Bij een Yaris na 5 jaar dacht ik en daarna om de 30.000 ofzo dacht ik.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:59 schreef Oceanview het volgende:
Heeft een multiriem ook een onderhoudsinterval?
Aangezien ik een distributieketting heb gaat deze niet samen met distributie vervangen.
1.4 8v of 16v?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:50 schreef Elisabeth92 het volgende:
En nog een dingetje wat vast gemakkelijk is op te lossen, als de lampen aan zijn en ik open de bestuurders deur of de passagiers deur gaat er een irriante zoemer af. Ook als de lampen aan zijn en de deuren zijn dicht gaat die zoemer af als ik de interieurverlichting aandoe.
Ik wil dat die zoemer alleen nog maar afgaat bij het openen van de bestuurdersportier wanneer de lampen aan zijn. Ik dacht dat dit op te lossen was middels een zekering eruit halen maar dan doet de claxon ook niet meer...
Geluiden zijn achter een beeldscherm nagenoeg niet te beoordelen, het enige wat ik kan bedenken bij een 1.4 is een kantelende zuiger. Voor de rest, naar de garage. Het kan net zo goed een krukas- of axiaal-lager zijn.quote:
Ik had ooit een dynamo die kapot was een week iets aan stroom gaf, maar te weinig. Lampjes gingen niet aan, maar wel steeds halflege accu enz.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.
Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo.
Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn.
Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet.
[ afbeelding ]
Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is.
Meten doe je direct op de polen met een multimeter.
Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten.
Wat voor auto gaat het om?
Nee. Kippengaas op de oprit helpt welquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mijn auto heeft bezoek gehad.
Van een steenmarter. En dat kutbeest heeft aan mijn koelwaterslangen zitten knagen. Wat wel kut is want de retourslang was net een paar maanden daarvoor vervangen dan da's best een duur slangetje.
Nu vraag ik me af: helpen die hoogfrequente apparaatjes een beetje tegen die beesten?
Informatie hoeveel stroom je kan gebruiken voordat je auto niet meer start. Dat staat er vrij duidelijk tochquote:
Dat ligt volkomen aan je accu en wat je er aan hangt. Dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Informatie hoeveel stroom je kan gebruiken voordat je auto niet meer start. Dat staat er vrij duidelijk toch
Dat begrijp ik. Daarom zeg ik dat de accu in een redelijke staat verkeert. En geef ik voorbeelden van wat ik eraan wil hangen als zo'n koelbox, of de ingebouwde radio.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat ligt volkomen aan je accu en wat je er aan hangt. Dat snap je zelf toch ook wel?
Doe maar niet, anderen zijn misschien niet gediend van je muziek.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:35 schreef NieuweNier het volgende:
Maar hoe lang kan je bijvoorbeeld een koelbox aan de stroom laten staan terwijl de motor uit staat? En hoe lang kan je de radio op hoog volume continu aan laten staan? Zou het bijvoorbeeld hypothetisch mogelijk zijn je auto te gebruiken als hele grote draagbare luidspreker / koelkast bij een feestje op zo'n recreatie terrein?
Heel misschien moet ie opnieuw uitgelijnd worden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik moest op een provinciale weg uitwijken voor een tegenligger. Hierdoor reed ik met twee wielen door de berm. De berm was echter in een slechte staat. Ik reed door een kuil en op dat moment hoorde ik de bodem van mijn auto even over het wegdek schrapen. Ik heb onder de auto gekeken, maar kon niets bijzonders ontdekken. Ik heb echter amper technische autokennis. Qua sturen en rijden merkte ik geen verschil.
Mijn vraag is: is het aan te raden om de auto bij de garage op de brug te zetten of zal het allemaal wel meevallen?
Zal wel niets aan de hand zijn maar als je het niet vertrouwt doe je het wel, ben je twee tientjes kwijt en heb je zekerheid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik moest op een provinciale weg uitwijken voor een tegenligger. Hierdoor reed ik met twee wielen door de berm. De berm was echter in een slechte staat. Ik reed door een kuil en op dat moment hoorde ik de bodem van mijn auto even over het wegdek schrapen. Ik heb onder de auto gekeken, maar kon niets bijzonders ontdekken. Ik heb echter amper technische autokennis. Qua sturen en rijden merkte ik geen verschil.
Mijn vraag is: is het aan te raden om de auto bij de garage op de brug te zetten of zal het allemaal wel meevallen?
En anders rij je je banden aan stront in een paar dkm, ook zondequote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zal wel niets aan de hand zijn maar als je het niet vertrouwt doe je het wel, ben je twee tientjes kwijt en heb je zekerheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |