quote:
Dat was de vraag. Maar hij draait inmiddels eigenlijk weer als een zonnetje. Het is dus goedgekomenquote:Moet ik nog meer doen of is het zo goed?
Past niet bij de genoemde symptomen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:36 schreef Leandra het volgende:
Heeft die Fiesta een tijdje geleden misschien een off-road incidentje gehad? Zou zomaar met elkaar te maken kunnen hebben.
Ik denk dat het ook gewoon geflame is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:35 schreef 2cv het volgende:
[..]
Past niet bij de genoemde symptomen.
Ik denk dat er wat hydraulische klepstoters vast zaten ofzo, mits dat ding die heeft.
Oh goede tip! Ga ik zeker doen. Dan heeft hij toch die anti roest coating, zonder dat ik naar de garage moet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:19 schreef pvdplanet het volgende:
Effe nieuwe Valvoline Undercoating halen en 3 lagen aanbrengen
Weet je zeker dat er verder niets aan de hand is? Kennis van mij had ooit hetzelfde. Die was niet zo dom om vervolgens zelf van het paaltje af te gaan rijden, maar de schade was niet mis. Ik zou de auto even op de brug zetten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:17 schreef NieuweNier het volgende:
En ik ben er weer met een probleem![]()
Ik ben een soort van op een betonnen paal gereden. Zag hem niet tijdens het keren.
Met een grote knal erop geland met mijn chassis balken. Vervolgens een stuk of 8 keer heen en weer moeten rijden om parallel aan de paal naar rechts te bewegen. Het was te hoog er weer vanaf te rijden.
Allemaal geschaaf enzo. En geknal.
De aandrijving en het differentieel enzo is gespaard gebleven. Maar in de chassis balk zitten nu veel diepe krassen.
Moet ik hiermee naar de garage? Die zwarte anti roest laag is ook op Veel plekken weggeschaafd...
Dikke paniek trouwens. Ik had ook geen tijd de anwb te bellen anders zou ik te laat komen. En dan sta je daar bodem op een paal. En dat metalige geluid en geknars.En echt zo'n keiharde klang toen ik landde, als een pan of bel ofzo
Dank je voor het meedenken!quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:26 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Weet je zeker dat er verder niets aan de hand is? Kennis van mij had ooit hetzelfde. Die was niet zo dom om vervolgens zelf van het paaltje af te gaan rijden, maar de schade was niet mis. Ik zou de auto even op de brug zetten.
Wellicht moet je auto ook nog worden uitgelijnd, maar dat merk je wel tijdens het rijden.
Weet ik niet meer.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wat was er eigenlijk mis gegaan met de auto van de kennis?
Bosch accu's zijn wel goede accu's kijk ook effe of je massa punten goed zijnquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 22:56 schreef KeesBromfiets het volgende:
14,2-14,4 volt, dynamo is 2 maand geleden gereviseerd, laadde niet meer bij. Kon nog net thuis komen toen, door de remlichten begon de auto al te sputteren. Met radio op hoog volume meet ik 13,9 volt met lopende motor, maar mijn goedkope multimeter zal die pieken wel niet kunnen meten. Oke dan ga ik langzaam opzoek naar een andere accu, zijn er nog aanraders? Als ik zo kijk voor mijn auto skoda octavia 1.8t 2003 kom ik bijvoorbeeld op http://www.arie.nl/auto-o(...)0vrs/434/accus/s4008
Is dat wat?
Naar de subwoofer ligt een aparte massakabel. Dus niet aan de carrosserie. Van accu's weet ik vrij weinig, dus geen idee of deze Bosch een lage midden of hoge kwaliteit en capaciteit is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:37 schreef klawie het volgende:
[..]
Bosch accu's zijn wel goede accu's kijk ook effe of je massa punten goed zijn
Je verliest geen koelvloeistof? Doordat er KVS in je cilinder kan lopen kan deze even niet meedoen bij starten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:41 schreef blup het volgende:
Mijn wagentje Renault 5 1.4 (C2J) loopt op 3 poten, reed bougies rotor en verdelerkap vervangen en de kabels van plek gewisseld maar cilinder 1 blijft maar niet meewerken. Als ik de kabel los trek tijdens het lopen verandert er niets aan zijn loopje en de kabel vonkt wel... Rara politiepet?
Onder het rijden en warm lijkt hij wel mee te werken.
Ik heb wel eens gehad dat er een klepveer was gebroken. Die liep ook op 3 cilinders. Was een 5 turboquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:05 schreef blup het volgende:
Het is gebeurd nadat ik bijna een keer te laat kwam op mijn werk en flink gegast heb. Kan dat iets verklaren?
Ding lekt aan alle kanten dusja..![]()
Maar dan zal die met warme motor niet opeens doen ofwel?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehad dat er een klepveer was gebroken. Die liep ook op 3 cilinders. Was een 5 turbo
Kleppendeksel er af kan je toch welquote:Op zondag 24 augustus 2014 15:20 schreef blup het volgende:
Daarmee zal ik vrees ik mee naar de garage moeten.
Joah geen probleem maar het heeft geen meerwaarde. Luchtfilterhuis eraf en ik ben er. Heb trouwens ook geen pakking hier.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Kleppendeksel er af kan je toch wel
Nou?quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:28 schreef blup het volgende:
[..]
Joah geen probleem maar het heeft geen meerwaarde. Luchtfilterhuis eraf en ik ben er. Heb trouwens ook geen pakking hier.
Kanquote:Op zaterdag 6 september 2014 21:41 schreef blup het volgende:
Zeer waarschijnlijk toch de bougiekabel
Is her de 6 bak? Daarmee zijn veel problemen met de kabels ofzo. Eigenlijk niet iets waar ik verstand van heb, maar de ford fora staan vol met problemen erover.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Mondeo 1.8 uit 2003 piept bij het schakelen van 1 naar 2. Overige versnellingen gebeurt dat niet. Het schakelen gaat overigens zelf prima.
Nu lees ik her en der (ik heb nog niet zelf gekeken) dat dat een kwestie zou moeten zijn van bij de versnellingspook eea loshalen en met lagervet smeren. Nog andere mogelijke oorzaken?
Nieuwe kopen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:39 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb (het zal ook niet anders) weer een autoprobleem. Een typisch ford probleem trouwens, de mechaniek loopt, maar de afwerking valt uit elkaar.
Het rubber aan de buitenkand van de onderkant van het raam aan de bestuurderszijde zit los. Dus als het ware waar het metaal aan de buitenkant tegen het raam aan zit.
Als ik het raam naar beneden doe maakt het echt een onverdovend lawaai. Als in iedereen staart je aan, terwijl je spontaan tinnitus en een migraine ontwikkeld. Het is echt heel dramatisch. En gebeurde ook echt midden in Utrecht met allemaal mensen om me heen![]()
Dat rubber ging als het ware het raam mechanisme in. Toen ik hek omhoog deed, ging het rubber weer mee omhoog. Maar bij het opnieuw omlaag doen blijft hij meegaan.
Hoe fix ik dit? Ik kan het niet smeren, dan zit mijn hele raam onder de olie. En het zit op zich redelijk stevig vast.
Ja nuttige opmerkingen. Ik ga een nieuwe auto kopen vanwege een rubbertjequote:Op zondag 7 september 2014 09:16 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Nieuwe kopen.
Dat kan je toch ook zelf bedenken?
quote:Op zondag 7 september 2014 09:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ja nuttige opmerkingen. Ik ga een nieuwe auto kopen vanwege een rubbertje![]()
Mag het geflame even ophouden
Jaquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:37 schreef Dingest het volgende:
Ik begrijp het goed dat na het vervangen van de Com2000-unit van PSA bij voertuigen met ESP de stuurhoeksensor opnieuw ingeleerd moet worden?![]()
De COM 2000 kun je in principe zonder tester vervangen. Een keer links naar rechts werkt meestalquote:Op zaterdag 13 september 2014 19:13 schreef Dingest het volgende:
Dan zoek ik alleen de unit zelf op, en laat ik mijn vader (zijn auto) wel de rest met de garage uitzoeken.
Op basis van het onderdeelnummer (96542 558 XT) kom ik ook units tegen zonder de stengels voor cruise control en radio. Wil dat zeggen dat dat units met de juiste voorbereiding zijn en dat de stengels dan eenvoudigweg om te wisselen zijn?
Schakelaar er effe uit of afplakkenquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:37 schreef Dingest het volgende:
En wat zijn exact de eisen rondom claxons voor de APK? In m'n 126 heb ik zo'n Dixie-horn gehangen; werkt op een eigen schakelaartje dus de gewone claxon doet het op de gewone manier. Het is mij niet helemaal duidelijk wat nou exact is toegestaan voor de APK, en wat ik aan die Dixie-horn verder onklaar moet maken.
Roestschade delen door totale oppervlakte, en dat keer de E-waarde conform annex 4 in het apk boek, tab 4quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:48 schreef densmee het volgende:
Hoe zit dit nou APK keurmeesters, hoe moet ik dit berekenen.
Het is een O'gara coach works Lincoln towncar van 1986 met een losse body
Onderin de B stijl is deze roest schade aanwezig,
[ afbeelding ]
Bij de achterdeuren is deze schade aanwezig.
[ afbeelding ]
goed de totale oppervlakte van de limo is nogal groot,quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Roestschade delen door totale oppervlakte, en dat keer de E-waarde conform annex 4 in het apk boek, tab 4
Van de b stijlquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:01 schreef densmee het volgende:
[..]
goed de totale oppervlakte van de limo is nogal groot,
maar zo zal het wel niet werken.
Is dus niet zo makkelijk te berekenen zonder boekwerk erbij
maar als je dit zo ziet wat zeg je er dan van, is dit op het randje/goed zat/ of dikke afkeurquote:
Werkelijk geen ideequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef densmee het volgende:
[..]
maar als je dit zo ziet wat zeg je er dan van, is dit op het randje/goed zat/ of dikke afkeur
Thx voor de tip. Ik heb doorgegeven dat ik akkoord ga. Ook heb ik gevraagd voor de rest van de grote beurt, ik bedoel als ze toch bezig zijn...quote:
Ik begrijp inderdaad ook niet hoe het zo goedkoop kon. Hij liet ook alle onderdelen zien van kijk dit heb ik vervangen. Ik ben niet opgelicht ofzo.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:09 schreef fathank het volgende:
80 euro voor een grote beurt?
Alleen de olie kost doorgaans al zoiets moeten er nog filters bij en uurloon. En wat er nog meer staat voorgeschreven...
En je weet ook zeker dat die onderdelen uit jouw auto kwamen?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:37 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik begrijp inderdaad ook niet hoe het zo goedkoop kon. Hij liet ook alle onderdelen zien van kijk dit heb ik vervangen. Ik ben niet opgelicht ofzo.
Filters geen idee. Maar ik weet hoe mijn remmen en banden eruit zien...quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je weet ook zeker dat die onderdelen uit jouw auto kwamen?
Iets met inkoopquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:09 schreef fathank het volgende:
Alleen de olie kost doorgaans al zoiets
Welke tank rij jij dan dat er 10 liter olie op gaat?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:09 schreef fathank het volgende:
80 euro voor een grote beurt?
Alleen de olie kost doorgaans al zoiets moeten er nog filters bij en uurloon. En wat er nog meer staat voorgeschreven...
Dat snap ik maar een grote beurt voor 80 piek? De gemiddelde garage kijkt er nog nieteens naar voor 80 piekquote:
Mitsubishi L200, gaat bijna 8 liter in. A 12 euro de liter ofzo dat maakt al bijna 100 piek aan olie. Dan moet er nog een filter bij en een mannetje die de oude olie er af laat lopen nieuwe olie er in gooit en een nieuw filter plaatst. Dan ga je toch ruim over de 80 euro heen, als gaat er de helft aan olie in. Dan is er de rest nog niet eens bijgeteld voor een grote beurt. Brandstoffilter, luchtfilter schoonmaken, remvloeistof checken evt bijvullen/verversen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:55 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Welke tank rij jij dan dat er 10 liter olie op gaat?
Als je het goedkoop wilt hebben moet je ook niet naar de dealer gaan. Daar vroegen ze inderdaad 130 euro om "ernaar te kijken".quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat snap ik maar een grote beurt voor 80 piek? De gemiddelde garage kijkt er nog nieteens naar voor 80 piek
Die heb ik ook niet gekregenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:10 schreef Catch22- het volgende:
Voor 80 euro kan je geen echte grote beurt doen met factuur.
Dan moet je je toch eens afvragen wat die "grote beurt" helemaal inhoudt, want dat is kennelijk nogal een rekbaar begrip.quote:
Hoe de accu is weet ik niet direct. Als het goed is komt er morgen of ergens deze week iemand mijn accu doormeten. Die dacht dat er ook iets was met de accu, maar het is niet heel fijn om dat te onderzoeken in het donker. Wat bedoel je precies met de zekeringen boven op de accu?quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Lijkt mij in eerste instantie een probleem in het start- en laadsysteem. Hoe is de accu, zijn de zekeringen boven op de accu? Deze willen nog wel een roesten, met rare klachten tot gevolg.
Tevensvoor de moeite en tijd die je in vraag hebt gestoken.
De VW-groep heeft al jaren een aantal zekeringen boven op de accu. Deze zijn oa voor de startmotor, dynamo en een aantal computers. Deze branden eigenlijk nooit doo, maar gaan roesten waardoor er te weinig stroom bij de diverse systemen kan komen. Houd er rekening mee dat een aantal systemen ingeleerd moeten worden, na het loshalen van de accu.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:45 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Hoe de accu is weet ik niet direct. Als het goed is komt er morgen of ergens deze week iemand mijn accu doormeten. Die dacht dat er ook iets was met de accu, maar het is niet heel fijn om dat te onderzoeken in het donker. Wat bedoel je precies met de zekeringen boven op de accu?
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten danquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De VW-groep heeft al jaren een aantal zekeringen boven op de accu. Deze zijn oa voor de startmotor, dynamo en een aantal computers. Deze branden eigenlijk nooit doo, maar gaan roesten waardoor er te weinig stroom bij de diverse systemen kan komen. Houd er rekening mee dat een aantal systemen ingeleerd moeten worden, na het loshalen van de accu.
Nee, ik maak de zekeringen schoon, ze zijn nogal duurquote:Op maandag 13 oktober 2014 21:22 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten dan
Dat begrijp ik. Maar vanaf welke maand?quote:
Vanaf februari natuurlijk. Want de vijf graden in oktober zijn veel warmer dan vijf graden in februari.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:52 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar vanaf welke maand?
Je weet dat ik dat niet bedoel. Ik wil gewoon weten welke maand dat ongeveer is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vanaf februari natuurlijk. Want de vijf graden in oktober zijn veel warmer dan vijf graden in februari.
En ik wil wel weten wat de winnende Lottogetallen van volgende week zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je weet dat ik dat niet bedoel. Ik wil gewoon weten welke maand dat ongeveer is.
Je kennis is te dik?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:02 schreef Aiko_ het volgende:
Help![]()
Ik wil in mijn Suzuki Swift een wasmachine vervoeren van Amsterdam naar Utrecht. Nou zegt een kennis van me: niet doen, is veeeeeel te zwaar![]()
Is dat zo?
Nou?quote:Opmaandag 13 oktober 2014 21:22 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten dan
Nog geen update, omdat er nog niks gebeurd isquote:
Nou auto laten uitlezen, ze hebben niks kunnen vinden wat daar betrekking op heeft, wel een aantal motorstoringen was er blijkbaar te zien. Nooit iets van gemerkt sinds ik hem heb, neem aan dat bij een motorstoring toch minstens het bekende oranje lampje aan moet gaan?quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ff uitlezen, en dan de parameters controleren. Maar het lijkt er op dat de stuurkolombediening defect is.
Gewoon een motorrevisie bedrijf zoeken en anders vua internet offertes aanvragenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:32 schreef monsterd. het volgende:
Lekke koppakking inclusief vlakken. Mocht er iemand daarvoor een goed adresje in het oosten van het land weten dan is ook goed natuurljk
Ik heb een jap met een Franse motor
1.5 DCi?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:32 schreef monsterd. het volgende:
Lekke koppakking inclusief vlakken. Mocht er iemand daarvoor een goed adresje in het oosten van het land weten dan is ook goed natuurljk
Ik heb een jap met een Franse motor
Hmm wist ik niet.. Zal de dealer eens bellen dan. Zou Renault of nissan er meer verstand van hebben?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
1.5 DCi?
Die mag je niet vlakken. Kunnen de kleppen niet tegen, tevens moet de kop er door een dealer afgehaald worden. De HP-pomp moet er af, en als je deze niet met een speciaal kaliber monteerde dan heb 16 kromme kleppen over een paar duizend km
Is dat alleen zo bij nieuwere typen blokken?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 01:43 schreef 2cv het volgende:
Zowieso zou ik een kop niet vlakken. Er worden allerlei ingewikkelde technieken gebruikt om de gaten van de nokkenas tot op de miljoenste millimeter nauwkeurig exact in lijn te boren, en als de kop krom is, zitten die gaten in de verste verte niet meer in lijn. Vervolgens komt er een revisieboer met z'n koppenvlakapparatuur aan zetten en negert dat die gaten niet in lijn zitten en rost gewoon die hele kop vlak zodat het spul mooi afdicht. De nokkenas moet je met een moker in de kop slaan en je motorvermogen halveert omdat het zoveel moeite kost om die nokkenas rond te draaien en je distibutieriem houdt het ook niet zo lang meer vol omdat die veel zwaarder belast wordt. Daarbij buigt bij draaiende motor de nokkenas continu alle kanten op, dus na een paar honderd/duizend kilometer ligt je nokkenas in tweeën en proberen de zuigers de kleppen dicht te drukken.
Koppen vlakken
Bij alle blokken waarbij de nokkenas door de kop loopt, ongeacht bouwjaar. De kop gaat krom, en de gaten staan daarom niet meer in lijn. Je moet de kop daarom niet vlakken maar richten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Is dat alleen zo bij nieuwere typen blokken?
Weet wel zeker dat het bij Saab motoren regelmatig gedaan word, en daar zijn geen problemen bij.
Zijn dat alle (D)OHC blokken?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bij alle blokken waarbij de nokkenas door de kop loopt, ongeacht bouwjaar. De kop gaat krom, en de gaten staan daarom niet meer in lijn. Je moet de kop daarom niet vlakken maar richten.
Waar denk je dat OHC voor staat?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zijn dat alle (D)OHC blokken?
Ik ben niet goed in afkortingen. Dat betekent geloof ik (Dual) Overhead Camshaft/(Dubbele) Bovenliggende Nokkenas ? Zo ja: ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zijn dat alle (D)OHC blokken?
Daar waar de afkorting voor staat inderdaad, en of dat valt onder de beschrijving 'nokkenas door de kop'quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Waar denk je dat OHC voor staat?
Overhead Camshaft, maw, bovenliggende nokkenas. Hij zit dus in de cilinderkop.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Daar waar de afkorting voor staat inderdaad, en of dat valt onder de beschrijving 'nokkenas door de kop'
Thanks 2cv!
Dan heb je een nokkenashuisquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:12 schreef 2cv het volgende:
Ik ken (en heb ! ) trouwens een motorblok waarbij de nokkenas in een apart rekje zit. Dat rekje zit weer op de kop geschroefd. Maar wat denk je wat er met dat rekje gebeurt als je de bouten vast schroeft en de kop is krom ? JuistKomt dus op hetzelfde neer.
Dat zeg ik, een rekjequote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dan heb je een nokkenashuis
Vijf jaar of 4mm zijn de normen die meestal door 'het wereldje' gebruikt worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:03 schreef sittingtuck het volgende:
Wat is tegenwoordig de norm qua max leeftijd van te monteren winterbanden?
Bij 4mm moet je ze weggooien. Niet meer monteren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vijf jaar of 4mm zijn de normen die meestal door 'het wereldje' gebruikt worden.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:12 schreef NieuweNier het volgende:
Bij 4mm moet je ze weggooien. Niet meer monteren.
Winterbanden met een profiel =/< 4MM mag niet meer worden beoordeeld als een winterband. Nu maakt het in Nederland geen zak uit, maar in bijvoorbeeld Duitsland, waar een winterbanden plicht is, ben je wel de sjaak als er wat gebeurd en jij heb 4mm of minder profiel op je winterbanden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:15 schreef bokkepoot het volgende:
[..]![]()
Goeie banden weggooien, het enige wat er dan mis mee is dat als het echt sneeuwt ze waardeloos zijn.
Weet ik, maar je kan prima de banden oprijden in de zomer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Winterbanden met een profiel =/< 4MM mag niet meer worden beoordeeld als een winterband. Nu maakt het in Nederland geen zak uit, maar in bijvoorbeeld Duitsland, waar een winterbanden plicht is, ben je wel de sjaak als er wat gebeurd en jij heb 4mm of minder profiel op je winterbanden.
Dat zou ik niet meteen doen ivm de samenstelling van het compound (is vrij zacht), maar er na maart nog een maandje of twee mee doorrijden moet geen kwaad kunnen. Dan in oktober weer monteren (als het niet zo idioot warm is als dit jaarquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:34 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Weet ik, maar je kan prima de banden oprijden in de zomer.
Dat kan prima.quote:Op zondag 2 november 2014 21:38 schreef sittingtuck het volgende:
Is het überhaupt aan te raden gebruikte winterbanden (dus door iemand anders met een andere auto bereden) te monteren?
Ligt heel erg aan hoe je rijd, ik merk het verschil wel tussen zomerbanden en winterbanden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zou ik niet meteen doen ivm de samenstelling van het compound (is vrij zacht), maar er na maart nog een maandje of twee mee doorrijden moet geen kwaad kunnen
Ja, ik word kriegel van grote incasso's en studentquote:Op maandag 3 november 2014 17:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maak je dat nog zelf over? De tering, dat die mensen nog bestaan zeg.
ik rijd al op een setje nieuwe sinds Maart, heb nog een mm of 6 over na bijna 50k kilometer. Zó hard slijten ze dus ook weer nietquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:34 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Weet ik, maar je kan prima de banden oprijden in de zomer.
Ikke wel, en ik heb hem nog niet gevonden, en ze remmen als een idiootquote:Op maandag 3 november 2014 17:41 schreef bokkepoot het volgende:
Ligt heel erg aan hoe je rijd, ik merk het verschil wel tussen zomerbanden en winterbanden.
Maar ik durf gerust in de zomer op winterbanden te rijden, het limiet van de banden zoek ik zelden op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |