Zelfs linkse policorrakker Frits Barend is deze mening wel toegedaan denk ik. En ik wil de stelling graag uitbreiden met: Rentree islam in Europa is rentree van homofobie.quote:Het antisemitisme in Europa is helemaal terug, schrijft columnist Max Pam. 'In Toulouse en Brussel zijn joden doodgeschoten, gewoon omdat het joden waren. In Amsterdam kun je met een keppeltje niet meer over straat.'
Karel van het Reve heeft eens opgemerkt dat direct na de bevrijding het antisemitisme in Nederland sterker was dan voor de oorlog. Hoezeer men Duitsers verafschuwde, de nazipropaganda had kennelijk toch haar werk gedaan. Pas toen beelden uit concentratiekampen vrijkwamen, ebde het antisemitisme weg, om te veranderen in een uitbundig pro-Israël-gevoel. Een tijdje was het jodendom zelfs sexy.
Idealistische jongeren gingen in de kibboets werken en journalist Joop van Tijn wilde zich nog aanmelden bij het Israëlisch leger, toen in 1967 de Zesdaagse Oorlog uitbrak. Gelukkig kwam het er niet van door de kortheid van de veldslag, want met Joop in de gelederen hadden ze die oorlog zeker verloren.
Het antisemitisme is helemaal terug
Het antisemitisme in Europa is helemaal terug. In Toulouse en Brussel zijn joden doodgeschoten, gewoon omdat het joden waren. In Amsterdam kun je met een keppeltje niet meer over straat, na een anti-Israël-demonstratie in de Haagse Schilderwijk zei een betoger tegen de Volkskrant-verslaggever: 'Als alle moslims een front zouden vormen, dan hadden wij het Westen en de joden allang verslagen.'
Joden als aparte groep om tegen te vechten.
Suurmonds artikel lijkt een aanval op de Nederlandse islamologen, die lang onder een deken van welwillendheid hebben geslapen
Vorig weekend stond in NRC Handelsblad een intrigerend stuk van David Suurmond, die in Leiden cum laude promoveerde op 'de vergelijking tussen nazisme, communisme en islamisme'. Daarin betoogt hij dat jodenhaat nu eenmaal hoort bij de islam. Meer dan 1.400 jaar van indoctrinatie zijn niet zonder gevolgen gebleven.
De rentree van de islam in Europa betekent de rentree van het antisemitisme. En zo kon je erop wachten: aanslagen op joodse scholen en synagogen, die toch al zijn veranderd in bunkers. Tevens worden types die de Holocaust ontkennen in de moslimwereld als helden ingehaald. De conclusies van Suurmond zijn bikkelhard, maar deze is misschien wel de hardste: 'Hoe vaak zijn Bolkestein, Fortuyn, Jansen, Ellian, Hirsi Ali, Van Gogh of Wilders niet beticht van aanzetten tot racisme? Als het gaat om Jodenhaat onder moslims hadden zij gewoon gelijk.'
Nauwelijks reactie
In de dagen daarna kwam uit islamitische kring nauwelijks reactie, maar wel drukte NRC brieven af van verschillende emeritus hoogleraren die zich aangesproken voelden. Een brief was van prof. Witkam, die niet ontkent dat Mein Kampf en De Protocollen van de Wijzen van Sion populaire publicaties zijn in islamitische landen. (Hamas heeft die protocollen zelfs in zijn Handvest opgenomen, hoewel alom bekend is dat het vervalsingen zijn). Maar volgens Witkam is daarmee juist aangetoond dat gaat om 'een boemerangeffect van het Westers antisemitisme'.
Dat is geen overtuigend argument, zeker niet als je bedenkt dat de Koran regelmatig joden voor apen en varkens uitmaakt. En door maar weer naar het Westen te verwijzen, valt het argument in de naargeestige categorie: dat het mijn schuld is, is eigenlijk jullie schuld.
Suurmonds artikel lijkt een aanval op de Nederlandse islamologen, die lang onder een deken van welwillendheid hebben geslapen. Misschien herinnert u zich de judaïst Pieter van der Horst, die in 2007 een afscheidscollege wilde geven over het antisemitisme in islamitische landen, maar die door het Utrechtse universiteitsbestuur lafhartig werd gecensureerd, zogenaamd omdat zijn lezing 'onwetenschappelijk' zou zijn. Eerherstel graag.
En dan ga ik nu een lekker broodje ham eten, om met wijlen Ischa Meijer te spreken.
Max Pam is columnist van de Volkskrant.
Grappig hoe je de feiten probeert te ontkennen. Doet vermoeden dat jij ook al zo'n Isis schandknaap bent.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 08:36 schreef darkmond het volgende:
Wat is dit voor grote onzin?![]()
Joden uitgemaakt als apen en varkens in de qur'an?Joden zijn onze neven toch jwz
Joden (van die tijd) en christenen (van die tijd) zullen samen met alle andere rechtvaardigen de hemel ingaan volgens de qur'an... Altijd maar valse info geven om de qur'an als haatdragend boek neer te zetten. Wat het gewoon helemaal niet is!
En vanaf wanneer stond antisemitisme gelijk aan Jodenhaat? Dat zijn twee compleet andere dingen. Antisemitisme is zionisten haat. Haat naar de staat Israël toe en deze vijnand zien. En daar is al 't recht toe imo. Israël heeft heel wat ergst op haar naam staan en wordt daar inderdaad niet geliefd door haar buurlanden.
In de qur'an staat het volgende vers:
[ afbeelding ]
Vertaling:
Say: O disbelievers!
I worship not that which ye worship;
Nor worship ye that which I worship.
And I shall not worship that which ye worship.
Nor will ye worship that which I worship.
Unto you your religion, and unto me my religion.
Duidelijk lijkt me. Iedereen zijn religie.
a) Mekkaansquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 08:36 schreef darkmond het volgende:
Wat is dit voor grote onzin?![]()
Joden uitgemaakt als apen en varkens in de qur'an?Joden zijn onze neven toch jwz
Joden (van die tijd) en christenen (van die tijd) zullen samen met alle andere rechtvaardigen de hemel ingaan volgens de qur'an... Altijd maar valse info geven om de qur'an als haatdragend boek neer te zetten. Wat het gewoon helemaal niet is!
En vanaf wanneer stond antisemitisme gelijk aan Jodenhaat? Dat zijn twee compleet andere dingen. Antisemitisme is zionisten haat. Haat naar de staat Israël toe en deze vijnand zien. En daar is al 't recht toe imo. Israël heeft heel wat ergst op haar naam staan en wordt daar inderdaad niet geliefd door haar buurlanden.
In de qur'an staat het volgende vers:
[ afbeelding ]
Vertaling:
Say: O disbelievers!
I worship not that which ye worship;
Nor worship ye that which I worship.
And I shall not worship that which ye worship.
Nor will ye worship that which I worship.
Unto you your religion, and unto me my religion.
Duidelijk lijkt me. Iedereen zijn religie.
Ik ben mezelf... En niet 't stel achterlijke debielen die zichzelf moslim noemen en massaal Jodenhaat uiten in Nederland hoor. Wat die "moslims" doen wordt nergens goed gevonden in de Islam.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 08:51 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Grappig hoe je de feiten probeert te ontkennen. Doet vermoeden dat jij ook al zo'n Isis schandknaap bent.
Oké.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 08:51 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
a) Mekkaans
b) Geen tolerante boodschap
Dan haat je de inwoners en aanhangers toch ook?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 08:36 schreef darkmond het volgende:
En vanaf wanneer stond antisemitisme gelijk aan Jodenhaat? Dat zijn twee compleet andere dingen. Antisemitisme is zionisten haat. Haat naar de staat Israël toe en deze vijnand zien. .
Het lijkt me onmenselijk om een heel volk te haten. Ik haat Israël stsat. Ik haat mensen die een vieze politiek spelen. Maar hoe kan ik een jongen van 10 nou haten als die daar geboren is en simpelweg niet beter weet?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan haat je de inwoners en aanhangers toch ook?
Er wordt er altijd op gehamerd dat Palestijnen niet per definitie Hamas zijn.
Andersom zie ik het niet zo. Wat ik wel zie is dat zionisten als term wordt misbruikt om alle joden te haten.
Hoe verklaar je het verband dan? Islam + = jodenhaat +quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:01 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik ben mezelf... En niet 't stel achterlijke debielen die zichzelf moslim noemen en massaal Jodenhaat uiten in Nederland hoor. Wat die "moslims" doen wordt nergens goed gevonden in de Islam.
Ik zeg hier alleen dat dit weinig echt te doen heeft met islam, en dat dit simpelweg hun idee en beeld is van wat hoort. Dat ze goed doen en of dit wel "jihad" is in naam van God etc is de vraag. Enige wat ik doe is de islam zelf niet zwart te maken met valse dingen. Want de quran maakt joden niet uit voor apen en varkens. De quran zet ons niet tot massale haat tot elk jood en deze zomaar doden en de islam zegt ons ook anderen te respecteren, no matter what religion.
En maak niet zo'n stupide vergelijking met ISIS. Je komt daardoor erg debiel over. Nergens in wat ik zei kun je zoiets opmaken. Dat vers laat zelfs het tegenovergestelde zien van ISIS.
Vergelijking klopt niet. Islam staat sowieso niet gelijk aan Jodenhaat.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:24 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Hoe verklaar je het verband dan? Islam + = jodenhaat +
Overigens slaat dat versengedoe natuurlijk nergens op. Als er al niet 25 haatzaaiende versen tegenover kan worden gezet, dan nog gaat het om feitelijk gedrag en uitingen, niet om het sprookje zelf
Aub andere verklaring danquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:32 schreef darkmond het volgende:
[..]
Vergelijking klopt niet. Islam staat sowieso niet gelijk aan Jodenhaat.
Waar gaat dit naartoe? Ik neem aan dat jij niet echt pro Israël bent, en ik ben geen Jodenhater.quote:
De koran staat vol met elkaar tegensprekende verzen. Dat is natuurlijk lastig, want welk vers moet je dan volgen? De moslims hebben dit probleem als volgt opgelost: naskh. Simpel, doch briljant. De koran staat nu nog steeds vol met elkaar tegensprekende verzen, maar het laatst geopenbaarde vers treedt in de plaats van het eerder geopenbaarde vers, en er is geen sprake meer van tegenspraak. De kunst van het koranlezen is nu om te weten wanneer een vers geopenbaard is. Als men de islamitische opvatting omtrent de chronologie wil weten, raadplege men tafsir.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:24 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Hoe verklaar je het verband dan? Islam + = jodenhaat +
Overigens slaat dat versengedoe natuurlijk nergens op. Als er al niet 25 haatzaaiende versen tegenover kan worden gezet, dan nog gaat het om feitelijk gedrag en uitingen, niet om het sprookje zelf
Dit klopt dus niet in je redenering. Je kan het gooien op de politiek maar Israël is niet een of andere gare dictatuur. Het is gewoon een parlementaire democratie dus die zogenaamde nuance vind ik altijd wat eigenaardig aangezien de politiek acties onderneemt met een mandaat van het volk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:20 schreef darkmond het volgende:
[..]
Het lijkt me onmenselijk om een heel volk te haten. Ik haat Israël stsat. Ik haat mensen die een vieze politiek spelen. Maar hoe kan ik een jongen van 10 nou haten als die daar geboren is en simpelweg niet beter weet?
Moet wel zeggen dat ik ISIS en zo nu wat meer haat. Zulke sektes zijn nog erger en onmenselijker dan Israël.
Klopt. En toch niet. Zoals in mijn voorbeeld, een 10 jarig joch heeft niks te stemmen bv.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:41 schreef Tem het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet in je redenering. Je kan het gooien op de politiek maar Israël is niet een of andere gare dictatuur. Het is gewoon een parlementaire democratie dus die zogenaamde nuance vind ik altijd wat eigenaardig aangezien de politiek acties onderneemt met een mandaat van het volk.
Wat is Mekkaans? 109? Waarom niet tolerant?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 08:51 schreef Quiche_lorraine het volgende:
a) Mekkaans
b) Geen tolerante boodschap
Er wordt geconstateerd: islam + jodenhaat +. Jij stelt dat hier geen verband tussen is. Welke alterelatieve verklaring heb je dan voor jodenhaat+?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:36 schreef darkmond het volgende:
[..]
Waar gaat dit naartoe? Ik neem aan dat jij niet echt pro Israël bent, en ik ben geen Jodenhater.
Is goed zo.
Uiteraard. Toch zou je in een parlementaire democratie eerder een volk verantwoordelijk kunnen houden dan bij een staatsvorm waar dit niet het geval is. Wat mij alleen opvalt is dat wanneer je mensen aanspreekt op dit soort generalisaties snel wordt gegrepen naar een nuance over de verantwoordelijkheid terwijl men toch blijft scanderen Israël te haten en in demonstraties wordt geroepen dat alle joden dood moeten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:44 schreef darkmond het volgende:
[..]
Klopt. En toch niet. Zoals in mijn voorbeeld, een 10 jarig joch heeft niks te stemmen bv.
Dat is hooguit hoe een deel van de moslims het oppakt. Of zijn de Isis barbaren de volgers van de laatste versen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:37 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
De koran staat vol met elkaar tegensprekende verzen. Dat is natuurlijk lastig, want welk vers moet je dan volgen? De moslims hebben dit probleem als volgt opgelost: naskh. Simpel, doch briljant. De koran staat nu nog steeds vol met elkaar tegensprekende verzen, maar het laatst geopenbaarde vers treedt in de plaats van het eerder geopenbaarde vers, en er is geen sprake meer van tegenspraak. De kunst van het koranlezen is nu om te weten wanneer een vers geopenbaard is. Als men de islamitische opvatting omtrent de chronologie wil weten, raadplege men tafsir.
Nee, dit is niet hoe hooguit een deel van de moslims het oppakt. Dit is hoe de islamitische geleerden met de tekst omgaan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:58 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dat is hooguit hoe een deel van de moslims het oppakt. Of zijn de Isis barbaren de volgers van de laatste versen?
Dat is een gedeelte nietwaar? En dan nog gaat het om uiteindelijke gedragingen en uitlatingen van de moslim in de straatquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:02 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Nee, dit is niet hoe hooguit een deel van de moslims het oppakt. Dit is hoe de islamitische geleerden met de tekst omgaan.
Nee, dat is niet een gedeelte. En de gedragingen en uitlatingen van de moslim in de straat zijn oninteressant waar het de leer betreft.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:07 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dat is een gedeelte nietwaar? En dan nog gaat het om uiteindelijke gedragingen en uitlatingen van de moslim in de straat
Een deel van de islamitische geleerden hooguit. Er bestaat geen uniformiteit onder 'de islamitische geleerden' en het is evenmin een homogene entiteit of iets.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:02 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Nee, dit is niet hoe hooguit een deel van de moslims het oppakt. Dit is hoe de islamitische geleerden met de tekst omgaan.
Flauwekul. Naskh is een van de basisbegrippen bij koranuitleg. Het heeft zelfs een koranische oorsprong (zie koran vers 2:106).quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een deel van de islamitische geleerden hooguit. Er bestaat geen uniformiteit onder 'de islamitische geleerden' en het is evenmin een homogene entiteit of iets.
Naskh is een techniek. Wat er precies uit die techniek aan interpretaties voortvloeien staat niet vast; die interpretaties zijn evenmin uniform.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Flauwekul. Naskh is een van de basisbegrippen bij koranuitleg.
Het topic gaat over de stelling dat meer Islam meer Jodenhaat betekent. Dat er geleerden zijn die een bepaalde techniek voor lezen hanteren is volstrekt irrelevant voor hoe de jood wordt belaagd op straat, of christenen in het kalifaatquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:02 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
quote:Moskeeën in Nederland gaan in preken oproepen tot tolerantie. Dat maakten de Raad van Moskeeën en de Unie van Marokkaanse Moskeeën Nederland bekend in de nacht van donderdag op vrijdag. De organisaties maken zich zorgen over het groeiend aantal racistische geweldsincidenten en uitingen van haat richting joden en moslims.
De Raad neemt in een verklaring nadrukkelijk afstand van moslimjongeren die zich schuldig maken aan antisemitische incidenten. „Er zijn allerlei mensen die zeggen dat ze gebruikmaken van de vrijheid van meningsuiting. Daar zijn we niet tegen, maar we moeten in dit land wel zuinig zijn op elkaar”, stelde een woordvoerder van de islamitische organisaties.
Volgens de moskeeën is kritiek op Israël niet verboden, maar mag het geen vrijbrief zijn voor antisemitische of anti-islamitische uitingen of daden. „Joden in Nederland zijn broeders van het heilige boek en zo dient onze relatie ook te zijn, broederlijk”, aldus de schriftelijke verklaring.
Volgens de woordvoerder hebben vrijwel alle moskeeën in Nederland laten weten mee te werken aan het plan.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ijn_broeders___.html
Het is inderdaad een techniek, maar wel een techniek met consequenties. In tegenstelling tot wat jij suggereert, is er grote eensgezindheid over hoe de koran gelezen moet worden, en welke verzen achterhaald zijn door nieuwere. Dat is nogal relevant, omdat de tolerante plezieriger verzen die (ook) in de koran staan veelal achterhaald zijn door de minder plezierige verzen. Dat heeft gevolgen, dat begrijpt eenieder.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Naskh is een techniek. Wat er precies uit die techniek aan interpretaties voortvloeien staat niet vast; die interpretaties zijn evenmin uniform.
Dat is irrelevant denk je? Waar denk jij dat de Jodenhaat en de christenhaat vandaan komt?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:10 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Het topic gaat over de stelling dat meer Islam meer Jodenhaat betekent. Dat er geleerden zijn die een bepaalde techniek voor lezen hanteren is volstrekt irrelevant voor hoe de jood wordt belaagd op straat, of christenen in het kalifaat
Dat beweer je al een tijdje maar komt niet overeen met de realiteit. Zoals er binnen het christendom talloze afscheidingen en verschillende kerkverbanden te vinden zijn die allemaal weer een eigen interpretatie hanteren, zo is dat bij de islam niet anders.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:24 schreef Quiche_lorraine het volgende:
In tegenstelling tot wat jij suggereert, is er grote eensgezindheid over hoe de koran gelezen moet worden,
Er is vanaf het begin geen eenduidige interpretatie over nashk (abrogatie) en voortvloeiende jurisprudentiele-oordelen. Vanaf het leven van de eerste metgezellen van de profeet (een belangrijke factor voor soennieten in jurisprudentie) zijn er tegenstrijdige opinies en metgezellen die het oneens zijn met elkaar over abrogatie en waar en hoe dat het geval is in de Koran. Komt o.a. in hadithboek Sahih Bukhari terug.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Flauwekul. Naskh is een van de basisbegrippen bij koranuitleg. Het heeft zelfs een koranische oorsprong (zie koran vers 2:106).
Als ik jou mag geloven in elk geval niet van het grote boek van sinterklaas. Want er is een groep geleerden die dit op een bepaalde manier interpreteerd. Toch halen 'ze' uit datzelfde boek de inspiratie en motivatie om christenen en joden te verkrachten en vermoorden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:26 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dat is irrelevant denk je? Waar denk jij dat de Jodenhaat en de christenhaat vandaan komt?
Je spreekt jezelf tegen, hierboven noem je hoofdstuk 109 intolerant.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:24 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Dat is nogal relevant, omdat de tolerante plezieriger verzen die (ook) in de koran staan veelal achterhaald zijn door de minder plezierige verzen.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:44 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Wat jij extremistische moslims noemt, is niets anders dan moslims die het dichtst bij de islamitische leer blijven.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:51 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Dat is een woordenspelletje. Maar goed, het grootste probleem met deze 'extremistische' moslims is dat ze geen enkel probleem hebben hun gedrag theologisch te onderbouwen, het geloof biedt er alle ruimte voor. De 'gematigde' moslims weten dat, en staan in de discussie dus heel zwak. Vandaar dat de gematigde moslims ook veel minder belangrijk zijn dan velen denken.
Quiche_lorraine, boodschappenjongen van OBL. © Xa1ptquote:Op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:08 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Misschien was het toch niet zo'n goed idee om de islam te importeren.
Hij hecht dermate veel waarde aan de uitleg van bepaalde fundamentalisten dat afwijkende interpretaties er niet meer toe doen of worden weggemoffeld als zijnde foutief. Nogal opvallend voor een niet-moslim om autoriteit aan gelovigen toe te kennen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:11 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Als ik jou mag geloven in elk geval niet van het grote boek van sinterklaas. Want er is een groep geleerden die dit op een bepaalde manier interpreteerd. Toch halen 'ze' uit datzelfde boek de inspiratie en motivatie om christenen en joden te verkrachten en vermoorden.
Kost je 5 euro.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:33 schreef Charismatisch het volgende:
Quiche_lorraine, boodschappenjongen van OBL. © Xa1pt
Ik zie het anders: zionisten gebruiken het argument van jood-zijn als een vrijbrief om in Palestina land/een plaats op te eisen. En veel joden in Nederland blijken nu ook hun joods-zijn te hanteren als argument om natuurlijk voor israel te zijn, wat dat land ook doet. Gelukkig niet alle joden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan haat je de inwoners en aanhangers toch ook?
Er wordt er altijd op gehamerd dat Palestijnen niet per definitie Hamas zijn.
Andersom zie ik het niet zo. Wat ik wel zie is dat zionisten als term wordt misbruikt om alle joden te haten.
Volgens mij leven er nu nog joden in Iran.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:
Grappig wel: vandaag in de serie over de geschiedenis van de joden door Simon Schama op NL2, legde hij uit dat de joden in de islamitische wereld betrekkelijk ongestoord konden leven en zelfs amper last hadden van de dhimmi-belasting. Toen ze in de middeleeuwen uit Spanje verdreven werden, vroeg de sultan of ze in het Ottomaanse Rijk wilden komen.
En vuuraanbidders ook nog wel. En christenen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Volgens mij leven er nu nog joden in Iran.
Er is nog helemaal niks bekend. Alleen twee verdachte figuren ...quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:06 schreef truthortruth het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dstrijd-Israel.dhtml Triest dat we dit weer moeten meemaken in Nederland.
Op zich goed te zien dat je dit zegt, hoewel het natuurlijk geen verrassing is voor een redelijk mens (er bestaan natuurlijk redelijke moslims net zo goed als van een andere groep, etc. etc.).quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:01 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik ben mezelf... En niet 't stel achterlijke debielen die zichzelf moslim noemen en massaal Jodenhaat uiten in Nederland hoor. Wat die "moslims" doen wordt nergens goed gevonden in de Islam.
Ik zeg hier alleen dat dit weinig echt te doen heeft met islam, en dat dit simpelweg hun idee en beeld is van wat hoort. Dat ze goed doen en of dit wel "jihad" is in naam van God etc is de vraag. Enige wat ik doe is de islam zelf niet zwart te maken met valse dingen. Want de quran maakt joden niet uit voor apen en varkens. De quran zet ons niet tot massale haat tot elk jood en deze zomaar doden en de islam zegt ons ook anderen te respecteren, no matter what religion.
En maak niet zo'n stupide vergelijking met ISIS. Je komt daardoor erg debiel over. Nergens in wat ik zei kun je zoiets opmaken. Dat vers laat zelfs het tegenovergestelde zien van ISIS.
Moslim is de overgave aan God en het geloven in de profeet etc. Er zijn nu al ISIS leden die de profeet zwart maken. Ze willen nu zelfs al-kaba verwoesten etc. Ik kan deze mensen moeilijk moslims noemen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:30 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Op zich goed te zien dat je dit zegt, hoewel het natuurlijk geen verrassing is voor een redelijk mens (er bestaan natuurlijk redelijke moslims net zo goed als van een andere groep, etc. etc.).
Het is alleen makkelijk om te roepen dat die andere mensen geen moslims zijn. Het zijn moslims waar jij het niet mee eens bent en moslims die op een andere manier hun geloof beleven of achter bepaalde mensen aan lopen op basis van het geloof. Roepen dat het geen moslims zijn is veel te makkelijk. Je kan het label 'moslim' niet voorbehouden voor iets dat alleen volgens jou perfect is; groepen die zich moslim noemen, zijn gewoon moslim.
Zolang zij zich moslim noemen, zijn ze gewoon moslim.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:40 schreef darkmond het volgende:
Moslim is de overgave aan God en het geloven in de profeet etc. Er zijn nu al ISIS leden die de profeet zwart maken. Ze willen nu zelfs al-kaba verwoesten etc. Ik kan deze mensen moeilijk moslims noemen.
Daar heeft noch ik, nog een ander iets over te zeggen toch. Hun God en de mijne beslist daar overquote:Op maandag 4 augustus 2014 23:43 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Zolang zij zich moslim noemen, zijn ze gewoon moslim.
Onder die noemer kunnen wij jou ook moeilijk moslim noemenquote:Op maandag 4 augustus 2014 23:45 schreef darkmond het volgende:
[..]
Daar heeft noch ik, nog een ander iets over te zeggen toch. Hun God en de mijne beslist daar over
Ik gedraag me wel degelijk als een moslim en zo zullen de meeste moslims mij betitelenquote:Op maandag 4 augustus 2014 23:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Onder die noemer kunnen wij jou ook moeilijk moslim noemen
quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:56 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik gedraag me wel degelijk als een moslim en zo zullen de meeste moslims mij betitelenDie ISIS shits vallen in de bespreekzone zeg maar, daar moeten de docenten over bepalen.
Nutteloos dit tho. Kan mij gene fuck schelen wie wel en geen moslim sticker draagtNederland 't niet islamitische land gedraagt zich menselijker en dus meer islamitisch dan SA bv. En SA is zogenaamd islamitsch? Waar zijn de mensen rechten dan? De vrouwen rechten waarover in de islam wordt gesproken? Waar is dat alles gebleven waardoor mensen nu verkeerde ideeën hebben van de islam? Een diploma maakt nog geen slim persoon. Een sticker met je religie erop al helemaal niet tot een goede aanhanger van dat geloof. Dat draag je in je hart en hoef je niet aan iedereen te tonen en ermee te pronken, zover dat nog kan in deze tijden.
Ja, dat wel. Maar het is nou typisch geen voorbeeld van enig antisemitisme, althans als de berichtgeving klopt (wat bij het AD altijd maar de vraag is!). Oh, het wordt NU bevestigd op het journaal van NL1.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:06 schreef truthortruth het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dstrijd-Israel.dhtml Triest dat we dit weer moeten meemaken in Nederland.
En zo denken hun over jou, hun kunnen jou moeilijk moslim noemen..quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:40 schreef darkmond het volgende:
Moslim is de overgave aan God en het geloven in de profeet etc. Er zijn nu al ISIS leden die de profeet zwart maken. Ze willen nu zelfs al-kaba verwoesten etc. Ik kan deze mensen moeilijk moslims noemen.
Nee, wacht. Het is niet zo dat de islam bestaat zonder de qur'an en zonder de profeet he. Een "moslim" die niet daarin gelooft is geen moslim maar iets anders. Nog een leuk iets over ISIS erbij? Ze willen de qur'an herschrijven omdat er iets zat over ahl'al-bayt. Zij zijn haters van ahl'al-bayt en zeggen nu dat de qur'an een vervalsing is. Met andere woorden, ze willen beginnen met het geloof zodanig te veranderen dat het hun pleziert. Komop dude, DAN BEN JE GEWOON GEEN MOSLIM MEER. De islam is een duidelijk geloof, al zijn er verschillende stromingen. En er zijn grenzen. Deze mensen weten heus wel van zichzelf dat ze helemaal geen goed geloof aanhangen. Want als mijn geloof me zou zeggen dit allemaal te doen, dan had ik wel erg getwijfeld over het echt zijn hiervan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En zo denken zij over jou, ze kunnen jou moeilijk moslim noemen..
Wie ben ik om te zien wie de juiste moslim is?
Wie zegt dat alle moslims alle joden haten? Joden worden gehaat door inpikking van Palestina. Eigenlijk schuld van Engelsen Maja.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:56 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Er wordt geconstateerd: islam + jodenhaat +. Jij stelt dat hier geen verband tussen is. Welke alterelatieve verklaring heb je dan voor jodenhaat+?
Hoax.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:40 schreef darkmond het volgende:
Ze willen nu zelfs al-kaba verwoesten etc.
Je bent nog een 15-jarige kleuter die zich behoorlijk misdraagt. Zo heb je in het verleden de eerste en tweede kalief (metgezellen van profeet Mohammed die een bijzondere positie hebben in de islam) uitgescholden en zeg je dat ze in de hel branden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:56 schreef darkmond het volgende:
Ik gedraag me wel degelijk als een moslim en zo zullen de meeste moslims mij betitelen![]()
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 23:29 schreef darkmond het volgende:
Die hele bloedlijn wordt gehaat, einsteinAls Imam Ali in die tijd zo geliefd werd door hoerenkinderen als omar en abu bakr, dan zou imam Hussein niet zomaar gestorven zijn.
Het is algemeen bekend in de islam: mocht je een moslim onterecht een ongelovige noemen, dan word je zelf een ongelovige.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 23:38 schreef darkmond het volgende:
Hoerenkinderen zijn de kinderen van hoeren, wat zij in feite ook waren. Moge ze voor altijd in de hel branden.
Wat een onzin. Het zijn juist sommige sjiieten die beweren dat de huidige Koran niet compleet is, zo te zien jij ook.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:39 schreef darkmond het volgende:
Nog een leuk iets over ISIS erbij? Ze willen de qur'an herschrijven omdat er iets zat over ahl'al-bayt. Zij zijn haters van ahl'al-bayt en zeggen nu dat de qur'an een vervalsing is. Met andere woorden, ze willen beginnen met het geloof zodanig te veranderen dat het hun pleziert. Komop dude, DAN BEN JE GEWOON GEEN MOSLIM MEER.
Nogmaals, er is geen centrale autoriteit die bepaald wie de moslim is. Zelfs de geestelijke autoriteiten die er zijn binnen de islam denken er verschillend over.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:39 schreef darkmond het volgende:
[..]
Nee, wacht. Het is niet zo dat de islam bestaat zonder de qur'an en zonder de profeet he. Een "moslim" die niet daarin gelooft is geen moslim maar iets anders. Nog een leuk iets over ISIS erbij? Ze willen de qur'an herschrijven omdat er iets zat over ahl'al-bayt. Zij zijn haters van ahl'al-bayt en zeggen nu dat de qur'an een vervalsing is. Met andere woorden, ze willen beginnen met het geloof zodanig te veranderen dat het hun pleziert. Komop dude, DAN BEN JE GEWOON GEEN MOSLIM MEER. De islam is een duidelijk geloof, al zijn er verschillende stromingen. En er zijn grenzen. Deze mensen weten heus wel van zichzelf dat ze helemaal geen goed geloof aanhangen. Want als mijn geloof me zou zeggen dit allemaal te doen, dan had ik wel erg getwijfeld over het echt zijn hiervan.
Hier ga ik al helemaal over mijn nek van he. Polarisatie ten top!quote:IEDERE moslim is voor mij als een broeder of zuster.
En zodra ik daar een conclusie uit trek dan is er wel een andere moslim geestelijke die zegt dat het toch anders zit. Nogmaals, zowel IS als jij noemt jezelf moslim, ik weet niet wie de juiste moslim is. En eigenlijk jijzelf ook niet, al heb je voor jezelf uitgemaakt dat je dat wel bent.quote:Maar deze mensen missen het menselijk zijn in hun hart. En wie geen menselijkheid heeft krijgt het moeilijk met de regels volgen van de islam. Wel logisch dat ze dan de kaba willen neerhalen. Al meerdere moskees hebben gesloopt, en zelfs de qur'an willen herschrijven.
Als jij wil weten wie de goeie en echte moslim is moet je de quran lezen en de hadith etc. Hierdoor kun zien dat wat deze mensen doen niets met islam te doen heeft.
Uiteraard weer even de intolerantie, haat en agressie uit islamitische hoek proberen te bagataliseren, hoe onverwacht.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Zou het ook iets te maken kunnen hebben met de terugkeer van het racisme in het algemeen en het zionisme in het bijzonder?
Flikker op, kneusje.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:05 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hoax.
[..]
Je bent nog een 15-jarige kleuter die zich behoorlijk misdraagt. Zo heb je in het verleden de eerste en tweede kalief (metgezellen van profeet Mohammed die een bijzondere positie hebben in de islam) uitgescholden en zeg je dat ze in de hel branden.
[..]
[..]
Het is algemeen bekend in de islam: mocht je een moslim onterecht een ongelovige noemen, dan word je zelf een ongelovige.
[..]
Wat een onzin. Het zijn juist sommige sjiieten die beweren dat de huidige Koran niet compleet is, zo te zien jij ook.
Volgens mij bagatelliseert hij niks. Hij geeft alleen een mogelijke reden/oorzaak aan. Die niet eens zo onwaarschijnlijk is: zelfs het Centrum Indoctrinatie en DesInformatie constateert bij monde van Esther Voet dat agressie van Israel gevolgd wordt door toenemen van anti-joodse en anti-Israelische retoriek.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:00 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Uiteraard weer even de intolerantie, haat en agressie uit islamitische hoek proberen te bagataliseren, hoe onverwacht.
Dat heeft Esther juist gezien en dat wijst er inderdaad op dat het in feite niets te maken heeft met antisemitisme (dat zou constant moeten zijn), maar met met een kritische houding jegens Israël.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Volgens mij bagatelliseert hij niks. Hij geeft alleen een mogelijke reden/oorzaak aan. Die niet eens zo onwaarschijnlijk is: zelfs het Centrum Indoctrinatie en DesInformatie constateert bij monde van Esther Voet dat agressie van Israel gevolgd wordt door toenemen van anti-joodse en anti-Israelische retoriek.
Iets wat hier op FOK! ook eenvoudig waar te nemen is: zowel voor- als tegenstanders worden wakker en veren op.
Dat laatste moge waar zijn, maar om dat dan automatisch te bestempelen als antisemitisme versterkt de kwalijke verschuiving.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:15 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat heeft Esther juist gezien en dat wijst er inderdaad op dat het in feite niets te maken heeft met antisemitisme (dat zou constant moeten zijn), maar met met een kritische houding jegens Israël.
Jammer genoeg beheersen de meesten uit laatstgenoemde groep niet over de vocabulaire dan wel de retorische vaardigheden om hun kritiek op juiste wijze te uiten. In plaats daarvan dalen ze af tot primitieve uitingen van misplaatste emotie.
Helemaal nergens?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:01 schreef darkmond het volgende:
[..]
Nee, nergens. De qur'an zegt weleens wat over ''dood hen dan''... Maar dit is niet geldig bij wat nu gebeurd.quote:
Een succes voor de zionisten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:58 schreef Shokirbek85 het volgende:
Ja er is onder ( jonge) Europese Muslims aardig antisemitisme. Ik ken veel Muslims die het liefst alle joden dood willen. Vaak lachen ze erom maar ze handelen al wel.
Maar het gaat hen allang niet meer om Israel. Ik denk dat we weer een tijdperk krijgen waar joden in Europa moeilijk krijgen. Dit keer niet door zozeer door de Europeanen maar Muslims.
Je kan als jood beter vertrekken naar Israel. En ik denk dat velen dit ook zullen doen als dit doorzet.
In Israel ontbreekt het daar ook al enige tijd aan.quote:Maar joden kunnen ook naar Arabische landen bijvoorbeeld Marokko of Tunesien gaan. Ook in Iran is het goed voor Joden. Ook Centraal Azie of Turkije. Muslims daar hebben daar nog respect jegens elkaar. Dat respect begint in Europa te vervagen.
2000 jaar Jodenhaat? Je bedoelt sinds de kruisiging van Jezus?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:08 schreef truthortruth het volgende:
2000 jaar jodenhaat met elke keer een nieuw bedachte reden om joden te haten. Wat wordt het na Palestina? De hele reden dat Israël zo hard terugslaat in dit conflict is vanwege die eeuwenlange vervolging, niet omgekeerd.
In welke context spreek je deze vele Muslims? Hoe komt het onderwerp bij joden terecht en welke reactie geef jij dan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:58 schreef Shokirbek85 het volgende:
Ja er is onder ( jonge) Europese Muslims aardig antisemitisme. Ik ken veel Muslims die het liefst alle joden dood willen. Vaak lachen ze erom maar ze handelen al wel.
Toen is het eerste zaadje van de haat geplant ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:43 schreef Ceberut het volgende:
2000 jaar Jodenhaat? Je bedoelt sinds de kruisiging van Jezus?
En dat heeft uiteindelijk geleid tot de Holocaust bedoel je? Ik weet niet of er een aantoonbaar causaal verband is tussen de twee zaken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Toen is het eerste zaadje van de haat geplant ja.
Er zat nog wel wat tussen, en dit is alleen nog wat we de pogroms noemen. Let vooral op die van 1834, die is van voor de joodse immigratie in het gebied Palestina.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En dat heeft uiteindelijk geleid tot de Holocaust bedoel je? Ik weet niet of er een aantoonbaar causaal verband is tussen de twee zaken.
Pardon? De islam bestaat nog helemaal geen 2000 jaar!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:08 schreef truthortruth het volgende:
2000 jaar jodenhaat met elke keer een nieuw bedachte reden om joden te haten. Wat wordt het na Palestina? De hele reden dat Israël zo hard terugslaat in dit conflict is vanwege die eeuwenlange vervolging, niet omgekeerd.
Maar zegt ook: "Stop als zij stoppen." En: "Wees niet te ijverig, want Allah kan heel goed Zelf Zijn oordeel vellen."quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:37 schreef darkmond het volgende:
[..]
Nee, nergens. De qur'an zegt weleens wat over ''dood hen dan''... Maar dit is niet geldig bij wat nu gebeurd.
En wat heeft dat met de islam te maken?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
heb ik eens bekeken. Op Wikipedia (de hedendaagse Winkler-Prins immers) worden twee progroms met die datum vermeld: die van Hebron en die van Safed. Beide in het kader van de 1834 Peasant's revolt. Een opstand van boeren tegen Egypte.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Er zat nog wel wat tussen, en dit is alleen nog wat we de pogroms noemen. Let vooral op die van 1834, die is van voor de joodse immigratie in het gebied Palestina.
Door wie?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat de islam exclusief is in de haat van joden? En nee, ze verdedigen zich tegen mensen op een stevige wijze die die haat (zie handvest Hamas) nog steeds praktiseren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:36 schreef Kees22 het volgende:
Pardon? De islam bestaat nog helemaal geen 2000 jaar!
En Israel reageert dus 2000 jaar frustratie even af op mensen die daar part noch deel aanhadden, want ze zijn pas maximaal 70 jaar oud?
Waar zeg ik dat de islam exclusief is in de haat van joden?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:39 schreef Kees22 het volgende:
En wat heeft dat met de islam te maken?
Dat je weer gaat bagataliseren en ontkennen, dat verbaasd me niets van je. Jij weet het vast allemaal weer beter. Aangezien het om wikipidea gaat stel ik je voor het artikel te editten (zo werkt dat met wiki) en dan zullen je aanpassingen gereviewd worden, success!quote:
Hitler wilde alleen maar een scapegoat, en laat het nu net heel makkelijk uitkomen om oa Joden daarvoor te kiezen. (Goeie grap trouwens halvacaust).quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:12 schreef Kees22 het volgende:
Door wie?
Maar los daarvan: wat heeft de holohalvacaust te maken met islam of zelfs maar met katholicisme? Denk je dat Hitler geïnspireerd was door de islam of door het katholicisme?
Wat een logicaquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:05 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend in de islam: mocht je een moslim onterecht een ongelovige noemen, dan word je zelf een ongelovige.
Boos omdat ik je heb ontmaskert.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:15 schreef darkmond het volgende:
Hij zegt ook enkel onzin steeds inderdaad
Dit topic gaat over islam en antisemitisme. Tweeduizend, zelfs drieduizend jaar jodenhaat. Als je dat al zo simpel kunt zeggen, wat ik ernstig betwijfel, zou je je toch eens moeten afvragen wat in al die 3000 jaar de enige constante factor is.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat de islam exclusief is in de haat van joden? En nee, ze verdedigen zich tegen mensen op een stevige wijze die die haat (zie handvest Hamas) nog steeds praktiseren.
Ik lees nou eenmaal kritisch en geloof dus niet alles. Er is wat mij betreft niks te redigeren in die artikelen, ze zullen best wel kloppen. En ik trek daar de conclusies uit die ik beschreven heb.quote:[..]
Waar zeg ik dat de islam exclusief is in de haat van joden?
[..]
Dat je weer gaat bagataliseren en ontkennen, dat verbaasd me niets van je. Jij weet het vast allemaal weer beter. Aangezien het om wikipidea gaat stel ik je voor het artikel te editten (zo werkt dat met wiki) en dan zullen je aanpassingen gereviewd worden, success!
Holocaust betekent de gehele verbranding van een brandoffer. Hitler heeft slechts de helft van de joden vernietigd.quote:[..]
Hitler wilde alleen maar een scapegoat, en laat het nu net heel makkelijk uitkomen om oa Joden daarvoor te kiezen. (Goeie grap trouwens halvacaust).
Nogmaals, de bijbel is de oorzaak met de moord op christus. Die moord is gebruikt om joden weg te zetten als onmensen, ze uit te stoten en soms te vervolgen/vermoorden. De islam heeft dat voortgezet. Wat jij hier nu insinueert kom ik zo op terug.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 02:03 schreef Kees22 het volgende:
Dit topic gaat over islam en antisemitisme. Tweeduizend, zelfs drieduizend jaar jodenhaat. Als je dat al zo simpel kunt zeggen, wat ik ernstig betwijfel, zou je je toch eens moeten afvragen wat in al die 3000 jaar de enige constante factor is.
Je leest niet kritisch, je leest bevooroordeeld en probeert dan wat er staat in te passen binnen je eigen vooraf vaststaande denkbeelden.quote:Ik lees nou eenmaal kritisch en geloof dus niet alles. Er is wat mij betreft niks te redigeren in die artikelen, ze zullen best wel kloppen. En ik trek daar de conclusies uit die ik beschreven heb.
En wat is dan voor jou het grote bewijs dat ze zich afscheiden ipv dat ze afgestoten werden?quote:Holocaust betekent de gehele verbranding van een brandoffer. Hitler heeft slechts de helft van de joden vernietigd.
Of Hitler alleen maar een zondebok wilde (skapugoot? wasda?), zou ik niet weten.
Dat zeg ik steeds en steeds opnieuw: juist omdat de joden zich met veel moeite en zeer zorgvuldig steeds opnieuw als afgescheiden van de lokale bevolking presenteerden, bleven ze handig als zondebok. Joden lijken genetisch ook meer op de Palestijnen die ze bestrijden dan op de volkeren waartussen ze woonden.
Hier zeg je impliciet dat joden de holocaust aan zichzelf te danken hebben. Iets wat natuurlijk om te kotsen is. Voor jouw dogma dat joden zich afzonderen ipv dat ze afgestoten werden is totaal geen bewijs.quote:Het is best knap om je 3000 jaar geleden als apart en superieur te blijven presenteren, maar daar zit natuurlijk wel een prijs aan.
Ik volg de serie van de BBC over de geschiedenis van de joden van Simon Schama. In de tweede aflevering van afgelopen zondag vertelde hij dat Paulus zijn uiterste best heeft gedaan om het christendom als een aparte godsdienst, los van het jodendom, neer te zetten. Volgens Schama heeft hij toen ook benadrukt, dat de joden Christus en niet Barabas veroordeelden. (de voordelen van juryrechtspraak!!) Dat was een belangrijk argument om de joden te veroordelen voor de christenen. Voor moslims maakt dat niet zo veel uit: de zien jezus wel als een profeet, maar zeer beslist niet als de zoon van god, want god heeft niks menselijks.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nogmaals, de bijbel is de oorzaak met de moord op christus. Die moord is gebruikt om joden weg te zetten als onmensen, ze uit te stoten en soms te vervolgen/vermoorden. De islam heeft dat voortgezet. Wat jij hier nu insinueert kom ik zo op terug.
En dat ook, maar dat doen er meer, natuurlijk. En ik zal ook geen pogrom ontkennen als die er geweest is, maar anderzijds moordpartijen ook niet persoonlijker maken dan ze zijn. Joden zijn wel vervolgd, natuurlijk. Chinezen in Indonesië ook. Harara's in Afghanistan, paria's in India, Roma en Sinti in hedendaags Europa. Tibetanen en Oeigoeren in China, aboriginals in Australië. Nou ja, wie niet?quote:[..]
Je leest niet kritisch, je leest bevooroordeeld en probeert dan wat er staat in te passen binnen je eigen vooraf vaststaande denkbeelden.
Kijk dan maar even naar Simon Schama. In een recensie van zijn boek werd vermeld dat de Grieken zich al ergerden aan de houding van de joden dat zij zo heel bijzonder waren. En dat kan toch al helemaal niks met de moord op jezus te maken hebben gehad.quote:[..]
En wat is dan voor jou het grote bewijs dat ze zich afscheiden ipv dat ze afgestoten werden?
Je kotst maar een eind weg, als je dat in mijn woorden wilt lezen, ga je je gang maar.quote:[..]
Hier zeg je impliciet dat joden de holocaust aan zichzelf te danken hebben. Iets wat natuurlijk om te kotsen is. Voor jouw dogma dat joden zich afzonderen ipv dat ze afgestoten werden is totaal geen bewijs.
Kan je met allemaal religieuze onzin aankomen. Het gaat erom hoe mensen ermee omgaan, en we zien hoe wat gemeld wordt in het nieuwe testament en de koran (ook al is deze er dubbel in) in de praktijk wordt gebracht.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:11 schreef Kees22 het volgende:
Daar ontleent de islam een afkeer van joden dus niet van. Sterker nog: islam en jodendom zijn het op dit punt gloeiend eens.
Volgens Schama hebben de moslims en joden eeuwen lang voornamelijk in vrede samengeleefd en verdedigden Judeërs zelfs een islamitisch fort aan de Nijl.
We praten over een periode van 2000 jaar, niet een enkele periode.quote:En dat ook, maar dat doen er meer, natuurlijk. En ik zal ook geen pogrom ontkennen als die er geweest is, maar anderzijds moordpartijen ook niet persoonlijker maken dan ze zijn. Joden zijn wel vervolgd, natuurlijk. Chinezen in Indonesië ook. Harara's in Afghanistan, paria's in India, Roma en Sinti in hedendaags Europa. Tibetanen en Oeigoeren in China, aboriginals in Australië. Nou ja, wie niet?
Dus je gebruikt als bewijs dat joden 2000 jaar haat aan hunzelf te danken hebben Een recensie van een boek met daarin een quote....sterk!quote:Kijk dan maar even naar Simon Schama. In een recensie van zijn boek werd vermeld dat de Grieken zich al ergerden aan de houding van de joden dat zij zo heel bijzonder waren. En dat kan toch al helemaal niks met de moord op jezus te maken hebben gehad.
Tijdens het verblijf in Babylonië hebben de schriftgeleerden de bijbel flink aangescherpt, juist met het doel het volk bijeen te houden. Sterker nog: ze hebben bij terugkeer in Canaän met enige moeite hun interpretatie aan de achterblijvers opgelegd. Daarmee wordt de bijbel trouwens wel meteen een stuk minder goddelijk geïnspireerd, als je het mij vraagt.
http://www.express.co.uk/comment/expresscomment/497046/F-off-Jew-What-I-was-told-when-I-photographed-a-jihadist-flag-flying-in-Londonquote:It may well be that yesterday’s incident was just local hooligans looking for a cause and identity, and acting territorially on their estate.
But I think there’s probably more to it than that. They seemed to want a Jew-free zone.
The conflict in Gaza has unleashed what I think has been latent anti-Semitism in the minds or far too many in Tower Hamlets.
DIT IS HET BEWIJS!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:37 schreef Nintex het volgende:
Een nieuw voorbeeld uit Engeland:
'F*** off Jew!' What I was told when I photographed a 'jihadist' flag flying in London
[..]
http://www.express.co.uk/comment/expresscomment/497046/F-off-Jew-What-I-was-told-when-I-photographed-a-jihadist-flag-flying-in-London
Weet je wat ik echt zo zonder vind, al die verspilling. Die verspilling van energie, van levens, van emotie. Allemaal door die kut religies. Of het nou Islam, christendom, joodse religie is, het is zo ontzettend zonde van de energie. Ik wil me er helemaal niet mee bezig houden, ik vind het ook geen onderdeel van de maatschappij. Het is niet, niks, gewoon gebakken lucht.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:11 schreef Proximo het volgende:
Gelukkig *hoort* de islam hier
http://www.zeit.de/gesell(...)-deutschland-umfrage
Hoe ver kun je van de maatschappij af staan door dit soort dingen te roepen, werkelijk
Ik ga in op jouw argument en laat zien dat dat niet klopt en zelfs deels niet kan kloppen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Kan je met allemaal religieuze onzin aankomen. Het gaat erom hoe mensen ermee omgaan, en we zien hoe wat gemeld wordt in het nieuwe testament en de koran (ook al is deze er dubbel in) in de praktijk wordt gebracht.
Ja, inderdaad. Hoewel de hazara's afstammen van de Mongoolse veroveraars van rond 1200 die nogal wat moordpartijen op hun geweten hadden. En omdat ze nu nog herkenbaar zijn, kunnen ze ook nog af en toe vervolgd worden.quote:[..]
We praten over een periode van 2000 jaar, niet een enkele periode.
Nou nee hoor. Simon Schama legt sterk de nadruk op het gebruik van de thora als middel om het volk bij elkaar en afgezonderd te houden. (Al mag ik opmerken dat ik dat zelf ook al eens geconcludeerd had.quote:[..]
Dus je gebruikt als bewijs dat joden 2000 jaar haat aan hunzelf te danken hebben Een recensie van een boek met daarin een quote....sterk!
Dat heet idealisme en komt niet alleen voor bij religies, maar ook bij andere wereld- en maatschappijbeelden. Of zelfs gewoon bij voetbalclubs.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Weet je wat ik echt zo zonder vind, al die verspilling. Die verspilling van energie, van levens, van emotie. Allemaal door die kut religies. Of het nou Islam, christendom, joodse religie is, het is zo ontzettend zonde van de energie. Ik wil me er helemaal niet mee bezig houden, ik vind het ook geen onderdeel van de maatschappij. Het is niet, niks, gewoon gebakken lucht.
Kan (wil) iemand zich nog herinneren hoe er op Gretta Duisenberg werd gereageerd toen zij een Palestijnse vlag van haar balkon hing?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:37 schreef Nintex het volgende:
Een nieuw voorbeeld uit Engeland:
'F*** off Jew!' What I was told when I photographed a 'jihadist' flag flying in London
[..]
http://www.express.co.uk/comment/expresscomment/497046/F-off-Jew-What-I-was-told-when-I-photographed-a-jihadist-flag-flying-in-London
Het probleem is dat ze zich wel met jou willen bezighouden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:16 schreef truthortruth het volgende:
Weet je wat ik echt zo zonder vind, al die verspilling. Die verspilling van energie, van levens, van emotie. Allemaal door die kut religies. Of het nou Islam, christendom, joodse religie is, het is zo ontzettend zonde van de energie. Ik wil me er helemaal niet mee bezig houden, ik vind het ook geen onderdeel van de maatschappij. Het is niet, niks, gewoon gebakken lucht.
Wat een irritante manier van discussieren. Je hebt niet gelijk omdat jij zegt dat je gelijk hebt, kom op zeg.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:38 schreef Kees22 het volgende:
Ik ga in op jouw argument en laat zien dat dat niet klopt en zelfs deels niet kan kloppen.
Dus eerst zeg je dat mijn argument niet klopt en vervolgens bevestig je me...Gaat lekker zo.quote:En inderdaad gaat het er om hoe mensen er mee omgaan. Maar dat kun je dan niet meer aan de religies of hun stichters wijten (los van echte hitsers zoals bijv. Paulus), maar aan de stupiditeit van de gelovigen.
Jij bestempeld het gelijk dat de joden die keuze hebben gemaakt, echter je bewijs daarvoor is niet aanwezig.quote:Ja, inderdaad. Hoewel de hazara's afstammen van de Mongoolse veroveraars van rond 1200 die nogal wat moordpartijen op hun geweten hadden. En omdat ze nu nog herkenbaar zijn, kunnen ze ook nog af en toe vervolgd worden.
Jouw argument maakt het dus de vraag waarom de joden wel al 2000 jaar af en toe de zondebok zijn. Antwoord is vrij simpel: omdat ze al die tijd als afwijkend te herkennen zijn. Iets waar ze zichzelf grote moeite voor getroostten.
Dat is jouw interpretatie van de geschiedenis. Je weet dat er geen integratie was, maar waarom zou dat aan de joden gelegen hebben.quote:En de joden zijn ook geen 2000 jaar lang vervolgd, alleen af en toe in periodes. Zoals Chinezen, protestanten, katholieken, Tibettanen, Koerden, etc..
Zo'n tekstje ziet er interessant uit, ook een beetje name dropping om het gewicht te geven. Je moet de sales of marketing in, daar gebruiken we dat soort truuken ook. Echter jouw stelling gaat nat op het feit dat joden ook gewoon mensen zijn, en als je als joods babietje geboren wordt dan verdien je die haat niet, NOOIT!quote:Nou nee hoor. Simon Schama legt sterk de nadruk op het gebruik van de thora als middel om het volk bij elkaar en afgezonderd te houden. (Al mag ik opmerken dat ik dat zelf ook al eens geconcludeerd had.) Een recensie door een bekende joodse (ben haar naam even kwijt, dat is de ziekte van, kom, hoe heet hij ook al weer? Eigenheimer? Bintje? Karpov?) met een haar opgevallen citaat uit Simon Schama's boek.
Simon Schama begon de serie met uit te leggen dat hij zich altijd al afvroeg hoe dat nou kwam, dat de joden al die tijd als volk bijeen gebleven waren. En hij kwam tot dezelfde basisconclusies als ik, alleen weet hij er natuurlijk veel meer van en laat hij ook nuances en details zien.
Hij bleef niet steken in verontwaardiging en beschuldiging van de buitenwereld, maar vroeg zich af hoe die processen nou echt werkten.
Overigens gebruik ik dat citaat niet als bewijs, maar eerder als illustratie.
Als ik lieg, lieg ik in commissie, en goede commissie ook nog.
Alleen bij religie is het het sterkst omdat de gedachte erachter is dat er leven na de dood is. Als je feyenoord of ajax steunt denk je niet dat je daar door het eeuwige leven hebt. Onvergelijkbaar zoals zo vele van je voorbeelden (en alsjeblieft bespaar me je muren met tekst).quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:40 schreef Kees22 het volgende:
Dat heet idealisme en komt niet alleen voor bij religies, maar ook bij andere wereld- en maatschappijbeelden. Of zelfs gewoon bij voetbalclubs.
Daarom word ik er ook zo moe van. Als ze die waan denkbeelden gewoon in hun eigen hoofd houden zou de wereld een stuk prettiger zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:53 schreef highender het volgende:
Het probleem is dat ze zich wel met jou willen bezighouden.
Pardon? Jij komt met religieuze redenen aan, ik laat zien dat die niet kloppen en dan zeg jij dat ik met religieuze onzin kom. Wat ik natuurlijk niet pik als argument.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat een irritante manier van discussieren. Je hebt niet gelijk omdat jij zegt dat je gelijk hebt, kom op zeg.
[..]
Dus eerst zeg je dat mijn argument niet klopt en vervolgens bevestig je me...Gaat lekker zo.
Ze hebben het gedaan. Mijn bewijs zijn alle rituelen en zelfs heel simpelweg de reflex van veel joden om blindelings achter Israel aan te hobbelen. Natuurlijk maakt niet ieder individu een eigen keuze: het waren mijn ouders die mij lieten dopen en mijn hele dorp dat katholiek was. En maar weinig mensen maken later een bewuste keuze over hun geloof en zeker als dat bijna tegelijk over hun volk gaat.quote:[..]
Jij bestempeld het gelijk dat de joden die keuze hebben gemaakt, echter je bewijs daarvoor is niet aanwezig.
Waarom niet?quote:[..]
Dat is jouw interpretatie van de geschiedenis. Je weet dat er geen integratie was, maar waarom zou dat aan de joden gelegen hebben.
Ja, ik geef het gewicht, ik verschuil me inderdaad wat achter Simon Schama. Nou en: hij is deskundige, ik niet. Maar ik ben wel slim genoeg om zelf tot dezelfde conclusie te komen.quote:[..]
Zo'n tekstje ziet er interessant uit, ook een beetje name dropping om het gewicht te geven. Je moet de sales of marketing in, daar gebruiken we dat soort truuken ook. Echter jouw stelling gaat nat op het feit dat joden ook gewoon mensen zijn, en als je als joods babietje geboren wordt dan verdien je die haat niet, NOOIT!
Het fanatisme is vergelijkbaar. Met zelfs doden, af en toe.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Alleen bij religie is het het sterkst omdat de gedachte erachter is dat er leven na de dood is. Als je feyenoord of ajax steunt denk je niet dat je daar door het eeuwige leven hebt. Onvergelijkbaar zoals zo vele van je voorbeelden (en alsjeblieft bespaar me je muren met tekst).
Neen. Sterker nog in de islam is christus zelf niet aan het kruis gestorven, maar een evenbeeld. Oftewel die wrok die christenen tegen joden daarover koesteren komt niet voor in de islam. Het is daarentegen wel zo dat in de vroege periode van de islam moslims door joden en polytheisten vervolgd werden. Beschrijving van de ze periode komt voor in de koran en bevat soms gewelddadige passages. Zonder de context te kennen kan het als puur antisemitisch worden opgevat, terwijl dit niet zo is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nogmaals, de bijbel is de oorzaak met de moord op christus. Die moord is gebruikt om joden weg te zetten als onmensen, ze uit te stoten en soms te vervolgen/vermoorden. De islam heeft dat voortgezet. Wat jij hier nu insinueert kom ik zo op terug.
Zo'n opmerking vind ik ook altijd zo briljant.... "Ja, het staat er zwart op wit maar zo moet je het niet lezen hoor!" . En ondertussen interpreteren miljoenen moslims de tekst gewoon zoals die daar staat!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
Zonder de context te kennen kan het als puur antisemitisch worden opgevat, terwijl dit niet zo is.
Nee hoor. Dus omdat er zotten zijn die bepaalde achterlijke redeneringen er op na houden moet de rest daarnaar schikken. Zelden zon idiote argumentatie gezien. De tekst staat dan ook niet op zichzelf maar in samenhang met andere teksten. Laat je de samenhang achterwege dan zal het zoals elke tekst volstrekt onlogisch zijn. Het is dan ook taak om die mensen verder en beter te educeren in de Koran en Islam. Niet voor niets hebben de landen die dat consequent op een deugdelijke manier hebben gedaan veel minder last van extremisme.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Zo'n opmerking vind ik ook altijd zo briljant.... "Ja, het staat er zwart op wit maar zo moet je het niet lezen hoor!" . En ondertussen interpreteren miljoenen moslims de tekst gewoon zoals die daar staat!
Daarom, diskwalificeer die boeken gewoon helemaal en ga op zoek naar je eigen waarheid ipv die tunnelvisie op die enkele religieuze geschriften.
Maar er zijn genoeg moslim geestelijken die het ook zo interpreten, heel hamas interpreteert het zo om maar een voorbeeld te noemen. Het is een veel beter plan om het volk helemaal niet educeren in de koran en islam dan kunnen deze volgens jou 'misverstanden' ook niet ontstaan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:21 schreef Mutant01 het volgende:
Nee hoor. Dus omdat er zotten zijn die bepaalde achterlijke redeneringen er op na houden moet de rest daarnaar schikken. Zelden zon idiote argumentatie gezien. De tekst staat dan ook niet op zichzelf maar in samenhang met andere teksten. Laat je de samenhang achterwege dan zal het zoals elke tekst volstrekt onlogisch zijn. Het is dan ook taak om die mensen verder en beter te educeren in de Koran en Islam. Niet voor niets hebben de landen die dat consequent op een deugdelijke manier hebben gedaan veel minder last van extremisme.
Tja, dan kun je bijbel inderdaad ook weggooien.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar er zijn genoeg moslim geestelijken die het ook zo interpreten, heel hamas interpreteert het zo om maar een voorbeeld te noemen. Het is een veel beter plan om het volk helemaal niet educeren in de koran en islam dan kunnen deze volgens jou 'misverstanden' ook niet ontstaan.
Hoe eerder hoe beter.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:45 schreef Kees22 het volgende:
Tja, dan kun je bijbel inderdaad ook weggooien.
Er zal vast ook weer het tegenovergestelde gezegd worden, of binnen de context waarin het geschreven is moet het anders bekeken worden of misschien is de vertaling toch niet helemaal accuraat etc etc.quote:In de qoran wordt regelmatig gezegd dat je moet stoppen met vechten als je tegenstanders stoppen.
Je zegt het goed, 'ook'.quote:En de hekel aan Israel van Hamas en andere Palestijnen heeft ook heel andere achtergronden, namelijk de strijd voor de hen toebehorende grond. Een beetje zoals de indianen tegen de blanken waren.
Wat heeft dat met de TT te maken? IS moordt op dit moment voornamelijk moslims uit en is verder moordlustig tegen elke andere religie. En op dit moment nog in het Midden-Oosten, niet in Europa.quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Nou, met de laatste ongeregeldheden in de Schilderswijk alias Shariadriehoek wordt de stelling in de TT wel weer bevestigd. Mensen demonstreren tegen de gruwelijkheden van de IS(IS), en vervolgens komen de ratten uit de IslamJugend weer bovendrijven, want die zijn het klaarblijkelijk mee eens met dat soort methoden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)Schilderswijk__.html
Zo blijft er weinig over van de TT.quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hoe eerder hoe beter.
[..]
Er zal vast ook weer het tegenovergestelde gezegd worden, of binnen de context waarin het geschreven is moet het anders bekeken worden of misschien is de vertaling toch niet helemaal accuraat etc etc.
[..]
Je zegt het goed, 'ook'.
Euh? Nee hoor, die blijft volledig overeind. Dat jij vindt dat er geen basis voor is in de geschriften, maar schijnbaar een hoop andere wel, haalt dit topic niet onderuit. En als je dan ook nog gewoon naar de praktijk kijkt en het antisemitisme onder veel moslims, dan klopt de TT volledig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:29 schreef Kees22 het volgende:
Zo blijft er weinig over van de TT.
Ik rust mijn Kees.
Lees je wel? Het gaat om de anti-IS demonstratie in de Nederlandse Schilderswijk , en de bij-effecten die je zag in de vorm van terrorisme-verheerlijkende, jodenhatende Nederlandse relmoslims.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de TT te maken? IS moordt op dit moment voornamelijk moslims uit en is verder moordlustig tegen elke andere religie. En op dit moment nog in het Midden-Oosten, niet in Europa.
Dus??
Het was een anti-ISIS vs Pro-ISIS-situatie volgens jou, terwijl het feitelijk een anti-Islam demonstratie door een rechts-extremistische groepering was, waar Moslims dus op reageerde. Waar heeft anti-antisemitisme een rol in deze volgens jou?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:28 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Lees je wel? Het gaat om de anti-IS demonstratie in de Nederlandse Schilderswijk , en de bij-effecten die je zag in de vorm van terrorisme-verheerlijkende, jodenhatende Nederlandse relmoslims.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen, in gewoon Nederlands? Ik kan er geen touw aan vastknopen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:05 schreef Kenju het volgende:
[..]
Anti-ISIS vs Pro-ISIS wat feitelijk een anti-Islam door een rechts-extremistische groepering was, waar Moslims dus op reageerde. Waar heeft anti-antisemitisme een rol in deze volgens jou?
Pardon, post wat aangepast.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk zeggen, in gewoon Nederlands? Ik kan er geen touw aan vastknopen.
Het is helaas teveel gekaapt door rechts-extremisten, maar dat is dan nog geen reden om met stenen te gooien en journalisten te molesteren. Elke weldenkende moslim zou ook anti-ISIS moeten zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:05 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het was een anti-ISIS vs Pro-ISIS-situatie volgens jou, terwijl het feitelijk een anti-Islam demonstratie door een rechts-extremistische groepering was, waar Moslims dus op reageerde. Waar heeft anti-antisemitisme een rol in deze volgens jou?
Natuurlijk is dit zo. Maar zat moslims zijn ook anti-ISIS. Inclusief het grootste deel die ik als 'randgroep' zou omschrijven. Maar die demonstratie door Pro Patria was geen anti-ISIS-demonstratie. Dat was enkel de noemer die ze eraan gaven. Het is ook niet zo dat Moslims daar welkom waren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het is helaas teveel gekaapt door rechts-extremisten, maar dat is dan nog geen reden om met stenen te gooien en journalisten te molesteren. Elke weldenkende moslim zou ook anti-ISIS moeten zijn.
Dan vond ik het zondagavond wel vermakelijk dat Schama een scherpe uitleg geeft van het al dan niet accepteren van joden in Europa in de 18e en 19e eeuw. Christelijk Europa.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Euh? Nee hoor, die blijft volledig overeind. Dat jij vindt dat er geen basis voor is in de geschriften, maar schijnbaar een hoop andere wel, haalt dit topic niet onderuit. En als je dan ook nog gewoon naar de praktijk kijkt en het antisemitisme onder veel moslims, dan klopt de TT volledig.
Dan ben je behoorlijk blind voor de streken van de Palestijnen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:41 schreef Kees22 het volgende:
Israel haalt verwerperlijker streken uit dan Palestijnen.
Was geen onderbuik of moslimhaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:41 schreef Kees22 het volgende:
Na de moord op Theo van Gogh speelde dezelfde onderbuik een rol bij de moslimhaat die opeens heel fel opflakkerde.
Wat een jij-bak.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:24 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dan ben je behoorlijk blind voor de streken van de Palestijnen.
Jij begint met je gezwamquote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een jij-bak.Kun je niet beter?
Hier, begint je naïviteit storender te worden. ISsupport in NL kijkt vooral naar de Jodenhaat van IS. Daarbij gaan er genoeg islamieten naar oorlogslanden en doen mee met uitmoorden en hoofden afhakken. Dus het is wél al in Europa. De moordlust wordt alleen nog niet opdezelfde manier geuit als in het M-O.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de TT te maken? IS moordt op dit moment voornamelijk moslims uit en is verder moordlustig tegen elke andere religie. En op dit moment nog in het Midden-Oosten, niet in Europa.
Dus??
Ach, al die haatzaaierij gaat sowieso aan mij voorbij.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Hier, begint je naïviteit storender te worden. ISsupport in NL kijkt vooral naar de Jodenhaat van IS. Daarbij gaan er genoeg islamieten naar oorlogslanden en doen mee met uitmoorden en hoofden afhakken. Dus het is wél al in Europa. De moordlust wordt alleen nog niet opdezelfde manier geuit als in het M-O.
Daardoor mis je veel kennis.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:42 schreef Kees22 het volgende:
Ach, al die haatzaaierij gaat sowieso aan mij voorbij.
Nog nooit over nagedacht, omdat ik er nog nooit van heb gehoord. Er is mij niets bekend van een wereldwijde radicale Joodse beleving om naar Israël te gaan en te strijden voor de "Joodse-Jihad".quote:Maar jij vindt joden die in Israel gaan helpen tegen de bedreiging van de joodse staat Israel (wat dat dan ook mag zijn, behalve de eigen stupiditeit) en iets als holland4israel (hopelijk inderdaad beperkt tot Holland en niet de rest van Nederland!) dan wel acceptabel?
Toch wordt Islamitische moordlust niet bestreden. Sterker nog, men geeft de teruggekomen Jihad-strijders hier in NL een subsidie (want ze mogen niet nog verder radicaliserenquote:Moordlust is bedreigend en dient bestreden te worden. Van welke kant dan ook. Christelijk, joods, islamitisch, boeddhistisch, atheïstisch, politiek.
Wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen, dat de TT toch gelijk heeft?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:41 schreef Kees22 het volgende:
Dan vond ik het zondagavond wel vermakelijk dat Schama een scherpe uitleg geeft van het al dan niet accepteren van joden in Europa in de 18e en 19e eeuw. Christelijk Europa.
IS is bezig met het vestigen van een kalifaat en ALLE andere geloven zullen uitgeroeid worden, als zij hun zin krijgen.
Arabieren zien hun Palestijnse geloofsgenoten gebombardeerd worden door Israel en evenals joden aller landen toestromen om Israel te helpen, scharen moslims zich achter Palestijnen.
Dat is een subjectieve stelling, onmeetbaar en alleen maar duidelijk maakt hoe jij in de discussie zit.quote:En ja: er zijn meer moslims dan joden en Israel haalt verwerperlijker streken uit dan Palestijnen.
Dat was in Europa wel degelijk een stuk minder geworden na wo2. Er was een ontzettende schrikreactie op de holocaust en vernietigingskampen omdat toen pas het besef doordrong waar die haat toen kon leiden. Dat heeft de hele tolerantie in het westen doen toen nemen. Helaas hebben we nu weer een influx van mensen met een ideologie die deze les nog niet geleerd heeft.quote:Dat onderbuiken dan opeens een opvallende rol spelen is weliswaar verwerpelijk, maar toch niet echt uitzonderlijk. Na de moord op Theo van Gogh speelde dezelfde onderbuik een rol bij de moslimhaat die opeens heel fel opflakkerde.
De stelling dat de islam het antisemitisme terugbrengt in Europa gaat er van uit dat het antisemitisme in christelijk (nou ja?) Europa inmiddels een beetje weg was. Daar geloof ik helemaal niks van.
Lijkt me stom dat IS Nederland naar jodenhaat van IS kijkt, want IS opereert helemaal niet in gebieden waar joden wonen. Wie is er nou naïef?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Daardoor mis je veel kennis.
Dan ben jij weer naïef. Waren er laatst niet twee dames bij K&B die dienst wilden nemen in het IOF?quote:[..]
Nog nooit over nagedacht, omdat ik er nog nooit van heb gehoord. Er is mij niets bekend van een wereldwijde radicale Joodse beleving om naar Israël te gaan en te strijden voor de "Joodse-Jihad".
Oh ja? Weet ik niks van.quote:[..]
Toch wordt Islamitische moordlust niet bestreden. Sterker nog, men geeft de teruggekomen Jihad-strijders hier in NL een subsidie (want ze mogen niet nog verder radicaliseren)
Nee, juist niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:22 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen, dat de TT toch gelijk heeft?
Ja, half kwantitatief, half kwalitatief. En hoe ik in de discussie zit doet niks af aan de geldigheid van mijn argumenten.quote:[..]
Dat is een subjectieve stelling, onmeetbaar en alleen maar duidelijk maakt hoe jij in de discussie zit.
Dit is echt flauwekul. Dat er een schrikreactie is geweest en bijbehorende politieke correctheid wil ik nog wel geloven. Ik heb zelf ook een tijdlang bewondering gehad voor de vernieuwende staat Israel. Socialistisch met de kibboetsen ook nog.quote:[..]
Dat was in Europa wel degelijk een stuk minder geworden na wo2. Er was een ontzettende schrikreactie op de holocaust en vernietigingskampen omdat toen pas het besef doordrong waar die haat toen kon leiden. Dat heeft de hele tolerantie in het westen doen toen nemen. Helaas hebben we nu weer een influx van mensen met een ideologie die deze les nog niet geleerd heeft.
Ja hoor: O N H E I L.quote:
Onzin, ik heb al lang aangetoond dat die haat al veel en veel langer bestaat.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 02:09 schreef Kees22 het volgende:
Nee, juist niet.
Het is niet de rentree van de islam die een antisemitisme veroorzaakt, maar de strapatsen van de joodse staat Israel tegen de Palestijnen. Die strapatsen roepen een haat jegens Israel op bij moslims, los van de vraag of ze in Europa of waar dan ook wonen.
Nee, dat is gewoon jouw mening en dat typeert jouw gekleurdheid en wat jij ziet als een geldig argument ook al is dat het niet.quote:Ja, half kwantitatief, half kwalitatief. En hoe ik in de discussie zit doet niks af aan de geldigheid van mijn argumenten.
Je haalt dingen door elkaar en begint een beetje warrig te redeneren. Kijk nu nog maar eens naar waar je op reageert, want je reactie slaat als een tang op een varken. Die tolerantie richting joden is nog steeds heel groot onder autochtonen, in ieder geval groter dan voor de oorlog.quote:Dit is echt flauwekul. Dat er een schrikreactie is geweest en bijbehorende politieke correctheid wil ik nog wel geloven. Ik heb zelf ook een tijdlang bewondering gehad voor de vernieuwende staat Israel. Socialistisch met de kibboetsen ook nog.
Helaas blijken die idealistische ideeën niet bepaald waar geworden te zijn. En blijkt dat niemand echt de les geleerd te hebben.
Dat de influx van mensen grofweg gelijk zal zijn is ook al onzin. Als voorbeeld; Vanuit Marokko zijn in d eerste instantie voornamelijk de mensen uit het berggebied naar Nederland gekomen, niet de wat meer ontwikkelde Marokkanen uit de steden.quote:De kwaliteit van de influx van mensen zal grofweg gelijk zijn aan de kwaliteit van de autochtonen. Of zelfs iets hoger, aangezien domme mensen vooral thuisblijven.
Dus dat toenemen antisemitisme iets met instroom van moslims te maken zou hebben, wil ik tegenwerpen.
Really? En waarom wonen er geen Joden?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:55 schreef Kees22 het volgende:
Lijkt me stom dat IS Nederland naar jodenhaat van IS kijkt, want IS opereert helemaal niet in gebieden waar joden wonen. Wie is er nou naïef?
Oh en die hoofden op stokken wilden verzamelen?quote:Dan ben jij weer naïef. Waren er laatst niet twee dames bij K&B die dienst wilden nemen in het IOF?
Ja dat dacht ik al, je bent niet voor niets zo naïef. (Stop dan bewust de andere kant op kijken).quote:Oh ja? Weet ik niks van.
Die haat bestaat niet al veel langer. Niet zo bijzonder als dat joden anders en slechter behandeld werden dan andere geloofs- of bevolkingsgroepen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Onzin, ik heb al lang aangetoond dat die haat al veel en veel langer bestaat.
[..]
Nee, dat is gewoon jouw mening en dat typeert jouw gekleurdheid en wat jij ziet als een geldig argument ook al is dat het niet.
Nou. Dat kun jij nou wel denken. Maar ik, mijn beste vriendin, Dries van Agt (ik had nooit gedacht die glibber nog eens als medestander op te voeren), Gretta Duisenberg zijn toch niet de domsten. En ook mensen van Een Ander Joods Gelijk zijn toch autochtonen. De tolerantie jegens joden heeft te lijden onder de misdaden van Israel. Ook al zal ik daar mijn joodse vriend niet op aanvallen. Want die heeft er verder niks mee te maken.quote:[..]
Je haalt dingen door elkaar en begint een beetje warrig te redeneren. Kijk nu nog maar eens naar waar je op reageert, want je reactie slaat als een tang op een varken. Die tolerantie richting joden is nog steeds heel groot onder autochtonen, in ieder geval groter dan voor de oorlog.
Niet meer opgeleid, maar wel de meer ondernemende en nieuwsgierige bewoners. De domme bewoners werden gewoon achtergelaten.quote:[..]
Dat de influx van mensen grofweg gelijk zal zijn is ook al onzin. Als voorbeeld; Vanuit Marokko zijn in d eerste instantie voornamelijk de mensen uit het berggebied naar Nederland gekomen, niet de wat meer ontwikkelde Marokkanen uit de steden.
Die 'dus' van je slaat helemaal niet op de rest van je reactie. Je levert totaal geen argumentatie voor je 'dus'.... Maar kijk even naar de onderzoeken over antisemitisme, dan zie je gewoon duidelijk dat onder moslims veel meer antisemitisme is als onder autochtonen. Dus dat klopt dan met de stellingname in de TT.
Duh! Gevlucht tijdens de naqba?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Really? En waarom wonen er geen Joden?
Mwa, ze wilden wel de bedreigde joodse staat Israel helpen. Hoezo jihad?quote:[..]
Oh en die hoofden op stokken wilden verzamelen?
Ik ben niet geïnteresseerd in subsidies die andere mensen krijgen en lees ook alleen de krant op zaterdag. Dus?quote:[..]
Ja dat dacht ik al, je bent niet voor niets zo naïef. (Stop dan bewust de andere kant op kijken).
Tsja, als je alle feiten blijft ontkennen dan zegt dat genoeg.quote:Op zondag 17 augustus 2014 01:30 schreef Kees22 het volgende:
Die haat bestaat niet al veel langer. Niet zo bijzonder als dat joden anders en slechter behandeld werden dan andere geloofs- of bevolkingsgroepen.
Dries en Gretta....ok.quote:Nou. Dat kun jij nou wel denken. Maar ik, mijn beste vriendin, Dries van Agt (ik had nooit gedacht die glibber nog eens als medestander op te voeren), Gretta Duisenberg zijn toch niet de domsten. En ook mensen van Een Ander Joods Gelijk zijn toch autochtonen. De tolerantie jegens joden heeft te lijden onder de misdaden van Israel. Ook al zal ik daar mijn joodse vriend niet op aanvallen. Want die heeft er verder niks mee te maken.
http://www.volkskrant.nl/(...)-diepgeworteld.dhtmlquote:Laat die onderzoeken maar even zien dan.
Hoezo? Goed onderlegde, intelligente mensen, die ergens geweest zijn en ergens over nagedacht hebben.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:02 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Tsja, als je alle feiten blijft ontkennen dan zegt dat genoeg.
[..]
Dries en Gretta....ok.
De gelijkstelling van Israel en joden is niet voorbehouden aan moslims: joden hebben daar ook nogal een handje van. Lijkt me wel aardig om een soortgelijk onderzoek op te zetten over de aanvallen van Israel op zijn omgeving en dan autochtone Nederlanders en joden te vergelijken.quote:
Gretta, de mevrouw die niet eens twee minuten stil kan zijn tijdens de dodenherdenking, grapjes maakt over 6 miljoen doden, uitspraken doet als "Israëli's liegen altijd. Dat zie je aan die koppen. Schoften zijn het". Als jij dat een intelligent mens vindt dan zegt dan conformeer je weer aan het beeld dat ik over jou heb.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:48 schreef Kees22 het volgende:
Hoezo? Goed onderlegde, intelligente mensen, die ergens geweest zijn en ergens over nagedacht hebben.
Jaja, dat grapje over die 6 miljoen wordt haar in de schoenen geschoven. Door mensen die haar maar al te gretig antisemitisch willen noemen. Ze heeft het duidelijk uitgelegd en haar uitleg is volkomen geloofwaardig. Als er 4 duizend handtekeningen waren opgehaald, had ze gezegd: "Op naar de 4 miljoen!" Honi soit qui mal y pense!quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Gretta, de mevrouw die niet eens twee minuten stil kan zijn tijdens de dodenherdenking, grapjes maakt over 6 miljoen doden, uitspraken doet als "Israëli's liegen altijd. Dat zie je aan die koppen. Schoften zijn het". Als jij dat een intelligent mens vindt dan zegt dan conformeer je weer aan het beeld dat ik over jou heb.
Daar zou ze natuurlijk helemaal mee weg komen ware het niet;quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:48 schreef Kees22 het volgende:
Jaja, dat grapje over die 6 miljoen wordt haar in de schoenen geschoven. Door mensen die haar maar al te gretig antisemitisch willen noemen. Ze heeft het duidelijk uitgelegd en haar uitleg is volkomen geloofwaardig. Als er 4 duizend handtekeningen waren opgehaald, had ze gezegd: "Op naar de 4 miljoen!" Honi soit qui mal y pense!
Dus ze vindt die zes miljoen toch wel erg grappig. En daarmee vervalt dus ook haar verdediging (en de jouwe).quote:Een van haar delegatiegenoten oppert het idee een Hezbollah-kantoor in Nederland te openen. ,,Om te shockeren”, zegt hij. Hij wil ook wel een nieuwe politieke partij beginnen, gaat de reportage verder, waarop Duisenberg zegt: ,,Ja, en we willen minstens zes miljoen handtekeningen.”
Dan nog is de uitspraak "Israeli's liegen altijd" een debiele discriminerende uitspraak.quote:En de uitspraak "Israeli's liegen altijd" is niet dezelfde als "joden liegen altijd". De eerste kan ik wel volgen, zeker als ze het over officiële Israeli's heeft, zoals al die politici.
Je rust maar wat je wilt, je bevestigd het beeld over jezelf alleen maar keer op keer.quote:Of wou je zeggen dat je zelfs maar een paperclip van een %$#^&*@ als Netanyahu zou kopen? De tweede heeft ze zelfs volgens jou dus niet gedaan.
Ik rust mijn Kees.
Nee hoor, sommige mensen bleven haar hardnekkig beschuldigen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 09:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Daar zou ze natuurlijk helemaal mee weg komen
Ach, je wilt beslist niet weten wat voor grapjes doodgravers onder elkaar maken. En als je al eenmaal toch al zo verketterd wordt, kun je er beter een geuzenterm van maken. Dat soort grapjes maak ik zelf vaak genoeg en zie ik anderen ook vaak genoeg maken. Nou ja, eigenlijk alleen met een IQ van boven de 110.quote:ware het niet;
[..]
Dus ze vindt die zes miljoen toch wel erg grappig. En daarmee vervalt dus ook haar verdediging (en de jouwe).
Jaja, en het koperdraad is uitgevonden door twee Hollanders die om een halve cent vochten. De islam is een agressieve godsdienst en veroorzaakt antisemitisme is zeker minder debiel of discriminerend?quote:[..]
Dan nog is de uitspraak "Israeli's liegen altijd" een debiele discriminerende uitspraak.
Het blijkt keer op keer dat de Israelische overheid en haar vertegenwoordigers niet te vertrouwen zijn. Dat geldt voor wel meer gezagsdragers, maar in Israel lijkt het wel tot norm verheven te zijn. Wat betreft de bevolking weet ik het niet. Ik denk dat ze slecht les krijgen in hun eigen geschiedenis, en ze hebben natuurlijk veel hinder van hun heilige boek. Dat is niet zozeer liegen als wel belogen zijn.quote:[..]
Je rust maar wat je wilt, je bevestigd het beeld over jezelf alleen maar keer op keer.
Ah ja, eerst ontkennen dat ze het zo bedoelde en nu het bagataliseren als een grapje. Je snapt toch ook wel dat je nu zelfs jezelf in de maling neemt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:13 schreef Kees22 het volgende:
Nee hoor, sommige mensen bleven haar hardnekkig beschuldigen.
Ach, je wilt beslist niet weten wat voor grapjes doodgravers onder elkaar maken. En als je al eenmaal toch al zo verketterd wordt, kun je er beter een geuzenterm van maken. Dat soort grapjes maak ik zelf vaak genoeg en zie ik anderen ook vaak genoeg maken. Nou ja, eigenlijk alleen met een IQ van boven de 110.
De essentie van discriminatie is generaliseren, je generaliseert alle israelis met die uitspraak. Het feit dat je zoiets nog probeert te verdedigen is diep triest.quote:Jaja, en het koperdraad is uitgevonden door twee Hollanders die om een halve cent vochten.
Je neemt jezelf in de maling door verschrikkelijke opmerkingen en discriminatie van iemand te verdedigen puur omdat ze net zo tegen israel is als jij. Dat is gewoon triest en heeft niets met zinnige discussies te maken.quote:Dat maakt me echt geen bal uit, wat jij van me denkt. Zegt meer over jou dan over mij.
Ik kom hier om een beetje zinnige discussies te voeren en heel soms komt het tot een beetje meer contact. Uitschelden of in hokjes duwen is zelden zinnig en raakt me ook niet.
Ach Jezus. Ja mijn zoon. Vergeef het hun, zij weten niet wat zij doen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ah ja, eerst ontkennen dat ze het zo bedoelde en nu het bagataliseren als een grapje. Je snapt toch ook wel dat je nu zelfs jezelf in de maling neemt.
Dat ik alle Hollanders generaliseer bedoel je. Want ik doe hier geen uitspraak over Israelis.quote:[..]
De essentie van discriminatie is generaliseren, je generaliseert alle israelis met die uitspraak. Het feit dat je zoiets nog probeert te verdedigen is diep triest.
Je leest niet goed. Om te beginnen de uitspraken van Gretta Duisenberg niet. En ook mijn uitspraken niet. Dat mag hoor.quote:[..]
Je neemt jezelf in de maling door verschrikkelijke opmerkingen en discriminatie van iemand te verdedigen puur omdat ze net zo tegen israel is als jij. Dat is gewoon triest en heeft niets met zinnige discussies te maken.
Aangezien je eerst probeerde te ontkennen dat ze die grap maakte hoef ik jou niet uit te leggen waarom het niet gepast is, anders had je nooit gestart met verdedigen dat ze dat niet bedoeldequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 02:42 schreef Kees22 het volgende:
Ach Jezus. Ja mijn zoon. Vergeef het hun, zij weten niet wat zij doen.
Moet ik nou echt ironie, sarcasme, cynisme en dergelijke vormen gaan uitleggen? Met name als die gebruikt worden in eigen kring en als afweer tegen aanvallen?
Ach ja, draaien en wurmen, het gaat lekker met je. Die uitspraak deed Greta en was jij aan het verdedigen, maar goed ook dat zou ik natuurlijk niet toe hoeven lichtenquote:Dat ik alle Hollanders generaliseer bedoel je. Want ik doe hier geen uitspraak over Israelis.
Haha, eerst de uitspraken verdedigen en dan zeggen dat ik het mis interpreteer. Dat gaat niet samen Keesquote:Je leest niet goed. Om te beginnen de uitspraken van Gretta Duisenberg niet. En ook mijn uitspraken niet. Dat mag hoor.
Je mag van mijn en haar uitspraken maken wat je wilt, maar dat zijn dan wel jouw maaksels!
Dat mag, iedereen maakt zijn eigen werkelijkheid en maaksels.
Maar schuif jouw misverstanden liever niet in onze schoenen.
Laat verder ook maar.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Aangezien je eerst probeerde te ontkennen dat ze die grap maakte hoef ik jou niet uit te leggen waarom het niet gepast is, anders had je nooit gestart met verdedigen dat ze dat niet bedoelde.
[..]
Ach ja, draaien en wurmen, het gaat lekker met je. Die uitspraak deed Greta en was jij aan het verdedigen, maar goed ook dat zou ik natuurlijk niet toe hoeven lichten
[..]
Haha, eerst de uitspraken verdedigen en dan zeggen dat ik het mis interpreteer. Dat gaat niet samen Kees![]()
Je geeft jezelf wel erg bloot dit keer.
dus:quote:There is no clear correlation in Europe between the level of popular anti-Semitism and the size of the Muslim population. In fact, it is in those countries with fewer Muslims that anti-Semitism seems most prevalent.
In Britain, Muslims make up 4.6 percent of the population; in France, 7.5 percent. The proportion of people who possessed unfavorable views of Jews in those countries was, respectively, 9 percent and 20 percent. But in Spain, where just 2.3 percent of the population is Muslim, almost half the population was ill disposed toward Jews, a figure that had more than doubled in three years. In Poland, there are just 20,000 Muslims, or about 0.1 percent of the population; more than a third of Poles held anti-Semitic views.
meer: http://www.pewglobal.org/(...)September-17-2pm.pdf
en: http://www.nytimes.com/20(...)gotry-in-europe.html
Ik mis hier het percentage van die moslims dat antisemitistisch is. Ik vrees dat dat getal namelijk erg dicht bij de 100% ligt.quote:Als antisemitisme toeneemt (wat inderdaad zo is, maar dat doen andere vormen van racisme óók; het percentage antisemieten en het percentage anti-islamieten vertonen per Europees land een correlatie van 80%) en de oorzaak ligt bij de toename van het aantal moslims (een toename er in NL al jarenlang amper nog is), zou hier toch een wat duidelijker verband moeten zijn ...ja toch?
Kunnen we ook nog een beschrijving van de assen krijgen? Want dit zegt natuurlijk helemaal niks. Zeker niet voor halve leken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:26 schreef DarkSkywise het volgende:
(naschiftje)
Nu is "geen correlatie" technisch gesproken natuurlijk niet helemaal waar, want er is altijd "een" correlatie, zelfs al is die 0 of negatief - het is me zelfs gelukt om met een 4e orde polynomiaal uit bovenstaande data een R²=1 (=maximale correlatie) te verkrijgen:
[ afbeelding ]
Alleen nou nog ff hard zien te maken waarom hier een "poly-4" van toepassing is.
Je meent hetquote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Zou er ook een correlatie tussen antisemitisme en het aantal kolonisten, een correlatie met het aantal bommen en raketten op bijv. Gaza, en het aantal pogingen om met antisemitismebeschuldigingen criticasters van Israel de mond te snoeren?
Ik zou die test wel eens willen zien.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:12 schreef Toga het volgende:
I stand corrected; het percentage mensen met antisemitische standpunten uit alle islamitische landen is "maar" 74%. Mensen die uit die landen komen brengen het percentage van 24% in Europa dus gewoon omhoog.
[ afbeelding ]
Bron
Staat in de post ervoor.quote:Kunnen we ook nog een beschrijving van de assen krijgen?
dus horizontaal: percentage moslimsquote:- Frankrijk: 7,5% moslim, 20% antisemitisch
- Duitsland: 5,4% moslim, 25% antisemitisch
- UK: 4,6% moslim, 9% anitsemitisch
- Spanje: 2,3% moslim, 46% antisemitisch
- Polen: 0,1% moslim, 36% antisemitisch
Maar waar komt dan die 46% van Spanje vandaan?quote:Mensen die uit die landen komen brengen het percentage van 24% in Europa dus gewoon omhoog.
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:12 schreef Toga het volgende:
I stand corrected; het percentage mensen met antisemitische standpunten uit alle islamitische landen is "maar" 74%. Mensen die uit die landen komen brengen het percentage van 24% in Europa dus gewoon omhoog.
[ afbeelding ]
Bron
Dan ga je er dus van uit dat moslims automatisch antisemitisch zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:02 schreef Toga het volgende:
Trouwens, één meting kan uiteraard nooit een toe- of afname registreren, daar zul je minimaal twee metingen voor moeten doen. Zoals ik de percentages nu kan lezen zouden alle moslims antisemitistisch kunnen zijn en de autochtonen het aanvullen.
En v.w.b. mijn stelling dat moslim immigranten anti-semitisme verhogen: heel simpel:
Als ik suiker in mijn cola kieper wordt deze alleen nog maar zoeter.
Als ik wedstrijden zie van Sociedad, Bilbao, Espanyol en Barca zie ik regelmatig Palestijnse vlaggen. En deze clubs komen uit Baskenland en Catalonie, misschien zegt dat iets? Beide regio's willen onafhankelijkheid en zien Spanje als bezetter.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:04 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Maar waar komt dan die 46% van Spanje vandaan?
OK, dank. Tja.Dan vraag ik me af hoe iemand op het idee komt om zo'n vergezocht verband te leggen anders dan kwaadwilligheid.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:56 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Staat in de post ervoor.
[..]
dus horizontaal: percentage moslims
en verticaal: percentage antisemitisme
Helaas komt het prachtige poly-4 verband geheel door het simpele feit dat er slechts 5 meetpunten zijn (net zoals je door twee punten altijd een perfecte rechte lijn kunt trekken), anders zou er bij 7,8% moslims iets verdomd interessants gebeuren.
(Een eventueel lineair verband geeft trouwens een afname van antisemitisme met ruim 3% voor iedere procent méér moslims, maar helaas slechts met een R² van 0,42.)
Gras is groen, de lucht is blauw en moslims hebben een diepgegronde jodenhaat.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 01:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan ga je er dus van uit dat moslims automatisch antisemitisch zijn.
Het artikel gaat de correlatie tussen het percentage moslims in diverse Europese landen (dwz. wel degelijk meerdere metingen, alleen niet ten opzichte van de tijd maar ten opzichte van regio) en het aldaar & op datzelfde moment aanwezig antisemitisme, niet over de groei van de een ten opzichte van de (groei van) de ander.quote:Trouwens, één meting kan uiteraard nooit een toe- of afname registreren, daar zul je minimaal twee metingen voor moeten doen. Zoals ik de percentages nu kan lezen zouden alle moslims antisemitistisch kunnen zijn en de autochtonen het aanvullen.
Ik denk omdat ze er van uitgaan dat niemand het narekent en/of dat ze alle narekenaars zullen kunnen afserveren als extreemslinksige geitensokkendhimmi's. Dus eigenlijk net zoals sommigen nog steeds beweren dat de gemiddelde temperatuur op aarde sinds 1998 (warmste jaar van de vorige eeuw) niet meer toeneemt of zelfs daalt (hoewel 2014 zich inmiddels tussen recordhouders 2005 en 2010 heeft weten te dringen) en dat iedereen die het daar mee niet eens is deel uitmaakt van een wereldwijd complot van PvdA-subsidieslobberende thermometerfabrikanten.quote:Dan vraag ik me af hoe iemand op het idee komt om zo'n vergezocht verband te leggen
Uiteraard vind jij het waardeloos. Ik vind een dagje Marokko.nl waardeloos m.b.t. de antisemitische reacties die ik lees. Ik weet dat het niet representatief is, maar antisemitisme is nou niet bepaald non-existent.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 08:45 schreef Mutant01 het volgende:
Een uiterst waardeloos onderzoekje weer. Het zijn bovendien ook uiterst gevaarlijke onderzoeken naar mijn mening, omdat veel mensen niet met de vermeende resultaten van een dergelijk onderzoek om kunnen gaan. En dat zien we al meteen aan de reactie van diegene die met het onderzoek aankomt.
Wat is dat nou voor reactie? Anti-islam/moslim reacties lees ik dagelijks op Fok.nl. En nu? Volgens mij claim ik nergens in mijn post dat anti-semitisme non-existent zou zijn. Dat maak jij er kennelijk van.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 08:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Uiteraard vind jij het waardeloos. Ik vind een dagje Marokko.nl waardeloos m.b.t. de antisemitische reacties die ik lees. Ik weet dat het niet representatief is, maar antisemitisme is nou niet bepaald non-existent.
Wel, dat soort reacties keur ik ook lang niet altijd goed. Een reden waarom ik het waardeloos vind, ik vind het vrij veelzeggend dat ik nog NOOIT een genuanceerde reactie op het Israël/Palestina conflict heb gezien of gehoord vanuit de moslimgemeenschap. Niet op het internet, niet in het echt, niet op de tv. Dat is voor mij toch echt wel een aanwijzing dat a) zelfreflectie ontbreekt b) realisme ontbreekt en c) men zeer vooringenomen reageert door enige wrijving met Joden. Het staat je vrij om wat anders te vinden, dit is mijn persoonlijke mening.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 08:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor reactie? Anti-islam/moslim reacties lees ik dagelijks op Fok.nl. En nu? Volgens mij claim ik nergens in mijn post dat anti-semitisme non-existent zou zijn. Dat maak jij er kennelijk van.
Mijn persoonlijke mening is dat als jij NOOIT een genuanceerde reactie hebt gezien of gehoord vanuit iemand van de moslimgemeenschap, dat het dan een aanwijzing is dat het bij jou aan realisme en zelfreflectie ontbreekt. No offence hoor.. en dat is slechts mijn humble personal opinion.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, dat soort reacties keur ik ook lang niet altijd goed. Een reden waarom ik het waardeloos vind, ik vind het vrij veelzeggend dat ik nog NOOIT een genuanceerde reactie op het Israël/Palestina conflict heb gezien of gehoord vanuit de moslimgemeenschap. Niet op het internet, niet in het echt, niet op de tv. Dat is voor mij toch echt wel een aanwijzing dat a) zelfreflectie ontbreekt b) realisme ontbreekt en c) men zeer vooringenomen reageert door enige wrijving met Joden. Het staat je vrij om wat anders te vinden, dit is mijn persoonlijke mening.
Dat mag je vindenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke mening is dat als jij NOOIT een genuanceerde reactie hebt gezien of gehoord vanuit iemand van de moslimgemeenschap, dat het dan een aanwijzing is dat het bij jou aan realisme en zelfreflectie ontbreekt. No offence hoor.. en dat is slechts mijn humble personal opinion.
In het Palestina/Israel topic hier op Fok! zijn voldoende genuanceerde reacties van moslims te vinden. Dat jij het nog nooit gezien hebt is dan ook uiterst verbazingwekkend.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat mag je vindenik heb het tot nu toe alleen nog nooit gezien. Maar misschien dat jij materiaal ter beschikking hebt waardoor ik mijn mening wat kan bijstellen?
In elk geval kun je wel de conclusie trekken dat de grootste joden moordenaar niet uit de islamitische cultuur komt. Historisch gezien dan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke mening is dat als jij NOOIT een genuanceerde reactie hebt gezien of gehoord vanuit iemand van de moslimgemeenschap, dat het dan een aanwijzing is dat het bij jou aan realisme en zelfreflectie ontbreekt. No offence hoor.. en dat is slechts mijn humble personal opinion.
Maar hij was wel goede matties met de grootmoefti,quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval kun je wel de conclusie trekken dat de grootste joden moordenaar niet uit de islamitische cultuur komt. Historisch gezien dan.
Ik weet niet wie hier op Fok! allemaal moslim zijn. Maar ik zal eens een kijkje gaan nemen. Om eerlijk te zijn lees ik die topics ook niet echt vaak.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In het Palestina/Israel topic hier op Fok! zijn voldoende genuanceerde reacties van moslims te vinden. Dat jij het nog nooit gezien hebt is dan ook uiterst verbazingwekkend.
Aan de andere kant, moslims profileren zich in discussies niet altijd prominent als moslim. Je kan ze ook niet herkennen aan een tagje ofzo.
En Stalin althans in het begin. En ook met de Paus was de relatie redelijk goed.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar hij was wel goede matties met de grootmoefti,
De katholieke kerk en Rusland waren dan ook flink anti-semitisch.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
En Stalin althans in het begin. En ook met de Paus was de relatie redelijk goed.
Excuse me? Wat mankeert er aan mijn reaktie?quote:Een uiterst waardeloos onderzoekje weer. Het zijn bovendien ook uiterst gevaarlijke onderzoeken naar mijn mening, omdat veel mensen niet met de vermeende resultaten van een dergelijk onderzoek om kunnen gaan. En dat zien we al meteen aan de reactie van diegene die met het onderzoek aankomt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |