Gretta, de mevrouw die niet eens twee minuten stil kan zijn tijdens de dodenherdenking, grapjes maakt over 6 miljoen doden, uitspraken doet als "Israëli's liegen altijd. Dat zie je aan die koppen. Schoften zijn het". Als jij dat een intelligent mens vindt dan zegt dan conformeer je weer aan het beeld dat ik over jou heb.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:48 schreef Kees22 het volgende:
Hoezo? Goed onderlegde, intelligente mensen, die ergens geweest zijn en ergens over nagedacht hebben.
Jaja, dat grapje over die 6 miljoen wordt haar in de schoenen geschoven. Door mensen die haar maar al te gretig antisemitisch willen noemen. Ze heeft het duidelijk uitgelegd en haar uitleg is volkomen geloofwaardig. Als er 4 duizend handtekeningen waren opgehaald, had ze gezegd: "Op naar de 4 miljoen!" Honi soit qui mal y pense!quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Gretta, de mevrouw die niet eens twee minuten stil kan zijn tijdens de dodenherdenking, grapjes maakt over 6 miljoen doden, uitspraken doet als "Israëli's liegen altijd. Dat zie je aan die koppen. Schoften zijn het". Als jij dat een intelligent mens vindt dan zegt dan conformeer je weer aan het beeld dat ik over jou heb.
Daar zou ze natuurlijk helemaal mee weg komen ware het niet;quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:48 schreef Kees22 het volgende:
Jaja, dat grapje over die 6 miljoen wordt haar in de schoenen geschoven. Door mensen die haar maar al te gretig antisemitisch willen noemen. Ze heeft het duidelijk uitgelegd en haar uitleg is volkomen geloofwaardig. Als er 4 duizend handtekeningen waren opgehaald, had ze gezegd: "Op naar de 4 miljoen!" Honi soit qui mal y pense!
Dus ze vindt die zes miljoen toch wel erg grappig. En daarmee vervalt dus ook haar verdediging (en de jouwe).quote:Een van haar delegatiegenoten oppert het idee een Hezbollah-kantoor in Nederland te openen. ,,Om te shockeren”, zegt hij. Hij wil ook wel een nieuwe politieke partij beginnen, gaat de reportage verder, waarop Duisenberg zegt: ,,Ja, en we willen minstens zes miljoen handtekeningen.”
Dan nog is de uitspraak "Israeli's liegen altijd" een debiele discriminerende uitspraak.quote:En de uitspraak "Israeli's liegen altijd" is niet dezelfde als "joden liegen altijd". De eerste kan ik wel volgen, zeker als ze het over officiële Israeli's heeft, zoals al die politici.
Je rust maar wat je wilt, je bevestigd het beeld over jezelf alleen maar keer op keer.quote:Of wou je zeggen dat je zelfs maar een paperclip van een %$#^&*@ als Netanyahu zou kopen? De tweede heeft ze zelfs volgens jou dus niet gedaan.
Ik rust mijn Kees.
Nee hoor, sommige mensen bleven haar hardnekkig beschuldigen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 09:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Daar zou ze natuurlijk helemaal mee weg komen
Ach, je wilt beslist niet weten wat voor grapjes doodgravers onder elkaar maken. En als je al eenmaal toch al zo verketterd wordt, kun je er beter een geuzenterm van maken. Dat soort grapjes maak ik zelf vaak genoeg en zie ik anderen ook vaak genoeg maken. Nou ja, eigenlijk alleen met een IQ van boven de 110.quote:ware het niet;
[..]
Dus ze vindt die zes miljoen toch wel erg grappig. En daarmee vervalt dus ook haar verdediging (en de jouwe).
Jaja, en het koperdraad is uitgevonden door twee Hollanders die om een halve cent vochten. De islam is een agressieve godsdienst en veroorzaakt antisemitisme is zeker minder debiel of discriminerend?quote:[..]
Dan nog is de uitspraak "Israeli's liegen altijd" een debiele discriminerende uitspraak.
Het blijkt keer op keer dat de Israelische overheid en haar vertegenwoordigers niet te vertrouwen zijn. Dat geldt voor wel meer gezagsdragers, maar in Israel lijkt het wel tot norm verheven te zijn. Wat betreft de bevolking weet ik het niet. Ik denk dat ze slecht les krijgen in hun eigen geschiedenis, en ze hebben natuurlijk veel hinder van hun heilige boek. Dat is niet zozeer liegen als wel belogen zijn.quote:[..]
Je rust maar wat je wilt, je bevestigd het beeld over jezelf alleen maar keer op keer.
Ah ja, eerst ontkennen dat ze het zo bedoelde en nu het bagataliseren als een grapje. Je snapt toch ook wel dat je nu zelfs jezelf in de maling neemt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:13 schreef Kees22 het volgende:
Nee hoor, sommige mensen bleven haar hardnekkig beschuldigen.
Ach, je wilt beslist niet weten wat voor grapjes doodgravers onder elkaar maken. En als je al eenmaal toch al zo verketterd wordt, kun je er beter een geuzenterm van maken. Dat soort grapjes maak ik zelf vaak genoeg en zie ik anderen ook vaak genoeg maken. Nou ja, eigenlijk alleen met een IQ van boven de 110.
De essentie van discriminatie is generaliseren, je generaliseert alle israelis met die uitspraak. Het feit dat je zoiets nog probeert te verdedigen is diep triest.quote:Jaja, en het koperdraad is uitgevonden door twee Hollanders die om een halve cent vochten.
Je neemt jezelf in de maling door verschrikkelijke opmerkingen en discriminatie van iemand te verdedigen puur omdat ze net zo tegen israel is als jij. Dat is gewoon triest en heeft niets met zinnige discussies te maken.quote:Dat maakt me echt geen bal uit, wat jij van me denkt. Zegt meer over jou dan over mij.
Ik kom hier om een beetje zinnige discussies te voeren en heel soms komt het tot een beetje meer contact. Uitschelden of in hokjes duwen is zelden zinnig en raakt me ook niet.
Ach Jezus. Ja mijn zoon. Vergeef het hun, zij weten niet wat zij doen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ah ja, eerst ontkennen dat ze het zo bedoelde en nu het bagataliseren als een grapje. Je snapt toch ook wel dat je nu zelfs jezelf in de maling neemt.
Dat ik alle Hollanders generaliseer bedoel je. Want ik doe hier geen uitspraak over Israelis.quote:[..]
De essentie van discriminatie is generaliseren, je generaliseert alle israelis met die uitspraak. Het feit dat je zoiets nog probeert te verdedigen is diep triest.
Je leest niet goed. Om te beginnen de uitspraken van Gretta Duisenberg niet. En ook mijn uitspraken niet. Dat mag hoor.quote:[..]
Je neemt jezelf in de maling door verschrikkelijke opmerkingen en discriminatie van iemand te verdedigen puur omdat ze net zo tegen israel is als jij. Dat is gewoon triest en heeft niets met zinnige discussies te maken.
Aangezien je eerst probeerde te ontkennen dat ze die grap maakte hoef ik jou niet uit te leggen waarom het niet gepast is, anders had je nooit gestart met verdedigen dat ze dat niet bedoeldequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 02:42 schreef Kees22 het volgende:
Ach Jezus. Ja mijn zoon. Vergeef het hun, zij weten niet wat zij doen.
Moet ik nou echt ironie, sarcasme, cynisme en dergelijke vormen gaan uitleggen? Met name als die gebruikt worden in eigen kring en als afweer tegen aanvallen?
Ach ja, draaien en wurmen, het gaat lekker met je. Die uitspraak deed Greta en was jij aan het verdedigen, maar goed ook dat zou ik natuurlijk niet toe hoeven lichtenquote:Dat ik alle Hollanders generaliseer bedoel je. Want ik doe hier geen uitspraak over Israelis.
Haha, eerst de uitspraken verdedigen en dan zeggen dat ik het mis interpreteer. Dat gaat niet samen Keesquote:Je leest niet goed. Om te beginnen de uitspraken van Gretta Duisenberg niet. En ook mijn uitspraken niet. Dat mag hoor.
Je mag van mijn en haar uitspraken maken wat je wilt, maar dat zijn dan wel jouw maaksels!
Dat mag, iedereen maakt zijn eigen werkelijkheid en maaksels.
Maar schuif jouw misverstanden liever niet in onze schoenen.
Laat verder ook maar.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Aangezien je eerst probeerde te ontkennen dat ze die grap maakte hoef ik jou niet uit te leggen waarom het niet gepast is, anders had je nooit gestart met verdedigen dat ze dat niet bedoelde.
[..]
Ach ja, draaien en wurmen, het gaat lekker met je. Die uitspraak deed Greta en was jij aan het verdedigen, maar goed ook dat zou ik natuurlijk niet toe hoeven lichten
[..]
Haha, eerst de uitspraken verdedigen en dan zeggen dat ik het mis interpreteer. Dat gaat niet samen Kees![]()
Je geeft jezelf wel erg bloot dit keer.
dus:quote:There is no clear correlation in Europe between the level of popular anti-Semitism and the size of the Muslim population. In fact, it is in those countries with fewer Muslims that anti-Semitism seems most prevalent.
In Britain, Muslims make up 4.6 percent of the population; in France, 7.5 percent. The proportion of people who possessed unfavorable views of Jews in those countries was, respectively, 9 percent and 20 percent. But in Spain, where just 2.3 percent of the population is Muslim, almost half the population was ill disposed toward Jews, a figure that had more than doubled in three years. In Poland, there are just 20,000 Muslims, or about 0.1 percent of the population; more than a third of Poles held anti-Semitic views.
meer: http://www.pewglobal.org/(...)September-17-2pm.pdf
en: http://www.nytimes.com/20(...)gotry-in-europe.html
Ik mis hier het percentage van die moslims dat antisemitistisch is. Ik vrees dat dat getal namelijk erg dicht bij de 100% ligt.quote:Als antisemitisme toeneemt (wat inderdaad zo is, maar dat doen andere vormen van racisme óók; het percentage antisemieten en het percentage anti-islamieten vertonen per Europees land een correlatie van 80%) en de oorzaak ligt bij de toename van het aantal moslims (een toename er in NL al jarenlang amper nog is), zou hier toch een wat duidelijker verband moeten zijn ...ja toch?
Kunnen we ook nog een beschrijving van de assen krijgen? Want dit zegt natuurlijk helemaal niks. Zeker niet voor halve leken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:26 schreef DarkSkywise het volgende:
(naschiftje)
Nu is "geen correlatie" technisch gesproken natuurlijk niet helemaal waar, want er is altijd "een" correlatie, zelfs al is die 0 of negatief - het is me zelfs gelukt om met een 4e orde polynomiaal uit bovenstaande data een R˛=1 (=maximale correlatie) te verkrijgen:
[ afbeelding ]
Alleen nou nog ff hard zien te maken waarom hier een "poly-4" van toepassing is.
Je meent hetquote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Zou er ook een correlatie tussen antisemitisme en het aantal kolonisten, een correlatie met het aantal bommen en raketten op bijv. Gaza, en het aantal pogingen om met antisemitismebeschuldigingen criticasters van Israel de mond te snoeren?
Ik zou die test wel eens willen zien.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:12 schreef Toga het volgende:
I stand corrected; het percentage mensen met antisemitische standpunten uit alle islamitische landen is "maar" 74%. Mensen die uit die landen komen brengen het percentage van 24% in Europa dus gewoon omhoog.
[ afbeelding ]
Bron
Staat in de post ervoor.quote:Kunnen we ook nog een beschrijving van de assen krijgen?
dus horizontaal: percentage moslimsquote:- Frankrijk: 7,5% moslim, 20% antisemitisch
- Duitsland: 5,4% moslim, 25% antisemitisch
- UK: 4,6% moslim, 9% anitsemitisch
- Spanje: 2,3% moslim, 46% antisemitisch
- Polen: 0,1% moslim, 36% antisemitisch
Maar waar komt dan die 46% van Spanje vandaan?quote:Mensen die uit die landen komen brengen het percentage van 24% in Europa dus gewoon omhoog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |