quote:
Dat was de vraag. Maar hij draait inmiddels eigenlijk weer als een zonnetje. Het is dus goedgekomenquote:Moet ik nog meer doen of is het zo goed?
Past niet bij de genoemde symptomen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:36 schreef Leandra het volgende:
Heeft die Fiesta een tijdje geleden misschien een off-road incidentje gehad? Zou zomaar met elkaar te maken kunnen hebben.
Ik denk dat het ook gewoon geflame is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:35 schreef 2cv het volgende:
[..]
Past niet bij de genoemde symptomen.
Ik denk dat er wat hydraulische klepstoters vast zaten ofzo, mits dat ding die heeft.
Oh goede tip! Ga ik zeker doen. Dan heeft hij toch die anti roest coating, zonder dat ik naar de garage moet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:19 schreef pvdplanet het volgende:
Effe nieuwe Valvoline Undercoating halen en 3 lagen aanbrengen
Weet je zeker dat er verder niets aan de hand is? Kennis van mij had ooit hetzelfde. Die was niet zo dom om vervolgens zelf van het paaltje af te gaan rijden, maar de schade was niet mis. Ik zou de auto even op de brug zetten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:17 schreef NieuweNier het volgende:
En ik ben er weer met een probleem
Ik ben een soort van op een betonnen paal gereden. Zag hem niet tijdens het keren.
Met een grote knal erop geland met mijn chassis balken. Vervolgens een stuk of 8 keer heen en weer moeten rijden om parallel aan de paal naar rechts te bewegen. Het was te hoog er weer vanaf te rijden.
Allemaal geschaaf enzo. En geknal.
De aandrijving en het differentieel enzo is gespaard gebleven. Maar in de chassis balk zitten nu veel diepe krassen.
Moet ik hiermee naar de garage? Die zwarte anti roest laag is ook op Veel plekken weggeschaafd...
Dikke paniek trouwens. Ik had ook geen tijd de anwb te bellen anders zou ik te laat komen. En dan sta je daar bodem op een paal. En dat metalige geluid en geknars. En echt zo'n keiharde klang toen ik landde, als een pan of bel ofzo
Dank je voor het meedenken!quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:26 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Weet je zeker dat er verder niets aan de hand is? Kennis van mij had ooit hetzelfde. Die was niet zo dom om vervolgens zelf van het paaltje af te gaan rijden, maar de schade was niet mis. Ik zou de auto even op de brug zetten.
Wellicht moet je auto ook nog worden uitgelijnd, maar dat merk je wel tijdens het rijden.
Weet ik niet meer.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wat was er eigenlijk mis gegaan met de auto van de kennis?
Bosch accu's zijn wel goede accu's kijk ook effe of je massa punten goed zijnquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 22:56 schreef KeesBromfiets het volgende:
14,2-14,4 volt, dynamo is 2 maand geleden gereviseerd, laadde niet meer bij. Kon nog net thuis komen toen, door de remlichten begon de auto al te sputteren. Met radio op hoog volume meet ik 13,9 volt met lopende motor, maar mijn goedkope multimeter zal die pieken wel niet kunnen meten. Oke dan ga ik langzaam opzoek naar een andere accu, zijn er nog aanraders? Als ik zo kijk voor mijn auto skoda octavia 1.8t 2003 kom ik bijvoorbeeld op http://www.arie.nl/auto-o(...)0vrs/434/accus/s4008
Is dat wat?
Naar de subwoofer ligt een aparte massakabel. Dus niet aan de carrosserie. Van accu's weet ik vrij weinig, dus geen idee of deze Bosch een lage midden of hoge kwaliteit en capaciteit is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:37 schreef klawie het volgende:
[..]
Bosch accu's zijn wel goede accu's kijk ook effe of je massa punten goed zijn
Je verliest geen koelvloeistof? Doordat er KVS in je cilinder kan lopen kan deze even niet meedoen bij starten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:41 schreef blup het volgende:
Mijn wagentje Renault 5 1.4 (C2J) loopt op 3 poten, reed bougies rotor en verdelerkap vervangen en de kabels van plek gewisseld maar cilinder 1 blijft maar niet meewerken. Als ik de kabel los trek tijdens het lopen verandert er niets aan zijn loopje en de kabel vonkt wel... Rara politiepet?
Onder het rijden en warm lijkt hij wel mee te werken.
Ik heb wel eens gehad dat er een klepveer was gebroken. Die liep ook op 3 cilinders. Was een 5 turboquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:05 schreef blup het volgende:
Het is gebeurd nadat ik bijna een keer te laat kwam op mijn werk en flink gegast heb. Kan dat iets verklaren?
Ding lekt aan alle kanten dusja..
Maar dan zal die met warme motor niet opeens doen ofwel?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehad dat er een klepveer was gebroken. Die liep ook op 3 cilinders. Was een 5 turbo
Kleppendeksel er af kan je toch welquote:Op zondag 24 augustus 2014 15:20 schreef blup het volgende:
Daarmee zal ik vrees ik mee naar de garage moeten.
Joah geen probleem maar het heeft geen meerwaarde. Luchtfilterhuis eraf en ik ben er. Heb trouwens ook geen pakking hier.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Kleppendeksel er af kan je toch wel
Nou?quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:28 schreef blup het volgende:
[..]
Joah geen probleem maar het heeft geen meerwaarde. Luchtfilterhuis eraf en ik ben er. Heb trouwens ook geen pakking hier.
Kanquote:Op zaterdag 6 september 2014 21:41 schreef blup het volgende:
Zeer waarschijnlijk toch de bougiekabel
Is her de 6 bak? Daarmee zijn veel problemen met de kabels ofzo. Eigenlijk niet iets waar ik verstand van heb, maar de ford fora staan vol met problemen erover.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Mondeo 1.8 uit 2003 piept bij het schakelen van 1 naar 2. Overige versnellingen gebeurt dat niet. Het schakelen gaat overigens zelf prima.
Nu lees ik her en der (ik heb nog niet zelf gekeken) dat dat een kwestie zou moeten zijn van bij de versnellingspook eea loshalen en met lagervet smeren. Nog andere mogelijke oorzaken?
Nieuwe kopen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:39 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb (het zal ook niet anders) weer een autoprobleem. Een typisch ford probleem trouwens, de mechaniek loopt, maar de afwerking valt uit elkaar.
Het rubber aan de buitenkand van de onderkant van het raam aan de bestuurderszijde zit los. Dus als het ware waar het metaal aan de buitenkant tegen het raam aan zit.
Als ik het raam naar beneden doe maakt het echt een onverdovend lawaai. Als in iedereen staart je aan, terwijl je spontaan tinnitus en een migraine ontwikkeld. Het is echt heel dramatisch. En gebeurde ook echt midden in Utrecht met allemaal mensen om me heen
Dat rubber ging als het ware het raam mechanisme in. Toen ik hek omhoog deed, ging het rubber weer mee omhoog. Maar bij het opnieuw omlaag doen blijft hij meegaan.
Hoe fix ik dit? Ik kan het niet smeren, dan zit mijn hele raam onder de olie. En het zit op zich redelijk stevig vast.
Ja nuttige opmerkingen. Ik ga een nieuwe auto kopen vanwege een rubbertjequote:Op zondag 7 september 2014 09:16 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Nieuwe kopen.
Dat kan je toch ook zelf bedenken?
hij bedoelt het rubberquote:Op zondag 7 september 2014 09:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ja nuttige opmerkingen. Ik ga een nieuwe auto kopen vanwege een rubbertje
Mag het geflame even ophouden
Jaquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:37 schreef Dingest het volgende:
Ik begrijp het goed dat na het vervangen van de Com2000-unit van PSA bij voertuigen met ESP de stuurhoeksensor opnieuw ingeleerd moet worden?
De COM 2000 kun je in principe zonder tester vervangen. Een keer links naar rechts werkt meestalquote:Op zaterdag 13 september 2014 19:13 schreef Dingest het volgende:
Dan zoek ik alleen de unit zelf op, en laat ik mijn vader (zijn auto) wel de rest met de garage uitzoeken.
Op basis van het onderdeelnummer (96542 558 XT) kom ik ook units tegen zonder de stengels voor cruise control en radio. Wil dat zeggen dat dat units met de juiste voorbereiding zijn en dat de stengels dan eenvoudigweg om te wisselen zijn?
Schakelaar er effe uit of afplakkenquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:37 schreef Dingest het volgende:
En wat zijn exact de eisen rondom claxons voor de APK? In m'n 126 heb ik zo'n Dixie-horn gehangen; werkt op een eigen schakelaartje dus de gewone claxon doet het op de gewone manier. Het is mij niet helemaal duidelijk wat nou exact is toegestaan voor de APK, en wat ik aan die Dixie-horn verder onklaar moet maken.
Roestschade delen door totale oppervlakte, en dat keer de E-waarde conform annex 4 in het apk boek, tab 4quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:48 schreef densmee het volgende:
Hoe zit dit nou APK keurmeesters, hoe moet ik dit berekenen.
Het is een O'gara coach works Lincoln towncar van 1986 met een losse body
Onderin de B stijl is deze roest schade aanwezig,
[ afbeelding ]
Bij de achterdeuren is deze schade aanwezig.
[ afbeelding ]
goed de totale oppervlakte van de limo is nogal groot,quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Roestschade delen door totale oppervlakte, en dat keer de E-waarde conform annex 4 in het apk boek, tab 4
Van de b stijlquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:01 schreef densmee het volgende:
[..]
goed de totale oppervlakte van de limo is nogal groot,
maar zo zal het wel niet werken.
Is dus niet zo makkelijk te berekenen zonder boekwerk erbij
maar als je dit zo ziet wat zeg je er dan van, is dit op het randje/goed zat/ of dikke afkeurquote:
Werkelijk geen ideequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef densmee het volgende:
[..]
maar als je dit zo ziet wat zeg je er dan van, is dit op het randje/goed zat/ of dikke afkeur
Thx voor de tip. Ik heb doorgegeven dat ik akkoord ga. Ook heb ik gevraagd voor de rest van de grote beurt, ik bedoel als ze toch bezig zijn...quote:
Ik begrijp inderdaad ook niet hoe het zo goedkoop kon. Hij liet ook alle onderdelen zien van kijk dit heb ik vervangen. Ik ben niet opgelicht ofzo.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:09 schreef fathank het volgende:
80 euro voor een grote beurt?
Alleen de olie kost doorgaans al zoiets moeten er nog filters bij en uurloon. En wat er nog meer staat voorgeschreven...
En je weet ook zeker dat die onderdelen uit jouw auto kwamen?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:37 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik begrijp inderdaad ook niet hoe het zo goedkoop kon. Hij liet ook alle onderdelen zien van kijk dit heb ik vervangen. Ik ben niet opgelicht ofzo.
Filters geen idee. Maar ik weet hoe mijn remmen en banden eruit zien...quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je weet ook zeker dat die onderdelen uit jouw auto kwamen?
Iets met inkoopquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:09 schreef fathank het volgende:
Alleen de olie kost doorgaans al zoiets
Welke tank rij jij dan dat er 10 liter olie op gaat?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:09 schreef fathank het volgende:
80 euro voor een grote beurt?
Alleen de olie kost doorgaans al zoiets moeten er nog filters bij en uurloon. En wat er nog meer staat voorgeschreven...
Dat snap ik maar een grote beurt voor 80 piek? De gemiddelde garage kijkt er nog nieteens naar voor 80 piekquote:
Mitsubishi L200, gaat bijna 8 liter in. A 12 euro de liter ofzo dat maakt al bijna 100 piek aan olie. Dan moet er nog een filter bij en een mannetje die de oude olie er af laat lopen nieuwe olie er in gooit en een nieuw filter plaatst. Dan ga je toch ruim over de 80 euro heen, als gaat er de helft aan olie in. Dan is er de rest nog niet eens bijgeteld voor een grote beurt. Brandstoffilter, luchtfilter schoonmaken, remvloeistof checken evt bijvullen/verversen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:55 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Welke tank rij jij dan dat er 10 liter olie op gaat?
Als je het goedkoop wilt hebben moet je ook niet naar de dealer gaan. Daar vroegen ze inderdaad 130 euro om "ernaar te kijken".quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat snap ik maar een grote beurt voor 80 piek? De gemiddelde garage kijkt er nog nieteens naar voor 80 piek
Die heb ik ook niet gekregenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:10 schreef Catch22- het volgende:
Voor 80 euro kan je geen echte grote beurt doen met factuur.
Dan moet je je toch eens afvragen wat die "grote beurt" helemaal inhoudt, want dat is kennelijk nogal een rekbaar begrip.quote:
Hoe de accu is weet ik niet direct. Als het goed is komt er morgen of ergens deze week iemand mijn accu doormeten. Die dacht dat er ook iets was met de accu, maar het is niet heel fijn om dat te onderzoeken in het donker. Wat bedoel je precies met de zekeringen boven op de accu?quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Lijkt mij in eerste instantie een probleem in het start- en laadsysteem. Hoe is de accu, zijn de zekeringen boven op de accu? Deze willen nog wel een roesten, met rare klachten tot gevolg.
Tevens voor de moeite en tijd die je in vraag hebt gestoken.
De VW-groep heeft al jaren een aantal zekeringen boven op de accu. Deze zijn oa voor de startmotor, dynamo en een aantal computers. Deze branden eigenlijk nooit doo, maar gaan roesten waardoor er te weinig stroom bij de diverse systemen kan komen. Houd er rekening mee dat een aantal systemen ingeleerd moeten worden, na het loshalen van de accu.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:45 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Hoe de accu is weet ik niet direct. Als het goed is komt er morgen of ergens deze week iemand mijn accu doormeten. Die dacht dat er ook iets was met de accu, maar het is niet heel fijn om dat te onderzoeken in het donker. Wat bedoel je precies met de zekeringen boven op de accu?
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten danquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De VW-groep heeft al jaren een aantal zekeringen boven op de accu. Deze zijn oa voor de startmotor, dynamo en een aantal computers. Deze branden eigenlijk nooit doo, maar gaan roesten waardoor er te weinig stroom bij de diverse systemen kan komen. Houd er rekening mee dat een aantal systemen ingeleerd moeten worden, na het loshalen van de accu.
Nee, ik maak de zekeringen schoon, ze zijn nogal duur . Een dealer heeft wel de voorkeur, de kennen de slagen van de zweep qua inleren (gasklep schoonmaken etc). Anders een goede garage die beschikking heeft over VCDS (dealer level tester),quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:22 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten dan
Dat begrijp ik. Maar vanaf welke maand?quote:
Vanaf februari natuurlijk. Want de vijf graden in oktober zijn veel warmer dan vijf graden in februari.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:52 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar vanaf welke maand?
Je weet dat ik dat niet bedoel. Ik wil gewoon weten welke maand dat ongeveer is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vanaf februari natuurlijk. Want de vijf graden in oktober zijn veel warmer dan vijf graden in februari.
En ik wil wel weten wat de winnende Lottogetallen van volgende week zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je weet dat ik dat niet bedoel. Ik wil gewoon weten welke maand dat ongeveer is.
Je kennis is te dik?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:02 schreef Aiko_ het volgende:
Help
Ik wil in mijn Suzuki Swift een wasmachine vervoeren van Amsterdam naar Utrecht. Nou zegt een kennis van me: niet doen, is veeeeeel te zwaar
Is dat zo?
Nou?quote:Opmaandag 13 oktober 2014 21:22 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten dan
Nog geen update, omdat er nog niks gebeurd is . Komende dinsdag komt er iemand kijken. Had vanavond weer wat problemen, maar zodra hij draait dan is er weinig aan de hand. Weer moeite met starten en dat "prffft" geluid in het begin van het gas geven.quote:
Nou auto laten uitlezen, ze hebben niks kunnen vinden wat daar betrekking op heeft, wel een aantal motorstoringen was er blijkbaar te zien. Nooit iets van gemerkt sinds ik hem heb, neem aan dat bij een motorstoring toch minstens het bekende oranje lampje aan moet gaan?quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ff uitlezen, en dan de parameters controleren. Maar het lijkt er op dat de stuurkolombediening defect is.
Gewoon een motorrevisie bedrijf zoeken en anders vua internet offertes aanvragenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:32 schreef monsterd. het volgende:
Lekke koppakking inclusief vlakken. Mocht er iemand daarvoor een goed adresje in het oosten van het land weten dan is ook goed natuurljk
Ik heb een jap met een Franse motor
1.5 DCi?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:32 schreef monsterd. het volgende:
Lekke koppakking inclusief vlakken. Mocht er iemand daarvoor een goed adresje in het oosten van het land weten dan is ook goed natuurljk
Ik heb een jap met een Franse motor
Hmm wist ik niet.. Zal de dealer eens bellen dan. Zou Renault of nissan er meer verstand van hebben?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
1.5 DCi?
Die mag je niet vlakken. Kunnen de kleppen niet tegen, tevens moet de kop er door een dealer afgehaald worden. De HP-pomp moet er af, en als je deze niet met een speciaal kaliber monteerde dan heb 16 kromme kleppen over een paar duizend km
Is dat alleen zo bij nieuwere typen blokken?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 01:43 schreef 2cv het volgende:
Zowieso zou ik een kop niet vlakken. Er worden allerlei ingewikkelde technieken gebruikt om de gaten van de nokkenas tot op de miljoenste millimeter nauwkeurig exact in lijn te boren, en als de kop krom is, zitten die gaten in de verste verte niet meer in lijn. Vervolgens komt er een revisieboer met z'n koppenvlakapparatuur aan zetten en negert dat die gaten niet in lijn zitten en rost gewoon die hele kop vlak zodat het spul mooi afdicht. De nokkenas moet je met een moker in de kop slaan en je motorvermogen halveert omdat het zoveel moeite kost om die nokkenas rond te draaien en je distibutieriem houdt het ook niet zo lang meer vol omdat die veel zwaarder belast wordt. Daarbij buigt bij draaiende motor de nokkenas continu alle kanten op, dus na een paar honderd/duizend kilometer ligt je nokkenas in tweeën en proberen de zuigers de kleppen dicht te drukken.
Koppen vlakken
Bij alle blokken waarbij de nokkenas door de kop loopt, ongeacht bouwjaar. De kop gaat krom, en de gaten staan daarom niet meer in lijn. Je moet de kop daarom niet vlakken maar richten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Is dat alleen zo bij nieuwere typen blokken?
Weet wel zeker dat het bij Saab motoren regelmatig gedaan word, en daar zijn geen problemen bij.
Zijn dat alle (D)OHC blokken?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bij alle blokken waarbij de nokkenas door de kop loopt, ongeacht bouwjaar. De kop gaat krom, en de gaten staan daarom niet meer in lijn. Je moet de kop daarom niet vlakken maar richten.
Waar denk je dat OHC voor staat?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zijn dat alle (D)OHC blokken?
Ik ben niet goed in afkortingen. Dat betekent geloof ik (Dual) Overhead Camshaft/(Dubbele) Bovenliggende Nokkenas ? Zo ja: ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zijn dat alle (D)OHC blokken?
Daar waar de afkorting voor staat inderdaad, en of dat valt onder de beschrijving 'nokkenas door de kop'quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Waar denk je dat OHC voor staat?
Overhead Camshaft, maw, bovenliggende nokkenas. Hij zit dus in de cilinderkop.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Daar waar de afkorting voor staat inderdaad, en of dat valt onder de beschrijving 'nokkenas door de kop'
Thanks 2cv!
Dan heb je een nokkenashuisquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:12 schreef 2cv het volgende:
Ik ken (en heb ! ) trouwens een motorblok waarbij de nokkenas in een apart rekje zit. Dat rekje zit weer op de kop geschroefd. Maar wat denk je wat er met dat rekje gebeurt als je de bouten vast schroeft en de kop is krom ? Juist Komt dus op hetzelfde neer.
Dat zeg ik, een rekjequote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dan heb je een nokkenashuis
Vijf jaar of 4mm zijn de normen die meestal door 'het wereldje' gebruikt worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:03 schreef sittingtuck het volgende:
Wat is tegenwoordig de norm qua max leeftijd van te monteren winterbanden?
Bij 4mm moet je ze weggooien. Niet meer monteren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vijf jaar of 4mm zijn de normen die meestal door 'het wereldje' gebruikt worden.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:12 schreef NieuweNier het volgende:
Bij 4mm moet je ze weggooien. Niet meer monteren.
Winterbanden met een profiel =/< 4MM mag niet meer worden beoordeeld als een winterband. Nu maakt het in Nederland geen zak uit, maar in bijvoorbeeld Duitsland, waar een winterbanden plicht is, ben je wel de sjaak als er wat gebeurd en jij heb 4mm of minder profiel op je winterbanden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:15 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Goeie banden weggooien, het enige wat er dan mis mee is dat als het echt sneeuwt ze waardeloos zijn.
Weet ik, maar je kan prima de banden oprijden in de zomer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Winterbanden met een profiel =/< 4MM mag niet meer worden beoordeeld als een winterband. Nu maakt het in Nederland geen zak uit, maar in bijvoorbeeld Duitsland, waar een winterbanden plicht is, ben je wel de sjaak als er wat gebeurd en jij heb 4mm of minder profiel op je winterbanden.
Dat zou ik niet meteen doen ivm de samenstelling van het compound (is vrij zacht), maar er na maart nog een maandje of twee mee doorrijden moet geen kwaad kunnen. Dan in oktober weer monteren (als het niet zo idioot warm is als dit jaar ) en eind november een nieuwe set laten monteren voordat de echte drukte begint.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:34 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Weet ik, maar je kan prima de banden oprijden in de zomer.
Dat kan prima.quote:Op zondag 2 november 2014 21:38 schreef sittingtuck het volgende:
Is het überhaupt aan te raden gebruikte winterbanden (dus door iemand anders met een andere auto bereden) te monteren?
Ligt heel erg aan hoe je rijd, ik merk het verschil wel tussen zomerbanden en winterbanden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zou ik niet meteen doen ivm de samenstelling van het compound (is vrij zacht), maar er na maart nog een maandje of twee mee doorrijden moet geen kwaad kunnen
Ja, ik word kriegel van grote incasso's en studentquote:Op maandag 3 november 2014 17:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maak je dat nog zelf over? De tering, dat die mensen nog bestaan zeg.
ik rijd al op een setje nieuwe sinds Maart, heb nog een mm of 6 over na bijna 50k kilometer. Zó hard slijten ze dus ook weer nietquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:34 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Weet ik, maar je kan prima de banden oprijden in de zomer.
Ikke wel, en ik heb hem nog niet gevonden, en ze remmen als een idiootquote:Op maandag 3 november 2014 17:41 schreef bokkepoot het volgende:
Ligt heel erg aan hoe je rijd, ik merk het verschil wel tussen zomerbanden en winterbanden.
Maar ik durf gerust in de zomer op winterbanden te rijden, het limiet van de banden zoek ik zelden op.
de ruit zelfquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:54 schreef NieuweNier het volgende:
FML er is, alweer, iets kapot aan mijn auto. De voorruit verwarming heeft het random begeven. Precies nu het winter wordt
De linker kant verwarmt nog prima. De rechter kant echt buitengewoon matig. Kan dit een zekering zijn of is de ruit nu gewoon kapot?
Echt? Fucking ellende. Ik heb geen zin hinderden euro te betalen km de ruit te vervangen, maar krabben is nier chill...quote:
leg dan zon ding op je voorruit. Of koop spray.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:28 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Echt? Fucking ellende. Ik heb geen zin hinderden euro te betalen km de ruit te vervangen, maar krabben is nier chill...
Zo'n ding? Dat daar spray voor is is wel nicequote:Op dinsdag 4 november 2014 21:33 schreef Catch22- het volgende:
[..]
leg dan zon ding op je voorruit. Of koop spray.
Gastquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:28 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Echt? Fucking ellende. Ik heb geen zin hinderden euro te betalen km de ruit te vervangen, maar krabben is nier chill...
die spray ontdooit het. Met zon ding bedoel ik zon plaat die je op je ruit doet voor de nachtquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:35 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zo'n ding? Dat daar spray voor is is wel nice
Wel hopen dat het lang blijft zitten. RainX werkt bijvoorbeeld maar een dagje ofzo
Zo'n woeste ruit met voorruitverwarming kost wel wat knaken, 800 incluis plaatsenquote:
Een ijskrabber kost 2 euro of zo?quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:53 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zo'n woeste ruit met voorruitverwarming kost wel wat knaken, 800 incluis plaatsen
Das wel wat andere koek dan je standaard ruitje
Zo'n ruit werkt beter en sneller Vooral beterquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Een ijskrabber kost 2 euro of zo?
Inderdaad. Bovendien is op een knopje drukken veel relaxeder dan in de kou in nette kleding over je vieze auto hangen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:57 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zo'n ruit werkt beter en sneller Vooral beter
Wait whut hoe kan je blower kapot zijn. En ik dacht dat ik in een barrel reedquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:07 schreef Dingest het volgende:
Ik heb niet eens een verwarmde blower. Stel je eens niet zo aan over een defecte voorruitverwarming De meeste mensen doen standaard al zonder. Beetje ijs van de ruit krabben ga je heus wel overleven.
Google eens naar Fiat 126pquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wait whut hoe kan je blower kapot zijn. En ik dacht dat ik in een barrel reed
Gast, heb je polio dat je vingers afbreken tijdens het aanbrengen van de Rain X?quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:35 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zo'n ding? Dat daar spray voor is is wel nice
Wel hopen dat het lang blijft zitten. RainX werkt bijvoorbeeld maar een dagje ofzo
Huh jij gaat toch altijd eerst 4 uur sporten voordat je 18 uur moet werken?quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Inderdaad. Bovendien is op een knopje drukken veel relaxeder dan in de kou in nette kleding over je vieze auto hangen.
Dat spul komt bij mij gewoon uit de wasstraat. Blijkbaar dus een veel minder goede manier van aanbrengen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:38 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Gast, heb je polio dat je vingers afbreken tijdens het aanbrengen van de Rain X?
Als je het goed aanbrengt, blijft dat een half jaar of 15.000 km goed.
Gebruik YouTube maar voor filmpjes hoe t wel moet.
En als t niet lukt kan je nog altijd over je voorruit heen pissen, dan smelt t ook.
Daarna wel je blower op full zetten en na 3 minuten op recirculeren
De blower doet het prima, maar zit voorin en zuigt alleen directe buitenlucht aan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wait whut hoe kan je blower kapot zijn. En ik dacht dat ik in een barrel reed
dat is dezelfde persoonquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:40 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Huh jij gaat toch altijd eerst 4 uur sporten voordat je 18 uur moet werken?
Of was dat Roadtrip?
gohquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:50 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat spul komt bij mij gewoon uit de wasstraat. Blijkbaar dus een veel minder goede manier van aanbrengen.
Wist ik veel dat het 15.000km mee zou horen te gaan. Ik koop gewoon RainX en baseer daar mijn ervaringen op.quote:
je wasstraat brengt het aan of doe je het zelf?quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:24 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wist ik veel dat het 15.000km mee zou horen te gaan. Ik koop gewoon RainX en baseer daar mijn ervaringen op.
Lekker aardig zijn we weer ook voor elkaar
De wasstraat brengt het aan. Met zoals wax enzoquote:Op dinsdag 4 november 2014 23:27 schreef Catch22- het volgende:
[..]
je wasstraat brengt het aan of doe je het zelf?
Officieel ja. Maar als je de unit laat zitten dan nietquote:Op woensdag 5 november 2014 20:54 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Simpele vraag: moet je altijd de koplampen opnieuw afstellen wanneer je die hebt vervangen? Heb er weinig zin in om dat zelf te doen, maar om nu voor een lampje naar de garage te rijden ...
In de zijkant va de deur zit een rubber, die lis. Dan zie je een schroef die los. En dan ben je erquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Heb hier een nieuw slot van een achterportier van een Renault Modus. Nu krijg ik de deurhendel niet los (of beter: ik krijg het slot niet los van de deurhendel aan de buitenkant). De deurpaneel heb ik verwijderd, maar ik vermoed dat ik de deurhendel los moet maken, maar ik zou niet weten hoe....
Iemand een idee?
Bedankt!quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
In de zijkant va de deur zit een rubber, die lis. Dan zie je een schroef die los. En dan ben je er
Als je geen gekke dingen doet en alleen het pitje vervangt niet. Als je de hele unit moet demonteren (bij sommige auto's werkt het helaas zo) dan is het wel slim ja. Of je moet in het donker even je auto voor een muurtje zetten en het zo afstellen, maar dan moet je wel een goed gevoel ervoor hebben.quote:Op woensdag 5 november 2014 20:54 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Simpele vraag: moet je altijd de koplampen opnieuw afstellen wanneer je die hebt vervangen? Heb er weinig zin in om dat zelf te doen, maar om nu voor een lampje naar de garage te rijden ...
Mwa niet heel goed... in principe wil ik hem op rijden. Vorige apk(augustus) was zo'n ¤300 en bij de volgende doe ik hem dan weg als het zoveel weer is.quote:Op zondag 9 november 2014 10:49 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe is de staat van de rest van de auto? Erg, wil je er nog lang mee doorrijden?
Iets met peanuts en monkey'squote:Op zondag 9 november 2014 10:32 schreef Kadooosh het volgende:
Na 3 jaar is mijn accu al op. Bij het starten schiet ie naar 5v toe.
Nu ga ik maar een nieuwe kopen maar welke merken hebben jullie goeie ervaring mee?
Deze was van coldax. Drie jaar is wel erg weinig toch.
Is voor een polo 2 '90.
Komt het niet omdat als je eenmaal airco gebruikt om te ontwasemen dat je dan altijd airco moet gebruiken tenzij je je vooruit schoonmaakt van binnen, dat ervaar ik tenminste.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:28 schreef Sounddragon het volgende:
Het is bij vlagen erg vochtig 's nachts. Je kunt kijken waar het interieurfilter zit en of dat niet nat is omdat bijvoorbeeld blaadjes de afwatering van de paravan verstoppen waardoor je filter verzuipt. Ik neem aan dat je je deur(panel)en niet open hebt gehad en dat daar gewoon netjes de folie nog in zit?
Nee. Ik heb niet eens airco, en ik heb nergens problemen mee. Vocht zit in de buitenlucht, die verwarm je in je auto, en als je hem wegzet koelt die lucht af, en condenseert een deel van dat vocht op de binnenkant van je ruiten.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:43 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Komt het niet omdat als je eenmaal airco gebruikt om te ontwasemen dat je dan altijd airco moet gebruiken tenzij je je vooruit schoonmaakt van binnen, dat ervaar ik tenminste.
Hoe kom ik erachter wat mijn auto ongeveer nog waard is. Zal niet heel veel zijn. Allicht een stuk minder dan waar ik hem nog niet heel lang geleden voor gekocht heb . Kan wel naar zo'n verkoper gaan en vragen wat hij er voor wil geven, maar het is ook wel fijn om een beetje kennis te hebben wat zoiets nog opbrengt.quote:Op zaterdag 15 november 2014 15:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die uitlaat laat je dicht smeren en die auto verkoop je toch aan aan handelaar, met of zonder radio? Gaat toch wel op export en daar knutselen ze er voor 50 tientjes arbeidsloon 10 uur aan en dan is het probleem opgelost.
Opzoeken op Marktplaats of op die website, ikwilvanmijnautoafpuntnl ofzo... Word je mee doodgegooid aan reclames op de radio...quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:25 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Hoe kom ik erachter wat mijn auto ongeveer nog waard is. Zal niet heel veel zijn. Allicht een stuk minder dan waar ik hem nog niet heel lang geleden voor gekocht heb . Kan wel naar zo'n verkoper gaan en vragen wat hij er voor wil geven, maar het is ook wel fijn om een beetje kennis te hebben wat zoiets nog opbrengt.
Zomoto.nlquote:Op zaterdag 15 november 2014 16:25 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Hoe kom ik erachter wat mijn auto ongeveer nog waard is. Zal niet heel veel zijn. Allicht een stuk minder dan waar ik hem nog niet heel lang geleden voor gekocht heb . Kan wel naar zo'n verkoper gaan en vragen wat hij er voor wil geven, maar het is ook wel fijn om een beetje kennis te hebben wat zoiets nog opbrengt.
Ga naar Ali waar je ook je grote beurt had voor 100 piek.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:32 schreef NieuweNier het volgende:
Het wordt nu echt tijd winterbanden te monteren. Waar kan ik dat het beste doen? Ze moeten ook gebalanceerd worden. En de auto uitgelijnd.
De kwikfit vraagt 66 euro. Dat vind ik erg veel...
Dus eraf halen, afhalen, omleggen, balanceren, monteren en uitlijnen x4 voor ¤66?quote:Op woensdag 3 december 2014 16:32 schreef NieuweNier het volgende:
Het wordt nu echt tijd winterbanden te monteren. Waar kan ik dat het beste doen? Ze moeten ook gebalanceerd worden. En de auto uitgelijnd.
De kwikfit vraagt 66 euro. Dat vind ik erg veel...
Mogelijk ja, verstandig nee. Hoeveel W zijn de omvormer en compressor?quote:Op zondag 21 december 2014 18:07 schreef densmee het volgende:
In onze lincoln hebben wij twee 80 ampère accu's, onze limo is een 12 volt systeem maar met veel luxe aanboord dus grote dynamo en 2 accu's. Is het nou verstandig en mogelijk om doormiddel van de accu's in serie te gebruiken 24 volt te ontrekken voor een zware omvormer en compressor?
Ik vermoed dat die 66 euro alleen voor de banden monteren en balanceren is, uitlijnen kost ook ongeveer zoveel.quote:Op zondag 21 december 2014 18:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dus eraf halen, afhalen, omleggen, balanceren, monteren en uitlijnen x4 voor ¤66?
220 kun je ook gewoon van 12V maken.quote:Op maandag 22 december 2014 08:28 schreef densmee het volgende:
Carbagerun dus daar hebben we flink lucht nodig voor onze tgv hoorns, en 220 voor beeldschermen xboxen en dat soort ongein
jep maar de victron 24 volt zijn een stuk goedkoper aan te komen vandaarquote:Op maandag 22 december 2014 11:04 schreef Erasmo het volgende:
[..]
220 kun je ook gewoon van 12V maken.
Kan geen kwaad ik reed zonderquote:Op maandag 22 december 2014 14:13 schreef Glasvezelbehang het volgende:
Hoi,
Ik nam vandaag een kijkje onder mijn moterkap en kwam tot de ontdekking dat die brede slang, onder in de afbeelding los zit. Nu merk ik met het autorijden niets maar vraag mij toch af wat is dit voor slang en gezien ik geen idee heb hoe lang hij los zit kan dit schadelijke gevolgen hebben voor op de lange termijn van mijn auto?
[ afbeelding ]
Ik vind het eerder knap dat je niet ziet dat je de accu mistquote:Op maandag 22 december 2014 14:13 schreef Glasvezelbehang het volgende:
Hoi,
Ik nam vandaag een kijkje onder mijn moterkap en kwam tot de ontdekking dat die brede slang, onder in de afbeelding los zit. Nu merk ik met het autorijden niets maar vraag mij toch af wat is dit voor slang en gezien ik geen idee heb hoe lang hij los zit kan dit schadelijke gevolgen hebben voor op de lange termijn van mijn auto?
[ afbeelding ]
Is dat wel carterventilatie? Volgens mij gaat die slang van het spruitstuk naar het luchtfilter en dient het ter opwarming van de buitenlucht.quote:Op maandag 22 december 2014 16:30 schreef BlackLining het volgende:
Carterventilatie.. De olie zal wel sneller verslechteren en je loopt kans dat er zo nu en dan wat olie uit komt zetten.
De slang zuigt overdruk uit het Carter weg. Vroeger ging dat nog gewoon de buitenlucht in, maar het is wel zo schoon om het gewoon te verbranden.
Als het E10 is weet ik ook niet exact, maar gewoon zo'n setje halen. Het carter zit dacht ik ook vast met die dingen alleen met een andere maatquote:
E8quote:Op zondag 28 december 2014 13:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als het E10 is weet ik ook niet exact, maar gewoon zo'n setje halen. Het carter zit dacht ik ook vast met die dingen alleen met een andere maat
heb zo'n setje gekocht en het is gelukt. Carter zit trouwens met gewone inbusjes.quote:Op zondag 28 december 2014 13:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als het E10 is weet ik ook niet exact, maar gewoon zo'n setje halen. Het carter zit dacht ik ook vast met die dingen alleen met een andere maat
Iets met koud, intercoolers en turbo.....quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:05 schreef NieuweNier het volgende:
Hier terug in utrecht merkte ik dat mijn auto veel makkelijker en soepeler toeren maakt. Alsof er minder weerstand is. Zeker tussen de 2000 en 3000. Mijn eerste gedachte is dus "oh god de koppeling".
Ik merkte het in utrecht. Toen I'm hier vertrok was het kouder dan nu...quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:08 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Iets met koud, intercoolers en turbo.....
Een turbo motor doet het beter op koude lucht, maar zou je als normale bestuurder niets van merken...
Dan heb je waarschijnlijk je uitlaat en je injectoren goed schoon geblazen...quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:14 schreef NieuweNier het volgende:
Ik merkte het in utrecht. Toen I'm hier vertrok was het kouder dan nu...
Waar het mogelijk was volgasquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk je uitlaat en je injectoren goed schoon geblazen...
Beetje vaart gehouden op de autobaan?
Dat is XZN oftewel Spline volgens mij.quote:Op zondag 28 december 2014 12:30 schreef Barcaconia het volgende:
Ik moet bij een vw polo uit 2001 benzine 1.2 het carter er onderuit halen. Hier zit de aandrijfas in de weg voor een paar boutjes. Welk gereedschap heb ik nodig om de aandrijfas er af te halen? Lijkt een 12-kant inbus oid te zijn...
Een DMV voel je, dan gaat dat hok trillen als een gek. Ook krijst je DMV als je hem start...quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:56 schreef derLudolf het volgende:
@NieuweNier:
Je hebt n Mondeo diesel toch? Toevallig geen probleem met dubbrlmassabliegwiel ipv koppeling. Staat die generatie die vanaf 2001? is gemaakt om bekend
Als het goed is zit er een blauw stekkertje aan de achterkant op volg die en je komt erquote:Op woensdag 14 januari 2015 17:29 schreef monsterd. het volgende:
Chuck, weet je toevallig waar de gps antenne van een Mercedes sprinter uit 2007 zich bevindt? Zit deze in de radio ingebouwd of is deze ergens extern aangesloten?
Antennevoet normaal gesproken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:29 schreef monsterd. het volgende:
Chuck, weet je toevallig waar de gps antenne van een Mercedes sprinter uit 2007 zich bevindt? Zit deze in de radio ingebouwd of is deze ergens extern aangesloten?
Thanks, we gaan even zoekenquote:Op woensdag 14 januari 2015 18:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Antennevoet normaal gesproken.
Zul je weinig aan zien, zit er een blauwe stekker aan, dat zit er een GPS ontvanger in. Repareren kan ook niet, vervangen is de methode.quote:
Je bedoelt een Start- en Stop-systeem? Over wat voor een auto ed praat je precies?quote:Op zondag 1 februari 2015 22:08 schreef tobitronics het volgende:
Mijn auto heeft de laatste tijd af en toe een raar euvel bij het starten. Ik heb een push-to-start knop welke de motor start als de koppeling is ingetrapt. Ik doe dit en druk op de knop en de motor start, echter slaat deze per direct weer af (vrijwel zonder dat je t door hebt), als ik dan weer op start druk doet ie t gewoon. Probleem is niet bij elke start, slechts af en toe.
Nou las ik dat dit de BDP sensor kan zijn, kan dit kloppen?
Betreft een renault scenic uit 2004, en nee ik bedoel geen start-stop systeem maar gewoon dat een drukknop de taak van sleutel in het contact omdraaien overneemt (a.k.a. ik beinvloed de duur van de startermotor/het starten niet)quote:Op zondag 1 februari 2015 22:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je bedoelt een Start- en Stop-systeem? Over wat voor een auto ed praat je precies?
Dat kan bij die modellen de BDP-sensor zijn, controleer als de stekker blauw is. De kaartlezer gaat ook regelmatig kapot. Daar kan ook het euvel in zitten.quote:Op zondag 1 februari 2015 22:30 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Betreft een renault scenic uit 2004, en nee ik bedoel geen start-stop systeem maar gewoon dat een drukknop de taak van sleutel in het contact omdraaien overneemt (a.k.a. ik beinvloed de duur van de startermotor/het starten niet)
Kan het uitlezen geschieden met een simpel DealExtreme chinees OBD2 geval? Of moet het echt een clip zijn?quote:Op zondag 1 februari 2015 22:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat kan bij die modellen de BDP-sensor zijn, controleer als de stekker blauw is. De kaartlezer gaat ook regelmatig kapot. Daar kan ook het euvel in zitten.
Uitlezen tijdens het starten is aan te rijden om nodeloos onderdelen te vervangen te voorkomen.
Dat moet echt met een clip. Die lost ook maar 300quote:Op zondag 1 februari 2015 23:45 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Kan het uitlezen geschieden met een simpel DealExtreme chinees OBD2 geval? Of moet het echt een clip zijn?
Uitlezen met dealextreme geval leverde idd niks op, heb geprobeerd de sensor te vinden om de kleur te bepalen, zag wel 2 dingen die er op leken maar dat zouden ook de nokkenassensoren kunnen zijn. Heb in ieder geval niks blauws kunnen vindenquote:Op maandag 2 februari 2015 12:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat moet echt met een clip. Die lost ook maar 300
In (flinke) kou is het juist beter om de accu even 'op te warmen' door bijvoorbeeld je licht aan te zetten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
Het Door laten meten is een heel goed ideequote:Op woensdag 4 februari 2015 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Accu's doen het niet zo goed als het koud is. Een accu die aan het eind van z'n levensduur begint te raken zal dat dus vooral als het koud is laten merken. Volgens mij heb je dus gewoon een keer een nieuwe nodig. Kun je trouwens bij vrijwel elke garage even snel laten doormeten!
Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
Inderdaad. Trilt het rempedaal?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:11 schreef daNpy het volgende:
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten
Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 03:38 schreef NieuweNier het volgende:
Ook echt, net weer dat lichtje
Maar ik herken een patroon. Rij ik veel korte stukjes (minder dan 3km)met alle dingen aan is er gezeik. Helemaal als ik hem tussendoor een paar dagen laat staan met de telefoonlader erin.
Ik heb dus nu een flink stuk gereden en hoop dat hij het vanmiddag wel doet.
Dan is verkeerd gebruik gewoon het probleem. Tenminste, de druppel die de emmer doet overlopen.
Garage heb ik nog geen tijd voor gevonden
Wacht ik kan gewoon via het dashboard her batterij voltage checken. Dat doe ik morgen wel ff.
En waardoor kan dit ontstaan zijn?quote:
Nee is gewoon een droge weg en gebeurde ook voor t vriezen en dergelijkequote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:11 schreef daNpy het volgende:
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten
Nee. T is moeilijk uit te leggen, hij stop soort van schokkend en in stoten je voelt t steeds meer hoe langzamer je rijdt en remt dus.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:43 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Inderdaad. Trilt het rempedaal?
IK heb het inmiddels getest. Niet met een multimeter (die heb ik niet en wil mijn handen niet vies maken) maar met de on board diagnostics.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.
Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo.
Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn.
Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet.
[ afbeelding ]
Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is.
Meten doe je direct op de polen met een multimeter.
Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten.
Wat voor auto gaat het om?
Dat lijkt mij ook, remmen zijn redelijk nieuw denk dat ze 2k erop hebben zitten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:17 schreef daNpy het volgende:
Voor de zekerheid even na laten kijken, maar kan gewoon zijn dat je remmen zich ff zetten?
Diesel accu voor 100 euro? Dat zou netjes zijn!quote:Op zondag 8 februari 2015 11:46 schreef junkiexp het volgende:
@NN, 11.8 volt is inderdaad niet goed, dat kan je zien in mijn tabel.
Maar ik heb 11.4 volt en mijn auto start ook nog als het niet te koud is, die ga ik vanmiddag dan ook vervangen.
Kosten ligt een beetje aan de soort accu, reken maar rond de 100 euro dan kom je goed weg.
Montage kan echt iedereen, montagebeugek losmaken, dat is vaak 1 boutje.
Dan de 2 polen los maken en de accu eruithalen.
Montage in omgekeerd volgorde.
Haal je accu gewoon bij een brezan of op internet en monteer die zelf, scheelt weer in de kosten.
@klawie, hij meet via zijn instrumentencluster en daar kan best wat verschil in zitten met hoe het werkelijk is.
Tevens kan bij 15 volt dus ook de spanningsregelaar van de dynamo kapot zijn, die is meestal los te vervangen.
Mijn ebay kabel doet het prima, niet de aller goedkoopste, maar 35 euro. Kunt ook niet telkens naar de dealer heen rijden.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:08 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Uitlezen met dealextreme geval leverde idd niks op, heb geprobeerd de sensor te vinden om de kleur te bepalen, zag wel 2 dingen die er op leken maar dat zouden ook de nokkenassensoren kunnen zijn. Heb in ieder geval niks blauws kunnen vinden
Tot ik ergens mijn handen op een clip kan krijgen (kan ik gelijk 20 andere irritante meldingen wissen) laat ik het maar voor wat het is, op de een of andere manier speelt het probleem alleen op het parkeerterrein achter mijn werk :p
Dat kan prima. Was ik vorig jaar ook kwijt voor een dieselaccu met stevig amperage.quote:Op zondag 22 februari 2015 00:07 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Diesel accu voor 100 euro? Dat zou netjes zijn!
Bij een Yaris na 5 jaar dacht ik en daarna om de 30.000 ofzo dacht ik.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:59 schreef Oceanview het volgende:
Heeft een multiriem ook een onderhoudsinterval?
Aangezien ik een distributieketting heb gaat deze niet samen met distributie vervangen.
1.4 8v of 16v?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:50 schreef Elisabeth92 het volgende:
En nog een dingetje wat vast gemakkelijk is op te lossen, als de lampen aan zijn en ik open de bestuurders deur of de passagiers deur gaat er een irriante zoemer af. Ook als de lampen aan zijn en de deuren zijn dicht gaat die zoemer af als ik de interieurverlichting aandoe.
Ik wil dat die zoemer alleen nog maar afgaat bij het openen van de bestuurdersportier wanneer de lampen aan zijn. Ik dacht dat dit op te lossen was middels een zekering eruit halen maar dan doet de claxon ook niet meer...
Geluiden zijn achter een beeldscherm nagenoeg niet te beoordelen, het enige wat ik kan bedenken bij een 1.4 is een kantelende zuiger. Voor de rest, naar de garage. Het kan net zo goed een krukas- of axiaal-lager zijn.quote:
Ik had ooit een dynamo die kapot was een week iets aan stroom gaf, maar te weinig. Lampjes gingen niet aan, maar wel steeds halflege accu enz.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.
Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo.
Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn.
Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet.
[ afbeelding ]
Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is.
Meten doe je direct op de polen met een multimeter.
Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten.
Wat voor auto gaat het om?
Nee. Kippengaas op de oprit helpt welquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mijn auto heeft bezoek gehad.
Van een steenmarter. En dat kutbeest heeft aan mijn koelwaterslangen zitten knagen. Wat wel kut is want de retourslang was net een paar maanden daarvoor vervangen dan da's best een duur slangetje.
Nu vraag ik me af: helpen die hoogfrequente apparaatjes een beetje tegen die beesten?
Informatie hoeveel stroom je kan gebruiken voordat je auto niet meer start. Dat staat er vrij duidelijk tochquote:
Dat ligt volkomen aan je accu en wat je er aan hangt. Dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Informatie hoeveel stroom je kan gebruiken voordat je auto niet meer start. Dat staat er vrij duidelijk toch
Dat begrijp ik. Daarom zeg ik dat de accu in een redelijke staat verkeert. En geef ik voorbeelden van wat ik eraan wil hangen als zo'n koelbox, of de ingebouwde radio.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat ligt volkomen aan je accu en wat je er aan hangt. Dat snap je zelf toch ook wel?
Doe maar niet, anderen zijn misschien niet gediend van je muziek.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:35 schreef NieuweNier het volgende:
Maar hoe lang kan je bijvoorbeeld een koelbox aan de stroom laten staan terwijl de motor uit staat? En hoe lang kan je de radio op hoog volume continu aan laten staan? Zou het bijvoorbeeld hypothetisch mogelijk zijn je auto te gebruiken als hele grote draagbare luidspreker / koelkast bij een feestje op zo'n recreatie terrein?
Heel misschien moet ie opnieuw uitgelijnd worden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik moest op een provinciale weg uitwijken voor een tegenligger. Hierdoor reed ik met twee wielen door de berm. De berm was echter in een slechte staat. Ik reed door een kuil en op dat moment hoorde ik de bodem van mijn auto even over het wegdek schrapen. Ik heb onder de auto gekeken, maar kon niets bijzonders ontdekken. Ik heb echter amper technische autokennis. Qua sturen en rijden merkte ik geen verschil.
Mijn vraag is: is het aan te raden om de auto bij de garage op de brug te zetten of zal het allemaal wel meevallen?
Zal wel niets aan de hand zijn maar als je het niet vertrouwt doe je het wel, ben je twee tientjes kwijt en heb je zekerheid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik moest op een provinciale weg uitwijken voor een tegenligger. Hierdoor reed ik met twee wielen door de berm. De berm was echter in een slechte staat. Ik reed door een kuil en op dat moment hoorde ik de bodem van mijn auto even over het wegdek schrapen. Ik heb onder de auto gekeken, maar kon niets bijzonders ontdekken. Ik heb echter amper technische autokennis. Qua sturen en rijden merkte ik geen verschil.
Mijn vraag is: is het aan te raden om de auto bij de garage op de brug te zetten of zal het allemaal wel meevallen?
En anders rij je je banden aan stront in een paar dkm, ook zondequote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zal wel niets aan de hand zijn maar als je het niet vertrouwt doe je het wel, ben je twee tientjes kwijt en heb je zekerheid.
klopt je mag hem dan keurenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:32 schreef BrandX het volgende:
even een denk ik simpele vraag, maar hey blond en vrouw enzo
10-6 moet mijn auto APK gekeurd zijn.
Komende maand moet ik mijn banden wisselen (jaja, ik moet niets, ik mag).
Als ik hem na 10-4 gelijk een APK met grote beurt laat geven, dat kan dan toch? De APK datum blijft dan toch gewoon 10-6?
Ik heb in mijn hoofd zitten dat je je auto 2mnd voor verloopdatum kan laten keuren, maar weet het niet zeker meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |