Je weet dat ik dat niet bedoel. Ik wil gewoon weten welke maand dat ongeveer is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vanaf februari natuurlijk. Want de vijf graden in oktober zijn veel warmer dan vijf graden in februari.
En ik wil wel weten wat de winnende Lottogetallen van volgende week zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je weet dat ik dat niet bedoel. Ik wil gewoon weten welke maand dat ongeveer is.
Je kennis is te dik?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:02 schreef Aiko_ het volgende:
Help![]()
Ik wil in mijn Suzuki Swift een wasmachine vervoeren van Amsterdam naar Utrecht. Nou zegt een kennis van me: niet doen, is veeeeeel te zwaar![]()
Is dat zo?
Nou?quote:Opmaandag 13 oktober 2014 21:22 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten dan
Nog geen update, omdat er nog niks gebeurd isquote:
Nou auto laten uitlezen, ze hebben niks kunnen vinden wat daar betrekking op heeft, wel een aantal motorstoringen was er blijkbaar te zien. Nooit iets van gemerkt sinds ik hem heb, neem aan dat bij een motorstoring toch minstens het bekende oranje lampje aan moet gaan?quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ff uitlezen, en dan de parameters controleren. Maar het lijkt er op dat de stuurkolombediening defect is.
Gewoon een motorrevisie bedrijf zoeken en anders vua internet offertes aanvragenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:32 schreef monsterd. het volgende:
Lekke koppakking inclusief vlakken. Mocht er iemand daarvoor een goed adresje in het oosten van het land weten dan is ook goed natuurljk
Ik heb een jap met een Franse motor
1.5 DCi?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:32 schreef monsterd. het volgende:
Lekke koppakking inclusief vlakken. Mocht er iemand daarvoor een goed adresje in het oosten van het land weten dan is ook goed natuurljk
Ik heb een jap met een Franse motor
Hmm wist ik niet.. Zal de dealer eens bellen dan. Zou Renault of nissan er meer verstand van hebben?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
1.5 DCi?
Die mag je niet vlakken. Kunnen de kleppen niet tegen, tevens moet de kop er door een dealer afgehaald worden. De HP-pomp moet er af, en als je deze niet met een speciaal kaliber monteerde dan heb 16 kromme kleppen over een paar duizend km
Is dat alleen zo bij nieuwere typen blokken?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 01:43 schreef 2cv het volgende:
Zowieso zou ik een kop niet vlakken. Er worden allerlei ingewikkelde technieken gebruikt om de gaten van de nokkenas tot op de miljoenste millimeter nauwkeurig exact in lijn te boren, en als de kop krom is, zitten die gaten in de verste verte niet meer in lijn. Vervolgens komt er een revisieboer met z'n koppenvlakapparatuur aan zetten en negert dat die gaten niet in lijn zitten en rost gewoon die hele kop vlak zodat het spul mooi afdicht. De nokkenas moet je met een moker in de kop slaan en je motorvermogen halveert omdat het zoveel moeite kost om die nokkenas rond te draaien en je distibutieriem houdt het ook niet zo lang meer vol omdat die veel zwaarder belast wordt. Daarbij buigt bij draaiende motor de nokkenas continu alle kanten op, dus na een paar honderd/duizend kilometer ligt je nokkenas in tweeën en proberen de zuigers de kleppen dicht te drukken.
Koppen vlakken
Bij alle blokken waarbij de nokkenas door de kop loopt, ongeacht bouwjaar. De kop gaat krom, en de gaten staan daarom niet meer in lijn. Je moet de kop daarom niet vlakken maar richten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Is dat alleen zo bij nieuwere typen blokken?
Weet wel zeker dat het bij Saab motoren regelmatig gedaan word, en daar zijn geen problemen bij.
Zijn dat alle (D)OHC blokken?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bij alle blokken waarbij de nokkenas door de kop loopt, ongeacht bouwjaar. De kop gaat krom, en de gaten staan daarom niet meer in lijn. Je moet de kop daarom niet vlakken maar richten.
Waar denk je dat OHC voor staat?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zijn dat alle (D)OHC blokken?
Ik ben niet goed in afkortingen. Dat betekent geloof ik (Dual) Overhead Camshaft/(Dubbele) Bovenliggende Nokkenas ? Zo ja: ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zijn dat alle (D)OHC blokken?
Daar waar de afkorting voor staat inderdaad, en of dat valt onder de beschrijving 'nokkenas door de kop'quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Waar denk je dat OHC voor staat?
Overhead Camshaft, maw, bovenliggende nokkenas. Hij zit dus in de cilinderkop.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Daar waar de afkorting voor staat inderdaad, en of dat valt onder de beschrijving 'nokkenas door de kop'
Thanks 2cv!
Dan heb je een nokkenashuisquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:12 schreef 2cv het volgende:
Ik ken (en heb ! ) trouwens een motorblok waarbij de nokkenas in een apart rekje zit. Dat rekje zit weer op de kop geschroefd. Maar wat denk je wat er met dat rekje gebeurt als je de bouten vast schroeft en de kop is krom ? JuistKomt dus op hetzelfde neer.
Dat zeg ik, een rekjequote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dan heb je een nokkenashuis
Vijf jaar of 4mm zijn de normen die meestal door 'het wereldje' gebruikt worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:03 schreef sittingtuck het volgende:
Wat is tegenwoordig de norm qua max leeftijd van te monteren winterbanden?
Bij 4mm moet je ze weggooien. Niet meer monteren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vijf jaar of 4mm zijn de normen die meestal door 'het wereldje' gebruikt worden.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:12 schreef NieuweNier het volgende:
Bij 4mm moet je ze weggooien. Niet meer monteren.
Winterbanden met een profiel =/< 4MM mag niet meer worden beoordeeld als een winterband. Nu maakt het in Nederland geen zak uit, maar in bijvoorbeeld Duitsland, waar een winterbanden plicht is, ben je wel de sjaak als er wat gebeurd en jij heb 4mm of minder profiel op je winterbanden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:15 schreef bokkepoot het volgende:
[..]![]()
Goeie banden weggooien, het enige wat er dan mis mee is dat als het echt sneeuwt ze waardeloos zijn.
Weet ik, maar je kan prima de banden oprijden in de zomer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Winterbanden met een profiel =/< 4MM mag niet meer worden beoordeeld als een winterband. Nu maakt het in Nederland geen zak uit, maar in bijvoorbeeld Duitsland, waar een winterbanden plicht is, ben je wel de sjaak als er wat gebeurd en jij heb 4mm of minder profiel op je winterbanden.
Dat zou ik niet meteen doen ivm de samenstelling van het compound (is vrij zacht), maar er na maart nog een maandje of twee mee doorrijden moet geen kwaad kunnen. Dan in oktober weer monteren (als het niet zo idioot warm is als dit jaarquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:34 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Weet ik, maar je kan prima de banden oprijden in de zomer.
Dat kan prima.quote:Op zondag 2 november 2014 21:38 schreef sittingtuck het volgende:
Is het überhaupt aan te raden gebruikte winterbanden (dus door iemand anders met een andere auto bereden) te monteren?
Ligt heel erg aan hoe je rijd, ik merk het verschil wel tussen zomerbanden en winterbanden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zou ik niet meteen doen ivm de samenstelling van het compound (is vrij zacht), maar er na maart nog een maandje of twee mee doorrijden moet geen kwaad kunnen
Ja, ik word kriegel van grote incasso's en studentquote:Op maandag 3 november 2014 17:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maak je dat nog zelf over? De tering, dat die mensen nog bestaan zeg.
ik rijd al op een setje nieuwe sinds Maart, heb nog een mm of 6 over na bijna 50k kilometer. Zó hard slijten ze dus ook weer nietquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:34 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Weet ik, maar je kan prima de banden oprijden in de zomer.
Ikke wel, en ik heb hem nog niet gevonden, en ze remmen als een idiootquote:Op maandag 3 november 2014 17:41 schreef bokkepoot het volgende:
Ligt heel erg aan hoe je rijd, ik merk het verschil wel tussen zomerbanden en winterbanden.
Maar ik durf gerust in de zomer op winterbanden te rijden, het limiet van de banden zoek ik zelden op.
de ruit zelfquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:54 schreef NieuweNier het volgende:
FML er is, alweer, iets kapot aan mijn auto. De voorruit verwarming heeft het random begeven. Precies nu het winter wordt![]()
De linker kant verwarmt nog prima. De rechter kant echt buitengewoon matig. Kan dit een zekering zijn of is de ruit nu gewoon kapot?
Echt? Fucking ellende. Ik heb geen zin hinderden euro te betalen km de ruit te vervangen, maar krabben is nier chill...quote:
leg dan zon ding op je voorruit. Of koop spray.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:28 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Echt? Fucking ellende. Ik heb geen zin hinderden euro te betalen km de ruit te vervangen, maar krabben is nier chill...
Zo'n ding? Dat daar spray voor is is wel nicequote:Op dinsdag 4 november 2014 21:33 schreef Catch22- het volgende:
[..]
leg dan zon ding op je voorruit. Of koop spray.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:28 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Echt? Fucking ellende. Ik heb geen zin hinderden euro te betalen km de ruit te vervangen, maar krabben is nier chill...
die spray ontdooit het. Met zon ding bedoel ik zon plaat die je op je ruit doet voor de nachtquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:35 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zo'n ding? Dat daar spray voor is is wel nice![]()
Wel hopen dat het lang blijft zitten. RainX werkt bijvoorbeeld maar een dagje ofzo
Zo'n woeste ruit met voorruitverwarming kost wel wat knaken, 800 incluis plaatsenquote:
Een ijskrabber kost 2 euro of zo?quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:53 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zo'n woeste ruit met voorruitverwarming kost wel wat knaken, 800 incluis plaatsen
Das wel wat andere koek dan je standaard ruitje
Zo'n ruit werkt beter en snellerquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Een ijskrabber kost 2 euro of zo?
Inderdaad. Bovendien is op een knopje drukken veel relaxeder dan in de kou in nette kleding over je vieze auto hangen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:57 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zo'n ruit werkt beter en snellerVooral beter
Wait whut hoe kan je blower kapot zijn. En ik dacht dat ik in een barrel reedquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:07 schreef Dingest het volgende:
Ik heb niet eens een verwarmde blower. Stel je eens niet zo aan over een defecte voorruitverwarmingDe meeste mensen doen standaard al zonder. Beetje ijs van de ruit krabben ga je heus wel overleven.
Google eens naar Fiat 126pquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wait whut hoe kan je blower kapot zijn. En ik dacht dat ik in een barrel reed
Gast, heb je polio dat je vingers afbreken tijdens het aanbrengen van de Rain X?quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:35 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zo'n ding? Dat daar spray voor is is wel nice![]()
Wel hopen dat het lang blijft zitten. RainX werkt bijvoorbeeld maar een dagje ofzo
Huh jij gaat toch altijd eerst 4 uur sporten voordat je 18 uur moet werken?quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Inderdaad. Bovendien is op een knopje drukken veel relaxeder dan in de kou in nette kleding over je vieze auto hangen.
Dat spul komt bij mij gewoon uit de wasstraat. Blijkbaar dus een veel minder goede manier van aanbrengen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:38 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Gast, heb je polio dat je vingers afbreken tijdens het aanbrengen van de Rain X?
Als je het goed aanbrengt, blijft dat een half jaar of 15.000 km goed.
Gebruik YouTube maar voor filmpjes hoe t wel moet.
En als t niet lukt kan je nog altijd over je voorruit heen pissen, dan smelt t ook.
Daarna wel je blower op full zetten en na 3 minuten op recirculeren
De blower doet het prima, maar zit voorin en zuigt alleen directe buitenlucht aan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wait whut hoe kan je blower kapot zijn. En ik dacht dat ik in een barrel reed
dat is dezelfde persoonquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:40 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Huh jij gaat toch altijd eerst 4 uur sporten voordat je 18 uur moet werken?
Of was dat Roadtrip?
gohquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:50 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat spul komt bij mij gewoon uit de wasstraat. Blijkbaar dus een veel minder goede manier van aanbrengen.
Wist ik veel dat het 15.000km mee zou horen te gaan. Ik koop gewoon RainX en baseer daar mijn ervaringen op.quote:
je wasstraat brengt het aan of doe je het zelf?quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:24 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wist ik veel dat het 15.000km mee zou horen te gaan. Ik koop gewoon RainX en baseer daar mijn ervaringen op.
Lekker aardig zijn we weer ook voor elkaar
De wasstraat brengt het aan. Met zoals wax enzoquote:Op dinsdag 4 november 2014 23:27 schreef Catch22- het volgende:
[..]
je wasstraat brengt het aan of doe je het zelf?
Officieel ja. Maar als je de unit laat zitten dan nietquote:Op woensdag 5 november 2014 20:54 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Simpele vraag: moet je altijd de koplampen opnieuw afstellen wanneer je die hebt vervangen? Heb er weinig zin in om dat zelf te doen, maar om nu voor een lampje naar de garage te rijden ...
In de zijkant va de deur zit een rubber, die lis. Dan zie je een schroef die los. En dan ben je erquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Heb hier een nieuw slot van een achterportier van een Renault Modus. Nu krijg ik de deurhendel niet los (of beter: ik krijg het slot niet los van de deurhendel aan de buitenkant). De deurpaneel heb ik verwijderd, maar ik vermoed dat ik de deurhendel los moet maken, maar ik zou niet weten hoe....![]()
Iemand een idee?
Bedankt!quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
In de zijkant va de deur zit een rubber, die lis. Dan zie je een schroef die los. En dan ben je er
Als je geen gekke dingen doet en alleen het pitje vervangt niet. Als je de hele unit moet demonteren (bij sommige auto's werkt het helaas zo) dan is het wel slim ja. Of je moet in het donker even je auto voor een muurtje zetten en het zo afstellen, maar dan moet je wel een goed gevoel ervoor hebben.quote:Op woensdag 5 november 2014 20:54 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Simpele vraag: moet je altijd de koplampen opnieuw afstellen wanneer je die hebt vervangen? Heb er weinig zin in om dat zelf te doen, maar om nu voor een lampje naar de garage te rijden ...
Op zondag 9 november 2014 10:32 schreef Kadooosh het volgende:
Mwa niet heel goed... in principe wil ik hem op rijden. Vorige apk(augustus) was zo'n ¤300 en bij de volgende doe ik hem dan weg als het zoveel weer is.quote:Op zondag 9 november 2014 10:49 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe is de staat van de rest van de auto? Erg, wil je er nog lang mee doorrijden?
Iets met peanuts en monkey'squote:Op zondag 9 november 2014 10:32 schreef Kadooosh het volgende:
Na 3 jaar is mijn accu al op. Bij het starten schiet ie naar 5v toe.
Nu ga ik maar een nieuwe kopen maar welke merken hebben jullie goeie ervaring mee?
Deze was van coldax. Drie jaar is wel erg weinig toch.
Is voor een polo 2 '90.
Komt het niet omdat als je eenmaal airco gebruikt om te ontwasemen dat je dan altijd airco moet gebruiken tenzij je je vooruit schoonmaakt van binnen, dat ervaar ik tenminste.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:28 schreef Sounddragon het volgende:
Het is bij vlagen erg vochtig 's nachts. Je kunt kijken waar het interieurfilter zit en of dat niet nat is omdat bijvoorbeeld blaadjes de afwatering van de paravan verstoppen waardoor je filter verzuipt. Ik neem aan dat je je deur(panel)en niet open hebt gehad en dat daar gewoon netjes de folie nog in zit?
Nee. Ik heb niet eens airco, en ik heb nergens problemen mee. Vocht zit in de buitenlucht, die verwarm je in je auto, en als je hem wegzet koelt die lucht af, en condenseert een deel van dat vocht op de binnenkant van je ruiten.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:43 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Komt het niet omdat als je eenmaal airco gebruikt om te ontwasemen dat je dan altijd airco moet gebruiken tenzij je je vooruit schoonmaakt van binnen, dat ervaar ik tenminste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |