Jaquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:37 schreef Dingest het volgende:
Ik begrijp het goed dat na het vervangen van de Com2000-unit van PSA bij voertuigen met ESP de stuurhoeksensor opnieuw ingeleerd moet worden?![]()
De COM 2000 kun je in principe zonder tester vervangen. Een keer links naar rechts werkt meestalquote:Op zaterdag 13 september 2014 19:13 schreef Dingest het volgende:
Dan zoek ik alleen de unit zelf op, en laat ik mijn vader (zijn auto) wel de rest met de garage uitzoeken.
Op basis van het onderdeelnummer (96542 558 XT) kom ik ook units tegen zonder de stengels voor cruise control en radio. Wil dat zeggen dat dat units met de juiste voorbereiding zijn en dat de stengels dan eenvoudigweg om te wisselen zijn?
Schakelaar er effe uit of afplakkenquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:37 schreef Dingest het volgende:
En wat zijn exact de eisen rondom claxons voor de APK? In m'n 126 heb ik zo'n Dixie-horn gehangen; werkt op een eigen schakelaartje dus de gewone claxon doet het op de gewone manier. Het is mij niet helemaal duidelijk wat nou exact is toegestaan voor de APK, en wat ik aan die Dixie-horn verder onklaar moet maken.
Roestschade delen door totale oppervlakte, en dat keer de E-waarde conform annex 4 in het apk boek, tab 4quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:48 schreef densmee het volgende:
Hoe zit dit nou APK keurmeesters, hoe moet ik dit berekenen.
Het is een O'gara coach works Lincoln towncar van 1986 met een losse body
Onderin de B stijl is deze roest schade aanwezig,
[ afbeelding ]
Bij de achterdeuren is deze schade aanwezig.
[ afbeelding ]
goed de totale oppervlakte van de limo is nogal groot,quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Roestschade delen door totale oppervlakte, en dat keer de E-waarde conform annex 4 in het apk boek, tab 4
Van de b stijlquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:01 schreef densmee het volgende:
[..]
goed de totale oppervlakte van de limo is nogal groot,
maar zo zal het wel niet werken.
Is dus niet zo makkelijk te berekenen zonder boekwerk erbij
maar als je dit zo ziet wat zeg je er dan van, is dit op het randje/goed zat/ of dikke afkeurquote:
Werkelijk geen ideequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef densmee het volgende:
[..]
maar als je dit zo ziet wat zeg je er dan van, is dit op het randje/goed zat/ of dikke afkeur
Thx voor de tip. Ik heb doorgegeven dat ik akkoord ga. Ook heb ik gevraagd voor de rest van de grote beurt, ik bedoel als ze toch bezig zijn...quote:
Ik begrijp inderdaad ook niet hoe het zo goedkoop kon. Hij liet ook alle onderdelen zien van kijk dit heb ik vervangen. Ik ben niet opgelicht ofzo.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:09 schreef fathank het volgende:
80 euro voor een grote beurt?
Alleen de olie kost doorgaans al zoiets moeten er nog filters bij en uurloon. En wat er nog meer staat voorgeschreven...
En je weet ook zeker dat die onderdelen uit jouw auto kwamen?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:37 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik begrijp inderdaad ook niet hoe het zo goedkoop kon. Hij liet ook alle onderdelen zien van kijk dit heb ik vervangen. Ik ben niet opgelicht ofzo.
Filters geen idee. Maar ik weet hoe mijn remmen en banden eruit zien...quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je weet ook zeker dat die onderdelen uit jouw auto kwamen?
Iets met inkoopquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:09 schreef fathank het volgende:
Alleen de olie kost doorgaans al zoiets
Welke tank rij jij dan dat er 10 liter olie op gaat?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:09 schreef fathank het volgende:
80 euro voor een grote beurt?
Alleen de olie kost doorgaans al zoiets moeten er nog filters bij en uurloon. En wat er nog meer staat voorgeschreven...
Dat snap ik maar een grote beurt voor 80 piek? De gemiddelde garage kijkt er nog nieteens naar voor 80 piekquote:
Mitsubishi L200, gaat bijna 8 liter in. A 12 euro de liter ofzo dat maakt al bijna 100 piek aan olie. Dan moet er nog een filter bij en een mannetje die de oude olie er af laat lopen nieuwe olie er in gooit en een nieuw filter plaatst. Dan ga je toch ruim over de 80 euro heen, als gaat er de helft aan olie in. Dan is er de rest nog niet eens bijgeteld voor een grote beurt. Brandstoffilter, luchtfilter schoonmaken, remvloeistof checken evt bijvullen/verversen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:55 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Welke tank rij jij dan dat er 10 liter olie op gaat?
Als je het goedkoop wilt hebben moet je ook niet naar de dealer gaan. Daar vroegen ze inderdaad 130 euro om "ernaar te kijken".quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat snap ik maar een grote beurt voor 80 piek? De gemiddelde garage kijkt er nog nieteens naar voor 80 piek
Die heb ik ook niet gekregenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:10 schreef Catch22- het volgende:
Voor 80 euro kan je geen echte grote beurt doen met factuur.
Dan moet je je toch eens afvragen wat die "grote beurt" helemaal inhoudt, want dat is kennelijk nogal een rekbaar begrip.quote:
Hoe de accu is weet ik niet direct. Als het goed is komt er morgen of ergens deze week iemand mijn accu doormeten. Die dacht dat er ook iets was met de accu, maar het is niet heel fijn om dat te onderzoeken in het donker. Wat bedoel je precies met de zekeringen boven op de accu?quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Lijkt mij in eerste instantie een probleem in het start- en laadsysteem. Hoe is de accu, zijn de zekeringen boven op de accu? Deze willen nog wel een roesten, met rare klachten tot gevolg.
Tevensvoor de moeite en tijd die je in vraag hebt gestoken.
De VW-groep heeft al jaren een aantal zekeringen boven op de accu. Deze zijn oa voor de startmotor, dynamo en een aantal computers. Deze branden eigenlijk nooit doo, maar gaan roesten waardoor er te weinig stroom bij de diverse systemen kan komen. Houd er rekening mee dat een aantal systemen ingeleerd moeten worden, na het loshalen van de accu.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:45 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Hoe de accu is weet ik niet direct. Als het goed is komt er morgen of ergens deze week iemand mijn accu doormeten. Die dacht dat er ook iets was met de accu, maar het is niet heel fijn om dat te onderzoeken in het donker. Wat bedoel je precies met de zekeringen boven op de accu?
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten danquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De VW-groep heeft al jaren een aantal zekeringen boven op de accu. Deze zijn oa voor de startmotor, dynamo en een aantal computers. Deze branden eigenlijk nooit doo, maar gaan roesten waardoor er te weinig stroom bij de diverse systemen kan komen. Houd er rekening mee dat een aantal systemen ingeleerd moeten worden, na het loshalen van de accu.
Nee, ik maak de zekeringen schoon, ze zijn nogal duurquote:Op maandag 13 oktober 2014 21:22 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten dan
Dat begrijp ik. Maar vanaf welke maand?quote:
Vanaf februari natuurlijk. Want de vijf graden in oktober zijn veel warmer dan vijf graden in februari.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:52 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar vanaf welke maand?
Je weet dat ik dat niet bedoel. Ik wil gewoon weten welke maand dat ongeveer is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vanaf februari natuurlijk. Want de vijf graden in oktober zijn veel warmer dan vijf graden in februari.
En ik wil wel weten wat de winnende Lottogetallen van volgende week zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je weet dat ik dat niet bedoel. Ik wil gewoon weten welke maand dat ongeveer is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |