abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146683064
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 15:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die uitlaat laat je dicht smeren en die auto verkoop je toch aan aan handelaar, met of zonder radio? Gaat toch wel op export en daar knutselen ze er voor 50 tientjes arbeidsloon 10 uur aan en dan is het probleem opgelost.
Hoe kom ik erachter wat mijn auto ongeveer nog waard is. Zal niet heel veel zijn. Allicht een stuk minder dan waar ik hem nog niet heel lang geleden voor gekocht heb :P. Kan wel naar zo'n verkoper gaan en vragen wat hij er voor wil geven, maar het is ook wel fijn om een beetje kennis te hebben wat zoiets nog opbrengt.
Feyenoord Rotterdam
  FOK!fotograaf maandag 17 november 2014 @ 01:21:20 #202
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146732767
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:25 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Hoe kom ik erachter wat mijn auto ongeveer nog waard is. Zal niet heel veel zijn. Allicht een stuk minder dan waar ik hem nog niet heel lang geleden voor gekocht heb :P. Kan wel naar zo'n verkoper gaan en vragen wat hij er voor wil geven, maar het is ook wel fijn om een beetje kennis te hebben wat zoiets nog opbrengt.
Opzoeken op Marktplaats of op die website, ikwilvanmijnautoafpuntnl ofzo... Word je mee doodgegooid aan reclames op de radio...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146734451
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:25 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Hoe kom ik erachter wat mijn auto ongeveer nog waard is. Zal niet heel veel zijn. Allicht een stuk minder dan waar ik hem nog niet heel lang geleden voor gekocht heb :P. Kan wel naar zo'n verkoper gaan en vragen wat hij er voor wil geven, maar het is ook wel fijn om een beetje kennis te hebben wat zoiets nog opbrengt.
Zomoto.nl
  woensdag 3 december 2014 @ 16:32:56 #204
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147251349
Het wordt nu echt tijd winterbanden te monteren. Waar kan ik dat het beste doen? Ze moeten ook gebalanceerd worden. En de auto uitgelijnd.

De kwikfit vraagt 66 euro. Dat vind ik erg veel...
  woensdag 3 december 2014 @ 16:43:22 #205
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147251714
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:32 schreef NieuweNier het volgende:
Het wordt nu echt tijd winterbanden te monteren. Waar kan ik dat het beste doen? Ze moeten ook gebalanceerd worden. En de auto uitgelijnd.

De kwikfit vraagt 66 euro. Dat vind ik erg veel...
Ga naar Ali waar je ook je grote beurt had voor 100 piek.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 3 december 2014 @ 16:45:00 #206
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_147251764
Zoek een Bosch garage.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_147809800
In onze lincoln hebben wij twee 80 ampère accu's, onze limo is een 12 volt systeem maar met veel luxe aanboord dus grote dynamo en 2 accu's. Is het nou verstandig en mogelijk om doormiddel van de accu's in serie te gebruiken 24 volt te ontrekken voor een zware omvormer en compressor?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 21 december 2014 @ 18:16:56 #208
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147810145
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:32 schreef NieuweNier het volgende:
Het wordt nu echt tijd winterbanden te monteren. Waar kan ik dat het beste doen? Ze moeten ook gebalanceerd worden. En de auto uitgelijnd.

De kwikfit vraagt 66 euro. Dat vind ik erg veel...
Dus eraf halen, afhalen, omleggen, balanceren, monteren en uitlijnen x4 voor ¤66?
  zondag 21 december 2014 @ 18:17:24 #209
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147810165
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:07 schreef densmee het volgende:
In onze lincoln hebben wij twee 80 ampère accu's, onze limo is een 12 volt systeem maar met veel luxe aanboord dus grote dynamo en 2 accu's. Is het nou verstandig en mogelijk om doormiddel van de accu's in serie te gebruiken 24 volt te ontrekken voor een zware omvormer en compressor?
Mogelijk ja, verstandig nee. Hoeveel W zijn de omvormer en compressor?
pi_147810434
Omvormer zal een 60 Ampere trekken op 24 volt
En compressor zijn we nog niet helemaal uit hoe dat te regelen, of bij de multiriem, 12 volt of 24 volt.
Maar de compressor zal hooguit 20 ampere trekken
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 22 december 2014 @ 02:39:40 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147831935
Wat ben je van plan met die pooierboot? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_147833308
Carbagerun dus daar hebben we flink lucht nodig voor onze tgv hoorns, en 220 voor beeldschermen xboxen en dat soort ongein :')
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_147834299
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:16 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dus eraf halen, afhalen, omleggen, balanceren, monteren en uitlijnen x4 voor ¤66?
Ik vermoed dat die 66 euro alleen voor de banden monteren en balanceren is, uitlijnen kost ook ongeveer zoveel.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  maandag 22 december 2014 @ 11:04:43 #214
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147835936
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 08:28 schreef densmee het volgende:
Carbagerun dus daar hebben we flink lucht nodig voor onze tgv hoorns, en 220 voor beeldschermen xboxen en dat soort ongein :')
220 kun je ook gewoon van 12V maken.
pi_147836998
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 11:04 schreef Erasmo het volgende:

[..]

220 kun je ook gewoon van 12V maken.
jep maar de victron 24 volt zijn een stuk goedkoper aan te komen vandaar
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 22 december 2014 @ 12:13:49 #216
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147837620
Ik zou een gescheiden 24V huishoudaccusysteem(3x woordwaarde!) aanleggen. Een oude vrachtwagenaccu is niet bijzonder duur en je hebt toch zat ruimte in de limo.
pi_147841258
Hoi,

Ik nam vandaag een kijkje onder mijn moterkap en kwam tot de ontdekking dat die brede slang, onder in de afbeelding los zit. Nu merk ik met het autorijden niets maar vraag mij toch af wat is dit voor slang en gezien ik geen idee heb hoe lang hij los zit kan dit schadelijke gevolgen hebben voor op de lange termijn van mijn auto?

pi_147846124
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:13 schreef Glasvezelbehang het volgende:
Hoi,

Ik nam vandaag een kijkje onder mijn moterkap en kwam tot de ontdekking dat die brede slang, onder in de afbeelding los zit. Nu merk ik met het autorijden niets maar vraag mij toch af wat is dit voor slang en gezien ik geen idee heb hoe lang hij los zit kan dit schadelijke gevolgen hebben voor op de lange termijn van mijn auto?

[ afbeelding ]
Kan geen kwaad ik reed zonder
pi_147846395
Carterventilatie.. De olie zal wel sneller verslechteren en je loopt kans dat er zo nu en dan wat olie uit komt zetten.

De slang zuigt overdruk uit het Carter weg. Vroeger ging dat nog gewoon de buitenlucht in, maar het is wel zo schoon om het gewoon te verbranden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_147847976
Dank jullie wel, ik denk dat ik dan toch morgen maar ff een slangklemmetje haal, kleine moeite.
pi_147852959
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:13 schreef Glasvezelbehang het volgende:
Hoi,

Ik nam vandaag een kijkje onder mijn moterkap en kwam tot de ontdekking dat die brede slang, onder in de afbeelding los zit. Nu merk ik met het autorijden niets maar vraag mij toch af wat is dit voor slang en gezien ik geen idee heb hoe lang hij los zit kan dit schadelijke gevolgen hebben voor op de lange termijn van mijn auto?

[ afbeelding ]
Ik vind het eerder knap dat je niet ziet dat je de accu mist :+
pi_147947121
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:30 schreef BlackLining het volgende:
Carterventilatie.. De olie zal wel sneller verslechteren en je loopt kans dat er zo nu en dan wat olie uit komt zetten.

De slang zuigt overdruk uit het Carter weg. Vroeger ging dat nog gewoon de buitenlucht in, maar het is wel zo schoon om het gewoon te verbranden.
Is dat wel carterventilatie? Volgens mij gaat die slang van het spruitstuk naar het luchtfilter en dient het ter opwarming van de buitenlucht.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 28 december 2014 @ 12:30:01 #223
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_148042267
Ik moet bij een vw polo uit 2001 benzine 1.2 het carter er onderuit halen. Hier zit de aandrijfas in de weg voor een paar boutjes. Welk gereedschap heb ik nodig om de aandrijfas er af te halen? Lijkt een 12-kant inbus oid te zijn...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 28 december 2014 @ 12:40:09 #224
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148042641
Is dat niet zo'n veeltand-torx (E10)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 28 december 2014 @ 12:51:34 #225
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_148043084
Zou zomaar kunnen. Ik ken ze niet maar moet het ff gaan kopen dus ik zou graag in 1x de juiste meenemen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_148043428
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 12:40 schreef daNpy het volgende:
Is dat niet zo'n veeltand-torx (E10)
Als het E10 is weet ik ook niet exact, maar gewoon zo'n setje halen. Het carter zit dacht ik ook vast met die dingen alleen met een andere maat :+
pi_148043540
VAG van die tijd zit vol met die veeltandtorx inderdaad
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 28 december 2014 @ 17:21:46 #228
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148054835
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2014 13:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Als het E10 is weet ik ook niet exact, maar gewoon zo'n setje halen. Het carter zit dacht ik ook vast met die dingen alleen met een andere maat :+
E8 :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_148288508
Koplamphoogteverstelling doet het niet en APK komt er aan. Kom ik weg met de knop er uit halen en de kabel die er naartoe loopt niet weg te werken of moet het gat echt afgedicht zijn? Valt niet mee om een dode schakelaar te vinden op korte termijn via onderdelenlijn maar maandag bel ik nog wel even wat sloperijen op. Gaat om Mazda 6 MY2003
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 3 januari 2015 @ 18:57:14 #230
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_148288579
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2014 13:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Als het E10 is weet ik ook niet exact, maar gewoon zo'n setje halen. Het carter zit dacht ik ook vast met die dingen alleen met een andere maat :+
heb zo'n setje gekocht en het is gelukt. Carter zit trouwens met gewone inbusjes.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:05:06 #231
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148443841
Ik ben vandaag 2 uur bezig geweest met het uit de sneeuw krijgen van mijn auto. Graven, hakken, strooien, en veel proberen.

Hier terug in utrecht merkte ik dat mijn auto veel makkelijker en soepeler toeren maakt. Alsof er minder weerstand is. Zeker tussen de 2000 en 3000. Mijn eerste gedachte is dus "oh god de koppeling".

Maar wanneer je terug schakelt met 2000 toeren bonkt de auto terug en stijgen de toeren onmiddellijk. Ook als ik weg probeer te rijden met de handrem erop stijgen de toeren niet... De motor doet moeilijk maar de koppeling lijkt niet te slippen.

Zie ik iets over het het hoofd met het diagnostiseren van een lamme koppeling? Of is er blijkbaar constant volgas op de autobahn weerstand ergens weggebrand? Het is een diesel en ik heb hem een lange tijd alleen in de stad gebruikt... Nu dus veel toeren in de bergen en volgas autobahn.

Als het de koppeling is zou het zwaar klote zijn... Als hij schoongebrand is zou dat mooi zijn. Maar het is nu echt veel smoother. Lijkt een beetje op revven in neutraal. Maar dan ga je vooruit. En hard...
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:08:35 #232
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_148444019
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:05 schreef NieuweNier het volgende:
Hier terug in utrecht merkte ik dat mijn auto veel makkelijker en soepeler toeren maakt. Alsof er minder weerstand is. Zeker tussen de 2000 en 3000. Mijn eerste gedachte is dus "oh god de koppeling".
Iets met koud, intercoolers en turbo.....

Een turbo motor doet het beter op koude lucht, maar zou je als normale bestuurder niets van merken...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:14:37 #233
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148444274
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:08 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Iets met koud, intercoolers en turbo.....

Een turbo motor doet het beter op koude lucht, maar zou je als normale bestuurder niets van merken...
Ik merkte het in utrecht. Toen I'm hier vertrok was het kouder dan nu...
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:16:23 #234
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_148444343
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:14 schreef NieuweNier het volgende:
Ik merkte het in utrecht. Toen I'm hier vertrok was het kouder dan nu...
Dan heb je waarschijnlijk je uitlaat en je injectoren goed schoon geblazen...

Beetje vaart gehouden op de autobaan? Rijd je normaal veel korte stukjes?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:18:13 #235
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148444424
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:16 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Dan heb je waarschijnlijk je uitlaat en je injectoren goed schoon geblazen...

Beetje vaart gehouden op de autobaan?
Waar het mogelijk was volgas :P

Best wel veel verkeer though... :'(

Maar we hebben inclusief 5 pauzes (mijn maat heeft een kleine blaas), en allemaal files en baustelle, ongeveer 7 uur en 45 minuten gedaan over 900km. Niet heel snel maar wel vaak rond de 200 gereden.

Ik heb idd de laatste maanden veel korte stukjes gereden. Als in minder dan 5km.
  Moderator woensdag 7 januari 2015 @ 23:56:16 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148452137
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 12:30 schreef Barcaconia het volgende:
Ik moet bij een vw polo uit 2001 benzine 1.2 het carter er onderuit halen. Hier zit de aandrijfas in de weg voor een paar boutjes. Welk gereedschap heb ik nodig om de aandrijfas er af te halen? Lijkt een 12-kant inbus oid te zijn...
Dat is XZN oftewel Spline volgens mij.

Is het zoiets?



@NieuweNier:
Je hebt n Mondeo diesel toch? Toevallig geen probleem met dubbrlmassabliegwiel ipv koppeling. Staat die generatie die vanaf 2001? is gemaakt om bekend ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:47:16 #237
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_148479295
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:56 schreef derLudolf het volgende:
@NieuweNier:
Je hebt n Mondeo diesel toch? Toevallig geen probleem met dubbrlmassabliegwiel ipv koppeling. Staat die generatie die vanaf 2001? is gemaakt om bekend ;)
Een DMV voel je, dan gaat dat hok trillen als een gek. Ook krijst je DMV als je hem start...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:29:46 #238
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_148681417
Chuck, weet je toevallig waar de gps antenne van een Mercedes sprinter uit 2007 zich bevindt? Zit deze in de radio ingebouwd of is deze ergens extern aangesloten?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_148681980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:29 schreef monsterd. het volgende:
Chuck, weet je toevallig waar de gps antenne van een Mercedes sprinter uit 2007 zich bevindt? Zit deze in de radio ingebouwd of is deze ergens extern aangesloten?
Als het goed is zit er een blauw stekkertje aan de achterkant op volg die en je komt er
is het een comand systeen ?
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:48:43 #240
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_148682036
Als ik het goed heb zit die onderaan de kap geplakt die midden bovenop het dashboard zit (boven de radio).
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:49:20 #241
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_148682061
Ik heb het al gevonden idd. Het is een command systeem. Het blauwe stekkertje ook gevonden. De volgende vraag is; hoe krijgen we hem er makkelijk uit, zonder veel los te halen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_148683481
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:29 schreef monsterd. het volgende:
Chuck, weet je toevallig waar de gps antenne van een Mercedes sprinter uit 2007 zich bevindt? Zit deze in de radio ingebouwd of is deze ergens extern aangesloten?
Antennevoet normaal gesproken.
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:16:42 #243
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_148687504
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Antennevoet normaal gesproken.
Thanks, we gaan even zoeken :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_148687809
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:16 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Thanks, we gaan even zoeken :)
Zul je weinig aan zien, zit er een blauwe stekker aan, dat zit er een GPS ontvanger in. Repareren kan ook niet, vervangen is de methode.
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:29:07 #245
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_148688024
Ik heb al gezien dat de ontvanger goedkoop te vervangen is idd. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_149279866
Mijn auto heeft de laatste tijd af en toe een raar euvel bij het starten. Ik heb een push-to-start knop welke de motor start als de koppeling is ingetrapt. Ik doe dit en druk op de knop en de motor start, echter slaat deze per direct weer af (vrijwel zonder dat je t door hebt), als ik dan weer op start druk doet ie t gewoon. Probleem is niet bij elke start, slechts af en toe.

Nou las ik dat dit de BDP sensor kan zijn, kan dit kloppen?
pi_149280711
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:08 schreef tobitronics het volgende:
Mijn auto heeft de laatste tijd af en toe een raar euvel bij het starten. Ik heb een push-to-start knop welke de motor start als de koppeling is ingetrapt. Ik doe dit en druk op de knop en de motor start, echter slaat deze per direct weer af (vrijwel zonder dat je t door hebt), als ik dan weer op start druk doet ie t gewoon. Probleem is niet bij elke start, slechts af en toe.

Nou las ik dat dit de BDP sensor kan zijn, kan dit kloppen?
Je bedoelt een Start- en Stop-systeem? Over wat voor een auto ed praat je precies?
pi_149280879
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Je bedoelt een Start- en Stop-systeem? Over wat voor een auto ed praat je precies?
Betreft een renault scenic uit 2004, en nee ik bedoel geen start-stop systeem maar gewoon dat een drukknop de taak van sleutel in het contact omdraaien overneemt (a.k.a. ik beinvloed de duur van de startermotor/het starten niet)
pi_149281017
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:30 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Betreft een renault scenic uit 2004, en nee ik bedoel geen start-stop systeem maar gewoon dat een drukknop de taak van sleutel in het contact omdraaien overneemt (a.k.a. ik beinvloed de duur van de startermotor/het starten niet)
Dat kan bij die modellen de BDP-sensor zijn, controleer als de stekker blauw is. De kaartlezer gaat ook regelmatig kapot. Daar kan ook het euvel in zitten.

Uitlezen tijdens het starten is aan te rijden om nodeloos onderdelen te vervangen te voorkomen.
pi_149283963
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dat kan bij die modellen de BDP-sensor zijn, controleer als de stekker blauw is. De kaartlezer gaat ook regelmatig kapot. Daar kan ook het euvel in zitten.

Uitlezen tijdens het starten is aan te rijden om nodeloos onderdelen te vervangen te voorkomen.
Kan het uitlezen geschieden met een simpel DealExtreme chinees OBD2 geval? Of moet het echt een clip zijn?
pi_149294093
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:45 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Kan het uitlezen geschieden met een simpel DealExtreme chinees OBD2 geval? Of moet het echt een clip zijn?
Dat moet echt met een clip. Die lost ook maar 300 :P
pi_149302891
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dat moet echt met een clip. Die lost ook maar 300 :P
Uitlezen met dealextreme geval leverde idd niks op, heb geprobeerd de sensor te vinden om de kleur te bepalen, zag wel 2 dingen die er op leken maar dat zouden ook de nokkenassensoren kunnen zijn. Heb in ieder geval niks blauws kunnen vinden :P

Tot ik ergens mijn handen op een clip kan krijgen (kan ik gelijk 20 andere irritante meldingen wissen) laat ik het maar voor wat het is, op de een of andere manier speelt het probleem alleen op het parkeerterrein achter mijn werk :p
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:05:11 #253
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149361625
En ik heb weer een probleem met mijn auto :')

Dit is wel het eerste defect na beurten, remmen en 3 setjes banden.

Soms, wanneer het vriest, en alles (voor- en achteruitverwarming, lichten, etc) aan gaat, start hij moeilijk.

Met het aanslaan van de motor zijn er geen problemen. Dat gebeurd gewoon meteen.

Maar zodra hij gestart is brand er een rood accu lampje. Tegelijk is de motor heel hard aan het werken. 2500rpm zonder het gas aan te raken. Dat is idioot.

Na 15 seconden gaat het lampje plots uit en doet de auto weer normaal.

Dit is nu twee keer gebeurd. Weten jullie waar dit door kan komen? Iemand zei dat ik mijn accu moest bijvullen ofzo. Dat is in 43.000km nog nooit gedaan. Geen idee wat de vorige eigenaren deden.

Zijn er nog andere mogelijke oorzaken of dingen die ik kan controleren?
pi_149362585
Accu's doen het niet zo goed als het koud is. Een accu die aan het eind van z'n levensduur begint te raken zal dat dus vooral als het koud is laten merken. Volgens mij heb je dus gewoon een keer een nieuwe nodig. Kun je trouwens bij vrijwel elke garage even snel laten doormeten!

Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:35:43 #255
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149363919
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
In (flinke) kou is het juist beter om de accu even 'op te warmen' door bijvoorbeeld je licht aan te zetten.
Hierdoor vind er alvast een chemische reactie plaats waardoor de accu bij het starten niet in 1x een gigantische opdonder krijgt. Uiteraard is het wel het verstandigst deze uit te zetten bij het starten, al zal dit door de spanningsval en de hoge stroom die de startmotor eist ook een beetje vanzelf gebeuren.
Een moderne auto regelt dit natuurlijk zelf ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:00:20 #256
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149367243
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Accu's doen het niet zo goed als het koud is. Een accu die aan het eind van z'n levensduur begint te raken zal dat dus vooral als het koud is laten merken. Volgens mij heb je dus gewoon een keer een nieuwe nodig. Kun je trouwens bij vrijwel elke garage even snel laten doormeten!

Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
Het Door laten meten is een heel goed idee :)

De lichten kan ik idd nog handmatig uitzetten. Maar de ruitverwarming gaat automatisch aan wanneer je de motor start bij 4 graden of kouder. Kan ik niets aan doen. Geen stand "uit" ofzo :')

Zowiezo kansloos dat de zijruiten niet verwarmd zijn. Nu moet je nog krabben :r
  zaterdag 7 februari 2015 @ 03:38:26 #257
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149440484
Ook echt, net weer dat lichtje :')

Maar ik herken een patroon. Rij ik veel korte stukjes (minder dan 3km)met alle dingen aan is er gezeik. Helemaal als ik hem tussendoor een paar dagen laat staan met de telefoonlader erin.

Ik heb dus nu een flink stuk gereden en hoop dat hij het vanmiddag wel doet.

Dan is verkeerd gebruik gewoon het probleem. Tenminste, de druppel die de emmer doet overlopen.

Garage heb ik nog geen tijd voor gevonden :')

Wacht ik kan gewoon via het dashboard her batterij voltage checken. Dat doe ik morgen wel ff.

[ Bericht 7% gewijzigd door NieuweNier op 07-02-2015 03:46:40 ]
pi_149440526
Mss een paar weters hier,

Heb een Polo 2007 1.4
Ik merk laatste tijd dat bij het afremmen en daadwerkelijk tot stilstand komen dat hij soort van schokkend stopt, maar niet echt zwaar als in dat ik heen en weer vlieg maar wel soort van geleidelijk schokkend remactie.
Geen idee hoe ik 't beter kan uitleggen maar mss meer mensen dit gehad?
Zie!
pi_149441782
Kromme remschijven wellicht.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 10:11:53 #260
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149441853
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:43:00 #261
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149445216
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:11 schreef daNpy het volgende:
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten :P
Inderdaad. Trilt het rempedaal?
pi_149447183
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 03:38 schreef NieuweNier het volgende:
Ook echt, net weer dat lichtje :')

Maar ik herken een patroon. Rij ik veel korte stukjes (minder dan 3km)met alle dingen aan is er gezeik. Helemaal als ik hem tussendoor een paar dagen laat staan met de telefoonlader erin.

Ik heb dus nu een flink stuk gereden en hoop dat hij het vanmiddag wel doet.

Dan is verkeerd gebruik gewoon het probleem. Tenminste, de druppel die de emmer doet overlopen.

Garage heb ik nog geen tijd voor gevonden :')

Wacht ik kan gewoon via het dashboard her batterij voltage checken. Dat doe ik morgen wel ff.
Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.
Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo.
Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn.
Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet.



Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is.
Meten doe je direct op de polen met een multimeter.
Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten.

Wat voor auto gaat het om?

[ Bericht 7% gewijzigd door junkiexp op 07-02-2015 15:27:55 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_149447903
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:02 schreef vannelle het volgende:
Kromme remschijven wellicht.
En waardoor kan dit ontstaan zijn?

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:11 schreef daNpy het volgende:
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten :P
Nee is gewoon een droge weg en gebeurde ook voor t vriezen en dergelijke

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:43 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Inderdaad. Trilt het rempedaal?
Nee. T is moeilijk uit te leggen, hij stop soort van schokkend en in stoten je voelt t steeds meer hoe langzamer je rijdt en remt dus.
Zie!
pi_149448595
Bij kromme remschijven gaat over het algemeen je stuur trillen, dat is dus het gevolg van een oorzaak.
Als je flink op snelheid bent moet je maar eens stevig remmen, dan merk je dan snel genoeg als het zo is.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 8 februari 2015 @ 02:45:01 #265
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149463301
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:21 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.
Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo.
Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn.
Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet.

[ afbeelding ]

Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is.
Meten doe je direct op de polen met een multimeter.
Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten.

Wat voor auto gaat het om?
IK heb het inmiddels getest. Niet met een multimeter (die heb ik niet en wil mijn handen niet vies maken) maar met de on board diagnostics.

Alles uit (lichten, ruitverwarming, motor, etc) had de accu 11.8 volt. Ik heb hem toen gestart, nog steeds met de lichten uit. Het aanslaan van de motor ging weer goed, maar hij liep heel ruw met veel toeren en het accu lichtje brandde. Het gaspedaal deed letterlijk niets. Het voltage was toen 14.8 a 15 volt. Na een minuutje ofzo stabiliseerde alles zich, zette ik de lichten aan, en ging het voltage naar 1.4 volt.

Ik heb toen 20km ofzo gereden. Wisselend door de bebouwde kom, snelweg, en toen ie warm was ordinair gescheurd over de dijken. Het voltage kwam eigenlijk niet onder de 13.9 met alles wat ik kon bedenken aan. Ook grote lichten en voorruit verwarming ondanks dat het niet vroor.

Maar, 11.8 volt op je accu is toch eigenlijk echt niet goed? Het is best wel een wonder dat hij elke keer nog start toch?

Het voltage is nu, nadat ik de motor net uit zet, ook nog steeds maar 12.2. En ik heb echt hard gereden. Zeker op die dijken. Telkens volgas optrekken, zo hard door de bochten dat de wielen grip verliezen, etc. Ook echt een hartaanval gehad van een fietser die nu zonder licht fietste op zo'n dijk. Compleet bezopen midden op de weg. Gewoon wat :') . Het remmen in de bocht was echt niet chill, zo'n fish tail situatie van onderstuur naar overstuur en weer onderstuur. Proberen te compenseren om niet de sloot in / tegen die fietser te rijden. Ik wilde hardlopen maar heb mezelf wagenziek gemaakt. Al heeft mijn hart wel een workout gehad. Elke keer dat je in fe slip raakt maakt hij een sprongetje. Dat gebeurde net vaak :P

Maar volgens mij is de accu dus echt naar de klote hè? Hoe duur wordt een nieuwe ongeveer inclusief montage?

Het gaat om een tdci mondeo.

Ik wil trouwens wel een a merk. Varta of Bosch ofzo. Dit is net zoiets als remmen, banden, lichten en olie. Het moet goed zijn. Een accu kan je laten staan als hij bagger is. De omhoog - hou dingetjes van mijn motorkap moeten bijvoorbeeld ook vervangen worden. Dat mag bagger. Dit niet.
pi_149463637
15 volt is teveel dynamo is naar de klote
pi_149466594
@NN, 11.8 volt is inderdaad niet goed, dat kan je zien in mijn tabel.
Maar ik heb 11.4 volt en mijn auto start ook nog als het niet te koud is, die ga ik vanmiddag dan ook vervangen.
Kosten ligt een beetje aan de soort accu, reken maar rond de 100 euro dan kom je goed weg.
Montage kan echt iedereen, montagebeugek losmaken, dat is vaak 1 boutje.
Dan de 2 polen los maken en de accu eruithalen.
Montage in omgekeerd volgorde.

Haal je accu gewoon bij een brezan of op internet en monteer die zelf, scheelt weer in de kosten.

@klawie, hij meet via zijn instrumentencluster en daar kan best wat verschil in zitten met hoe het werkelijk is.
Tevens kan bij 15 volt dus ook de spanningsregelaar van de dynamo kapot zijn, die is meestal los te vervangen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_149895145
Ik merk bij mn auto dat zodra ik van rijrichting verander(vooruit en achteruit) dat er een soort klonk in de remmen te horen als ik voor de eerste keer rem in die richting en daarna niet meer.
Is dit erg?
There is a time of cumming and going.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 19:17:26 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149895175
Voor de zekerheid even na laten kijken, maar kan gewoon zijn dat je remmen zich ff zetten?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149905077
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:17 schreef daNpy het volgende:
Voor de zekerheid even na laten kijken, maar kan gewoon zijn dat je remmen zich ff zetten?
Dat lijkt mij ook, remmen zijn redelijk nieuw denk dat ze 2k erop hebben zitten.
There is a time of cumming and going.
pi_149906080
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:46 schreef junkiexp het volgende:
@NN, 11.8 volt is inderdaad niet goed, dat kan je zien in mijn tabel.
Maar ik heb 11.4 volt en mijn auto start ook nog als het niet te koud is, die ga ik vanmiddag dan ook vervangen.
Kosten ligt een beetje aan de soort accu, reken maar rond de 100 euro dan kom je goed weg.
Montage kan echt iedereen, montagebeugek losmaken, dat is vaak 1 boutje.
Dan de 2 polen los maken en de accu eruithalen.
Montage in omgekeerd volgorde.

Haal je accu gewoon bij een brezan of op internet en monteer die zelf, scheelt weer in de kosten.

@klawie, hij meet via zijn instrumentencluster en daar kan best wat verschil in zitten met hoe het werkelijk is.
Tevens kan bij 15 volt dus ook de spanningsregelaar van de dynamo kapot zijn, die is meestal los te vervangen.
Diesel accu voor 100 euro? Dat zou netjes zijn!
pi_149907526
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:08 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Uitlezen met dealextreme geval leverde idd niks op, heb geprobeerd de sensor te vinden om de kleur te bepalen, zag wel 2 dingen die er op leken maar dat zouden ook de nokkenassensoren kunnen zijn. Heb in ieder geval niks blauws kunnen vinden :P

Tot ik ergens mijn handen op een clip kan krijgen (kan ik gelijk 20 andere irritante meldingen wissen) laat ik het maar voor wat het is, op de een of andere manier speelt het probleem alleen op het parkeerterrein achter mijn werk :p
Mijn ebay kabel doet het prima, niet de aller goedkoopste, maar 35 euro. Kunt ook niet telkens naar de dealer heen rijden.
pi_149914573
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 00:07 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Diesel accu voor 100 euro? Dat zou netjes zijn!
Dat kan prima. Was ik vorig jaar ook kwijt voor een dieselaccu met stevig amperage.
Schip ahoy!
  maandag 23 februari 2015 @ 13:53:35 #274
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149953561
De accu hoefde trouwens niet absoluut vervangen te worden. Ik het nog steeds uit steeds tellen ok hem naar de garage te brengen.

Er komt binnenkort weer een oliewissel aan, ik doe het dan wel.
pi_150691853
Heeft een multiriem ook een onderhoudsinterval?
Aangezien ik een distributieketting heb gaat deze niet samen met distributie vervangen. :P
There is a time of cumming and going.
  Moderator maandag 16 maart 2015 @ 12:11:02 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150692186
quote:
5s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:59 schreef Oceanview het volgende:
Heeft een multiriem ook een onderhoudsinterval?
Aangezien ik een distributieketting heb gaat deze niet samen met distributie vervangen. :P
Bij een Yaris na 5 jaar dacht ik en daarna om de 30.000 ofzo dacht ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150697821
Ik heb een vw polo uit "97. Beetje pech mee gehad en inmiddels boel vervang nu echter geratel tijdens zowel rijden als stationair lopen uit de motor. Dit is allemaal al gebeurt:

- nieuwe versnellingsbak (gereviseerd)
- nieuwe koppelingsset ( drukgroep, platen en lager )
- nieuwe waterpomp
- nieuwe distributieriem
- nieuwe startmotor
- nieuwe accu
- nieuwe remblokken en schijven 4x

De koppeling maakt dit geratel niet bij zowel intrappen als loslaten maakt hij dit geratel.
En dus zowel stationair als rijdend en welke versnelling dan ook. Met warme of koude motor maakt niet uit.

Wat kan dit zijn?
When nodody hates you, you're doing something wrong
pi_150697995
En nog een dingetje wat vast gemakkelijk is op te lossen, als de lampen aan zijn en ik open de bestuurders deur of de passagiers deur gaat er een irriante zoemer af. Ook als de lampen aan zijn en de deuren zijn dicht gaat die zoemer af als ik de interieurverlichting aandoe.

Ik wil dat die zoemer alleen nog maar afgaat bij het openen van de bestuurdersportier wanneer de lampen aan zijn. Ik dacht dat dit op te lossen was middels een zekering eruit halen maar dan doet de claxon ook niet meer...
When nodody hates you, you're doing something wrong
pi_150699414
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:50 schreef Elisabeth92 het volgende:
En nog een dingetje wat vast gemakkelijk is op te lossen, als de lampen aan zijn en ik open de bestuurders deur of de passagiers deur gaat er een irriante zoemer af. Ook als de lampen aan zijn en de deuren zijn dicht gaat die zoemer af als ik de interieurverlichting aandoe.

Ik wil dat die zoemer alleen nog maar afgaat bij het openen van de bestuurdersportier wanneer de lampen aan zijn. Ik dacht dat dit op te lossen was middels een zekering eruit halen maar dan doet de claxon ook niet meer...
1.4 8v of 16v?
pi_150700099
1.4 milestone 44 kw
When nodody hates you, you're doing something wrong
pi_150706239
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:41 schreef Elisabeth92 het volgende:
1.4 milestone 44 kw
Geluiden zijn achter een beeldscherm nagenoeg niet te beoordelen, het enige wat ik kan bedenken bij een 1.4 is een kantelende zuiger. Voor de rest, naar de garage. Het kan net zo goed een krukas- of axiaal-lager zijn.
pi_150792466
Sturen gaat sinds een paar dagen zwaarder in onze Toyota Yaris 1.3 (2001) hebben m'n vriendin en ik het idee.

Bandenspanning vanmiddag nog gecheckt, netjes 2,3 bar (175/65 R14).
Verder gekeken of de stuurbekrachtigingspomp nog draaide (misschien riem erafgelopen o.i.d.) en die draait nog netjes mee. Kon verder ook geen lekkage rondom de stuurbekr. pomp ontdekken. Onder de auto hingen ook geen druppels ofzo.

Wil binnenkort nog even het niveau van de vloeistof checken en evt. bijvullen, vandaag niet aan toe gekomen.
Dacht misschien ook nog aan rem die blijft hangen, maar dan zou hij naar één kant trekken toch? En ik rook de remmerij ook niet ofzo (die geur ken ik wel van vroeger op vakantie in de bergen rijden).

Iemand nog punten die ik kan checken? Het voelt nu alsof je met hele zachte banden rijdt. Het sturen gaat ook weer niet enorm zwaar ofzo, maar wel zwaarder dan een tijdje terug hebben we het idee.
pi_150796099
Niveau te laag, druk te laag. Pomp defect. Overdruk klep in stuurhuis defect. Multi-v-snaar die te slap staat.
pi_150815169
Helaas, er zat nog genoeg vloeistof in (netjes op de markering van 'hot' stond ie). Ook was de vloeistof nog glashelder.

Verder nog onder de auto gekeken, de stofhoezen e.d waren ook allemaal nog heel. Alle wielen nog opgekrikt en lopen ook allemaal soepel...

Tsja :?

Misschien uitlijning? Al zitten deze banden/wielen er al een jaar onder zonder eraf te zijn geweest en hebben we geen stoeprandjes gepakt met 30km/h ofzo. Profiel is ook nog voldoende aanwezig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Think_Pad op 19-03-2015 16:04:05 ]
pi_150875708
Ik heb een vraag over mijn auto, Renault megane.
Als ik achteruit rij en dan rem, hoor ik rechts voor een 'knoekend' geluid. Bij vooruit rijden niet, alleen bij achteruit rijden.
Wat kan dat zijn? Speling ergens in ofzo? Wel raar want hij is net 2 maanden geleden door de apk gegaan.
pi_150875874
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:21 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.
Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo.
Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn.
Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet.

[ afbeelding ]

Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is.
Meten doe je direct op de polen met een multimeter.
Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten.

Wat voor auto gaat het om?
Ik had ooit een dynamo die kapot was een week iets aan stroom gaf, maar te weinig. Lampjes gingen niet aan, maar wel steeds halflege accu enz.
Whatever...
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:44:52 #287
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_150975003
Mijn auto heeft bezoek gehad. }:|
Van een steenmarter. :( En dat kutbeest heeft aan mijn koelwaterslangen zitten knagen. Wat wel kut is want de retourslang was net een paar maanden daarvoor vervangen dan da's best een duur slangetje.

Nu vraag ik me af: helpen die hoogfrequente apparaatjes een beetje tegen die beesten?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 09:51:06 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150975116
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mijn auto heeft bezoek gehad. }:|
Van een steenmarter. :( En dat kutbeest heeft aan mijn koelwaterslangen zitten knagen. Wat wel kut is want de retourslang was net een paar maanden daarvoor vervangen dan da's best een duur slangetje.

Nu vraag ik me af: helpen die hoogfrequente apparaatjes een beetje tegen die beesten?
Nee. Kippengaas op de oprit helpt wel
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 25 maart 2015 @ 17:35:46 #289
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_151026317
Ik heb misschien een heel gekke vraag, maar hoeveel stroom kan je uit je accu trekken voordat hij niet meer start, wanneer de accu in een redelijke staat verkeerd.

Ik weet bijvoorbeeld dat het geen probleem is om de parkeerlichten een paar uur aan te laten. Knipperen kan ook eindeloos. Evenals het opladen van je telefoon / tablet / tomtom ofzo.

Maar hoe lang kan je bijvoorbeeld een koelbox aan de stroom laten staan terwijl de motor uit staat? En hoe lang kan je de radio op hoog volume continu aan laten staan? Zou het bijvoorbeeld hypothetisch mogelijk zijn je auto te gebruiken als hele grote draagbare luidspreker / koelkast bij een feestje op zo'n recreatie terrein?

Trouwens ook, hoe groot is de kans dat je niet meer weg komt? Over zand gaan rijden is natuurlijk vragen om problemen. Droog gras is prima te doen. Licht vochtig gras toch ook wel?
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:37:42 #290
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151028338
Man man man... Wat verwacht je nou?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:38:55 #291
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_151028376
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:37 schreef Catch22- het volgende:
Man man man... Wat verwacht je nou?
Informatie hoeveel stroom je kan gebruiken voordat je auto niet meer start. Dat staat er vrij duidelijk toch :')
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:39:58 #292
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151028415
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:38 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Informatie hoeveel stroom je kan gebruiken voordat je auto niet meer start. Dat staat er vrij duidelijk toch :')
Dat ligt volkomen aan je accu en wat je er aan hangt. Dat snap je zelf toch ook wel?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:41:39 #293
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_151028477
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:39 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat ligt volkomen aan je accu en wat je er aan hangt. Dat snap je zelf toch ook wel?
Dat begrijp ik. Daarom zeg ik dat de accu in een redelijke staat verkeert. En geef ik voorbeelden van wat ik eraan wil hangen als zo'n koelbox, of de ingebouwde radio.

Het hoeft ook niet op de minuut precies. Maar een schatting. 1 uur, 8 uur, etc.
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 19:49:23 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151031167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:35 schreef NieuweNier het volgende:


Maar hoe lang kan je bijvoorbeeld een koelbox aan de stroom laten staan terwijl de motor uit staat? En hoe lang kan je de radio op hoog volume continu aan laten staan? Zou het bijvoorbeeld hypothetisch mogelijk zijn je auto te gebruiken als hele grote draagbare luidspreker / koelkast bij een feestje op zo'n recreatie terrein?


Doe maar niet, anderen zijn misschien niet gediend van je muziek.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151070218
Ik moest op een provinciale weg uitwijken voor een tegenligger. Hierdoor reed ik met twee wielen door de berm. De berm was echter in een slechte staat. Ik reed door een kuil en op dat moment hoorde ik de bodem van mijn auto even over het wegdek schrapen. Ik heb onder de auto gekeken, maar kon niets bijzonders ontdekken. Ik heb echter amper technische autokennis. Qua sturen en rijden merkte ik geen verschil.

Mijn vraag is: is het aan te raden om de auto bij de garage op de brug te zetten of zal het allemaal wel meevallen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 21:26:43 ]
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:28:40 #296
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_151118522
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik moest op een provinciale weg uitwijken voor een tegenligger. Hierdoor reed ik met twee wielen door de berm. De berm was echter in een slechte staat. Ik reed door een kuil en op dat moment hoorde ik de bodem van mijn auto even over het wegdek schrapen. Ik heb onder de auto gekeken, maar kon niets bijzonders ontdekken. Ik heb echter amper technische autokennis. Qua sturen en rijden merkte ik geen verschil.

Mijn vraag is: is het aan te raden om de auto bij de garage op de brug te zetten of zal het allemaal wel meevallen?
Heel misschien moet ie opnieuw uitgelijnd worden.
pi_151118813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik moest op een provinciale weg uitwijken voor een tegenligger. Hierdoor reed ik met twee wielen door de berm. De berm was echter in een slechte staat. Ik reed door een kuil en op dat moment hoorde ik de bodem van mijn auto even over het wegdek schrapen. Ik heb onder de auto gekeken, maar kon niets bijzonders ontdekken. Ik heb echter amper technische autokennis. Qua sturen en rijden merkte ik geen verschil.

Mijn vraag is: is het aan te raden om de auto bij de garage op de brug te zetten of zal het allemaal wel meevallen?
Zal wel niets aan de hand zijn maar als je het niet vertrouwt doe je het wel, ben je twee tientjes kwijt en heb je zekerheid.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:56:30 #298
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151118849
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Zal wel niets aan de hand zijn maar als je het niet vertrouwt doe je het wel, ben je twee tientjes kwijt en heb je zekerheid.
En anders rij je je banden aan stront in een paar dkm, ook zonde
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_151120654
Bedankt, ik laat volgende week wel even de uitlijning controleren. Kan sowieso geen kwaad om dit af en toe te laten doen.
  Boks-Chick dinsdag 31 maart 2015 @ 13:32:55 #300
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_151222572
even een denk ik simpele vraag, maar hey blond en vrouw enzo :')

10-6 moet mijn auto APK gekeurd zijn.

Komende maand moet ik mijn banden wisselen (jaja, ik moet niets, ik mag).

Als ik hem na 10-4 gelijk een APK met grote beurt laat geven, dat kan dan toch? De APK datum blijft dan toch gewoon 10-6?
Ik heb in mijn hoofd zitten dat je je auto 2mnd voor verloopdatum kan laten keuren, maar weet het niet zeker meer :P
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')