abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143218109
Oh ja, dit had ik gelezen:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)at-en-agressie.dhtml

Ook maar een artikel van de vele, maar eens een keer van de achterkant van de spiegel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143218586
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:38 schreef Kees22 het volgende:
Ik ga in op jouw argument en laat zien dat dat niet klopt en zelfs deels niet kan kloppen.
Wat een irritante manier van discussieren. Je hebt niet gelijk omdat jij zegt dat je gelijk hebt, kom op zeg.
quote:
En inderdaad gaat het er om hoe mensen er mee omgaan. Maar dat kun je dan niet meer aan de religies of hun stichters wijten (los van echte hitsers zoals bijv. Paulus), maar aan de stupiditeit van de gelovigen.
Dus eerst zeg je dat mijn argument niet klopt en vervolgens bevestig je me...Gaat lekker zo.
quote:
Ja, inderdaad. Hoewel de hazara's afstammen van de Mongoolse veroveraars van rond 1200 die nogal wat moordpartijen op hun geweten hadden. En omdat ze nu nog herkenbaar zijn, kunnen ze ook nog af en toe vervolgd worden.
Jouw argument maakt het dus de vraag waarom de joden wel al 2000 jaar af en toe de zondebok zijn. Antwoord is vrij simpel: omdat ze al die tijd als afwijkend te herkennen zijn. Iets waar ze zichzelf grote moeite voor getroostten.
Jij bestempeld het gelijk dat de joden die keuze hebben gemaakt, echter je bewijs daarvoor is niet aanwezig.
quote:
En de joden zijn ook geen 2000 jaar lang vervolgd, alleen af en toe in periodes. Zoals Chinezen, protestanten, katholieken, Tibettanen, Koerden, etc..
Dat is jouw interpretatie van de geschiedenis. Je weet dat er geen integratie was, maar waarom zou dat aan de joden gelegen hebben.
quote:
Nou nee hoor. Simon Schama legt sterk de nadruk op het gebruik van de thora als middel om het volk bij elkaar en afgezonderd te houden. (Al mag ik opmerken dat ik dat zelf ook al eens geconcludeerd had. O-) ) Een recensie door een bekende joodse (ben haar naam even kwijt, dat is de ziekte van, kom, hoe heet hij ook al weer? Eigenheimer? Bintje? Karpov?) met een haar opgevallen citaat uit Simon Schama's boek.
Simon Schama begon de serie met uit te leggen dat hij zich altijd al afvroeg hoe dat nou kwam, dat de joden al die tijd als volk bijeen gebleven waren. En hij kwam tot dezelfde basisconclusies als ik, alleen weet hij er natuurlijk veel meer van en laat hij ook nuances en details zien.
Hij bleef niet steken in verontwaardiging en beschuldiging van de buitenwereld, maar vroeg zich af hoe die processen nou echt werkten.
Overigens gebruik ik dat citaat niet als bewijs, maar eerder als illustratie.
Als ik lieg, lieg ik in commissie, en goede commissie ook nog.
Zo'n tekstje ziet er interessant uit, ook een beetje name dropping om het gewicht te geven. Je moet de sales of marketing in, daar gebruiken we dat soort truuken ook. Echter jouw stelling gaat nat op het feit dat joden ook gewoon mensen zijn, en als je als joods babietje geboren wordt dan verdien je die haat niet, NOOIT!
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_143218695
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:40 schreef Kees22 het volgende:
Dat heet idealisme en komt niet alleen voor bij religies, maar ook bij andere wereld- en maatschappijbeelden. Of zelfs gewoon bij voetbalclubs.
Alleen bij religie is het het sterkst omdat de gedachte erachter is dat er leven na de dood is. Als je feyenoord of ajax steunt denk je niet dat je daar door het eeuwige leven hebt. Onvergelijkbaar zoals zo vele van je voorbeelden (en alsjeblieft bespaar me je muren met tekst).
pi_143218748
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:53 schreef highender het volgende:
Het probleem is dat ze zich wel met jou willen bezighouden.
Daarom word ik er ook zo moe van. Als ze die waan denkbeelden gewoon in hun eigen hoofd houden zou de wereld een stuk prettiger zijn.
pi_143219155
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:11 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat een irritante manier van discussieren. Je hebt niet gelijk omdat jij zegt dat je gelijk hebt, kom op zeg.

[..]

Dus eerst zeg je dat mijn argument niet klopt en vervolgens bevestig je me...Gaat lekker zo.
Pardon? Jij komt met religieuze redenen aan, ik laat zien dat die niet kloppen en dan zeg jij dat ik met religieuze onzin kom. Wat ik natuurlijk niet pik als argument.
Dan verschuif je van religieuze theorie naar praktijk van volgelingen en daarin kan ik je deels wel volgen.
quote:
[..]

Jij bestempeld het gelijk dat de joden die keuze hebben gemaakt, echter je bewijs daarvoor is niet aanwezig.
Ze hebben het gedaan. Mijn bewijs zijn alle rituelen en zelfs heel simpelweg de reflex van veel joden om blindelings achter Israel aan te hobbelen. Natuurlijk maakt niet ieder individu een eigen keuze: het waren mijn ouders die mij lieten dopen en mijn hele dorp dat katholiek was. En maar weinig mensen maken later een bewuste keuze over hun geloof en zeker als dat bijna tegelijk over hun volk gaat.
quote:
[..]

Dat is jouw interpretatie van de geschiedenis. Je weet dat er geen integratie was, maar waarom zou dat aan de joden gelegen hebben.
Waarom niet?
quote:
[..]

Zo'n tekstje ziet er interessant uit, ook een beetje name dropping om het gewicht te geven. Je moet de sales of marketing in, daar gebruiken we dat soort truuken ook. Echter jouw stelling gaat nat op het feit dat joden ook gewoon mensen zijn, en als je als joods babietje geboren wordt dan verdien je die haat niet, NOOIT!
Ja, ik geef het gewicht, ik verschuil me inderdaad wat achter Simon Schama. Nou en: hij is deskundige, ik niet. Maar ik ben wel slim genoeg om zelf tot dezelfde conclusie te komen.
En ik ga er ook helemaal niet over of iemand iets verdiend heeft. Niemand heeft verdiend wat hij of zij krijgt, je krijgt het gewoon voor je kiezen.
Maar verdiend of niet: zo zijn de processen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143219246
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:14 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Alleen bij religie is het het sterkst omdat de gedachte erachter is dat er leven na de dood is. Als je feyenoord of ajax steunt denk je niet dat je daar door het eeuwige leven hebt. Onvergelijkbaar zoals zo vele van je voorbeelden (en alsjeblieft bespaar me je muren met tekst).
Het fanatisme is vergelijkbaar. Met zelfs doden, af en toe.
(Ik zal proberen korter te zijn.)
pi_143237596
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 09:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nogmaals, de bijbel is de oorzaak met de moord op christus. Die moord is gebruikt om joden weg te zetten als onmensen, ze uit te stoten en soms te vervolgen/vermoorden. De islam heeft dat voortgezet. Wat jij hier nu insinueert kom ik zo op terug.
Neen. Sterker nog in de islam is christus zelf niet aan het kruis gestorven, maar een evenbeeld. Oftewel die wrok die christenen tegen joden daarover koesteren komt niet voor in de islam. Het is daarentegen wel zo dat in de vroege periode van de islam moslims door joden en polytheisten vervolgd werden. Beschrijving van de ze periode komt voor in de koran en bevat soms gewelddadige passages. Zonder de context te kennen kan het als puur antisemitisch worden opgevat, terwijl dit niet zo is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143238298
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
Zonder de context te kennen kan het als puur antisemitisch worden opgevat, terwijl dit niet zo is.
Zo'n opmerking vind ik ook altijd zo briljant.... "Ja, het staat er zwart op wit maar zo moet je het niet lezen hoor!" . En ondertussen interpreteren miljoenen moslims de tekst gewoon zoals die daar staat!

Daarom, diskwalificeer die boeken gewoon helemaal en ga op zoek naar je eigen waarheid ipv die tunnelvisie op die enkele religieuze geschriften.
pi_143239887
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:30 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Zo'n opmerking vind ik ook altijd zo briljant.... "Ja, het staat er zwart op wit maar zo moet je het niet lezen hoor!" . En ondertussen interpreteren miljoenen moslims de tekst gewoon zoals die daar staat!

Daarom, diskwalificeer die boeken gewoon helemaal en ga op zoek naar je eigen waarheid ipv die tunnelvisie op die enkele religieuze geschriften.
Nee hoor. Dus omdat er zotten zijn die bepaalde achterlijke redeneringen er op na houden moet de rest daarnaar schikken. Zelden zon idiote argumentatie gezien. De tekst staat dan ook niet op zichzelf maar in samenhang met andere teksten. Laat je de samenhang achterwege dan zal het zoals elke tekst volstrekt onlogisch zijn. Het is dan ook taak om die mensen verder en beter te educeren in de Koran en Islam. Niet voor niets hebben de landen die dat consequent op een deugdelijke manier hebben gedaan veel minder last van extremisme.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mutant01 op 09-08-2014 20:27:20 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_143255209
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 20:21 schreef Mutant01 het volgende:
Nee hoor. Dus omdat er zotten zijn die bepaalde achterlijke redeneringen er op na houden moet de rest daarnaar schikken. Zelden zon idiote argumentatie gezien. De tekst staat dan ook niet op zichzelf maar in samenhang met andere teksten. Laat je de samenhang achterwege dan zal het zoals elke tekst volstrekt onlogisch zijn. Het is dan ook taak om die mensen verder en beter te educeren in de Koran en Islam. Niet voor niets hebben de landen die dat consequent op een deugdelijke manier hebben gedaan veel minder last van extremisme.
Maar er zijn genoeg moslim geestelijken die het ook zo interpreten, heel hamas interpreteert het zo om maar een voorbeeld te noemen. Het is een veel beter plan om het volk helemaal niet educeren in de koran en islam dan kunnen deze volgens jou 'misverstanden' ook niet ontstaan.
pi_143282340
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar er zijn genoeg moslim geestelijken die het ook zo interpreten, heel hamas interpreteert het zo om maar een voorbeeld te noemen. Het is een veel beter plan om het volk helemaal niet educeren in de koran en islam dan kunnen deze volgens jou 'misverstanden' ook niet ontstaan.
Tja, dan kun je bijbel inderdaad ook weggooien.
In de qoran wordt regelmatig gezegd dat je moet stoppen met vechten als je tegenstanders stoppen.

En de hekel aan Israel van Hamas en andere Palestijnen heeft ook heel andere achtergronden, namelijk de strijd voor de hen toebehorende grond. Een beetje zoals de indianen tegen de blanken waren.
pi_143292317
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:45 schreef Kees22 het volgende:
Tja, dan kun je bijbel inderdaad ook weggooien.
Hoe eerder hoe beter.
quote:
In de qoran wordt regelmatig gezegd dat je moet stoppen met vechten als je tegenstanders stoppen.
Er zal vast ook weer het tegenovergestelde gezegd worden, of binnen de context waarin het geschreven is moet het anders bekeken worden of misschien is de vertaling toch niet helemaal accuraat etc etc.
quote:
En de hekel aan Israel van Hamas en andere Palestijnen heeft ook heel andere achtergronden, namelijk de strijd voor de hen toebehorende grond. Een beetje zoals de indianen tegen de blanken waren.
Je zegt het goed, 'ook'.
  maandag 11 augustus 2014 @ 10:35:31 #113
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_143294115
Nou, met de laatste ongeregeldheden in de Schilderswijk alias Shariadriehoek wordt de stelling in de TT wel weer bevestigd. Mensen demonstreren tegen de gruwelijkheden van de IS(IS), en vervolgens komen de ratten uit de IslamJugend weer bovendrijven, want die zijn het klaarblijkelijk mee eens met dat soort methoden.

http://www.telegraaf.nl/b(...)Schilderswijk__.html
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_143328918
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 10:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Nou, met de laatste ongeregeldheden in de Schilderswijk alias Shariadriehoek wordt de stelling in de TT wel weer bevestigd. Mensen demonstreren tegen de gruwelijkheden van de IS(IS), en vervolgens komen de ratten uit de IslamJugend weer bovendrijven, want die zijn het klaarblijkelijk mee eens met dat soort methoden.

http://www.telegraaf.nl/b(...)Schilderswijk__.html
Wat heeft dat met de TT te maken? IS moordt op dit moment voornamelijk moslims uit en is verder moordlustig tegen elke andere religie. En op dit moment nog in het Midden-Oosten, niet in Europa.
Dus??
pi_143328927
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 08:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hoe eerder hoe beter.

[..]

Er zal vast ook weer het tegenovergestelde gezegd worden, of binnen de context waarin het geschreven is moet het anders bekeken worden of misschien is de vertaling toch niet helemaal accuraat etc etc.

[..]

Je zegt het goed, 'ook'.
Zo blijft er weinig over van de TT.
Ik rust mijn Kees.
pi_143330573
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:29 schreef Kees22 het volgende:
Zo blijft er weinig over van de TT.
Ik rust mijn Kees.
Euh? Nee hoor, die blijft volledig overeind. Dat jij vindt dat er geen basis voor is in de geschriften, maar schijnbaar een hoop andere wel, haalt dit topic niet onderuit. En als je dan ook nog gewoon naar de praktijk kijkt en het antisemitisme onder veel moslims, dan klopt de TT volledig.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:28:25 #117
3647 B.R.Oekhoest
pi_143339578
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat heeft dat met de TT te maken? IS moordt op dit moment voornamelijk moslims uit en is verder moordlustig tegen elke andere religie. En op dit moment nog in het Midden-Oosten, niet in Europa.
Dus??
Lees je wel? Het gaat om de anti-IS demonstratie in de Nederlandse Schilderswijk , en de bij-effecten die je zag in de vorm van terrorisme-verheerlijkende, jodenhatende Nederlandse relmoslims.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:05:23 #118
300718 Kenju
Say It!!??
pi_143345326
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:28 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Lees je wel? Het gaat om de anti-IS demonstratie in de Nederlandse Schilderswijk , en de bij-effecten die je zag in de vorm van terrorisme-verheerlijkende, jodenhatende Nederlandse relmoslims.
Het was een anti-ISIS vs Pro-ISIS-situatie volgens jou, terwijl het feitelijk een anti-Islam demonstratie door een rechts-extremistische groepering was, waar Moslims dus op reageerde. Waar heeft anti-antisemitisme een rol in deze volgens jou?

[ Bericht 3% gewijzigd door Kenju op 12-08-2014 17:14:05 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:08:47 #119
3647 B.R.Oekhoest
pi_143345442
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:05 schreef Kenju het volgende:

[..]

Anti-ISIS vs Pro-ISIS wat feitelijk een anti-Islam door een rechts-extremistische groepering was, waar Moslims dus op reageerde. Waar heeft anti-antisemitisme een rol in deze volgens jou?
Wat wil je nou eigenlijk zeggen, in gewoon Nederlands? Ik kan er geen touw aan vastknopen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:14:14 #120
300718 Kenju
Say It!!??
pi_143345645
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Wat wil je nou eigenlijk zeggen, in gewoon Nederlands? Ik kan er geen touw aan vastknopen.
Pardon, post wat aangepast.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:39:10 #121
3647 B.R.Oekhoest
pi_143346529
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:05 schreef Kenju het volgende:

[..]

Het was een anti-ISIS vs Pro-ISIS-situatie volgens jou, terwijl het feitelijk een anti-Islam demonstratie door een rechts-extremistische groepering was, waar Moslims dus op reageerde. Waar heeft anti-antisemitisme een rol in deze volgens jou?
Het is helaas teveel gekaapt door rechts-extremisten, maar dat is dan nog geen reden om met stenen te gooien en journalisten te molesteren. Elke weldenkende moslim zou ook anti-ISIS moeten zijn.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:57:57 #122
300718 Kenju
Say It!!??
pi_143347156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Het is helaas teveel gekaapt door rechts-extremisten, maar dat is dan nog geen reden om met stenen te gooien en journalisten te molesteren. Elke weldenkende moslim zou ook anti-ISIS moeten zijn.
Natuurlijk is dit zo. Maar zat moslims zijn ook anti-ISIS. Inclusief het grootste deel die ik als 'randgroep' zou omschrijven. Maar die demonstratie door Pro Patria was geen anti-ISIS-demonstratie. Dat was enkel de noemer die ze eraan gaven. Het is ook niet zo dat Moslims daar welkom waren.

Dat ze journalisten molesteren is niet goed te praten. Maar er lopen natuurlijk zat randgroep figuren rond die zonder organisatie zich te buiten gaan en zich misdragen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_143362486
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Euh? Nee hoor, die blijft volledig overeind. Dat jij vindt dat er geen basis voor is in de geschriften, maar schijnbaar een hoop andere wel, haalt dit topic niet onderuit. En als je dan ook nog gewoon naar de praktijk kijkt en het antisemitisme onder veel moslims, dan klopt de TT volledig.
Dan vond ik het zondagavond wel vermakelijk dat Schama een scherpe uitleg geeft van het al dan niet accepteren van joden in Europa in de 18e en 19e eeuw. Christelijk Europa.
IS is bezig met het vestigen van een kalifaat en ALLE andere geloven zullen uitgeroeid worden, als zij hun zin krijgen.
Arabieren zien hun Palestijnse geloofsgenoten gebombardeerd worden door Israel en evenals joden aller landen toestromen om Israel te helpen, scharen moslims zich achter Palestijnen. En ja: er zijn meer moslims dan joden en Israel haalt verwerperlijker streken uit dan Palestijnen.

Dat onderbuiken dan opeens een opvallende rol spelen is weliswaar verwerpelijk, maar toch niet echt uitzonderlijk. Na de moord op Theo van Gogh speelde dezelfde onderbuik een rol bij de moslimhaat die opeens heel fel opflakkerde.
De stelling dat de islam het antisemitisme terugbrengt in Europa gaat er van uit dat het antisemitisme in christelijk (nou ja?) Europa inmiddels een beetje weg was. Daar geloof ik helemaal niks van.
pi_143364159
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:41 schreef Kees22 het volgende:
Israel haalt verwerperlijker streken uit dan Palestijnen.
Dan ben je behoorlijk blind voor de streken van de Palestijnen.
quote:
Na de moord op Theo van Gogh speelde dezelfde onderbuik een rol bij de moslimhaat die opeens heel fel opflakkerde.
Was geen onderbuik of moslimhaat.
pi_143364188
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:24 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dan ben je behoorlijk blind voor de streken van de Palestijnen.
Wat een jij-bak. :r Kun je niet beter?

Het in de fik (proberen te) steken van moskeeën is geen moslimhaat?
pi_143364206
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een jij-bak. :r Kun je niet beter?
Jij begint met je gezwam :B
pi_143364346
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus??
Hier, begint je naďviteit storender te worden. ISsupport in NL kijkt vooral naar de Jodenhaat van IS. Daarbij gaan er genoeg islamieten naar oorlogslanden en doen mee met uitmoorden en hoofden afhakken. Dus het is wél al in Europa. De moordlust wordt alleen nog niet opdezelfde manier geuit als in het M-O.
pi_143364644
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Hier, begint je naďviteit storender te worden. ISsupport in NL kijkt vooral naar de Jodenhaat van IS. Daarbij gaan er genoeg islamieten naar oorlogslanden en doen mee met uitmoorden en hoofden afhakken. Dus het is wél al in Europa. De moordlust wordt alleen nog niet opdezelfde manier geuit als in het M-O.
Ach, al die haatzaaierij gaat sowieso aan mij voorbij.

Maar jij vindt joden die in Israel gaan helpen tegen de bedreiging van de joodse staat Israel (wat dat dan ook mag zijn, behalve de eigen stupiditeit) en iets als holland4israel (hopelijk inderdaad beperkt tot Holland en niet de rest van Nederland!) dan wel acceptabel?

Moordlust is bedreigend en dient bestreden te worden. Van welke kant dan ook. Christelijk, joods, islamitisch, boeddhistisch, atheďstisch, politiek.
pi_143371111
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:42 schreef Kees22 het volgende:
Ach, al die haatzaaierij gaat sowieso aan mij voorbij.
Daardoor mis je veel kennis.
quote:
Maar jij vindt joden die in Israel gaan helpen tegen de bedreiging van de joodse staat Israel (wat dat dan ook mag zijn, behalve de eigen stupiditeit) en iets als holland4israel (hopelijk inderdaad beperkt tot Holland en niet de rest van Nederland!) dan wel acceptabel?
Nog nooit over nagedacht, omdat ik er nog nooit van heb gehoord. Er is mij niets bekend van een wereldwijde radicale Joodse beleving om naar Israël te gaan en te strijden voor de "Joodse-Jihad".

quote:
Moordlust is bedreigend en dient bestreden te worden. Van welke kant dan ook. Christelijk, joods, islamitisch, boeddhistisch, atheďstisch, politiek.
Toch wordt Islamitische moordlust niet bestreden. Sterker nog, men geeft de teruggekomen Jihad-strijders hier in NL een subsidie (want ze mogen niet nog verder radicaliseren :r )
pi_143378380
quote:
Dan vond ik het zondagavond wel vermakelijk dat Schama een scherpe uitleg geeft van het al dan niet accepteren van joden in Europa in de 18e en 19e eeuw. Christelijk Europa.
IS is bezig met het vestigen van een kalifaat en ALLE andere geloven zullen uitgeroeid worden, als zij hun zin krijgen.
Arabieren zien hun Palestijnse geloofsgenoten gebombardeerd worden door Israel en evenals joden aller landen toestromen om Israel te helpen, scharen moslims zich achter Palestijnen.
Wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen, dat de TT toch gelijk heeft?
quote:
En ja: er zijn meer moslims dan joden en Israel haalt verwerperlijker streken uit dan Palestijnen.
Dat is een subjectieve stelling, onmeetbaar en alleen maar duidelijk maakt hoe jij in de discussie zit.
quote:
Dat onderbuiken dan opeens een opvallende rol spelen is weliswaar verwerpelijk, maar toch niet echt uitzonderlijk. Na de moord op Theo van Gogh speelde dezelfde onderbuik een rol bij de moslimhaat die opeens heel fel opflakkerde.
De stelling dat de islam het antisemitisme terugbrengt in Europa gaat er van uit dat het antisemitisme in christelijk (nou ja?) Europa inmiddels een beetje weg was. Daar geloof ik helemaal niks van.
Dat was in Europa wel degelijk een stuk minder geworden na wo2. Er was een ontzettende schrikreactie op de holocaust en vernietigingskampen omdat toen pas het besef doordrong waar die haat toen kon leiden. Dat heeft de hele tolerantie in het westen doen toen nemen. Helaas hebben we nu weer een influx van mensen met een ideologie die deze les nog niet geleerd heeft.
pi_143409097
Can you spell o n h e i l
pi_143436476
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Daardoor mis je veel kennis.
Lijkt me stom dat IS Nederland naar jodenhaat van IS kijkt, want IS opereert helemaal niet in gebieden waar joden wonen. Wie is er nou naďef?
quote:
[..]

Nog nooit over nagedacht, omdat ik er nog nooit van heb gehoord. Er is mij niets bekend van een wereldwijde radicale Joodse beleving om naar Israël te gaan en te strijden voor de "Joodse-Jihad".
Dan ben jij weer naďef. Waren er laatst niet twee dames bij K&B die dienst wilden nemen in het IOF?
quote:
[..]

Toch wordt Islamitische moordlust niet bestreden. Sterker nog, men geeft de teruggekomen Jihad-strijders hier in NL een subsidie (want ze mogen niet nog verder radicaliseren :r )
Oh ja? Weet ik niks van.
pi_143436593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:22 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen, dat de TT toch gelijk heeft?
Nee, juist niet.
Het is niet de rentree van de islam die een antisemitisme veroorzaakt, maar de strapatsen van de joodse staat Israel tegen de Palestijnen. Die strapatsen roepen een haat jegens Israel op bij moslims, los van de vraag of ze in Europa of waar dan ook wonen.
quote:
[..]

Dat is een subjectieve stelling, onmeetbaar en alleen maar duidelijk maakt hoe jij in de discussie zit.
Ja, half kwantitatief, half kwalitatief. En hoe ik in de discussie zit doet niks af aan de geldigheid van mijn argumenten.
quote:
[..]

Dat was in Europa wel degelijk een stuk minder geworden na wo2. Er was een ontzettende schrikreactie op de holocaust en vernietigingskampen omdat toen pas het besef doordrong waar die haat toen kon leiden. Dat heeft de hele tolerantie in het westen doen toen nemen. Helaas hebben we nu weer een influx van mensen met een ideologie die deze les nog niet geleerd heeft.
Dit is echt flauwekul. Dat er een schrikreactie is geweest en bijbehorende politieke correctheid wil ik nog wel geloven. Ik heb zelf ook een tijdlang bewondering gehad voor de vernieuwende staat Israel. Socialistisch met de kibboetsen ook nog.

Helaas blijken die idealistische ideeën niet bepaald waar geworden te zijn. En blijkt dat niemand echt de les geleerd te hebben.
De kwaliteit van de influx van mensen zal grofweg gelijk zijn aan de kwaliteit van de autochtonen. Of zelfs iets hoger, aangezien domme mensen vooral thuisblijven.
Dus dat toenemen antisemitisme iets met instroom van moslims te maken zou hebben, wil ik tegenwerpen.
pi_143436599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:35 schreef Mumit het volgende:
Can you spell o n h e i l
Ja hoor: O N H E I L.

Waarom stel jij je vraag in het Engels?
pi_143438968
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 02:09 schreef Kees22 het volgende:
Nee, juist niet.
Het is niet de rentree van de islam die een antisemitisme veroorzaakt, maar de strapatsen van de joodse staat Israel tegen de Palestijnen. Die strapatsen roepen een haat jegens Israel op bij moslims, los van de vraag of ze in Europa of waar dan ook wonen.
Onzin, ik heb al lang aangetoond dat die haat al veel en veel langer bestaat.
quote:
Ja, half kwantitatief, half kwalitatief. En hoe ik in de discussie zit doet niks af aan de geldigheid van mijn argumenten.
Nee, dat is gewoon jouw mening en dat typeert jouw gekleurdheid en wat jij ziet als een geldig argument ook al is dat het niet.
quote:
Dit is echt flauwekul. Dat er een schrikreactie is geweest en bijbehorende politieke correctheid wil ik nog wel geloven. Ik heb zelf ook een tijdlang bewondering gehad voor de vernieuwende staat Israel. Socialistisch met de kibboetsen ook nog.

Helaas blijken die idealistische ideeën niet bepaald waar geworden te zijn. En blijkt dat niemand echt de les geleerd te hebben.
Je haalt dingen door elkaar en begint een beetje warrig te redeneren. Kijk nu nog maar eens naar waar je op reageert, want je reactie slaat als een tang op een varken. Die tolerantie richting joden is nog steeds heel groot onder autochtonen, in ieder geval groter dan voor de oorlog.
quote:
De kwaliteit van de influx van mensen zal grofweg gelijk zijn aan de kwaliteit van de autochtonen. Of zelfs iets hoger, aangezien domme mensen vooral thuisblijven.
Dus dat toenemen antisemitisme iets met instroom van moslims te maken zou hebben, wil ik tegenwerpen.
Dat de influx van mensen grofweg gelijk zal zijn is ook al onzin. Als voorbeeld; Vanuit Marokko zijn in d eerste instantie voornamelijk de mensen uit het berggebied naar Nederland gekomen, niet de wat meer ontwikkelde Marokkanen uit de steden.

Die 'dus' van je slaat helemaal niet op de rest van je reactie. Je levert totaal geen argumentatie voor je 'dus'.... Maar kijk even naar de onderzoeken over antisemitisme, dan zie je gewoon duidelijk dat onder moslims veel meer antisemitisme is als onder autochtonen. Dus dat klopt dan met de stellingname in de TT.
pi_143441000
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:55 schreef Kees22 het volgende:
Lijkt me stom dat IS Nederland naar jodenhaat van IS kijkt, want IS opereert helemaal niet in gebieden waar joden wonen. Wie is er nou naďef?
Really? En waarom wonen er geen Joden?

quote:
Dan ben jij weer naďef. Waren er laatst niet twee dames bij K&B die dienst wilden nemen in het IOF?
Oh en die hoofden op stokken wilden verzamelen?
quote:
Oh ja? Weet ik niks van.
Ja dat dacht ik al, je bent niet voor niets zo naďef. (Stop dan bewust de andere kant op kijken).
pi_143499521
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:42 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Onzin, ik heb al lang aangetoond dat die haat al veel en veel langer bestaat.

[..]

Nee, dat is gewoon jouw mening en dat typeert jouw gekleurdheid en wat jij ziet als een geldig argument ook al is dat het niet.
Die haat bestaat niet al veel langer. Niet zo bijzonder als dat joden anders en slechter behandeld werden dan andere geloofs- of bevolkingsgroepen.
quote:
[..]

Je haalt dingen door elkaar en begint een beetje warrig te redeneren. Kijk nu nog maar eens naar waar je op reageert, want je reactie slaat als een tang op een varken. Die tolerantie richting joden is nog steeds heel groot onder autochtonen, in ieder geval groter dan voor de oorlog.
Nou. Dat kun jij nou wel denken. Maar ik, mijn beste vriendin, Dries van Agt (ik had nooit gedacht die glibber nog eens als medestander op te voeren), Gretta Duisenberg zijn toch niet de domsten. En ook mensen van Een Ander Joods Gelijk zijn toch autochtonen. De tolerantie jegens joden heeft te lijden onder de misdaden van Israel. Ook al zal ik daar mijn joodse vriend niet op aanvallen. Want die heeft er verder niks mee te maken.
quote:
[..]

Dat de influx van mensen grofweg gelijk zal zijn is ook al onzin. Als voorbeeld; Vanuit Marokko zijn in d eerste instantie voornamelijk de mensen uit het berggebied naar Nederland gekomen, niet de wat meer ontwikkelde Marokkanen uit de steden.

Die 'dus' van je slaat helemaal niet op de rest van je reactie. Je levert totaal geen argumentatie voor je 'dus'.... Maar kijk even naar de onderzoeken over antisemitisme, dan zie je gewoon duidelijk dat onder moslims veel meer antisemitisme is als onder autochtonen. Dus dat klopt dan met de stellingname in de TT.
Niet meer opgeleid, maar wel de meer ondernemende en nieuwsgierige bewoners. De domme bewoners werden gewoon achtergelaten.
En er is geen reden waarom die mensen opgevoed zouden zijn met een hekel aan joden. Hekel aan Arabieren, de heersende groep in Marokko, ligt meer voor de hand.

Laat die onderzoeken maar even zien dan.
pi_143499582
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Really? En waarom wonen er geen Joden?
Duh! Gevlucht tijdens de naqba?
quote:
[..]

Oh en die hoofden op stokken wilden verzamelen?
Mwa, ze wilden wel de bedreigde joodse staat Israel helpen. Hoezo jihad?
quote:
[..]

Ja dat dacht ik al, je bent niet voor niets zo naďef. (Stop dan bewust de andere kant op kijken).
Ik ben niet geďnteresseerd in subsidies die andere mensen krijgen en lees ook alleen de krant op zaterdag. Dus?
pi_143504564
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:30 schreef Kees22 het volgende:
Die haat bestaat niet al veel langer. Niet zo bijzonder als dat joden anders en slechter behandeld werden dan andere geloofs- of bevolkingsgroepen.
Tsja, als je alle feiten blijft ontkennen dan zegt dat genoeg.
quote:
Nou. Dat kun jij nou wel denken. Maar ik, mijn beste vriendin, Dries van Agt (ik had nooit gedacht die glibber nog eens als medestander op te voeren), Gretta Duisenberg zijn toch niet de domsten. En ook mensen van Een Ander Joods Gelijk zijn toch autochtonen. De tolerantie jegens joden heeft te lijden onder de misdaden van Israel. Ook al zal ik daar mijn joodse vriend niet op aanvallen. Want die heeft er verder niks mee te maken.
Dries en Gretta....ok.
quote:
Laat die onderzoeken maar even zien dan.
http://www.volkskrant.nl/(...)-diepgeworteld.dhtml
pi_143536850
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:02 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Tsja, als je alle feiten blijft ontkennen dan zegt dat genoeg.

[..]

Dries en Gretta....ok.
Hoezo? Goed onderlegde, intelligente mensen, die ergens geweest zijn en ergens over nagedacht hebben.
quote:
De gelijkstelling van Israel en joden is niet voorbehouden aan moslims: joden hebben daar ook nogal een handje van. Lijkt me wel aardig om een soortgelijk onderzoek op te zetten over de aanvallen van Israel op zijn omgeving en dan autochtone Nederlanders en joden te vergelijken.
Doet niks af aan het risico van dit soort domheid onder moslims. Betere scholing, zoals het wél behandelen van de holocaust, zou misschien helpen.
pi_143545356
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:48 schreef Kees22 het volgende:
Hoezo? Goed onderlegde, intelligente mensen, die ergens geweest zijn en ergens over nagedacht hebben.
Gretta, de mevrouw die niet eens twee minuten stil kan zijn tijdens de dodenherdenking, grapjes maakt over 6 miljoen doden, uitspraken doet als "Israëli's liegen altijd. Dat zie je aan die koppen. Schoften zijn het". Als jij dat een intelligent mens vindt dan zegt dan conformeer je weer aan het beeld dat ik over jou heb.
pi_143608819
Merkel spreekt bij betoging tegen Jodenhaat

Bondskanselier Angela Merkel zal volgende maand het woord voeren bij een betoging tegen antisemitisme. Dat heeft de organisator van de demonstratie, de Centrale Raad van de Joden in Duitsland, dinsdag laten weten.

De betoging met als leuze 'Sta op! Nooit weer Jodenhaat' wordt op zondag 14 september in Berlijn gehouden. Andere sprekers zijn de voorzitter van de Duitse bisschoppenconferentie, kardinaal Reinhard Marx, de voorzitter van de Evangelische Kerk in Duitsland, Nikolaus Schneider, en voorzitter Ronald S. Lauder van het Joods Wereldcongres.

Net als in Nederland waren in Duitsland bij demonstraties tegen het Israëlische optreden in de Gazastrook antisemitische leuzen te horen. ,,De afgelopen weken waren we er getuige van hoe zuivere Jodenhaat openlijk veld heeft gewonnen'', aldus de voorzitter van de Centrale Raad, Dieter Graumann.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)-Jodenhaat-1579797W/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_143616066
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:44 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Gretta, de mevrouw die niet eens twee minuten stil kan zijn tijdens de dodenherdenking, grapjes maakt over 6 miljoen doden, uitspraken doet als "Israëli's liegen altijd. Dat zie je aan die koppen. Schoften zijn het". Als jij dat een intelligent mens vindt dan zegt dan conformeer je weer aan het beeld dat ik over jou heb.
Jaja, dat grapje over die 6 miljoen wordt haar in de schoenen geschoven. Door mensen die haar maar al te gretig antisemitisch willen noemen. Ze heeft het duidelijk uitgelegd en haar uitleg is volkomen geloofwaardig. Als er 4 duizend handtekeningen waren opgehaald, had ze gezegd: "Op naar de 4 miljoen!" Honi soit qui mal y pense!
En de uitspraak "Israeli's liegen altijd" is niet dezelfde als "joden liegen altijd". De eerste kan ik wel volgen, zeker als ze het over officiële Israeli's heeft, zoals al die politici. Of wou je zeggen dat je zelfs maar een paperclip van een %$#^&*@ als Netanyahu zou kopen? De tweede heeft ze zelfs volgens jou dus niet gedaan.
Ik rust mijn Kees.
pi_143620345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:48 schreef Kees22 het volgende:
Jaja, dat grapje over die 6 miljoen wordt haar in de schoenen geschoven. Door mensen die haar maar al te gretig antisemitisch willen noemen. Ze heeft het duidelijk uitgelegd en haar uitleg is volkomen geloofwaardig. Als er 4 duizend handtekeningen waren opgehaald, had ze gezegd: "Op naar de 4 miljoen!" Honi soit qui mal y pense!
Daar zou ze natuurlijk helemaal mee weg komen ware het niet;
quote:
Een van haar delegatiegenoten oppert het idee een Hezbollah-kantoor in Nederland te openen. ,,Om te shockeren”, zegt hij. Hij wil ook wel een nieuwe politieke partij beginnen, gaat de reportage verder, waarop Duisenberg zegt: ,,Ja, en we willen minstens zes miljoen handtekeningen.”
Dus ze vindt die zes miljoen toch wel erg grappig. En daarmee vervalt dus ook haar verdediging (en de jouwe).
quote:
En de uitspraak "Israeli's liegen altijd" is niet dezelfde als "joden liegen altijd". De eerste kan ik wel volgen, zeker als ze het over officiële Israeli's heeft, zoals al die politici.
Dan nog is de uitspraak "Israeli's liegen altijd" een debiele discriminerende uitspraak.
quote:
Of wou je zeggen dat je zelfs maar een paperclip van een %$#^&*@ als Netanyahu zou kopen? De tweede heeft ze zelfs volgens jou dus niet gedaan.
Ik rust mijn Kees.
Je rust maar wat je wilt, je bevestigd het beeld over jezelf alleen maar keer op keer.
pi_143652065
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Daar zou ze natuurlijk helemaal mee weg komen
Nee hoor, sommige mensen bleven haar hardnekkig beschuldigen.
quote:
ware het niet;

[..]

Dus ze vindt die zes miljoen toch wel erg grappig. En daarmee vervalt dus ook haar verdediging (en de jouwe).
Ach, je wilt beslist niet weten wat voor grapjes doodgravers onder elkaar maken. En als je al eenmaal toch al zo verketterd wordt, kun je er beter een geuzenterm van maken. Dat soort grapjes maak ik zelf vaak genoeg en zie ik anderen ook vaak genoeg maken. Nou ja, eigenlijk alleen met een IQ van boven de 110.
quote:
[..]

Dan nog is de uitspraak "Israeli's liegen altijd" een debiele discriminerende uitspraak.
Jaja, en het koperdraad is uitgevonden door twee Hollanders die om een halve cent vochten. De islam is een agressieve godsdienst en veroorzaakt antisemitisme is zeker minder debiel of discriminerend?
quote:
[..]

Je rust maar wat je wilt, je bevestigd het beeld over jezelf alleen maar keer op keer.
Het blijkt keer op keer dat de Israelische overheid en haar vertegenwoordigers niet te vertrouwen zijn. Dat geldt voor wel meer gezagsdragers, maar in Israel lijkt het wel tot norm verheven te zijn. Wat betreft de bevolking weet ik het niet. Ik denk dat ze slecht les krijgen in hun eigen geschiedenis, en ze hebben natuurlijk veel hinder van hun heilige boek. Dat is niet zozeer liegen als wel belogen zijn.

Dat maakt me echt geen bal uit, wat jij van me denkt. Zegt meer over jou dan over mij.
Ik kom hier om een beetje zinnige discussies te voeren en heel soms komt het tot een beetje meer contact. Uitschelden of in hokjes duwen is zelden zinnig en raakt me ook niet.
pi_143657081
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:13 schreef Kees22 het volgende:
Nee hoor, sommige mensen bleven haar hardnekkig beschuldigen.

Ach, je wilt beslist niet weten wat voor grapjes doodgravers onder elkaar maken. En als je al eenmaal toch al zo verketterd wordt, kun je er beter een geuzenterm van maken. Dat soort grapjes maak ik zelf vaak genoeg en zie ik anderen ook vaak genoeg maken. Nou ja, eigenlijk alleen met een IQ van boven de 110.
Ah ja, eerst ontkennen dat ze het zo bedoelde en nu het bagataliseren als een grapje. Je snapt toch ook wel dat je nu zelfs jezelf in de maling neemt.
quote:
Jaja, en het koperdraad is uitgevonden door twee Hollanders die om een halve cent vochten.
De essentie van discriminatie is generaliseren, je generaliseert alle israelis met die uitspraak. Het feit dat je zoiets nog probeert te verdedigen is diep triest.
quote:
Dat maakt me echt geen bal uit, wat jij van me denkt. Zegt meer over jou dan over mij.
Ik kom hier om een beetje zinnige discussies te voeren en heel soms komt het tot een beetje meer contact. Uitschelden of in hokjes duwen is zelden zinnig en raakt me ook niet.
Je neemt jezelf in de maling door verschrikkelijke opmerkingen en discriminatie van iemand te verdedigen puur omdat ze net zo tegen israel is als jij. Dat is gewoon triest en heeft niets met zinnige discussies te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door truthortruth op 21-08-2014 09:57:14 ]
pi_143732206
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:44 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ah ja, eerst ontkennen dat ze het zo bedoelde en nu het bagataliseren als een grapje. Je snapt toch ook wel dat je nu zelfs jezelf in de maling neemt.
Ach Jezus. Ja mijn zoon. Vergeef het hun, zij weten niet wat zij doen.
Moet ik nou echt ironie, sarcasme, cynisme en dergelijke vormen gaan uitleggen? Met name als die gebruikt worden in eigen kring en als afweer tegen aanvallen?
quote:
[..]

De essentie van discriminatie is generaliseren, je generaliseert alle israelis met die uitspraak. Het feit dat je zoiets nog probeert te verdedigen is diep triest.
Dat ik alle Hollanders generaliseer bedoel je. Want ik doe hier geen uitspraak over Israelis.
quote:
[..]

Je neemt jezelf in de maling door verschrikkelijke opmerkingen en discriminatie van iemand te verdedigen puur omdat ze net zo tegen israel is als jij. Dat is gewoon triest en heeft niets met zinnige discussies te maken.
Je leest niet goed. Om te beginnen de uitspraken van Gretta Duisenberg niet. En ook mijn uitspraken niet. Dat mag hoor.
Je mag van mijn en haar uitspraken maken wat je wilt, maar dat zijn dan wel jouw maaksels!
Dat mag, iedereen maakt zijn eigen werkelijkheid en maaksels.
Maar schuif jouw misverstanden liever niet in onze schoenen.
pi_143739021
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 02:42 schreef Kees22 het volgende:
Ach Jezus. Ja mijn zoon. Vergeef het hun, zij weten niet wat zij doen.
Moet ik nou echt ironie, sarcasme, cynisme en dergelijke vormen gaan uitleggen? Met name als die gebruikt worden in eigen kring en als afweer tegen aanvallen?
Aangezien je eerst probeerde te ontkennen dat ze die grap maakte hoef ik jou niet uit te leggen waarom het niet gepast is, anders had je nooit gestart met verdedigen dat ze dat niet bedoelde :* .
quote:
Dat ik alle Hollanders generaliseer bedoel je. Want ik doe hier geen uitspraak over Israelis.
Ach ja, draaien en wurmen, het gaat lekker met je. Die uitspraak deed Greta en was jij aan het verdedigen, maar goed ook dat zou ik natuurlijk niet toe hoeven lichten :7
quote:
Je leest niet goed. Om te beginnen de uitspraken van Gretta Duisenberg niet. En ook mijn uitspraken niet. Dat mag hoor.
Je mag van mijn en haar uitspraken maken wat je wilt, maar dat zijn dan wel jouw maaksels!
Dat mag, iedereen maakt zijn eigen werkelijkheid en maaksels.
Maar schuif jouw misverstanden liever niet in onze schoenen.
Haha, eerst de uitspraken verdedigen en dan zeggen dat ik het mis interpreteer. Dat gaat niet samen Kees ~O>

Je geeft jezelf wel erg bloot dit keer.
pi_143870553
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 13:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Aangezien je eerst probeerde te ontkennen dat ze die grap maakte hoef ik jou niet uit te leggen waarom het niet gepast is, anders had je nooit gestart met verdedigen dat ze dat niet bedoelde :* .

[..]

Ach ja, draaien en wurmen, het gaat lekker met je. Die uitspraak deed Greta en was jij aan het verdedigen, maar goed ook dat zou ik natuurlijk niet toe hoeven lichten :7

[..]

Haha, eerst de uitspraken verdedigen en dan zeggen dat ik het mis interpreteer. Dat gaat niet samen Kees ~O>

Je geeft jezelf wel erg bloot dit keer.
Laat verder ook maar.
Ik hoef helemaal Gretta Duisenberg niet te verdedigen, want die heeft niks verkeerd gedaan.
Maar jouw stelling dat de islam Europa bedreigt behoeft wel degelijk onderbouwing.
pi_143871406
Geen correlatie antisemitisme en percentage moslims
quote:
There is no clear correlation in Europe between the level of popular anti-Semitism and the size of the Muslim population. In fact, it is in those countries with fewer Muslims that anti-Semitism seems most prevalent.

In Britain, Muslims make up 4.6 percent of the population; in France, 7.5 percent. The proportion of people who possessed unfavorable views of Jews in those countries was, respectively, 9 percent and 20 percent. But in Spain, where just 2.3 percent of the population is Muslim, almost half the population was ill disposed toward Jews, a figure that had more than doubled in three years. In Poland, there are just 20,000 Muslims, or about 0.1 percent of the population; more than a third of Poles held anti-Semitic views.

meer: http://www.pewglobal.org/(...)September-17-2pm.pdf
en: http://www.nytimes.com/20(...)gotry-in-europe.html
dus:
- Frankrijk: 7,5% moslim, 20% antisemitisch
- Duitsland: 5,4% moslim, 25% antisemitisch
- UK: 4,6% moslim, 9% anitsemitisch
- Spanje: 2,3% moslim, 46% antisemitisch
- Polen: 0,1% moslim, 36% antisemitisch

Als antisemitisme toeneemt (wat inderdaad zo is, maar dat doen andere vormen van racisme óók; het percentage antisemieten en het percentage anti-islamieten vertonen per Europees land een correlatie van 80%) en de oorzaak ligt bij de toename van het aantal moslims (een toename er in NL al jarenlang amper nog is), zou hier toch een wat duidelijker verband moeten zijn ...ja toch?

(Besides, het was bepaald geen moslim die gisteren nog opriep tot het boycotten van een voormalig Joods familiebedrijf omdat hij vond dat er de komende maanden méér zwarte personen te zien -en te koop!- moesten zijn. :P )
pi_143871882
(naschiftje)

Nu is "geen correlatie" technisch gesproken natuurlijk niet helemaal waar, want er is altijd "een" correlatie, zelfs al is die 0 of negatief - het is me zelfs gelukt om met een 4e orde polynomiaal uit bovenstaande data een R˛=1 (=maximale correlatie) te verkrijgen:

Alleen nou nog ff hard zien te maken waarom hier een "poly-4" van toepassing is. :D
pi_143877879
quote:
Als antisemitisme toeneemt (wat inderdaad zo is, maar dat doen andere vormen van racisme óók; het percentage antisemieten en het percentage anti-islamieten vertonen per Europees land een correlatie van 80%) en de oorzaak ligt bij de toename van het aantal moslims (een toename er in NL al jarenlang amper nog is), zou hier toch een wat duidelijker verband moeten zijn ...ja toch?
Ik mis hier het percentage van die moslims dat antisemitistisch is. Ik vrees dat dat getal namelijk erg dicht bij de 100% ligt.
Dat Polen antisemitistisch was, dat wisten we al heel erg lang, moslims toevoegen zal dat percentage alleen maar doen toenemen.

Het zou mij ook niks verbazen dat deze slachtoffers joods waren.
Racist
pi_143905828
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 07:26 schreef DarkSkywise het volgende:
(naschiftje)

Nu is "geen correlatie" technisch gesproken natuurlijk niet helemaal waar, want er is altijd "een" correlatie, zelfs al is die 0 of negatief - het is me zelfs gelukt om met een 4e orde polynomiaal uit bovenstaande data een R˛=1 (=maximale correlatie) te verkrijgen:

[ afbeelding ]

Alleen nou nog ff hard zien te maken waarom hier een "poly-4" van toepassing is. :D
Kunnen we ook nog een beschrijving van de assen krijgen? Want dit zegt natuurlijk helemaal niks. Zeker niet voor halve leken.

Verder: een uitstekend weerwoord. Helemaal te gek!
pi_143908130
I stand corrected; het percentage mensen met antisemitische standpunten uit alle islamitische landen is "maar" 74%. Mensen die uit die landen komen brengen het percentage van 24% in Europa dus gewoon omhoog.

Bron
Racist
pi_143908394
Zou er ook een correlatie tussen antisemitisme en het aantal kolonisten, een correlatie met het aantal bommen en raketten op bijv. Gaza, en het aantal pogingen om met antisemitismebeschuldigingen criticasters van Israel de mond te snoeren?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_143908624
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Zou er ook een correlatie tussen antisemitisme en het aantal kolonisten, een correlatie met het aantal bommen en raketten op bijv. Gaza, en het aantal pogingen om met antisemitismebeschuldigingen criticasters van Israel de mond te snoeren?
Je meent het ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_143910120
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:12 schreef Toga het volgende:
I stand corrected; het percentage mensen met antisemitische standpunten uit alle islamitische landen is "maar" 74%. Mensen die uit die landen komen brengen het percentage van 24% in Europa dus gewoon omhoog.

[ afbeelding ]
Bron
Ik zou die test wel eens willen zien.
pi_143910214
quote:
Kunnen we ook nog een beschrijving van de assen krijgen?
Staat in de post ervoor. ;)

quote:
- Frankrijk: 7,5% moslim, 20% antisemitisch
- Duitsland: 5,4% moslim, 25% antisemitisch
- UK: 4,6% moslim, 9% anitsemitisch
- Spanje: 2,3% moslim, 46% antisemitisch
- Polen: 0,1% moslim, 36% antisemitisch
dus horizontaal: percentage moslims
en verticaal: percentage antisemitisme

Helaas komt het prachtige poly-4 verband geheel door het simpele feit dat er slechts 5 meetpunten zijn (net zoals je door twee punten altijd een perfecte rechte lijn kunt trekken), anders zou er bij 7,8% moslims iets verdomd interessants gebeuren. :D

(Een eventueel lineair verband geeft trouwens een afname van antisemitisme met ruim 3% voor iedere procent méér moslims, maar helaas slechts met een R˛ van 0,42.)
pi_143910319
quote:
Mensen die uit die landen komen brengen het percentage van 24% in Europa dus gewoon omhoog.
Maar waar komt dan die 46% van Spanje vandaan? :?
pi_143927386
Trouwens, één meting kan uiteraard nooit een toe- of afname registreren, daar zul je minimaal twee metingen voor moeten doen. Zoals ik de percentages nu kan lezen zouden alle moslims antisemitistisch kunnen zijn en de autochtonen het aanvullen.

En v.w.b. mijn stelling dat moslim immigranten anti-semitisme verhogen: heel simpel:
Als ik suiker in mijn cola kieper wordt deze alleen nog maar zoeter.
Racist
pi_143940036
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:12 schreef Toga het volgende:

[ afbeelding ]
Bron
_O- _O-
Welke gek haalt het nou in zijn hoofd om dit te meten? :?
Let ook even op de gebieden waar niks gemeten is.

Dan ben je toch wel erg bevooroordeeld.
8)7 8)7
pi_143940136
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:02 schreef Toga het volgende:
Trouwens, één meting kan uiteraard nooit een toe- of afname registreren, daar zul je minimaal twee metingen voor moeten doen. Zoals ik de percentages nu kan lezen zouden alle moslims antisemitistisch kunnen zijn en de autochtonen het aanvullen.

En v.w.b. mijn stelling dat moslim immigranten anti-semitisme verhogen: heel simpel:
Als ik suiker in mijn cola kieper wordt deze alleen nog maar zoeter.
Dan ga je er dus van uit dat moslims automatisch antisemitisch zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 29-08-2014 01:30:11 ]
pi_143940230
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:04 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Maar waar komt dan die 46% van Spanje vandaan? :?
Als ik wedstrijden zie van Sociedad, Bilbao, Espanyol en Barca zie ik regelmatig Palestijnse vlaggen. En deze clubs komen uit Baskenland en Catalonie, misschien zegt dat iets? Beide regio's willen onafhankelijkheid en zien Spanje als bezetter.
pi_143940354
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:56 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Staat in de post ervoor. ;)

[..]

dus horizontaal: percentage moslims
en verticaal: percentage antisemitisme

Helaas komt het prachtige poly-4 verband geheel door het simpele feit dat er slechts 5 meetpunten zijn (net zoals je door twee punten altijd een perfecte rechte lijn kunt trekken), anders zou er bij 7,8% moslims iets verdomd interessants gebeuren. :D

(Een eventueel lineair verband geeft trouwens een afname van antisemitisme met ruim 3% voor iedere procent méér moslims, maar helaas slechts met een R˛ van 0,42.)
OK, dank. Tja.Dan vraag ik me af hoe iemand op het idee komt om zo'n vergezocht verband te leggen anders dan kwaadwilligheid.
pi_143940750
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan ga je er dus van uit dat moslims automatisch antisemitisch zijn.
Gras is groen, de lucht is blauw en moslims hebben een diepgegronde jodenhaat.
pi_143942239
quote:
Het artikel gaat de correlatie tussen het percentage moslims in diverse Europese landen (dwz. wel degelijk meerdere metingen, alleen niet ten opzichte van de tijd maar ten opzichte van regio) en het aldaar & op datzelfde moment aanwezig antisemitisme, niet over de groei van de een ten opzichte van de (groei van) de ander.

Daar kan natuurlijk ook prima onderzoek naar worden gedaan, maar dat maakt het door mij aangehaalde onderzoek niet per definitie waardeloos, ook al komt er iets anders uit dan je verwacht had. ;)

Bovendien, hoe zit het dan met de 80% correlatie tussen antisemitisme en anti-moslimisme? Hebben de moslims dat laatste ook meegenomen (dwz. zijn moslims zelf de grootste anti-moslims?), komt dat dan óók door de (mate van) aanwezigheid van moslims (en zo ja, probeer dan Polen en de UK maar eens te verklaren) of is het dan misschien toch een groeiend fenomeen onder de autochtone bevolkingen, losstaand of grotendeels losstaand van het daadwerkelijk aantal aanwezige joden en/of moslims?

Occam's Ladyshave wijst m.i. best wel nadrukkelijk op het laatste.
pi_143942287
quote:
Dan vraag ik me af hoe iemand op het idee komt om zo'n vergezocht verband te leggen
Ik denk omdat ze er van uitgaan dat niemand het narekent en/of dat ze alle narekenaars zullen kunnen afserveren als extreemslinksige geitensokkendhimmi's. Dus eigenlijk net zoals sommigen nog steeds beweren dat de gemiddelde temperatuur op aarde sinds 1998 (warmste jaar van de vorige eeuw) niet meer toeneemt of zelfs daalt (hoewel 2014 zich inmiddels tussen recordhouders 2005 en 2010 heeft weten te dringen) en dat iedereen die het daar mee niet eens is deel uitmaakt van een wereldwijd complot van PvdA-subsidieslobberende thermometerfabrikanten. :P

Inderdaad, kwaadwilligheid staat best wel hoog op de verdachtenlijst. ;)
pi_143942764
Een uiterst waardeloos onderzoekje weer. Het zijn bovendien ook uiterst gevaarlijke onderzoeken naar mijn mening, omdat veel mensen niet met de vermeende resultaten van een dergelijk onderzoek om kunnen gaan. En dat zien we al meteen aan de reactie van diegene die met het onderzoek aankomt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:49:47 #169
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_143942812
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:45 schreef Mutant01 het volgende:
Een uiterst waardeloos onderzoekje weer. Het zijn bovendien ook uiterst gevaarlijke onderzoeken naar mijn mening, omdat veel mensen niet met de vermeende resultaten van een dergelijk onderzoek om kunnen gaan. En dat zien we al meteen aan de reactie van diegene die met het onderzoek aankomt.
Uiteraard vind jij het waardeloos. Ik vind een dagje Marokko.nl waardeloos m.b.t. de antisemitische reacties die ik lees. Ik weet dat het niet representatief is, maar antisemitisme is nou niet bepaald non-existent.
pi_143942928
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Uiteraard vind jij het waardeloos. Ik vind een dagje Marokko.nl waardeloos m.b.t. de antisemitische reacties die ik lees. Ik weet dat het niet representatief is, maar antisemitisme is nou niet bepaald non-existent.
Wat is dat nou voor reactie? Anti-islam/moslim reacties lees ik dagelijks op Fok.nl. En nu? Volgens mij claim ik nergens in mijn post dat anti-semitisme non-existent zou zijn. Dat maak jij er kennelijk van.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:08:24 #171
396550 Richestorags
pi_143943043
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor reactie? Anti-islam/moslim reacties lees ik dagelijks op Fok.nl. En nu? Volgens mij claim ik nergens in mijn post dat anti-semitisme non-existent zou zijn. Dat maak jij er kennelijk van.
Wel, dat soort reacties keur ik ook lang niet altijd goed. Een reden waarom ik het waardeloos vind, ik vind het vrij veelzeggend dat ik nog NOOIT een genuanceerde reactie op het Israël/Palestina conflict heb gezien of gehoord vanuit de moslimgemeenschap. Niet op het internet, niet in het echt, niet op de tv. Dat is voor mij toch echt wel een aanwijzing dat a) zelfreflectie ontbreekt b) realisme ontbreekt en c) men zeer vooringenomen reageert door enige wrijving met Joden. Het staat je vrij om wat anders te vinden, dit is mijn persoonlijke mening.
pi_143943094
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel, dat soort reacties keur ik ook lang niet altijd goed. Een reden waarom ik het waardeloos vind, ik vind het vrij veelzeggend dat ik nog NOOIT een genuanceerde reactie op het Israël/Palestina conflict heb gezien of gehoord vanuit de moslimgemeenschap. Niet op het internet, niet in het echt, niet op de tv. Dat is voor mij toch echt wel een aanwijzing dat a) zelfreflectie ontbreekt b) realisme ontbreekt en c) men zeer vooringenomen reageert door enige wrijving met Joden. Het staat je vrij om wat anders te vinden, dit is mijn persoonlijke mening.
Mijn persoonlijke mening is dat als jij NOOIT een genuanceerde reactie hebt gezien of gehoord vanuit iemand van de moslimgemeenschap, dat het dan een aanwijzing is dat het bij jou aan realisme en zelfreflectie ontbreekt. No offence hoor.. en dat is slechts mijn humble personal opinion.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:11:58 #173
396550 Richestorags
pi_143943116
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke mening is dat als jij NOOIT een genuanceerde reactie hebt gezien of gehoord vanuit iemand van de moslimgemeenschap, dat het dan een aanwijzing is dat het bij jou aan realisme en zelfreflectie ontbreekt. No offence hoor.. en dat is slechts mijn humble personal opinion.
Dat mag je vinden :) ik heb het tot nu toe alleen nog nooit gezien. Maar misschien dat jij materiaal ter beschikking hebt waardoor ik mijn mening wat kan bijstellen?
pi_143943141
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat mag je vinden :) ik heb het tot nu toe alleen nog nooit gezien. Maar misschien dat jij materiaal ter beschikking hebt waardoor ik mijn mening wat kan bijstellen?
In het Palestina/Israel topic hier op Fok! zijn voldoende genuanceerde reacties van moslims te vinden. Dat jij het nog nooit gezien hebt is dan ook uiterst verbazingwekkend.

Aan de andere kant, moslims profileren zich in discussies niet altijd prominent als moslim. Je kan ze ook niet herkennen aan een tagje ofzo.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:14:52 #175
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_143943177
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In elk geval kun je wel de conclusie trekken dat de grootste joden moordenaar niet uit de islamitische cultuur komt. Historisch gezien dan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:18:44 #176
396550 Richestorags
pi_143943265
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval kun je wel de conclusie trekken dat de grootste joden moordenaar niet uit de islamitische cultuur komt. Historisch gezien dan.
Maar hij was wel goede matties met de grootmoefti,
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:19:35 #177
396550 Richestorags
pi_143943289
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In het Palestina/Israel topic hier op Fok! zijn voldoende genuanceerde reacties van moslims te vinden. Dat jij het nog nooit gezien hebt is dan ook uiterst verbazingwekkend.

Aan de andere kant, moslims profileren zich in discussies niet altijd prominent als moslim. Je kan ze ook niet herkennen aan een tagje ofzo.
Ik weet niet wie hier op Fok! allemaal moslim zijn. Maar ik zal eens een kijkje gaan nemen. Om eerlijk te zijn lees ik die topics ook niet echt vaak.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:20:06 #178
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_143943302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar hij was wel goede matties met de grootmoefti,
En Stalin althans in het begin. En ook met de Paus was de relatie redelijk goed.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:20:39 #179
396550 Richestorags
pi_143943314
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

En Stalin althans in het begin. En ook met de Paus was de relatie redelijk goed.
De katholieke kerk en Rusland waren dan ook flink anti-semitisch.
pi_143948577
quote:
Excuse me? Wat mankeert er aan mijn reaktie? :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')