Wat een irritante manier van discussieren. Je hebt niet gelijk omdat jij zegt dat je gelijk hebt, kom op zeg.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:38 schreef Kees22 het volgende:
Ik ga in op jouw argument en laat zien dat dat niet klopt en zelfs deels niet kan kloppen.
Dus eerst zeg je dat mijn argument niet klopt en vervolgens bevestig je me...Gaat lekker zo.quote:En inderdaad gaat het er om hoe mensen er mee omgaan. Maar dat kun je dan niet meer aan de religies of hun stichters wijten (los van echte hitsers zoals bijv. Paulus), maar aan de stupiditeit van de gelovigen.
Jij bestempeld het gelijk dat de joden die keuze hebben gemaakt, echter je bewijs daarvoor is niet aanwezig.quote:Ja, inderdaad. Hoewel de hazara's afstammen van de Mongoolse veroveraars van rond 1200 die nogal wat moordpartijen op hun geweten hadden. En omdat ze nu nog herkenbaar zijn, kunnen ze ook nog af en toe vervolgd worden.
Jouw argument maakt het dus de vraag waarom de joden wel al 2000 jaar af en toe de zondebok zijn. Antwoord is vrij simpel: omdat ze al die tijd als afwijkend te herkennen zijn. Iets waar ze zichzelf grote moeite voor getroostten.
Dat is jouw interpretatie van de geschiedenis. Je weet dat er geen integratie was, maar waarom zou dat aan de joden gelegen hebben.quote:En de joden zijn ook geen 2000 jaar lang vervolgd, alleen af en toe in periodes. Zoals Chinezen, protestanten, katholieken, Tibettanen, Koerden, etc..
Zo'n tekstje ziet er interessant uit, ook een beetje name dropping om het gewicht te geven. Je moet de sales of marketing in, daar gebruiken we dat soort truuken ook. Echter jouw stelling gaat nat op het feit dat joden ook gewoon mensen zijn, en als je als joods babietje geboren wordt dan verdien je die haat niet, NOOIT!quote:Nou nee hoor. Simon Schama legt sterk de nadruk op het gebruik van de thora als middel om het volk bij elkaar en afgezonderd te houden. (Al mag ik opmerken dat ik dat zelf ook al eens geconcludeerd had.) Een recensie door een bekende joodse (ben haar naam even kwijt, dat is de ziekte van, kom, hoe heet hij ook al weer? Eigenheimer? Bintje? Karpov?) met een haar opgevallen citaat uit Simon Schama's boek.
Simon Schama begon de serie met uit te leggen dat hij zich altijd al afvroeg hoe dat nou kwam, dat de joden al die tijd als volk bijeen gebleven waren. En hij kwam tot dezelfde basisconclusies als ik, alleen weet hij er natuurlijk veel meer van en laat hij ook nuances en details zien.
Hij bleef niet steken in verontwaardiging en beschuldiging van de buitenwereld, maar vroeg zich af hoe die processen nou echt werkten.
Overigens gebruik ik dat citaat niet als bewijs, maar eerder als illustratie.
Als ik lieg, lieg ik in commissie, en goede commissie ook nog.
Alleen bij religie is het het sterkst omdat de gedachte erachter is dat er leven na de dood is. Als je feyenoord of ajax steunt denk je niet dat je daar door het eeuwige leven hebt. Onvergelijkbaar zoals zo vele van je voorbeelden (en alsjeblieft bespaar me je muren met tekst).quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:40 schreef Kees22 het volgende:
Dat heet idealisme en komt niet alleen voor bij religies, maar ook bij andere wereld- en maatschappijbeelden. Of zelfs gewoon bij voetbalclubs.
Daarom word ik er ook zo moe van. Als ze die waan denkbeelden gewoon in hun eigen hoofd houden zou de wereld een stuk prettiger zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:53 schreef highender het volgende:
Het probleem is dat ze zich wel met jou willen bezighouden.
Pardon? Jij komt met religieuze redenen aan, ik laat zien dat die niet kloppen en dan zeg jij dat ik met religieuze onzin kom. Wat ik natuurlijk niet pik als argument.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat een irritante manier van discussieren. Je hebt niet gelijk omdat jij zegt dat je gelijk hebt, kom op zeg.
[..]
Dus eerst zeg je dat mijn argument niet klopt en vervolgens bevestig je me...Gaat lekker zo.
Ze hebben het gedaan. Mijn bewijs zijn alle rituelen en zelfs heel simpelweg de reflex van veel joden om blindelings achter Israel aan te hobbelen. Natuurlijk maakt niet ieder individu een eigen keuze: het waren mijn ouders die mij lieten dopen en mijn hele dorp dat katholiek was. En maar weinig mensen maken later een bewuste keuze over hun geloof en zeker als dat bijna tegelijk over hun volk gaat.quote:[..]
Jij bestempeld het gelijk dat de joden die keuze hebben gemaakt, echter je bewijs daarvoor is niet aanwezig.
Waarom niet?quote:[..]
Dat is jouw interpretatie van de geschiedenis. Je weet dat er geen integratie was, maar waarom zou dat aan de joden gelegen hebben.
Ja, ik geef het gewicht, ik verschuil me inderdaad wat achter Simon Schama. Nou en: hij is deskundige, ik niet. Maar ik ben wel slim genoeg om zelf tot dezelfde conclusie te komen.quote:[..]
Zo'n tekstje ziet er interessant uit, ook een beetje name dropping om het gewicht te geven. Je moet de sales of marketing in, daar gebruiken we dat soort truuken ook. Echter jouw stelling gaat nat op het feit dat joden ook gewoon mensen zijn, en als je als joods babietje geboren wordt dan verdien je die haat niet, NOOIT!
Het fanatisme is vergelijkbaar. Met zelfs doden, af en toe.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Alleen bij religie is het het sterkst omdat de gedachte erachter is dat er leven na de dood is. Als je feyenoord of ajax steunt denk je niet dat je daar door het eeuwige leven hebt. Onvergelijkbaar zoals zo vele van je voorbeelden (en alsjeblieft bespaar me je muren met tekst).
Neen. Sterker nog in de islam is christus zelf niet aan het kruis gestorven, maar een evenbeeld. Oftewel die wrok die christenen tegen joden daarover koesteren komt niet voor in de islam. Het is daarentegen wel zo dat in de vroege periode van de islam moslims door joden en polytheisten vervolgd werden. Beschrijving van de ze periode komt voor in de koran en bevat soms gewelddadige passages. Zonder de context te kennen kan het als puur antisemitisch worden opgevat, terwijl dit niet zo is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nogmaals, de bijbel is de oorzaak met de moord op christus. Die moord is gebruikt om joden weg te zetten als onmensen, ze uit te stoten en soms te vervolgen/vermoorden. De islam heeft dat voortgezet. Wat jij hier nu insinueert kom ik zo op terug.
Zo'n opmerking vind ik ook altijd zo briljant.... "Ja, het staat er zwart op wit maar zo moet je het niet lezen hoor!" . En ondertussen interpreteren miljoenen moslims de tekst gewoon zoals die daar staat!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
Zonder de context te kennen kan het als puur antisemitisch worden opgevat, terwijl dit niet zo is.
Nee hoor. Dus omdat er zotten zijn die bepaalde achterlijke redeneringen er op na houden moet de rest daarnaar schikken. Zelden zon idiote argumentatie gezien. De tekst staat dan ook niet op zichzelf maar in samenhang met andere teksten. Laat je de samenhang achterwege dan zal het zoals elke tekst volstrekt onlogisch zijn. Het is dan ook taak om die mensen verder en beter te educeren in de Koran en Islam. Niet voor niets hebben de landen die dat consequent op een deugdelijke manier hebben gedaan veel minder last van extremisme.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Zo'n opmerking vind ik ook altijd zo briljant.... "Ja, het staat er zwart op wit maar zo moet je het niet lezen hoor!" . En ondertussen interpreteren miljoenen moslims de tekst gewoon zoals die daar staat!
Daarom, diskwalificeer die boeken gewoon helemaal en ga op zoek naar je eigen waarheid ipv die tunnelvisie op die enkele religieuze geschriften.
Maar er zijn genoeg moslim geestelijken die het ook zo interpreten, heel hamas interpreteert het zo om maar een voorbeeld te noemen. Het is een veel beter plan om het volk helemaal niet educeren in de koran en islam dan kunnen deze volgens jou 'misverstanden' ook niet ontstaan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:21 schreef Mutant01 het volgende:
Nee hoor. Dus omdat er zotten zijn die bepaalde achterlijke redeneringen er op na houden moet de rest daarnaar schikken. Zelden zon idiote argumentatie gezien. De tekst staat dan ook niet op zichzelf maar in samenhang met andere teksten. Laat je de samenhang achterwege dan zal het zoals elke tekst volstrekt onlogisch zijn. Het is dan ook taak om die mensen verder en beter te educeren in de Koran en Islam. Niet voor niets hebben de landen die dat consequent op een deugdelijke manier hebben gedaan veel minder last van extremisme.
Tja, dan kun je bijbel inderdaad ook weggooien.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar er zijn genoeg moslim geestelijken die het ook zo interpreten, heel hamas interpreteert het zo om maar een voorbeeld te noemen. Het is een veel beter plan om het volk helemaal niet educeren in de koran en islam dan kunnen deze volgens jou 'misverstanden' ook niet ontstaan.
Hoe eerder hoe beter.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:45 schreef Kees22 het volgende:
Tja, dan kun je bijbel inderdaad ook weggooien.
Er zal vast ook weer het tegenovergestelde gezegd worden, of binnen de context waarin het geschreven is moet het anders bekeken worden of misschien is de vertaling toch niet helemaal accuraat etc etc.quote:In de qoran wordt regelmatig gezegd dat je moet stoppen met vechten als je tegenstanders stoppen.
Je zegt het goed, 'ook'.quote:En de hekel aan Israel van Hamas en andere Palestijnen heeft ook heel andere achtergronden, namelijk de strijd voor de hen toebehorende grond. Een beetje zoals de indianen tegen de blanken waren.
Wat heeft dat met de TT te maken? IS moordt op dit moment voornamelijk moslims uit en is verder moordlustig tegen elke andere religie. En op dit moment nog in het Midden-Oosten, niet in Europa.quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Nou, met de laatste ongeregeldheden in de Schilderswijk alias Shariadriehoek wordt de stelling in de TT wel weer bevestigd. Mensen demonstreren tegen de gruwelijkheden van de IS(IS), en vervolgens komen de ratten uit de IslamJugend weer bovendrijven, want die zijn het klaarblijkelijk mee eens met dat soort methoden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)Schilderswijk__.html
Zo blijft er weinig over van de TT.quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hoe eerder hoe beter.
[..]
Er zal vast ook weer het tegenovergestelde gezegd worden, of binnen de context waarin het geschreven is moet het anders bekeken worden of misschien is de vertaling toch niet helemaal accuraat etc etc.
[..]
Je zegt het goed, 'ook'.
Euh? Nee hoor, die blijft volledig overeind. Dat jij vindt dat er geen basis voor is in de geschriften, maar schijnbaar een hoop andere wel, haalt dit topic niet onderuit. En als je dan ook nog gewoon naar de praktijk kijkt en het antisemitisme onder veel moslims, dan klopt de TT volledig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:29 schreef Kees22 het volgende:
Zo blijft er weinig over van de TT.
Ik rust mijn Kees.
Lees je wel? Het gaat om de anti-IS demonstratie in de Nederlandse Schilderswijk , en de bij-effecten die je zag in de vorm van terrorisme-verheerlijkende, jodenhatende Nederlandse relmoslims.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de TT te maken? IS moordt op dit moment voornamelijk moslims uit en is verder moordlustig tegen elke andere religie. En op dit moment nog in het Midden-Oosten, niet in Europa.
Dus??
Het was een anti-ISIS vs Pro-ISIS-situatie volgens jou, terwijl het feitelijk een anti-Islam demonstratie door een rechts-extremistische groepering was, waar Moslims dus op reageerde. Waar heeft anti-antisemitisme een rol in deze volgens jou?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:28 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Lees je wel? Het gaat om de anti-IS demonstratie in de Nederlandse Schilderswijk , en de bij-effecten die je zag in de vorm van terrorisme-verheerlijkende, jodenhatende Nederlandse relmoslims.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen, in gewoon Nederlands? Ik kan er geen touw aan vastknopen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:05 schreef Kenju het volgende:
[..]
Anti-ISIS vs Pro-ISIS wat feitelijk een anti-Islam door een rechts-extremistische groepering was, waar Moslims dus op reageerde. Waar heeft anti-antisemitisme een rol in deze volgens jou?
Pardon, post wat aangepast.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk zeggen, in gewoon Nederlands? Ik kan er geen touw aan vastknopen.
Het is helaas teveel gekaapt door rechts-extremisten, maar dat is dan nog geen reden om met stenen te gooien en journalisten te molesteren. Elke weldenkende moslim zou ook anti-ISIS moeten zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:05 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het was een anti-ISIS vs Pro-ISIS-situatie volgens jou, terwijl het feitelijk een anti-Islam demonstratie door een rechts-extremistische groepering was, waar Moslims dus op reageerde. Waar heeft anti-antisemitisme een rol in deze volgens jou?
Natuurlijk is dit zo. Maar zat moslims zijn ook anti-ISIS. Inclusief het grootste deel die ik als 'randgroep' zou omschrijven. Maar die demonstratie door Pro Patria was geen anti-ISIS-demonstratie. Dat was enkel de noemer die ze eraan gaven. Het is ook niet zo dat Moslims daar welkom waren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het is helaas teveel gekaapt door rechts-extremisten, maar dat is dan nog geen reden om met stenen te gooien en journalisten te molesteren. Elke weldenkende moslim zou ook anti-ISIS moeten zijn.
Dan vond ik het zondagavond wel vermakelijk dat Schama een scherpe uitleg geeft van het al dan niet accepteren van joden in Europa in de 18e en 19e eeuw. Christelijk Europa.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Euh? Nee hoor, die blijft volledig overeind. Dat jij vindt dat er geen basis voor is in de geschriften, maar schijnbaar een hoop andere wel, haalt dit topic niet onderuit. En als je dan ook nog gewoon naar de praktijk kijkt en het antisemitisme onder veel moslims, dan klopt de TT volledig.
Dan ben je behoorlijk blind voor de streken van de Palestijnen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:41 schreef Kees22 het volgende:
Israel haalt verwerperlijker streken uit dan Palestijnen.
Was geen onderbuik of moslimhaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:41 schreef Kees22 het volgende:
Na de moord op Theo van Gogh speelde dezelfde onderbuik een rol bij de moslimhaat die opeens heel fel opflakkerde.
Wat een jij-bak.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:24 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dan ben je behoorlijk blind voor de streken van de Palestijnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |