Die heb ik ook niet gekregenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:10 schreef Catch22- het volgende:
Voor 80 euro kan je geen echte grote beurt doen met factuur.
Dan moet je je toch eens afvragen wat die "grote beurt" helemaal inhoudt, want dat is kennelijk nogal een rekbaar begrip.quote:
Hoe de accu is weet ik niet direct. Als het goed is komt er morgen of ergens deze week iemand mijn accu doormeten. Die dacht dat er ook iets was met de accu, maar het is niet heel fijn om dat te onderzoeken in het donker. Wat bedoel je precies met de zekeringen boven op de accu?quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Lijkt mij in eerste instantie een probleem in het start- en laadsysteem. Hoe is de accu, zijn de zekeringen boven op de accu? Deze willen nog wel een roesten, met rare klachten tot gevolg.
Tevensvoor de moeite en tijd die je in vraag hebt gestoken.
De VW-groep heeft al jaren een aantal zekeringen boven op de accu. Deze zijn oa voor de startmotor, dynamo en een aantal computers. Deze branden eigenlijk nooit doo, maar gaan roesten waardoor er te weinig stroom bij de diverse systemen kan komen. Houd er rekening mee dat een aantal systemen ingeleerd moeten worden, na het loshalen van de accu.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:45 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Hoe de accu is weet ik niet direct. Als het goed is komt er morgen of ergens deze week iemand mijn accu doormeten. Die dacht dat er ook iets was met de accu, maar het is niet heel fijn om dat te onderzoeken in het donker. Wat bedoel je precies met de zekeringen boven op de accu?
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten danquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De VW-groep heeft al jaren een aantal zekeringen boven op de accu. Deze zijn oa voor de startmotor, dynamo en een aantal computers. Deze branden eigenlijk nooit doo, maar gaan roesten waardoor er te weinig stroom bij de diverse systemen kan komen. Houd er rekening mee dat een aantal systemen ingeleerd moeten worden, na het loshalen van de accu.
Nee, ik maak de zekeringen schoon, ze zijn nogal duurquote:Op maandag 13 oktober 2014 21:22 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten dan
Dat begrijp ik. Maar vanaf welke maand?quote:
Vanaf februari natuurlijk. Want de vijf graden in oktober zijn veel warmer dan vijf graden in februari.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:52 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar vanaf welke maand?
Je weet dat ik dat niet bedoel. Ik wil gewoon weten welke maand dat ongeveer is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vanaf februari natuurlijk. Want de vijf graden in oktober zijn veel warmer dan vijf graden in februari.
En ik wil wel weten wat de winnende Lottogetallen van volgende week zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je weet dat ik dat niet bedoel. Ik wil gewoon weten welke maand dat ongeveer is.
Je kennis is te dik?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:02 schreef Aiko_ het volgende:
Help![]()
Ik wil in mijn Suzuki Swift een wasmachine vervoeren van Amsterdam naar Utrecht. Nou zegt een kennis van me: niet doen, is veeeeeel te zwaar![]()
Is dat zo?
Nou?quote:Opmaandag 13 oktober 2014 21:22 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten dan
Nog geen update, omdat er nog niks gebeurd isquote:
Nou auto laten uitlezen, ze hebben niks kunnen vinden wat daar betrekking op heeft, wel een aantal motorstoringen was er blijkbaar te zien. Nooit iets van gemerkt sinds ik hem heb, neem aan dat bij een motorstoring toch minstens het bekende oranje lampje aan moet gaan?quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ff uitlezen, en dan de parameters controleren. Maar het lijkt er op dat de stuurkolombediening defect is.
Gewoon een motorrevisie bedrijf zoeken en anders vua internet offertes aanvragenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:32 schreef monsterd. het volgende:
Lekke koppakking inclusief vlakken. Mocht er iemand daarvoor een goed adresje in het oosten van het land weten dan is ook goed natuurljk
Ik heb een jap met een Franse motor
1.5 DCi?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:32 schreef monsterd. het volgende:
Lekke koppakking inclusief vlakken. Mocht er iemand daarvoor een goed adresje in het oosten van het land weten dan is ook goed natuurljk
Ik heb een jap met een Franse motor
Hmm wist ik niet.. Zal de dealer eens bellen dan. Zou Renault of nissan er meer verstand van hebben?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
1.5 DCi?
Die mag je niet vlakken. Kunnen de kleppen niet tegen, tevens moet de kop er door een dealer afgehaald worden. De HP-pomp moet er af, en als je deze niet met een speciaal kaliber monteerde dan heb 16 kromme kleppen over een paar duizend km
Is dat alleen zo bij nieuwere typen blokken?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 01:43 schreef 2cv het volgende:
Zowieso zou ik een kop niet vlakken. Er worden allerlei ingewikkelde technieken gebruikt om de gaten van de nokkenas tot op de miljoenste millimeter nauwkeurig exact in lijn te boren, en als de kop krom is, zitten die gaten in de verste verte niet meer in lijn. Vervolgens komt er een revisieboer met z'n koppenvlakapparatuur aan zetten en negert dat die gaten niet in lijn zitten en rost gewoon die hele kop vlak zodat het spul mooi afdicht. De nokkenas moet je met een moker in de kop slaan en je motorvermogen halveert omdat het zoveel moeite kost om die nokkenas rond te draaien en je distibutieriem houdt het ook niet zo lang meer vol omdat die veel zwaarder belast wordt. Daarbij buigt bij draaiende motor de nokkenas continu alle kanten op, dus na een paar honderd/duizend kilometer ligt je nokkenas in tweeën en proberen de zuigers de kleppen dicht te drukken.
Koppen vlakken
Bij alle blokken waarbij de nokkenas door de kop loopt, ongeacht bouwjaar. De kop gaat krom, en de gaten staan daarom niet meer in lijn. Je moet de kop daarom niet vlakken maar richten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Is dat alleen zo bij nieuwere typen blokken?
Weet wel zeker dat het bij Saab motoren regelmatig gedaan word, en daar zijn geen problemen bij.
Zijn dat alle (D)OHC blokken?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bij alle blokken waarbij de nokkenas door de kop loopt, ongeacht bouwjaar. De kop gaat krom, en de gaten staan daarom niet meer in lijn. Je moet de kop daarom niet vlakken maar richten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |