abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:45:30 #51
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_143072494
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:43 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Zolang zij zich moslim noemen, zijn ze gewoon moslim.
Daar heeft noch ik, nog een ander iets over te zeggen toch. Hun God en de mijne beslist daar over :P
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:49:50 #52
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_143072688
quote:
99s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:45 schreef darkmond het volgende:

[..]

Daar heeft noch ik, nog een ander iets over te zeggen toch. Hun God en de mijne beslist daar over :P
Onder die noemer kunnen wij jou ook moeilijk moslim noemen
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:56:31 #53
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_143072965
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:49 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Onder die noemer kunnen wij jou ook moeilijk moslim noemen
Ik gedraag me wel degelijk als een moslim en zo zullen de meeste moslims mij betitelen :? Die ISIS shits vallen in de bespreekzone zeg maar, daar moeten de docenten over bepalen.

Nutteloos dit tho. Kan mij gene fuck schelen wie wel en geen moslim sticker draagt :') Nederland 't niet islamitische land gedraagt zich menselijker en dus meer islamitisch dan SA bv. En SA is zogenaamd islamitsch? Waar zijn de mensen rechten dan? De vrouwen rechten waarover in de islam wordt gesproken? Waar is dat alles gebleven waardoor mensen nu verkeerde ideeën hebben van de islam? Een diploma maakt nog geen slim persoon. Een sticker met je religie erop al helemaal niet tot een goede aanhanger van dat geloof. Dat draag je in je hart en hoef je niet aan iedereen te tonen en ermee te pronken, zover dat nog kan in deze tijden.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:57:27 #54
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_143073011
quote:
99s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:56 schreef darkmond het volgende:

[..]

Ik gedraag me wel degelijk als een moslim en zo zullen de meeste moslims mij betitelen :? Die ISIS shits vallen in de bespreekzone zeg maar, daar moeten de docenten over bepalen.

Nutteloos dit tho. Kan mij gene fuck schelen wie wel en geen moslim sticker draagt :') Nederland 't niet islamitische land gedraagt zich menselijker en dus meer islamitisch dan SA bv. En SA is zogenaamd islamitsch? Waar zijn de mensen rechten dan? De vrouwen rechten waarover in de islam wordt gesproken? Waar is dat alles gebleven waardoor mensen nu verkeerde ideeën hebben van de islam? Een diploma maakt nog geen slim persoon. Een sticker met je religie erop al helemaal niet tot een goede aanhanger van dat geloof. Dat draag je in je hart en hoef je niet aan iedereen te tonen en ermee te pronken, zover dat nog kan in deze tijden.
O+
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:59:55 #55
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_143073099
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:57 schreef hugecooll het volgende:

[..]

O+
Kort maar krachtig o|O
pi_143073561
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:06 schreef truthortruth het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dstrijd-Israel.dhtml Triest dat we dit weer moeten meemaken in Nederland.
Ja, dat wel. Maar het is nou typisch geen voorbeeld van enig antisemitisme, althans als de berichtgeving klopt (wat bij het AD altijd maar de vraag is!). Oh, het wordt NU bevestigd op het journaal van NL1.
Volgens het artikel hebben de twee aangehouden mannen niks gedaan behalve zich verdacht gedragen. Tja, wat kan dat zijn? Toch zijn ze aangehouden en is het stadion ontruimd.
Triest inderdaad, vooral vanwege de angsthazerij en angstzaaierij.
Blijkbaar zijn er veel geesten vergiftigd. Maar niet door antisemieten, maar door antiantisemieten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143079177
quote:
99s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:40 schreef darkmond het volgende:
Moslim is de overgave aan God en het geloven in de profeet etc. Er zijn nu al ISIS leden die de profeet zwart maken. Ze willen nu zelfs al-kaba verwoesten etc. Ik kan deze mensen moeilijk moslims noemen.
En zo denken hun over jou, hun kunnen jou moeilijk moslim noemen..

Wie ben ik om te zien wie de juiste moslim is?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:39:03 #58
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_143080680
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En zo denken zij over jou, ze kunnen jou moeilijk moslim noemen..

Wie ben ik om te zien wie de juiste moslim is?
Nee, wacht. Het is niet zo dat de islam bestaat zonder de qur'an en zonder de profeet he. Een "moslim" die niet daarin gelooft is geen moslim maar iets anders. Nog een leuk iets over ISIS erbij? Ze willen de qur'an herschrijven omdat er iets zat over ahl'al-bayt. Zij zijn haters van ahl'al-bayt en zeggen nu dat de qur'an een vervalsing is. Met andere woorden, ze willen beginnen met het geloof zodanig te veranderen dat het hun pleziert. Komop dude, DAN BEN JE GEWOON GEEN MOSLIM MEER. De islam is een duidelijk geloof, al zijn er verschillende stromingen. En er zijn grenzen. Deze mensen weten heus wel van zichzelf dat ze helemaal geen goed geloof aanhangen. Want als mijn geloof me zou zeggen dit allemaal te doen, dan had ik wel erg getwijfeld over het echt zijn hiervan.

IEDERE moslim is voor mij als een broeder of zuster. Maar deze mensen missen het menselijk zijn in hun hart. En wie geen menselijkheid heeft krijgt het moeilijk met de regels volgen van de islam. Wel logisch dat ze dan de kaba willen neerhalen. Al meerdere moskees hebben gesloopt, en zelfs de qur'an willen herschrijven.

Als jij wil weten wie de goeie en echte moslim is moet je de quran lezen en de hadith etc. Hierdoor kun zien dat wat deze mensen doen niets met islam te doen heeft.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:47:04 #59
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_143080886
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:56 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Er wordt geconstateerd: islam + jodenhaat +. Jij stelt dat hier geen verband tussen is. Welke alterelatieve verklaring heb je dan voor jodenhaat+?
Wie zegt dat alle moslims alle joden haten? Joden worden gehaat door inpikking van Palestina. Eigenlijk schuld van Engelsen Maja.
pi_143081421
Zou het ook iets te maken kunnen hebben met de terugkeer van het racisme in het algemeen en het zionisme in het bijzonder?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_143083125
quote:
99s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:40 schreef darkmond het volgende:
Ze willen nu zelfs al-kaba verwoesten etc.
Hoax.

quote:
99s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:56 schreef darkmond het volgende:
Ik gedraag me wel degelijk als een moslim en zo zullen de meeste moslims mij betitelen :?
Je bent nog een 15-jarige kleuter die zich behoorlijk misdraagt. Zo heb je in het verleden de eerste en tweede kalief (metgezellen van profeet Mohammed die een bijzondere positie hebben in de islam) uitgescholden en zeg je dat ze in de hel branden.

quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 23:29 schreef darkmond het volgende:
Die hele bloedlijn wordt gehaat, einstein :') Als Imam Ali in die tijd zo geliefd werd door hoerenkinderen als omar en abu bakr, dan zou imam Hussein niet zomaar gestorven zijn.
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 23:38 schreef darkmond het volgende:
Hoerenkinderen zijn de kinderen van hoeren, wat zij in feite ook waren. Moge ze voor altijd in de hel branden.
Het is algemeen bekend in de islam: mocht je een moslim onterecht een ongelovige noemen, dan word je zelf een ongelovige.

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:39 schreef darkmond het volgende:
Nog een leuk iets over ISIS erbij? Ze willen de qur'an herschrijven omdat er iets zat over ahl'al-bayt. Zij zijn haters van ahl'al-bayt en zeggen nu dat de qur'an een vervalsing is. Met andere woorden, ze willen beginnen met het geloof zodanig te veranderen dat het hun pleziert. Komop dude, DAN BEN JE GEWOON GEEN MOSLIM MEER.
Wat een onzin. Het zijn juist sommige sjiieten die beweren dat de huidige Koran niet compleet is, zo te zien jij ook.
-
pi_143088879
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:39 schreef darkmond het volgende:

[..]

Nee, wacht. Het is niet zo dat de islam bestaat zonder de qur'an en zonder de profeet he. Een "moslim" die niet daarin gelooft is geen moslim maar iets anders. Nog een leuk iets over ISIS erbij? Ze willen de qur'an herschrijven omdat er iets zat over ahl'al-bayt. Zij zijn haters van ahl'al-bayt en zeggen nu dat de qur'an een vervalsing is. Met andere woorden, ze willen beginnen met het geloof zodanig te veranderen dat het hun pleziert. Komop dude, DAN BEN JE GEWOON GEEN MOSLIM MEER. De islam is een duidelijk geloof, al zijn er verschillende stromingen. En er zijn grenzen. Deze mensen weten heus wel van zichzelf dat ze helemaal geen goed geloof aanhangen. Want als mijn geloof me zou zeggen dit allemaal te doen, dan had ik wel erg getwijfeld over het echt zijn hiervan.
Nogmaals, er is geen centrale autoriteit die bepaald wie de moslim is. Zelfs de geestelijke autoriteiten die er zijn binnen de islam denken er verschillend over.
quote:
IEDERE moslim is voor mij als een broeder of zuster.
Hier ga ik al helemaal over mijn nek van he. Polarisatie ten top!
quote:
Maar deze mensen missen het menselijk zijn in hun hart. En wie geen menselijkheid heeft krijgt het moeilijk met de regels volgen van de islam. Wel logisch dat ze dan de kaba willen neerhalen. Al meerdere moskees hebben gesloopt, en zelfs de qur'an willen herschrijven.

Als jij wil weten wie de goeie en echte moslim is moet je de quran lezen en de hadith etc. Hierdoor kun zien dat wat deze mensen doen niets met islam te doen heeft.
En zodra ik daar een conclusie uit trek dan is er wel een andere moslim geestelijke die zegt dat het toch anders zit. Nogmaals, zowel IS als jij noemt jezelf moslim, ik weet niet wie de juiste moslim is. En eigenlijk jijzelf ook niet, al heb je voor jezelf uitgemaakt dat je dat wel bent.
pi_143088918
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Zou het ook iets te maken kunnen hebben met de terugkeer van het racisme in het algemeen en het zionisme in het bijzonder?
Uiteraard weer even de intolerantie, haat en agressie uit islamitische hoek proberen te bagataliseren, hoe onverwacht.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:00:45 #64
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_143094679
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:05 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Hoax.

[..]

Je bent nog een 15-jarige kleuter die zich behoorlijk misdraagt. Zo heb je in het verleden de eerste en tweede kalief (metgezellen van profeet Mohammed die een bijzondere positie hebben in de islam) uitgescholden en zeg je dat ze in de hel branden.

[..]

[..]

Het is algemeen bekend in de islam: mocht je een moslim onterecht een ongelovige noemen, dan word je zelf een ongelovige.

[..]

Wat een onzin. Het zijn juist sommige sjiieten die beweren dat de huidige Koran niet compleet is, zo te zien jij ook.
Flikker op, kneusje.
pi_143106512
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:00 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Uiteraard weer even de intolerantie, haat en agressie uit islamitische hoek proberen te bagataliseren, hoe onverwacht.
Volgens mij bagatelliseert hij niks. Hij geeft alleen een mogelijke reden/oorzaak aan. Die niet eens zo onwaarschijnlijk is: zelfs het Centrum Indoctrinatie en DesInformatie constateert bij monde van Esther Voet dat agressie van Israel gevolgd wordt door toenemen van anti-joodse en anti-Israelische retoriek.
Iets wat hier op FOK! ook eenvoudig waar te nemen is: zowel voor- als tegenstanders worden wakker en veren op.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143107500
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Volgens mij bagatelliseert hij niks. Hij geeft alleen een mogelijke reden/oorzaak aan. Die niet eens zo onwaarschijnlijk is: zelfs het Centrum Indoctrinatie en DesInformatie constateert bij monde van Esther Voet dat agressie van Israel gevolgd wordt door toenemen van anti-joodse en anti-Israelische retoriek.
Iets wat hier op FOK! ook eenvoudig waar te nemen is: zowel voor- als tegenstanders worden wakker en veren op.
Dat heeft Esther juist gezien en dat wijst er inderdaad op dat het in feite niets te maken heeft met antisemitisme (dat zou constant moeten zijn), maar met met een kritische houding jegens Israël.

Jammer genoeg beheersen de meesten uit laatstgenoemde groep niet over de vocabulaire dan wel de retorische vaardigheden om hun kritiek op juiste wijze te uiten. In plaats daarvan dalen ze af tot primitieve uitingen van misplaatste emotie.
pi_143107889
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:15 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat heeft Esther juist gezien en dat wijst er inderdaad op dat het in feite niets te maken heeft met antisemitisme (dat zou constant moeten zijn), maar met met een kritische houding jegens Israël.

Jammer genoeg beheersen de meesten uit laatstgenoemde groep niet over de vocabulaire dan wel de retorische vaardigheden om hun kritiek op juiste wijze te uiten. In plaats daarvan dalen ze af tot primitieve uitingen van misplaatste emotie.
Dat laatste moge waar zijn, maar om dat dan automatisch te bestempelen als antisemitisme versterkt de kwalijke verschuiving.
Overigens is ook de bijna automatische verdediging van Israel door joden een bron voor antisemitisme.
Hoe dan ook heeft de rentree van de islam in Europa (wat je daar dan ook onder zou kunnen verstaan) weinig te maken met een eventuele rentree van antisemitisme.
Meer met het gedrag van de joodse staat Israel.
pi_143112601
Ja er is onder ( jonge) Europese Muslims aardig antisemitisme. Ik ken veel Muslims die het liefst alle joden dood willen. Vaak lachen ze erom maar ze handelen al wel.

Maar het gaat hen allang niet meer om Israel. Ik denk dat we weer een tijdperk krijgen waar joden in Europa moeilijk krijgen. Dit keer niet door zozeer door de Europeanen maar Muslims.

Je kan als jood beter vertrekken naar Israel. En ik denk dat velen dit ook zullen doen als dit doorzet.

Maar joden kunnen ook naar Arabische landen bijvoorbeeld Marokko of Tunesien gaan. Ook in Iran is het goed voor Joden. Ook Centraal Azie of Turkije. Muslims daar hebben daar nog respect jegens elkaar. Dat respect begint in Europa te vervagen.

Niet alleen respect voor joden hoor ook respect voor andere minderheden en zelfs respect voor je buurman is ver te zoeken. Of wat te denken van hulpdiensten (ambulance, brandweer) ect. Ze worden in elkaar getimmerd. De inwoners van Europa beginnen asosciaal te worden. We geven geen ruk meer om elkaar. Trieste ontwikkeling als je het mij vraagt.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 07:59:37 #69
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_143114334
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:01 schreef darkmond het volgende:

[..]

Ik ben mezelf... En niet 't stel achterlijke debielen die zichzelf moslim noemen en massaal Jodenhaat uiten in Nederland hoor. Wat die "moslims" doen wordt nergens goed gevonden in de Islam.
Helemaal nergens?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_143114417
2000 jaar jodenhaat met elke keer een nieuw bedachte reden om joden te haten. Wat wordt het na Palestina? De hele reden dat Israël zo hard terugslaat in dit conflict is vanwege die eeuwenlange vervolging, niet omgekeerd.
pi_143116991
quote:
5s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 07:59 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Helemaal nergens?
Nee, nergens. De qur'an zegt weleens wat over ''dood hen dan''... Maar dit is niet geldig bij wat nu gebeurd.
pi_143118049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:58 schreef Shokirbek85 het volgende:
Ja er is onder ( jonge) Europese Muslims aardig antisemitisme. Ik ken veel Muslims die het liefst alle joden dood willen. Vaak lachen ze erom maar ze handelen al wel.

Maar het gaat hen allang niet meer om Israel. Ik denk dat we weer een tijdperk krijgen waar joden in Europa moeilijk krijgen. Dit keer niet door zozeer door de Europeanen maar Muslims.

Je kan als jood beter vertrekken naar Israel. En ik denk dat velen dit ook zullen doen als dit doorzet.
Een succes voor de zionisten.

quote:
Maar joden kunnen ook naar Arabische landen bijvoorbeeld Marokko of Tunesien gaan. Ook in Iran is het goed voor Joden. Ook Centraal Azie of Turkije. Muslims daar hebben daar nog respect jegens elkaar. Dat respect begint in Europa te vervagen.
In Israel ontbreekt het daar ook al enige tijd aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_143130283
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 08:08 schreef truthortruth het volgende:
2000 jaar jodenhaat met elke keer een nieuw bedachte reden om joden te haten. Wat wordt het na Palestina? De hele reden dat Israël zo hard terugslaat in dit conflict is vanwege die eeuwenlange vervolging, niet omgekeerd.
2000 jaar Jodenhaat? Je bedoelt sinds de kruisiging van Jezus?
pi_143130375
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:58 schreef Shokirbek85 het volgende:
In welke context spreek je deze vele Muslims? Hoe komt het onderwerp bij joden terecht en welke reactie geef jij dan?
pi_143130921
quote:
5s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:43 schreef Ceberut het volgende:
2000 jaar Jodenhaat? Je bedoelt sinds de kruisiging van Jezus?
Toen is het eerste zaadje van de haat geplant ja.
pi_143130990
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:03 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En dat heeft uiteindelijk geleid tot de Holocaust bedoel je? Ik weet niet of er een aantoonbaar causaal verband is tussen de twee zaken.
pi_143132917
quote:
5s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En dat heeft uiteindelijk geleid tot de Holocaust bedoel je? Ik weet niet of er een aantoonbaar causaal verband is tussen de twee zaken.
Er zat nog wel wat tussen, en dit is alleen nog wat we de pogroms noemen. Let vooral op die van 1834, die is van voor de joodse immigratie in het gebied Palestina.
pi_143150094
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 08:08 schreef truthortruth het volgende:
Pardon? De islam bestaat nog helemaal geen 2000 jaar!
En Israel reageert dus 2000 jaar frustratie even af op mensen die daar part noch deel aanhadden, want ze zijn pas maximaal 70 jaar oud?
pi_143150142
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:37 schreef darkmond het volgende:

[..]

Nee, nergens. De qur'an zegt weleens wat over ''dood hen dan''... Maar dit is niet geldig bij wat nu gebeurd.
Maar zegt ook: "Stop als zij stoppen." En: "Wees niet te ijverig, want Allah kan heel goed Zelf Zijn oordeel vellen."
Of woorden van gelijke strekking.
pi_143150184
quote:

[..]

En wat heeft dat met de islam te maken?
pi_143150801
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er zat nog wel wat tussen, en dit is alleen nog wat we de pogroms noemen. Let vooral op die van 1834, die is van voor de joodse immigratie in het gebied Palestina.
heb ik eens bekeken. Op Wikipedia (de hedendaagse Winkler-Prins immers) worden twee progroms met die datum vermeld: die van Hebron en die van Safed. Beide in het kader van de 1834 Peasant's revolt. Een opstand van boeren tegen Egypte.
Om de ongeregeldheden in Hebron van 1834 nou een pogrom te noemen, lijkt me overdreven. Ook christenen waren de lul.
En in Safed hielden in 1834 vooral Drusen huis. En veel joden zochten hun heil bij omringende Arabische gemeenschappen.
Het ging verder om een radicale krijgsheer die de aanval op de joden beval. Op grond van een of andere heilsprofetie. Safed werd belegerd en hield stand met weinig verliezen. Berichten bereikten de internationale gezanten in Beiroet, die de heerser over het gebied tot actie aanzetten.
Bij aankomst in Safed hielden de rellen prompt op en 13 leiders werden opgepakt, veroordeeld en opgehangen.

Dat moge allemaal kut zijn geweest, maar wat bewijst dat over een algemeen islamitisch antisemitisme?
Nederlandse reljongeren vallen Marokkanen aan, de Nederlandse politie pakt de reljongeren op. Ja en?

[ Bericht 11% gewijzigd door Kees22 op 07-08-2014 01:13:42 ]
pi_143151237
quote:

[..]

Door wie?

Maar los daarvan: wat heeft de holohalvacaust te maken met islam of zelfs maar met katholicisme? Denk je dat Hitler geïnspireerd was door de islam of door het katholicisme?
pi_143155322
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:36 schreef Kees22 het volgende:
Pardon? De islam bestaat nog helemaal geen 2000 jaar!
En Israel reageert dus 2000 jaar frustratie even af op mensen die daar part noch deel aanhadden, want ze zijn pas maximaal 70 jaar oud?
Waar zeg ik dat de islam exclusief is in de haat van joden? En nee, ze verdedigen zich tegen mensen op een stevige wijze die die haat (zie handvest Hamas) nog steeds praktiseren.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:39 schreef Kees22 het volgende:
En wat heeft dat met de islam te maken?
Waar zeg ik dat de islam exclusief is in de haat van joden?
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:57 schreef Kees22 het volgende:
Dat je weer gaat bagataliseren en ontkennen, dat verbaasd me niets van je. Jij weet het vast allemaal weer beter. Aangezien het om wikipidea gaat stel ik je voor het artikel te editten (zo werkt dat met wiki) en dan zullen je aanpassingen gereviewd worden, success!
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:12 schreef Kees22 het volgende:
Door wie?

Maar los daarvan: wat heeft de holohalvacaust te maken met islam of zelfs maar met katholicisme? Denk je dat Hitler geïnspireerd was door de islam of door het katholicisme?
Hitler wilde alleen maar een scapegoat, en laat het nu net heel makkelijk uitkomen om oa Joden daarvoor te kiezen. (Goeie grap trouwens halvacaust).

[ Bericht 0% gewijzigd door truthortruth op 07-08-2014 10:06:19 ]
pi_143156384
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:00 schreef darkmond het volgende:

[..]

Flikker op, kneusje.
Hmmmmm...
pi_143156481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:05 schreef Charismatisch het volgende:

[..]
Wat een logica :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_143173333
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een logica :')
Hij zegt ook enkel onzin steeds inderdaad :')
pi_143173650
quote:
99s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:15 schreef darkmond het volgende:

Hij zegt ook enkel onzin steeds inderdaad :')
Boos omdat ik je heb ontmaskert. _O- Dag, kleuter. :W
-
pi_143176151
De moslims hier doen zelfs takfiri op een forum. :')
pi_143188403
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 09:01 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat de islam exclusief is in de haat van joden? En nee, ze verdedigen zich tegen mensen op een stevige wijze die die haat (zie handvest Hamas) nog steeds praktiseren.
Dit topic gaat over islam en antisemitisme. Tweeduizend, zelfs drieduizend jaar jodenhaat. Als je dat al zo simpel kunt zeggen, wat ik ernstig betwijfel, zou je je toch eens moeten afvragen wat in al die 3000 jaar de enige constante factor is.
quote:
[..]

Waar zeg ik dat de islam exclusief is in de haat van joden?

[..]

Dat je weer gaat bagataliseren en ontkennen, dat verbaasd me niets van je. Jij weet het vast allemaal weer beter. Aangezien het om wikipidea gaat stel ik je voor het artikel te editten (zo werkt dat met wiki) en dan zullen je aanpassingen gereviewd worden, success!
Ik lees nou eenmaal kritisch en geloof dus niet alles. Er is wat mij betreft niks te redigeren in die artikelen, ze zullen best wel kloppen. En ik trek daar de conclusies uit die ik beschreven heb.
quote:
[..]

Hitler wilde alleen maar een scapegoat, en laat het nu net heel makkelijk uitkomen om oa Joden daarvoor te kiezen. (Goeie grap trouwens halvacaust).

Holocaust betekent de gehele verbranding van een brandoffer. Hitler heeft slechts de helft van de joden vernietigd.
Of Hitler alleen maar een zondebok wilde (skapugoot? wasda?), zou ik niet weten.
Dat zeg ik steeds en steeds opnieuw: juist omdat de joden zich met veel moeite en zeer zorgvuldig steeds opnieuw als afgescheiden van de lokale bevolking presenteerden, bleven ze handig als zondebok. Joden lijken genetisch ook meer op de Palestijnen die ze bestrijden dan op de volkeren waartussen ze woonden.
Het is best knap om je 3000 jaar geleden als apart en superieur te blijven presenteren, maar daar zit natuurlijk wel een prijs aan.
pi_143190923
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 02:03 schreef Kees22 het volgende:
Dit topic gaat over islam en antisemitisme. Tweeduizend, zelfs drieduizend jaar jodenhaat. Als je dat al zo simpel kunt zeggen, wat ik ernstig betwijfel, zou je je toch eens moeten afvragen wat in al die 3000 jaar de enige constante factor is.
Nogmaals, de bijbel is de oorzaak met de moord op christus. Die moord is gebruikt om joden weg te zetten als onmensen, ze uit te stoten en soms te vervolgen/vermoorden. De islam heeft dat voortgezet. Wat jij hier nu insinueert kom ik zo op terug.
quote:
Ik lees nou eenmaal kritisch en geloof dus niet alles. Er is wat mij betreft niks te redigeren in die artikelen, ze zullen best wel kloppen. En ik trek daar de conclusies uit die ik beschreven heb.
Je leest niet kritisch, je leest bevooroordeeld en probeert dan wat er staat in te passen binnen je eigen vooraf vaststaande denkbeelden.
quote:
Holocaust betekent de gehele verbranding van een brandoffer. Hitler heeft slechts de helft van de joden vernietigd.
Of Hitler alleen maar een zondebok wilde (skapugoot? wasda?), zou ik niet weten.
Dat zeg ik steeds en steeds opnieuw: juist omdat de joden zich met veel moeite en zeer zorgvuldig steeds opnieuw als afgescheiden van de lokale bevolking presenteerden, bleven ze handig als zondebok. Joden lijken genetisch ook meer op de Palestijnen die ze bestrijden dan op de volkeren waartussen ze woonden.
En wat is dan voor jou het grote bewijs dat ze zich afscheiden ipv dat ze afgestoten werden?
quote:
Het is best knap om je 3000 jaar geleden als apart en superieur te blijven presenteren, maar daar zit natuurlijk wel een prijs aan.
Hier zeg je impliciet dat joden de holocaust aan zichzelf te danken hebben. Iets wat natuurlijk om te kotsen is. Voor jouw dogma dat joden zich afzonderen ipv dat ze afgestoten werden is totaal geen bewijs.
pi_143204745
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 09:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nogmaals, de bijbel is de oorzaak met de moord op christus. Die moord is gebruikt om joden weg te zetten als onmensen, ze uit te stoten en soms te vervolgen/vermoorden. De islam heeft dat voortgezet. Wat jij hier nu insinueert kom ik zo op terug.
Ik volg de serie van de BBC over de geschiedenis van de joden van Simon Schama. In de tweede aflevering van afgelopen zondag vertelde hij dat Paulus zijn uiterste best heeft gedaan om het christendom als een aparte godsdienst, los van het jodendom, neer te zetten. Volgens Schama heeft hij toen ook benadrukt, dat de joden Christus en niet Barabas veroordeelden. (de voordelen van juryrechtspraak!!) Dat was een belangrijk argument om de joden te veroordelen voor de christenen. Voor moslims maakt dat niet zo veel uit: de zien jezus wel als een profeet, maar zeer beslist niet als de zoon van god, want god heeft niks menselijks.
Daar ontleent de islam een afkeer van joden dus niet van. Sterker nog: islam en jodendom zijn het op dit punt gloeiend eens.
Volgens Schama hebben de moslims en joden eeuwen lang voornamelijk in vrede samengeleefd en verdedigden Judeërs zelfs een islamitisch fort aan de Nijl.
quote:
[..]

Je leest niet kritisch, je leest bevooroordeeld en probeert dan wat er staat in te passen binnen je eigen vooraf vaststaande denkbeelden.
En dat ook, maar dat doen er meer, natuurlijk. En ik zal ook geen pogrom ontkennen als die er geweest is, maar anderzijds moordpartijen ook niet persoonlijker maken dan ze zijn. Joden zijn wel vervolgd, natuurlijk. Chinezen in Indonesië ook. Harara's in Afghanistan, paria's in India, Roma en Sinti in hedendaags Europa. Tibetanen en Oeigoeren in China, aboriginals in Australië. Nou ja, wie niet?
quote:
[..]

En wat is dan voor jou het grote bewijs dat ze zich afscheiden ipv dat ze afgestoten werden?
Kijk dan maar even naar Simon Schama. In een recensie van zijn boek werd vermeld dat de Grieken zich al ergerden aan de houding van de joden dat zij zo heel bijzonder waren. En dat kan toch al helemaal niks met de moord op jezus te maken hebben gehad.
Tijdens het verblijf in Babylonië hebben de schriftgeleerden de bijbel flink aangescherpt, juist met het doel het volk bijeen te houden. Sterker nog: ze hebben bij terugkeer in Canaän met enige moeite hun interpretatie aan de achterblijvers opgelegd. Daarmee wordt de bijbel trouwens wel meteen een stuk minder goddelijk geïnspireerd, als je het mij vraagt.
quote:
[..]

Hier zeg je impliciet dat joden de holocaust aan zichzelf te danken hebben. Iets wat natuurlijk om te kotsen is. Voor jouw dogma dat joden zich afzonderen ipv dat ze afgestoten werden is totaal geen bewijs.
Je kotst maar een eind weg, als je dat in mijn woorden wilt lezen, ga je je gang maar.
Ik constateer dat de joden eeuwen lang heel veel moeite hebben gedaan om zichzelf af te zonderen van hun omgeving en één volk te blijven. Zelfs seculiere joden, als ik Schama mag geloven en hij zal dat wel beter weten dan ik. Daar hebben ze aantoonbaar (DNA) succes mee gehad. Maar dat heeft natuurlijk wel een prijs, namelijk van voortdurend beschikbaar blijven als zondebok.
Hugenoten die uit Frankrijk verdreven zijn zijn in Nederland niet meer herkenbaar. Joden die uit andere landen komen nog steeds wel. En daar lopen ze ook mee te koop.
Dat mag hoor, je gaat je gang maar. Maar ja, dan ben je natuurlijk wel de lul als de onderbuik gaat opspelen.

En wat door de tsunami van joden in Palestina in de 20ste eeuw meespeelt is natuurlijk de overrompeling van de daar levende bevolking. Met het voor de hand liggende verzet van die bevolking tegen die overrompeling. Gewoon te staven met grafiekjes en volkstellingen.
En zoals joden overal solidair zijn met Israel, zijn moslims natuurlijk solidair met de Palestijnen. Op uitzonderingen na die hun verstand bij elkaar houden.
pi_143206434
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:11 schreef Kees22 het volgende:
Daar ontleent de islam een afkeer van joden dus niet van. Sterker nog: islam en jodendom zijn het op dit punt gloeiend eens.
Volgens Schama hebben de moslims en joden eeuwen lang voornamelijk in vrede samengeleefd en verdedigden Judeërs zelfs een islamitisch fort aan de Nijl.
Kan je met allemaal religieuze onzin aankomen. Het gaat erom hoe mensen ermee omgaan, en we zien hoe wat gemeld wordt in het nieuwe testament en de koran (ook al is deze er dubbel in) in de praktijk wordt gebracht.
quote:
En dat ook, maar dat doen er meer, natuurlijk. En ik zal ook geen pogrom ontkennen als die er geweest is, maar anderzijds moordpartijen ook niet persoonlijker maken dan ze zijn. Joden zijn wel vervolgd, natuurlijk. Chinezen in Indonesië ook. Harara's in Afghanistan, paria's in India, Roma en Sinti in hedendaags Europa. Tibetanen en Oeigoeren in China, aboriginals in Australië. Nou ja, wie niet?
We praten over een periode van 2000 jaar, niet een enkele periode.
quote:
Kijk dan maar even naar Simon Schama. In een recensie van zijn boek werd vermeld dat de Grieken zich al ergerden aan de houding van de joden dat zij zo heel bijzonder waren. En dat kan toch al helemaal niks met de moord op jezus te maken hebben gehad.
Tijdens het verblijf in Babylonië hebben de schriftgeleerden de bijbel flink aangescherpt, juist met het doel het volk bijeen te houden. Sterker nog: ze hebben bij terugkeer in Canaän met enige moeite hun interpretatie aan de achterblijvers opgelegd. Daarmee wordt de bijbel trouwens wel meteen een stuk minder goddelijk geïnspireerd, als je het mij vraagt.
Dus je gebruikt als bewijs dat joden 2000 jaar haat aan hunzelf te danken hebben Een recensie van een boek met daarin een quote....sterk!
pi_143207706
Een nieuw voorbeeld uit Engeland:

'F*** off Jew!' What I was told when I photographed a 'jihadist' flag flying in London
quote:
It may well be that yesterday’s incident was just local hooligans looking for a cause and identity, and acting territorially on their estate.

But I think there’s probably more to it than that. They seemed to want a Jew-free zone.

The conflict in Gaza has unleashed what I think has been latent anti-Semitism in the minds or far too many in Tower Hamlets.
http://www.express.co.uk/comment/expresscomment/497046/F-off-Jew-What-I-was-told-when-I-photographed-a-jihadist-flag-flying-in-London
pi_143207975
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:37 schreef Nintex het volgende:

'F*** off Jew!' What I was told when I photographed a 'jihadist' flag flying in London

[..]

http://www.express.co.uk/comment/expresscomment/497046/F-off-Jew-What-I-was-told-when-I-photographed-a-jihadist-flag-flying-in-London
DIT IS HET BEWIJS!
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:11:54 #95
155616 Proximo
For god, king & country
pi_143208816
Gelukkig *hoort* de islam hier

http://www.zeit.de/gesell(...)-deutschland-umfrage

Hoe ver kun je van de maatschappij af staan door dit soort dingen te roepen, werkelijk :')
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_143208981
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:11 schreef Proximo het volgende:
Gelukkig *hoort* de islam hier

http://www.zeit.de/gesell(...)-deutschland-umfrage

Hoe ver kun je van de maatschappij af staan door dit soort dingen te roepen, werkelijk :')
Weet je wat ik echt zo zonder vind, al die verspilling. Die verspilling van energie, van levens, van emotie. Allemaal door die kut religies. Of het nou Islam, christendom, joodse religie is, het is zo ontzettend zonde van de energie. Ik wil me er helemaal niet mee bezig houden, ik vind het ook geen onderdeel van de maatschappij. Het is niet, niks, gewoon gebakken lucht.
pi_143217351
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:01 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Kan je met allemaal religieuze onzin aankomen. Het gaat erom hoe mensen ermee omgaan, en we zien hoe wat gemeld wordt in het nieuwe testament en de koran (ook al is deze er dubbel in) in de praktijk wordt gebracht.
Ik ga in op jouw argument en laat zien dat dat niet klopt en zelfs deels niet kan kloppen.
En inderdaad gaat het er om hoe mensen er mee omgaan. Maar dat kun je dan niet meer aan de religies of hun stichters wijten (los van echte hitsers zoals bijv. Paulus), maar aan de stupiditeit van de gelovigen.
quote:
[..]

We praten over een periode van 2000 jaar, niet een enkele periode.
Ja, inderdaad. Hoewel de hazara's afstammen van de Mongoolse veroveraars van rond 1200 die nogal wat moordpartijen op hun geweten hadden. En omdat ze nu nog herkenbaar zijn, kunnen ze ook nog af en toe vervolgd worden.
Jouw argument maakt het dus de vraag waarom de joden wel al 2000 jaar af en toe de zondebok zijn. Antwoord is vrij simpel: omdat ze al die tijd als afwijkend te herkennen zijn. Iets waar ze zichzelf grote moeite voor getroostten.
En de joden zijn ook geen 2000 jaar lang vervolgd, alleen af en toe in periodes. Zoals Chinezen, protestanten, katholieken, Tibettanen, Koerden, etc..
quote:
[..]

Dus je gebruikt als bewijs dat joden 2000 jaar haat aan hunzelf te danken hebben Een recensie van een boek met daarin een quote....sterk!
Nou nee hoor. Simon Schama legt sterk de nadruk op het gebruik van de thora als middel om het volk bij elkaar en afgezonderd te houden. (Al mag ik opmerken dat ik dat zelf ook al eens geconcludeerd had. O-) ) Een recensie door een bekende joodse (ben haar naam even kwijt, dat is de ziekte van, kom, hoe heet hij ook al weer? Eigenheimer? Bintje? Karpov?) met een haar opgevallen citaat uit Simon Schama's boek.
Simon Schama begon de serie met uit te leggen dat hij zich altijd al afvroeg hoe dat nou kwam, dat de joden al die tijd als volk bijeen gebleven waren. En hij kwam tot dezelfde basisconclusies als ik, alleen weet hij er natuurlijk veel meer van en laat hij ook nuances en details zien.
Hij bleef niet steken in verontwaardiging en beschuldiging van de buitenwereld, maar vroeg zich af hoe die processen nou echt werkten.
Overigens gebruik ik dat citaat niet als bewijs, maar eerder als illustratie.
Als ik lieg, lieg ik in commissie, en goede commissie ook nog.
pi_143217412
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Weet je wat ik echt zo zonder vind, al die verspilling. Die verspilling van energie, van levens, van emotie. Allemaal door die kut religies. Of het nou Islam, christendom, joodse religie is, het is zo ontzettend zonde van de energie. Ik wil me er helemaal niet mee bezig houden, ik vind het ook geen onderdeel van de maatschappij. Het is niet, niks, gewoon gebakken lucht.
Dat heet idealisme en komt niet alleen voor bij religies, maar ook bij andere wereld- en maatschappijbeelden. Of zelfs gewoon bij voetbalclubs.
pi_143217470
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

Kan (wil) iemand zich nog herinneren hoe er op Gretta Duisenberg werd gereageerd toen zij een Palestijnse vlag van haar balkon hing?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:53:14 #100
224960 highender
Travellin' Light
pi_143217897
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:16 schreef truthortruth het volgende:
Het probleem is dat ze zich wel met jou willen bezighouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')