Hoe kom ik erachter wat mijn auto ongeveer nog waard is. Zal niet heel veel zijn. Allicht een stuk minder dan waar ik hem nog niet heel lang geleden voor gekocht hebquote:Op zaterdag 15 november 2014 15:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die uitlaat laat je dicht smeren en die auto verkoop je toch aan aan handelaar, met of zonder radio? Gaat toch wel op export en daar knutselen ze er voor 50 tientjes arbeidsloon 10 uur aan en dan is het probleem opgelost.
Opzoeken op Marktplaats of op die website, ikwilvanmijnautoafpuntnl ofzo... Word je mee doodgegooid aan reclames op de radio...quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:25 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Hoe kom ik erachter wat mijn auto ongeveer nog waard is. Zal niet heel veel zijn. Allicht een stuk minder dan waar ik hem nog niet heel lang geleden voor gekocht heb. Kan wel naar zo'n verkoper gaan en vragen wat hij er voor wil geven, maar het is ook wel fijn om een beetje kennis te hebben wat zoiets nog opbrengt.
Zomoto.nlquote:Op zaterdag 15 november 2014 16:25 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Hoe kom ik erachter wat mijn auto ongeveer nog waard is. Zal niet heel veel zijn. Allicht een stuk minder dan waar ik hem nog niet heel lang geleden voor gekocht heb. Kan wel naar zo'n verkoper gaan en vragen wat hij er voor wil geven, maar het is ook wel fijn om een beetje kennis te hebben wat zoiets nog opbrengt.
Ga naar Ali waar je ook je grote beurt had voor 100 piek.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:32 schreef NieuweNier het volgende:
Het wordt nu echt tijd winterbanden te monteren. Waar kan ik dat het beste doen? Ze moeten ook gebalanceerd worden. En de auto uitgelijnd.
De kwikfit vraagt 66 euro. Dat vind ik erg veel...
Dus eraf halen, afhalen, omleggen, balanceren, monteren en uitlijnen x4 voor ¤66?quote:Op woensdag 3 december 2014 16:32 schreef NieuweNier het volgende:
Het wordt nu echt tijd winterbanden te monteren. Waar kan ik dat het beste doen? Ze moeten ook gebalanceerd worden. En de auto uitgelijnd.
De kwikfit vraagt 66 euro. Dat vind ik erg veel...
Mogelijk ja, verstandig nee. Hoeveel W zijn de omvormer en compressor?quote:Op zondag 21 december 2014 18:07 schreef densmee het volgende:
In onze lincoln hebben wij twee 80 ampère accu's, onze limo is een 12 volt systeem maar met veel luxe aanboord dus grote dynamo en 2 accu's. Is het nou verstandig en mogelijk om doormiddel van de accu's in serie te gebruiken 24 volt te ontrekken voor een zware omvormer en compressor?
Ik vermoed dat die 66 euro alleen voor de banden monteren en balanceren is, uitlijnen kost ook ongeveer zoveel.quote:Op zondag 21 december 2014 18:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dus eraf halen, afhalen, omleggen, balanceren, monteren en uitlijnen x4 voor ¤66?
220 kun je ook gewoon van 12V maken.quote:Op maandag 22 december 2014 08:28 schreef densmee het volgende:
Carbagerun dus daar hebben we flink lucht nodig voor onze tgv hoorns, en 220 voor beeldschermen xboxen en dat soort ongein
jep maar de victron 24 volt zijn een stuk goedkoper aan te komen vandaarquote:Op maandag 22 december 2014 11:04 schreef Erasmo het volgende:
[..]
220 kun je ook gewoon van 12V maken.
Kan geen kwaad ik reed zonderquote:Op maandag 22 december 2014 14:13 schreef Glasvezelbehang het volgende:
Hoi,
Ik nam vandaag een kijkje onder mijn moterkap en kwam tot de ontdekking dat die brede slang, onder in de afbeelding los zit. Nu merk ik met het autorijden niets maar vraag mij toch af wat is dit voor slang en gezien ik geen idee heb hoe lang hij los zit kan dit schadelijke gevolgen hebben voor op de lange termijn van mijn auto?
[ afbeelding ]
Ik vind het eerder knap dat je niet ziet dat je de accu mistquote:Op maandag 22 december 2014 14:13 schreef Glasvezelbehang het volgende:
Hoi,
Ik nam vandaag een kijkje onder mijn moterkap en kwam tot de ontdekking dat die brede slang, onder in de afbeelding los zit. Nu merk ik met het autorijden niets maar vraag mij toch af wat is dit voor slang en gezien ik geen idee heb hoe lang hij los zit kan dit schadelijke gevolgen hebben voor op de lange termijn van mijn auto?
[ afbeelding ]
Is dat wel carterventilatie? Volgens mij gaat die slang van het spruitstuk naar het luchtfilter en dient het ter opwarming van de buitenlucht.quote:Op maandag 22 december 2014 16:30 schreef BlackLining het volgende:
Carterventilatie.. De olie zal wel sneller verslechteren en je loopt kans dat er zo nu en dan wat olie uit komt zetten.
De slang zuigt overdruk uit het Carter weg. Vroeger ging dat nog gewoon de buitenlucht in, maar het is wel zo schoon om het gewoon te verbranden.
Als het E10 is weet ik ook niet exact, maar gewoon zo'n setje halen. Het carter zit dacht ik ook vast met die dingen alleen met een andere maatquote:
E8quote:Op zondag 28 december 2014 13:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als het E10 is weet ik ook niet exact, maar gewoon zo'n setje halen. Het carter zit dacht ik ook vast met die dingen alleen met een andere maat
heb zo'n setje gekocht en het is gelukt. Carter zit trouwens met gewone inbusjes.quote:Op zondag 28 december 2014 13:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als het E10 is weet ik ook niet exact, maar gewoon zo'n setje halen. Het carter zit dacht ik ook vast met die dingen alleen met een andere maat
Iets met koud, intercoolers en turbo.....quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:05 schreef NieuweNier het volgende:
Hier terug in utrecht merkte ik dat mijn auto veel makkelijker en soepeler toeren maakt. Alsof er minder weerstand is. Zeker tussen de 2000 en 3000. Mijn eerste gedachte is dus "oh god de koppeling".
Ik merkte het in utrecht. Toen I'm hier vertrok was het kouder dan nu...quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:08 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Iets met koud, intercoolers en turbo.....
Een turbo motor doet het beter op koude lucht, maar zou je als normale bestuurder niets van merken...
Dan heb je waarschijnlijk je uitlaat en je injectoren goed schoon geblazen...quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:14 schreef NieuweNier het volgende:
Ik merkte het in utrecht. Toen I'm hier vertrok was het kouder dan nu...
Waar het mogelijk was volgasquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk je uitlaat en je injectoren goed schoon geblazen...
Beetje vaart gehouden op de autobaan?
Dat is XZN oftewel Spline volgens mij.quote:Op zondag 28 december 2014 12:30 schreef Barcaconia het volgende:
Ik moet bij een vw polo uit 2001 benzine 1.2 het carter er onderuit halen. Hier zit de aandrijfas in de weg voor een paar boutjes. Welk gereedschap heb ik nodig om de aandrijfas er af te halen? Lijkt een 12-kant inbus oid te zijn...
Een DMV voel je, dan gaat dat hok trillen als een gek. Ook krijst je DMV als je hem start...quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:56 schreef derLudolf het volgende:
@NieuweNier:
Je hebt n Mondeo diesel toch? Toevallig geen probleem met dubbrlmassabliegwiel ipv koppeling. Staat die generatie die vanaf 2001? is gemaakt om bekend
Als het goed is zit er een blauw stekkertje aan de achterkant op volg die en je komt erquote:Op woensdag 14 januari 2015 17:29 schreef monsterd. het volgende:
Chuck, weet je toevallig waar de gps antenne van een Mercedes sprinter uit 2007 zich bevindt? Zit deze in de radio ingebouwd of is deze ergens extern aangesloten?
Antennevoet normaal gesproken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:29 schreef monsterd. het volgende:
Chuck, weet je toevallig waar de gps antenne van een Mercedes sprinter uit 2007 zich bevindt? Zit deze in de radio ingebouwd of is deze ergens extern aangesloten?
Thanks, we gaan even zoekenquote:Op woensdag 14 januari 2015 18:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Antennevoet normaal gesproken.
Zul je weinig aan zien, zit er een blauwe stekker aan, dat zit er een GPS ontvanger in. Repareren kan ook niet, vervangen is de methode.quote:
Je bedoelt een Start- en Stop-systeem? Over wat voor een auto ed praat je precies?quote:Op zondag 1 februari 2015 22:08 schreef tobitronics het volgende:
Mijn auto heeft de laatste tijd af en toe een raar euvel bij het starten. Ik heb een push-to-start knop welke de motor start als de koppeling is ingetrapt. Ik doe dit en druk op de knop en de motor start, echter slaat deze per direct weer af (vrijwel zonder dat je t door hebt), als ik dan weer op start druk doet ie t gewoon. Probleem is niet bij elke start, slechts af en toe.
Nou las ik dat dit de BDP sensor kan zijn, kan dit kloppen?
Betreft een renault scenic uit 2004, en nee ik bedoel geen start-stop systeem maar gewoon dat een drukknop de taak van sleutel in het contact omdraaien overneemt (a.k.a. ik beinvloed de duur van de startermotor/het starten niet)quote:Op zondag 1 februari 2015 22:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je bedoelt een Start- en Stop-systeem? Over wat voor een auto ed praat je precies?
Dat kan bij die modellen de BDP-sensor zijn, controleer als de stekker blauw is. De kaartlezer gaat ook regelmatig kapot. Daar kan ook het euvel in zitten.quote:Op zondag 1 februari 2015 22:30 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Betreft een renault scenic uit 2004, en nee ik bedoel geen start-stop systeem maar gewoon dat een drukknop de taak van sleutel in het contact omdraaien overneemt (a.k.a. ik beinvloed de duur van de startermotor/het starten niet)
Kan het uitlezen geschieden met een simpel DealExtreme chinees OBD2 geval? Of moet het echt een clip zijn?quote:Op zondag 1 februari 2015 22:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat kan bij die modellen de BDP-sensor zijn, controleer als de stekker blauw is. De kaartlezer gaat ook regelmatig kapot. Daar kan ook het euvel in zitten.
Uitlezen tijdens het starten is aan te rijden om nodeloos onderdelen te vervangen te voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |