abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143114529


Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto.
Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen.

Enkele antwoorden op je vragen kunnen zijn:

"Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien."
"Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken."


Handige links:

Autobandenmarkt.nl
Auto-onderdelen.com
H-base
Mijngarage.nl
Onderdelenzoeker.nl

Handige PTA topics:

PTA / Autoradio installeren.
PTA / Hoe werkt een differentieel
PTA / Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer
[remmen] Rood waarschuwingslampje brandt
Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap?
Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen
PTA / Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder
PTA / Het grote autopoets- en -wastopic #1
PTA / Uitleg en informatie over OBD-Codes

Deeltje 10 alweer.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:51:33 #2
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143122385
Mijn auto is naar de garage voor die lekkage, en nu leen ik die Fiesta weer. Het ding heeft 3 maanden stil gestaan.

Toen ik hem startte klonk het echt niet goed. Heel ratelig en een soort metaal geklink. Ik ben toen heel langzaam met 20km/u door de straat gereden om hem een beetje in te laten lopen voordat ik de weg op ging.

Pas na 40 ofzo kilometer liep de auto echt weer goed. Ik heb gewoon rustig op de snelweg gereden zodat alled weer lekker kon gaan lopen. Daarvoor was her heel ratelig en trillerig.

Ik heb met zo weinig mogelijk toeren gereden. Echt onder de 2000. (Hier kon niet warm rijden overduidelijk wel kwaad). Ook heb ik de banden opgepompt en de ruiten sproeiers aangezet.

Moet ik nog meer doen of is het zo goed? Ik heb ook geprobeerd de airco even door te luchten, maar de schimmel lucht die eruit kwam was echt gruwelijk. Dat moet maar een andere keer... :X
pi_143125862
Ja, leuk.

Maar je stelt geen vraag.
pi_143130380
Misschien moet je de bestuurder vervangen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 19:50:23 #5
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143134971
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:39 schreef JohnB52 het volgende:
Ja, leuk.

Maar je stelt geen vraag.
quote:
Moet ik nog meer doen of is het zo goed?
Dat was de vraag. Maar hij draait inmiddels eigenlijk weer als een zonnetje. Het is dus goedgekomen :)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 20:36:49 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143137753
Heeft die Fiesta een tijdje geleden misschien een off-road incidentje gehad? Zou zomaar met elkaar te maken kunnen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2014 @ 22:35:22 #7
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143144022
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:36 schreef Leandra het volgende:
Heeft die Fiesta een tijdje geleden misschien een off-road incidentje gehad? Zou zomaar met elkaar te maken kunnen hebben.
Past niet bij de genoemde symptomen.

Ik denk dat er wat hydraulische klepstoters vast zaten ofzo, mits dat ding die heeft.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:27:24 #8
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143146646
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:35 schreef 2cv het volgende:

[..]

Past niet bij de genoemde symptomen.

Ik denk dat er wat hydraulische klepstoters vast zaten ofzo, mits dat ding die heeft.
Ik denk dat het ook gewoon geflame is.

Overigens is het wel echt weird dat een auto zo achteruit gaat wanneer hij stil staat. En dit is maar een paar maanden. Kan je nagaan een paar jaar... :X
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:28:28 #9
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_143146700
Goh
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2014 @ 23:29:09 #10
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143146742
Als een auto al erg matig is, wordt 'ie echt niet beter als 'ie een poos stil staat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:17:40 #11
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143297099
En ik ben er weer met een probleem :')

Ik ben een soort van op een betonnen paal gereden. Zag hem niet tijdens het keren.

Met een grote knal erop geland met mijn chassis balken. Vervolgens een stuk of 8 keer heen en weer moeten rijden om parallel aan de paal naar rechts te bewegen. Het was te hoog er weer vanaf te rijden.

Allemaal geschaaf enzo. En geknal.

De aandrijving en het differentieel enzo is gespaard gebleven. Maar in de chassis balk zitten nu veel diepe krassen.

Moet ik hiermee naar de garage? Die zwarte anti roest laag is ook op Veel plekken weggeschaafd...

Dikke paniek trouwens. Ik had ook geen tijd de anwb te bellen anders zou ik te laat komen. En dan sta je daar bodem op een paal. En dat metalige geluid en geknars. :X En echt zo'n keiharde klang toen ik landde, als een pan of bel ofzo :')
pi_143297212
Gewoon doorrijden.

Neem aan dat je toch niet tot je pensioen doet met die auto?
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:42:08 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143297793
Was het met je eigen Mondeo, of staat die nog bij de garage en heb je de Fietstas van een ander gemold?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:01:24 #14
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_143298421
De TT kan beter veranderd worden in "NieuweNiers chronische auto-problemen topic" :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_143298980
Effe nieuwe Valvoline Undercoating halen en 3 lagen aanbrengen
pi_143300360
Maar wat heeft dit eigenlijk met onderhoud te maken?
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:03:30 #17
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143300511
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:19 schreef pvdplanet het volgende:
Effe nieuwe Valvoline Undercoating halen en 3 lagen aanbrengen
Oh goede tip! Ga ik zeker doen. Dan heeft hij toch die anti roest coating, zonder dat ik naar de garage moet. ^O^
pi_143307488
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:17 schreef NieuweNier het volgende:
En ik ben er weer met een probleem :')

Ik ben een soort van op een betonnen paal gereden. Zag hem niet tijdens het keren.

Met een grote knal erop geland met mijn chassis balken. Vervolgens een stuk of 8 keer heen en weer moeten rijden om parallel aan de paal naar rechts te bewegen. Het was te hoog er weer vanaf te rijden.

Allemaal geschaaf enzo. En geknal.

De aandrijving en het differentieel enzo is gespaard gebleven. Maar in de chassis balk zitten nu veel diepe krassen.

Moet ik hiermee naar de garage? Die zwarte anti roest laag is ook op Veel plekken weggeschaafd...

Dikke paniek trouwens. Ik had ook geen tijd de anwb te bellen anders zou ik te laat komen. En dan sta je daar bodem op een paal. En dat metalige geluid en geknars. :X En echt zo'n keiharde klang toen ik landde, als een pan of bel ofzo :')
Weet je zeker dat er verder niets aan de hand is? Kennis van mij had ooit hetzelfde. Die was niet zo dom om vervolgens zelf van het paaltje af te gaan rijden, maar de schade was niet mis. Ik zou de auto even op de brug zetten.

Wellicht moet je auto ook nog worden uitgelijnd, maar dat merk je wel tijdens het rijden.
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:32:26 #19
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143307733
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:26 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Weet je zeker dat er verder niets aan de hand is? Kennis van mij had ooit hetzelfde. Die was niet zo dom om vervolgens zelf van het paaltje af te gaan rijden, maar de schade was niet mis. Ik zou de auto even op de brug zetten.

Wellicht moet je auto ook nog worden uitgelijnd, maar dat merk je wel tijdens het rijden.
Dank je voor het meedenken!
Ik zag alleen oppervlakkige krassen op de chassis balken en het krikpunt.

Het differentieel en de aandrijf lijn enzo zaten eronder. Echt gewoon een paar centimeter hoger. Dus die waren niet aangetast.

Ik wil hem inderdaad morgen even snel naar de garage brengen om te checken. Maar als er iets mis is, zou je dat niet merken? Hij gaat nog recht vooruit zonder afwijking en er is geen gerammel ofzo. Ik heb er al iets van 5km mee gereden...

Wat was er eigenlijk mis gegaan met de auto van de kennis?
pi_143308395
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:32 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Wat was er eigenlijk mis gegaan met de auto van de kennis?
Weet ik niet meer.
pi_143473032
Ik heb nu ruim een jaar een 15 jaar oude Hyundai Coupé op LPG.

Zijn er op LPG-gebied specifieke onderhoudstaken die periodiek moeten gebeuren?
Plus: De brandstofmeter van de LPG tank gaat _nooit_ naar de reserve, maar lijkt wel constistent te werken. Iemand een idee wat dit kan zijn?
pi_143475279
Kleppenstellen
Gasfilters vervangen
Gasdruk afstellen
pi_143482282
Kan dit plaatje even in de OP?

- nope -

[ Bericht 65% gewijzigd door blup op 08-10-2014 11:15:04 ]
  zondag 17 augustus 2014 @ 09:07:43 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143501648
:D
Dat zal mijn zoon geweldig vinden, die rijdt nu al weken geducttaped rond, terwijl ik iedere keer zeg "bel nou even om het te laten fixen!" :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143720828
Het viel mij gisteravond opeens op dat mijn verlichting knippert als ik het volume van de radio hoog zet. Nu verdenk ik de accu, waar helaas geen leeftijd op te vinden is, spanning bij het starten zakt naar 10,1/10,2v. Zonder belasting 12,3v en op contact 11,9v ongeveer. Accu einde levensduur?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:58:58 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_143721277
Jep, die is deaud waarschijnlijk. Moet 12.6 zijn (motor uit) na een tijdje stilstaan, en 13.8 minimaal als de motor loopt. Liever nog iets boven de 14volt, maar 13.8 is in principe goed.
Wel effe goed checken of de dynamo wel goed bijlaadt.

Beter nu als straks bij de eerste vorst ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:59:37 #27
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_143721313
Jep .hoeveel volt als de motor loopt?

[ Bericht 72% gewijzigd door Catch22- op 22-08-2014 22:09:31 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_143724239
14,2-14,4 volt, dynamo is 2 maand geleden gereviseerd, laadde niet meer bij. Kon nog net thuis komen toen, door de remlichten begon de auto al te sputteren. Met radio op hoog volume meet ik 13,9 volt met lopende motor, maar mijn goedkope multimeter zal die pieken wel niet kunnen meten. Oke dan ga ik langzaam opzoek naar een andere accu, zijn er nog aanraders? Als ik zo kijk voor mijn auto skoda octavia 1.8t 2003 kom ik bijvoorbeeld op http://www.arie.nl/auto-o(...)0vrs/434/accus/s4008

Is dat wat?
pi_143731047
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:56 schreef KeesBromfiets het volgende:
14,2-14,4 volt, dynamo is 2 maand geleden gereviseerd, laadde niet meer bij. Kon nog net thuis komen toen, door de remlichten begon de auto al te sputteren. Met radio op hoog volume meet ik 13,9 volt met lopende motor, maar mijn goedkope multimeter zal die pieken wel niet kunnen meten. Oke dan ga ik langzaam opzoek naar een andere accu, zijn er nog aanraders? Als ik zo kijk voor mijn auto skoda octavia 1.8t 2003 kom ik bijvoorbeeld op http://www.arie.nl/auto-o(...)0vrs/434/accus/s4008

Is dat wat?
Bosch accu's zijn wel goede accu's kijk ook effe of je massa punten goed zijn
pi_143732293
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 01:37 schreef klawie het volgende:

[..]

Bosch accu's zijn wel goede accu's kijk ook effe of je massa punten goed zijn
Naar de subwoofer ligt een aparte massakabel. Dus niet aan de carrosserie. Van accu's weet ik vrij weinig, dus geen idee of deze Bosch een lage midden of hoge kwaliteit en capaciteit is.
pi_143745712
Seat cordoba automaat uit 2000,
Die soms met remmen een blokkerend drillend geluid en gevoel aan het pedaal geeft... remt ook niet lekker alsof hij terug komt zetten?

Kan het niet goed uitleggen maar mischien dat iemand me begrijpt?

Edit, het klinkt trouwens niet alsof de remblokken versleten zijn maar eerder iets als een abs ofzo? Heb er de ballen verstand van...altijd in ern simpele astra gereden uit '94 :)
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:41:15 #32
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_143748798
Mijn wagentje Renault 5 1.4 (C2J) loopt op 3 poten, reed bougies rotor en verdelerkap vervangen en de kabels van plek gewisseld maar cilinder 1 blijft maar niet meewerken. Als ik de kabel los trek tijdens het lopen verandert er niets aan zijn loopje en de kabel vonkt wel... Rara politiepet?
Onder het rijden en warm lijkt hij wel mee te werken.
pi_143749271
Kleppenstellen?
Timing v/d motor in orde?
Valse lucht?
pi_143749431
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 19:41 schreef blup het volgende:
Mijn wagentje Renault 5 1.4 (C2J) loopt op 3 poten, reed bougies rotor en verdelerkap vervangen en de kabels van plek gewisseld maar cilinder 1 blijft maar niet meewerken. Als ik de kabel los trek tijdens het lopen verandert er niets aan zijn loopje en de kabel vonkt wel... Rara politiepet?
Onder het rijden en warm lijkt hij wel mee te werken.
Je verliest geen koelvloeistof? Doordat er KVS in je cilinder kan lopen kan deze even niet meedoen bij starten.

Verder zal je even compressie kunnen meten.

Of misschien een klevende klep?

Hier ook nuttige info te vinden:
http://www.amtgarageforum(...)ers-lopen-33729.html
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:05:08 #35
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_143749688
Het is gebeurd nadat ik bijna een keer te laat kwam op mijn werk en flink gegast heb. Kan dat iets verklaren? 8)7

Ding lekt aan alle kanten dusja.. :')
pi_143750013
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 20:05 schreef blup het volgende:
Het is gebeurd nadat ik bijna een keer te laat kwam op mijn werk en flink gegast heb. Kan dat iets verklaren? 8)7

Ding lekt aan alle kanten dusja.. :')
Ik heb wel eens gehad dat er een klepveer was gebroken. Die liep ook op 3 cilinders. Was een 5 turbo :D
pi_143750149
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 20:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehad dat er een klepveer was gebroken. Die liep ook op 3 cilinders. Was een 5 turbo :D
Maar dan zal die met warme motor niet opeens doen ofwel?
  zondag 24 augustus 2014 @ 15:20:39 #38
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_143773694
Daarmee zal ik vrees ik mee naar de garage moeten.
pi_143773814
quote:
8s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:20 schreef blup het volgende:
Daarmee zal ik vrees ik mee naar de garage moeten.
Kleppendeksel er af kan je toch wel :P
  zondag 24 augustus 2014 @ 15:28:56 #40
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_143774063
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Kleppendeksel er af kan je toch wel :P
Joah geen probleem maar het heeft geen meerwaarde. Luchtfilterhuis eraf en ik ben er. Heb trouwens ook geen pakking hier.
pi_144041289
Mondeo 1.8 uit 2003 piept bij het schakelen van 1 naar 2. Overige versnellingen gebeurt dat niet. Het schakelen gaat overigens zelf prima.

Nu lees ik her en der (ik heb nog niet zelf gekeken) dat dat een kwestie zou moeten zijn van bij de versnellingspook eea loshalen en met lagervet smeren. Nog andere mogelijke oorzaken?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_144045287
Pook of mechanische op de bak idd. Of de kabels. Of ik het meer kraken want dan kan het in de bak zitten

[ Bericht 27% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 01-09-2014 10:09:11 ]
pi_144119999
quote:
7s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:28 schreef blup het volgende:

[..]

Joah geen probleem maar het heeft geen meerwaarde. Luchtfilterhuis eraf en ik ben er. Heb trouwens ook geen pakking hier.
Nou?
  zaterdag 6 september 2014 @ 21:41:21 #44
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_144254538
Zeer waarschijnlijk toch de bougiekabel
pi_144254905
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:41 schreef blup het volgende:
Zeer waarschijnlijk toch de bougiekabel
Kan :P
  zaterdag 6 september 2014 @ 22:39:29 #46
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144257118
Ik heb (het zal ook niet anders) weer een autoprobleem. Een typisch ford probleem trouwens, de mechaniek loopt, maar de afwerking valt uit elkaar.

Het rubber aan de buitenkand van de onderkant van het raam aan de bestuurderszijde zit los. Dus als het ware waar het metaal aan de buitenkant tegen het raam aan zit.

Als ik het raam naar beneden doe maakt het echt een onverdovend lawaai. Als in iedereen staart je aan, terwijl je spontaan tinnitus en een migraine ontwikkeld. Het is echt heel dramatisch. En gebeurde ook echt midden in Utrecht met allemaal mensen om me heen :')

Dat rubber ging als het ware het raam mechanisme in. Toen ik hek omhoog deed, ging het rubber weer mee omhoog. Maar bij het opnieuw omlaag doen blijft hij meegaan.

Hoe fix ik dit? Ik kan het niet smeren, dan zit mijn hele raam onder de olie. En het zit op zich redelijk stevig vast.
  zaterdag 6 september 2014 @ 22:47:11 #47
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144257286
quote:
5s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Mondeo 1.8 uit 2003 piept bij het schakelen van 1 naar 2. Overige versnellingen gebeurt dat niet. Het schakelen gaat overigens zelf prima.

Nu lees ik her en der (ik heb nog niet zelf gekeken) dat dat een kwestie zou moeten zijn van bij de versnellingspook eea loshalen en met lagervet smeren. Nog andere mogelijke oorzaken?
Is her de 6 bak? Daarmee zijn veel problemen met de kabels ofzo. Eigenlijk niet iets waar ik verstand van heb, maar de ford fora staan vol met problemen erover.
pi_144264909
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 22:39 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb (het zal ook niet anders) weer een autoprobleem. Een typisch ford probleem trouwens, de mechaniek loopt, maar de afwerking valt uit elkaar.

Het rubber aan de buitenkand van de onderkant van het raam aan de bestuurderszijde zit los. Dus als het ware waar het metaal aan de buitenkant tegen het raam aan zit.

Als ik het raam naar beneden doe maakt het echt een onverdovend lawaai. Als in iedereen staart je aan, terwijl je spontaan tinnitus en een migraine ontwikkeld. Het is echt heel dramatisch. En gebeurde ook echt midden in Utrecht met allemaal mensen om me heen :')

Dat rubber ging als het ware het raam mechanisme in. Toen ik hek omhoog deed, ging het rubber weer mee omhoog. Maar bij het opnieuw omlaag doen blijft hij meegaan.

Hoe fix ik dit? Ik kan het niet smeren, dan zit mijn hele raam onder de olie. En het zit op zich redelijk stevig vast.
Nieuwe kopen.

Dat kan je toch ook zelf bedenken?
  zondag 7 september 2014 @ 09:58:03 #49
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144265341
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 09:16 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Nieuwe kopen.

Dat kan je toch ook zelf bedenken?
Ja nuttige opmerkingen. Ik ga een nieuwe auto kopen vanwege een rubbertje :')

Mag het geflame even ophouden :(
pi_144265447
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 09:58 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ja nuttige opmerkingen. Ik ga een nieuwe auto kopen vanwege een rubbertje :')

Mag het geflame even ophouden :(
:') hij bedoelt het rubber :')
pi_144265881
Haha, dat jij dan al denkt dat ik aan het flamen ben zegt toch ook iets over hoe je over je eigen reputatie hier denkt.

Ik bedoelde inderdaad: nieuw rubbertje kopen.

Als je dat niet vervangt, krijg je kans op krassen op je ruit.
pi_144491000
Ik begrijp het goed dat na het vervangen van de Com2000-unit van PSA bij voertuigen met ESP de stuurhoeksensor opnieuw ingeleerd moet worden? :)

En wat zijn exact de eisen rondom claxons voor de APK? In m'n 126 heb ik zo'n Dixie-horn gehangen; werkt op een eigen schakelaartje dus de gewone claxon doet het op de gewone manier. Het is mij niet helemaal duidelijk wat nou exact is toegestaan voor de APK, en wat ik aan die Dixie-horn verder onklaar moet maken.
pi_144491656
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:37 schreef Dingest het volgende:
Ik begrijp het goed dat na het vervangen van de Com2000-unit van PSA bij voertuigen met ESP de stuurhoeksensor opnieuw ingeleerd moet worden? :)
Ja
pi_144492005
^O^ Dan zoek ik alleen de unit zelf op, en laat ik mijn vader (zijn auto) wel de rest met de garage uitzoeken.
Op basis van het onderdeelnummer (96542 558 XT) kom ik ook units tegen zonder de stengels voor cruise control en radio. Wil dat zeggen dat dat units met de juiste voorbereiding zijn en dat de stengels dan eenvoudigweg om te wisselen zijn?
pi_144494053
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:13 schreef Dingest het volgende:
^O^ Dan zoek ik alleen de unit zelf op, en laat ik mijn vader (zijn auto) wel de rest met de garage uitzoeken.
Op basis van het onderdeelnummer (96542 558 XT) kom ik ook units tegen zonder de stengels voor cruise control en radio. Wil dat zeggen dat dat units met de juiste voorbereiding zijn en dat de stengels dan eenvoudigweg om te wisselen zijn?
De COM 2000 kun je in principe zonder tester vervangen. Een keer links naar rechts werkt meestal ;)

De CC en Audio bediening worden los geleverd. Als je mij via een DM even het chassisnummer stuurt ;)
pi_144498684
Maar als het niet werkt krijg ik de toorn van m'n ouders over mij heen :P Ze worden heel nerveus van brandende lampjes.

Die wil ik best morgen even opzoeken, maar ik ben alleen op zoek naar een gebruikte unit en geen nieuwe want dat vindt mijn vader te duur :') En omdat de boel het tijdens de APK wel altijd (lang genoeg) doet wordt de wagen altijd daarmee goedgekeurd. In de praktijk werken de richtingaanwijzers (en groot licht en mistlichten) nog maar de helft van de tijd en da's gewoon niet meer fijn rijden :N
pi_144498747
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:37 schreef Dingest het volgende:

En wat zijn exact de eisen rondom claxons voor de APK? In m'n 126 heb ik zo'n Dixie-horn gehangen; werkt op een eigen schakelaartje dus de gewone claxon doet het op de gewone manier. Het is mij niet helemaal duidelijk wat nou exact is toegestaan voor de APK, en wat ik aan die Dixie-horn verder onklaar moet maken.
Schakelaar er effe uit of afplakken
pi_144732059
Welke ruitensproei vloeistof is aan te raden, of wat lost die insecten lijkjes het beste op?

Ik heb na een ritje van 2 uur redelijk vaak de hele ruit volzitten met resten van beestjes en de ruit lijkt wel vettig. Dat waasje merk je pas als je met de zon in je gezicht rijd. Dat kan soms erg lastig zijn/
🐱
  zaterdag 20 september 2014 @ 20:33:31 #59
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_144732367
Gewone zomervloeistof. De kunst is om regelmatig te wissen. Als ze er lang opzitten krijg je ze niet meer wegb
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_144732477
Nu geen zomervloeistof gebruiken. Het is al bijna oktober ;)
pi_144732520
Gewoon een spray vliegenspray kopen en 1x in de week je ramen schoonmaken
  zaterdag 20 september 2014 @ 20:38:16 #62
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_144732524
Zolang t niet vriest...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_144732689
Ik had bij de action die insectenspray gekocht, werkte prima hoor, even in laten weken en dan met ruitenwissers er overheen en schoon.
pi_145307817
Hoe zit dit nou APK keurmeesters, hoe moet ik dit berekenen.
Het is een O'gara coach works Lincoln towncar van 1986 met een losse body
Onderin de B stijl is deze roest schade aanwezig,

Bij de achterdeuren is deze schade aanwezig.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_145308285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:48 schreef densmee het volgende:
Hoe zit dit nou APK keurmeesters, hoe moet ik dit berekenen.
Het is een O'gara coach works Lincoln towncar van 1986 met een losse body
Onderin de B stijl is deze roest schade aanwezig,
[ afbeelding ]
Bij de achterdeuren is deze schade aanwezig.
[ afbeelding ]
Roestschade delen door totale oppervlakte, en dat keer de E-waarde conform annex 4 in het apk boek, tab 4

Tot 1.5E geen AC, 1.5 tot E advies en daar boven afkeur.
pi_145308415
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Roestschade delen door totale oppervlakte, en dat keer de E-waarde conform annex 4 in het apk boek, tab 4
goed de totale oppervlakte van de limo is nogal groot,
maar zo zal het wel niet werken.
Is dus niet zo makkelijk te berekenen zonder boekwerk erbij
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_145308564
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:01 schreef densmee het volgende:

[..]

goed de totale oppervlakte van de limo is nogal groot,
maar zo zal het wel niet werken.
Is dus niet zo makkelijk te berekenen zonder boekwerk erbij
Van de b stijl ;)
pi_145310992
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Van de b stijl ;)
maar als je dit zo ziet wat zeg je er dan van, is dit op het randje/goed zat/ of dikke afkeur
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_145322325
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef densmee het volgende:

[..]

maar als je dit zo ziet wat zeg je er dan van, is dit op het randje/goed zat/ of dikke afkeur
Werkelijk geen idee :@
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:37:18 #70
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145365873
Er is slecht nieuws geweest bij de apk van mijn auto. Er moeten nieuwe remblokjes op achter, en de banden achter zijn gecupt.

De prijs is 50 euro voor de APK keuring, 70 voor de nieuwe remblokken en 100 euro voor tweedehands banden of 200 voor nieuwe.

Is dat redelijk? Kan ik dit op de een of andere manier goedkoper krijgen door de banden te laten trimmen? Of zijn dit gewoon de kosten?

Of zou ik kunnen overwegen nu al op winterbanden over te gaan? Dan hoef ik nu nog geen zomerbanden te kopen. Maar het slijt misschien wel te snel.
  † In Memoriam † donderdag 9 oktober 2014 @ 15:43:27 #71
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145366029
Dat is redelijk. Doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:59:03 #72
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145366452
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:43 schreef 2cv het volgende:
Dat is redelijk. Doen.
Thx voor de tip. Ik heb doorgegeven dat ik akkoord ga. Ook heb ik gevraagd voor de rest van de grote beurt, ik bedoel als ze toch bezig zijn...

Wel debiel dat die banden gecupt waren. Volgens de garage man was er echt iets met de banden zelf aan de hand, het lag niet aan de ophanging.

Misschien omdat ze dus van slechte kwaliteit waren. Het verklaard wel waarom de auto weinig grip had :')
  † In Memoriam † donderdag 9 oktober 2014 @ 16:02:45 #73
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145366556
Zak zand achterin leggen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:50:43 #74
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145367995
Oh wauw. Ze kunnen de grote beurt van een diesel er voor 80 euro bij doen. Dat is dus echt geen reet...
  donderdag 9 oktober 2014 @ 18:09:29 #75
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_145370323
80 euro voor een grote beurt?

Alleen de olie kost doorgaans al zoiets moeten er nog filters bij en uurloon. En wat er nog meer staat voorgeschreven...
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 9 oktober 2014 @ 18:37:36 #76
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145371063
quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 18:09 schreef fathank het volgende:
80 euro voor een grote beurt?

Alleen de olie kost doorgaans al zoiets moeten er nog filters bij en uurloon. En wat er nog meer staat voorgeschreven...
Ik begrijp inderdaad ook niet hoe het zo goedkoop kon. Hij liet ook alle onderdelen zien van kijk dit heb ik vervangen. Ik ben niet opgelicht ofzo.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 18:39:23 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145371124
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 18:37 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik begrijp inderdaad ook niet hoe het zo goedkoop kon. Hij liet ook alle onderdelen zien van kijk dit heb ik vervangen. Ik ben niet opgelicht ofzo.
En je weet ook zeker dat die onderdelen uit jouw auto kwamen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 9 oktober 2014 @ 18:42:36 #78
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145371213
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 18:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

En je weet ook zeker dat die onderdelen uit jouw auto kwamen?
Filters geen idee. Maar ik weet hoe mijn remmen en banden eruit zien...
pi_145371257
quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 18:09 schreef fathank het volgende:
Alleen de olie kost doorgaans al zoiets
Iets met inkoop O-)
  donderdag 9 oktober 2014 @ 18:53:47 #80
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145371558
De wegligging is trouwens absurd veel beter met die dunlops. En het is stiller.

Alleen hij overstuurt niet meer als een gek. Aan de ene kant is dat goed en veilig enzo. Aan de andere kant is lift of overstuur best leuk :D
  donderdag 9 oktober 2014 @ 18:54:38 #81
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_145371585
Pfff
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_145371609
quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 18:09 schreef fathank het volgende:
80 euro voor een grote beurt?

Alleen de olie kost doorgaans al zoiets moeten er nog filters bij en uurloon. En wat er nog meer staat voorgeschreven...
Welke tank rij jij dan dat er 10 liter olie op gaat?
  donderdag 9 oktober 2014 @ 18:58:16 #83
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_145371714
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 18:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Iets met inkoop O-)
Dat snap ik maar een grote beurt voor 80 piek? De gemiddelde garage kijkt er nog nieteens naar voor 80 piek :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:00:17 #84
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_145371793
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 18:55 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Welke tank rij jij dan dat er 10 liter olie op gaat?
Mitsubishi L200, gaat bijna 8 liter in. A 12 euro de liter ofzo dat maakt al bijna 100 piek aan olie. Dan moet er nog een filter bij en een mannetje die de oude olie er af laat lopen nieuwe olie er in gooit en een nieuw filter plaatst. Dan ga je toch ruim over de 80 euro heen, als gaat er de helft aan olie in. Dan is er de rest nog niet eens bijgeteld voor een grote beurt. Brandstoffilter, luchtfilter schoonmaken, remvloeistof checken evt bijvullen/verversen.

Nu is de gemiddelde witwas-turken garage wel goedkoper dan een merkdealer maar je maakt mij niet wijs dat ze een grote beurt kunnen doen voor 80 piek en er nog geld aan verdienen. Of ze moeten een illegaal in dienst hebben voor 2 euro per uur zwart en tweedehands filters en olie erin gooien :').

[ Bericht 20% gewijzigd door fathank op 09-10-2014 19:05:33 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:04:14 #85
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145371926
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 18:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat snap ik maar een grote beurt voor 80 piek? De gemiddelde garage kijkt er nog nieteens naar voor 80 piek :')
Als je het goedkoop wilt hebben moet je ook niet naar de dealer gaan. Daar vroegen ze inderdaad 130 euro om "ernaar te kijken". :')
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:10:00 #86
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_145372129
Voor 80 euro kan je geen echte grote beurt doen met factuur.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_145372200
Factuur :')
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:13:56 #88
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145372272
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:10 schreef Catch22- het volgende:
Voor 80 euro kan je geen echte grote beurt doen met factuur.
Die heb ik ook niet gekregen :')
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:19:25 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145372465
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:13 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die heb ik ook niet gekregen :')
Dan moet je je toch eens afvragen wat die "grote beurt" helemaal inhoudt, want dat is kennelijk nogal een rekbaar begrip.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145505754
Omdat ik zo 1,2,3 niet een ander specifiek topic zag over problemen met je auto ga ik het hier proberen. Mocht ik verkeerd zitten, dan hoor ik het graag en dan verplaats ik mijn vraag uiteraard.

Als eerste betreft het de volgende auto

Merk: Seat
Type: Ibiza
BJ: 2000
Vermogen: 1.6
KM stand: ongeveer 142.000km

Mocht je meer nodig hebben, dan hoor ik het.

Het probleem

Niet lang geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met het probleem en dat was het volgende. Ik ging een weekend weg met mijn familie en ik was verantwoordelijk om te rijden. De auto gestart en voor mijn huis gereden voor de koffers, enfin alles goed. Toen ik hem weer wilde starten deed hij extreem moeilijk. Eenmaal gestart viel hij continu direct toen ik gas gaf. Op een geven moment kon ik weer rijden en heb ik hem na nog geen 100 meter weer vlak bij mijn huis gezet, want het voelde niet goed.

Eenmaal stil gezet kreeg ik mijn auto bijna niet meer gestart en toen hij eenmaal gestart was kreeg je een soort scheetgeluiden bij het gas geven. Dat was op een gegeven moment wel weg en toen hij even stationair gedraaid had kon ik hem naar een garage rijden. Daar aangekomen zag hij er niet echt iets aan en ben ik naar huis gereden om toch met een andere auto naar mijn bestemming te rijden. Hij dacht wel dat hij een klein beetje verzopen was, maar daar was niks van te merken op dat moment. Hij liep gewoon goed.

Eenmaal weer thuis heb ik weer gereden in mijn seat en dat ging prima. Enkele grotere afstanden gereden en geen problemen meer gehad. Dat heeft ongeveer 3 weken geduurd denk ik, want vanavond kreeg ik dit probleem weer. Klein stukje gereden omdat ik iets weg moest brengen en toen ik hem weer wilde starten lukte dat amper. Weer die "scheet" geluiden en toen een kennis hem gestart kreeg heeft hij even stationair gedraaid. Daarna kon ik mijn weg vervolgen. Er zat overigens niet heel veel benzine in, maar ik denk toch nog zeker genoeg om 75km te rijden. Daarna ben ik gaan tanken en daar startte hij direct goed. Thuis nog een paar keer geprobeerd en dat ging ook gewoon goed.

Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik er vanaf kom?

Aanvullende informatie

Recente reparaties:
Olielek in mijn versnellingsbak
Multiriem geklapt en de spanner daarvan defect. Is vervangen uiteraard.

Het starten gaat wel wat vaker moeizaam als hij koud is, maar hij startte tot die twee gevallen wel altijd.

Nog meer informatie nodig, vraag het me. Alvast bedankt! :)
Feyenoord Rotterdam
pi_145505931
Lijkt mij in eerste instantie een probleem in het start- en laadsysteem. Hoe is de accu, zijn de zekeringen boven op de accu? Deze willen nog wel een roesten, met rare klachten tot gevolg.


Tevens _O_ voor de moeite en tijd die je in vraag hebt gestoken. ^O^
pi_145506446
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Lijkt mij in eerste instantie een probleem in het start- en laadsysteem. Hoe is de accu, zijn de zekeringen boven op de accu? Deze willen nog wel een roesten, met rare klachten tot gevolg.
Tevens _O_ voor de moeite en tijd die je in vraag hebt gestoken. ^O^
Hoe de accu is weet ik niet direct. Als het goed is komt er morgen of ergens deze week iemand mijn accu doormeten. Die dacht dat er ook iets was met de accu, maar het is niet heel fijn om dat te onderzoeken in het donker. Wat bedoel je precies met de zekeringen boven op de accu?
Feyenoord Rotterdam
pi_145507064
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:45 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Hoe de accu is weet ik niet direct. Als het goed is komt er morgen of ergens deze week iemand mijn accu doormeten. Die dacht dat er ook iets was met de accu, maar het is niet heel fijn om dat te onderzoeken in het donker. Wat bedoel je precies met de zekeringen boven op de accu?
De VW-groep heeft al jaren een aantal zekeringen boven op de accu. Deze zijn oa voor de startmotor, dynamo en een aantal computers. Deze branden eigenlijk nooit doo, maar gaan roesten waardoor er te weinig stroom bij de diverse systemen kan komen. Houd er rekening mee dat een aantal systemen ingeleerd moeten worden, na het loshalen van de accu.
pi_145508555
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De VW-groep heeft al jaren een aantal zekeringen boven op de accu. Deze zijn oa voor de startmotor, dynamo en een aantal computers. Deze branden eigenlijk nooit doo, maar gaan roesten waardoor er te weinig stroom bij de diverse systemen kan komen. Houd er rekening mee dat een aantal systemen ingeleerd moeten worden, na het loshalen van de accu.
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten dan :P
Feyenoord Rotterdam
pi_145509487
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:22 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten dan :P
Nee, ik maak de zekeringen schoon, ze zijn nogal duur ;) . Een dealer heeft wel de voorkeur, de kennen de slagen van de zweep qua inleren (gasklep schoonmaken etc). Anders een goede garage die beschikking heeft over VCDS (dealer level tester),
  donderdag 16 oktober 2014 @ 17:53:36 #96
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145609651
Wanneer moeten we in nederland eigenlijk op winterbanden overgaan? Welke maand?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 18:01:38 #97
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_145609839
Als het onder 5 graden is
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_145610026
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:01 schreef Catch22- het volgende:
Als het onder de 7 graden is.
FTFY
  donderdag 16 oktober 2014 @ 18:52:39 #99
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145611019
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

FTFY
Dat begrijp ik. Maar vanaf welke maand?

De achterbak is op dit moment de beste plaats ze te bewaren. Maar ik ga geen twee maanden met banden achterin rondrijden.
pi_145611329
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:52 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Maar vanaf welke maand?
Vanaf februari natuurlijk. Want de vijf graden in oktober zijn veel warmer dan vijf graden in februari.
Schip ahoy!
  donderdag 16 oktober 2014 @ 19:04:12 #101
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145611387
quote:
9s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:02 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Vanaf februari natuurlijk. Want de vijf graden in oktober zijn veel warmer dan vijf graden in februari.
Je weet dat ik dat niet bedoel. Ik wil gewoon weten welke maand dat ongeveer is.
pi_145611546
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:04 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Je weet dat ik dat niet bedoel. Ik wil gewoon weten welke maand dat ongeveer is.
En ik wil wel weten wat de winnende Lottogetallen van volgende week zijn.

http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
November dus ongeveer. Maar het is koffiedik kijken. Misschien heb je ze volgende week al nodig als het weer plots omslaat. En misschien ook eigenlijk niet, zoals vorig jaar.
Schip ahoy!
pi_145670337
Help :@
Ik wil in mijn Suzuki Swift een wasmachine vervoeren van Amsterdam naar Utrecht. Nou zegt een kennis van me: niet doen, is veeeeeel te zwaar :(

Is dat zo?
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:02:57 #104
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_145670355
Neejoh. Zon ding weegt toch niet meer dan een persoon ? Wel rekening houden met een iets langere remweg mogelijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_145670445
Weegt wel aardig wat maar inderdaad niet meer dan 2 mensen / 150 kilo. Loigsch nadenken ... dankjewel Catch22-
Ik zal 'm ook zo veel mogelijk naar het midden van de auto schuiven en rijden als een omaatje ;-)
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:28:38 #106
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_145670996
Gewoon achterin schuiven. Als je t met 2 man kan tillen kan het ook in je auto
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_145672601
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:02 schreef Aiko_ het volgende:
Help :@
Ik wil in mijn Suzuki Swift een wasmachine vervoeren van Amsterdam naar Utrecht. Nou zegt een kennis van me: niet doen, is veeeeeel te zwaar :(

Is dat zo?
Je kennis is te dik?
pi_145697855
Ik heb een Peugeot 206 HDI uit 2003.

Aan de richtingaanwijzer bedien je tevens het stadslicht en dimlicht.

Probleem is dat als het dimlicht en stadslicht uitgeschakeld zijn, toch regelmatig het dimlicht gaat branden. Tikje tegen de schakelaar en hij gaat weer uit. Kan een tijdje goed gaan, maar soms springt dimlicht weer vanzelf aan. Wanneer de richtingaanwijzer is ingeschakeld stopt deze soms met knipperen en als dat gebeurt gaat het dimlicht branden. Klein tikje en het herstelt zich beide weer.

Wanneer ik het dimlicht ingeschakeld heb, is er minder aan de hand. Heel soms stopt de richtingaanwijzer met knipperen, maar het dimlicht blijft wel netjes branden. Ik rijd nu dus ook meestal met het dimlicht ingeschakeld, maar een beetje irritant is het wel.

Is hier iets aan te doen, of is hij economisch TL omdat de hele unit in de stuurkolom vervangen moet worden?

Mijn vorige 206 had ook soms dat de richtingaanwijzer stopte, maar niet dat het dimlicht spontaan ging branden.
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:54:28 #109
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145698090
Klinkt als een contactprobleem in het pookje.
pi_145698375
Ff uitlezen, en dan de parameters controleren. Maar het lijkt er op dat de stuurkolombediening defect is.
pi_145698438
Zie elders in dit topic over een Citroën Xsara Picasso :D
pi_145698706
quote:
0s.gif Opmaandag 13 oktober 2014 21:22 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten dan :P
Nou?
pi_145713794
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Nou?
Nog geen update, omdat er nog niks gebeurd is :P. Komende dinsdag komt er iemand kijken. Had vanavond weer wat problemen, maar zodra hij draait dan is er weinig aan de hand. Weer moeite met starten en dat "prffft" geluid in het begin van het gas geven.

Bedankt voor de interesse in ieder geval ^O^
Feyenoord Rotterdam
pi_145785787
Een kleine update.

De accu is doorgemeten en de waardes die eruit komen zijn normaal, dus een bijna dode accu is het gelukkig niet.

Naar die zekeringen moet ik nog even kijken. Vervelend als het donker is :P. Ik denk dat ik morgen ook even langs de garage fiets (haha mijn auto doet het niet) voor tips. Nee geintje die zit toch op de weg naar huis van mijn werk.

Mijn vader denkt dat het iets met vocht te maken heeft. Daar kan hij wel eens een punt hebben. Elke keer als het wat slechter weer is geweest c.q. veel geregend heeft heb ik problemen de laatste tijd.
Feyenoord Rotterdam
pi_146041880
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ff uitlezen, en dan de parameters controleren. Maar het lijkt er op dat de stuurkolombediening defect is.
Nou auto laten uitlezen, ze hebben niks kunnen vinden wat daar betrekking op heeft, wel een aantal motorstoringen was er blijkbaar te zien. Nooit iets van gemerkt sinds ik hem heb, neem aan dat bij een motorstoring toch minstens het bekende oranje lampje aan moet gaan?
Richtingaanwijzer is een mechanisch probleem in het contact dus, moet dus een nieuwe stuurkolombediening in.
Waren nog wel wat dingetjes mis mee, kleinere en grotere dus ik ga er maar niet meer investeren. Auto had ook wel behoorlijk veel gereden volgens de dealer, 248K, valt mee toch zou je zeggen.
pi_146042053
Update 2:

Mijn Ibiza stopte er zaterdag bijna helemaal mee met functioneren. Ik kreeg hem zelf niet meer zo gestart dat hij ook bleef draaien. Mijn zwager kreeg hem gelukkig wel gestart en heeft hem bij een garage gezet. Al heeft hij er wel een half uur over gedaan om hem een beetje draaiende te houden.

Langs de garage geweest afgelopen maandag om mijn sleutel af te geven en gezegd wat er aan de hand was. Hij ging hem dus goed uitlezen en kijken wat er aan de hand was. Vandaag nogmaals langs de garage geweest want ik had nog niks gehoord. Hij had er een paar keer in gereden, vaak gestart en tot op heden 0 problemen!. Nou ja, 0 problemen. De accu spanning was wat laag dus hij heeft hem een keer opgeladen en mijn uitlaat is wat bagger, maar niet iets om direct te vervangen.

Samen met hem een stuk gereden en hij startte echt super, reed echt prima en ook geen problemen. Wel had hij gevraagd of ik er wat in had zitten wat stroom trok. Dat had ik niet maar ik merkte wel op dat er nog een kabel in lag die in mijn radio zat naar een cd wisselaar :'). Was het niet, maar zo kwamen we wel op het waarschijnlijke probleem.

Mijn radio gaat blijkbaar niet helemaal uit. Wellicht een verkeerde Seat soundsystem aangesloten of gewoon verkeerd aangesloten. Kan dus zijn dat als hij nu een paar dagen stil staat hij mijn accu langzaam leeg trekt en hij daardoor niet goed start.

Ik ben benieuwd hoe het verder afloopt :P. Hij gaat kijken hoe hij het moet oplossen.
Feyenoord Rotterdam
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:30:47 #117
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146051539
Dat accu/laadprobleem kan het euvel wel eens zijn. Beetje gas geven en de boordspanning is weer in orde. Maar hoe je het spul dan überhaupt aan de praat krijgt ... ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 29 oktober 2014 @ 21:51:07 #118
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_146093058
Weet iemand of reparaties in Duitsland wat goedkoper zijn of is dat verschil miniem? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_146093138
Dat ligt eraan waarvoor je gaat. Ik heb regelmatig gehoord dat het voor kleine reparaties niet echt loont, maar dat je op grotere reparaties wel e.e.a. kan besparen.
Schip ahoy!
  Moderator woensdag 29 oktober 2014 @ 21:52:20 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_146093143
Voor Duitse auto's sowieso meende ik gehoord te hebben
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 29 oktober 2014 @ 22:32:13 #121
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_146095257
Lekke koppakking inclusief vlakken. Mocht er iemand daarvoor een goed adresje in het oosten van het land weten dan is ook goed natuurljk :P

Ik heb een jap met een Franse motor :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 22:39:28 #122
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_146095662
Uurprijs is sowieso lager
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_146095692
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:32 schreef monsterd. het volgende:
Lekke koppakking inclusief vlakken. Mocht er iemand daarvoor een goed adresje in het oosten van het land weten dan is ook goed natuurljk :P

Ik heb een jap met een Franse motor :')
Gewoon een motorrevisie bedrijf zoeken en anders vua internet offertes aanvragen
pi_146095731
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:32 schreef monsterd. het volgende:
Lekke koppakking inclusief vlakken. Mocht er iemand daarvoor een goed adresje in het oosten van het land weten dan is ook goed natuurljk :P

Ik heb een jap met een Franse motor :')
1.5 DCi?

Die mag je niet vlakken. Kunnen de kleppen niet tegen, tevens moet de kop er door een dealer afgehaald worden. De HP-pomp moet er af, en als je deze niet met een speciaal kaliber monteerde dan heb 16 kromme kleppen over een paar duizend km
  † In Memoriam † donderdag 30 oktober 2014 @ 01:43:14 #125
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146101867
Zowieso zou ik een kop niet vlakken. Er worden allerlei ingewikkelde technieken gebruikt om de gaten van de nokkenas tot op de miljoenste millimeter nauwkeurig exact in lijn te boren, en als de kop krom is, zitten die gaten in de verste verte niet meer in lijn. Vervolgens komt er een revisieboer met z'n koppenvlakapparatuur aan zetten en negert dat die gaten niet in lijn zitten en rost gewoon die hele kop vlak zodat het spul mooi afdicht. De nokkenas moet je met een moker in de kop slaan en je motorvermogen halveert omdat het zoveel moeite kost om die nokkenas rond te draaien en je distibutieriem houdt het ook niet zo lang meer vol omdat die veel zwaarder belast wordt. Daarbij buigt bij draaiende motor de nokkenas continu alle kanten op, dus na een paar honderd/duizend kilometer ligt je nokkenas in tweeën en proberen de zuigers de kleppen dicht te drukken.

Koppen vlakken :N
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 30 oktober 2014 @ 09:21:16 #126
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_146104772
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

1.5 DCi?

Die mag je niet vlakken. Kunnen de kleppen niet tegen, tevens moet de kop er door een dealer afgehaald worden. De HP-pomp moet er af, en als je deze niet met een speciaal kaliber monteerde dan heb 16 kromme kleppen over een paar duizend km
Hmm wist ik niet.. Zal de dealer eens bellen dan. Zou Renault of nissan er meer verstand van hebben? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_146105001
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 01:43 schreef 2cv het volgende:
Zowieso zou ik een kop niet vlakken. Er worden allerlei ingewikkelde technieken gebruikt om de gaten van de nokkenas tot op de miljoenste millimeter nauwkeurig exact in lijn te boren, en als de kop krom is, zitten die gaten in de verste verte niet meer in lijn. Vervolgens komt er een revisieboer met z'n koppenvlakapparatuur aan zetten en negert dat die gaten niet in lijn zitten en rost gewoon die hele kop vlak zodat het spul mooi afdicht. De nokkenas moet je met een moker in de kop slaan en je motorvermogen halveert omdat het zoveel moeite kost om die nokkenas rond te draaien en je distibutieriem houdt het ook niet zo lang meer vol omdat die veel zwaarder belast wordt. Daarbij buigt bij draaiende motor de nokkenas continu alle kanten op, dus na een paar honderd/duizend kilometer ligt je nokkenas in tweeën en proberen de zuigers de kleppen dicht te drukken.

Koppen vlakken :N
Is dat alleen zo bij nieuwere typen blokken?

Weet wel zeker dat het bij Saab motoren regelmatig gedaan word, en daar zijn geen problemen bij.
  † In Memoriam † donderdag 30 oktober 2014 @ 15:22:56 #128
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146114821
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:34 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Is dat alleen zo bij nieuwere typen blokken?

Weet wel zeker dat het bij Saab motoren regelmatig gedaan word, en daar zijn geen problemen bij.
Bij alle blokken waarbij de nokkenas door de kop loopt, ongeacht bouwjaar. De kop gaat krom, en de gaten staan daarom niet meer in lijn. Je moet de kop daarom niet vlakken maar richten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_146126303
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:22 schreef 2cv het volgende:

[..]

Bij alle blokken waarbij de nokkenas door de kop loopt, ongeacht bouwjaar. De kop gaat krom, en de gaten staan daarom niet meer in lijn. Je moet de kop daarom niet vlakken maar richten.
Zijn dat alle (D)OHC blokken?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_146126336
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Zijn dat alle (D)OHC blokken?
Waar denk je dat OHC voor staat?
  † In Memoriam † donderdag 30 oktober 2014 @ 20:21:32 #131
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146126469
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Zijn dat alle (D)OHC blokken?
Ik ben niet goed in afkortingen. Dat betekent geloof ik (Dual) Overhead Camshaft/(Dubbele) Bovenliggende Nokkenas ? Zo ja: ja.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_146126525
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Waar denk je dat OHC voor staat?
Daar waar de afkorting voor staat inderdaad, en of dat valt onder de beschrijving 'nokkenas door de kop' ;)

Thanks 2cv!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_146126755
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Daar waar de afkorting voor staat inderdaad, en of dat valt onder de beschrijving 'nokkenas door de kop' ;)

Thanks 2cv!
Overhead Camshaft, maw, bovenliggende nokkenas. Hij zit dus in de cilinderkop.
  † In Memoriam † donderdag 30 oktober 2014 @ 21:12:25 #134
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146128741
Ik ken (en heb ! ) trouwens een motorblok waarbij de nokkenas in een apart rekje zit. Dat rekje zit weer op de kop geschroefd. Maar wat denk je wat er met dat rekje gebeurt als je de bouten vast schroeft en de kop is krom ? Juist :) Komt dus op hetzelfde neer.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_146128794
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:12 schreef 2cv het volgende:
Ik ken (en heb ! ) trouwens een motorblok waarbij de nokkenas in een apart rekje zit. Dat rekje zit weer op de kop geschroefd. Maar wat denk je wat er met dat rekje gebeurt als je de bouten vast schroeft en de kop is krom ? Juist :) Komt dus op hetzelfde neer.
Dan heb je een nokkenashuis :P
  † In Memoriam † donderdag 30 oktober 2014 @ 21:14:57 #136
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146128856
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dan heb je een nokkenashuis :P
Dat zeg ik, een rekje >:O oO<
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_146131268
Wat is tegenwoordig de norm qua max leeftijd van te monteren winterbanden?
  † In Memoriam † vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:08:22 #138
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146137108
Ik vond de mijne na 2-3 jaar al zo weinig grip hebben dat ik ze vervangen heb.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_146141156
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:03 schreef sittingtuck het volgende:
Wat is tegenwoordig de norm qua max leeftijd van te monteren winterbanden?
Vijf jaar of 4mm zijn de normen die meestal door 'het wereldje' gebruikt worden.
Schip ahoy!
pi_146144702
Iemand probeert me banden uit feb 2010 voor een prijs nauwelijks minder dan nieuw (ivm weinig slijtage) te verkopen, vandaar..
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:12:19 #141
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146146807
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:37 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Vijf jaar of 4mm zijn de normen die meestal door 'het wereldje' gebruikt worden.
Bij 4mm moet je ze weggooien. Niet meer monteren.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:15:24 #142
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_146146898
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:12 schreef NieuweNier het volgende:
Bij 4mm moet je ze weggooien. Niet meer monteren.
:')

Goeie banden weggooien, het enige wat er dan mis mee is dat als het echt sneeuwt ze waardeloos zijn.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_146147096
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:15 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

:')

Goeie banden weggooien, het enige wat er dan mis mee is dat als het echt sneeuwt ze waardeloos zijn.
Winterbanden met een profiel =/< 4MM mag niet meer worden beoordeeld als een winterband. Nu maakt het in Nederland geen zak uit, maar in bijvoorbeeld Duitsland, waar een winterbanden plicht is, ben je wel de sjaak als er wat gebeurd en jij heb 4mm of minder profiel op je winterbanden.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:34:53 #144
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_146147513
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Winterbanden met een profiel =/< 4MM mag niet meer worden beoordeeld als een winterband. Nu maakt het in Nederland geen zak uit, maar in bijvoorbeeld Duitsland, waar een winterbanden plicht is, ben je wel de sjaak als er wat gebeurd en jij heb 4mm of minder profiel op je winterbanden.
Weet ik, maar je kan prima de banden oprijden in de zomer.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_146159939
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:34 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Weet ik, maar je kan prima de banden oprijden in de zomer.
Dat zou ik niet meteen doen ivm de samenstelling van het compound (is vrij zacht), maar er na maart nog een maandje of twee mee doorrijden moet geen kwaad kunnen. Dan in oktober weer monteren (als het niet zo idioot warm is als dit jaar :')) en eind november een nieuwe set laten monteren voordat de echte drukte begint.
Schip ahoy!
pi_146231595
Is het überhaupt aan te raden gebruikte winterbanden (dus door iemand anders met een andere auto bereden) te monteren?
  maandag 3 november 2014 @ 17:31:48 #147
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146260517
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 21:38 schreef sittingtuck het volgende:
Is het überhaupt aan te raden gebruikte winterbanden (dus door iemand anders met een andere auto bereden) te monteren?
Dat kan prima.

Weten jullie trouwens wanneer de nieuwe deadline voor de betaling van de mrb is? Ik zit vakanties re boeken en wil geen problemen krijgen...
pi_146260830
Maak je dat nog zelf over? De tering, dat die mensen nog bestaan zeg.
Schip ahoy!
  maandag 3 november 2014 @ 17:41:22 #149
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_146260854
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zou ik niet meteen doen ivm de samenstelling van het compound (is vrij zacht), maar er na maart nog een maandje of twee mee doorrijden moet geen kwaad kunnen
Ligt heel erg aan hoe je rijd, ik merk het verschil wel tussen zomerbanden en winterbanden.
Maar ik durf gerust in de zomer op winterbanden te rijden, het limiet van de banden zoek ik zelden op.

quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maak je dat nog zelf over? De tering, dat die mensen nog bestaan zeg.
Ja, ik word kriegel van grote incasso's en student
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  maandag 3 november 2014 @ 21:26:38 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146270800
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:34 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Weet ik, maar je kan prima de banden oprijden in de zomer.
ik rijd al op een setje nieuwe sinds Maart, heb nog een mm of 6 over na bijna 50k kilometer. Zó hard slijten ze dus ook weer niet :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 3 november 2014 @ 21:29:17 #151
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146270957
quote:
10s.gif Op maandag 3 november 2014 17:41 schreef bokkepoot het volgende:

Ligt heel erg aan hoe je rijd, ik merk het verschil wel tussen zomerbanden en winterbanden.
Maar ik durf gerust in de zomer op winterbanden te rijden, het limiet van de banden zoek ik zelden op.
Ikke wel, en ik heb hem nog niet gevonden, en ze remmen als een idioot :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:54:49 #152
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146307125
FML er is, alweer, iets kapot aan mijn auto. De voorruit verwarming heeft het random begeven. Precies nu het winter wordt :')


De linker kant verwarmt nog prima. De rechter kant echt buitengewoon matig. Kan dit een zekering zijn of is de ruit nu gewoon kapot?
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:59:18 #153
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146307341
Zekering kan je toch zo nakijken?
Relais/schakelaar kan ook nog kaduuk zijn?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')