericht gehad van het bedrijf.
Zie onderstaande:

[..]

De reden kan ik ook begrijpen, er is altijd een geschiktere persoon.
Het erge vind ik dat ze de fout erkennen, maar niet de moeite doen om even 2 minuten te bellen met die gene waar je mee een gesprek heb gehad. Dat kost minder tijd volgens mij dan het beantwoorden van mijn e-mail.
Genoeg van dit bedrijf, op naar de volgende, positief blijven.
Wat een kutmailtje zeg. Om te beginnen al dat ze 'jou' roepen in die mail.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_143952023
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:17 schreef Karina het volgende:

[..]

Wat een kutmailtje zeg. Om te beginnen al dat ze 'jou' roepen in die mail.
Daar is niets mis mee, wat mij betreft (dat overbodige ge-'u' altijd). Wel dat ze het in de mail door elkaar gebruiken, maar dat zal een standaard mailtje zijn dat aangepast is.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:21:42 #247
9859 crew  Karina
Woman
pi_143952047
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar is niets mis mee, wat mij betreft (dat overbodige ge-'u' altijd). Wel dat ze het in de mail door elkaar gebruiken, maar dat zal een standaard mailtje zijn dat aangepast is.
Als ik een sollicitatiebrief stuur zet ik ook 'u' erin. Ik heb niet bij die mensen in de klas gezeten.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_143952225
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:21 schreef Karina het volgende:

[..]

Als ik een sollicitatiebrief stuur zet ik ook 'u' erin. Ik heb niet bij die mensen in de klas gezeten.
Want dat je bij iemand in de klas hebt gezeten, maakt dat je wel of niet 'u' zegt? :')

Er is al contact geweest, dus er kan m.i. gewoon getutoyeerd worden. Dat zal wel een leeftijdsdingetje zijn. Beleefdheid komt niet uit woorden, maar uit handelingen...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:28:10 #249
9859 crew  Karina
Woman
pi_143952278
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Want dat je bij iemand in de klas hebt gezeten, maakt dat je wel of niet 'u' zegt? :')

Er is al contact geweest, dus er kan m.i. gewoon getutoyeerd worden. Dat zal wel een leeftijdsdingetje zijn. Beleefdheid komt niet uit woorden, maar uit handelingen...
Dat is een uitdrukking he ;)

Bij brieven en mails zet ik altijd gewoon netjes u. Ja ik ben al heel oud dus dat zal er mee te maken hebben inderdaad. Reden ook dat ik al 100000 afwijzingen heb gehad overigens, dat oud, niet het u.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_143952344
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:16 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik snap je helemaal en je hebt ook gewoon gelijk. Charmant is anders...

Op naar de volgende. Succes ^O^
Idd, vandaag maar 3 sollicitaties eruit gestuurd ;). Aan mijn inzet zal het niet liggen. Dat zeggen ze bij het UWV ook. Ze zien dat dat ik gemiddeld 3 of 4 keer week een sollicitatie eruit stuur.
quote:
[quote]14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Want dat je bij iemand in de klas hebt gezeten, maakt dat je wel of niet 'u' zegt? :')

Er is al contact geweest, dus er kan m.i. gewoon getutoyeerd worden. Dat zal wel een leeftijdsdingetje zijn. Beleefdheid komt niet uit woorden, maar uit handelingen...
Tutoyeren bij een sollicitatie gesprek vind ik lastig. Sowieso spreek ik die gene aan met u, ook als is deze persoon jonger. En als ze zeggen dat ik je, jij enz, mag gebruiken kost het moeite om over te schakelen
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_143952357
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:28 schreef Karina het volgende:

[..]

Dat is een uitdrukking he ;)

Bij brieven en mails zet ik altijd gewoon netjes u. Ja ik ben al heel oud dus dat zal er mee te maken hebben inderdaad. Reden ook dat ik al 100000 afwijzingen heb gehad overigens, dat oud, niet het u.
Zou oud ben je niet toch?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:31:22 #252
9859 crew  Karina
Woman
pi_143952383
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:30 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Zou oud ben je niet toch?
Laat ik het zo zeggen, ik ben heel dik over de 40 :+
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_143952429
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:31 schreef Karina het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, ik ben heel dik over de 40 :+
het is maar een getal :*
Ik ben net de 30 gepasseerd en sommige bedrijven gaan al miepen dat ik te oud ben, of te veel ervaring }:| .
Of te wel ik ben niet meer te kneden.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:33:33 #254
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143952458
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:31 schreef Karina het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, ik ben heel dik over de 40 :+
Daar kunnen we een zeer onflatterende komma in zetten ergens :D ;)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:33:49 #255
9859 crew  Karina
Woman
pi_143952469
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:32 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

het is maar een getal :*
Ik ben net de 30 gepasseerd en sommige bedrijven gaan al miepen dat ik te oud ben, of te veel ervaring }:| .
Of te wel ik ben niet meer te kneden.
Ach de laatste keer dat ik moest solliciteren was 11 jaar geleden en ook toen was ik idd al te oud :') Dus wat dat betreft is er niet zoveel veranderd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:34:28 #256
9859 crew  Karina
Woman
pi_143952502
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daar kunnen we een zeer onflatterende komma in zetten ergens :D ;)
Misschien ben ik dat ook wel O-) Word ik op 2 fronten gediscrimineerd, te dik en te oud ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_143952503
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:28 schreef Karina het volgende:
Dat is een uitdrukking he ;)

Bij brieven en mails zet ik altijd gewoon netjes u. Ja ik ben al heel oud dus dat zal er mee te maken hebben inderdaad.
Eens. Ik heb veel meer moeite met het ge-je en -jij...
pi_143952507
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:30 schreef ErwinDikkie het volgende:

[

Tutoyeren bij een sollicitatie gesprek vind ik lastig. Sowieso spreek ik die gene aan met u, ook als is deze persoon jonger. En als ze zeggen dat ik je, jij enz, mag gebruiken kost het moeite om over te schakelen
Zeker dat laatste zou ik snel proberen te laten varen. Dat leidt af.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:34:35 #259
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143952509
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:33 schreef Karina het volgende:

[..]

Ach de laatste keer dat ik moest solliciteren was 11 jaar geleden en ook toen was ik idd al te oud :') Dus wat dat betreft is er niet zoveel veranderd.
Ik was net afgestudeerd, 26, werd ik al afgewezen als te oud..
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:35:37 #260
9859 crew  Karina
Woman
pi_143952545
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:34 schreef Queller het volgende:

[..]

Eens. Ik heb veel meer moeite met het ge-je en -jij...
In een gesprek dus helemaal niet maar wel in een brief gek genoeg. Misschien het idee dat een sollicitatie of briefwisseling wat formeler moet zijn.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_143952907
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:35 schreef Karina het volgende:

[..]

In een gesprek dus helemaal niet maar wel in een brief gek genoeg. Misschien het idee dat een sollicitatie of briefwisseling wat formeler moet zijn.
Bij een van mijn vorige bedrijven, was ik supervisor van mijn afdeling. Mijn directe chef vroeg af en toe nieuwe mensen. Kreeg ik de meest denkbare sollicitatie brieven te zien. Zoals: ik moet van moeder solliciteren want ik doe niets. Of de meest geniale aanhef ooit bij een sollicitatie brief: yo.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:46:29 #262
9859 crew  Karina
Woman
pi_143952941
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:45 schreef ErwinDikkie het volgende:
Of de meest geniale aanhef ooit bij een sollicitatie brief: yo.
Die ga ik onthouden :D
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_143952943
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik was net afgestudeerd, 26, werd ik al afgewezen als te oud..
serieus ja? En je moest waarschijnlijk 10 jaar werkervaring hebben?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:04:30 #264
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143953547
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:46 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

serieus ja? En je moest waarschijnlijk 10 jaar werkervaring hebben?
Nee, het was een startersfunctie. Maar wel voor een starter met HBO en jonger dan 25 blijkbaar.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143953932
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ze tellen vanaf je 18e. En je moet 26 weken gewerkt hebben.
http://www.uwv.nl/Particu(...)ekeringsbericht.aspx

Als ik inlog met Digid tellen jaren vanaf 2004 (dus vanaf mn 16e) mee. Volgens mij was het 18e / 26 weken in het verleden wel zo.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:15:51 #266
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143953959
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:14 schreef kalinhos het volgende:

[..]

http://www.uwv.nl/Particu(...)ekeringsbericht.aspx

Als ik inlog met Digid tellen jaren vanaf 2004 (dus vanaf mn 16e) mee. Volgens mij was het 18e / 26 weken in het verleden wel zo.
Vorige maand was het nog vanaf 18. Volgens het uwv in de brief. Dus...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143953997
Zit er of in de brief of op de site iets verkeerd :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_143955597
Het UWV stuurt me inmiddels van het spreekwoordelijke kastje naar de muur en weer terug. Erg fijn wanneer iedereen verwijst naar een andere afdeling, die dan uiteindelijk ook weer terugverwijst. O+

Zijn daar nog mensen mét bevoegdheden en kennis om uitspraken te doen?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_143955852
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vorige maand was het nog vanaf 18. Volgens het uwv in de brief. Dus...
Er staat me van bij, vanaf het moment dat je loonbelasting betaald en dat je aan de uren criterium voldoet. Ik ben op mijn 17e in dienst gegaan en daarna altijd full time gewerkt. Dat 1e jaar voor mijn 18e telt ook gewoon mee. Want je draagt je sociale lasten/verzekering af. Zou een beetje krom zijn als je dit afdraagt en dan er geen recht op zou hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door ErwinDikkie op 29-08-2014 16:20:47 ]
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_143959435
Ik ben vorige week gecontacteerd door een uitzendbureau waar ik me op 13 maart 2013 had ingeschreven.

Ze stuurden via e-mail dat ze een vacature voor me hadden en ze vroegen of ik hen even terug wilde bellen. Dat heb ik op woensdagochtend gedaan. Het gesprek was positief en de vrouw vroeg of ik mijn C.V. even op kon sturen, want ze waren erg enthousiast.

Ik heb daarna niks meer van hen vernomen. :{
Copthorne 2.0
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:07:44 #271
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143959458
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:06 schreef Copthorne het volgende:
Ik ben vorige week gecontacteerd door een uitzendbureau waar ik me op 13 maart 2013 had ingeschreven.

Ze stuurden via e-mail dat ze een vacature voor me hadden en ze vroegen of ik hen even terug wilde bellen. Dat heb ik op woensdagochtend gedaan. Het gesprek was positief en de vrouw vroeg of ik mijn C.V. even op kon sturen, want ze waren erg enthousiast.

Ik heb daarna niks meer van hen vernomen. :{
En zelf even erachteraanbellen kon niet, omdat....?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143959485
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En zelf even erachteraanbellen kon niet, omdat....?
ik rustig heb afgewacht en omdat ik nu nog in het buitenland zit.

Ik heb vandaag voor het laatst gewerkt en ik ga in het weekend terug naar Nederland. Is het slim om maandag even te bellen en naar de stand van zaken te vragen?
Copthorne 2.0
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:21:17 #273
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_143959808
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 22:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundige.
Aha.
Dan ga ik gewoon uit van het UWV, dat lijkt me wat meer waarheidsgetrouw .
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:28:57 #274
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143960036
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:21 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Aha.
Dan ga ik gewoon uit van het UWV, dat lijkt me wat meer waarheidsgetrouw .
Wat jij wilt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143966754
Hebben jullie hier nog tips voor mij om te solliciteren?

Ben werkloos nooit gewerkt voor een baas en veel psychische problemen autisme sociale angst etc ook geen diploma en 19 jaar.

Als jullie tips hebben zou fijn zijn kan wel wat werk gebruiken vakken vullen ofzo zou fijn zijn.

En hoe kan ik het beste vacatures vinden zonder diploma erg lastig om wat te vinden?
pi_143969537
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:22 schreef hmmmmmmm het volgende:
Hebben jullie hier nog tips voor mij om te solliciteren?

Ben werkloos nooit gewerkt voor een baas en veel psychische problemen autisme sociale angst etc ook geen diploma en 19 jaar.

Als jullie tips hebben zou fijn zijn kan wel wat werk gebruiken vakken vullen ofzo zou fijn zijn.

En hoe kan ik het beste vacatures vinden zonder diploma erg lastig om wat te vinden?
Waar woon je?
Misschien is er een instantie waar je binnen kan lopen? In de meeste steden is er een instantie die mensen helpen/begeleiden.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_143970382
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:16 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Waar woon je?
Misschien is er een instantie waar je binnen kan lopen? In de meeste steden is er een instantie die mensen helpen/begeleiden.
Limburg.
Ja het uwv denk ik of de gemeente maar is lastig wat te vinden.
pi_143971937
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:32 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Limburg.
Ja het uwv denk ik of de gemeente maar is lastig wat te vinden.
Welke stad woon je?
Zoals je al zei, heb je autisme enz. Dat geeft voor een werkgever ook extra plichten. Misschien is het beste als je naar het UWV gaat. Waarschijnlijk kunnen ze je daar verder helpen.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_143971986
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:04 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Welke stad woon je?
Zoals je al zei, heb je autisme enz. Dat geeft voor een werkgever ook extra plichten. Misschien is het beste als je naar het UWV gaat. Waarschijnlijk kunnen ze je daar verder helpen.
Ja zal wel naar het uwv gaan.
pi_143975039
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:05 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ja zal wel naar het uwv gaan.
Misschien hebben de andere mensen nog tips. Komt wel goed ;).
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_143982415
Ook ik meld me hier weer voorzichtig. Ik heb een tijdelijk contract dat moet worden omgezet in een vast contract. En het ging allemaal prima, functioneer goed ... Maar mijn contract loopt af midden in een periode van reorganisatie. Wéér!

Ik zie de bui al hangen, het is namelijk een exacte kopie van wat me bij mijn vorige baan overkwam. Blijkbaar hop ik van het ene naar het andere instortende bedrijf. En mijn timing is steeds zo dat ik bij de eerste batch van tijdelijke krachten hoor die weg kan.

Eigenlijk wil ik nu nog even mijn kop in het zand steken. Hopen dat het meevalt. Het nieuws van de reorganisatie is nog vers.
pi_143982514
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:06 schreef Copthorne het volgende:
Ik ben vorige week gecontacteerd door een uitzendbureau waar ik me op 13 maart 2013 had ingeschreven.

Ze stuurden via e-mail dat ze een vacature voor me hadden en ze vroegen of ik hen even terug wilde bellen. Dat heb ik op woensdagochtend gedaan. Het gesprek was positief en de vrouw vroeg of ik mijn C.V. even op kon sturen, want ze waren erg enthousiast.

Ik heb daarna niks meer van hen vernomen. :{
Welkom in de uitzendwereld...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_143982527
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Welkom in de uitzendwereld...
Gebeurt dit vaker?
Copthorne 2.0
pi_143983403
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:43 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Gebeurt dit vaker?
Jazeker
En dan is de vacature ineens op "on hold" omdat ze genoeg kandidaten hebben, terwijl ze pas achteraf met het bericht komen nadat je een intake hebt gehad.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:39:10 #285
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_143983496
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:43 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Gebeurt dit vaker?
Veel uitzendbureaus en recruiters zetten ook lok banen uit om zo CV's te verzamelen. Want als er dan een opdrachtgever zich aanbied kunnen ze direct uit voorraad leveren. Alleen tegen die tijd ben jij uit beeld verdwenen en een simpele ordner in zijn bak geworden.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_143986053
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Jazeker
En dan is de vacature ineens op "on hold" omdat ze genoeg kandidaten hebben, terwijl ze pas achteraf met het bericht komen nadat je een intake hebt gehad.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:39 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Veel uitzendbureaus en recruiters zetten ook lok banen uit om zo CV's te verzamelen. Want als er dan een opdrachtgever zich aanbied kunnen ze direct uit voorraad leveren. Alleen tegen die tijd ben jij uit beeld verdwenen en een simpele ordner in zijn bak geworden.
Ah, gaan ze vaak zo te werk. Ik vond het al raar: ik was in maart 2013 langs geweest en pas in augustus 2014 hoor ik iets van hen. Ze komen met een functie bij "een bedrijf" in Zoetermeer en ze vragen of ik nog even mijn laatste CV kan sturen.

Ik heb niet het idee dat ik dit nog heel serieus moet nemen.
Copthorne 2.0
pi_143987356
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:26 schreef Copthorne het volgende:

[..]


[..]

Ah, gaan ze vaak zo te werk. Ik vond het al raar: ik was in maart 2013 langs geweest en pas in augustus 2014 hoor ik iets van hen. Ze komen met een functie bij "een bedrijf" in Zoetermeer en ze vragen of ik nog even mijn laatste CV kan sturen.

Ik heb niet het idee dat ik dit nog heel serieus moet nemen.
Niet doen idd. Ik heb het eerlijk gezegd niet zo met intermediars en uitzendbureaus. Liever direct via de site van de werkgever solliciteren
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:05:54 #288
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143989041
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:05 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Niet doen idd. Ik heb het eerlijk gezegd niet zo met intermediars en uitzendbureaus. Liever direct via de site van de werkgever solliciteren
Fat chance. 8 van de 10 banen gaan tegenwoordig via uitzendbureaus en dergelijke.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143989219
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Fat chance. 8 van de 10 banen gaan tegenwoordig via uitzendbureaus en dergelijke.
heb je gelijk in, maar ik gaf mijn mening gebaseerd op eigen ervaringen. Soms staan er op sites van intermediars dat de bedrijfsgegevens (nog) niet inzichtelijk zijn. Ik wil wel graag weten waar ik op solliciteer. Als er een bedrijf hun site of gegevens bij een externe vacaturesite hebben staan, wil ik me graag inlezen in het bedrijf.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144042891
Contract wordt helaas niet verlengd. Loopt eind oktober af. Dus 2 maanden de tijd om op zoek te gaan. Hopelijk lukt het zo snel mogelijk.
  maandag 1 september 2014 @ 15:52:31 #291
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_144064776
Donderdag een aanbiedingsgesprek, iemand nog tips?

-Salaris onderhandeling zal er wel niet inzitten gezien het een traineeship is en ik verwacht dat het basis salaris is vastgelegd.
-Brandstofpas is iets wat ik graag zou willen, maar is dit te vragen? (ga namelijk voor deze baan verhuizen en heb nog wel veel vrienden, familie enz.. in mijn oude stad)
pi_144065965
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:52 schreef Bassen het volgende:
Donderdag een aanbiedingsgesprek, iemand nog tips?

-Salaris onderhandeling zal er wel niet inzitten gezien het een traineeship is en ik verwacht dat het basis salaris is vastgelegd.
-Brandstofpas is iets wat ik graag zou willen, maar is dit te vragen? (ga namelijk voor deze baan verhuizen en heb nog wel veel vrienden, familie enz.. in mijn oude stad)
Een brandstofpas zal er ook wel niet in zitten. Dat er vrienden en familie in de andere stad wonen, is niet het probleem van de baas. Het de baas een worst wezen.
  maandag 1 september 2014 @ 16:24:34 #293
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_144066043
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Een brandstofpas zal er ook wel niet in zitten. Dat er vrienden en familie in de andere stad wonen, is niet het probleem van de baas. Het de baas een worst wezen.
Ja begrijp ik, echter is het wel een baan waarbij ik veel moet reizen dus onder het mom daarvan zou het eventueel kans kunnen hebben.
pi_144070018
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:24 schreef Bassen het volgende:

[..]

Ja begrijp ik, echter is het wel een baan waarbij ik veel moet reizen dus onder het mom daarvan zou het eventueel kans kunnen hebben.
Is een leaseauto dan ook een optie?
  dinsdag 2 september 2014 @ 08:51:49 #295
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_144089789
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:29 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Is een leaseauto dan ook een optie?
Ja, denk dat dit eventueel er wel inzit. Zal wel even melden wat het geworden is.
pi_144089860
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:52 schreef Bassen het volgende:
Donderdag een aanbiedingsgesprek, iemand nog tips?

-Salaris onderhandeling zal er wel niet inzitten gezien het een traineeship is en ik verwacht dat het basis salaris is vastgelegd.
-Brandstofpas is iets wat ik graag zou willen, maar is dit te vragen? (ga namelijk voor deze baan verhuizen en heb nog wel veel vrienden, familie enz.. in mijn oude stad)
Ik ben ook trainee, mijn salaris was onderhandelbaar. Leasebak met tankpas zou je verwachten als je bijtelling gaat betalen. Gebruik je em niet privé dan ook geen bijtelling dacht ik.
Maar voor traineeship is vooral cursus aanbod en ontwikkelingsmogelijkheden belangrijk. Geld komt later wel.
pi_144090472
Ik heb advies nodig!

Er is een vacature bij een uitzendbureau binnen mijn werkgebied binnengekomen. Ik heb daarna uitgebreid op internet gezegd op de steekwoorden die bij de vacature hoorden maar kon geen vacature vinden. Waar ik in afgestudeerd ben is echt een niche markt, en er zijn veel werklozen in het vakgebied.

Ik heb geïnformeerd naar de vacature bij het uitzendbureau, mijn interesse laten blijken bij het uitzendbureau en een motivatiebrief en cv gestuurd. Hierop kreeg ik de reactie dat zij vervolgens beoordelen of het geschikt is voor de vacature.
Daar baalde ik wel van want je neemt een beetje de gun-factor uit het geheel.

Nu verteld een vriendin vandaag bij welk bedrijf de vacature online staat, en blijkbaar heb ik niet goed genoeg gezocht.

Wacht ik nu de intercedent van het uitzendbureau af, of stuur ik mijn motivatiebrief en cv alsnog naar het bedrijf zelf in de hoop dat ik zo meer kans maak?
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:32:08 #298
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_144091546
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 08:56 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik ben ook trainee, mijn salaris was onderhandelbaar. Leasebak met tankpas zou je verwachten als je bijtelling gaat betalen. Gebruik je em niet privé dan ook geen bijtelling dacht ik.
Maar voor traineeship is vooral cursus aanbod en ontwikkelingsmogelijkheden belangrijk. Geld komt later wel.
Ok dankje, zal ik zeker meenemen.
pi_144092472
Net thuis een cijferreeksen test en verbale analogieën test gemaakt voor een traineeship. Als het voldoende is zouden ze me bellen, anders krijg ik de uitslag over de mail. Heb een gemiddeld gevoel erover, bij cijferreeksen had ik het gevoel dat het beter ging dan verwacht en bij verbale analogieën, iets minder, maar nog steeds wel goed denk ik. Maar ja, is goed, goed genoeg?

Het meest baal ik ervan dat er weinig aanbod is. Voor mijn 'droombaan' wil ik heus wel reizen, maar voor een simpel baantje als adm. medewerker wil ik toch liever op fietsafstand of +/- 30 mins OV blijven. Er is momenteel jammer genoeg niet veel aanbod dat zoekt naar algemeen geschoolde adm. medewerkers, het is voornamelijk in de richting van financieel of juridisch.
And the druids turn to stone...
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:28:40 #300
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_144096765
Ook moeten doen, mocht er een kladblaadje bij hebben. Exacte uitslag weet ik nog niet, alleen dat de recruiter zei dat het goed gemaakt was, waarop de manager benadrukte dat het heel goed was gemaakt (zelf wist ik ook niet wat ik er van moest denken, al hielp dat kladblaadje wel om wat zelfverzekerder antwoorden in te vullen).
pi_144111696
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:38 schreef applemoose het volgende:
Ik heb advies nodig!

Er is een vacature bij een uitzendbureau binnen mijn werkgebied binnengekomen. Ik heb daarna uitgebreid op internet gezegd op de steekwoorden die bij de vacature hoorden maar kon geen vacature vinden. Waar ik in afgestudeerd ben is echt een niche markt, en er zijn veel werklozen in het vakgebied.

Ik heb geïnformeerd naar de vacature bij het uitzendbureau, mijn interesse laten blijken bij het uitzendbureau en een motivatiebrief en cv gestuurd. Hierop kreeg ik de reactie dat zij vervolgens beoordelen of het geschikt is voor de vacature.
Daar baalde ik wel van want je neemt een beetje de gun-factor uit het geheel.

Nu verteld een vriendin vandaag bij welk bedrijf de vacature online staat, en blijkbaar heb ik niet goed genoeg gezocht.

Wacht ik nu de intercedent van het uitzendbureau af, of stuur ik mijn motivatiebrief en cv alsnog naar het bedrijf zelf in de hoop dat ik zo meer kans maak?
Dat is een lastige situatie. Want 2x op hetzelfde solliciteren via een andere weg komt vreemd over. Anders je sollicitatie intrekken bij het uitzendbureau en dan gewoon direct solliciteren. Hoewel een uitzendbureau als je redelijk geschikt bent altijd wel helpt, omdat het hun ook erg interesseert je te plaatsen. Maar ze bieden veel minder zekerheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')