abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143871882
(naschiftje)

Nu is "geen correlatie" technisch gesproken natuurlijk niet helemaal waar, want er is altijd "een" correlatie, zelfs al is die 0 of negatief - het is me zelfs gelukt om met een 4e orde polynomiaal uit bovenstaande data een R˛=1 (=maximale correlatie) te verkrijgen:

Alleen nou nog ff hard zien te maken waarom hier een "poly-4" van toepassing is. :D
pi_143877879
quote:
Als antisemitisme toeneemt (wat inderdaad zo is, maar dat doen andere vormen van racisme óók; het percentage antisemieten en het percentage anti-islamieten vertonen per Europees land een correlatie van 80%) en de oorzaak ligt bij de toename van het aantal moslims (een toename er in NL al jarenlang amper nog is), zou hier toch een wat duidelijker verband moeten zijn ...ja toch?
Ik mis hier het percentage van die moslims dat antisemitistisch is. Ik vrees dat dat getal namelijk erg dicht bij de 100% ligt.
Dat Polen antisemitistisch was, dat wisten we al heel erg lang, moslims toevoegen zal dat percentage alleen maar doen toenemen.

Het zou mij ook niks verbazen dat deze slachtoffers joods waren.
Racist
pi_143905828
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 07:26 schreef DarkSkywise het volgende:
(naschiftje)

Nu is "geen correlatie" technisch gesproken natuurlijk niet helemaal waar, want er is altijd "een" correlatie, zelfs al is die 0 of negatief - het is me zelfs gelukt om met een 4e orde polynomiaal uit bovenstaande data een R˛=1 (=maximale correlatie) te verkrijgen:

[ afbeelding ]

Alleen nou nog ff hard zien te maken waarom hier een "poly-4" van toepassing is. :D
Kunnen we ook nog een beschrijving van de assen krijgen? Want dit zegt natuurlijk helemaal niks. Zeker niet voor halve leken.

Verder: een uitstekend weerwoord. Helemaal te gek!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143908130
I stand corrected; het percentage mensen met antisemitische standpunten uit alle islamitische landen is "maar" 74%. Mensen die uit die landen komen brengen het percentage van 24% in Europa dus gewoon omhoog.

Bron
Racist
pi_143908394
Zou er ook een correlatie tussen antisemitisme en het aantal kolonisten, een correlatie met het aantal bommen en raketten op bijv. Gaza, en het aantal pogingen om met antisemitismebeschuldigingen criticasters van Israel de mond te snoeren?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_143908624
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Zou er ook een correlatie tussen antisemitisme en het aantal kolonisten, een correlatie met het aantal bommen en raketten op bijv. Gaza, en het aantal pogingen om met antisemitismebeschuldigingen criticasters van Israel de mond te snoeren?
Je meent het ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_143910120
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:12 schreef Toga het volgende:
I stand corrected; het percentage mensen met antisemitische standpunten uit alle islamitische landen is "maar" 74%. Mensen die uit die landen komen brengen het percentage van 24% in Europa dus gewoon omhoog.

[ afbeelding ]
Bron
Ik zou die test wel eens willen zien.
pi_143910214
quote:
Kunnen we ook nog een beschrijving van de assen krijgen?
Staat in de post ervoor. ;)

quote:
- Frankrijk: 7,5% moslim, 20% antisemitisch
- Duitsland: 5,4% moslim, 25% antisemitisch
- UK: 4,6% moslim, 9% anitsemitisch
- Spanje: 2,3% moslim, 46% antisemitisch
- Polen: 0,1% moslim, 36% antisemitisch
dus horizontaal: percentage moslims
en verticaal: percentage antisemitisme

Helaas komt het prachtige poly-4 verband geheel door het simpele feit dat er slechts 5 meetpunten zijn (net zoals je door twee punten altijd een perfecte rechte lijn kunt trekken), anders zou er bij 7,8% moslims iets verdomd interessants gebeuren. :D

(Een eventueel lineair verband geeft trouwens een afname van antisemitisme met ruim 3% voor iedere procent méér moslims, maar helaas slechts met een R˛ van 0,42.)
pi_143910319
quote:
Mensen die uit die landen komen brengen het percentage van 24% in Europa dus gewoon omhoog.
Maar waar komt dan die 46% van Spanje vandaan? :?
pi_143927386
Trouwens, één meting kan uiteraard nooit een toe- of afname registreren, daar zul je minimaal twee metingen voor moeten doen. Zoals ik de percentages nu kan lezen zouden alle moslims antisemitistisch kunnen zijn en de autochtonen het aanvullen.

En v.w.b. mijn stelling dat moslim immigranten anti-semitisme verhogen: heel simpel:
Als ik suiker in mijn cola kieper wordt deze alleen nog maar zoeter.
Racist
pi_143940036
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:12 schreef Toga het volgende:

[ afbeelding ]
Bron
_O- _O-
Welke gek haalt het nou in zijn hoofd om dit te meten? :?
Let ook even op de gebieden waar niks gemeten is.

Dan ben je toch wel erg bevooroordeeld.
8)7 8)7
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143940136
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:02 schreef Toga het volgende:
Trouwens, één meting kan uiteraard nooit een toe- of afname registreren, daar zul je minimaal twee metingen voor moeten doen. Zoals ik de percentages nu kan lezen zouden alle moslims antisemitistisch kunnen zijn en de autochtonen het aanvullen.

En v.w.b. mijn stelling dat moslim immigranten anti-semitisme verhogen: heel simpel:
Als ik suiker in mijn cola kieper wordt deze alleen nog maar zoeter.
Dan ga je er dus van uit dat moslims automatisch antisemitisch zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 29-08-2014 01:30:11 ]
pi_143940230
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:04 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Maar waar komt dan die 46% van Spanje vandaan? :?
Als ik wedstrijden zie van Sociedad, Bilbao, Espanyol en Barca zie ik regelmatig Palestijnse vlaggen. En deze clubs komen uit Baskenland en Catalonie, misschien zegt dat iets? Beide regio's willen onafhankelijkheid en zien Spanje als bezetter.
pi_143940354
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:56 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Staat in de post ervoor. ;)

[..]

dus horizontaal: percentage moslims
en verticaal: percentage antisemitisme

Helaas komt het prachtige poly-4 verband geheel door het simpele feit dat er slechts 5 meetpunten zijn (net zoals je door twee punten altijd een perfecte rechte lijn kunt trekken), anders zou er bij 7,8% moslims iets verdomd interessants gebeuren. :D

(Een eventueel lineair verband geeft trouwens een afname van antisemitisme met ruim 3% voor iedere procent méér moslims, maar helaas slechts met een R˛ van 0,42.)
OK, dank. Tja.Dan vraag ik me af hoe iemand op het idee komt om zo'n vergezocht verband te leggen anders dan kwaadwilligheid.
pi_143940750
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan ga je er dus van uit dat moslims automatisch antisemitisch zijn.
Gras is groen, de lucht is blauw en moslims hebben een diepgegronde jodenhaat.
pi_143942239
quote:
Het artikel gaat de correlatie tussen het percentage moslims in diverse Europese landen (dwz. wel degelijk meerdere metingen, alleen niet ten opzichte van de tijd maar ten opzichte van regio) en het aldaar & op datzelfde moment aanwezig antisemitisme, niet over de groei van de een ten opzichte van de (groei van) de ander.

Daar kan natuurlijk ook prima onderzoek naar worden gedaan, maar dat maakt het door mij aangehaalde onderzoek niet per definitie waardeloos, ook al komt er iets anders uit dan je verwacht had. ;)

Bovendien, hoe zit het dan met de 80% correlatie tussen antisemitisme en anti-moslimisme? Hebben de moslims dat laatste ook meegenomen (dwz. zijn moslims zelf de grootste anti-moslims?), komt dat dan óók door de (mate van) aanwezigheid van moslims (en zo ja, probeer dan Polen en de UK maar eens te verklaren) of is het dan misschien toch een groeiend fenomeen onder de autochtone bevolkingen, losstaand of grotendeels losstaand van het daadwerkelijk aantal aanwezige joden en/of moslims?

Occam's Ladyshave wijst m.i. best wel nadrukkelijk op het laatste.
pi_143942287
quote:
Dan vraag ik me af hoe iemand op het idee komt om zo'n vergezocht verband te leggen
Ik denk omdat ze er van uitgaan dat niemand het narekent en/of dat ze alle narekenaars zullen kunnen afserveren als extreemslinksige geitensokkendhimmi's. Dus eigenlijk net zoals sommigen nog steeds beweren dat de gemiddelde temperatuur op aarde sinds 1998 (warmste jaar van de vorige eeuw) niet meer toeneemt of zelfs daalt (hoewel 2014 zich inmiddels tussen recordhouders 2005 en 2010 heeft weten te dringen) en dat iedereen die het daar mee niet eens is deel uitmaakt van een wereldwijd complot van PvdA-subsidieslobberende thermometerfabrikanten. :P

Inderdaad, kwaadwilligheid staat best wel hoog op de verdachtenlijst. ;)
pi_143942764
Een uiterst waardeloos onderzoekje weer. Het zijn bovendien ook uiterst gevaarlijke onderzoeken naar mijn mening, omdat veel mensen niet met de vermeende resultaten van een dergelijk onderzoek om kunnen gaan. En dat zien we al meteen aan de reactie van diegene die met het onderzoek aankomt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:49:47 #169
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_143942812
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:45 schreef Mutant01 het volgende:
Een uiterst waardeloos onderzoekje weer. Het zijn bovendien ook uiterst gevaarlijke onderzoeken naar mijn mening, omdat veel mensen niet met de vermeende resultaten van een dergelijk onderzoek om kunnen gaan. En dat zien we al meteen aan de reactie van diegene die met het onderzoek aankomt.
Uiteraard vind jij het waardeloos. Ik vind een dagje Marokko.nl waardeloos m.b.t. de antisemitische reacties die ik lees. Ik weet dat het niet representatief is, maar antisemitisme is nou niet bepaald non-existent.
pi_143942928
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Uiteraard vind jij het waardeloos. Ik vind een dagje Marokko.nl waardeloos m.b.t. de antisemitische reacties die ik lees. Ik weet dat het niet representatief is, maar antisemitisme is nou niet bepaald non-existent.
Wat is dat nou voor reactie? Anti-islam/moslim reacties lees ik dagelijks op Fok.nl. En nu? Volgens mij claim ik nergens in mijn post dat anti-semitisme non-existent zou zijn. Dat maak jij er kennelijk van.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:08:24 #171
396550 Richestorags
pi_143943043
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor reactie? Anti-islam/moslim reacties lees ik dagelijks op Fok.nl. En nu? Volgens mij claim ik nergens in mijn post dat anti-semitisme non-existent zou zijn. Dat maak jij er kennelijk van.
Wel, dat soort reacties keur ik ook lang niet altijd goed. Een reden waarom ik het waardeloos vind, ik vind het vrij veelzeggend dat ik nog NOOIT een genuanceerde reactie op het Israël/Palestina conflict heb gezien of gehoord vanuit de moslimgemeenschap. Niet op het internet, niet in het echt, niet op de tv. Dat is voor mij toch echt wel een aanwijzing dat a) zelfreflectie ontbreekt b) realisme ontbreekt en c) men zeer vooringenomen reageert door enige wrijving met Joden. Het staat je vrij om wat anders te vinden, dit is mijn persoonlijke mening.
pi_143943094
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel, dat soort reacties keur ik ook lang niet altijd goed. Een reden waarom ik het waardeloos vind, ik vind het vrij veelzeggend dat ik nog NOOIT een genuanceerde reactie op het Israël/Palestina conflict heb gezien of gehoord vanuit de moslimgemeenschap. Niet op het internet, niet in het echt, niet op de tv. Dat is voor mij toch echt wel een aanwijzing dat a) zelfreflectie ontbreekt b) realisme ontbreekt en c) men zeer vooringenomen reageert door enige wrijving met Joden. Het staat je vrij om wat anders te vinden, dit is mijn persoonlijke mening.
Mijn persoonlijke mening is dat als jij NOOIT een genuanceerde reactie hebt gezien of gehoord vanuit iemand van de moslimgemeenschap, dat het dan een aanwijzing is dat het bij jou aan realisme en zelfreflectie ontbreekt. No offence hoor.. en dat is slechts mijn humble personal opinion.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:11:58 #173
396550 Richestorags
pi_143943116
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke mening is dat als jij NOOIT een genuanceerde reactie hebt gezien of gehoord vanuit iemand van de moslimgemeenschap, dat het dan een aanwijzing is dat het bij jou aan realisme en zelfreflectie ontbreekt. No offence hoor.. en dat is slechts mijn humble personal opinion.
Dat mag je vinden :) ik heb het tot nu toe alleen nog nooit gezien. Maar misschien dat jij materiaal ter beschikking hebt waardoor ik mijn mening wat kan bijstellen?
pi_143943141
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat mag je vinden :) ik heb het tot nu toe alleen nog nooit gezien. Maar misschien dat jij materiaal ter beschikking hebt waardoor ik mijn mening wat kan bijstellen?
In het Palestina/Israel topic hier op Fok! zijn voldoende genuanceerde reacties van moslims te vinden. Dat jij het nog nooit gezien hebt is dan ook uiterst verbazingwekkend.

Aan de andere kant, moslims profileren zich in discussies niet altijd prominent als moslim. Je kan ze ook niet herkennen aan een tagje ofzo.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:14:52 #175
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_143943177
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In elk geval kun je wel de conclusie trekken dat de grootste joden moordenaar niet uit de islamitische cultuur komt. Historisch gezien dan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:18:44 #176
396550 Richestorags
pi_143943265
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval kun je wel de conclusie trekken dat de grootste joden moordenaar niet uit de islamitische cultuur komt. Historisch gezien dan.
Maar hij was wel goede matties met de grootmoefti,
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:19:35 #177
396550 Richestorags
pi_143943289
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In het Palestina/Israel topic hier op Fok! zijn voldoende genuanceerde reacties van moslims te vinden. Dat jij het nog nooit gezien hebt is dan ook uiterst verbazingwekkend.

Aan de andere kant, moslims profileren zich in discussies niet altijd prominent als moslim. Je kan ze ook niet herkennen aan een tagje ofzo.
Ik weet niet wie hier op Fok! allemaal moslim zijn. Maar ik zal eens een kijkje gaan nemen. Om eerlijk te zijn lees ik die topics ook niet echt vaak.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:20:06 #178
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_143943302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar hij was wel goede matties met de grootmoefti,
En Stalin althans in het begin. En ook met de Paus was de relatie redelijk goed.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:20:39 #179
396550 Richestorags
pi_143943314
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

En Stalin althans in het begin. En ook met de Paus was de relatie redelijk goed.
De katholieke kerk en Rusland waren dan ook flink anti-semitisch.
pi_143948577
quote:
Excuse me? Wat mankeert er aan mijn reaktie? :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')