abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149294093
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:45 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Kan het uitlezen geschieden met een simpel DealExtreme chinees OBD2 geval? Of moet het echt een clip zijn?
Dat moet echt met een clip. Die lost ook maar 300 :P
pi_149302891
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dat moet echt met een clip. Die lost ook maar 300 :P
Uitlezen met dealextreme geval leverde idd niks op, heb geprobeerd de sensor te vinden om de kleur te bepalen, zag wel 2 dingen die er op leken maar dat zouden ook de nokkenassensoren kunnen zijn. Heb in ieder geval niks blauws kunnen vinden :P

Tot ik ergens mijn handen op een clip kan krijgen (kan ik gelijk 20 andere irritante meldingen wissen) laat ik het maar voor wat het is, op de een of andere manier speelt het probleem alleen op het parkeerterrein achter mijn werk :p
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:05:11 #253
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149361625
En ik heb weer een probleem met mijn auto :')

Dit is wel het eerste defect na beurten, remmen en 3 setjes banden.

Soms, wanneer het vriest, en alles (voor- en achteruitverwarming, lichten, etc) aan gaat, start hij moeilijk.

Met het aanslaan van de motor zijn er geen problemen. Dat gebeurd gewoon meteen.

Maar zodra hij gestart is brand er een rood accu lampje. Tegelijk is de motor heel hard aan het werken. 2500rpm zonder het gas aan te raken. Dat is idioot.

Na 15 seconden gaat het lampje plots uit en doet de auto weer normaal.

Dit is nu twee keer gebeurd. Weten jullie waar dit door kan komen? Iemand zei dat ik mijn accu moest bijvullen ofzo. Dat is in 43.000km nog nooit gedaan. Geen idee wat de vorige eigenaren deden.

Zijn er nog andere mogelijke oorzaken of dingen die ik kan controleren?
pi_149362585
Accu's doen het niet zo goed als het koud is. Een accu die aan het eind van z'n levensduur begint te raken zal dat dus vooral als het koud is laten merken. Volgens mij heb je dus gewoon een keer een nieuwe nodig. Kun je trouwens bij vrijwel elke garage even snel laten doormeten!

Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:35:43 #255
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149363919
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
In (flinke) kou is het juist beter om de accu even 'op te warmen' door bijvoorbeeld je licht aan te zetten.
Hierdoor vind er alvast een chemische reactie plaats waardoor de accu bij het starten niet in 1x een gigantische opdonder krijgt. Uiteraard is het wel het verstandigst deze uit te zetten bij het starten, al zal dit door de spanningsval en de hoge stroom die de startmotor eist ook een beetje vanzelf gebeuren.
Een moderne auto regelt dit natuurlijk zelf ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:00:20 #256
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149367243
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Accu's doen het niet zo goed als het koud is. Een accu die aan het eind van z'n levensduur begint te raken zal dat dus vooral als het koud is laten merken. Volgens mij heb je dus gewoon een keer een nieuwe nodig. Kun je trouwens bij vrijwel elke garage even snel laten doormeten!

Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
Het Door laten meten is een heel goed idee :)

De lichten kan ik idd nog handmatig uitzetten. Maar de ruitverwarming gaat automatisch aan wanneer je de motor start bij 4 graden of kouder. Kan ik niets aan doen. Geen stand "uit" ofzo :')

Zowiezo kansloos dat de zijruiten niet verwarmd zijn. Nu moet je nog krabben :r
  zaterdag 7 februari 2015 @ 03:38:26 #257
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149440484
Ook echt, net weer dat lichtje :')

Maar ik herken een patroon. Rij ik veel korte stukjes (minder dan 3km)met alle dingen aan is er gezeik. Helemaal als ik hem tussendoor een paar dagen laat staan met de telefoonlader erin.

Ik heb dus nu een flink stuk gereden en hoop dat hij het vanmiddag wel doet.

Dan is verkeerd gebruik gewoon het probleem. Tenminste, de druppel die de emmer doet overlopen.

Garage heb ik nog geen tijd voor gevonden :')

Wacht ik kan gewoon via het dashboard her batterij voltage checken. Dat doe ik morgen wel ff.

[ Bericht 7% gewijzigd door NieuweNier op 07-02-2015 03:46:40 ]
pi_149440526
Mss een paar weters hier,

Heb een Polo 2007 1.4
Ik merk laatste tijd dat bij het afremmen en daadwerkelijk tot stilstand komen dat hij soort van schokkend stopt, maar niet echt zwaar als in dat ik heen en weer vlieg maar wel soort van geleidelijk schokkend remactie.
Geen idee hoe ik 't beter kan uitleggen maar mss meer mensen dit gehad?
Zie!
pi_149441782
Kromme remschijven wellicht.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 10:11:53 #260
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149441853
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:43:00 #261
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149445216
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:11 schreef daNpy het volgende:
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten :P
Inderdaad. Trilt het rempedaal?
pi_149447183
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 03:38 schreef NieuweNier het volgende:
Ook echt, net weer dat lichtje :')

Maar ik herken een patroon. Rij ik veel korte stukjes (minder dan 3km)met alle dingen aan is er gezeik. Helemaal als ik hem tussendoor een paar dagen laat staan met de telefoonlader erin.

Ik heb dus nu een flink stuk gereden en hoop dat hij het vanmiddag wel doet.

Dan is verkeerd gebruik gewoon het probleem. Tenminste, de druppel die de emmer doet overlopen.

Garage heb ik nog geen tijd voor gevonden :')

Wacht ik kan gewoon via het dashboard her batterij voltage checken. Dat doe ik morgen wel ff.
Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.
Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo.
Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn.
Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet.



Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is.
Meten doe je direct op de polen met een multimeter.
Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten.

Wat voor auto gaat het om?

[ Bericht 7% gewijzigd door junkiexp op 07-02-2015 15:27:55 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_149447903
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:02 schreef vannelle het volgende:
Kromme remschijven wellicht.
En waardoor kan dit ontstaan zijn?

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:11 schreef daNpy het volgende:
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten :P
Nee is gewoon een droge weg en gebeurde ook voor t vriezen en dergelijke

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:43 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Inderdaad. Trilt het rempedaal?
Nee. T is moeilijk uit te leggen, hij stop soort van schokkend en in stoten je voelt t steeds meer hoe langzamer je rijdt en remt dus.
Zie!
pi_149448595
Bij kromme remschijven gaat over het algemeen je stuur trillen, dat is dus het gevolg van een oorzaak.
Als je flink op snelheid bent moet je maar eens stevig remmen, dan merk je dan snel genoeg als het zo is.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 8 februari 2015 @ 02:45:01 #265
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149463301
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:21 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.
Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo.
Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn.
Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet.

[ afbeelding ]

Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is.
Meten doe je direct op de polen met een multimeter.
Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten.

Wat voor auto gaat het om?
IK heb het inmiddels getest. Niet met een multimeter (die heb ik niet en wil mijn handen niet vies maken) maar met de on board diagnostics.

Alles uit (lichten, ruitverwarming, motor, etc) had de accu 11.8 volt. Ik heb hem toen gestart, nog steeds met de lichten uit. Het aanslaan van de motor ging weer goed, maar hij liep heel ruw met veel toeren en het accu lichtje brandde. Het gaspedaal deed letterlijk niets. Het voltage was toen 14.8 a 15 volt. Na een minuutje ofzo stabiliseerde alles zich, zette ik de lichten aan, en ging het voltage naar 1.4 volt.

Ik heb toen 20km ofzo gereden. Wisselend door de bebouwde kom, snelweg, en toen ie warm was ordinair gescheurd over de dijken. Het voltage kwam eigenlijk niet onder de 13.9 met alles wat ik kon bedenken aan. Ook grote lichten en voorruit verwarming ondanks dat het niet vroor.

Maar, 11.8 volt op je accu is toch eigenlijk echt niet goed? Het is best wel een wonder dat hij elke keer nog start toch?

Het voltage is nu, nadat ik de motor net uit zet, ook nog steeds maar 12.2. En ik heb echt hard gereden. Zeker op die dijken. Telkens volgas optrekken, zo hard door de bochten dat de wielen grip verliezen, etc. Ook echt een hartaanval gehad van een fietser die nu zonder licht fietste op zo'n dijk. Compleet bezopen midden op de weg. Gewoon wat :') . Het remmen in de bocht was echt niet chill, zo'n fish tail situatie van onderstuur naar overstuur en weer onderstuur. Proberen te compenseren om niet de sloot in / tegen die fietser te rijden. Ik wilde hardlopen maar heb mezelf wagenziek gemaakt. Al heeft mijn hart wel een workout gehad. Elke keer dat je in fe slip raakt maakt hij een sprongetje. Dat gebeurde net vaak :P

Maar volgens mij is de accu dus echt naar de klote hč? Hoe duur wordt een nieuwe ongeveer inclusief montage?

Het gaat om een tdci mondeo.

Ik wil trouwens wel een a merk. Varta of Bosch ofzo. Dit is net zoiets als remmen, banden, lichten en olie. Het moet goed zijn. Een accu kan je laten staan als hij bagger is. De omhoog - hou dingetjes van mijn motorkap moeten bijvoorbeeld ook vervangen worden. Dat mag bagger. Dit niet.
pi_149463637
15 volt is teveel dynamo is naar de klote
pi_149466594
@NN, 11.8 volt is inderdaad niet goed, dat kan je zien in mijn tabel.
Maar ik heb 11.4 volt en mijn auto start ook nog als het niet te koud is, die ga ik vanmiddag dan ook vervangen.
Kosten ligt een beetje aan de soort accu, reken maar rond de 100 euro dan kom je goed weg.
Montage kan echt iedereen, montagebeugek losmaken, dat is vaak 1 boutje.
Dan de 2 polen los maken en de accu eruithalen.
Montage in omgekeerd volgorde.

Haal je accu gewoon bij een brezan of op internet en monteer die zelf, scheelt weer in de kosten.

@klawie, hij meet via zijn instrumentencluster en daar kan best wat verschil in zitten met hoe het werkelijk is.
Tevens kan bij 15 volt dus ook de spanningsregelaar van de dynamo kapot zijn, die is meestal los te vervangen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_149895145
Ik merk bij mn auto dat zodra ik van rijrichting verander(vooruit en achteruit) dat er een soort klonk in de remmen te horen als ik voor de eerste keer rem in die richting en daarna niet meer.
Is dit erg?
There is a time of cumming and going.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 19:17:26 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149895175
Voor de zekerheid even na laten kijken, maar kan gewoon zijn dat je remmen zich ff zetten?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149905077
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:17 schreef daNpy het volgende:
Voor de zekerheid even na laten kijken, maar kan gewoon zijn dat je remmen zich ff zetten?
Dat lijkt mij ook, remmen zijn redelijk nieuw denk dat ze 2k erop hebben zitten.
There is a time of cumming and going.
pi_149906080
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:46 schreef junkiexp het volgende:
@NN, 11.8 volt is inderdaad niet goed, dat kan je zien in mijn tabel.
Maar ik heb 11.4 volt en mijn auto start ook nog als het niet te koud is, die ga ik vanmiddag dan ook vervangen.
Kosten ligt een beetje aan de soort accu, reken maar rond de 100 euro dan kom je goed weg.
Montage kan echt iedereen, montagebeugek losmaken, dat is vaak 1 boutje.
Dan de 2 polen los maken en de accu eruithalen.
Montage in omgekeerd volgorde.

Haal je accu gewoon bij een brezan of op internet en monteer die zelf, scheelt weer in de kosten.

@klawie, hij meet via zijn instrumentencluster en daar kan best wat verschil in zitten met hoe het werkelijk is.
Tevens kan bij 15 volt dus ook de spanningsregelaar van de dynamo kapot zijn, die is meestal los te vervangen.
Diesel accu voor 100 euro? Dat zou netjes zijn!
pi_149907526
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:08 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Uitlezen met dealextreme geval leverde idd niks op, heb geprobeerd de sensor te vinden om de kleur te bepalen, zag wel 2 dingen die er op leken maar dat zouden ook de nokkenassensoren kunnen zijn. Heb in ieder geval niks blauws kunnen vinden :P

Tot ik ergens mijn handen op een clip kan krijgen (kan ik gelijk 20 andere irritante meldingen wissen) laat ik het maar voor wat het is, op de een of andere manier speelt het probleem alleen op het parkeerterrein achter mijn werk :p
Mijn ebay kabel doet het prima, niet de aller goedkoopste, maar 35 euro. Kunt ook niet telkens naar de dealer heen rijden.
pi_149914573
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 00:07 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Diesel accu voor 100 euro? Dat zou netjes zijn!
Dat kan prima. Was ik vorig jaar ook kwijt voor een dieselaccu met stevig amperage.
Schip ahoy!
  maandag 23 februari 2015 @ 13:53:35 #274
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149953561
De accu hoefde trouwens niet absoluut vervangen te worden. Ik het nog steeds uit steeds tellen ok hem naar de garage te brengen.

Er komt binnenkort weer een oliewissel aan, ik doe het dan wel.
pi_150691853
Heeft een multiriem ook een onderhoudsinterval?
Aangezien ik een distributieketting heb gaat deze niet samen met distributie vervangen. :P
There is a time of cumming and going.
  Moderator maandag 16 maart 2015 @ 12:11:02 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150692186
quote:
5s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:59 schreef Oceanview het volgende:
Heeft een multiriem ook een onderhoudsinterval?
Aangezien ik een distributieketting heb gaat deze niet samen met distributie vervangen. :P
Bij een Yaris na 5 jaar dacht ik en daarna om de 30.000 ofzo dacht ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150697821
Ik heb een vw polo uit "97. Beetje pech mee gehad en inmiddels boel vervang nu echter geratel tijdens zowel rijden als stationair lopen uit de motor. Dit is allemaal al gebeurt:

- nieuwe versnellingsbak (gereviseerd)
- nieuwe koppelingsset ( drukgroep, platen en lager )
- nieuwe waterpomp
- nieuwe distributieriem
- nieuwe startmotor
- nieuwe accu
- nieuwe remblokken en schijven 4x

De koppeling maakt dit geratel niet bij zowel intrappen als loslaten maakt hij dit geratel.
En dus zowel stationair als rijdend en welke versnelling dan ook. Met warme of koude motor maakt niet uit.

Wat kan dit zijn?
When nodody hates you, you're doing something wrong
pi_150697995
En nog een dingetje wat vast gemakkelijk is op te lossen, als de lampen aan zijn en ik open de bestuurders deur of de passagiers deur gaat er een irriante zoemer af. Ook als de lampen aan zijn en de deuren zijn dicht gaat die zoemer af als ik de interieurverlichting aandoe.

Ik wil dat die zoemer alleen nog maar afgaat bij het openen van de bestuurdersportier wanneer de lampen aan zijn. Ik dacht dat dit op te lossen was middels een zekering eruit halen maar dan doet de claxon ook niet meer...
When nodody hates you, you're doing something wrong
pi_150699414
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:50 schreef Elisabeth92 het volgende:
En nog een dingetje wat vast gemakkelijk is op te lossen, als de lampen aan zijn en ik open de bestuurders deur of de passagiers deur gaat er een irriante zoemer af. Ook als de lampen aan zijn en de deuren zijn dicht gaat die zoemer af als ik de interieurverlichting aandoe.

Ik wil dat die zoemer alleen nog maar afgaat bij het openen van de bestuurdersportier wanneer de lampen aan zijn. Ik dacht dat dit op te lossen was middels een zekering eruit halen maar dan doet de claxon ook niet meer...
1.4 8v of 16v?
pi_150700099
1.4 milestone 44 kw
When nodody hates you, you're doing something wrong
pi_150706239
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:41 schreef Elisabeth92 het volgende:
1.4 milestone 44 kw
Geluiden zijn achter een beeldscherm nagenoeg niet te beoordelen, het enige wat ik kan bedenken bij een 1.4 is een kantelende zuiger. Voor de rest, naar de garage. Het kan net zo goed een krukas- of axiaal-lager zijn.
pi_150792466
Sturen gaat sinds een paar dagen zwaarder in onze Toyota Yaris 1.3 (2001) hebben m'n vriendin en ik het idee.

Bandenspanning vanmiddag nog gecheckt, netjes 2,3 bar (175/65 R14).
Verder gekeken of de stuurbekrachtigingspomp nog draaide (misschien riem erafgelopen o.i.d.) en die draait nog netjes mee. Kon verder ook geen lekkage rondom de stuurbekr. pomp ontdekken. Onder de auto hingen ook geen druppels ofzo.

Wil binnenkort nog even het niveau van de vloeistof checken en evt. bijvullen, vandaag niet aan toe gekomen.
Dacht misschien ook nog aan rem die blijft hangen, maar dan zou hij naar één kant trekken toch? En ik rook de remmerij ook niet ofzo (die geur ken ik wel van vroeger op vakantie in de bergen rijden).

Iemand nog punten die ik kan checken? Het voelt nu alsof je met hele zachte banden rijdt. Het sturen gaat ook weer niet enorm zwaar ofzo, maar wel zwaarder dan een tijdje terug hebben we het idee.
pi_150796099
Niveau te laag, druk te laag. Pomp defect. Overdruk klep in stuurhuis defect. Multi-v-snaar die te slap staat.
pi_150815169
Helaas, er zat nog genoeg vloeistof in (netjes op de markering van 'hot' stond ie). Ook was de vloeistof nog glashelder.

Verder nog onder de auto gekeken, de stofhoezen e.d waren ook allemaal nog heel. Alle wielen nog opgekrikt en lopen ook allemaal soepel...

Tsja :?

Misschien uitlijning? Al zitten deze banden/wielen er al een jaar onder zonder eraf te zijn geweest en hebben we geen stoeprandjes gepakt met 30km/h ofzo. Profiel is ook nog voldoende aanwezig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Think_Pad op 19-03-2015 16:04:05 ]
pi_150875708
Ik heb een vraag over mijn auto, Renault megane.
Als ik achteruit rij en dan rem, hoor ik rechts voor een 'knoekend' geluid. Bij vooruit rijden niet, alleen bij achteruit rijden.
Wat kan dat zijn? Speling ergens in ofzo? Wel raar want hij is net 2 maanden geleden door de apk gegaan.
pi_150875874
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:21 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.
Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo.
Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn.
Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet.

[ afbeelding ]

Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is.
Meten doe je direct op de polen met een multimeter.
Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten.

Wat voor auto gaat het om?
Ik had ooit een dynamo die kapot was een week iets aan stroom gaf, maar te weinig. Lampjes gingen niet aan, maar wel steeds halflege accu enz.
Whatever...
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:44:52 #287
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_150975003
Mijn auto heeft bezoek gehad. }:|
Van een steenmarter. :( En dat kutbeest heeft aan mijn koelwaterslangen zitten knagen. Wat wel kut is want de retourslang was net een paar maanden daarvoor vervangen dan da's best een duur slangetje.

Nu vraag ik me af: helpen die hoogfrequente apparaatjes een beetje tegen die beesten?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 09:51:06 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150975116
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mijn auto heeft bezoek gehad. }:|
Van een steenmarter. :( En dat kutbeest heeft aan mijn koelwaterslangen zitten knagen. Wat wel kut is want de retourslang was net een paar maanden daarvoor vervangen dan da's best een duur slangetje.

Nu vraag ik me af: helpen die hoogfrequente apparaatjes een beetje tegen die beesten?
Nee. Kippengaas op de oprit helpt wel
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 25 maart 2015 @ 17:35:46 #289
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_151026317
Ik heb misschien een heel gekke vraag, maar hoeveel stroom kan je uit je accu trekken voordat hij niet meer start, wanneer de accu in een redelijke staat verkeerd.

Ik weet bijvoorbeeld dat het geen probleem is om de parkeerlichten een paar uur aan te laten. Knipperen kan ook eindeloos. Evenals het opladen van je telefoon / tablet / tomtom ofzo.

Maar hoe lang kan je bijvoorbeeld een koelbox aan de stroom laten staan terwijl de motor uit staat? En hoe lang kan je de radio op hoog volume continu aan laten staan? Zou het bijvoorbeeld hypothetisch mogelijk zijn je auto te gebruiken als hele grote draagbare luidspreker / koelkast bij een feestje op zo'n recreatie terrein?

Trouwens ook, hoe groot is de kans dat je niet meer weg komt? Over zand gaan rijden is natuurlijk vragen om problemen. Droog gras is prima te doen. Licht vochtig gras toch ook wel?
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:37:42 #290
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151028338
Man man man... Wat verwacht je nou?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:38:55 #291
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_151028376
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:37 schreef Catch22- het volgende:
Man man man... Wat verwacht je nou?
Informatie hoeveel stroom je kan gebruiken voordat je auto niet meer start. Dat staat er vrij duidelijk toch :')
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:39:58 #292
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151028415
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:38 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Informatie hoeveel stroom je kan gebruiken voordat je auto niet meer start. Dat staat er vrij duidelijk toch :')
Dat ligt volkomen aan je accu en wat je er aan hangt. Dat snap je zelf toch ook wel?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:41:39 #293
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_151028477
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:39 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat ligt volkomen aan je accu en wat je er aan hangt. Dat snap je zelf toch ook wel?
Dat begrijp ik. Daarom zeg ik dat de accu in een redelijke staat verkeert. En geef ik voorbeelden van wat ik eraan wil hangen als zo'n koelbox, of de ingebouwde radio.

Het hoeft ook niet op de minuut precies. Maar een schatting. 1 uur, 8 uur, etc.
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 19:49:23 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151031167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:35 schreef NieuweNier het volgende:


Maar hoe lang kan je bijvoorbeeld een koelbox aan de stroom laten staan terwijl de motor uit staat? En hoe lang kan je de radio op hoog volume continu aan laten staan? Zou het bijvoorbeeld hypothetisch mogelijk zijn je auto te gebruiken als hele grote draagbare luidspreker / koelkast bij een feestje op zo'n recreatie terrein?


Doe maar niet, anderen zijn misschien niet gediend van je muziek.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151070218
Ik moest op een provinciale weg uitwijken voor een tegenligger. Hierdoor reed ik met twee wielen door de berm. De berm was echter in een slechte staat. Ik reed door een kuil en op dat moment hoorde ik de bodem van mijn auto even over het wegdek schrapen. Ik heb onder de auto gekeken, maar kon niets bijzonders ontdekken. Ik heb echter amper technische autokennis. Qua sturen en rijden merkte ik geen verschil.

Mijn vraag is: is het aan te raden om de auto bij de garage op de brug te zetten of zal het allemaal wel meevallen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 21:26:43 ]
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:28:40 #296
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_151118522
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik moest op een provinciale weg uitwijken voor een tegenligger. Hierdoor reed ik met twee wielen door de berm. De berm was echter in een slechte staat. Ik reed door een kuil en op dat moment hoorde ik de bodem van mijn auto even over het wegdek schrapen. Ik heb onder de auto gekeken, maar kon niets bijzonders ontdekken. Ik heb echter amper technische autokennis. Qua sturen en rijden merkte ik geen verschil.

Mijn vraag is: is het aan te raden om de auto bij de garage op de brug te zetten of zal het allemaal wel meevallen?
Heel misschien moet ie opnieuw uitgelijnd worden.
pi_151118813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik moest op een provinciale weg uitwijken voor een tegenligger. Hierdoor reed ik met twee wielen door de berm. De berm was echter in een slechte staat. Ik reed door een kuil en op dat moment hoorde ik de bodem van mijn auto even over het wegdek schrapen. Ik heb onder de auto gekeken, maar kon niets bijzonders ontdekken. Ik heb echter amper technische autokennis. Qua sturen en rijden merkte ik geen verschil.

Mijn vraag is: is het aan te raden om de auto bij de garage op de brug te zetten of zal het allemaal wel meevallen?
Zal wel niets aan de hand zijn maar als je het niet vertrouwt doe je het wel, ben je twee tientjes kwijt en heb je zekerheid.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:56:30 #298
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151118849
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Zal wel niets aan de hand zijn maar als je het niet vertrouwt doe je het wel, ben je twee tientjes kwijt en heb je zekerheid.
En anders rij je je banden aan stront in een paar dkm, ook zonde
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_151120654
Bedankt, ik laat volgende week wel even de uitlijning controleren. Kan sowieso geen kwaad om dit af en toe te laten doen.
  Boks-Chick dinsdag 31 maart 2015 @ 13:32:55 #300
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_151222572
even een denk ik simpele vraag, maar hey blond en vrouw enzo :')

10-6 moet mijn auto APK gekeurd zijn.

Komende maand moet ik mijn banden wisselen (jaja, ik moet niets, ik mag).

Als ik hem na 10-4 gelijk een APK met grote beurt laat geven, dat kan dan toch? De APK datum blijft dan toch gewoon 10-6?
Ik heb in mijn hoofd zitten dat je je auto 2mnd voor verloopdatum kan laten keuren, maar weet het niet zeker meer :P
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')